Denk dat de thaise overheid het flink downplayed. En misschien kan het de thai ook niet echt schelenquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op facebook zie ik op de foto's van de Thaise personen totaal geen mondkapje. Ze besteden er ook geen aandacht aan. Volgens mij hebben ze geen vermoeden wat er speelt omtrent het virus.

Zou goed kunnen. Die lieve mensen leven ook echt met de dag. Heerlijk als je dat kunt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk dat de thaise overheid het flink downplayed. En misschien kan het de thai ook niet echt schelen

daar zijn ze tenminste wel serieus.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Voor de Vietnamgangers
No person coming from any area that has experienced a Covid-19 outbreak will be allowed to enter Vietnam, the PM directed Tuesday.
Prime Minister Nguyen Xuan Phuc asked the Ministry of Foreign Affairs to apply the new policy to South Korea, Japan, Italy, Iran and all other countries and territories that have reported cases of Covid-19 caused by the novel coronavirus.
Vietnam has so far achieved positive results in fighting the Covid-19, but the epidemic has entered its next stage, spreading to many other parts of the world and is now developing complicatedly and unpredictably in South Korea, Japan, Italy and Iran, the PM noted.
For those who have to enter Vietnam for state affairs or exclusive matters, the government requests them to follow the nation’s health declaration procedure and stay in quarantine for 14 days.
Citizens of countries stricken by Covid-19, even from areas free of the epidemic, will have to submit a health declaration and submit to further procedures deemed necessary when entering Vietnam.
Vietnamese citizens from China’s epidemic hit areas can return home, but only via international border gates and will have to be quarantined for two weeks on entry, continuing the policy being followed for the past month.
For its part, the Ministry of Foreign Affairs has called on all Vietnamese citizens not to travel to affected areas and if such travel is unavoidable, they have to be quarantined on return.
Vietnamese expatriates in epidemic-hit areas have been told to strictly follow regulations and guidance of the local authorities; and advised not to return to Vietnam at this time.
Deputy PM Vu Duc Dam had said earlier Tuesday that in order for the country to achieve the positive results it has so far, Vietnam had been proactively implementing measures to prevent and limit the epidemic from mid-December last year, as soon as reports appeared of the Covid-19 in China's Wuhan City.
Staring February 1, Vietnam had suspended all flights to and from China and stopped granting tourist visas to Chinese from epidemic-stricken areas.
After South Korea raised its disease alert to the ‘highest level,’ the Vietnamese government has tightened controls for visitors from that country. Starting Monday, everyone coming in from South Korea has to make health declarations, and those with symptoms like high fever, coughing and breathing difficulties will be placed in quarantine for a minimum of 14 days.
Now all flights from infected areas in South Korea will be diverted to smaller airports - Van Don in the northern Quang Ninh Province, Phu Cat in the south central Binh Dinh Province and Can Tho in the Mekong Delta.
Saigon and Da Nang are currently quarantining 83 people coming on Monday from South Korea's Daegu City, where a major coronavirus outbreak has been detected. Some South Koreans who refused to be quarantined will be flown home late Tuesday night.
South Korea is making headlines internationally as one of the worst-hit countries and territories by the coronavirus epidemic, recording 977 infections by Tuesday evening, second only to China.
As of Tuesday, the last of the 16 infection novel coronavirus infections detected so far in Vietnam had fully recovered. Over the past 13 days, no new infection case has been reported in the country.
The Covid-19 is affecting 39 countries and territories. Death toll has crossed 2,700, mostly in China, followed by Iran with 15, South Korea with 11 and Italy with seven.
https://e.vnexpress.net/n(...)ODSBoR3JcD1rsUGiIrnw

Hopelijk blijft NL op de groene lijstquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:34 schreef bitterbal het volgende:
Voor de Vietnamgangers
No person coming from any area that has experienced a Covid-19 outbreak will be allowed to enter Vietnam, the PM directed Tuesday.

ja want hier is het virus nog niet.....quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.

Gelukkig hoef jij niet in Zuid-Korea over te stappen. Mijn vlucht naar Bali wel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 07:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Bali is dan weer redelijk vrij van Allah, i'm fucked

Om eerlijk te zijn twijfelde ik al voordat die hele uitbraak er was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja want hier is het virus nog niet.....![]()

Wanneer ga jij?quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:55 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Gelukkig hoef jij niet in Zuid-Korea over te stappen. Mijn vlucht naar Bali wel.

Teleurstellend dat juist deze gymnasiasten zich laten leiden door angst/coronafobie. Begrijpen zij dan niet dat het hier slechts een griepje betreft? Geen artsen/virologen onder de pappa's en mamma's?quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:45 schreef Kassamiep het volgende:
Scholen twijfelen nu ook al - het Amsterdamse Barleusgymnasium heeft de Romereis dit jaar geschrapt.
Dat een ander meer begaan lijkt met jouw gezondheid dan jijzelf? Nogal.quote:

Nou dat is dan race nr 2 in de F1 die waarschijnlijk niet door gaat dan. Geen Italiaanse F1 teams mogen dan naar binnen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
daar zijn ze tenminste wel serieus.

Die geruchten gingen al eerder deze week dat F1 Vietnam niet door zou gaan, het lijkt erop dat het inderdaad niet door gaat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:56 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Nou dat is dan race nr 2 in de F1 die waarschijnlijk niet door gaat dan. Geen Italiaanse F1 teams mogen dan naar binnen.

Ja en dan ga je als school toch, want papa Hendrik de viroloog zegt dat het kan. Krijgt één van die blagen Corona en de hele school wordt bestormd door boze Frederiks en Marie-Louises. Die school kijkt wel uit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Teleurstellend dat juist deze gymnasiasten zich laten leiden door angst/coronafobie. Begrijpen zij dan niet dat het hier slechts een griepje betreft? Geen artsen/virologen onder de pappa's en mamma's?
[..]
Dat een ander meer begaan lijkt met jouw gezondheid dan jijzelf? Nogal.

Ook zonder Corona zijn hardlopers doodlopers.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:52 schreef ZarB het volgende:
Maak me momenteel meer zorgen over de marathon van Rotterdam![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Maar dan wel graag op de Coolsingelquote:Op woensdag 26 februari 2020 20:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ook zonder Corona zijn hardlopers doodlopers.

Ja maak ik me ook zorgen om.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:52 schreef ZarB het volgende:
Juni/juli 5 weken naar Canada. Vooralsnog veilig, maar als je een dag niet het nieuws ziet dan zijn er alweer tig plekken bij gekomen![]()
Maak me momenteel meer zorgen over de marathon van Rotterdam![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Het is maar de vraag of het doorgaat. Als het wel doorgaat en ik word ziek dan doe ik niet mee. Het is alles of niets op zo'n dag. Halfbakken lopen kan tijdens de trainingen zo nu en dan welquote:Op woensdag 26 februari 2020 20:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja maak ik me ook zorgen om.
Ook wel omdat ik de marathon voluit wil lopen en dus wat vatbaarder ben voor ziektes.

Ik bedoel meer dat je achteraf na het lopen van zo'n marathon een week nodig hebt om bij te komen en aan te sterken. Zo'n virus kan dan best gevaarlijk zijn . Tenminste, dat verwacht ik als ik mijn doel haal (<3 uur)quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:49 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of het doorgaat. Als het wel doorgaat en ik word ziek dan doe ik niet mee. Het is alles of niets op zo'n dag. Halfbakken lopen kan tijdens de trainingen zo nu en dan wel

Op die manier. Ja je kunt wel vatbaarder zijn, maar daar kun je in de aanloop er naar toe ook wel eea op voorbereiden. Als het goed is train je ook voor die tijd en ga je niet tijdens de marathon een tempo lopen waar je niet op getraind hebt?quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je achteraf na het lopen van zo'n marathon een week nodig hebt om bij te komen en aan te sterken. Zo'n virus kan dan best gevaarlijk zijn . Tenminste, dat verwacht ik als ik mijn doel haal (<3 uur)
Straks weer een duurloop doen van 20km

Ik train intervallen veel sneller en duurlopen doorgaans veel langzamer, dus ben wel aan snelheid gewendquote:Op woensdag 26 februari 2020 20:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
Op die manier. Ja je kunt wel vatbaarder zijn, maar daar kun je in de aanloop er naar toe ook wel eea op voorbereiden. Als het goed is train je ook voor die tijd en ga je niet tijdens de marathon een tempo lopen waar je niet op getraind hebt?
Succes. Ik loop 's avonds zulke afstanden niet meer. Maar jij loopt sowieso sneller dus dat scheelt al

Dank je! Laten we duimenquote:Op woensdag 26 februari 2020 23:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik train intervallen veel sneller en duurlopen doorgaans veel langzamer, dus ben wel aan snelheid gewend.
Succes jij ook met trainen hopelijk gaat t door, en anders ns kijken voor een plan b!

Ze zijn eindelijk wakker bij KLM.quote:The development of the Coronavirus outbreak in Seoul has our undivided attention. Flights to Seoul are not suspended, however, a rebook policy is in place.

tja.. marktwerking noemen ze dat.. ze moeten ergens die geannuleerde vluchten terugverdienen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:21 schreef alpeko het volgende:
Gek genoeg waren de tickets voor onze zomervakantie naar Italie bijna verdubbeld in prijs tov de prijs die wij er in dec voor betaald hebben.

Dat is het punt niet. Hier zijn de medische faciliteiten veel beter.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja want hier is het virus nog niet.....![]()

Met een beetje geluk ligt die hele stad straks hoestend op bed. Ik zou lekker gaan iig.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:26 schreef Lafoy het volgende:
Ik ga dit weekend met vrienden eten in Amsterdam, kan ik dat nog wel door laten gaan??

wokequote:Op donderdag 27 februari 2020 20:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
https://www.klm.com/trave(...)ght_update/index.htm
[..]
Ze zijn eindelijk wakker bij KLM.

https://www.nu.nl/coronav(...)ers-afgezonderd.htmlquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Aurelius het volgende:
We zouden van eind maart tot begin juni 10 weken rondreizen door Zuid-Oost Azië (Vietnam, Thailans, Laos, Bali) en afsluiten met Japan. Deze reis toch maar gecanceled. Niet omdat we bang zijn voor het virus maar omdat we het risico niet willen lopen om in quarantaine te worden geplaatst, of niet kunnen doorreizen omdat landen hun grenzen sluiten.
Gelukkig konden we alles nog kostenloos annuleren.
Als alternatief gaan we nu via Abu Dhabi naar Australië (camper) en Nieuw-Caledonië.

quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:45 schreef greatgonzo het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ers-afgezonderd.html
succes en RIP![]()

als je t virus probeert te ontlopen, ga dan niet vliegen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik twijfel wel of ik dit jaar überhaupt op vakantie zal gaan en niet maar een jaartje over sla.

Heb je een annuleringsverzekering?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
14 maart vertrekken we voor 3 weken naar Thailand.
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje
https://thethaiger.com/ho(...)-travel-restrictions

Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.quote:

M'n vriendin heeft het direct nagevraagd, volgens de verzekeraar zou het wel een geldige reden zijn. Maar voor nu ga ik er gewoon nog van uit dat we wel kunnen/mogen gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef ETA het volgende:
[..]
Is niet per definitie een geldige reden voor annulering, je kan het navragen bij je verzekering.
Echter lijkt het bericht weer ingetrokken te zijn en sindsdien heeft de ambassade in Singapore bevestigd dat mensen uit Singapore niet in quarantaine hoeven bij aankomst in Thailand. Ik vertrek zelf komend weekend.

Enkel bij de luchthaven van Colombo stonden er een paar man met een warmtecamera, verder niks te merken hier.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:00 schreef Printerkabel het volgende:
Maandag naar Sri Lanka, geen twijfels.

Behalve dan dat je er niet als een bezetene onbeschermd voor op los hoeft te batsen. Just saying. (En dat je het dus ook niet kunt voorkomen door daar simpelweg mee op te houden als je nog geen besmetting had opgelopen.)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef HoldOnTight het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de aardschok die AIDS in de tachtiger jaren teweeg bracht in de homo-community. Homo's gingen bij bosjes dood, zelfs de rijke en beroemde en degenen die overbleven moesten hun leefstijl aanzienlijk aanpassen.

die zien natuurlijk het aantal boekingen drastisch teruglopen en hopen zo dat mensen toch weer wel durven te gaan boeken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:38 schreef matthijst het volgende:
KLM
Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel ¤150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.
Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.
Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.

Halloooo...mijn man en ik....quote:Op donderdag 5 maart 2020 04:05 schreef dodoria het volgende:
ik en man hebben allebei een paar korte vliegreisjes voor het werk in de komende 3 maanden. Ik ga er niet van uit dat we die gaan doen, maar wacht nog even tot dichter bij de datum, omdat ik verwacht dat er dan een negatief reisadvies zal zijn op die gebieden en dus het annuleren voor de werkgever gedekt zal zijn.

Zo fantastisch als het me lijkt om deze storm uit te zitten in Thailand, je zou wel gek zijn als je naar zo'n alien omgeving ging op dat moment. Als de hel uitbreekt wil je toch in een vertrouwde omgeving zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:

tis nu code oranje.. misschien helpt dit schema om te kijken of je toch dekking hebt:quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog
Dit gaat een hoop geld kosten.

quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:
Mocht onderstaande berichtgeving kloppen, dan hoop ik niet dat Nederland ook nog wordt toegevoegd aan het lijstje

Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:
Vakantie van eind april aan het Gardameer maar geannuleerd, nog niet eens vanwege het virus, maar aangezien de reisverzekering niet geldig is in oranje gebied is mij het risico te hoog

Eind april hier 😖quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:09 schreef Doevelaer het volgende:

Vaak ben je ook goed verzekerd in het buitenland met je zorgverzekering. Als je een uitgebreider pakket hebt ben je ook in het buitenland voor 100% gedekt voor medische kosten (mochten die hoger zijn dan het Nederlandse tarief).quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:36 schreef Fukushima het volgende:

over het stukje 'dit gaat een hoop geld kosten' bedoel ik niet voor mij persoonlijk, maar voor de toeristenbranche.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:59 schreef trustychords het volgende:
[..]
Zuur. Het is wel gek dat een verzekeraar eenzijdig besluit de dekking in te trekken zonder dat er een negatief reisadvies is afgegeven (ik neem iig aan dat je de rv al hebt afgesloten vóór het een oranje gebied werd?)

Is dat niet afgelast?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef revpolen het volgende:
Vertrek volgende week naar Valencia voor evenement met 900k mensen.. twijfels..

Kies gewoon iets, het maakt niet uit, als het rond die tijd niet weg is dan heb je denk ik wel wat anders aan je hoofd dan een vakantiequote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:33 schreef PippenScottie het volgende:
Ik mag mijn vakantie naar Noord-Italië wijzigen.
Ik kan kiezen uit Spanje, Frankrijk of Kroatië. Vind het lastig, je hebt natuurlijk geen idee waar over zes weken een negatief reisadvies voor geldt.

In ieder geval de culinaire ontdekkingsreisquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik wil lekker gaan hiken in Wuhan, wat raden jullie me aan?

Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
In ieder geval de culinaire ontdekkingsreis
Once in a lifetime experience

Dat is meer de Colombia experience toch?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ja toch, lekker een beetje cultuur opsnuiven.

En precies hierom wordt het Italië 2.0 hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:44 schreef ETA het volgende:
Nu op Schiphol om zo naar Dubai te vliegen. Een handvol mensen gezien met masker, voornamelijk Aziaten. 1 personeelslid gezien met masker.
Bij inchecken werd wel gevraagd of ik recent nog op reis was geweest. Toen ik antwoordde met “ja, China.” werd wel even opgekeken. Ze hebben toen uitvoerig mijn paspoort doorgespit om mijn reisverleden na te gaan, dat duurde even omdat mijn paspoort op 3-4 pagina’s na vol staat met stempels en visa. Ik was op 17 jan terug gekomen uit China, dat was geen probleem.

GROOT Italia fan (land, cultuur, landschap, eten, koffie). Ben er al wel 10 keer geweest ongeveer.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |