abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:10:31 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487088
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:12:30 #2
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487120
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487135
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
pi_191487162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:40 schreef Chivaz het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)ular-vote/index.html

Het heeft blijkbaar weinig zin om te stemmen in Virginia, de delegates gaan voortaan naar de winnaar van de popular vote op nationaal niveau.
Dit gaat om het National Popular Vote Interstate Compact. Het treedt pas in werking als de deelnemende staten minimaal 270 kiesmannen vertegenwoordigen (de helft plus 1). Deelnemende staten gunnen in dat geval al hun kiesmannen aan de winnaar van de nationale popular vote, waarmee zij een beslissende rol spelen in het bepalen van de president. Vanaf dat moment zal de winnaar van de nationale popular vote altijd de president worden.

Dit jaar zal het initiatief nog geen 270 kiesmannen vertegenwoordigen, dus tijdens de komende verkiezingen speelt het geen rol. En het is nog maar de vraag of het ooit een rol zal spelen. Republikeinse staten zullen het immers niet snel steunen, wetende dat het winnen van de popular vote door de demografische ontwikkelingen voor hen steeds lastiger wordt. Pas wanneer de democraten in nog meer staten het huis van afgevaardigden en de senaat in handen krijgen, zullen meer staten dit initiatief gaan ondersteunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 13-02-2020 13:22:20 ]
pi_191487186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Welkom bij the electoral college. Klaag je er alleen over als de uitkomst je niet bevalt? Want de andere kant heeft al decennia lang door wat voor schijnvertoning het is.
pi_191487190
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Echte democratie is als de president mag bepalen wie er vervolgd wordt en hoeveel straf hij zou moeten krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2020 13:18:58 ]
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:19:52 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Wat het is weet ik niet, maar dat het kiesmannensysteem elke vorm van democratie in de weg staat is glashelder.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Doordat het pas in werking treedt als de deelnemende staten minimaal 270 kiesmannen vertegenwoordigen (de helft plus 1), zorgt dit initiatief ervoor dat de winnaar van de nationale popular vote altijd de president zal zijn. Dat lijkt mij een stuk democratischer dan hoe het er nu aan toe gaat.
pi_191487225
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Ik denk dat men de situatie in Nederland wilt vergelijken met de situatie in de VS.
Juist heel het systeem is opgezet dat de Staten met een hoge populatie niet voor de rest gaat beslissen welke kant het land op gaat.
Een move naar een popular vote zorgt voor meer verdeeldheid en uiteindelijk misschien het uiteenvallen van de VS.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:20:32 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:18 schreef The_End het volgende:

[..]

Echte democratie is als de president mag bepalen wie er vervolgd wordt en hoeveel straf hij zou moeten krijgen.
:X
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:20:35 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191487230
Wel mooi weer. Toen Trump won maar de popular vote verloor was het 'ja dat is het systeem, als je het er niet mee eens bent moet je de regels aanpassen en niet achteraf gaan klagen'. Nu willen mensen de regels aanpassen, is het ook niet goed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:21:35 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een move naar een popular vote zorgt voor meer verdeeldheid en uiteindelijk misschien het uiteenvallen van de VS.
waar baseer je dit op?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487264
We trekken het even anders door naar de EU.
Popular vote is blijkbaar belangrijk voor jullie.
Dus wanneer in de EU een popular vote komt, ookal stemt iedereen in NL het tegenovergestelde, dan moeten we als NL toch maar meedoen met de rest?
pi_191487286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:23 schreef Refragmental het volgende:
We trekken het even anders door naar de EU.
Popular vote is blijkbaar belangrijk voor jullie.
Dus wanneer in de EU een popular vote komt, ookal stemt iedereen in NL het tegenovergestelde, dan moeten we als NL toch maar meedoen met de rest?
Persoonlijk zou ik graag zien dat de EU ons systeem overneemt. Een meerpartijenstelsel waarbij ons de mogelijkheid wordt geboden om te stemmen op Europese partijen, die naar eigen inzicht de kandidatenlijst mogen invullen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:28:10 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487334
Als de VS een populair vote als leidraad voor democratie zal volgen, blijft er voor de GOP weinig meer over om te winnen. En dit is juist datgene wat de republikeinen op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen, maar niet met democratie in het oogpunt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:23 schreef Refragmental het volgende:
We trekken het even anders door naar de EU.
Popular vote is blijkbaar belangrijk voor jullie.
Dus wanneer in de EU een popular vote komt, ookal stemt iedereen in NL het tegenovergestelde, dan moeten we als NL toch maar meedoen met de rest?
Maar je wil het liever niet over Roger Stone's rechtzaak en het ingrijpen daarin door Trump en Barr hebben begrijp ik?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:29:31 #17
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487350
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar je wil het liever niet over Roger Stone's rechtzaak en het ingrijpen daarin door Trump en Barr hebben begrijp ik?
Kom, ze waren net zo blij dat je het er niet meer over had, en grepen dat topic met beide handen aan... :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487379
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar je wil het liever niet over Roger Stone's rechtzaak en het ingrijpen daarin door Trump en Barr hebben begrijp ik?
Trump heeft niet ingegrepen :') de beslissing was al gemaakt door de DOJ voordat Trump erover tweette.

Als Trump wil kan hij Roger Stone vandaag nog een pardon geven.

Stone krijgt gwn 2-3 jaar straks want die eis van 7-9 is inderdaad absurd en ik zie de rechter daar ook niet in mee gaan.
pi_191487387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik graag zien dat de EU ons systeem overneemt. Een meerpartijenstelsel waarbij ons de mogelijkheid wordt geboden om te stemmen op Europese partijen, die naar eigen inzicht de kandidatenlijst mogen invullen.
Ik zou liever volledig af willen stappen van het slappe compromissen en vingerwijs stelsel wat we hier hebben, en naar een systeem waarbij 1 partij het voor het zeggen heeft.

Stemmen gebeurt dan door een lijst op te geven van voorkeur. Top 5 lijst bv.
Bij de eerste telling wordt er gekeken of er een partij al over de 51% zit, zo niet, dan worden de stemmen van de kleinste partij verdeeld op basis van de voorkeurslijst van de stemmer. En dit blijft doorgaan tot een partij 51%+ van de stemmen heeft.

Doet deze partij het vervolgens slecht, dan is het ook enkel die partij aan te rekenen en kan deze ook eindelijk eens afgestraft worden, ipv wat we nu hebben waarbij de VVD, PvdA en CDA eindeloos door kunnen blijven regeren zonder enige gevolgen.
pi_191487398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:28 schreef klappernootopreis het volgende:
Als de VS een populair vote als leidraad voor democratie zal volgen, blijft er voor de GOP weinig meer over om te winnen. En dit is juist datgene wat de republikeinen op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen, maar niet met democratie in het oogpunt.
Precies, campagne voeren in 2 staten, misschien 3 is het enige wat dan nog nodig is.
Heerlijk democratisch :)
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:33:24 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:32 schreef Refragmental het volgende:
zou liever volledig af willen stappen van het slappe compromissen en vingerwijs stelsel wat we hier hebben, en naar een systeem waarbij 1 partij het voor het zeggen heeft.
met andere woorden; je wilt een fascistische heilstaat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

met andere woorden; je wilt een fascistische heilstaat.
Of je leest gewoon niet.
pi_191487424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:23 schreef Refragmental het volgende:
We trekken het even anders door naar de EU.
Popular vote is blijkbaar belangrijk voor jullie.
Dus wanneer in de EU een popular vote komt, ookal stemt iedereen in NL het tegenovergestelde, dan moeten we als NL toch maar meedoen met de rest?
De VS is sinds zijn bestaan één land geweest met één president. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat de popular vote bepaalt wie de president wordt. De macht van kleinere staten is al goed gewaarborgd, doordat elke staat, groot of klein, twee senatoren levert. Dat laatste zal niet veranderen, dus de republikeinen kunnen daar gewoon van blijven profiteren.

Een situatie zoals jij die schetst in de EU is natuurlijk compleet onvergelijkbaar, omdat het in dit geval gaat om een unie van 27 soevereine landen. De EU is geen federale staat, de VS wel. Stel dat het ooit zover komt dat de EU een federale staat wordt, dan zal dat inderdaad betekenen dat de popular vote bepaalt wie president wordt.
pi_191487436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zou liever volledig af willen stappen van het slappe compromissen en vingerwijs stelsel wat we hier hebben, en naar een systeem waarbij 1 partij het voor het zeggen heeft.

Stemmen gebeurt dan door een lijst op te geven van voorkeur. Top 5 lijst bv.
Bij de eerste telling wordt er gekeken of er een partij al over de 51% zit, zo niet, dan worden de stemmen van de kleinste partij verdeeld op basis van de voorkeurslijst van de stemmer. En dit blijft doorgaan tot een partij 51%+ van de stemmen heeft.

Doet deze partij het vervolgens slecht, dan is het ook enkel die partij aan te rekenen en kan deze ook eindelijk eens afgestraft worden, ipv wat we nu hebben waarbij de VVD, PvdA en CDA eindeloos door kunnen blijven regeren zonder enige gevolgen.
Maar ondertussen ben je wel tegen de winnaar van de landelijke verkiezingen aanwijzen middels de popular vote.

Eh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:36:15 #25
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:34 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

De VS is sinds zijn bestaan één land geweest met één president. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat de popular vote bepaalt wie de president wordt. De macht van kleinere staten is al goed gewaarborgd, doordat elke staat, groot of klein, twee senatoren levert. Dat laatste zal niet veranderen, dus de republikeinen kunnen daar gewoon van blijven profiteren.

Een situatie zoals jij die schetst in de EU is natuurlijk compleet onvergelijkbaar, omdat het in dit geval gaat om een unie van 27 soevereine landen. De EU is geen federale staat, de VS wel. Stel dat het ooit zover komt dat de EU een federale staat wordt, dan zal dat inderdaad betekenen dat de popular vote bepaalt wie president wordt.
vergeet niet dat de VS uit allemaal verschillende staten is gevormd. Alaska en Hawaii maken er ook deel van uit. Die hebben heel andere opvattingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 13-02-2020 13:42:25 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

:')
Ja, ik snap even niet waarom 51% van alle stemmen = winnen bij ons wel goed is, maar in Amerika dan weer niet.

Ongetwijfeld zit hier een geniaal plan achter, maar ik zie het nog niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191487476
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Trump heeft niet ingegrepen :') de beslissing was al gemaakt door de DOJ voordat Trump erover tweette.

Als Trump wil kan hij Roger Stone vandaag nog een pardon geven.

Stone krijgt gwn 2-3 jaar straks want die eis van 7-9 is inderdaad absurd en ik zie de rechter daar ook niet in mee gaan.

Dus jij vindt het een goed idee als Grapperhaus ingrijpt in de rechtzaak van Wilders? Paar jaartjes erbij plussen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2020 13:39:52 ]
pi_191487477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]


[..]

Wat is dit voor kansloos gejank?
Waarom de drang om het topic te wijzigen en derailen?
Wacht, deze post in POL-FB was niet van jou?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:20 schreef Refragmental het volgende:
Kan de bezem door AMV, staat vol met BNW gejank over 1 of ander republikeins complot in samenwerking met Rusland/Saudi-Arabië/Reptilians etc.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191487479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:21 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

waar baseer je dit op?
De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
pi_191487491
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ik snap even niet waarom 51% van alle stemmen = winnen bij ons wel goed is, maar in Amerika dan weer niet.

Ongetwijfeld zit hier een geniaal plan achter, maar ik zie het nog niet.
Vind het al knap dat jij blijkbaar chocola kan maken van het plan van Refragmental.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191487501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:23 schreef Refragmental het volgende:
We trekken het even anders door naar de EU.
Popular vote is blijkbaar belangrijk voor jullie.
Dus wanneer in de EU een popular vote komt, ookal stemt iedereen in NL het tegenovergestelde, dan moeten we als NL toch maar meedoen met de rest?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dus, laat ik het even goed begrijpen. Wanneer in een staat 100% partij A stemt, maar landelijk gezien heeft partij B 1 stem meer, moeten alle kiesmannen van die staat naar partij B gaan, en dat noemen jullie echte democratie?
Tja, als er 1 persoon gekozen wordt is het niet heel vreemd dat dat degene met de meeste stemmen is toch? De kiezers van staat A worden natuurlijk ook gewoon vertegenwoordigd in het huis en het senaat. Al zou ik om deze reden ook liever niet een gekozen president zien. Dat drijft alleen maar tot een grotere tweedeling.

Persoonlijk ben ik een voorstander van een parlementaire democratie. Het is wel interessant om af te vragen hoe ze dat in de VS zouden kunnen bereiken zonder dat de kleine staten ondergesneeuwd raken. Bv het aantal leden in het congres flink omhoog schroeven en iedere staat een groep laten kiezen? Waarbij deze verkiezing dus voor de hele staat zou zijn in plaats van per district zoals het nu is.

Uiteindelijk maakt het niets uit, volgens mij is er geen enkele partij/kandidaat die om dergelijke grote politieke hervormingen roept. Is ook niet logisch als partij, want het betekend automatisch dat je macht verliest.
pi_191487507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Precies, campagne voeren in 2 staten, misschien 3 is het enige wat dan nog nodig is.
Heerlijk democratisch :)
Juist niet. Nu is het zo dat de campagne zich afspeelt in een relatief klein aantal staten. Wanneer de nationale popular vote de president bepaalt, telt echter elke stem. De campagne gaat zich dan juist door het hele land afspelen.

Voor de republikeinen heeft het dan bijvoorbeeld ook zin om zich op California te richten. Hoewel ze de popular vote in California waarschijnlijk blijven verliezen, heeft het toch veel zin om te proberen het verschil te verkleinen. Het is dan immers louter de nationale popular vote die telt. Dus extra republikeinse stemmen in California tellen mee in de nationale popular vote. Elke stem in elke staat telt dan even zwaar en speelt een even belangrijke rol.

De campagne kan zich dus gaan richten op gebieden die nu genegeerd worden omdat een staat toch al standaard als verloren wordt beschouwd. Met een nationale popular vote heeft het juist zin om overal campagne te voeren, omdat elke stem telt. Het zal wellicht ook veel meer mensen naar de stembus trekken, omdat ze door krijgen dat hun stem daadwerkelijk verschil maakt.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:00 #33
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487577
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 13-02-2020 13:52:09 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:49:24 #34
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
Er zitten ook conservatieven in de blauwe staten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:50:38 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487652
Dus als ik het goed begreep vinden de Trump aanhangers hier nu de wil van het volk ineens niet belangrijk meer?

Interessant wel, wat was dat ook alweer over een cult?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191487673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

vergeet niet dat de VS uit allemaal verschillende staten is gevormd. Alaska en Hawaii maken er ook deel van uit. Die hebben heel andere opvattingen.
En daar is de senaat voor bedoeld, waarvoor elke staat twee senatoren levert, ongeacht de bevolkingsomvang. De senaat heeft bijzonder veel macht in de VS. De belangen van kleinere staten zijn hierin juist goed gewaarborgd, omdat zij relatief een veel grotere stem hebben. Maar een nationale president wordt wat mij betreft, zeker in deze tijd, louter bepaald door de nationale popular vote.
pi_191487685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
Want Huis en Senaat worden ook afgeschaft en de president krijgt de bevoegdheid om wetsvoorstellen in te dienen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191487687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
Nu is de president wel bezig met beleid gericht op democraten? Of is dat dan geen probleem?
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:54:18 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:51 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

En daar is de senaat voor bedoeld, waarvoor elke staat twee senatoren levert, ongeacht de bevolkingsomvang. De senaat heeft bijzonder veel macht in de VS. De belangen van kleinere staten zijn hierin juist goed gewaarborgd. Maar een president wordt wat mij betreft louter bepaald door de nationale popular vote.
Alaska met een half miljoen inwoners heeft net zoveel Senatoren als Californie met 40 miljoen inwoners. Dus ja, de dwegstaten hebben net zo veel macht als de grootste staten
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:55:32 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
Ja, en? Als de meerderheid van de bevolking geen conservatief beleid wil dan komt het er niet.

Ben jij nu ineens tegen democratie of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:55:34 #41
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:51 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

En daar is de senaat voor bedoeld, waarvoor elke staat twee senatoren levert, ongeacht de bevolkingsomvang. De senaat heeft bijzonder veel macht in de VS. De belangen van kleinere staten zijn hierin juist goed gewaarborgd. Maar een president wordt wat mij betreft louter bepaald door de nationale popular vote.
dat lijkt me een stuk beter. Hetzelfde zou ook moeten gebeuren met senatoren. En zouden eigenlijk net als de president maar 4 jaar in hun ambt mogen blijven zitten. met kans op 4 jaar herkansing. maar geen 40 jaar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:56:16 #42
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487752
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en? Als de meerderheid van de bevolking geen conservatief beleid wil dan komt het er niet.

Ben jij nu ineens tegen democratie of zo?
Putins puppet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:57:37 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487768
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Putins puppet.
Putin wint tenminste al zijn verkiezingen met 78% van de stemmen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:59:08 #44
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Putin wint tenminste al zijn verkiezingen met 78% van de stemmen ;)
met een "populair" vote
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 14:02:53 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191487870
Het neemt nu wel lachwekkende vormen aan bij de Trump fans hier, nu is ineens een meerderheid van de stemmen krijgen iets verwerpelijks want.....uh....ja, waarom eigenlijk? Oh, dan kan er zgn geen conservatief beleid meer worden gemaakt, wat natuurlijk gelul is omdat de VS al decennia lang Republikeinse en Democratische presidenten en meerderheden heeft

Als je geen meerderheid haalt hoor je niet de macht te hebben, klaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:03:05 #46
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191487875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alaska met een half miljoen inwoners heeft net zoveel Senatoren als Californie met 40 miljoen inwoners. Dus ja, de dwegstaten hebben net zo veel macht als de grootste staten
het probleem is de hoeveelheid kiesmannen die ze hebben. mij lijkt één per staat wel voldoende.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191487962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De blauwe staten hebben nu eenmaal een veel grotere bevolking, uiteindelijk zijn het dan de stedelijke gebieden die het beleid gaan bepalen.
Van beleid gericht op de conservatieven in dit geval is er dan geen sprake meer.
Onzin, Amerikaanse staten hebben en houden enorm veel macht op vele verschillende gebieden: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States. Een conservatieve staat kan dus prima zijn conservatieve beleid blijven voortzetten in die eigen staat, zolang het daarbij de grondwet respecteert. En de grondwet aanpassen is zo goed als onmogelijk, want daarvoor is een twee derde meerderheid nodig in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat. Dus ook daar hoeven de republikeinen niet bang voor te zijn, want een twee derde meerderheid voor dezelfde partij in zowel het huis als de senaat is zo goed als onhaalbaar.
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:14:58 #48
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191488090
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:07 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Onzin, Amerikaanse staten hebben en houden enorm veel macht op vele verschillende gebieden: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States. Een conservatieve staat kan dus prima zijn conservatieve beleid blijven voortzetten in die eigen staat, zolang het daarbij de grondwet respecteert. En de grondwet aanpassen is zo goed als onmogelijk, want daarvoor is een twee derde meerderheid nodig in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat. Dus ook daar hoeven de republikeinen niet bang voor te zijn, een twee derde meerderheid voor dezelfde partij in zowel het huis als de senaat is zo goed als onhaalbaar.
Op het moment baart de de dynamiek van democratische kiezers de republikeinen veel zorgen. in 2018 zijn er namelijk heel wat voormalige swingstates blauw geworden en rode states in swingstates veranderd. Trump is een middel om dit tegen te gaan, maar op het moment krimpt de republikeinse partij ineen tot hun meest conservatieve en hardvochtige vorm die geen meerderheid meer kan genereren. Ondertussen werken democraten aan wetten om gerrymandering en votersupression tegen te gaan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191488139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en? Als de meerderheid van de bevolking geen conservatief beleid wil dan komt het er niet.

Ben jij nu ineens tegen democratie of zo?
Ik ben voor meer democratie op lokaal niveau waar het er toe doet.
Wat heeft het voor zin dat in een land zoals de VS waar er de nodige verschillen zijn in cultuur er van bovenaf voor een ieder beslist word welke richting het land op moet?
Zou je het niet beter vinden dat de Staten meer te zeggen hebben en dat het uiteindelijk niet echt relevant is wie er president word?

Waarom zou je de popular vote toejuichen in een land met zoveel verschillen als de VS?
Als dit de werkelijkheid word in de EU en de Oostblok landen gaan met zijn allen achter een kandidaat staan met opvattingen waar iemand van de SGP zo voor zou tekenen, dan ben je maar wat blij dat je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 14:23:33 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191488238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben voor meer democratie op lokaal niveau waar het er toe doet.
Wat heeft het voor zin dat in een land zoals de VS waar er de nodige verschillen zijn in cultuur er van bovenaf voor een ieder beslist word welke richting het land op moet?
Zou je het niet beter vinden dat de Staten meer te zeggen hebben en dat het uiteindelijk niet echt relevant is wie er president word?

Waarom zou je de popular vote toejuichen in een land met zoveel verschillen als de VS?
Als dit de werkelijkheid word in de EU en de Oostblok landen gaan met zijn allen achter een kandidaat staan met opvattingen waar iemand van de SGP zo voor zou tekenen, dan ben je maar wat blij dat je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen.
Je loopt onzin te vertellen. Blijkbaar is het bestaan van de Staten je totaal ontgaan en blijkbaar ontgaat het je ook dat dit besluit van Virginia niets afdoet aan de autonomiteit van de Staat.

Een President van een federaal land kan je alleen kiezen door middel van een popular vote en de Senaat is meer dan genoeg tegenwicht daarvoor met 2 Senatoren voor een staat met 500,000 inwoners, hetzelfde als een staat met 40 miljoen inwoners.

Daarbij is men vrij om, binnen de kaders van de Constitutie, op staatsnivo te besturen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191488265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben voor meer democratie op lokaal niveau waar het er toe doet.
Wat heeft het voor zin dat in een land zoals de VS waar er de nodige verschillen zijn in cultuur er van bovenaf voor een ieder beslist word welke richting het land op moet?
Zou je het niet beter vinden dat de Staten meer te zeggen hebben en dat het uiteindelijk niet echt relevant is wie er president word?

Waarom zou je de popular vote toejuichen in een land met zoveel verschillen als de VS?
Als dit de werkelijkheid word in de EU en de Oostblok landen gaan met zijn allen achter een kandidaat staan met opvattingen waar iemand van de SGP zo voor zou tekenen, dan ben je maar wat blij dat je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen.
Ja, waarom zou je dan nog een Verenigde Staten hebben? Waarom überhaupt staten hebben? Iedere county zelfstandig maken en nog lokalere verkiezingen maken. Huis per huis. Gewoon ieder voor zich en God voor ons allen. What could go wrong?
pi_191488503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben voor meer democratie op lokaal niveau waar het er toe doet.
Wat heeft het voor zin dat in een land zoals de VS waar er de nodige verschillen zijn in cultuur er van bovenaf voor een ieder beslist word welke richting het land op moet?
Zou je het niet beter vinden dat de Staten meer te zeggen hebben en dat het uiteindelijk niet echt relevant is wie er president word?

Waarom zou je de popular vote toejuichen in een land met zoveel verschillen als de VS?
Als dit de werkelijkheid word in de EU en de Oostblok landen gaan met zijn allen achter een kandidaat staan met opvattingen waar iemand van de SGP zo voor zou tekenen, dan ben je maar wat blij dat je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen.
Volgens mij onderschat je de macht van de afzonderlijke staten volledig. Verdiep je daar eens in en besef hoeveel de staten nu al voor zichzelf te zeggen te hebben. Een conservatieve staat kan zonder problemen een conservatieve koers blijven voeren onder een president die via de nationale popular vote verkozen is. Elke staat heeft zijn eigen huis van afgevaardigden en zijn eigen senaat met enorm veel macht. Dat blijft gewoon zoals het is, zolang men de grondwet in acht neemt.

Het gaat er juist om dat het presidentschap een nationale aangelegenheid is die louter op een nationale popular vote gebaseerd zou moeten zijn. De macht van kleinere, conservatieve staten blijft behouden doordat elke staat twee senatoren mag leveren. Als een progressieve president met veel te progressieve plannen komt, zal dat nooit door de senaat heen komen. Daar hoeft dus geen vrees voor te bestaan. Nog buiten het feit dat veel zaken simpelweg staatsaangelegenheden zijn, waar de president en het congres niets over te zeggen hebben.
pi_191488701
Wat anders: Voor de voorverkiezingen zou het wel een idee zijn om een soort "ranked voting" te introduceren. Het zou nu zo maar kunnen dat het op het laatst tussen drie kandidaten gaat (zeg Sanders, Warren en Buttigieg) en dat Buttigieg bij 40% de voorkeur heeft en Warren en Sanders ieder bij 30%. Terwijl 60% van de democraten liever Sanders dan Buttigieg ziet.

Ook kun je door ranked voting de stem van zeg Yang stemmers uit Iowa nog laten tellen doordat bij het terugtrekken van Yang hun tweede keus, automatisch eerste keus wordt.

Ik weet dat er nadelen aan ranked voting zitten en dat er paradoxen kunnen ontstaan bij naief gebruik, maar daar is wel wat op te vinden (zoals ze in Australie hebben gedaan bijvoorbeeld).
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 15:18:57 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191488882
quote:
Ze is nutteloos pluchevulsel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 februari 2020 @ 15:21:40 #56
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191488913
https://www.politico.com/(...)fends-vindman-114801

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor Trump hierover gaat ontploffen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191488976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:03 schreef DrParsifal het volgende:
Wat anders: Voor de voorverkiezingen zou het wel een idee zijn om een soort "ranked voting" te introduceren. Het zou nu zo maar kunnen dat het op het laatst tussen drie kandidaten gaat (zeg Sanders, Warren en Buttigieg) en dat Buttigieg bij 40% de voorkeur heeft en Warren en Sanders ieder bij 30%. Terwijl 60% van de democraten liever Sanders dan Buttigieg ziet.

Ook kun je door ranked voting de stem van zeg Yang stemmers uit Iowa nog laten tellen doordat bij het terugtrekken van Yang hun tweede keus, automatisch eerste keus wordt.

Ik weet dat er nadelen aan ranked voting zitten en dat er paradoxen kunnen ontstaan bij naief gebruik, maar daar is wel wat op te vinden (zoals ze in Australie hebben gedaan bijvoorbeeld).
Klopt, een ranked voting systeem zou het eerste zijn wat ik zou invoeren als ik dictator was.
  donderdag 13 februari 2020 @ 15:39:00 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_191489100
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:21 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)fends-vindman-114801

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor Trump hierover gaat ontploffen.
Kelly was dan ook door het leger ingezet om Trump te babysitten. Ik denk dat als Trump een tweede termijn krijgt, dat we op een gegeven moment echt wrevel tussen het leger en het Witte Huis gaan krijgen. Zeg maar compleet Turkse taferelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191489462
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Kelly was dan ook door het leger ingezet om Trump te babysitten. Ik denk dat als Trump een tweede termijn krijgt, dat we op een gegeven moment echt wrevel tussen het leger en het Witte Huis gaan krijgen. Zeg maar compleet Turkse taferelen.
Of een gezellige Stalinistische zuivering van de legertop.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191489751
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Of je leest gewoon niet.
Het is blijkbaar wel wat je voor ogen staat. Het eerste wat de partij die aan de macht is zal doen is het voor zichzelf makkelijker maken aan de macht te blijven en het voor de andere partijen moeilijker te maken. Zie je in de VS ook. GOP krijgt macht en zetten direct vol in op voter suppression en gerrymandering.

Met als gevolg dat de minderheid het in de VS nu voor het zeggen heeft. Zou jij het fijn vinden als jouw partij minimaal 60% van de stemmen moet halen om te kunnen winnen en de andere partij maar 40%? Met in het achterhoofd dat die 40% maar een heel gericht media dieet krijgt van de partij die aan de macht is?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191489856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:21 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)fends-vindman-114801

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor Trump hierover gaat ontploffen.
Een dergl. bericht had ik ook net klaargezet.
https://www.theatlantic.c(...)ea-and-trump/606496/

Waarom nu pas?
pi_191489959
Ik snap niet dat mensen vinden dat de stem van iemand in een drukbevolkte staat minder zwaar telt dan die van een ander.
Gewoon 1 persoon 1 stem is toch logisch? Er is weinig minder vanzelfsprekend.
Er zijn ook minder professoren dan kassameisjes, moeten die stemmen dan ook maar zwaarder wegen omdat anders de belangen van de profesorren niet genoeg vertegenwoordigd worden?
pi_191489991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:21 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)fends-vindman-114801

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor Trump hierover gaat ontploffen.
realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 15:10:08 DRAIN THE SWAMP! We want bad people out of our government! reageer retweet
pi_191490055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben voor meer democratie op lokaal niveau waar het er toe doet.
Wat heeft het voor zin dat in een land zoals de VS waar er de nodige verschillen zijn in cultuur er van bovenaf voor een ieder beslist word welke richting het land op moet?
Zou je het niet beter vinden dat de Staten meer te zeggen hebben en dat het uiteindelijk niet echt relevant is wie er president word?

Waarom zou je de popular vote toejuichen in een land met zoveel verschillen als de VS?
Als dit de werkelijkheid word in de EU en de Oostblok landen gaan met zijn allen achter een kandidaat staan met opvattingen waar iemand van de SGP zo voor zou tekenen, dan ben je maar wat blij dat je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen.
Hoeveel meer verschil heeft de VS dan Nederland? Er is misschien wat meer Staphorst, maar echt heel extreem anders is het eigenlijk niet. Liberale steden, een wat conservatiever platteland en nog het nodige dat daar tussenin hangt.
Met meer lokale autonomie is op zich niets mis, maar de wijze waarop de senaat is georganiseerd is wat mij betreft echt volkomen gedateerd. Dat Texas en Californië evenveel te zeggen hebben als Vermont en Alaska is echt absurd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191490310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:21 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)fends-vindman-114801

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor Trump hierover gaat ontploffen.
Niet lang.

realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:34 When I terminated John Kelly, which I couldn’t do fast enough, he knew full well that he was way over his head. Being Chief of Staff just wasn’t for him. He came in with a bang, went out with a whimper, but like so many X’s, he misses the action & just can’t keep his mouth shut,. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:35 ....which he actually has a military and legal obligation to do. His incredible wife, Karen, who I have a lot of respect for, once pulled me aside & said strongly that "John respects you greatly. When we are no longer here, he will only speak well of you." Wrong! reageer retweet
pi_191490395
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:12 schreef archito het volgende:

[..]

Niet lang.

realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:34 When I terminated John Kelly, which I couldn’t do fast enough, he knew full well that he was way over his head. Being Chief of Staff just wasn’t for him. He came in with a bang, went out with a whimper, but like so many X’s, he misses the action & just can’t keep his mouth shut,. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:35 ....which he actually has a military and legal obligation to do. His incredible wife, Karen, who I have a lot of respect for, once pulled me aside & said strongly that "John respects you greatly. When we are no longer here, he will only speak well of you." Wrong! reageer retweet
#viesmad
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191490397
En waar is Bolton nou weer gebleven?

En de omschrijving: “I terminated..” in bovenstaande tweet! :r
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 februari 2020 @ 17:26:01 #68
426493 crew  PippenScottie
pi_191490460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:46 schreef ITs_relative het volgende:
Ik snap niet dat mensen vinden dat de stem van iemand in een drukbevolkte staat minder zwaar telt dan die van een ander.
Gewoon 1 persoon 1 stem is toch logisch? Er is weinig minder vanzelfsprekend.
Er zijn ook minder professoren dan kassameisjes, moeten die stemmen dan ook maar zwaarder wegen omdat anders de belangen van de profesorren niet genoeg vertegenwoordigd worden?
Dat zeggen deze mensen alleen omdat het ze nu electoraal goed uitkomt.
Het heeft geen zin om over logica te beginnen.
pi_191490579
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:18 schreef AnneX het volgende:
En waar is Bolton nou weer gebleven?

En de omschrijving: “I terminated..” in bovenstaande tweet! :r
Ja waar is Bolton gebleven ?

En waar is Hunter ?
pi_191490597
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Een dergl. bericht had ik ook net klaargezet.
https://www.theatlantic.c(...)ea-and-trump/606496/

Waarom nu pas?
True maar beter laat dan nooit:
quote:
"He was not a guy who represents our military in any way, shape or form," Kelly said, according to MorristownGreen.com. "The military legal justice system worked; he was found guilty of certain things. He should have been ashamed of himself, and he should have been sent home."

"So the idea that the commander in chief intervened there, in my opinion, was exactly the wrong thing to do," Kelly said, generating applause from the crowd.
Ook uit dat artikel:
quote:
Throughout the appearance, Kelly laid out his doubts about Trump’s policies. Trump has held two formal summits with North Korea’s leader, Kim Jong Un, hoping to scuttle the country’s nuclear program through personal diplomacy. Kelly said the effort was futile.

“He will never give his nuclear weapons up,” Kelly said. “Again, President Trump tried—that’s one way to put it. But it didn’t work. I’m an optimist most of the time, but I’m also a realist, and I never did think Kim would do anything other than play us for a while, and he did that fairly effectively.”
Iedereen wist dat maar ja Trump zou het wel even regelen hoor en zijn aanhangers stonden te juichen om het feit dat hij de enige president was die de dictator een handje mocht geven :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 13-02-2020 17:52:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191490765
In de tijd van Stalin moest je het hebben van hooggeplaatste geruchten over de kleinzielige wrok en rancune van de Grote Leider. Nu zijn we live getuige van Zijn woedeaanvallen. What a total disgrace.
J’ai faim.
pi_191490864
Even iemand uitfoeteren die jij zelf hebt aangesteld als Secretary of Homeland Security en daarna als Chief of Staff...

Delusional

pi_191491119
Ook Jessie Liu trekt zich terug op aanraden van Barr. Blijkbaar heeft ze ook niet de goede instelling wb de aanpak van de Roger Stone en Michael Flynn berechting.

Jessie Liu, ex-U.S. attorney who oversaw Roger Stone case, resigns from Trump administration

President Trump yanked Liu's nomination for a top spot at the Treasury Department earlier this week.
quote:
The former U.S. attorney whose office oversaw the Roger Stone prosecution resigned from the Trump administration on Wednesday, two days after President Donald Trump abruptly withdrew her nomination for a top job at the Treasury Department.

Jessie Liu had headed the U.S. Attorney's Office in Washington, D.C., which oversaw several cases that originated with former special counsel Robert Mueller's investigation into Russian meddling in the 2016 election, including prosecutions of longtime Trump associate Stone and former national security adviser Michael Flynn.

Liu was moved from the U.S. attorney's office after Trump nominated her to serve as the Treasury Department's undersecretary for terrorism and financial crimes, a top position overseeing economic sanctions.

A source told NBC News earlier this week that after Liu was nominated, she told the lawyers in her office that she would stay put until she was confirmed. However, Attorney General William Barr asked her to leave around Feb. 1 to ensure continuity in the office, and she agreed.

On the day Liu left, the Justice Department submitted a softer sentencing recommendation for Flynn, who had pleaded guilty to lying to the FBI. The new filing said prosecutors believed probation would be an appropriate sentence for Flynn. They had previously asked that he spend up to six months behind bars.

A similar scenario played out in a more spectacular way in Stone’s this case week. After prosecutors on the case recommended a seven-to-nine-year sentence for Stone on Monday, the U.S. Attorney's Office abruptly changed course the next day, saying that amount of time would be “excessive” and that Stone should get a lesser sentence.

Stone's entire prosecution team resigned from the case in protest.

The 180-degree turn came after Trump had tweeted overnight that the proposed sentence was "disgraceful!"

"This is a horrible and very unfair situation,” the president wrote in a follow-up post on Twitter. "The real crimes were on the other side, as nothing happens to them. Cannot allow this miscarriage of justice!"

Top Justice Department spokesperson Kerri Kupec told NBC News that the decision to reverse course on the sentencing recommendation was made prior to Trump’s almost 2 a.m. tweet.

Liu was not involved in the sentencing debacle, but the president apparently hasn't been happy with how her office handled the case initially, telling reporters in the Oval Office on Tuesday that "I thought the whole prosecution was ridiculous."

Liu's office also handled the criminal investigation into former acting FBI Director Andrew McCabe, who was accused by the Justice Department's inspector general of lying to investigators. McCabe has not been charged, despite calls by Trump for him to go to prison.

Senate Minority Leader Chuck Schumer, D-N.Y., has called for the DOJ's inspector general to investigate what pressure Trump and Barr might have exerted behind the scenes. He said the rule of law "is just being totally perverted to Donald Trump's own personal desires and needs and it's a disgrace."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:25:49 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191491211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 15:10:08 DRAIN THE SWAMP! We want bad people out of our government! reageer retweet
Hij gaat ontslag nemen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191491234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:12 schreef archito het volgende:

[..]

Niet lang.

realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:34 When I terminated John Kelly, which I couldn’t do fast enough, he knew full well that he was way over his head. Being Chief of Staff just wasn’t for him. He came in with a bang, went out with a whimper, but like so many X’s, he misses the action & just can’t keep his mouth shut,. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:04:35 ....which he actually has a military and legal obligation to do. His incredible wife, Karen, who I have a lot of respect for, once pulled me aside & said strongly that "John respects you greatly. When we are no longer here, he will only speak well of you." Wrong! reageer retweet
Als we z'n eigen woorden mogen geloven, stelt hij nogal eens belabberde mensen aan. So much for 'only the best people'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191491235
Hierbij vergeleken danst Ron Jans als een balletdanser.
Pete Buttigieg moet nog wel wat aan zijn motoriek doen

  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:27:11 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191491239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja waar is Bolton gebleven ?

En waar is Hunter ?
Hunter....wat voor positie heeft hij in de Amerikaanse overheid bekleed?

Is dit alles wat je nu nog te berde te brengen hebt als het om politiek in de VS gaat? Dat is wel vrij zielig, hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 18:45:03 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191491444
Acosta twitterde op donderdag 13-02-2020 om 16:04:05 Hope Hicks coming back to WH, WH official confirms. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:49:59 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191491507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:45 schreef Ulx het volgende:
Acosta twitterde op donderdag 13-02-2020 om 16:04:05 Hope Hicks coming back to WH, WH official confirms. reageer retweet
Hope Hicks, eerst ontslagen wegens liegen, bij FOX in dienst getreden en nu weer terug in het WH?

Only the best people, eh?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 februari 2020 @ 18:51:11 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191491521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
Hij gaat ontslag nemen?
Zelfmoord plegen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:52:30 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191491538
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zelfmoord plegen?
Nah, naast Stone in de cel is veel passender :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191491754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:26 schreef Idisrom het volgende:
Hierbij vergeleken danst Ron Jans als een balletdanser.
Pete Buttigieg moet nog wel wat aan zijn motoriek doen

Een presidentskandidaat moet niet afgerekend worden op skills die niet nodig zijn voor het vak.
  donderdag 13 februari 2020 @ 19:13:47 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191491937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:04 schreef Beathoven het volgende:
Een presidentskandidaat moet niet afgerekend worden op skills die niet nodig zijn voor het vak.
Zolang ie zʼn pizza niet met mes en vork eet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_191492024
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zolang ie zʼn pizza niet met mes en vork eet.
...en maar geen beige pakken draagt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191492054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:26 schreef Idisrom het volgende:
Hierbij vergeleken danst Ron Jans als een balletdanser.
Pete Buttigieg moet nog wel wat aan zijn motoriek doen

Beetje zelfde moves als Thierry

pi_191492096
quote:
Doorgesnoven Sjerrie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191492257
quote:
Precies

Rare moves, rare naam.

En Boot-edge-edge is de verengelste spagaat. In het maltees is het zoiets als boetidzjietsj


Buttigieg (Maltese: Buttiġieġ [butːid͡ʒɪːt͡ʃ]) is a Maltese surname, derived from Sicilian Arabic أبو الدجاج Abu-d-dajāj(i), meaning chicken owner or poulterer (literally, "father of chickens").


Chickenvader


Nog altijd beter dan Donny the Don.
pi_191492433
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat zeggen deze mensen alleen omdat het ze nu electoraal goed uitkomt.
Het heeft geen zin om over logica te beginnen.
Voor de meeste lijkt het daar wel op inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk, Chivaz zegt dit consequent. Dus op dit punt kun je hem geen hypocrisie verwijten.
Dat ik zijn standpunt niet kan begrijpen voelt dan wel weer vertrouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door ITs_relative op 13-02-2020 19:53:47 ]
pi_191492729
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Precies

Rare moves, rare naam.

En Boot-edge-edge is de verengelste spagaat. In het maltees is het zoiets als boetidzjietsj


Buttigieg (Maltese: Buttiġieġ [butːid͡ʒɪːt͡ʃ]) is a Maltese surname, derived from Sicilian Arabic أبو الدجاج Abu-d-dajāj(i), meaning chicken owner or poulterer (literally, "father of chickens").


Chickenvader
[ afbeelding ]

Nog altijd beter dan Donny the Don.
Pete Booty Judge
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 19:55:52 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191492761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Pete Booty Judge
Dirty Don the Childmolester
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 19:59:04 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191492814
realDonaldTrump twitterde op donderdag 13-02-2020 om 19:30:30 I’m seeing Governor Cuomo today at The White House. He must understand that National Security far exceeds politics. New York must stop all of its unnecessary lawsuits & harrassment, start cleaning itself up, and lowering taxes. Build relationships, but don’t bring Fredo! reageer retweet
"Hey NY State: Jullie stoppen met het onderzoeken van mij en mijn familie, anders maak ik de Staat kapot."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 20:15:07 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191493071
Bloomberg weet Trump wel te zieken.


MikeBloomberg twitterde op donderdag 13-02-2020 om 14:43:58 .@realDonaldTrump - we know many of the same people in NY. Behind your back they laugh at you & call you a carnival barking clown. They know you inherited a fortune & squandered it with stupid deals and incompetence. I have the record & the resources to defeat you. And I will. https://t.co/fO4azmZaUg reageer retweet
Ik denk dat Bloomberg wel een punt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat echt succesvolle mensen uit de New Yorkse jetset niet om die omhooggevallen nepmiljonair van een Trump lachen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 20:18:39 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191493126
kylegriffin1 twitterde op donderdag 13-02-2020 om 20:15:07 The Senate has voted to require Trump seek congressional authorization before taking further military action against Iran, as Dems joined forces with several Republicans to try to rein in Trump's war-making powers after he escalated hostilities with Iran. https://t.co/qD5EryIMYN reageer retweet
En als Trump zijn rest afveegt met deze motie, wat gaat de GOP dan doen?


Edit: Niet veto proof (55-45) dus een rondje afzeiken op Twitter moet voldoende zijn voor Trump om de GOP weer in het gareel te krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191493200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:15 schreef Ulx het volgende:
Bloomberg weet Trump wel te zieken.


MikeBloomberg twitterde op donderdag 13-02-2020 om 14:43:58 .@:realDonaldTrump - we know many of the same people in NY. Behind your back they laugh at you & call you a carnival barking clown. They know you inherited a fortune & squandered it with stupid deals and incompetence. I have the record & the resources to defeat you. And I will. https://t.co/fO4azmZaUg reageer retweet
Ik denk dat Bloomberg wel een punt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat echt succesvolle mensen uit de New Yorkse jetset niet om die omhooggevallen nepmiljonair van een Trump lachen.
Nepmiljonair?
pi_191493219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nepmiljonair?
Monopoly geld en hotels.
pi_191493386
Die scheldpartijen over en weer tussen Bloomberg en Trump zijn ook weer een fraai dieptepunt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191493398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Dus jij vindt het een goed idee als Grapperhaus ingrijpt in de rechtzaak van Wilders? Paar jaartjes erbij plussen?
Kan je niet lezen ? Trump heeft niet ingegrepen de beslissing van de DOJ was al gemaakt.

Dus jij denkt dat de rechter meegaat met die absurde eis van 7-9 jaar ?

Weet je ook waarom die eis zo hoog is ?

We gaan het zien de 20e, ik denk 2-3 jaar.
pi_191493431
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:15 schreef Ulx het volgende:
Bloomberg weet Trump wel te zieken.


MikeBloomberg twitterde op donderdag 13-02-2020 om 14:43:58 .@:realDonaldTrump - we know many of the same people in NY. Behind your back they laugh at you & call you a carnival barking clown. They know you inherited a fortune & squandered it with stupid deals and incompetence. I have the record & the resources to defeat you. And I will. https://t.co/fO4azmZaUg reageer retweet
Ik denk dat Bloomberg wel een punt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat echt succesvolle mensen uit de New Yorkse jetset niet om die omhooggevallen nepmiljonair van een Trump lachen.
Mja.. soort van dapper om 'm in deze fase met tweets onder schot te nemen en 'm onder de huid te zitten.

De volgende stap in de neerwaardse spiraal zal mogelijk komen als Trump niet z'n woorden maar z'n wensen op iemand projecteert en dat succesvol tot uitvoer laat brengen. Dan is het ook meteen gedaan met alle relativerende humor overal op TV.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 20:38:01 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191493433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:35 schreef KoosVogels het volgende:
Die scheldpartijen over en weer tussen Bloomberg en Trump zijn ook weer een fraai dieptepunt.
Dat is de enige manier om Trump aan te pakken. Met aardig doen ga je het niet redden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 20:41:40 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191493500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kan je niet lezen ? Trump heeft niet ingegrepen de beslissing van de DOJ was al gemaakt.

Dus jij denkt dat de rechter meegaat met die absurde eis van 7-9 jaar ?

Weet je ook waarom die eis zo hoog is ?

We gaan het zien de 20e, ik denk 2-3 jaar.
Waarom zo'n lage straf? De maximumstraf voor Stone is 20 jaar. Dan is een derde tot iets minder dan de helft toch al aardig? Of ben jij meer van de kopjes thee drinken met criminelen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')