abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191358618
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_191358655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik wacht nog op een link van pompom
Nee, je wacht om een excuus om geen antwoord te hoeven geven. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:43:43 #3
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191358661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik wacht nog op een link van pompom
je kunt wel lul-reacties geven en uit de dailycaller quoten, maar geen link van NY times vinden? Pompom heeft wel wat beters te doen dan daar op in te gaan elke keer.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191358665
In die zin is het wel grappig hoe hard de Republikeinse supporters/trollen hier in hun broek schijten. Zo bang dat ze de verkiezingen gaan verliezen dat ze het alleen maar op conspiracy achtige theoriën over de democratische voorverkiezing kunnen hebben. Het probleem is alleen dat die strategie misschien kan werken als je Amerikaanse kiezers probeert over te halen. Alleen die zitten hier vrijwel niet. Je leest eigenlijk nooit iets over wat Trump dan goed doet. Ja zijn speeches zijn de beste ooit. Terwijl iedereen met werkende horen en hersens kan horen dat zijn speeches slechter zijn dan presentaties die je op de middelbare school kon meemaken.
pi_191358684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In die zin is het wel grappig hoe hard de Republikeinse supporters/trollen hier in hun broek schijten. Zo bang dat ze de verkiezingen gaan verliezen dat ze het alleen maar op conspiracy achtige theoriën over de democratische voorverkiezing kunnen hebben. Het probleem is alleen dat die strategie misschien kan werken als je Amerikaanse kiezers probeert over te halen. Alleen die zitten hier vrijwel niet.
Om te brullen.

Ik zeg het met pijn in het hart, maar ik ben bang dat Trump de verkiezingen gaat winnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:46:36 #6
384435 klappernootopreis
pi_191358688
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In die zin is het wel grappig hoe hard de Republikeinse supporters/trollen hier in hun broek schijten. Zo bang dat ze de verkiezingen gaan verliezen dat ze het alleen maar op conspiracy achtige theoriën over de democratische voorverkiezing kunnen hebben. Het probleem is alleen dat die strategie misschien kan werken als je Amerikaanse kiezers probeert over te halen. Alleen die zitten hier vrijwel niet.
mijn vriendin maakt geen gebruik meer van dat recht. Ze vragen haar teveel de hemd van het lijf alvorens ze mag stemmen, en dat bevalt haar niet Ik zou het zelf ook niet prettig vinden.

oh, en even ter informatie HIER ZITTEN GEEN TRUMP SUPPORTERS. de zogenaamde "fans" doen dit puur om populisten hier te promoten. En dat gaat al een tijdje hier, eerst Janmaat, dan Fortuyn, toen Verdonk, dan Wilders en nu Baudet. je kunt gewoon de naam Trump uitwisselen met deze 5 Nederlandse namen.
pi_191358718
Even de vraag herhalen uit het vorige topic: is er al bekend gemaakt wanneer de resterende 29% uit Iowa bekend is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:51:35 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_191358735
Zittende presidenten worden dan ook meestal herkozen, tenzij de economie verslechtert. Het is bijna hopen dat de recessie komt, alhoewel de partij van de fiscal conservatives dan gewoon nog een paar triljoen bij zullen lenen als staatsgefinancierde verkiezingsstunt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191358751
Een lekker dramatische ad, maar het is wel een goed punt. Ik ben benieuwd hoe Donald Trump in de toekomstige geschiedenisboeken wordt omschreven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:54:45 #10
384435 klappernootopreis
pi_191358775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:49 schreef Hanca het volgende:
Even de vraag herhalen uit het vorige topic: is er al bekend gemaakt wanneer de resterende 29% uit Iowa bekend is?
geen idee, maar de verwachting is dat het tussen Buttigieg and Sanders gaat.
pi_191358802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Om te brullen.

Ik zeg het met pijn in het hart, maar ik ben bang dat Trump de verkiezingen gaat winnen.
Waarom dan? Je zegt toch de Democraten zo dom te vinden. Nogal onlogisch dan om ook bang te zijn dat Trump gaat winnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:52 schreef Jojoke het volgende:
Een lekker dramatische ad, maar het is wel een goed punt. Ik ben benieuwd hoe Donald Trump in de toekomstige geschiedenisboeken wordt omschreven.
Goede ad als ik dit zo zie kan ik ook niet wachten tot Trump het in wat meer series en films haalt.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:01:13 #12
384435 klappernootopreis
pi_191358840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:52 schreef Jojoke het volgende:
Er zullen weinig woorden over vuil worden gemaakt. misschien: "As I was saying before I was so rudely interrupted." en gaan dan over tot de orde van de dag.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:02:11 #13
384435 klappernootopreis
pi_191358847
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom dan? Je zegt toch de Democraten zo dom te vinden. Nogal onlogisch dan om ook bang te zijn dat Trump gaat winnen.
[..]

Goede ad als ik dit zo zie kan ik ook niet wachten tot Trump het in wat meer series en films haalt.
als hoofditem in het programma American greed. Ik kan niet wachten.
pi_191358911
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]
Je kunt toch prima weinig hebben met de top van de democratisce partij en niks hebben met Trump? Daar zitten toch een heleboel tinten tussen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191358980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt toch prima weinig hebben met de top van de democratisce partij en niks hebben met Trump? Daar zitten toch een heleboel tinten tussen?
Dat kan, ik snap alleen het punt niet. Alsof er in een democratie ooit een ideale kandidaat voor wie dan ook gaat zijn. Het is altijd een compromis. Als je dan alle opties niks vind ligt het probleem eerder bij jou. Daarbij ik ben ook gewoon beniewd waarom je zo los zou gaan op de democraten en nooit op de republiekeinen maar tegelijkertijd vind je Trump niks? Waarom dan niet klagen over de republikeinse partij dat ze geen betere kandidaat naar voren schuiven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:16:18 #16
384435 klappernootopreis
pi_191359023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

wat die tint aangaat zou het best wel kunnen dat Bill Weld misschien wel een redelijk alternatief kan worden. Ik hou hem hoe dan ook in de gaten. Zie ik bij hem het percentage omhoog gaan dan betekent dit dat Trump uit de gratie gaat vallen.
pi_191359037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat kan, ik snap alleen het punt niet. Alsof er in een democratie ooit een ideale kandidaat voor wie dan ook gaat zijn. Het is altijd een compromis. Als je dan alle opties niks vind ligt het probleem eerder bij jou. Daarbij ik ben ook gewoon beniewd waarom je zo los zou gaan op de democraten en nooit op de republiekeinen maar tegelijkertijd vind je Trump niks? Waarom dan niet klagen over de republikeinse partij dat ze geen betere kandidaat naar voren schuiven.
Tja, dat weet ik niet.

Ik zelf zou in Amerka als CU stemmer heel veel moeite hebben om te kiezen. Medisch-ethisch zit ik beter bij de Republikeinen (en dan bedoel ik anderen dan Trump), sociaal-economisch en op veel andere punten beter bij de Democraten. In feite vind ik alle opties dus niks in de VS, dat ligt gewoon aan het tweepartijenstelsel. Ik hoop nu wel op een democraat omdat ik echt Trump weg wil hebben, maar ik was blij dat Clinton het niet werd.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:17:26 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359041
Pelosi snaps at reporter's impeachment question: I don't hate anybody.

En vandaag:

Pelosi is a bad, bad loser!
pi_191359102
Als je vindt dat iemand er bedenkelijke ideeën op na houdt, en een krankjorumme speech heeft gehouden, wil dat nog niet zeggen dat je die persoon haat. Ik vond het wel een sterke actie, gegeven dat Amerikaanse politiek met Trump een grotere poppenkast is dan ooit, en dat het om korte video's en heldere beelden gaat.
Anders begrijpt de president het niet....
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:23:44 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_191359110
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:17 schreef Bocaj het volgende:

[ afbeelding ]

En vandaag:

[ afbeelding ]

Die twee fragmenten zijn niet in conflict met elkaar?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:24:39 #21
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die twee fragmenten zijn niet in conflict met elkaar?
Nee, ze haat Trump tot diep in haar botten!
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:24:56 #22
384435 klappernootopreis
pi_191359125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Als je vindt dat iemand er bedenkelijke ideeën op na houdt, en een krankjorumme speech heeft gehouden, wil dat nog niet zeggen dat je die persoon haat. Ik vond het wel een sterke actie, gegeven dat Amerikaanse politie met Trump een grotere poppenkast is dan ooit, en dat het om korte video's en heldere beelden gaat.
bovendien je kunt beter een slechte verliezer zijn, dan een slechte "winnaar" Vergeet niet dat als je een slag verliest dit niet hoeft te betekenen dat je de oorlog ook verliest. democratie heeft een lange adem.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:49 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_191359133
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nee, ze haat Trump tot diep in haar botten!
Dat is toch geen haat wat je daar ziet?

En hoezo kun je in haar hoofd kijken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_191359143
Ik vind die actie van Pelosi ook niet sterk. Ze had beter een statement kunnen maken door niet te gaan. En zelf een schaduw state of the union geven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:27:48 #25
384435 klappernootopreis
pi_191359158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee?
ik denk dat het eerder omgekeerd is. Trump haat alles wat pelosi vertegenwoordigd.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:27:59 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:25 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is toch geen haat wat je daar ziet?
Vertel mij dan maar eens waar ik naar zit te kijken?
Ik zie haat (walging) in de ogen en haar hele doen van Pelosi!
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:29:28 #27
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359174
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik denk dat het eerder omgekeerd is. Trump haat alles wat pelosi vertegenwoordigd.
Dat is zijn goed recht, maar Pelosi is dan wel zeer hypocriet!
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:29:30 #28
384435 klappernootopreis
pi_191359175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik zie haat in de ogen en haar hele doen van Pelosi!
ik lees banaliteit in elke reactie van een FvD/PVV Trump supporter.
pi_191359206
Ik vind dat Pelosi hier trouwens echt heeft laten zien geen goede voorzitter van een parlementaire kamer te zijn. Neem hier in Nederland Arib. Die wordt hier ook van 2 kanten zelfs persoonlijk aangevallen (PVV/FvD en Denk) en blijft toch altijd waardig. Ook afscheidsbrieven van PVV kamerleden die vertrekken en waar dingen in staan waar ze het absoluut niet mee eens is leest ze netjes voor en in het door haar geschreven antwoord wat ze daarna voor leest blijft ze ook altijd netjes. Dat is waardig boven de partijen staan en je niet verlagen tot het niveau van mensen die je wil bestrijden. Dat mis ik echt bij Pelosi, die zou een heel groot voorbeeld kunnen nemen aan Arib.
pi_191359209
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik denk dat het eerder omgekeerd is. Trump haat alles wat Pelosi vertegenwoordigt.
Dat klopt denk ik wel als een bus. _O_
Ik denk dat Trump iedereen haat die hem niet bewierookt en naar de mond praat.
pi_191359214
Wat mij betreft schaffen ze heel die State of the Union af. Het is niets anders dan het ophemelen van je eigen beleid met een publiek dat klapt om elke scheet die gelaten word.
Een perfect staaltje politiek theater dat niet had misstaan in de Soviet unie.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:34:10 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:31 schreef Hanca het volgende:
Ik vind dat Pelosi hier trouwens echt heeft laten zien geen goede voorzitter van een parlementaire kamer te zijn. Neem hier in Nederland Arib. Die wordt hier ook van 2 kanten zelfs persoonlijk aangevallen (PVV/FvD en Denk) en blijft toch altijd waardig. Ook afscheidsbrieven van PVV kamerleden die vertrekken en waar dingen in staan waar ze het absoluut niet mee eens is leest ze netjes voor en in het door haar geschreven antwoord wat ze daarna voor leest blijft ze ook altijd netjes. Dat is waardig boven de partijen staan en je niet verlagen tot het niveau van mensen die je wil bestrijden. Dat mis ik echt bij Pelosi, die zou een heel groot voorbeeld kunnen nemen aan Arib.
Hear, hear ^O^
pi_191359229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:32 schreef Chivaz het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze heel die State of the Union af. Het is niets anders dan het ophemelen van je eigen beleid met een publiek dat klapt om elke scheet die gelaten word.
100% eens.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:34:50 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_191359232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hear, hear ^O^
Same for Mitch McConnel dan toch.
pi_191359244
quote:
Een speaker of the house is ook niet te vergelijken met een objectieve / onafhankelijke rol als die van kamervoorzitter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 11:35:43 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191359247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind die actie van Pelosi ook niet sterk. Ze had beter een statement kunnen maken door niet te gaan. En zelf een schaduw state of the union geven.
Volgens mij is dat lastig, want de Speaker nodigt zelf de President uit. Ze zou 'm dan dus moeten uitnodigen en daarna zelf wegblijven en dat is raar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191359264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:35 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens mij is dat lastig, want de Speaker nodigt zelf de President uit. Ze zou 'm dan dus moeten uitnodigen en daarna zelf wegblijven en dat is raar.
Niet uitnodigen. Hij gaat zn verhaaltje maar houden in de senaat.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 11:38:08 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191359271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet uitnodigen. Hij gaat zn verhaaltje maar houden in de senaat.
Dat was een optie, dat is vorig jaar ook een tijdje gebeurd. Maar als je dan wel uitnodigt, dan lijkt het me wel zo netjes om er zelf bij te zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:39:15 #39
384435 klappernootopreis
pi_191359289
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:32 schreef Chivaz het volgende:
ehh niet om het een of ander, weet je wat die state of the union inhoudt?

Het is een formeel verslag vergelijkbaar met onze troonrede. Trump maakte daar een ordinaire rally van. Het is alsof je Koning Willem-Alexander hoort uitroepen dat het dak van het Catshuis nog wel in de hens staat maar dat de lek in de kelder is gefikst. Dus we moeten niet zeuren en blijf vooral klappen
pi_191359399
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:17 schreef Bocaj het volgende:

[ afbeelding ]

En vandaag:

[ afbeelding ]

Maar dat Trump haar geen hand wou geven, wat vind je daar nu van?
Robert Moog died for our synths
pi_191359431
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Om te brullen.

Want de afgelopen 4 jaar zijn een ramp geweest? Ja, hij heeft een lomp overkomen, maar verder?
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:50:22 #42
65846 Bocaj
47th President.
pi_191359443
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:47 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Maar dat Trump haar geen hand wou geven, wat vind je daar nu van?
Het is algemeen bekend dan Trump Pelosi haat.
Pelosi had aangegeven niet één politicus te haten... maar beelden zeggen meer dan woorden! ;)
pi_191359462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want de afgelopen 4 jaar zijn een ramp geweest? Ja, hij heeft een lomp overkomen, maar verder?
Gelukkig mag de natuur nu weer ouderwets zo snel mogelijk maar de klote geholpen worden. ^O^
pi_191359463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ehh niet om het een of ander, weet je wat die state of the union inhoudt?

Het is een formeel verslag vergelijkbaar met onze troonrede. Trump maakte daar een ordinaire rally van. Het is alsof je Koning Willem-Alexander hoort uitroepen dat het dak van het Catshuis nog wel in de hens staat maar dat de lek in de kelder is gefikst. Dus we moeten niet zeuren en blijf vooral klappen
Ik weet heel goed wat het inhoud, dit politiek theater is echt niet anders onder Trump dan onder de vorige presidenten met een klein verschil dat Trump de vorige president op de hak neemt.
pi_191359526
DonaldJTrumpJr twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 21:48:29 Hi Claire,Two problems with your tweet:1. Dr. Ben Carson did not have a seat in this pic because he was sitting in First Class with my family2. Dr. Carson is not a "thing," he is a world renowned, life-saving neurosurgeonAnyway, how's unemployment? https://t.co/icZKsu9YFn reageer retweet
DonaldJTrumpJr twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 22:14:46 In case anyone was wondering where Ben Carson’s seat was on the Team Trump plane - just check First Class top left. Thanks for playing Claire. https://t.co/HxyHKz7PHp reageer retweet
Ik kwam dit net tegen, pijnlijk dit.😂😂😂
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 11:57:47 #46
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191359549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:56 schreef Chivaz het volgende:
DonaldJTrumpJr twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 21:48:29 Hi Claire,Two problems with your tweet:1. Dr. Ben Carson did not have a seat in this pic because he was sitting in First Class with my family2. Dr. Carson is not a "thing," he is a world renowned, life-saving neurosurgeonAnyway, how's unemployment? https://t.co/icZKsu9YFn reageer retweet
DonaldJTrumpJr twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 22:14:46 In case anyone was wondering where Ben Carson’s seat was on the Team Trump plane - just check First Class top left. Thanks for playing Claire. https://t.co/HxyHKz7PHp reageer retweet
Ik vond die foto inderdaad ook heel pijnlijk. Er zijn gewoon alleen maar witte teamleden en dan moet Carson even prominent in het midden opgesteld worden om dat te verbloemen.
pi_191359564
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gelukkig mag de natuur nu weer ouderwets zo snel mogelijk maar de klote geholpen worden. ^O^
Welnee. Hoe kom je daar nu bij.
pi_191359570
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:56 schreef Chivaz het volgende:
Wat doet Trump Jr zelf eigenlijk voor, hoogstwaarschijnlijk zeer belangrijk, werk?
pi_191359575
RepTimRyan twitterde op woensdag 05-02-2020 om 03:57:56 I just walked out of the #StateOfTheUnion. I’ve had enough. It’s like watching professional wrestling. It’s all fake. reageer retweet
Nog een reden om the State of the Union af te schaffen. Hij wist van te voren wat hij te horen zou krijgen maar dan toch even je momentje pakken om vervolgens op Twitter je beklag te doen.

De ironie, de ironie......
pi_191359589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:57 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond die foto inderdaad ook heel pijnlijk. Er zijn gewoon alleen maar witte teamleden en dan moet Carson even prominent in het midden opgesteld worden om dat te verbloemen.
Samen met JR die even de 1e klasse hebben verlaten voor een groepsfoto.
Die obsessie met ras moet echt eens een keer stoppen.
pi_191359634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een speaker of the house is ook niet te vergelijken met een objectieve / onafhankelijke rol als die van kamervoorzitter.
Ja, en dat komt vooral door het tweepartijenstelsel in de VS. Een kamervoorzitter in Nederland moet wel objectief zijn, anders wordt zij of hij niet gekozen.
pi_191359642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zie Bears Ears, zie de Arctic Wildlife Refuge, zie het afschaffen van regels voor het schoonhouden van oppervlakte water etc etc. Maar als je vind dat Trump een fantastische natuurbeschermer is zoals de VS nog nooit gekend heeft, hoor ik dat graag van je. ^O^
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:08:15 #53
384435 klappernootopreis
pi_191359664
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat het inhoud, dit politiek theater is echt niet anders onder Trump dan onder de vorige presidenten met een klein verschil dat Trump de vorige president op de hak neemt.
Daar is de state of de union niet voor. Deze zou moeten gaan over het beleid van de afgelopen jaar, dan zit je niet te jammeren over het beleid waar je de eerste drie jaar van je ambtperiode de vruchten van heeft geplukt.
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:11:15 #54
384435 klappernootopreis
pi_191359696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Samen met JR die even de 1e klasse hebben verlaten voor een groepsfoto.
Die obsessie met ras moet echt eens een keer stoppen.
hij had ook zo kunnen gaan staan, want dat vinden ze wel mooi bij de Trump achterban:

pi_191359763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik zie haat (walging) in de ogen en haar hele doen van Pelosi!
Misschien iets van: wat een slechte SOTU *scheur* ? Een slechte SOTU vol met leugens zou walging op kunnen roepen of niet?

In dat geval zag je gewoon wat je graag wilt zien. Minder extremen accepteren dat er ook andere conclusies mogelijk zijn eb trekken niet gelijk een conclusie die past bij hun wereldbeeld of gevoel.
pi_191359833
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:39 schreef Refragmental het volgende:
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Amerikaans Congres:

[ afbeelding ]

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
[ afbeelding ]
Zit jij nu gewoon te wachten tot post 300 zodat je een nieuw topic kan openen met zulke stomme titels
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191359925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:59 schreef Chivaz het volgende:
RepTimRyan twitterde op woensdag 05-02-2020 om 03:57:56 I just walked out of the #StateOfTheUnion. I’ve had enough. It’s like watching professional wrestling. It’s all fake. reageer retweet
Nog een reden om the State of the Union af te schaffen. Hij wist van te voren wat hij te horen zou krijgen maar dan toch even je momentje pakken om vervolgens op Twitter je beklag te doen.

De ironie, de ironie......
Idd, afschaffen die wanvertoning. Dit is iets van voor het internettijdperk. Mensen kunnen prima zelf opzoeken wat er gebeurd is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191359939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nou...
quote:
95 Environmental Rules Being Rolled Back Under Trump

President Trump has made eliminating federal regulations a priority. His administration, with help from Republicans in Congress, has often targeted environmental rules it sees as burdensome to the fossil fuel industry and other big businesses.
NYT

En dat was slechts tot de jaarwisseling, sindsdien ondermeer:
quote:
Trump Removes Pollution Controls on Streams and Wetlands

The new water rule for the first time in decades allow landowners and property developers to dump pollutants such as pesticides and fertilizers directly into hundreds of thousands of waterways, and to destroy or fill in wetlands for construction projects.
NYT
pi_191359983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:36 schreef cynicus het volgende:

[..]

Nou...
[..]

NYT

En dat was slechts tot de jaarwisseling, sindsdien ondermeer:
[..]

NYT
Het word ook per staten beslist hoe men daar mee omgaat. Verder zit de oplossing voor de klimaatproblematiek naar mijn inziens vooral in innovatie.
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:43:24 #60
384435 klappernootopreis
pi_191360009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het word ook per staten beslist hoe men daar mee omgaat. Verder zit de oplossing voor de klimaatproblematiek naar mijn inziens vooral in innovatie.
allicht. maar in de VS is innovatie minder populair dan je denkt.
pi_191360018
quote:
Dit is het verschil tussen kritische geesten zoals wij en de Trumpfanaten hier. Wij geven gewoon kritiek op beide zijdes en benoemen het als we acties een puinzooi of dom vinden. Trumpfanaten doen dat niet. Die proberen eerst op alle mogelijke manieren een positieve spin te geven of gedrag anders uit te leggen. En dat maakt ze niet oprecht in mijn optiek. Ze hebben een zijde gekozen en blijven daarbij ook al zijn acties slecht, het wordt goedgepraat.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 12:44:48 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191360029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bigotry? Democraten zijn zo dol op hyperbool. Limbaugh is iemand die het mooi kan vertellen. En ja, op de inhoud, daar hebben de Democraten het niet zo op. Maar bigotry? Was de racismekaart al gespeeld of zo?
Ik heb even een lange thread met uitspraken van Rush gepost. Kijk die voor de gein even door, tenzij je je bang bent dat je wereldbeeld instort. Doe het dan maar niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191360048
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat doet Trump Jr zelf eigenlijk voor, hoogstwaarschijnlijk zeer belangrijk, werk?
Geld binnenharken als zoon van en in het buitenland gefeteerd hiervoor worden en daardoor nog meer geld binnenharken. En ondertussen wijzen naar Hunter Biden :')
pi_191360057
quote:

[..]

Het word ook per staten beslist hoe men daar mee omgaat.
Gelukkig hebben staten zelf ook nog wat te vertellen, inderdaad. Maar ook dat probeert team Trump te voorkomen.
quote:
Administration will declare that states are pre-empted from setting their own standards in a move that will spark challenge.
Guardian

quote:
Verder zit de oplossing voor de klimaatproblematiek naar mijn inziens vooral in innovatie.
Als je de rem optie niet meeneemt hebben meer kreukelzones niet zoveel zin. Innovatie werkt alleen bij toenemende prijsdruk of strengere regelgeving. Overigens gaat veel van de regelgeving in kwestie over milieu i.p.v. klimaat.
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:48:22 #65
384435 klappernootopreis
pi_191360065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit is het verschil tussen kritische geesten zoals wij en de Trumpfanaten hier. Wij geven gewoon kritiek op beide zijdes en benoemen het als we acties een puinzooi of dom vinden. Trumpfanaten doen dat niet. Die proberen eerst op alle mogelijke manieren een positieve spin te geven of gedrag anders uit te leggen. En dat maakt ze niet oprecht in mijn optiek. Ze hebben een zijde gekozen en blijven daarbij ook al zijn acties slecht, het wordt goedgepraat.
Een groot gedeelte van die "users" zitten ook op andere plekken op fok! Baudet en Wilders te beschermen en te vereren. Ik kan niet benadrukken dat hun achterbakse plannetjes bekend zijn.
pi_191360086
quote:
Verder zit de oplossing voor de klimaatproblematiek naar mijn inziens vooral in innovatie.
Milieu is niet hetzelfde als klimaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 februari 2020 @ 12:56:42 #67
384435 klappernootopreis
pi_191360150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zit jij nu gewoon te wachten tot post 300 zodat je een nieuw topic kan openen met zulke stomme titels
ja. dat patroontje zie je wel vaker.
irrelevante meldingen plaatsen via de topictitel is hot tegenwoordig. ik heb er al mods op gewezen. Als ze scheldnamen gaan plaatsen die Trump gebruikt.
pi_191360155
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:47 schreef cynicus het volgende:

[..]

Gelukkig hebben staten zelf ook nog wat te vertellen, inderdaad. Maar ook dat probeert team Trump te voorkomen.
[..]

Guardian
[..]

Als je de rem optie niet meeneemt hebben meer kreukelzones niet zoveel zin. Innovatie werkt alleen bij toenemende prijsdruk of strengere regelgeving. Overigens gaat veel van de regelgeving in kwestie over milieu i.p.v. klimaat.
Heb je ook gelijk in. Maar er is helaas geen rationele middenweg. Figuren als Trump zijn een soort tegenwicht tegen de groene-zelfkastijding. Waar je ook helemaal niets mee oplost.
pi_191360162
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Milieu is niet hetzelfde als klimaat.
Het ligt wel in elkaars verlengde. Slecht omgaan met het klimaat, is uiteindelijk ook niet goed voor het milieu.
pi_191360177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het ligt wel in elkaars verlengde. Slecht omgaan met het klimaat, is uiteindelijk ook niet goed voor het milieu.
Maar het is niet waar het over ging, dus wederom haal je er een paar dingen bij die ergens niet mee te maken hebben. Blijf gewoon bij je punt; de regering-Trump is niet slecht voor het milieu volgens jou.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191360208
Kinderachtige act van Pelosi.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:02:04 #72
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191360210
Het ziet er naar uit dat Bloomberg garen spint bij de primary in Iowa. Bij Betfair is hij gestegen naar de 2e kanshebber, achter Sanders (nipt gevolgd door Biden en Buttigieg).

Het lijkt me gezien de concurrentie de minst slechte optie voor de Democraten als deze man het wordt - Klobuchar lijkt me het gunstigste profiel hebben, maar die gaat de nominatie niet winnen.

Zoals the Economist onlangs uitzocht heeft een moderate de hoogste kans, omdat, hoewel je met iemand van de vleugel je eigen vleugel mobiliseert, je ook de tegenpartij extra motiveert en in het centrum terrein verliest.

In dat kader is Sanders niet ideaal, hoewel hij misschien wel wat crossover appael heeft, gezien bv. iemand als Rogan hem steunt; iets wat Warren lijkt te missen.

Buttigieg lijkt moeite te gaan krijgen met de zwarte stem. Helaas ziet het er naar uit dat zijn geaardheid wel een rol hierbij speelt. Verder is hij natuurlijk wel nogal groen en pollt niet bepaald sterk tegen Trump.

Biden pollt wel sterk tegen Trump, maar heeft te veel rare optredens. Die schiet soms op tilt en dan kraamt hij onzin uit (ja, Trump doet dat 24/7, ik weet het) plus dat die creepy haarruikfilmpjes hem vast stemmen gaan kosten in de generale.

Dus ja, #teambloomberg maar?
pi_191360218
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het ziet er naar uit dat Bloomberg garen spint bij de primary in Iowa. Bij Betfair is hij gestegen naar de 2e kanshebber, achter Sanders (nipt gevolgd door Biden en Buttigieg).

Lijkt me gunstig voor de Democraten als deze man het wordt - Klobuchar lijkt me het gunstigste profiel hebben, maar die gaat de nominatie niet winnen.

Zoals the Economist onlangs uitzocht heeft een moderate de hoogste kans, omdat, hoewel je met iemand van de vleugel je eigen vleugel mobiliseert, je ook de tegenpartij extra motiveert en in het centrum terrein verliest.

In dat kader is Sanders niet ideaal, hoewel hij misschien wel wat crossover appael heeft, gezien bv. iemand als Rogan hem steunt; iets wat Warren lijkt te missen.

Buttigieg lijkt moeite te gaan krijgen met de zwarte stem. Helaas ziet het er naar uit dat zijn geaardheid wel een rol hierbij speelt. Verder is hij natuurlijk wel nogal groen en pollt niet bepaald sterk tegen Trump.

Biden pollt wel sterk tegen Trump, maar heeft te veel rare optredens. Die schiet soms op tilt en dan kraamt hij onzin uit (ja, Trump doet dat 24/7, ik weet het) plus dat die creepy haarruikfilmpjes hem vast stemmen gaan kosten in de generale.

Dus ja, #teambloomberg maar?
Waarom zou bloomberg het worden, als Sanders of Pete het wint?
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:03:43 #74
384435 klappernootopreis
pi_191360228
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is bekend dat Thomas Edison bepaald geen voorstander was van verbrandingsmotoren in een vervoersmiddel. Hij had een goed werkende elektrische wagen ontwikkeld, maar Ford had een goedkope en snelle manier gevonden om een heleboel wagens met een benzinemotor te maken tegen kostprijs en dat ging ten koste aan het klimaat. alle klimaat problemen die je nu ziet heeft hier zijn oorsprong.
pi_191360251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is bekend dat Thomas Edison bepaald geen voorstander was van verbrandingsmotoren in een vervoersmiddel. Hij had een goed werkende elektrische wagen ontwikkeld, maar Ford had een goedkope en snelle manier gevonden om een heleboel wagens met een benzinemotor te maken tegen kostprijs en dat ging ten koste aan het klimaat. alle klimaat problemen die je nu ziet heeft hier zijn oorsprong.
Uiteraard. Maar dat is toch meer een globaal probleem?

Ik zie Nederland ook weinig aanstalten maken. Om maar een voorbeeld te noemen. Wel hebben we wat groene-gekkies die het vooral hebben over minder vliegen, in plaats focus op schoon vliegen.

Het is nogal clownesk allemaal. Maar goed: ander onderwerp :)
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:05:36 #76
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191360254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Geld binnenharken als zoon van en in het buitenland gefeteerd hiervoor worden en daardoor nog meer geld binnenharken. En ondertussen wijzen naar Hunter Biden :')
Het is altijd projectie. Hillary's emails zijn ook nog steeds relevant. Dat Trump staatsgeheimen deelt, zijn zoon en dochter nog roekelozer omgaan met e-mails en dat er tig mensen rondlopen die niet eens door de veiligheidsonderzoeken komen, maakt allemaal niet uit natuurlijk. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:06:19 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191360261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou bloomberg het worden, als Sanders of Pete het wint?
Bloomberg deed niet mee met deze caucus, dus dat zegt niks over hem.

Verder, Biden is beschadigd, Buttigieg scoort slecht onder Afro-Amerikanen, Klobuchar peilt landelijk matig en de Democratische primarystemmers zijn rechtser dan een Warren of Sanders.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:07:43 #78
3928 Ulx
pi_191360281
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:02 schreef superniger het volgende:
Kinderachtige act van Pelosi.
Ik vond het juist sterk. Het brave geklap van the Stepford Veep was eerder misselijkmakend.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191360294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zie Nederland ook weinig aanstalten maken. Om maar een voorbeeld te noemen. Wel hebben we wat groene-gekkies die het vooral hebben over minder vliegen, in plaats focus op schoon vliegen.

Per se naar olie en gas willen boren in de Arctic National Wildlife Reguge is dat echter niet. Wat er aan natuur nog is MOET kennelijk kapot. Want natuur is maar voor groene gekkies, niet waar? :')
pi_191360295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mijn land is het gelukkig niet, maar het lijkt mij dat je als doorsnee Amerikaan niet vrolijk van dit soort maatregelen:

Trump Administration Rolls Back Clean Water Protections
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191360318
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bloomberg deed niet mee met deze caucus, dus dat zegt niks over hem.

Verder, Biden is beschadigd, Buttigieg scoort slecht onder Afro-Amerikanen, Klobuchar peilt landelijk matig en de Democratische primarystemmers zijn rechtser dan een Warren of Sanders.

Wat heeft bloomberg wat ervoor zorgt dat hij wel goed scoort onder de Afro-Amerikanen?
pi_191360330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het presidentschap van Trump is een grotere ramp geworden dan ik van tevoren voor mogelijk hield. Ik overwoog om hier een lijst met voorbeelden te plaatsen die mijn punt onderschrijven, maar daar heb ik de puf noch de tijd voor.
pi_191360332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee. Maak je daar maar niet druk om.
Vreemd dat je nu pas huilt om stomme titels trouwens :D
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:11:54 #84
3928 Ulx
pi_191360335
kylegriffin1 twitterde op woensdag 05-02-2020 om 13:00:00 Fred Guttenberg, the father of a high school freshman killed in the mass shooting at Marjory Stoneman Douglas High School, was removed from the audience at Trump's State of the Union after shouting out during the president's speech. https://t.co/2OsEeuamQC reageer retweet
Onder Trump mocht je toch eindelijk gewoon zeggen waar het op staat?
pi_191360347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn land is het gelukkig niet, maar het lijkt mij dat je als doorsnee Amerikaan niet vrolijk van dit soort maatregelen:

Trump Administration Rolls Back Clean Water Protections
Lijkt mij ook. Maar veel Amerikanen vinden het blijkbaar wel best.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:16:21 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191360383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:11 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 05-02-2020 om 13:00:00 Fred Guttenberg, the father of a high school freshman killed in the mass shooting at Marjory Stoneman Douglas High School, was removed from the audience at Trump's State of the Union after shouting out during the president's speech. https://t.co/2OsEeuamQC reageer retweet
Onder Trump mocht je toch eindelijk gewoon zeggen waar het op staat?
Dat gaat dan voornamelijk om Trump zelf.
Where law ends, tyrrany begins.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:16:28 #87
3928 Ulx
pi_191360386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of ze willen niet voor communist worden uitgemaakt en dus blijven ze maar stil.
pi_191360440
quote:

[..]

Of ze het best vinden weet ik niet. Denk dat de meeste Amerikanen überhaupt niet weten dat die bescherming is teruggedraaid.

Maar goed, het ging ook niet om de vraag wat Amerikanen van die maatregel vinden. Jij bestreed dat deze regering het milieu schade toebrengt, zoals Pompom schreef.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:21:42 #89
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191360443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heeft bloomberg wat ervoor zorgt dat hij wel goed scoort onder de Afro-Amerikanen?
Ik weet niet of hij nu al goed peilt onder die groep. Wel is het zijn van homo van Buttigieg een belemmering binnen die groep naar verluid. Een belemmering die Bloomberg niet heeft, hoe benepen dat dan ook is.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:22:02 #90
384435 klappernootopreis
pi_191360448
quote:

[..]

Dat de mensen in Flynt vergiftigd worden?
pi_191360456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of ze willen niet voor communist worden uitgemaakt en dus blijven ze maar stil.
We zullen het zien. Maar ik heb het gevoel dat Trump weer verkozen gaat worden.
pi_191360462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij nu al goed peilt onder die groep. Wel is het zijn van homo van Buttigieg een belemmering binnen die groep naar verluid. Een belemmering die Bloomberg niet heeft, hoe benepen dat dan ook is.
Bron?
pi_191360469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat de mensen in Flynt vergiftigd worden?
Anders zou Trump toch als een gek achteruit gaan in de peilingen?
pi_191360480
Hoi,
Is Iowa al uitgeteld ?
pi_191360489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bron?
Alleen dat filmpje in het vorige topic al. Een vrouw die gestemd had op Buttigieg maar haar papier terug wilde omdat ze daarna hoorde dat hij homo was. Ook binnen de democraten is dat voor sommigen gewoon een probleem.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:27:04 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191360504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alleen dat filmpje in het vorige topic al. Een vrouw die gestemd had op Buttigieg maar haar papier terug wilde omdat ze daarna hoorde dat hij homo was. Ook binnen de democraten is dat voor sommigen gewoon een probleem.
Een vrouw - bewijs voor homofobie binnen een bevolkingsgroep.

Mwau. Racistisch zou ik het nog niet noemen, maar ongefundeerd generaliseren is dat wel he.
pi_191360507
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Haar rol was hier die van voorzitter van de vergadering. Dan hoor je je waardig te gedragen en je niet tot het niveau Trump te verlagen.
pi_191360519
quote:

[..]

Bron?
quote:
I think the evidence is fairly clear that black Democrats as a group are not as supportive of gay relationships or gay marriage as white Democrats. So, it is plausible that Buttigieg, as an openly gay candidate, starts at a disadvantage among black voters.

Bron
pi_191360520
quote:
Hmm, interessant. Maar of ze dan wel vertrouwen hebben op de zoveelste blanke miljardair?

Een sanders heeft het juist met zijn retoriek daartegen vrij goed gedaan.
pi_191360530
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een vrouw - bewijs voor homofobie binnen een bevolkingsgroep.

Mwau. Racistisch zou ik het nog niet noemen, maar ongefundeerd generaliseren is dat wel he.
Ik bedoelde het niet als bewijs voor homofobie binnen een bevolkingsgroep, maar wel als duidelijk bewijs dat ook binnen de democraten dat homo zijn een rol speelt en dat het daardoor bijna onmogelijk lijkt dat hij Trump kan verslaan. Relatief veel democraten zullen dan thuis blijven, vrees ik.
pi_191360534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Ernstige zaak als dat waar is.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:29:46 #103
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191360538
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Haar rol was hier die van voorzitter van de vergadering. Dan hoor je je waardig te gedragen en je niet tot het niveau Trump te verlagen.
Die waardigheid was al uit het raam toen ze begon met speciale pennen uit te delen voor het ''sombere, serieuze'' proces. :')

Overigens is het makkelijk om het ''niveau'' van Trump te bekritiseren, maar de man is al ruim 3 jaar onderwerp van allerlei onderzoeken naar of hij misschien zijn land verraden heeft. De man heeft alle reden om rancuneus te zijn inmiddels - net als Obama dat was naar Trump toe, toen die eindeloos liep te zeiken over zijn geboortecertificaat. En dat liet hij ook duidelijk merken tijdens het correspondent's dinner van 2011.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:29:51 #104
384435 klappernootopreis
pi_191360539
quote:

[..]

Anders zou Trump toch als een gek achteruit gaan in de peilingen?
trump blijft hangen rond zijn gebruikelijke waardering. er kom niet erg veel bij. Trump kan ook niet achteruitgaan vanwege cultvorming. ik zie stilstand daartegen als achteruitgang. Getalsmatig kunnen democraten tegenwoordig elke verkiezing winnen, mits ze dan ook allemaal op komen draven. En die drive is in 2020 groter dan ooit. De republikeinen komen getallen te kort, die ze vanuit traditie met gerrymandering en votersuppression willen compenseren. En dit lukt niet als de oppositie WIL stemmen.
pi_191360548
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:29 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

trump blijft hangen rond zijn gebruikelijke waardering. er kom niet erg veel bij. Trump kan ook niet achteruitgaan vanwege cultvorming. ik zie stilstand daartegen als achteruitgang. Getalsmatig kunnen democraten tegenwoordig elke verkiezing winnen, mits ze dan ook allemaal op komen draven. En die drive is in 2020 groter dan ooit. De republikeinen komen getallen te kort, die ze vanuit traditie met gerrymandering en votersuppression willen compenseren. En dit lukt niet als de oppositie WIL stemmen.
Daar heb je een punt. Het zal uiteindelijk heel erg afhangen van wie de democraten naar voren schuiven.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:31:16 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191360549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Maar of ze dan wel vertrouwen hebben op de zoveelste blanke miljardair?

Een sanders heeft het juist met zijn retoriek daartegen vrij goed gedaan.
Joe Biden is in ieder geval al een tijdje bezig met een charmeoffensief naar afro-amerikanen toe. En met succes, hij is zo ongeveer de populairste.

Kunnen we lachen om die Corn Pop verhalen, maar het werkt dus wel.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:31:40 #107
3928 Ulx
pi_191360553
quote:

[..]

Deed ze toch niet? Ze gooide gewoon wat papieren met leugens bij het vuilnis.
pi_191360567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Joe Biden is in ieder geval al een tijdje bezig met een charmeoffensief naar afro-amerikanen toe. En met succes, hij is zo ongeveer de populairste.

Kunnen we lachen om die Corn Pop verhalen, maar het werkt dus wel.
Ja, alleen heeft Joe Biden weer dat het lijkt dat de rest van Amerika weinig van hem moeten hebben.
pi_191360572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ernstige zaak als dat waar is.
Tsja, het is zoals het is. Zeker oudere zwarten zijn vaak nog erg conservatief en staan derhalve minder welwillend tegen over een homoseksuele kandidaat. Maar dat geldt net zo goed voor oudere blanken en latino's. Vergeet niet dat veel Amerikanen (ongeacht hun etniciteit) nog altijd strenggelovig zijn. Die groep voelt weinig voor iemand als Buttigieg.

Op de bible belt zal een Rob Jetten in ons land ook weinig steun krijgen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:34:11 #110
384435 klappernootopreis
pi_191360581
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Het zal uiteindelijk heel erg afhangen van wie de democraten naar voren schuiven.
het doel van de democraten moet je nu wel duidelijk zijn. Trump wippen. het maakt weinig uit wie er zit. Ik zou Pete Buttigieg wel geschikt vinden. Jong en scherp. de rest lijkt me wat verzadigd
pi_191360587
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het is zoals het is. Zeker oudere zwarten zijn vaak nog erg conservatief en staan derhalve minder welwillend tegen over een homoseksuele kandidaat. Maar dat geldt net zo goed voor oudere blanken en latino's. Vergeet niet dat veel Amerikanen (ongeacht hun etniciteit) nog altijd strenggelovig zijn. Die groep voelt weinig voor iemand als Buttigieg.
Dat is waar. Aan de andere kant: juist vanwege deze feiten, doet een Buttigieg het verrassend goed.

Ik zou hem niet bij voorbaat afschrijven.
pi_191360591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, alleen heeft Joe Biden weer dat het lijkt dat de rest van Amerika weinig van hem moeten hebben.
En terecht, Biden laat duidelijk merken dat hij niet de energie en de mentale capaciteiten heeft om nog president te worden.
pi_191360597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:34 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het doel van de democraten moet je nu wel duidelijk zijn. Trump wippen. het maakt weinig uit wie er zit. Ik zou Pete Buttigieg wel geschikt vinden. Jong en scherp. de rest lijkt me wat verzadigd
Je wipt Trump niet, als de tegenstander van Trump geen kans maakt.

Dus lijkt mij dat de democraten daar wel zorgvuldig in moeten zijn.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:35:27 #114
384435 klappernootopreis
pi_191360600
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En terecht, Biden laat duidelijk merken dat hij niet de energie en de mentale capaciteiten heeft om nog president te worden.
en Donald Trump heeft dit wel?
pi_191360607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Deed ze toch niet? Ze gooide gewoon wat papieren met leugens bij het vuilnis.
Ik ben trots op onze Tweede Kamer voorzitter, Khadija Arib, die zou zich nooit tot zoiets verlagen ^O^
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:37:26 #116
384435 klappernootopreis
pi_191360620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je wipt Trump niet, als de tegenstander van Trump geen kans maakt.

Dus lijkt mij dat de democraten daar wel zorgvuldig in moeten zijn.
de campagnes lopen nog de keuze is nog niet gemaakt. Met wat goede wil kan Bill Weld zelfs ook nog een kans maken. Alles hangt af wat er in Juni uit de blauwe envelop rolt voor de gemiddelde amerikaan.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:38:32 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_191360634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:35 schreef formule het volgende:

[..]

Ik ben trots op onze Tweede Kamer voorzitter, Khadija Arib, die zou zich nooit tot zoiets verlagen ^O^
Moeilijk om te zeggen, in het algemeen grijpt Rutte prinsjesdag niet aan om een bak fake news en protofascisme over het land heen te storten. Misschien als ie dat deed dat Arib er ook wat mee zou doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191360636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ze maken beide nogal een seniele indruk.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:40:08 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191360659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Moeilijk om te zeggen, in het algemeen grijpt Rutte prinsjesdag niet aan om een bak fake news en protofascisme over het land heen te storten. Misschien als ie dat deed dat Arib er ook wat mee zou doen.
En dat na een aangenomen motie van wantrouwen.
pi_191360660
71% geteld in Iowa:

Buttigieg > Sanders (State Delegate Equivalent)
Sanders = Buttigieg (10 delegates each)
Sanders > Buttgieg (popular vote)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:41:08 #121
3928 Ulx
pi_191360676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:35 schreef formule het volgende:

[..]

De Kamer heeft vroeger het staatshoofd natuurlijk ook gewoon naar huis gestuurd. Zeer vernederend voor Willem III.

Vergelijk het eerder daarmee.
pi_191360682
2020 Trump voor President, 2024 Donald Trump jr voor president , wat denken jullie ?
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 13:41:59 #123
3928 Ulx
pi_191360687
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:41 schreef formule het volgende:
2020 Trump voor President, 2024 Donald Trump jr voor president , wat denken jullie ?
Ik denk dat MBS dat wel ziet zitten.
pi_191360694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Kamer heeft vroeger het staatshoofd natuurlijk ook gewoon naar huis gestuurd. Zeer vernederend voor Willem III.

Vergelijk het eerder daarmee.
Dat heb ik gemist :)
pi_191360702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zei op pagina 2 al: Arib leest regelmatig brieven voor van PVV kamerleden die afscheid nemen die ver staan van alles waar ze voor staat. En dat doet ze waardig en ze schrijft ook altijd een net antwoord dat ze gewoon voor leest. En ja, dat gaat vaak genoeg om anti-islam/Marokkanen opmerkingen in zo'n brief, die haar eigen bevolkingsgroep dus aanvallen. Maar Arib staat daar boven.
pi_191360703
quote:
Ik denk chocoladecake.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:43:22 #127
384435 klappernootopreis
pi_191360708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze maken beide nogal een seniele indruk.
Dan kunnen als debat een wedstrijdje kwijlen doen. Wie de langste sliert heeft is de winnaar. Biden omdat hij een geboren slijmjurk is en Trump omdat hij een retard is.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:43:45 #128
384435 klappernootopreis
pi_191360711
quote:
keizerrijk Amerika
pi_191360713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Waarom toch steeds deze drang tot whataboutisms?
pi_191360720
quote:

[..]

Ja natuurlijk, hij is president en nog goed bij de pinken ondanks de enorme druk van de media en het politieke establisment.
pi_191360728
Bloomberg lijkt Afro-Amerikanen best aan te spreken als je de endorsements zo zien.
https://en.wikipedia.org/(...)ampaign_endorsements

Ik denk dat de meeste Afro-Amerikanen vooral een gematigde Democraat willen die Trump kan verslaan.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:45:14 #132
384435 klappernootopreis
pi_191360729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom toch steeds deze drang tot whataboutisms?
waarom toch steeds de drang om Trump te gebruiken om FvD en PVV "politiek" hier populair te maken?
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:46:19 #133
384435 klappernootopreis
pi_191360745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, hij is president en nog goed bij de pinken ondanks de enorme druk van de media en het politieke establisment.
al dat golfen legt natuurlijk wel druk op een president.
pi_191360746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat MBS dat wel ziet zitten.
Nu moet ik weer gaan googlen -O-
pi_191360764
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik denk chocoladecake.
Wacht nog even met verorberen van je cake, >:)
pi_191360770
quote:

[..]

Denk dat wij een ander idee hebben van 'bij de pinken' zijn. Trump is ongeïnformeerd, vaak niet in staat om coherente zinnen te formuleren, hij verspreidt aan de lopende band leugens en ontsteekt op bijna dagelijkse basis in blinde woede op Twitter.

Dat is niet het gedrag van iemand die 'bij de pinken is'.
pi_191360775
quote:

[..]

^O^
pi_191360802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

waarom toch steeds de drang om Trump te gebruiken om FvD en PVV "politiek" hier populair te maken?
Geen idee. Ben PvdD lid en stemmer.
Ben wel een beetje klaar met dat gejammer van jou over pvv en fvd, tis een beetje de nieuwe "russische bots" onzin. Plus, hoort niet thuis in een topic over de VS.
pi_191360806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat wij een ander idee hebben van 'bij de pinken' zijn. Trump is ongeïnformeerd, vaak niet in staat om coherente zinnen te formuleren, hij verspreidt aan de lopende band leugens en ontsteekt op bijna dagelijkse basis in blinde woede op Twitter.

Nou ik doe het hem niet na, zijn energie is ^O^
pi_191360816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:45 schreef Jojoke het volgende:
Bloomberg lijkt Afro-Amerikanen best aan te spreken als je de endorsements zo zien.
https://en.wikipedia.org/(...)ampaign_endorsements

Ik denk dat de meeste Afro-Amerikanen vooral een gematigde Democraat willen die Trump kan verslaan.
Daar moet je niet teveel in zien. Bloomberg is oud-burgemeester en de meeste van die mensen zijn ook (oud-)burgemeester. Afro-Amerikaanse establishment politici die allemaal zijn cherry picked door Bloomberg om Afro-Amerikanen aan te spreken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_191360860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:51 schreef formule het volgende:

[..]

Nou ik doe het hem niet na, zijn energie is ^O^
Wat kan mij z'n energie schelen? Ik hecht meer waarde aan geestelijke gezondheid dan aan fysieke conditie.

FDR zat in een rolstoel en was vaak doodop, maar de man was in vrijwel alle opzichten een geweldige president.
pi_191360914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Daar moet je niet teveel in zien. Bloomberg is oud-burgemeester en de meeste van die mensen zijn ook (oud-)burgemeester. Afro-Amerikaanse establishment politici die allemaal zijn cherry picked door Bloomberg om Afro-Amerikanen aan te spreken.
Dat zou kunnen. Als hij de nominatie wint, moet hij overigens wel een goede VP kiezen. Iemand die ook de Bernie stemmers aanspreekt. Bernie stemmers zullen misschien niet zo snel stemmen op een voormalige Republikein.
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:59:52 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191360916
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Hoe vervelend die man ook is, zodra je mee gaat doen wordt het alleen maar triester.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191360921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar hij heeft de Republikeinse partij plus achterban in de tang/zak en de Democraten kunnen vooralsnog geen vuist maken tegen Trump. Je zou dus kunnen betogen dat hij op dat vlak best bij de pinken is. Dat zijn de graadmeters waar users als formule, refrag, lyrebird, chivaz e.d. naar lijken te kijken.

Of de acties van Trump ook gunstig is voor de Amerikaanse democratie, milieu, klimaat, volksgezondheid, status als wereldmacht, economie etc. op de langere termijn is nogal twijfelachtig maar dat is waar de rest hier vooral naar lijkt te kijken.

We leven lekker langs elkaar heen. :)
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:06:59 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191361036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:00 schreef cynicus het volgende:

[..]

Maar hij heeft de Republikeinse partij plus achterban in de tang/zak en de Democraten kunnen vooralsnog geen vuist maken tegen Trump. Je zou dus kunnen betogen dat hij op dat vlak best bij de pinken is. Dat zijn de graadmeters waar users als formule, refrag, lyrebird, chivaz e.d. naar lijken te kijken.

Of de acties van Trump ook gunstig is voor de Amerikaanse democratie, milieu, klimaat, volksgezondheid, status als wereldmacht, economie etc. op de langere termijn is nogal twijfelachtig maar dat is waar de rest hier vooral naar lijkt te kijken.

Het lijkt mij dan ook niet om de politiek te gaan, want daar hebben velen juist een hekel aan. Een trol met makkelijke oneliners is blijkbaar voor veel mensen genoeg om te denken dat hun land daar beter van wordt. Al vraag ik mij dan wel af hoe dat dan bij hen thuis gaat.
pi_191361064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat kan mij z'n energie schelen? Ik hecht meer waarde aan geestelijke gezondheid dan aan fysieke conditie.

FDR zat in een rolstoel en was vaak doodop, maar de man was in vrijwel alle opzichten een geweldige president.
Roosevelt, prima, ik was er toen nog niet :7
pi_191361067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:59 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Als hij de nominatie wint, moet hij overigens wel een goede VP kiezen. Iemand die ook de Bernie stemmers aanspreekt. Bernie stemmers zullen misschien niet zo snel stemmen op een voormalige Republikein.
Ik kan me niet voorstellen dat Bernie stemmers op Bloomberg zouden stemmen. Als ik naar mezelf kijk zou ik op bijna elke kandidaat stemmen die maar niet Trump is maar Bloomberg? Nee laat dan maar zitten, de ene bejaarde Miljardair voor de andere inruilen schiet niet op dan kan je net zo goed bij de devil you know blijven. Trump levert ook betere meme's op.

Het enige wat Bloomberg aansprekend maakt is dat hij het meeste geld heeft en het meeste geld besteed. Het laat wel mooi zien hoe ver de democratie in Amerika al is afgegleden naar een oligarchie. Bizar ook hoe media er als de kippen bij zijn om zo'n kansloze kandidaat op te hemelen. Ik klaag eigenlijk nooit over de media maar in dit geval zal Bloomberg toch wel wat geld gebruiken voor zulke positieve pers.
pi_191361092
quote:

[..]

Mooi verwoord.

Wat je ook vaak ziet gebeuren is dat Trump hier constant voor dom en achterlijk wordt uitgemaakt.
Zag je in de aanloop naar 2016 ook al. En ook toen is er meerdere malen voor gewaarschuwd om deze man niet te onderschatten. En dat blijft steeds maar gebeuren. Ezel, steen, etc.
pi_191361104
quote:

[..]

Het probleem is dat zijn supporters Trump op z'n woord geloven. Zijn speech van vannacht barst van de leugens en overdrijvingen, maar zijn aanhangers slikken voor zoete koek. Die herhalen op fora en sociale media de lulkoek van Trump en proclameren vervolgens dat de man het beste is wat de VS ooit is overkomen.

Ironisch genoeg zijn dat dezelfde figuren die trots verklaren dat ze de 'mainstream media' niet serieus nemen, omdat ze kritische denkers zijn.
pi_191361107
quote:

[..]

Mee eens we worden het nooit eens, maar ik vind het wel gezellig hier :+
pi_191361181
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mooi verwoord.

Wat je ook vaak ziet gebeuren is dat Trump hier constant voor dom en achterlijk wordt uitgemaakt.
Zag je in de aanloop naar 2016 ook al. En ook toen is er meerdere malen voor gewaarschuwd om deze man niet te onderschatten. En dat blijft steeds maar gebeuren. Ezel, steen, etc.
Niemand ontkent dat hij de Republikeinse partij in z'n zak heeft of dat hij een talent heeft voor PR. Op de terreinen die er voor mij te doen, is de man echter achterlijk en dom.

Hij is niet welbespraakt, zijn algemene kennis is bedroevend en hij gedraagt zich op sociale media als een verongelijkte Tokkie. Dat zijn kenmerken die iemand in mijn ogen dom en achterlijk maken.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 14:15:36 #152
3928 Ulx
pi_191361183
quote:

[..]

Mooi verwoord.

Als hij doet alsof hij een domme klootviool is doet hij dat overtuigend.
pi_191361283
quote:

[..]

Mooi verwoord.

Trump is ook ongeloofelijk dom. Jij snapt ook hele simpele concepten niet. Zoals dat het helemaal niks over intelligentie zegt dat je wordt gekozen. Als Amerika een steen als president kiest betekent dat niet dat die steen slim is.

Jij denkt dat het hypocrisie is als iemand zegt dat hij geen appels lust maar wel peren. Omdat appels en peren beide fruit zijn. Toch denk je overal hypocrisie te zien.
pi_191361301
Precies dit, blijven onderschatten, gaat helemaal goedkomen :)
pi_191361342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:25 schreef Refragmental het volgende:
Precies dit, blijven onderschatten, gaat helemaal goedkomen :)
Volgens mij lijk jij niet helemaal te begrijpen dat iemand 'dom en achterlijk' vinden niet gelijk staat aan diegene onderschatten.

Trump heeft immers bewezen dat hij ondanks (of zelfs dankzij) zijn achterlijke gedrag president kan worden. De kans is bovendien groot dat hij wordt herkozen.

Maar ook als hij een tweede termijn krijgt, maakt dat hem niet minder dom en achterlijk.
pi_191361344
quote:

[..]

Mooi verwoord.

De Dems stoten zich nog steeds aan de zelfde steen :7 Hun haat voor Trump :)
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:28:56 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191361352
Democraten uitmaken voor pedofielen of kandidaten beschuldigen van sex-trafficking is daarentegen natuurlijk iets om niet te onderschatten.
pi_191361363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:28 schreef formule het volgende:

[..]

Er zitten hier geen Democraten. Ik ben Nederlander en woon ook in dit fraaie land. Ik voel mij op geen enkele wijze verbonden met de politieke partijen in de VS.
pi_191361384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:28 schreef formule het volgende:

[..]

Dit is gewoon een stupide opmerking, als het doel van een Democratische kandidaat niet is om Trump te verslaan dan is het geen Democratische kandidaat.

Haat is een kwalificatie die jij verzint
pi_191361390
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij lijk jij niet helemaal te begrijpen dat iemand 'dom en achterlijk' vinden niet gelijk staat aan diegene onderschatten.

Trump heeft immers bewezen dat hij ondanks (of zelfs dankzij) zijn achterlijke gedrag president kan worden. De kans is bovendien groot dat hij wordt herkozen.

Maar ook als hij een tweede termijn krijgt, maakt dat hem niet minder dom en achterlijk.
Maar hij heeft wel veel kiezers achter zich staan, dus laat het gaan
pi_191361401
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zitten hier geen Democraten. Ik ben Nederlander en woon ook in dit fraaie land. Ik voel mij op geen enkele wijze verbonden met de politieke partijen in de VS.
Ik ook niet :)
pi_191361425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is gewoon een stupide opmerking, als het doel van een Democratische kandidaat niet is om Trump te verslaan dan is het geen Democratische kandidaat.

Haat is een kwalificatie die jij verzint
Gelukkig haat Pelosi Trump ook niet, ze bid elke dag voor hem
pi_191361446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:33 schreef formule het volgende:

[..]

Gelukkig haat Pelosi Trump ook niet, ze bid elke dag voor hem
Ik snap niet wat je punt is, Pelosi is tegen Trump, ja, en gegeven het feit dat Trump gewoon crimineel handelt als President is dat terecht.
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:37:05 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191361487
Overigens heb ik Trump niet onderschat, maar zijn kiezers wel. Blijkbaar hoef je geen geen intentie te hebben om politiek te bedrijven en hebben miljoenen mensen helemaal geen behoefte aan bijvoorbeeld feiten. Het is dat Onslow geen Amerikaan was, maar die had het anders ook nog ver kunnen schoppen.
pi_191361499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:31 schreef formule het volgende:

[..]

In deze reeks wordt het reilen en zeilen in de Amerikaanse politiek bediscussieerd. Daarbij vellen wij ook een oordeel over de acteurs die een hoofdrol vertolken in dat theater. Dit is dus bij uitstek de plek om uitspraken te doen over de verstandelijke capaciteiten van Trump.
pi_191361508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:31 schreef formule het volgende:

[..]

Dus omdat veel kiezers achter hem staan mogen we hier niet discussiëren over zijn capaciteiten als president van de US? Beetje vreemd.
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:39:37 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191361529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je punt is, Pelosi is tegen Trump, ja, en gegeven het feit dat Trump gewoon crimineel handelt als President is dat terecht.
al is dat bij haar vooral politiek gedreven en niet vanwege haar rechtsvaardigheidsgevoel
  woensdag 5 februari 2020 @ 14:41:14 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_191361546
quote:

[..]

Mooi verwoord.

Trump IS dom en achterlijk. Hij snapt de wet niet, hij snapt zijn functie niet, hij snapt geopolitiek niet, hij snapt de Engelse taal niet. Hij heeft meermaals de wet overtreden en als hij erop gewezen wordt doet hij er nog een schepje bovenop. Alleen zijn partij heeft een meerderheid in de senaat, en als hij op klaarlichte dag op 5th Avenue een moord pleegt, weigeren ze hem te veroordelen.
pi_191361563
WhiteHouse twitterde op woensdag 05-02-2020 om 04:46:28 Speaker Pelosi just ripped up:One of our last surviving Tuskegee Airmen.The survival of a child born at 21 weeks.The mourning families of Rocky Jones and Kayla Mueller.A service member's reunion with his family.That's her legacy. reageer retweet
Ongeacht wat je van de actie van Pelosi vindt zal het Witte Huis ook geen enkele moeite doen om te deascaleren. Ik vind dit ook maar een rare gedachtekronkel om de actie van Pelosi zo uit te leggen.
pi_191361593
Zag vanochtend het fragment van die soldaat die werd herenigd met zijn gezin. Natuurlijk hartstikke leuk voor die mensen, maar het had wel een hoog 'Het Spijt Me'-gehalte (dat tv-programma). Wat een circus.
pi_191361605
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat Bernie stemmers op Bloomberg zouden stemmen. Als ik naar mezelf kijk zou ik op bijna elke kandidaat stemmen die maar niet Trump is maar Bloomberg? Nee laat dan maar zitten, de ene bejaarde Miljardair voor de andere inruilen schiet niet op dan kan je net zo goed bij de devil you know blijven. Trump levert ook betere meme's op.

Het enige wat Bloomberg aansprekend maakt is dat hij het meeste geld heeft en het meeste geld besteed. Het laat wel mooi zien hoe ver de democratie in Amerika al is afgegleden naar een oligarchie. Bizar ook hoe media er als de kippen bij zijn om zo'n kansloze kandidaat op te hemelen. Ik klaag eigenlijk nooit over de media maar in dit geval zal Bloomberg toch wel wat geld gebruiken voor zulke positieve pers.
De ene miljardair is de andere niet. Steyer is ook miljardair, maar die doet het niet best in de polls. Ik denk dat Bloomberg mensen eerder aanspreekt, omdat hij naast zakenman ook 12 jaar burgemeester van NYC is geweest.
pi_191361643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

al is dat bij haar vooral politiek gedreven en niet vanwege haar rechtsvaardigheidsgevoel
De logica dat de leider van de Democraten politieke keuzes maakt is nogal evident, lijkt mij. Of Pelosi wel of niet gedreven word door rechtvaardigheidsgevoelens kan ik iig niet bepalen. Lijkt mij nogal aanmatigend dat jij denkt dat je dat wel kan.

En dezelfde redenering is van toepassing op Republikeinen waarvan sommigen ronduit toegeven dat Trump illegaal handelde maar dat het niet aan hun is om hem af te zetten. Rechtstreeks de Grondwet tegensprekend dus.
pi_191361752
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

De ene miljardair is de andere niet. Steyer is ook miljardair, maar die doet het niet best in de polls. Ik denk dat Bloomberg mensen eerder aanspreekt, omdat hij naast zakenman ook 12 jaar burgemeester van NYC is geweest.
Oh ja Burgemeester van NYC zijn geweest net als Rudi Giuliani is wel een pré natuurlijk :')
Die stad is sowieso helemaal verneukt onder leiding van dat soort figuren. Lekker gentrificeren en onbewoonbaar maken voor mensen die niet rijk zijn.

Gee als ik even naar zijn wikipedia ga zie ik wel dat hij een echte democraat in hart en nieren is
quote:
In the general election, Bloomberg received Giuliani's endorsement. He also had a huge spending advantage. Although New York City's campaign finance law restricts the amount of contributions that a candidate can accept, Bloomberg chose not to use public campaign funds and therefore his campaign was not subject to these restrictions. He spent $73 million of his own money on his campaign, outspending Green five to one
Dus bijna 20 jaar geleden kon hij ook al winnen door 5 keer zoveel uit te geven als zijn tegenstanders. Wat een prestatie _O_

Echt de enige reden dat hij mensen aanspreekt is omdat hij kiezers koopt. Met zo'n kandidaat gaan de democraten zeker geen hoge opkomst krijgen, niemand wordt er gewoon enthousiast van behalve pundits die denken er geld aan te verdienen of die een wit voetje willen halen.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 15:03:58 #174
3928 Ulx
pi_191361792
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Bovendien heeft Bloomberg vanuit het niets een imperium gebouwd en is hij daarmee miljardair geworden. Dat kun je van Trump niet zeggen.
pi_191361822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja Burgemeester van NYC zijn geweest net als Rudi Giuliani is wel een pré natuurlijk :')
Die stad is sowieso helemaal verneukt onder leiding van dat soort figuren. Lekker gentrificeren en onbewoonbaar maken voor mensen die niet rijk zijn.

Gee als ik even naar zijn wikipedia ga zie ik wel dat hij een echte democraat in hart en nieren is
[..]

Dus bijna 20 jaar geleden kon hij ook al winnen door 5 keer zoveel uit te geven als zijn tegenstanders. Wat een prestatie _O_

Echt de enige reden dat hij mensen aanspreekt is omdat hij kiezers koopt. Met zo'n kandidaat gaan de democraten zeker geen hoge opkomst krijgen, niemand wordt er gewoon enthousiast van behalve pundits die denken er geld aan te verdienen of die een wit voetje willen halen.
Steyer heeft er ook veel geld tegenaan gegooid, maar die staat nog steeds op 1%. Ik zeg alleen dat het Bloomberg beter lukt omdat hij niet alleen zakenman is geweest, maar ook burgemeester van NYC. Daardoor ben je toch een bekende en vertrouwde naam voor mensen en dat helpt.
pi_191361856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo jammer, ik heb geen punt, ik laat het de Amerikaanse kiezers over
pi_191361871
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:38 schreef archito het volgende:

[..]

Dus omdat veel kiezers achter hem staan mogen we hier niet discussiëren over zijn capaciteiten als president van de US? Beetje vreemd.
O,doe wat je wilt
pi_191361882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:08 schreef formule het volgende:

[..]

Zo jammer, ik heb geen punt, ik laat het de Amerikaanse kiezers over
Dat van jou geen inhoudelijke bijdragen hoeven te worden verwacht was mij inderdaad al duidelijk.
pi_191361889
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Trump IS dom en achterlijk. Hij snapt de wet niet, hij snapt zijn functie niet, hij snapt geopolitiek niet, hij snapt de Engelse taal niet. Hij heeft meermaals de wet overtreden en als hij erop gewezen wordt doet hij er nog een schepje bovenop. Alleen zijn partij heeft een meerderheid in de senaat, en als hij op klaarlichte dag op 5th Avenue een moord pleegt, weigeren ze hem te veroordelen.
Dat zeggen de Dems ook, maar ja......
pi_191361914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bovendien heeft Bloomberg vanuit het niets een imperium gebouwd en is hij daarmee miljardair geworden. Dat kun je van Trump niet zeggen.
Bloomberg's achtergrond is een beetje een American Dream vehaal. Komt uit een gewoon Joods gezin, heeft vervolgens elektrotechniek gestudeerd, is in de systeemontwikkeling beland en vervolgens schatrijk geworden. Dat heeft hij goed gedaan.
pi_191361942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Steyer heeft er ook veel geld tegenaan gegooid, maar die staat nog steeds op 1%. Ik zeg alleen dat het Bloomberg beter lukt omdat hij niet alleen zakenman is geweest, maar ook burgemeester van NYC. Daardoor ben je toch een bekende en vertrouwde naam voor mensen en dat helpt.
Maar dat over de besteding is totaal valse equivalentie. Steyer heeft ongeveer 150 miljoen uitgegeven, dat is wat Bloomberg 19 jaar geleden al tegen de verkiezing van NYC aangooide.
https://www.forbes.com/si(...)t-year/#334fcb04623b

quote:
Federal records show Mr. Bloomberg, the former mayor of New York City, spent $132 million on television advertising, far overshadowing the campaign spending of the other Democrats in the race. In total, the Bloomberg campaign had spent $188 million by the end of December.

In addition to that sum, the campaign disclosed it had nearly $33 million in additional invoices to be paid in the next filing period, meaning that it had committed resources worth more than $220 million within his first five weeks as a candidate.
Oftewel Bloomberg besteed in 5 weken campagne 1,5 keer zoveel als Steyer in een jaar. Bloomberg outspend alle andere kandidaten bijna 10-1. Ik blijf erbij de man probeert de verkiezing te kopen. Nou zullen veel Amerikanen dat geweldig vinden, ik zie het niet zo en snap de positieve pers die hij krijgt ook niet. Ga weg met dit soort zakkenvullers. De man wil net als Trump waarschijnlijk gewoon dik verdienen aan zijn presidentschap. Daarbij is zoveel besteden voor hem niet veel meer dan de rente die hij ontvangt op het vermogen dat hij heeft, min of meer een free-roll voor extra macht.
pi_191361975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar dat over de besteding is totaal valse equivalentie. Steyer heeft ongeveer 150 miljoen uitgegeven, dat is wat Bloomberg 19 jaar geleden al tegen de verkiezing van NYC aangooide.
[..]

Oftewel Bloomberg besteed in 5 weken campagne 1,5 keer zoveel als Steyer in een jaar. Bloomberg outspend alle andere kandidaten bijna 10-1. Ik blijf erbij de man probeert de verkiezing te kopen. Nou zullen veel Amerikanen dat geweldig vinden, ik zie het niet zo en snap de positieve pers die hij krijgt ook niet. Ga weg met dit soort zakkenvullers. De man wil net als Trump waarschijnlijk gewoon dik verdienen aan zijn presidentschap. Daarbij is zoveel besteden voor hem niet veel meer dan de rente die hij ontvangt op het vermogen dat hij heeft, min of meer een free-roll voor extra macht.
Ik denk niet dat Bloomberg dik wil verdienen aan z'n presidentschap. Maar dat hij dat wil kopen lijkt me evident. Hij gooit dat geld er immers niet voor niets tegenaan. Nou doen kandidaten in de Amerikaanse politiek dat altijd, maar die behoren niet bij de top 10 van rijkste Amerikanen.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 15:23:52 #183
3928 Ulx
pi_191362009
Pelosi heeft in ieder geval de IMPOTUS weer over de zeik gekregen. Trump heeft het al amper meer over zijn eigen geweldige prestaties zoals hij ze bij de SOTU probeerde te verkopen.

brianstelter twitterde op woensdag 05-02-2020 om 14:37:10 Trump has now tweeted/retweeted more about Pelosi's reaction to his speech than about the content of his own speech. Four times more. reageer retweet
pi_191362016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat hij vooral wil voorkomen dat Trump wint. Begin 2019 had hij nog aangekondigd niet mee te doen aan de verkiezingen en riep hij de Democratische Partij op om de beste kandidaat te kiezen om Trump te verslaan. Hij is pas op het laatste moment ingestapt. Als het hem om geld verdienen ging, dan was hij wel eerder in de race gestapt want dan had hij meer tijd gehad om zijn campaign op te bouwen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:24:48 #185
384435 klappernootopreis
pi_191362021
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Bloomberg dik wil verdienen aan z'n presidentschap. Maar dat hij dat wil kopen lijkt me evident. Hij gooit dat geld er immers niet voor niets tegenaan. Nou doen kandidaten in de Amerikaanse politiek dat altijd, maar die behoren niet bij de top 10 van rijkste Amerikanen.
Ik denk eerder dat hij een ernstige recessie ziet aankomen en daar iets tegen wil doen. Zo'n recessie kost mensen als Bloomberg bakken vol geld.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 15:25:51 #186
3928 Ulx
pi_191362034
kylegriffin1 twitterde op woensdag 05-02-2020 om 15:20:12 The Department of Energy has released 41 pages of records in response to American Oversight's Freedom of Information Act lawsuit seeking documents regarding the Trump administration's Ukraine pressure campaign.https://t.co/ZsqGVxTxfY reageer retweet
pi_191362037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij een ernstige recessie ziet aankomen en daar iets tegen wil doen. Zo'n recessie kost mensen als Bloomberg bakken vol geld.
Ook aan een recessie kun je gewoon veel geld verdienen als je het al hebt.
pi_191362050
Nouja ik ben gewoon mega-sceptisch over die Bloomberg. Als hij goede intenties had zou hij wel een kandidaat steunen ipv zichzelf verkiesbaar te stellen. Hij zegt Trump te willen verslaan en dan denkt hij zelf daar de beste voor te zijn. Alsof de democraten niet genoeg 70+ ers in de race hebben zonder Bloomberg.
In mijn optiek ziet hij gewoon hoe een dombo als Trump al bakken geld uit een presidentschap kan halen en snapt hij ook dat hij dat nog stukken beter zou kunnen.
Laat hem lekker Sanders of Warren endorsen als hij goedwillend is. Maar je zult zien dat zelfs als hij dropt hij voor Buttigieg of Biden gaat :')
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 15:28:37 #189
3928 Ulx
pi_191362058
Ik denk dat Bloomberg dankbaar is dat hij zich tot miljardair heeft kunnen opwerken en nu vindt dat hij nu zijn land en de mensen moet dienen.

Voor het geld hoeft het niet.
pi_191362104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:28 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Bloomberg dankbaar is dat hij zich tot miljardair heeft kunnen opwerken en nu vindt dat hij nu zijn land en de mensen moet dienen.

Ik kan me meestal maar moeilijk voorstellen dan een miljardair iets niet voor het geld doet.
Цой жив
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:33:32 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191362107
quote:

voor z'n ego wel
pi_191362128
quote:

Als je al 60 miljard hebt, dan kan ik mij voorstellen dat een paar miljard meer of minder niet uitmaakt. De man heeft een gespreid bedje.

Maar zoals gezegd, denk ik dat hij zich vooral zorgen maakt over Trump. Voor een belangrijk deel zal dat onder andere komen door zijn Joodse achtergrond.

Vorige maand zei hij in één van zijn speeches dit:
quote:
"We are confronted by sights that we thought we would never see outside of old black and white newsreels: synagogues attacked, Jews murdered, Nazis marching brazenly and openly by torchlight. Not in some other country — but in the United States — in our Golden Medina." Bloomberg said."
https://www.cbsnews.com/n(...)h-decrying-nativism/

Ik denk dus dat het hem daarom gaat en dat hij zich eind 2019 grote zorgen maakte over de kans dat een Democraat de verkiezingen wint.
pi_191362142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:41 schreef speknek het volgende:

[..]

En ondertussen weet je totaal niet sterk te maken wat hij dat allemaal wel niet zou begrijpen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:37:02 #194
384435 klappernootopreis
pi_191362147
quote:

Ergens heb ik mijn bedenkingen met die man. Hij is eerder republikein en independent geweest, en nu nestelt hij zich in de race als democraat.
pi_191362172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toch wel fascinerend. Wat er er in hemelsnaam in die koppen om dat ze op die leeftijd nog president van Amerika willen worden...

Helemaal sporen doe je dan ook niet, hoor.
pi_191362173
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ergens heb ik mijn bedenkingen met die man. Hij is eerder republikein en independent geweest, en nu nestelt hij zich in de race als democraat.
Het lijkt Warren wel, ze was eerst een Indiaan en een Republikein en nu een Democraat en gewoon blank.
Het voordeel van Bloomberg is dan wel dat hij waarschijnlijk een goede uitleg heeft voor zijn draai.
pi_191362183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij wil gewoon niet dat iemand van de meer progressieve kant de voorverkiezing wint. Als hij had gezegd dat dat zijn angst was was het een stuk geloofwaardiger geweest dan een Miljardair die bang is voor het klimaat in een land. Alsof hij daar last van heeft of dat merkt.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:40:11 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_191362184
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En ondertussen weet je totaal niet sterk te maken wat hij dat allemaal wel niet zou begrijpen.
Okay.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:40:42 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_191362191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:39 schreef Chivaz het volgende:
Het lijkt Warren wel, ze was eerst een Indiaan en een Republikein en nu een Democraat en gewoon blank.
Het voordeel van Bloomberg is dan wel dat hij waarschijnlijk een goede uitleg heeft voor zijn draai.
Of Trump.
pi_191362199
quote:

[..]

Mooi verwoord.

Ik snap niet dat je dit om de zoveel weken weer herhaalt, terwijl je dan steeds weer gezegd wordt dat vrijwel niemand hier de kansen op een tweede termijn voor Trump onderschat.
Ja de meesten hier vinden Trump ook dom en achterlijk, en volgens mij deel jij mening ook wel.
Цой жив
pi_191362201
quote:

Waarom dan niet gelijkwaardige standpunten hebben als Bernie en zijn miljarden aan een goed doel schenken?
pi_191362235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom dan niet gelijkwaardige standpunten hebben als Bernie en zijn miljarden aan een goed doel schenken?
Ja dat is ook gewoon bullshit. Maar sommige mensen prikken niet zo makkelijk door een PR standpuntje heen. Dat zie je ook aan de mensen die dachten dat Trump de swamp ging drainen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:45:02 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191362239
quote:

[..]

waar zijn de miljarden van Bernie dan?
pi_191362245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar zijn de miljarden van Bernie dan?
Bernie Sanders is geen miljadair. Wel miljonair.

Maar je hebt gelijk. Die zou hij eigenlijk ook moeten schenken aan een goed doel.
pi_191362248
quote:

[..]

Zomaar je geld weggeven?
Wat schiet Bloomberg daar mee op?
pi_191362278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zomaar je geld weggeven?
Wat schiet Bloomberg daar mee op?
Niets. Maar laten we dan niet doen alsof hij om het land en de arbeiders geeft. Het is de zoveelste rijke gast die voornamelijk de politiek in wil om zijn eigen ego.

Hij is ook tegen belastingverhogingen. Het enige wat hij wil is de mazen in de wet dichten, zodat bedrijven, multinationals geen belasting meer kunnen ontwijken. Maar verder vind hij het wel best.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:52:26 #207
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_191362320
quote:

Jawel, want hij wil die miljardairstax van Warren niet. Dit is gewoon weer een ingreep om te voorkomen dat de hegemonie van de rijkaards 'in het gedrang komt'.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_191362353
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:52 schreef V. het volgende:

[..]

Jawel, want hij wil die miljardairstax van Warren niet. Dit is gewoon weer een ingreep om te voorkomen dat de hegemonie van de rijkaards 'in het gedrang komt'.
Warren en Bernie willen überhaupt dat niemand meer rijk kan worden. Weg economie.
  woensdag 5 februari 2020 @ 15:59:17 #209
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191362378
quote:

[..]

Meh, daar gaat de president niet over en er is geen enkele kans dat de Democraten genoeg senatoren krijgen dat dat werkelijkheid zou kunnen worden. Dat kan het dus niet zijn.

Hij heeft trouwens als burgemeester wel de property tax verhoogd, hoewel hij zegt geen grote voorstander te zijn van belastingen, maar ze wel als noodzakelijk ziet om diensten van te betalen.

Kan het niet gewoon heel simpel zijn dat hij Trump en de huidige republikeinen zijn land ziet vernielen, de democratische kandidaten als gemankeerd zag, en dat zijn ego (en portemonnee) groot genoeg is om dan zichzelf op te werpen of is dat te simpel gedacht?

Hij heeft immers ook aangegeven wie dan ook de nominatie wint te zullen steunen met zijn geld. (Hoewel hij ook moeilijk anders kan zeggen natuurlijk.)

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-02-2020 16:06:44 ]
pi_191362468
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Kan het niet gewoon heel simpel zijn dat hij Trump en de huidige republikeinen zijn land ziet vernielen,
Bedoel je de gigantisch opgelopen werkloosheid, de ingestorte beurzen, de ingestorte woningmarkt, de hoogste werkloosheid onder de zwarte en Mexicaanse bevolking, enz, enz enz.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:09:51 #211
3928 Ulx
pi_191362505
quote:

[..]

Omdat Bernie al bestaat?

Is Bernie nou al open geweest over zijn bezittingen?
pi_191362519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:06 schreef henk38 het volgende:

[..]

Bedoel je de gigantisch opgelopen werkloosheid, de ingestorte beurzen, de ingestorte woningmarkt, de hoogste werkloosheid onder de zwarte en Mexicaanse bevolking, enz, enz enz.
Laten we eerlijk wezen, de tekorten onder Trump lopen wel hard op.
Wat de VS nodig heeft is dat ze snoeien op de uitgaven, logischerwijs is er geen kandidaat die dat wilt doen.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:11:37 #213
3928 Ulx
pi_191362536
quote:

[..]

En de Dems in het komende Huis en de Senaat gaan zich net zo slaafs opstellen naar een president Bloomberg als de GOP nu naar Trump?
pi_191362541
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Kan het niet gewoon heel simpel zijn dat hij Trump en de huidige republikeinen zijn land ziet vernielen, de democratische kandidaten als gemankeerd zag, en dat zijn ego (en portemonnee) groot genoeg is om dan zichzelf op te werpen of is dat te simpel gedacht?
Dit is precies wat gebeurd is denk ik. Het gaat hem om Trump. Hij heeft zelfs al toegezegd om zijn geld en mankracht in te zetten voor de Democratische presidentskandidaat, ongeacht wie het is.
pi_191362552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat de VS nodig heeft is dat ze snoeien op de uitgaven, logischerwijs is er geen kandidaat die dat wilt doen.
In welke uitgaven zou volgens jou gesnoeid kunnen worden dan?
pi_191362577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Naar ik begrijp wil deze regering het mes zetten in de sociale zekerheid. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.

Trump Opens Door to Cuts to Medicare and Other Entitlement Programs
pi_191362584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat Bernie al bestaat?

Is Bernie nou al open geweest over zijn bezittingen?
Ja, oke.

Maar bloomberg komt niet eens in de buurt. Hij heeft niet echt standpunten die nadelig uitpakken voor rijke mensen, of dat de vermogensverschillen in Amerika goed gaan verkleinen.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:15:45 #218
3928 Ulx
pi_191362588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:12 schreef archito het volgende:

[..]

De boeren bail-out!
pi_191362617
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:41 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja de meesten hier vinden Trump ook dom en achterlijk,
Je kunt beter zeggen dat volgens de meeste hier Tump niet voldoet aan het linkse ideaalbeeld.
Een ideaalbeeld dat steeds meer mensen beginnen te verafschuwen. Dat is ook de rede waarom de linkse politiek wereldwijd flinke klappen krijgt.
pi_191362618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:12 schreef archito het volgende:

[..]

Het dure buitenland beleid is een mooie start. Ik zou ook eens kijken of er een mogelijkheid is om meer verantwoordelijkheid bij de Staten te leggen. Bijvoorbeeld gezondheidszorg.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:20:10 #221
3928 Ulx
pi_191362632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het dure buitenland beleid is een mooie start. Ik zou ook eens kijken of er een mogelijkheid is om meer verantwoordelijkheid bij de Staten te leggen. Bijvoorbeeld gezondheidszorg.
Flink bezuinigen op defensie dus.
pi_191362659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Flink bezuinigen op defensie dus.
Loopt wel gelijk je werkloosheid op. Niet alleen de ontslagen soldaten maar ook in de militaire industrie...
zie email 27 oktober
pi_191362671
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:18 schreef henk38 het volgende:

[..]

Je kunt beter zeggen dat volgens de meeste hier Tump niet voldoet aan het linkse ideaalbeeld.
Een ideaalbeeld dat steeds meer mensen beginnen te verafschuwen. Dat is ook de rede waarom de linkse politiek wereldwijd flinke klappen krijgt.
Nee, er zitten hier ook rechtse mensen die Trump een idioot vinden.
Цой жив
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 16:23:16 #224
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191362675
quote:

[..]

Kap nou eens met dat links/rechts-gedoe. Iedereen die geen Trump-aanhanger is, is per definitie links bij jou. Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf wat meer aan de rechterkant of het midden van het politieke spectrum bevinden die ook een grondige hekel aan Trump hebben, dat heeft echt niet alleen met 'links' te maken.
pi_191362692
quote:

[..]

Je hoeft helemaal niet gissen naar het waarom achter de aversie tegen Trump. Veel users - waaronder ikzelf - hebben al talloze malen in heldere bewoordingen uitgelegd waarom ze geen fan zijn van de huidige president.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:27:06 #226
3928 Ulx
pi_191362716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Loopt wel gelijk je werkloosheid op. Niet alleen de ontslagen soldaten maar ook in de militaire industrie...
Maar ja, is het de taak van de overheid die industrie te sponsoren? Waarom mag alleen Big Government F35's of kruisraketten bezitten, en niet een bedrijf uit de vrije markt of privé-personen? Dat is niet alleen socialisme, het is ook nog eens tegen het tweede amendement.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:33:33 #227
3928 Ulx
pi_191362786
quote:

[..]

Ik zou vooral bedenkingen hebben als hij nu nog republikein was.
pi_191362791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar ja, is het de taak van de overheid die industrie te sponsoren? Waarom mag alleen Big Government F35's of kruisraketten bezitten, en niet een bedrijf uit de vrije markt of privé-personen? Dat is niet alleen socialisme, het is ook nog eens tegen het tweede amendement.
Hoewel je er een karikatuur van maakt is het in principe wel zo bedoeld.
pi_191362829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp wil deze regering het mes zetten in de sociale zekerheid. Die tax cuts moeten immers ergens van worden betaald.

Trump Opens Door to Cuts to Medicare and Other Entitlement Programs
Volgens mij is dat ook de grootste kostenpost dus vind ik het niet helemaal onredelijk om daar naar te kijken.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 16:39:03 #230
3928 Ulx
pi_191362835
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Iedereen zou zonder overheidsbemoeienis zware wapens mogen bezitten en verkopen, toch?
pi_191362865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Iedereen zou zonder overheidsbemoeienis zware wapens mogen bezitten en verkopen, toch?
Waarom niet?
pi_191362885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nee. De bedoeling er van lag in de vorming van milities. Niet in het bewapenen van privé-personen.
zie email 27 oktober
pi_191362892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is altijd projectie. Hillary's emails zijn ook nog steeds relevant. Dat Trump staatsgeheimen deelt, zijn zoon en dochter nog roekelozer omgaan met e-mails en dat er tig mensen rondlopen die niet eens door de veiligheidsonderzoeken komen, maakt allemaal niet uit natuurlijk. :')
Ik las net nog een artikel waarin republikeinse senatoren het al hadden over het impeachen van Hillary over haar foundation, terwijl de veronderstelde corruptie daar nog moest worden bewezen (en volgens mij is er onderzoek naar gedaan zonder resultaat). Terwijl Trump's foundation bewezen corrupt is met boetes. En verplichte 'scholing' voor de kids van Trump :D

Maar dat is natuurlijk gewoon een voetnoot in de geschiedenis en eindeloze lijst van Trump corruptie-schandalen. Zoals bijvoorbeeld het overhevelen van miljoenen aan belastinggeld naar zijn eigen properties. Wat ook gewoon een keihard feit is. De secretservice betaalt gewoon vet geld aan Trump properties immers.
pi_191362918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de grootste kostenpost dus vind ik het niet helemaal onredelijk om daar naar te kijken.
Sociale vangnet is in de meeste westerse landen een van de grootste kostenposten. En ik heb daar verder ook geen moeite mee. Ben zelf aardig rechts en ik woon bovendien niet in de VS.

Weet alleen niet of Joe Average het leuk vindt om de tax cuts te financieren met forse bezuinigingen op de Medicare van opa en oma.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:03:53 #235
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191363131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik las net nog een artikel waarin republikeinse senatoren het al hadden over het impeachen van Hillary over haar foundation, terwijl de veronderstelde corruptie daar nog moest worden bewezen (en volgens mij is er onderzoek naar gedaan zonder resultaat). Terwijl Trump's foundation bewezen corrupt is met boetes. En verplichte 'scholing' voor de kids van Trump :D

Maar dat is natuurlijk gewoon een voetnoot in de geschiedenis en eindeloze lijst van Trump corruptie-schandalen. Zoals bijvoorbeeld het overhevelen van miljoenen aan belastinggeld naar zijn eigen properties. Wat ook gewoon een keihard feit is. De secretservice betaalt gewoon vet geld aan Trump properties immers.
Corrupt tot op het bot inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191363162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. De bedoeling er van lag in de vorming van milities. Niet in het bewapenen van privé-personen.
Een militie bestaat uit privé personen.
pi_191363181
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een militie bestaat uit privé personen.
Ja dus?
Het gaat om milities, niet om het bewapenen van individuen.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:08:24 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191363188
Buttigieg _O_
https://www.welingelichte(...)-pete-buttigieg.html

Toch weer hoop dat ze die kutbejaarden eruit flikkeren
pi_191363306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Buttigieg _O_
https://www.welingelichte(...)-pete-buttigieg.html

Toch weer hoop dat ze die kutbejaarden eruit flikkeren
Haha als dat artikel positief over hem probeert te zijn faalt het op alle fronten. Buttigieg is all talk no business.
quote:
Tweede en eigenlijk belangrijker punt van kritiek is zijn gebrek aan politieke standpunten en beleidsplannen. Wat Buttigieg van plan is, mocht hij president worden, is volstrekt onduidelijk. Zijn thema's zijn vrijheid, veiligheid en democratie. Slim gekozen termen, maar tegelijkertijd compleet vaag en nietszeggend.
quote:
Buttigieg is een soort generatiestrijd in omgekeerde vorm, schrijft de Groene.
Precies dit Bernie is ongeveer 2 keer zo oud en heeft wel ideen die jongeren aanspreken. Buttigieg is meer wat voor boomers.
pi_191363325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee. Maak je daar maar niet druk om.
Vreemd dat je nu pas huilt om stomme titels trouwens :D
Ik zal de eerstvolgende stomme andere kant titel ook aanspreken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191363358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dus?
Het gaat om milities, niet om het bewapenen van individuen.
Een militie bestaat uit individuen.
Het zou een beetje idioot zijn dat ze de wapens bij een depot van de overheid moeten ophalen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:24:51 #242
136 V.
pi_191363415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

En de Dems in het komende Huis en de Senaat gaan zich net zo slaafs opstellen naar een president Bloomberg als de GOP nu naar Trump?
Ik mag hopen van niet. Maar ik hoop sws dat hij het niet wordt.
Als je kijkt naar wie waarschijnlijk voor de meeste democraten een verbindende en levensvatbare keuze zou kunnen zijn, is Amy Klobuchar een kanshebber wmb.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:26:31 #243
136 V.
pi_191363431
quote:

[..]

Serieus, wat kom je hier doen, behalve dom en inhoudsloos trollen?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_191363445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een militie bestaat uit individuen.
Het zou een beetje idioot zijn dat ze de wapens bij een depot van de overheid moeten ophalen.
Dan bouw je zelf een depot. Hoef je ze buiten militieverband nog niet te dragen.
zie email 27 oktober
pi_191363477
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:24 schreef V. het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet. Maar ik hoop sws dat hij het niet wordt.
Als je kijkt naar wie waarschijnlijk voor de meeste democraten een verbindende en levensvatbare keuze zou kunnen zijn, is Amy Klobuchar een kanshebber wmb.
Klobuchar zie ik echt niet meer winnen.
pi_191363482
Ongelofelijk dat de democratische partij zo openlijk Sanders weer probeert te naaien.
Niet alleen verbergen ze de laatste poll waarin Sanders leidt met 25% (ofzo), maar tevens passen ze op het laatste moment de regels aan voor Bloomberg (die donaties heeft gedaan aan de DNC), en dan beweren ze in Iowa dat ze zogenaamd geen queries kunnen doen op hun database.

Wtf. Het meeste verbaast me nog dat de DNC zo openlijk probeert vals te spelen. Dat deden ze in 2016 toch echt veel beter. De donaties die Buttigieg heeft gedaan aan Shadow Inc. ook. En de vele andere links die Shadow Inc. heeft.

Ik kan me voorstellen dat Sanders aanhangers woedend zijn.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:31:11 #247
136 V.
pi_191363494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klobuchar zie ik echt niet meer winnen.
Waarschijnlijk niet. Terwijl ze een goede middenkeuze is.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:34:10 #248
136 V.
pi_191363547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:30 schreef oheng het volgende:

De donaties die Buttigieg heeft gedaan aan Shadow Inc. ook. En de vele andere links die Shadow Inc. heeft.
Hier, wat feiten voor je: https://apnews.com/afs:Content:8464590602

Maar je bent vrij om ze te negeren natuurlijk.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_191363592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Als je vindt dat iemand er bedenkelijke ideeën op na houdt, en een krankjorumme speech heeft gehouden, wil dat nog niet zeggen dat je die persoon haat. Ik vond het wel een sterke actie, gegeven dat Amerikaanse politiek met Trump een grotere poppenkast is dan ooit, en dat het om korte video's en heldere beelden gaat.
Anders begrijpt de president het niet....
Ik begrijp de bestraffende vingertjes richting Pelosi ook niet zo, ik denk dat je de toespraak (in zijn geheel) gezien moet hebben om te begrijpen dat deze actie nog ingehouden was en volkomen terecht. De speech zat vol met leugens, beledigingen en onterechte claims en waar gaat de discussie over? :')

Opiniestukje dat het wel aardig weergeeft:

Something truly horrible happened at the State of the Union!
quote:
Something horrible happened at the State of the Union!

And I do not mean that Rush Limbaugh was given the Presidential Medal of Freedom, the nation’s highest civilian honor, on the spot, by Melania Trump. That is just the normal kind of thing we have come to expect. I am not talking, either, about the Space Force, or the vow to plant a trillion trees. Nor do I mean when President Trump boasted he was lifting people off welfare. (Yes, “lifting,” in the sense that when you push someone off a cliff, he is briefly lifted.) I am not even talking about President Trump’s fear-mongering about crimes committed by immigrants. That is just — Tuesday.

No, I mean something truly awful. Something classless and boorish and not to be borne, beyond the pale (they are keeping the pale closer and closer these days). Oh, I burn and rage with indignation when I think of the thing that happened! Before both houses of Congress assembled, even! It seems maybe impeachable, if impeachable offenses still existed.

What a classless act! And in the presence of President Trump. I am clutching every pearl I own, and also the pearls of strangers, and some oysters that may contain pearls in the future.

This thing — when you hear it, you will demand that all other news coverage instantly cease. Do you want to hear about how Trump’s travel ban now extends to Nigeria? You think you do, but actually, you do not, because of this grave and stunning atrocity perpetrated just last night. Actually what you would really like to hear is the opinion of every possible cable news personality upon it. You do not even want to hear about the speech itself, probably.

Nancy — no, I cannot bear to utter it. I must go breathe into a paper bag. “What has become of the country?” I ask, now, but not at any point before this. I am not sure civility can survive this assault.

Nancy Pelosi tore up Trump’s speech. Afterward, not before, when it might have done some good. She tore right through it, as if it were an established norm and she were the Trump administration. As if she were the Trump administration and it were the visa application of a person from one of now 13 countries. She tore right through those innocent pages, and they fell to the top of the desk, unheard — almost like a female accuser of Trump.

Truly it was an atrocious act, the likes of which the House had never seen before. Charles Sumner’s mournful ghost was appalled; Preston Brooks had merely beaten him with a cane, no paper involved. Ripping up paper! Oh, forbid it, ye merciful gods! (Am I at the right pitch?) Thank heavens we will be planting a trillion trees, to atone for this!

My at-long-last God, has she at long last no sense, at long last, of, at long last, decency?
tribelaw twitterde op woensdag 05-02-2020 om 11:14:31 Yes, @SpeakerPelosi really did it! Quite a moment. That took nerves of steel https://t.co/HbMqGe9yo2 reageer retweet

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 05-02-2020 17:59:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:41:50 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191363629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Haha als dat artikel positief over hem probeert te zijn faalt het op alle fronten. Buttigieg is all talk no business.
[..]

[..]

Precies dit Bernie is ongeveer 2 keer zo oud en heeft wel ideen die jongeren aanspreken. Buttigieg is meer wat voor boomers.
Alleen is Bernie Sanders een bejaarde met een hart dat ieder moment de brui er aan kan geven.

Laat die vent teruggaan naar de jaren negentig waar die hoort.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:43:45 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191363658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:30 schreef oheng het volgende:
Ongelofelijk dat de democratische partij zo openlijk Sanders weer probeert te naaien.
Niet alleen verbergen ze de laatste poll waarin Sanders leidt met 25% (ofzo), maar tevens passen ze op het laatste moment de regels aan voor Bloomberg (die donaties heeft gedaan aan de DNC), en dan beweren ze in Iowa dat ze zogenaamd geen queries kunnen doen op hun database.

Wtf. Het meeste verbaast me nog dat de DNC zo openlijk probeert vals te spelen. Dat deden ze in 2016 toch echt veel beter. De donaties die Buttigieg heeft gedaan aan Shadow Inc. ook. En de vele andere links die Shadow Inc. heeft.

Ik kan me voorstellen dat Sanders aanhangers woedend zijn.
Sanders aanhangers moeten gewoon eens inzien dat die man gewoon oud en ziek is en tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
pi_191363664
[quote]0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
pi_191363682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet gissen naar het waarom achter de aversie tegen Trump. Veel users - waaronder ikzelf - hebben al talloze malen in heldere bewoordingen uitgelegd waarom ze geen fan zijn van de huidige president.
Ik ben ook geen fan van Trump als persoon maar ik ben wel fan van zijn aanpak en zijn ongelooflijke vechtlust. Een man als Trump is totaal niet te vergelijken met die slappe hap in Europa of wat er eerst in de VS zat, zoals een huilende Obama, de machtigste man van de wereld die als een kind staat te huilen en voor een geestelijk leider door zijn knieën gaat, dat kan toch niet. En ook niet vergeten dat de meeste Trump stemmers eerst op Obama hebben gestemd, wat volgens hun niks heeft opgeleverd. Het is ook ongelooflijk dat steeds meer Mexicanen en Afro-Amerikanen achter Trump gaan staan en die doen dat echt niet vanwege zijn praatjes, die doen dat alleen maar als ze resultaten zien.
  woensdag 5 februari 2020 @ 17:51:49 #254
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_191363769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:45 schreef henk38 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van Trump als persoon maar ik ben wel fan van zijn aanpak en zijn ongelooflijke vechtlust. Een man als Trump is totaal niet te vergelijken met die slappe hap in Europa of wat er eerst in de VS zat, zoals een huilende Obama, de machtigste man van de wereld die als een kind staat te huilen en voor een geestelijk leider door zijn knieën gaat, dat kan toch niet. En ook niet vergeten dat de meeste Trump stemmers eerst op Obama hebben gestemd, wat volgens hun niks heeft opgeleverd. Het is ook ongelooflijk dat steeds meer Mexicanen en Afro-Amerikanen achter Trump gaan staan en die doen dat echt niet vanwege zijn praatjes, die doen dat alleen maar als ze resultaten zien.
Ik lees allemaal dingen waar volgens mij geen enkele feitelijke basis voor is, maar wat vooral toch jouw "gevoel" bij Trump is.

Begrijp me niet verkeerd, beeldvorming is waanzinnig belangrijk in politiek, maar Trump heeft helemaal niets betekend voor minderheden in de VS in de afgelopen jaren. Er is geen enkel beleid dat daar mee te verbinden is in ieder geval.

Dat Trump staat te wapperen met "kijk, laagste werkloosheid onder Afro-Amerikanen in 10 jaar!" heeft niks met beleid te maken. Dat is alleen maar beeldvorming.

Een vrij stabiele economie is daar de veroorzaker van. Niet Trump. Niet de Republikeinen.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 17:53:34 #255
3928 Ulx
pi_191363783
NBCOUT twitterde op woensdag 05-02-2020 om 17:30:16 NEW: Iowa caucusgoer pulls Buttigieg vote after learning he’s gay, video showshttps://t.co/LTJob52btj reageer retweet
Zucht.
pi_191363826
mkraju twitterde op woensdag 05-02-2020 om 16:08:58 House Judiciary Chairman Jerry Nadler tells us that House Dems will “likely” subpoena John Bolton and continue with investigations to follow after today.“I think it’s likely yes,” he told me of issuing a Bolton subpoena. reageer retweet
Goed plan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191363870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:53 schreef Ulx het volgende:
NBCOUT twitterde op woensdag 05-02-2020 om 17:30:16 NEW: Iowa caucusgoer pulls Buttigieg vote after learning he’s gay, video showshttps://t.co/LTJob52btj reageer retweet
Zucht.
Het zou niet mogen uitmaken, maar jammer genoeg geven 1.7 miljard moslims in de wereld deze vrouw gewoon gelijk en in Rusland en in China is het ook niks raars wat deze vrouw zegt.
pi_191363898
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:57 schreef Kijkertje het volgende:
mkraju twitterde op woensdag 05-02-2020 om 16:08:58 House Judiciary Chairman Jerry Nadler tells us that House Dems will “likely” subpoena John Bolton and continue with investigations to follow after today.“I think it’s likely yes,” he told me of issuing a Bolton subpoena. reageer retweet
Goed plan.
Tuurlijk, maand na maand na maand... :O
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:03:55 #259
3928 Ulx
pi_191363937
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:59 schreef henk38 het volgende:

[..]

Het zou niet mogen uitmaken, maar jammer genoeg geven 1.7 miljard moslims in de wereld deze vrouw gewoon gelijk en in Rusland en in China is het ook niks raars wat deze vrouw zegt.
Wat wauwel je nou weer?
pi_191363939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan bouw je zelf een depot. Hoef je ze buiten militieverband nog niet te dragen.
Wat heeft dat voor nut?
Waarom zou je niet zelf een wapen mogen hebben als de Amerikaanse grondwet dat expliciet toestaat?
pi_191363952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat wauwel je nou weer?
Hij heeft gewoon een punt, homofilie is niet overal geaccepteerd. Vooral niet in de moslimlanden.
pi_191363955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alleen is Bernie Sanders een bejaarde met een hart dat ieder moment de brui er aan kan geven.

Laat die vent teruggaan naar de jaren negentig waar die hoort.
Ieders hart kan er ieder moment de brui aan geven, is dat je sterkste argument?
Laat Buttigieg eerst eens wat ideeën bedenken en daarna proberen mensen te overtuigen. Dit is de verkeerde volgorde. Waarom zou je willen stemmen op een lege huls? Je kunt bij Trump ook goed zien wat een geweldig het is om op een persoon te stemmen zonder goede ideeën daarvoor heb je geen andere presidentskandidaat nodig.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:05:51 #263
3928 Ulx
pi_191363969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:00 schreef formule het volgende:

[..]

Tuurlijk, maand na maand na maand... :O
De GOP riep toch in de Senaat dat het Huis onderzoek moest doen?

Of niet soms? Nou dan.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:06:41 #264
3928 Ulx
pi_191363978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt, homofilie is niet overal geaccepteerd. Vooral niet in de moslimlanden.
Blijkbaar ook niet in het Heartland van de VS.
pi_191364005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mooi, dan kunnen we voortaan ook Oezbeekse politiek bespreken in dit topic. ^O^
pi_191364032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Blijkbaar ook niet in het Heartland van de VS.
Klopt, toen Buttigieg zich zelf kandidaat stelde vertelde ik al dat de VS niet klaar is voor 2 mannen in het witte huis.
pi_191364063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of niet soms? Nou dan.
Lekker laten gaan, :)
pi_191364067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, toen Buttigieg zich zelf kandidaat stelde vertelde ik al dat de VS niet klaar is voor 2 mannen in het witte huis.
Klopt, niemand was klaar voor Trump en Pence :D
pi_191364084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of niet soms? Nou dan.
En hoe denk je dat dit overkomt op de Amerikaanse kiezer? De Democraten hebben gegokt en verloren het word tijd dat de Democraten een redelijk alternatief gaan bieden voor Trump.
Het blijven schermen met onderzoeken etc zorgt echt niet voor electoraal gewin.
pi_191364105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En hoe denk je dat dit overkomt op de Amerikaanse kiezer? De Democraten hebben gegokt en verloren het word tijd dat de Democraten een redelijk alternatief gaan bieden voor Trump.
Da's wel raar dan want de Republikeinen hebben 7 congressional hearings en onderzoeken gehouden naar Clinton zonder ook maar ooit een aanklacht te kunnen formuleren terwijl Trump bij de eerste keer al impeached werd.

Je zou denken dat Republikeinen een voorstander zijn dus van zaken uitdentreure onderzoeken, toch? En het Amerikaanse volk vond dat blijkbaar prima dus dat kan geen probleem zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2020 18:17:24 ]
pi_191364124
quote:

[..]

En papieren door scheuren helpt ook niet, Nancy :+
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:18:53 #272
3928 Ulx
pi_191364126
quote:

[..]

De Amerikaanse kiezer weet toch dat het oproepen van getuigen door het Huis op verzoek is van de Republikeinen in de Senaat? En anders is er vast wel iemand met geld bij de Dems die de daarom vragende GOP senatoren in wat spotjes gooit.
pi_191364132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:45 schreef henk38 het volgende:

[..]

Vrees dat jij en ik een ander idee hebben bij wat een politicus een sterke leider maakt.
pi_191364147
quote:

[..]

Ik kan het enkel toejuichen. Als toeschouwer ben ik zeer benieuwd naar wat Bolton allemaal heeft te vertellen.
pi_191364162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's wel raar dan want de Republikeinen hebben 7 congressional hearings en onderzoeken gehouden naar Clinton zonder ook maar ooit een aanklacht te kunnen formuleren terwijl Trump bij de eerste keer al impeached werd.

Je zou denken dat Republikeinen een voorstander zijn dus van zaken uitdentreure onderzoeken, toch? En het Amerikaanse volk vond dat blijkbaar prima dus dat kan geen probleem zijn.
Ja maar hullie werkt niet in dit geval.
De perceptie is dat de dems de president willen uitschakelen “by any means necessary”.
Dat is de perceptie die Trump heeft gecreeerd en je wint daar echt niet meer stemmen mee.
Vooral als blijkt dat Bolton niet zoveel te melden heeft, ik vind het een dom risico.
Beter gaan de dems vol inzetten op de aankomende verkiezingen en iets doen aan de verdeeldheid in hun eigen partij.
pi_191364163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:18 schreef formule het volgende:

[..]

En papieren door scheuren helpt ook niet, Nancy :+
Is dat zo? Mischien doet dat het wel heel goed bij Democratische kiezers en independents.
  woensdag 5 februari 2020 @ 18:23:22 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191364174
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:59 schreef henk38 het volgende:

[..]

Hey, een Moswin. Wel knap bij dit onderwerp.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:24:13 #278
3928 Ulx
pi_191364183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrees dat jij en ik een ander idee hebben bij wat een politicus een sterke leider maakt.
pi_191364187
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja maar hullie werkt niet in dit geval.
De perceptie is dat de dems de president willen uitschakelen “by any means necessary”.
Dat is de perceptie die Trump heeft gecreeerd en je wint daar echt niet meer stemmen mee.
Vooral als blijkt dat Bolton niet zoveel te melden heeft, ik vind het een dom risico.
Beter gaan de dems vol inzetten op de aankomende verkiezingen en iets doen aan de verdeeldheid in hun eigen partij.
De Democraten zijn altijd verdeeld op dit moment van de primaries. Dat was 4 jaar geleden het geval,dat was 12 jaar geleden het geval, dat was 16 jaar geleden het geval.
Sterker nog, Obama verloor op stemmen tegen Clinton dus wat bazel je nu eigenlijk? Je loopt commentaar te leveren alsof je weet waar je over praat maar kennis, ho maar.
pi_191364189
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo? Mischien doet dat het wel heel goed bij Democratische kiezers en independents.
Dat denk ik niet, is zo kinderachtig :+
pi_191364195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor nut?
Waarom zou je niet zelf een wapen mogen hebben als de Amerikaanse grondwet dat expliciet toestaat?
Je kunt dat best zo interpreteren dat dat recht toekomt aan goed gereguleerde milities van Staten.
zie email 27 oktober
pi_191364204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Amerikaanse kiezer weet toch dat het oproepen van getuigen door het Huis op verzoek is van de Republikeinen in de Senaat? En anders is er vast wel iemand met geld bij de Dems die de daarom vragende GOP senatoren in wat spotjes gooit.
Dat klopt, maar jij gelooft dus dat een 2e ronde van impeachment er niet voor zorgt dat de Democraten er dan uit zien als enorm slechte verliezers?
Vooral als 2020 ook nog eens verloren gaat.
pi_191364208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt dat best zo interpreteren dat dat recht toekomt aan goed gereguleerde milities van Staten.
Waar de rechten van het volk niet geschonden zullen worden.
pi_191364213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat klopt, maar jij gelooft dus dat een 2e ronde van impeachment er niet voor zorgt dat de Democraten er dan uit zien als enorm slechte verliezers?
Niet als ze de Senaat ermee winnen want een flink aantal Republikeinen valt flink door de mand nu.
pi_191364225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar de rechten van het volk niet geschonden zullen worden.
Wat is dat nu weer voor flauwekul, het 2e Amendement spreekt daar niet over, trein's interpretatie is valide en al meermaals als juridisch vatbaar verklaard.

Tot op heden is het SC er niet in mee gegaan maar dat kan zomaar veranderen vooral aangezien het aantal wapenbezitters alleen maar daalt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2020 18:28:40 ]
  woensdag 5 februari 2020 @ 18:28:09 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191364230
Sinds wanneer is het belangrijker om te kijken naar status bij een impeachment....dan daadwerkelijk de reden voor impeachment?
pi_191364245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als ze de Senaat ermee winnen want een flink aantal Republikeinen valt flink door de mand nu.
De Dems zijn slechte verliezers, of zie ik het verkeerd ? -O-
pi_191364250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:28 schreef Vis1980 het volgende:
Sinds wanneer is het belangrijker om te kijken naar status bij een impeachment....dan daadwerkelijk de reden voor impeachment?
Sinds het Trump is, natuurlijk. Trump is tegen niet-blanken en dat soort lui worden door dik en dun gesteund door de usual suspects. Zie de respons toen het verhaal van Baudet door de mand viel.
pi_191364256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:29 schreef formule het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd en je snapt er allemaal heel weinig van, lijkt het
pi_191364278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je ziet het verkeerd en je snapt er allemaal heel weinig van, lijkt het
Nou, leg het even uit dan, ik sta er open voor -O-
pi_191364280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor flauwekul, het 2e Amendement spreekt daar niet over, trein's interpretatie is valide en al meermaals als juridisch vatbaar verklaard.

Tot op heden is het SC er niet in mee gegaan maar dat kan zomaar veranderen vooral aangezien het aantal wapenbezitters alleen maar daalt.
De supreme court valt dan ook niet serieus te nemen en is het kroonjuweel van wat Baudet rechterlijk activisme zou noemen.

Zo, there I said it.
zie email 27 oktober
pi_191364284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:29 schreef formule het volgende:

[..]

Laat me raden: je hebt geen flauw idee waarom de Democraten John Bolton onder ede willen horen?
pi_191364286
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds het Trump is, natuurlijk. Trump is tegen niet-blanken en dat soort lui worden door dik en dun gesteund door de usual suspects.
Zucht!
pi_191364292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar gaat het laatste gedeelte expliciet over.
pi_191364304
quote:

[..]

Impeachment is al een win. En het feit dat Trump zo ongelooflijk bang is voor getuigen of ook maar iets onder ede te verklaren geeft toch wel voldoende aan dat hij iets te verbergen heeft. Waarom niet verder onderzoeken? Kan prima naast de normale verkiezingsprocessen.

Je wilt als Dem niet de geschiedenis ingaan dat je alles maar OK moet vinden wat Trump heeft gedaan. Dat wordt nog een doodvonnis. Impeachment is gewoon een flinke stap in de juiste richting.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:40:18 #296
3928 Ulx
pi_191364405
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat je de GOP in de Senaat hun zin moet geven.
pi_191364418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:33 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Impeachment is al een win. En het feit dat Trump zo ongelooflijk bang is voor getuigen of ook maar iets onder ede te verklaren geeft toch wel voldoende aan dat hij iets te verbergen heeft. Waarom niet verder onderzoeken? Kan prima naast de normale verkiezingsprocessen.

Je wilt als Dem niet de geschiedenis ingaan dat je alles maar OK moet vinden wat Trump heeft gedaan. Dat wordt nog een doodvonnis. Impeachment is gewoon een flinke stap in de juiste richting.
Nee sorry het is een grote faal gebleken.
De dems hebben hun huiswerk niet gedaan, vervolgens hebben we een maand lang gehuil moeten aanhoren dat de senaat het vuile werk van de Democraten maar moesten doen.
Vervolgens gebeurt het meest voorspelbare en dan wilt men het doodleuk gaan herhalen.
Als blijkt dat Bolton niets bijzonders te melden heeft dan gaan de Democraten helemaal af als een gieter. Beter is het om een goed alternatief voor 2020 te bieden ipv te hopen dat er een reden is om de president af te zetten.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2020 @ 18:41:34 #298
3928 Ulx
pi_191364424
lachlan twitterde op woensdag 05-02-2020 om 16:04:54 The White House literally hired someone to tape back together the government documents Trump routinely shreds to prevent him from violating the Presidential Records Act https://t.co/gIQDg3wAxy https://t.co/I3a0d5Lvxw reageer retweet
Documenten verscheuren. Wat vinden we daar nou van?
pi_191364429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik vind dat je de GOP in de Senaat hun zin moet geven.
Daar is het nu te laat voor, tenminste dat is wat een verstandig mens zou zeggen.
pi_191364444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat me raden: je hebt geen flauw idee waarom de Democraten John Bolton onder ede willen horen?
De Republikeinen wilde Adam Schiff ook onder ede horen :7
pi_191364452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:41 schreef Ulx het volgende:
lachlan twitterde op woensdag 05-02-2020 om 16:04:54 The White House literally hired someone to tape back together the government documents Trump routinely shreds to prevent him from violating the Presidential Records Act https://t.co/gIQDg3wAxy https://t.co/I3a0d5Lvxw reageer retweet
Documenten verscheuren. Wat vinden we daar nou van?
Heel kinderachtig en het gedrag van iemand die niet tegen zijn verlies kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')