abonnement Unibet Coolblue
pi_190903377
Uitgerekende data:

3 maart: Zo-is-dat (meisje)
11 maart: _aurum_ (meisje)
11 maart: jUsTmE13o2 (meisje)
26 maart: OliviaIsTaken (meisje)
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF
13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita
24 juli: Queens
30 juli: wolfrolf

1 augustus: ***Sunshine1982***
6 augustus: Hilmo
11 augustus: Toekito
27 augustus: NicolasJoy


***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 31-01-2020 22:18:39 ]
pi_190903514
Nieuw topic! 🎉

Oh voor jou ook spannend Sunshine! Hopelijk is dit keer je suikerwaarde gewoon goed.
  maandag 6 januari 2020 @ 13:01:22 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_190903680
Oh Sunshine, dat dieet lijkt me ook vreselijk. Ik duim voor je.
Hier was ie met dat drankje zowel voor als na prima. Dus ik heb goede hoop dat ik over 2 weken ook weer een sticker krijg. Maar las dat het vaak ontstaat ergens tussen 24-28 weken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_190907806
@sillie: LOL om je kleuter :+

@sunshine: Kan me voorstellen dat het niet altijd lekker is, maar het kan toch niet zo zijn dat je ook minder moet eten? Of lees ik 't verkeerd?

Wij hebben van 't weekend ook 1 grote boodschappentas gekregen met allemaal babykleertjes. Waar ik eerst tekort kwam denk ik dat ik nu een overschot heb aan kleine maatjes :X :D

Gister ook voor werk naar de VS gevlogen, ik vond 't eerlijk wel een beetje spannend maar op mijn vraag bij de incheckdame of ik bij het binnenstappen van het vliegtuig nog moest melden dat ik zwanger was keek ze me een beetje warrig aan. Vroeg of ik me goed voelde, of ik een fit to fly document had en dat was het oO<

Zijn er mensen hier die baby/kinderehbo cursus gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje te doen tijdens je zwangerschapsverlof? Zit er wel aan te denken om 't te doen, want ik heb 0 ehbo kennis en het kan wel handig zijn
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190919972
Ik hoop met je mee sunshine, een dieet lijkt me zwaar! Wanneer krijg je de uitslag?

Ik heb een kinderEHBO cursus gedaan voor het werk. N was toen 8 maanden, maar was zeker fijn om eens gedaan te hebben!
Ik weet niet of ik het nieuwe ouders al voor de geboorte aan zou raden. Informatie zakt snel naar de achtergrond en het gaat vooral om verstikking. Dat is iets wat met de eerste hapjes meer risico geeft natuurlijk dan daarvoor. Zeker als er geen oudere kinderen rondlopen die ze iets toe kunnen stoppen zonder dat je het in de gaten hebt. Ook kwa beademing is dat meestal waardevol om de ademweg vrij te maken, kinderen hebben niet snel iets aan hun hart. Ik zou het pas na de bevalling en voor de eerste hapjes aanraden.

Hier voelde ik me zondag eindelijk weer wat beter dan de afgelopen 6 weken. Ik ben na al die weken voor het eerst weer gaan sporten, heb nog steeds spierpijn. :') Hopelijk nu weer twee keer per week.
Gisteren kwam ik wel met hoofdpijn thuis en ben om 19:00 mijn bed ingekropen, kon helemaal niets meer. Gelukkig was de hoofdpijn vanochtend weg.
pi_190922094
@_aurum_ Wat leuk zo’n tas vol babykleertjes! Lijkt me heerlijk om in te snuffelen en uit te zoeken. Ik snap dat je vliegen spannend vond. Ik had dat al toen ik met een week of 12 naar Italië vloog, en dat is maar een paar uurtjes.

@Nolita wat een goede tip van de kinder-ehbo. Ik ga er tzt zeker over nadenken! Fijn dat je je weer beter voelt vandaag.

Ik ben vandaag weer voor een groeiecho geweest. Onze kleine doet het heel erg goed. Zit qua been en buik precies op de curve, heeft wel een klein hoofdje maar niks geks. Gewoon een klein koppie. Hij/zij wordt nu geschat op 970 gram met 26+5.

Ik heb met de gynaecoloog besproken dat ik telkens niet lekker wordt, en zij gaf aan dat het lijkt op hypo’s. Ik moet mijn eten meer gaan verspreiden over de dag, namelijk om de twee uur iets kleins. Mijn suikerwaardes waren ook best laag (4.5 na maaltijden) dus daar lijkt het blijkbaar het meest op. Gelukkig heb ik dus geen zwangerschapsdiabetes dus het priksetje kon ik weer inleveren.
pi_190948282
Sunshine weet je al wat de uitslag van de suikertest is?

aurum heerlijk zo'n tas om lekker in te snuffelen naar schattige kleertjes :D

Nolita fijn dat je je weer wat beter voelt!

Quattro wat fijn, zo'n goed groeiende baby O+ Lukt het wat met je eten meer spreiden? En merk je al verschil?

Ik ben vandaag 39 weken, en ik heb me gesláápen vannacht, ongelofelijk. Uitgeruster dan dit ga ik niet worden voorlopig vermoed ik :D Er begint zowaar eindelijk iets wat lijkt op een ziekenhuistas ingepakt te geraken ook :D Ik heb echt zoveel zin in babyknuffelen, en zelfs ook in bevallen inmiddels :D Maar nog 0 voortekenen...
pi_190950696
Uitsla
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:38 schreef Chan het volgende:
Sunshine weet je al wat de uitslag van de suikertest is?

aurum heerlijk zo'n tas om lekker in te snuffelen naar schattige kleertjes :D

Nolita fijn dat je je weer wat beter voelt!

Quattro wat fijn, zo'n goed groeiende baby O+ Lukt het wat met je eten meer spreiden? En merk je al verschil?

Ik ben vandaag 39 weken, en ik heb me gesláápen vannacht, ongelofelijk. Uitgeruster dan dit ga ik niet worden voorlopig vermoed ik :D Er begint zowaar eindelijk iets wat lijkt op een ziekenhuistas ingepakt te geraken ook :D Ik heb echt zoveel zin in babyknuffelen, en zelfs ook in bevallen inmiddels :D Maar nog 0 voortekenen...
Uitslag was goed gelukkig!

Vandaag termijn echo gehad en alles was goed. Het was lekker aan het rondzwemmen :)

Even snel een vraagje: gorgonzola tijdens zwangerschap lijkt wat discutabel, maar gorgonzolasaus (verwarmd dus), mag dat wel? Ik vind de pasta met gorgonzolasaus bij Happy Italy zo lekker :)
pi_190950852
Als de kaas is gemaak van gepasteuriseerde melk kan je het sowieso eten. Anders kan je het eten nadat het goed verhit is. Volgens mij is gorgonzola vaak van gepasteuriseerde melk gemaakt, maar kijk of vraag het voor de zekerheid vooral na :)

En fijn van de uitslag! *O*
pi_190963991
Quattro fijn dat de kleine goed groeit! Helpt het gespreid eten?

Chan 39 weken alweer, spannend! Geen voortekenen zegt ook niks natuurlijk, het kan zomaar opeens beginnen!

Sunshine fijn dat de uitslag goed was! Gaan ze later in de zwangerschap nog eens testen?
pi_190965223
Sunshine wat fijn dat je een goede uitslag kreeg! *O*
pi_190976107
Wat fijn van de goede uitslag Sunshine!

En spannende tijden voor Chan. Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen 😀

Vervelend dat je steeds zo naar wordt Quattro. Wel fijn dat het geen diabetes is!

Hier bijna 32 weken nu. Alles gut. Hebben opeens een naam en geboortekaartje! Nou zijn we wat dat kaartje betreft ook niet heel moeilijk, heb vier proefkaartjes besteld en eentje daarvan is het gewoon geworden. Wel grappig dat hij echt heel anders is dan bij onze eerste dochter. Die was heel zoet, met roze en tierelantijntjes. Deze is mint en verder ook heel basic, geen poespas. Maar wel weer met iets aparts, zoals die van dochter bijvoorbeeld rond was. Daar houden we wel van ❤

Ben ook begonnen met alle babykleertjes opzoeken. Ik had er geen zin in maar dochter wilde helpen, dus moest ik er aan geloven. En nu is het ook maar mooi gedaan, wel fijn. Moet nog 1 zak door want juist de maatjes 56 heb ik nog niet gevonden 😂
Ik kom er trouwens wel achter dat een aantal truitjes rare gele vlekken hebben terwijl ik ze toch echt schoon heb opgeborgen. Ach ja, des te meer reden om toch eea nieuw te shoppen 😉

[ Bericht 9% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 11-01-2020 11:49:01 ]
pi_190994186
JustMe leuk dat jullie een naam en kaartje hebben! :D Ik had dat ook met die gele vlekken op sommige kleding, zag er net meer uit.

Gisteren heb ik een hele flinke wandeling gemaakt, eigenlijk fysiek niet meer te doen maar het was héérlijk om er nog even uit te zijn. Het heeft niks in gang gezet, alles nog helemaal rustig hier.
  zondag 12 januari 2020 @ 14:33:08 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190994794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Uitsla
[..]

Uitslag was goed gelukkig!

Vandaag termijn echo gehad en alles was goed. Het was lekker aan het rondzwemmen :)

Even snel een vraagje: gorgonzola tijdens zwangerschap lijkt wat discutabel, maar gorgonzolasaus (verwarmd dus), mag dat wel? Ik vind de pasta met gorgonzolasaus bij Happy Italy zo lekker :)
Ik dacht dat Gorgonzola gewoon mocht (dus ik hoop dat je ervan genoten hebt bij Happy Italy). Fijn dat je uitslag goed was ^O^ .

En leuk, echo's O+ . Daar kijk ik nu al naar uit.
Resistance is futile.
  zondag 12 januari 2020 @ 14:35:28 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190994832
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 09:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat fijn van de goede uitslag Sunshine!

En spannende tijden voor Chan. Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen 😀

Vervelend dat je steeds zo naar wordt Quattro. Wel fijn dat het geen diabetes is!

Hier bijna 32 weken nu. Alles gut. Hebben opeens een naam en geboortekaartje! Nou zijn we wat dat kaartje betreft ook niet heel moeilijk, heb vier proefkaartjes besteld en eentje daarvan is het gewoon geworden. Wel grappig dat hij echt heel anders is dan bij onze eerste dochter. Die was heel zoet, met roze en tierelantijntjes. Deze is mint en verder ook heel basic, geen poespas. Maar wel weer met iets aparts, zoals die van dochter bijvoorbeeld rond was. Daar houden we wel van ❤

Ben ook begonnen met alle babykleertjes opzoeken. Ik had er geen zin in maar dochter wilde helpen, dus moest ik er aan geloven. En nu is het ook maar mooi gedaan, wel fijn. Moet nog 1 zak door want juist de maatjes 56 heb ik nog niet gevonden 😂
Ik kom er trouwens wel achter dat een aantal truitjes rare gele vlekken hebben terwijl ik ze toch echt schoon heb opgeborgen. Ach ja, des te meer reden om toch eea nieuw te shoppen 😉
Lekker rommelen O+ . Heb je fotootje van geboortekaartje of is dat not done in dit topic? :P
Resistance is futile.
pi_190994861
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik dacht dat Gorgonzola gewoon mocht (dus ik hoop dat je ervan genoten hebt bij Happy Italy). Fijn dat je uitslag goed was ^O^ .

En leuk, echo's O+ . Daar kijk ik nu al naar uit.
Ik zag dat je streepjes had! Van harte! :)
  zondag 12 januari 2020 @ 14:45:17 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190994943
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zag dat je streepjes had! Van harte! :)
Dankjewel *O* . Gisteren onze directe familie ingelicht, zelfs al zijn we morgen pas op 2 weken. De meiden zijn er superblij mee en zijn al bezig met namenlijstjes.

Superlief, we gingen nog een muffinblik ophalen vanmorgen want gisteren al gevraagd, die had m'n schoonmoeder klaar gelegd in de schuur met een cadeautje er bovenop. Piepklein mutsje met een kaartje 'leuk leuk leuk! Opa en oma' O+ .

En verder ruik ik m'n stiefhondje ineens en m'n tieten staan nu al op knappen, gelukkig doet er maar 1 zeer :+ .
Resistance is futile.
pi_190995672
Gefeliciteerd Seven!

Wij hebben het eerste pakje gekocht O+ Ik ga er zelf nog een mutsje en slofjes bij haken

Justme wat een vorderingen! Die gele vlekken gaan er gewoon weer uit in de was! Dat was bij ons borstvoeding(skots) wat op de een of andere manier in de loop van de tijd verkleurd ondanks schoon uit de was opgeborgen :P niettemin is wat nieuws kopen veel te verleidelijk natuurlijk *O*

Gisteren heb ik trouwens EMDR gedaan met een vriendin die psycholoog is, bleek waardevol. Ik denk het laatste beetje verwerking van alles wat er de vorige keer is gebeurt, we gaan ervoor dat het deze keer allemaal wel gaat zoals we hopen :)
  zondag 12 januari 2020 @ 16:10:48 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190996143
Dankjewel @Zo-is-dat

Ik kan me jouw verhaal nog herinneren, goed dat je daar EMDR voor doet. Hopelijk krijgt het snel een plekje.

Pakjes kopen O+
Resistance is futile.
pi_190996832
Hoi dames!

@Nolita&Chan: Met het spreiden van het eten merk ik wel dat het een klein beetje beter gaat. In plaats van iedere dag zo’n hypo heb ik er nu sinds dinsdag 1 gehad. Dus dat is fijn!

@JustMe: Nu ben ik stiekem heel benieuwd naar je geboortekaartje. 🙈

@Seven.: Gefeliciteerd! Wat leuk!

@Zo-is-dat: Welk pakje is het geworden?
pi_190997154
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:06 schreef QuattroF het volgende:

@:Zo-is-dat: Welk pakje is het geworden?
https://www.prenatal.nl/b(...)ru%20Melange#start=1 Deze O+ En dan denk ik een oud roze mutsje en slofjes erbij maken

Wat fijn dat het zoveel beter gaat met je suiker dips!
pi_190997970
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:31 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

https://www.prenatal.nl/b(...)ru%20Melange#start=1 Deze O+ En dan denk ik een oud roze mutsje en slofjes erbij maken

Wat fijn dat het zoveel beter gaat met je suiker dips!
Aah schattig! 😍

Ja heel fijn! Dit is een stuk minder vermoeiend vooral.
pi_190998443
Ha leuk pakje zoisdat!

Geboortekaartje volgt nog wel een keer ;-) het is gewoon een ‘standaard’ kaartje hoor, heb niks ontworpen ofzo. Maar toch met iets anders-dan-anders.

Heb net een was gedaan maar de gele vlekken zijn er nog niet uit na 60 graden. Vond ook het boxkleed, mét vlekken. Dat vind ik wel balen! Kleertjes doe ik gewoon weg en koop ik wat nieuwe, maar boxkleed was ik eigenlijk niet van plan nieuw te kopen. Zal me nog eens uitleven met Dasty of vanish ofzo!
pi_190998510
Of in de zon justme! Zelfs achter het raam helpt dit op vlekken
pi_191001273
Oh ik zou ook erg balen van gele vlekken, zeker op een boxkleed. -O-
Hier zitten alle kleertjes in een plastic krat die op zolder staat, die ga ik na de 20 weken echo wel eens uitzoeken.

Ik voelde anderhalve week geleden dus heel duidelijk de baby en heb dat vorige week maandag voor het laatst gevoeld. Logisch want het is nog extreem vroeg natuurlijk, maar het spookt af en toe door mijn hoofd. Ik weet dat ik vorige keer de tijd tussen 15 en 19 weken verschrikkelijk vond, want niks voelen en geen echo’s oid. Ik hoop dus vooral dat ik snel weer wat voel.
Over anderhalve week weer controle met echo, aftellen maar!
pi_191001340
Nat in de zon hangen inderdaad. Als dat niet werkt insmeren met ossengal en weer wassen.
Pas als dat niet werkt zou ik dasty of vanish proberen, werkt soms super maar dat kan het ook nog harder verpesten.
pi_191002652
Nolita werkt het ook niet om even heel rustig op je zij te gaan liggen met je handen op je buik? Bij mij werkte dat wel altijd, ene keer duurt het wat langer dan de andere maar kindje bewoog dan altijd wel eventjes.

Zon ga ik nog proberen! Als die nog tevoorschijn komt, baggerweer vandaag 😬
pi_191002794
Nolita, bij de verloskundige waar ik eerst liep hebben ze een “hartjes-spreekuur” precies hiervoor. Kun je even langs gaan om even te luisteren. Misschien is er bij jou in de buurt ook zo iets?
  maandag 13 januari 2020 @ 14:42:54 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191009759
Quattro en sunshine, fijn dat jullie geen zw.suiker hebben! Dat scheelt toch weer :). En fijn dat het spreiden wat helpt Quattro!

Justme, hier ook afgelopen weekend de dozen met kleding doorgeploeterd. Zo leuk al dat kleine spul O+. Maar ook hier e.e.a. met gele vlekken. Ik heb het maar weggegooid en net een dikke bestelling gedaan bij de hema met allemaal nieuw spul *O*.

Chan, nog steeds geen actie. Je hebt nog 3 dagen! :D

Seven, van harte welkom!!

Zo-is-dat, wat een leuk pakje! En ik ken je verhaal niet, maar heb zelf ook EDMR gehad en dat werkt inderdaad écht heel goed.

Nolita, 't is nog vroeg, geloof dat je vanaf 28w pas echt élke dag wat moet voelen. En anders ff met je vk overleggen of je ff mag komen spieken/luisteren.

Vandaag 27 weken, 3e trimester komt in zicht. Heb vandaag erg veel last van mn onderrug helaas. Dat is altijd al mn zwakke plek en die flinke buik die aan de voorkant hangt, draagt niet bij aan de feestvreugde. Vrijdag groei-echo en controle, ben benieuwd! Niet zozeer naar de controle, maar wel naar de echo O+. Vriendlief gaat ook ff mee, die heeft sinds de 20w-echo niks meer gezien. Net dus wat leuke dingetjes bij de hema besteld. Heb verder deze zwangerschap nog niets gekocht en met 27w mag het wel toch?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191014941
Xcuzme, fijn vrijdag weer een echo en met 27 weken mag je zéker wel eens wat kopen hoor!

Ik zei zelf al dat het idd nog heel vroeg is, ik heb vertrouwen. Hartjesspreekuur klinkt wel als een goede zaak, de verloskundige hier heeft dat niet. Toch denk ik dat mijn drempel best hoog zou zijn om erheen te gaan, ik heb opzich gewoon vertrouwen in mijn lijf.
Vandaag de uitslag van de nipt gekregen, die was goed gelukkig! :)
  maandag 13 januari 2020 @ 22:19:38 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191016799
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

Vandaag 27 weken, 3e trimester komt in zicht. Heb vandaag erg veel last van mn onderrug helaas. Dat is altijd al mn zwakke plek en die flinke buik die aan de voorkant hangt, draagt niet bij aan de feestvreugde. Vrijdag groei-echo en controle, ben benieuwd! Niet zozeer naar de controle, maar wel naar de echo O+. Vriendlief gaat ook ff mee, die heeft sinds de 20w-echo niks meer gezien. Net dus wat leuke dingetjes bij de hema besteld. Heb verder deze zwangerschap nog niets gekocht en met 27w mag het wel toch?!
Dankjewel! Heel veel plezier bij de echo. Ik zeg dat het mag, GENIET!
Resistance is futile.
pi_191029744
Chan, het wordt weer tijd voor een verse baby! Gebeurt er al wat?

Met 27 weken kun je zeker al wat kleertjes kopen! Ik vind de HEMA echt superduper leuk met hun babykleding! Prénatal vind ik een beetje tegenvallen en ik vind ze ook nogal aan de prijs.

Pfff.. ik ben ka-pot, ik krijg puisten, er komt niks uit mijn handen, ik heb pijnlijke tetten... echt leuk, zwanger zijn :') We weten waarvoor we het allemaal ondergaan zullen we maar zeggen...
pi_191030531
Ja Chan hoe gaat het? Alles nog rustig?

Aah dat is rot Sunshine! Maar het hoort er inderdaad wel bij helaas. Vooral die pijnlijke tieten herinner ik me zooooo goed. Dat duurde tot 17 weken. Man wat kan dat zeer doen. :(

Zondag kreeg ik een soort acute buikgriep. Overgeven, hele nachten/dagen op het toilet, etc. Inmiddels gaat het gelukkig weer wat beter. De baby voel ik gelukkig heel vaak per dag dus dat scheelt, hij of zij heeft er zo te voelen geen last van. Morgenavond heb ik een 3D-echo. Mijn beste vriendin gaat mee. Ik ben zó benieuwd. 🥰
pi_191031474
Nou dat was me het dagje wel zeg, maar hij zit vooralsnog gewoon lekker in mn buik :D

Bij de verloskundige bleek ik wederom een hoge bloeddruk te hebben, maar dit keer ook met eiwitten in mn urine, dus naar het ziekenhuis voor extra controles. Daar bleek uit het bloedonderzoek niks te komen, de ctg was keurig, en urineonderzoek wees uit dat de eiwitten onder de grens van het toelaatbare zitten. Maar die bloeddruk is wel hoog. Dat vinden ze zorgelijk en ze willen me morgen weer zien om de bloeddruk te meten. Op mijn verzoek mag dat gewoon via de verloskundige, dus daarmee maak ik morgenochtend een afspraak. Als hij weer zo hoog is dan willen ze me in het ziekenhuis wederom zien en het hebben over inleiden.

Nu even heel erg rustig aan doen dus, hoge bloeddruk kan er ook op wijzen dat de bevalling snel uit zichzelf gaat beginnen en de verloskundige wilde morgen ook wel voor me kijken of ik misschien stripbaar ben. Nou ja, afwachten dus wat morgen brengt.

Seven gefeliciteerd met je twee streepjes en welkom :D En wat heerlijk van de enthousiaste reacties O+

Zo-is-dat fijn dat het zo helpt en lekker babypakjes shoppen :D Super leuk dat je er zelf een mutsje en slofjes bij gaat maken! O+

Justme balen van al die vlekken, hopelijk helpt het in de zon leggen of krijg je het er nog op een andere manier uit.

Nolita lastig he die termijn dat je soms wel wat voelt maar dan ook weer een tijd niks. Hopelijk laat ie zich gauw wat vaker voelen! :* Super fijn wel die goeie nipt-uitslag!

XcuzMe alweer 27 weken *O* Ik vind het knap dat je zo lang hebt kunnen wachten met spulletjes kopen :D Sterkte met je rug...

Sunshine hang in there, dat zwanger-zijn is a bitch vaak ja :X

Quattro jeumig niet fijn ineens zo ziek :{ Beterschap nog voor het laatste restje en héél veel plezier morgenavond! O+
pi_191031637
Jeetje Chan wat spannend zeg! Ik hoop voor je dat de bevalling spontaan begint en dat dit inderdaad een voorteken is. Rustig aan doen dan maar! 🌹
pi_191033306
Hè Chan wat een gedoe! Ik duim ook dat het een voorteken is en dat het vlot zelf begint ^O^

Quattro laatst beetje beterschap! En veel plezier bij de echo!

Hier vandaag nog 1 dagje terug geweest naar het werk voor wat afscheid en om mijn eigen katten te behandelen (8> Nu dan echt verlof voorlopig!

Vandaag een voedingstopje binnen gekregen (van mammae, nog gevonden via marktplaats, helemaal nieuw voor 7,50 *O* ) zit nu al heerlijk :D ga ook nog even een siliconen handkolf erbij kopen en dan ben ik voor borstvoedingsavontuur 2 all set O+ Daar kijk ik echt naar uit weer, zo’n frummeltje aan de borst. En hopelijk deze keer op een “normale” manier alles opstarten, heel benieuwd hoe dat zal gaan.
pi_191044193
Nou mn bloeddruk was weer wat gezakt vandaag dus mag het nog een paar dagen aankijken, vrijdag weer bloeddruk meten.

Zo-is-dat mooie vondst :D Ik hoop voor je dat je deze keer gewoon relaxt kunt gaan opstarten met de borstvoeding O+
pi_191044563
Wat fijn Chan, en nu duimen dat het snel zelf op gang komt ^O^
pi_191049068
Wat fijn Chan!

Wij hebben vanavond een 3D-echo gehad. Alleen dat 3D-gedeelte lukte niet goed want de baby lag er totaal onhandig voor en weigerde om te draaien. 😅 Aanstaande maandag mogen we terugkomen. Wel zag hij haartjes op de echo, dus hoogstwaarschijnlijk geen kale baby. Hopelijk werkt hij/zij maandag wat beter mee!
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:12:42 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191052895
Nolita, fijn van de goede nipt! Toch weer een mijlpaal he, vond ik wel tenminste :Y.

Sunshine, ja die pijnlijke boobs kunnen lang aanhouden -O-. Hier duurde het ook een tijd. Toen was het even weg en nu begint het weer een beetje.

Quattro, oef dat klinkt naar :X. En heerlijk die eigenwijze frummels tijdens echo's :'). Herkenbaar! Wij doen geen 3D.. vinden het allebei een beetje creepy, van die kaarsvet-baby's. Ik duim dat ze/hij er maandag beter voor gaat liggen!

Chan, je houdt de spanning er wel in! Vandaag is je UD toch?

Zo-is-dat, verlof! Heerlijk! Ik ben jaloers! Ik moet nog tot 1 maart. Ik hoop zelf ook dat de bv dit keer wel gaat lukken. Vorige keer heb ik een half jaar alles afgekolfd, omdat juf niet aan de borst wilde. Ze nam 1 slokje en ging dan om zich heen liggen kijken :'). En ze is nog steeds een waardeloze eter. Ik hoop echt dat juf2 wél wil. Maar ik ga niet meer 6 maanden alles afkolven :N. Hooguit gedurende mn verlof en dan afbouwen.

Gister kwam mn bestelling binnen O+. Zo leuk al die kleine spulletjes weer O+.

Kijk nou

https://www.hema.nl/dw/im(...)=1058&sh=1200&sm=fit O+ O+ O+

Morgen groeiecho en controle. Ben benieuwd!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191054314
Een kaarsvet-baby. 😂 Van die associatie kom ik nu ook niet meer af, haha! Wij wilden het eerst ook niet. Maar ik wilde nog erg graag een leuke echo doen met mijn beste vriendin naast alle medische echo’s, vandaar.

En wat een Superleuk pakje! Hopelijk is morgen alles goed.

Mijn lijf bedacht vannacht om 05:00 uur dat het wel tijd was de borstvoeding vast langzaam op te starten waardoor ik wakker werd in natte plekken. Hallo derde trimester! Hoe doen jullie dat in de nacht? Ik draag eigenlijk nooit iets in bed maar moet dat nu toch maar gaan doen.. Draag je dan een bh met zoogcompressen?
pi_191054520
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:44 schreef QuattroF het volgende:
Mijn lijf bedacht vannacht om 05:00 uur dat het wel tijd was de borstvoeding vast langzaam op te starten waardoor ik wakker werd in natte plekken. Hallo derde trimester! Hoe doen jullie dat in de nacht? Ik draag eigenlijk nooit iets in bed maar moet dat nu toch maar gaan doen.. Draag je dan een bh met zoogcompressen?
Ik had deze van de hema, met daarin wasbare zoogcompressen:
https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000002512.html
En ook had ik regelmatig al de voedingstops aan van h&m, daar zit een ondertop in waardoor de compressen bleven zitten. Die voedingstops draag ik nu 's nachts nog, compressen niet meer want zindelijke borsten *)
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:48:12 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191055390
Oh echt, nu al Quattro? Wij gaan ongeveer gelijk op, maar ik heb nog nergens last van wat dat betreft. Nou heb ik de vorige keer ook nooit lekkende tetters gehad. Doosje zoogcompressen uit mn pakket is ongeopend gebleven.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191055861
Goede tips douche-eendje, dank je!

Ja ik verbaasde me ook erover XM. Ik riep vorige week nog, ‘oh daar heb ik helemaal geen last van!’ Vanavond wordt het kraampakket bezorgd dus ik hoop dat ze daarin zitten. Zo niet ga ik even langs de drogist voor wat compressen.
pi_191056922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
kaarsvet-baby's
:D

quote:
17s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:59 schreef douche-eendje het volgende:
zindelijke borsten
:D

Quattro oeh leuk haartjes, en fijn dat jullie een herkansing krijgen maandag, hopelijk ligt je baby er dan beter voor :D

XcuzMe succes morgen!

Ik ben vandaag 40 weken *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Chan op 16-01-2020 14:13:07 ]
pi_191064437
Spannende tijden Chan!

Stom van dat lekken, Quattro. Ik heb gelukkig (nog) nergens last van. Zou inderdaad ‘s nachts maar iets aan doen met compressen erin, ook niet fijn als je er wakker van wordt toch.

Xcuzme veel plezier en succes morgen. Ik duim dat alles goed is!

Fijn, verlof voor Zo-is-dat! Ik heb besloten dat ik per 1-2 met verlof ga, dus dat is nog maar twee weken! Gaat snel opeens. Nu als een gek alles afronden op mijn werk, door de drukte heb ik niks goed bijgehouden (vrije uren van iedereen, moet nog een rooster maken en mensen regelen die mijn in mijn verlof mijn plekje over kunnen nemen, heerlijk maar niet heus).

Ik heb ook lekker wat nieuws geshopt voor baby. Hema in het dorp waar ik werk had 1+1 gratis op de toch al afgeprijsde babyspullen, had 5 dingen voor ¤9 😂 en de name-it website had ook korting dus daar ook nog wat leuke truitjes gescoord!
pi_191068993
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken, 2 weken geleden positief getest. Volgens mijn eigen telling 6w1d vandaag :P. Ik voel me eigenlijk nog normaal, alleen af en toe wat gevoelige borsten. Bij mijn eerste zwangerschap (M., 3,5 is ze nu) had ik regelmatig wat bloedverlies, dat maakte mij altijd erg zenuwachtig dus hopelijk blijft dat nu weg.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:29:17 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191069413
Welkom Miezziej! ^O^

Groeiecho gehad, helemaal prima. Klein hoofdje, wisten we al. Zal geen 8 ponder worden. Vind ik niet zo erg :+.

Bloeddruk keurig, baarmoeder ook netjes op groei, dus sticker en door.

Dinsdag de glucosedagcurve en over 3 weken weer een groeiecho en controle.

En, éindelijk een foto en profil van onze dame. Tot dusver lag ze elke keer verkeerd. Heel duidelijk de neus van m'n vriend :D. Terwijl N. echt mijn wipneus had en heeft.



O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:34:04 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_191069496
Mooi plaatje XM O+
disclaimer
pi_191069971
Welkom Miezziej, en gefeliciteerd! 💕

En wat een mooie echofoto XM!
pi_191071528
Miezziej gefeliciteerd en welkom!

Aaww prachtig XcuzMe! O+

Ik mag me zo weer melden in het ziekenhuis voor weer een uitgebreide controle, toch wel een hoge bloeddruk weer net bij de verloskundige.. nou ja, ik ga wel merken hoe het loopt :)
pi_191072120
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:55 schreef Chan het volgende:
Miezziej gefeliciteerd en welkom!

Aaww prachtig XcuzMe! O+

Ik mag me zo weer melden in het ziekenhuis voor weer een uitgebreide controle, toch wel een hoge bloeddruk weer net bij de verloskundige.. nou ja, ik ga wel merken hoe het loopt :)
Hou er maar rekening mee dat je moet blijven. Succes!
pi_191072735
Welkom Miezziej en succes Chan!

Mag ik even klagen?

Ik vind het momenteel allemaal Zwaar. Mijn bekken doet de hele tijd zo achterlijk veel zeer, ik kan amper wat. Ik ben doodmoe, want slapen is ook een ramp (want ik draai in mn slaap en dan elke keer wakker van de pijn). Op hele slechte dagen valt mijn rechterbeen zelfs “uit”. Kan er dan niet op staan en ik ben dan de controle erover ook kwijt. Autorijden is dus ook levensgevaarlijk.

En dan heb ik dus al 2 kids waar ik van alles voor en mee wil doen, wat niet gaat, frustratie alom.

En dan heb ik dus ook dat stomme zwangerschapseczeem. En aambeien. En urineverlies. 8)7 En ik moet nog 10 weken. Bleh.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:09:47 #54
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_191073112
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Miezziej! ^O^

Groeiecho gehad, helemaal prima. Klein hoofdje, wisten we al. Zal geen 8 ponder worden. Vind ik niet zo erg :+.

Bloeddruk keurig, baarmoeder ook netjes op groei, dus sticker en door.

Dinsdag de glucosedagcurve en over 3 weken weer een groeiecho en controle.

En, éindelijk een foto en profil van onze dame. Tot dusver lag ze elke keer verkeerd. Heel duidelijk de neus van m'n vriend :D. Terwijl N. echt mijn wipneus had en heeft.

[ afbeelding ]

O+
Ooh O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_191073425
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:42 schreef silliegirl het volgende:
Welkom Miezziej en succes Chan!

Mag ik even klagen?

Ik vind het momenteel allemaal Zwaar. Mijn bekken doet de hele tijd zo achterlijk veel zeer, ik kan amper wat. Ik ben doodmoe, want slapen is ook een ramp (want ik draai in mn slaap en dan elke keer wakker van de pijn). Op hele slechte dagen valt mijn rechterbeen zelfs “uit”. Kan er dan niet op staan en ik ben dan de controle erover ook kwijt. Autorijden is dus ook levensgevaarlijk.

En dan heb ik dus al 2 kids waar ik van alles voor en mee wil doen, wat niet gaat, frustratie alom.

En dan heb ik dus ook dat stomme zwangerschapseczeem. En aambeien. En urineverlies. 8)7 En ik moet nog 10 weken. Bleh.
Bekkenfysio die met Röst-methode werkt heeft bij mij heel erg veel geholpen. Niet alleen dat de bekkenklachten 'stil' kwamen te staan, maar ik had zelf verbetering! Ik heb toen heel goed de zwangerschap uit kunnen lopen.

Het enige waar ik me op verkeek, dat was dat het na de bevalling niet zomaar over is. Ik moet nu echt nog heel erg aan m'n eigen rem trekken met regelmaat om niet teveel te willen doen, want dan heb ik nog steeds/weer pijn. Het herstel neemt echt een behoorlijke tijd in beslag, zelfs met alle oefeningen.

:*
pi_191073770
:W Hoi Dames, Ik mag me hier ook komen melden. 11 feb heb ik de 8 weken echo. Het voelt op het moment enorm dubbel; ik had over 3 weken moeten bevallen van ons eerste kindje, maar deze zwangerschap hebben we afgebroken ivm trisomie 21. En nu stond ik ineens na een feestmaand met drankjes en een MRI scan ineens met een positieve test in mijn handen. Hormonen en emoties all over the place op dit moment :') Ik lees graag mee voor jullie tips, tricks en verhalen
pi_191075064
hai Miezziej en Michelangela (kan me de dubbele gevoelens er goed voorstellen, hoop dat je 't met de tijd een beter plekje kan geven)

Sterkte Sillie, heb geen tips maar hoop dat je snel minder last hebt. Want zwanger zijn kost al zoveel energie.

Ben gisteraaf teruggekomen van de laatste zakenreis, dus ga dit weekend de wasgoedpiramide wegwerken :+ Alles ging boven verwachting goed! Wat kleine ongemakken; moet een stoel met een kussen hebben want anders krijg ik last van bekken/banden en lang staan betekent cankle :X
Veel lopen is dan wel weer goed om de cankle weg te werken :W En ik moet na 2000 eigenlijk niet meer eten want dan verteer ik het niet lekker meer = maagzuur in het midden vd nacht.

Manlief heeft de bevaldoos opgehaald bij de ziektenkostenverzekeraar, ding is 80% maandverband ofzo... Geeft me echt een goed gevoel 8)7

Nog 4 weken werken en dan zwangerschapsverlof, we gaan morgen naar de IKEA om nog wat spul voor de babykamer te halen. Moet nog een leuk nachtlampje vinden voor de babykamer, heeft iemand nog suggesties?

Maandag op controle bij de verloskundige en weer een nieuwe poging voor de 3D echo, ben benieuwd of ze er dit keer wel goed voor wil liggen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:08:52 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191075212
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Miezziej! ^O^

Groeiecho gehad, helemaal prima. Klein hoofdje, wisten we al. Zal geen 8 ponder worden. Vind ik niet zo erg :+.

Bloeddruk keurig, baarmoeder ook netjes op groei, dus sticker en door.

Dinsdag de glucosedagcurve en over 3 weken weer een groeiecho en controle.

En, éindelijk een foto en profil van onze dame. Tot dusver lag ze elke keer verkeerd. Heel duidelijk de neus van m'n vriend :D. Terwijl N. echt mijn wipneus had en heeft.

[ afbeelding ]

O+
Mooi koppie
Resistance is futile.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:11:40 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191075245
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 12:55 schreef Chan het volgende:
Miezziej gefeliciteerd en welkom!

Aaww prachtig XcuzMe! O+

Ik mag me zo weer melden in het ziekenhuis voor weer een uitgebreide controle, toch wel een hoge bloeddruk weer net bij de verloskundige.. nou ja, ik ga wel merken hoe het loopt :)
Nou Chan, hoe is het?
Resistance is futile.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:14:43 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191075274
@_aurum_ cankles :+ , die verwacht ik zeker te krijgen gedurende de maanden mei, juni, juli, augustus, september :') . Verder veel klachten? Of valt het wel mee?
Resistance is futile.
pi_191075809
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 18:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou Chan, hoe is het?
Ik vind het vrij veel toestand voor enkel een hoge bloeddruk die echt nét op de grens is van te hoog. Verder is er niks en voel ik me prima, maar sja... ze willen toch wel echt gaan inleiden, om te voorkomen dat er straks misschien wél wat is. Ik mag het komende weekend nog thuis afwachten maar wel dagelijks bloeddruk laten meten. Als hij nog hoger wordt willen ze gelijk inleiden. Als hij niet hoger wordt dan maandagmiddag melden voor ballonnetje als dat nog nodig is (nu kon ze eigenlijk net niet strippen), en dan dinsdagochtend vliezen breken en afwachten wat er gebeurt. Maar wel aan de hartbewaking, met infuus voor de zekerheid en de hele medische rambam, is hun advies.

Natuurlijk wil ik niet dat ik zwangerschapsvergiftiging krijg, en natuurlijk wil ik dat met babylief ook alles zo goed blijft gaan als nu. En ik ben blij dat ik nog even thuis mag blijven en afwachten de komende dagen of het toch vanzelf gaat gebeuren, maar sja. Ik moet er nog even aan wennen.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 20:08:21 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191077004
Dat is ook wel een ommeslag. Snap dat dat ff schakelen is. Wel fijn dat je dit weekend nog thuis mag aankijken. Denk dat de artsen ook liever zekere voor het onzekere nemen. Hopelijk komt 't dit weekend gewoon vanzelf op gang!

Sillie, tuurlijk mag klagen. Zwanger zijn is iets heel bijzonders, maar soms is het ook gewoon strontvervelend, pijnlijk en irritant.

Cankles heb ik sowieso helaas }:| en 't wordt in zwangere staat niet minder zeg maar :').

Michelangela, welkom. Snap de mixed emotions. Hopelijk nu een onbezorgde zwangerschap.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 20:24:32 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191077308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 18:51 schreef Chan het volgende:

[..]

Ik vind het vrij veel toestand voor enkel een hoge bloeddruk die echt nét op de grens is van te hoog. Verder is er niks en voel ik me prima, maar sja... ze willen toch wel echt gaan inleiden, om te voorkomen dat er straks misschien wél wat is. Ik mag het komende weekend nog thuis afwachten maar wel dagelijks bloeddruk laten meten. Als hij nog hoger wordt willen ze gelijk inleiden. Als hij niet hoger wordt dan maandagmiddag melden voor ballonnetje als dat nog nodig is (nu kon ze eigenlijk net niet strippen), en dan dinsdagochtend vliezen breken en afwachten wat er gebeurt. Maar wel aan de hartbewaking, met infuus voor de zekerheid en de hele medische rambam, is hun advies.

Natuurlijk wil ik niet dat ik zwangerschapsvergiftiging krijg, en natuurlijk wil ik dat met babylief ook alles zo goed blijft gaan als nu. En ik ben blij dat ik nog even thuis mag blijven en afwachten de komende dagen of het toch vanzelf gaat gebeuren, maar sja. Ik moet er nog even aan wennen.
Ik snap wel dat het voelt als een circus :* . Hopelijk komt je kleine snel en probleemloos tevoorschijn :) .
Resistance is futile.
pi_191077365
Xm leuk om het profiel al zo te zien en ook het verschil met jullie oudste. Ben ik ook wel benieuwd naar, ik kan me nu alleen maar mijn dochter voorstellen. :D

Chan, het is ook niet niks. Ik vond het ook een omslag toen ik medisch bleek te zijn de vorige keer (wat bevalling betreft) en dat was toen al vroeg in de zwangerschap. Hopelijk komt het dit weekend gewoon uit zichzelf op gang!

Cankles zijn geen vaststaand gegeven hoor. Vorige keer in september uitgerekend en nergens last van gehad.
Ik kijk overigens echt uit naar de lente en de zomer, heerlijk weer eens buiten in het zonnetje zitten!

Aurum wij hebben een nachtlampje van zazu uil. Pas na haar tweede verjaardag gekocht, maar heel tevreden over. Lijkt me superfijn ook voor voedingen in de nacht kwa lichtintensiteit die instelbaar is. Nummer 2 gaat er wat mij betreft dus ook een krijgen voor de geboorte.

Michelangelo, welkom! Heftige keuze hebben jullie moeten maken. Kan me voorstellen dat het nu nog eens zo spannend is. :*

Sillie, sterkte, klinkt erg zwaar allemaal. Ben je nog aan het werk? Kan me voorstellen dat dat haast onhaalbaar is met uitval?
pi_191077402
Ahh Chan vervelend! Ik duim dat het morgen lekker zelf begint ^O^
  zaterdag 18 januari 2020 @ 08:11:09 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191083454
Wanneer hebben jullie je eigenlijk gemeld bij de huisarts? Ik heb op 10 februari de termijn echo in het ziekenhuis waar de inseminatie heeft plaatsgevonden. Die zeiden dat ik nog niet naar de huisarts hoefde (mag wel, hoeft niet).
Resistance is futile.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 08:13:19 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191083476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:03 schreef Michelangela het volgende:
:W Hoi Dames, Ik mag me hier ook komen melden. 11 feb heb ik de 8 weken echo. Het voelt op het moment enorm dubbel; ik had over 3 weken moeten bevallen van ons eerste kindje, maar deze zwangerschap hebben we afgebroken ivm trisomie 21. En nu stond ik ineens na een feestmaand met drankjes en een MRI scan ineens met een positieve test in mijn handen. Hormonen en emoties all over the place op dit moment :') Ik lees graag mee voor jullie tips, tricks en verhalen
Welkom :* en gefeliciteerd met jullie positieve test. Ik snap dat je het spannend vind, hopelijk kun je er toch nog van genieten.
Resistance is futile.
pi_191083517
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 08:11 schreef Seven. het volgende:
Wanneer hebben jullie je eigenlijk gemeld bij de huisarts? Ik heb op 10 februari de termijn echo in het ziekenhuis waar de inseminatie heeft plaatsgevonden. Die zeiden dat ik nog niet naar de huisarts hoefde (mag wel, hoeft niet).
Niet! Je hoeft je niet bij de huisarts te melden. Wel bij een verloskundige tenzij je onder begeleiding van het ziekenhuis blijft?
Bij een verloskundige kan je je al aanmelden.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 08:43:08 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191083686
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 08:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Niet! Je hoeft je niet bij de huisarts te melden. Wel bij een verloskundige tenzij je onder begeleiding van het ziekenhuis blijft?
Bij een verloskundige kan je je al aanmelden.
Haha! Goed om te weten :D
Resistance is futile.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 09:07:59 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191083896
Ik zit hier net te googelen naar verloskundigen. Kom ik zo een praktijk tegen waar alle 4 de verloskundigen bij 1 en dezelfde praktijk gewerkt hebben. Dus ik benoem dat zo bij m'n aanstaande. Hij is blijkbaar 15 jaar geleden met zijn ex bij de desbetreffende praktijk geweest en wist me te vertellen dat de eigenaar een enorm kreng is waarmee hij het al aan de stok had voor hij zelfs maar iets gezegd had, dus daar gaan we niet naartoe.

Volgende week maar eens bellen met een praktijk waar ze hartjesspreekuur hebben, kunnen we een keertje met zijn pubers gaan luisteren. O+
Resistance is futile.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 09:10:21 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191083913
Ik heb het wel gemeld, ze zetten het dan in je dossier en die is, in mijn geval wel, gekoppeld aan de apotheek. Ik vond dat een prettig idee, want dan krijgen ze een signaal als er iets voorgeschreven wordt dat niet kan bij zwangerschap of borstvoeding. Soort extra controle.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  FOK!fossiel zaterdag 18 januari 2020 @ 09:32:11 #72
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191084086
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 08:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Niet! Je hoeft je niet bij de huisarts te melden. Wel bij een verloskundige tenzij je onder begeleiding van het ziekenhuis blijft?
Bij een verloskundige kan je je al aanmelden.
Edit: Zie dat hierboven iemand al exact hetzelfde zei :s)

Hoeft niet maar mijn huisarts gaf aan dat het wel handig was. Ze maken dan een notitie in je dossier en houden dan (hopelijk ;) ) er extra rekening mee als je medicatie nodig hebt of ziek bent.
Chick on a mission
pi_191084317
Ik heb gemeld dat ik zwanger was toen ik de huisarts nodig had toen ik een paar weken was, gebeten door een kat :') , en dan maken ze die notitie als het nodig is ^O^ Maar het kan natuurlijk helemaal geen kwaad even te bellen, noodzakelijk is het echter niet :)
pi_191084520
Mijn verloskundige gaf aan dat ik het bij de huisarts moest melden. Afgelopen week maar eens gedaan dmv mail. Ik kom er nooit, maar wel handig als er wel eens wat zou zijn. Na de bevalling de vorige keer natuurlijk ook de geboorte gemeld en toen is de huisarts ook nog eens langsgekomen voor een check van N. Dat leek standaard als de baby niet door een kinderarts gezien was. Dan komt dat ook niet helemaal uit de lucht vallen.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 10:33:11 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191084698
Huisarts kwam hier ook langs na de geboorte :Y. Maar is bij mij praktijk standaard blijkbaar, want ik ben vorige keer ook in het ziekenhuis bevallen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:47:16 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191085438
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:15 schreef Nolita het volgende:
Mijn verloskundige gaf aan dat ik het bij de huisarts moest melden. Afgelopen week maar eens gedaan dmv mail. Ik kom er nooit, maar wel handig als er wel eens wat zou zijn. Na de bevalling de vorige keer natuurlijk ook de geboorte gemeld en toen is de huisarts ook nog eens langsgekomen voor een check van N. Dat leek standaard als de baby niet door een kinderarts gezien was. Dan komt dat ook niet helemaal uit de lucht vallen.
Ik denk niet dat de huisarts langs kwam omdat er geen kinderarts was geweest, hoor. Elke pasgeborene wordt nagekeken door de zorgverlener die erbij was, dat is meestal de verloskundige of iemand van de gynaecologie. Als die iets afwijkends vindt komt de kinderarts. Een huisarts heeft niet de routine van een pasgeborene nakijken. En na een maand zit je bij het CB voor de volgende check.

Sommige huisartsen doen kraamvisites omdat een geboorte gewoon een life event is. En ze ook langsgaan als er iemand stierf waar ze niet zelf bij betrokken waren. En zo houd je contact met patiënten die je niet vaak ziet, want volwassenen zonder kinderen komen doorgaans weinig bij de huisarts, dus dan kan je even vertellen wat je allemaal wel en niet kan bieden als huisarts. En het is leuk :P maar dat is niet de hoofdreden. Meer dan eens bleek ik vragen te kunnen beantwoorden of waren mensen net in het gat gevallen tussen kraamzorg en zelf doen, in tranen over borstvoeding of groei, et cetera.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191086062
Je hoeft je niet te melden bij je huisarts.
Mijn verloskundige gaf een de arts door dat ik bevallen was en een paar dagen na de geboorte kwam de huisarts langs voor de controle.
Was natuurlijk niet nodig want mijn schoonvader is huisarts en die vond het maar wat leuk om zijn kleinzonen te onderzoeken O+

Bij V had ik me wel gemeld bij de huisarts maar zij is nooit op bezoek gekomen, dus was blij met opa!
Daarna ben ik ook vertrokken naar een andere praktijk, had daar geen klik.
pi_191087152
Mijn huisarts is beide keren op bezoek gekomen na de geboortes van W. en Bollie. Ik heb echt een toffe huisarts, dus ik vond dat prima. (Mijn man zit bij dezelfde groepspraktijk, maar bij een andere arts. Sinds hij mijn huisarts sprak bij ‘t bezoek voor Bollie is hij geswitcht van arts _O- “want hij is veel toffer!”).

Overigens was W. beoordeeld door een kinderarts ook, zijn voetje had dubbel gezeten in de baarmoeder, maar er was twijfel of dat het was of dat er iets in aanleg was (voetje zat zeg maar dubbelgevouwen tegen zijn been aan). Bleek allemaal in orde. En de huisarts kwam dus ook nog gewoon langs daarna.
pi_191088315
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de huisarts langs kwam omdat er geen kinderarts was geweest, hoor. Elke pasgeborene wordt nagekeken door de zorgverlener die erbij was, dat is meestal de verloskundige of iemand van de gynaecologie. Als die iets afwijkends vindt komt de kinderarts. Een huisarts heeft niet de routine van een pasgeborene nakijken. En na een maand zit je bij het CB voor de volgende check.

Sommige huisartsen doen kraamvisites omdat een geboorte gewoon een life event is. En ze ook langsgaan als er iemand stierf waar ze niet zelf bij betrokken waren. En zo houd je contact met patiënten die je niet vaak ziet, want volwassenen zonder kinderen komen doorgaans weinig bij de huisarts, dus dan kan je even vertellen wat je allemaal wel en niet kan bieden als huisarts. En het is leuk :P maar dat is niet de hoofdreden. Meer dan eens bleek ik vragen te kunnen beantwoorden of waren mensen net in het gat gevallen tussen kraamzorg en zelf doen, in tranen over borstvoeding of groei, et cetera.
Bovenstaande zal vast kloppen hoor. Over de kinderarts was 1 van de vragen die me gesteld werd toen ik belde destijds.
Dat laatste klopt ook wel, ik zat toen tegen een borstontsteking aan dus fijn dat ik even kon overleggen wat te doen.
pi_191090717
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:28 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ahh Chan vervelend! Ik duim dat het morgen lekker zelf begint ^O^
En dat deed het :D vanmorgen geboren, ik had bij 8 cm ontsluiting pas door dat het begonnen was :D Hij is zó prachtig, zó volmaakt O+
Nu eens proberen te slapen :D
pi_191090740
Gefeliciteerd Chan!! Wat fijn! O+
pi_191090777
Ohh Chan, van harte gefeliciteerd!
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:35:55 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191090860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:25 schreef Chan het volgende:

[..]

En dat deed het :D vanmorgen geboren, ik had bij 8 cm ontsluiting pas door dat het begonnen was :D Hij is zó prachtig, zó volmaakt O+
Nu eens proberen te slapen :D
_O_

Slaap lekker Chan, fijn dat hij er is. Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_191091041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:25 schreef Chan het volgende:

[..]

En dat deed het :D vanmorgen geboren, ik had bij 8 cm ontsluiting pas door dat het begonnen was :D Hij is zó prachtig, zó volmaakt O+
Nu eens proberen te slapen :D
Gefeliciteerd! :)
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:57:45 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191091184
Wow, Chan, hij is er! Van harte gefeliciteerd! *O* . Ik ben heel benieuwd naar je verhaal en waar je je oudste liet en hoe het ging samen met de vader en zo. Maar dat komt wel een andere keer. Geniet van je baby *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191091670
Gefeliciteerd Chan! Lekker proberen te slapen en geniet!!
pi_191091836
Gefeliciteerd Chan O+ Wat fijn dat het zo snel ging! Foto en specs?
pi_191091943
Chan, wat fijn dat hij toch zelf het moment heeft gekozen! Gefeliciteerd!! *O*
pi_191092141
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:25 schreef Chan het volgende:

[..]

En dat deed het :D vanmorgen geboren, ik had bij 8 cm ontsluiting pas door dat het begonnen was :D Hij is zó prachtig, zó volmaakt O+
Nu eens proberen te slapen :D
Ohhhh O+ *O* wat goed! En wat heerlijk om zomaar 8(!) cm in tha pocket te hebben voor je door hebt dat hij er echt aan komt! :D

Gefeliciteerd! En slaap lekker :z
  zaterdag 18 januari 2020 @ 22:26:23 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191093808
Dat klinkt als een relaxte bevalling zeg! :D

Gefeliciteerd *O* O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191094037
Gefeliciteerd Chan! Klinkt heerlijk! 💙
  zondag 19 januari 2020 @ 06:49:52 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191096839
Hahaha, zou toch mooi zijn als ons dat allemaal zo gaat, ladies. Na 9 maanden afzien zonder het echt te beseffen 15cm ontsluiting of zo :+ , ik gun het ons zo!
Resistance is futile.
pi_191096860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:25 schreef Chan het volgende:

[..]

En dat deed het :D vanmorgen geboren, ik had bij 8 cm ontsluiting pas door dat het begonnen was :D Hij is zó prachtig, zó volmaakt O+
Nu eens proberen te slapen :D
Oh Chan hij is er!! Van harte gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd hoe het je allemaal vergaan is met de bevalling enzo maar dat komt wel.
Geniet van je kleine mannetje en je nieuwe gezinssamenstelling! :*
pi_191096933
Chan van harte gefeliciteerd! *O* O+
pi_191096937
Van harte Chan! Hopelijk heb je lekker geslapen :) Geniet-ze!
pi_191097280
Gefeliciteerd Chan!
  zondag 19 januari 2020 @ 09:18:59 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_191097319
Van harte gefeliciteerd, chan!
disclaimer
pi_191099219
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 18:14 schreef Seven. het volgende:
@:_aurum_ cankles :+ , die verwacht ik zeker te krijgen gedurende de maanden mei, juni, juli, augustus, september :') . Verder veel klachten? Of valt het wel mee?
Naja, ik vind het wel meevallen lijstje daarboven is het. Slapen gaat nog best ok, sport nog een paar keer in de week. Hopen dat het zo blijft :)

@Chan: gefeliciteerd!

Wij zijn gisteraaf naar de Ikea geweest om wat spul te kopen voor de beeb..wat een hel was dat :x stervensdruk, warm etc. Maakt schijnbaar niks uit of je overdag of s'avonds gaat. Goede nieuws is dat we niet meer terug hoeven

We hebben een hoge vedbo stoel gekocht, verduisterende gordijnen en plankjes voor boven de commode.

En ik ga zo de echo foto's eens opgraven na Xm Dr voorbeeld, vraag me nl. af of ze mijn neus heeft of van manlief ?

[ Bericht 12% gewijzigd door _aurum_ op 19-01-2020 12:30:50 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191101040
Gefeliciteerd Chan!
pi_191105424
Dank dank dank allen O+

Zo bijzonder, ineens mama van twee zoons. We doen het deze week nog heel rustig aan, eerst eens kennismaken met elkaar en dan komt de rest wel weer. O+
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 19:25:00 #101
5428 crew  miss_sly
pi_191105621
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:13 schreef Chan het volgende:
Dank dank dank allen O+

Zo bijzonder, ineens mama van twee zoons. We doen het deze week nog heel rustig aan, eerst eens kennismaken met elkaar en dan komt de rest wel weer. O+
Gefeliciteerd! Wat fijn en bijzonder dat je nu mama van twee bent, twee zoons! Veel geluk en gebiet van het kennis maken met elkaar ❤
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 januari 2020 @ 20:05:57 #102
269689 crew  Viv
pi_191106850
Gefeliciteerd Chan O+
pi_191106987
Gefeliciteerd Chan! *G*
pi_191106994
Gefeliciteerd Chan *O*
Twee zoons zijn echt heel erg tof O+ Veel geluk met elkaar :*
pi_191111224
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:55 schreef _aurum_ het volgende:

Zijn er mensen hier die baby/kinderehbo cursus gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje te doen tijdens je zwangerschapsverlof? Zit er wel aan te denken om 't te doen, want ik heb 0 ehbo kennis en het kan wel handig zijn
Ik zou het wel doen en dan over een jaar een herhaling.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_191111429
Gefeliciteerd Chan *O* O+
pi_191111479
Gefeliciteerd, Chan! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_191115238
In navolging van @Seven. @Miezziej en @Michelangela kom ik voorzichtig hier om de hoek kijken. :9

Ik las stiekem al mee vanaf de eerste positieve zwangerschaptest ~ 3 weken geleden, maar durfde nog niet mee te posten uit stomme angst het te jinxen. :+ Vandaag hebben we intake+echo gehad bij de verloskundige en durf ik het te melden: mijn vriendin is zwanger! Als alles goed gaat zijn we eind van de zomer ouders van twee kinderen. Augustus 2018 is onze dochter geboren en we gaan nu hopen dat Augustus 2020 kindje nummer twee komt!

Volgens de meting vandaag is ze precies 8 weken zwanger, maar over 2 weken hebben we dan al de termijnecho om te kijken of het nog naar voor of achter gezet moet worden. Spannend wel weer!! :P
pi_191115895
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo O+


Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuis *O* morgen 34 weken, al twee weken bonus :D

En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding 8-) O+
pi_191115917
Gefeliciteerd Chan!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_191119490
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo O+

Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuis *O* morgen 34 weken, al twee weken bonus :D

En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding 8-) O+
't blijft zo bijzonder hé.. Het was direct via de buikecho te zien en het hartje direct zichtbaar. Bij de eerste moesten we een week later terugkomen omdat het hartje nog niet zichtbaar was, blijft dan nog even spannend, dus dit was geweldig dat het direct zo goed te zien was.

Zo tof dat je al zoveel kunt zien nu hé. O+
pi_191119624
NJ zo blij voor jullie O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 januari 2020 @ 20:05:14 #114
269689 crew  Viv
  maandag 20 januari 2020 @ 22:46:04 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191123963
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:16 schreef NicolasJoy het volgende:
In navolging van @:Seven. @:Miezziej en @:Michelangela kom ik voorzichtig hier om de hoek kijken. :9

Ik las stiekem al mee vanaf de eerste positieve zwangerschaptest ~ 3 weken geleden, maar durfde nog niet mee te posten uit stomme angst het te jinxen. :+ Vandaag hebben we intake+echo gehad bij de verloskundige en durf ik het te melden: mijn vriendin is zwanger! Als alles goed gaat zijn we eind van de zomer ouders van twee kinderen. Augustus 2018 is onze dochter geboren en we gaan nu hopen dat Augustus 2020 kindje nummer twee komt!

Volgens de meting vandaag is ze precies 8 weken zwanger, maar over 2 weken hebben we dan al de termijnecho om te kijken of het nog naar voor of achter gezet moet worden. Spannend wel weer!! :P
Gefeliciteerd, wat leuk! En de jinx-angst, herkenbaar :') . 2 uur last van gehad en toen ben ik gaan posten en aankondigen :+ . Er kan zoveel misgaan en als het niet gaat zoals je hoopt, dan kun je op veel steun rekenen :) . Dus.. gewoon genieten!!
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2020 @ 22:46:56 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191123979
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo O+


Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuis *O* morgen 34 weken, al twee weken bonus :D

En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding 8-) O+
Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Resistance is futile.
pi_191126552
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Ik breek even in. Ik vond het voeden de eerste weken heftig, het kolven na m'n verlof combineren met m'n werk echt shit, maar nu ik niet meer kolf en nog maar twee keer per dag voed, is het zo relaxt en genieten voor ons allebei O+ Het gaat nu zo makkelijk en fijn, eigenlijk vanaf 1 jaar is het geen investering meer. Zo voelde ik het. Ik denk dat dit voor wel meer vrouwen geldt. Dus als je die eerste maanden/het eerste jaar hebt volgemaakt, gaat het daarna eigenlijk vanzelf.
pi_191126679
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Ik spreek even voor mezelf als ik zeg dat je niet op voorhand weet hoe het loopt... bv geven is een combi van je eigen lijf en je kindje en daar van te voren vaste periodes aan koppelen is naar mijn idee weinig helpend.

Ik zelf heb mijn oudste 2 jaar gevoed. Hij is op zijn verzoek gestopt met drinken, had er geen behoefte meer aan. Dat was prima zo. Als
hij echter nog wat langer had gewild had ik dat ook prima gevonden. Mijn middelste een jaar, toen bleek ik dus opnieuw zwanger en toen stopte mijn melkproductie. Als ik niet zwanger zou zijn geworden, dan denk ik dat ik jongste nog wel aan de borst zou hebben gehad nu (ze is nu 17 maanden).

Bij baby3 gaan we zeker weer voor borstvoeding, maar voor hoe lang? Dat zal de tijd leren!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:42:25 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_191126728
Gefeliciteerd, NJ. Fijn dat alles er goed uitzag. Kom je dan nog in augustus uit ja, qua UD?

Ik was overigens wél blij dat borstvoeding na een jaar klaar was. Het was op het eind allerminst relaxed genieten, maar een bijt / trek / duwstrijd. Bij een newborn ben ik nog bereid die strijd te voeren, maar bij een dreumes niet meer :')
disclaimer
pi_191126771
Ik hóop weer twee jaar te kunnen voeden, onze oudste is pas een tijd deze zwangerschap in zelf gestopt O+
Ik zou heel graag onze tweede ook zelf het moment van stoppen laten bepalen als het nog een keer zo mag gaan als deze periode O+

Ik had net als mrs Peel dat het steeds makkelijker werd, dus steeds meer gemak en genieten. We zullen zien hoe het deze keer zal gaan maar ik ga er zeker mijn best voor doen en heel hard op hopen dat ik babyzusje ook zo lang bij me mag laten drinken *O*
pi_191127182
Ik heb besloten om flesvoeding te geven. Bij Noor heb ik wel drie maanden bv gegeven, maar bij de 2 maanden kelderde ze al in gewicht. Meer aanleggen werkte ook niet, dus ik denk dat mijn bv gewoon niet toereikend genoeg was. Bovendien merkte ik ook gewoon dat bv niks voor mij is, de eerste keer dat ik haar een fles gaf.... wat een rust kwam er over me heen. Eigenlijk had ik dat eerder moeten doen, maarja... iets met schuldgevoel.
En dat vind ik wel erg kwalijk, dat gedram dat bv het beste is. Als de bv goed verloopt, dán is het inderdaad de beste voeding. Maar in de praktijk verloopt bv geven heel wat keren niet vlekkeloos en dankzij dat bv gedram ervaren heel wat moeders de eerste periode met hun baby als niet leuk. Falend en teleurgesteld gevoel, verdrietig,...

Het is jammer dat je bij die instanties die bv de hemel in prijzen alleen rooskleurige verhalen hoort en dat het vanzelfsprekend is om maandenlang bv te geven, terwijl het dat gewoon niet is.

Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten en als mijn bv met Noor soepel verliep, zou ik het zo weer doen. Maar ik moest dit gewoon eventjes kwijt :)
pi_191127239
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is jammer dat je bij die instanties die bv de hemel in prijzen alleen rooskleurige verhalen hoort en dat het vanzelfsprekend is om maandenlang bv te geven, terwijl het dat gewoon niet is.
Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).

Ik heb Ketel ruim 2,5 jaar gevoed (gestopt toen ik weer zwanger werd) en zit bij Welpje nu op bijna 16 maanden. Bij mij is borstvoeding altijd zo goed als vlekkeloos verlopen en ik ben me er zeer bewust van dat ik daar veel mazzel mee gehad heb. Zo lang voeden was origineel helemaal niet mijn plan, maar omdat het zo soepel liep leek stoppen me altijd meer gedoe dan doorgaan. Op het einde dronk hij wel alleen nog maar voor het slapen gaan, de rest afbouwen was daarvoor al heel natuurlijk gegaan.

Ik zie dit keer wel waar het schip strandt. Maar er komt geen derde dus er zal misschien een minder natuurlijk stop-moment komen dan bij Ketel.
pi_191127374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).


Ik wilde ook geen discussie ontketenen, maar toch zit het me best hoog :) Misschien ook omdat ik besloten heb om flesvoeding te geven. Ik lees berichten hier over bv geven en ondanks ik weet dat ik hier geen type voor ben en de bv de vorige keer niet liep zoals het zou moeten, voel ik me toch ook voor een deel schuldig. Het is dubbel: want aan de andere kant vind ik niet dat ik me schuldig hoef te voelen. Ik probeer te doen wat het beste is voor mij en daarmee ook voor het kind. Iets in de trant van: blije moeder, blij kind.

Maar toch, het knaagt wel ja.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 09:49:22 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_191127402
Maar dat het knaagt is niet "de schuld" van anderen. Het zou ook raar zijn om niet meer te vertellen dat borstvoeding, heel sec genomen, de beste voeding is voor een baby. Dat er 1000 factoren meespelen weet iedereen. Maar deze berichten richten zich voornamelijk op vrouwen die het echt niet weten. Jij maakt een weloverwogen keuze, gebaseerd op eigen ervaringen. Probeer daar dan ook achter te staan.
disclaimer
pi_191127453
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:49 schreef SQ het volgende:
Maar dat het knaagt is niet "de schuld" van anderen. Het zou ook raar zijn om niet meer te vertellen dat borstvoeding, heel sec genomen, de beste voeding is voor een baby. Dat er 1000 factoren meespelen weet iedereen. Maar deze berichten richten zich voornamelijk op vrouwen die het echt niet weten. Jij maakt een weloverwogen keuze, gebaseerd op eigen ervaringen. Probeer daar dan ook achter te staan.
Dat is ook zo. Ik wil ook weer niet zo rancuneus overkomen en de boel verpesten met mijn post.

Naja, verder maar weer :)
  dinsdag 21 januari 2020 @ 09:58:42 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_191127484
Je verpest niks ;) het is een delicaat onderwerp. Maar het is écht oké als je weloverwogen je eigen keuze maakt! Gewoon accepteren dat ;)
disclaimer
pi_191127508
Sunshine :* Iedereen voedt zijn kind, de één met de fles, de ander met de borst. Iedereen doet wat goed voelt, wat kan, wat lukt. En dat is allemaal goed.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:02:19 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191127542
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik wilde ook geen discussie ontketenen, maar toch zit het me best hoog :) Misschien ook omdat ik besloten heb om flesvoeding te geven. Ik lees berichten hier over bv geven en ondanks ik weet dat ik hier geen type voor ben en de bv de vorige keer niet liep zoals het zou moeten, voel ik me toch ook voor een deel schuldig. Het is dubbel: want aan de andere kant vind ik niet dat ik me schuldig hoef te voelen. Ik probeer te doen wat het beste is voor mij en daarmee ook voor het kind. Iets in de trant van: blije moeder, blij kind.

Maar toch, het knaagt wel ja.
Je hoeft je ook niet schuldig te voelen! Je hebt voor jullie de beste keus gemaakt :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_191127594
Wbt borstvoeding, iedereen moet toch lekker doen wat ie fijn vindt? Flesvoeding is heus niet opeens heel erg slecht, is ook gewoon prima voeding.
Ik heb zelf alleen tijdens mijn verlof borstvoeding gegeven, in mijn verlof al afgebouwd en toen deed ik alleen nog ochtend en avond en dat was al snel niet meer genoeg. Ik weigerde om te kolven, heb ik gelukkig ook niet hoeven doen om het op gang te krijgen. Zonder respectloos te zijn naar anderen die het wel doen, ik wilde mezelf niet als ‘melkkoe’ zien. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.😬

Ik was net bij de vk, goedgekeurd weer. Ijzer was alleen laag, maar ik vind dat ze het niet goed gedaan heeft. Ze deed een vingerprik maar ze kneep gigantisch in mijn vinger en zo hoort dat niet. Nu moet ik dus naar het lab wat me weer mijn eigen risico gaat kosten. Natuurlijk maakt me dat niet uit als het om mijn gezondheid (en die van kindje) gaat maar ik weet gewoon zeker dat dit niet goed was.. grrrr!
pi_191127737
@NJ: Gefeliciteerd! En welkom.

@sunshine: Voel je vooral niet schuldig voor je keuze voor flesvoeding. Ik weet zeker dat iedere moeder de keuze maakt die het beste is voor haar en haar kind op dat moment. Je hebt er goed over nagedacht, dan is het helemaal goed toch. Er zijn ontzettend veel kinderen heel groot geworden op flesvoeding.

@JustMe: Wat balen dat je het gevoel hebt dat het door haar werkwijze niet goed is gegaan. Kun je niet bij de huisarts opnieuw laten prikken?


Ik heb gisteren weer controle gehad in het ziekenhuis en in de avond de 3D-echo. De baby doet het heel goed en groeit heel gemiddeld. Hij is nu 1266 gram. Als hij zo doorgroeit en ik beval met 40 weken is hij ongeveer 3500 gram en dat is gemiddeld. Zijn hoofdje blijft kleiner (vooral smaller) dan het buikje en been maar wel helemaal op de lijn. Hij heeft lange beentjes en een gemiddelde buikomvang. Ze zag dat de darmpjes in het buikje iets meer uitgezet waren dan de vorige keer maar dat was niet zorgelijk, dat komt gewoon omdat de baby nu veel meer voeding nodig heeft. Ook de dokter was heel tevreden. Met mijn bloeddruk, bloedwaarden en gewicht gaat het heel goed gelukkig dus ze was erg tevreden. De volgende keer heb ik een hele lange afspraak, want dan ga ik preventief naar de anesthesist, een nieuwe groeiecho, de verpleegkundige en de lactatiekundige. Dat laatste zodat zij vast kan meedenken voor de borstvoeding omdat ik moet kolven. De kans is groot dat ze adviseren al te gaan kolven vanaf 34 weken zwangerschap. Dit omdat ons kindje vanwege zijn/haar operatie na de geboorte de eerste dagen enkel gekolfde borstvoeding mag krijgen. Ik sta er zelf heel open in. Ik wil het graag proberen, lukt het niet is flesvoeding ook helemaal prima. Maar ik vind het wel fijn dat ze alvast meedenken.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:21:10 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_191127770
Quattro, mag jouw baby eigenlijk via de natuurlijke weg geboren worden, of krijg je bij zo'n complicatie automatisch een keizersnede?
disclaimer
pi_191127779
Nee gelukkig gewoon natuurlijk en spontaan. Dus ook zonder inleiding. Tenzij er nog iets veranderd natuurlijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 januari 2020 @ 10:23:50 #133
269689 crew  Viv
pi_191127791
@Sunshine1982 Hier ook een kind dat spijtig genoeg niet goed groeide aan de borst, maar ik had er geen gedram van anderen of instanties voor nodig om me daar intens verdrietig over te voelen en te vinden dat ik enorm gefaald had. Het kan dus ook van binnenuit komen, die kritiek.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:26:17 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_191127812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:22 schreef QuattroF het volgende:
Nee gelukkig gewoon natuurlijk en spontaan. Dus ook zonder inleiding. Tenzij er nog iets veranderd natuurlijk.
oh, dat is wel fijn! Maar wel direct naar het ziekenhuis als het begint, neem ik aan?
Bij 4 handen op 1 buik hadden ze 2 weken geleden ook een baby met dezelfde aandoening, heb je die gezien?
disclaimer
pi_191127904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:26 schreef SQ het volgende:

[..]

oh, dat is wel fijn! Maar wel direct naar het ziekenhuis als het begint, neem ik aan?
Bij 4 handen op 1 buik hadden ze 2 weken geleden ook een baby met dezelfde aandoening, heb je die gezien?
Ja klopt, wel direct naar het ziekenhuis inderdaad! En ja dat heb ik gezien. Wat een heftige aflevering was dat zeg.. Zo zielig dat die kleine zo ziek was. Deze baby van 4 handen had een gastro-schizis en onze baby heeft een omphalocele, dat is wel een verschil ‘gelukkig’. Bij onze baby zitten de darmpjes in een klein vliesje op zijn/haar buikje waardoor de kans op infecties heel veel kleiner is en de operatie en herstel veel makkelijker. Maar dan nog raakte deze aflevering me wel heel erg. Ik hoop dat onze kraamtijd en periode daarna toch een heel stuk prettiger en gezonder verloopt.
pi_191127943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:06 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wbt borstvoeding, iedereen moet toch lekker doen wat ie fijn vindt? Flesvoeding is heus niet opeens heel erg slecht, is ook gewoon prima voeding.
Ik heb zelf alleen tijdens mijn verlof borstvoeding gegeven, in mijn verlof al afgebouwd en toen deed ik alleen nog ochtend en avond en dat was al snel niet meer genoeg. Ik weigerde om te kolven, heb ik gelukkig ook niet hoeven doen om het op gang te krijgen. Zonder respectloos te zijn naar anderen die het wel doen, ik wilde mezelf niet als ‘melkkoe’ zien. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.😬

Ik was net bij de vk, goedgekeurd weer. Ijzer was alleen laag, maar ik vind dat ze het niet goed gedaan heeft. Ze deed een vingerprik maar ze kneep gigantisch in mijn vinger en zo hoort dat niet. Nu moet ik dus naar het lab wat me weer mijn eigen risico gaat kosten. Natuurlijk maakt me dat niet uit als het om mijn gezondheid (en die van kindje) gaat maar ik weet gewoon zeker dat dit niet goed was.. grrrr!
Misschien wel grappig om te vertellen dat de eerste keer dat ik op mijn werk moest kolven ik dat in de auto geparkeerd voor de stal van mijn “collega’s” uitkijkend op een koeienmelktap was :+ ):O

Dat iedereen er anders over denkt en zich er anders over voelt is juist helemaal prima! Als je je niet goed voelt bij borstvoeding moet je je vooral niet schuldig voelen over er mee te stoppen of er zelfs niet aan te beginnen. Ik vind het wel fijn om mijn wel positieve ervaringen te delen omdat het gewoon zo was en ik iedereen het zo gun! Maar ik ben absoluut realistisch genoeg te weten dat het niet voor iedereen zo is.

Ik hoop vooral dat iedereen achter haar eigen keuze kan staan, liefst met volle overtuiging, het is zo zonde je schuldig te voelen over dit soort dingen, absoluut niet nodig O+
pi_191128334
Zo. Stof van mijn account afgeblazen!
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.
Afgelopen zondag positief getest dus nog echt heel pril. (Voor de bekenden dus graag nog even mondje dicht).
Met een kleuter van 4,5 en peuter van 3,5 word dit onze derde.

Als alles goed gaat willen we zelf naar zolder verhuizen en daar buiten onze slaapkamer een tweede badkamer realiseren dus dan kan ik tzt nog wel wat klus inspiratie gebruiken!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:28:04 #138
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191128389
Papa to be hier :W

Mijn vrouw is 11 augustus uitgerekend van ons eerste kind. Dus ik kom hier vooral meelezen en tips en tricks te vinden. En waar nodig vragen te stellen :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191128396
Zo, leuk die nieuwe aanwas! Gefeliciteerd iedereen!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:29:40 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191128409
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:28 schreef Toekito het volgende:
Papa to be hier :W

Mijn vrouw is 11 augustus uitgerekend van ons eerste kind. Dus ik kom hier vooral meelezen en tips en tricks te vinden. En waar nodig vragen te stellen :)
Hoi! Welkom *O*
Resistance is futile.
pi_191128429
Welkom terug Ggirl! *O*
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:33:56 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191128468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef Ggirl het volgende:
Zo. Stof van mijn account afgeblazen!
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.
Afgelopen zondag positief getest dus nog echt heel pril. (Voor de bekenden dus graag nog even mondje dicht).
Met een kleuter van 4,5 en peuter van 3,5 word dit onze derde.

Als alles goed gaat willen we zelf naar zolder verhuizen en daar buiten onze slaapkamer een tweede badkamer realiseren dus dan kan ik tzt nog wel wat klus inspiratie gebruiken!
Welcome back! Wij moeten ook nog een badkamer en babykamer uit de grond stampen :+ . Wat we nu hebben kan nog wel maar liever voor eind september gewoon klaar.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:36:08 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_191128495
Gefeliciteerd toekito en ggirl! *O*
disclaimer
pi_191128862
Gefeliciteerd en welkom Ggirl en Toekito!
pi_191129749
Leuk, welkom alle nieuwe zwangeren!

Ik lees elke keer mee maar ben te zwak geweest om te reageren door de HG helaas. Ben nu sinds zondag bij mijn moeder, en hier gaat het meteen stukken beter. Nu wel flinke ontstopping, kan niet meer naar de wc, en pijn! Vorige week 11 weken echo gehad, weer beetje teruggezet, nu 7 augustus datum.
Bij de VK ook over eerste bevalling gehad. Man raakte geëmotioneerd toen hij daarover sprak, zitten nog flink wat onverwerkte stukken. Ook bloedgeprikt voor nipt en bloedgroep, suiker en weet ik veel. Over een week mag ik extra (korte) echo omdat ik me zon zorgen maak of alles wel goed gaat. Ik groei ook niet, nu 7 kg afgevallen.
pi_191129857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:26 schreef Hilmo het volgende:
Leuk, welkom alle nieuwe zwangeren!

Ik lees elke keer mee maar ben te zwak geweest om te reageren door de HG helaas. Ben nu sinds zondag bij mijn moeder, en hier gaat het meteen stukken beter. Nu wel flinke ontstopping, kan niet meer naar de wc, en pijn! Vorige week 11 weken echo gehad, weer beetje teruggezet, nu 7 augustus datum.
Bij de VK ook over eerste bevalling gehad. Man raakte geëmotioneerd toen hij daarover sprak, zitten nog flink wat onverwerkte stukken. Ook bloedgeprikt voor nipt en bloedgroep, suiker en weet ik veel. Over een week mag ik extra (korte) echo omdat ik me zon zorgen maak of alles wel goed gaat. Ik groei ook niet, nu 7 kg afgevallen.
Wat ruk zeg, fijn dat je je al iets beter voelt :) Was de 11 weken echo wel goed?
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:41:09 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_191129876
Jeetje hilmo, wat naar dat het zo slecht met je gaat ;( heeft dat de vorige keer de hele zwangerschap geduurd?
disclaimer
pi_191129993
welkom NJ, GGirl en Toekito :)

Doordat ik 2 weken van huis ben geweest, 2 babygerelateerde afspraken in 2 dagen :+ Gisteren naar de verloskundige, alles ok en dame ligt niet meer dwars dus dat is iig fijn.

Ben begonnen met nadenken over ons geboorteplan, maar wat een hoop keuzes, duizelt me een beetje...dus ik ga er vh weekend wel weer mee verder.

Verder vanmorgen kraamzorg over de vloer gehad, fijne dame en alles doorgelopen. Ze kwam er zelf al mee dat we een ervaren iemand nodig hebben, ervaring met borstvoeding, geen stagaires. Fijn dat ik er zelf niet over hoefde te beginnen.

Qua borstvoeding, ik zit er losjes in; we gaan 't proberen maar ik ga me er niet gek om maken. Hangt denk ik ook erg af van hoe de bevalling verloopt, als dat tegenvalt dan ga ik me echt niet in allerlei bochten wringen om perse borstvoeding te geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sterkte Hilmo, klinkt heftig allemaal!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191130033
Oef kan me voorstellen Aurum.

Ja 11 weken echo was hier prima alleen opmeten ging niet helemaal lekker. Was zo opgelucht om hartje weer te zien.
Bij R had ik HG tot 18 weken. Hoop nu in elk geval niet langer dan dat :o daarna ging ik genieten en voelde ik me top (behalve bekken). Nu voel ik me wel beter door medicijnen (Zofran) dan toen, die had ik toen namelijk niet. Bleef toen hangen op primperan maar die maken depressief.
pi_191130885
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:28 schreef Toekito het volgende:
Papa to be hier :W

Mijn vrouw is 11 augustus uitgerekend van ons eerste kind. Dus ik kom hier vooral meelezen en tips en tricks te vinden. En waar nodig vragen te stellen :)
*O*
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_191130968
Gefeliciteerd NJ, toekito en ggirl!

Leuk om te lezen dat er meer mensen aan het verbouwen gaan tijdens de zwangerschap. Hier is het plan om een aanbouw en opbouw te gaan realiseren. Als de ruwbouw staat en het huis dicht is voor juli ben ik tevreden. In principe moet dat zeker haalbaar zijn, maar je weet maar nooit wat er nog op het pad komt natuurlijk.

Hilmo, heftig die HG. Sterkte en hopelijk ben je er idd over een paar weken (liever eerder natuurlijk) vanaf. :*
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:15:50 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191130983
Wat een nieuwe aanwas ineens! Welkom allemaal :) Gefeliciteerd met alle streepjes.

Hilmo, wat heftig zeg. Lijkt me echt waardeloos. Hoop voor je dat het snel beter gaat. Ik heb snel last van luchtjes en daarmee kokhalzen en dát vind ik al schijtirritant.

Wat betreft bv, bij N. heb ik dus 6 maand alles afgekolfd. Nou, dat ga ik mezelf echt niet nog een keer aandoen :N. Man, wat heb ik daar bij N. een stress en een verdriet om gehad. Heel circus aan hulpmiddelen, lactatiekundigen, om de 2 uur kolven om de productie op gang te krijgen en te houden, dus ook 's nachts. Dat was eens, maar nooit weer. Als het lukt, dan ben ik heel blij en wil ik ook best lang voeden, maar als het weer zo'n struggle wordt, dan is het jammerdebammer, maar gaan we toch over op fv.

Vandaag in de weer met zo'n priksetje voor een glucosedagcurve. Wat een gedoe zeg. Tot dusver zijn m'n waardes allemaal prima, dus ik hoop dat het hierna klaar is met het getest op zwangerschapsdiabetes.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191131330
Welkom alle nieuwe aanwas! Gefeliciteerd!

En jeetje Hilmo, ik duim dat de HG heeeel snel over is -O-

XcUZ_me gelukkig dat je waarden tot nu toe veelbelovend zijn!
En respect om 6 maanden fulltime te kolven. Ik vond 6,5 week prima te doen maar was heel blij toen hij bij thuiskomst lekker aan de borst kon. Hopelijk gaat het deze keer wel gewoon goed dan!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 januari 2020 @ 15:45:45 #154
269689 crew  Viv
pi_191131412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat betreft bv, bij N. heb ik dus 6 maand alles afgekolfd. Nou, dat ga ik mezelf echt niet nog een keer aandoen :N. Man, wat heb ik daar bij N. een stress en een verdriet om gehad. Heel circus aan hulpmiddelen, lactatiekundigen, om de 2 uur kolven om de productie op gang te krijgen en te houden, dus ook 's nachts. Dat was eens, maar nooit weer.
Dat was in mijn lurk/rammel-periode ja. Toen het hier niet goed ging met de borstvoeding had ik jouw verhaal helder voor ogen, en zei dus tegen mijn man: "Langdurig fulltime kolven, dat moet je écht niet willen."

Uiteindelijk draaide het daar dus toch op uit. :') Als ik bij een hypothetische tweede direct voor kunstvoeding zou kiezen, zou het vooral zijn om hier niet weer met open ogen in te tuinen. :X
pi_191132301
Bij mijn oudste had ik ook veel opstartproblemen met de borstvoeding (dat was in dezelfde periode als de oudste van XM) en heb ik de eerste 2 maanden fulltime gekolfd toen. Daarna wilde ik dat niet meer en zei ik tegen mezelf: Het is nu óf live voeden óf afbouwen, want langer fulltime kolven zie ik niet zitten.
En toen is ze vanaf dat moment alleen nog maar live aan de borst gegaan, wonder boven wonder lukte dat toen gewoon. En daar was ik heeel blij mee, want ik heb toen in dat eerste jaar behoorlijk invloed gehad van alle hormonen en het voeden was echt voor mij een enorme houvast in dat ik wél voor d'r kon zorgen en zo.

Ik weet dat het ook aan mij lag dat de borstvoeding in het begin niet goed lukte, ergens had ik blokkades zitten waardoor het niet allemaal goed ging (ik weet niet precies hoe of wat, maar ik voelde duidelijk dat het ook aan mijn kant zat).
Daarnaast denk ik dat ook mijn baby, die aan de kleine kant was, nog niet zo goed kon drinken door haar gewicht + dat er iets aan de hand is geweest met riempjes wat niet is opgemerkt door de lactatiekundigen...

Anyhow, wat ik vooral wilde vertellen:
Bij mijn tweede (en derde en vierde) ging het opeens gewoon helemaal vanzelf vloeiend van een leien dakje. Bij al die kindjes nooit problemen gehad, nooit een kloof gezien, nooit een borstontsteking, alles alleen maar superrelaxed. Dus de ervaringen met baby 1 zegt niet alles, het kan met volgende baby's dan alsnog wel gewoon heel supervloeiend en optimaal gaan!

Opvallend:
Het voeden van m'n oudste is altijd gevoelig gebleven, ook toen haar broertje er was en het nooit pijn deed als hij bij me dronk, was het nog altijd gevoelig als zij dan weer bij me dronk(!).
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:26:34 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191132493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:26 schreef Hilmo het volgende:
Leuk, welkom alle nieuwe zwangeren!

Ik lees elke keer mee maar ben te zwak geweest om te reageren door de HG helaas. Ben nu sinds zondag bij mijn moeder, en hier gaat het meteen stukken beter. Nu wel flinke ontstopping, kan niet meer naar de wc, en pijn! Vorige week 11 weken echo gehad, weer beetje teruggezet, nu 7 augustus datum.
Bij de VK ook over eerste bevalling gehad. Man raakte geëmotioneerd toen hij daarover sprak, zitten nog flink wat onverwerkte stukken. Ook bloedgeprikt voor nipt en bloedgroep, suiker en weet ik veel. Over een week mag ik extra (korte) echo omdat ik me zon zorgen maak of alles wel goed gaat. Ik groei ook niet, nu 7 kg afgevallen.
:* wat vervelend voor je Hilmo ;( . Hopelijk gauw verbetering!
Resistance is futile.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 18:07:04 #157
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191133002
Thanks allemaal voor het warme welkom O+
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191133670
First: Wow, veel reacties even in 24 uur. :9 Voor alle welkomstwensen die ik nu niet gequote heb: Hoi! Super leuk zoveel lieve en leuke reacties te lezen!

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 19:38 schreef Rebubbled het volgende:
NJ zo blij voor jullie O+
O+
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
NJ gefeliciteerd!! O+
Dankjewel!
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat leuk! En de jinx-angst, herkenbaar :') . 2 uur last van gehad en toen ben ik gaan posten en aankondigen :+ . Er kan zoveel misgaan en als het niet gaat zoals je hoopt, dan kun je op veel steun rekenen :) . Dus.. gewoon genieten!!
Ik was ook zwaar onder de indruk van dat jij alles 'al' deelde, maar ik las ook al wel een beetje mee in andere topics en kan me met de voorgeschiedenis, of ja, wijze van zwanger worden bij jou wel nog meer voorstellen dat je dan super enthousiast bent en het wil delen!

Hier uiteindelijk dezer dagen ook meer gedeeld, ook op het oog van dat het juist steun kan geven als het even niet gaat. Of dat nu op kleine schaal fysiek/mentaal is, of bij ultiem slechts nieuws..

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 08:42 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd, NJ. Fijn dat alles er goed uitzag. Kom je dan nog in augustus uit ja, qua UD?

Ik was overigens wél blij dat borstvoeding na een jaar klaar was. Het was op het eind allerminst relaxed genieten, maar een bijt / trek / duwstrijd. Bij een newborn ben ik nog bereid die strijd te voeren, maar bij een dreumes niet meer :')
Thanks! Ja, kennelijk nog wel, het verbaasde mij ook eigenlijk.. Met de meting kwamen we op 8 weken, maar in de app stond gisteren al 8+4. Ze kwam voor nu op een UD van 27 augustus. Over twee weken de termijnecho, dus ben heel benieuwd of we dan toch nog worden teruggezet of het nog echt een augustusbaby is/blijft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:18 schreef QuattroF het volgende:
@:NJ: Gefeliciteerd! En welkom.

@:Sunshine: Voel je vooral niet schuldig voor je keuze voor flesvoeding. Ik weet zeker dat iedere moeder de keuze maakt die het beste is voor haar en haar kind op dat moment. Je hebt er goed over nagedacht, dan is het helemaal goed toch. Er zijn ontzettend veel kinderen heel groot geworden op flesvoeding.

@:JustMe: Wat balen dat je het gevoel hebt dat het door haar werkwijze niet goed is gegaan. Kun je niet bij de huisarts opnieuw laten prikken?

Ik heb gisteren weer controle gehad in het ziekenhuis en in de avond de 3D-echo. De baby doet het heel goed en groeit heel gemiddeld. Hij is nu 1266 gram. Als hij zo doorgroeit en ik beval met 40 weken is hij ongeveer 3500 gram en dat is gemiddeld. Zijn hoofdje blijft kleiner (vooral smaller) dan het buikje en been maar wel helemaal op de lijn. Hij heeft lange beentjes en een gemiddelde buikomvang. Ze zag dat de darmpjes in het buikje iets meer uitgezet waren dan de vorige keer maar dat was niet zorgelijk, dat komt gewoon omdat de baby nu veel meer voeding nodig heeft. Ook de dokter was heel tevreden. Met mijn bloeddruk, bloedwaarden en gewicht gaat het heel goed gelukkig dus ze was erg tevreden. De volgende keer heb ik een hele lange afspraak, want dan ga ik preventief naar de anesthesist, een nieuwe groeiecho, de verpleegkundige en de lactatiekundige. Dat laatste zodat zij vast kan meedenken voor de borstvoeding omdat ik moet kolven. De kans is groot dat ze adviseren al te gaan kolven vanaf 34 weken zwangerschap. Dit omdat ons kindje vanwege zijn/haar operatie na de geboorte de eerste dagen enkel gekolfde borstvoeding mag krijgen. Ik sta er zelf heel open in. Ik wil het graag proberen, lukt het niet is flesvoeding ook helemaal prima. Maar ik vind het wel fijn dat ze alvast meedenken.
Dankjewel!
Klinkt alsof er al wel goed wordt meegedacht, maar wat een afspraken dan al allemaal zeg! Kan je partner wel een beetje erbij zijn, bij alle afspraken nu?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef Ggirl het volgende:
Zo. Stof van mijn account afgeblazen!
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.
Afgelopen zondag positief getest dus nog echt heel pril. (Voor de bekenden dus graag nog even mondje dicht).
Met een kleuter van 4,5 en peuter van 3,5 word dit onze derde.

Als alles goed gaat willen we zelf naar zolder verhuizen en daar buiten onze slaapkamer een tweede badkamer realiseren dus dan kan ik tzt nog wel wat klus inspiratie gebruiken!
Gefeliciteerd! Spannend!
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:28 schreef Toekito het volgende:
Papa to be hier :W

Mijn vrouw is 11 augustus uitgerekend van ons eerste kind. Dus ik kom hier vooral meelezen en tips en tricks te vinden. En waar nodig vragen te stellen :)
Leuk! Spannend ook! Altijd leuk om ook andere vaders hier aan te treffen. :9
pi_191134166
Veel nieuwe aanwas! Leuk! *O* gefeliciteerd allen!

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt Hilmo ;( Gelukkig ging de echo goed!

BV... Ja ik wil het wel weer proberen. Fulltime kolven liever niet meer (Hoi Vivi! :+ ). We zien wel waar het schip strandt.

Ik voel me eigenlijk niet echt zwanger -O- Wel moe, maar ja, ik was altijd al moe _O- Eerste echo pas over 4 weken dus tot die tijd maar een beetje aanmodderen ofzo.
pi_191142862
Welkom nieuwe aanwas *O* Een groeiend lijstje was wel nodig :D

Hilmo, sterkte, wat klinkt dat pittig zeg! Hoop dat je je snel wat beter voelt.

XcUZ_Me, zes maanden fulltime kolven! Ik heb het bij mijn eerste een maandje gedaan wegens vroeggeboorte, en dat vond ik al heel pittig! Weet ook echt niet of ik mezelf dat nog een keer moet aandoen. Weet je al of je waardes oké zijn of dat je nog verder moet prikken voor zwangerschapsdiabetes?

Wij hadden vandaag een groei-echo omdat de VK vermoedde dat de baby weleens aan de grote kant zou kunnen zijn. Dat viel behoorlijk mee, de baby is bijna precies gemiddeld. Wel spiekte ze meteen even naar de placenta omdat die bij de 20 weken-echo gedeeltelijk voor de uitgang lag. Voor zo ver ze kon zien lag de placenta nu niet meer voor de uitgang, maar er naast. Blijkbaar moet de placenta 2 cm van de uitgang vandaan liggen om vaginaal te kunnen bevallen? Over drie weken hebben we weer een echo voor de placenta lokalisatie maar ik hoop heeeeel erg dat alles gewoon oké is. Morgenochtend hebben we weer een afspraak bij de verloskundige, ik ben benieuwd of zij ons iets meer over de richtlijnen en verwachtingen kan vertellen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:33:49 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191142975
:@
Hoi!
Ik voeg me maar eens bij de nieuwe aanwas denk ik..
Sep 2020 als alles goed blijft gaan..

Nu nog vrij weinig last.. behalve van mijn darmen.. die normaal gesproken dus een menstruatie aankondigen.. dus.. iedere toilet gang is het toch weer spannend om te zien dat het nog steeds goed gaat..

Begin feb hebben we de eerste echo.. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan..

En hier dus ook enorm de angst om alles te jinxen.. :o :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191143005
Jaaa ik las het in het andere topic, welkom Barrel *O* *O* Die angst is ook zonder jullie traject herkenbaar, dus ik kan me voorstellen dat het voor jullie driedubbel aftellen is tot de eerste echo.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:38:05 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:35 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jaaa ik las het in het andere topic, welkom Barrel *O* *O* Die angst is ook zonder jullie traject herkenbaar, dus ik kan me voorstellen dat het voor jullie driedubbel aftellen is tot de eerste echo.
En daarna.. hoe stom ook naar de 12 weken.. want dan staat eventueel een teller weer op 0 en dan kunnen we weer een traject in (mochten we dat willen.. ) Maar eerst .. de eerste echo maar dan..

Je mn K. ziet al.meteen 1000 beren op de weg.. we gaan nog op vakanties.. en concerten hoe moet dat dan? Etc etc.. hij is wel lief verder... ;) :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191143105
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En daarna.. hoe stom ook naar de 12 weken.. want dan staat eventueel een teller weer op 0 en dan kunnen we weer een traject in (mochten we dat willen.. ) Maar eerst .. de eerste echo maar dan..

Je mn K. ziet al.meteen 1000 beren op de weg.. we gaan nog op vakanties.. en concerten hoe moet dat dan? Etc etc.. hij is wel lief verder... ;) :D
Ahhh da's helemaal niet stom, ik kan me voorstellen dat je nog andere mijlpalen hebt. En die beren op de weg verdwijnen vanzelf ;)
Heb je het idee dat je een beetje blij voor jezelf kunt zijn?
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:48:38 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_191143193
Concerten en vakanties kunnen zwanger óók prima hoor! Ik heb met 32 weken nog een hele avond staan dansen bij madness :')
Welkom lieve barrel, ik hoop dat je blijft tot eind september! :*
disclaimer
pi_191143226
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:48 schreef SQ het volgende:
Concerten en vakanties kunnen zwanger óók prima hoor! Ik heb met 32 weken nog een hele avond staan dansen bij madness :')
Welkom lieve barrel, ik hoop dat je blijft tot eind september! :*
Goed dat je het zegt. Ik heb voor mei kaarten voor een concert :)

Gefeliciteerd Barrel!
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:51:06 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191143229
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:48 schreef SQ het volgende:
Concerten en vakanties kunnen zwanger óók prima hoor! Ik heb met 32 weken nog een hele avond staan dansen bij madness :')
Welkom lieve barrel, ik hoop dat je blijft tot eind september! :*
Ja dat weet ik al wel.. Ik lurk lang genoeg mee :P
Maar voor die vent van mij is alles nieuw.. ach.. Ik vind het wel fijn dat ie er mee bezig is.. en ik ben voorlopig nog geduldig met uitleggen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:57:16 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_191143298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja dat weet ik al wel.. Ik lurk lang genoeg mee :P
Maar voor die vent van mij is alles nieuw.. ach.. Ik vind het wel fijn dat ie er mee bezig is.. en ik ben voorlopig nog geduldig met uitleggen..
Het zal voor hem ook zeker even schakelen zijn na al die jaren. Dat komt vanzelf, naarmate het echter wordt :Y.
disclaimer
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:30:21 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191143659
Wat fijn om jou hier te zien Barrel O+.

Ja laatste waarde was ook prima.
Mijn placenta ligt op 1,6cm, dus die moet ook nog opschuiven. Ze verwachten dat dat nog wel gaat gebeuren omdat in het 3e trimester kind nog flink groeit en de bm nog oprekt. Zo niet, dan wordt het een keizersnede en dat wil ik eigenlijk echt niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191144829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:25 schreef Miezziej het volgende:
Veel nieuwe aanwas! Leuk! *O* gefeliciteerd allen!

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt Hilmo ;( Gelukkig ging de echo goed!

BV... Ja ik wil het wel weer proberen. Fulltime kolven liever niet meer (Hoi Vivi! :+ ). We zien wel waar het schip strandt.

Ik voel me eigenlijk niet echt zwanger -O- Wel moe, maar ja, ik was altijd al moe _O- Eerste echo pas over 4 weken dus tot die tijd maar een beetje aanmodderen ofzo.
Ik moet ook zeggen dat het na de eerste echo wel nóg echter aanvoelt. Als je dan hebt gezien dat er echt iets zit, dat het niet alleen de vermoeidheid en misselijkheid is, maar er iets groeit.. dan begint het voor jezelf ook écht te leven.

Als ik voor ons spreken kan dan. :9 Waar we nog een beetje gereserveerd waren is het nu wel geland.
Kun je je gedachten een beetje verzetten, normaal een beetje goed afwachten?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:33 schreef Barreltje het volgende:
:@
Hoi!
Ik voeg me maar eens bij de nieuwe aanwas denk ik..
Sep 2020 als alles goed blijft gaan..

Nu nog vrij weinig last.. behalve van mijn darmen.. die normaal gesproken dus een menstruatie aankondigen.. dus.. iedere toilet gang is het toch weer spannend om te zien dat het nog steeds goed gaat..

Begin feb hebben we de eerste echo.. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan..

En hier dus ook enorm de angst om alles te jinxen.. :o :@
Gefeliciteerd! Hoop zo dat je hier mag blijven hangen! O+
Aftellen naar de eerste echo! :*
pi_191145623
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:28 schreef Toekito het volgende:
Papa to be hier :W

Mijn vrouw is 11 augustus uitgerekend van ons eerste kind. Dus ik kom hier vooral meelezen en tips en tricks te vinden. En waar nodig vragen te stellen :)
Een oude "bekende" gefeliciteerd

NJ en GGirl ook gefeliciteerd
Nu ga ik weer heel gauw dit topic uit
pi_191146139
Gefeliciteerd en welkom Barrel!

Hier vandaag nog twee te schattige setjes gekocht in maat 50. Ik had alleen maar 56, (man en ik zijn beiden best lang dus ik dacht dat we vast een grote baby zouden krijgen) maar onze kleine is vooralsnog heel gemiddeld en waarschijnlijk eerder iets kleiner dan groter. Dus toch maar een geboortepakje gehaald in maat 50, dan hebben we de keuze uit 2 maten.
pi_191146219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja dat weet ik al wel.. Ik lurk lang genoeg mee :P
Maar voor die vent van mij is alles nieuw.. ach.. Ik vind het wel fijn dat ie er mee bezig is.. en ik ben voorlopig nog geduldig met uitleggen..
Nou, die van mij wordt nu toch voor de derde keer papa, maar die heeft ook nog steeds geen idee soms :X. Is misschien wel een beetje maneigen. Maar beter (over)bezorgd dan er niks om geven! ;)

En uiteraard welkom *O*. Ook ik hoop heel erg dat je tot september hier mag rondhangen.

Ook welkom aan de rest van de nieuwe aanwas,
Inclusief de papa’s to be! :W
pi_191146264
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:58 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Barrel!

Hier vandaag nog twee te schattige setjes gekocht in maat 50. Ik had alleen maar 56, (man en ik zijn beiden best lang dus ik dacht dat we vast een grote baby zouden krijgen) maar onze kleine is vooralsnog heel gemiddeld en waarschijnlijk eerder iets kleiner dan groter. Dus toch maar een geboortepakje gehaald in maat 50, dan hebben we de keuze uit 2 maten.
Ik bak best forse baby’s (mijn eerste was 3700 en 55 cm gram, baby2 3800 en 52 cm) pasten allebei veel beter in maatje 50 dan 56. Niet heel lang, maar direct na de geboorte zat 50 echt netter. Zeker slim om die maat ook te hebben dus!
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:26:21 #175
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191147272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:33 schreef Barreltje het volgende:
:@
Hoi!
Ik voeg me maar eens bij de nieuwe aanwas denk ik..
Sep 2020 als alles goed blijft gaan..

Nu nog vrij weinig last.. behalve van mijn darmen.. die normaal gesproken dus een menstruatie aankondigen.. dus.. iedere toilet gang is het toch weer spannend om te zien dat het nog steeds goed gaat..

Begin feb hebben we de eerste echo.. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan..

En hier dus ook enorm de angst om alles te jinxen.. :o :@
Wow!! Als ik het iemand gun O+ gefeliciteerd lieverd :*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191147370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik bak best forse baby’s (mijn eerste was 3700 en 55 cm gram, baby2 3800 en 52 cm) pasten allebei veel beter in maatje 50 dan 56. Niet heel lang, maar direct na de geboorte zat 50 echt netter. Zeker slim om die maat ook te hebben dus!
Goed om te weten! Misschien toch nog maar ietsjes meer halen dan twee pakjes. Zeker voor de eerste foto’s en het eerste kraambezoek vind ik het leuker als de kleertjes gewoon leuk passen ipv echt overduidelijk te groot.
pi_191147747
Quattro, mijn man en ik zijn ook lang en waren lange baby's maar onze baby was uiteindelijk ook precies gemiddeld. Hij begint nu na een maand net uit maat 50 te groeien!
pi_191147784
Wat een goed nieuws hier allemaal!

Barreltje van harte welkom! Heeeel veel geluk gewenst! O+

Quattro lekker aan het shoppen! *O*


Ik heb vandaag met mijn mama aan mijn nesteldrang toegegeven, leven de stoomreiniger! *O*

Eerste lakentjes ook al staan strijken O+

En de co-sleeper staat! :o :D en ik type dit terwijl ze zich weer even lekker uit leeft in mijn buik. Owh wat voelen deze weken toch als bonus. Al 34+1 vandaag, Yes!
pi_191150437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:59 schreef B.ertha het volgende:
Quattro, mijn man en ik zijn ook lang en waren lange baby's maar onze baby was uiteindelijk ook precies gemiddeld. Hij begint nu na een maand net uit maat 50 te groeien!
Oké ik ga nog maar iets meer shoppen in maat 50. Wat een straf, haha!

@Zo-is-dat: Hier ook hoor, van een passieve strijk-hater naar iemand die alles voor de baby strijkt en het nog leuk vind ook. En ik heb net om half negen nog even de keuken schoongemaakt. :’)
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:54:43 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191152106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:33 schreef Barreltje het volgende:
:@
Hoi!
Ik voeg me maar eens bij de nieuwe aanwas denk ik..
Sep 2020 als alles goed blijft gaan..

Nu nog vrij weinig last.. behalve van mijn darmen.. die normaal gesproken dus een menstruatie aankondigen.. dus.. iedere toilet gang is het toch weer spannend om te zien dat het nog steeds goed gaat..

Begin feb hebben we de eerste echo.. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan..

En hier dus ook enorm de angst om alles te jinxen.. :o :@
Welkom *O*

En herkenbaar, ik check ook steevast het WC papier :') . Ik hoop ook dat je hier blijft tot september, kunnen we wedstrijdjes doen wie het meest afziet en het eerst bevalt :P .
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:59:39 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191152193
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een goed nieuws hier allemaal!

Barreltje van harte welkom! Heeeel veel geluk gewenst! O+

Quattro lekker aan het shoppen! *O*


Ik heb vandaag met mijn mama aan mijn nesteldrang toegegeven, leven de stoomreiniger! *O*

Eerste lakentjes ook al staan strijken O+

En de co-sleeper staat! :o :D en ik type dit terwijl ze zich weer even lekker uit leeft in mijn buik. Owh wat voelen deze weken toch als bonus. Al 34+1 vandaag, Yes!
Gaat lekker zo! ^O^
Nesteldrang.. ik heb zo'n schurfthekel aan het huishouden, heel benieuwd of ik daar last van krijg :+
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 23:03:44 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191152255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 19:25 schreef Miezziej het volgende:

Ik voel me eigenlijk niet echt zwanger -O- Wel moe, maar ja, ik was altijd al moe _O- Eerste echo pas over 4 weken dus tot die tijd maar een beetje aanmodderen ofzo.
Same, alleen m'n tieten zijn wel ineens een dikke E maar niet eens echt last van of zo. Ik vraag me wel eens af of ik niet gewoon schijnzwanger ben :+ . Gewoon af en toe een zwangerschapstest doen, best goed voor de gemoedsrust.
Resistance is futile.
pi_191156953
welkom Barreltje! O+

Ik moet ook nog ff op zoek naar geboorteoutfitjes :+ Ga wel ff webwinkelen want echt zin om te werken heb ik niet vandaag :')

2 weken buiten de deur geweest en deze week is erg druk met achterstallige dingen...doordat ik over 3.5 week op zwangerschapsverlof ga wil ik eigenlijk alleen de leuke dingen dingen nog doen (maar ja, zo werkt het natuurlijk niet :D )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191158974
mag ik hier ook als man melden dat mijn liefjen ongeveer 13 weken zwanger is van onze eerste? :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 15:18:06 #185
447051 crew  Peejtur
pi_191159245
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2020 14:53 schreef wolfrolf het volgende:
mag ik hier ook als man melden dat mijn liefjen ongeveer 13 weken zwanger is van onze eerste? :)
Jazeker mag dat! Iedereen is welkom. Gefeliciteerd *O*
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:19:15 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_191159252
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2020 14:53 schreef wolfrolf het volgende:
mag ik hier ook als man melden dat mijn liefjen ongeveer 13 weken zwanger is van onze eerste? :)
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Gefeliciteerd :)

Willen er al nieuwelingen in de OP?
disclaimer
pi_191159291
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Gefeliciteerd :)

Willen er al nieuwelingen in de OP?
dankjullie wel!

ja hoor, medio augustus uitgerekend!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191159517
Welkom Wolfrolf! Wat leuk dat de OP wat voller staat. Gezellig!
pi_191160282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:45 schreef QuattroF het volgende:
Welkom Wolfrolf! Wat leuk dat de OP wat voller staat. Gezellig!
Dank! spannende tijd hoor O+
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191161390
@SQ eigenlijk 30 juli trouwens uitgerekend, maar wij denken eerder vroeg augustus. zet anders maar gewoon 30 juli in de OP. dit staat ook zo gek tussen die normale data :P
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:17:12 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_191161419
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:14 schreef wolfrolf het volgende:
@:SQ eigenlijk 30 juli trouwens uitgerekend, maar wij denken eerder vroeg augustus. zet anders maar gewoon 30 juli in de OP. dit staat ook zo gek tussen die normale data :P
Da's waarschijnlijk ook realistischer en scheelt je ook een hoop "is ie er al???" vragen op het eind :D
Bij een volgende zwangerschap ga ik ook gewoon mijn uitgerekende datum twee weken verder communiceren :')
disclaimer
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:07:04 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191162255
15 juni.

Begonnen bij verloskundige. Doorverwezen naar gynaecoloog vanwege eerdere vroeggeboorte op 33wk. Nu bij 20weken echo te zien dat hoofdje te klein is. Doirverwezen naar academisch ziekenhuis. Daar zelfde gezien.. Nu 4 wk wachten. We hebben in 20wk tijd 7 echo's gehad.
pi_191162377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:07 schreef xzaz het volgende:
15 juni.

Begonnen bij verloskundige. Doorverwezen naar gynaecoloog vanwege eerdere vroeggeboorte op 33wk. Nu bij 20weken echo te zien dat hoofdje te klein is. Doirverwezen naar academisch ziekenhuis. Daar zelfde gezien.. Nu 4 wk wachten. We hebben in 20wk tijd 7 echo's gehad.
Jeetje, dan word je wel even heen en weer gestuurd inderdaad.. Wat verwachten ze? Of niet echt iets van te zeggen nog?
pi_191162387
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Gefeliciteerd :)

Willen er al nieuwelingen in de OP?
Wel lekker om als allerlaatste in de rij te staan.. :9 Maar misschien moet ik nog even die kleine twee weken wachten op de termijnecho, kijken of 27-08 echt klopt? :P
pi_191162608
Welkom barreltje en wolfrolf. Ik ben blij dat je in juli in de op wil. Voelde me al wat eenzaam zo in het rijtje. :D

Ik werd vandaag gebeld voor een afspraak voor de SEO en schijnbaar is de enige echoscopiste uit de running (ziekenhuis) en hebben ze mega problemen met de planning. Was bijna onmogelijk om over 5! weken nog in te plannen. Denk dat de gynaecologen het nu erbij moeten doen ofzo? Ik vroeg me al af hoe dat zou gaan als die ene ziek zou zijn of vakantie zou hebben. Nou, zo dus. :')
Maar ik heb een afspraak staan, daar gaat het om. Over 5 weekjes weten we of onze dochter gelijk heeft wat geslacht betreft.
  donderdag 23 januari 2020 @ 20:19:40 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_191163535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wel lekker om als allerlaatste in de rij te staan.. :9 Maar misschien moet ik nog even die kleine twee weken wachten op de termijnecho, kijken of 27-08 echt klopt? :P
Ik kan altijd de OP aanpassen :P ik zet je er gewoon bij!

Xzaz, jeetje, dat is ook weinig geruststellend :{ hebben ze enig idee waar dat door kan komen?
disclaimer
pi_191163661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:11 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat het na de eerste echo wel nóg echter aanvoelt. Als je dan hebt gezien dat er echt iets zit, dat het niet alleen de vermoeidheid en misselijkheid is, maar er iets groeit.. dan begint het voor jezelf ook écht te leven.

Als ik voor ons spreken kan dan. :9 Waar we nog een beetje gereserveerd waren is het nu wel geland.
Kun je je gedachten een beetje verzetten, normaal een beetje goed afwachten?
De ene dag gaat beter dan de andere :+ De tijd gaat wel wat sneller dan mijn eerste zwangerschap voor mijn gevoel, ik ben natuurlijk druk met mijn dochter :+ Maar als ik dan heel moe ben, heb ik eerder de neiging om te denken dat het komt door een drukke dag met M. dan door de zwangerschap.
Volgens eigen telling vandaag 7 weken dus dat is ook nog niet echt super lang natuurlijk :P heb stiekem wel de neiging om te vragen om een vroege echo :@. Volgende week heb ik intake. Over 3,5 week pas de echo in principe, ongeduldig ;(
Bij M. had ik al 2 echo's gehad voor de officiële termijnecho dus ja :D (door bloedverlies)

Blij dat ik niet de enige ben Seven :D Ik vind het wel leuk, mijn onzekerheden delen met de andere nieuwe aanwas :+
Ben vandaag wel mijn sleutels vergeten, dat is echt nog nooit gebeurd. Zwangerschapsbrein? _O-
pi_191163936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:07 schreef xzaz het volgende:
15 juni.

Begonnen bij verloskundige. Doorverwezen naar gynaecoloog vanwege eerdere vroeggeboorte op 33wk. Nu bij 20weken echo te zien dat hoofdje te klein is. Doirverwezen naar academisch ziekenhuis. Daar zelfde gezien.. Nu 4 wk wachten. We hebben in 20wk tijd 7 echo's gehad.
Getsie wat een narigheid ;( veel succes en ik duim voor je.
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 23 januari 2020 @ 21:08:45 #199
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191164450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:14 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Jeetje, dan word je wel even heen en weer gestuurd inderdaad.. Wat verwachten ze? Of niet echt iets van te zeggen nog?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Xzaz, jeetje, dat is ook weinig geruststellend :{ hebben ze enig idee waar dat door kan komen?
Kan genetisch zijn kan door een ziekte komen tijdens de prille zwangerschap of gewoon klein hoofd. Afwachten maar..
pi_191164864
Ach jeetje xzaz wat rot. Ik had je graag een mooie voldragen zwangerschap zonder complicaties gegund, zeker met een prematuur de eerste keer. (Onze zoon kwam met 32 weken)

Ik hoop dat de tijd heel snel gaat en dat er dan goed nieuws volgt!
pi_191165067
Een hoop nieuwe aanwas, gefeliciteerd allemaal!

Wat een vervelend nieuws xzaz, ik duim voor je dat het achteraf meevalt.

Ik heb onlangs ook de 20wk echo gehad en er was op de baby niks aan te merken. Op dit moment ligt de placenta te dicht bij de baarmoedermond dus moet ik rond 32 weken terug komen. Hopelijk is hij dan wat mee omhoog gegroeid. :X
Ohja en het wordt een meisje :s)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:13:08 #202
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191169480
Ik schuif ook aan!

Vandaag 14 weken zwanger van de 2e (een surprise zwangerschap), onze zoon is in november 3 jaar geworden.
Ik ben 24 juli uitgerekend dus het juli lijstje wordt wat langer :P

Ik lurk vooral (‘s nachts :') ;( ) en ben niet goed in mega quote posts enzo maar ik leef met iedereen mee!

Wij hebben gelukkig al flink wat echo’s gehad omdat we vrijwillig mee doen aan een onderzoek vh EMC (generation R). Toch wel fijn in die 1e onzekere maanden! Nieuwe kandidaten zijn altijd welkom dus mocht er iemand interesse hebben...

Over 2 weken tijdens de 16 weken controle bij de vk laten we meteen het geslacht bepalen O+
Ik wil nu in de sale HEEL graag gericht op geslacht shoppen dus ik denk dat ik maar gewoon voor beide shop en over 2 weken 1 batch retourneer :@
First world problems :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:14:19 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_191169493
Gefeliciteerd, queens!
Ja, dat is ook een tactiek :D
disclaimer
pi_191169573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kan altijd de OP aanpassen :P ik zet je er gewoon bij!
Haha, helemaal goed! Maakt het wel nog echter. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

De ene dag gaat beter dan de andere :+ De tijd gaat wel wat sneller dan mijn eerste zwangerschap voor mijn gevoel, ik ben natuurlijk druk met mijn dochter :+ Maar als ik dan heel moe ben, heb ik eerder de neiging om te denken dat het komt door een drukke dag met M. dan door de zwangerschap.
Volgens eigen telling vandaag 7 weken dus dat is ook nog niet echt super lang natuurlijk :P heb stiekem wel de neiging om te vragen om een vroege echo :@. Volgende week heb ik intake. Over 3,5 week pas de echo in principe, ongeduldig ;(
Bij M. had ik al 2 echo's gehad voor de officiële termijnecho dus ja :D (door bloedverlies)

Blij dat ik niet de enige ben Seven :D Ik vind het wel leuk, mijn onzekerheden delen met de andere nieuwe aanwas :+
Ben vandaag wel mijn sleutels vergeten, dat is echt nog nooit gebeurd. Zwangerschapsbrein? _O-
Herkenbaar! Nu is het voor mij als man natuurlijk sowieso anders, maar ik merk dat we toch op de een of andere manier er iets minder mee bezig zijn van dag tot dag doordat je al druk bent met je gezin zeg maar. :9 Maar als ik kijk naar de kwaaltjes hier... geen twijfel. :+ Die vermoeidheid zal alleen maar extra zijn..

Denk je niet dat ze met de intake misschien alvast proberen te kijken? Hier hadden we de 1e zwangerschap de intake met 7 weken, de echo met 9, maar met de intake hebben ze toch even vlug gekeken. Vond het ook wel fijn, want als het niet goed zou zitten, om dan 60-90 minuten te moeten babbelen eerst over het hoe of wat... Zou het gewoon eens vragen!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan genetisch zijn kan door een ziekte komen tijdens de prille zwangerschap of gewoon klein hoofd. Afwachten maar..
Mmm, spannend.. Lukt het een beetje niet te druk te maken?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef Queens het volgende:
Ik schuif ook aan!

Vandaag 14 weken zwanger van de 2e (een surprise zwangerschap), onze zoon is in november 3 jaar geworden.
Ik ben 24 juli uitgerekend dus het juli lijstje wordt wat langer :P

Ik lurk vooral (‘s nachts :') ;( ) en ben niet goed in mega quote posts enzo maar ik leef met iedereen mee!

Wij hebben gelukkig al flink wat echo’s gehad omdat we vrijwillig mee doen aan een onderzoek vh EMC (generation R). Toch wel fijn in die 1e onzekere maanden! Nieuwe kandidaten zijn altijd welkom dus mocht er iemand interesse hebben...

Over 2 weken tijdens de 16 weken controle bij de vk laten we meteen het geslacht bepalen O+
Ik wil nu in de sale HEEL graag gericht op geslacht shoppen dus ik denk dat ik maar gewoon voor beide shop en over 2 weken 1 batch retourneer :@
First world problems :D
Gefeliciteerd! Hoe onverwacht is het? :9 Totaal niet gepland, wel gewenst, of ... ? :+

EMC, dat is Rotterdam toch? Hier net iets te ver weg. :9 Wel heel tof dan de extra echo's!

Lastig wachten zo met die kleertjes hé! O-)
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 07:44:34 #205
447051 crew  Peejtur
pi_191169735
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:14 schreef wolfrolf het volgende:
@:SQ eigenlijk 30 juli trouwens uitgerekend, maar wij denken eerder vroeg augustus. zet anders maar gewoon 30 juli in de OP. dit staat ook zo gek tussen die normale data :P
30 juli is een geweldige dag om geboren te worden O-)
pi_191170822
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:44 schreef Peejtur het volgende:

[..]

30 juli is een geweldige dag om geboren te worden O-)
Ervaringsdeskundige gok ik? :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191170858
Voor mensen die in Rotterdam e.o. wonen, op de Hogeschool in Rotterdam zoeken ze geregeld zwangeren (20-30 weken geloof ik) zodat studenten echoscopie kunnen oefenen met het maken van echo's :) Uiteraard zit er een opgeleide en gediplomeerde echoscopiste bij. Gratis en voor niks wat extra echo's!
pi_191171006
Gefeliciteerd Queens!


Ik merk hier sinds een paar dagen dat de bewegingen van de baby anders beginnen te worden. Ik ben nu 29 weken zwanger. Eerder zag ik mijn buik flink omhoog komen als er een voet de lucht in ging maar inmiddels voelt het meer als schuiven en draaien en zie ik enkel alleen flinke harde bobbels uitsteken, wat dan billen of een hoofd is. 😅 Zou dat komen doordat de baby al wat krapper zit?
pi_191171054
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef Queens het volgende:
Ik schuif ook aan!

Vandaag 14 weken zwanger van de 2e (een surprise zwangerschap), onze zoon is in november 3 jaar geworden.
Ik ben 24 juli uitgerekend dus het juli lijstje wordt wat langer :P

Ik lurk vooral (‘s nachts :') ;( ) en ben niet goed in mega quote posts enzo maar ik leef met iedereen mee!

Wij hebben gelukkig al flink wat echo’s gehad omdat we vrijwillig mee doen aan een onderzoek vh EMC (generation R). Toch wel fijn in die 1e onzekere maanden! Nieuwe kandidaten zijn altijd welkom dus mocht er iemand interesse hebben...

Over 2 weken tijdens de 16 weken controle bij de vk laten we meteen het geslacht bepalen O+
Ik wil nu in de sale HEEL graag gericht op geslacht shoppen dus ik denk dat ik maar gewoon voor beide shop en over 2 weken 1 batch retourneer :@
First world problems :D
Welkom O+
We hebben bij onze vorige zwangerschappen ook samen gepost volgens mij :9
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:20:13 #210
447051 crew  Peejtur
pi_191171191
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:49 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige gok ik? :P
Ja ikzelf haha
pi_191171455
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor mensen die in Rotterdam e.o. wonen, op de Hogeschool in Rotterdam zoeken ze geregeld zwangeren (20-30 weken geloof ik) zodat studenten echoscopie kunnen oefenen met het maken van echo's :) Uiteraard zit er een opgeleide en gediplomeerde echoscopiste bij. Gratis en voor niks wat extra echo's!
Kom niet uit de regio rotterdam, maar is er een webpagina waar je je hiervoor kan aanmelden?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191171961
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Kom niet uit de regio rotterdam, maar is er een webpagina waar je je hiervoor kan aanmelden?
Ik zal zo even voor je kijken. Ik zag het op Facebook staan.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:31:41 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191173800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:26 schreef NicolasJoy het volgende:

Mmm, spannend.. Lukt het een beetje niet te druk te maken?

Nee, maar we moeten gewoon realistisch blijven; ja er is een afwijkende norm dat wil niet gelijk zeggen dat er ook daadwerkelijk een fysieke afwijking is. Ach over 4 weken weten we het.

Iedereen die 'normaal' zwanger is gefeliciteerd *O*.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 22:21:30 #214
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191182010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]


Gefeliciteerd! Hoe onverwacht is het? :9 Totaal niet gepland, wel gewenst, of ... ? :+

EMC, dat is Rotterdam toch? Hier net iets te ver weg. :9 Wel heel tof dan de extra echo's!

Lastig wachten zo met die kleertjes hé! O-)
Totaal niet gepland (sinds bevalling op zoek naar de voor mij ‘perfecte’ anticonceptie) maar na de initiële shock kwam uiteraard ook de blijdschap.

Rotterdam inderdaad, jammer dat het te ver weg voor jullie is!

Ik heb vandaag unisex geshopt bij een pop up store (geen retourmogelijkheden }:| )...ik vind het heel knap dat men dat een hele zwangerschap kan volhouden zeg :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 24 januari 2020 @ 22:27:43 #215
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191182149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:07 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Welkom O+
We hebben bij onze vorige zwangerschappen ook samen gepost volgens mij :9
Klopt! Toen ik jou zag posten dacht ik ‘dan moet ik ook!’. Nog gefeliciteerd!

En herkenbaar wat je zegt, je bent zo druk met je peuter dat alle energie daarheen lijkt te gaan. Maar de tijd gaat daardoor ook wel een stuk sneller lijkt het, de 12 weken mijlpaal leek de vorige keer wel een eeuw te duren.

Bedankt voor de felicitaties en het warme welkom, allen O+
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191182697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:02 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Queens!


Ik merk hier sinds een paar dagen dat de bewegingen van de baby anders beginnen te worden. Ik ben nu 29 weken zwanger. Eerder zag ik mijn buik flink omhoog komen als er een voet de lucht in ging maar inmiddels voelt het meer als schuiven en draaien en zie ik enkel alleen flinke harde bobbels uitsteken, wat dan billen of een hoofd is. 😅 Zou dat komen doordat de baby al wat krapper zit?
Bij mij ook meer geschuif en gedraai! Ik vind het af en toe echt een naar gevoel ondanks dat het fijn is dat het er is.. als je begrijpt wat ik bedoel 😂 echt harde trappen zijn er niet meer. Mijn verloskundige zei dat ze nu alleen nog om haar as draait, hoewel ze nog niet vast in bekken ligt (33 weken hier). Ik las ergens dat ze nog koppeltje kunnen duikelen maar vraag me serieus af hoe dan, voelt niet echt alsof er nog plek is 😜
pi_191184852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:21 schreef Queens het volgende:

[..]

Totaal niet gepland (sinds bevalling op zoek naar de voor mij ‘perfecte’ anticonceptie) maar na de initiële shock kwam uiteraard ook de blijdschap.

Rotterdam inderdaad, jammer dat het te ver weg voor jullie is!

Ik heb vandaag unisex geshopt bij een pop up store (geen retourmogelijkheden }:| )...ik vind het heel knap dat men dat een hele zwangerschap kan volhouden zeg :D
Hadden jullie nog wel de wens, of is die wens ook gekomen met de zwangerschap?

Heel netjes dat je dan toch unisex hebt gekocht en niet pakketten vol! :9 Ik zag hier het 'vraag en aanbod' topic straks al vol staan! :P Hier is het zelfs zo dat we eigenlijk kleertjes genoeg hebben denk ik... Onze eerste was van augustus, dus als er nu augustus een soortgelijk maatje uit weet te komen dan zit alles precies goed in het jaargetijde. En slijten deed het toen nog niet echt.. Maar of dat gaat lukken, amper tot niks shoppen.. :+
pi_191185182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:21 schreef Queens het volgende:

[..]

Totaal niet gepland (sinds bevalling op zoek naar de voor mij ‘perfecte’ anticonceptie) maar na de initiële shock kwam uiteraard ook de blijdschap.

Rotterdam inderdaad, jammer dat het te ver weg voor jullie is!

Ik heb vandaag unisex geshopt bij een pop up store (geen retourmogelijkheden }:| )...ik vind het heel knap dat men dat een hele zwangerschap kan volhouden zeg :D
Hier zwanger van onze derde, ook een verrassing. Dus ik kan me je shock voorstellen. Maar, tegen de tijd dat je je derde trimester ingaat is het vast, net als bij mij nu, toch ook heel vanzelfsprekend en logisch ofzo weer allemaal..

Ik weet dus het geslacht niet. Ik heb wel nieuwe unisex pakjes gekocht. Meisjeskleding (van onze jongste) heb ik nog zat, maar jongenskleding (oudste) had ik dus al weggedaan. Met de uniseks pakjes redden we t de eerste dagen in ieder geval en daarna ga ik online shoppen :D
  zaterdag 25 januari 2020 @ 08:05:05 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_191185204
Kijkt naar OP...

Het moet haast wel een meisje zijn sillie, anders ben je c-c-combobreaker :D
disclaimer
  zaterdag 25 januari 2020 @ 08:29:41 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191185325
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:05 schreef SQ het volgende:
Kijkt naar OP...

Het moet haast wel een meisje zijn sillie, anders ben je c-c-combobreaker :D
Echt he :D

Meisjesinvasie!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191185375
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:05 schreef SQ het volgende:
Kijkt naar OP...

Het moet haast wel een meisje zijn sillie, anders ben je c-c-combobreaker :D
Ik zou zeggen dat statistisch gezien ik juist meer kans maak op een jongen, want de kans dat er alleen maar meisjes geboren worden in maart lijkt me erg klein :o .

Kortom; we weten nog niks :D
  zondag 26 januari 2020 @ 10:07:36 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191199571
Hmm.. weet even niet of dit het juiste topic is..

Het lijkt alsof mijn streepjes lichter worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een geruststellend woordje?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 januari 2020 @ 10:11:22 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191199597
He gedver wat eng Barrel :{
Ik geloof niet dat daar iets geruststellends over te zeggen is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191199615
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:
Hmm.. weet even niet of dit het juiste topic is..

Het lijkt alsof mijn streepjes lichter worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een geruststellend woordje?
Joh, alsjeblieft, stop met testen!


Ik snap dat je duidelijkheid wilt, maar dat is de eerste weken gewoon heel lastig. De concentratie van je urine kan wisselen, wat ook de uitslag op de test kan beinvloeden. Die CB digital tests klopten bij mij ook niet altijd en lijntjes op normale testen wisselden ook wel is van kleur.

Kijk, het kan natuurlijk ook duiden op dat er iets mis is, maar ook dát weet je pas als het écht mis is (of gezien wordt bij een echo), met enkel testen kom je daar niet achter...
pi_191199619
Het enige wat ik kan zeggen is dat een streep een streep is, maar in jouw schoenen had ik minstens zo bezorgd geweest. ;(

Sterkte! Wanneer heb je een echo geplanned?
  zondag 26 januari 2020 @ 10:32:56 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191199735
Echo is volgende week maandag geplanned..

En ik stop nu ook met testen.. was vrijdag thuis gekomen en wilde een live test doen met mn vent..(die Ik 3 weken niet gezien had) daar schrokken we nogal van.. dus vandaag maar weer gedaan en zelfde resultaat.. dus. }:|

Ik ga maar even in een hoekje zitten en hopen dat het vandaag niet mis gaat.. want ik vier mn verjaardag.. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191200409
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:
Hmm.. weet even niet of dit het juiste topic is..

Het lijkt alsof mijn streepjes lichter worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een geruststellend woordje?
Doe je het wel met ochtendurine?

als je het overdag doet en je hebt veel gedronken verdunt dat de HCG concentratie natuurlijk.

Ik duim voor jullie :*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191200536
@Barreltje ik snap dat je hier onzeker van wordt, maar probeer niet te stressen, want een lichtere streep zegt in principe niets.

Een streep is een streep en zolang jij geen bloedingen krijgt, hoef je je niet ongerust te maken.
Door de grote hoeveelheid hcg kan de test lichter uitslaan. Het kan wisselen.

Ik had 4 tests gedaan tijdens mijn zwangerschap. De eerste 2 waren dikkere strepen dan de laatste 2.

Ik zou zeggen wacht het af, blijf positief en zeker (nog) niet stressen. Als het misgaat dan gaat het mis en kan je het niet voorkomen door te stressen, maar als het niet misgaat heb je voor niets zitten stressen. En dat is niet goed tijdens de zwangerschap.
pi_191200576
Barrel, ik duim zeker ook! Gelukkig zijn er wat dames die je misschien gerust kunnen stellen :) Probeer een beetje van je verjaardag te genieten.
  zondag 26 januari 2020 @ 11:56:27 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191200819
Och Barrel, ik snap je zorgen :*.
Ik duim voor je!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191201017
Barrel, ik ga heel hard voor je duimen dat de testen per toeval lager uitslaan. Hopelijk brengt je verjaardag ook wat afleiding. :*
pi_191201396
Hoeveel weken zou je nu zijn Barrel? Ik hoop zo dat dit gaat om een 'hook effect' waarbij je hcg level zo hoog is dat testen lichter uit vallen.
  zondag 26 januari 2020 @ 12:45:40 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191201424
@Barreltje :* :*

Hopelijk gewoon een glitch.
Resistance is futile.
pi_191201468
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:32 schreef Barreltje het volgende:
Echo is volgende week maandag geplanned..

En ik stop nu ook met testen.. was vrijdag thuis gekomen en wilde een live test doen met mn vent..(die Ik 3 weken niet gezien had) daar schrokken we nogal van.. dus vandaag maar weer gedaan en zelfde resultaat.. dus. }:|

Ik ga maar even in een hoekje zitten en hopen dat het vandaag niet mis gaat.. want ik vier mn verjaardag.. :{
Toen mijn moeders voor moeders consulente langs kwam deed ik een test midden op de dag en was deze ook lichter, volkomen normaal gaf zij aan.
Ben nu 23 weken en alles verloopt goed tot nu toe.
No worries, geniet van je verjaardag.
  zondag 26 januari 2020 @ 13:46:16 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191202116
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:43 schreef coccinelle het volgende:
Hoeveel weken zou je nu zijn Barrel? Ik hoop zo dat dit gaat om een 'hook effect' waarbij je hcg level zo hoog is dat testen lichter uit vallen.
6 weken.. dan zou het om een tweeling moeten gaan _O-

En dan heb ik ook de digitale nog.. daar zou ik dan van verwachten dat ie 4+ aangeeft eigenlijk..

Nou goed. Verjaardag dan maar! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191202332
Spannend Barreltje! Hopelijk gaat gewoon alles goed. Ik zal voor je duimen en ik wens je een hele fijne verjaardag toe! 🎉
  zondag 26 januari 2020 @ 15:17:28 #237
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191203179
Ach wat vervelend Barreltje.
Voor wat het waard is: mijn test voor moeders voor moeders bij zoonlief was ook veel lichter dan de (vele O-) )streepjes die ik daarvoor zelf geplast had. Het betekende in mijn geval niets.
Ik duim heel hard dat het bij jou ook niets betekend!!
  zondag 26 januari 2020 @ 17:36:24 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191205550
:{ Jakkes Barreltje... Geen geruststellende woorden... Ik blijf voor je duimen tot je meer weet. :* O+
  zondag 26 januari 2020 @ 18:55:16 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191207135
Positief blijven en genieten van je verjaardag is niet verplicht hoor en heeft gelukkig ook geen effect op hoe het in je baarmoeder gaat. Ik zou het gewoon doodeng vinden al zegt het weinig.

Sterkte met wachten :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191207243
Helemaal wat Lemijn zegt! Sterkte met afwachten, Barreltje :*
  zondag 26 januari 2020 @ 22:07:46 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_191210519
Barrel, ik kan me erg goed voorstellen dat je in de stress schiet. Ik denk aan je :* sterkte met het wachten!
disclaimer
pi_191210648
Barreltje. Wat een stress. Sterkte met wachten. Ik blijf duimen :*
pi_191214597
Barreltje, hoe is het met je?
  maandag 27 januari 2020 @ 10:58:45 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191215272
Ja wel good hoor.. ok doe aan de kop-in-het-zand tacktiek.. het is gewoon een tweeling enzo.. in ieder geval (nog) geen bloeding en heb een leuke avond gehad gister. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191215349
Tweeling it is, goede instelling! Fijn dat je nog een leuke verjaardag had (gefeliciteerd nog/alvast!). Ik duim dat de week heel snel voorbij gaat en dat je over een week een prachtige echo hebt :)
pi_191217248
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:58 schreef Barreltje het volgende:
Ja wel good hoor.. ok doe aan de kop-in-het-zand tacktiek.. het is gewoon een tweeling enzo.. in ieder geval (nog) geen bloeding en heb een leuke avond gehad gister. ^O^
Nu dan ook even niet meer getest, of kun je dat dan niet laten? :9
  maandag 27 januari 2020 @ 16:25:39 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191219221
Super dat je een leuke avond hebt gehad Barrel! Ik duim rustig verder voor je :).

Hier alweer 29 weken vandaag :o. Nog 5 weken werken :o. Gaat echt opschieten nou voor m'n gevoel. Ben stiekem al wel toe aan verlof. Merk dat m'n productiviteit en concentratie niet meer als vanouds zijn :N. En aan het eind van de dag is mn buik echt heel erg gespannen en heb ik übercankels.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 27 januari 2020 @ 17:00:24 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191219628
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Nu dan ook even niet meer getest, of kun je dat dan niet laten? :9
Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kan de gyn meteen uitleg geven..

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 27-01-2020 23:20:39 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 januari 2020 @ 20:42:52 #249
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191223279
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kan de gyn meteen uitleg geven..
knuf!!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191223446
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kanker gyn meteen uitleg geven..
Ik hoop dat de week extra snel gaat! :*
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:41:18 #251
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191227705
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kan de gyn meteen uitleg geven..
En zo is het, hopelijk kom je de week een beetje door. In deze periode duurt het sowieso lang voordat je, naast een positieve test, wat zekerheid krijgt dus ik snap je gevoel zeker.
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:52:45 #252
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191227729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier zwanger van onze derde, ook een verrassing. Dus ik kan me je shock voorstellen. Maar, tegen de tijd dat je je derde trimester ingaat is het vast, net als bij mij nu, toch ook heel vanzelfsprekend en logisch ofzo weer allemaal..

Ik weet dus het geslacht niet. Ik heb wel nieuwe unisex pakjes gekocht. Meisjeskleding (van onze jongste) heb ik nog zat, maar jongenskleding (oudste) had ik dus al weggedaan. Met de uniseks pakjes redden we t de eerste dagen in ieder geval en daarna ga ik online shoppen :D
Och jee, een 3e als verrassingsbaby! Dat is inderdaad ook even een flinke mentale aanpassing :D
Wist je bij je andere 2 kinderen het geslacht wel?

Ik heb ook nog VEEL jongensspul liggen dus een jongetje zou wel handig zijn :@. Eergisteren heb ik toch 1 jurkje gekocht, dan heb ik dat tenminste 1x in mijn leven mogen doen :P
Verder moet ik gewoon toch maar wachten tot de echo om te shoppen (deze echo/shop drang had ik bij mijn 1e niet!)
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:55:53 #253
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191227736
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:05 schreef SQ het volgende:
Kijkt naar OP...

Mijn datum is de 24e ipv 14 juli :@ , misschien heb ik dat verkeerd doorgegeven. Zou je dat kunnen aanpassen? Dank!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191234985
Sterkte Barreltje, duim met je mee t/m maandag!

Wij zijn dit weekend op pretecho geweest met opa en oma to be. De dame lag weer dwars, dus we hebben met mijn en moeite een paar 3D foto's kunnen krijgen, filmpje ging 'm echt niet worden (zat met dr handjes voor/langs dr gezicht). Wat ik belangrijker vond was dat mijn ouders het echt tof vonden om die echo te zien en te beseffen dat dat echt hun kleinkind is O+

On a sidenote: van de week van kraamzorg het advies gehad om geen grote flessen baby wasspul (zwitsal of iets anders) te halen, maar reisverpakkingen of proefjes. Want het kan zijn dat ze het spul niet verdraagt...alleen ik kan nergens iets vinden in zgn. reisverpakking of proefjes.

Hoe heeft de rest dit gedaan?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191235045
@_aurum_ Ik heb gewoon hetzelfde waspoeder gebruikt als voor ons, evt extra spoelen, en geen wasverzachter maar scheutje azijn. Dit verwijdert de laatste zeepresten en houdt de was zacht.

Of moest dit in SOP :o @SQ
pi_191235160
Aurum, bedoel je sop om je kindje te wassen?

Gewoon water is voor kleine babies eigenlijk wel genoeg namelijk.

Voor kleding maak ik geen onderscheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191236381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:41 schreef _aurum_ het volgende:
Sterkte Barreltje, duim met je mee t/m maandag!

Wij zijn dit weekend op pretecho geweest met opa en oma to be. De dame lag weer dwars, dus we hebben met mijn en moeite een paar 3D foto's kunnen krijgen, filmpje ging 'm echt niet worden (zat met dr handjes voor/langs dr gezicht). Wat ik belangrijker vond was dat mijn ouders het echt tof vonden om die echo te zien en te beseffen dat dat echt hun kleinkind is O+

On a sidenote: van de week van kraamzorg het advies gehad om geen grote flessen baby wasspul (zwitsal of iets anders) te halen, maar reisverpakkingen of proefjes. Want het kan zijn dat ze het spul niet verdraagt...alleen ik kan nergens iets vinden in zgn. reisverpakking of proefjes.

Hoe heeft de rest dit gedaan?
Ik had bij mijn eerste toch gewoon grote flessen (zwitsal), maar dat verdroeg hij dus inderdaad niet.

Ik ben toen overgestapt op balneum (dat is heel zacht voor de huid) en dat heb ik toen bij de 2e maar meteen gekocht; eigenlijk verdragen alle babytjes dat wel.

En anders deze? https://www.kruidvat.nl/z(...)b-qZ66hoCVl8QAvD_BwE
pi_191236407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 02:52 schreef Queens het volgende:

[..]

Och jee, een 3e als verrassingsbaby! Dat is inderdaad ook even een flinke mentale aanpassing :D
Wist je bij je andere 2 kinderen het geslacht wel?

Ik heb ook nog VEEL jongensspul liggen dus een jongetje zou wel handig zijn :@. Eergisteren heb ik toch 1 jurkje gekocht, dan heb ik dat tenminste 1x in mijn leven mogen doen :P
Verder moet ik gewoon toch maar wachten tot de echo om te shoppen (deze echo/shop drang had ik bij mijn 1e niet!)
Bij de vorige 2 wisten we het ja. Maar nu deze hele baby al een verrassing was, was het wel passend om het nu niet te weten. :o
pi_191237155
Ik had van alles in de gratis tassen/dozen en van de negen maanden beurs toen. Had het geluk dat onze zoon geen gevoelige huid heeft maar als het niet goed uit pakt kun je de grote flessen ook prima zelf opmaken of eventueel weg geven. Reis formaat verpakkingen zijn vaak zo ongeveer even duur dus ik zou de moeite niet doen die te gaan zoeken.

Voor de baby wasjes heb ik nu een fles neutral gekocht, brave moeke als ik ben O-) als babyzusje ook zo’n gemakkelijk huidje heeft zal het wel bij deze ene fles blijven ^O^

Gister een Back up pakje maat 56 bij elkaar gezocht. Vandaag 35 weken *O* stel je voor dat ik straks een kindje krijg wat de maat 50 al ontgroeid is! Dat zou wat zijn na maatje 44 als eerste maat bij onze zoon :D :o

En haar dekentje heb ik gister afgehaakt O+ Nu nog wassen en opspannen en dan is die klaar voor lekker warm houden
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:36:27 #260
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_191237549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:41 schreef _aurum_ het volgende:
Sterkte Barreltje, duim met je mee t/m maandag!

Wij zijn dit weekend op pretecho geweest met opa en oma to be. De dame lag weer dwars, dus we hebben met mijn en moeite een paar 3D foto's kunnen krijgen, filmpje ging 'm echt niet worden (zat met dr handjes voor/langs dr gezicht). Wat ik belangrijker vond was dat mijn ouders het echt tof vonden om die echo te zien en te beseffen dat dat echt hun kleinkind is O+

On a sidenote: van de week van kraamzorg het advies gehad om geen grote flessen baby wasspul (zwitsal of iets anders) te halen, maar reisverpakkingen of proefjes. Want het kan zijn dat ze het spul niet verdraagt...alleen ik kan nergens iets vinden in zgn. reisverpakking of proefjes.

Hoe heeft de rest dit gedaan?
Kruidvat heeft reis verpakking Zwitsal en Etos ook gewoon
pi_191238472
:D Waar het hart vol van is, kennelijk... Ik dacht echt dat aurum naar de was vroeg 8)7

Voor het bad gebruikten wij Balneum badolie, die is erg fijn. Ik had gewoon 1 flesje, stel dat hij er toch niet tegen kon, was 1 flesje niet zo'n ramp.
pi_191238638
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:32 schreef Mrs.Peel het volgende:
:D Waar het hart vol van is, kennelijk... Ik dacht echt dat aurum naar de was vroeg 8)7

Voor het bad gebruikten wij Balneum badolie, die is erg fijn. Ik had gewoon 1 flesje, stel dat hij er toch niet tegen kon, was 1 flesje niet zo'n ramp.
Je hart ja? :o
Mijn hoofd wel overigens, ik word gek van de nooit-eindigende-was. En dan heb ik straks nog weer een baby en dus nog meer was :X 8)7 .

Ik tel af; Vandaag over 3 weken begint mijn verlof. Ongelofelijk hoe anders ik deze zwangerschap beleef dan de vorige 2. Het is fysiek zwaar, maar tegelijkertijd vliegt het voorbij voor mijn gevoel. We hebben nu heel de “denken over, praten over en beslissen voor nog een kindje te gaan-fase” overgeslagen en ik denk dat het mede daardoor komt. Deze baby was er gewoon ineens en eer ik aan dat idee gewend was, was ik ongeveer al 20 weken :+ . En bij de vorige 2 was ik al aan het idee gewend al voor ik uberhaupt zwanger was.
pi_191264610
De was eindigt hier al nooit met één, hoe wordt dat straks... Denk dat de schoonmaakster maar een dagje extra moet komen! :9 :+
pi_191267765
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mutsje gehaakt vandaag O+

Nu nog slofjes

Vandaag een zwangerschaps massage gedaan die ik kado had gekregen. Met een tafel met gaten voor de buik en de borsten, absolute aanrader! *O* als je de kans krijgt zeker doen! En voor de mannen: geef dit kado! O-)
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:30:03 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191267857
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:23 schreef Zo-is-dat het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mutsje gehaakt vandaag O+

Nu nog slofjes

Vandaag een zwangerschaps massage gedaan die ik kado had gekregen. Met een tafel met gaten voor de buik en de borsten, absolute aanrader! *O* als je de kans krijgt zeker doen! En voor de mannen: geef dit kado! O-)
Agos, wat cute O+
Resistance is futile.
pi_191268461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:03 schreef NicolasJoy het volgende:
De was eindigt hier al nooit met één, hoe wordt dat straks... Denk dat de schoonmaakster maar een dagje extra moet komen! :9 :+
En dat wordt alleen maar erger naar mate ze ouder worden :+
pi_191268920
Oh men, ja die was.. Pff!
Ach of het nu véél of héél veel is... arme wasmachine!

Ik maakte vandaag de afspraak bij de verloskundige, as woensdag had ze al een plekje voor ons, spannend!
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:51:01 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_191269005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef Ggirl het volgende:
Oh men, ja die was.. Pff!
Ach of het nu véél of héél veel is... arme wasmachine!

Ik maakte vandaag de afspraak bij de verloskundige, as woensdag had ze al een plekje voor ons, spannend!
Maar dan ben je toch pas koud zes weken? Wat vroeg dan al!
disclaimer
pi_191269041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef Ggirl het volgende:
Oh men, ja die was.. Pff!
Ach of het nu véél of héél veel is... arme wasmachine!

Ik maakte vandaag de afspraak bij de verloskundige, as woensdag had ze al een plekje voor ons, spannend!
Alleen intake, of dan ook de echo ter controle?
pi_191269110
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch pas koud zes weken? Wat vroeg dan al!
Ik was een ‘late tester’, mijn laatste menstruatie was ergens rond 15 december. Ongeveer 7,5 week met de intake.

En ze hebben het zo druk dat ze na dit plekje pas weer de 14de een plekje hadden en dan zijn we een weekendje weg.
pi_191269117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Alleen intake, of dan ook de echo ter controle?
Met echo :)
pi_191269189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:57 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Met echo :)
Spannend! Leuk vooruitzicht dan voor woensdag!
pi_191269674
Wat cute Zo-is-dat!

Ik bedoelde inderdaad iets van badolie, zal wel gaan kijken voor een flesje Balneum daar gaan we niet failliet aan :)

En mijn kruidvat/DA hadden geen reisverpakkingen :?

Hier is het nog 2 weken voor verlof en merk dat ik woorden door elkaar haal (bijv. het licht kan je zachter zetten door de volumeknop in te drukken. Je snapt wat ik bedoel maar het klopt niet helemaal :+ )

Slaap echt ruk de laatste dagen; 3 uur en dan word ik wakker om te plassen, vervolgens loop ik een uur of 2 te spoken en dan pak ik nog 1,5 a max 2 uur slaap. Dat begint me wel te nekken merk ik. Hoop dat ik dit weekend wat extra tukkie kan doen om bij te komen.

Van het weekend het baby wasgoed ophalen, mijn moeder heeft alles gewassen en gestreken /mommyforpresident w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191269761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:28 schreef _aurum_ het volgende:
Wat cute Zo-is-dat!

Ik bedoelde inderdaad iets van badolie, zal wel gaan kijken voor een flesje Balneum daar gaan we niet failliet aan :)

En mijn kruidvat/DA hadden geen reisverpakkingen :?

Hier is het nog 2 weken voor verlof en merk dat ik woorden door elkaar haal (bijv. het licht kan je zachter zetten door de volumeknop in te drukken. Je snapt wat ik bedoel maar het klopt niet helemaal :+ )

Slaap echt ruk de laatste dagen; 3 uur en dan word ik wakker om te plassen, vervolgens loop ik een uur of 2 te spoken en dan pak ik nog 1,5 a max 2 uur slaap. Dat begint me wel te nekken merk ik. Hoop dat ik dit weekend wat extra tukkie kan doen om bij te komen.

Van het weekend het baby wasgoed ophalen, mijn moeder heeft alles gewassen en gestreken /mommyforpresident w/
Dat van dat slapen heb ik ook! Lig elke nacht te spoken. Voor mij zit het werken er morgen op, ben echt kapot. Officieel verlof vanaf 5 feb gedaan, maar neem de 3e en 5e vrij dus dan hoef ik volgende week al niet meer. Ben er ook echt wel heel erg klaar mee. Ik denk niet dat ik nog terug ga na mijn verlof 🙈
pi_191269802
Nicolasjoy mijn was is ook oneindig met 1 😜 gelukkig zijn de kleertjes van een baby wel klein, past er meer in de wasmand en machine😂

Wat een schattig mutsje zo-is-dat! Wat zijn jullie allemaal creatief, ik kan dat niet hoor 🙈

Spannend Ggirl!!
pi_191270246
Zo is dat, wat ga je goed in aantal weken zwanger, zo fijn! Ben maar niet te bang dat je kleintje maat 50 niet meer aan kan haha.

Ggirl, spannend en leuk, al bijna de echo.

Barreltje, hoe gaat het met jou?

Wassen ja, dat blijft maar gaan inderdaad. Ik kijk uit naar de lente dat het weer fijn buiten kan drogen.

Hier alweer de 16 weken voorbij, ik vind het best snel gaan allemaal. Merk ook dat ik weinig tijd heb om er echt even bij stil te staan. Continu bezig en als peuter in bed ligt ben ik ook moe.
pi_191280745
@Hilmo @Barreltje hoe is het met jullie?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:24:12 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191281075
Hier gaat alles redelijk goed.. Ik krijg tieten :+ En ik rook vandaag verschillende mensen... :r }:|

Verder wachten op maandag.. maar genoeg te doen in de tussentijd.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191281221
Wat fijn om te horen barreltje! Dat is vast en zeker een goed teken, laat iedereen maar lekker stinken en dat Pamela Anderson er niks bij is 8-)
pi_191281550
Ik lees alles hier mee hoor :) nu 13 weken en gister echo gehad. Ik mag nu elke twee weken even spieken of hartje horen. Ik groei niet maar baarmoeder ofzo is erg gevoelig. Borsten ook geen verschil. Kan nog op mijn buik liggen. Ik smelt meer dan bij R van de echo's hoor. Doet me echt wat. O+ maar naast de echo's bevat ik niet dat er een kindje in me zit. Kan niet wachten tot ik de baby ga voelen. verder licht stijgende lijn hier. Kan vaker aardig eten en meerdere dagen zonder spugen. Lees nu ook wat en net weer haken beetje opgepakt. Ga in het weekend weer paar dagen bij mijn moeder logeren. Fijn is dat.
pi_191281652
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:53 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees alles hier mee hoor :) nu 13 weken en gister echo gehad. Ik mag nu elke twee weken even spieken of hartje horen. Ik groei niet maar baarmoeder ofzo is erg gevoelig. Borsten ook geen verschil. Kan nog op mijn buik liggen. Ik smelt meer dan bij R van de echo's hoor. Doet me echt wat. O+ maar naast de echo's bevat ik niet dat er een kindje in me zit. Kan niet wachten tot ik de baby ga voelen. verder licht stijgende lijn hier. Kan vaker aardig eten en meerdere dagen zonder spugen. Lees nu ook wat en net weer haken beetje opgepakt. Ga in het weekend weer paar dagen bij mijn moeder logeren. Fijn is dat.
Ik ben ook vrij weinig aangekomen. Vandaag weer gewogen, ik weeg nog ongeveer hetzelfde met 7 weken, ik ben nu bijna 14 weken. Heb ook nog amper een buik. VK zei dat ook, maar dat dat straks binnen no time naar buiten plopt. Ik ben benieuwd :) Hartje klopte goed gelukkig!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 19:56:31 #282
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_191283712
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
pi_191284051
Gefeliciteerd Smash-it! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat nu ondanks de vroeggeboorte en alles wat tegen zat.

Veel geluk gewenst!
pi_191284073
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:56 schreef Smash-it het volgende:
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu goed gaat :)
pi_191284529
Smash it van harte gefeliciteerd met je kleine meisje! :* O+ Fijn dat alles goed gaat nu :)
pi_191284588
Zo-is-dat wat fijn dat je kleine nog binnen zit, daar kwam ik even voor spieken :)
pi_191285331
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:56 schreef Smash-it het volgende:
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
Dat liep dan wel even anders dan verwacht.... Maar gefeliciteerd met je meisje! O+
pi_191285344
Gefeliciteerd Smash-it! Fijn dat het jullie goed vergaat. Geniet!
pi_191285430
Voor diegene die na 01-07 zijn uitgerekend.. Al nagedacht over de WIEG? 't nieuwe partnerverlof?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:34:15 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191285511
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:56 schreef Smash-it het volgende:
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
Gefeliciteerd *O* fijn dat alles OK is nu.
Resistance is futile.
pi_191285529
Gefeliciteerd Smash!
pi_191285554
Jeaaahh ik heb verlof 🥳🥳🥳denk dat ik eerst een week ga slapen en dan weer eens wat ga uitvoeren 😂
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:39:18 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191285611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor diegene die na 01-07 zijn uitgerekend.. Al nagedacht over de WIEG? 't nieuwe partnerverlof?
Mijn partner is niet in loondienst maar hoog tijd dat dit voor mannen ook gewoon normaal wordt. 2 weken om te genieten van je kindje is bij lange na niet genoeg.
Resistance is futile.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:42:03 #294
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191285654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor diegene die na 01-07 zijn uitgerekend.. Al nagedacht over de WIEG? 't nieuwe partnerverlof?
Ik krijg al tien dagen van de baas en ga dat aanvullen met WIEG. En dan als mijn vrouw weer gaat werken neem ik het laatste beetje wieg op. Zodat zij rustig kan werken en weet dat ik bij mini ben ipv stress over opvang OID.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191285840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 20:52 schreef Chan het volgende:
Zo-is-dat wat fijn dat je kleine nog binnen zit, daar kwam ik even voor spieken :)
Lief O+ Ja zooo blij mee! Aanstaande maandag mogelijk de laatste afspraak in het ziekenhuis zelfs, als alles goed blijft gaan mag ik vanaf 37 weken terug naar de verloskundige. *O* duimen draaien hier hard door!

Nog steeds veel harde buiken die flink oncomfortabel kunnen zijn maar weeën zijn het niet. Ik denk dat het zou helpen als ze een beetje naar voren kantelt, ze zit klem onder m’n ribben :X hopelijk ben ik nog heel lang oncomfortabel!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:19:06 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_191286214
Gefeliciteerd, smash-it! Wat een rollercoaster zeg!
disclaimer
pi_191287495
Gefeliciteerd smash-iT!

NJ; over de WIEG, ik zou dat mijn partner enorm gunnen. Nu met een UD in de zomer vakantie hoop ik dat hij sowieso 4 weken (waarvan 3 weken vakantie) thuis kan zijn. De vorige keer werd hij in de kraamweek alweer op het werk verwacht. Hij wilde daar weg, dus de tijd die hij tussendoor weg mocht werd besteed aan sollicitatiegesprekken. :{
Daarnaast vond ik zelf de vorige keer weer bij 11 weken weer aan het werk gaan niet tof en zou deze keer graag wat langer thuis zijn. Ouderschapsverlof wordt bij lange na niet tegen 70% gedaan dus ik vind de optie die toekito noemt ook wel een goede. Misschien dat we het dan delen ik 2 weken , hij 2 weken oid.
MAAR, hij werkt in een klein bedrijf, hij is momenteel de enige werknemer (en 2 bazen) en ik vraag me af of zij het een optie vinden. Aan de andere kant is het wel een recht, lastig hoor.
pi_191288000
Gefeliciteerd Smash! Wat fijn dat het zo goed gaat!
pi_191290854
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
pi_191291062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
Ah top! Thanks voor de tip, ga ik vast vitamines halen voor na de bevalling ^O^ Voor nu heb ik er genoeg, ook met een 1+1 gekocht
  zaterdag 1 februari 2020 @ 09:52:14 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191291349
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
Ik ga zo ff langs!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')