abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 19:25:00 #101
5428 crew  miss_sly
pi_191105621
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:13 schreef Chan het volgende:
Dank dank dank allen O+

Zo bijzonder, ineens mama van twee zoons. We doen het deze week nog heel rustig aan, eerst eens kennismaken met elkaar en dan komt de rest wel weer. O+
Gefeliciteerd! Wat fijn en bijzonder dat je nu mama van twee bent, twee zoons! Veel geluk en gebiet van het kennis maken met elkaar ❤
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator zondag 19 januari 2020 @ 20:05:57 #102
269689 crew  Viv
pi_191106850
Gefeliciteerd Chan O+
pi_191106987
Gefeliciteerd Chan! *G*
pi_191106994
Gefeliciteerd Chan *O*
Twee zoons zijn echt heel erg tof O+ Veel geluk met elkaar :*
pi_191111224
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:55 schreef _aurum_ het volgende:

Zijn er mensen hier die baby/kinderehbo cursus gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje te doen tijdens je zwangerschapsverlof? Zit er wel aan te denken om 't te doen, want ik heb 0 ehbo kennis en het kan wel handig zijn
Ik zou het wel doen en dan over een jaar een herhaling.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_191111429
Gefeliciteerd Chan *O* O+
pi_191111479
Gefeliciteerd, Chan! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_191115238
In navolging van @Seven. @Miezziej en @Michelangela kom ik voorzichtig hier om de hoek kijken. :9

Ik las stiekem al mee vanaf de eerste positieve zwangerschaptest ~ 3 weken geleden, maar durfde nog niet mee te posten uit stomme angst het te jinxen. :+ Vandaag hebben we intake+echo gehad bij de verloskundige en durf ik het te melden: mijn vriendin is zwanger! Als alles goed gaat zijn we eind van de zomer ouders van twee kinderen. Augustus 2018 is onze dochter geboren en we gaan nu hopen dat Augustus 2020 kindje nummer twee komt!

Volgens de meting vandaag is ze precies 8 weken zwanger, maar over 2 weken hebben we dan al de termijnecho om te kijken of het nog naar voor of achter gezet moet worden. Spannend wel weer!! :P
pi_191115895
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo O+

Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuis *O* morgen 34 weken, al twee weken bonus :D

En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding 8-) O+
pi_191115917
Gefeliciteerd Chan!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_191119490
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:

Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuis *O* morgen 34 weken, al twee weken bonus :D

En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding 8-) O+
't blijft zo bijzonder hé.. Het was direct via de buikecho te zien en het hartje direct zichtbaar. Bij de eerste moesten we een week later terugkomen omdat het hartje nog niet zichtbaar was, blijft dan nog even spannend, dus dit was geweldig dat het direct zo goed te zien was.

Zo tof dat je al zoveel kunt zien nu hé. O+
pi_191119624
NJ zo blij voor jullie O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator maandag 20 januari 2020 @ 20:05:14 #114
269689 crew  Viv
  maandag 20 januari 2020 @ 22:46:04 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191123963
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:16 schreef NicolasJoy het volgende:
In navolging van @:Seven. @:Miezziej en @:Michelangela kom ik voorzichtig hier om de hoek kijken. :9

Ik las stiekem al mee vanaf de eerste positieve zwangerschaptest ~ 3 weken geleden, maar durfde nog niet mee te posten uit stomme angst het te jinxen. :+ Vandaag hebben we intake+echo gehad bij de verloskundige en durf ik het te melden: mijn vriendin is zwanger! Als alles goed gaat zijn we eind van de zomer ouders van twee kinderen. Augustus 2018 is onze dochter geboren en we gaan nu hopen dat Augustus 2020 kindje nummer twee komt!

Volgens de meting vandaag is ze precies 8 weken zwanger, maar over 2 weken hebben we dan al de termijnecho om te kijken of het nog naar voor of achter gezet moet worden. Spannend wel weer!! :P
Gefeliciteerd, wat leuk! En de jinx-angst, herkenbaar :') . 2 uur last van gehad en toen ben ik gaan posten en aankondigen :+ . Er kan zoveel misgaan en als het niet gaat zoals je hoopt, dan kun je op veel steun rekenen :) . Dus.. gewoon genieten!!
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2020 @ 22:46:56 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191123979
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:

Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Resistance is futile.
pi_191126552
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik breek even in. Ik vond het voeden de eerste weken heftig, het kolven na m'n verlof combineren met m'n werk echt shit, maar nu ik niet meer kolf en nog maar twee keer per dag voed, is het zo relaxt en genieten voor ons allebei O+ Het gaat nu zo makkelijk en fijn, eigenlijk vanaf 1 jaar is het geen investering meer. Zo voelde ik het. Ik denk dat dit voor wel meer vrouwen geldt. Dus als je die eerste maanden/het eerste jaar hebt volgemaakt, gaat het daarna eigenlijk vanzelf.
pi_191126679
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik spreek even voor mezelf als ik zeg dat je niet op voorhand weet hoe het loopt... bv geven is een combi van je eigen lijf en je kindje en daar van te voren vaste periodes aan koppelen is naar mijn idee weinig helpend.

Ik zelf heb mijn oudste 2 jaar gevoed. Hij is op zijn verzoek gestopt met drinken, had er geen behoefte meer aan. Dat was prima zo. Als
hij echter nog wat langer had gewild had ik dat ook prima gevonden. Mijn middelste een jaar, toen bleek ik dus opnieuw zwanger en toen stopte mijn melkproductie. Als ik niet zwanger zou zijn geworden, dan denk ik dat ik jongste nog wel aan de borst zou hebben gehad nu (ze is nu 17 maanden).

Bij baby3 gaan we zeker weer voor borstvoeding, maar voor hoe lang? Dat zal de tijd leren!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:42:25 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_191126728
Gefeliciteerd, NJ. Fijn dat alles er goed uitzag. Kom je dan nog in augustus uit ja, qua UD?

Ik was overigens wél blij dat borstvoeding na een jaar klaar was. Het was op het eind allerminst relaxed genieten, maar een bijt / trek / duwstrijd. Bij een newborn ben ik nog bereid die strijd te voeren, maar bij een dreumes niet meer :')
disclaimer
pi_191126771
Ik hóop weer twee jaar te kunnen voeden, onze oudste is pas een tijd deze zwangerschap in zelf gestopt O+
Ik zou heel graag onze tweede ook zelf het moment van stoppen laten bepalen als het nog een keer zo mag gaan als deze periode O+

Ik had net als mrs Peel dat het steeds makkelijker werd, dus steeds meer gemak en genieten. We zullen zien hoe het deze keer zal gaan maar ik ga er zeker mijn best voor doen en heel hard op hopen dat ik babyzusje ook zo lang bij me mag laten drinken *O*
pi_191127182
Ik heb besloten om flesvoeding te geven. Bij Noor heb ik wel drie maanden bv gegeven, maar bij de 2 maanden kelderde ze al in gewicht. Meer aanleggen werkte ook niet, dus ik denk dat mijn bv gewoon niet toereikend genoeg was. Bovendien merkte ik ook gewoon dat bv niks voor mij is, de eerste keer dat ik haar een fles gaf.... wat een rust kwam er over me heen. Eigenlijk had ik dat eerder moeten doen, maarja... iets met schuldgevoel.
En dat vind ik wel erg kwalijk, dat gedram dat bv het beste is. Als de bv goed verloopt, dán is het inderdaad de beste voeding. Maar in de praktijk verloopt bv geven heel wat keren niet vlekkeloos en dankzij dat bv gedram ervaren heel wat moeders de eerste periode met hun baby als niet leuk. Falend en teleurgesteld gevoel, verdrietig,...

Het is jammer dat je bij die instanties die bv de hemel in prijzen alleen rooskleurige verhalen hoort en dat het vanzelfsprekend is om maandenlang bv te geven, terwijl het dat gewoon niet is.

Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten en als mijn bv met Noor soepel verliep, zou ik het zo weer doen. Maar ik moest dit gewoon eventjes kwijt :)
pi_191127239
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is jammer dat je bij die instanties die bv de hemel in prijzen alleen rooskleurige verhalen hoort en dat het vanzelfsprekend is om maandenlang bv te geven, terwijl het dat gewoon niet is.
Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).

Ik heb Ketel ruim 2,5 jaar gevoed (gestopt toen ik weer zwanger werd) en zit bij Welpje nu op bijna 16 maanden. Bij mij is borstvoeding altijd zo goed als vlekkeloos verlopen en ik ben me er zeer bewust van dat ik daar veel mazzel mee gehad heb. Zo lang voeden was origineel helemaal niet mijn plan, maar omdat het zo soepel liep leek stoppen me altijd meer gedoe dan doorgaan. Op het einde dronk hij wel alleen nog maar voor het slapen gaan, de rest afbouwen was daarvoor al heel natuurlijk gegaan.

Ik zie dit keer wel waar het schip strandt. Maar er komt geen derde dus er zal misschien een minder natuurlijk stop-moment komen dan bij Ketel.
pi_191127374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).

Ik wilde ook geen discussie ontketenen, maar toch zit het me best hoog :) Misschien ook omdat ik besloten heb om flesvoeding te geven. Ik lees berichten hier over bv geven en ondanks ik weet dat ik hier geen type voor ben en de bv de vorige keer niet liep zoals het zou moeten, voel ik me toch ook voor een deel schuldig. Het is dubbel: want aan de andere kant vind ik niet dat ik me schuldig hoef te voelen. Ik probeer te doen wat het beste is voor mij en daarmee ook voor het kind. Iets in de trant van: blije moeder, blij kind.

Maar toch, het knaagt wel ja.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 09:49:22 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_191127402
Maar dat het knaagt is niet "de schuld" van anderen. Het zou ook raar zijn om niet meer te vertellen dat borstvoeding, heel sec genomen, de beste voeding is voor een baby. Dat er 1000 factoren meespelen weet iedereen. Maar deze berichten richten zich voornamelijk op vrouwen die het echt niet weten. Jij maakt een weloverwogen keuze, gebaseerd op eigen ervaringen. Probeer daar dan ook achter te staan.
disclaimer
pi_191127453
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:49 schreef SQ het volgende:
Maar dat het knaagt is niet "de schuld" van anderen. Het zou ook raar zijn om niet meer te vertellen dat borstvoeding, heel sec genomen, de beste voeding is voor een baby. Dat er 1000 factoren meespelen weet iedereen. Maar deze berichten richten zich voornamelijk op vrouwen die het echt niet weten. Jij maakt een weloverwogen keuze, gebaseerd op eigen ervaringen. Probeer daar dan ook achter te staan.
Dat is ook zo. Ik wil ook weer niet zo rancuneus overkomen en de boel verpesten met mijn post.

Naja, verder maar weer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')