Gefeliciteerd! Wat fijn en bijzonder dat je nu mama van twee bent, twee zoons! Veel geluk en gebiet van het kennis maken met elkaar ❤quote:Op zondag 19 januari 2020 19:13 schreef Chan het volgende:
Dank dank dank allen![]()
Zo bijzonder, ineens mama van twee zoons. We doen het deze week nog heel rustig aan, eerst eens kennismaken met elkaar en dan komt de rest wel weer.
Ik zou het wel doen en dan over een jaar een herhaling.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:55 schreef _aurum_ het volgende:
Zijn er mensen hier die baby/kinderehbo cursus gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje te doen tijdens je zwangerschapsverlof? Zit er wel aan te denken om 't te doen, want ik heb 0 ehbo kennis en het kan wel handig zijn
't blijft zo bijzonder hé.. Het was direct via de buikecho te zien en het hartje direct zichtbaar. Bij de eerste moesten we een week later terugkomen omdat het hartje nog niet zichtbaar was, blijft dan nog even spannend, dus dit was geweldig dat het direct zo goed te zien was.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo![]()
Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuismorgen 34 weken, al twee weken bonus
![]()
En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding![]()
Gefeliciteerd, wat leuk! En de jinx-angst, herkenbaarquote:Op maandag 20 januari 2020 14:16 schreef NicolasJoy het volgende:
In navolging van @:Seven. @:Miezziej en @:Michelangela kom ik voorzichtig hier om de hoek kijken.![]()
Ik las stiekem al mee vanaf de eerste positieve zwangerschaptest ~ 3 weken geleden, maar durfde nog niet mee te posten uit stomme angst het te jinxen.Vandaag hebben we intake+echo gehad bij de verloskundige en durf ik het te melden: mijn vriendin is zwanger! Als alles goed gaat zijn we eind van de zomer ouders van twee kinderen. Augustus 2018 is onze dochter geboren en we gaan nu hopen dat Augustus 2020 kindje nummer twee komt!
Volgens de meting vandaag is ze precies 8 weken zwanger, maar over 2 weken hebben we dan al de termijnecho om te kijken of het nog naar voor of achter gezet moet worden. Spannend wel weer!!
Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!quote:Op maandag 20 januari 2020 14:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd NicolasJoy! Wat heerlijk zo’n eerste echo![]()
Wij hadden weer controle vanochtend, misschien wel de een na laatste in het ziekenhuismorgen 34 weken, al twee weken bonus
![]()
En oh zo zoet, papa was mee en smolt (net als ik hoor) tot een plasje want onze kleine meid ging duimen tijdens de echo! En je zag het tongetje bewegen omdat ze slikte. Ze is nu al aan t oefenen voor 2 jaar borstvoeding![]()
Ik breek even in. Ik vond het voeden de eerste weken heftig, het kolven na m'n verlof combineren met m'n werk echt shit, maar nu ik niet meer kolf en nog maar twee keer per dag voed, is het zo relaxt en genieten voor ons allebeiquote:Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Ik spreek even voor mezelf als ik zeg dat je niet op voorhand weet hoe het loopt... bv geven is een combi van je eigen lijf en je kindje en daar van te voren vaste periodes aan koppelen is naar mijn idee weinig helpend.quote:Op maandag 20 januari 2020 22:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga jij 2 jaar borstvoeden? Respect!
Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is jammer dat je bij die instanties die bv de hemel in prijzen alleen rooskleurige verhalen hoort en dat het vanzelfsprekend is om maandenlang bv te geven, terwijl het dat gewoon niet is.
Ik wilde ook geen discussie ontketenen, maar toch zit het me best hoogquote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:31 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik herken dit niet, ik zie juist bij bv-positive organisaties ook veel erkenning voor wat er mis kan gaan (en wat je daar dan eventueel aan kan doen buiten de switch naar fv, dat wel).
Dat is ook zo. Ik wil ook weer niet zo rancuneus overkomen en de boel verpesten met mijn post.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:49 schreef SQ het volgende:
Maar dat het knaagt is niet "de schuld" van anderen. Het zou ook raar zijn om niet meer te vertellen dat borstvoeding, heel sec genomen, de beste voeding is voor een baby. Dat er 1000 factoren meespelen weet iedereen. Maar deze berichten richten zich voornamelijk op vrouwen die het echt niet weten. Jij maakt een weloverwogen keuze, gebaseerd op eigen ervaringen. Probeer daar dan ook achter te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |