abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191165067
Een hoop nieuwe aanwas, gefeliciteerd allemaal!

Wat een vervelend nieuws xzaz, ik duim voor je dat het achteraf meevalt.

Ik heb onlangs ook de 20wk echo gehad en er was op de baby niks aan te merken. Op dit moment ligt de placenta te dicht bij de baarmoedermond dus moet ik rond 32 weken terug komen. Hopelijk is hij dan wat mee omhoog gegroeid. :X
Ohja en het wordt een meisje :s)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:13:08 #202
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191169480
Ik schuif ook aan!

Vandaag 14 weken zwanger van de 2e (een surprise zwangerschap), onze zoon is in november 3 jaar geworden.
Ik ben 24 juli uitgerekend dus het juli lijstje wordt wat langer :P

Ik lurk vooral (‘s nachts :') ;( ) en ben niet goed in mega quote posts enzo maar ik leef met iedereen mee!

Wij hebben gelukkig al flink wat echo’s gehad omdat we vrijwillig mee doen aan een onderzoek vh EMC (generation R). Toch wel fijn in die 1e onzekere maanden! Nieuwe kandidaten zijn altijd welkom dus mocht er iemand interesse hebben...

Over 2 weken tijdens de 16 weken controle bij de vk laten we meteen het geslacht bepalen O+
Ik wil nu in de sale HEEL graag gericht op geslacht shoppen dus ik denk dat ik maar gewoon voor beide shop en over 2 weken 1 batch retourneer :@
First world problems :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 24 januari 2020 @ 07:14:19 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_191169493
Gefeliciteerd, queens!
Ja, dat is ook een tactiek :D
disclaimer
pi_191169573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kan altijd de OP aanpassen :P ik zet je er gewoon bij!
Haha, helemaal goed! Maakt het wel nog echter. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:27 schreef Miezziej het volgende:

[..]

De ene dag gaat beter dan de andere :+ De tijd gaat wel wat sneller dan mijn eerste zwangerschap voor mijn gevoel, ik ben natuurlijk druk met mijn dochter :+ Maar als ik dan heel moe ben, heb ik eerder de neiging om te denken dat het komt door een drukke dag met M. dan door de zwangerschap.
Volgens eigen telling vandaag 7 weken dus dat is ook nog niet echt super lang natuurlijk :P heb stiekem wel de neiging om te vragen om een vroege echo :@. Volgende week heb ik intake. Over 3,5 week pas de echo in principe, ongeduldig ;(
Bij M. had ik al 2 echo's gehad voor de officiële termijnecho dus ja :D (door bloedverlies)

Blij dat ik niet de enige ben Seven :D Ik vind het wel leuk, mijn onzekerheden delen met de andere nieuwe aanwas :+
Ben vandaag wel mijn sleutels vergeten, dat is echt nog nooit gebeurd. Zwangerschapsbrein? _O-
Herkenbaar! Nu is het voor mij als man natuurlijk sowieso anders, maar ik merk dat we toch op de een of andere manier er iets minder mee bezig zijn van dag tot dag doordat je al druk bent met je gezin zeg maar. :9 Maar als ik kijk naar de kwaaltjes hier... geen twijfel. :+ Die vermoeidheid zal alleen maar extra zijn..

Denk je niet dat ze met de intake misschien alvast proberen te kijken? Hier hadden we de 1e zwangerschap de intake met 7 weken, de echo met 9, maar met de intake hebben ze toch even vlug gekeken. Vond het ook wel fijn, want als het niet goed zou zitten, om dan 60-90 minuten te moeten babbelen eerst over het hoe of wat... Zou het gewoon eens vragen!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan genetisch zijn kan door een ziekte komen tijdens de prille zwangerschap of gewoon klein hoofd. Afwachten maar..
Mmm, spannend.. Lukt het een beetje niet te druk te maken?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef Queens het volgende:
Ik schuif ook aan!

Vandaag 14 weken zwanger van de 2e (een surprise zwangerschap), onze zoon is in november 3 jaar geworden.

Ik lurk vooral (‘s nachts :') ;( ) en ben niet goed in mega quote posts enzo maar ik leef met iedereen mee!

Wij hebben gelukkig al flink wat echo’s gehad omdat we vrijwillig mee doen aan een onderzoek vh EMC (generation R). Toch wel fijn in die 1e onzekere maanden! Nieuwe kandidaten zijn altijd welkom dus mocht er iemand interesse hebben...

Over 2 weken tijdens de 16 weken controle bij de vk laten we meteen het geslacht bepalen O+
Ik wil nu in de sale HEEL graag gericht op geslacht shoppen dus ik denk dat ik maar gewoon voor beide shop en over 2 weken 1 batch retourneer :@
Gefeliciteerd! Hoe onverwacht is het? :9 Totaal niet gepland, wel gewenst, of ... ? :+

EMC, dat is Rotterdam toch? Hier net iets te ver weg. :9 Wel heel tof dan de extra echo's!

Lastig wachten zo met die kleertjes hé! O-)
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 07:44:34 #205
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191169735
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:14 schreef wolfrolf het volgende:
@:SQ eigenlijk 30 juli trouwens uitgerekend, maar wij denken eerder vroeg augustus. zet anders maar gewoon 30 juli in de OP. dit staat ook zo gek tussen die normale data :P
30 juli is een geweldige dag om geboren te worden O-)
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_191170822
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:44 schreef Peejtur het volgende:

[..]

30 juli is een geweldige dag om geboren te worden O-)
Ervaringsdeskundige gok ik? :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191170858
Voor mensen die in Rotterdam e.o. wonen, op de Hogeschool in Rotterdam zoeken ze geregeld zwangeren (20-30 weken geloof ik) zodat studenten echoscopie kunnen oefenen met het maken van echo's :) Uiteraard zit er een opgeleide en gediplomeerde echoscopiste bij. Gratis en voor niks wat extra echo's!
pi_191171006
Gefeliciteerd Queens!

Ik merk hier sinds een paar dagen dat de bewegingen van de baby anders beginnen te worden. Ik ben nu 29 weken zwanger. Eerder zag ik mijn buik flink omhoog komen als er een voet de lucht in ging maar inmiddels voelt het meer als schuiven en draaien en zie ik enkel alleen flinke harde bobbels uitsteken, wat dan billen of een hoofd is. 😅 Zou dat komen doordat de baby al wat krapper zit?
pi_191171054
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:13 schreef Queens het volgende:
Ik schuif ook aan!

Welkom O+
We hebben bij onze vorige zwangerschappen ook samen gepost volgens mij :9
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:20:13 #210
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191171191
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:49 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige gok ik? :P
Ja ikzelf haha
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_191171455
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor mensen die in Rotterdam e.o. wonen, op de Hogeschool in Rotterdam zoeken ze geregeld zwangeren (20-30 weken geloof ik) zodat studenten echoscopie kunnen oefenen met het maken van echo's :) Uiteraard zit er een opgeleide en gediplomeerde echoscopiste bij. Gratis en voor niks wat extra echo's!
Kom niet uit de regio rotterdam, maar is er een webpagina waar je je hiervoor kan aanmelden?
pi_191171961
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Kom niet uit de regio rotterdam, maar is er een webpagina waar je je hiervoor kan aanmelden?
Ik zal zo even voor je kijken. Ik zag het op Facebook staan.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:31:41 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191173800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:26 schreef NicolasJoy het volgende:

Mmm, spannend.. Lukt het een beetje niet te druk te maken?

Nee, maar we moeten gewoon realistisch blijven; ja er is een afwijkende norm dat wil niet gelijk zeggen dat er ook daadwerkelijk een fysieke afwijking is. Ach over 4 weken weten we het.

Iedereen die 'normaal' zwanger is gefeliciteerd *O*.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 22:21:30 #214
206877 Queens
pi_191182010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 07:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoe onverwacht is het? :9 Totaal niet gepland, wel gewenst, of ... ? :+

EMC, dat is Rotterdam toch? Hier net iets te ver weg. :9 Wel heel tof dan de extra echo's!

Lastig wachten zo met die kleertjes hé! O-)
Totaal niet gepland (sinds bevalling op zoek naar de voor mij ‘perfecte’ anticonceptie) maar na de initiële shock kwam uiteraard ook de blijdschap.

Rotterdam inderdaad, jammer dat het te ver weg voor jullie is!

Ik heb vandaag unisex geshopt bij een pop up store (geen retourmogelijkheden }:| )...ik vind het heel knap dat men dat een hele zwangerschap kan volhouden zeg :D
  vrijdag 24 januari 2020 @ 22:27:43 #215
206877 Queens
pi_191182149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:07 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Welkom O+
We hebben bij onze vorige zwangerschappen ook samen gepost volgens mij :9
Klopt! Toen ik jou zag posten dacht ik ‘dan moet ik ook!’. Nog gefeliciteerd!

En herkenbaar wat je zegt, je bent zo druk met je peuter dat alle energie daarheen lijkt te gaan. Maar de tijd gaat daardoor ook wel een stuk sneller lijkt het, de 12 weken mijlpaal leek de vorige keer wel een eeuw te duren.

Bedankt voor de felicitaties en het warme welkom, allen O+
pi_191182697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:02 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Queens!

Ik merk hier sinds een paar dagen dat de bewegingen van de baby anders beginnen te worden. Ik ben nu 29 weken zwanger. Eerder zag ik mijn buik flink omhoog komen als er een voet de lucht in ging maar inmiddels voelt het meer als schuiven en draaien en zie ik enkel alleen flinke harde bobbels uitsteken, wat dan billen of een hoofd is. 😅 Zou dat komen doordat de baby al wat krapper zit?
Bij mij ook meer geschuif en gedraai! Ik vind het af en toe echt een naar gevoel ondanks dat het fijn is dat het er is.. als je begrijpt wat ik bedoel 😂 echt harde trappen zijn er niet meer. Mijn verloskundige zei dat ze nu alleen nog om haar as draait, hoewel ze nog niet vast in bekken ligt (33 weken hier). Ik las ergens dat ze nog koppeltje kunnen duikelen maar vraag me serieus af hoe dan, voelt niet echt alsof er nog plek is 😜
pi_191184852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:21 schreef Queens het volgende:

[..]

Totaal niet gepland (sinds bevalling op zoek naar de voor mij ‘perfecte’ anticonceptie) maar na de initiële shock kwam uiteraard ook de blijdschap.

Ik heb vandaag unisex geshopt bij een pop up store (geen retourmogelijkheden }:| )...ik vind het heel knap dat men dat een hele zwangerschap kan volhouden zeg :D
Hadden jullie nog wel de wens, of is die wens ook gekomen met de zwangerschap?

Heel netjes dat je dan toch unisex hebt gekocht en niet pakketten vol! :9 Ik zag hier het 'vraag en aanbod' topic straks al vol staan! :P Hier is het zelfs zo dat we eigenlijk kleertjes genoeg hebben denk ik... Onze eerste was van augustus, dus als er nu augustus een soortgelijk maatje uit weet te komen dan zit alles precies goed in het jaargetijde. En slijten deed het toen nog niet echt.. Maar of dat gaat lukken, amper tot niks shoppen.. :+
pi_191185182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:21 schreef Queens het volgende:

[..]

Hier zwanger van onze derde, ook een verrassing. Dus ik kan me je shock voorstellen. Maar, tegen de tijd dat je je derde trimester ingaat is het vast, net als bij mij nu, toch ook heel vanzelfsprekend en logisch ofzo weer allemaal..

Ik weet dus het geslacht niet. Ik heb wel nieuwe unisex pakjes gekocht. Meisjeskleding (van onze jongste) heb ik nog zat, maar jongenskleding (oudste) had ik dus al weggedaan. Met de uniseks pakjes redden we t de eerste dagen in ieder geval en daarna ga ik online shoppen :D
  zaterdag 25 januari 2020 @ 08:05:05 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_191185204
Kijkt naar OP...

Het moet haast wel een meisje zijn sillie, anders ben je c-c-combobreaker :D
disclaimer
  zaterdag 25 januari 2020 @ 08:29:41 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191185325
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:05 schreef SQ het volgende:
Kijkt naar OP...

Echt he :D

Meisjesinvasie!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191185375
quote:
Kijkt naar OP...

Ik zou zeggen dat statistisch gezien ik juist meer kans maak op een jongen, want de kans dat er alleen maar meisjes geboren worden in maart lijkt me erg klein :o .

Kortom; we weten nog niks :D
  zondag 26 januari 2020 @ 10:07:36 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191199571
Hmm.. weet even niet of dit het juiste topic is..

Het lijkt alsof mijn streepjes lichter worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een geruststellend woordje?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 26 januari 2020 @ 10:11:22 #223
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191199597
He gedver wat eng Barrel :{
Ik geloof niet dat daar iets geruststellends over te zeggen is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191199615
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh, alsjeblieft, stop met testen!

Ik snap dat je duidelijkheid wilt, maar dat is de eerste weken gewoon heel lastig. De concentratie van je urine kan wisselen, wat ook de uitslag op de test kan beinvloeden. Die CB digital tests klopten bij mij ook niet altijd en lijntjes op normale testen wisselden ook wel is van kleur.

Kijk, het kan natuurlijk ook duiden op dat er iets mis is, maar ook dát weet je pas als het écht mis is (of gezien wordt bij een echo), met enkel testen kom je daar niet achter...
pi_191199619
Het enige wat ik kan zeggen is dat een streep een streep is, maar in jouw schoenen had ik minstens zo bezorgd geweest. ;(

Sterkte! Wanneer heb je een echo geplanned?
  zondag 26 januari 2020 @ 10:32:56 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191199735
Echo is volgende week maandag geplanned..

En ik stop nu ook met testen.. was vrijdag thuis gekomen en wilde een live test doen met mn vent..(die Ik 3 weken niet gezien had) daar schrokken we nogal van.. dus vandaag maar weer gedaan en zelfde resultaat.. dus. }:|

Ik ga maar even in een hoekje zitten en hopen dat het vandaag niet mis gaat.. want ik vier mn verjaardag.. :{
pi_191200409
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
Doe je het wel met ochtendurine?

als je het overdag doet en je hebt veel gedronken verdunt dat de HCG concentratie natuurlijk.

Ik duim voor jullie :*
pi_191200536
@Barreltje ik snap dat je hier onzeker van wordt, maar probeer niet te stressen, want een lichtere streep zegt in principe niets.

Een streep is een streep en zolang jij geen bloedingen krijgt, hoef je je niet ongerust te maken.
Door de grote hoeveelheid hcg kan de test lichter uitslaan. Het kan wisselen.

Ik had 4 tests gedaan tijdens mijn zwangerschap. De eerste 2 waren dikkere strepen dan de laatste 2.

Ik zou zeggen wacht het af, blijf positief en zeker (nog) niet stressen. Als het misgaat dan gaat het mis en kan je het niet voorkomen door te stressen, maar als het niet misgaat heb je voor niets zitten stressen. En dat is niet goed tijdens de zwangerschap.
pi_191200576
Barrel, ik duim zeker ook! Gelukkig zijn er wat dames die je misschien gerust kunnen stellen :) Probeer een beetje van je verjaardag te genieten.
  zondag 26 januari 2020 @ 11:56:27 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191200819
Och Barrel, ik snap je zorgen :*.
Ik duim voor je!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191201017
Barrel, ik ga heel hard voor je duimen dat de testen per toeval lager uitslaan. Hopelijk brengt je verjaardag ook wat afleiding. :*
pi_191201396
Hoeveel weken zou je nu zijn Barrel? Ik hoop zo dat dit gaat om een 'hook effect' waarbij je hcg level zo hoog is dat testen lichter uit vallen.
  zondag 26 januari 2020 @ 12:45:40 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191201424
@Barreltje :* :*

Hopelijk gewoon een glitch.
Resistance is futile.
pi_191201468
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 10:32 schreef Barreltje het volgende:
Echo is volgende week maandag geplanned..

En ik stop nu ook met testen.. was vrijdag thuis gekomen en wilde een live test doen met mn vent..(die Ik 3 weken niet gezien had) daar schrokken we nogal van.. dus vandaag maar weer gedaan en zelfde resultaat.. dus. }:|

Ik ga maar even in een hoekje zitten en hopen dat het vandaag niet mis gaat.. want ik vier mn verjaardag.. :{
Toen mijn moeders voor moeders consulente langs kwam deed ik een test midden op de dag en was deze ook lichter, volkomen normaal gaf zij aan.
Ben nu 23 weken en alles verloopt goed tot nu toe.
No worries, geniet van je verjaardag.
  zondag 26 januari 2020 @ 13:46:16 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191202116
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:43 schreef coccinelle het volgende:
Hoeveel weken zou je nu zijn Barrel? Ik hoop zo dat dit gaat om een 'hook effect' waarbij je hcg level zo hoog is dat testen lichter uit vallen.
6 weken.. dan zou het om een tweeling moeten gaan _O-

En dan heb ik ook de digitale nog.. daar zou ik dan van verwachten dat ie 4+ aangeeft eigenlijk..

Nou goed. Verjaardag dan maar! ^O^
pi_191202332
Spannend Barreltje! Hopelijk gaat gewoon alles goed. Ik zal voor je duimen en ik wens je een hele fijne verjaardag toe! 🎉
  zondag 26 januari 2020 @ 15:17:28 #237
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_191203179
Ach wat vervelend Barreltje.
Voor wat het waard is: mijn test voor moeders voor moeders bij zoonlief was ook veel lichter dan de (vele O-) )streepjes die ik daarvoor zelf geplast had. Het betekende in mijn geval niets.
Ik duim heel hard dat het bij jou ook niets betekend!!
  zondag 26 januari 2020 @ 17:36:24 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191205550
:{ Jakkes Barreltje... Geen geruststellende woorden... Ik blijf voor je duimen tot je meer weet. :* O+
  zondag 26 januari 2020 @ 18:55:16 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191207135
Positief blijven en genieten van je verjaardag is niet verplicht hoor en heeft gelukkig ook geen effect op hoe het in je baarmoeder gaat. Ik zou het gewoon doodeng vinden al zegt het weinig.

Sterkte met wachten :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191207243
Helemaal wat Lemijn zegt! Sterkte met afwachten, Barreltje :*
  zondag 26 januari 2020 @ 22:07:46 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_191210519
Barrel, ik kan me erg goed voorstellen dat je in de stress schiet. Ik denk aan je :* sterkte met het wachten!
disclaimer
pi_191210648
Barreltje. Wat een stress. Sterkte met wachten. Ik blijf duimen :*
pi_191214597
Barreltje, hoe is het met je?
  maandag 27 januari 2020 @ 10:58:45 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191215272
Ja wel good hoor.. ok doe aan de kop-in-het-zand tacktiek.. het is gewoon een tweeling enzo.. in ieder geval (nog) geen bloeding en heb een leuke avond gehad gister. ^O^
pi_191215349
Tweeling it is, goede instelling! Fijn dat je nog een leuke verjaardag had (gefeliciteerd nog/alvast!). Ik duim dat de week heel snel voorbij gaat en dat je over een week een prachtige echo hebt :)
pi_191217248
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:58 schreef Barreltje het volgende:
Ja wel good hoor.. ok doe aan de kop-in-het-zand tacktiek.. het is gewoon een tweeling enzo.. in ieder geval (nog) geen bloeding en heb een leuke avond gehad gister. ^O^
Nu dan ook even niet meer getest, of kun je dat dan niet laten? :9
  maandag 27 januari 2020 @ 16:25:39 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191219221
Super dat je een leuke avond hebt gehad Barrel! Ik duim rustig verder voor je :).

Hier alweer 29 weken vandaag :o. Nog 5 weken werken :o. Gaat echt opschieten nou voor m'n gevoel. Ben stiekem al wel toe aan verlof. Merk dat m'n productiviteit en concentratie niet meer als vanouds zijn :N. En aan het eind van de dag is mn buik echt heel erg gespannen en heb ik übercankels.
  maandag 27 januari 2020 @ 17:00:24 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191219628
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Nu dan ook even niet meer getest, of kun je dat dan niet laten? :9
Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kan de gyn meteen uitleg geven..

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 27-01-2020 23:20:39 ]
  maandag 27 januari 2020 @ 20:42:52 #249
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191223279
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kan de gyn meteen uitleg geven..
knuf!!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191223446
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zie het volgende week wel gewoon.. en als het dan niet goed is, dan kanker gyn meteen uitleg geven..
Ik hoop dat de week extra snel gaat! :*
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:41:18 #251
206877 Queens
pi_191227705
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En zo is het, hopelijk kom je de week een beetje door. In deze periode duurt het sowieso lang voordat je, naast een positieve test, wat zekerheid krijgt dus ik snap je gevoel zeker.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:52:45 #252
206877 Queens
pi_191227729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier zwanger van onze derde, ook een verrassing. Dus ik kan me je shock voorstellen. Maar, tegen de tijd dat je je derde trimester ingaat is het vast, net als bij mij nu, toch ook heel vanzelfsprekend en logisch ofzo weer allemaal..

Ik weet dus het geslacht niet. Ik heb wel nieuwe unisex pakjes gekocht. Meisjeskleding (van onze jongste) heb ik nog zat, maar jongenskleding (oudste) had ik dus al weggedaan. Met de uniseks pakjes redden we t de eerste dagen in ieder geval en daarna ga ik online shoppen :D
Och jee, een 3e als verrassingsbaby! Dat is inderdaad ook even een flinke mentale aanpassing :D
Wist je bij je andere 2 kinderen het geslacht wel?

Ik heb ook nog VEEL jongensspul liggen dus een jongetje zou wel handig zijn :@. Eergisteren heb ik toch 1 jurkje gekocht, dan heb ik dat tenminste 1x in mijn leven mogen doen :P
Verder moet ik gewoon toch maar wachten tot de echo om te shoppen (deze echo/shop drang had ik bij mijn 1e niet!)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 02:55:53 #253
206877 Queens
pi_191227736
quote:
Kijkt naar OP...

Mijn datum is de 24e ipv 14 juli :@ , misschien heb ik dat verkeerd doorgegeven. Zou je dat kunnen aanpassen? Dank!
pi_191234985
Sterkte Barreltje, duim met je mee t/m maandag!

Wij zijn dit weekend op pretecho geweest met opa en oma to be. De dame lag weer dwars, dus we hebben met mijn en moeite een paar 3D foto's kunnen krijgen, filmpje ging 'm echt niet worden (zat met dr handjes voor/langs dr gezicht). Wat ik belangrijker vond was dat mijn ouders het echt tof vonden om die echo te zien en te beseffen dat dat echt hun kleinkind is O+

On a sidenote: van de week van kraamzorg het advies gehad om geen grote flessen baby wasspul (zwitsal of iets anders) te halen, maar reisverpakkingen of proefjes. Want het kan zijn dat ze het spul niet verdraagt...alleen ik kan nergens iets vinden in zgn. reisverpakking of proefjes.

Hoe heeft de rest dit gedaan?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191235045
@_aurum_ Ik heb gewoon hetzelfde waspoeder gebruikt als voor ons, evt extra spoelen, en geen wasverzachter maar scheutje azijn. Dit verwijdert de laatste zeepresten en houdt de was zacht.

Of moest dit in SOP :o @SQ
pi_191235160
Aurum, bedoel je sop om je kindje te wassen?

Gewoon water is voor kleine babies eigenlijk wel genoeg namelijk.

Voor kleding maak ik geen onderscheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191236381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:41 schreef _aurum_ het volgende:

Wij zijn dit weekend op pretecho geweest met opa en oma to be. De dame lag weer dwars, dus we hebben met mijn en moeite een paar 3D foto's kunnen krijgen, filmpje ging 'm echt niet worden (zat met dr handjes voor/langs dr gezicht). Wat ik belangrijker vond was dat mijn ouders het echt tof vonden om die echo te zien en te beseffen dat dat echt hun kleinkind is O+

On a sidenote: van de week van kraamzorg het advies gehad om geen grote flessen baby wasspul (zwitsal of iets anders) te halen, maar reisverpakkingen of proefjes. Want het kan zijn dat ze het spul niet verdraagt...alleen ik kan nergens iets vinden in zgn. reisverpakking of proefjes.

Ik had bij mijn eerste toch gewoon grote flessen (zwitsal), maar dat verdroeg hij dus inderdaad niet.

Ik ben toen overgestapt op balneum (dat is heel zacht voor de huid) en dat heb ik toen bij de 2e maar meteen gekocht; eigenlijk verdragen alle babytjes dat wel.

En anders deze? https://www.kruidvat.nl/z(...)b-qZ66hoCVl8QAvD_BwE
pi_191236407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 02:52 schreef Queens het volgende:

[..]

Och jee, een 3e als verrassingsbaby! Dat is inderdaad ook even een flinke mentale aanpassing :D
Wist je bij je andere 2 kinderen het geslacht wel?

Ik heb ook nog VEEL jongensspul liggen dus een jongetje zou wel handig zijn :@. Eergisteren heb ik toch 1 jurkje gekocht, dan heb ik dat tenminste 1x in mijn leven mogen doen :P
Verder moet ik gewoon toch maar wachten tot de echo om te shoppen (deze echo/shop drang had ik bij mijn 1e niet!)
Bij de vorige 2 wisten we het ja. Maar nu deze hele baby al een verrassing was, was het wel passend om het nu niet te weten. :o
pi_191237155
Ik had van alles in de gratis tassen/dozen en van de negen maanden beurs toen. Had het geluk dat onze zoon geen gevoelige huid heeft maar als het niet goed uit pakt kun je de grote flessen ook prima zelf opmaken of eventueel weg geven. Reis formaat verpakkingen zijn vaak zo ongeveer even duur dus ik zou de moeite niet doen die te gaan zoeken.

Voor de baby wasjes heb ik nu een fles neutral gekocht, brave moeke als ik ben O-) als babyzusje ook zo’n gemakkelijk huidje heeft zal het wel bij deze ene fles blijven ^O^

Gister een Back up pakje maat 56 bij elkaar gezocht. Vandaag 35 weken *O* stel je voor dat ik straks een kindje krijg wat de maat 50 al ontgroeid is! Dat zou wat zijn na maatje 44 als eerste maat bij onze zoon :D :o

En haar dekentje heb ik gister afgehaakt O+ Nu nog wassen en opspannen en dan is die klaar voor lekker warm houden
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:36:27 #260
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_191237549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:41 schreef _aurum_ het volgende:

Kruidvat heeft reis verpakking Zwitsal en Etos ook gewoon
pi_191238472
:D Waar het hart vol van is, kennelijk... Ik dacht echt dat aurum naar de was vroeg 8)7

Voor het bad gebruikten wij Balneum badolie, die is erg fijn. Ik had gewoon 1 flesje, stel dat hij er toch niet tegen kon, was 1 flesje niet zo'n ramp.
pi_191238638
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:32 schreef Mrs.Peel het volgende:
:D Waar het hart vol van is, kennelijk... Ik dacht echt dat aurum naar de was vroeg 8)7

Voor het bad gebruikten wij Balneum badolie, die is erg fijn. Ik had gewoon 1 flesje, stel dat hij er toch niet tegen kon, was 1 flesje niet zo'n ramp.
Je hart ja? :o
Mijn hoofd wel overigens, ik word gek van de nooit-eindigende-was. En dan heb ik straks nog weer een baby en dus nog meer was :X 8)7 .

Ik tel af; Vandaag over 3 weken begint mijn verlof. Ongelofelijk hoe anders ik deze zwangerschap beleef dan de vorige 2. Het is fysiek zwaar, maar tegelijkertijd vliegt het voorbij voor mijn gevoel. We hebben nu heel de “denken over, praten over en beslissen voor nog een kindje te gaan-fase” overgeslagen en ik denk dat het mede daardoor komt. Deze baby was er gewoon ineens en eer ik aan dat idee gewend was, was ik ongeveer al 20 weken :+ . En bij de vorige 2 was ik al aan het idee gewend al voor ik uberhaupt zwanger was.
pi_191264610
De was eindigt hier al nooit met één, hoe wordt dat straks... Denk dat de schoonmaakster maar een dagje extra moet komen! :9 :+
pi_191267765
SPOILER
Mutsje gehaakt vandaag O+

Nu nog slofjes

Vandaag een zwangerschaps massage gedaan die ik kado had gekregen. Met een tafel met gaten voor de buik en de borsten, absolute aanrader! *O* als je de kans krijgt zeker doen! En voor de mannen: geef dit kado! O-)
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:30:03 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191267857
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:23 schreef Zo-is-dat het volgende:
SPOILER
Mutsje gehaakt vandaag O+

Nu nog slofjes

Vandaag een zwangerschaps massage gedaan die ik kado had gekregen. Met een tafel met gaten voor de buik en de borsten, absolute aanrader! *O* als je de kans krijgt zeker doen! En voor de mannen: geef dit kado! O-)
Agos, wat cute O+
Resistance is futile.
pi_191268461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:03 schreef NicolasJoy het volgende:
De was eindigt hier al nooit met één, hoe wordt dat straks... Denk dat de schoonmaakster maar een dagje extra moet komen! :9 :+
En dat wordt alleen maar erger naar mate ze ouder worden :+
pi_191268920
Oh men, ja die was.. Pff!
Ach of het nu véél of héél veel is... arme wasmachine!

Ik maakte vandaag de afspraak bij de verloskundige, as woensdag had ze al een plekje voor ons, spannend!
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:51:01 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_191269005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef Ggirl het volgende:

Ik maakte vandaag de afspraak bij de verloskundige, as woensdag had ze al een plekje voor ons, spannend!
Maar dan ben je toch pas koud zes weken? Wat vroeg dan al!
disclaimer
pi_191269041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef Ggirl het volgende:

Alleen intake, of dan ook de echo ter controle?
pi_191269110
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch pas koud zes weken? Wat vroeg dan al!
Ik was een ‘late tester’, mijn laatste menstruatie was ergens rond 15 december. Ongeveer 7,5 week met de intake.

En ze hebben het zo druk dat ze na dit plekje pas weer de 14de een plekje hadden en dan zijn we een weekendje weg.
pi_191269117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Alleen intake, of dan ook de echo ter controle?
Met echo :)
pi_191269189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:57 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Met echo :)
Spannend! Leuk vooruitzicht dan voor woensdag!
pi_191269674
Wat cute Zo-is-dat!

Ik bedoelde inderdaad iets van badolie, zal wel gaan kijken voor een flesje Balneum daar gaan we niet failliet aan :)

En mijn kruidvat/DA hadden geen reisverpakkingen :?

Hier is het nog 2 weken voor verlof en merk dat ik woorden door elkaar haal (bijv. het licht kan je zachter zetten door de volumeknop in te drukken. Je snapt wat ik bedoel maar het klopt niet helemaal :+ )

Slaap echt ruk de laatste dagen; 3 uur en dan word ik wakker om te plassen, vervolgens loop ik een uur of 2 te spoken en dan pak ik nog 1,5 a max 2 uur slaap. Dat begint me wel te nekken merk ik. Hoop dat ik dit weekend wat extra tukkie kan doen om bij te komen.

Van het weekend het baby wasgoed ophalen, mijn moeder heeft alles gewassen en gestreken /mommyforpresident w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191269761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:28 schreef _aurum_ het volgende:
Wat cute Zo-is-dat!

Ik bedoelde inderdaad iets van badolie, zal wel gaan kijken voor een flesje Balneum daar gaan we niet failliet aan :)

En mijn kruidvat/DA hadden geen reisverpakkingen :?

Hier is het nog 2 weken voor verlof en merk dat ik woorden door elkaar haal (bijv. het licht kan je zachter zetten door de volumeknop in te drukken. Je snapt wat ik bedoel maar het klopt niet helemaal :+ )

Slaap echt ruk de laatste dagen; 3 uur en dan word ik wakker om te plassen, vervolgens loop ik een uur of 2 te spoken en dan pak ik nog 1,5 a max 2 uur slaap. Dat begint me wel te nekken merk ik. Hoop dat ik dit weekend wat extra tukkie kan doen om bij te komen.

Van het weekend het baby wasgoed ophalen, mijn moeder heeft alles gewassen en gestreken /mommyforpresident w/
Dat van dat slapen heb ik ook! Lig elke nacht te spoken. Voor mij zit het werken er morgen op, ben echt kapot. Officieel verlof vanaf 5 feb gedaan, maar neem de 3e en 5e vrij dus dan hoef ik volgende week al niet meer. Ben er ook echt wel heel erg klaar mee. Ik denk niet dat ik nog terug ga na mijn verlof 🙈
pi_191269802
Nicolasjoy mijn was is ook oneindig met 1 😜 gelukkig zijn de kleertjes van een baby wel klein, past er meer in de wasmand en machine😂

Wat een schattig mutsje zo-is-dat! Wat zijn jullie allemaal creatief, ik kan dat niet hoor 🙈

Spannend Ggirl!!
pi_191270246
Zo is dat, wat ga je goed in aantal weken zwanger, zo fijn! Ben maar niet te bang dat je kleintje maat 50 niet meer aan kan haha.

Ggirl, spannend en leuk, al bijna de echo.

Barreltje, hoe gaat het met jou?

Wassen ja, dat blijft maar gaan inderdaad. Ik kijk uit naar de lente dat het weer fijn buiten kan drogen.

Hier alweer de 16 weken voorbij, ik vind het best snel gaan allemaal. Merk ook dat ik weinig tijd heb om er echt even bij stil te staan. Continu bezig en als peuter in bed ligt ben ik ook moe.
pi_191280745
@Hilmo @Barreltje hoe is het met jullie?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:24:12 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191281075
Hier gaat alles redelijk goed.. Ik krijg tieten :+ En ik rook vandaag verschillende mensen... :r }:|

Verder wachten op maandag.. maar genoeg te doen in de tussentijd.. ^O^
pi_191281221
Wat fijn om te horen barreltje! Dat is vast en zeker een goed teken, laat iedereen maar lekker stinken en dat Pamela Anderson er niks bij is 8-)
pi_191281550
Ik lees alles hier mee hoor :) nu 13 weken en gister echo gehad. Ik mag nu elke twee weken even spieken of hartje horen. Ik groei niet maar baarmoeder ofzo is erg gevoelig. Borsten ook geen verschil. Kan nog op mijn buik liggen. Ik smelt meer dan bij R van de echo's hoor. Doet me echt wat. O+ maar naast de echo's bevat ik niet dat er een kindje in me zit. Kan niet wachten tot ik de baby ga voelen. verder licht stijgende lijn hier. Kan vaker aardig eten en meerdere dagen zonder spugen. Lees nu ook wat en net weer haken beetje opgepakt. Ga in het weekend weer paar dagen bij mijn moeder logeren. Fijn is dat.
pi_191281652
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:53 schreef Hilmo het volgende:
Ik lees alles hier mee hoor :) nu 13 weken en gister echo gehad. Ik mag nu elke twee weken even spieken of hartje horen. Ik groei niet maar baarmoeder ofzo is erg gevoelig. Borsten ook geen verschil. Kan nog op mijn buik liggen. Ik smelt meer dan bij R van de echo's hoor. Doet me echt wat. O+ maar naast de echo's bevat ik niet dat er een kindje in me zit. Kan niet wachten tot ik de baby ga voelen. verder licht stijgende lijn hier. Kan vaker aardig eten en meerdere dagen zonder spugen. Lees nu ook wat en net weer haken beetje opgepakt. Ga in het weekend weer paar dagen bij mijn moeder logeren. Fijn is dat.
Ik ben ook vrij weinig aangekomen. Vandaag weer gewogen, ik weeg nog ongeveer hetzelfde met 7 weken, ik ben nu bijna 14 weken. Heb ook nog amper een buik. VK zei dat ook, maar dat dat straks binnen no time naar buiten plopt. Ik ben benieuwd :) Hartje klopte goed gelukkig!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 19:56:31 #282
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_191283712
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
pi_191284051
Gefeliciteerd Smash-it! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat nu ondanks de vroeggeboorte en alles wat tegen zat.

Veel geluk gewenst!
pi_191284073
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:56 schreef Smash-it het volgende:
Hallo allemaal, ik kan alweer uit de OP. De uitgerekende datum van 12 februari is niet gehaald haha.

Op 15 januari braken mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. Omdat er geen weeën volgden, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en was het de bedoeling dat ik op 22 januari een keizersnede zou krijgen (ivm stuit). Maar na een paar dagen toch nog weeën gekregen en op 19 januari om 00:09 uur een spoedkeizersnede onder algehele narcose.

Werkelijk alles ging dus anders dan verwacht, maar het maakt allemaal niks uit. Mijn kleine meisje doet het top en woog al 3 kg met 36+3 weken. Inmiddels alweer 1,5 week thuis na een ziekenhuisverblijf van totaal 8 dagen en we gaan top.
Gefeliciteerd! Fijn dat alles nu goed gaat :)
pi_191284529
Smash it van harte gefeliciteerd met je kleine meisje! :* O+ Fijn dat alles goed gaat nu :)
pi_191284588
Zo-is-dat wat fijn dat je kleine nog binnen zit, daar kwam ik even voor spieken :)
pi_191285331
quote:

Dat liep dan wel even anders dan verwacht.... Maar gefeliciteerd met je meisje! O+
pi_191285344
Gefeliciteerd Smash-it! Fijn dat het jullie goed vergaat. Geniet!
pi_191285430
Voor diegene die na 01-07 zijn uitgerekend.. Al nagedacht over de WIEG? 't nieuwe partnerverlof?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:34:15 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191285511
quote:

Gefeliciteerd *O* fijn dat alles OK is nu.
Resistance is futile.
pi_191285529
Gefeliciteerd Smash!
pi_191285554
Jeaaahh ik heb verlof 🥳🥳🥳denk dat ik eerst een week ga slapen en dan weer eens wat ga uitvoeren 😂
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:39:18 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191285611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor diegene die na 01-07 zijn uitgerekend.. Al nagedacht over de WIEG? 't nieuwe partnerverlof?
Mijn partner is niet in loondienst maar hoog tijd dat dit voor mannen ook gewoon normaal wordt. 2 weken om te genieten van je kindje is bij lange na niet genoeg.
Resistance is futile.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:42:03 #294
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191285654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik krijg al tien dagen van de baas en ga dat aanvullen met WIEG. En dan als mijn vrouw weer gaat werken neem ik het laatste beetje wieg op. Zodat zij rustig kan werken en weet dat ik bij mini ben ipv stress over opvang OID.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191285840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 20:52 schreef Chan het volgende:
Zo-is-dat wat fijn dat je kleine nog binnen zit, daar kwam ik even voor spieken :)
Lief O+ Ja zooo blij mee! Aanstaande maandag mogelijk de laatste afspraak in het ziekenhuis zelfs, als alles goed blijft gaan mag ik vanaf 37 weken terug naar de verloskundige. *O* duimen draaien hier hard door!

Nog steeds veel harde buiken die flink oncomfortabel kunnen zijn maar weeën zijn het niet. Ik denk dat het zou helpen als ze een beetje naar voren kantelt, ze zit klem onder m’n ribben :X hopelijk ben ik nog heel lang oncomfortabel!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:19:06 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_191286214
Gefeliciteerd, smash-it! Wat een rollercoaster zeg!
disclaimer
pi_191287495
Gefeliciteerd smash-iT!

NJ; over de WIEG, ik zou dat mijn partner enorm gunnen. Nu met een UD in de zomer vakantie hoop ik dat hij sowieso 4 weken (waarvan 3 weken vakantie) thuis kan zijn. De vorige keer werd hij in de kraamweek alweer op het werk verwacht. Hij wilde daar weg, dus de tijd die hij tussendoor weg mocht werd besteed aan sollicitatiegesprekken. :{
Daarnaast vond ik zelf de vorige keer weer bij 11 weken weer aan het werk gaan niet tof en zou deze keer graag wat langer thuis zijn. Ouderschapsverlof wordt bij lange na niet tegen 70% gedaan dus ik vind de optie die toekito noemt ook wel een goede. Misschien dat we het dan delen ik 2 weken , hij 2 weken oid.
MAAR, hij werkt in een klein bedrijf, hij is momenteel de enige werknemer (en 2 bazen) en ik vraag me af of zij het een optie vinden. Aan de andere kant is het wel een recht, lastig hoor.
pi_191288000
Gefeliciteerd Smash! Wat fijn dat het zo goed gaat!
pi_191290854
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
pi_191291062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
Ah top! Thanks voor de tip, ga ik vast vitamines halen voor na de bevalling ^O^ Voor nu heb ik er genoeg, ook met een 1+1 gekocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')