abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190665229
Oorspronkelijke openingspost door LXIV.

quote:
Journalist verzamelt data voor Zwartboek over het NOS-journaal
door RECHTSACTUEEL • 28 DECEMBER 2017

De Nederlandse journalist Arnold Karskens werkt aan een Zwartboek over een van de belangrijkste propagandakanalen op dit moment. Het gaat om het NOS-journaal, dat namens de Nederlandse Staat mensen het nieuws brengt. Karksens vroeg zich af hoe betrouwbaar en onafhankelijk dit NOS-programma wel niet is en riep mensen op om voorbeelden in te sturen wanneer men denkt dat het instituut in de fout gaat. Er wordt hier gedoeld op het met herhaling verspreiden van nepnieuws of het verdraaien van de waarheid. Karskens heeft inmiddels al 5 lange artikels aan kritieken over de NOS kunnen publiceren.

Een veel voorkomende kritiek is de anti-Nederlandse en anti-blanke inkleding van de nieuwsartikels. Zo laat men bijvoorbeeld bij een uitzending als er een zwart slachtoffer is van geweld veel langer de vertegenwoordigers van hen aan het woord als dat dit bij de daders het geval is. Als voorbeeld is er een recent politie-optreden waarbij er een zwart slachtoffer was en men dan veel meer tijd krijgt om hun kant van het verhaal uit te leggen. Daarbij benoemt men bij daders wel de etnische achtergrond als deze blank is en anders vaak niet. Zo dus niet of later bij de islamitische aanslagen.

Een van de opvallende voorbeelden van nepnieuws was de uitzending waarbij de NOS een fragment over de Russische President Vladimir Poetin zo knipte dat het leek alsof hij een vragensteller expres negeerde. Hierdoor ontstond bij de kijker het idee dat Poetin geen antwoord wil geven op een gewone vraag en zo zich niet wilde verantwoorden. Later verschenen er beelden op het internet waaruit bleek dat Poetin wel degelijk netjes antwoord gaf op de vraag, maar dat dit antwoord er door de NOS uit was geknipt.

Arnold Karskens wijst in zijn onderzoek op de bedrijfscode van de NOS en dat er van kleur bekennen geen sprake mag zijn. ‘De NOS hanteert de hoogste journalistieke eisen van evenwichtigheid, zorgvuldigheid, betrouwbaarheid, ongebondenheid, pluriformiteit en onbevoordeeldheid.’ Zijn onderzoek, met daarbij een aantal sprekende voorbeelden, wijst echter in een hele andere richting, namelijk dat er met regelmaat sprake is van manipulatie en regelrecht nepnieuws.
https://re-act.be/2017/12(...)er-het-nos-journaal/

'Nepnieuws' is een hot item tegenwoordig. Deze term werd in 2017 opeens breed uitgedragen door verschilllende -overheids- instanties overal in de EU. Het kon niet lang duren voordat de eerste wetten tegen 'nepnieuws' werden uitgevaardigd. Deze wetten geven overheden de mogelijkheid om bepaald nieuws te blokkeren. Op die manier kunnen ze de burgers zelf voorzien van 'onafhankelijk' en 'objectief' nieuws, zodat deze goed geïnformeerd blijft.

De vraag is echter of dit staatsnieuws altijd wel even objectief is. De journalist Arnold Karskens heeft op zijn site een heleboel NOS-nieuws uit 2017 verzameld waarbij dit betwist wordt. Dit zijn dus items waar aantoonbaar in geknipt wordt, andere foto's bij het nieuwsbericht gezet worden, belangrijk nieuws genegeerd wordt en irrelevant nieuw in de schijnwerpers wordt gezet:

http://thekarskenstimes.com/item/666-zwartboek-nosjournaal
pi_190665238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:02 schreef QAnonn het volgende:
KRONCRVtalkshow twitterde op woensdag 25-12-2019 om 16:01:00 Laura H. (bekend als het kalifaatmeisje) had ondanks het gevaar in Syrië en Irak, tóch contact met haar vader. #MensenmetM https://t.co/GVUEa3inMY reageer retweet
Laura het kalifaatmeisje.
Past wel weer in het plaatje van de linkse NPO dat islamofascisten als slachtoffers wegzet. Bij de NOS zie je ook de ene na de andere reportage over IS vrouwen en hun haatlarven met de onderliggende boodschap dat het arme drommels zijn die onze compassie verdienen. Over de slachtoffers hoor je nooit wat.
pi_190766020
De NOS verslaat alleen maar; ze maken geen nieuws Braindead. Je doet je naam wederom eer aan.
pi_190766345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef Braindead2000 het volgende:
-Longfonds: 'Benauwd Oud en Nieuw voor 700.000 mensen'
-Vuurwerkverbod kan vooral in Limburg en Noord-Holland op steun rekenen

-OM concludeert: we hebben gefaald bij boerenprotesten

-Nepal treedt op tegen verbanningen naar 'menstruatiehutten'
'-Twee musea hanteren quotum voor werk van vrouwelijke kunstenaars'
-Sherrocks dartssprookje: mikpunt van spot is nu lieveling van publiek

-'Duizenden koala's dood door bosbranden Australië'
-Muurschildering van vakantievierende Australische premier overschilderd

https://nos.nl/nieuws/

De dag is nog maar voor de helft voorbij en de bingokaart is al weer vol.

Vuurwerk is kut, boeren zijn kut, klimaat, die Australische premier/ klimaatketter is kut, vrouw dit vrouw dat. Ik mis alleen nog een artikeltje over hoe kut Trump is maar de dag is nog niet voorbij.
Wat wil je nou precies? Dat de NOS deze nieuwsonderwerpen (want dat zijn het) simpelweg negeert?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190774153
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het meeste "nieuws" wat je op de NOS-site ziet is geen nieuws maar een continue leeglopende onderbuik van fanatieke activisten in dienst van de NOS.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190775312
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Terrorisme-experts waarschuwen: maak niet dezelfde fout als in 2009
https://nos.nl/artikel/23(...)out-als-in-2009.html

Hypocriete NOS. Ze stonden erbij en keken ernaar.
Dit stuk is wel erg triest om te lezen, wat een verkwiste journalisten zitten daar zeg.
En trouwens, alsof de moorden van Theo v Gogh en Pim Fortuin geen terroristische aanslagen waren.

Wat ze daarna schrijven/quoten is echt het tegenovergestelde van de waarheid.

quote:
Bij zulke eenlingen voeren we nu vaak een misleidend debat, vindt De Graaf. "We hebben de neiging om een jihadist "een terrorist" te noemen en een extreemrechtse aanslagpleger "verward". Maar dit kan natuurlijk allebei."
Er zijn juist paar islamitische incidenten geweest waar "verward" wordt geroepen en dat was ook zo bij de aanslag van Den Haag, tevens bij de Tram Terrorist.

Ook de damrijder was zo'n gevalletje. Laag suikerspiegel haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door epicbeardman op 30-12-2019 18:07:35 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_190777246
De NOS verslaggevers hadden persoonlijk die terroristen moeten tackelen!!!1
Conscience do cost.
pi_190785372
God, antisemitisch geweld, waar kunnen wij dat aan proberen te linken. Trump natuurlijk want die zorgt er voor dat dat die vieze rechtse neo nazi's op joden gaan jagen!

(neo nazi's hebben helemaal niks tegen joden)

https://nos.nl/artikel/23(...)-york-neemt-toe.html

quote:
Oorzaak

Bestuurders wijzen voor de oorzaken vooral naar elkaar. "De afgelopen jaren heeft zich in dit land een sfeer van haat ontwikkeld", zegt bijvoorbeeld Bill de Blasio van New York. "Veel daarvan komt uit Washington en het beïnvloedt ons inmiddels allemaal." Hij verwijt de president polariserende retoriek die rechts-extremisten tot actie aanzet. Trump is Making America Hate Again, zei De Blasio eerder - een verwijzing naar Trumps campagneslogan Make America Great Again.
Oh ja laat blasio nou eens een democraat zijn die door Trump werd weggehaald, vette bron hebben ze. https://www.dailymail.co.(...)ukkah-stabbings.html

Bijna nergens durft NOS de echte informatie te verschaffen en dat is dat groot deel van deze haat vanuit moslim kringen komt.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)odse-identiteit.html
Geen woord over moslims.

https://nos.nl/artikel/22(...)delijke-oorzaak.html
quote:
Toename antisemitisme in Frankrijk, zonder duidelijke oorzaak
Oh echt? wat denk je van die miljoenen moslim vluchtelingen die joden vanaf jongs af aan al haten?


Hoewel er in NY weinig moslims zijn (mag ik hopen voor ze) is het altijd weer lekker vingers wijzen naar orangemanbad.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 30 december 2019 @ 23:09:23 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190787502
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 22:25 schreef epicbeardman het volgende:
God, antisemitisch geweld, waar kunnen wij dat aan proberen te linken. Trump natuurlijk want die zorgt er voor dat dat die vieze rechtse neo nazi's op joden gaan jagen!
Jij zegt het?!

quote:
(neo nazi's hebben helemaal niks tegen joden)
Lachwekkend als het niet zo diep triest was.

quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)-york-neemt-toe.html
[..]

Oh ja laat blasio nou eens een democraat zijn die door Trump werd weggehaald, vette bron hebben ze. https://www.dailymail.co.(...)ukkah-stabbings.html
Ik weet niet wat "die door Trump werd weggehaald" betekent, maar daarvoor halen ze de ADL aan als bron voor de stijging van antisemitisme de afgelopen jaren. Deze groep constateert ook een stijging in extreem-rechts geweld de afgelopen jaren, hoewel de NOS daar geen melding van maakt.

quote:
Bijna nergens durft NOS de echte informatie te verschaffen en dat is dat groot deel van deze haat vanuit moslim kringen komt.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)odse-identiteit.html
Geen woord over moslims.

https://nos.nl/artikel/22(...)delijke-oorzaak.html
[..]

Oh echt? wat denk je van die miljoenen moslim vluchtelingen die joden vanaf jongs af aan al haten?

[...]

Hoewel er in NY weinig moslims zijn (mag ik hopen voor ze) is het altijd weer lekker vingers wijzen naar orangemanbad.
Waarom moeten ze tendentieuze informatie verschaffen die jou toevallig goed uit zou komen? Dat lijkt me geen journalistiek. De situatie in de VS is ook heel anders dan in Europa, waar we een groter probleem hebben met islamitisch geweld en ook veel meer conservatieve moslims in verhouding. Aanzienlijk meer van de moslims die daar wonen hebben meer liberale waarden. Tegelijk heb je ook meer extreem-rechtse antisemieten bereid tot geweld, zoals het gros van het dodelijke terroristisch geweld daar vanuit extreem-rechtse hoek komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-12-2019 23:31:18 ]
pi_190789290
@ExtraWaskracht

Je moet gewoon goed begrijpen dat NOS een politieke agenda heeft dankzij een groepje millenial journalisten die allemaal volgens de politieke correctheid handboek te werk gaan en erg dol zijn op de binnenkomende belastingcenten. Die houden graag deze geldstromen open en proberen zo lang mogelijk rechtse partijen de macht te ontnemen door dingen te betuttelen via het grote publiek wat deze nonsense artikelen leest.

Iets schrijven zoals AnneFrank stichting doet is bijvoorbeeld onmogelijk en zal je een lading van negativiteit opleveren.

quote:
Tegelijker-tijd constateren we dat aanzienlijk meer jongeren, in het bijzonder islamitische jongeren, niet zo positief denken over Joden in Israël, over de staat Israël en over zionisten. De uitkomsten van het survey onderzoek bevestigen dat veel islamitische jongeren een sterke betrokkenheid voelen en duidelijke meningen hebben over het conflict tussen Israël en de Palestijnen.
quote:
Leerkrachten hebben thans in klassen met veel islamitische jongeren moeite om antisemitisme bespreekbaar te maken door de heftige en defensieve reacties van de jongeren. Niet zelden zijn reacties in de klas te horen als ‘Waarom moeten we het over de Joden hebben? Waarom niet over de Palestijnen? Worden die dan niet vervolgd?’ of ‘En wij dan, worden wij (Marokkaanse jongeren, Turkse jongeren) niet gediscrimineerd in Nederland?’
Zo staat er een heel PDF vol over dit probleem op annefrank site.

Nee ze gaan liever op de orangemanbad tour en rechts is slecht tour. En zullen nimmer een woord vermelden over enige slechte eigenschappen van het mooiste geloof in de wereld. Islam. Ik blijf het de Moslim Oproep Stichting vinden.

Je gaat me niet vertellen dat rechts het grootste probleem hier is.

quote:
Vier op de vijf jonge Joden in de EU hebben het idee dat antisemitisme de afgelopen vijf jaar in hun land is toegenomen. Dat blijkt uit onderzoek van het EU-agentschap voor grondrechten (FRA) onder ruim 2700 Joden van tussen 16 en 34 jaar oud, onder wie Nederlanders.
In drie op de tien gevallen van antisemitisme waren de daders onbekenden, blijkt uit het onderzoek. Onder de daders waren extremistische moslims (30 procent), extreemlinkse (21 procent) en extreemrechtse activisten (13 procent). Maar ook collega's of klasgenoten (16 procent) en kennissen of vrienden (15 procent) maakten zich schuldig aan antisemitisme.
MOS heeft een een Trump haat dus ja alle aanslagen/incidenten liggen aan Trump bij voorbaat.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 31 december 2019 @ 00:14:11 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190790664
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 23:48 schreef epicbeardman het volgende:
@:ExtraWaskracht

Je moet gewoon goed begrijpen dat NOS een politieke agenda heeft dankzij een groepje millenial journalisten die allemaal volgens de politieke correctheid handboek te werk gaan en erg dol zijn op de binnenkomende belastingcenten. Die houden graag deze geldstromen open en proberen zo lang mogelijk rechtse partijen de macht te ontnemen door dingen te betuttelen via het grote publiek wat deze nonsense artikelen leest.

Iets schrijven zoals AnneFrank stichting doet is bijvoorbeeld onmogelijk en zal je een lading van negativiteit opleveren.
[..]

[..]

Zo staat er een heel PDF vol over dit probleem op annefrank site.

Nee ze gaan liever op de orangemanbad tour en rechts is slecht tour. En zullen nimmer een woord vermelden over enige slechte eigenschappen van het mooiste geloof in de wereld. Islam. Ik blijf het de Moslim Oproep Stichting vinden.

Je gaat me niet vertellen dat rechts het grootste probleem hier is.
[..]

MOS heeft een een Trump haat dus ja alle aanslagen/incidenten liggen aan Trump bij voorbaat.
Ik ga niet bestrijden dat antisemitisme onder moslim-jongeren hier een probleem is. Dat zou onzin zijn. Daar heeft de Anne Frank-stichting en jij ook denk ik gelijk in.

Je gaat denk ik de fout in door dat te extrapoleren naar de Amerikaanse situatie was mijn punt. Daar heb je op meerdere niveaus een andere situatie:
- meer liberale moslims om mee te beginnen
- minder conservatieve moslims die binnen komen
- extreem-rechts geweld aldaar neemt toe onder Trump
- extreem-rechts is verantwoordelijk voor bijna alle terroristische doden de afgelopen jaren

Ik zou sowieso niet vertellen dat rechts of links ergens het probleem is, extreem rechts of extreem links kan dat wel zijn. In dat binaire systeem behoort moslim-extremisme wel bij rechts-extremisme, dus ik weet niet of je zo ongenuanceerd wilt zijn.
pi_190791720
Ja sorry voor het storen maar kan iemand ff uitleggen waar die Jodenhaat in New York ineens vandaan komt?

Of is dat niet zo ineens maar pakt de Nederlandse media dit nu ineens op?
pi_190791795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik ga niet bestrijden dat antisemitisme onder moslim-jongeren hier een probleem is. Dat zou onzin zijn. Daar heeft de Anne Frank-stichting en jij ook denk ik gelijk in.

Je gaat denk ik de fout in door dat te extrapoleren naar de Amerikaanse situatie was mijn punt. Daar heb je op meerdere niveaus een andere situatie:
- meer liberale moslims om mee te beginnen
- minder conservatieve moslims die binnen komen
- extreem-rechts geweld aldaar neemt toe onder Trump
- extreem-rechts is verantwoordelijk voor bijna alle terroristische doden de afgelopen jaren

Ik zou sowieso niet vertellen dat rechts of links ergens het probleem is, extreem rechts of extreem links kan dat wel zijn. In dat binaire systeem behoort moslim-extremisme wel bij rechts-extremisme, dus ik weet niet of je zo ongenuanceerd wilt zijn.
Klopt, er zit geen link tussen de amerikaanse zaken en wat hier afspeelt, daar heb je volkomen gelijk in, is zeker een wereld van verschil. Echter waar het mij om gaat is dat ze met twee maten meten. Als je een beetje de app doorleest kan je bijna een patroon herkennen van dagelijkse kost klimaat/anti-trump/pro immigratie berichten voorbij zien komen.

Bij dat artikel springen ze maar al te gemakkelijk naar bron van iemand die duidelijk geen fan is van Trump. Zo krijg je continue in die mooie berichten dat Trump hier de schuldige van is en dit gaat de simpele ziel ook geloven.

Bij de problemen van het Nederlandse antisemitisch geweld wordt dan niet direct aangekaart dat dit grotendeels vanuit deze groep komt, dat is typisch NOS.
Ook bij eerwraak praten ze er niet met afgunst over, ze betuttelen het. Ze komen met de lichtste daden van eerwraak bij filmpjes en verbloemen de waarheid.

Elke dag lees ik weer verbaasd artikelen op NOS.nl, artikelen die je al kan voorspellen voordat je ze opent.

Ik open het nu bijvoorbeeld even voor de gein.
Betutteling van de hoogste plank hier met "onbedoeld" in de titel. Ja man een vrachtwagen vol met explosieven op laten blazen is "onbedoeld" komop zeg. Geef die gasten nog meer medelijden die deze aanslag hebben gepleegd, we moeten ze het vergeven, want ze bedoelde het niet zo.

https://nos.nl/artikel/23(...)el-levens-eiste.html
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 31 december 2019 @ 01:02:44 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190792466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 00:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Klopt, er zit geen link tussen de amerikaanse zaken en wat hier afspeelt, daar heb je volkomen gelijk in, is zeker een wereld van verschil. Echter waar het mij om gaat is dat ze met twee maten meten. Als je een beetje de app doorleest kan je bijna een patroon herkennen van dagelijkse kost klimaat/anti-trump/pro immigratie berichten voorbij zien komen.

Bij dat artikel springen ze maar al te gemakkelijk naar bron van iemand die duidelijk geen fan is van Trump. Zo krijg je continue in die mooie berichten dat Trump hier de schuldige van is en dit gaat de simpele ziel ook geloven.

Bij de problemen van het Nederlandse antisemitisch geweld wordt dan niet direct aangekaart dat dit grotendeels vanuit deze groep komt, dat is typisch NOS.
Ook bij eerwraak praten ze er niet met afgunst over, ze betuttelen het. Ze komen met de lichtste daden van eerwraak bij filmpjes en verbloemen de waarheid.

Elke dag lees ik weer verbaasd artikelen op NOS.nl, artikelen die je al kan voorspellen voordat je ze opent.

Ik open het nu bijvoorbeeld even voor de gein.
Betutteling van de hoogste plank hier met "onbedoeld" in de titel. Ja man een vrachtwagen vol met explosieven op laten blazen is "onbedoeld" komop zeg. Geef die gasten nog meer medelijden die deze aanslag hebben gepleegd, we moeten ze het vergeven, want ze bedoelde het niet zo.

https://nos.nl/artikel/23(...)el-levens-eiste.html
Ik hou me heel niet bezig met wat specifiek de NOS vertelt of niet en op welke manier wel of niet. Wat ik belangrijk vind is dat journalisten feiten geven, van belang zijn, en weinig tot geen geladen taal gebruiken.

Een bepaalde agenda pushen zou je terug moeten kunnen vinden in het geladen taalgebruik. Geenstijl maakt zich hier bv wel erg duidelijk schuldig aan in de Nederlandse situatie om maar te zwijgen over de Amerikaanse situatie, waar het gematigd rechtse publiek geen betrouwbare bron meer over heeft, omdat die alleen maar konden overleven door hun business model af te stemmen op de grootste wingnuts.

Het is oprecht kut, maar gematigd rechtse media lijkt lastig. In ieder geval in Engelstalige landen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-12-2019 01:08:14 ]
pi_190793485
In het geval van NY is het klip en klaar dat Trump niets met het toenemende geweld tegen Joden te maken heeft.

Google is your friend

Een beetje googelen, en je begrijpt dat (arme) zwarte en Latino jongeren achter het geweld zitten. Niet zo vreemd - als je zelf wel eens in die wijken bent geweest, dan is dat een hele logische conclusie.

Maar logica is niet de sterkste kant van onze media. Die zijn wel goed in het vertellen van verhaaltjes, en als iets past binnen het kader van een bestaand verhaal, zoals dat Trump een gevaarlijke gek is, dan vertellen ze dat gewoon. Zelf onderzoek doen, voordat je je publiek misinformeert met je onzin die je over ze uitstort, dat is zo 1950.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190793610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 01:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik hou me heel niet bezig met wat specifiek de NOS vertelt of niet en op welke manier wel of niet. Wat ik belangrijk vind is dat journalisten feiten geven, van belang zijn, en weinig tot geen geladen taal gebruiken.

Een bepaalde agenda pushen zou je terug moeten kunnen vinden in het geladen taalgebruik. Geenstijl maakt zich hier bv wel erg duidelijk schuldig aan in de Nederlandse situatie om maar te zwijgen over de Amerikaanse situatie, waar het gematigd rechtse publiek geen betrouwbare bron meer over heeft, omdat die alleen maar konden overleven door hun business model af te stemmen op de grootste wingnuts.

Het is oprecht kut, maar gematigd rechtse media lijkt lastig. In ieder geval in Engelstalige landen.
Krokodillentranen.

Ga je vooral druk maken over gematigd rechtse media in andere landen, terwijl wij een staatsomroep hebben die linkse politiek bedrijft.

Dat lijkt me voor een discussie op FOK! een belangrijker probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 31-12-2019 02:01:15 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190798963
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 01:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Krokodillentranen.

Ga je vooral druk maken over gematigd rechtse media in andere landen, terwijl wij een staatsomroep hebben die linkse politiek bedrijft.

Dat lijkt me voor een discussie op FOK! een belangrijker probleem.
Conservatieve media in de VS zijn niet gematigd, zeker in vergelijking met hun concullega's in Nederland. Neem een platform als FOX, dat niet eens moeite doet om te verbergen dat het politiek bedrijft. Dergelijke media gaan all-in voor 'hun' president en 'hun partij', iets dat wij gelukkig niet kennen in ons land.

Er valt genoeg aan te merken op de NOS. Het probleem is dan ook niet dat de omroep linkse politiek bedrijft, maar dat figuren zoals jij geen idee hebben wat journalistiek inhoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 31 december 2019 @ 16:55:27 #18
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190809755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat het enige wat je hebt? Een persoonlijke aanval?
Waar ligt de grens tussen een (terechte) en accurate opmerking, met (zelf)reflectie als doel, en een persoonlijke aanval?

En wat betekent journalistiek voor jou? En kan je eerlijk zeggen dat je binnen dat kader valt?
pi_190814228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Inwoner Mallacoota na dieprood inferno: 'Hopelijk is dit een wake-upcall'
https://nos.nl/artikel/23(...)een-wake-upcall.html

"York doelt daarmee op de toenemende kritiek op premier Morrison. Hij weigert maatregelen te nemen als het gaat om bijvoorbeeld de lucratieve kolenindustrie van het land. Critici vinden dat Morrison daarmee te weinig doet aan klimaatverandering en zien de bosbranden als een gevolg daarvan. Australië is de grootste exporteur van kolen ter wereld."

Propaganda en fake-news.
O ja, er zijn geen bosbranden in Australië en al helemaal geen grote. :+
Allemaal vuile linkse leugens!!11 :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190815714
_O- _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Beste debater 2022 dinsdag 31 december 2019 @ 21:20:27 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_190817369
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 11:33 schreef Lyrebird het volgende:
Dat jij een journalist bent, zegt volgens mij meer.
Als er iemand niet links is op Fok is het KoosVogels wel; en dat is precies de reden waarom ik weet dat hij hier gelijk heeft. Hij is knoeper-rechts, rechtser dan jullie allemaal bij elkaar, maar omdat Koos niet meejankt over omvolking, islam en multiculturalisme is hij in de ogen van veel zogenaamd rechtsen links, en dus onderdeel van het grote, linkse, door Soros-gesponsorde NOS-debacle dat 'de Nederlander' aan het manipuleren is met extreemlinkse propaganda.

Om je te bescheuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_190830386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 21:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Jaar na jaar na jaar was er sprake van een recordomzet qua vuurwerkverkoop, zolang ik me kan herinneren, decennialang.

Maar voor de NOS-imbecielen is dit natuurlijk een volkomen verrassing: :|W "Hoe kan dat nou :? Staat toch in onze persberichten dat vuurwerk gehaat moet worden :? Staat toch in onze propaganda-berichten dat iedereen vuurwerk haat :?
Eerste twee artikels op NOS website headlines nu over vuurwerk :')



Hoewel ik het eerste artikel wel relevant vind en triest dat vader en kind dood zijn. Maar hoe ze het berichten is dan wel weer typisch. En dan direct er onder het artikel voor vuurwerkverbod.

https://nos.nl/artikel/23(...)brand-in-arnhem.html

https://nos.nl/artikel/23(...)er-geen-heil-in.html
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 2 januari 2020 @ 20:49:17 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190847611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Je moet echt wel een achterlijke mongool, herstel, dat is nog een compliment, je moet echt wel een garnaal die die een beroerte heeft gehad zijn, als je nu nog durft te beweren dat de NOS geen agenda heeft. :|W
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat die hele klimaathype niks meer is dan een afleidingsmanoeuvre. Daarom kunnen we er het beste maar zo weinig mogelijk aandacht aan geven. Einfach negieren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190858027
NOS twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 10:57:33 Penningmeester 'verduisterde ruim een ton' bij Amsterdamse voetbalclub https://t.co/2NNKQLOcvh reageer retweet
Repelsteeltje21 twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 11:58:25 @NOS Jullie HADDEN ook in de kop kunnen zetten dat het een PvdA'er was.Vraagje: stel dat een PVV'er of FvD'er de kas had leeggeroofd, had dat dan ook heel discreet in de laatste alinea gestaan?🤔 reageer retweet
pi_190866095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe de NOS ook weer bericht over die dood van die Iraanse generaal. :r Het lijkt wel of ze hem als een soort held zien. :r
Je hebt het wel een beetje je levenswerk gemaakt om de NOS de tering in te schelden he? Niet goed voor je bloeddruk hoor dit. :D

Mag ik vragen wat jij dan wel als een goede en onafhankelijke nieuwsomroep ziet, en in hoeverre dit verschilt van de NOS? Mag natuurlijk ook een ander medium zijn.
pi_190866388
Geen antwoord?
pi_190867580
Snap alleen niet de agenda achter het vuurwerk verbod, dat heeft toch niets met links te maken? Legalisatie is vaak juist het standpunt van links. Ik ben overigens helemaal voor volledige legalisatie van vuurwerk, net als drugs - het zal alles er alleen maar veiliger en beter op maken.
pi_190867775
Wilders die 'minder, minder, minder' zou hebben geroepen.
pi_190867846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 23:55 schreef Braindead2000 het volgende:
"Brits parlementslid: 'VS informeerde ons niet vooraf'
Groot-Brittannië is niet geïnformeerd over de Amerikaanse luchtaanval op Soleimani, zegt parlementslid Tom Tugendhat. Hij is de Britse commissievoorzitter van Buitenlandse Zaken. Tugendhat is er volgens The Guardian niet blij mee dat een van hun grootste bondgenoten hen niet op de hoogte brengt.

"Ik heb lang geloofd dat het doel van het hebben bondgenoten is dat we onze vijanden kunnen verrassen en niet elkaar." Hij wijst erop dat het een patroon is geweest van de Amerikanen om de laatste tijd niets te delen met de Britten. "En dat baart ons zorgen.""

Totaal oninteressant nieuws (1 van de honderden onbekende Britse PM's mag zijn verhaaltje doen dat hij niet ingelicht is, waar hebben we het for fucks sakes over :? ) maar toch ff meegnenomen voor de NOS. Altijd handig als je over 1 onderwerp je haat over meerdere groepen kan uiten.
Het is een liveblog, waarom zou dat niet genoemd mogen worden? :? Dat jij het niet interessant vindt is natuurlijk geen graadmeter.
pi_190868322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 00:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een liveblog van de staatsomroep over de dood van een Iraanse misdadiger tegen de menselijkheid, of zoals de NOS het verwoord: een moord door de Amerikanen die het arme slachtoffer een mes door de ribben hebben gestoken... van welke kant je het ook ziet, wat is de noodzaak om een heel artikel te wijden over een Brits parlementslid dat niet vooraf op de hoogte was :?
Een heel artikel? Je maakt van een mug een olifant, het is een stukje van enkele regels in een liveblog van tientallen (bijna 100) artikels.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-oorlog-starten.html
pi_190885190
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 03:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Googleopdracht: Nos vlees

Resultaat:

-Nederlanders eten iets gezonder, vooral minder vlees
-Adviesraad: we moeten minder vlees eten
-Waarom het ons niet lukt om minder vlees te eten
-Minder vlees eten, gaat dat lukken
-'Korter douchen loont, maar minder vlees eten zet echt zoden aan de dijk
-Vleesvervangers bezig met snelle opmars, verkoop vlees daalt
-Dit doet vlees met het milieu
-Radicaal ander eetpatroon nodig voor mens en milieu, zeggen wetenschappers

Je zou bijna denken dat de NOS aan anti-vlees-propaganda doet. :o
Op elke willekeurige opdracht vind je heel veel resultaten. Denk dat je net zoveel pro-vlees artikels vindt.

Ik waardeer je enthousiasme, maar je vijandigheid jegens de NOS is wel enorm hoor. Het lijkt erop dat de NOS je ongeboren kind heeft afgenomen ofzo. Waarom ben je zo boos op de NOS eigenlijk?
pi_190885369
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 05:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij ziet geen enkele persoonlijke voorkeur in de berichtgeving van de NOS?
Dat zeg ik absoluut niet, maar tussen geen enkele voorkeur zien en de NOS voor ant-christ uitmaken zit een niet zo subtiel verschil. Vandaar dat ik me afvraag wat nou speciaal de NOS en niet een andere omroep jou heeft aangedaan om het bashen ervan een levensmissie te maken. :D

Vraag me gewoon af waar dat extreme anti-NOS fanaticisme vandaan komt. Is het alleen de NOS, of ook andere omroepen e.o. kanalen?
pi_190886813
Dit topic gaat helemaal nergens meer over. Er worden random nieuwsberichten van de NOS in gepost waar niks mis mee is. Er worden genoeg fouten gemaakt in de journalistiek, maar die zijn hier niet terug te vinden. Alleen fouten in de geestelijke gezondheidszorg.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:04:03 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190886828
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:02 schreef The_End het volgende:
Dit topic gaat helemaal nergens meer over. Er worden random nieuwsberichten van de NOS in gepost waar niks mis mee is. Er worden genoeg fouten gemaakt in de journalistiek, maar die zijn hier niet terug te vinden. Alleen fouten in de geestelijke gezondheidszorg.
Een agenda hebben en deze projecteren is natuurlijk niet per definitie een fout.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:23:00 #35
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_190887055
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:02 schreef The_End het volgende:
Dit topic gaat helemaal nergens meer over. Er worden random nieuwsberichten van de NOS in gepost waar niks mis mee is. Er worden genoeg fouten gemaakt in de journalistiek, maar die zijn hier niet terug te vinden. Alleen fouten in de geestelijke gezondheidszorg.
Probeer dan in ieder geval op inhoud te debunken ipv op de man te spelen.
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:24:25 #36
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_190887074
Opgeschoond. Inhoudelijk blijven aub.
A child is born with no state of mind.
pi_190887426
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
CDA'er De Jonge wil aantal immigranten beperken
https://nos.nl/artikel/23(...)ranten-beperken.html

Wat is dat nou weer? Waarom zet de NOS nou weer zo opzichtig "CDA'er" in de titel? Dat doen ze bijna nooit. Zeker niet bij een minister en vice-premier. Lijkt wel of de NOS de burger die bezorgd is over de enorme immigratie weg wil lokken van de FvD en PVV en richting de CDA wil sturen.
Zijn partij is relevant omdat De Jonge waarschijnlijk de volgende lijsttrekker wordt van het CDA. Dat betekent dat het iets zegt over de verhoudingen in de Tweede Kamer wanneer het immigratie betreft.

Verder is de NOS hier niet uniek in. GeenStijl noemt De Jonge bijvoorbeeld ook 'CDA-minister' in een stuk over hetzelfde onderwerp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190887690
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
CDA'er De Jonge wil aantal immigranten beperken
https://nos.nl/artikel/23(...)ranten-beperken.html

Wat is dat nou weer? Waarom zet de NOS nou weer zo opzichtig "CDA'er" in de titel? Dat doen ze bijna nooit. Zeker niet bij een minister en vice-premier. Lijkt wel of de NOS de burger die bezorgd is over de enorme immigratie weg wil lokken van de FvD en PVV en richting de CDA wil sturen.
https://www.google.com/search?q=nos+CDA
https://www.google.com/search?q=nos+PVV
https://www.google.com/search?q=nos+VVD

Je claim lijkt een beetje onzin. Goh, wie had dat gedacht.
pi_190887698
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 04:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Aanval op militaire academie in Libië eist zeker 28 levens
https://nos.nl/artikel/23(...)zeker-28-levens.html

Enkele uren na de aanval weet de NOS al te vertellen hoeveel doden er minstens zijn gevallen en uit welke hoek het waarschijnlijk komt.

4 jaar lang hield de staatsomroep zijn muil dicht om bevriende partijen te beschermen, om de PVDA en de VVD te beschermen, toen met die 70 doden in Irak, en nu weten ze het al na een paar uur. :|W
https://www.google.com/search?q=nos+doden

Overal staan getallen bij. Je bent aan het liegen.
pi_190887744


[ Bericht 100% gewijzigd door SuperHartje op 05-01-2020 12:27:03 (Zie FB) ]
pi_190890770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe de NOS ook weer bericht over die dood van die Iraanse generaal. :r Het lijkt wel of ze hem als een soort held zien. :r
pi_190891065
quote:
Precies, het feit dat onderwerp A vaak in het nieuws komt, betekent niet automatisch dat onderwerp B wordt vermeden. Braindead hier kan er ook wat van om de boel gekleurd weer te geven.
pi_190891106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe de NOS ook weer bericht over die dood van die Iraanse generaal. :r Het lijkt wel of ze hem als een soort held zien. :r
Waar staat dat?
pi_190901382
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Gisteren ging de halve uitzending van Stichting Ideële Reclame, ook wel bekend onder de naam 8 uur journaal, over vuurwerkverbod, roken en boompjes planten voor het klimaat. :')
Ik vroeg me al af wat de campagne gaat zijn met betrekking tot de flat branden, er zijn dagelijks flat branden...

Ineens is dat een heel ding bij de NOS.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:15:16 #45
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_190911429


https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20200106

Zijn roeping: NOS bashen
Profiel Praktisch failliet en wekelijks de straat op om met stickers te strijden tegen de NOS. Dit is Tilasmi Frigge.


Iemand hier iets bij deze gozer gekocht? Lacht je achter je rug om gewoon uit :D
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_190915011
Trump is natuurlijk net zo goed een massamoordenaar.
Conscience do cost.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:30:21 #47
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_190915734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 07:51 schreef ems. het volgende:
Trump is natuurlijk net zo goed een massamoordenaar.
Ik vind verdediging toch iets anders als massa moordenaar.
trump kreeg info van overlopers van het Iraanse regime in meen maart en vanaf mei heeft men die vent gevolgd om hem om te brengen omdat er blijkbaar nogal wat aanslagen aan kwamen op US etc
pi_190915795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:30 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik vind verdediging toch iets anders als massa moordenaar.
trump kreeg info van overlopers van het Iraanse regime in meen maart en vanaf mei heeft men die vent gevolgd om hem om te brengen omdat er blijkbaar nogal wat aanslagen aan kwamen op US etc
Volgens de inlichtingendiensten die de IMPOTUS niet vertrouwd, maar nu ineens wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190915925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:30 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik vind verdediging toch iets anders als massa moordenaar.
trump kreeg info van overlopers van het Iraanse regime in meen maart en vanaf mei heeft men die vent gevolgd om hem om te brengen omdat er blijkbaar nogal wat aanslagen aan kwamen op US etc
Heb je daar ook een bron voor?

Want die vent volgen was niet nodig, naar ik begrijp. Hij verstopte zich namelijk niet. De meeste grote inlichtingendiensten wisten dagelijks waar Soleimani zich bevond.

Dus hoe kom je aan die wijsheid?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:50:47 #50
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_190915934
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Volgens de inlichtingendiensten die de IMPOTUS niet vertrouwd, maar nu ineens wel?
Het gaat om documenten en als je al een lange tijd iemand volgt dan is er meer duidelijkheid .
Maar goed jij stond natuurlijk ook obama te veroordelen op het doden van bin laden.

Voor mij is het iig pas 100 procent duidlelijk hoe de situatie is over een tijdje, want nu is het nog vrij vroeg voor conclusies

Hoe komt het trouwens toch dat zoveel obama mensen diepe banden hadden met iran?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:53:14 #51
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_190915960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?

Want die vent volgen was niet nodig, naar ik begrijp. Hij verstopte zich namelijk niet. De meeste grote inlichtingendiensten wisten dagelijks waar Soleimani zich bevond.

Dus hoe kom je aan die wijsheid?
Veel het nieuws volgens en met bron maakt het niet veel uit aangezien dan het argument komt dat het een fake news site is terwijl dat in feite voor bijna alle media geld.

Zoek en gij zult vinden///
pi_190915989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:53 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Veel het nieuws volgens en met bron maakt het niet veel uit aangezien dan het argument komt dat het een fake news site is terwijl dat in feite voor bijna alle media geld.

Zoek en gij zult vinden
///
Goeie argumentatie knul. :') :') :') |:( :') :') :') :') :') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190916000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:53 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Veel het nieuws volgens en met bron maakt het niet veel uit aangezien dan het argument komt dat het een fake news site is terwijl dat in feite voor bijna alle media geld.

Zoek en gij zult vinden///
Ik volg het nieuws op de voet, beste jongen. Het moet toch niet bijster moeilijk zijn om op de proppen te komen met een bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:06:11 #54
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_190916067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik volg het nieuws op de voet, beste jongen. Het moet toch niet bijster moeilijk zijn om op de proppen te komen met een bron?
Het was in meen maart dit jaar en dan is zoeken toch niet zo moeilijk, overal is het info over 1 hoge piet, maar er waren er blijkbaar 7/

Maar goed waarom een bron geven als je daarna dat weer onderuit probeert te halen ongeacht de waarheid?

Dat je denkt dat trump zomaar een aanslag laat doen zonder geldige reden is iig vrij simpel/
Het is een oorlog die al jaren en jaren duurt en waar obama niets aan gedaan heeft.

Behalve zoals zal blijken hem en zn vriendjes rijk gemaakt hebben.

Overigens zeg je het nieuws te volgen en toch zit je er zo vaak naast. hoe kan dat dan?
Hoe is het met russiagate? nog steeds overtuigd?
pi_190916115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:06 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Het was in meen maart dit jaar en dan is zoeken toch niet zo moeilijk, overal is het info over 1 hoge piet, maar er waren er blijkbaar 7/

Dat je denkt dat trump zomaar een aanslag laat doen zonder geldige reden is iig vrij simpel/
Het is een oorlog die al jaren en jaren duurt en waar obama niets aan gedaan heeft.
Naar ik begrijp wilde Trump aanvankelijk op een meer bescheiden wijze terugslaan. Toen hij de beelden zag van de ambassade in Baghdad die door demonstranten werd bestormd, besloot hij te kiezen voor de 'nucleaire optie'.

quote:
Overigens zeg je het nieuws te volgen en toch zit je er zo vaak naast. hoe kan dat dan?
Hoe is het met russiagate? nog steeds overtuigd?
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om je beweringen te staven met een bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190916210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:06 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Het was in meen maart dit jaar en dan is zoeken toch niet zo moeilijk, overal is het info over 1 hoge piet, maar er waren er blijkbaar 7/

Maar goed waarom een bron geven als je daarna dat weer onderuit probeert te halen ongeacht de waarheid?

Dat je denkt dat trump zomaar een aanslag laat doen zonder geldige reden is iig vrij simpel/
Het is een oorlog die al jaren en jaren duurt en waar obama niets aan gedaan heeft.

Behalve zoals zal blijken hem en zn vriendjes rijk gemaakt hebben.

Overigens zeg je het nieuws te volgen en toch zit je er zo vaak naast. hoe kan dat dan?
Hoe is het met russiagate? nog steeds overtuigd?
De oorlog met Iran? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190921054
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goeie argumentatie knul. :') :') :') |:( :') :') :') :') :') :') :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar ik begrijp wilde Trump aanvankelijk op een meer bescheiden wijze terugslaan. Toen hij de beelden zag van de ambassade in Baghdad die door demonstranten werd bestormd, besloot hij te kiezen voor de 'nucleaire optie'.
[..]

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om je beweringen te staven met een bron?
zomerindebol baseert zijn uitspraken altijd op een bron, maar als je daar naar vraagt mag je zelf gaan zoeken, en is die bron ineens nergens te vinden. _O-
  dinsdag 7 januari 2020 @ 17:46:13 #58
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_190922065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:40 schreef illusions het volgende:

[..]

[..]

zomerindebol baseert zijn uitspraken altijd op een bron, maar als je daar naar vraagt mag je zelf gaan zoeken, en is die bron ineens nergens te vinden. _O-
Dus je kan niet googlen of duck duck go?

Is gewoon te vinden hoor
pi_190922830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 17:46 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dus je kan niet googlen of duck duck go?

Is gewoon te vinden hoor
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190923059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:30 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik vind verdediging toch iets anders als massa moordenaar.
"Verdediging" aan de andere kant van de wereld. Een beetje alsof ik wat soldaten in jouw tuin plaats en ze het vuur laat openen als jij er iets over zegt.

Ik begrijp dat leiders en generaals moeilijke beslissingen moeten maken waarbij doden vallen maar laten we nou niet doen alsof de president(en) van Amerika heel anders zijn dan de vermeende 'vijanden' van het westen. We hebben toevallig meer overeenkomsten met de Amerikanen maar dat maakt ze niet automatisch correcter op een ethische schaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:53 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Veel het nieuws volgens en met bron maakt het niet veel uit aangezien dan het argument komt dat het een fake news site is terwijl dat in feite voor bijna alle media geld.

Zoek en gij zult vinden///
Als je een beetje googled kan je ook bronnen vinden die het tegenovergestelde stellen als wat jij zegt.
Conscience do cost.
pi_190924457
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 17:46 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dus je kan niet googlen of duck duck go?

Is gewoon te vinden hoor
Zucht. Als jij zegt "zoekt en gij zult vinden" is het juist niet te vinden.
pi_190930807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 05:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Hee, dat is apart. :D

Googleopdracht: nos journaal 19 januari 2019

resultaat:

[ afbeelding ]

Bovenaan verschijnt de link naar dat journaal en als ik erop klik kan ik ernaar kijken.

Zelfde Googleopdracht maar alleen een andere datum: 11,12,13,14,15,16,17,18,19, 21, 22, 23 januari enz enz. levert hetzelfde resultaat op. Bovenaan verschijnt de link naar het NOS journaal van die dag en ik kan het bekijken.

Behalve 20 januari 2019 niet. Als ik dat als googleopdracht in tik krijg ik dit te zien:

[ afbeelding ]

20 januari 2018 staat dan opeens bovenaan het zoekresultaat. 20 januari 2019 is nergens te vinden. :D

Heel toevallig. :D Dat was toevallig de dag dat de NOS in zijn 8 uur journaal-uitzending uit Trumphaat een onschuldig kind misbruikte.
Bovenste link bij mij is keurig die naar https://nos.nl/uitzending/39022-nos-journaal.html .

Google bepaalt wat je te zien krijgt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 8 januari 2020 @ 07:14:13 #63
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_190931031
Je zou hetzelfde kunnen doen voor De Telegraaf en voor NU.nl op de manier hoe TS redeneert. Het is stuitend om te zien hoe vooringenomen TS is. :{
pi_190931039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 06:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is een link naar de uitzending van 19 januari 2019. Het gaat me om 20 januari 2019. Waarom is die als enige spoorloos? Probeert de staatsomroep zijn misdadig verleden uit te wissen?
Al aangifte gedaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190931064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Probeer het zelf eens. Google een paar data rond 20 januari 2019 en verklaar me waarom 20 januari 2019 als enige uitgewist is door de NOS.
Ik kan mijn tijd wel beter besteden. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190931080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Bang?
Nee, ik heb wel een leven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190931302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

Bizar.
Wat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190931567
Schijt aan de NOS

Ze zijn allang de macht over consensus vorming kwijt, ze beseffen het alleen zelf nog niet, omdat ze met hun hoofd in hun eigen wannabe elitaire reet zitten.
pi_190931574
tevens: Het volk moedwillig voorliegen is hoogverraad in mijn boekje.
pi_190932304
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 08:35 schreef Salvad0R het volgende:
Schijt aan de NOS

Ze zijn allang de macht over consensus vorming kwijt, ze beseffen het alleen zelf nog niet, omdat ze met hun hoofd in hun eigen wannabe elitaire reet zitten.
Voor iets wat de macht kwijt is krijgen ze nog wel heel veel aandacht van de klagende kleine internet-man :D
Conscience do cost.
pi_190932375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 08:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat dat nep-journalistje van de NOS daar staat in door Allah goedgekeurde kledij en dat ze vol overtuiging het verhaal van de Iraanse ayatollahs presenteert en ze vervolgens met twijfel en minachting in haar stem over de VS praat. Bizar.
Zielige boosmensjes:
"Die vuile zandnegers moeten zich aanpassen aan het land waarin ze verblijven!!11!!!"

Ook zielige boosmensjes:
"Hoe durft dat wijf zich aan te passen aan het land waarin ze zich bevindt!!!!111!!"

:') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190932703
Hoe lullig en achterlijk het ook is, in Iran is het dragen van een hoofddoek op straat verplicht. Wanneer je als NOS-verslaggever ongestoord je werk wil doen in dat land, zul je je daaraan moeten houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190935650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Voor iets wat de macht kwijt is krijgen ze nog wel heel veel aandacht van de klagende kleine internet-man :D
Wacht maar tot ze aandacht krijgen van de officier die ze aanpakt voor hoogverraad.
pi_190946514
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 08:36 schreef Salvad0R het volgende:
tevens: Het volk moedwillig voorliegen is hoogverraad in mijn boekje.
Dus mensen zoals jij en Braindead moeten opgepakt worden?
pi_190953495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 10:14 schreef The_End het volgende:

[..]

Dus mensen zoals jij en Braindead moeten opgepakt worden?
Ik lieg niemand moedwillig voor.
pi_190956493
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:44 schreef Salvad0R het volgende:
Ik lieg niemand moedwillig voor.
Je doet het per ongeluk?
  vrijdag 10 januari 2020 @ 04:05:08 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 03:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Boze mannelijke deugmensjes:@ Metoo, @:Metoo, Je suis een vagina, @:Metoo *O*

Boze mannelijke deugmensjes ook: Wat denkt dat wijf wel niet, ze is een wijf en ze heeft een kut en ze bevind zich in moslimland: "Terecht dat dat wijf haar kop verbergt onder een hoofddoek" :') "Dan mag ze zich wel een journalist noemen maar het is in de eerste plaats een wijf wiens kop verborgen moet worden met een hoofddoek" :')
Beatrix en Maxima doen het ook. Als ze in een moslim land zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 04:24:12 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959165
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een Ron Fresen zie je toch ook nooit met een peniskoker voor de camera uit respect voor de plaatselijke tradities (indien hij 1 keer zijn kantoor zou verlaten en verslag zou doen in gebieden waar dat gebruikelijk is) ?
Tja het dragen van een peniskoker is in Papoea-Nieuw-Guinea niet verplicht. In bepaalde moslim landen is het dragen van een hoofddoek voor een vrouw wel verplicht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:02:33 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959252
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Boer uit Werkhoven blijft brandstichting ontkennen, wijst naar oud-werknemer
https://nos.nl/artikel/23(...)r-oud-werknemer.html

Daar gaan we weer. In de titel staat dat de verdachte een boer is en mocht het je ontgaan zijn dan wordt het nog 7 keer door de NOS herhaalt in dat artikel dat de verdachte een boer is. :')
Tja het is tenslotte een boer?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:17:42 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959277
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom dat in de titel zetten en 7 keer herhalen? Doet de NOS dat ook als de vermeende pyromaan een ander beroep had?
Om eerlijk te zijn kan ik me daar niet druk om maken. Er zijn ergere dingen in het leven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:51:52 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959312
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:56:36 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oude artikelen. Heel af en toe besteden ze er aandacht aan.
Het is net januari en dat Frankrijk een kut land is wat staken aangaat weten we nu wel toch dank zij de NOS en andere media.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190959874
Wel mooi dat je de NOS steunt door het medium clicks te blijven geven. En ook het feit dat je hier dagelijks talloze links post, zorgt ongetwijfeld weer voor wat extra sitebezoekers.

Ze mogen je wel dankbaar zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:11:45 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190960237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Parijs gisteren:


The Local gisteren:

[ afbeelding ]

Massale protesten, severe diruption. Hadden daar 20 klimaatimbecielen lopen protesteren dan had de NOS er een peloton journalisten op afgestuurd. Nu hoor je dat progandajounalisme van de NOS niet daarover omdat daar de verkeerde mensen met de verkeerde ideeën protesteren en staken.
Ik vind het ook opmerkelijk hoe ontzettend weinig aandacht de NOS heeft voor deze massale protesten. Ze hebben er gewoon niks over, ook niet op hun site. Een bericht dat er in een Franse stad wat mensen hun televisie niet willen afrekenen is blijkbaar wel van belang.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190960240
Het blijft vooral komisch dat ze klagen over propaganda maar eigenlijk vooral ook graag zelf propaganda willen lezen.
Conscience do cost.
pi_190960764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
VVD-prominenten willen snel en volledig vuurwerkverbod
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-vuurwerkverbod.html

:r
NOS dubbel hypocriet.
Je kunt dat vervelend vinden, maar het is gewoon nieuwswaardig.

Dont shoot the messenger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190960887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jouw conclusie over de NOS is dus nog steeds: Geen enkel bewijs dat de NOS een eigen agenda heeft?
Klopt.

Maar het ligt er een beetje aan wat je verstaat onder 'eigen agenda'. Want gezien de gebeurtenissen van de afgelopen weken en de discussie in politiek Den Haag, staat het vuurwerkverbod hoog op de agenda van de media. Het is het onderwerp waar iedereen over lult en waar iedereen een mening over heeft. Daar ga je als medium dus zoveel mogelijk aandacht aan besteden.

Dat zou je inderdaad een 'eigen agenda' kunnen noemen, aangezien er weloverwogen en bewust wordt ingezet op dat onderwerp. Maar dat doet de NOS uit journalistieke overwegingen. Het mogelijke vuurwerkverbod is namelijk nieuws.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190960901
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt dat vervelend vinden, maar het is gewoon nieuwswaardig.

Dont shoot the messenger.
Vreemd genoeg is het vrijpleiten van die arme tiener die door heel de Westerse pers incl. de NOS als racist werd neergezet en het bewijs dat CNN fake news is, dan weer niet nieuwswaardig voor de NOS....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190960933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vreemd genoeg is het vrijpleiten van die arme tiener die door heel de Westerse pers incl. de NOS als racist werd neergezet en het bewijs dat CNN fake news is, dan weer niet nieuwswaardig voor de NOS....
Die jongen is dan ook niet vrijgepleit. Hij heeft een schikking getroffen, wat niet per se betekent dat de beklaagde partij schuld bekent. Zou niet weten waarom de NOS daar aandacht aan zou besteden.

Overigens heeft die knul een soortgelijke rechtszaak tegen de WaPo verloren. Daar las ik ook niets over bij de NOS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190960946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die jongen is dan ook niet vrijgepleit. Hij heeft een schikking getroffen, wat niet per se betekent dat de beklaagde partij schuld bekent.

Overigens heeft die knul een soortgelijke rechtszaak tegen de WaPo verloren. Daar las ik ook niets over bij de NOS.
CNN heeft een schikking geaccepteerd, dat is gewoon een schuldbekentenis. Als ze overtuigd van hun gelijk waren (wat ze niet kunnen zijn, aangezien heel veel videobeelden hun verhaal compleet ontkrachten) waren ze wel vol vertrouwen naar de rechtszaak gegaan.

Het laat zien hoe smerig dit soort media werken, door een compleet tegenovergesteld verhaal de wereld in te slingeren. Gelukkig waren er beelden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190960991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

CNN heeft een schikking geaccepteerd, dat is gewoon een schuldbekentenis.
Nee, dat klopt niet. Hier vind je meer informatie over het treffen van een schikking. Het is zeker geen schuldbekentenis (al betekent het inderdaad niet per se dat je onschuldig bent).

Je grote held Trump is bijvoorbeeld koning schikking treffen. Dit is slechts een van de talloze voorbeelden (Google is je vriend):

President-elect Donald Trump betaalt $25 miljoen in schikking om frauduleuze Trump University
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190961010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is nieuws? Omdat de NOS iets nieuws maakt is het nieuws?
Wanneer je als verslaggever contact opneemt met meerdere VVD-prominenten en die laten weten voorstander te zijn van een vuurwerkverbod, dan is dat nieuws.

Om maar iets te noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190961064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Hier vind je meer informatie over het treffen van een schikking. Het is zeker geen schuldbekentenis (al betekent het inderdaad niet per se dat je onschuldig bent).
Komt hij met een NLe link over een Amerikaanse schikking :')

Afijn, het is natuurlijk gewoon een schuldbekentenis, anders waren ze wel naar de rechtszaak gegaan. Of vindt jij, gezien alle beelden die er zijn, dat CNN terecht de jongen van het racistisch lastigvallen van de arme Indiaan heeft beschuldigd?
quote:
Je grote held Trump is bijvoorbeeld koning schikking treffen. Dit is slechts een van de talloze voorbeelden (Google is je vriend):

President-elect Donald Trump betaalt $25 miljoen in schikking om frauduleuze Trump University
Drumpf Drumpf Orange Man Bad. :')

Zelfs hier komt hij met Trump opdraven. Echt kansloos.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190961111
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Komt hij met een NLe link over een Amerikaanse schikking :')

Afijn, het is natuurlijk gewoon een schuldbekentenis, anders waren ze wel naar de rechtszaak gegaan. Of vindt jij, gezien alle beelden die er zijn, dat CNN terecht de jongen van het racistisch lastigvallen van de arme Indiaan heeft beschuldigd?
De berichtgeving was onjuist, maar dat betekent niet dat CNN verkeerd heeft gehandeld. Het gaat erom of de journalistieke spelregels zijn gevolgd.

De meeste media hebben geprobeerd wederhoor te halen bij de school van die jongens. Die gaf aan 'geschrokken' te zijn van het incident en de zaak te onderzoeken.

Dan heb je journalistiek gezien je werk dus naar behoren gedaan. Dat de feiten uiteindelijk anders blijken te liggen, kan gebeuren. Maar dat betekent niet dat je schuldig bent aan smaad of laster.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190961167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De berichtgeving was onjuist, maar dat betekent niet dat CNN verkeerd heeft gehandeld. Het gaat erom of de journalistieke spelregels zijn gevolgd.

De meeste media hebben geprobeerd wederhoor te halen bij de school van die jongens. Die gaf aan 'geschrokken' te zijn van het incident en de zaak te onderzoeken.

Dan heb je journalistiek gezien je werk dus naar behoren gedaan. Dat de feiten uiteindelijk anders blijken te liggen, kan gebeuren. Maar dat betekent niet dat je schuldig bent aan smaad of laster.
Totale kolder. Ik heb dat zelf ook gevolgd en dezelfde dag al waren de complete video's beschikbaar die het hele verhaal lieten zien en waar duidelijk te zien was dat die gast naar hun toeliep en zij niets deden.

Als ik dat al zo kon vinden, dan zou iemand die het voor zijn werk doet bij nb een internationaal opererend nieuwsbedrijf dat ook moeten vinden. Sterker nog: dat is zijn werk!
Als je beweert dat hier 'journalistiek behoorlijk' werk is gedaan, dan ligt jullie standaard ongelofelijk laag!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zondag 12 januari 2020 @ 00:51:02 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989409
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

Hypocriete NOS, hypocriet tot op het bot. :|W
Hoezo hypocriet? Je startpunt lijkt te zijn dat je denkt dat als ergens een nieuwsbericht staat dat dat geschreven is door een journalist die een mening heeft die hij daarmee deelt ofzo?!
  zondag 12 januari 2020 @ 00:54:13 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989458
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Eerst hoor je sympathie voor de ayatollahs in de verslaggeving van de NOS over die toestand in Iran en haat tegen de Amerikanen en nu opeens stelt de NOS zich achter protestanten in Iran op. :')
Ja, jij hoort een hele hoop in die berichtgeving. Dat is omdat je overal een mening in ziet.

Waar hoorde je bijvoorbeeld haat tegen de Amerikanen?
  zondag 12 januari 2020 @ 00:59:53 #99
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989562
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die foto die ze gebruiken vooral. Die vind ik vooral hypocriet.
Omdat?
  zondag 12 januari 2020 @ 01:05:40 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989651
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 01:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Moet ik het nog verder uitleggen?
Ja, best wel. In Iran zijn vrouwen wettelijk verplicht hoofddoekjes te dragen. Je verwacht dat de NOS verslaggeefster de lokale wetten overtreedt in haar verslaggeving die een groep lokale Iraniërs op zoek naar vrijheid bereid zijn te doen?
  zondag 12 januari 2020 @ 01:11:02 #101
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989713
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 01:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Respect voor die 2 Iraanse dames die daar zonder hoofddoekje protesteren. _O_

Walging voor dat laffe neppe NOS-journalistje met haar hoofddoek. :r
Ik dacht dat je wilde dat de NOS zich niet politiek uitdrukte in hun verslaggeving ... maar nu wil je dat dus wel?!
pi_190989825
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 01:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Walging voor dat laffe neppe NOS-journalistje met haar hoofddoek. :r
Kansloze opmerking. Dat is gewoon de wet daar, jij zoekt echt alles om maar op de NOS te kankeren, het is net of ze je moeder hebben vermoord ofzo, zo agressief bijt je je erin vast.
pi_190989856
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wilde dat de NOS zich niet politiek uitdrukte in hun verslaggeving ... maar nu wil je dat dus wel?!
Als je dan toch een hoofddoek opzet moet je het wel goed doen, dit is gewoon weer bagger...
  zondag 12 januari 2020 @ 01:28:22 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190989896
Als je dan toch een mening geeft, moet je het wel goed doen... de mening hierboven was bagger.
pi_190989923
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 01:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Kansloze opmerking. Dat is gewoon de wet daar, jij zoekt echt alles om maar op de NOS te kankeren, het is net of ze je moeder hebben vermoord ofzo, zo agressief bijt je je erin vast.
Ok..
pi_190990188
Het staatsjournaal dat alleen maar vrouwen met hoofddoekjes die kant op stuurt. :') :') :')

Je zou je er maar druk om maken, iemand die zich aan de wet houdt. _O-
pi_190990437
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 02:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wijven zijn daar minder waard dan een varken en ze moeten al helemaal niet denken dat ze een mening mogen hebben. Waarom respecteert de NOS dat dan ook niet? Vind jij dat ze dat dan ook moeten respecteren uit respect voort Allah en de ayatollahs?
Man man man, je gaat er wel heel ver op in. Ze doet gewoon een doekie half op zodat ze niet in de problemen komt met de wet, simpel zat. Kan je wel hele filosofieën achter bedenken en jezelf enorm opwinden maar dat slaat nergens op.
  zondag 12 januari 2020 @ 04:22:43 #108
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190990994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe de NOS ook weer bericht over die dood van die Iraanse generaal. :r Het lijkt wel of ze hem als een soort held zien. :r
Bij die Al Baghdadi van een aantal maanden geleden was het veel erger.
pi_190991131
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 04:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Bij die Al Baghdadi van een aantal maanden geleden was het veel erger.
Dat was echt genant ja. Trump werd bijna neergezet als crimineel.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 12 januari 2020 @ 05:40:03 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190991159
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 05:16 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat was echt genant ja. Trump werd bijna neergezet als crimineel.
En die vent was alles. Een succesvolle student, een groot leider, een voorbeeld en een inspiratie voor velen.

De waarheid werd niet verteld: Een terrorist, een moordenaar, een lafaard.
pi_190991346
Net alsof het nieuws op RTL en dergelijke zo lekker objectief is.
pi_190997660
-zeer volwassen reactie verwijderd-

[ Bericht 86% gewijzigd door Tjacka op 12-01-2020 22:21:51 ]
  zondag 12 januari 2020 @ 18:47:49 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190998173
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:31 schreef zweefbij het volgende:
Net alsof het nieuws op RTL en dergelijke zo lekker objectief is.
De RTL wordt iig niet betaald door de belasting betaler.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191009808
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En die vent was alles. Een succesvolle student, een groot leider, een voorbeeld en een inspiratie voor velen.

De waarheid werd niet verteld: Een terrorist, een moordenaar, een lafaard.
Vreemd. Geen van de omschrijvingen die je noemt kom ik tegen in de nieuwsberichten van de NOS. Wel dat Baghdadi als leider van terreurorganisatie IS een schrikbewind voerde.
  maandag 13 januari 2020 @ 17:01:46 #115
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191011471
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:46 schreef kipknots het volgende:

[..]

Vreemd. Geen van de omschrijvingen die je noemt kom ik tegen in de nieuwsberichten van de NOS. Wel dat Baghdadi als leider van terreurorganisatie IS een schrikbewind voerde.
Het was de VARA in plaats van de NOS. Van hetzelfde laken een pak in ieder geval.

Hij was ook nog eens een groot strijder, een icoon voor velen, een hoog geleerde en een talentvol voetballer (geen grap).

Aldus Pauw, oktober 2019.
  maandag 13 januari 2020 @ 17:02:52 #116
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191011484
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:31 schreef zweefbij het volgende:
Net alsof het nieuws op RTL en dergelijke zo lekker objectief is.
De RTL betalen we niet voor.
Dat is een ander verhaal.

Bovendien zijn ze niet zo geforceerd politiek correct.

Omdat ze niet aan het overheidsinfuus hangen is daar ook geen reden voor. Zij zijn namelijk niet bang voor bezuinigingen.
pi_191013536
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De RTL betalen we niet voor.
Dat is een ander verhaal.

Bovendien zijn ze niet zo geforceerd politiek correct.

Omdat ze niet aan het overheidsinfuus hangen is daar ook geen reden voor. Zij zijn namelijk niet bang voor bezuinigingen.

Die lopen meer risico om gekleurd nieuws te brengen imho. Kijk maar naar Foxnews dat is bedoeld om de rijke lui rijk te laten blijven.
  maandag 13 januari 2020 @ 19:32:59 #118
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191013552
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:32 schreef The_End het volgende:

dat is bedoeld om de rijke lui rijk te laten blijven.
Hoe kan een omroep daar in godsnaam voor zorgen?
pi_191014080
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het was de VARA in plaats van de NOS. Van hetzelfde laken een pak in ieder geval.

Hij was ook nog eens een groot strijder, een icoon voor velen, een hoog geleerde en een talentvol voetballer (geen grap).

Aldus Pauw, oktober 2019.
Pauw is dan ook een programma gericht op mensen met meer hersencellen dan een amoebe en die ergens de laatste vijf jaar toch een keer een nieuwsbericht heeft gelezen. Iedereen die het kijkt weet natuurlijk wat een verschrikkelijk figuur het was.

Ik heb een stukje terug gekeken en je ziet Jeroen Pauw hem ook gelijk een terroristenleider noemen en zeggen dat Trump best trots mag zijn dat hij verantwoordelijk is voor de dood van Baghdadi.

Er wordt alleen wat ingegaan door Sinan Can op de persoon zoals de buurt hem kende. Dat is natuurlijk gewoon interessante achtergrond en maakt niks van zijn daden goed.

Er is niemand die dit kijkt en denkt: wat een tof figuur was dat.
pi_191016015
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:32 schreef Ixnay het volgende:

Hoe kan een omroep daar in godsnaam voor zorgen?
Een prachtig propaganda kanaal maken waarin alles wat een beetje lijkt op socialisme torpedeert.
  maandag 13 januari 2020 @ 21:53:37 #121
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191016221
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:44 schreef The_End het volgende:

[..]

Een prachtig propaganda kanaal maken waarin alles wat een beetje lijkt op socialisme torpedeert.
Links houdt zich al lang niet meer bezig met socialisme. De klassenstrijd. Gelijke kansen voor de kansarmen.

Dat is oud-links, echt links, links waar ik respect voor heb, links waarvoor ik links zou stemmen.

Echter draait het tegenwoordig allemaal om "wij zijn schuldig" "wat wij zijn is slecht" "wat anderen zijn is prachtig".

Jammer dat het zo veranderd is.
pi_191254837
NOS twitterde op woensdag 29-01-2020 om 14:43:11 'Brief aan alle Nederlanders' vraagt aandacht voor zeespiegelstijging https://t.co/pwrUFqJgAX reageer retweet
De NOS plaatst weer eens een extreem gekleurd opiniestuk dat uiteraard volledig in hun politieke straatje past.
pi_191259819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
NOS twitterde op woensdag 29-01-2020 om 14:43:11 'Brief aan alle Nederlanders' vraagt aandacht voor zeespiegelstijging https://t.co/pwrUFqJgAX reageer retweet
De NOS plaatst weer eens een extreem gekleurd opiniestuk dat uiteraard volledig in hun politieke straatje past.
NOS plaatst de brief van Bregman omdat het schrijven nieuws is en de tongen losmaakt. Met vooringenomenheid heeft het verdomd weinig te maken. Andere media hebben de brief ook gewoon integraal op hun website geplaatst:

Zoals het uber-conservatieve Nederlands Dagblad: Rutger Bregman in brief aan Nederland: 'Overstromingsgevaar!'

Geenstijl citeert uit zijn brief en plaatst het promofilmpje van Bregman bij het artikel: Wakker. Zin in een zondvloed-preek van Bregman

Etc
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191261834
Lul niet zo Koos

Ik zie bijvoorbeeld geen nieuws over die zwarte man in de VS die geboeid in de politiewagen zat, en door de racistische agent vervolgens met 7 kogels doorzeefd werd.

Ow wacht, de agent was ook zwart... pff komt dat even slecht uit zeg, dat bericht plaatsen we maar niet hoor.

Gek genoeg worden die berichten wel vaak zat geplaatst als het een blanke agent is.

Declaratie van Clintel aan de VN dat er geen klimaatnoodtoestand is is ook niet nieuwswaardig. Toch wel apart omdat nota bene de IPCC rapporten (en dan niet die idiote samenvatting voor beleidsmakers) geen enkele noemenswaardige trend zien in welke natuurramp dan ook. Ow en tevens is er wel een flinke dalende trend is jaarlijkse slachtoffers. Lijkt me toch behoorlijk nieuwswaardig eigenlijk.

En de zeespiegel stijgt al 170 jaar zo goed als lineair (door bodemstijging daalt het zelfs in bv Scandinavie) , en dus al ruim voordat er sprake was van noemenswaardige uitstoot. Die Rutger Bregman is een alarmistische leugenachtige idioot waar je geen aandacht aan zou moeten besteden.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:56:59 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191263010
Clintel die wat de wereld in helpt zou nieuws zijn. :') Ja hoor, we moeten zeker ook elke scheet die een creationist laat breed uitlichten... is niet eerlijk anders.
pi_191263443
Die 11.000 'wetenschappers' die zeiden dat er wel een noodtoestand was, waaronder Mickey Mouse en Albus Dumbledore (die later verwijderd werden), was wél nieuws... in die hele lijst waren amper wetenschappers te vinden die in relevantie gebieden werkten. Itt de Clintel declaratie.

Zo'n beetje elk klimaatartikel bij de NOS is achterhaald broddelwerk dat al ontkracht was voordat het gepubliceerd werd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Faxie op 30-01-2020 13:40:07 ]
pi_191263561
Maar ik begrijp dat je elke dag in een hoekje aan het huilen bent voor die apocalyps die al 50 jaar voor de deur staat?
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:13:46 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191269422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:32 schreef Faxie het volgende:
Maar ik begrijp dat je elke dag in een hoekje aan het huilen bent voor die apocalyps die al 50 jaar voor de deur staat?
:? Ik denk niet dat er een apocalyps over 50 jaar staat te gebeuren... althans, afhankelijk van wat je daar dan onder verstaat.

Ik hou me liever bij de mainstream wetenschap, zoals eens in de zoveel tijd verwoord wordt in de IPCC rapporten.

Het lijkt erop dat we, met de kennis van nu, kunnen rekenen op een zeespiegelstijging hier van pak-'m-beet een meter tegen het jaar 2100. De 3 meter waar in het artikel over gesproken wordt, is de bovenkant van de bandbreedte als het RCP 8.5 scenario werkelijkheid wordt. Het ziet er gelukkig naar uit dat we dat scenario in ieder geval niet tegemoet gaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-01-2020 21:19:07 ]
pi_191269512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

:? Ik denk niet dat er een apocalyps over 50 jaar staat te gebeuren... althans, afhankelijk van wat je daar dan onder verstaat.

Ik hou me liever bij de mainstream wetenschap, zoals eens in de zoveel tijd verwoord wordt in de IPCC rapporten.
Die rapporten spreken niet echt over rampspoed, en als ze dat al doen, doen ze dat niet op basis van observaties, maar projecties van modellen (garbage in/garbage out). Media en politiek daarentegen...

Verder zou je ook eens kunnen kijken wie er nou precies allemaal mee mogen werken aan de IPCC rapporten, en hoe die opgebouwd zijn.
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:22:18 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191269586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:18 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die rapporten spreken niet echt over rampspoed, en als ze dat al doen, doen ze dat niet op basis van observaties, maar projecties van modellen (garbage in/garbage out). Media en politiek daarentegen...

Verder zou je ook eens kunnen kijken wie er nou precies allemaal mee mogen werken aan de IPCC rapporten, en hoe die opgebouwd zijn.
Ik heb mijn bericht bijgewerkt vlak voordat je reageerde.

Ik weet niet goed waar je nu tegen ageert in mijn post.

Verdachtmaking als pietje mag wel meedoen, maar jantje niet kan ik niet veel mee. Belangrijk is denk ik dat claims die gemaakt worden onderbouwd worden met wetenschappelijke bronnen, zoals ze doen en bovendien gekwantificeerd en geclassificeerd, zoals ook gebeurt.

Het kan natuurlijk zijn dat belangrijk wetenschappelijk onderzoek over het hoofd gezien wordt, maar over welke papers heb je het dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 30-01-2020 21:34:03 ]
pi_191316645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:58 schreef Faxie het volgende:
Lul niet zo Koos

Ik zie bijvoorbeeld geen nieuws over die zwarte man in de VS die geboeid in de politiewagen zat, en door de racistische agent vervolgens met 7 kogels doorzeefd werd.

Ow wacht, de agent was ook zwart... pff komt dat even slecht uit zeg, dat bericht plaatsen we maar niet hoor.

Gek genoeg worden die berichten wel vaak zat geplaatst als het een blanke agent is.
De berichtgeving van de NOS is bij dat soort politiek gevoelige kwesties inderdaad uitermate selectief. Dat mensen als Koos dat nu nog steeds niet willen inzien zegt enkel iets over hun eigen vooringenomenheid.
pi_191324771
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De berichtgeving van de NOS is bij dat soort politiek gevoelige kwesties inderdaad uitermate selectief. Dat mensen als Koos dat nu nog steeds niet willen inzien zegt enkel iets over hun eigen vooringenomenheid.
Neuh.

Veruit de meeste schietpartijen in de VS worden genegeerd door de Nederlandse media. En terecht. Wanneer dergelijke incidenten toch op onze nieuwssites verschijnen, spelen er meestal factoren die dat specifieke geval bijzonder maakt. Bijvoorbeeld omdat de schietpartij leidt tot demonstraties en sociale onrust.

Ik ben dan ook bang dat de jij degene bent die gebukt gaat onder de vooringenomenheid die je mij verwijt. In jouw hoofd is de NOS een verschrikkelijk nieuwsmedium en je bent continu op zoek naar berichten die dat beeld (lijken te) bevestigen.

Dus als er een zwarte Amerikaan wordt neergeschoten door een zwarte agent en je leest daar niets over op de NOS, dan zie je dat als een bevestiging van je vooringenomen beeld van het betreffende medium. Terwijl de NOS in werkelijkheid 99 procent van alle schietpartijen in de VS links laat liggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191324841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Het lijkt erop dat we, met de kennis van nu, kunnen rekenen op een zeespiegelstijging hier van pak-'m-beet een meter tegen het jaar 2100. De 3 meter waar in het artikel over gesproken wordt, is de bovenkant van de bandbreedte als het RCP 8.5 scenario werkelijkheid wordt. Het ziet er gelukkig naar uit dat we dat scenario in ieder geval niet tegemoet gaan.
Gelul en paniekzaaierij:

quote:
In de afgelopen drie jaar hebben Deltares en HKV lijn in water in opdracht van Rijkswaterstaat gewerkt aan een nieuwe methode om de zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust nauwkeuriger te bepalen. De conclusie is dat de zeespiegel de afgelopen 128 jaar met 1,86 mm per jaar (18,6 cm per eeuw) is gestegen en dat de stijging niet is versneld. Het onderzoeksrapport is vanaf deze week openbaar.
https://www.deltares.nl/n(...)de-nederlandse-kust/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191324851
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191332329
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

Veruit de meeste schietpartijen in de VS worden genegeerd door de Nederlandse media. En terecht. Wanneer dergelijke incidenten toch op onze nieuwssites verschijnen, spelen er meestal factoren die dat specifieke geval bijzonder maakt. Bijvoorbeeld omdat de schietpartij leidt tot demonstraties en sociale onrust.

Ik ben dan ook bang dat de jij degene bent die gebukt gaat onder de vooringenomenheid die je mij verwijt. In jouw hoofd is de NOS een verschrikkelijk nieuwsmedium en je bent continu op zoek naar berichten die dat beeld (lijken te) bevestigen.

Dus als er een zwarte Amerikaan wordt neergeschoten door een zwarte agent en je leest daar niets over op de NOS, dan zie je dat als een bevestiging van je vooringenomen beeld van het betreffende medium. Terwijl de NOS in werkelijkheid 99 procent van alle schietpartijen in de VS links laat liggen.
Dat is gewoon niet zo. Er zijn tal van vergelijkbare schietincidenten geweest waar de NOS wel over heeft bericht en dat was dan enkel en alleen omdat de agent blank was en het slachtoffer zwart.

Maar goed, het ging niet eens zozeer om dit specifieke geval maar om de algehele tendens. Over vrijwel ieder politiek gevoelig onderwerp is de berichtgeving uiterst selectief waardoor de algehele toon een vrij overduidelijk progressief links karakter heeft.

Of het nu gaat over racisme, migratie, klimaat, terrorisme of lokale criminaliteitl; er worden regelmatig bepaalde details weggelaten of juist extra aangedikt. Daar zijn nou inmiddels al zoveel voorbeelden van. En daarbij is het veranderende taalgebruik ook nog eens tekenend; wit ipv blank, vluchteling ipv migrant, verwarde man ipv moslimterrorist.

Al met al kun je de NOS gewoon niet neutraal noemen.
pi_191344198
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]


Al met al kun je de NOS gewoon niet neutraal noemen.
Geen enkel medium is neutraal. Nooit.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 16:15:30 #137
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_191346493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Geen enkel medium is neutraal. Nooit.
En dat is prima, zolang je maar eerlijk bent over waar je staat als medium.
  donderdag 6 februari 2020 @ 19:50:23 #138
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191381307
Dat de NPO nog steeds bestaat, hoe lang bestiert de VVD ons land nu al?!
pi_191386602
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 19:50 schreef Eendenkooi het volgende:
Dat de NPO nog steeds bestaat, hoe lang bestiert de VVD ons land nu al?!
Ja echt héél raar dat de NPO nog steeds bestaat. 8)7

Wat probeer je hiermee te zeggen?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 06:19:05 #140
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191387805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:32 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja echt héél raar dat de NPO nog steeds bestaat. 8)7

Wat probeer je hiermee te zeggen?
Dat je ze op moet doeken.
pi_191389152
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 06:19 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat je ze op moet doeken.
Omdat een kleine slachtoffer-minderheid dat graag wil?
Conscience do cost.
pi_191391375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 06:19 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat je ze op moet doeken.
Liever niet. Ik mag na het werk graag 1Vandaag kijken en, afhankelijk van de tafelgasten, daarna DWDD. Lekker ontspannend.

Zo nu en dan een leuke docu. Zembla had deze week weer een sterke uitzending.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191391797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 06:19 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat je ze op moet doeken.
:')
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:23:04 #144
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_191392465
Omroepen geven NPO onvoldoende inzicht in programmakosten tv
NPO kan zijn wettelijke taak om te zorgen voor doelmatige uitgaven voor omroepprogramma’s niet waarmaken. Jaarlijks ontvangt NPO ¤850 miljoen aan publieke middelen uit de OCW-begroting, maar de organisatie heeft weinig inzicht of ‘Hilversum’ dat publiek geld doelmatig besteedt.

Concludeert de Algemene Rekenkamer.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_191432258
quote:
Ja misschien moet dat ex-vrouwtje van James Cameron gewoon weer eens een goede film maken. Of moeten benedenmaatse producties beloond worden op grond van het toevallige geslacht van de regisseur. Hun kutje grijpt terug enzo. (Of is het haar beurt?)
pi_191437287
quote:
Je begrijpt dat dat stuk slechts een discussie beschrijft die blijkbaar leeft in de VS?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191446011
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je begrijpt dat dat stuk slechts een discussie beschrijft die blijkbaar leeft in de VS?
Het is gewoon weer heel selectief uitgekozen omdat het toevallig in hun politieke straatje past.

Over het nieuws dat 65% van Nederlanders inperking wilt op migratie hoor je de NOS dan weer niet. Terwijl dat een discussie is die hier leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2020 20:27:42 ]
pi_191447848
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is gewoon weer heel selectief uitgekozen omdat het toevallig in hun politieke straatje past.

Over het nieuws dat 65% van Nederlanders inperking wilt op migratie hoor je de NOS dan weer niet. Terwijl dat een discussie is die hier leeft.
Ik heb juist het idee dat de meerderheid van Nederlanders van dat volk is wat liedjes maakt bij de kerk om al dat volk te verwelkomen. De tegenovergestelde discussie leeft ook, maar waar haal je je cijfers vandaan?
pi_191698900
Jan Roos zaagt de media omver! 26 feb. 2020

Jan Roos is terug, en hoe! In een rant van een dik uur zaagt hij de volledige Nederlandse media omver: Media zijn nog erger dan politiek.

pi_191698952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:21 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:
Jan Roos zaagt de media omver! 26 feb. 2020

Jan Roos is terug, en hoe! In een rant van een dik uur zaagt hij de volledige Nederlandse media omver: Media zijn nog erger dan politiek.

opofferingsgezindheidhenk.. treffend wel wanneer je bereid bent een uur naar Jan Roos te luisteren..
pi_191699000
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

opofferingsgezindheidhenk.. treffend wel wanneer je bereid bent een uur naar Jan Roos te luisteren..
Mooi he. :) Nu jullie nog.
pi_191699094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:32 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:

[..]

Mooi he. :) Nu jullie nog.
Ik houd het inmiddels al zeker 10 minuten vol en vind dat knap van mezelf. Twee gelijkgestemden onder elkaar, ook wanneer je het relatief vaak met ze eens bent is niet per se heel interessant om aan te horen. Zeker wanneer één ervan Jan Roos is en de gespreksonderwerpen weinig verheffende open deuren zijn naast een enorme berg al dan niet terechte frustratie/terging/zn gram halen. :P

Misschien interessant voor mensen die mainstream media heel serieus nemen/daar enige objectiviteit verwachten.
pi_191699221
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik houd het inmiddels al zeker 10 minuten vol en vind dat knap van mezelf. Twee gelijkgestemden onder elkaar, ook wanneer je het relatief vaak met ze eens bent is niet per se heel interessant om aan te horen. Zeker wanneer één ervan Jan Roos is en de gespreksonderwerpen weinig verheffende open deuren zijn naast een enorme berg al dan niet terechte frustratie/terging/zn gram halen. :P

Misschien interessant voor mensen die mainstream media heel serieus nemen/daar enige objectiviteit verwachten.
Nou ja, alles wat hij uitlegt wist ik al. Kijk eens vanaf 22.50 min. Stukje over miljonair Gerrit Hiemstra, de acteur, over het klimaat. Leuk om te weten
pi_191699340
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:49 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:

[..]

Nou ja, alles wat hij uitlegt wist ik al. Kijk eens vanaf 22.50 min. Stukje over miljonair Gerrit Hiemstra, de acteur, over het klimaat. Leuk om te weten
Met goede hoop ingeschakeld maar ik zie hier de verpersoonlijking van de "je boze oom" meme van de VVD. "Nou meteorologie is ..."-tirade compleet met grote gebaren, overdreven mimiek en intonatie erbij. Alsof ie net iets te tipsy is. De vergelijking met Mona Weet Raad slaat ook compleet de plank mis want laat meteorologie nou eens één van de bekendste toepassingen van supercomputers zijn. :') 8)7

Nee, Jan Roos maakt hier geen goede sier met zn KVK-uitrekseltje, slappe gelul en ogenschijnlijke afgunst jegens "die rooie".

(En dit komt van iemand die evenzeer walgt van de onzinterm "klimaatontkenner".. -O- )
pi_191699439
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Met goede hoop ingeschakeld maar ik zie hier de verpersoonlijking van de "je boze oom" meme van de VVD. "Nou meteorologie is ..."-tirade compleet met grote gebaren, overdreven mimiek en intonatie erbij. Alsof ie net iets te tipsy is. De vergelijking met Mona Weet Raad slaat ook compleet de plank mis want laat meteorologie nou eens één van de bekendste toepassingen van supercomputers zijn. :') 8)7

Nee, Jan Roos maakt hier geen goede sier met zn KVK-uitrekseltje, slappe gelul en ogenschijnlijke afgunst jegens "die rooie".

(En dit komt van iemand die evenzeer walgt van de onzinterm "klimaatontkenner".. -O- )
haha :) maakt niet uit. Misschien vinden andere msm geleuvers mensen het wel interessant
pi_191699453
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:06 schreef opofferingsgezindheidhenk het volgende:

[..]

haha :) maakt niet uit. Misschien vinden andere msm geleuvers mensen het wel interessant
Tja, zelfs Robert Jensen heeft een publiek.
pi_191840967
Het gaat hier om de NOS, maar ik verbaas me steeds meer over de fanmail die je tegenwoordig in de krant kunt lezen. Is dit journalistiek?

https://www.ad.nl/politie(...)ten-worden~a2ed912d/

https://www.topics.nl/die(...)D&utm_content=topics
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:22:17 #161
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193145393
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:32 schreef Faxie het volgende:
Wellicht een goede voor hier:

NWS / NOS doet aan etnische registratie deskundigen
Lol, typisch.
Maar goed, NOS kan doen en laten wat ze willen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193146486
Nou dit topic kan wel weer naar NWS dan maar dat wil ik dit forum ook niet aandoen. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193731921
Een goede uitleg van het NOS jeugdjournaal. Stel je voor dat kinderen zich af gaan vragen of het überhaupt wel een goed idee is om beelden (die niet van jezelf zijn) kapot te maken.

pi_193732253
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:56 schreef luxerobots het volgende:
Een goede uitleg van het NOS jeugdjournaal. Stel je voor dat kinderen zich af gaan vragen of het überhaupt wel een goed idee is om beelden (die niet van jezelf zijn) kapot te maken.

Ter vergelijking:

_O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')