SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014
Geslaagden 2015
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
Mhhhhh..... Ik had per ongeluk de laatste post en dus ook de verplichting een nieuw deel aan te maken.
Laatste opmerkingen gingen over niet de intentie hebben om onderuit te gaan waar ik als laatste opmerking postte dat ik ook nooit die intentie had maar het me wél overkomen is door gladheid op een rotonde. Ik vermoedde gladheid door brandstof- of olielekkage want het was prachtig mooi weer.
Zo, nu jullie weer.
Dit denk ik ook.quote:Op dinsdag 24 december 2019 18:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb de indruk dat veel beginnende motorrijders het vermogen in pk vergelijken met een auto. Op vier wielen is 100 pk wel zo'n beetje wanneer het leuk begint te worden. Op twee wielen (en met een vijfde van het gewicht) wordt het toch een ander verhaal.
zorgen dat je ervoor verzekerd bent dusquote:Op woensdag 25 december 2019 15:19 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, de vraag: beter een motor huren voor een week? Ergens bang dat ik de motor alsnog laat vallen ofzo bij een bijzondere maneuvre, anderzijds......... Korte slalom doe je denk ik nooit meer?
ik gebruikte 8 jaar terug een torrent met 1400 vragem in de stijl van het CBR, maar die zal wel verouderd zijn ondertussenquote:Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
11 januari eerste rijles Hebben jullie nog tips voor de motor theorie? Is er een specifiek boekje o.i.d. die jullie aanbevelen? Ik heb nu 2 word documenten opgestuurd gekregen van de betreffende rijschool die door eerste studenten zijn gemaakt
Woon je in de omgeving van Leiden?quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
11 januari eerste rijles Hebben jullie nog tips voor de motor theorie? Is er een specifiek boekje o.i.d. die jullie aanbevelen? Ik heb nu 2 word documenten opgestuurd gekregen van de betreffende rijschool die door eerdere studenten zijn gemaakt
Nee, totaal nietquote:Op zaterdag 28 december 2019 19:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Woon je in de omgeving van Leiden?
Dan houdt het op, anders nog je mijn boekje wel voor een tientje ofzo.quote:
Ik heb vorig jaar het high speed theorie cbr motor en theorieboek xxl boek via theorie-leren.nl aangeschaft. Is ook een gedeelte digitaal. Gewoon een kwestie van alles ruim op tijd goed doornemen. Er zit ook genoeg oefenexamens bijgeleverd.quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
11 januari eerste rijles Hebben jullie nog tips voor de motor theorie? Is er een specifiek boekje o.i.d. die jullie aanbevelen? Ik heb nu 2 word documenten opgestuurd gekregen van de betreffende rijschool die door eerdere studenten zijn gemaakt
Heb net maar even de 2020 bundel op bol.com aangeschaftquote:Op maandag 30 december 2019 14:19 schreef Skwish het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar het high speed theorie cbr motor en theorieboek xxl boek via theorie-leren.nl aangeschaft. Is ook een gedeelte digitaal. Gewoon een kwestie van alles ruim op tijd goed doornemen. Er zit ook genoeg oefenexamens bijgeleverd.
Gefeliciteerd ook al eeen motor aangeschaft?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:45 schreef Tiemie het volgende:
Blijkbaar sinds 2015 niemand meer geslaagd volgens de OP
Zelf begin december rijbewijs behaald
23-07-2015 A2 en 04-04-2018 A. Gelukkig.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:45 schreef Tiemie het volgende:
Blijkbaar sinds 2015 niemand meer geslaagd volgens de OP
Zelf begin december rijbewijs behaald
Nouja.. het is net als autorijden: je leert het pas écht als je het zelf doet, ná je toetsen.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:19 schreef ludovico het volgende:
Afgelopen zomer motorrijbewijs gehaald! Misschien een vakantie boeken met de motor, weekje rondzoeven ergens in Schotland ofzo!
Heb misschien ruimte voor een motor in een afgesloten parkeergarage, zou een motor kunnen kopen dus.... Maarrrr net nieuw huis gekocht dus kan dat misschien beter eerst een tijdje nog laten...
Anyhow, de vraag: beter een motor huren voor een week? Ergens bang dat ik de motor alsnog laat vallen ofzo bij een bijzondere maneuvre, anderzijds......... Korte slalom doe je denk ik nooit meer?
Als je hele dagen voor de grap langzame slalom gaat doen...quote:Op dinsdag 7 januari 2020 10:15 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Nouja.. het is net als autorijden: je leert het pas écht als je het zelf doet, ná je toetsen.
Ik zou desnoods een goedkopere pekelfiets kopen waardoor je wel ervaring opbouwt.
Ik ook 11 januari eerste rijles! Heb al jaren mijn autorijbewijs en ook veel zomers een Puch MV-50 gereden maar ben toch een beetje nerveus voor de eerste rijlesquote:Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
11 januari eerste rijles Hebben jullie nog tips voor de motor theorie? Is er een specifiek boekje o.i.d. die jullie aanbevelen? Ik heb nu 2 word documenten opgestuurd gekregen van de betreffende rijschool die door eerdere studenten zijn gemaakt
Het idee is dan ook precies andersom.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je hele dagen voor de grap langzame slalom gaat doen...
Eigenlijk is dat de enige die ik echt interessant vind. Misschien de uitwijk nog...
De normale slalom is een beetje esthetisch.
Noodstop ala, ook belangrijk. Maar meer dat je beide remmen gebruikt enzo.
Denk niet dat je die dingen veel oefent met je normale woon werk verkeer rondje.
Ik zou je aanraden de langzame slalom flink te blijven oefenen zodat je feilloos de voor je voorwiel opspringende eend kunt ontwijken.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je hele dagen voor de grap langzame slalom gaat doen...
Eigenlijk is dat de enige die ik echt interessant vind. Misschien de uitwijk nog...
De normale slalom is een beetje esthetisch.
Noodstop ala, ook belangrijk. Maar meer dat je beide remmen gebruikt enzo.
Denk niet dat je die dingen veel oefent met je normale woon werk verkeer rondje.
Volgens mij begrijp jij niet wat ik bedoel denk ik?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 21:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het idee is dan ook precies andersom.
Of dacht jij dat ze AVB bedacht hebben om motorrijdertjes in spé te neten?
Volgens mij maak jij een gigantische inschattingsfout. Of dacht je echt dat je kon motorrijden nu je het papiertje hebt?
Ja als je dat een jaartje niet gedaan hebt... Kan me voorstellen dat het wat minder soepel gaat (als je net je rijbewijs hebt, als dit routine is verlies je die controle niet zomaar denk ik)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:39 schreef Vallon het volgende:
Ik zou je aanraden de langzame slalom flink te blijven oefenen zodat je feilloos de voor je voorwiel opspringende eend kunt ontwijken.
Wat stel je voor? Pionnen neerzetten op een parkeerplaats ergens dus?quote:Op woensdag 8 januari 2020 12:29 schreef BlackLining het volgende:
Zelf weten verder hoor, en je hebt je besluit volgens mij toch al genomen. Maar voor zowel je eigen veiligheid als zeker ook voor je eigen plezier zou ik nog even lekker doorgaan met oefenen.
Zelf doe ik, dagelijkse rijder, nog regelmatig de "oefeningen". Meestal dezelfde plaats zodat ik mijn performance kan checken. Sws als ik wissel van motor. Even slalommen om/bij virtueel geplaatste obstakels (parkeervaklijnen zijn ideal) , korte noodstop zonder te slippen en krappe draaiachtjes etc .etc. Kost je hooguit 5 minuten, je weet dan dat alles (ook met de motor zelf) goed zit en je vooral de handeling automatiseert.quote:Op woensdag 8 januari 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Pionnen neerzetten op een parkeerplaats ergens dus?
Keb zelf de indruk dat de uitwijkoefening mij niet helemaal goed is geleerd, kreeg bij het CBR de indruk dat je echt ook aan je stuur moet trekken zegmaar.
Heb t niet over je avb.. Bochtjes maken, in t verkeer meerijden.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je hele dagen voor de grap langzame slalom gaat doen...
Eigenlijk is dat de enige die ik echt interessant vind. Misschien de uitwijk nog...
De normale slalom is een beetje esthetisch.
Noodstop ala, ook belangrijk. Maar meer dat je beide remmen gebruikt enzo.
Denk niet dat je die dingen veel oefent met je normale woon werk verkeer rondje.
Thanks voor de tips! Dat verder vooruit kijken is inderdaad ook een goede. Waarom is dat 1 N 2 3 4 5 6 eigenlijk zo? Misschien een gekke vraag, maar N 1 2 3 4 5 6 klinkt logischerquote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:38 schreef shiz het volgende:
1 N 2 3 4 5 6 inderdaad.
Ik heb eind 2017 125cc als Code 111 op een Oostenrijks rijbewijs gehaald. Gelukkig had ik destijds van tevoren mezelf al aardig wat wijsgemaakt op YouTube, dat gaf me meteen een voorsprong op twee anderen die ook schakelmotor wilde leren in een groep van 20 lui ofzo gemixt met 50cc en 125cc scooteraars voornamelijk. Enige wat ik hoefde te doen is kort wat klassikale theorie doornemen en daarna zocht je een voertuig uit en werd je min of meer aan je lot overgelaten. Dus ik had gelukkig al een idee gekregen van langzaam koppeling op laten komen, dat kan eigenlijk tot volledig loslaten als je het rustig doet en je rijdt al. Beetje geslalomd. Boring. Daarna op snelheid komen en eerste keren schakelen en noodremoefeningen. Dat was dan lastig als je dat nog nooit hebt gedaan en daar zelf maar een beetje zit te klooien. Toen gingen we pauze houden... dacht ik. Neuh, het praktijkgedeelte was over. Volgende dag had ik m'n papiertje.
Eerst maar ff van een huurcentrum een enkele keer een 125 uitgeleend (Duke 125, MT-125 en Tuono 125 gereden) voordat ik m'n eigen motor kocht (Suzuki GSX-R125; idee was een afscheidstourtje door het Oostenrijkse landschap en motorrijervaring opdoen voor ik weer in Nederland zou zijn en daar voor m'n volledige A zou moeten gaan). Gelukkig had die een LCD display met alles erop en eraan, incl. gear indicator en tankstatusweergave, hoewel je vrij snel automagisch wel de juiste versnelling pakt natuurlijk.
Zijn veel informatieve videos dus. Verder. Ontspan je. Kijk vooruit waar je naartoe wilt. Leer countersteering.
Ofwel, kijk ook eens Twist of the Wrist Vol 1 en 2 van Keith Code.
Ik kreeg bij mijn rijschool een code voor i-theorie.nl. Kost 49,95. Staat alle theorie op met oefenvragen per hoofdstuk en 50 oefenexamensquote:Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
11 januari eerste rijles Hebben jullie nog tips voor de motor theorie? Is er een specifiek boekje o.i.d. die jullie aanbevelen? Ik heb nu 2 word documenten opgestuurd gekregen van de betreffende rijschool die door eerdere studenten zijn gemaakt
Hoeveel lessen heb je in totaal gehad voor de AVB en AVD? En waren het blokken van 1 uur of 1,5 uur ?quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:54 schreef gooddaddy het volgende:
Goh, een topic over motorrijlessen. Die had ik nog niet gezien.
Ben sinds november bezig en eindelijk heb ik alles onder de knie voor AVB. Morgen heb ik examen. Kostte bij mij voorla veel tijd om de korte draai en het achtje onde de knie te krijgen.
Ik ben al wat ouder (bijna 49) en dan zie je toch wel dat het allemaal wat moeizamer gaat dan wanneer je 20 bent.
Maar in al die tijd wel al een fijn gevoel bij de motor gekregen en het gewoon rijden gaat lekker soepel. Heb er vol vertrouwen in dat we na de AVB ook snel AVD gaan halen en dan in het voorjaar lekker kunnen gaan toeren
Ik probeer het via theorie-leren.nl. Ook veel oefenexamens en dat bevalt goed. Vooralsnog niet echt een hoog 'geslaagd ratio' na ongeveer 15 examens en ik mag 'm over 5 dagen al doenquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:48 schreef gooddaddy het volgende:
Op zaterdag 28 december 2019 10:15 schreef nickhguitar het volgende:
Prima toch? Ik kan je niet in de portemonnee kijken uiteraard, maar liever wat meer uitgegeven en dan ook de 'zekerheid' (voor zover je dat sowieso al hebt) hebben dat je er ook echt klaar voor bent. Hij schatte mij in op 10 uur AVB en 15 uur AVD, ik ben benieuwdquote:Op woensdag 29 januari 2020 14:07 schreef gooddaddy het volgende:
Ik heb nu in totaal 20 lessen van 2 uur gehad . Maar ik heb nu alles onder de knie. Voor AVD zullen er nog een 5-tal lessen nodig zijn van 2 uur volgens mijn instructeur
Zoals gezegd, het moeilijkste was echt de korte draai en dus ook de 8-jes. Kwestie van durven en goed kijken. Maar ik denk dat ik daar toch wel meer dan 10 uur over gedaan heb.
Wordt een duur rijbewijs zo. Maar dan heb je ook wat
Leuke vraag die ik vroeger ook had. Het is vooral een kwestie van hoe het in de praktijk is ontstaan. Het is - qua tandwielmechanica - net wat handiger dat de "vrij" (zoals feitelijk ook bij de normale schakelauto) tussen 1 en 2 zit.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thanks voor de tips! Dat verder vooruit kijken is inderdaad ook een goede. Waarom is dat 1 N 2 3 4 5 6 eigenlijk zo? Misschien een gekke vraag, maar N 1 2 3 4 5 6 klinkt logischer
Het zit vooral tussen je oren en met name tijd om het vertrouwen op te bouwen dat je motorfiets het met wat subtiele aansturing van jou, het prima (zelf/aan) kan.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:07 schreef gooddaddy het volgende:
Ik heb nu in totaal 20 lessen van 2 uur gehad . Maar ik heb nu alles onder de knie. Voor AVD zullen er nog een 5-tal lessen nodig zijn van 2 uur volgens mijn instructeur
Zoals gezegd, het moeilijkste was echt de korte draai en dus ook de 8-jes. Kwestie van durven en goed kijken. Maar ik denk dat ik daar toch wel meer dan 10 uur over gedaan heb.
Wordt een duur rijbewijs zo. Maar dan heb je ook wat
Gefeliciteerd! wanneer heb je AVD?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:21 schreef gooddaddy het volgende:
Nou, ik heb het gehaald hoor . Zoveel tijd gestoken in die korte draai en achtjes en dan krijg je die natuurlijk niet.
Nu op naar deel 2.
(Daar zal ik toch wat beter moeten opletten hier en daar. Vandaag op de terugweg van AVB bijna een fietser overhoop gereden )
Oke klinkt goed, 10 uur is te overzien Dit heb je in ieder geval binnen en nu kun je je volledig focussen op het laatste stukjequote:Op donderdag 30 januari 2020 17:53 schreef gooddaddy het volgende:
Dat zal wel ergens eind februari zijn. Instructeur zegt nog ongeveer 10 uur op de weg
Waar zit je aan te denken qua stijl? Of heb je al een specifiek merk/type in gedachten?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:56 schreef gooddaddy het volgende:
En langzaam maar eens voor een motor gaan kijken. Kijken wat er allemaal in de buurt te koop staat
Maar ook een Honda NT 700 Deauville is een toffe motor om te zien. Is dan wel weer een echte tourmotor, maar voor de prijs van een 2002 BMW R1150 RT krijg je een 2010 Honda NT 700 Deauville met ongeveer dezelfde kilometers. En de Honda heeft ook goede reviews.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:02 schreef gooddaddy het volgende:
Ik wilde eerst altijd een BMW uit de RT serie. Maar die zijn best prijzig en onderhoud is ook niet goedkoop. Ben nu een beetje verliefd geworden op de Yamaha TDM900 en d Yamaha FJR1300A
Ach, ik ben ook een "dull" rijder. Rij op de lesmotor al in de vijfde versnelling op 60 wegen. En mijn instructeur zegt constant dat het allemaal wel wat rapper mag (moet ik aan werken)quote:
Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef nickhguitar het volgende:
Vandaag mijn eerste echte rijles gehad (op de try the bike na) en die bijzondere verrichtingen vallen me nog niet niet mee zeg Allemachtig. Jongen waar ik samen mee reed had al 4 lessen gehad dus ik mocht meteen een stuk van 5 kilometer van de rijschool naar de parkeerplaats rijden Bij de eerste bocht kwam ik erachter dat ik niet wist waar de knipperlichten zaten, na diezelfde bocht kwam ik er ook achter dat je het knipperlicht ook weer handmatig uit moet zetten
Die AVB is eigenlijk leuker, AVD, vind ik, ja touren is leuk maar straatjes met de motor is niet zo interessant, en dat spiegelgebruik willen ze uiteraard heel extreem zien.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
Gisteren de 2de rijles gehad voor AVB. Hij denkt dat ik geen 7 lessen nodig heb maar misschien maar 5 ofzo Vond het zelf nog niet zo top gaan om eerlijk te zijn maar ik zie al wel echt progressie in vergelijking met de eerste les. Met name de snelheid van handelen op de verschillende stopproeven vind ik nog lastig. Eerste keer op de noodstop kneep en drukte ik ongeveer alles tegelijk in wat mogelijk was Al met al wel heel tof en kan eigenlijk niet wachten om uiteindelijk alleen de weg op te mogen
Ach daar ga je niet dood van toch,quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:26 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.
En hetgeen je he vaakst zult horen in je oortje: "Knipperlicht!"
Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:13 schreef nickhguitar het volgende:
Voor mensen die ook willen beginnen (of begonnen zijn) met lessen en nog een goede manier zoeken om de theorie te leren, ik kan theorie-leren.nl zeer aanbevelen. Ze hebben een heel mooi programma waarbij je bijna puntsgewijs (maar wel heel bondig) het hele theorieboekje door gaat. Vervolgens hebben ze maar liefst 25 oefenexamens met daarnaast een foutenbank die per categorie bijhoudt hoeveel fouten je maakt en waar je dus nog wat meer focus op moet leggen Of het daadwerkelijk werkt kan ik morgen om 8.45 zeggen
Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:
Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.
En het is gewoon fout van het cbr en ze laten je er op zakken, giga debiel dus gewoon.quote:Op maandag 10 februari 2020 08:03 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.
Lekker bezig man! Ik had tijdens mijn lessen te veel zin om toch harder dan toegestaan te gaan rijden op de snelweg. Wetende dat ik mij tijdens de examen in moet houden.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:14 schreef gooddaddy het volgende:
Dat was een lekker winderige motorrijles zeg. Maar wel lekker gereden. Kleine weggetjes, veel kruispunten, stukje snelweg (max 110 gereden, vond ik hard genoeg). Ik deed het blijkbaar zo goed dat mijn examen aangevraagd gaat worden. Zal ergens in maart zijn
Mijn eerste motor was nog geen 2k. Enorm veel plezier aan gehad. Suzuki Bandit 600s. Heerlijke motor die je lekker de bochten in kunt gooien.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:49 schreef gooddaddy het volgende:
Eerste motor is ook bij mij nog steeds een vraag. Zit oo een beetje te dubben of ik direct mijn hele budget er doorheen moet knallen wat ik gereserveerd had, of het eerste jaar gewoon even een goedkopere motor gaan rijden. Dan doet het ook niet zo'n pijn (financieel) als ie een keer omvalt of als ik een keer zachtjes onderuit ga.
Maar aan de andere kant zit ik dan ook weer te kijken naar een nieuwe Honda NC750 (kost nieuw nog geen ¤ 9000,-, of een nieuwe V-STROM DL 650 (net onder de ¤ 10.000,-. Dat is natuurlijk niet veel geld voor een nieuwe motor, waar ik over het algemeen goed mee uit de voeten kan.
Maar een Deauville (700) uit 2002 met 48.000 km op de teller voor ¤2500,- is eigenlijk ook wel aantrekkelijk. Maar een FJR1300 uit 2004 met ongeveer 50.000 km op de teller voor minder dan ¤ 5000,- ook.
Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:55 schreef nickhguitar het volgende:
Overigens zit ik (nu al ) in dubio over mijn eerste motor. Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op de ZRX1100 of de XJR1300. Beide vrij zware sport-tour motoren die in de basis niet per sé aangeraden worden voor een beginnende motorrijder. Echter weet ik van mezelf dat ik niet snel het onderste uit de voertuigen hoef te halen wat vermogen betreft dus dat moet goed komen
Nu krijg ik echter gister bericht van mijn vader; zijn overbuurman heeft een Suzuki Bandit 600S te koop (bouwjaar wist hij zo niet) met 8000km op de teller en 2 nieuwe banden. Vraagprijs: 1800 euro, kortom: een goede deal. Echter een iets lichtere motor dan ik in gedachten had en bovendien iets minder sportief (toch wat meer richting tour specifiek).
Mijn gevoel zegt dat ik lekker op zoek moet gaan naar 1 van de 2 motoren die ik aanvankelijk in gedachten had maar mijn verstand zegt me dat dit een zeer goede deal is en dat ik later alsnog kan wisselen. Keuzes keuzes
Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.
Weet je wel wanneer je iets aan dat vermogen hebt tov een 600?
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:36 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.
Hoe gaat het met je AVD lessen? heb je nou uiteindelijk meer lessen AVB of AVD nodig? Zoals ze het mij schetsten heb ik dus ongeveer 15 uur AVD nodig en 10 uur AVB. Ik zou denken dat het eerder andersom is maar dat is dus schijnbaar niet zo?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:53 schreef gooddaddy het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. Gewicht van de moteor en cylinderinhoud. Maar ik moet straks maar gewoon gaan proefrijden
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.
Ik speel deze vraag even door naar @:sounddragon . Hij kan je dit het beste uitleggen en waarschijnlijk ook een goed advies geven.
Van een DRZ naar een Viffer?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Voor lange ritten geen een-cilinder doen, dat is ruk langdurig op de snelweg. Verder moet je pakken wat je leuk lijkt. Als je woon/werk route veel snelweg is, pak dan iets met windscherm en kuip. Tevens zou ik als eerste motor lekker budget gaan. Mijn eerste motor was een aftandse 1 cil allroad, mijn huidige is een mooie v4 sporttourer die ik voor 1500 heb gekocht. Ik denk niet dat ik meer fun zou hebben met een motor van 15k.
Ook nicequote:
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgevingquote:Op woensdag 19 februari 2020 10:48 schreef Maegrim het volgende:
handig om te melden waar het dan wel in de buurt mag zijn...
Ga je nog ooit naar PSV? In Eindhoven zit een fijne zaak.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
Mooi verwoord. Ik denk zelf ook dat een 600-750 goed genoeg is voor het Nederlandse gebeuren (en veelal buiten/stadswerk).quote:Op zaterdag 15 februari 2020 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..
Zo'n dikke is gewoon niet praktisch, en dat is nog buiten wat het kost als je hem eens plat legt. Leuk voor op zondag, niet voor elke dag..
Nimwegen jonge!quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Louis zit ook vlak over de grens bij onze oosterburen . Wesel om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
En sowieso; winkelTJE.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef Maegrim het volgende:
termaat heeft het meeste zeggen ze, wel een enorme chaos in die winkel
- ah nvmquote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:36 schreef shiz het volgende:
[..]
Maar dat verklaart dus hopelijk een beetje waarom ik liever niet full-in ga. Een idee is natuurlijk om hier anderhalf jaar 125cc ervaring op te doen? En dan heb ik in feite al wat praktijkervaring die me dan goed van pas komt als ik na een tijd mogelijk weer in Nederland woon en aangemeld ben om zonder al teveel moeite m'n NL'se restrictieloze A te halen? Tnx, voor die info hoe dat er in NL aantoe gaat, klinkt een stuk chiller.
- Basically dus:
https://www.youtube.com/watch?v=J6ONRzRDH7M
En dan:
https://www.youtube.com/watch?v=KHAOvqd0ej8
Klaar!
Moet die verklaringzooi ook als je al een B-rijbewijs hebt?
https://www.cbr.nl/11240.pp
'De beoordeling van je rijgeschiktheid kan in sommige situaties vier maanden duren. Vul dus ruim (vier maanden) van te voren een Eigen verklaring in en stuur deze op.' ehh.. Que? Wie verzint zoiets?
Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.quote:' Procedure Gezondheidsverklaring (Eigen Verklaring)
Voor alle weggebruikers die het rijbewijs A, B, BE of T wil halen en/of zijn rijbewijs wil verlengen en ouder is dan 75 jaar of houder is van het rijbewijs CDE, dient een Gezondheidsverklaring in te vullen.'
Morgen maar eens even kijken bij Louis in Duitsland dan Klein stukje rijden maar ach. Als ik alles ineens doorloop dan ben ik ongeveer 1250 euro kwijt aan mijn rijbewijs (alles inclusief). En wat betreft de gezondheidsverklaring: toen ik het CBR uitliep na afloop van mijn theorie examen heb ik 'm meteen aangevraagd, toen ik thuis was (20 min rijden) was hij al binnen bij mijn rijschoolquote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:19 schreef shiz het volgende:
Bij Polo hadden ze toen zo'n Asiatisch dametje. Die had meteen door welke stijl en maat je goed zou staan/passen. En ze hadden een motor uitgesteld om te zien hoe het boeltje aanvoelt als je daadwerkelijk op een motor zit. Dat is wel een dingetje inderdaad.
Maar qua prijs en voor accessoires was Louis ronduit de beste toko!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn kit. Alleen nog eens een andere broek gehaald voor een wat more casual look en luchtigere/kortere handschoenen.
Net m'n dienstrooster binnen en hoef pas helemaal aan het eind volgende maand een paar daagjes wat te doen. Misschien maar eens een rijschool in de buurt zoeken... ik mis het wel, gewoon ff stukkie rondtuffen!
Wat ben je nou ong. kwijt voor je A-opleiding zeg maar (heb dus enige 125cc (Suzuki GSX-R125 X hierboven) ervaring in het buitenland opgedaan)?
En is dat echt zo met dat rijgeschiktheid gebeuren nog, dat maanden duurt?
[..]
- ah nvm
[..]
Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.
Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandacht ). Ik was letterlijk tot op mijn ondergoed nat en zag bij vlagen geen hand voor ogen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend
Dit had ik overigens ook. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor 1000 euro voor alles (dus laarzen, broek, jas, handschoenen, helm en rugzak) maar ik heb ook jassen aangehad van 700 euro. Ik heb ook maar eerlijk gezegd dat ze deze wel achter mochten houden want dat ga ik toch niet uitgeven voor mijn eerste setquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:56 schreef gooddaddy het volgende:
Toen ik helmen aan het passen was, kreeg ik op een gegeven moment een Shoei op mijn hoofd gezet. Die zat dus helemaal perfect. Maar daar was de prijs dan ook naar (¤ 759,-). Dat bedrag had ik in mijn hoofd voor zo ongeveer mijn hele uitrusting.
Heb nu een HJC systeemhelm. Super fijn ding
Ach, beetje overdreven gedoe, 3x spiegels in een woonwijk als je een bocht om gaat.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandacht ). Ik was letterlijk tot op mijn ondergoed nat en zag bij vlagen geen hand voor ogen.
Viel me trouwens gigantisch tegen.. AVB dingetjes beginnen nu langzaam te landen, 16-3 hiervan examen. Maar ik heb op de weg volgens mij geen kruispunt genaderd zonder dat ik minimaal 2 fouten maakte Vooral het constante scannen/kijken is heel erg wennen, het is 10 jaar geleden dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald en ik rijd eigenlijk zelden in de stad (woon zelf in een dorp in Gelderland). Nu moet ik eigenlijk non-stop in- en door de stad rijden waardoor er gevoelsmatig elke 50 meter wel een kruispunt en/of stoplichten zijn..
lol, typisch inderdaad. Dat is zoals lekker op je gemak op de wc gaan zitten voor een nummero 2 en dan de postbode aanbelt om een pakket te bezorgen. Of denken 'oh, de lucht ziet er best ok uit, ff snel op de fiets boodschappen doen' en dan op de terugweg inderdaad ook in een beste bui belanden.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend
Je positie op de weg gaat in de straatjes iets naar rechts bij rechtsafslaan dus je spiegelt even daarvoor. Bij het uitkomen lijkt mij een nacontrole ook handig. Alleen iedere keer twee spiegels vind ik wel enigszins overdreven.quote:Op donderdag 27 februari 2020 09:46 schreef gooddaddy het volgende:
Was dat vroeger? Want tegenwoordig hoef je helemaal niet te speigelen als je een bocht omgaat
Het lastigste vind ik dat je rechts-links moet spiegelen, terwijl ik om één of andere reden altijd links/rechts spiegel. En die nacontrole de hele tijd
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:43 schreef vannelle het volgende:
Nacontrole heb ik ook nooit zo goed begrepen maar als het CBR dat wil kun je het maar beter gewoon doen als je dat pasje wil......
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.
Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.
In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Yep je instructeur heeft gelijk, je gaat niet naar iets staren dat je al eerder hebt gezien, op de motor kijk je meestal vele honderden meters vooruit en bijvoorbeeld 2 of 3 kruispunten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 09:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?
Mijn instructeur zegt altijd dat ik niet teveel naar de auto voor me moet kijken, maar het liefst nog wat verder vooruit. Als ik de auto voor me al minimale aandacht geef dan hebben de auto's op het kruispunt achter me helemaal geen prioriteit lijkt me toch
En wat goodaddy op het einde zegt vind ik ook wat vaag inderdaad: je hebt een vaste routine van kijken waarbij je in principe 1 keer naar links kijkt wanneer je rechtsaf wil slaan (en dit doe je al vrij tijdig, voordat je richting aangeeft al). Op het moment dat je het kruispunt bent genaderd kan de situatie wel helemaal veranderd zijn, maar toch hoor ik dan elke keer dat ik dan eigenlijk al klaar moet zijn met kijken.
psies.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:23 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het altijd hoogst irritant als ik een auto die ik net nog wel in m'n spiegel zag, kwijt ben. Dat alleen al is reden genoeg om achter je ook in de gaten te houden.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.
Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.
In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Niet mee eens, prima: wat is dan (volgens jou) de functie van het kijken in je spiegels.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef vannelle het volgende:
Bij rijles wordt er geleerd om ná het bijvoorbeeld oversteken van een kruising nogmaals in de spiegels te kijken. Dat is geen controleren van iets dat je al eerder gecontroleerd hebt.
Ik heb je tekst weggehaald, staat hier vlák boven dus alles quoten leek me niet nodig.quote:
Ter Maat in Nijmegen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:44 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.
Vind ik eigenlijk wel de beste les voor alle motorijders (in spé)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies.
Iets missen betekent geen deuk, maar verband, gips en ellende. You need to be on top of your game.
Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waar Ik vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend
Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen Met name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).
Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Je hebt gelijk hoor, maar de parkeerplaats ligt echt vrij van de woningen (wel een meter of 500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen. Ik zie er, los van het feit dat het in principe niet mag, geen kwaad in. En die duo lessen zijn zo slecht nog niet hoor, ik leer oprecht wel veel van degene voor mij en het is ook wel goed om een beeld te krijgen van het vereiste niveau. Andersom ging ik laatst samen lessen met een jongen die net begonnen was met de verrichtingen, die kon dan weer wat dingen van mij oppikken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:56 schreef gooddaddy het volgende:
Een parkeerplaats is over het algemeen toch ook gewoon openbare weg, niet? Dus je mag daar officieel niets met je motor doen omdat je nog geen rijbewijs hebt.
BTW, blij dat mijn rijschool niet doet aan duo-lessen. Krijg ik tenminste de volle aandacht
Wut Maar wat heeft je werkgever hiermee te maken? Ik zie er overigens echt geen kwaad in. Als ik niks in de buurt zou hebben dan zou ik er niet eens aan denken, maar wie wordt er nou slechter van als ik in een hoekje van een verlaten parkeerplaats wat achtjes ga draaien?quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.
Ja in de basis ben ik het er ook wel mee eens, als je zonder rijbewijs de openbare weg opgaat en actief deelneemt aan verkeer (dus interactie met andere bestuurders/verkeersdeelnemers) dan neem je ook een risico voor de andere personen, maar als je iemand gaat naaien omdat hij op een parkeerplaats tussen 2 pionnen aan het oefenen is dan heb je je roeping bij de NSB echt wel gemist hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
eensch, goeie tent, maar wel altijd druuuuuuuuk, en je vindt daar helemaal niks zonder verk(o)op(st)er.quote:
Tja. ik had ooit een marinier die mij instrueerde en die ramde elke detail, vloekend en snoeihard in het oortje. Hij wilde niet verantwoordelijk zijn voor stompzinnige kleunzen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waar Ik vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend
Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen Met name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).
Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Hmmmm 500m is nog best een eind. Kweet niet hoe je conditie is maar waarschijnlijk denk je na 250m...250kg verslepen, waar je aan begonnen bent. Inclusief collega motorrijders die vragen of je pech hebt..... ga dan niet zeggen dat je geen RB hebt want er zit er altijd wel één tussen die je gaat laten beschermen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:00 schreef nickhguitar het volgende:
500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen.
Gereïncarneerd vanaf de wachttoren zeker. Wat een lul.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
Blijkbaar....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Sounddragon het volgende:
Nacontrole is meer het checken of er niemand een boom in vliegt na je stomme aktie?
Gewone Bandits doen dat niet hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:07 schreef nickhguitar het volgende:
Vanmiddag een klein stukje mogen rijden op een bandit 600s. Normaliter (rijles) stap ik op, schakel de motor in (in de vrij) en dan ben ik met 1 tik naar beneden in de 1, alle andere versnellingen zijn omhoog.
Met deze kennis in gedachten stap ik dus op die bandit. Motor aan, stond in de vrij; prima. Ik een tikje naar beneden geven; motor slaat af. Verrek. Nog eens proberen, weer uit Verrek. Bleek dus dat je bij deze motor de neutraal schijnbaar niet tussen de 1 en 2 hebt, maar gewoon onder de 1 waardoor je alles omhoog moet schakelen, dus ook van de vrij naar de 1.. Ik wist oprecht niet dat dit überhaupt bestond Wel vervelend, aangezien dit de motor is waar ik waarschijnlijk voor ga en ik dus les op een model die volgens de andere manier werkt..
Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewone Bandits doen dat niet hoor.
Da's een race setting, wordt gebruikt op het circuit. Die specifieke Bandit zou ik dus sowieso laten staan. Stock zijn ze gewoon 1N23456, maar je kunt het veranderen ja. Moet je wel het motorblok voor splitsen, dat doe je niet zomaar even.
Gewoon een andere Bandit zoeken, die schakelen wel normaal en hebben waarschijnlijk geen circuit verleden. Oh ja, ook een Mk1 kopen met oliegekoeld blok en rond buizenframe. Andere Bandits zijn nep.
Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.
Maar ik snap het zelf ook niet echt. Heb ook al geprobeerd of ik dan een halve omlaag moet ofzo, maar ik moet echt gewoon een volle tik omhoog.
Ohja en verder is het echt verrot dat de versnelling waar je je in bevindt niet wordt getoond op het dashboard Maar meer een kwestie van gewenning denk ik.
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.quote:Op zondag 8 maart 2020 14:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.
Deze fiets zou dus gemiddeld minder dan 500km per jaar hebben gereden. Of is het misschien 108.000km? Op zich kunnen ze dat hoor, de mijne heeft 128.000km gelopen voor ik hem om de steun van een vangrail gevouwen heb.
Maar eh, 8.000km voor een 17 jaar oude fiets die niet normaal schakelt? Ik zou hem laten staan. Ook al is het echt zo, dan kun je er donder op zeggen dat de keerringen zijn uitgedroogd en er een zooi oliesludge onderin het blok bivakkeert. Als hij een ton extra heeft gelopen, wat veel waarschijnlijker is, nadert hij het einde van zijn leven.
Genoeg normale Bandits te koop, die hebben niet van dat soort fratsen.
Normaal gesproken kun je de N bereiken door vanuit de 1 een halve tik omhoog te gaan. Vanuit de 2 naar de N kán soms wel, maar is niet de bedoeling en vereist behoorlijk wat precisie.
Dat je niet mag cruisen vind ik wel een beetje een raar dingetje.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.
Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
Als ie de standaard nog uit heeft hoort ie af te slaan als je hem in zijn versnelling zet.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.
Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
Op een gegeven moment gaat het vanzelf. NU ben je nog op heel veel dingen tegelijk aan het letten. Spiegelen, vooruit kijken, goede lijnen rijden. Hoe meer je rijdt hoe meer het vanzelf gaat. tot je instructeur je weer eens ergens naartoe laat rijden waar je nog nooit geweest bent en voor een compleet nieuwe situatie komt. Dan wordt je weer even met de neus op de feiten gedrukt. Dat je moet blijven oplettenquote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.
Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:32 schreef gooddaddy het volgende:
GodverteringtyfusCorona. Alle examens van het CBR gecanceled. Ik zag mezelf over een week of drie al lekker toeren door de Limburgse heuvels. Nu mag ik blij zijn als ik over drie weken überhaupt mijn examen kan doen
Wrijf het er nog ff in hahaha.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:35 schreef Hyperdude het volgende:
Sorry voor de examenkandidaten.
Eén van mijn beste recreatievoornemens is de brommert uit de winterslaap halen, en te gaan toeren.
Zou ik erg vervelend vinden als dat niet zou kunnen.
quote:
Waarom eigenlijk niet?quote:
Tsja, dat momentje de wijze heren in Den Haag vragen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet?
Het is niet zo dat jullie in een auto elkaar in de bek zitten te hijgen.....
CBR-directeur Alexander Pechtoldquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef ssebt het volgende:
Goed nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)examinator-ingrijpen
Wellicht binnenkort weer starten met theorie- en praktijkexamens.
God idd ja.. benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze weer bij zijn..quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:07 schreef BlackLining het volgende:
Hou maar rekening met een hele dikke wachtlijst..
CBR heeft de wachtlijst op briljante!! wijze opgelost, ze schrappen gewoon 22.000 examens, proeven en testen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
God idd ja.. benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze weer bij zijn..
Ze konden het al niet aan..
Ik snapte sowieso al niet waarom dat niet mocht? New rule: eigen spullen or bust. Intercommetje ontsmetten, stuurtje en aanraakplekken van de motor effe doen.. klaar.quote:
Ik snapte sowieso al niet waarom dat niet mocht? New rule: eigen spullen or bust. Intercommetje ontsmetten, stuurtje en aanraakplekken van de motor effe doen.. klaar.quote:
Hmmmm... hoeveel starters/lessers hebben bij aanvang eigen kleding/equipment ?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hup hup
Ik snapte sowieso al niet waarom dat niet mocht? New rule: eigen spullen or bust. Intercommetje ontsmetten, stuurtje en aanraakplekken van de motor effe doen.. klaar.
Ik denk dat het probleem zit in de theorie lokalen enzo.. en het CBR zelf.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:46 schreef RedFever007 het volgende:
Leerlingen die worden aangereden en naar de IC moeten?
Maar snapte ik ook niet eerlijk gezegd. Zeker avb kan gewoon doorgaan. Mits eigen kleding/helm.
Sowieso kapotranzig om helm en handschoenen te delen
quote:Op maandag 4 mei 2020 18:02 schreef Aiciu het volgende:
Moet je eigenlijk verplicht een broek kopen?
Ik ga me niet verkleden, gewoon motorjas, laarzen en helm en dan jeans. Van wat ik gezien heb zijn die niet echt anders dan een normale broek?
~ https://www.rijksoverheid(...)g-rijden-op-de-motorquote:Beschermende motorkleding
Op de motor moet u een goedgekeurde helm dragen. Beschermende kleding is niet verplicht, maar wel belangrijk. Kies kleding die speciaal voor motorrijders is ontworpen. Die kleding beschermt u als het onverhoopt toch misgaat.
Tijdens het praktijkexamen voor de motor moet de motorrijder laten zien dat hij zijn motor en de verkeersregels beheerst. Daarnaast gelden er ook kledingeisen tijdens het examen. Zo moet de motorrijder een goedgekeurde helm, oogbescherming, hoge schoenen of laarzen, handschoenen en beschermende kleding dragen.
Oké, dat scheelt nogalquote:Op maandag 4 mei 2020 18:06 schreef shiz het volgende:
[..]
~ https://www.rijksoverheid(...)g-rijden-op-de-motor
strikt genomen gek, aangezien volgens de wet alleen een helm verplicht isquote:Op maandag 4 mei 2020 18:06 schreef shiz het volgende:
[..]
~ https://www.rijksoverheid(...)g-rijden-op-de-motor
Ja, maar dat is dan weer een incentive. Dan heb je iig de gear in huis moeten halen... dan heb je er al mee gereden/bent er gewend aan geraakt het aan te hebben en is het ook waarschijnlijker dat je het misschien blijft gebruiken. Maar strikt genomen...quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
strikt genomen gek, aangezien volgens de wet alleen een helm verplicht is
Ja inderdaad, goeie zaak hoor verderquote:Op donderdag 7 mei 2020 17:41 schreef shiz het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer een incentive. Dan heb je iig de gear in huis moeten halen... dan heb je er al mee gereden/bent er gewend aan geraakt het aan te hebben en is het ook waarschijnlijker dat je het misschien blijft gebruiken. Maar strikt genomen...
Ja hoor. Wel stugger, een stuk warmer, en een fors stuk duurder. Oh en je moet 'm eigenlijk handwassen ivm de kevlar.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:33 schreef Aiciu het volgende:
Kan je zo'n jeans ook random dragen?
Als in loopt dat lekker?
Dan ga ik gewoon voortaan die jeans kopen ipv normale.
Ik wissel 'm inderdaad gewoon op werk. Maar dat is vooral omdat ik 'm echt te duur vind om buiten de motor af te dragen. Kevlar jeans zijn wel echt ideaal voor naar feestjes ofzo, vind ik. En ik heb 'm ook heus weleens een volle dag aan gehad op werk als dat toevallig zo uit kwam, dat is dan ook geen probleem.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:33 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen eerlijk gezegd. Op je werk dan. Gewoon broekje wisselen op het werk
Of textiel over spijkerbroek
Even gewoon een vraagje: wat is er met Harley-rijders?quote:Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef shiz het volgende:
Doe je dat niet ben je een 'squid'. Of een Harley-rijder.
Dat zijn geen motoren. Oh ja, en het is een "lifestyle"quote:Op zondag 10 mei 2020 19:52 schreef DucatiOwner het volgende:
[..]
Even gewoon een vraagje: wat is er met Harley-rijders?
Wat zijn de voor- nadelen volgens jou?quote:
Hoppa, examen in de pocket . Nu even afwachten hoe snel de gemeente is met mijn rijbewijs, zodat ik mijn BMW zelf kan uitlatenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 09:09 schreef gooddaddy het volgende:
15 juni AVD examen
Had liever eerder gewild, maar door de fantastische vooruitziende blik van het CBR kon mijn instructeur pas gisterenavond inloggen en waren de plaatsen voor de eerste vier weken allemaal vergeven.
Lekker man! Feli!quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Hoppa, examen in de pocket . Nu even afwachten hoe snel de gemeente is met mijn rijbewijs, zodat ik mijn BMW zelf kan uitlaten
Gefeliciteerd! Nog tips? Ik mag over een maandje.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:24 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Hoppa, examen in de pocket . Nu even afwachten hoe snel de gemeente is met mijn rijbewijs, zodat ik mijn BMW zelf kan uitlaten
Gewoon lekker rijden zoals je tijdens de les ook doet.quote:Op woensdag 17 juni 2020 12:45 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Nog tips? Ik mag over een maandje.
En gehaald Ging goed, ik kreeg de afgelopen weken keer op keer te horen dat het wel wat vlotter mocht en het enige commentaar dat ik na mijn examen kreeg was 'het mocht wel wat rustiger'. Schiet mij maar lekquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:41 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Gewoon lekker rijden zoals je tijdens de les ook doet.
Gefeliciteerd. Nu lekker rijdenquote:Op maandag 20 juli 2020 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En gehaald Ging goed, ik kreeg de afgelopen weken keer op keer te horen dat het wel wat vlotter mocht en het enige commentaar dat ik na mijn examen kreeg was 'het mocht wel wat rustiger'. Schiet mij maar lek
Wheelie timequote:Op maandag 20 juli 2020 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En gehaald Ging goed, ik kreeg de afgelopen weken keer op keer te horen dat het wel wat vlotter mocht en het enige commentaar dat ik na mijn examen kreeg was 'het mocht wel wat rustiger'. Schiet mij maar lek
Gefecliciteerd en komt vanzelf goed, nu je zelfstandig mag gaan rijden.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En gehaald Ging goed, ik kreeg de afgelopen weken keer op keer te horen dat het wel wat vlotter mocht en het enige commentaar dat ik na mijn examen kreeg was 'het mocht wel wat rustiger'. Schiet mij maar lek
Ik begrijp sowieso niet dat motorrijles ooit gestopt is, het is nou niet zo dat de instructeur tijdens een les constant in je gezicht zit te hijgen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:57 schreef bmp80 het volgende:
Rijles mag weer. Veel motorrijders beginnen er mee omdat ze lange toertochten willen maken. Maar het lijkt me gewoon leuk en nuttig om motor te kunnen rijden. Ik twijfel om er nu mee te beginnen.
Als je nu al twijfelt dan moet je dat niet gaan doen. Dan zonde misschien van het geld en alle energie.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:57 schreef bmp80 het volgende:
Rijles mag weer. Veel motorrijders beginnen er mee omdat ze lange toertochten willen maken. Maar het lijkt me gewoon leuk en nuttig om motor te kunnen rijden. Ik twijfel om er nu mee te beginnen.
Bij de meeste rijscholen kun je wel een proeflesje doen tochquote:Op maandag 22 maart 2021 09:57 schreef bmp80 het volgende:
Rijles mag weer. Veel motorrijders beginnen er mee omdat ze lange toertochten willen maken. Maar het lijkt me gewoon leuk en nuttig om motor te kunnen rijden. Ik twijfel om er nu mee te beginnen.
quote:Op maandag 22 maart 2021 11:25 schreef shiz het volgende:
Eenmaal je papiertje gehaald is meteen nice voor de rest van je leven!
Als je het nu meteen doet kun je er later geen spijt van hebben dat je het eerder niet gedaan hebt.
Maar als je het voor je blijft uitschuiven 'ga ik misschien ooit nog eens doen'... dan komt er allicht nooit meer wat van.
't Minste wat je kunt doen is gewoon ff een proefles nemen dunkt me.
Thanks dudes ik heb mijn eerste les gehad, tis super leukquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bij de meeste rijscholen kun je wel een proeflesje doen toch
Nice! Alleen pas wat oefeningen gedaan of ook al op de weg gereden?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:52 schreef bmp80 het volgende:
[..]
[..]
Thanks dudes ik heb mijn eerste les gehad, tis super leuk
Ik moest met de lesauto achter de instructeurs aan naar het oefenterrein en toen vooral rondjes gereden en ook remmen op de aangewezen plek. Schakelen was ff wennen maar dat moet wel lukken denk ik. Ik heb wel scooter gereden dus nu moet ik van alles afleren. En terug naar het kantoor van de rijschool mocht ik al op de motor. Wel 1x af laten slaan nog onderweg .quote:Op donderdag 1 april 2021 08:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nice! Alleen pas wat oefeningen gedaan of ook al op de weg gereden?
Thankssss ik had Dalsem al gevonden, heb echt al uren gekeken, super leerzaam (ook andere kanalen gevonden). Toen die instructeur zei, ja wat weet je van die motor, ik had alles op youtube al gezienquote:
Het is een Kawasaki maar zal de volgende keer even goed op het model proberen letten.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:41 schreef BlackLining het volgende:
Verkeerde topic
Om het relevant te maken: wè veur lesfiets?
Niet op een Kawa Ninja H2R lessenquote:Op vrijdag 2 april 2021 12:44 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Het is een Kawasaki maar zal de volgende keer even goed op het model proberen letten.
Edit terwijl ik nog aan het typen ben: wacht ik ben naar de website van de rijschool gegaan en ik denk dat het de Kawasaki Z650 moet zijn.
Non stoppie is ook wel leuk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:41 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Thankssss ik had Dalsem al gevonden, heb echt al uren gekeken, super leerzaam (ook andere kanalen gevonden). Toen die instructeur zei, ja wat weet je van die motor, ik had alles op youtube al gezien
Ook ik vind Blik op de Weg leuk om te kijken, Leo de Haas heeft alles op Youtube staan. Maar de motorspecials keek ik nooit, vond ik saai, die heb ik nou gebingewatcht. Als ik dat met autorijbewijs ook had gedaan (misschien stond dit soort spul er niet echt op toen) had ik veel minder lessen nodig gehad. Ik wist letterlijk nog niks echt de richtingaanwijzer kon ik nog niet vinden.
Bedankt voor je tips, ga het zeker opzoeken.
Hij heeft zeker leuke en goede leerzame videos, met name wat ouder materiaal. Echter vind ik z'n nieuwe materiaal allemaal wat te popi-jopie en daarnaast gebruikt hij wel erg veel onnodig Engels en z'n rijmanieren heeft weinig meer met motorrijden te maken.quote:
Mijn hemel wat een gedoe.... Heb je dan tussendoor nog wat gelest om ervaring op te doen en er wat in te blijven qua rijden? Dure grap welquote:Op zondag 11 april 2021 01:43 schreef Aiciu het volgende:
Dinsdag avd
Bijna een jaar bezig door dat covid
Sinds december om de week les gehadquote:Op maandag 12 april 2021 20:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Mijn hemel wat een gedoe.... Heb je dan tussendoor nog wat gelest om ervaring op te doen en er wat in te blijven qua rijden? Dure grap wel
Ik snap die parkeergarage obsessie ook niet echtquote:Op maandag 12 april 2021 20:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hij heeft zeker leuke en goede leerzame videos, met name wat ouder materiaal. Echter vind ik z'n nieuwe materiaal allemaal wat te popi-jopie en daarnaast gebruikt hij wel erg veel onnodig Engels en z'n rijmanieren heeft weinig meer met motorrijden te maken.
Succes vandaag!quote:Op dinsdag 13 april 2021 00:42 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik snap die parkeergarage obsessie ook niet echt
Kijk het meer wanneer hij op de mt-07 rijdt omdat ik die misschien ga kopen.
Haha ja inderdaad, altijd die parkeergarages in en uit zonder te betalen Maar serieus, mocht ie hier meelezen, hij heeft ook wel echt nuttige en leerzame content. Laten we wel wezen: het is wel een weer en windrijder dus genoeg ervaringen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 00:42 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik snap die parkeergarage obsessie ook niet echt
Kijk het meer wanneer hij op de mt-07 rijdt omdat ik die misschien ga kopen.
Lekkerrrrr! 🏍️🏍️🏍️🏍️🏍️quote:
Zelf gebruik ik https://www.zorgeloos-studeren.nl/ daarmee een jaar terug al eens auto theorie gehaald in één poging. Veel oefenexamens, en al je fout beantwoorde vragen komen in een foutenbank om ze te herhalen, vind het wel fijn werken alleen de plaatjes zijn soms wat klein.quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:24 schreef KNAK het volgende:
Over 2 weken theorie. Bij er CBR heb je er nu 2 a 3 weken wachttijd en zakken zou weleens de start van de AVD kunnen belemmeren (AVD is een week ná theorie examen) dus dan maar goed leren
Heb al 10 jaar m’n B, dus bepaalde theorie vraagjes zullen wel bekend zijn, al ga ik niets aan het toeval over laten en smijt ik er maar een paar knaakjes tegenaan voor een goede voorbereiding.
Heeft iemand hier positieve ervaringen met een bepaalde online website voor een flinke dosis aan oefenexamens, eventueel ook online theorieboek?
Dank voor de input. Inmiddels voor een paar knaken een analoog theorie boek op Marktplaats gescoord. Ook zat zorgeloos studeren bekeken en denk dat met deze combi én 2 weken tijd het wel moet gaan lukkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik https://www.zorgeloos-studeren.nl/ daarmee een jaar terug al eens auto theorie gehaald in één poging. Veel oefenexamens, en al je fout beantwoorde vragen komen in een foutenbank om ze te herhalen, vind het wel fijn werken alleen de plaatjes zijn soms wat klein.
Ja lijkt mij wel, ik heb hem vrijdag.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dank voor de input. Inmiddels voor een paar knaken een analoog theorie boek op Marktplaats gescoord. Ook zat zorgeloos studeren bekeken en denk dat met deze combi én 2 weken tijd het wel moet gaan lukken
Oeh.. spannend..quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja lijkt mij wel, ik heb hem vrijdag.
Mja heb nu 15 oefen examens op rij gehaald dus moet goed komen.quote:
Dat hoop ik dan ook, dat oefenexamen een beetje gelijk is aan het echte examen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja heb nu 15 oefen examens op rij gehaald dus moet goed komen.
Iets minder dan een jaar geleden auto theorie gehaald, de vragen leken erg op elkaar, maar geen exacte kopie. Destijds had ik meer angst voor het gevaarherkenning onderdeel maar dat zit er bij de motor niet eens bij.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan ook, dat oefenexamen een beetje gelijk is aan het echte examen.
Uiteindelijk gaat het meer om het begrijpen van de materie dan het simpelweg in je hoofd proppen.
Die kleine prutvraagjes als verkeersborden, hoeveel alcohol ug/l maximaal, minimale profieldiepte etc is wel stampwerk.
Wut? Geen gevarenherkenning? je zou anders verwachten bij een motor...quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Iets minder dan een jaar geleden auto theorie gehaald, de vragen leken erg op elkaar, maar geen exacte kopie. Destijds had ik meer angst voor het gevaarherkenning onderdeel maar dat zit er bij de motor niet eens bij.
Inderdaad die vragen over welke maatregel ze op mogen leggen bij welk alcoholpromillage en zo zijn de vervelendere vragen.
En dat je schijnbaar als ex-drugsverslaafde pas na één jaar mag rijden. Volgens mij nergens in het theorieboek een letter over drugsverslaving gelezen maar het zal wel.
Zou die wel even doorlezen, paar bladzijden p/d ben je er zo doorheen; paar bladzijden lezen en paar oefenexamens per dag.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wut? Geen gevarenherkenning? je zou anders verwachten bij een motor...
Vraag me af of een week of 2 elke dag oefenexamens maken genoeg is, of dat toch echt dat theorieboek ook nodig is. pagina 25 (van 320) en val nu al in slaap
Dit soort Bullcrap vragen ook van het CBR. Je zou er maar op zakken zeg, en wat verstandig is is echt situatie specifiek. Dat antwoord van het CBS is dus gewoon fout en onverantwoord.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Gehaald met twee foutjes.
Een fout ging over wat te doen bij brand in een tunnel, niet eromheen rijden dus schijnbaar.
Dat was mijn enige dout met theorie destijdsquote:Op zondag 21 augustus 2022 23:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit soort Bullcrap vragen ook van het CBR. Je zou er maar op zakken zeg, en wat verstandig is is echt situatie specifiek. Dat antwoord van het CBS is dus gewoon fout en onverantwoord.
Ik had een vraag "is dit een helling?"
"Nee! Een daling!"
Fuck off CBR, met je foute grappen, ik zit niet voor de grap een theorie examen te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |