abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 februari 2020 @ 16:19:45 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_191616894
Bij Polo hadden ze toen zo'n Asiatisch dametje. Die had meteen door welke stijl en maat je goed zou staan/passen. En ze hadden een motor uitgesteld om te zien hoe het boeltje aanvoelt als je daadwerkelijk op een motor zit. Dat is wel een dingetje inderdaad.

Maar qua prijs en voor accessoires was Louis ronduit de beste toko!




Mijn kit. Alleen nog eens een andere broek gehaald voor een wat more casual look en luchtigere/kortere handschoenen.

Net m'n dienstrooster binnen en hoef pas helemaal aan het eind volgende maand een paar daagjes wat te doen. Misschien maar eens een rijschool in de buurt zoeken... ik mis het wel, gewoon ff stukkie rondtuffen!

Wat ben je nou ong. kwijt voor je A-opleiding zeg maar (heb dus enige 125cc (Suzuki GSX-R125 X hierboven) ervaring in het buitenland opgedaan)?

En is dat echt zo met dat rijgeschiktheid gebeuren nog, dat maanden duurt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:36 schreef shiz het volgende:
[..]

Maar dat verklaart dus hopelijk een beetje waarom ik liever niet full-in ga. :P Een idee is natuurlijk om hier anderhalf jaar 125cc ervaring op te doen? En dan heb ik in feite al wat praktijkervaring die me dan goed van pas komt als ik na een tijd mogelijk weer in Nederland woon en aangemeld ben om zonder al teveel moeite m'n NL'se restrictieloze A te halen? Tnx, voor die info hoe dat er in NL aantoe gaat, klinkt een stuk chiller.

- Basically dus:
https://www.youtube.com/watch?v=J6ONRzRDH7M
En dan:
https://www.youtube.com/watch?v=KHAOvqd0ej8
Klaar!

Moet die verklaringzooi ook als je al een B-rijbewijs hebt?
https://www.cbr.nl/11240.pp
'De beoordeling van je rijgeschiktheid kan in sommige situaties vier maanden duren. Vul dus ruim (vier maanden) van te voren een Eigen verklaring in en stuur deze op.' ehh.. Que? Wie verzint zoiets?
- ah nvm
quote:
' Procedure Gezondheidsverklaring (Eigen Verklaring)

Voor alle weggebruikers die het rijbewijs A, B, BE of T wil halen en/of zijn rijbewijs wil verlengen en ouder is dan 75 jaar of houder is van het rijbewijs CDE, dient een Gezondheidsverklaring in te vullen.'
Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 21-02-2020 16:35:24 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_191617491
Dat hoeft alleen als je zo dom bent om ja te antwoorden op de vraag of je aandoeningen hebt die mogelijk de rijvaardigheid negatief beïnvloeden :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_191618900
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:19 schreef shiz het volgende:
Bij Polo hadden ze toen zo'n Asiatisch dametje. Die had meteen door welke stijl en maat je goed zou staan/passen. En ze hadden een motor uitgesteld om te zien hoe het boeltje aanvoelt als je daadwerkelijk op een motor zit. Dat is wel een dingetje inderdaad.

Maar qua prijs en voor accessoires was Louis ronduit de beste toko!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn kit. Alleen nog eens een andere broek gehaald voor een wat more casual look en luchtigere/kortere handschoenen.

Net m'n dienstrooster binnen en hoef pas helemaal aan het eind volgende maand een paar daagjes wat te doen. Misschien maar eens een rijschool in de buurt zoeken... ik mis het wel, gewoon ff stukkie rondtuffen!

Wat ben je nou ong. kwijt voor je A-opleiding zeg maar (heb dus enige 125cc (Suzuki GSX-R125 X hierboven) ervaring in het buitenland opgedaan)?

En is dat echt zo met dat rijgeschiktheid gebeuren nog, dat maanden duurt?
[..]

- ah nvm
[..]

Vond het toen al zo apart dat je dat nodig had en zo lang duurde.
Morgen maar eens even kijken bij Louis in Duitsland dan ;) Klein stukje rijden maar ach. Als ik alles ineens doorloop dan ben ik ongeveer 1250 euro kwijt aan mijn rijbewijs (alles inclusief). En wat betreft de gezondheidsverklaring: toen ik het CBR uitliep na afloop van mijn theorie examen heb ik 'm meteen aangevraagd, toen ik thuis was (20 min rijden) was hij al binnen bij mijn rijschool :P

Vanmiddag nog even bij een winkel bij ons in de buurt geweest. Setje gevonden van broek+jas+helm, samen ongeveer 700 euro. Daar komen dan nog schoenen en handschoenen bij. Ik heb gezegd dat ik toch eerst nog even verder wilde kijken, maar an sich wel fijn advies gekregen m.b.t. bijv. de helm :)
pi_191660517
Voor als mensen nog kleding zoeken, komend weekend is er een sale in Utrecht

https://www.nieuwsmotor.n(...)illiet-motozoom-over
pi_191691336
Heb alleen mijn helm en handschoenen nieuw gekocht. Maandje geleden via Facebook een DFI ja op de kop getikt voor 35 euro en afgelopen weekens een Apex motorjeans voor 40 euro. Scheelt toch weer heel wat.
Het is wat.......
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:10:30 #106
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_191691752
Een helm is toch iets waar ik best wat geld voor wil uitgeven.
HJC helmen hoeven ook niet heel erg duur te zijn, vind ik een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_191692360
Toen ik helmen aan het passen was, kreeg ik op een gegeven moment een Shoei op mijn hoofd gezet. Die zat dus helemaal perfect. Maar daar was de prijs dan ook naar (¤ 759,-). Dat bedrag had ik in mijn hoofd voor zo ongeveer mijn hele uitrusting.
Heb nu een HJC systeemhelm. Super fijn ding
Het is wat.......
pi_191707402
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend :(
Het is wat.......
pi_191708388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend :(
Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandacht :P ). Ik was letterlijk tot op mijn ondergoed nat en zag bij vlagen geen hand voor ogen.

Viel me trouwens gigantisch tegen.. AVB dingetjes beginnen nu langzaam te landen, 16-3 hiervan examen. Maar ik heb op de weg volgens mij geen kruispunt genaderd zonder dat ik minimaal 2 fouten maakte :') Vooral het constante scannen/kijken is heel erg wennen, het is 10 jaar geleden dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald en ik rijd eigenlijk zelden in de stad (woon zelf in een dorp in Gelderland). Nu moet ik eigenlijk non-stop in- en door de stad rijden waardoor er gevoelsmatig elke 50 meter wel een kruispunt en/of stoplichten zijn..
pi_191708403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:56 schreef gooddaddy het volgende:
Toen ik helmen aan het passen was, kreeg ik op een gegeven moment een Shoei op mijn hoofd gezet. Die zat dus helemaal perfect. Maar daar was de prijs dan ook naar (¤ 759,-). Dat bedrag had ik in mijn hoofd voor zo ongeveer mijn hele uitrusting.
Heb nu een HJC systeemhelm. Super fijn ding
Dit had ik overigens ook. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor 1000 euro voor alles (dus laarzen, broek, jas, handschoenen, helm en rugzak) maar ik heb ook jassen aangehad van 700 euro. Ik heb ook maar eerlijk gezegd dat ze deze wel achter mochten houden want dat ga ik toch niet uitgeven voor mijn eerste set :P
pi_191708692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Lol herkenbaar. Ik heb maandag gereden. Het was mijn eerste les op de weg en ik was ook nog alleen (dus ik had zijn onverdeelde aandacht :P ). Ik was letterlijk tot op mijn ondergoed nat en zag bij vlagen geen hand voor ogen.

Viel me trouwens gigantisch tegen.. AVB dingetjes beginnen nu langzaam te landen, 16-3 hiervan examen. Maar ik heb op de weg volgens mij geen kruispunt genaderd zonder dat ik minimaal 2 fouten maakte :') Vooral het constante scannen/kijken is heel erg wennen, het is 10 jaar geleden dat ik mijn autorijbewijs heb gehaald en ik rijd eigenlijk zelden in de stad (woon zelf in een dorp in Gelderland). Nu moet ik eigenlijk non-stop in- en door de stad rijden waardoor er gevoelsmatig elke 50 meter wel een kruispunt en/of stoplichten zijn..
Ach, beetje overdreven gedoe, 3x spiegels in een woonwijk als je een bocht om gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191709174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:09 schreef gooddaddy het volgende:
Gisteren motorrijles gehad. Dat was echt geen pretje. Het zou eigenlijk zeker een uur droog blijven met in het tweede uur een klein buitje. Maar dat pakte dus anders uit. Na 10 minuten begon het weer te regenen en daarna te hagelen. Toen ben ik op een gegeven moment op eigen initiatief bij een tankstation gestopt omdat ik mijn handen bijna niet meer voelde. Daar hebben we koffie gedronken en besloten om maar erug te rijden. Wel leuk trouwens dat de instructur zei: "Rij maar naar huis, je weet de weg. Ik volg wel."
En natuurlijk vanaf het moment dat ik van de motor af stap ging de zon schijnen en heeft het ook niet meer geregend :(
lol, typisch inderdaad. Dat is zoals lekker op je gemak op de wc gaan zitten voor een nummero 2 en dan de postbode aanbelt om een pakket te bezorgen. Of denken 'oh, de lucht ziet er best ok uit, ff snel op de fiets boodschappen doen' en dan op de terugweg inderdaad ook in een beste bui belanden. :N _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_191709182
Was dat vroeger? Want tegenwoordig hoef je helemaal niet te speigelen als je een bocht omgaat

Het lastigste vind ik dat je rechts-links moet spiegelen, terwijl ik om één of andere reden altijd links/rechts spiegel. En die nacontrole de hele tijd
Het is wat.......
pi_191710722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:46 schreef gooddaddy het volgende:
Was dat vroeger? Want tegenwoordig hoef je helemaal niet te speigelen als je een bocht omgaat

Het lastigste vind ik dat je rechts-links moet spiegelen, terwijl ik om één of andere reden altijd links/rechts spiegel. En die nacontrole de hele tijd
Je positie op de weg gaat in de straatjes iets naar rechts bij rechtsafslaan dus je spiegelt even daarvoor. Bij het uitkomen lijkt mij een nacontrole ook handig. Alleen iedere keer twee spiegels vind ik wel enigszins overdreven.

Daarnaast rem je ook af..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191719324
Je remt idd af voor een bocht, maar als jij met 30 door een woonwijk gaat en gewoon een overzichtelijke bocht moet maken hoef je niet met je rem af te remmen. Dan doe je dat gewoon op de motor (als je überhaupt al moet afremmen). En dan hoef je weer niet te spiegelen voor de bocht (althans, dat vertelt mijninstructeur mij)

Dat hele nacontrole gedoe heb ik eigenlijk nooit begrepen. Waarom is dat? Om te kijken of ik toch niet een auto over het hoofd gezien heb die nu ineens heel snel op me af komt?
En dat terwijl ze je leren dat als je 10 meter voor de bocht geen ander verkeer ziet hoef je vijf meter voor de bocht niet nog eens te kijken? :?
Het is wat.......
pi_191736498
Gaat het hier wel over hetzelfde? Een bocht nemen is natuurlijk niet hetzelfde als afslaan.
Bij een bocht volg je gewoon de weg waar je al op rijdt en hoef je m.i. niet vaker te spiegelen dan je al doet.
Afslaan is dan weer een ander verhaal, dan komen de kijktechnieken wél aan bod.
Nacontrole heb ik ook nooit zo goed begrepen maar als het CBR dat wil kun je het maar beter gewoon doen als je dat pasje wil......
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:54:37 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191737564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 16:43 schreef vannelle het volgende:
Nacontrole heb ik ook nooit zo goed begrepen maar als het CBR dat wil kun je het maar beter gewoon doen als je dat pasje wil......
Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.

Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.

In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191748771
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.

Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.

In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?

Mijn instructeur zegt altijd dat ik niet teveel naar de auto voor me moet kijken, maar het liefst nog wat verder vooruit. Als ik de auto voor me al minimale aandacht geef dan hebben de auto's op het kruispunt achter me helemaal geen prioriteit lijkt me toch :P

En wat goodaddy op het einde zegt vind ik ook wat vaag inderdaad: je hebt een vaste routine van kijken waarbij je in principe 1 keer naar links kijkt wanneer je rechtsaf wil slaan (en dit doe je al vrij tijdig, voordat je richting aangeeft al). Op het moment dat je het kruispunt bent genaderd kan de situatie wel helemaal veranderd zijn, maar toch hoor ik dan elke keer dat ik dan eigenlijk al klaar moet zijn met kijken.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 15:09:56 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191753494
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 09:24 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik snap het om eerlijk te zijn ook niet echt. Dat 1 keer kijken te weinig is wel, maar waarom zou je situaties die al achter je liggen nog veel aandacht geven? Op het moment dat je een volgende situatie en/of kruispunt nadert en moet remmen dan doe je toch automatisch spiegelcontrole, dan zie je toch alsnog wat er achter je zit?

Mijn instructeur zegt altijd dat ik niet teveel naar de auto voor me moet kijken, maar het liefst nog wat verder vooruit. Als ik de auto voor me al minimale aandacht geef dan hebben de auto's op het kruispunt achter me helemaal geen prioriteit lijkt me toch :P

En wat goodaddy op het einde zegt vind ik ook wat vaag inderdaad: je hebt een vaste routine van kijken waarbij je in principe 1 keer naar links kijkt wanneer je rechtsaf wil slaan (en dit doe je al vrij tijdig, voordat je richting aangeeft al). Op het moment dat je het kruispunt bent genaderd kan de situatie wel helemaal veranderd zijn, maar toch hoor ik dan elke keer dat ik dan eigenlijk al klaar moet zijn met kijken.
Yep je instructeur heeft gelijk, je gaat niet naar iets staren dat je al eerder hebt gezien, op de motor kijk je meestal vele honderden meters vooruit en bijvoorbeeld 2 of 3 kruispunten.
In de auto kijken bestuurders (nofi) vaak niet verder dan zeg helft van de eigen kilometersnelheid in meters. Ze schrikken dan van situaties die ze al lang hadden kunnen inschatten.
Op de motor kijk je minimaal 5x de snelheid. Vaak zover dat je al ruimschoots rekening kunt houden met stoplichten, kruispunten en wegverloop verderop.

Het is in het begin ook lastig om sommige gedragingen bewust te plaatsen die je misschien "onbewust" al een beetje doet.
Nogmaals het gaat niet om te kijken wat er is gebeurd maar wat daar gaat gebeuren. Je moet als een panter gaan loeren naar alles wat van invloed kan gaan zijn. Zelf denk ik daarbij allereerst aan mijzelf omdat ik geen veiligheidskooi heb die mij overhoopt beschermd.

De haast dwangmatige routine zorgt voor systematiek in je gedrag en die mag je best vaker doen waarbij je telkens weer goed vooruit(kijkend) alles scant.
Sowieso keek je al periodiek (zeg elke 5-10 seconde) in je beide spiegels en bij het zijwaarts verplaatsen doe je dat wat explicieter: één keer om te kijken en de tweede keer (nacontrole) of de "kijkuitkomst" nog steeds klopt voor wat je van plan bent.
NB: dat periodiek achterwaarts spiegelen is om te "zien" dat daar niets is dat een gevaar kan gaan vormen.

Probeer je voor te stellen hoe wij mensen actief kijken om te bepalen of iets, hoe snel zich waar naartoe beweegt. "Neem een foto van een kijkmoment".... op basis van die éne foto kan je NIET bepalen hoe snel en in welke richting iets gaat. Hooguit waar/wat op dat moment is.
Maak nu een volgende snapshot van een seconde later... en je kunt al veel beter inschatten hoe een situatie zich zal gaan ontwikkelen.

Wat je moet aanleren is een steeds totaalplaatje te maken van de verkeerssituatie die zich continu zal wijzigen, al was het maar omdat je jezelf daarin verplaatst.

In het extreme vertel je (ik mijzelf nog steeds) continu waar zich wat bevindt dat mogelijk kan vragen om een passende reactie, inclusief afwegen of anderen jou daarbij ook gezien hebben en voorts overeenkomstig reageren.
In het begin is dat best "vermoeiend" omdat je enorm wordt afgeleid door het ronkende "motorgebeuren" zelf en alle geweldige indrukken die je daarbij ("adrenaline") opdoet.
Eén van de redenen dat langer dan 2 uur lessen, buiten gezellig & leuk, imho vaak weinig toevoegt. Een tip om mee te nemen bij een examen...... hooguit een half uurtje voorafgaand om dan relaxt ingereden te laten zien dat je het verkeer beheerst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 29-02-2020 15:17:27 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191753703
Ik vind het altijd hoogst irritant als ik een auto die ik net nog wel in m'n spiegel zag, kwijt ben. Dat alleen al is reden genoeg om achter je ook in de gaten te houden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 15:25:47 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191753732
Feitelijk moet je gewoon op elk moment plompverloren kunnen benoemen wat er 360 graden om je heen gebeurt.. scannen, álles, en niet soms, maar continu..

3 kruisingen vooruit is een beetje overdreven, maar het is beter om te kijken wat die auto voor je gaat doen en waarom; als je ziet dat iemand invoegt op de linkerrijstrook van de snelweg, laten we zeggen 5 - 10 auto's voor je, wéét je gewoon dat er een lichte remaktie aankomt omdat iedereen die tussenruimte wil herstellen.. als je 150 meter voor je ziet dat er mensen naar een oversteekplaats lopen, weet je dat er een remaktie aankomt.. als je ziet at je verkeerslichten nadrt, ga je in je spiegels kijken wat er achter je zit, en om je heen kijken waar je heen kunt als die snurker je niet ziet.. anticiperen op wat je ziet, en laten zien aan je instructeur dat je dat ook gezien hebt en klaar bent voor onverwachte dingen.

Je moet jezelf gewoon continu van informatie voorzien die jou helpt om jezelf veilig te kunnen voortbewegen in de situatie waarin je rijdt.. je bent veeeeeeeel intensiever bezig met het verkeer als dat je in en auto zou zijn, domweg omdat je superkwetsbaar bent.. Als je dat kunt laten zien aan je instructeur/examinator, ben je al bijna geslaagd..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 29 februari 2020 @ 15:27:15 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191753754
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:23 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het altijd hoogst irritant als ik een auto die ik net nog wel in m'n spiegel zag, kwijt ben. Dat alleen al is reden genoeg om achter je ook in de gaten te houden.
psies.

Iets missen betekent geen deuk, maar verband, gips en ellende. You need to be on top of your game.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191754826
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je doet het niet voor de instructeur, laat staan het CBR.
De nacontrole is vooral ter verificatie van een eerdere "controle" cq. kijken; of de inschatting daarvan nog steeds juist is. Na-controle moet niet verward worden met controleren of "het" gelukt is.

Kern is dat één keer kijken tijdens het verplaatsen bijna altijd te weinig is om een zich ontwikkelende situatie goed in te kunnen schatten. Dat heeft verder niets te maken met iemands (rij)kwaliteiten.

In het begin moet je dat "automatische" kijkgedrag nofi, nog aanleren...... en het gaat zeker niet om de (laat staan, overdreven) beweging maar om het resulterende vloeiende verlopende rijgedrag dat je "het" daadwerkelijk hebt gezien. Een ervaren bestuurder zoals een examinator, kan prima bepalen of iemand kijkt, het daarmee ook ziet en dat meeneemt in gedrag.
Niet mee eens.
Bij rijles wordt er geleerd om ná het bijvoorbeeld oversteken van een kruising nogmaals in de spiegels te kijken. Dat is geen controleren van iets dat je al eerder gecontroleerd hebt.
1x kijken voor/tijdens (bij tijdens ben je al te laat) is inderdaad te weinig, die 2e keer kan je veel informatie geven over bijvoorbeeld de snelheid van iemand die achter je rijdt.
Ook tijdens het rijden op een rechte weg is regelmatig spiegelen heel nuttig, je weet dan wat er zich om je heen afspeelt.
Maar nacontrole na het oversteken van een kruising? Zou niet weten waarom. Behalve dan dat het CBR dat wil zien.
  zondag 1 maart 2020 @ 00:15:33 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191764592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:33 schreef vannelle het volgende:
Bij rijles wordt er geleerd om ná het bijvoorbeeld oversteken van een kruising nogmaals in de spiegels te kijken. Dat is geen controleren van iets dat je al eerder gecontroleerd hebt.
Niet mee eens, prima: wat is dan (volgens jou) de functie van het kijken in je spiegels.

Waarschijnlijk doelen we op hetzelfde: zorgen dat je het totaalplaatje houdt van het verkeersbeeld om je heen. Onderdeel daarvan is - als gezegd sws - regelmatig spiegelen niet om de beweging of het CBR te plezieren maar om te kunnen waarnemen en dat meenemen in je vloeiend rijgedrag.

Dat je na een actie zaken "controleert" noem ik - woordgesteggel - geen nacontrole maar een nieuwe observatie van de situatie die er dan (mogelijk/bij) is of kan zijn ontstaan. Strikt genomen ben je continu aan het controleren.

Voorbeeld van je kruispunt is dat bij het oversteken daarvan iemand achter je, met je in- of achterlangs kan zijn meegedraaid - denk aan "ingehaald" worden in de bocht of op het kruispunt - zodat die naast je zit. Dat moet je weten voordat je al of niet iets gaat doen bij een volgende actie.
Nacontrole is voor mij: "vaststellen" of een ingeschatte situatie nog steeds geldig is voordat je een vervolgactie neemt.

Hierbij wil ik benadrukken dat het CBR geen term kent als nacontrole. De enige keer dat het handeling in de "rijprocedure A" wordt genoemd is: " bron CBR Wanneer niet zoveel mogelijk naar links of rechts is voorgesorteerd, moet even voor het ingaan van de bocht nog over de schouder worden gekeken (nacontrole)."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191788501
Ik moet sowieso wel zeggen dat ik door mijn motorrijlessen er achter ben gekomen dat ik in de auto onbewust vaak in mijn achteruitkijkspiegel kijk. Ik mis die op de motor best wel erg. Heb me inderdaad ook moeten aanwennen om met grote regelmaat in de speigels te kijken op de motor zodat ik het overzicht kan behouden
Het is wat.......
pi_191814064
quote:
12s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:15 schreef Vallon het volgende:
tekst
Ik heb je tekst weggehaald, staat hier vlák boven dus alles quoten leek me niet nodig. ;)

Sowieso hebben wij verschillende ideeën over het begrip "nacontrole".
Voor mij is dat weer spiegelen NAdat een actie is uitgevoerd. Vóór het uitvoeren van een actie wel graag, net zoals jij ook zegt, 2x spiegelen.
Ik ben het verder helemaal met je eens hoor alleen gebruiken wij allebei het woord "nacontrole" voor verschillende handelingen. ;)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 16:46:05 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191814371
Nacontrole is meer het checken of er niemand een boom in vliegt na je stomme aktie? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 3 maart 2020 @ 17:19:33 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191814878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.
Ter Maat in Nijmegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191823145
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies.

Iets missen betekent geen deuk, maar verband, gips en ellende. You need to be on top of your game.
Vind ik eigenlijk wel de beste les voor alle motorijders (in spé)
Het is wat.......
pi_191823769
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waar :') Ik vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend :P

Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen :D Met name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).

Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
  woensdag 4 maart 2020 @ 08:55:52 #131
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_191823980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waar :') Ik vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend :P

Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen :D Met name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).

Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_191823988
Een parkeerplaats is over het algemeen toch ook gewoon openbare weg, niet? Dus je mag daar officieel niets met je motor doen omdat je nog geen rijbewijs hebt.

BTW, blij dat mijn rijschool niet doet aan duo-lessen. Krijg ik tenminste de volle aandacht
Het is wat.......
pi_191824031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:56 schreef gooddaddy het volgende:
Een parkeerplaats is over het algemeen toch ook gewoon openbare weg, niet? Dus je mag daar officieel niets met je motor doen omdat je nog geen rijbewijs hebt.

BTW, blij dat mijn rijschool niet doet aan duo-lessen. Krijg ik tenminste de volle aandacht
Je hebt gelijk hoor, maar de parkeerplaats ligt echt vrij van de woningen (wel een meter of 500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen. Ik zie er, los van het feit dat het in principe niet mag, geen kwaad in. En die duo lessen zijn zo slecht nog niet hoor, ik leer oprecht wel veel van degene voor mij en het is ook wel goed om een beeld te krijgen van het vereiste niveau. Andersom ging ik laatst samen lessen met een jongen die net begonnen was met de verrichtingen, die kon dan weer wat dingen van mij oppikken.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja, ik. Iemand op FOK! heeft toen anoniem bij mijn werkgever lopen snitchen.
Wut :') Maar wat heeft je werkgever hiermee te maken? Ik zie er overigens echt geen kwaad in. Als ik niks in de buurt zou hebben dan zou ik er niet eens aan denken, maar wie wordt er nou slechter van als ik in een hoekje van een verlaten parkeerplaats wat achtjes ga draaien?
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:03:10 #134
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_191824063
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_191824091
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
Ja in de basis ben ik het er ook wel mee eens, als je zonder rijbewijs de openbare weg opgaat en actief deelneemt aan verkeer (dus interactie met andere bestuurders/verkeersdeelnemers) dan neem je ook een risico voor de andere personen, maar als je iemand gaat naaien omdat hij op een parkeerplaats tussen 2 pionnen aan het oefenen is dan heb je je roeping bij de NSB echt wel gemist hoor.
pi_191824894
Gewoon niet doen :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 11:24:37 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191826066
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Ter Maat in Nijmegen.
eensch, goeie tent, maar wel altijd druuuuuuuuk, en je vindt daar helemaal niks zonder verk(o)op(st)er.

Die moeten zó vreselijk naar een groter pand _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 04-03-2020 11:30:41 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:21:37 #138
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_191827837
Ik gooi m dr vast in

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_191829046
Probleem is natuurlijk wel dat als je toch ergens tegenop rijdt op die parkeerplaats (lantaarnpaal bijvoorbeeld) je dan gewoon niet verzekerd bent. En het is gewoon strafbaar. Dus als de politie langskomt en je gaan vragen naar je verzekering en rijbewijs dan ben je dus gewoon de sjaak
Het is wat.......
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:06:51 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191830185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:34 schreef nickhguitar het volgende:
Maandag 2de les op de weg gehad, was samen met een dame die de dag erop haar AVD examen had. 1ste keer was hij bij mij best onverbiddelijk; elk kruispunt had hij wel iets aan te merken (an sich prima, leer je alleen maar van). Ik had dus een soort masterclass verwacht aangezien ik achter haar aan mocht rijden, maar niks was minder waar :') Ik vond dat ze echt niet of nauwelijks keek, of de verplichte procedure bij het afslaan na. Desondanks was de instructeur heel mild tegenover haar, opvallend :P

Anyhow; Over 11 dagen heb ik mijn AVB examen. De instructeur ziet dit met veel vertrouwen tegemoet, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen :D Met name de stopproeven vind ik nog lastig (snelheid van handelingen achter elkaar) en dingen als de langzame slalom/vertragingsoefening heb ik nog maar 1 of 2 keer geoefend. Nu ben ik in de luxe positie dat ik vanaf aankomende zaterdag mijn toekomstige motor al in de schuur heb staan en dat er op loopafstand van onze woning een grote parkeerplaats is waar eigenlijk nooit iemand is (laat staan op bijv. zondag).

Je voelt 'm al aankomen; ik zit eraan te denken om de AVB dingetjes zelf nog even te oefenen, lopend naar de parkeerplaats in kwestie en vervolgens wat pionnetjes mee en gaan. Zijn er meer mensen die dit ooit gedaan hebben of is dit ten zeerste af te raden? Nogmaals; ik ga uiteraard niet de openbare weg op.. (op dat stukje parkeerplaats na). Ik zou alleen balen als ik mijn AVB niet haal omdat ik dingen niet vaak genoeg gedaan heb, terwijl ik nota bene een motor in de schuur heb staan. Ik heb ook het idee dat ik exact weet waar ik op moet letten, maar dat ik voornamelijk nog patronen in moet slijpen..
Tja. ik had ooit een marinier die mij instrueerde en die ramde elke detail, vloekend en snoeihard in het oortje. Hij wilde niet verantwoordelijk zijn voor stompzinnige kleunzen.
Zelf ben ik hem nog steeds dankbaar, inclusief het niet noodzakelijke crossrijden en diefje met verlos zodat je op het asfalt loeischerp reed. Wat hij ook deed wanneer zeg 'xyz' de eis was, kreeg je pas zijn OK wanneer je het in xyz-1 of liefst xyz-2 deed. Idem met snelheid oefenen met +10, dan kan je het ook met minder.

Het is idd verleidelijk te gaan rijden met wat staat te lonken..... maar bedenk dat je buiten je zelf ook anderen zwaar in de wielen kunt rijden.
Je gaat je ook sws lullig voelen wanneer je jouw mooie bike over de steentjes laat schuren, je stuur mag vervangen of je frontlinie mag laten boetseren.

Verder, zou het alleen doen met een afragding op eigen-terrein wat je natuurlijk wel (beide) moet hebben. Je kunt dan beter een el-cheapo kopen van 300-500 op een aanhanger naar een boer toe rijden, en na je examen weer voor idem doorverkoopt. Je hebt dan alleen je vege lijf nog te redden.

Ontopic, wanneer je de AVB basis nog niet in de kont hebt zitten en daar onzeker over bent, ben je imho nog niet klaar voor de weg.

Doe het AVB examen, je mag twee foutjes hebben of zo. Ga er vanuit dat je straalt, dan heb je die zenuwen vast gehad om het in een herkansing af te maken.
Om mij heen zie ik dat sommige instructeurs "mensen" vaak wat te snel laten opkomen, net of dat het een verdienwedstrijd is. Het enige dat de rijschool in gaten zal houden dat ze niet te veel zakkers hebben omdat ze daarmee hun gemiddelde ranking verspelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:00 schreef nickhguitar het volgende:
500, op onze woning na). Ik ga lopen met de motor naar de parkeerplaats en gebruik daar een klein hoekje om wat dingen te oefenen.
Hmmmm :D 500m is nog best een eind. Kweet niet hoe je conditie is maar waarschijnlijk denk je na 250m...250kg verslepen, waar je aan begonnen bent. Inclusief collega motorrijders die vragen of je pech hebt..... ga dan niet zeggen dat je geen RB hebt want er zit er altijd wel één tussen O-) die je gaat laten beschermen.

Wat je thuis op je oprit wel kunt oefenen is op/afstappen, (zij)standaard, lopend indraaien en natuurlijk kijken waar BRAVOK zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vallon op 04-03-2020 16:27:03 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:41:58 #141
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191830780
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Amoeba het volgende:
De wet is de wet en sommigen hier nemen die zeer letterlijk. Ik werkte op dat moment als studentchauffeur (leaseauto transport) waar hier een collega SC liep en vgm vond die persoon dat 'geen professionele werkhouding'.
Gereïncarneerd vanaf de wachttoren zeker. Wat een lul.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191830932
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:46 schreef Sounddragon het volgende:
Nacontrole is meer het checken of er niemand een boom in vliegt na je stomme aktie? :+
Blijkbaar....
Zoals ik al schreef zie ik het nut er ook niet van in.
En trouwens: Als nacontrole de 2e keer kijken zou zijn klopt het ook niet want controle betekent nakijken of iets de 1e keer klopt.
Dus kijken en dan nog een keer controleren. Nacontrole is dan het nogmaals controleren van de 1e controle.
Is gewoon een rare term als die zo gebruikt wordt.
pi_191881912
Vanmiddag een klein stukje mogen rijden op een bandit 600s. Normaliter (rijles) stap ik op, schakel de motor in (in de vrij) en dan ben ik met 1 tik naar beneden in de 1, alle andere versnellingen zijn omhoog.

Met deze kennis in gedachten stap ik dus op die bandit. Motor aan, stond in de vrij; prima. Ik een tikje naar beneden geven; motor slaat af. Verrek. Nog eens proberen, weer uit :P Verrek. Bleek dus dat je bij deze motor de neutraal schijnbaar niet tussen de 1 en 2 hebt, maar gewoon onder de 1 waardoor je alles omhoog moet schakelen, dus ook van de vrij naar de 1.. Ik wist oprecht niet dat dit überhaupt bestond :') Wel vervelend, aangezien dit de motor is waar ik waarschijnlijk voor ga en ik dus les op een model die volgens de andere manier werkt..
pi_191882776
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:07 schreef nickhguitar het volgende:
Vanmiddag een klein stukje mogen rijden op een bandit 600s. Normaliter (rijles) stap ik op, schakel de motor in (in de vrij) en dan ben ik met 1 tik naar beneden in de 1, alle andere versnellingen zijn omhoog.

Met deze kennis in gedachten stap ik dus op die bandit. Motor aan, stond in de vrij; prima. Ik een tikje naar beneden geven; motor slaat af. Verrek. Nog eens proberen, weer uit :P Verrek. Bleek dus dat je bij deze motor de neutraal schijnbaar niet tussen de 1 en 2 hebt, maar gewoon onder de 1 waardoor je alles omhoog moet schakelen, dus ook van de vrij naar de 1.. Ik wist oprecht niet dat dit überhaupt bestond :') Wel vervelend, aangezien dit de motor is waar ik waarschijnlijk voor ga en ik dus les op een model die volgens de andere manier werkt..
Gewone Bandits doen dat niet hoor. :+

Da's een race setting, wordt gebruikt op het circuit. Die specifieke Bandit zou ik dus sowieso laten staan. Stock zijn ze gewoon 1N23456, maar je kunt het veranderen ja. Moet je wel het motorblok voor splitsen, dat doe je niet zomaar even.

Gewoon een andere Bandit zoeken, die schakelen wel normaal en hebben waarschijnlijk geen circuit verleden. Oh ja, ook een Mk1 kopen met oliegekoeld blok en rond buizenframe. Andere Bandits zijn nep.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_191883363
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewone Bandits doen dat niet hoor. :+

Da's een race setting, wordt gebruikt op het circuit. Die specifieke Bandit zou ik dus sowieso laten staan. Stock zijn ze gewoon 1N23456, maar je kunt het veranderen ja. Moet je wel het motorblok voor splitsen, dat doe je niet zomaar even.

Gewoon een andere Bandit zoeken, die schakelen wel normaal en hebben waarschijnlijk geen circuit verleden. Oh ja, ook een Mk1 kopen met oliegekoeld blok en rond buizenframe. Andere Bandits zijn nep.
Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.

Maar ik snap het zelf ook niet echt. Heb ook al geprobeerd of ik dan een halve omlaag moet ofzo, maar ik moet echt gewoon een volle tik omhoog.

Ohja en verder is het echt verrot dat de versnelling waar je je in bevindt niet wordt getoond op het dashboard :P Maar meer een kwestie van gewenning denk ik.
pi_191901494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik heb er verder weinig verstand van om eerlijk te zijn, maar ik weet van deze motor toevallig dat hij maar 8k gelopen heeft (bj 2003) en dat hij nu van de 2de eigenaar is. Deze man is een bekende van ons ik weet dat hij er niet mee op het circuit heeft gereden, ligt ook totaal niet in zijn aard. De vorige eigenaresse was een jongedame van 25 jaar die hem zelfs heeft laten ombouwen naar 25kw, zij reed er voornamelijk woon/werk mee dus ook onwaarschijnlijk dat zij hem naar een race motor heeft om laten zetten.

Maar ik snap het zelf ook niet echt. Heb ook al geprobeerd of ik dan een halve omlaag moet ofzo, maar ik moet echt gewoon een volle tik omhoog.

Ohja en verder is het echt verrot dat de versnelling waar je je in bevindt niet wordt getoond op het dashboard :P Maar meer een kwestie van gewenning denk ik.
Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.

Deze fiets zou dus gemiddeld minder dan 500km per jaar hebben gereden. Of is het misschien 108.000km? Op zich kunnen ze dat hoor, de mijne heeft 128.000km gelopen voor ik hem om de steun van een vangrail gevouwen heb.

Maar eh, 8.000km voor een 17 jaar oude fiets die niet normaal schakelt? Ik zou hem laten staan. Ook al is het echt zo, dan kun je er donder op zeggen dat de keerringen zijn uitgedroogd en er een zooi oliesludge onderin het blok bivakkeert. Als hij een ton extra heeft gelopen, wat veel waarschijnlijker is, nadert hij het einde van zijn leven.

Genoeg normale Bandits te koop, die hebben niet van dat soort fratsen.


Normaal gesproken kun je de N bereiken door vanuit de 1 een halve tik omhoog te gaan. Vanuit de 2 naar de N kán soms wel, maar is niet de bedoeling en vereist behoorlijk wat precisie.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 08-03-2020 14:21:30 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_191901758
verkeerd gelezen
pi_191924936
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 14:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar N123456 is echt niet standaard voor Bandits. Misschien is de bak gewoon kapot en zit er een false neutral onder de 1? In ieder geval.is er iets echt niet goed. Gezonde Bandits schakelen behoorlijk soepel.

Deze fiets zou dus gemiddeld minder dan 500km per jaar hebben gereden. Of is het misschien 108.000km? Op zich kunnen ze dat hoor, de mijne heeft 128.000km gelopen voor ik hem om de steun van een vangrail gevouwen heb.

Maar eh, 8.000km voor een 17 jaar oude fiets die niet normaal schakelt? Ik zou hem laten staan. Ook al is het echt zo, dan kun je er donder op zeggen dat de keerringen zijn uitgedroogd en er een zooi oliesludge onderin het blok bivakkeert. Als hij een ton extra heeft gelopen, wat veel waarschijnlijker is, nadert hij het einde van zijn leven.

Genoeg normale Bandits te koop, die hebben niet van dat soort fratsen.

Normaal gesproken kun je de N bereiken door vanuit de 1 een halve tik omhoog te gaan. Vanuit de 2 naar de N kán soms wel, maar is niet de bedoeling en vereist behoorlijk wat precisie.
Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.

Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen :') Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
pi_191925831
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.

Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen :') Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
Dat je niet mag cruisen vind ik wel een beetje een raar dingetje.

Maar ik had dat ook in mijn achterhoofd en ging daarom wat sneller inhalen, maar zat daarna binnen 2 seconde remafstand..... Vond die niet leuk.

Heb het uiteindelijk denk net gehaald omdat ik ergens wat op een nette manier oploste met een vrachtwagen.

Maar goed ik rij 7 jaar 20 uur auto per week ofzo. Totale waanzin veel van die regels, als ze je willen scheppen bij een kruispunt ben je sowieso de sjaak. Allemaal leuk die spiegeltjes checken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191926103
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het kwam blijkbaar doordat ik de standaard nog uit had (hoorde ik van mijn instructeur). Thuis even getest en verrek, het klopt.

Net terug van motorrijles, zeiknat geworden. Volgende week maandag AVB en zondag nog 1 lesje AVB ervoor. Ik ben nu (na 3 lessen op de weg) op een punt gekomen dat ik me oprecht afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit het AVD ga halen :') Als ik hoor dat sommige zakken omdat ze 1 kruispunt vergeten te controleren of net niet pittig genoeg optrekken, man ik maak wel 40 van dat soort fouten in 90 minuten tijd.
Als ie de standaard nog uit heeft hoort ie af te slaan als je hem in zijn versnelling zet.

Nou ja, ik heb er 6 jaar en 80k km één gehad, als ik jouw verhaal zo hoor zou ik deze niet kopen. Maar goed, jij hebt hem in het echt gezien en ik niet, jouw keuze :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')