Maar ook een Honda NT 700 Deauville is een toffe motor om te zien. Is dan wel weer een echte tourmotor, maar voor de prijs van een 2002 BMW R1150 RT krijg je een 2010 Honda NT 700 Deauville met ongeveer dezelfde kilometers. En de Honda heeft ook goede reviews.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:02 schreef gooddaddy het volgende:
Ik wilde eerst altijd een BMW uit de RT serie. Maar die zijn best prijzig en onderhoud is ook niet goedkoop. Ben nu een beetje verliefd geworden op de Yamaha TDM900 en d Yamaha FJR1300A
Ach, ik ben ook een "dull" rijder. Rij op de lesmotor al in de vijfde versnelling op 60 wegen. En mijn instructeur zegt constant dat het allemaal wel wat rapper mag (moet ik aan werken)quote:
Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef nickhguitar het volgende:
Vandaag mijn eerste echte rijles gehad (op de try the bike na) en die bijzondere verrichtingen vallen me nog niet niet mee zeg Allemachtig. Jongen waar ik samen mee reed had al 4 lessen gehad dus ik mocht meteen een stuk van 5 kilometer van de rijschool naar de parkeerplaats rijden Bij de eerste bocht kwam ik erachter dat ik niet wist waar de knipperlichten zaten, na diezelfde bocht kwam ik er ook achter dat je het knipperlicht ook weer handmatig uit moet zetten
Die AVB is eigenlijk leuker, AVD, vind ik, ja touren is leuk maar straatjes met de motor is niet zo interessant, en dat spiegelgebruik willen ze uiteraard heel extreem zien.quote:Op zondag 9 februari 2020 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
Gisteren de 2de rijles gehad voor AVB. Hij denkt dat ik geen 7 lessen nodig heb maar misschien maar 5 ofzo Vond het zelf nog niet zo top gaan om eerlijk te zijn maar ik zie al wel echt progressie in vergelijking met de eerste les. Met name de snelheid van handelen op de verschillende stopproeven vind ik nog lastig. Eerste keer op de noodstop kneep en drukte ik ongeveer alles tegelijk in wat mogelijk was Al met al wel heel tof en kan eigenlijk niet wachten om uiteindelijk alleen de weg op te mogen
Ach daar ga je niet dood van toch,quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:26 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.
En hetgeen je he vaakst zult horen in je oortje: "Knipperlicht!"
Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:13 schreef nickhguitar het volgende:
Voor mensen die ook willen beginnen (of begonnen zijn) met lessen en nog een goede manier zoeken om de theorie te leren, ik kan theorie-leren.nl zeer aanbevelen. Ze hebben een heel mooi programma waarbij je bijna puntsgewijs (maar wel heel bondig) het hele theorieboekje door gaat. Vervolgens hebben ze maar liefst 25 oefenexamens met daarnaast een foutenbank die per categorie bijhoudt hoeveel fouten je maakt en waar je dus nog wat meer focus op moet leggen Of het daadwerkelijk werkt kan ik morgen om 8.45 zeggen
Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.quote:Op zondag 9 februari 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:
Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.
En het is gewoon fout van het cbr en ze laten je er op zakken, giga debiel dus gewoon.quote:Op maandag 10 februari 2020 08:03 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.
Lekker bezig man! Ik had tijdens mijn lessen te veel zin om toch harder dan toegestaan te gaan rijden op de snelweg. Wetende dat ik mij tijdens de examen in moet houden.quote:Op maandag 10 februari 2020 15:14 schreef gooddaddy het volgende:
Dat was een lekker winderige motorrijles zeg. Maar wel lekker gereden. Kleine weggetjes, veel kruispunten, stukje snelweg (max 110 gereden, vond ik hard genoeg). Ik deed het blijkbaar zo goed dat mijn examen aangevraagd gaat worden. Zal ergens in maart zijn
Mijn eerste motor was nog geen 2k. Enorm veel plezier aan gehad. Suzuki Bandit 600s. Heerlijke motor die je lekker de bochten in kunt gooien.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:49 schreef gooddaddy het volgende:
Eerste motor is ook bij mij nog steeds een vraag. Zit oo een beetje te dubben of ik direct mijn hele budget er doorheen moet knallen wat ik gereserveerd had, of het eerste jaar gewoon even een goedkopere motor gaan rijden. Dan doet het ook niet zo'n pijn (financieel) als ie een keer omvalt of als ik een keer zachtjes onderuit ga.
Maar aan de andere kant zit ik dan ook weer te kijken naar een nieuwe Honda NC750 (kost nieuw nog geen ¤ 9000,-, of een nieuwe V-STROM DL 650 (net onder de ¤ 10.000,-. Dat is natuurlijk niet veel geld voor een nieuwe motor, waar ik over het algemeen goed mee uit de voeten kan.
Maar een Deauville (700) uit 2002 met 48.000 km op de teller voor ¤2500,- is eigenlijk ook wel aantrekkelijk. Maar een FJR1300 uit 2004 met ongeveer 50.000 km op de teller voor minder dan ¤ 5000,- ook.
Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:55 schreef nickhguitar het volgende:
Overigens zit ik (nu al ) in dubio over mijn eerste motor. Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op de ZRX1100 of de XJR1300. Beide vrij zware sport-tour motoren die in de basis niet per sé aangeraden worden voor een beginnende motorrijder. Echter weet ik van mezelf dat ik niet snel het onderste uit de voertuigen hoef te halen wat vermogen betreft dus dat moet goed komen
Nu krijg ik echter gister bericht van mijn vader; zijn overbuurman heeft een Suzuki Bandit 600S te koop (bouwjaar wist hij zo niet) met 8000km op de teller en 2 nieuwe banden. Vraagprijs: 1800 euro, kortom: een goede deal. Echter een iets lichtere motor dan ik in gedachten had en bovendien iets minder sportief (toch wat meer richting tour specifiek).
Mijn gevoel zegt dat ik lekker op zoek moet gaan naar 1 van de 2 motoren die ik aanvankelijk in gedachten had maar mijn verstand zegt me dat dit een zeer goede deal is en dat ik later alsnog kan wisselen. Keuzes keuzes
Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.
Weet je wel wanneer je iets aan dat vermogen hebt tov een 600?
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:36 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.
Hoe gaat het met je AVD lessen? heb je nou uiteindelijk meer lessen AVB of AVD nodig? Zoals ze het mij schetsten heb ik dus ongeveer 15 uur AVD nodig en 10 uur AVB. Ik zou denken dat het eerder andersom is maar dat is dus schijnbaar niet zo?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:53 schreef gooddaddy het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. Gewicht van de moteor en cylinderinhoud. Maar ik moet straks maar gewoon gaan proefrijden
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.
Ik speel deze vraag even door naar @:sounddragon . Hij kan je dit het beste uitleggen en waarschijnlijk ook een goed advies geven.
Van een DRZ naar een Viffer?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Voor lange ritten geen een-cilinder doen, dat is ruk langdurig op de snelweg. Verder moet je pakken wat je leuk lijkt. Als je woon/werk route veel snelweg is, pak dan iets met windscherm en kuip. Tevens zou ik als eerste motor lekker budget gaan. Mijn eerste motor was een aftandse 1 cil allroad, mijn huidige is een mooie v4 sporttourer die ik voor 1500 heb gekocht. Ik denk niet dat ik meer fun zou hebben met een motor van 15k.
Ook nicequote:
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgevingquote:Op woensdag 19 februari 2020 10:48 schreef Maegrim het volgende:
handig om te melden waar het dan wel in de buurt mag zijn...
Ga je nog ooit naar PSV? In Eindhoven zit een fijne zaak.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
Mooi verwoord. Ik denk zelf ook dat een 600-750 goed genoeg is voor het Nederlandse gebeuren (en veelal buiten/stadswerk).quote:Op zaterdag 15 februari 2020 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..
Zo'n dikke is gewoon niet praktisch, en dat is nog buiten wat het kost als je hem eens plat legt. Leuk voor op zondag, niet voor elke dag..
Nimwegen jonge!quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.
Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Louis zit ook vlak over de grens bij onze oosterburen . Wesel om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Goede Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving
En sowieso; winkelTJE.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef Maegrim het volgende:
termaat heeft het meeste zeggen ze, wel een enorme chaos in die winkel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |