abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191316118
Voor mensen die ook willen beginnen (of begonnen zijn) met lessen en nog een goede manier zoeken om de theorie te leren, ik kan theorie-leren.nl zeer aanbevelen. Ze hebben een heel mooi programma waarbij je bijna puntsgewijs (maar wel heel bondig) het hele theorieboekje door gaat. Vervolgens hebben ze maar liefst 25 oefenexamens met daarnaast een foutenbank die per categorie bijhoudt hoeveel fouten je maakt en waar je dus nog wat meer focus op moet leggen ;) Of het daadwerkelijk werkt kan ik morgen om 8.45 zeggen :P
pi_191324109
2 fouten :P
pi_191324158
gefeliciteerd *O*
Het is wat.......
pi_191324193
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:02 schreef gooddaddy het volgende:
Ik wilde eerst altijd een BMW uit de RT serie. Maar die zijn best prijzig en onderhoud is ook niet goedkoop. Ben nu een beetje verliefd geworden op de Yamaha TDM900 en d Yamaha FJR1300A
Maar ook een Honda NT 700 Deauville is een toffe motor om te zien. Is dan wel weer een echte tourmotor, maar voor de prijs van een 2002 BMW R1150 RT krijg je een 2010 Honda NT 700 Deauville met ongeveer dezelfde kilometers. En de Honda heeft ook goede reviews.
Gewoon maar snel mijn rijbewijs gaan halen en proefritten gaan maken
Het is wat.......
pi_191325429
Ja leuk, een dullville
pi_191331122
Vandaag mijn eerste echte rijles gehad (op de try the bike na) en die bijzondere verrichtingen vallen me nog niet niet mee zeg :'( Allemachtig. Jongen waar ik samen mee reed had al 4 lessen gehad dus ik mocht meteen een stuk van 5 kilometer van de rijschool naar de parkeerplaats rijden :D Bij de eerste bocht kwam ik erachter dat ik niet wist waar de knipperlichten zaten, na diezelfde bocht kwam ik er ook achter dat je het knipperlicht ook weer handmatig uit moet zetten :')
pi_191339099
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:38 schreef Maegrim het volgende:
Ja leuk, een dullville
Ach, ik ben ook een "dull" rijder. Rij op de lesmotor al in de vijfde versnelling op 60 wegen. En mijn instructeur zegt constant dat het allemaal wel wat rapper mag (moet ik aan werken)
Maar ik vind het ook echt wel een mooie motor. Smaken verschillen
Het is wat.......
pi_191339102
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef nickhguitar het volgende:
Vandaag mijn eerste echte rijles gehad (op de try the bike na) en die bijzondere verrichtingen vallen me nog niet niet mee zeg :'( Allemachtig. Jongen waar ik samen mee reed had al 4 lessen gehad dus ik mocht meteen een stuk van 5 kilometer van de rijschool naar de parkeerplaats rijden :D Bij de eerste bocht kwam ik erachter dat ik niet wist waar de knipperlichten zaten, na diezelfde bocht kwam ik er ook achter dat je het knipperlicht ook weer handmatig uit moet zetten :')
Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.
En hetgeen je he vaakst zult horen in je oortje: "Knipperlicht!"
Het is wat.......
pi_191339257
Gisteren mijn eerste les voor AVD gehad. Toch wel even een dingetje als alleen de ongeveer vijf kilometer over rustige wegen naar de oefenparkeerplaats gewend bent. Maar wel hartstikke leuk. Vooral nog werken aan mijn positie op de weg (ik rij teveel aan de linkerkant, moet meer naar het midden toe) en mijn bochten moeten nog wat soepeler. Gaat helemaal goed komen
Het is wat.......
pi_191425766
Gisteren de 2de rijles gehad voor AVB. Hij denkt dat ik geen 7 lessen nodig heb maar misschien maar 5 ofzo :P Vond het zelf nog niet zo top gaan om eerlijk te zijn maar ik zie al wel echt progressie in vergelijking met de eerste les. Met name de snelheid van handelen op de verschillende stopproeven vind ik nog lastig. Eerste keer op de noodstop kneep en drukte ik ongeveer alles tegelijk in wat mogelijk was :') Al met al wel heel tof en kan eigenlijk niet wachten om uiteindelijk alleen de weg op te mogen :D
pi_191426028
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
Gisteren de 2de rijles gehad voor AVB. Hij denkt dat ik geen 7 lessen nodig heb maar misschien maar 5 ofzo :P Vond het zelf nog niet zo top gaan om eerlijk te zijn maar ik zie al wel echt progressie in vergelijking met de eerste les. Met name de snelheid van handelen op de verschillende stopproeven vind ik nog lastig. Eerste keer op de noodstop kneep en drukte ik ongeveer alles tegelijk in wat mogelijk was :') Al met al wel heel tof en kan eigenlijk niet wachten om uiteindelijk alleen de weg op te mogen :D
Die AVB is eigenlijk leuker, AVD, vind ik, ja touren is leuk maar straatjes met de motor is niet zo interessant, en dat spiegelgebruik willen ze uiteraard heel extreem zien.

Eerst "verkeerde" spiegel, dan goede spiegel, over de schouder kijken en weer spiegel, door de bocht kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191426110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:26 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Slecht van je instructeur dat ie niet even verteld heeft waar alles zit op de motor.
En hetgeen je he vaakst zult horen in je oortje: "Knipperlicht!"
Ach daar ga je niet dood van toch,
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:13 schreef nickhguitar het volgende:
Voor mensen die ook willen beginnen (of begonnen zijn) met lessen en nog een goede manier zoeken om de theorie te leren, ik kan theorie-leren.nl zeer aanbevelen. Ze hebben een heel mooi programma waarbij je bijna puntsgewijs (maar wel heel bondig) het hele theorieboekje door gaat. Vervolgens hebben ze maar liefst 25 oefenexamens met daarnaast een foutenbank die per categorie bijhoudt hoeveel fouten je maakt en waar je dus nog wat meer focus op moet leggen ;) Of het daadwerkelijk werkt kan ik morgen om 8.45 zeggen :P
Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191437042
quote:
4s.gif Op zondag 9 februari 2020 15:01 schreef ludovico het volgende:

Een helling kan geen daling zijn he volgens het CBR.
Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.
Het is wat.......
pi_191437056
Moet toch zeggen dat het leukste van de AVD lessen is dat ik op plaatsen kom waar ik nog nooit van mijn leven ben geweest binnen een straal van 20 km. Een ik woon hier toch al bijna mijn hele leven
Het is wat.......
pi_191438310
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:03 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Dat was dan ook een van de drie fouten die ik bij mijn theorie examen had.
En het is gewoon fout van het cbr en ze laten je er op zakken, giga debiel dus gewoon.

Heeft ook niks te maken met veilig kunnen rijden of het niet kunnen interpreteren van het bord.

Naja goed ik heb dat ding binnen maar ik vond dit echt te idioot voor woorden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191441576
Dat was een lekker winderige motorrijles zeg. Maar wel lekker gereden. Kleine weggetjes, veel kruispunten, stukje snelweg (max 110 gereden, vond ik hard genoeg). Ik deed het blijkbaar zo goed dat mijn examen aangevraagd gaat worden. Zal ergens in maart zijn
Het is wat.......
pi_191441962
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:14 schreef gooddaddy het volgende:
Dat was een lekker winderige motorrijles zeg. Maar wel lekker gereden. Kleine weggetjes, veel kruispunten, stukje snelweg (max 110 gereden, vond ik hard genoeg). Ik deed het blijkbaar zo goed dat mijn examen aangevraagd gaat worden. Zal ergens in maart zijn
Lekker bezig man! Ik had tijdens mijn lessen te veel zin om toch harder dan toegestaan te gaan rijden op de snelweg. Wetende dat ik mij tijdens de examen in moet houden. :P
pi_191500757
Overigens zit ik (nu al :') ) in dubio over mijn eerste motor. Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op de ZRX1100 of de XJR1300. Beide vrij zware sport-tour motoren die in de basis niet per sé aangeraden worden voor een beginnende motorrijder. Echter weet ik van mezelf dat ik niet snel het onderste uit de voertuigen hoef te halen wat vermogen betreft dus dat moet goed komen :P

Nu krijg ik echter gister bericht van mijn vader; zijn overbuurman heeft een Suzuki Bandit 600S te koop (bouwjaar wist hij zo niet) met 8000km op de teller en 2 nieuwe banden. Vraagprijs: 1800 euro, kortom: een goede deal. Echter een iets lichtere motor dan ik in gedachten had en bovendien iets minder sportief (toch wat meer richting tour specifiek).

Mijn gevoel zegt dat ik lekker op zoek moet gaan naar 1 van de 2 motoren die ik aanvankelijk in gedachten had maar mijn verstand zegt me dat dit een zeer goede deal is en dat ik later alsnog kan wisselen. Keuzes keuzes :P
pi_191501349
Eerste motor is ook bij mij nog steeds een vraag. Zit oo een beetje te dubben of ik direct mijn hele budget er doorheen moet knallen wat ik gereserveerd had, of het eerste jaar gewoon even een goedkopere motor gaan rijden. Dan doet het ook niet zo'n pijn (financieel) als ie een keer omvalt of als ik een keer zachtjes onderuit ga.
Maar aan de andere kant zit ik dan ook weer te kijken naar een nieuwe Honda NC750 (kost nieuw nog geen ¤ 9000,-, of een nieuwe V-STROM DL 650 (net onder de ¤ 10.000,-. Dat is natuurlijk niet veel geld voor een nieuwe motor, waar ik over het algemeen goed mee uit de voeten kan.
Maar een Deauville (700) uit 2002 met 48.000 km op de teller voor ¤2500,- is eigenlijk ook wel aantrekkelijk. Maar een FJR1300 uit 2004 met ongeveer 50.000 km op de teller voor minder dan ¤ 5000,- ook.
Het is wat.......
pi_191501409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:49 schreef gooddaddy het volgende:
Eerste motor is ook bij mij nog steeds een vraag. Zit oo een beetje te dubben of ik direct mijn hele budget er doorheen moet knallen wat ik gereserveerd had, of het eerste jaar gewoon even een goedkopere motor gaan rijden. Dan doet het ook niet zo'n pijn (financieel) als ie een keer omvalt of als ik een keer zachtjes onderuit ga.
Maar aan de andere kant zit ik dan ook weer te kijken naar een nieuwe Honda NC750 (kost nieuw nog geen ¤ 9000,-, of een nieuwe V-STROM DL 650 (net onder de ¤ 10.000,-. Dat is natuurlijk niet veel geld voor een nieuwe motor, waar ik over het algemeen goed mee uit de voeten kan.
Maar een Deauville (700) uit 2002 met 48.000 km op de teller voor ¤2500,- is eigenlijk ook wel aantrekkelijk. Maar een FJR1300 uit 2004 met ongeveer 50.000 km op de teller voor minder dan ¤ 5000,- ook.
Mijn eerste motor was nog geen 2k. Enorm veel plezier aan gehad. Suzuki Bandit 600s. Heerlijke motor die je lekker de bochten in kunt gooien.

Ik betwijfel het of ik meer plezier eraan zou hebben beleefd als dit een motor van 9k zou zijn geweest.

Maar het is natuurlijk heel persoonlijk. Hier kunnen we je niet echt mee helpen.
pi_191501422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:55 schreef nickhguitar het volgende:
Overigens zit ik (nu al :') ) in dubio over mijn eerste motor. Ik ben uiteraard al een beetje aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op de ZRX1100 of de XJR1300. Beide vrij zware sport-tour motoren die in de basis niet per sé aangeraden worden voor een beginnende motorrijder. Echter weet ik van mezelf dat ik niet snel het onderste uit de voertuigen hoef te halen wat vermogen betreft dus dat moet goed komen :P

Nu krijg ik echter gister bericht van mijn vader; zijn overbuurman heeft een Suzuki Bandit 600S te koop (bouwjaar wist hij zo niet) met 8000km op de teller en 2 nieuwe banden. Vraagprijs: 1800 euro, kortom: een goede deal. Echter een iets lichtere motor dan ik in gedachten had en bovendien iets minder sportief (toch wat meer richting tour specifiek).

Mijn gevoel zegt dat ik lekker op zoek moet gaan naar 1 van de 2 motoren die ik aanvankelijk in gedachten had maar mijn verstand zegt me dat dit een zeer goede deal is en dat ik later alsnog kan wisselen. Keuzes keuzes :P
Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.
Weet je wel wanneer je iets aan dat vermogen hebt tov een 600?
pi_191501842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat vind je het nadeel van een lichtere motor? Ik snap echt niet waarom je een XJR1300 als eerste motor zou willen.
Weet je wel wanneer je iets aan dat vermogen hebt tov een 600?
Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet :D Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.
pi_191501879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:36 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja het stomme is dat ik dat niet echt weet :D Ken jij alle motoren toevallig? Ik heb de ZRX en XJR gezien, echt topdingen. De Bandit echter geen ervaring mee, jij wel? Hij ziet er ook zo 'degelijk' uit in vergelijking met die andere 2 motoren.. Ik wil ze tegen die tijd sowieso alle 3 even proefrijden, uiteindelijk moet ik er voornamelijk woon/werk mee doen (80 km) dus een stukje comfort/rijdgemak is ook wel wenselijk natuurlijk.
Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.

Ik speel deze vraag even door naar @Sounddragon . Hij kan je dit het beste uitleggen en waarschijnlijk ook een goed advies geven. :)
pi_191502022
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. Gewicht van de moteor en cylinderinhoud. Maar ik moet straks maar gewoon gaan proefrijden
Het is wat.......
pi_191502111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:53 schreef gooddaddy het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. Gewicht van de moteor en cylinderinhoud. Maar ik moet straks maar gewoon gaan proefrijden
Hoe gaat het met je AVD lessen? heb je nou uiteindelijk meer lessen AVB of AVD nodig? Zoals ze het mij schetsten heb ik dus ongeveer 15 uur AVD nodig en 10 uur AVB. Ik zou denken dat het eerder andersom is maar dat is dus schijnbaar niet zo?
pi_191502179
instructeur denkt met een uurtje of 10 AVD wel klaar te zijn. AVB heb ik twee weken geleden gehaald.
Echter, dan is het nog even een kwestie van binnenkort een examendatum kunnen vinden. Lessen gaan over het algemeen wel goed. Gisteren talloze malen achter elkaar invoegen en uitvoegen op de snelweg gedaan. Gewoon om het automatiseren. Was overigens niet echt lekker om 130 op de snelweg te rijden met dat weer (droog maar veel wind). Daardoor weet ik in ieder geval zeker dat ik geen naked bike wil.

Enige wat we tot nu toe niet gedaan hebben is de Stop and GO. Maar dat stelt niet veel voor

[ Bericht 0% gewijzigd door gooddaddy op 14-02-2020 12:17:06 ]
Het is wat.......
  zaterdag 15 februari 2020 @ 22:24:30 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191528819
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Het is niet zo dat je met een 1300 vet veel sneller bent omdat je meer dan 2x zoveel vermogen hebt. Zo werkt dat niet.

Ik speel deze vraag even door naar @:sounddragon . Hij kan je dit het beste uitleggen en waarschijnlijk ook een goed advies geven. :)
Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..
Zo'n dikke is gewoon niet praktisch, en dat is nog buiten wat het kost als je hem eens plat legt. Leuk voor op zondag, niet voor elke dag..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191529920
Voor lange ritten geen een-cilinder doen, dat is ruk langdurig op de snelweg. Verder moet je pakken wat je leuk lijkt. Als je woon/werk route veel snelweg is, pak dan iets met windscherm en kuip. Tevens zou ik als eerste motor lekker budget gaan. Mijn eerste motor was een aftandse 1 cil allroad, mijn huidige is een mooie v4 sporttourer die ik voor 1500 heb gekocht. Ik denk niet dat ik meer fun zou hebben met een motor van 15k.
  zondag 16 februari 2020 @ 10:16:33 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191533787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 23:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Voor lange ritten geen een-cilinder doen, dat is ruk langdurig op de snelweg. Verder moet je pakken wat je leuk lijkt. Als je woon/werk route veel snelweg is, pak dan iets met windscherm en kuip. Tevens zou ik als eerste motor lekker budget gaan. Mijn eerste motor was een aftandse 1 cil allroad, mijn huidige is een mooie v4 sporttourer die ik voor 1500 heb gekocht. Ik denk niet dat ik meer fun zou hebben met een motor van 15k.
Van een DRZ naar een Viffer? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191538739
XT naar viffer.
  zondag 16 februari 2020 @ 17:14:57 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191539673
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:16 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
XT naar viffer.
Ook nice ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 februari 2020 @ 17:18:44 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191539739
Mijn eerste was een Harley AMF SS250, een beetje apart crossachtig ding, reed op zich heel leuk, maar HD, dus kuren en nukken.. ooit geruild voor een motorblok van een Kadeath GSi, de nieuwe eigenaar heeft hem toen uitelkaar getrokken om hem op te knappen, maar dat is nooit meer gebeurd :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191541390
Wat rij je nu?
pi_191546832
mercedes :+
pi_191550968
23 maart AVD-examen. Was toch drukker bij het CBR dan gedacht
Het is wat.......
pi_191580646
Jullie nog tips voor een winkel waar ik eens kan kijken voor kleding?
pi_191580685
@nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.

Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_191580736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.

Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
Thx, helaas wel heel ver weg voor mij en ik wil toch graag naar een fysieke winkel.
pi_191580779
MKC heeft een aardig YT kanaal trouwens (Chaparral ook wel: https://www.youtube.com/user/chaparralmotorsports/videos & Revzilla: https://www.youtube.com/user/RevZillaTV/videos?pbjreload=10 ):
https://www.youtube.com/user/MotorKledingCenterTV/videos
Hun lokaties: https://www.motorkledingcenter.nl/winkels/

[ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 19-02-2020 09:53:08 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_191581089
Geen motoport bij jou in de buurt? (https://www.motoport.nl/vestigingen)
Het is wat.......
pi_191581439
handig om te melden waar het dan wel in de buurt mag zijn...
pi_191590414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:48 schreef Maegrim het volgende:
handig om te melden waar het dan wel in de buurt mag zijn...
Goede :D Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving ;)
pi_191593070
Premium Apeldoorn?
pi_191595182
Waar in Gelderland? Gelderland is best groot als ik dat zo sie.

(Motoport Zelhem, Hengelo, Den Bosch)
Het is wat.......
pi_191595196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Goede :D Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving ;)
Ga je nog ooit naar PSV? In Eindhoven zit een fijne zaak. :)
  donderdag 20 februari 2020 @ 18:49:45 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191603026
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 22:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een 1300 is gewoon nergens voor nodig.. Alleen met mooi weer is dat leuk. Op het gemiddelde licht vochtige of zelfs natte wegdek is het met fluwelen handjes rijden anders lig je op je smoel omdat je veel te veel power hebt. Voor dagelijks gebruik kun je beter onder de 1000cc blijven, dan kun je nog eens lekker gas geven en hem doortrekken..
Zo'n dikke is gewoon niet praktisch, en dat is nog buiten wat het kost als je hem eens plat legt. Leuk voor op zondag, niet voor elke dag..
Mooi verwoord. Ik denk zelf ook dat een 600-750 goed genoeg is voor het Nederlandse gebeuren (en veelal buiten/stadswerk).
Wanneer het iemand gaat om snel/flitsend: met die fietsen ben je sws naast wendbaarder, veelal zonder enige moeite sneller weg dan 99% van het bestaande autopark.
De auto's die je dan nog (willen) bijhouden, kosten sws een veelvoud van jouw uitstekende investering.

In het begin van elk motorleven "rij" je tegen zaken aan die je eerst nog in je "systeem" je als vanzelfsprekend eigen moet maken. Dat kost simpelweg (rij)tijd en tal van kilometers onder allerlei omstandigheden. In die fase "wil" je zeker ook niet "verrast" worden door de (on)mogelijkheden waarbij het "vermogen" of gewicht van je fiets de uitkomst gaat bepalen van je bereikte resultaat.

Dat gezegd hebben is een imposante power/motor natuurlijk ook heel comfortabel zoeven met eventueel naar wens soms een dosis adrenaline.
Hierbij speelt ook mee in -en voor welke "leefwereld", je (je op) een motor wilt (kunnen/laten) zien.

Voor veel mensen is motorrijden ook een vorm van een nieuwe "identiteit" als hobby waarbij de aankleding/type daarvan dan ook een (te) voorname rol kan spelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 13:02:32 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191614141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Goede :D Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving ;)
Nimwegen jonge!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191614553
termaat heeft het meeste zeggen ze, wel een enorme chaos in die winkel :+
pi_191616392
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:39 schreef shiz het volgende:
@:nickhguitar In Oostenrijk kwam ik altijd bij Louis.
Ze hebben een NLse site zie ik: https://www.louis.nl .
Helaas maar een enkel filiaal in Tilburg.

Polo is er nog zo eentje: https://www.polo-motorrad.com/en/int_netherlands
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Goede :D Ik woon in Gelderland dus het liefst in die omgeving ;)
Louis zit ook vlak over de grens bij onze oosterburen :). Wesel om maar wat te noemen.

Misschien toch wel de moeite om daar eens te kijken. Ik heb daar destijds mijn Shoei helm, pak en laarzen ook vandaan gehaald. Scheelde behoorlijk wat in prijs; ook wat betreft mijn Shoei helm (je zou verwachten dat die prijzen een beetje gelijk zijn).
pi_191616424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef Maegrim het volgende:
termaat heeft het meeste zeggen ze, wel een enorme chaos in die winkel :+
En sowieso; winkelTJE.
Tenminste; zo groot is het niet, in vergelijking met een Motorkledingcenter-filiaal :P.

En geduld heb je ook nodig bij Termaat. Mijn laatste broek komt er wel vandaan.
Toen moesten ze vooral geduld met mij hebben :').
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')