Tsja, sommige mensen worden graag geleefd.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:21 schreef Leonos het volgende:
Tuurlijk niet, als een vrouw alles voor je gaat bepalen zit er iets niet goed.
Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.
Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.
Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Nope. Dat kan je alleen gebeuren als je dat toelaat.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Dat komt omdat vrouwen gemene achterbakse stiekeme schepsels zijn die hun lichaam gebruiken om mannen te belonen en te straffen naar believen.
Heb dit recent enorm ervaren dat mijn date alles bepaalde wanneer er werd afgesproken. Zodra ik wat voorstelde ging het helemaal mis.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.
Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.
Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.
Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.
Zelfde geldt trouwens voor jou. Jij hebt ook die zeggenschap.
Punt is vermoedelijk wanneer jij iets wel wilt en zij niet. Dan gaat het feest niet door en dat vind jij rot. Maar draai het eens om. Zij wil niet, maar jij wel en het feestje gaat wel door. Dat is niet dat jij beslist, maar dat zij gedwongen wordt.
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.
Niet elke kerel wil een onderdanige volgzame jaknikker trouwens.
Iets totaal anders dan wat je net beweerde.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.
En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.
En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
Geef dan eens andere voorbeelden van ‘de vrouw beslist alles’?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.
Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Iets totaal anders dan wat je net beweerde.
Nooit?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.
Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.
En dat dat niet geldt voor zaken die mij niet direct aangaan meldde ik niet in eerste aanleg, maar het topic gaat ook vooral om in hoeverre je als man jezelf op je kop laat zitten door je vrouw.
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.
Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikkerquote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
Hij schrijft ‘vrouwen beslissen over alles’. Zijn voorbeelden komen vanuit dat hij nu geen relatie heeft.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
Ik denk dat je ze zelf die mogelijkheid geeft, om de baas te spelen. Als je dat niet prettig vindt, moet je daarmee stoppen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is de titel van dit topic?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?
Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).quote:Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?
Je analyse klopt niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikker
Popcorn
Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikker
Popcorn
Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is de titel van dit topic?
Je geeft er een draai aan jouw kant op. Ik wou het wel graag hebben over wat TS nou eigenlijk bedoelt.
Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.
Simpel, toch?
Dat is feitelijk.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).
Klinkt erg traditioneel ja.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.
Dat klopt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.
quote:Op donderdag 19 december 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik zeg echt niets anders hoor.
quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
[..]
Dat is feitelijk.
Maar ‘de baas’? Honden hebben een baas. Die bepaalt.
Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
Heb je weer moeite met begrijpend lezen?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Klinkt erg traditioneel ja.
Zoveel dingen bereikt kennelijk en zich nu door een kerel die haar mening aanhoort maar uiteindelijk zelf beslist op haar kop laten zitten.
Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je weer moeite met begrijpend lezen?
Ik heb mijn quotes verneukt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met deze quotes suggereer je dat ik iets gezegd heb wat ik niet gezegd heb.
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is feitelijk.
Maar ‘de baas’? Honden hebben een baas. Die bepaalt.
Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:45 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.
Honden zien hun baas trouwens als hun leider voor het geval je dat nog niet wist.
Nee.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb mijn quotes verneukt.
Ik bedoelde dit.
[..]
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.
Maar blijf vooral denken dat het niet aan jou ligt.
En dat is geen grap van die mannen?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!
Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).
Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.
Dat noem ik ‘op je kop laten zitten’.
We hadden het over jouw onvermogen om begrijpend te lezen. Dus weldegelijk over jou.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.
jij hebt een Russische vriendinquote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Grapje zeker?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!
Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).
Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.
Dat is volgens mij gewoon een verschil in libido, die over het algemeen iets hoger is bij mannen dan bij vrouwen. Als je echt gedwongen wordt om seks te hebben dan heet dat verkrachting (ook bij mannen).quote:
Ik neem aan dat jij ook stopt met afspreken als je de persoon in kwestie niet meer leuk vindt? Of zouden mensen na de eerste date maar verplicht aan elkaar vast moeten zitten?quote:of er nog verder afgesproken wordt,
Wat doe je als jij niet langer wil daten? Ga je dan door tot de vrouw het stopt? Er zijn genoeg vrouwen die volgens mij smachtend wachten tot hun FWB zegt: "ik wil een relatie met je", ook al komt dat moment nooit. Niet per se gender gebonden dus.quote:of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Als een date vroeger het eerste voorstel had gedaan probeerde ik het een tweede keer. Als het andersom was dan wachtte ik tot de man reageerde. En ook nu met mijn man heb ik niet het idee dat ik alles beslis, we bespreken gewoon dingen voor we een beslissing nemen.quote:Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Nee, dat is geen grap.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat is geen grap van die mannen?
Ik zie dat echt als een grap. Net als die collega van mijn man die hem dan vraagt ‘wat vindt moeder de vrouw daarvan?’
Voor een Russische is ze dan weer heel progressief. Ook al omdat ze natuurlijk langdurig in het Westen woont.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
jij hebt een Russische vriendindat telt niet
Even overleggen ja. Maar toestemming nee.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen grap.
Sterker nog, tijdje terug op een groepsapp waar alleen maar mannen zitten nog een korte discussie over gehad.
Stuk voor stuk vol ongeloof dat er vrouwen zijn waarbij je geen toestemming hoeft te vragen om een stuk uit je kraag te gaan drinken in het plaatselijk café.
En voor de goede orde: I don’t blame the wives.
Ik kan me ook niet indenken dat dat serieus zou zijn. Ik zeg het ook wel eens, maar dan echt als grap.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Dit is toch niet serieus?
Ook dat ongeloof zou ik opvatten als een grap, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen grap.
Sterker nog, tijdje terug op een groepsapp waar alleen maar mannen zitten nog een korte discussie over gehad.
Stuk voor stuk vol ongeloof dat er vrouwen zijn waarbij je geen toestemming hoeft te vragen om een stuk uit je kraag te gaan drinken in het plaatselijk café.
En voor de goede orde: I don’t blame the wives.
Ik vrees van wel.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Dit is toch niet serieus?
Zelfs al is het een grap... vaak zit er een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Even overleggen ja. Maar toestemming nee.
Ok. Maar ik geloof het dus wel. Op basis van meerdere zaken.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook dat ongeloof zou ik opvatten als een grap, eerlijk gezegd.
Verder ben ik bij voorbaat argwanend als men dit soort dingen meldt over andermans relaties, want je weet uiteindelijk niet hoe het gesprek echt gaat achter gesloten deuren. Wat kan overkomen als ‘toestemming moeten vragen’ kan evengoed overleg zijn waarin die avond zuipen om een mogelijk vrij legitieme reden een slecht idee blijkt.
Edit: wat DJVero dus zegt hierboven.
Ik was niet degene die weer zo nodig persoonlijk moest worden. Dat was jij.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hadden het over jouw onvermogen om begrijpend te lezen. Dus weldegelijk over jou.
De aandacht hoeft verder ook niet op mij (of jou), want off topic.
Zullen we dus maar weer inhoudelijk verder gaan?
Is dit niet ook een stukje beleving?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Kortom, je loopt te pleasen om maar gewild te worden. Doe je dat standaard bij iedere beschikbare chick of maak je zelf ook keuzes in door wie je gewild wil worden?quote:Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.
Het lijkt me niet zo raar dat je een ontwikkeling doormaakt, waarbij de jeugdige verkeringen inderdaad oppervlakkiger waren.quote:Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.
Ik zie genoeg mensen onder de plak zitten, maar ervaar het zelf niet zo. Gelukkig maar, want ik zou zo niet willen leven en mijn man ook niet.quote:Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Misschien werkt het allemaal niet meer voor je omdat je denkt dat zij de baas is.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Daar heb je nog gelijk in ook.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik was niet degene die weer zo nodig persoonlijk moest worden. Dat was jij.
In Nederland en bij langdurige relaties is dat inderdaad ook mijn beeld.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:21 schreef Rockefellow het volgende:
Veruit de meeste mannen in relaties zitten onder de duim. /facts
Ik herken dit echt niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Nederland en bij langdurige relaties is dat inderdaad ook mijn beeld.
Dat kan zoveel redenen hebben. Altijd zo zwart/wit. ‘Ja mag niet’. Wellicht was het financieel gezien echt geen goed idee, of weet ik veel wat. Beetje kort door de bocht om zo’n mogelijke reden even te vergeten voor een argument.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs al is het een grap... vaak zit er een kern van waarheid in.
Ander voorbeeld: oud buurman wilde een andere auto voor zichzelf. Van mijn ex vrouw kreeg ik te horen dat zijn vrouw hem dat verboden had. Jawel, verboden!
Sowieso lijkt het echt superhip om voor alles een term in te moeten zetten en mensen zeuren nu eenmaal graag over hun partners (en hebben lang niet altijd door in hoeverre dat op hen afstraalt).quote:Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Ja, behalve dan dat ik weet dat hij een heel ruim inkomen heeft en behoudens de woning vrij zuinig leeft.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kan zoveel redenen hebben. Altijd zo zwart/wit. ‘Ja mag niet’. Wellicht was het financieel gezien echt geen goed idee, of weet ik veel wat. Beetje kort door de bocht om zo’n mogelijke reden even te vergeten voor een argument.
Als buitenstaander zul je nooit weten wat er precies besproken word binnen een relatie. Je krijgt echt niet alle info te horen hoor. Misschien een kant, maar die kan vertekent zijn. Ik zeg niet dat er geen mannen zijn die niet onder de plak zitten overigens, maar dat is lang niet altijd het geval. Soms is het ook gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar/overleg. Worden vaak zat grapjes over gemaakt die verkeerd opgevangen worden door iemand. Als iemand wil afspreken met mij wil afspreken (of met m'n man) grappen we ook vaak dat we het even moeten overleggen (of we al iets hebben die dag, of het praktisch is die week, etc, etc, veel factoren) met de baas. Kan zo zijn dat iemand zoals jij dan niet door heeft dat dat gewoon grappig bedoeld is. Just saying.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, behalve dan dat ik weet dat hij een heel ruim inkomen heeft en behoudens de woning vrij zuinig leeft.
Maar goed, zo kunnen we alles wel goed blijven praten.
Het is wel een hele rare gedachte om te denken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat iemand onder de plak zit bij zijn vrouw, maar ok.
Dat jij het niet herkent zegt niet zoveel. Vrouwen doen, merk ik uit 'real life' en 'online' persoonlijke ervaringen, weinig aan reflecteren op eigen (onbewuste, instinctieve) gedragingen en denken vooral vanuit een maatschappelijk gewenst ideaalbeeld.quote:
Ik vind dit een vrij denigrerende reactie. Omdat ik een vrouw ben, zou ik niet in staat zijn tot observatie, analyse, helder denken.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat jij het niet herkent zegt niet zoveel. Vrouwen doen, merk ik uit 'real life' en 'online' persoonlijke ervaringen, weinig aan reflecteren op eigen (onbewuste, instinctieve) gedragingen en denken vooral vanuit een maatschappelijk gewenst ideaalbeeld.
Dat geldt ook voor aantrekking, versieren en daten bijvoorbeeld.
Waarom zou dit niet ook voor mannen kunnen gelden?quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat jij het niet herkent zegt niet zoveel. Vrouwen doen, merk ik uit 'real life' en 'online' persoonlijke ervaringen, weinig aan reflecteren op eigen (onbewuste, instinctieve) gedragingen en denken vooral vanuit een maatschappelijk gewenst ideaalbeeld.
Kan ook, maar de enige man die ik op dit gebied observeer, ben ik zelf.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet ook voor mannen kunnen gelden?
Vrouwen van wie de mannen onder de duim zitten noemen het inderdaad altijd 'overleggen' en vervolgens 'rekening houden met elkaar' als de duimschroeven worden aangedraaid.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als buitenstaander zul je nooit weten wat er precies besproken word binnen een relatie. Je krijgt echt niet alle info te horen hoor. Misschien een kant, maar die kan vertekent zijn. Ik zeg niet dat er geen mannen zijn die niet onder de plak zitten overigens, maar dat is lang niet altijd het geval. Soms is het ook gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar/overleg. Worden vaak zat grapjes over gemaakt die verkeerd opgevangen worden door iemand. Als iemand wil afspreken met mij wil afspreken (of met m'n man) grappen we ook vaak dat we het even moeten overleggen (of we al iets hebben die dag, of het praktisch is die week, etc, etc, veel factoren) met de baas. Kan zo zijn dat iemand zoals jij dan niet door heeft dat dat gewoon grappig bedoeld is. Just saying.
Dat zeg ik niet. Vrouwen zijn moeilijk in staat tot zelfreflectie wanneer het om gedragingen gaat jegens eigen (potentiële) (seks)partners. Dat is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dit een vrij denigrerende reactie. Omdat ik een vrouw ben, zou ik niet in staat zijn tot observatie, analyse, helder denken.
Bedankt voor die diskwalificatie.
Ook als je alleen jezelf observeert, krijg je denk ik wel te maken met zo een beeld.. Hoe zie jij voor mannen het maatschappelijk gewenste beeld en hoe past het zeuren over moeder de bazige vrouw daarin?quote:Op donderdag 19 december 2019 12:59 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kan ook, maar de enige man die ik op dit gebied observeer, ben ik zelf.
Het niet ‘herkennen’ waar ik over sprak, was dat beeld dat in Nederland mannen in vaste relaties meestal onder de plak zouden zitten.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Vrouwen zijn moeilijk in staat tot zelfreflectie wanneer het om gedragingen gaat jegens eigen (potentiële) (seks)partners. Dat is niet hetzelfde.
quote:Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ah, een alle Nederlandse vrouwen zijn naarlingen topic. Het is weer de tijd van de maand ofzo.
Dan ben ik maar een naarling, maar ik bepaal idd zelf wanneer ik seks wil, of ik verder wil daten en al dat soort dingen.
En ik verwacht hetzelfde van de man in kwestie.
Ik hoor ook graag optijd dat hij opstap gaat zodat ik er rekening mee kan houden (en dus niet pas als het eten al op tafel staat) en vind het prettig dat grote uitgaven overleg worden zodat de financieen netjes op orde blijven.
Vindt je dat onder de plak zitten? Daar is de deur.
Wie heeft er gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarlingen zijn? Ik lees daar namelijk steeds overheen!quote:Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ah, een alle Nederlandse vrouwen zijn naarlingen topic. Het is weer de tijd van de maand ofzo.
Dan ben ik maar een naarling, maar ik bepaal idd zelf wanneer ik seks wil, of ik verder wil daten en al dat soort dingen.
Ik hoor ook graag optijd dat hij opstap gaat zodat ik er rekening mee kan houden (en dus niet pas als het eten al op tafel staat) en vind het prettig dat grote uitgaven overleg worden zodat de financieen netjes op orde blijven.
Derdehands info dus. Zou ik niet zo serieus nemen.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs al is het een grap... vaak zit er een kern van waarheid in.
Ander voorbeeld: oud buurman wilde een andere auto voor zichzelf. Van mijn ex vrouw kreeg ik te horen dat zijn vrouw hem dat verboden had. Jawel, verboden!
Soms wordt het echt gebracht als "Je moet niet zuipen, punt" maar dat is dan ook bij stellen van een simpel niveau. Bij vrouwen die nog net achter de kassa 40 uur artikelen kunnen scannen en afrekenen. Die ontbreken vaak de subtiliteit om dat in genuanceerd overleg te doen.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook dat ongeloof zou ik opvatten als een grap, eerlijk gezegd.
Verder ben ik bij voorbaat argwanend als men dit soort dingen meldt over andermans relaties, want je weet uiteindelijk niet hoe het gesprek echt gaat achter gesloten deuren. Wat kan overkomen als ‘toestemming moeten vragen’ kan evengoed overleg zijn waarin die avond zuipen om een mogelijk vrij legitieme reden een slecht idee blijkt.
Edit: wat DJVero dus zegt hierboven.
Naarling ben jij zeg.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Doe je toch echt zelfquote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
:’(quote:
Denk dat dit eerder bij de juiste antwoord is.quote:Op donderdag 19 december 2019 14:52 schreef Ang3l het volgende:
Is t niet zo dat een vrouw misschien veeleisender is en een man t allemaal "niet zoveel boeit"?
Waardoor daarin lijkt dat de vrouw t merendeel bepaalt.
Overleggen en soms water bij de wijn doen, dat is sowieso iets wat in een relatie hoort. Of t nou een huwelijk is, een romantische relatie of zelfs een vriendschappelijke. Maar toestemming vragen? of dingen verbieden zoals ik hier boven lees? Hell to the no.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:07 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet indenken dat dat serieus zou zijn. Ik zeg het ook wel eens, maar dan echt als grap.
Ik zeg soms wel dat ik eerst even moet overleggen met mijn vrouw of we 1. niet al iets anders hebben of 2. of zij niet iets leuks wilt doen/gepland had. Maar toestemming vragen, dafuq...
Dit ook. Vrouwen zijn vaak veel meer van de controle, structuur en zekerheid, terwijl mannen zoiets hebben van 'boeien, ik zie wel'.quote:Op donderdag 19 december 2019 14:52 schreef Ang3l het volgende:
Is t niet zo dat een vrouw misschien veeleisender is en een man t allemaal "niet zoveel boeit"?
Op die uitgaven na is het allemaal redelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar lieverd, ik heb nooit gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarling zijn... 😅quote:Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat valt best mee inderdaad. Op het gebied van vrouwelijkheid kunnen ze nog wel veel leren van vrouwen uit andere landen. Vaak is het nogal boerinnig wat de klok slaatquote:Op donderdag 19 december 2019 16:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar lieverd, ik heb nooit gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarling zijn... 😅
Ja dit ja. Neemt niet weg dat veel vrouwen inmiddels wel flinke priviliges hebben gecreëerd waar ze niet zo snel meer afstand van zullen doen.quote:Op donderdag 19 december 2019 14:52 schreef Ang3l het volgende:
Leuk, je sarcasme, maar talloze vrouwen laten hun kerel op de bank slapen als ie iets 'verkeerds' doet. Of nog idioter: pikstrafquote:Op donderdag 19 december 2019 10:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Dat komt omdat vrouwen gemene achterbakse stiekeme schepsels zijn die hun lichaam gebruiken om mannen te belonen en te straffen naar believen.
Misschien niet de beste manier van verwoorden maar inderdaad zijn vrouwen door sociale en culturele mechanismes vaak minder zelfkritisch. Vrouwen worden gemiddeld genomen toch wat vaker beschermd op dat gebied.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik was niet sarcastisch. Zo zijn vrouwen gewoon, achterbaks, stiekem en altijd bezig om het voor zichzelf zo voordelig mogelijk te maken.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Leuk, je sarcasme, maar talloze vrouwen laten hun kerel op de bank slapen als ie iets 'verkeerds' doet. Of nog idioter: pikstraf
Keer het eens om. Genoeg mannen die alles voor hun vriendin/vrouw menen te mogen bepalen.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Puk1234 het volgende:
Als een vrouw voor je gaat beslissen wil dat meer iets zeggen over jou. Ik denk ook als een vrouw dit in de gaten krijgt dat jij alles voor je laat bepalen dat een vrouw hier op kan afknappen. Meer als teken van onzekerheid en/of zwakte. Dan evenaar je niet aan het niveau van de desbetreffende dame en dat is wel iets wat er vaak gezocht wordt. Ik zou zeggen neem jezelf eens onder de loep en probeer toch wat meer voor je eigen wil op te komen. Bied maar weerstand en probeer het met elkaar gelijk af te stemmen. Gewoon dingen ondernemen wat je leuk vind en blijven doen, en de aandacht voor een leuke dame gewoon goed verdelen.Succes!
Jah, gewoon alles samen ondernemen en beslissen. Je moet gewoon een team worden zeg maquote:Op donderdag 19 december 2019 18:57 schreef totebel het volgende:
[..]
Keer het eens om. Genoeg mannen die alles voor hun vriendin/vrouw menen te mogen bepalen.
Dat is niet aan geslacht gebonden, maar aan karakter.
Ben het wel met je eens dat de TS dit zelf toelaat. Grow a pair. Als je iets echt niet wilt m/v dan is het wat mij betreft prima als hij dat in zn eentje gaat doen.
Met grote uitgaven is een ander verhaal. Dat moet altijd in overleg gaan en soms zijn andere dingen belangrijker dan een nieuwe auto
Mensen zijn nu eenmaal opportunistisch, dus ook dit is niet alleen vrouwen voorbehouden.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:51 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik was niet sarcastisch. Zo zijn vrouwen gewoon, achterbaks, stiekem en altijd bezig om het voor zichzelf zo voordelig mogelijk te maken.
Welke halve zool gaat er dan ook echt op de bank slapen?quote:Op donderdag 19 december 2019 18:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Leuk, je sarcasme, maar talloze vrouwen laten hun kerel op de bank slapen als ie iets 'verkeerds' doet. Of nog idioter: pikstraf
Uiteraard spreek ik thuis niet uit wat ik denk, ik kijk wel uit met die kleine feministe hier.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Mensen zijn nu eenmaal opportunistisch, dus ook dit is niet alleen vrouwen voorbehouden.
Het lijkt me sowieso niet wenselijk om zo generaliserend slecht te spreken en te denken over een heel geslacht, zeker niet als een zelf een opgroeiend exemplaar in huis hebt.
En wat pikstraf betreft, sommige mensen lijken ook niet helemaal te begrijpen dat je gewoon geen trek in seks kan hebben als je partner geen oog heeft voor bepaalde andere onderdelen van je. Dat is niet hetzelfde als af willen straffen en een gebrek aan intimiteitsgevoelens.
Niet dat ik wil beweren dat het niet bestaat ofzo, maar het is niet de enige reden om even geen zin meer te hebben..
Misschien ligt het aan het feit dat jij je met zulke vrouwen omringt, want zo zijn zeker niet alle vrouwen.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:51 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik was niet sarcastisch. Zo zijn vrouwen gewoon, achterbaks, stiekem en altijd bezig om het voor zichzelf zo voordelig mogelijk te maken.
Was het maar waar dat ik door vrouwen wordt omringt. Helaas.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat jij je met zulke vrouwen omringt, want zo zijn zeker niet alle vrouwen.
Juist in de vormende periode en in de puberteit lijkt het me een goed moment om in gesprek te gaan over bepaalde denkbeelden en ook gewoon te blijven. Zodat je elkaars denkbeelden toetst en uit blijft dagen, maar ook inzicht kan krijgen in hoe bepaalde dingen voor de ander zijn en overkomen.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Uiteraard spreek ik thuis niet uit wat ik denk, ik kijk wel uit met die kleine feministe hier.
Ja misschien ooit, niet vandaag iig.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Juist in de vormende periode en in de puberteit lijkt het me een goed moment om in gesprek te gaan over bepaalde denkbeelden en ook gewoon te blijven. Zodat je elkaars denkbeelden toetst en uit blijft dagen, maar ook inzicht kan krijgen in hoe bepaalde dingen voor de ander zijn en overkomen.
Nou ja, je hebt straks twee dochters. Lijkt mij toch dat het alleen maar goed kan zijn als je je negatieve gevoelens over bepaalde vrouwen niet over alle vrouwen uitsmeert.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Was het maar waar dat ik door vrouwen wordt omringt. Helaas.
Klinkt verstandig om het niet vandaag te doen als je er zo in staat ja. Maar bedenk je ook dat de kans groot is dat ze de negativiteit in jou wel voelt.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja misschien ooit, niet vandaag iig.
Voor kinderen is de band met hun ouders cruciaalquote:Op donderdag 19 december 2019 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt straks twee dochters. Lijkt mij toch dat het alleen maar goed kan zijn als je je negatieve gevoelens over bepaalde vrouwen niet over alle vrouwen uitsmeert.
Voor meisjes is de band met hun vader cruciaal. Keep them off the pole!
Goede en nuttige bijdrage!quote:Op donderdag 19 december 2019 19:45 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Klinkt verstandig om het niet vandaag te doen als je er zo in staat ja. Maar bedenk je ook dat de kans groot is dat ze de negativiteit in jou wel voelt.
Regelmatig een goed gesprek een goed voorbeeld kan geven. Eentje waarin ze kan leren dat het normaal is om elkaars mening en gevoelens aan te horen en waarom die momenteel zo is. Weg willen stoppen werkt niet en houdt de kloof juist in stand. Zeker als je negatieve gevoelens door broeien tot je niet meer genuanceerd kan denken en alleen nog maar iedereen van het andere geslacht over één kam wil scheren.
Zonde en onnodig, want we zullen het uiteindelijk toch met elkaar moeten rooien. Het is ook geen kwestie van perfectie moeten tonen, want hoe leren we kinderen anders dat ook ouders emoties hebben?
Ja, beide ouders zijn belangrijk, maar bij meisjes is de band met hun vader het belangrijkst.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:46 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Voor kinderen is de band met hun ouders cruciaal
Niet iedereen is het daarover eens, maar ik vind het gewoon een beetje de schadelijke kant uitgaan hoeveel nadruk er wordt gelegd op één geslacht door het andere. Het is toch verdomme geen wedstrijdquote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, beide ouders zijn belangrijk, maar bij meisjes is de band met hun vader het belangrijkst.
Ik heb het niet verzonnen.
Nee, het is geen wedstrijd. Mijn punt is meer dat hij gewoon zijn best moet doen voor zijn meiden.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet iedereen is het daarover eens, maar ik vind het gewoon een beetje de schadelijke kant uitgaan hoeveel nadruk er wordt gelegd op één geslacht door het andere. Het is toch verdomme geen wedstrijd
Zo lang jij degene bent die initiatief toont, zal de ander het zeggenschap hebben over wel of niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk niet dat jouw ervaring met vrouwen nou echt gemiddeld is.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:51 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het ging nu even om zijn houding naar vrouwen toe.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja als het jongens waren niet dan?
Dan ben ik verpest dus.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, beide ouders zijn belangrijk, maar bij meisjes is de band met hun vader het belangrijkst.
Ik heb het niet verzonnen.
True... laatst nog een meisje van 22 jaar soort van afgewezen... vond het geen goed idee.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zo lang jij degene bent die initiatief toont, zal de ander het zeggenschap hebben over wel of niet.
Dat is zo met dates, seks, etc. Lijkt me een logisch oorzaak en gevolg. En ja, in de praktijk zal dat vaker de vrouw in de positie brengen om nee te zeggen. Omdat de man vaker initiatief toont op het gebied van seks en dates.
Maar jij hebt vast ook wel vrouwen afgewezen. Gevalletje tunnelvisie is dit, denk ik.
Dan was jij in die situatie dus gewoon 'de baas'. Jij bepaalde dat er geen afspraakje meer kwam. Kortom, het werkt gewoon beide kanten op.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
True... laatst nog een meisje van 22 jaar soort van afgewezen... vond het geen goed idee.
Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:15 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan was jij in die situatie dus gewoon 'de baas'. Jij bepaalde dat er geen afspraakje meer kwam. Kortom, het werkt gewoon beide kanten op.
Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:16 schreef -Straw- het volgende:
De controle die je wenst, heb je nooit. Tenzij iemand al smoor verliefd op je is en jij misschien wat minder. Dan heb jij de 'macht'
Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is geen wedstrijd. Mijn punt is meer dat hij gewoon zijn best moet doen voor zijn meiden.
Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen èn de onderlinge dynamiek in het algemeen.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ging nu even om zijn houding naar vrouwen toe.
Waarom zou je controle willen hebben?quote:Op donderdag 19 december 2019 20:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.
Dat laatste heb je gelijk in.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.
[..]
Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen èn de onderlinge dynamiek in het algemeen.
Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.
Lees bv een boek van ton van der kroon, terugkeer van de koning.
Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou je controle willen hebben?
Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.
Weet ik. Maar ik kan wel een topic maken 😎quote:Op donderdag 19 december 2019 20:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.
PUA?quote:Op donderdag 19 december 2019 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.
Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
Klopt ja...quote:Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
Klopt. Maar juist als je als geëmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Puk1234 het volgende:
Als een vrouw voor je gaat beslissen wil dat meer iets zeggen over jou. Ik denk ook als een vrouw dit in de gaten krijgt dat jij alles voor je laat bepalen dat een vrouw hier op kan afknappen. Meer als teken van onzekerheid en/of zwakte. Dan evenaar je niet aan het niveau van de desbetreffende dame en dat is wel iets wat er vaak gezocht wordt. Ik zou zeggen neem jezelf eens onder de loep en probeer toch wat meer voor je eigen wil op te komen. Bied maar weerstand en probeer het met elkaar gelijk af te stemmen. Gewoon dingen ondernemen wat je leuk vind en blijven doen, en de aandacht voor een leuke dame gewoon goed verdelen.Succes!
Dat zijn vrouwen met temperament jahquote:Op donderdag 19 december 2019 23:45 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. Maar juist als je als geëmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.
Als ik jou was zou ik bij een aardewerkfabriek solliciterenquote:Op donderdag 19 december 2019 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Mannen: eerst je missie, dan je meisje.
Andersom en je verliest je aantrekkingskracht.
Vrouwen: eerst vrijheid, dan verbinding.
Andersom en je verliest je aantrekkingskracht.
Een man die zijn missie op orde heeft kan meer vrijheid bieden.
Een vrouw die vrij is maakt krachtigere verbindingen.
Volgroeide masculine energie faciliteert vrijheid.
Volgroeide feminiene energie faciliteert verbinding.
Vrijheid en verbinding. Antagonisten voor het snelle oog.![]()
En bedenk ook:
Zachtheid zonder hardheid is niks anders dan verbloemde zwakte.
Als je ook hard kunt zijn heeft gekozen zachtheid veel meer waarde.
Andersom geldt dit ook, alleen ligt de nadruk in het huidige Nederland nu vrij eenzijdig op de zachtheid.
Zoals vrijwel alles in het leven kun je ook hardheid trainen.
Intens trainen, leren vechten en onverstoorbare vastberadenheid zijn minstens zo belangrijk als softere skills, zoals meditatie en mindfulness.
Eenzijdige focus onzachtheid lijdt tot zwakte.
Dus blijf trainen mannen.
Tjah, sommige mannen vinden een female led relatie gewoon kicken.quote:Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Wat de meesten, op VEM1950 na, hier lijken te vergeten is dat 'alles in goed overleg' en 'rekening houden met elkaar' typisch Nederlands zijn. Of iig NW-Europees.
In andere delen van de wereld zijn man-vrouw-verhoudingen een stuk meer stereotypisch. Of ouderwets zoals Nederlanders zouden zeggen (waarmee ze impliceren dat NL een stuk moderner is).
Echter zelfs in veel Nederlandse relaties gaat het er lang niet zo egalitair en wrijvingsloos aan toe als men hier beweert.
Godshand had een goed voorbeeld => Kijk voor de grap eens op Tweakers. Niet de reacties onder nieuwsberichten, maar bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.
Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.quote:Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.
Knettergekke mensen heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm ja.quote:Op vrijdag 20 december 2019 00:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.
Dat is echt niet iets specifiek Nederlands.
Dat ligt voornamelijk aan de mannen, die laten het gebeuren. De gemiddelde vrouw wil de baas helemaal niet zijn, dat zijn uitprobeerseltjes die je als man vanaf het begin de kop in moet drukken.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrouwen op zoek?quote:Op vrijdag 20 december 2019 00:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat ligt voornamelijk aan de mannen, die laten het gebeuren. De gemiddelde vrouw wil de baas helemaal niet zijn, dat zijn uitprobeerseltjes die je als man vanaf het begin de kop in moet drukken.
Vandaar ook dat er zoveel ongenoegen en kapotte relaties zijn tegenwoordig, ongelukkige en onvervulde vrouwen die niet kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
Als je zo strategisch met een relatie omgaat dan heb je toch geen relatie meer? Constant na moeten denken over “je volgende zet”. :’) Overigens lijkt het me niet meer dan normaal om kerst bij beide families te vieren.quote:Op vrijdag 20 december 2019 08:38 schreef Scrapyard het volgende:
ik snap op zich wel wat je bedoelt, maar het is altijd iets waar je als man zelf bij bent.
Dan zal ze jou om je nek hangen dat je ''je best voor haar hebt gedaan'', in plaats van je zien als een lulletje rozenwater die meteen als een schoothondje achter haar aanloopt. Af en toe moet je op zo'n tmanier. even een statement maken.
Het is ook meer voor de beginfase, waarin je sowieso al meer strategisch / bedachtzaam bent. Op een gegeven moment dwarrelt het stof neer en zijn de gewoontes er op de juiste manier ingesleten en zijn de verhoudingen duidelijkquote:Op vrijdag 20 december 2019 08:56 schreef Yesse het volgende:
[..]
Als je zo strategisch met een relatie omgaat dan heb je toch geen relatie meer? Constant na moeten denken over “je volgende zet”. :’) Overigens lijkt het me niet meer dan normaal om kerst bij beide families te vieren.
Zullen ze toch moeten, als ze echte gelijkheid willen.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:19 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja dit ja. Neemt niet weg dat veel vrouwen inmiddels wel flinke priviliges hebben gecreëerd waar ze niet zo snel meer afstand van zullen doen.
Bedankt me ineens. Wat zal het voor jou zwaar zijn. Nooit beslissingen kunnen nemen omdat er nooit een baas in huis isquote:
quote:Op vrijdag 20 december 2019 09:40 schreef rival het volgende:
[..]
Bedankt me ineens. Wat zal het voor jou zwaar zijn. Nooit beslissingen kunnen nemen omdat er nooit een baas in huis is
Ook in die begin tijd strategisch zijn lijkt me doodvermoeiend.quote:Op vrijdag 20 december 2019 09:25 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Het is ook meer voor de beginfase, waarin je sowieso al meer strategisch / bedachtzaam bent. Op een gegeven moment dwarrelt het stof neer en zijn de gewoontes er op de juiste manier ingesleten en zijn de verhoudingen duidelijk
Dat gaat over seks pop.quote:Op vrijdag 20 december 2019 09:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, niemand die de broek aan heeft!
Daarom hebben we toch top en bottom verzonnen!
Misschien moet je t niet serieus nemen als er eenquote:Op vrijdag 20 december 2019 10:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat gaat over seks pop.
Niet over de gewone gang in het leven.
Precies dit! Gewoon een beetje rekening met elkaar houden en elkaar dingen gunnen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:28 schreef Djenuziz het volgende:
Wat een seksistich gedoe hier. Alle mannen doen dit. Alle vrouwen doen dat. En er is geen andere mogelijkheid.
Wauw..kunnen we het niet meer per individu zien?
Ik ken vrouwen die zeer rationeel zijn en emotie achterwege kunnen laten bij het nemen van beslissingen. Ook heb ik mannen gekend die juist weer volledig reageren vanuit emotie.
TS, ik denk dat je vooral zekerder moet worden van jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is vooral de onzekerheid die voor minder aantrekkingskracht zorgt. Waarschijnlijk straal je dat ook uit.
Ik vind trouwens dat binnen een relatie je alles bespreekbaar moet kunnen maken. Als mijn vriendin ergens heen wil stuurt ze een berichtje en that's it en ook andersom. Als we geen planning hebben, why the fuck not?
Hebben we dat wel, hoor je dat vanzelf van de ander in het geval je dat vergeten bent. 'Navragen bij de baas' 'Toestemming vragen' en al dit soort shit heb ik echt nooit gekend in mijn huidige relatie en ook niet in die hiervoor.
Mijn huidige vriendin communiceerde nauwelijks en vertelde nooit hoe ze zich over iets voelde en kropte dat op. Ondertussen merkt ze zelf ook dat het veel beter werkt als je beiden communiceert naar elkaar over dit soort dingen.
Ja het is niet aantrekkelijk als je als man zijnde je zaken niet op orde hebt. Maar dat als is het andersom net zo goed.
Wie er bepaalt wie seks heeft is degene die op dat moment geen zin heeft. Dat kan ik zijn, dat kan zij zijn. Heeft de ander geen zin, en de druk moet van de ketel, doe je het toch gewoon lekker solo?
Ik ben in bed de dominante, net als als we op salsafeestjes staan heb ik de leiding. In onze relatie? Gewoon gelijkwaardig. We zeggen beiden als we iets niet leuk vinden en we houden rekening met elkaar. En dan kan het soms zijn dat je iets moet laten. Compromissen sluiten hoort er nou eenmaal bij.
je vult een hele hoop in...quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ook in die begin tijd strategisch zijn lijkt me doodvermoeiend.
Zoals jij het beschrijft denk ik geef mijn portie maar aan fikkie.
Of het loopt lekker of het is niet wat ik wil. Zo simpel kan het ook zijn.
Als iemand niet vanuit zichzelf bereid is om te vragen over hoe de feestdagen in te vullen, te verdelen (en dan heb je al een iig beginnende relatie, anders was dit geen vraag), dan is dat persoon gewoonweg niet geschikt.
Dat komt later dan gewoon weer terug, blijft een 'strijd'. Want dat persoon is dan dat persoon. Die enkel aan zichzelf denkt.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:40 schreef Restyler het volgende:
Ik denk dat ik en m'n vriendin in onze relatie het gewoon ongeveer 50/50 is. Soms beslist zij iets, soms beslis ik en soms overleggen we eerst voordat we iets beslissen.
Al zou mijn vriendin een fokster zijn, dan zou zij dat zijn. Ik mag niet altijd fokken van haar.quote:
quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:18 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Al zou mijn vriendin een fokster zijn, dan zou zij dat zijn. Ik mag niet altijd fokken van haar.
Niet elke vrouw is zo makkelijk en meegaand. Van mijn ex mocht ik na het douchen niet eens mijn voeten afdrogen met de handdoek. Dat was goorquote:Op zaterdag 21 december 2019 15:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ken eigenlijk maar twee relatie's waarbij de vrouw heel duidelijk de baas is. De rest is allemaal wel gelijkwaardig of valt de uiteindelijke beslissing bij de man of iets doorgaat.
Als ik kijk naar mijn relatie's, daarin bepaald de man best veel, vind het allemaal wel best, mij maakt het dan allemaal niet zoveel uit, beslissingen maken is niet zo mijn ding, denk aan vakantie, type auto, wat we eten, waar we eten enz enz enz, maar als ik dan eens iets wil ( dat is niet vaak) dan komt dat er ook.
wtf? Nou hier doet hij maar met die handdoek, ik heb een wasmachine.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Niet elke vrouw is zo makkelijk en meegaand. Van mijn ex mocht ik na het douchen niet eens mijn voeten afdrogen met de handdoek. Dat was goor
Hierrrr suck a cock!quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:22 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Ik hoor ze in de supermarkt ook vaak. Van die vriendjes met hun 'wil je dit of dat?', 'zal ik dit pakken?', 'wat zullen we eten?'. De onzekerheid (om haar te verliezen) straalt er vanaf. Kom op zeg. Leid haar, dat vinden de meesten zelf ook fijn. Stel dingen voor in plaats van constant zulke vragen te stellen.
Wat een onzin. Van hasj en wiet krijg je juist géén kater (itt alcohol).quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Wat ik wel eens heel vervelend vond, destijds met mijn man, samen waren we op visite en zouden daar ook logeren ( groot clubhuis met logeergelegenheid) en hij met zijn kameraden ouwehoeren. Dikke lol natuurlijk en daar kwam de grote waterpijp en elkaar flink opjutten. Op een gegeven moment richting mijn man van "Neem ook een heis!!" "Ah dat mag vast niet van zijn vrouw" en meer van dat soort kreten. Krijg je allemaal van die grote ego's mannencultuur en dan voel ik mij gewoon voor blok gezet, als ik doe dat maar niet zeg staat hij voor lul en zit hij onder de plak volgens zijn vrienden. Ik wist ook dat als hij het zou doen hij er heel slecht tegen zou kunnen en hij en dus ook ik er de volgende dag veel last van zouden hebben.
Dat is zo moeilijk, ben toen maar weggelopen met de opmerking daar bemoei ik mij niet mee, de sfeer was toen wel aardig verpest en hij stond dus ook onder zo'n druk. Als hij het niet doet staat hij voor lul en zit hij onder de plak en doet hij het wel heeft hij er last van.
Mannen leggen elkaar ook wel heel veel druk op, niemand wil onder de plak zitten, uiteindelijk is hij onder de groepsdruk bezweken, van wil geen gezichtsverlies hebben en ja hoor hij is de volgende dag er behoorlijk ziek van geweest.
Behalve als je er niet tegen kanquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wat een onzin. Van hasj en wiet krijg je juist géén kater (itt alcohol).
Van 1 hijs!?? Is je vriend ook straalbezopen na een radler?quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Behalve als je er niet tegen kan
Die heeft gewoon de hele avond aan dat ding gelurkt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Van 1 hijs!?? Is je vriend ook straalbezopen na een radler?
Nee maar hij kon daar niet tegen. Ja kan daar ook niets aan veranderen, wist dat en weet ook niet wat voor wiet ze erin stopten, maar hij is er hondsberoerd van geweest.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Van 1 hijs!?? Is je vriend ook straalbezopen na een radler?
Waarom ga je dan nog on met dit soort gedrochten ik snap het echt nietquote:Op zaterdag 21 december 2019 16:16 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Niet elke vrouw is zo makkelijk en meegaand. Van mijn ex mocht ik na het douchen niet eens mijn voeten afdrogen met de handdoek. Dat was goor
Ik plas ook zittend want anders straal je pis over de hele wc kamer.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn zwager van 2.05 mtr, 120 kg en vol tattoos moet als een kleuter plassen.
Echt niet man (of als je vrouw bent snap ik het.)quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:05 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Ik plas ook zittend want anders straal je pis over de hele wc kamer.
Kan ik me voorstellen..dan niet z.g. onder de plak van je vrouw willen zitten, maar wel onder die van je vrienden.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Wat ik wel eens heel vervelend vond, destijds met mijn man, samen waren we op visite en zouden daar ook logeren ( groot clubhuis met logeergelegenheid) en hij met zijn kameraden ouwehoeren. Dikke lol natuurlijk en daar kwam de grote waterpijp en elkaar flink opjutten. Op een gegeven moment richting mijn man van "Neem ook een heis!!" "Ah dat mag vast niet van zijn vrouw" en meer van dat soort kreten. Krijg je allemaal van die grote ego's mannencultuur en dan voel ik mij gewoon voor blok gezet, als ik doe dat maar niet zeg staat hij voor lul en zit hij onder de plak volgens zijn vrienden. Ik wist ook dat als hij het zou doen hij er heel slecht tegen zou kunnen en hij en dus ook ik er de volgende dag veel last van zouden hebben.
Dat is zo moeilijk, ben toen maar weggelopen met de opmerking daar bemoei ik mij niet mee, de sfeer was toen wel aardig verpest en hij stond dus ook onder zo'n druk. Als hij het niet doet staat hij voor lul en zit hij onder de plak en doet hij het wel heeft hij er last van.
Mannen leggen elkaar ook wel heel veel druk op, niemand wil onder de plak zitten, uiteindelijk is hij onder de groepsdruk bezweken, van wil geen gezichtsverlies hebben en ja hoor hij is de volgende dag er behoorlijk ziek van geweest.
Als ik er niet bij was geweest en hij had gezegd, nee joh daar kan ik niet tegen. Dan was er niets aan de hand geweest, maar omdat ik er nu bij was kunnen ze heel gemakkelijk zeggen, "Ja ja onder de plak", "Mag niet van je vrouw he" en "Hahahaha ze heeft je helemaal onder de duim."quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:22 schreef totebel het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen..dan niet z.g. onder de plak van je vrouw willen zitten, maar wel onder die van je vrienden.
Ik ben zelf anti blowen, in mijn eigen huis heb ik daar zeggenschap over en het gebeurt ook niet in huis.
In de tuin overigens ook niet. Mijn man taalt er totaal niet naar en onze vrienden ook niet.
Maar als hij een keer zich wil bezatten met zn vrienden moet ie dat vooral zelf weten. Zo lang hij maar niet met een zatte kop achter het stuur kruipt en zn eigen op te opruimt
Daarom ook je slurf ontspannen over de rand van de wastafel leggen. Handsfree, geen gespetter en goed voor het milieu omdat het veel minder spoelwater gebruiktquote:Op zaterdag 21 december 2019 17:05 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Ik plas ook zittend want anders straal je pis over de hele wc kamer.
Dan zit mijn eikel vast in de afvoer.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Daarom ook je slurf ontspannen over de rand van de wastafel leggen. Handsfree, geen gespetter en goed voor het milieu omdat het veel minder spoelwater gebruikt
Alsof je ge-deepthroat wordtquote:Op zaterdag 21 december 2019 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zit mijn eikel vast in de afvoer.
Ik begreep dat ook nooit, maar het gebeurt je. Die dingetjes afzonderlijk zijn niet genoeg om de relatie te beëindigen, maar uiteindelijk word je net als de kikker levend gekookt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:59 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan nog on met dit soort gedrochten ik snap het echt niet
Liggen je ballen er af?
Schijnt bijna de norm te zijn.
Dit is nou typisch de denkwijze van veel nl mannen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:40 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik begreep dat ook nooit, maar het gebeurt je. Die dingetjes afzonderlijk zijn niet genoeg om de relatie te beëindigen, maar uiteindelijk word je net als de kikker levend gekookt.
Twee aspecten die 'meehelpen' zijn een niet geweldige relatiemarktwaarde van jou als man (geldt voor 80% van de mannen) en het feit dat het makkelijker is om het gezeik over je heen te laten komen dan er tegenin te gaan. Dat levert nog veel meer drama op.
Die lage relatiemarktwaarde heeft twee componenten. Ten eerste kom jij niet zo makkelijk aan een nieuwe vriendin en ten tweede heeft je vriendin, omdat je niet zo aantrekkelijk voor haar bent, gewoon minder respect voor je.
Ja , zie dat wel anders. Kenmerken defensiepersoneel 2017 cbs (grafiek gepubliceerd in 2019): Zittend personeel defensie vrouwen: 14%. Instromend personeel: 19%. Uitstromend personeel: 13%.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe weet ik of ik voor mijn irrationele idee over mannelijkheid en vrouwelijkheid inhoudt misschien wel baat kan hebben bij / de tijd rijp is voor een bezoek aan een psychiater! Check the boxes! Waaronder:quote:Op donderdag 19 december 2019 10:28 schreef Cockwhale het volgende:
Niet mee eens, maar ergens snap ik wel wat je bedoelt. Veel vrouwen zijn bezitterig en proberen je tot op een zekere hoogte te castreren (lees: vaker thuisblijven, minder uitgaan, minder naar vrienden). Ze doen dit niet op een directe wijze, maar door middel van emotionele manipulatie en soms zelf chantage. Deze manier geeft ze altijd de optie om volledig te ontkennen wat ze daadwerkelijk doen, door het niet letterlijk uit te spreken. Deniability. Je kunt er dus ook weinig tegenin brengen.
Meer dan ooit realiseer ik mij dat vrouwen op zoek zijn naar een vaste zaaddonor, die hun kroost en hunzelf van (financiele) zekerheid voorziet. Hier testen ze je dus ook op. Soms op de meest valse manieren. Onder het mom van "selectie" is vrijwel alles toegestaan, ook jegens andere vrouwen.
Het is dus ook geen compliment om als relatiemateriaal gezien te worden. Voor je gevoel van mannelijkheid is het een compliment als ze je interessant vindt voor de directe ervaring, in het hier en nu. Plezier en seks hebben, zonder achterliggende doelen.
Volkomen mee eens. Ik mag dan zelf wel niet zo geemancipeerd zijn, maar als ik om me heen kijk zie ik alleen maar vrouwen die best wel overeenkomen in hun bezigheden en interesses met mannen, defensie dan blijkbaar uitgezonderd. En ook meer mannen met zogenaamd vrouwelijke interesses. Soms krijg ik het gevoel dat velen op fok onder een steen leven.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:28 schreef Djenuziz het volgende:
Wat een seksistich gedoe hier. Alle mannen doen dit. Alle vrouwen doen dat. En er is geen andere mogelijkheid.
Wauw..kunnen we het niet meer per individu zien?
Ik ken vrouwen die zeer rationeel zijn en emotie achterwege kunnen laten bij het nemen van beslissingen. Ook heb ik mannen gekend die juist weer volledig reageren vanuit emotie.
TS, ik denk dat je vooral zekerder moet worden van jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is vooral de onzekerheid die voor minder aantrekkingskracht zorgt. Waarschijnlijk straal je dat ook uit.
Ik vind trouwens dat binnen een relatie je alles bespreekbaar moet kunnen maken. Als mijn vriendin ergens heen wil stuurt ze een berichtje en that's it en ook andersom. Als we geen planning hebben, why the fuck not?
Hebben we dat wel, hoor je dat vanzelf van de ander in het geval je dat vergeten bent. 'Navragen bij de baas' 'Toestemming vragen' en al dit soort shit heb ik echt nooit gekend in mijn huidige relatie en ook niet in die hiervoor.
Mijn huidige vriendin communiceerde nauwelijks en vertelde nooit hoe ze zich over iets voelde en kropte dat op. Ondertussen merkt ze zelf ook dat het veel beter werkt als je beiden communiceert naar elkaar over dit soort dingen.
Ja het is niet aantrekkelijk als je als man zijnde je zaken niet op orde hebt. Maar dat als is het andersom net zo goed.
Wie er bepaalt wie seks heeft is degene die op dat moment geen zin heeft. Dat kan ik zijn, dat kan zij zijn. Heeft de ander geen zin, en de druk moet van de ketel, doe je het toch gewoon lekker solo?
Ik ben in bed de dominante, net als als we op salsafeestjes staan heb ik de leiding. In onze relatie? Gewoon gelijkwaardig. We zeggen beiden als we iets niet leuk vinden en we houden rekening met elkaar. En dan kan het soms zijn dat je iets moet laten. Compromissen sluiten hoort er nou eenmaal bij.
WoW ik lees dit terug, echt een mooie reactie.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is nou typisch de denkwijze van veel nl mannen.
Totaal geen zelfkennis en zelfrespect.
Vrouwen zijn gek op mannen en kijken veel meer tegen ons op dan je zelf wellicht denkt.
Ze kunnen niet zonder ons en ze vinden ons geweldig.
Zo hopen ze ook gewoon dat ze een paar keer per week de huig gekieteld wordt en flinke lading incasseren.
Bedankt voor je eerlijke antwoord. Ik zelf ben opgegroeid met een boel narcistische vrouwen in de familie en kon hun sluwe trucjes en gedrag door zien, dus nu heb ik een ander perspectief.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:40 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik begreep dat ook nooit, maar het gebeurt je. Die dingetjes afzonderlijk zijn niet genoeg om de relatie te beëindigen, maar uiteindelijk word je net als de kikker levend gekookt.
Twee aspecten die 'meehelpen' zijn een niet geweldige relatiemarktwaarde van jou als man (geldt voor 80% van de mannen) en het feit dat het makkelijker is om het gezeik over je heen te laten komen dan er tegenin te gaan. Dat levert nog veel meer drama op.
Die lage relatiemarktwaarde heeft twee componenten. Ten eerste kom jij niet zo makkelijk aan een nieuwe vriendin en ten tweede heeft je vriendin, omdat je niet zo aantrekkelijk voor haar bent, gewoon minder respect voor je.
Op zich klopt het wat je zegt, maar ook al voelen ze van binnen wellicht aanzien voor (de betere) man, het leidt veelal niet tot initiatief van hun kant. Ik krijg bij sommige vrouwen het idee dat ze bepaalde mannen die ze echt aantrekkelijk vinden juist afstoten. Wat dat exact is weet ik niet... onzekerheid?quote:Op zaterdag 21 december 2019 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
WoW ik lees dit terug, echt een mooie reactie.
Ik pis nogal hard.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echt niet man (of als je vrouw bent snap ik het.)
Ja jij bent opgegroeid tussen de vrouwen, kun je ook niet helpen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 20:32 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Ik pis nogal hard.
En ik ga het echt niet pikken als ik in een huis vol andere mannen ben die staand plassen en alles onderspuiten, de gore homo's
quote:Op zaterdag 21 december 2019 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
WoW ik lees dit terug, echt een mooie reactie.
Onzin, ik ga mijn eigen huis niet vervuilen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja jij bent opgegroeid tussen de vrouwen, kun je ook niet helpen.
Verder hebben we een inbouw urinoir.
Maar zittend pissen zou ik nooit doen, dan liever buiten tegen een boom.
Ook is urine steriel dus dat Gore valt wel mee, vraag maar aan Patricia.
Op het werk hoor ik vaak de grap. 'Ik mag niet van mijn vrouw langer werken'. Ondanks dat het grapjes zijn heeft het vaak in mijn ogen iets verwijtends naar de vrouw toe in een relatie. Alsof je niet ergens een grens mag stellen in je relatie en als je dat doet het een running joke wordt onder collega's/maten. Dat geldt voor de man overigens ook. In een relatie bepaal je samen de grenzen, maar door daar vaak publiekelijk grapjes over te maken, maak je de afgesproken grenzen met je partner tot een open schot onder je maten/op het werk. Meestal lach ik er maar om als die grap maar weer eens wordt gemaakt, want anders ben ik weer die zure vrouw op het kantoor die er niet om kan lachen, maar flauw vind ik het desalniettemin.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Heel erg mee eens. Het is gewoon heel onverstandig om dat soort dingen te zeggen. Zelfs als het waar is!quote:Op zondag 22 december 2019 09:12 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Op het werk hoor ik vaak de grap. 'Ik mag niet van mijn vrouw langer werken'. Ondanks dat het grapjes zijn heeft het vaak in mijn ogen iets verwijtends naar de vrouw toe in een relatie. Alsof je niet ergens een grens mag stellen in je relatie en als je dat doet het een running joke wordt onder collega's/maten. Dat geldt voor de man overigens ook. In een relatie bepaal je samen de grenzen, maar door daar vaak publiekelijk grapjes over te maken, maak je de afgesproken grenzen met je partner tot een open schot onder je maten/op het werk. Meestal lach ik er maar om als die grap maar weer eens wordt gemaakt, want anders ben ik weer die zure vrouw op het kantoor die er niet om kan lachen, maar flauw vind ik het desalniettemin.
Je weet toch helemaal niet precies hoe het er aan toegaat in de relatie van een maat/collega van je ? Bovendien hoor je alleen maar één kant van het verhaal en vertelt men ook niet alle ins en outs van een relatie.quote:Op zondag 22 december 2019 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heel erg mee eens. Het is gewoon heel onverstandig om dat soort dingen te zeggen. Zelfs als het waar is!
Dit...En bovendien is het meestal een excuus omdat iemand geen zin heeft in overwerkenquote:Op zondag 22 december 2019 09:30 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet precies hoe het er aan toegaat in de relatie van een maat/collega van je ? Bovendien hoor je alleen maar één kant van het verhaal en vertelt men ook niet alle ins en outs van een relatie.
In hoeverre is dat relevant?quote:Op zondag 22 december 2019 09:30 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet precies hoe het er aan toegaat in de relatie van een maat/collega van je ? Bovendien hoor je alleen maar één kant van het verhaal en vertelt men ook niet alle ins en outs van een relatie.
Ik ervaar dit niet zo. Als het om seks gaat wil ik soms wel vaker dan mijn vriend. Het belangrijkste is dat je begrip hebt voor elkaar wanneer je een keer geen zin hebt. Blijft het zo dat er geen zin is, dan moet je misschien de spanning eens opzoeken. Al begrijp ik dat het bij jou niet het geval is.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Wanneer we seks hebben
Ook zo leuk als je dan je vrouw meeneemt naar een bedrijfsfeest en ze allemaal je met een zure blik aankijken.. oh heb je die man met zijn dictator.quote:Op zondag 22 december 2019 09:12 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Op het werk hoor ik vaak de grap. 'Ik mag niet van mijn vrouw langer werken'. Ondanks dat het grapjes zijn heeft het vaak in mijn ogen iets verwijtends naar de vrouw toe in een relatie. Alsof je niet ergens een grens mag stellen in je relatie en als je dat doet het een running joke wordt onder collega's/maten. Dat geldt voor de man overigens ook. In een relatie bepaal je samen de grenzen, maar door daar vaak publiekelijk grapjes over te maken, maak je de afgesproken grenzen met je partner tot een open schot onder je maten/op het werk. Meestal lach ik er maar om als die grap maar weer eens wordt gemaakt, want anders ben ik weer die zure vrouw op het kantoor die er niet om kan lachen, maar flauw vind ik het desalniettemin.
Ja okay, maar aan de oppervlakte ben je niet boeiend misschien.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is nou typisch de denkwijze van veel nl mannen.
Totaal geen zelfkennis en zelfrespect.
Vrouwen zijn gek op mannen en kijken veel meer tegen ons op dan je zelf wellicht denkt.
Ze kunnen niet zonder ons en ze vinden ons geweldig.
Zo hopen ze ook gewoon dat ze een paar keer per week de huig gekieteld wordt en flinke lading incasseren.
Maar dit hoort toch ook de norm te zijn of denk ik nou raar?quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ook in die begin tijd strategisch zijn lijkt me doodvermoeiend.
Zoals jij het beschrijft denk ik geef mijn portie maar aan fikkie.
Of het loopt lekker of het is niet wat ik wil. Zo simpel kan het ook zijn.
Als iemand niet vanuit zichzelf bereid is om te vragen over hoe de feestdagen in te vullen, te verdelen (en dan heb je al een iig beginnende relatie, anders was dit geen vraag), dan is dat persoon gewoonweg niet geschikt.
Dat komt later dan gewoon weer terug, blijft een 'strijd'. Want dat persoon is dan dat persoon. Die enkel aan zichzelf denkt.
Je partner meenemen naar een bedrijfsfeest is dan ook nooit verstandig. Niet iedereen hoeft je hele prive leven persoonlijk te kennen... daarnaast heeft een partner daar toch eigenlijk niks te zoeken. Hangt er maar een beetje bij, en de werknemer in kwestie zit tussen twee partijen in waar ie zijn of haar aandacht over moet verdelen. Gewoon niet doen. Je neemt je hele familie toch ook niet mee.quote:Op zondag 22 december 2019 09:44 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ook zo leuk als je dan je vrouw meeneemt naar een bedrijfsfeest en ze allemaal je met een zure blik aankijken.. oh heb je die man met zijn dictator.
Wat een vergelijking ook weerquote:Op woensdag 25 december 2019 00:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je partner meenemen naar een bedrijfsfeest is dan ook nooit verstandig. Niet iedereen hoeft je hele prive leven persoonlijk te kennen... daarnaast heeft een partner daar toch eigenlijk niks te zoeken. Hangt er maar een beetje bij, en de werknemer in kwestie zit tussen twee partijen in waar ie zijn of haar aandacht over moet verdelen. Gewoon niet doen. Je neemt je hele familie toch ook niet mee.
Het is gewoon geen goed idee. Ik zie het vaker, en je ziet dat de mensen die hun partner meenemen, veel minder sociaal kunnen zijn, beperkt worden in het lol hebben met anderen, constant rekening moeten houden met hun partner, etc etc.quote:
Nee, het lijkt mij ook doodnormaal.quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar dit hoort toch ook de norm te zijn of denk ik nou raar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |