abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190542851
De controle die je wenst, heb je nooit. Tenzij iemand al smoor verliefd op je is en jij misschien wat minder. Dan heb jij de 'macht'
  donderdag 19 december 2019 @ 20:22:06 #127
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:15 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dan was jij in die situatie dus gewoon 'de baas'. Jij bepaalde dat er geen afspraakje meer kwam. Kortom, het werkt gewoon beide kanten op.
Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190543066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dan ben ik verpest dus. :'(
De een heeft er meer last van dan de ander, dus die conclusie is vast niet correct.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:23:19 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:16 schreef -Straw- het volgende:
De controle die je wenst, heb je nooit. Tenzij iemand al smoor verliefd op je is en jij misschien wat minder. Dan heb jij de 'macht'
Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190543265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.
Lees bv een boek van ton van der kroon, terugkeer van de koning.
Vakman pur sang
pi_190543397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is geen wedstrijd. Mijn punt is meer dat hij gewoon zijn best moet doen voor zijn meiden.
En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het ging nu even om zijn houding naar vrouwen toe.
Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen èn de onderlinge dynamiek in het algemeen.
pi_190543457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.
Waarom zou je controle willen hebben?
pi_190543481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:35 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.
[..]

Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen èn de onderlinge dynamiek in het algemeen.
Dat laatste heb je gelijk in.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:46:47 #134
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543733
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.
Lees bv een boek van ton van der kroon, terugkeer van de koning.
Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:47:19 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zou je controle willen hebben?
Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.
pi_190543988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.
Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:59:06 #137
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190544097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.
Weet ik. Maar ik kan wel een topic maken 😎
pi_190544220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.
PUA? :')
Die schrijver is 50+.
Vakman pur sang
pi_190544577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
  donderdag 19 december 2019 @ 21:21:35 #140
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190544818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
Klopt ja...
pi_190544916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. :)
pi_190545213
Omdat er ook best veel mannen zijn die amper "nee" zeggen. Waarom mag Joost weten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_190548611
Wat de meesten, op VEM1950 na, hier lijken te vergeten is dat 'alles in goed overleg' en 'rekening houden met elkaar' typisch Nederlands zijn. Of iig NW-Europees.

In andere delen van de wereld zijn man-vrouw-verhoudingen een stuk meer stereotypisch. Of ouderwets zoals Nederlanders zouden zeggen (waarmee ze impliceren dat NL een stuk moderner is).

Echter zelfs in veel Nederlandse relaties gaat het er lang niet zo egalitair en wrijvingsloos aan toe als men hier beweert.
Godshand had een goed voorbeeld => Kijk voor de grap eens op Tweakers. Niet de reacties onder nieuwsberichten, maar bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 20-12-2019 00:01:25 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_190548704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Puk1234 het volgende:
Als een vrouw voor je gaat beslissen wil dat meer iets zeggen over jou. Ik denk ook als een vrouw dit in de gaten krijgt dat jij alles voor je laat bepalen dat een vrouw hier op kan afknappen. Meer als teken van onzekerheid en/of zwakte. Dan evenaar je niet aan het niveau van de desbetreffende dame en dat is wel iets wat er vaak gezocht wordt. Ik zou zeggen neem jezelf eens onder de loep en probeer toch wat meer voor je eigen wil op te komen. Bied maar weerstand en probeer het met elkaar gelijk af te stemmen. Gewoon dingen ondernemen wat je leuk vind en blijven doen, en de aandacht voor een leuke dame gewoon goed verdelen. ;) Succes!
Klopt. Maar juist als je als geëmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.
  donderdag 19 december 2019 @ 23:48:24 #145
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190548779
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Maar juist als je als geëmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.
Dat zijn vrouwen met temperament jah :7 Heeft wel iets vurigs. Maarja daar moet je echt voor kiezen en dan goed beseffen wat je te wachten staat haha _O-
Me exvriendin was servisch-kroatisch, nou je raad de rest wel. o|O
pi_190548818
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Mannen: eerst je missie, dan je meisje.
Andersom en je verliest je aantrekkingskracht.

Vrouwen: eerst vrijheid, dan verbinding.
Andersom en je verliest je aantrekkingskracht.

Een man die zijn missie op orde heeft kan meer vrijheid bieden.

Een vrouw die vrij is maakt krachtigere verbindingen.

Volgroeide masculine energie faciliteert vrijheid.
Volgroeide feminiene energie faciliteert verbinding.

Vrijheid en verbinding. Antagonisten voor het snelle oog. ;)

En bedenk ook:
Zachtheid zonder hardheid is niks anders dan verbloemde zwakte.
Als je ook hard kunt zijn heeft gekozen zachtheid veel meer waarde.
Andersom geldt dit ook, alleen ligt de nadruk in het huidige Nederland nu vrij eenzijdig op de zachtheid.

Zoals vrijwel alles in het leven kun je ook hardheid trainen.

Intens trainen, leren vechten en onverstoorbare vastberadenheid zijn minstens zo belangrijk als softere skills, zoals meditatie en mindfulness.

Eenzijdige focus onzachtheid lijdt tot zwakte.
Dus blijf trainen mannen.
Als ik jou was zou ik bij een aardewerkfabriek solliciteren _O-
pi_190549265
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Wat de meesten, op VEM1950 na, hier lijken te vergeten is dat 'alles in goed overleg' en 'rekening houden met elkaar' typisch Nederlands zijn. Of iig NW-Europees.

In andere delen van de wereld zijn man-vrouw-verhoudingen een stuk meer stereotypisch. Of ouderwets zoals Nederlanders zouden zeggen (waarmee ze impliceren dat NL een stuk moderner is).

Echter zelfs in veel Nederlandse relaties gaat het er lang niet zo egalitair en wrijvingsloos aan toe als men hier beweert.
Godshand had een goed voorbeeld => Kijk voor de grap eens op Tweakers. Niet de reacties onder nieuwsberichten, maar bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.
Tjah, sommige mannen vinden een female led relatie gewoon kicken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190549320
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.

Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.

Dat is echt niet iets specifiek Nederlands.
pi_190549333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.

Dat is echt niet iets specifiek Nederlands.
Knettergekke mensen heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm ja.

Maar als je naar GroenLinks stemmers kijkt zijn knettergekke vrouwen in de meerderheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 20 december 2019 @ 00:37:12 #150
451005 Grems
Clown World
pi_190549610
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...

Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.

Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.

Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Dat ligt voornamelijk aan de mannen, die laten het gebeuren. De gemiddelde vrouw wil de baas helemaal niet zijn, dat zijn uitprobeerseltjes die je als man vanaf het begin de kop in moet drukken.

Vandaar ook dat er zoveel ongenoegen en kapotte relaties zijn tegenwoordig, ongelukkige en onvervulde vrouwen die niet kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')