abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2019 @ 10:19:36 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190533957
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...

Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.

Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.

Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190533976
Tuurlijk niet, als een vrouw alles voor je gaat bepalen zit er iets niet goed.
pi_190534095
Niet mee eens, maar ergens snap ik wel wat je bedoelt. Veel vrouwen zijn bezitterig en proberen je tot op een zekere hoogte te castreren (lees: vaker thuisblijven, minder uitgaan, minder naar vrienden). Ze doen dit niet op een directe wijze, maar door middel van emotionele manipulatie en soms zelf chantage. Deze manier geeft ze altijd de optie om volledig te ontkennen wat ze daadwerkelijk doen, door het niet letterlijk uit te spreken. Deniability. Je kunt er dus ook weinig tegenin brengen.

Meer dan ooit realiseer ik mij dat vrouwen op zoek zijn naar een vaste zaaddonor, die hun kroost en hunzelf van (financiele) zekerheid voorziet. Hier testen ze je dus ook op. Soms op de meest valse manieren. Onder het mom van "selectie" is vrijwel alles toegestaan, ook jegens andere vrouwen.

Het is dus ook geen compliment om als relatiemateriaal gezien te worden. Voor je gevoel van mannelijkheid is het een compliment als ze je interessant vindt voor de directe ervaring, in het hier en nu. Plezier en seks hebben, zonder achterliggende doelen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Cockwhale op 19-12-2019 10:39:06 ]
pi_190534188
Dat komt omdat vrouwen gemene achterbakse stiekeme schepsels zijn die hun lichaam gebruiken om mannen te belonen en te straffen naar believen.
Houd van poesjes
  donderdag 19 december 2019 @ 10:44:01 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_190534294
quote:
4s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:21 schreef Leonos het volgende:
Tuurlijk niet, als een vrouw alles voor je gaat bepalen zit er iets niet goed.
Tsja, sommige mensen worden graag geleefd.

Maar indien je het gevoel hebt dat dit voor jou het geval is terwijl je dit niet wil, dan is er inderdaad iets goed mis met jezelf. Een dominator die zich laat domineren, dat is wel heel treurig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 19 december 2019 @ 10:46:49 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534340
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...

Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.

Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.

Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.

Zelfde geldt trouwens voor jou. Jij hebt ook die zeggenschap.

Punt is vermoedelijk wanneer jij iets wel wilt en zij niet. Dan gaat het feest niet door en dat vind jij rot. Maar draai het eens om. Zij wil niet, maar jij wel en het feestje gaat wel door. Dat is niet dat jij beslist, maar dat zij gedwongen wordt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190534413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Dat komt omdat vrouwen gemene achterbakse stiekeme schepsels zijn die hun lichaam gebruiken om mannen te belonen en te straffen naar believen.
Nope. Dat kan je alleen gebeuren als je dat toelaat.
pi_190534417
quote:

Heb dit recent enorm ervaren dat mijn date alles bepaalde wanneer er werd afgesproken. Zodra ik wat voorstelde ging het helemaal mis.
pi_190534440
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.

Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
pi_190534474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.

Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.
Niet elke kerel wil een onderdanige volgzame jaknikker trouwens.
Houd van poesjes
  donderdag 19 december 2019 @ 11:01:11 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190534500
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.

Zelfde geldt trouwens voor jou. Jij hebt ook die zeggenschap.

Punt is vermoedelijk wanneer jij iets wel wilt en zij niet. Dan gaat het feest niet door en dat vind jij rot. Maar draai het eens om. Zij wil niet, maar jij wel en het feestje gaat wel door. Dat is niet dat jij beslist, maar dat zij gedwongen wordt.
Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190534551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.
Niet elke kerel wil een onderdanige volgzame jaknikker trouwens.
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.

En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:05:27 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190534565
Eh nee? Volgens mij heb je allebei evenveel zeggenschap.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_190534600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.

En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
Iets totaal anders dan wat je net beweerde.
Houd van poesjes
  donderdag 19 december 2019 @ 11:07:20 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190534601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:07:40 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.
Geef dan eens andere voorbeelden van ‘de vrouw beslist alles’?
pi_190534666
Nee, we beslissen samen. Ik zou het stront vervelend vinden, en ook behoorlijk saai, als ik alles maar moet beslissen. Ik hou ervan als een man ook wat iniatief neemt en er niet bij hangt als een lulletje die alles maar ok vindt. Erg onaantrekkelijk.
pi_190534691
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Iets totaal anders dan wat je net beweerde.
Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.

En dat dat niet geldt voor zaken die mij niet direct aangaan meldde ik niet in eerste aanleg, maar het topic gaat ook vooral om in hoeverre je als man jezelf op je kop laat zitten door je vrouw.
pi_190534703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.
Nooit?

Als de reden van de breuk niet meer aanwezig is, kan het.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:15:47 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.

En dat dat niet geldt voor zaken die mij niet direct aangaan meldde ik niet in eerste aanleg, maar het topic gaat ook vooral om in hoeverre je als man jezelf op je kop laat zitten door je vrouw.
Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:17:18 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534750
quote:

Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
pi_190534787
Je hoopt dat ze je leuk blijft vinden. Daar ligt het probleem.

Je moet niet bang zijn dat het uitgaat, zo kun je nooit jezelf zijn en zal zij je nooit oprecht accepteren.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 19 december 2019 @ 11:21:06 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_190534808
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikker

Popcorn :7
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_190534872
In een goede relatie heb je allebei wat te zeggen en beslis je samen. Wil je verschillende dingen? Zoek een compromis. Als jij het idee hebt dat vrouwen voor je beslissen moet je beter leren om voor jezelf op te komen.
pi_190534878
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.
Hij schrijft ‘vrouwen beslissen over alles’. Zijn voorbeelden komen vanuit dat hij nu geen relatie heeft.
pi_190534887
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?
pi_190534919
quote:

Ik denk dat je ze zelf die mogelijkheid geeft, om de baas te spelen. Als je dat niet prettig vindt, moet je daarmee stoppen.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:31:00 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is de titel van dit topic?

Je geeft er een draai aan jouw kant op. Ik wou het wel graag hebben over wat TS nou eigenlijk bedoelt.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:31:19 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190534949
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:32:14 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534958
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Je analyse klopt niet.
pi_190534970
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.
pi_190534984
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is de titel van dit topic?

Je geeft er een draai aan jouw kant op. Ik wou het wel graag hebben over wat TS nou eigenlijk bedoelt.
Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.

Simpel, toch?
  donderdag 19 december 2019 @ 11:35:04 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190534995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.

Simpel, toch?
Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.
pi_190535000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).
Dat is feitelijk.

Maar ‘de baas’? Honden hebben een baas. Die bepaalt.

Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
pi_190535002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.
Klinkt erg traditioneel ja.
Zoveel dingen bereikt kennelijk en zich nu door een kerel die haar mening aanhoort maar uiteindelijk zelf beslist op haar kop laten zitten.
Houd van poesjes
pi_190535005
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.
Dat klopt.

Ik zeg echt niets anders hoor.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:39:10 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat klopt.

Ik zeg echt niets anders hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
[..]

Dat is feitelijk.

Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
pi_190535057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Klinkt erg traditioneel ja.
Zoveel dingen bereikt kennelijk en zich nu door een kerel die haar mening aanhoort maar uiteindelijk zelf beslist op haar kop laten zitten.
Heb je weer moeite met begrijpend lezen?
pi_190535074
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Met deze quotes suggereer je dat ik iets gezegd heb wat ik niet gezegd heb.
pi_190535125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je weer moeite met begrijpend lezen?
Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.
Honden zien hun baas trouwens als hun leider voor het geval je dat nog niet wist.
Houd van poesjes
  donderdag 19 december 2019 @ 11:49:32 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Met deze quotes suggereer je dat ik iets gezegd heb wat ik niet gezegd heb.
Ik heb mijn quotes verneukt.

Ik bedoelde dit.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is feitelijk.

En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
pi_190535217
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:45 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.
Honden zien hun baas trouwens als hun leider voor het geval je dat nog niet wist.
Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.

Maar blijf vooral denken dat het niet aan jou ligt.
pi_190535258
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb mijn quotes verneukt.

Ik bedoelde dit.
[..]

Nee.

Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!

Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).

Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.

Dat noem ik ‘op je kop laten zitten’.
pi_190535263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.

Maar blijf vooral denken dat het niet aan jou ligt.
We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.
Houd van poesjes
  donderdag 19 december 2019 @ 12:00:24 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee.

Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!

Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).

Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.

En dat is geen grap van die mannen?

Ik zie dat echt als een grap. Net als die collega van mijn man die hem dan vraagt ‘wat vindt moeder de vrouw daarvan?’ :')
pi_190535328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.
We hadden het over jouw onvermogen om begrijpend te lezen. Dus weldegelijk over jou.

De aandacht hoeft verder ook niet op mij (of jou), want off topic.

Zullen we dus maar weer inhoudelijk verder gaan?
pi_190535335
quote:

jij hebt een Russische vriendin :D dat telt niet
pi_190535338
quote:

[..]

Nee.

Grapje zeker?
Dit is toch niet serieus?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190535342
quote:
Wanneer we seks hebben
Dat is volgens mij gewoon een verschil in libido, die over het algemeen iets hoger is bij mannen dan bij vrouwen. Als je echt gedwongen wordt om seks te hebben dan heet dat verkrachting (ook bij mannen).
quote:
of er nog verder afgesproken wordt,
Ik neem aan dat jij ook stopt met afspreken als je de persoon in kwestie niet meer leuk vindt? Of zouden mensen na de eerste date maar verplicht aan elkaar vast moeten zitten?
quote:
of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Wat doe je als jij niet langer wil daten? Ga je dan door tot de vrouw het stopt? Er zijn genoeg vrouwen die volgens mij smachtend wachten tot hun FWB zegt: "ik wil een relatie met je", ook al komt dat moment nooit. Niet per se gender gebonden dus.
quote:
Als een date vroeger het eerste voorstel had gedaan probeerde ik het een tweede keer. Als het andersom was dan wachtte ik tot de man reageerde. En ook nu met mijn man heb ik niet het idee dat ik alles beslis, we bespreken gewoon dingen voor we een beslissing nemen.
Fuck the EBU
pi_190535346
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dat is geen grap van die mannen?

Ik zie dat echt als een grap. Net als die collega van mijn man die hem dan vraagt ‘wat vindt moeder de vrouw daarvan?’ :')
Nee, dat is geen grap.

Sterker nog, tijdje terug op een groepsapp waar alleen maar mannen zitten nog een korte discussie over gehad.

Stuk voor stuk vol ongeloof dat er vrouwen zijn waarbij je geen toestemming hoeft te vragen om een stuk uit je kraag te gaan drinken in het plaatselijk café.

En voor de goede orde: I don’t blame the wives.
pi_190535362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

jij hebt een Russische vriendin :D dat telt niet
Voor een Russische is ze dan weer heel progressief. Ook al omdat ze natuurlijk langdurig in het Westen woont.

Maar verder, ik snap wat je bedoelt. :)
pi_190535363
Met een ex heb ik wel eens meegemaakt dat ik gebruikt werd als excuus. Ging hij ergens niet naar toe, zei hij tegen zijn vrienden dat ik iets anders wilde doen :') Ik vond dat "niet zo fijn".
Fuck the EBU
pi_190535369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dat is geen grap.

Sterker nog, tijdje terug op een groepsapp waar alleen maar mannen zitten nog een korte discussie over gehad.

Stuk voor stuk vol ongeloof dat er vrouwen zijn waarbij je geen toestemming hoeft te vragen om een stuk uit je kraag te gaan drinken in het plaatselijk café.

Even overleggen ja. Maar toestemming nee.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190535370
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Ik kan me ook niet indenken dat dat serieus zou zijn. Ik zeg het ook wel eens, maar dan echt als grap.
Ik zeg soms wel dat ik eerst even moet overleggen met mijn vrouw of we 1. niet al iets anders hebben of 2. of zij niet iets leuks wilt doen/gepland had. Maar toestemming vragen, dafuq...
  donderdag 19 december 2019 @ 12:10:25 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dat is geen grap.

Ook dat ongeloof zou ik opvatten als een grap, eerlijk gezegd.

Verder ben ik bij voorbaat argwanend als men dit soort dingen meldt over andermans relaties, want je weet uiteindelijk niet hoe het gesprek echt gaat achter gesloten deuren. Wat kan overkomen als ‘toestemming moeten vragen’ kan evengoed overleg zijn waarin die avond zuipen om een mogelijk vrij legitieme reden een slecht idee blijkt.

Edit: wat DJVero dus zegt hierboven.
pi_190535413
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Ik vrees van wel.
pi_190535441
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Even overleggen ja. Maar toestemming nee.
Zelfs al is het een grap... vaak zit er een kern van waarheid in.

Ander voorbeeld: oud buurman wilde een andere auto voor zichzelf. Van mijn ex vrouw kreeg ik te horen dat zijn vrouw hem dat verboden had. Jawel, verboden!
pi_190535467
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Verder ben ik bij voorbaat argwanend als men dit soort dingen meldt over andermans relaties, want je weet uiteindelijk niet hoe het gesprek echt gaat achter gesloten deuren. Wat kan overkomen als ‘toestemming moeten vragen’ kan evengoed overleg zijn waarin die avond zuipen om een mogelijk vrij legitieme reden een slecht idee blijkt.

Ok. Maar ik geloof het dus wel. Op basis van meerdere zaken.

Bij goede vrienden heb ik er echt wel kijk op hoor. Die doen dan bijvoorbeeld dingen stiekem.
pi_190535468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We hadden het over jouw onvermogen om begrijpend te lezen. Dus weldegelijk over jou.

De aandacht hoeft verder ook niet op mij (of jou), want off topic.

Zullen we dus maar weer inhoudelijk verder gaan?
Ik was niet degene die weer zo nodig persoonlijk moest worden. Dat was jij.
Houd van poesjes
pi_190535475
quote:
Is dit niet ook een stukje beleving?

Als je meer wil van iemand en vaker kan afspreken, lijk je sneller afhankelijk van de medewerking van de ander. Dat is niet hetzelfde als dat de ander alleen maar beslist, want jij stelt je beschikbaar op (en als het goed is doe je dat ook omdat jij dat wil). Als je er geen trek in zou hebben, kan de tegenpartij toch ook moeilijk beslissen dat het wel gebeurt?

quote:
Kortom, je loopt te pleasen om maar gewild te worden. Doe je dat standaard bij iedere beschikbare chick of maak je zelf ook keuzes in door wie je gewild wil worden?

quote:
Het lijkt me niet zo raar dat je een ontwikkeling doormaakt, waarbij de jeugdige verkeringen inderdaad oppervlakkiger waren.
Tevens lijkt het me ook moeilijk om als je niet lekker in je vel zit, je van je beste kant te laten zien terwijl je er zelf niet zo van overtuigd lijkt. Als je jezelf een bepaalde rol aan probeert te meten, dan kan het misgaan op een aantal punten. Dat je bijvoorbeeld krampachtig probeert te laten zien wat je denkt dat de ander wil zien en dat je geen connectie maakt op wie je echt bent. Dat ligt niet alleen een kritische tegenpartij.

quote:
Ik zie genoeg mensen onder de plak zitten, maar ervaar het zelf niet zo. Gelukkig maar, want ik zou zo niet willen leven en mijn man ook niet.
Ja, in een relatie sluit je compromissen en dat betekent dat ik ook niet alles maar kan doen en laten. Dat vind ik soms wel vervelend, maar mijn partner is nu eenmaal wat minder flexibel en steekt gewoon wat anders in elkaar dan ik. Daar heb ik voor gekozen, dus het hoort erbij en dat doe ik tot op zekere hoogte graag, omdat ik het omgekeerd ook redelijk terug krijg. We doen beide water bij de wijn. Niet altijd 50-50, het fluctueert maar is wel aardig in balans met uitschieters door omstandigheden.

Waarom ik meer een beslisser lijk, komt ook omdat ik over het algemeen drukker ben en ik de planning grotendeels bijhoud. Hij is een verstrooide professor en vindt het juist prettig dat ik al die shit bijhoud en tijdig overleg wat hij wel en niet wil. In dat opzicht kan ik me een manager voelen, maar eigenlijk ben ik meer de secremaītresse :+
pi_190535478
quote:

Misschien werkt het allemaal niet meer voor je omdat je denkt dat zij de baas is.
pi_190535526
Veruit de meeste mannen in relaties zitten onder de duim. /facts
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_190535529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik was niet degene die weer zo nodig persoonlijk moest worden. Dat was jij.
Daar heb je nog gelijk in ook.

Nou weer on topic.
pi_190535550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:21 schreef Rockefellow het volgende:
Veruit de meeste mannen in relaties zitten onder de duim. /facts
In Nederland en bij langdurige relaties is dat inderdaad ook mijn beeld.
  donderdag 19 december 2019 @ 12:26:51 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In Nederland en bij langdurige relaties is dat inderdaad ook mijn beeld.
Ik herken dit echt niet.
pi_190535596
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ander voorbeeld: oud buurman wilde een andere auto voor zichzelf. Van mijn ex vrouw kreeg ik te horen dat zijn vrouw hem dat verboden had. Jawel, verboden!
Dat kan zoveel redenen hebben. Altijd zo zwart/wit. ‘Ja mag niet’. Wellicht was het financieel gezien echt geen goed idee, of weet ik veel wat. Beetje kort door de bocht om zo’n mogelijke reden even te vergeten voor een argument.
pi_190535612
quote:

[..]

Nee.

Sowieso lijkt het echt superhip om voor alles een term in te moeten zetten en mensen zeuren nu eenmaal graag over hun partners (en hebben lang niet altijd door in hoeverre dat op hen afstraalt).

Ik heb hier altijd gemengde gevoelens bij. Als je afspraken hebt gemaakt, zoals samen eten in een drukke week waarin je (al dan niet inclusief kids) elkaar nauwelijks ziet, dan vind ik het niet zo raar. Als je samen de financiėn deelt, dan vind ik het ook niet zo raar om voor wat grotere aankopen te overleggen. Je zal maar getrouwd zijn met iemand die een gat in de hand heeft en niet kan sparen of een gokverslaving heeft ofzo, dat geeft toch een wat ander beeld.

Maar goed, ik lach wel mensen uit die tijdens een borreltje na werk alsnog de halve tijd met hun partner aan de telefoon blijven hangen om te discuzeuren.
pi_190535662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat kan zoveel redenen hebben. Altijd zo zwart/wit. ‘Ja mag niet’. Wellicht was het financieel gezien echt geen goed idee, of weet ik veel wat. Beetje kort door de bocht om zo’n mogelijke reden even te vergeten voor een argument.
Ja, behalve dan dat ik weet dat hij een heel ruim inkomen heeft en behoudens de woning vrij zuinig leeft.

Maar goed, zo kunnen we alles wel goed blijven praten.

Het is wel een hele rare gedachte om te denken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat iemand onder de plak zit bij zijn vrouw, maar ok.
pi_190535683
Met wat voor mensen ga je om man :')
Ditch ze en zoek betere vrienden.
pi_190535751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, behalve dan dat ik weet dat hij een heel ruim inkomen heeft en behoudens de woning vrij zuinig leeft.

Maar goed, zo kunnen we alles wel goed blijven praten.

Het is wel een hele rare gedachte om te denken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat iemand onder de plak zit bij zijn vrouw, maar ok.
Als buitenstaander zul je nooit weten wat er precies besproken word binnen een relatie. Je krijgt echt niet alle info te horen hoor. Misschien een kant, maar die kan vertekent zijn. Ik zeg niet dat er geen mannen zijn die niet onder de plak zitten overigens, maar dat is lang niet altijd het geval. Soms is het ook gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar/overleg. Worden vaak zat grapjes over gemaakt die verkeerd opgevangen worden door iemand. Als iemand wil afspreken met mij wil afspreken (of met m'n man) grappen we ook vaak dat we het even moeten overleggen (of we al iets hebben die dag, of het praktisch is die week, etc, etc, veel factoren) met de baas. Kan zo zijn dat iemand zoals jij dan niet door heeft dat dat gewoon grappig bedoeld is. Just saying.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2019 12:46:10 ]
pi_190535842
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herken dit echt niet.
Dat jij het niet herkent zegt niet zoveel. Vrouwen doen, merk ik uit 'real life' en 'online' persoonlijke ervaringen, weinig aan reflecteren op eigen (onbewuste, instinctieve) gedragingen en denken vooral vanuit een maatschappelijk gewenst ideaalbeeld.

Dat geldt ook voor aantrekking, versieren en daten bijvoorbeeld.
  donderdag 19 december 2019 @ 12:54:29 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190535912
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat jij het niet herkent zegt niet zoveel. Vrouwen doen, merk ik uit 'real life' en 'online' persoonlijke ervaringen, weinig aan reflecteren op eigen (onbewuste, instinctieve) gedragingen en denken vooral vanuit een maatschappelijk gewenst ideaalbeeld.

Ik vind dit een vrij denigrerende reactie. Omdat ik een vrouw ben, zou ik niet in staat zijn tot observatie, analyse, helder denken.

Bedankt voor die diskwalificatie. :')
pi_190535944
quote:

[..]

Waarom zou dit niet ook voor mannen kunnen gelden?
pi_190535968
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou dit niet ook voor mannen kunnen gelden?
Kan ook, maar de enige man die ik op dit gebied observeer, ben ik zelf.
pi_190535977
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als buitenstaander zul je nooit weten wat er precies besproken word binnen een relatie. Je krijgt echt niet alle info te horen hoor. Misschien een kant, maar die kan vertekent zijn. Ik zeg niet dat er geen mannen zijn die niet onder de plak zitten overigens, maar dat is lang niet altijd het geval. Soms is het ook gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar/overleg. Worden vaak zat grapjes over gemaakt die verkeerd opgevangen worden door iemand. Als iemand wil afspreken met mij wil afspreken (of met m'n man) grappen we ook vaak dat we het even moeten overleggen (of we al iets hebben die dag, of het praktisch is die week, etc, etc, veel factoren) met de baas. Kan zo zijn dat iemand zoals jij dan niet door heeft dat dat gewoon grappig bedoeld is. Just saying.
Vrouwen van wie de mannen onder de duim zitten noemen het inderdaad altijd 'overleggen' en vervolgens 'rekening houden met elkaar' als de duimschroeven worden aangedraaid. :Y)
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_190535992
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dit een vrij denigrerende reactie. Omdat ik een vrouw ben, zou ik niet in staat zijn tot observatie, analyse, helder denken.

Bedankt voor die diskwalificatie. :')
Dat zeg ik niet. Vrouwen zijn moeilijk in staat tot zelfreflectie wanneer het om gedragingen gaat jegens eigen (potentiėle) (seks)partners. Dat is niet hetzelfde.
pi_190536024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Kan ook, maar de enige man die ik op dit gebied observeer, ben ik zelf.
Ook als je alleen jezelf observeert, krijg je denk ik wel te maken met zo een beeld.. Hoe zie jij voor mannen het maatschappelijk gewenste beeld en hoe past het zeuren over moeder de bazige vrouw daarin?
  donderdag 19 december 2019 @ 13:06:47 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190536035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Vrouwen zijn moeilijk in staat tot zelfreflectie wanneer het om gedragingen gaat jegens eigen (potentiėle) (seks)partners. Dat is niet hetzelfde.
Het niet ‘herkennen’ waar ik over sprak, was dat beeld dat in Nederland mannen in vaste relaties meestal onder de plak zouden zitten.

Dat gaat niet eens over zelfreflectie.

Daarnaast ben ik prima in staat tot zelfreflectie waar het mijn eigen gedragingen betreft. Maar die kwamen verder niet aan de orde.
  donderdag 19 december 2019 @ 13:30:05 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190536247
Ah, een alle Nederlandse vrouwen zijn naarlingen topic. Het is weer de tijd van de maand ofzo.

Dan ben ik maar een naarling, maar ik bepaal idd zelf wanneer ik seks wil, of ik verder wil daten en al dat soort dingen.
En ik verwacht hetzelfde van de man in kwestie.

Ik hoor ook graag optijd dat hij opstap gaat zodat ik er rekening mee kan houden (en dus niet pas als het eten al op tafel staat) en vind het prettig dat grote uitgaven overleg worden zodat de financieen netjes op orde blijven.

Vindt je dat onder de plak zitten? Daar is de deur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190536275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ah, een alle Nederlandse vrouwen zijn naarlingen topic. Het is weer de tijd van de maand ofzo.

Dan ben ik maar een naarling, maar ik bepaal idd zelf wanneer ik seks wil, of ik verder wil daten en al dat soort dingen.

Ik hoor ook graag optijd dat hij opstap gaat zodat ik er rekening mee kan houden (en dus niet pas als het eten al op tafel staat) en vind het prettig dat grote uitgaven overleg worden zodat de financieen netjes op orde blijven.

^O^
pi_190536303
quote:

Wie heeft er gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarlingen zijn? Ik lees daar namelijk steeds overheen!
pi_190536308
Ik denk dat vrouwen alleen maar alles bepalen als het om een beta man draait, de rest van de players en alfa's maken zelf de dienst uit, omdat, aantrekkelijk voor een vrouw zelf.Dus de machtsverhouding is belangrijk.
pi_190536340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Derdehands info dus. Zou ik niet zo serieus nemen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190536595
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Soms wordt het echt gebracht als "Je moet niet zuipen, punt" maar dat is dan ook bij stellen van een simpel niveau. Bij vrouwen die nog net achter de kassa 40 uur artikelen kunnen scannen en afrekenen. Die ontbreken vaak de subtiliteit om dat in genuanceerd overleg te doen.

Op Tweakers.net zie je vaak over TV/console aankopen de mededeling "Moet ik even met de 'generaal' (dafuck :') ) /de bazin/het gezinshoofd kortsluiten" maar dat lijkt mij wel logisch. Het zijn zaken waar de ander ook tegen aan moet kijken.

Daarnaast ook dat sommige zaken wel voor zichzelf worden gekocht (bv gitaar of vishengel) maar dan uit het gezamenlijk geld. Tsja, lijkt mij dat je dat niet zomaar doet, omgekeerd zou ik ook niet gecharmeerd zijn als mijn vriendin een Chanel tas op zaterdag zomaar even van het gezamenlijk budget koopt.

Tot slot wordt het wel eens de "bazin" genoemd, maar interesseert het mannen bijvoorbeeld niet hoe het huis eruit ziet. "Live, Love, Laugh" bordje? Prima vinden ze, zij blij, hij niet maar dan klust hij wel een mancave in elkaar of sluiten zich op zondag op in het tuin huis.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_190536960
quote:

Naarling ben jij zeg.
  donderdag 19 december 2019 @ 14:39:09 #86
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190537113
quote:

Doe je toch echt zelf :D
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  donderdag 19 december 2019 @ 14:46:09 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190537195
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Doe je toch echt zelf :D
:’(
pi_190537207
Nee, ik ben de leider in de relatie.
  donderdag 19 december 2019 @ 14:52:58 #89
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190537287
Is t niet zo dat een vrouw misschien veeleisender is en een man t allemaal "niet zoveel boeit"?
Waardoor daarin lijkt dat de vrouw t merendeel bepaalt.
L'Amour menaēant:
  donderdag 19 december 2019 @ 14:54:58 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190537311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:52 schreef Ang3l het volgende:
Is t niet zo dat een vrouw misschien veeleisender is en een man t allemaal "niet zoveel boeit"?
Denk dat dit eerder bij de juiste antwoord is.
  donderdag 19 december 2019 @ 14:55:56 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190537323
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:07 schreef DjVero het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet indenken dat dat serieus zou zijn. Ik zeg het ook wel eens, maar dan echt als grap.
Ik zeg soms wel dat ik eerst even moet overleggen met mijn vrouw of we 1. niet al iets anders hebben of 2. of zij niet iets leuks wilt doen/gepland had. Maar toestemming vragen, dafuq...
Overleggen en soms water bij de wijn doen, dat is sowieso iets wat in een relatie hoort. Of t nou een huwelijk is, een romantische relatie of zelfs een vriendschappelijke. Maar toestemming vragen? of dingen verbieden zoals ik hier boven lees? Hell to the no.

Als ik merk dat mijn partner (LOL, puur hypothetisch) iets niet kan waarderen, of ergens echt moeite mee heeft, dan kan ik zelf beslissen dat niet te doen om die reden. Rekening houden met. Maar men gaat mij niet iets verbieden :D Daar zou ik heel recalcitrant van worden en JUIST gaan. :') :@
L'Amour menaēant:
pi_190538148
quote:
Dit ook. Vrouwen zijn vaak veel meer van de controle, structuur en zekerheid, terwijl mannen zoiets hebben van 'boeien, ik zie wel'.
pi_190538550
quote:

Op die uitgaven na is het allemaal redelijk natuurlijk.

Volgens mij is het gegeven dat de macht in veel relaties bij vrouwen ligt vooral een teken dat de meeste mannen weekdieren zijn. Wel interessant dat je je dan toch nog zo aangesproken/slachtoffer voelt. :')
  donderdag 19 december 2019 @ 16:35:03 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190538889
quote:

Maar lieverd, ik heb nooit gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarling zijn... 😅
pi_190539574
Oh God het begin van het einde is ingeslagen.
Vakman pur sang
pi_190539625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar lieverd, ik heb nooit gezegd dat alle Nederlandse vrouwen naarling zijn... 😅
Dat valt best mee inderdaad. Op het gebied van vrouwelijkheid kunnen ze nog wel veel leren van vrouwen uit andere landen. Vaak is het nogal boerinnig wat de klok slaat
pi_190540768
quote:
Ja dit ja. Neemt niet weg dat veel vrouwen inmiddels wel flinke priviliges hebben gecreėerd waar ze niet zo snel meer afstand van zullen doen.
pi_190540884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Leuk, je sarcasme, maar talloze vrouwen laten hun kerel op de bank slapen als ie iets 'verkeerds' doet. Of nog idioter: pikstraf :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_190540889
quote:

[..]

Misschien niet de beste manier van verwoorden maar inderdaad zijn vrouwen door sociale en culturele mechanismes vaak minder zelfkritisch. Vrouwen worden gemiddeld genomen toch wat vaker beschermd op dat gebied.

De feministische golven hebben dat sinds de jaren 60 nog flink versterkt door extra privileges te regelen maar nergens iets in te leveren.
  donderdag 19 december 2019 @ 18:33:06 #100
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190540985
Als een vrouw voor je gaat beslissen wil dat meer iets zeggen over jou. Ik denk ook als een vrouw dit in de gaten krijgt dat jij alles voor je laat bepalen dat een vrouw hier op kan afknappen. Meer als teken van onzekerheid en/of zwakte. Dan evenaar je niet aan het niveau van de desbetreffende dame en dat is wel iets wat er vaak gezocht wordt. Ik zou zeggen neem jezelf eens onder de loep en probeer toch wat meer voor je eigen wil op te komen. Bied maar weerstand en probeer het met elkaar gelijk af te stemmen. Gewoon dingen ondernemen wat je leuk vind en blijven doen, en de aandacht voor een leuke dame gewoon goed verdelen. ;) Succes!
  donderdag 19 december 2019 @ 18:51:41 #101
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190541247
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:26 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Leuk, je sarcasme, maar talloze vrouwen laten hun kerel op de bank slapen als ie iets 'verkeerds' doet. Of nog idioter: pikstraf :')
Ik was niet sarcastisch. Zo zijn vrouwen gewoon, achterbaks, stiekem en altijd bezig om het voor zichzelf zo voordelig mogelijk te maken.
Houd van poesjes
pi_190541336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Puk1234 het volgende:
Als een vrouw voor je gaat beslissen wil dat meer iets zeggen over jou. Ik denk ook als een vrouw dit in de gaten krijgt dat jij alles voor je laat bepalen dat een vrouw hier op kan afknappen. Meer als teken van onzekerheid en/of zwakte. Dan evenaar je niet aan het niveau van de desbetreffende dame en dat is wel iets wat er vaak gezocht wordt. Ik zou zeggen neem jezelf eens onder de loep en probeer toch wat meer voor je eigen wil op te komen. Bied maar weerstand en probeer het met elkaar gelijk af te stemmen. Gewoon dingen ondernemen wat je leuk vind en blijven doen, en de aandacht voor een leuke dame gewoon goed verdelen. ;) Succes!
Keer het eens om. Genoeg mannen die alles voor hun vriendin/vrouw menen te mogen bepalen.

Dat is niet aan geslacht gebonden, maar aan karakter.

Ben het wel met je eens dat de TS dit zelf toelaat. Grow a pair. Als je iets echt niet wilt m/v dan is het wat mij betreft prima als hij dat in zn eentje gaat doen.

Met grote uitgaven is een ander verhaal. Dat moet altijd in overleg gaan en soms zijn andere dingen belangrijker dan een nieuwe auto
  donderdag 19 december 2019 @ 19:00:25 #103
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190541386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:57 schreef totebel het volgende:

[..]

Keer het eens om. Genoeg mannen die alles voor hun vriendin/vrouw menen te mogen bepalen.

Dat is niet aan geslacht gebonden, maar aan karakter.

Ben het wel met je eens dat de TS dit zelf toelaat. Grow a pair. Als je iets echt niet wilt m/v dan is het wat mij betreft prima als hij dat in zn eentje gaat doen.

Met grote uitgaven is een ander verhaal. Dat moet altijd in overleg gaan en soms zijn andere dingen belangrijker dan een nieuwe auto
Jah, gewoon alles samen ondernemen en beslissen. Je moet gewoon een team worden zeg ma :P
pi_190541548
Mannen: eerst je missie, dan je meisje.
Andersom en je verliest je aantrekkingskracht.

Vrouwen: eerst vrijheid, dan verbinding.

Een man die zijn missie op orde heeft kan meer vrijheid bieden.

Een vrouw die vrij is maakt krachtigere verbindingen.

Volgroeide masculine energie faciliteert vrijheid.
Volgroeide feminiene energie faciliteert verbinding.

Vrijheid en verbinding. Antagonisten voor het snelle oog. ;)

En bedenk ook:
Zachtheid zonder hardheid is niks anders dan verbloemde zwakte.
Als je ook hard kunt zijn heeft gekozen zachtheid veel meer waarde.
Andersom geldt dit ook, alleen ligt de nadruk in het huidige Nederland nu vrij eenzijdig op de zachtheid.

Zoals vrijwel alles in het leven kun je ook hardheid trainen.

Intens trainen, leren vechten en onverstoorbare vastberadenheid zijn minstens zo belangrijk als softere skills, zoals meditatie en mindfulness.

Eenzijdige focus onzachtheid lijdt tot zwakte.
Dus blijf trainen mannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 19-12-2019 19:15:42 ]
Vakman pur sang
pi_190541590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:51 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik was niet sarcastisch. Zo zijn vrouwen gewoon, achterbaks, stiekem en altijd bezig om het voor zichzelf zo voordelig mogelijk te maken.
Mensen zijn nu eenmaal opportunistisch, dus ook dit is niet alleen vrouwen voorbehouden.

Het lijkt me sowieso niet wenselijk om zo generaliserend slecht te spreken en te denken over een heel geslacht, zeker niet als een zelf een opgroeiend exemplaar in huis hebt.

En wat pikstraf betreft, sommige mensen lijken ook niet helemaal te begrijpen dat je gewoon geen trek in seks kan hebben als je partner geen oog heeft voor bepaalde andere onderdelen van je. Dat is niet hetzelfde als af willen straffen en een gebrek aan intimiteitsgevoelens.
Niet dat ik wil beweren dat het niet bestaat ofzo, maar het is niet de enige reden om even geen zin meer te hebben..
pi_190541682
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:26 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Welke halve zool gaat er dan ook echt op de bank slapen?

En pikstraf, daar straffen ze ook zichzelf mee. Dus ook idioot.
  donderdag 19 december 2019 @ 19:24:04 #107
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190541736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mensen zijn nu eenmaal opportunistisch, dus ook dit is niet alleen vrouwen voorbehouden.

Het lijkt me sowieso niet wenselijk om zo generaliserend slecht te spreken en te denken over een heel geslacht, zeker niet als een zelf een opgroeiend exemplaar in huis hebt.

En wat pikstraf betreft, sommige mensen lijken ook niet helemaal te begrijpen dat je gewoon geen trek in seks kan hebben als je partner geen oog heeft voor bepaalde andere onderdelen van je. Dat is niet hetzelfde als af willen straffen en een gebrek aan intimiteitsgevoelens.
Niet dat ik wil beweren dat het niet bestaat ofzo, maar het is niet de enige reden om even geen zin meer te hebben..
Uiteraard spreek ik thuis niet uit wat ik denk, ik kijk wel uit met die kleine feministe hier.
Houd van poesjes
pi_190541785
quote:

[..]

Misschien ligt het aan het feit dat jij je met zulke vrouwen omringt, want zo zijn zeker niet alle vrouwen.
  donderdag 19 december 2019 @ 19:29:25 #109
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190541826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan het feit dat jij je met zulke vrouwen omringt, want zo zijn zeker niet alle vrouwen.
Was het maar waar dat ik door vrouwen wordt omringt. Helaas.
Houd van poesjes
pi_190541833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Uiteraard spreek ik thuis niet uit wat ik denk, ik kijk wel uit met die kleine feministe hier.
Juist in de vormende periode en in de puberteit lijkt het me een goed moment om in gesprek te gaan over bepaalde denkbeelden en ook gewoon te blijven. Zodat je elkaars denkbeelden toetst en uit blijft dagen, maar ook inzicht kan krijgen in hoe bepaalde dingen voor de ander zijn en overkomen.
  donderdag 19 december 2019 @ 19:33:32 #111
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190541890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Juist in de vormende periode en in de puberteit lijkt het me een goed moment om in gesprek te gaan over bepaalde denkbeelden en ook gewoon te blijven. Zodat je elkaars denkbeelden toetst en uit blijft dagen, maar ook inzicht kan krijgen in hoe bepaalde dingen voor de ander zijn en overkomen.
Ja misschien ooit, niet vandaag iig.
Houd van poesjes
pi_190541913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Was het maar waar dat ik door vrouwen wordt omringt. Helaas.
Nou ja, je hebt straks twee dochters. Lijkt mij toch dat het alleen maar goed kan zijn als je je negatieve gevoelens over bepaalde vrouwen niet over alle vrouwen uitsmeert.

Voor meisjes is de band met hun vader cruciaal. Keep them off the pole!
pi_190542088
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:33 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja misschien ooit, niet vandaag iig.
Klinkt verstandig om het niet vandaag te doen als je er zo in staat ja. Maar bedenk je ook dat de kans groot is dat ze de negativiteit in jou wel voelt.
Regelmatig een goed gesprek een goed voorbeeld kan geven. Eentje waarin ze kan leren dat het normaal is om elkaars mening en gevoelens aan te horen en waarom die momenteel zo is. Weg willen stoppen werkt niet en houdt de kloof juist in stand. Zeker als je negatieve gevoelens door broeien tot je niet meer genuanceerd kan denken en alleen nog maar iedereen van het andere geslacht over één kam wil scheren.

Zonde en onnodig, want we zullen het uiteindelijk toch met elkaar moeten rooien. Het is ook geen kwestie van perfectie moeten tonen, want hoe leren we kinderen anders dat ook ouders emoties hebben?
pi_190542108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt straks twee dochters. Lijkt mij toch dat het alleen maar goed kan zijn als je je negatieve gevoelens over bepaalde vrouwen niet over alle vrouwen uitsmeert.

Voor meisjes is de band met hun vader cruciaal. Keep them off the pole!
Voor kinderen is de band met hun ouders cruciaal
pi_190542267
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:45 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Klinkt verstandig om het niet vandaag te doen als je er zo in staat ja. Maar bedenk je ook dat de kans groot is dat ze de negativiteit in jou wel voelt.
Regelmatig een goed gesprek een goed voorbeeld kan geven. Eentje waarin ze kan leren dat het normaal is om elkaars mening en gevoelens aan te horen en waarom die momenteel zo is. Weg willen stoppen werkt niet en houdt de kloof juist in stand. Zeker als je negatieve gevoelens door broeien tot je niet meer genuanceerd kan denken en alleen nog maar iedereen van het andere geslacht over één kam wil scheren.

Zonde en onnodig, want we zullen het uiteindelijk toch met elkaar moeten rooien. Het is ook geen kwestie van perfectie moeten tonen, want hoe leren we kinderen anders dat ook ouders emoties hebben?
Goede en nuttige bijdrage!
Vakman pur sang
pi_190542308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Voor kinderen is de band met hun ouders cruciaal
Ja, beide ouders zijn belangrijk, maar bij meisjes is de band met hun vader het belangrijkst.

Ik heb het niet verzonnen.
pi_190542450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, beide ouders zijn belangrijk, maar bij meisjes is de band met hun vader het belangrijkst.

Niet iedereen is het daarover eens, maar ik vind het gewoon een beetje de schadelijke kant uitgaan hoeveel nadruk er wordt gelegd op één geslacht door het andere. Het is toch verdomme geen wedstrijd :'(
pi_190542524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Niet iedereen is het daarover eens, maar ik vind het gewoon een beetje de schadelijke kant uitgaan hoeveel nadruk er wordt gelegd op één geslacht door het andere. Het is toch verdomme geen wedstrijd :'(
Nee, het is geen wedstrijd. Mijn punt is meer dat hij gewoon zijn best moet doen voor zijn meiden.
pi_190542597
Ja als het jongens waren niet dan?
Vakman pur sang
pi_190542675
quote:
Zo lang jij degene bent die initiatief toont, zal de ander het zeggenschap hebben over wel of niet.

Dat is zo met dates, seks, etc. Lijkt me een logisch oorzaak en gevolg. En ja, in de praktijk zal dat vaker de vrouw in de positie brengen om nee te zeggen. Omdat de man vaker initiatief toont op het gebied van seks en dates.

Maar jij hebt vast ook wel vrouwen afgewezen. Gevalletje tunnelvisie is dit, denk ik.
pi_190542713
quote:

[..]

Ik denk niet dat jouw ervaring met vrouwen nou echt gemiddeld is.
pi_190542714
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja als het jongens waren niet dan?
Het ging nu even om zijn houding naar vrouwen toe.
pi_190542737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan ben ik verpest dus. :'(
  donderdag 19 december 2019 @ 20:14:00 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190542749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Zo lang jij degene bent die initiatief toont, zal de ander het zeggenschap hebben over wel of niet.

Dat is zo met dates, seks, etc. Lijkt me een logisch oorzaak en gevolg. En ja, in de praktijk zal dat vaker de vrouw in de positie brengen om nee te zeggen. Omdat de man vaker initiatief toont op het gebied van seks en dates.

Maar jij hebt vast ook wel vrouwen afgewezen. Gevalletje tunnelvisie is dit, denk ik.
True... laatst nog een meisje van 22 jaar soort van afgewezen... vond het geen goed idee.
pi_190542797
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

True... laatst nog een meisje van 22 jaar soort van afgewezen... vond het geen goed idee.
Dan was jij in die situatie dus gewoon 'de baas'. Jij bepaalde dat er geen afspraakje meer kwam. Kortom, het werkt gewoon beide kanten op.
pi_190542851
De controle die je wenst, heb je nooit. Tenzij iemand al smoor verliefd op je is en jij misschien wat minder. Dan heb jij de 'macht'
  donderdag 19 december 2019 @ 20:22:06 #127
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:15 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dan was jij in die situatie dus gewoon 'de baas'. Jij bepaalde dat er geen afspraakje meer kwam. Kortom, het werkt gewoon beide kanten op.
Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
pi_190543066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dan ben ik verpest dus. :'(
De een heeft er meer last van dan de ander, dus die conclusie is vast niet correct.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:23:19 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:16 schreef -Straw- het volgende:
De controle die je wenst, heb je nooit. Tenzij iemand al smoor verliefd op je is en jij misschien wat minder. Dan heb jij de 'macht'
Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.
pi_190543265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zelfs dan was ik heel lief en begripvol, verwoorde het op een manier dat ik haar niet zou kwetsen. En zij dekte zichzelf in dat ze het niet zo bedoelde (wat duidelijk niet waar was). En het is veel vaker zo dat vrouwen bepalen, en vaak hard ook. Recht door zee.
Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.
Lees bv een boek van ton van der kroon, terugkeer van de koning.
Vakman pur sang
pi_190543397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is geen wedstrijd. Mijn punt is meer dat hij gewoon zijn best moet doen voor zijn meiden.
En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het ging nu even om zijn houding naar vrouwen toe.
Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen čn de onderlinge dynamiek in het algemeen.
pi_190543457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zou een stuk makkelijker als ik die controle zou hebben.
Waarom zou je controle willen hebben?
pi_190543481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:35 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En mijn punt is dat we dit beter gewoon voor iedereen gelijker kunnen proberen te trekken. Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar er is natuurlijk ook nog een zoon die voorbeeld neemt aan en meedoet in de onderlinge dynamiek in het gezin.
[..]

Dat is het ding, want zo een houding straalt net zo goed af op mannen čn de onderlinge dynamiek in het algemeen.
Dat laatste heb je gelijk in.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:46:47 #134
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543733
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sorry maar lees dat stuk van mij net nog maar eens. Je snapt er nog niks van en bent totaal je mannelijkheid kwijt, je kunt beter zorgen dat je je er meer in verdiept.
Lees bv een boek van ton van der kroon, terugkeer van de koning.
Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:47:19 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190543748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zou je controle willen hebben?
Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.
pi_190543988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind afwijzing gewoon niet leuk. Ik ben extra gevoelig daarvoor.
Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:59:06 #137
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190544097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kun je gewoon niet voorkomen.
Weet ik. Maar ik kan wel een topic maken 😎
pi_190544220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geen PUA advies aub, ik ben al boven de dertig en allang geen groentje meer.
PUA? :')
Die schrijver is 50+.
Vakman pur sang
pi_190544577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
  donderdag 19 december 2019 @ 21:21:35 #140
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190544818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Omdat mannen subtiele afwijzingen niet aannemen, zouden sommige vrouwen dan zeggen. Zit misschien ook een kern van waarheid in.
Klopt ja...
pi_190544916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. :)
pi_190545213
Omdat er ook best veel mannen zijn die amper "nee" zeggen. Waarom mag Joost weten.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_190548611
Wat de meesten, op VEM1950 na, hier lijken te vergeten is dat 'alles in goed overleg' en 'rekening houden met elkaar' typisch Nederlands zijn. Of iig NW-Europees.

In andere delen van de wereld zijn man-vrouw-verhoudingen een stuk meer stereotypisch. Of ouderwets zoals Nederlanders zouden zeggen (waarmee ze impliceren dat NL een stuk moderner is).

Echter zelfs in veel Nederlandse relaties gaat het er lang niet zo egalitair en wrijvingsloos aan toe als men hier beweert.
Godshand had een goed voorbeeld => Kijk voor de grap eens op Tweakers. Niet de reacties onder nieuwsberichten, maar bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 20-12-2019 00:01:25 ]
pi_190548704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:33 schreef Puk1234 het volgende:
Klopt. Maar juist als je als geėmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.
  donderdag 19 december 2019 @ 23:48:24 #145
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190548779
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Maar juist als je als geėmancipeerde man alles in goed overleg wilt doen ("rekening houden met", "bereid water bij de wijn te doen"), loop je het risico dat je vriendin je ballen afpakt. Zeker als je vriendin in een iets warmer land geboren is.
Dat zijn vrouwen met temperament jah :7 Heeft wel iets vurigs. Maarja daar moet je echt voor kiezen en dan goed beseffen wat je te wachten staat haha _O-
Me exvriendin was servisch-kroatisch, nou je raad de rest wel. o|O
pi_190548818
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Mannen: eerst je missie, dan je meisje.

Vrouwen: eerst vrijheid, dan verbinding.

Een man die zijn missie op orde heeft kan meer vrijheid bieden.

Een vrouw die vrij is maakt krachtigere verbindingen.

Volgroeide masculine energie faciliteert vrijheid.
Volgroeide feminiene energie faciliteert verbinding.

Vrijheid en verbinding. Antagonisten voor het snelle oog. ;)

En bedenk ook:
Zachtheid zonder hardheid is niks anders dan verbloemde zwakte.
Als je ook hard kunt zijn heeft gekozen zachtheid veel meer waarde.
Andersom geldt dit ook, alleen ligt de nadruk in het huidige Nederland nu vrij eenzijdig op de zachtheid.

Zoals vrijwel alles in het leven kun je ook hardheid trainen.

Intens trainen, leren vechten en onverstoorbare vastberadenheid zijn minstens zo belangrijk als softere skills, zoals meditatie en mindfulness.

Eenzijdige focus onzachtheid lijdt tot zwakte.
Dus blijf trainen mannen.
Als ik jou was zou ik bij een aardewerkfabriek solliciteren _O-
pi_190549265
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Wat de meesten, op VEM1950 na, hier lijken te vergeten is dat 'alles in goed overleg' en 'rekening houden met elkaar' typisch Nederlands zijn. Of iig NW-Europees.

In andere delen van de wereld zijn man-vrouw-verhoudingen een stuk meer stereotypisch. Of ouderwets zoals Nederlanders zouden zeggen (waarmee ze impliceren dat NL een stuk moderner is).

Echter zelfs in veel Nederlandse relaties gaat het er lang niet zo egalitair en wrijvingsloos aan toe als men hier beweert.
Godshand had een goed voorbeeld => Kijk voor de grap eens op Tweakers. Niet de reacties onder nieuwsberichten, maar bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.
Tjah, sommige mannen vinden een female led relatie gewoon kicken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190549320
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 23:40 schreef Puntenjager het volgende:
Laatst was alleen al de kleur van een setje speakers genoeg om die speakers te moeten te verkopen. Ze waren donker roodbruin, maar zijn vriendin accepteerde alleen zwart en dus moest ie de speakers verkopen. Met honderden Euros verlies uiteraard, want 'gebruikt'. En nee, dit is geen uniek geval. Het komt minstens zo vaak voor als de gelijkwaardige relaties die de mensen hier beschrijven. Let wel: in NL dus.

Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.

Dat is echt niet iets specifiek Nederlands.
pi_190549333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Genoeg buitenlandse vrouwen/vrouwen in het buitenland die over de rooie gaan om de kleur van een speaker/audioset/tc etc.

Dat is echt niet iets specifiek Nederlands.
Knettergekke mensen heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm ja.

Maar als je naar GroenLinks stemmers kijkt zijn knettergekke vrouwen in de meerderheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 20 december 2019 @ 00:37:12 #150
451005 Grems
Clown World
pi_190549610
quote:

Dat ligt voornamelijk aan de mannen, die laten het gebeuren. De gemiddelde vrouw wil de baas helemaal niet zijn, dat zijn uitprobeerseltjes die je als man vanaf het begin de kop in moet drukken.

Vandaar ook dat er zoveel ongenoegen en kapotte relaties zijn tegenwoordig, ongelukkige en onvervulde vrouwen die niet kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
pi_190549672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 00:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat ligt voornamelijk aan de mannen, die laten het gebeuren. De gemiddelde vrouw wil de baas helemaal niet zijn, dat zijn uitprobeerseltjes die je als man vanaf het begin de kop in moet drukken.

Vandaar ook dat er zoveel ongenoegen en kapotte relaties zijn tegenwoordig, ongelukkige en onvervulde vrouwen die niet kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.
Vrouwen op zoek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')