Tsja, sommige mensen worden graag geleefd.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:21 schreef Leonos het volgende:
Tuurlijk niet, als een vrouw alles voor je gaat bepalen zit er iets niet goed.
Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.
Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.
Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Nope. Dat kan je alleen gebeuren als je dat toelaat.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Dat komt omdat vrouwen gemene achterbakse stiekeme schepsels zijn die hun lichaam gebruiken om mannen te belonen en te straffen naar believen.
Heb dit recent enorm ervaren dat mijn date alles bepaalde wanneer er werd afgesproken. Zodra ik wat voorstelde ging het helemaal mis.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jullie dit herkennen, maar ik ervaar in mijn liefdesleven en vriendengroep toch wel dat vrouwen beslissen over alles. Wanneer we seks hebben, of er nog verder afgesproken wordt, of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Hoe ouder ik word hoe meer ik ervaar dat ik eigenlijk weinig te zeggen heb. Ik doe vooral mijn best en hoop dat ze me leuk blijft vinden. Eigenlijk heb ik weinig invloed op hoe de dates verloopt, wat er allemaal gebeurt en of ik gewild blijft.
Toen ik jonger was en ook stabieler en sterker van geest had ik best veel succes. Relaties waren toen ook oppervlakkiger en vooral voor de leuk. Nu ik ouder ben en een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar ik het als moeilijk. Het lukt wel om een date te krijgen, maar al een paar jaar kom ik niet verder dan de eerste date. Ik mis ook een bepaalde energie en zelfverzekerdheid die ik vroeger wel had... maar ik ben nu wel steeds meer mezelf en probeer ik goed gezelschap te zijn.
Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.
Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, gelukkig heb ik zeggenschap. Het zou toch niet best zijn als ik daar niks in te zeggen had.
Zelfde geldt trouwens voor jou. Jij hebt ook die zeggenschap.
Punt is vermoedelijk wanneer jij iets wel wilt en zij niet. Dan gaat het feest niet door en dat vind jij rot. Maar draai het eens om. Zij wil niet, maar jij wel en het feestje gaat wel door. Dat is niet dat jij beslist, maar dat zij gedwongen wordt.
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Met andere woorden zit jij dus je vriendin op haar kop.
Niet elke kerel wil een onderdanige volgzame jaknikker trouwens.
Iets totaal anders dan wat je net beweerde.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.
En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niemand op haar kop. Dingen die mij niet direct aangaan, daar beslis ik natuurlijk niets over.
En ze is noch onderdanig, noch een volgzame jaknikker. Maar gewoon traditioneel. Totaal anders.
Geef dan eens andere voorbeelden van ‘de vrouw beslist alles’?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Ik heb wel vrede als iemand niets wil en wil alleen wat hebben met iemand die ook wil. Ik wil niemand dwingen.
Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Iets totaal anders dan wat je net beweerde.
Nooit?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb een ex die zo is... sindskort heb ik weer contact met haar. Lief meisje, ook knap. Maar ja, nooit teruggaan naar exen.
Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik gaf direct al aan dat ik met haar overleg en haar mening meeneem.
En dat dat niet geldt voor zaken die mij niet direct aangaan meldde ik niet in eerste aanleg, maar het topic gaat ook vooral om in hoeverre je als man jezelf op je kop laat zitten door je vrouw.
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik herken het overigens niet bij mijzelf. Ik bepaal. Dat wil mijn vriendin ook graag. Dat ik de leiding neem. Ze wil wel in bepaalde beslissingen gekend worden en haar mening neem ik dan uiteraard mee, maar verder dus niet.
Om mij heen herken ik het wel. Heel veel mannen laten zich door hun vriendin/vrouw op hun kop zitten. Maar ja, dat doe je dus zelf. Als je ruimte geeft, dan wordt die ingenomen.
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikkerquote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
Hij schrijft ‘vrouwen beslissen over alles’. Zijn voorbeelden komen vanuit dat hij nu geen relatie heeft.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ‘op je kop laten zitten’ is dan jouw interpretatie van wat TS schrijft. Ik ben het daar niet per se mee eens. Als het gaat om ‘de vrouw beslist of er een volgende afspraak komt, of iets voor de korte of langere termijn is’ (voorbeelden uit de OP) dan gaat het niet over ‘op je kop laten zitten’.
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij geeft jou de leiding, zij vraagt jou die beslissingen te nemen. Zij geeft jou die ruimte. Dat maakt jou niet ‘de baas’.
Ik denk dat je ze zelf die mogelijkheid geeft, om de baas te spelen. Als je dat niet prettig vindt, moet je daarmee stoppen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is de titel van dit topic?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?
Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).quote:Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schreef ik dat ik ‘de baas’ ben dan?
Je analyse klopt niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikker
Popcorn
Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Powervrouw feministe huisvrouw vs machoman met importbruid jaknikker
Popcorn
Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is de titel van dit topic?
Je geeft er een draai aan jouw kant op. Ik wou het wel graag hebben over wat TS nou eigenlijk bedoelt.
Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vrouwen de baas zijn. Nou, in mijn relatie niet.
Simpel, toch?
Dat is feitelijk.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je gebruikte deze woorden niet, maar dat was wel de boodschap die over kwam (jij beslist, neemt haar mening mee).
Klinkt erg traditioneel ja.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen importbruid. Op haar 19e al naar VS om te studeren op Columbia University en daarna vertrokken naar West-Europa.
Dat klopt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, jullie hebben een gelijkwaardige relatie.
quote:Op donderdag 19 december 2019 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik zeg echt niets anders hoor.
quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
[..]
Dat is feitelijk.
Maar ‘de baas’? Honden hebben een baas. Die bepaalt.
Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
Heb je weer moeite met begrijpend lezen?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Klinkt erg traditioneel ja.
Zoveel dingen bereikt kennelijk en zich nu door een kerel die haar mening aanhoort maar uiteindelijk zelf beslist op haar kop laten zitten.
Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je weer moeite met begrijpend lezen?
Ik heb mijn quotes verneukt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met deze quotes suggereer je dat ik iets gezegd heb wat ik niet gezegd heb.
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is feitelijk.
Maar ‘de baas’? Honden hebben een baas. Die bepaalt.
Ik neem de leiding. Dat is veel meer een rol die je krijgt zo lang als je die naar tevredenheid invult.
Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:45 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Heb je weer moeite met begrijpelijk schrijven? Lees je eigen posts eens terug.
Honden zien hun baas trouwens als hun leider voor het geval je dat nog niet wist.
Nee.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb mijn quotes verneukt.
Ik bedoelde dit.
[..]
En als het nou omgekeerd is? Dan heet het dat de man zich ‘op zijn kop laat zitten’?
We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als jij hulp vraagt en letterlijk iedereen zegt dat je iets niet moet doen presteer jij het om de volgende dag te zeggen dat je naar de adviezen geluisterd hebt en het gedaan hebt.
Maar blijf vooral denken dat het niet aan jou ligt.
En dat is geen grap van die mannen?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!
Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).
Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.
Dat noem ik ‘op je kop laten zitten’.
We hadden het over jouw onvermogen om begrijpend te lezen. Dus weldegelijk over jou.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
We hadden het hier niet over mij weet je nog? Dus probeer vooral niet om de aandacht van jezelf af te leiden.
jij hebt een Russische vriendinquote:Op donderdag 19 december 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
Grapje zeker?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik daarmee meer bedoel dat als ik met vrienden af wil spreken dat zij dan toestemming gaan vragen aan hun vrouw. Echt, the fuck!!!
Ik zie dat echt veel om mij heen. Afkortingen als totmbo voor hun vrouw (the one that must be obeyed).
Of waf (wife acceptancy factor) gebruiken voor de vraag wat iemand bijvoorbeeld voor zichzelf mag kopen.
Dat noem ik ‘op je kop laten zitten’.
Dat is volgens mij gewoon een verschil in libido, die over het algemeen iets hoger is bij mannen dan bij vrouwen. Als je echt gedwongen wordt om seks te hebben dan heet dat verkrachting (ook bij mannen).quote:
Ik neem aan dat jij ook stopt met afspreken als je de persoon in kwestie niet meer leuk vindt? Of zouden mensen na de eerste date maar verplicht aan elkaar vast moeten zitten?quote:of er nog verder afgesproken wordt,
Wat doe je als jij niet langer wil daten? Ga je dan door tot de vrouw het stopt? Er zijn genoeg vrouwen die volgens mij smachtend wachten tot hun FWB zegt: "ik wil een relatie met je", ook al komt dat moment nooit. Niet per se gender gebonden dus.quote:of iets voor lange termijn of korte termijn duurt...
Als een date vroeger het eerste voorstel had gedaan probeerde ik het een tweede keer. Als het andersom was dan wachtte ik tot de man reageerde. En ook nu met mijn man heb ik niet het idee dat ik alles beslis, we bespreken gewoon dingen voor we een beslissing nemen.quote:Vraag aan de vrouwen, ervaar je het ook zo? Dat jullie zeggenschap hebben en beslissen? Of zie je het anders?
Nee, dat is geen grap.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat is geen grap van die mannen?
Ik zie dat echt als een grap. Net als die collega van mijn man die hem dan vraagt ‘wat vindt moeder de vrouw daarvan?’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |