abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2019 @ 00:28:55 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190606099
Foutje tijdens het ontkoppelen...


:X
pi_190609627
Beetje werk creëren, niets mis mee.
pi_190627255
Donderdag 19 december ging de Bvk van de 7208 van Maastricht naar het Spoorwegmuseum, opgehaald door de 1312.
wat een tof treintje zo.
foto van Mitchell
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:52:32 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190630592
Wat beelden uit vervlogen tijden:

Den Haag - Roosendaal in 1992 (dus nog met het Rotterdams luchtspoor):

En IJmuiden - Amsterdam - IJmuiden in 1997:
pi_190633967
Toen ik net de wereld ging ontdekken met mijn OV-studentenkaart *O* Jammer dat ik dat IJmuidenstukje nooit gedaan heb :{ Nu is het een fietspad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190634150
die eerste @ 8:20 :D Fietser over het schouwpad :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 24-12-2019 20:27:36 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190634185
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 24 december 2019 @ 20:24:36 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190634327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Van hetzelfde (ja, ik voel me aangesproken )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:30:42 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190634411
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
die eerste @ 8:20 :D Fietser over het schouwpad :')
Met hondje ook nog he _O-
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:57:51 #110
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190634747
Tussen HS en Dordrecht is gewoon elk station geheel herbouwd! Niet zo heel raar natuurlijk omdat het van twee- naar viersporig is gegaan, maar toch. Er is een hoop veranderd op dat traject.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik als jochie met m'n vader ging kijken bij het afbreken van het luchtspoor. Nu voel ik me toch oud worden...
pi_190634807
Delft Zuid is nog goeddeels hetzelfde hoor, al duurt dat ook niet lang meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190634991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Jij ook dikkie ❤
  Moderator dinsdag 24 december 2019 @ 21:18:46 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190635093
Fijne vreetdagen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190635238
Joe *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 december 2019 @ 22:12:48 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190636082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:52 schreef James1988 het volgende:
Wat beelden uit vervlogen tijden:

Den Haag - Roosendaal in 1992 (dus nog met het Rotterdams luchtspoor):
Tof om te zien hoe het allemaal veranderd is. Toen kon de trein tussen Vage Zwaluwe en Zevenbergen nog wel doorkarren. Echt ongelooflijk hoe lang daar al een snelheidsbeperking van 80 km/h in het spoor zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190636821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Delft Zuid is nog goeddeels hetzelfde hoor, al duurt dat ook niet lang meer.
Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS. :+
So we just called him Fred too
pi_190638471


[ Bericht 100% gewijzigd door renwan op 25-12-2019 00:57:43 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_190653240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:48 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS. :+
Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190656299
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2019 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?
"Bouwput" is het eerste wat in mij opkomt.
So we just called him Fred too
  donderdag 26 december 2019 @ 16:39:16 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190664312
Op 12 december jongstleden is er een rit geweest van Coevorden naar Nordhorn met een LINT-41 van de Bentheimer Eisenbahn, waarbij allerlei politici aan boord waren. Het was een Sonderfahrt in het kader van reactivering voor personenvervoer van die spoorlijn, en ook voor een doortrekking naar Emmen.

De kogel is nog niet door de kerk maar de vooruitzichten zijn gunstig. In Q1 2020 wordt er een definitieve kosten/batenanalyse verwacht. Duitse overheden hebben het geld in principe al klaarliggen, ProRail is nog aan het uitrekenen wat het allemaal moet kosten.

Als alle seinen op groen gaan zou er in 2025 een directe trein van Emmen naar Bad Bentheim moeten rijden.

Filmpje en meer: https://www.rtvdrenthe.nl(...)binding-Emmen-Rheine
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 17:01:52 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190664576
Gaaf, met een overstap naar Berlin :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190679107
Hoe zit het trouwens met de Friesenbrücke? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 december 2019 @ 14:21:44 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190679442
Die zou eind 2024 weer open moeten gaan.

https://www.ovmagazine.nl/2019/05/twee-treinen-per-uur-1610/
pi_190679498
cool. Ik had allang niet meer de illusie dat dat ooit nog ging gebeuren eigenlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 27 december 2019 @ 15:15:10 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190680916
Nog een recent bericht (van vorige week): https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke328.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:23:29 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190681153
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
pi_190681175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
Hij maakt ook wel aardige filmpjes :Y
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:58 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190703092
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190706560
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
van kwaad naar erger :D
pi_190707944
Ik wens ze veel sterkte met het spul :P
  zaterdag 28 december 2019 @ 15:43:58 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190708033
Lekker toegankelijk ook :D
pi_190708305
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 16:13:32 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190709017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 15:52 schreef Fred2 het volgende:
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190709428
Als ze alle SGMmen nou morgen overnemen krijgen ze nog korting ook :Y
pi_190709497
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Nog altijd beter dan geen trein ;)
So we just called him Fred too
pi_190718683
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:21:02 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_190721932
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_190722745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Lokale kranten, maar dan moet je vaak dus de nog-niet-ingescande lokale meuk kunnen krijgen. Ik weet dat in Deventer, het Deventer Dagblad soms bij bepaalde mensen die de krant al 40 jaar bewaarden thuis kwamen omdat hun eigen archieven niet eens compleet zijn. Jammer. En das dan toch al voor je gevoel de "moderne tijd". Maar ja, beeld en camera's werden pas echt betaalbaas rond 2003 en digitalisering was ook rond die tijd wel aan de hand.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190723343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
In die tijd duurde het maken van foto's langer dan het bergen van slachtoffers en materiaal.
So we just called him Fred too
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 23:53:21 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190725520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Mwoah, op de Vechtdallijn zitten ze nou ook niet zo ruim in de treinstellen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 10:53:29 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
In Limburg schijnt Arriva nog wat elektrisch materieel over te hebben, maar ja Qbuzz en Arriva staan tegenover elkaar in de rechtszaal, dus Arriva zal niet happig zijn op het uitlenen ervan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 december 2019 @ 11:14:51 #142
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190732812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190732859
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
:')
  zondag 29 december 2019 @ 11:27:47 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190733044
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
pi_190733251
Het is eigenlijk overal wel wat met aanbestedingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 29 december 2019 @ 11:44:54 #146
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190733373
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar" en vervoerders blijven zeggen "jamaar voor zo'n duur gaan wij geen investeringen doen want dat verdienen we nooit terug" zal het nooit wat worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:51:38 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190733512
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar"
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190733532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Als Arriva was gebleven hadden ze vast niet de treinen zo kwalitatief behandeld.
  zondag 29 december 2019 @ 12:06:12 #149
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190733826
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
De concessieverleners zijn toch de overheid? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 12:07:22 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190733859
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.

De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 december 2019 @ 12:09:58 #151
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190733923
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.

De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?

Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 12:19:19 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190734180
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?

Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Je kunt altijd met zaken komen als verplicht overnemen van materieel en dergelijke. Het is aan de aanbesteder om met dit soort zaken te komen.

En als de eisen onredelijk zijn schrijft niemand zich in. Dat komt af en toe voor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190734208
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht is dat ook de reden dat er aan het einde van een concessie consessies gedaan worden aan het onderhoud, je pompt immers geld ergens in, wat je uiteindelijk niet meer terugziet op je bankrekening.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 29 december 2019 @ 12:53:56 #154
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190735064
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:20 schreef _serial_ het volgende:
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht is dat ook de reden dat er aan het einde van een concessie consessies gedaan worden aan het onderhoud, je pompt immers geld ergens in, wat je uiteindelijk niet meer terugziet op je bankrekening.
Ook dat zal zeker meespelen ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190735484
Waarom kunnen de treinen geen eigendom zijn van de concessieverlener? Volgens mij zijn de htm trams formeel van MRDH..
dag
  zondag 29 december 2019 @ 13:30:33 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190735884
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 11:27 schreef greavy het volgende:
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
Dat is wel héél simplistisch gesteld.
  zondag 29 december 2019 @ 13:31:21 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190735903
@Peter: Natuurlijk kan dat maar meeste concessieverleners vinden dat te veel gedoe. Ze vinden het wel zo makkelijk als de vervoerders zelf materieel regelen.
  Redactie Sport zondag 29 december 2019 @ 13:34:23 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190736004

De traditionele oliebollenrit van NVBS bestond dit jaar uit vier ritten met de Kameel op Amersfoort-Hilversum en Amersfoort-Leusden. Op deze laatste lijn worden normaal gesproken geen reizigers vervoerd maar alleen auto's naar Volkswagen-importeur Pon, waar de bijnaam Pon-lijn wegkomt.

Als trein 28207 komt de NS20 op zijn tweede rit van de dag richting Pon aan bij de Groene Zoom in Leusden. Het zonnetje doet voorzichtige pogingen om door te breken terwijl de trein staat de wachten tot de overweg gesloten is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190736469
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 13:34 schreef dennistd het volgende:
waar de bijnaam Pon-lijn wegkomt.
Waar de bijnaam Pon-lijn wat? :?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zondag 29 december 2019 @ 14:04:26 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190736777
Van afgeleid is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 14:09:11 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190736899
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 13:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Waar de bijnaam Pon-lijn wat? :?
Weg, vandaan. Doe niet zo bijdehand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190741789
Vraagje; vanmiddag zag ik een Eurostar vertrekken uit Amsterdam. 2 of 3 rijtuigen leken overvol: de rest volledig leeg. Zit daar een systeem achter? Bijvoorbeeld dat in Rotterdam andere rijtuigen gevuld worden, of dat hierdoor minder servicemedewerkers nodig zijn?
  zondag 29 december 2019 @ 17:07:46 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190741983
Gezien je in Brussel de trein uitgedonderd wordt, en dan met een ander treinstel - na de checks - door gaat naar Engeland, zullen ze de boel wel vullen vanaf 1 kant, als de voorste helft (meest ver weg van de trappen in Brussel zuid) leeg blijft hoeven ze dat ook niet schoon te maken.
Dit treinstel gaat dan na de nodige controles met 1 van de volgende EST's naar Engeland.
pi_190745480
Ligt het nou aan mij of volgt Nsinternationaal inmiddels redelijk netjes de prijzen van bahn.de?
  Redactie Sport zondag 29 december 2019 @ 20:35:51 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190748809
Hier nog een plaatje van oliebollenrit gisteren, met dank aan @greavy voor het mogen gebruiken van zijn ladder

De trein reed in Leusden door tot wat tegenwoordig het einde van de spoorlijn is: het stootjuk voor de Grasdrogerijweg. Vroeger het doorgaande spoor naar Kesteren, nu nog slechts een achter hoge hekken gelegen kort kopspoortje voor het omlopen van een locomotief.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 december 2019 @ 21:14:19 #166
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_190750369
Vind je die hekken zelfs hier?

Man....man..man...man..... :{

Verders wel een mooie foto! :)
  zondag 29 december 2019 @ 21:54:26 #167
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190752107
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:07 schreef greavy het volgende:
Gezien je in Brussel de trein uitgedonderd wordt, en dan met een ander treinstel - na de checks - door gaat naar Engeland,
In Amsterdam stappen sowieso alleen reizigers met bestemming Brussel in - doorgaande reizigers voor Engeland gaan met de Thalys van een half uur later.
  Redactie Sport maandag 30 december 2019 @ 00:22:00 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190758946
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2019 21:14 schreef Claude_Viole het volgende:
Vind je die hekken zelfs hier?

Man....man..man...man..... :{
Ja, en aan de andere kant is het helemaal open. Enige reden voor de hoge hekken aan de zuidkant die ik me kan bedenken is dat ze niet willen dat het als hondenuitlaatpad gebruikt wordt.
quote:
Verders wel een mooie foto! :)
Dank je!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190763795
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 11:27 schreef greavy het volgende:
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.


:P

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2019 09:24:08 ]
pi_190764150
En hoe zit het met punctualiteit? Tariefintegratie? Hoeveel aantrekkelijker is de auto in die tijd geworden? Is het wel een vrije keuze?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190764173
Het derde spoor bij Dinslaken lijkt wel klaar. Heeft ook maar dertig jaar geduurd of zo _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190764981
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2019 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Het derde spoor bij Dinslaken lijkt wel klaar. Heeft ook maar dertig jaar geduurd of zo _O_
Dus de betuwe-route is eindelijk klaar daar in duitsland?
pi_190765103
Was dat maar zo :')
pi_190765413
Helaas.😭
pi_190766486
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 09:22 schreef J.B. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
Hoe verkloot ik een discussie met nutteloze en contextloze statistiek, les één.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 december 2019 @ 11:49:54 #176
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_190766506
Ik wil over een paar weken nog een rondje doen vanuit NRW richting Mainz, zit het mooie gedeelte van de Rheinstrecke tussen Bonn en Koblenz of tussen Koblenz en Mainz en is de SBB Panoramawagen het daarbij waard?
  Redactie Sport maandag 30 december 2019 @ 12:36:30 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190767544
Koblenz-Mainz is het mooiste stuk, maar Bonn-Koblenz is ook al wel leuk :Y

Panoramarijtuig op dat stuk kan ik helaas nog niet over meepraten, dat lukt pas na 8 maart :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 30 december 2019 @ 12:43:04 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190767715
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2019 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Het derde spoor bij Dinslaken lijkt wel klaar. Heeft ook maar dertig jaar geduurd of zo _O_
Was het maar zo: in oktober is er nog een Planfeststellungsbeschluss geweest :X
https://www.emmerich-oberhausen.de/aktuelle-meldungen.html

Op zijn vroegst is de boel in 2026 al klaar :')
https://www.spoorpro.nl/g(...)6-klaar/?gdpr=accept
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 december 2019 @ 13:43:48 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190769025
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En hoe zit het met punctualiteit?
Die zit nog op het niveau van British Rail, terwijl er tegenwoordig veel meer treinen rijden. De infra wordt veel intensiever gebruikt.

Rond de eeuwwisseling is er een flinke dip geweest als gevolg van allerlei snelheidsbeperkingen die werden ingesteld na de crash bij Hatfield
quote:
Tariefintegratie?
Vervoerders zijn wettelijk verplicht om kaartjes te verkopen naar alle stations in het land. Ook naar stations die ze niet bedienen, en ook de vroegboekkaartjes van andere vervoerders.


quote:
Hoeveel aantrekkelijker is de auto in die tijd geworden?
Hetzelfde als hier... de wegen slibben dicht, brandstof wordt duurder, parkeren is gedoe en dan heb je rond Londen nog eens een congestion charge-zone.
quote:
Is het wel een vrije keuze?
Lijkt me wel. Er rijden veel treinen en als je je kunt vastleggen op een bepaalde trein kun je soms erg voordelig reizen.

Trajectabonnementen zijn daarentegen schreeuwend duur.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe verkloot ik een discussie met nutteloze en contextloze statistiek, les één.
Nou ja, de "discussie" begon al met een niet onderbouwde oneliner. :P
pi_190774595
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 13:43 schreef James1988 het volgende:

[..]
Nou ja, de "discussie" begon al met een niet onderbouwde oneliner. :P
Het is in deze topic algemeen bekend dat dingen als The Beeching Cuts desastreuze gevolgen hebben voor de gezondheid van je infrastructuur en mobiliteitsprogramma's. Juist dát doodslaan met een nutteloze grafiek over reizigersaantallen zegt helemaal niets, daarvoor moet je een complexe vergelijking gaan maken met andere landen waarin die situatie niet aan de hand was en compenseren voor allerlei factoren. Die grafiek zegt minder dan niets in dit geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190775037
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is in deze topic algemeen bekend dat dingen als The Beeching Cuts desastreuze gevolgen hebben voor de gezondheid van je infrastructuur en mobiliteitsprogramma's. Juist dát doodslaan met een nutteloze grafiek over reizigersaantallen zegt helemaal niets, daarvoor moet je een complexe vergelijking gaan maken met andere landen waarin die situatie niet aan de hand was en compenseren voor allerlei factoren. Die grafiek zegt minder dan niets in dit geval.
reizigersaantallen afgezet tegenover miles of track zou dan wel nuttiger zijn :Y
dag
  maandag 30 december 2019 @ 18:11:12 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190775538
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is in deze topic algemeen bekend dat dingen als The Beeching Cuts desastreuze gevolgen hebben voor de gezondheid van je infrastructuur en mobiliteitsprogramma's. Juist dát doodslaan met een nutteloze grafiek over reizigersaantallen zegt helemaal niets, daarvoor moet je een complexe vergelijking gaan maken met andere landen waarin die situatie niet aan de hand was en compenseren voor allerlei factoren. Die grafiek zegt minder dan niets in dit geval.
De 'discussie' begon met een oneliner over 'een grote bende' als gevolg van privatisering. Da's niet helemaal waar. Het is er momenteel wel een bende, dat klopt, maar de oorzaken daarvan zijn veel complexer dan "ligt aan de privatisering, bring back British Rail".

Zo zijn er geschillen tussen werkgevers en werknemers (een gevolg van contracten tussen vervoerder en overheid), is er in sommige streken sprake van personeelstekorten als gevolg van een einde aan 'rest day working', en worden vervoerders contractueel gedwongen tot het leveren van treindiensten die de infrastructuur helemaal niet aankan.

Voeg daar een twijfelende overheid aan toe, of een overheid die eerder gedane beloftes niet naleeft, en het drama is compleet. Er moeten dingen in Engeland veranderen, zoveel is duidelijk. Maar een hernationalisering lijkt mij niet de oplossing, dat zou de problemen volgens mij alleen nog maar groter maken :)
pi_190775780
Nou ja privatisering is dus wel kut, maar de puinzooi die British Rail ervan maakte als monopolist lijkt natuurlijk helemaal nergens op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190776092
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja privatisering is dus wel kut, maar de puinzooi die British Rail ervan maakte als monopolist lijkt natuurlijk helemaal nergens op.
Privatisering is niet slecht, concessiehouders stellen echter niet de juiste eisen aan een concessie. I&W kan gewoon eisen dat het HRN single check-in check-out moet faciliteren met de rest, of dat alle OV-reizen single check-in vereisen. Dit vraagt samenwerking met de 'regio' en hier loopt het vaak mis. 13 op de rots en allemaal willen ze de sterkste zijn.
  maandag 30 december 2019 @ 18:42:35 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190776361
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja privatisering is dus wel kut,
Het is niet de oplossing voor alle problemen die sommige vrijemarktvoorstanders denken dat het is. In sectoren als bijvoorbeeld telecom werkt het prima, maar spoor is een heel andere materie.
quote:
maar de puinzooi die British Rail ervan maakte als monopolist lijkt natuurlijk helemaal nergens op.
Tsja, British Rail had te maken met teruglopende reizigersaantallen (o.a. door de toename van privé-autobezit, de aanleg van veel motorways) en een chronisch gebrek aan geld. Daaruit kwamen soms creatieve oplossingen zoals de Pacers, of het splitsen van bestaande DMUs in kleinere units, maar al met al was het geen vetpot.

Dat de Britse overheid besloot dat daar wat aan moest gebeuren was duidelijk. Of het destijds gekozen model nog altijd de juiste oplossing is valt te bezien - de Britten zijn bezig met een onderzoek maar het wachten is nog op een duidelijk aanvalsplan.
pi_190779270
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Privatisering is niet slecht, concessiehouders stellen echter niet de juiste eisen aan een concessie. I&W kan gewoon eisen dat het HRN single check-in check-out moet faciliteren met de rest, of dat alle OV-reizen single check-in vereisen. Dit vraagt samenwerking met de 'regio' en hier loopt het vaak mis. 13 op de rots en allemaal willen ze de sterkste zijn.
Het gaat om iets wat niet per definitie een concurrentiepositie moet hebben. Het is een nutsvoorziening en een zeer goedkope manier van files bestrijden. Concurrentie op nutsvoorzieningen is iets waar ik principieel niet achter sta.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190780167
De enige vorm van concurrentie die ik heb mogen ervaren is in Italië tussen Italo en FS.
  dinsdag 31 december 2019 @ 12:19:00 #188
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190802116
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:56 schreef Yreal het volgende:
Ligt het nou aan mij of volgt Nsinternationaal inmiddels redelijk netjes de prijzen van bahn.de?
In grote lijnen wel ja. Ik heb een paar maanden geleden een Europa Sparpreis gekocht van Nederland naar Zwitserland. Gek genoeg kon ik op bahn.de voor exact dezelfde prijs slechts een 'supersparpreis' krijgen. Als ik dan de keuze heb dan doe mij maar de reguliere 'Europa Sparpreis' mét mogelijkheid tot annuleren. :s)

Jammer genoeg kreeg ik bij een reis Duitsland-Zwitserland dan weer wel exact dezelfde voorwaarden/tarieven. -edit- Aandachtspunt is wel dat bahn.de enkel in couponcodes terugbetaald bij annuleren. Daar zit dus ook een verschil in. Ik meen dat bahn.de in sommige gevallen een tientje inhoudt als annuleringfee, en NS dan weer ¤19,- maar het geld wel daadwerkelijk overmaakt.

Nadeel van de NS website vind ik overigens dat de boekingsmodule vrijwel geen keuzemogelijkheden heeft qua het beïnvloeden van de overstaptijd, type trein enz. Op bahn.de kun je door her en der wat 'trucs' uit te halen een goedkoper ticket krijgen. In het verleden heb ik zo wel eens een ticket gekocht met een tussenstop van 18 uur. :+ En ik wil bijvoorbeeld komend voorjaar nog een reis boeken naar Duitsland, en standaard krijg ik dan een overstap IC<->IC aangeboden. Als ik vervolgens op bahn.de vanaf dat overstap-station aangeef dat ik vanaf daar enkel met regionale treinen verder wil krijg ik ineen keer een voordeliger tarief. 8)7 Alleen zal de NS boekingsmodule dat sowieso nooit tonen. :( En voor de NS heb ik dan weer een couponcode voor tien euro korting. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 31-12-2019 12:25:33 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_190802696
De champagne staat koud, de oliebollen warm, de ledematen van de zwakzinnigen vliegen in de rondte, het is weer tijd voor het JAAROVERZICHT *O*

1. Varna (Bulgarije), 25 januari. Een prachtige e-loc komt met twee rijtuigen zojuist binnen vanuit Plovdiv.


2. Zwolle, 23 februari. Loc 1759 aan de staart van een sprinter naar Amersfoort.


3. North Queensferry (Schotland), 1 maart. DMU 158 736 maakt zich klaar om de Forth Bridge te gaan oversteken, de grootste spoorbrug ter wereld. Deze brug hebben we met een bezoek vereerd ter gelegenheid van de traditionele PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde.


4. Maastricht, 13 april. Klassiekske 697 is zojuist binnengekomen uit Liège-Guillemins.


5. Zutphen, 17 mei. Twee stellen SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) staan te wachten op de dingen die komen gaan.


6. Dortmund Hbf (Duitsland), 8 juni. Een PESA Shark en een Stadler Flirt staan klaar op de buurtperrons. Wij namen de Shark naar Lüdenscheid.


7. Vilnius (Litouwen), 7 juli. Op het station van de Litouwse hoofdstad is een soort spoorwegmuseumpje bij elkaar gerangeerd.


8. Nice Gare CP (Frankrijk), 26 augustus. Twee railskelters (waarvan minimaal 1 met handgeschakelde versnellingsbak) staan klaar om weer de Pré-Alpes du Sud in te rijden richting Digne.


9. Hannover Hbf (Duitsland), 8 september. Twee Intercities met Dosto-materieel.


10. Zwolle, 2 oktober. Inmiddels is het dubbeldeksmat van februari in de sprinter naar Amersfoort vervangen door de SNG van mei.


11. Deventer, 16 november. Stoomloc 23 071 staat klaar om Sinterklaas en de roetveegpieten vanuit "Spanje" naar Apeldoorn te gaan brengen, waar ze verwacht worden voor de Nationale Intocht.


12. Düsseldorf Hbf (Duitsland), 30 december. ICE 4611 is zojuist vanuit Nederland aangekomen en heeft uw schrijver afgezet voor een fijn dagje op de kerstmarkten.


Fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en reislustig Nieuwjaar allen *O*

Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190802892
Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal!

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 31-12-2019 15:23:14 ]
dag
pi_190804344
Kan je met een OV fiets van een station naar een ander station fietsen? Ik overweeg, bij gebrek aan OV vannacht, om na de jaarwisseling van Maastricht naar Sittard te fietsen :')
pi_190804525
Dat kan zeker, maar je betaalt een toeslag. Ik meen 10¤
  Redactie Sport dinsdag 31 december 2019 @ 13:50:41 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190804554
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:49 schreef Viezze het volgende:
Dat kan zeker, maar je betaalt een toeslag. Ik meen 10¤
Klopt idd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190804856
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:44 schreef J.B. het volgende:
Kan je met een OV fiets van een station naar een ander station fietsen? Ik overweeg, bij gebrek aan OV vannacht, om na de jaarwisseling van Maastricht naar Sittard te fietsen :')
Morgen terugfietsen! (Y)
  dinsdag 31 december 2019 @ 14:10:47 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190805164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:49 schreef Viezze het volgende:
Dat kan zeker, maar je betaalt een toeslag. Ik meen 10¤
Maar dit kan volgens mij alleen bij bemande stallingen. Stallingen waar je kluizen hebt ed kon dat volgens mij niet
pi_190805176
In Amersfoort staan de 1700 loc's en de stuurstandrijtuigen van de DDM-1 vloot opgeslagen voor eventuele verkoop. Dat is de Rijtuigenloods neem ik dan aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190807225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dit kan volgens mij alleen bij bemande stallingen. Stallingen waar je kluizen hebt ed kon dat volgens mij niet
Vannacht is er toch niets bemand? :@
dag
  dinsdag 31 december 2019 @ 15:27:08 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_190807355
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Amersfoort staan de 1700 loc's en de stuurstandrijtuigen van de DDM-1 vloot opgeslagen voor eventuele verkoop. Dat is de Rijtuigenloods neem ik dan aan.
[ afbeelding ]
Wat is het nut van het splitsen van die stammen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 december 2019 @ 15:27:56 #199
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_190807383
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2019 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
De champagne staat koud, de oliebollen warm, de ledematen van de zwakzinnigen vliegen in de rondte, het is weer tijd voor het JAAROVERZICHT *O*

1. Varna (Bulgarije), 25 januari. Een prachtige e-loc komt met twee rijtuigen zojuist binnen vanuit Plovdiv.
[ afbeelding ]

2. Zwolle, 23 februari. Loc 1759 aan de staart van een sprinter naar Amersfoort.
[ afbeelding ]

3. North Queensferry (Schotland), 1 maart. DMU 158 736 maakt zich klaar om de Forth Bridge te gaan oversteken, de grootste spoorbrug ter wereld. Deze brug hebben we met een bezoek vereerd ter gelegenheid van de traditionele PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde.
[ afbeelding ]

4. Maastricht, 13 april. Klassiekske 697 is zojuist binnengekomen uit Liège-Guillemins.
[ afbeelding ]

5. Zutphen, 17 mei. Twee stellen SNG (Sprinter Nieuwe Generatie) staan te wachten op de dingen die komen gaan.
[ afbeelding ]

6. Dortmund Hbf (Duitsland), 8 juni. Een PESA Shark en een Stadler Flirt staan klaar op de buurtperrons. Wij namen de Shark naar Lüdenscheid.
[ afbeelding ]

7. Vilnius (Litouwen), 7 juli. Op het station van de Litouwse hoofdstad is een soort spoorwegmuseumpje bij elkaar gerangeerd.
[ afbeelding ]

8. Nice Gare CP (Frankrijk), 26 augustus. Twee railskelters (waarvan minimaal 1 met handgeschakelde versnellingsbak) staan klaar om weer de Pré-Alpes du Sud in te rijden richting Digne.
[ afbeelding ]

9. Hannover Hbf (Duitsland), 8 september. Twee Intercities met Dosto-materieel.
[ afbeelding ]

10. Zwolle, 2 oktober. Inmiddels is het dubbeldeksmat van februari in de sprinter naar Amersfoort vervangen door de SNG van mei.
[ afbeelding ]

11. Deventer, 16 november. Stoomloc 23 071 staat klaar om Sinterklaas en de roetveegpieten vanuit "Spanje" naar Apeldoorn te gaan brengen, waar ze verwacht worden voor de Nationale Intocht.
[ afbeelding ]

12. Düsseldorf Hbf (Duitsland), 30 december. ICE 4611 is zojuist vanuit Nederland aangekomen en heeft uw schrijver afgezet voor een fijn dagje op de kerstmarkten.
[ afbeelding ]

Fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en reislustig Nieuwjaar allen *O*

Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Mooi overzicht weer. ^O^
  dinsdag 31 december 2019 @ 16:14:13 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190808701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 15:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Vannacht is er toch niets bemand? :@
Vannacht hoeft er ook niets ingeleverd te worden? Dat komt morgen wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')