abonnement Unibet Coolblue
pi_190627255
Donderdag 19 december ging de Bvk van de 7208 van Maastricht naar het Spoorwegmuseum, opgehaald door de 1312.
wat een tof treintje zo.
foto van Mitchell
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:52:32 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190630592
Wat beelden uit vervlogen tijden:

Den Haag - Roosendaal in 1992 (dus nog met het Rotterdams luchtspoor):

En IJmuiden - Amsterdam - IJmuiden in 1997:
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 december 2019 @ 19:58:00 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190633967
Toen ik net de wereld ging ontdekken met mijn OV-studentenkaart *O* Jammer dat ik dat IJmuidenstukje nooit gedaan heb :{ Nu is het een fietspad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 december 2019 @ 20:11:55 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190634150
die eerste @ 8:20 :D Fietser over het schouwpad :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 24-12-2019 20:27:36 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190634185
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Bier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 december 2019 @ 20:24:36 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190634327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Van hetzelfde (ja, ik voel me aangesproken )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:30:42 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190634411
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
die eerste @ 8:20 :D Fietser over het schouwpad :')
Met hondje ook nog he _O-
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:57:51 #110
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190634747
Tussen HS en Dordrecht is gewoon elk station geheel herbouwd! Niet zo heel raar natuurlijk omdat het van twee- naar viersporig is gegaan, maar toch. Er is een hoop veranderd op dat traject.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik als jochie met m'n vader ging kijken bij het afbreken van het luchtspoor. Nu voel ik me toch oud worden...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 december 2019 @ 21:01:11 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190634807
Delft Zuid is nog goeddeels hetzelfde hoor, al duurt dat ook niet lang meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190634991
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Jij ook dikkie ❤
  Moderator dinsdag 24 december 2019 @ 21:18:46 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190635093
Fijne vreetdagen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 24 december 2019 @ 21:26:14 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190635238
Joe *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 december 2019 @ 22:12:48 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190636082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:52 schreef James1988 het volgende:
Wat beelden uit vervlogen tijden:

Den Haag - Roosendaal in 1992 (dus nog met het Rotterdams luchtspoor):
Tof om te zien hoe het allemaal veranderd is. Toen kon de trein tussen Vage Zwaluwe en Zevenbergen nog wel doorkarren. Echt ongelooflijk hoe lang daar al een snelheidsbeperking van 80 km/h in het spoor zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190636821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Delft Zuid is nog goeddeels hetzelfde hoor, al duurt dat ook niet lang meer.
Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS. :+
So we just called him Fred too
pi_190638471


[ Bericht 100% gewijzigd door renwan op 25-12-2019 00:57:43 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 25 december 2019 @ 23:22:08 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190653240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:48 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS. :+
Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190656299
quote:
3s.gif Op woensdag 25 december 2019 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?
"Bouwput" is het eerste wat in mij opkomt.
So we just called him Fred too
  donderdag 26 december 2019 @ 16:39:16 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190664312
Op 12 december jongstleden is er een rit geweest van Coevorden naar Nordhorn met een LINT-41 van de Bentheimer Eisenbahn, waarbij allerlei politici aan boord waren. Het was een Sonderfahrt in het kader van reactivering voor personenvervoer van die spoorlijn, en ook voor een doortrekking naar Emmen.

De kogel is nog niet door de kerk maar de vooruitzichten zijn gunstig. In Q1 2020 wordt er een definitieve kosten/batenanalyse verwacht. Duitse overheden hebben het geld in principe al klaarliggen, ProRail is nog aan het uitrekenen wat het allemaal moet kosten.

Als alle seinen op groen gaan zou er in 2025 een directe trein van Emmen naar Bad Bentheim moeten rijden.

Filmpje en meer: https://www.rtvdrenthe.nl(...)binding-Emmen-Rheine
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 17:01:52 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190664576
Gaaf, met een overstap naar Berlin :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 december 2019 @ 14:11:58 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190679107
Hoe zit het trouwens met de Friesenbrücke? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 december 2019 @ 14:21:44 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190679442
Die zou eind 2024 weer open moeten gaan.

https://www.ovmagazine.nl/2019/05/twee-treinen-per-uur-1610/
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 december 2019 @ 14:23:03 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190679498
cool. Ik had allang niet meer de illusie dat dat ooit nog ging gebeuren eigenlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 27 december 2019 @ 15:15:10 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190680916
Nog een recent bericht (van vorige week): https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke328.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:23:29 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190681153
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
pi_190681175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
Hij maakt ook wel aardige filmpjes :Y
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:58 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190703092
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190706560
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
van kwaad naar erger :D
pi_190707944
Ik wens ze veel sterkte met het spul :P
  zaterdag 28 december 2019 @ 15:43:58 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190708033
Lekker toegankelijk ook :D
pi_190708305
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 16:13:32 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190709017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 15:52 schreef Fred2 het volgende:
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190709428
Als ze alle SGMmen nou morgen overnemen krijgen ze nog korting ook :Y
pi_190709497
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Nog altijd beter dan geen trein ;)
So we just called him Fred too
pi_190718683
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:21:02 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_190721932
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_190722745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Lokale kranten, maar dan moet je vaak dus de nog-niet-ingescande lokale meuk kunnen krijgen. Ik weet dat in Deventer, het Deventer Dagblad soms bij bepaalde mensen die de krant al 40 jaar bewaarden thuis kwamen omdat hun eigen archieven niet eens compleet zijn. Jammer. En das dan toch al voor je gevoel de "moderne tijd". Maar ja, beeld en camera's werden pas echt betaalbaas rond 2003 en digitalisering was ook rond die tijd wel aan de hand.
Bier.
pi_190723343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
In die tijd duurde het maken van foto's langer dan het bergen van slachtoffers en materiaal.
So we just called him Fred too
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 23:53:21 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190725520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Mwoah, op de Vechtdallijn zitten ze nou ook niet zo ruim in de treinstellen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 10:53:29 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
In Limburg schijnt Arriva nog wat elektrisch materieel over te hebben, maar ja Qbuzz en Arriva staan tegenover elkaar in de rechtszaal, dus Arriva zal niet happig zijn op het uitlenen ervan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 december 2019 @ 11:14:51 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190732812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190732859
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
:')
  zondag 29 december 2019 @ 11:27:47 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190733044
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
pi_190733251
Het is eigenlijk overal wel wat met aanbestedingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 december 2019 @ 11:44:54 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190733373
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar" en vervoerders blijven zeggen "jamaar voor zo'n duur gaan wij geen investeringen doen want dat verdienen we nooit terug" zal het nooit wat worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:51:38 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190733512
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar"
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190733532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Als Arriva was gebleven hadden ze vast niet de treinen zo kwalitatief behandeld.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 december 2019 @ 12:06:12 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190733826
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
De concessieverleners zijn toch de overheid? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 12:07:22 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190733859
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.

De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 december 2019 @ 12:09:58 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_190733923
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.

De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?

Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 12:19:19 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190734180
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?

Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Je kunt altijd met zaken komen als verplicht overnemen van materieel en dergelijke. Het is aan de aanbesteder om met dit soort zaken te komen.

En als de eisen onredelijk zijn schrijft niemand zich in. Dat komt af en toe voor.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190734208
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht is dat ook de reden dat er aan het einde van een concessie consessies gedaan worden aan het onderhoud, je pompt immers geld ergens in, wat je uiteindelijk niet meer terugziet op je bankrekening.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')