Van hetzelfde (ja, ik voel me aangesproken )quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Met hondje ook nog hequote:Op dinsdag 24 december 2019 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
die eerste @ 8:20 Fietser over het schouwpad
Jij ook dikkie ❤quote:Op dinsdag 24 december 2019 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijne kerstdagen stelletje medeautisten <3
Tof om te zien hoe het allemaal veranderd is. Toen kon de trein tussen Vage Zwaluwe en Zevenbergen nog wel doorkarren. Echt ongelooflijk hoe lang daar al een snelheidsbeperking van 80 km/h in het spoor zit.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:52 schreef James1988 het volgende:
Wat beelden uit vervlogen tijden:
Den Haag - Roosendaal in 1992 (dus nog met het Rotterdams luchtspoor):
Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Delft Zuid is nog goeddeels hetzelfde hoor, al duurt dat ook niet lang meer.
Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?quote:Op dinsdag 24 december 2019 22:48 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Delft Zuid bestaat al zeker 9 dagen niet meer volgens NS.
"Bouwput" is het eerste wat in mij opkomt.quote:Op woensdag 25 december 2019 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind je dat "geheel herbouwd" of "goeddeels hetzelfde"?
Hij maakt ook wel aardige filmpjesquote:Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:
Die bus rijdt 1x/2 uur.
van kwaad naar ergerquote:Op zaterdag 28 december 2019 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.
https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net nietquote:Op zaterdag 28 december 2019 15:52 schreef Fred2 het volgende:
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
Nog altijd beter dan geen treinquote:Op zaterdag 28 december 2019 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Lokale kranten, maar dan moet je vaak dus de nog-niet-ingescande lokale meuk kunnen krijgen. Ik weet dat in Deventer, het Deventer Dagblad soms bij bepaalde mensen die de krant al 40 jaar bewaarden thuis kwamen omdat hun eigen archieven niet eens compleet zijn. Jammer. En das dan toch al voor je gevoel de "moderne tijd". Maar ja, beeld en camera's werden pas echt betaalbaas rond 2003 en digitalisering was ook rond die tijd wel aan de hand.quote:Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
In die tijd duurde het maken van foto's langer dan het bergen van slachtoffers en materiaal.quote:Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Mwoah, op de Vechtdallijn zitten ze nou ook niet zo ruim in de treinstellen.quote:Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
In Limburg schijnt Arriva nog wat elektrisch materieel over te hebben, maar ja Qbuzz en Arriva staan tegenover elkaar in de rechtszaal, dus Arriva zal niet happig zijn op het uitlenen ervan.quote:Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Jeej leve de versplintering.quote:Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
quote:Op zondag 29 december 2019 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jeej leve de versplintering.
Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?quote:Op zondag 29 december 2019 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar"
Als Arriva was gebleven hadden ze vast niet de treinen zo kwalitatief behandeld.quote:Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
De concessieverleners zijn toch de overheid?quote:Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.quote:Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?quote:Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.
De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
Je kunt altijd met zaken komen als verplicht overnemen van materieel en dergelijke. Het is aan de aanbesteder om met dit soort zaken te komen.quote:Op zondag 29 december 2019 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?
Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |