abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2019 @ 15:23:29 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190681153
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
pi_190681175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:


Die bus rijdt 1x/2 uur.
Hij maakt ook wel aardige filmpjes :Y
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:58 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190703092
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190706560
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.

https://www.ad.nl/dordrec(...)delingelijn~ae46ba52
van kwaad naar erger :D
pi_190707944
Ik wens ze veel sterkte met het spul :P
  zaterdag 28 december 2019 @ 15:43:58 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190708033
Lekker toegankelijk ook :D
pi_190708305
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 december 2019 @ 16:13:32 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190709017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 15:52 schreef Fred2 het volgende:
Volgens mij staat er nog ergens een ruime 2 kilometer aan DM90 niks te doen.
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190709428
Als ze alle SGMmen nou morgen overnemen krijgen ze nog korting ook :Y
pi_190709497
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2019 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die halen de rijtijden van het ICM zelfs net niet
Nog altijd beter dan geen trein ;)
So we just called him Fred too
pi_190718683
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:21:02 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_190721932
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_190722745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Lokale kranten, maar dan moet je vaak dus de nog-niet-ingescande lokale meuk kunnen krijgen. Ik weet dat in Deventer, het Deventer Dagblad soms bij bepaalde mensen die de krant al 40 jaar bewaarden thuis kwamen omdat hun eigen archieven niet eens compleet zijn. Jammer. En das dan toch al voor je gevoel de "moderne tijd". Maar ja, beeld en camera's werden pas echt betaalbaas rond 2003 en digitalisering was ook rond die tijd wel aan de hand.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190723343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
In die tijd duurde het maken van foto's langer dan het bergen van slachtoffers en materiaal.
So we just called him Fred too
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 23:53:21 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190725520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Mwoah, op de Vechtdallijn zitten ze nou ook niet zo ruim in de treinstellen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 10:53:29 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190732415
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
In Limburg schijnt Arriva nog wat elektrisch materieel over te hebben, maar ja Qbuzz en Arriva staan tegenover elkaar in de rechtszaal, dus Arriva zal niet happig zijn op het uitlenen ervan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 december 2019 @ 11:14:51 #142
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190732812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190732859
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jeej leve de versplintering.

Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
:')
  zondag 29 december 2019 @ 11:27:47 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190733044
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
pi_190733251
Het is eigenlijk overal wel wat met aanbestedingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 29 december 2019 @ 11:44:54 #146
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190733373
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar" en vervoerders blijven zeggen "jamaar voor zo'n duur gaan wij geen investeringen doen want dat verdienen we nooit terug" zal het nooit wat worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:51:38 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190733512
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar"
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190733532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende:
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Als Arriva was gebleven hadden ze vast niet de treinen zo kwalitatief behandeld.
  zondag 29 december 2019 @ 12:06:12 #149
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190733826
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
De concessieverleners zijn toch de overheid? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 december 2019 @ 12:07:22 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190733859
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.

De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')