ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
14 December 2019 - Vandaag even op reis gegaan voor een speciale trein van Goch naar Königswinter, die getrokken zou worden door de 218 105 en vervangen werd door de rode NeSA 218 155. Maar omdat de 218 105 tóch op tijd rijvaardig zou zijn, werd alsnog de 218 105 ingezet voor de trein.
Tussen Geldern en Kerken werd deze trein opgewacht, waar inmiddels een heerlijk zonnetje was ontstaan. Wonderlijk, want drie kwartier daarvoor regende het nog en was het nog enorm bewolkt. Voor ons was dit natuurlijk mooi, en zodoende kon de trein in een fraai zonnetje vastgelegd worden.
Nu.nl heeft weer eens de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
"Vanaf zondag geldt er een nieuwe dienstregeling in het openbaar vervoer. Bij de NS rijden er op diverse trajecten meer treinen. Het spoorboekje is in tegenstelling tot voorgaande jaren niet meer per minuut ingedeeld, maar per tien minuten.
Het voordeel van deze indeling is dat de treinenloop nog nauwkeuriger kan worden ingepast en er "weer wat ruimte op het drukke Nederlandse spoor" gecreëerd wordt, aldus spoorbeheerder ProRail. [...]" Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)-dienstregeling.html
Althans, ik mag toch hopen dat de persvoorlichters in ieder geval nog wel weten dat ze 'plannen in tiende van een minuut' (= 6 seconden) moeten spinnen. En niet plannen in tien minuten.
[ Bericht 6% gewijzigd door Eix op 15-12-2019 08:50:23 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zondag 15 december 2019 08:39 schreef Eix het volgende: Althans, ik mag toch hopen dat de persvoorlichters in ieder geval nog wel weten dat ze 'plannen in tiende van een minuut' (= 6 seconden) moeten spinnen. En niet plannen in tien minuten.
Op Alkmaar was het flink druk. Bij binnenkomst stonden al aardig wat statieven op de perrons. Zodra de trein eenmaal de deuren opende stormde de menigte naar spoor 1. Tussen de mensenmassa zag ik een verslaggever van Geenstijl met cameraploeg. Vermoedelijk filmde deze de jongen die helemaal idolaat van treinen was, en van NS een ticket kreeg voor de rit. Zelf was ik niet mee met de rit, NS wou mij gisteravond laat nog wel een ticket sturen. Er waren al andere plannen gemaakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
Dit en het vervolgens bijvoorbeeld wel doodnormaal vinden dat mensen met een dikke telelens achter elkaar aan hollen om een vogeltje te kieken.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
De journalist in kwestie noemt zich op twitter Leusdendeskundige. Dat klinkt alsof hij toch íets moet hebben met niche-hobbys. En zijn idee dat vrouwen geen beta-hobby kunnen hebben vind ik ook vreemd.
De journalist in kwestie noemt zich op twitter Leusdendeskundige. Dat klinkt alsof hij toch íets moet hebben met niche-hobbys. En zijn idee dat vrouwen geen beta-hobby kunnen hebben vind ik ook vreemd.
Dat klinkt vooral als iemand die allergisch is voor de buitenkant van het kombord. Prima, wees vooral de Deskundige van Leusden en hou je bek over de rest van het heelal
Dat klinkt vooral als iemand die allergisch is voor de buitenkant van het kombord. Prima, wees vooral de Deskundige van Leusden en hou je bek over de rest van het heelal
wellicht dat Hago die plek lastig kan reinigen. ik zie namelijk zeer veel treinen die boven op de kop graffiti hebben. dat blijft voor zover ik kan zien vaak zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Moeilijk bereikbare plek, lijkt me. Vanaf de zijkant (reinigingsperron) kun je er niet bij, dan moet je er al voor gaan staan met een ladder ofzo. En dan kom je weer in de buurt van de bovenleiding.
wat is dit nu weer voor gezeik. Natuurlijk KUN je dat schoonmaken als je daar even een laddertje en een emmertje tegenaan zet. Of je scheurt hem door de wasstraat. Moeilijke plek denk ff na James
Want jij denkt dat je zomaar even een laddertje voor een trein mag neerzetten, erop klautert, en vlakbij de bovenleiding die loc gaat poetsen? Dat mag niet vriend.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
Op zondag 15 december 2019 21:59 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn natuurlijk wasinrichtingen voor treinen he vriend. En die kunnen elk plekje van de trein wassen.
Ja, een gewoon sopje verwijdert natuurlijk alle graffiti Graffiti is iets hardnekkiger dan gewoon vuil he.
een van de eerste hits op google:
quote:
Methodes graffiti verwijderen Om graffiti te verwijderen zijn er verschillende methodes ontwikkeld. Het hangt namelijk af van welk soort graffiti er is gebruikt en de ondergrond waarop gespoten is. We maken onderscheid tussen:
stoomcleanen reinigingsmiddel stralen De specialist kan per situatie bepalen welke methode het beste is.
Stoomcleanen Bij graffiti verwijderen door middel van stoomcleanen wordt water verhit tot wel 150 graden. Vervolgens wordt er met een hoge druk de stoom tegen de gevel gespoten, waardoor de verf oplost. Dit is de meest gemakkelijke manier om graffiti te verwijderen. Omdat sommige graffiti te sterk is voor deze methode kan het niet in elke situatie worden toegepast.
Gebruik van reinigingsmiddel Als graffiti verwijderen niet mogelijk is door middel van stoomcleanen, is het noodzaak dat er reinigingsmiddel aan te pas komt. Dit is van toepassing wanneer er meerdere lagen graffiti over elkaar heen zijn gespoten of als de verf hardnekkig is. Bij het reinigen met reinigingsmiddel is het belangrijk dat er rekening met de ondergrond wordt gehouden, deze wordt namelijk aangetast als er verkeerde reinigingsmiddelen op worden gebruikt.
Stralen De meest hardnekkig vorm van graffiti verwijderen is stralen, hierbij wordt een straalmiddel zoals zand of fijne steentjes aan het water toegevoegd. Dit wordt in een spuit gedaan en hiermee wordt de graffiti van de muur gespoten. Door dit door een specialist te laten doen, weet u zeker dat er geen schade aan uw gevel ontstaat.
https://www.gevelreinigin(...)raffiti-verwijderen/ en zo is er nog wel meer over te vinden. Graffiti is iig niet zomaar verwijderd door even langs de wasstraat te gaan of er een sopje overheen te halen.
gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt. echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.
ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 15 december 2019 22:20 schreef spectrumanalyser het volgende: gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt. echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.
ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Mijn voorbeeld was dan ook alleen bedoeld om aan te geven dat graffiti niet zomaar verwijderd is, ongeacht de ondergrond.
kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden. weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Op zondag 15 december 2019 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende: kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden. weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje
Op maandag 16 december 2019 08:39 schreef Hi_flyer het volgende: Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje
This just in: het contract dat Transport ScotRail aan Abellio ScotRail heeft gegund wordt voortijdig beëindigd. Reden hiervoor is het meermaals niet halen van de gestelde doelen over punctualiteit en afgeschafte treinen. Het contract zou oorspronkelijk lopen tot 31 maart 2025, maar wordt nu dus 3 jaar eerder beëindigd.
Abellio ScotRail rijdt sinds 1 april 2015 vrijwel alle treinen in Schotland.
Op woensdag 18 december 2019 17:49 schreef James1988 het volgende: This just in: het contract dat Transport ScotRail aan Abellio ScotRail heeft gegund wordt voortijdig beëindigd. Reden hiervoor is het meermaals niet halen van de gestelde doelen over punctualiteit en afgeschafte treinen. Het contract zou oorspronkelijk lopen tot 31 maart 2025, maar wordt nu dus 3 jaar eerder beëindigd.
Abellio ScotRail rijdt sinds 1 april 2015 vrijwel alle treinen in Schotland.
Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft:
quote:
NS-dochter Abellio rijdt vanaf 2022 niet meer in Schotland.Het contract met Transport Scotland,dat liep vanaf 2015, wordt niet verlengd.
NS zegt dat het graag in Schotland was gebleven,maar niet tegen elke prijs.Tot nu toe lijdt NS in Schotland verlies.
Meegespeeld heeft een onderzoek naar het functioneren van de geprivatiseerde spoormarkt in het Verenigd Koninkrijk. Hoge prijzen en telkens veranderende dienstregelingen leiden tot frustratie bij het publiek.De NS-dochter blijft rijden bij Manchester,Liverpool en Newcastle.Ook verzorgt Abellio een deel van het busvervoer in Londen.
Abellio is in het VK inmiddels in een flink aantal gebieden actief... en overal is er wel gedonder.
De nieuwe treinen die Greater Anglia heeft besteld zijn vertraagd, maar de bestaande vloot is deels al vertrokken. GA doet echter alsof alles in orde is, terwijl de resterende treinen steeds korter aan het worden zijn. Ook is er veel uitval en vertraging.
Bij West Midlands Trains / London Northwestern Railway is er een geschil met de vakbonden over de introductie van 'Driver Only Operation' (DOO, eenmansbediening), en daarnaast is de dienstverlening erg fragiel. Bij een verstoring stort alles als een kaartenhuis in elkaar.
Bij Merseyrail zijn er stakingen geweest over de introductie van DOO, al ging dit buiten Abellio om - daar is het de opdrachtgever (Merseytravel) die nieuwe treinen heeft besteld en die heeft besloten dat er DOO gereden moet worden.
En dan zijn er nog financiële uitdagingen, zo is er bij GA een bepaalde verdeelsleutel die bepaalt hoeveel Abellio ontvangt/betaalt a.g.v. de werkgelegenheid in Londen. DfT vindt dat Abellio meer moet gaan betalen omdat de werkgelegenheid in Londen goed is, maar GA ziet een teruggang in inkomsten omdat er minder mensen met hun treinen reizen.
Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende: Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.
Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende: Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Ja, goede vraag.
Bij een geschil met het personeel denk ik in eerste instantie 'dat ligt aan de vervoerder' maar het kan natuurlijk best zo zijn dat de vervoerder slechts uitvoert wat er in het contract staat (zie het geschil bij Southern, een paar jaar geleden).
Een ander probleem is dat er heel veel treindiensten worden gepland op de infrastructuur, die het allemaal maar net aankan. Als er dan wat instort is het meteen hommeles.
Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.
Het complexe zit 'm er vooral in dat de infrastructuur heel erg oud is, intensief wordt gebruikt, en dat er amper uitbreiding is. Een kleine storing zorgt vaak al voor ellende die nog urenlang na-ebt.
Verder is er sprake van meer versplintering dan hier, maar de gebieden die een vervoerder bedient zijn wel een heel stuk groter dan wat NS bedient. ScotRail bedient bijvoorbeeld 352 stations, dat zijn er meer dan NS in Nederland aandoet.
De plannormen zijn er minder streng waardoor het netwerk verder volgeplemt is dan we in Nederland gewend zijn. Ik heb wel eens een project voor Network Rail gedaan en je merkt ook dat de standaarden voor het functioneren van de infra veel lager zijn dan op eigenlijk het hele vaste land van Europa.
Een voorbeeld was de volgende uitspraak: "Waar je ook rekening mee moet houden is, dat als er veel wissels gelijktijdig om moeten, dit veel langzamer gaat omdat de spanning van de stroomvoorziening sterk zakt."
Naar Nederlandse standaarden is dan de stroomvoorziening onvoldoende. De Duitse bedrijven maken niet eens wisselmotoren die daar tegen kunnen. Dan heb ik het nog niet gehad over het handmatig bedienen van rijwegen op drukke punten. Iets wat in Nederland al 25 jaar niet meer gebeurd.
Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft: [..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Abellio had een concessie van 7 jaar, met een optionele verlenging tot 10 jaar. Je hebt vervolgens de situatie dat Abellio voor die drie jaar extra meer geld wil (ze hebben tot nu toe alleen maar verlies geleden op die concessie) en daarvoor dus met de Schotse overheid wil onderhandelen. De Schotse overheid is het daar niet mee eens en geeft geen verlenging aan Abellio. Britse kranten: "Contract will end early" of zelfs "Stripped of franchise". NOS: "NS stopt in 2022 in Schotland".
Ik ga dan persoonlijk toch liever voor dat neutralere NOS artikel.
Zucht... vorige week dinsdag had ik een Eurostar van Brussel naar Rotterdam. Die had dik twee uur vertraging (defect aan trein). Dus compensatie indienen.
Maar het gaat al mis bij een "9-cijferig ticket nummer" en een PNR (6 letters). Ondanks de aanwijzingen lukt het niet om langs de digitale aanvraag voor compensatie van Eurostar te komen. Dat is raar... Ik zie wel een DNR en CNR staan.
Iemand suggesties? Mailen heb ik al gedaan, maar ook dat heeft vertraging :|
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Hmmm, ja, hoeveel zegt dat. Gemiddelde aantal vertraging per reis/reiziger zegt meer.
Als je Flixbus van (geen idee of het bestaat) Groningen naar Parijs een kwartier later is, dan maakt dat niet zoveel uit. Als op diezelfde verbinding een IC Groningen-Zwolle vertraagd is, ben je als het mee zit 2 uur later.
Meestal is de bestemming van een Flixbus ook wel echt de eindbestemming toch?
Als je Flixbus van (geen idee of het bestaat) Groningen naar Parijs een kwartier later is, dan maakt dat niet zoveel uit. Als op diezelfde verbinding een IC Groningen-Zwolle vertraagd is, ben je als het mee zit 2 uur later.
Meestal is de bestemming van een Flixbus ook wel echt de eindbestemming toch?
Ik heb ook wel gehoord dat mensen écht lange afstanden reisden met meerdere overstappen. Als je dan je overstap mist, loopt je hele reis net zo goed in het honderd als met de trein.
Op vrijdag 20 december 2019 08:11 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn wat technische problemen waardoor mijn trein ineens alleen nog maar stapvoets kan rijden. Dan is Gouda - Den Haag nog een heel eind.
Op donderdag 19 december 2019 11:30 schreef Goverman het volgende: Zucht... vorige week dinsdag had ik een Eurostar van Brussel naar Rotterdam. Die had dik twee uur vertraging (defect aan trein). Dus compensatie indienen.
Maar het gaat al mis bij een "9-cijferig ticket nummer" en een PNR (6 letters). Ondanks de aanwijzingen lukt het niet om langs de digitale aanvraag voor compensatie van Eurostar te komen. Dat is raar... Ik zie wel een DNR en CNR staan.
Iemand suggesties? Mailen heb ik al gedaan, maar ook dat heeft vertraging :|
De PNR is het gedeelte dat onder de DNR staat (6 cijfers/letters), daarmee zou j de boekingsinformatie bij Eurostar zelf moeten kunnen ophalen en daarmee ook het ticketnummer moeten kunnen achterhalen.
Infrabel gaat in beroep tegen de uitspraak die de rechter heeft gedaan inzake de treinramp van Buizingen in 2010. Het bezwaar van Infrabel draait niet om de schuldvraag, maar Infrabel is van mening dat de inhoud van het vonnis zeer negatieve gevolgen heeft voor het uitvoeren van hun taken.
De SSN rijdt morgen van Rotterdam naar de kerstmarkt in Bonn. Vertrek vroeg uit Rotterdam, via Utrecht en Eindhoven naar Venlo en daar locwissel naar e-loc. Terugweg 's avonds precies andersom.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De SSN rijdt morgen van Rotterdam naar de kerstmarkt in Bonn. Vertrek vroeg uit Rotterdam, via Utrecht en Eindhoven naar Venlo en daar locwissel naar e-loc. Terugweg 's avonds precies andersom.
Even een suffe vraag: ik reis volgende week naar Leipzig, met een overstap van ongeveer een half uurtje in Hannover. Voor zowel tot Hannover als van Hannover naar Leipzig heb ik een gereserveerde plek en volgens mij dus ook Zugbindung. Mocht ik die overstap missen, pak ik dan gewoon de volgende trein of moet ik me dan nog melden bij de conducteur ofzo?
Op zaterdag 21 december 2019 00:55 schreef Fixers het volgende: Even een suffe vraag: ik reis volgende week naar Leipzig, met een overstap van ongeveer een half uurtje in Hannover. Voor zowel tot Hannover als van Hannover naar Leipzig heb ik een gereserveerde plek en volgens mij dus ook Zugbindung. Mocht ik die overstap missen, pak ik dan gewoon de volgende trein of moet ik me dan nog melden bij de conducteur ofzo?
Volgens mij kan de conducteur van de trein waar je in zit tot Hannover een stempeltje op je kaartje zetten. Of je meldt je bij het Reisezentrum daar. En als je een andere trein met een krappe overstap net haalt gewoon even bij de conducteur melden lijkt me.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Quote: Bord station Amersfoort in de aanbieding voor Serious Request
22-12-2019, 18:07
AMERSFOORT ,,De dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen is veranderd. En daarmee ook de naam station Amersfoort naar Amersfoort Centraal. Een eer die ze slechts met zes andere steden delen. Daar horen nieuwe stationsborden bij. Misschien is de laatste stop van een van de oude borden wel bij jou thuis", laat ProRail via Facebook weten.
Donderdag 19 december ging de Bvk van de 7208 van Maastricht naar het Spoorwegmuseum, opgehaald door de 1312. wat een tof treintje zo. foto van Mitchell
Tussen HS en Dordrecht is gewoon elk station geheel herbouwd! Niet zo heel raar natuurlijk omdat het van twee- naar viersporig is gegaan, maar toch. Er is een hoop veranderd op dat traject. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als jochie met m'n vader ging kijken bij het afbreken van het luchtspoor. Nu voel ik me toch oud worden...
Tof om te zien hoe het allemaal veranderd is. Toen kon de trein tussen Vage Zwaluwe en Zevenbergen nog wel doorkarren. Echt ongelooflijk hoe lang daar al een snelheidsbeperking van 80 km/h in het spoor zit.
[ Bericht 100% gewijzigd door renwan op 25-12-2019 00:57:43 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op 12 december jongstleden is er een rit geweest van Coevorden naar Nordhorn met een LINT-41 van de Bentheimer Eisenbahn, waarbij allerlei politici aan boord waren. Het was een Sonderfahrt in het kader van reactivering voor personenvervoer van die spoorlijn, en ook voor een doortrekking naar Emmen.
De kogel is nog niet door de kerk maar de vooruitzichten zijn gunstig. In Q1 2020 wordt er een definitieve kosten/batenanalyse verwacht. Duitse overheden hebben het geld in principe al klaarliggen, ProRail is nog aan het uitrekenen wat het allemaal moet kosten.
Als alle seinen op groen gaan zou er in 2025 een directe trein van Emmen naar Bad Bentheim moeten rijden.
Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:
Op vrijdag 27 december 2019 15:23 schreef James1988 het volgende: Ik zag laatst een video op YouTube waarin iemand de treinvervangende snelbus tussen Groningen en Leer eens heeft uitgeprobeerd met z'n Weekend Vrij-abonnement:
Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.
Op zaterdag 28 december 2019 12:14 schreef Peterselieman het volgende: Volgens het AD wil Qbuzz SGM testen op Dordrecht - Geldermalsen omdat de GTW's dringend toe zijn aan onderhoud. Arriva zou dat onderhoud in hun laatste periode te weinig uitgevoerd hebben.
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
Lokale kranten, maar dan moet je vaak dus de nog-niet-ingescande lokale meuk kunnen krijgen. Ik weet dat in Deventer, het Deventer Dagblad soms bij bepaalde mensen die de krant al 40 jaar bewaarden thuis kwamen omdat hun eigen archieven niet eens compleet zijn. Jammer. En das dan toch al voor je gevoel de "moderne tijd". Maar ja, beeld en camera's werden pas echt betaalbaas rond 2003 en digitalisering was ook rond die tijd wel aan de hand.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 28 december 2019 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik heb mijn site TIS3 weer eens nieuw leven ingeblazen. Inmiddels de meeste grote ongelukken uit de 19e eeuw al bondig beschreven, en ik stoom vrolijk door. Jammer dat er nauwelijks beeldmateriaal uit die tijd is, zelfs van bijvoorbeeld de rampen in Capelle aan den IJssel en Ruinerwold is niets te vinden.
In die tijd duurde het maken van foto's langer dan het bergen van slachtoffers en materiaal.
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Mwoah, op de Vechtdallijn zitten ze nou ook niet zo ruim in de treinstellen.
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
In Limburg schijnt Arriva nog wat elektrisch materieel over te hebben, maar ja Qbuzz en Arriva staan tegenover elkaar in de rechtszaal, dus Arriva zal niet happig zijn op het uitlenen ervan.
Op zaterdag 28 december 2019 21:05 schreef WcPot het volgende: Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Jeej leve de versplintering.
Oprotten met Qbuzz, gewoon hoofdnet NS en de zijlijnen aan Arriva. Niet moeilijker maken dan nodig.
Ja zolang concessieverleners blijven zeggen "maximaal 5 of 10 jaar" en vervoerders blijven zeggen "jamaar voor zo'n duur gaan wij geen investeringen doen want dat verdienen we nooit terug" zal het nooit wat worden.
Als het Arriva was gebleven kon je misschien nog treinen lenen van een andere concessie. Dat gaat nu ook niet meer nu Qbuzz heen en weer mag rijden op de MerwedeLingelijn.
Als Arriva was gebleven hadden ze vast niet de treinen zo kwalitatief behandeld.
Mogen ze wel langere consesies verstrekken van de overheid?
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.
De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.
De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?
Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.