abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190462424
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 19:48 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wil je zijn adres? Kun je een briefje schrijven. :+
Oh, het zag eruit alsof ik last van hem had. Nou, niet ZO veel last. Ik vind het wel jammer dat zulke mensen ook mogen bestaan ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 december 2019 @ 19:55:18 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190462543
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ben mee geweest met de rit ;)
Jouw mede-Tukker Julien was iig niet mee, want die is vandaag gefilmd in Groningen waar hij op bussenjacht was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190462602
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2019 19:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jouw mede-Tukker Julien was iig niet mee, want die is vandaag gefilmd in Groningen waar hij op bussenjacht was
is spotter-spotten het nieuwe Pokemon Go of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 december 2019 @ 19:58:47 #29
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190462632
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, het zag eruit alsof ik last van hem had. Nou, niet ZO veel last. Ik vind het wel jammer dat zulke mensen ook mogen bestaan ja.
Hij mag van mij best bestaan, maar een beetje meer fatsoen zou hem sieren.
pi_190462690
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 19:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hij mag van mij best bestaan, maar een beetje meer fatsoen zou hem sieren.
Ach ja, er is weer een stukje afgeraffeld, hij kan zijn billen vegen en door met zijn leven. Is het as we speak allang weer vergeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 december 2019 @ 20:01:38 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190462700
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

is spotter-spotten het nieuwe Pokemon Go of zo?
nee joh. Op rtv-noord staat een bericht over hem. De regionale omroep is met hem meegereden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190463564
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee joh. Op rtv-noord staat een bericht over hem. De regionale omroep is met hem meegereden
Oh leuk. Heb ik ook weleens gehad :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190463917
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:12 schreef Zilverberk het volgende:
Is er nog iemand vanmorgen in A'foort geweest wegens afscheid van de eerste dubbeldekker?
https://www.ad.nl/amersfo(...)laatst-weg~a5ab4d23/
Kheb em laatst gewassen, telt dat ook?
  Redactie Sport zondag 15 december 2019 @ 20:43:58 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190463994
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:41 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Kheb em laatst gewassen, telt dat ook?
Had je de graffiti niet ook even kunnen verwijderen? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190464005
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:41 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Kheb em laatst gewassen, telt dat ook?
ook zoiets ja. Ze hadden minstens wel die troep er ff af kunnen halen. Nog één keer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190464117
Voor grafitti moet je bij hago zijn, ik doe alleen een geautomatiseerd lapje erlangs :+
pi_190464255
wellicht dat Hago die plek lastig kan reinigen. ik zie namelijk zeer veel treinen die boven op de kop graffiti hebben. dat blijft voor zover ik kan zien vaak zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 15 december 2019 @ 21:06:53 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190464757
Moeilijk bereikbare plek, lijkt me. Vanaf de zijkant (reinigingsperron) kun je er niet bij, dan moet je er al voor gaan staan met een ladder ofzo. En dan kom je weer in de buurt van de bovenleiding.
pi_190465979
wat is dit nu weer voor gezeik. Natuurlijk KUN je dat schoonmaken als je daar even een laddertje en een emmertje tegenaan zet. Of je scheurt hem door de wasstraat. Moeilijke plek denk ff na James :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 december 2019 @ 21:53:44 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190466187
Want jij denkt dat je zomaar even een laddertje voor een trein mag neerzetten, erop klautert, en vlakbij de bovenleiding die loc gaat poetsen? Dat mag niet vriend. :P
pi_190466331
Er zijn natuurlijk wasinrichtingen voor treinen he vriend. En die kunnen elk plekje van de trein wassen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 15 december 2019 @ 22:06:32 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190466524
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat een bizar artikel.

"Spoorgekken" < komt een beetje denigrerend over

"Tegenwoordig halen de meeste treinen de stroom uit de bovenleidingen." < en de andere treinen halen hun stroom uit eenhoornscheetjes? :')
quote:
13s.gif Op zondag 15 december 2019 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"treinfanatici"

"machinist Donny Hofman, alias DDM Donny,"

ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
Kun je het AD niet kwalijk nemen: https://nieuws.ns.nl/laatste-rit-van-eerste-dubbeldekker/ NS verwoord het zelf ook zo in hun persbericht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 15 december 2019 @ 22:10:53 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190466631
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn natuurlijk wasinrichtingen voor treinen he vriend. En die kunnen elk plekje van de trein wassen.
Ja, een gewoon sopje verwijdert natuurlijk alle graffiti :') Graffiti is iets hardnekkiger dan gewoon vuil he.

een van de eerste hits op google:

quote:
Methodes graffiti verwijderen
Om graffiti te verwijderen zijn er verschillende methodes ontwikkeld. Het hangt namelijk af van welk soort graffiti er is gebruikt en de ondergrond waarop gespoten is. We maken onderscheid tussen:

stoomcleanen
reinigingsmiddel
stralen
De specialist kan per situatie bepalen welke methode het beste is.

Stoomcleanen
Bij graffiti verwijderen door middel van stoomcleanen wordt water verhit tot wel 150 graden. Vervolgens wordt er met een hoge druk de stoom tegen de gevel gespoten, waardoor de verf oplost. Dit is de meest gemakkelijke manier om graffiti te verwijderen. Omdat sommige graffiti te sterk is voor deze methode kan het niet in elke situatie worden toegepast.

Gebruik van reinigingsmiddel
Als graffiti verwijderen niet mogelijk is door middel van stoomcleanen, is het noodzaak dat er reinigingsmiddel aan te pas komt. Dit is van toepassing wanneer er meerdere lagen graffiti over elkaar heen zijn gespoten of als de verf hardnekkig is. Bij het reinigen met reinigingsmiddel is het belangrijk dat er rekening met de ondergrond wordt gehouden, deze wordt namelijk aangetast als er verkeerde reinigingsmiddelen op worden gebruikt.

Stralen
De meest hardnekkig vorm van graffiti verwijderen is stralen, hierbij wordt een straalmiddel zoals zand of fijne steentjes aan het water toegevoegd. Dit wordt in een spuit gedaan en hiermee wordt de graffiti van de muur gespoten. Door dit door een specialist te laten doen, weet u zeker dat er geen schade aan uw gevel ontstaat.
https://www.gevelreinigin(...)raffiti-verwijderen/
en zo is er nog wel meer over te vinden. Graffiti is iig niet zomaar verwijderd door even langs de wasstraat te gaan of er een sopje overheen te halen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_190466690
^ dit... De kopwasinstallatie doet echt niks met die spuitmeuk op een trein hoor
pi_190466916
gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt.
echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.

ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zondag 15 december 2019 @ 22:25:18 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190467076
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt.
echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.

ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Mijn voorbeeld was dan ook alleen bedoeld om aan te geven dat graffiti niet zomaar verwijderd is, ongeacht de ondergrond.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_190467647
kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden.
weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 23:15:45 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190468534
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden.
weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Die man heeft vast een moeilijke jeugd gehad. Verzachtende omstandigheden dit dat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 16 december 2019 @ 08:39:22 #49
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190471607
Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje *O*
pi_190471931
Nou, dat ontbijtje en die interviews kan je op verdere ritten wel vergeten, maar het is op dit moment planmatig inderdaad ICM :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')