ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
14 December 2019 - Vandaag even op reis gegaan voor een speciale trein van Goch naar Königswinter, die getrokken zou worden door de 218 105 en vervangen werd door de rode NeSA 218 155. Maar omdat de 218 105 tóch op tijd rijvaardig zou zijn, werd alsnog de 218 105 ingezet voor de trein.
Tussen Geldern en Kerken werd deze trein opgewacht, waar inmiddels een heerlijk zonnetje was ontstaan. Wonderlijk, want drie kwartier daarvoor regende het nog en was het nog enorm bewolkt. Voor ons was dit natuurlijk mooi, en zodoende kon de trein in een fraai zonnetje vastgelegd worden.
Nu.nl heeft weer eens de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
"Vanaf zondag geldt er een nieuwe dienstregeling in het openbaar vervoer. Bij de NS rijden er op diverse trajecten meer treinen. Het spoorboekje is in tegenstelling tot voorgaande jaren niet meer per minuut ingedeeld, maar per tien minuten.
Het voordeel van deze indeling is dat de treinenloop nog nauwkeuriger kan worden ingepast en er "weer wat ruimte op het drukke Nederlandse spoor" gecreëerd wordt, aldus spoorbeheerder ProRail. [...]" Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)-dienstregeling.html
Althans, ik mag toch hopen dat de persvoorlichters in ieder geval nog wel weten dat ze 'plannen in tiende van een minuut' (= 6 seconden) moeten spinnen. En niet plannen in tien minuten.
[ Bericht 6% gewijzigd door Eix op 15-12-2019 08:50:23 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zondag 15 december 2019 08:39 schreef Eix het volgende: Althans, ik mag toch hopen dat de persvoorlichters in ieder geval nog wel weten dat ze 'plannen in tiende van een minuut' (= 6 seconden) moeten spinnen. En niet plannen in tien minuten.
Op Alkmaar was het flink druk. Bij binnenkomst stonden al aardig wat statieven op de perrons. Zodra de trein eenmaal de deuren opende stormde de menigte naar spoor 1. Tussen de mensenmassa zag ik een verslaggever van Geenstijl met cameraploeg. Vermoedelijk filmde deze de jongen die helemaal idolaat van treinen was, en van NS een ticket kreeg voor de rit. Zelf was ik niet mee met de rit, NS wou mij gisteravond laat nog wel een ticket sturen. Er waren al andere plannen gemaakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
Dit en het vervolgens bijvoorbeeld wel doodnormaal vinden dat mensen met een dikke telelens achter elkaar aan hollen om een vogeltje te kieken.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
De journalist in kwestie noemt zich op twitter Leusdendeskundige. Dat klinkt alsof hij toch íets moet hebben met niche-hobbys. En zijn idee dat vrouwen geen beta-hobby kunnen hebben vind ik ook vreemd.
De journalist in kwestie noemt zich op twitter Leusdendeskundige. Dat klinkt alsof hij toch íets moet hebben met niche-hobbys. En zijn idee dat vrouwen geen beta-hobby kunnen hebben vind ik ook vreemd.
Dat klinkt vooral als iemand die allergisch is voor de buitenkant van het kombord. Prima, wees vooral de Deskundige van Leusden en hou je bek over de rest van het heelal
Dat klinkt vooral als iemand die allergisch is voor de buitenkant van het kombord. Prima, wees vooral de Deskundige van Leusden en hou je bek over de rest van het heelal
wellicht dat Hago die plek lastig kan reinigen. ik zie namelijk zeer veel treinen die boven op de kop graffiti hebben. dat blijft voor zover ik kan zien vaak zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Moeilijk bereikbare plek, lijkt me. Vanaf de zijkant (reinigingsperron) kun je er niet bij, dan moet je er al voor gaan staan met een ladder ofzo. En dan kom je weer in de buurt van de bovenleiding.
wat is dit nu weer voor gezeik. Natuurlijk KUN je dat schoonmaken als je daar even een laddertje en een emmertje tegenaan zet. Of je scheurt hem door de wasstraat. Moeilijke plek denk ff na James
Want jij denkt dat je zomaar even een laddertje voor een trein mag neerzetten, erop klautert, en vlakbij de bovenleiding die loc gaat poetsen? Dat mag niet vriend.
ALLES uit de kast om maar iedereen die spoor leuk vindt als een totale rasautist te kunnen afschilderen. Zonder zelf enig idee te hebben waar het over gaat. Ja, zo wordt het niet wat.
Op zondag 15 december 2019 21:59 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn natuurlijk wasinrichtingen voor treinen he vriend. En die kunnen elk plekje van de trein wassen.
Ja, een gewoon sopje verwijdert natuurlijk alle graffiti Graffiti is iets hardnekkiger dan gewoon vuil he.
een van de eerste hits op google:
quote:
Methodes graffiti verwijderen Om graffiti te verwijderen zijn er verschillende methodes ontwikkeld. Het hangt namelijk af van welk soort graffiti er is gebruikt en de ondergrond waarop gespoten is. We maken onderscheid tussen:
stoomcleanen reinigingsmiddel stralen De specialist kan per situatie bepalen welke methode het beste is.
Stoomcleanen Bij graffiti verwijderen door middel van stoomcleanen wordt water verhit tot wel 150 graden. Vervolgens wordt er met een hoge druk de stoom tegen de gevel gespoten, waardoor de verf oplost. Dit is de meest gemakkelijke manier om graffiti te verwijderen. Omdat sommige graffiti te sterk is voor deze methode kan het niet in elke situatie worden toegepast.
Gebruik van reinigingsmiddel Als graffiti verwijderen niet mogelijk is door middel van stoomcleanen, is het noodzaak dat er reinigingsmiddel aan te pas komt. Dit is van toepassing wanneer er meerdere lagen graffiti over elkaar heen zijn gespoten of als de verf hardnekkig is. Bij het reinigen met reinigingsmiddel is het belangrijk dat er rekening met de ondergrond wordt gehouden, deze wordt namelijk aangetast als er verkeerde reinigingsmiddelen op worden gebruikt.
Stralen De meest hardnekkig vorm van graffiti verwijderen is stralen, hierbij wordt een straalmiddel zoals zand of fijne steentjes aan het water toegevoegd. Dit wordt in een spuit gedaan en hiermee wordt de graffiti van de muur gespoten. Door dit door een specialist te laten doen, weet u zeker dat er geen schade aan uw gevel ontstaat.
https://www.gevelreinigin(...)raffiti-verwijderen/ en zo is er nog wel meer over te vinden. Graffiti is iig niet zomaar verwijderd door even langs de wasstraat te gaan of er een sopje overheen te halen.
gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt. echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.
ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 15 december 2019 22:20 schreef spectrumanalyser het volgende: gevelreiniging is iets anders dan graffiti van een trein verwijderen. er zijn bepaalde zuur-behandelingen (oxaalzuur?) die de verf van de trein aantasten, men zal liever gewoon zeep gebruiken. het komt wel voor, er is een graffiti-verfsoort die dermate heftig is dat een gewone reiniging niet helpt. echter is oxaalzuur niet helemaal milieu-vriendelijk. in Duitsland is het verboden.
ik blijf erbij dat de voor- en achterkant van de trein lastig te reinigen is. je ziet veel treinen met ellende op die plek. vanaf het perron kom je er simpelweg niet bij.
Mijn voorbeeld was dan ook alleen bedoeld om aan te geven dat graffiti niet zomaar verwijderd is, ongeacht de ondergrond.
kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden. weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Op zondag 15 december 2019 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende: kleine toevoeging; het is niet alleen het reinigen wat de laklaag kan aantasten maar ook het gebruiken van graffiti met een zuurlaag. niet lang geleden zijn 17 treinen in Haarlem voorzien van graffiti en de kosten van het herstel waren 4 ton. de treinen moesten zelfs geschuurd worden. weet niet of de man ooit gepakt is, ik dacht van niet:
Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje