quote:Op maandag 16 december 2019 08:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje
En op de foto. Leuk hoor.twitter:NS_online twitterde op maandag 16-12-2019 om 06:36:14Deze vier geluksvogels waren de eersten die in de nieuwe intercity Dordrecht-Eindhoven Centraal stapten. Gratis ontbijtje van AH to go en 1e klas! Check hier waar we de nieuwe dienstregeling nog meer vieren vandaag. https://t.co/zfqcP2lWlL https://t.co/NErYh7UlNJ reageer retweet
Het was niet zo druk inderdaad. Denk dat er 15 reizigers waren. Wellicht wordt het wat bekender de komende dagen.quote:Op maandag 16 december 2019 10:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er waren dus te weinig andere reizigers?
Daar gaat mn anonimiteitquote:Op maandag 16 december 2019 10:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]En op de foto. Leuk hoor.twitter:NS_online twitterde op maandag 16-12-2019 om 06:36:14Deze vier geluksvogels waren de eersten die in de nieuwe intercity Dordrecht-Eindhoven Centraal stapten. Gratis ontbijtje van AH to go en 1e klas! Check hier waar we de nieuwe dienstregeling nog meer vieren vandaag. https://t.co/zfqcP2lWlL https://t.co/NErYh7UlNJ reageer retweet
De ruimte per sardientje is niet veel groter geworden, omdat de frequentie voorlopig lager ligt dan de busquote:Op maandag 16 december 2019 21:01 schreef Zilverberk het volgende:
Ik ga morgen met de uithoftram onderweg, bedenk ik mij net.
Na 19 uur zal dat best meevallen. Of rijdt dat ding alleen bij daglicht?quote:Op maandag 16 december 2019 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ruimte per sardientje is niet veel groter geworden, omdat de frequentie voorlopig lager ligt dan de bus
Tot 22u of zo geloof ikquote:Op maandag 16 december 2019 21:11 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Na 19 uur zal dat best meevallen. Of rijdt dat ding alleen bij daglicht?
Gaan ze nu naar kijken. Ze hebben 27 maanden dus daarin moet het wel lukken om wat aan te besteden toch?quote:
Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft:quote:Op woensdag 18 december 2019 17:49 schreef James1988 het volgende:
This just in: het contract dat Transport ScotRail aan Abellio ScotRail heeft gegund wordt voortijdig beëindigd. Reden hiervoor is het meermaals niet halen van de gestelde doelen over punctualiteit en afgeschafte treinen. Het contract zou oorspronkelijk lopen tot 31 maart 2025, maar wordt nu dus 3 jaar eerder beëindigd.
Abellio ScotRail rijdt sinds 1 april 2015 vrijwel alle treinen in Schotland.
quote: NS-dochter Abellio rijdt vanaf 2022
niet meer in Schotland.Het contract met
Transport Scotland,dat liep vanaf 2015,
wordt niet verlengd.
NS zegt dat het graag in Schotland was
gebleven,maar niet tegen elke prijs.Tot
nu toe lijdt NS in Schotland verlies.
Meegespeeld heeft een onderzoek naar
het functioneren van de geprivatiseerde
spoormarkt in het Verenigd Koninkrijk.
Hoge prijzen en telkens veranderende
dienstregelingen leiden tot frustratie
bij het publiek.De NS-dochter blijft
rijden bij Manchester,Liverpool en
Newcastle.Ook verzorgt Abellio een deel
van het busvervoer in Londen.
Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.quote:Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Ja, goede vraag.quote:Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Het complexe zit 'm er vooral in dat de infrastructuur heel erg oud is, intensief wordt gebruikt, en dat er amper uitbreiding is. Een kleine storing zorgt vaak al voor ellende die nog urenlang na-ebt.quote:Op woensdag 18 december 2019 22:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Abellio had een concessie van 7 jaar, met een optionele verlenging tot 10 jaar.quote:Op woensdag 18 december 2019 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |