abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2019 @ 10:12:58 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190472450
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 08:39 schreef Hi_flyer het volgende:
driemaal geinterviewd.
Er waren dus te weinig andere reizigers?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 16 december 2019 @ 10:28:26 #52
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190472589
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 08:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Vanochtend een gratis ontbijtje gehad van de NS bij de in gebruikname van de directe IC Dordrecht-Eindhoven en driemaal geinterviewd. Tot mijn verrassing werd er gereden met ICM in plaats van Sprinters. Als dat zo blijft, wordt dit mijn vaste ritje *O*
NS_online twitterde op maandag 16-12-2019 om 06:36:14 Deze vier geluksvogels waren de eersten die in de nieuwe intercity Dordrecht-Eindhoven Centraal stapten. Gratis ontbijtje van AH to go en 1e klas! Check hier waar we de nieuwe dienstregeling nog meer vieren vandaag. https://t.co/zfqcP2lWlL https://t.co/NErYh7UlNJ reageer retweet
En op de foto. Leuk hoor.
  maandag 16 december 2019 @ 10:28:56 #53
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190472592
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er waren dus te weinig andere reizigers?
Het was niet zo druk inderdaad. Denk dat er 15 reizigers waren. Wellicht wordt het wat bekender de komende dagen.
  maandag 16 december 2019 @ 10:30:49 #54
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190472613
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2019 10:28 schreef Pino112 het volgende:

[..]

NS_online twitterde op maandag 16-12-2019 om 06:36:14 Deze vier geluksvogels waren de eersten die in de nieuwe intercity Dordrecht-Eindhoven Centraal stapten. Gratis ontbijtje van AH to go en 1e klas! Check hier waar we de nieuwe dienstregeling nog meer vieren vandaag. https://t.co/zfqcP2lWlL https://t.co/NErYh7UlNJ reageer retweet
En op de foto. Leuk hoor.
Daar gaat mn anonimiteit :D
pi_190480841
de graffiti die aan de voorkant zat van het DDM-1, zat er al twee jaar op.
te zien op de foto van Rob van der Woude, van 7 januari 2018
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190481695
Ik ben aan het experimenteren met IPTV en ik val met m'n neus in de boter; op DR2 een docu over de metro in New York City. Best leuk (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 16 december 2019 @ 21:01:59 #57
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190483944
Ik ga morgen met de uithoftram onderweg, bedenk ik mij net. :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 december 2019 @ 21:06:10 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190484070
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:01 schreef Zilverberk het volgende:
Ik ga morgen met de uithoftram onderweg, bedenk ik mij net. :D
De ruimte per sardientje is niet veel groter geworden, omdat de frequentie voorlopig lager ligt dan de bus :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 december 2019 @ 21:11:25 #59
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190484196
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2019 21:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De ruimte per sardientje is niet veel groter geworden, omdat de frequentie voorlopig lager ligt dan de bus :P
Na 19 uur zal dat best meevallen. Of rijdt dat ding alleen bij daglicht? :P
  Redactie Sport maandag 16 december 2019 @ 21:15:44 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190484319
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:11 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Na 19 uur zal dat best meevallen. Of rijdt dat ding alleen bij daglicht? :P
Tot 22u of zo geloof ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190484747
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tot 22u of zo geloof ik
en in het weekend? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190484766
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en in het weekend? :?
Niet.
  dinsdag 17 december 2019 @ 07:59:22 #63
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190490661
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 21:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet.
Ding heeft zoveel gekost, mag niet te hard slijten. :{w
pi_190502481
Groningen - Assen reizigers hier? https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-Assen-en-Groningen
  woensdag 18 december 2019 @ 17:49:17 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190521767
This just in: het contract dat Transport ScotRail aan Abellio ScotRail heeft gegund wordt voortijdig beëindigd. Reden hiervoor is het meermaals niet halen van de gestelde doelen over punctualiteit en afgeschafte treinen. Het contract zou oorspronkelijk lopen tot 31 maart 2025, maar wordt nu dus 3 jaar eerder beëindigd.

Abellio ScotRail rijdt sinds 1 april 2015 vrijwel alle treinen in Schotland.
pi_190523498
hebben ze al een alternatief dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 december 2019 @ 19:56:40 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190524142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
hebben ze al een alternatief dan? :?
Gaan ze nu naar kijken. Ze hebben 27 maanden dus daarin moet het wel lukken om wat aan te besteden toch?

Ze gaan trouwens ook kijken naar inbesteden. Onder de Britse wetgeving moeten ze wel aanbesteden, maar een 'public body' mag daaraan meedoen.
pi_190525183
het filmpje van Tom Staal is online gezet. gaat over de afscheidsrit DDM-1.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190527887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:49 schreef James1988 het volgende:
This just in: het contract dat Transport ScotRail aan Abellio ScotRail heeft gegund wordt voortijdig beëindigd. Reden hiervoor is het meermaals niet halen van de gestelde doelen over punctualiteit en afgeschafte treinen. Het contract zou oorspronkelijk lopen tot 31 maart 2025, maar wordt nu dus 3 jaar eerder beëindigd.

Abellio ScotRail rijdt sinds 1 april 2015 vrijwel alle treinen in Schotland.
Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft:

quote:
 NS-dochter Abellio rijdt vanaf 2022
niet meer in Schotland.Het contract met
Transport Scotland,dat liep vanaf 2015,
wordt niet verlengd.

NS zegt dat het graag in Schotland was
gebleven,maar niet tegen elke prijs.Tot
nu toe lijdt NS in Schotland verlies.

Meegespeeld heeft een onderzoek naar
het functioneren van de geprivatiseerde
spoormarkt in het Verenigd Koninkrijk.
Hoge prijzen en telkens veranderende
dienstregelingen leiden tot frustratie
bij het publiek.De NS-dochter blijft
rijden bij Manchester,Liverpool en
Newcastle.Ook verzorgt Abellio een deel
van het busvervoer in Londen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 december 2019 @ 22:40:31 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190528660
Abellio is in het VK inmiddels in een flink aantal gebieden actief... en overal is er wel gedonder.

De nieuwe treinen die Greater Anglia heeft besteld zijn vertraagd, maar de bestaande vloot is deels al vertrokken. GA doet echter alsof alles in orde is, terwijl de resterende treinen steeds korter aan het worden zijn. Ook is er veel uitval en vertraging.

Bij West Midlands Trains / London Northwestern Railway is er een geschil met de vakbonden over de introductie van 'Driver Only Operation' (DOO, eenmansbediening), en daarnaast is de dienstverlening erg fragiel. Bij een verstoring stort alles als een kaartenhuis in elkaar.

Bij Merseyrail zijn er stakingen geweest over de introductie van DOO, al ging dit buiten Abellio om - daar is het de opdrachtgever (Merseytravel) die nieuwe treinen heeft besteld en die heeft besloten dat er DOO gereden moet worden.

En dan zijn er nog financiële uitdagingen, zo is er bij GA een bepaalde verdeelsleutel die bepaalt hoeveel Abellio ontvangt/betaalt a.g.v. de werkgelegenheid in Londen. DfT vindt dat Abellio meer moet gaan betalen omdat de werkgelegenheid in Londen goed is, maar GA ziet een teruggang in inkomsten omdat er minder mensen met hun treinen reizen.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:51:23 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_190528964
Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
pi_190528995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.
dag
  woensdag 18 december 2019 @ 23:11:07 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190529622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoeveel is daadwerkelijk de schuld van Abellio? Want ik krijg bij het VK sterk de indruk dat het bijna overal gedonder is.
Ja, goede vraag.

Bij een geschil met het personeel denk ik in eerste instantie 'dat ligt aan de vervoerder' maar het kan natuurlijk best zo zijn dat de vervoerder slechts uitvoert wat er in het contract staat (zie het geschil bij Southern, een paar jaar geleden).

Een ander probleem is dat er heel veel treindiensten worden gepland op de infrastructuur, die het allemaal maar net aankan. Als er dan wat instort is het meteen hommeles.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat ik ook, en het systeem is daar zo gecompliceerd dat je er eigenlijk niet kunt werken op een vergelijkbare manier als in andere landen.
Het complexe zit 'm er vooral in dat de infrastructuur heel erg oud is, intensief wordt gebruikt, en dat er amper uitbreiding is. Een kleine storing zorgt vaak al voor ellende die nog urenlang na-ebt.

Verder is er sprake van meer versplintering dan hier, maar de gebieden die een vervoerder bedient zijn wel een heel stuk groter dan wat NS bedient. ScotRail bedient bijvoorbeeld 352 stations, dat zijn er meer dan NS in Nederland aandoet.
  donderdag 19 december 2019 @ 08:05:22 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_190532793
De plannormen zijn er minder streng waardoor het netwerk verder volgeplemt is dan we in Nederland gewend zijn. Ik heb wel eens een project voor Network Rail gedaan en je merkt ook dat de standaarden voor het functioneren van de infra veel lager zijn dan op eigenlijk het hele vaste land van Europa.

Een voorbeeld was de volgende uitspraak: "Waar je ook rekening mee moet houden is, dat als er veel wissels gelijktijdig om moeten, dit veel langzamer gaat omdat de spanning van de stroomvoorziening sterk zakt."

Naar Nederlandse standaarden is dan de stroomvoorziening onvoldoende. De Duitse bedrijven maken niet eens wisselmotoren die daar tegen kunnen. Dan heb ik het nog niet gehad over het handmatig bedienen van rijwegen op drukke punten. Iets wat in Nederland al 25 jaar niet meer gebeurd.
pi_190533366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel grappig hoe het op Teletekst 114 net lijkt alsof NS het zelf besloten heeft:
[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Abellio had een concessie van 7 jaar, met een optionele verlenging tot 10 jaar.
Je hebt vervolgens de situatie dat Abellio voor die drie jaar extra meer geld wil (ze hebben tot nu toe alleen maar verlies geleden op die concessie) en daarvoor dus met de Schotse overheid wil onderhandelen. De Schotse overheid is het daar niet mee eens en geeft geen verlenging aan Abellio.
Britse kranten: "Contract will end early" of zelfs "Stripped of franchise".
NOS: "NS stopt in 2022 in Schotland".

Ik ga dan persoonlijk toch liever voor dat neutralere NOS artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')