"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?quote:Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
treinen mag 15 jaar zijn. Busconcessies zijn over het algemeen 10 jaar.
De NS heeft nog een concessie tot 2025 en als ik het goed begrepen heb mag de concessie voor het hoofdrailnet bij onderhands aanbesteden maar voor maximaal 10 jaar zijn, anders krijg je gedoe met Europese wetgeving.
Je kunt altijd met zaken komen als verplicht overnemen van materieel en dergelijke. Het is aan de aanbesteder om met dit soort zaken te komen.quote:Op zondag 29 december 2019 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"en dan is het aan de vervoerders om creatief te zijn, om met investeringen te komen die zich wel in die korte tijd terugverdienen" zeker?
Als zulke mogelijkheden zouden bestaan waren ze allang gebruikt. Vervoerders zijn ook commerciële bedrijven, die willen niks liever dan snel veel geld. Zolang de politiek niet begrijpt hoe de economie werkt wordt dit gewoon nooit wat. Echt niet.
Ook dat zal zeker meespelen ja.quote:Op zondag 29 december 2019 12:20 schreef _serial_ het volgende:
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht is dat ook de reden dat er aan het einde van een concessie consessies gedaan worden aan het onderhoud, je pompt immers geld ergens in, wat je uiteindelijk niet meer terugziet op je bankrekening.
Dat is wel héél simplistisch gesteld.quote:Op zondag 29 december 2019 11:27 schreef greavy het volgende:
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
Waar de bijnaam Pon-lijn wat?quote:
Weg, vandaan. Doe niet zo bijdehand.quote:
In Amsterdam stappen sowieso alleen reizigers met bestemming Brussel in - doorgaande reizigers voor Engeland gaan met de Thalys van een half uur later.quote:Op zondag 29 december 2019 17:07 schreef greavy het volgende:
Gezien je in Brussel de trein uitgedonderd wordt, en dan met een ander treinstel - na de checks - door gaat naar Engeland,
Ja, en aan de andere kant is het helemaal open. Enige reden voor de hoge hekken aan de zuidkant die ik me kan bedenken is dat ze niet willen dat het als hondenuitlaatpad gebruikt wordt.quote:Op zondag 29 december 2019 21:14 schreef Claude_Viole het volgende:
Vind je die hekken zelfs hier?
Man....man..man...man.....
Dank je!quote:Verders wel een mooie foto!
quote:Op zondag 29 december 2019 11:27 schreef greavy het volgende:
Engeland laat zien wat privatisering doet. Het is een grote bende.
Dus de betuwe-route is eindelijk klaar daar in duitsland?quote:Op maandag 30 december 2019 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Het derde spoor bij Dinslaken lijkt wel klaar. Heeft ook maar dertig jaar geduurd of zo
Hoe verkloot ik een discussie met nutteloze en contextloze statistiek, les één.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |