Ik was dus vandaag bij de kaaswinkel, en daar heb ik die geproefd! Bohhhhquote:Op donderdag 12 december 2019 15:45 schreef Aure het volgende:
Kaas, ja lekker!
Ik hou van bijna alle kazen. Ik weet nog steeds niet wat mijn favoriet is. Laatst nog een goed rijp stuk mont d'Or gehad. In de avond op een toastje en het restant de volgende dag op broodmmmmmmmm
Voorkeur nog? Ik vind blauwe kaas meestal 'meh' maar proef wel altijd. Omdat ik altijd zeg dat ik het 'meh' vind, krijg ik altijd hele romige blauwader voorgeschoteld. Misschien moet ik gewoon eens een hele heftige proevenquote:Op donderdag 12 december 2019 15:51 schreef de_boswachter het volgende:
Kaas
Blauwader en dan niet van die laffe
Heerlijk bij een Guiness
Ah ja dat is denk ik super lekker!quote:Op donderdag 12 december 2019 15:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik was dus vandaag bij de kaaswinkel, en daar heb ik die geproefd! BohhhhLekker jonge
![]()
Behalve zo aan stuk (de 'gewone' vacherin, die ik proefde) had ie ze ook in een rond houten bakje en gaf me als tip daar fondue van te maken. Dat is nu het plan voor kerstLos van de kaasplank die al de bedoeling was
Oh ja, die zag ik liggen vandaag.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah ja dat is denk ik super lekker!
Qua blauw vind ik alles lekker, maar ik koop graag de blu 61 passitodat is ook wel een toegankelijke blauwe kaas denk ik.
Goudse kaas uit Duitsland halenquote:Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Alieda-R het volgende:
Deze is lekker in een tosti![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Heel heftige, die je de morgen na eten nog proeft, daar ben ik ook niet zo van. Wel een klein stukje, maar niet een paar toastjes. Zo'n romige vind ik ook heel lekker, maar dan mag je 'het blauwe' wel proeven vind ik. Soms proef je dan alleen het romige, dat vind ik jammer. Mag best pittig zijn.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voorkeur nog? Ik vind blauwe kaas meestal 'meh' maar proef wel altijd. Omdat ik altijd zeg dat ik het 'meh' vind, krijg ik altijd hele romige blauwader voorgeschoteld. Misschien moet ik gewoon eens een hele heftige proeven
Welke? Ik heb een paar Delicieux producten geprobeerd van de Lidl maar die zijn allemaal dikke tegenvaller.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heel heftige, die je de morgen na eten nog proeft, daar ben ik ook niet zo van. Wel een klein stukje, maar niet een paar toastjes. Zo'n romige vind ik ook heel lekker, maar dan mag je 'het blauwe' wel proeven vind ik. Soms proef je dan alleen het romige, dat vind ik jammer. Mag best pittig zijn.
Weet je waar ze overigens lekkere blauwe romige kaas hebben -> Lidl!
Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2quote:Op donderdag 12 december 2019 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Welke? Ik heb een paar Delicieux producten geprobeerd van de Lidl maar die zijn allemaal dikke tegenvaller.
Misschie moet ik dat eerst eens proberen, een gerecht met blauwe kaas.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2Heb die ook wel eens door een gerecht met koken verwerkt
Zo eentje die bijna weglooptquote:Op donderdag 12 december 2019 16:06 schreef Aure het volgende:
Nu heb ik zin een een lekkere stinkkaas
Kan het originele Jamie recept even niet vinden maar:quote:Op donderdag 12 december 2019 16:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschie moet ik dat eerst eens proberen, een gerecht met blauwe kaas.
Oh, die schrijf ik op voor volgende week!quote:Op donderdag 12 december 2019 16:17 schreef Aure het volgende:
[..]
Kan het originele Jamie recept even niet vinden maar:
http://www.thesegirlslove(...)e-carbonara.html?m=1
Is lekker met elke blauwe kaas![]()
Dank je voor de tip! Die wou ik dus juist kopen voor de visite. Dan ga ik maar eens kijken op de markt.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Welke? Ik heb een paar Delicieux producten geprobeerd van de Lidl maar die zijn allemaal dikke tegenvaller.
quote:Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Alieda-R het volgende:
Deze is lekker in een tosti![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Deze is inderdaad erg lekkerquote:Op donderdag 12 december 2019 16:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2Heb die ook wel eens door een gerecht met koken verwerkt.
Deze volgens mij, al is dit een andere verpakking
[ afbeelding ]
Goedkoper dan in Nederland.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Goudse kaas uit Duitsland halen
En deze is écht lekker ja!quote:Op donderdag 12 december 2019 16:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2Heb die ook wel eens door een gerecht met koken verwerkt.
[ afbeelding ]
Ik heb daar net een paar toastjes mee belegd. Ik had wat over van vorige week, toen heb ik er gevulde paprika's mee belegd.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 12 december 2019 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Ik word hier altijd wel blij van bij de borrel, oude Beemster van het mes
[ afbeelding ]
Belegen gouda op de tosti
Ik vond de brie vooral niet te nassen.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Kaas.![]()
Oude geitenkaas op vers brood van de bakker en dan wat eigengemaakte pruimenchutney erop.
De feestdagenkaasjes van de Lidl vind ik trouwens prima. Is dezelfde Stilton e.d. zoals je die bij de kaasboer haalt.
Met jou kan ik pratenquote:Op donderdag 12 december 2019 17:19 schreef Botje- het volgende:
Ricotta Salata is by far mijn favoriete kaas voor bij de pasta (alla Norma)
Om zo te eten: Pecorino, Scamorza en toch ook wel een lekkere pittige Cheddar eigenlijk.. En Halloumi om te grillen! En.. en.. en..Ben alleen niet zo van de blauwe kaas.
Ik heb vandaag voor het eerst Scamorza gekocht.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:19 schreef Botje- het volgende:
Om zo te eten: Pecorino, Scamorza en toch ook wel een lekkere pittige Cheddar eigenlijk.. En Halloumi om te grillen! En.. en.. en..Ben alleen niet zo van de blauwe kaas.
Ik kan dat echt niet aan om zoiets een week lang in de koelkast te laten liggenquote:Op donderdag 12 december 2019 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb daar net een paar toastjes mee belegd. Ik had wat over van vorige week, toen heb ik er gevulde paprika's mee belegd.
Griep krijgenquote:Op donderdag 12 december 2019 17:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan dat echt niet aan om zoiets een week lang in de koelkast te laten liggen
Dit moet ik nog proberen, wij maken doe nu gewoon met Pecorino, maar hij schijnt van die Ricotta Salata nog lekkerder te wordenquote:Op donderdag 12 december 2019 17:19 schreef Botje- het volgende:
Ik vind de Tilsiter wel lekker.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:52 schreef Alieda-R het volgende:
Afgelopen week had ik weer eens kaas in Duitsland gekocht, inmiddels vele soorten gehad maar tot nu toe bijna allemaal smakeloos. Alleen de Gouda van het merk Küstengold is nog wel te eten.
Altijd kaasplank als dessert.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh een kaastopic. Je kan me ervoor wakker maken (muv nagelkaas). Oud, heel oud, jong (af en toe hele jonge graskaas)
Maar blauwader (stevige roquefort) is toch wel favoriet. En munster, en tete de moine en en en
Daarom in een restaurant vrijwel altijd het kaasdessert en dan ook aangeven dat het best sterke smaken mogen zijn en je laten verrassen. Glas PX erbij en ik ben gelukkig.
ohoh, als het straks onderweg naar huis droog is, fiets ik even langs een kaaswinkel.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Altijd kaasplank als dessert.
Tip voor hele jonge (geen gras maar lekkerder) Roodbonter kaas.
Deze: https://www.roodbonterkaas.nl/mild
![]()
Super mild en zacht, toch enorm smaakvol.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
ohoh, als het straks onderweg naar huis droog is, fiets ik even langs een kaaswinkel.
Jonge graskaas is eigenlijk voor mij ook meer een herinnering. Mijn moeder haalde dat altijd op de markt zodra het er was. Wij twee aten dan met z'n twee zo'n stuk op. Het blijft best lekker, al zou ik het erger vinden om nooit meer roquefort te mogen eten dan nooit meer graskaasquote:Op vrijdag 13 december 2019 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Super mild en zacht, toch enorm smaakvol.Ik vind jong/gras eigenlijk meestal te weinig..smaakvol. Deze niet.
Die heb ik nog niet gehad.Laatst wel bij de Duitse Aldi een pak kaas gehaald waar extra würzig op stond maar het stonk alsof het bedorven wasquote:
Je kunt toch zelf een kaasplankje samenstellen? Jonge Nederlandse, je Spaanse kaasjes en je hebt al heel wat.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Blauwschimmelkaas vind ik uitermate smerig en Hollandse kaas blief ik alleen heel jong. Een kaasplankje heb ik nog nooit gehad, maar ik denk niet dat dat wat voor mij is. Ik lust veel Italiaanse kaas, zoals de eerder genoemde ricotta salata. Ik gebruik eigenlijk nooit parmezaan, maar alleen pecorino. Buffelmozzarella en burrata heb ik regelmatig in huis en als de Lidl Spaanse week heeft dan gaat er altijd wel een pakje met o.a. manchego mee, de laatste keer zaten daar andere kaasjes dan anders bij, iets met rode wijn en nog iets.
Ik heb na een maaltijd geen enkele behoefte aan kaas als afsluiterquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf een kaasplankje samenstellen? Jonge Nederlandse, je Spaanse kaasjes en je hebt al heel wat.
Ik ook niet... maar wel bij de borrelquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb na een maaltijd geen enkele behoefte aan kaas als afsluiter
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik ook niet... maar wel bij de borrel
Oh brrr. Ik heb vlakbij de fabriek van Grozette gewoond, wat een smerige zweetvoetenluchtquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:39 schreef robber57 het volgende:
[ afbeelding ]
Of beter maar slecht te vinden;
[ afbeelding ]
Oeh, dat klinkt heerlijk!quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:12 schreef Aure het volgende:
Ik heb net hamburgers gemaakt met een rood uitje, mosterd, Worcestershiresaus en flink wat blauwe kaas er door heenen dan op een broodje met wat rucola, avocado en zelfgemaakte mayo
Zo'n zakje fondue van de Lidl of Emmi, en dan met Gruyere en Appenzellerquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met welke kazen maken jullie kaasfondue?
Emmentaler, gruyère, appenzeller. De laatste voor de ‘pit’. Alles een derde. Kirsch, teentje knoflook, witte wijn. Heerlijk. Vers stokbrood erbij. Tweede Kerstdag weer!quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 15 december 2019 16:39 schreef douche-eendje het volgende:
Kaas![]()
Met een zwager en schoonzusje die in Frankrijk wonen, hebben we regelmatig ook wat dubieuze franse stinkkazen in huis van lokale kaasboeren. Heerlijk![]()
Maar vanuit een hele andere hoek, Norzola. Gegeten op vakantie in Noorwegen, nog niet kunnen vinden in Nederland, helaas.
[ afbeelding ]
Geit. Geen idee welke geit, maar met geitquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit nu blauwe geitenkaas op te zoeken en moet ik niet doen wantquote:Op zondag 15 december 2019 17:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geit. Geen idee welke geit, maar met geit
quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben ingeslagen voor kerst:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Allemaal voor ons tweetjes![]()
Daar komen dan nog de kazen voor de fondue bij.
Ehm ... 15 gram van elk?quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
quote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
Jaloersquote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
quote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
#viesdikforlifequote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
Mag ik bij jullie kerst komen vieren?quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Wat je gelijk hebtquote:Op zondag 15 december 2019 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
#viesdikforlife![]()
We vieren een dag of vijf kerst dus dan heb je zo veel kaas gewoon nodig.
Jezusquote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Blauwe geitenkaasquote:Op zondag 15 december 2019 17:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit nu blauwe geitenkaas op te zoeken en moet ik niet doen want![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet hoognodig weer naar Toos (Kaas en Toast) want hier heb ik serieus nog nooit van gehoord ....quote:
Ik ook niet, tijd om naar de lokale kaasverkoper te gaan. Ik heb vrijdag pas weer tijd.quote:Op zondag 15 december 2019 19:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet hoognodig weer naar Toos (Kaas en Toast) want hier heb ik serieus nog nooit van gehoord ....
Een van de kaasboeren op de markt hier verkoopt blauwader geitenkaas. Gruwelijk lekker. Ik kan even zoeken hoe hij heet en of hij ook op andere markten staat.quote:Op zondag 15 december 2019 19:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ook niet, tijd om naar de lokale kaasverkoper te gaan. Ik heb vrijdag pas weer tijd.
Uitstekende kaas inderdaad, maar het komt wel vrij precies qua rijping. Al een paar keer licht teleurgesteld geweest.quote:Op zondag 15 december 2019 19:22 schreef Aure het volgende:
Goeie lijst Lucky!
Ik heb trouwens wel een soort van favoriete kaas bedenk ik mij net, wijnendaledeze zou ik elke avond wel kunnen eten, gewoon zo of op een toastje
nomnom
Vacherin Mont d'Or. Het is eigenlijk geen kaasfondue, maar een hele kaas uit de oven. Teen knoflook door de korst drukken en een flinke scheut hele rinse wijn erin.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Taleggio zag ik vorig jaar bij AH, of het nu nog zo is weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:30 schreef Lonaa het volgende:
Kerstkazen (en daarna) lijst:
Overjarige brokkelkaas van Stompetoren
Jersey oud
Geitenbrie
Echte Loo (abdijkaas)
Scamorza
Vacherin Mont d'or (wordt fondue)
Camembert Calvados
Blauwschimmel geitenkaas
Langres
Manchego met truffel
delice bourgongne
geitenkaasje met uien
La Tur
Cabricharme![]()
Verder nog in de koelkast:
Parmazaan
Herfstkaas met o.a. peper
Extra belegen
En eigenlijk wil ik nog Taleggio
Ik moet toch nog even langs de Zuivelhoeve, maandag.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Taleggio zag ik vorig jaar bij AH, of het nu nog zo is weet ik niet.
Die had ik nog op mn shortlist staanquote:Op zaterdag 21 december 2019 12:36 schreef Aure het volgende:
Ik at net voor het eerst St maure de touraine op een broodje. Een geitenkaas in aslaagontzettend lekker!
Op brood ben ik er ook minder fan van. Maar op een hamburger is het wel erg lekkerquote:Op zondag 22 december 2019 20:04 schreef quirina het volgende:
Behalve geitenkaas, die smaak trek ik niet.
Mwoah, matig.quote:Op zondag 22 december 2019 20:10 schreef Lunatiek het volgende:
Weet iemand of dit kaasplankje de moeite waard is?
https://www.lidl.nl/nl/p/delicieux/belgisch-kaasplankje/p29009
(Ik kom nooit bij Lidl, moet ervoor omrijden)
quote:Op zondag 22 december 2019 20:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Blue stilton is wel een van de lekkerste blauwe kazen.
Geit alles met geit.
Belegen geitenkaas met kweeperen hmmm.
En in Portugal hadden we altijd zo'n kaasje ik gok kilo of 5 en daar sneed je dan een deksel af en dan kon je het eruit lepelen, smeerkaas dikte. Volgens mij mengeling van schaap. Zo lekker.
Walnotenkaas, gatenkaas, fenegriek.
Kaas is zo lekker![]()
Maargoed daarvoor ben ik dan ook een muis
Precies dit. Verder alles.quote:Op zondag 22 december 2019 20:04 schreef quirina het volgende:
Lekker kaas!
Behalve geitenkaas, die smaak trek ik niet.
quote:Op maandag 23 december 2019 17:29 schreef Molo het volgende:
Zo, als voorafje tweede kerstdag doen we een kaasplankje
Fuck volgordes
Sterkte, @kaasplankjequote:
quote:Op maandag 23 december 2019 19:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik blief graag een Gorgonzola hier van de Italiaanse specialiteitenwinkel aan het grote marktplein, ze hebben dolce en picante allebei goed. Ook hebben ze daar goede Tallegio, en vroeger ook de Primavera maar die is nu op. Verder kopen we altijd de Stolwijkse boeren belegen van kaashandel Nap, die op de markt staat in Zuid Holland, daar rijd ik voor om. Verder koop ik wat ik een beetje tegenkom overal. We gaan vaak naar Frankrijk op vakantie of Italië in de bergen en dan op zoek naar de ideale fromage de la ferme. Zo waren we in de Pyrenëen in Arbéost in een kaasgrot, we mochten vanwege de hygiëne alleen vanaf de ingang kijken. Daar ook het nodige gescoord.
[ afbeelding ]
Maar molo dat is gewoon heel mediterraans van jequote:Op maandag 23 december 2019 17:29 schreef Molo het volgende:
Zo, als voorafje tweede kerstdag doen we een kaasplankje
Fuck volgordes
Die wil wel stinken ja, ik heb zelfs in de regio van herkomst weleens boze blikken gehad omdat ik ergens binnenliep met de zojuist gekochte Munster.quote:Op dinsdag 24 december 2019 10:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind ook zeker niet alle kaas lekker, sommige kaas stinkt zo erg dat ik er misselijk van word. Die Munster bijvoorbeeld. Bah.
Ah, ananas roomkaas, door kon je me in m'n kindertijd mee doodgooien, heerlijk!quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:24 schreef SiGNe het volgende:
Verse roomkaas naturel, waarom is dat zo enorm moeilijk te vinden??
Is uiteindelijk wel goedgekomen met een pakje Monchou maar verse roomkaas is toch lekkerder en wat luchtiger in gebruik.
Maar nergens te vinden dus, wel varianten met gember, ananas, bieslook en zelfs truffel..
Hoe moet men een cheesecake maken als er bijv gember of bieslook in de roomkaas zit???
Albert Heijn heeft deze https://www.ah.nl/product(...)sch-roomkaas-naturelquote:Op dinsdag 24 december 2019 16:24 schreef SiGNe het volgende:
Verse roomkaas naturel, waarom is dat zo enorm moeilijk te vinden??
Is uiteindelijk wel goedgekomen met een pakje Monchou maar verse roomkaas is toch lekkerder en wat luchtiger in gebruik.
Maar nergens te vinden dus, wel varianten met gember, ananas, bieslook en zelfs truffel..
Hoe moet men een cheesecake maken als er bijv gember of bieslook in de roomkaas zit???
Maar die was netuurlijk al uitverkocht..quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft deze https://www.ah.nl/product(...)sch-roomkaas-naturel
ik heb dus een stukje gekocht ...quote:Op zondag 15 december 2019 17:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit nu blauwe geitenkaas op te zoeken en moet ik niet doen want![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik gok op de schimmelcultuur die in de kaas wordt ingebracht om goed overal te kunnen komenquote:Op maandag 30 december 2019 19:50 schreef maily het volgende:
[..]
ik heb dus een stukje gekocht ...![]()
En er moest een korstje af .... dat zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Wie weet wat die twee steeltjes rechts op de foto zijn?
Ik denk dat je gelijk hebt ....quote:Op maandag 30 december 2019 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gok op de schimmelcultuur die in de kaas wordt ingebracht om goed overal te kunnen komen
Ik kon er deze kerst helaas niet aankomen, heb wel een zooi andere bazenkazen op de mega kaasplank gehad (op 4 planken eigenlijk, want het was wat veel)
Heer-lijk![]()
Lekkerste vond ik dit keer eigenlijk een goed gerijpte Époisses en een briljant rijpe en dus super zachte en tikje pikante Sainte Maure de Touraine, geitenkaas met as (en een roggerietje in het midden)
[ afbeelding ]
Wij hebben ze wel. Ze liggen in de bak bij de Franse kazen. Waar is de vraag, aangezien ze zowat nergens volgens de worp vullen. Gewoon de volgende keer even vragen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar die was netuurlijk al uitverkocht..
Of ik kon 't niet vinden.. lactose vrij hadden ze nog wel heel veel liggen.. hoe zou dat nu kunnen???
Zal ook wel aan de kerstdagen hebben gelegen, hoop mensen hadden het nodig voor oa. cheesecake.quote:Op maandag 30 december 2019 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij hebben ze wel. Ze liggen in de bak bij de Franse kazen. Waar is de vraag, aangezien ze zowat nergens volgens de worp vullen. Gewoon de volgende keer even vragen.
Goddelijk! Vaste prik als ik in Frankrijk benquote:Op maandag 30 december 2019 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gok op de schimmelcultuur die in de kaas wordt ingebracht om goed overal te kunnen komen
Ik kon er deze kerst helaas niet aankomen, heb wel een zooi andere bazenkazen op de mega kaasplank gehad (op 4 planken eigenlijk, want het was wat veel)
Heer-lijk![]()
Lekkerste vond ik dit keer eigenlijk een goed gerijpte Époisses en een briljant rijpe en dus super zachte en tikje pikante Sainte Maure de Touraine, geitenkaas met as (en een roggerietje in het midden)
[ afbeelding ]
Zag er bij ons na wat vreetwerk overigens zo uit(foto om de naam niet te vergeten voor een volgende keer)
[ afbeelding ]
Die is zo lekkerquote:
Whutquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Molo het volgende:
Ik heb Mimolette gekocht met kaasmijten, ben benieuwd
quote:bereid uit koemelk. De kaas wordt niet geplastificeerd om kaasmijt op de korst de gelegenheid te geven een bepaald karakter aan de kaas te geven.
Ik lees net: niet in de koelkast bewaren. En in Duitsland hebben ze een variant waar de mijten zo tekeer gaan dat je de korst kunt zien bewegen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:06 schreef Molo het volgende:
Ik heb Mimolette gekocht met kaasmijten, ben benieuwd
Die is zaaaligquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef Spanky78 het volgende:
Gisteren een mooi stukje tomme de savoie meegenomen. Mag nog iets rijpen, maar al wel erg lekker.
Op tijd buiten de koelkast zettenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef anndb het volgende:
Ik heb uit nieuwsgierigheid een Époisses mee genomen, nog niet kunnen proeven. Misschien vanavond na het eten.
Ben er erg benieuwd naar moet ik zeggen haha. Heb er verhalen over gehoord, maar nog nooit op.quote:
Ooohhhh!!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:15 schreef anndb het volgende:
[..]
Ben er erg benieuwd naar moet ik zeggen haha. Heb er verhalen over gehoord, maar nog nooit op.
Veel smaakquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker, reblochon vind ik ook zo lekker. Sowieso fan van alpenkazen
Ja, eensquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yes en je proeft toch iets van de kruiden die koeien op hoogte eten ofzo.
Aan de Franse kant is het net zo lekker maar beter voor je portemonnee 🙂quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, eens
Als ik weer eens in Zwitserland ben, lekker paar stukken van kleine boerderijen meenemen
Ja, eens, maar daar kom ik minder vaakquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Aan de Franse kant is het net zo lekker maar beter voor je portemonnee 🙂
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |