abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190400099
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welke? Ik heb een paar Delicieux producten geprobeerd van de Lidl maar die zijn allemaal dikke tegenvaller.
Dank je voor de tip! Die wou ik dus juist kopen voor de visite. Dan ga ik maar eens kijken op de markt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190400102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Alieda-R het volgende:
Deze is lekker in een tosti :9~ :9~ :9~

[ afbeelding ]
:{w

Ik word hier altijd wel blij van bij de borrel, oude Beemster van het mes :9

Belegen gouda op de tosti _O_
blablablabla
pi_190400132
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2 :') Heb die ook wel eens door een gerecht met koken verwerkt.

Deze volgens mij, al is dit een andere verpakking
[ afbeelding ]
Deze is inderdaad erg lekker :9
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_190400213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:03 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Goudse kaas uit Duitsland halen o|O
Goedkoper dan in Nederland.
  donderdag 12 december 2019 @ 16:42:07 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190400225
Haal bij de boerderie hiero bij voorkeur Tynjetaler en belegen Friese nagelkaas (kruidnagel en komijn). Lekkurr. *O*

Kaas is trouwens wel vet ongezond -O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 12 december 2019 @ 16:43:29 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190400239
Kaas. :9

Oude geitenkaas op vers brood van de bakker en dan wat eigengemaakte pruimenchutney erop.

De feestdagenkaasjes van de Lidl vind ik trouwens prima. Is dezelfde Stilton e.d. zoals je die bij de kaasboer haalt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 december 2019 @ 16:53:20 #32
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190400376
Ah, kaas O+
Ik vind ook vrijwel alle soorten kaas lekker. Van graskaas tot overjarige brokkelkaas, een lekkere stinkerd bij de borrel... :9~

quote:

[..]

Die standaard wat ze gedurende het jaar ook hebben. Zit in zo'n cheap ass verpakking, goud is die geloof ik. Kost euro of 2 :') Heb die ook wel eens door een gerecht met koken verwerkt.

[ afbeelding ]
En deze is écht lekker ja!
In stukjes door een salade met wat peer, pecannoten en uitgebakken spekjes of op een toastje :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190400483
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb daar net een paar toastjes mee belegd. Ik had wat over van vorige week, toen heb ik er gevulde paprika's mee belegd.
Spoilers!
pi_190400657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]

:{w

Ik word hier altijd wel blij van bij de borrel, oude Beemster van het mes :9

[ afbeelding ]

Belegen gouda op de tosti _O_
Ziet er goed uit!
pi_190400742
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Kaas. :9

Oude geitenkaas op vers brood van de bakker en dan wat eigengemaakte pruimenchutney erop.

De feestdagenkaasjes van de Lidl vind ik trouwens prima. Is dezelfde Stilton e.d. zoals je die bij de kaasboer haalt.
Ik vond de brie vooral niet te nassen. :{ En zo'n kaasje met vijgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190400781
Ricotta Salata is by far mijn favoriete kaas voor bij de pasta (alla Norma)

Om zo te eten: Pecorino, Scamorza en toch ook wel een lekkere pittige Cheddar eigenlijk.. En Halloumi om te grillen! En.. en.. en.. :D Ben alleen niet zo van de blauwe kaas.
pi_190400813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:19 schreef Botje- het volgende:

Om zo te eten: Pecorino, Scamorza en toch ook wel een lekkere pittige Cheddar eigenlijk.. En Halloumi om te grillen! En.. en.. en.. :D Ben alleen niet zo van de blauwe kaas.
Met jou kan ik praten O+
Mijn man haalt regelmatig ricotta salata bij een kaaswinkeltje in Haarlem
pi_190401055
quote:

Ik heb vandaag voor het eerst Scamorza gekocht. :D Ben heel benieuwd :D
pi_190401102
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb daar net een paar toastjes mee belegd. Ik had wat over van vorige week, toen heb ik er gevulde paprika's mee belegd.
Ik kan dat echt niet aan om zoiets een week lang in de koelkast te laten liggen ;(
U MAD?
pi_190401115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik kan dat echt niet aan om zoiets een week lang in de koelkast te laten liggen ;(
Griep krijgen ^O^
Spoilers!
  donderdag 12 december 2019 @ 18:20:35 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_190401571
quote:

Dit moet ik nog proberen, wij maken doe nu gewoon met Pecorino, maar hij schijnt van die Ricotta Salata nog lekkerder te worden
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_190402644
St Agur en Spaanse blauwe, voor de blauwschimmelfans DE kazen der kazen.
Wel bij de kaasboer halen!
  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 08:25:29 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190411919
We hebben zo'n kaas voordeelshop.
Oud snijdbaar O+ ! Zeeeer regelmatig even zo'n stuk meenemen. Kost in verhouding niet veel en och heerlijk :) !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 december 2019 @ 08:46:44 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190412058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:52 schreef Alieda-R het volgende:
Afgelopen week had ik weer eens kaas in Duitsland gekocht, inmiddels vele soorten gehad maar tot nu toe bijna allemaal smakeloos. Alleen de Gouda van het merk Küstengold is nog wel te eten.
Ik vind de Tilsiter wel lekker.
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:01:14 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190412192
Kaas _O_
Het blijft een ontdekkingstocht want er is zoveel. En dan heb ik liever geen blauwader en beperk ik me meestal tot kaas van de koe.

Op brood jong tot belegen. Met mosterd of plakjes augurk als het even kan :Y)

Uit het vuistje/van het kaasplankje kan alles. Kruidenkazen zijn oké, maar ik heb liever kazen met smaak van zichzelf, zoals de tommes of comtes, de nootachtige Leerdammer, brieën...
Dippen met mosterd of appelstroop. Bijvoorbeeld Passendale met appelstroop :9~

Een bijzondere combinatie vond ik een stevige, gebonden champignonsoep met in plaats van brood erbij wat plakken tomme de Savoie.
pi_190412360
Ohhh een kaastopic. Je kan me ervoor wakker maken (muv nagelkaas). Oud, heel oud, jong (af en toe hele jonge graskaas :9~ )
Maar blauwader (stevige roquefort) is toch wel favoriet. En munster, en tete de moine en en en
Daarom in een restaurant vrijwel altijd het kaasdessert en dan ook aangeven dat het best sterke smaken mogen zijn en je laten verrassen. Glas PX erbij en ik ben gelukkig.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:21:36 #47
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190412459
Heb net een stuk blue Viking uit het vuistje gehad zie ik dit topic. :D.

Kaas is baas. Behalve jong. Liefst heb ik een lekker stukje Hervekaas maar daar doe je de rest van het huis geen plezier mee.
And so is the past
pi_190412555
Je hebt bij AH een een of andere camambert, bij de versafdeling.
Stinkt je koelkast uit, maar is zoooo lekker.
pi_190412576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh een kaastopic. Je kan me ervoor wakker maken (muv nagelkaas). Oud, heel oud, jong (af en toe hele jonge graskaas :9~ )
Maar blauwader (stevige roquefort) is toch wel favoriet. En munster, en tete de moine en en en
Daarom in een restaurant vrijwel altijd het kaasdessert en dan ook aangeven dat het best sterke smaken mogen zijn en je laten verrassen. Glas PX erbij en ik ben gelukkig.
Altijd kaasplank als dessert.
Tip voor hele jonge (geen gras maar lekkerder :D ) Roodbonter kaas. :9 Deze: https://www.roodbonterkaas.nl/mild :Y
pi_190412680
Blauwschimmelkaas vind ik uitermate smerig en Hollandse kaas blief ik alleen heel jong. Een kaasplankje heb ik nog nooit gehad, maar ik denk niet dat dat wat voor mij is. Ik lust veel Italiaanse kaas, zoals de eerder genoemde ricotta salata. Ik gebruik eigenlijk nooit parmezaan, maar alleen pecorino. Buffelmozzarella en burrata heb ik regelmatig in huis en als de Lidl Spaanse week heeft dan gaat er altijd wel een pakje met o.a. manchego mee, de laatste keer zaten daar andere kaasjes dan anders bij, iets met rode wijn en nog iets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')