ohoh, als het straks onderweg naar huis droog is, fiets ik even langs een kaaswinkel.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Altijd kaasplank als dessert.
Tip voor hele jonge (geen gras maar lekkerder) Roodbonter kaas.
Deze: https://www.roodbonterkaas.nl/mild
![]()
Super mild en zacht, toch enorm smaakvol.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
ohoh, als het straks onderweg naar huis droog is, fiets ik even langs een kaaswinkel.
Jonge graskaas is eigenlijk voor mij ook meer een herinnering. Mijn moeder haalde dat altijd op de markt zodra het er was. Wij twee aten dan met z'n twee zo'n stuk op. Het blijft best lekker, al zou ik het erger vinden om nooit meer roquefort te mogen eten dan nooit meer graskaasquote:Op vrijdag 13 december 2019 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Super mild en zacht, toch enorm smaakvol.Ik vind jong/gras eigenlijk meestal te weinig..smaakvol. Deze niet.
Die heb ik nog niet gehad.Laatst wel bij de Duitse Aldi een pak kaas gehaald waar extra würzig op stond maar het stonk alsof het bedorven wasquote:
Je kunt toch zelf een kaasplankje samenstellen? Jonge Nederlandse, je Spaanse kaasjes en je hebt al heel wat.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Blauwschimmelkaas vind ik uitermate smerig en Hollandse kaas blief ik alleen heel jong. Een kaasplankje heb ik nog nooit gehad, maar ik denk niet dat dat wat voor mij is. Ik lust veel Italiaanse kaas, zoals de eerder genoemde ricotta salata. Ik gebruik eigenlijk nooit parmezaan, maar alleen pecorino. Buffelmozzarella en burrata heb ik regelmatig in huis en als de Lidl Spaanse week heeft dan gaat er altijd wel een pakje met o.a. manchego mee, de laatste keer zaten daar andere kaasjes dan anders bij, iets met rode wijn en nog iets.
Ik heb na een maaltijd geen enkele behoefte aan kaas als afsluiterquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf een kaasplankje samenstellen? Jonge Nederlandse, je Spaanse kaasjes en je hebt al heel wat.
Ik ook niet... maar wel bij de borrelquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb na een maaltijd geen enkele behoefte aan kaas als afsluiter
Inderdaadquote:Op vrijdag 13 december 2019 14:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik ook niet... maar wel bij de borrel
Oh brrr. Ik heb vlakbij de fabriek van Grozette gewoond, wat een smerige zweetvoetenluchtquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:39 schreef robber57 het volgende:
[ afbeelding ]
Of beter maar slecht te vinden;
[ afbeelding ]
Oeh, dat klinkt heerlijk!quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:12 schreef Aure het volgende:
Ik heb net hamburgers gemaakt met een rood uitje, mosterd, Worcestershiresaus en flink wat blauwe kaas er door heenen dan op een broodje met wat rucola, avocado en zelfgemaakte mayo
Zo'n zakje fondue van de Lidl of Emmi, en dan met Gruyere en Appenzellerquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met welke kazen maken jullie kaasfondue?
Emmentaler, gruyère, appenzeller. De laatste voor de ‘pit’. Alles een derde. Kirsch, teentje knoflook, witte wijn. Heerlijk. Vers stokbrood erbij. Tweede Kerstdag weer!quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 15 december 2019 16:39 schreef douche-eendje het volgende:
Kaas![]()
Met een zwager en schoonzusje die in Frankrijk wonen, hebben we regelmatig ook wat dubieuze franse stinkkazen in huis van lokale kaasboeren. Heerlijk![]()
Maar vanuit een hele andere hoek, Norzola. Gegeten op vakantie in Noorwegen, nog niet kunnen vinden in Nederland, helaas.
[ afbeelding ]
Geit. Geen idee welke geit, maar met geitquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit nu blauwe geitenkaas op te zoeken en moet ik niet doen wantquote:Op zondag 15 december 2019 17:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geit. Geen idee welke geit, maar met geit
quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben ingeslagen voor kerst:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Allemaal voor ons tweetjes![]()
Daar komen dan nog de kazen voor de fondue bij.
Ehm ... 15 gram van elk?quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
quote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
Jaloersquote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
quote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
#viesdikforlifequote:Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
Ehm ... 15 gram van elk?
En anders #viesdik
Mag ik bij jullie kerst komen vieren?quote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Wat je gelijk hebtquote:Op zondag 15 december 2019 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
#viesdikforlife![]()
We vieren een dag of vijf kerst dus dan heb je zo veel kaas gewoon nodig.
Jezusquote:Op zondag 15 december 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brandnetel
Belegen polder
Extra belegen Beemster
Boeren extra belegen
Magor
Brugse blomme
St nectaire
Roquefort
Delice de bourgogne
Bouquet de Moines
Oude brokkel
Geitenkaas
Feta
Parmesan
Ricotta
Buffelmozzarella
Mascarpone
Blauwe geitenkaasquote:Op zondag 15 december 2019 17:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit nu blauwe geitenkaas op te zoeken en moet ik niet doen want![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet hoognodig weer naar Toos (Kaas en Toast) want hier heb ik serieus nog nooit van gehoord ....quote:
Ik ook niet, tijd om naar de lokale kaasverkoper te gaan. Ik heb vrijdag pas weer tijd.quote:Op zondag 15 december 2019 19:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet hoognodig weer naar Toos (Kaas en Toast) want hier heb ik serieus nog nooit van gehoord ....
Een van de kaasboeren op de markt hier verkoopt blauwader geitenkaas. Gruwelijk lekker. Ik kan even zoeken hoe hij heet en of hij ook op andere markten staat.quote:Op zondag 15 december 2019 19:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ook niet, tijd om naar de lokale kaasverkoper te gaan. Ik heb vrijdag pas weer tijd.
Uitstekende kaas inderdaad, maar het komt wel vrij precies qua rijping. Al een paar keer licht teleurgesteld geweest.quote:Op zondag 15 december 2019 19:22 schreef Aure het volgende:
Goeie lijst Lucky!
Ik heb trouwens wel een soort van favoriete kaas bedenk ik mij net, wijnendaledeze zou ik elke avond wel kunnen eten, gewoon zo of op een toastje
nomnom
Vacherin Mont d'Or. Het is eigenlijk geen kaasfondue, maar een hele kaas uit de oven. Teen knoflook door de korst drukken en een flinke scheut hele rinse wijn erin.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Taleggio zag ik vorig jaar bij AH, of het nu nog zo is weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:30 schreef Lonaa het volgende:
Kerstkazen (en daarna) lijst:
Overjarige brokkelkaas van Stompetoren
Jersey oud
Geitenbrie
Echte Loo (abdijkaas)
Scamorza
Vacherin Mont d'or (wordt fondue)
Camembert Calvados
Blauwschimmel geitenkaas
Langres
Manchego met truffel
delice bourgongne
geitenkaasje met uien
La Tur
Cabricharme![]()
Verder nog in de koelkast:
Parmazaan
Herfstkaas met o.a. peper
Extra belegen
En eigenlijk wil ik nog Taleggio
Ik moet toch nog even langs de Zuivelhoeve, maandag.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Taleggio zag ik vorig jaar bij AH, of het nu nog zo is weet ik niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |