abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:19:22 #1
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_190246301

Speciaalbierenreeks op FOK!
Welkom in het speciaalbiertopic. De markt van speciaalbier is tegenwoordig niet meer vergelijkbaar met speciaalbier van tien of zelfs vijf jaar geleden. Waar je in de supermarkt voorheen pils zag en een handjevol Belgische bieren, zie je nu een ruim assortiment aan verschillende bierstijlen.

In dit topic zal je voornamelijk mensen vinden die lekker gaan op verse NEIPA's, barrel aged stouts, geile gueuzes en boozy barleywines. Dit betekent echter niet dat je pretenties hoeft te hebben met wat betreft je hier post, een traditionele tripel is ook welkom. Hoe pretentieus sommigen hier ook overkomen, iedereen vindt het vooral heel leuk om over speciaalbier te praten!

Veel van de gebruikers hier zijn ook actief op Untappd (Android / Apple). Dit is een social media app voor bier waar je onder andere kan bijhouden welke speciaalbiertjes je drinkt, kan zien wat je vrienden drinken en het menu van de lokale taproom in de gaten houden.

Tevens hebben een aantal users hun favoriete bierspots in kaart gebracht die openbaar in te zien zijn. Als volgt:

Amsterdam (NL) door ThePlaneteer
Kopenhagen (DK) door EwoutM
Leiden (NL) door ThePlaneteer

Diverse webshops
Beer Republic https://beerrepublic.eu
Beerdome https://beerdome.nl
Beergium https://www.beergium.com/en/
Beerwulf https://www.beerwulf.com
Bien Manger https://www.bienmanger.com/2L82_Beers.html
Bierhut https://bierhut.com
De Bierliefhebber https://www.debierliefhebber.nl
Drankgigant https://www.drankgigant.nl
Drinks & Gifts https://www.drinks-gifts.nl
Etre Gourmet http://www.bieresgourmet.be
Het Biermoment http://www.hetbiermoment.nl
HonestBrew honestbrew.co.uk
Hop in https://www.hop-in.nl
Hopt https://www.hopt.nl
Mr Hop http://www.misterhop.com
Saveur Bière (Moederbedrijf van Hopt) https://www.saveur-biere.com/en/
Speciaalbierpakket https://www.speciaalbierpakket.nl
Makkelijk eerste
pi_190246845
boohhhhh na Billies dacht ik dat de hoogtepunten qua bier dit jaar wel vrijwel voorbij waren, want had niets meer in planning staan qua festivals en bottleshares. Maar..... gisteren als totale verrassing een kaartje kunnen krijgen voor sinterklaas @De gebrande winning. Tasting met stuk of 12 verschillende bokkes (zonder er voor in enorme rij te hoeven staan), een paar andere bieren/natuurwijnen en nog een keer recht om doosje van 6 flessen te kopen.
pi_190251861
Wist niet eens dat deze reeks er was, super! Sinds anderhalf jaar helemaal verknocht aan speciaalbier. Momenteel helemaal gek van Imperial IPA, NEipa etc. Zit een hele goede bottleshop bij me in de straat waar ik elke week weer nieuwe mooie blikken kan binnenhalen. Vind het leuk om van alles te proberen, maar stout is voor mij echt een no go omdat ik absoluut geen chocolade lust en koffie ook echt niet lekker vind. Dan valt al een hele hoop af, die karamel stout van Belching Beaver vind ik dan wel prima te drinken, maar mijn favorieten blijven toch de wat complexere sterke IPAs en tripels.

Vind het ook leuk om op vakantie veel lokaal bier te proberen. Heb in Japan maar liefst 45 verschillende speciaalbiertjes uit Japan ingecheckt, veel lokaal spul ook. :D
pi_190252020
Biertje d'rbij.

dinsdag 3 december 2019 @ 18:53:47 #5
474254 GurneyIsBestOke
pi_190252949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:47 schreef Kerftminister het volgende:
Wist niet eens dat deze reeks er was, super! Sinds anderhalf jaar helemaal verknocht aan speciaalbier. Momenteel helemaal gek van Imperial IPA, NEipa etc. Zit een hele goede bottleshop bij me in de straat waar ik elke week weer nieuwe mooie blikken kan binnenhalen. Vind het leuk om van alles te proberen, maar stout is voor mij echt een no go omdat ik absoluut geen chocolade lust en koffie ook echt niet lekker vind. Dan valt al een hele hoop af, die karamel stout van Belching Beaver vind ik dan wel prima te drinken, maar mijn favorieten blijven toch de wat complexere sterke IPAs en tripels.

Vind het ook leuk om op vakantie veel lokaal bier te proberen. Heb in Japan maar liefst 45 verschillende speciaalbiertjes uit Japan ingecheckt, veel lokaal spul ook. :D
Nieuwe mensen hier, fijn :D. En je deelt mijn hobby wat betreft lokale biertjes. Heb in Peru de 79 nog aangetikt, haha.

Qua stouts kan je het anders in de richting van pecan en maple zoeken, bijvoorbeeld Amundsen, Omnipollo en Evil Twin doen daar leuke dingen mee. Of je kan kijken naar meer BA-achtige bieren.
Makkelijk eerste
pi_190254270
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Nieuwe mensen hier, fijn :D. En je deelt mijn hobby wat betreft lokale biertjes. Heb in Peru de 79 nog aangetikt, haha.

Qua stouts kan je het anders in de richting van pecan en maple zoeken, bijvoorbeeld Amundsen, Omnipollo en Evil Twin doen daar leuke dingen mee. Of je kan kijken naar meer BA-achtige bieren.
Komt goed uit. _O- Peru is mijn volgende bestemming. Zit eraan te denken om einde voorjaar te gaan, voor Inca Trail sowieso, maar wil daaromheen veel biertjes gaan drinken. Zal tegen die tijd wel vragen aan je wat de leuke barretjes daar zijn. :D

Hmm interessant, ga ik zeker eens naar kijken.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:34:21 #7
474254 GurneyIsBestOke
pi_190257343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:54 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Komt goed uit. _O- Peru is mijn volgende bestemming. Zit eraan te denken om einde voorjaar te gaan, voor Inca Trail sowieso, maar wil daaromheen veel biertjes gaan drinken. Zal tegen die tijd wel vragen aan je wat de leuke barretjes daar zijn. :D

Hmm interessant, ga ik zeker eens naar kijken.
Hahaha, netjes! Ben in mei en juni geweest. Heb zelf de Salkantay Trail gedaan. Qua speciaalbier genoeg leuke plekken, alhoewel het allemaal niet heel bijzonder was (vooral standaard west coast IPA’s). Meeste zit in Lima, maar Lima zelf is helemaal niks aan dus ik heb daar oprecht niet veel meer gedaan dan cafées bezoeken voor speciaalbieren. Arequipa heeft ook een ontzettend leuk café. De beste bieren heb ik echter iets over de grens gevonden in Cuenca (Ecuador). Daar had je zelfs 44cl blikken met verse NEIPA’s, waarbij ik dan de eerste persoon was die ze op Untappd dronk :D
Makkelijk eerste
pi_190261707
Opzich vind ik die kalender van Hopt wel leuk. Voor mij toch wel nieuwe en interessante biertjes, al is dat vast heel anders als ik een jaar of twee verder ben. :P
  woensdag 4 december 2019 @ 11:26:07 #9
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190262563
Ondanks dat ik had gedacht dat ik 'm dit jaar niet zou bestellen, toch ook maar weer de Beery Christmas besteld met 2 maten van me :@ 10% korting erop, dus maar ¤33 p/p. Goed te doen voor 24 (naar hun zeggen) exclusieve biertjes....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 4 december 2019 @ 11:40:40 #10
474254 GurneyIsBestOke
pi_190262760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 10:15 schreef Funzel het volgende:
Opzich vind ik die kalender van Hopt wel leuk. Voor mij toch wel nieuwe en interessante biertjes, al is dat vast heel anders als ik een jaar of twee verder ben. :P
Is toch ook gewoon leuk. Kwaliteit boven kwantiteit, maar nieuwe gekke biertjes leren kennen is ook prima, zeker voor die prijs. Vorig jaar zaten er ook écht leuke bieren tussen, zoals de Breakfast Stout en die rare Omnipollo milkshake.
Makkelijk eerste
pi_190268078
BBF 07/2017. 100% perfect en lekker bier. Zoet en kruidig.

woensdag 4 december 2019 @ 18:33:14 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190268843

Per ongeluk dubbele bestelling en geen contact met Hopt te krijgen. Dan hou ik ze maar.. :P
  woensdag 4 december 2019 @ 18:41:03 #13
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_190269028
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:33 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]

Per ongeluk dubbele bestelling en geen contact met Hopt te krijgen. Dan hou ik ze maar.. :P
Hun klantenservice schijnt wat drukjes te zijn.
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 4 december 2019 @ 18:53:42 #14
474254 GurneyIsBestOke
pi_190269334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 17:46 schreef Seul het volgende:
BBF 07/2017. 100% perfect en lekker bier. Zoet en kruidig.

[ afbeelding ]
Nice! Tripel Karmeliet blijft gewoon ontzettend goed.
Makkelijk eerste
  woensdag 4 december 2019 @ 19:02:09 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190269541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:41 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Hun klantenservice schijnt wat drukjes te zijn.
Hun transportbedrijf blijkbaar ook :{ k*t Fransozen hebben weer eens een staking komende 2 dagen, terwijl mijn pakket morgen geleverd zou worden |:(

Al 2 jaar op rij dat de levering té lang duurt vanuit Frankrijk |:) |:)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_190273233
Bestelling onderweg, alleen niet de hele bestelling, de kalender krijgt vertraging. :X
  woensdag 4 december 2019 @ 22:09:04 #17
356424 PrideoftheSouth
pi_190273539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hun transportbedrijf blijkbaar ook :{ k*t Fransozen hebben weer eens een staking komende 2 dagen, terwijl mijn pakket morgen geleverd zou worden |:(

Al 2 jaar op rij dat de levering té lang duurt vanuit Frankrijk |:) |:)
Rustig maar, dit komt toch ook niet aan op één dag meer of minder? :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190273909
BCBS-post vandaag. Ik ga er denk ik 1/3 lange tijd apart zetten.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 5 december 2019 @ 07:05:42 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190277301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:09 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Rustig maar, dit komt toch ook niet aan op één dag meer of minder? :D
zaterdag hebben we met de familie Sint surprise avond, dan had ik dat pakket toch wel graag gehad.
  donderdag 5 december 2019 @ 07:31:54 #20
356424 PrideoftheSouth
pi_190277405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 07:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

zaterdag hebben we met de familie Sint surprise avond, dan had ik dat pakket toch wel graag gehad.
Ah, ik snap het. De mijne verdwijnen waarschijnlijk ook wel voor eventjes de kelder in.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190278791
ik pak er vanavond een als sint cadeau, de rest gaat ook de kelder in.
pi_190282508
Geen vertragingen, geen dubbele of geen paketten, geen BCBS, geen bullshit.

pi_190282585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Is toch ook gewoon leuk. Kwaliteit boven kwantiteit, maar nieuwe gekke biertjes leren kennen is ook prima, zeker voor die prijs. Vorig jaar zaten er ook écht leuke bieren tussen, zoals de Breakfast Stout en die rare Omnipollo milkshake.
Hah er zit nu weer een Milkshake IPA in van Tiny Rebel, maar vond deze wel beetje erg chemisch.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190282641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hah er zit nu weer een Milkshake IPA in van Tiny Rebel, maar vond deze wel beetje erg chemisch.
Spoiler!! :P

Ik heb gisteren alles netjes binnen gekregen van Hopt.
En vanavond maar eens die As Good As It Gets van Pohjala/Struisse proberen, wel een prima pakjesavond bier.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 5 december 2019 @ 15:00:47 #25
474254 GurneyIsBestOke
pi_190282831
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:46 schreef Niveath het volgende:

[..]

Spoiler!! :P

Ik heb gisteren alles netjes binnen gekregen van Hopt.
En vanavond maar eens die As Good As It Gets van Pohjala/Struisse proberen, wel een prima pakjesavond bier.
Heb die tijdens Billies snel weggekaand gedronken en het is echt een heel goed biertje. Veel plezier. Ik heb een feestje in Amsterdam, dus ik bezoek van te voren weer even de Beertemple :)
Makkelijk eerste
pi_190283082

donderdag 5 december 2019 @ 15:27:16 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_190283164
Grappig dat mensen het hier over Peru hebben, daar was ik een maand geleden (Arequipa vooral), en was inderdaad erg positief verrast dat er zoveel craft beer te vinden was. Gemiddeld in Spanje is er niks meer dan wat slappe lager te vinden, dus dat doen hun veel armere voormalige kolonies een stuk beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190283460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:27 schreef speknek het volgende:
Grappig dat mensen het hier over Peru hebben, daar was ik een maand geleden (Arequipa vooral), en was inderdaad erg positief verrast dat er zoveel craft beer te vinden was. Gemiddeld in Spanje is er niks meer dan wat slappe lager te vinden, dus dat doen hun veel armere voormalige kolonies een stuk beter.
hmmm ben ik het niet helemaal mee eens, in en rond Barcalona zitten zeker aantal leuke brouwerijen.
  donderdag 5 december 2019 @ 15:47:37 #29
356424 PrideoftheSouth
pi_190283502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef JJ76 het volgende:

[..]

hmmm ben ik het niet helemaal mee eens, in en rond Barcalona zitten zeker aantal leuke brouwerijen.
Baskenland ook hoor. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
  donderdag 5 december 2019 @ 15:52:51 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_190283603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Ah okee ik zei ook gemiddeld, in een metropool van meer dan 4 miljoen zitten er een aantal. (Hier in Utrecht hebben we er sowieso al meer dan 20.) En die uit Barcelona zijn vervolgens helaas nauwelijks te vinden op andere (toeristische) Spaanse plekken waar ik de laatste paar jaar geweest ben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190284823
Bij zijn de christmas ales binnen. *O*
Nu nog even wachten op de kalender.
  donderdag 5 december 2019 @ 18:11:45 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_190285700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:38 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vanwaar het mes op iedere foto?
pi_190285781
Om die blikken te shotgunnen hoop ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_190286019
quote:
Vanwaar het mes op iedere foto?
Voor mensen die van mooie dingen houden...
  donderdag 5 december 2019 @ 18:39:32 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190286102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:33 schreef Seul het volgende:

[..]

Voor mensen die van mooie dingen houden...
Vind het eerlijk gezegd wel meevallen op de foto's. Is het iets bijzonders dan?
  donderdag 5 december 2019 @ 18:41:09 #36
356424 PrideoftheSouth
pi_190286126
Mijn BCBS’jes ook gewoon binnen, geen centje pijn.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190286363
Het is een sprint run (gelimiteerd) van een Spyderco Para 3. Leuk dingetje.
pi_190294656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:41 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Vrijdag bij Saveur Biere besteld, maandag al binnen. Misschien geluk gehad...

Wat betreft lokale bieren: altijd top! Ik was van de zomer 2 weken in Canada. Ik wist wel dat de (Noord-) Amerikaanse scene levendig is, maar dat er ook in Canada zóveel bier was... Ik kwam aan met 0 Canadese bieren ingecheckt en ik vertrok met level 25 ( = 125 Canadese bieren). Maar ik ben dan ook voornamelijk in de grote steden geweest waar je in elke wijk wel een brouwerij / tasting room etc. had. Dus dat schoot nogal op. :7

Ik heb voor de aankomende donkere maanden een hele voorraad pastry stouts ingeslagen dus daar ga ik me de komende tijd maar eens aan tegoed doen. Wel zin in. Ik kijk het meest uit naar de Lervig / Stillwater: Times 8.
pi_190294705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:41 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Mag ik vragen wat BCBS is? :P
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:16:18 #40
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190294741
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:14 schreef Funzel het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat BCBS is? :P
Bourbon County Brand Stout van Goose Island.
pi_190294751
Aha, danku. Is dat een soort heilige graal dan ofzo? :P
pi_190295083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:17 schreef Funzel het volgende:
Niet als je een InBev hater bent. :7
Het was een van de eersten die barrel aged stouts maakten (volgens mij) en daar zijn ze grotendeels best goed in
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:56:52 #43
474254 GurneyIsBestOke
pi_190295159
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:17 schreef Funzel het volgende:
Beetje als Westvleteren 12, maar dan voor de stouts. Gewoon een super goede BA stout met een jaarlijkse release die gehyped wordt, met verschillende varianten. Voor bierverzamelaars is het ook mooi ruilspul.
Makkelijk eerste
pi_190295205
Het is wel een beetje teveel een hype hoor.
Ook al die mensen die gewoon puur even komen melden dat ze een BCBS hebben gekocht (met foto, wow die Beer Geeks pagina :')) krijg je bijna het idee dat men het meer drinkt vanwege de epenis dan dat ze echt dat geld voor een stout overhebben.
pi_190295208
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Beetje als Westvleteren 12, maar dan voor de stouts. Gewoon een super goede BA stout met een jaarlijkse release die gehyped wordt, met verschillende varianten. Voor bierverzamelaars is het ook mooi ruilspul.
De verkrijgbaarheid heeft bij die bieren natuurlijk ook veel invloed gehad in de populariteit. Tegenwoordig zijn beide bieren gewoon te bestellen via verschillende webshops.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190295349
Oja en natuurlijk

pi_190299642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:10 schreef Welten het volgende:
Ik kijk het meest uit naar de Lervig / Stillwater: Times 8.
Die heb 'k helemaal gemist, en vind 'm nergens meer. Laat weten wat je er van denkt!..

En Canada heeft inderdaad echt veel en enorm goeie bieren!.. Hopelijk importeren ze binnenkort ook meer bieren/ meer brouwerijen van daar!..
  vrijdag 6 december 2019 @ 17:14:23 #48
474254 GurneyIsBestOke
pi_190299935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:59 schreef Niveath het volgende:

[..]

De verkrijgbaarheid heeft bij die bieren natuurlijk ook veel invloed gehad in de populariteit. Tegenwoordig zijn beide bieren gewoon te bestellen via verschillende webshops.
Klopt, alhoewel het toch allebei bieren zijn die bij de bron een stuk goedkoper zijn dan via webshops. Zo heb ik de 2017 editie gehad, een vriend was in New York en kocht hem gewoon daar voor een goedkope prijs, geruild voor een of andere Maleisisch biertje want ik was daar. Prima trade ammo dus, als je op zoek bent naar middelmatige pale ales uit Azië :)

En ja het is wel een beetje overhyped, maar dat hoort er ook wel bij. Ik skip hem eigenlijk zonder al te veel over na te denken. Voor de zelfde prijs heb je net zo goed een paar andere stouts.
Makkelijk eerste
  vrijdag 6 december 2019 @ 20:36:38 #49
474254 GurneyIsBestOke
pi_190302412

Heb ook weer eens de maximale score gegeven aan een biertje. Ja, het is zoete Omnipollo troep maar het is gewoon ongelooflijk. Meer blauwe bessen dan ik ooit bij een dinsdagdip naar binnen heb gewerkt, dik, vol, stroop, zoet/zuur/zout... Iedereen zegt dat een blik teveel is voor één persoon maar ik verlang zelfs naar meer :D
Makkelijk eerste
pi_190302690
Fantastische kleuren + foto... Toevoegingen of natuurlijk?..
pi_190302701
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[ afbeelding ]

Heb ook weer eens de maximale score gegeven aan een biertje. Ja, het is zoete Omnipollo troep maar het is gewoon ongelooflijk. Meer blauwe bessen dan ik ooit bij een dinsdagdip naar binnen heb gewerkt, dik, vol, stroop, zoet/zuur/zout... Iedereen zegt dat een blik teveel is voor één persoon maar ik verlang zelfs naar meer :D
voor de mensen die geen zin hebben om uit te zoeken welk bier dit is, het is Bianca Blueberry Maple Pancake Lassi Gose van omnipollo

Nu wil je vast en zeker de Bianca Blueberry Blackberry Raspberry Strawberry Maple Pancake Lassi Gose proberen? Drankenhandel Leiden heeft 'm.
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:05:32 #52
474254 GurneyIsBestOke
pi_190302913
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:55 schreef Seul het volgende:
Fantastische kleuren + foto... Toevoegingen of natuurlijk?..
Nee volledig echt, heb na twee jaar eindelijk het beste fotoplekje van mijn appartement gevonden :)

quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:55 schreef racerdkb het volgende:
Nu wil je vast en zeker de Bianca Blueberry Blackberry Raspberry Strawberry Maple Pancake Lassi Gose proberen? Drankenhandel Leiden heeft 'm.
Is wel mijn plan, alhoewel 15 euro pittig is en de drie bosvruchten daar mij minder liggen. Maar goed, als ik op tijd in Leiden ben, pik ik hem op.
Makkelijk eerste
pi_190303409
Oh ik bedoelde of het bier toevoegingen heeft (E nummertjes)... <O)
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:52:40 #54
474254 GurneyIsBestOke
pi_190303774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:34 schreef Seul het volgende:
Oh ik bedoelde of het bier toevoegingen heeft (E nummertjes)... <O)
Zou mij sterk lijken. Het is gebrouwen met belachelijk veel blauwe bessen, lactose suiker en maple syrup. De hoge prijs komt juist omdat het natuurlijk is.

Edit: ja Omnipollo bieren zijn volledig vegan, behalve wanneer ze lactose suiker of een ander speciaal niet-vegan product bevatten wat meestal dan de gimmick is van hun bier (bacon bijvoorbeeld).

[ Bericht 12% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 06-12-2019 22:49:18 ]
Makkelijk eerste
pi_190306173
quote:
Meer blauwe bessen dan ik ooit bij een dinsdagdip naar binnen heb gewerkt
nice tongue-in-cheek opmerkingkje dit btw.
pi_190306178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Is wel mijn plan, alhoewel 15 euro pittig is en de drie bosvruchten daar mij minder liggen. Maar goed, als ik op tijd in Leiden ben, pik ik hem op.
is idd kapotduur, wel een leuke om te delen.
  zaterdag 7 december 2019 @ 12:05:38 #57
474254 GurneyIsBestOke
pi_190310500
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2019 00:10 schreef racerdkb het volgende:

[..]

nice tongue-in-cheek opmerkingkje dit btw.
Was benieuwd of iemand hem door zou hebben :D
Makkelijk eerste
  zondag 8 december 2019 @ 10:09:26 #58
474254 GurneyIsBestOke
pi_190323296
Gisteren bij de Kulminator een Oerbier en een Stille Nacht uit 1987 kunnen drinken :D
Makkelijk eerste
pi_190326634
Nog ok?.. Koolzuur/ zuurkool Oerbier?...
pi_190335149

Flinke flessen in de auto geladen op vrijdag(zijn niet allemaal van mij)
  zondag 8 december 2019 @ 22:17:38 #61
356424 PrideoftheSouth
pi_190335908
Goeie genade, die jeroboams! :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190336236
Lompgroot en zwaar die dingen. 3l

Had nog een extra 0,75 fles maar uhhhh die heb ik met zwaard opengeslagen🤣🤣🤣
pi_190339636
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 16:52 schreef Seul het volgende:

[..]

Die heb 'k helemaal gemist, en vind 'm nergens meer. Laat weten wat je er van denkt!..
Yes, ik doe dan wel een berichtje.

quote:
Meer blauwe bessen dan ik ooit bij een dinsdagdip naar binnen heb gewerkt
_O-
pi_190342885
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:38 schreef JJ76 het volgende:
[ afbeelding ]

Flinke flessen in de auto geladen op vrijdag(zijn niet allemaal van mij)
Welke is van jou? Heb een Kriek Pjassel. Maatje van me Oloroso :9~
pi_190343181
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Welke is van jou? Heb een Kriek Pjassel. Maatje van me Oloroso :9~
damn dat zijn goede, steengaard en abrikoos zijn van ons. De pjassels zijn van anderen.

Lang daar geweest vrijdag? Wat een topdag, al ben ik van einde paar stukjes film kwijt lol.
  maandag 9 december 2019 @ 13:52:20 #66
474254 GurneyIsBestOke
pi_190343573
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:15 schreef Seul het volgende:
Nog ok?.. Koolzuur/ zuurkool Oerbier?...
Klein beetje koolzuur, maar vooral héél erg verzuurd. En heel erg lekker! De Stille Nacht vond ik nog het leukste, het origineel vind ik namelijk totáál niet lekker (te zoet/alcoholisch). Die dertig jaren hebben het voor mij goed gedaan :). Ook leuk dat de Kulminator er maar 12 euro voor vraagt. Slaat eigenlijk helemaal nergens op, maar goed, zelfs de gemiddelde high class techno club laat tegenwoordig nog meer mensen binnen dan die vent die het daar beheert.
Makkelijk eerste
pi_190344284
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:29 schreef JJ76 het volgende:

[..]

damn dat zijn goede, steengaard en abrikoos zijn van ons. De pjassels zijn van anderen.

Lang daar geweest vrijdag? Wat een topdag, al ben ik van einde paar stukjes film kwijt lol.
Ja tot een uur of 11 ofzo? We zijn opgerot toen er zich weer een rij vormde voor dat verkoophoekje, kan me kapot ergeren aan dat gedrag. Maar ja had redelijk wat gedronken, zou nog naar huis gaan die avond maar heb op iemands bank geslapen in Antwerpen.
pi_190345924
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:32 schreef Saind het volgende:
Maar ja had redelijk wat gedronken, zou nog naar huis gaan die avond maar heb op iemands bank geslapen in Antwerpen.
jep, en dan ook nog voordringen in die rij.
Ik ben toen rij bijna weg was nog even een fles gaan kopen, maar die heb ik meteen geopend daar.
pi_190348525
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:44 schreef JJ76 het volgende:

[..]

jep, en dan ook nog voordringen in die rij.
Ik ben toen rij bijna weg was nog even een fles gaan kopen, maar die heb ik meteen geopend daar.
Je dat krijg je als iedereen dronken is
  maandag 16 december 2019 @ 09:25:19 #70
474254 GurneyIsBestOke
pi_190471980
Dus... bewaren er nog mensen mooie bieren voor de laatste dagen van december? Bij mij valt het tegen, heb nog wat bieren rond de 4.30 maar verder weinig écht speciaals. Misschien dat ik nog een bezoekje Leiden in ga plannen voor de laatste leuke bieren van 2019.
Makkelijk eerste
pi_190472046
Ik ben al wel een beetje gericht aan het inkopen geweest voor de feestdagen. Ik vind het altijd wel leuk om dan iets speciaals open te trekken.

Ik heb overigens een fles Cuvee van de Keizer Blauw uit 2000 thuis staan. Wat zou zoiets waard zijn? Ik heb op Marktplaats al een beetje gezocht naar vintage / gerijpe bieren maar ik kon weinig vinden. Ik kan me herinneren dat Seul hier wel eens een linkje naar de Belgische (variant van) Marktplaats gepost heeft? Daar stond redelijk wat bier op, meen ik.
  maandag 16 december 2019 @ 09:35:49 #72
474254 GurneyIsBestOke
pi_190472090
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:31 schreef Welten het volgende:
Ik ben al wel een beetje gericht aan het inkopen geweest voor de feestdagen. Ik vind het altijd wel leuk om dan iets speciaals open te trekken.

Ik heb overigens een fles Cuvee van de Keizer Blauw uit 2000 thuis staan. Wat zou zoiets waard zijn? Ik heb op Marktplaats al een beetje gezocht naar vintage / gerijpe bieren maar ik kon weinig vinden. Ik kan me herinneren dat Seul hier wel eens een linkje naar de Belgische (variant van) Marktplaats gepost heeft? Daar stond redelijk wat bier op, meen ik.
Verwacht een euro of 25, maar het is met dat soort jaartallen altijd een beetje wat de gek er voor geeft. Ik zou hem het best zelf opdrinken! Cuvée van de Keizer uit 2000 had een overproductie dus vandaar dat ie iets meer in de markt te vinden valt volgens mij. Lees nu ook online dat ie niet super goed rijpt.

[ Bericht 3% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 16-12-2019 09:42:13 ]
Makkelijk eerste
pi_190472682
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Cuvée van de Keizer uit 2000 had een overproductie dus vandaar dat ie iets meer in de markt te vinden valt volgens mij.
Volgens mij was 2000 het eerste jaar dat deze werd uitgegeven, misschien daarom.

https://bourgondischebier(...)van-de-keizer-blauw/
Hier vond ik wat meer over alle jaargangen. Zonde om te zien dat die eigenlijk al niet meer super is.
pi_190478322
De 2000-versie van cuvee vd keizer heeft ook een ander alcoholpercentage dan de huidige variant. Hij werd twee jaar terug ook uitgegeven samen met een 2012 en recente versie.
Hij was niet zo mooi gerijpt. 2012 was beter.
pi_190500399
Ja had die box 2010 - 2012 - 2018 gehad, ik zou 'm gekocht hebben... Voor de '00 versie zou 'k maximum 5¤ betalen - sowieso amper nog iets waard (8.5% trouwens)...
pi_190506745
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 18:54 schreef Seul het volgende:
Voor de '00 versie zou 'k maximum 5¤ betalen
_O- Da's zonde. Het is voornamelijk het idee dat die fles 20 jaar oud is dat ik het tof vind. Ik had al vernomen dat het beste er al af is en het voornamelijk botanisch / karton / sherry is.

Waar kijken jullie rondom de feestdagen naar uit?
pi_190509850
Naar het einde van de feestdagen.
  woensdag 18 december 2019 @ 07:11:42 #78
356424 PrideoftheSouth
pi_190510041
:D!
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190538702
Eindejaarslijstje van Untappd weer binnen.
Vorig jaar 366 unieke checkins, dit jaar... 365.

Iig constante drinker :p
pi_190540409
Toch maar iets gekocht om op 24/12 de dag te willen doorkomen...

pi_190540466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eindejaarslijstje van Untappd weer binnen.
Vorig jaar 366 unieke checkins, dit jaar... 365.

Iig constante drinker :p
243 hier. Hoe kun je die van vorig jaar zien?
pi_190540567
Onderaan de pagina zag ik een link voor 2018
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 19 december 2019 @ 18:14:10 #83
474254 GurneyIsBestOke
pi_190540667
Ik ga nog zelfs de 800 halen dit jaar ben ik bang. Reisjes en tasters (op festivals) helpen.

Ik zal we na kerst een toplijstje posten. Heb nog wel wat moois de komende dagen om naar binnen te werken :P
Makkelijk eerste
  donderdag 19 december 2019 @ 18:33:42 #84
356424 PrideoftheSouth
pi_190540994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

243 hier. Hoe kun je die van vorig jaar zien?
Kwestie van je filters op andere data instellen. Ik had er vorig jaar iets meer dan 800, en zit nu op 707. Het venijn zit hem bij mij wel vaak in de laatste weken van het jaar trouwens. :D
NAC Breda
Rèsbaarge
  donderdag 19 december 2019 @ 21:30:57 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190545095
243 vanaf 1-1-2019 tot nu. Teleurstellend :'(

Carnavalsperiode vanaf 11 november tot eind maart nekt me elk jaar :{
Al komt er nog wel kerstmis en oudjaar bij....

[ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 19-12-2019 21:39:11 ]
pi_190553057
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:30 schreef Sinister-D- het volgende:
243 vanaf 1-1-2019 tot nu. Teleurstellend :'(

Carnavalsperiode vanaf 11 november tot eind maart nekt me elk jaar :{
Al komt er nog wel kerstmis en oudjaar bij....
tot nu toe bij mij dit jaar juist niet, vanaf 11-11 2 flinke tastings en 2 bierfestivals dat telt enorm aan.
pi_190553180
204 unieke bieren. Heel blij mee, bewijst dat ik nog bijna 60% van de tijd naar iets nieuws grijp...

Aan de andere kant zat ik aan 305 in 2018 dus misschien toch tandje bijsteken... KOM OP 2020!.. *O* *O* *O*
pi_190553546
429 unieke check-ins dit jaar, waaronder 30 Moersleutels :9
pi_190553685
ben laatste tijd veel te lui geweest om in te checken :') heb nog wel een backlog van 40-50 foto's van bier op m'n telefoon staan denk ik.

in een bar met vrienden of op een bierfestival doe ik het sowieso nooit direct, alleen thuis als ik bier.
  vrijdag 20 december 2019 @ 11:48:09 #90
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_190553756
260 unieke hier met 339 check ins. Moet ik me zorgen gaan maken? :P
Don't let my username fool you...
pi_190556159
Laatste bier run van het jaar.

Moderator vrijdag 20 december 2019 @ 14:30:17 #92
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190556344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:19 schreef Seul het volgende:
Laatste bier run van het jaar.

[ afbeelding ]
Niks mis mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:37:38 #93
474254 GurneyIsBestOke
pi_190556443
Laatste bierrun van mijn jaar :P

Makkelijk eerste
pi_190556537
"Laatste bier run"... Technisch gezien eigenlijk niet... M'n maat is onderweg naar De Caigny, gaat foto's doorsturen, en dan heb ik maar te kiezen wat en hoeveel... Kon niet meegaan want moet degustatie verzorgen op het werk om 16u :'(

Dusssss er kan eigenlijk wel nog wat bijkomen... Tenzij ze niks lekkers hebben daar maar uhm... Die kans is klein... :+
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:15:14 #95
356424 PrideoftheSouth
pi_190556939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:45 schreef Seul het volgende:
"Laatste bier run"... Technisch gezien eigenlijk niet... M'n maat is onderweg naar De Caigny, gaat foto's doorsturen, en dan heb ik maar te kiezen wat en hoeveel... Kon niet meegaan want moet degustatie verzorgen op het werk om 16u :'(

Dusssss er kan eigenlijk wel nog wat bijkomen... Tenzij ze niks lekkers hebben daar maar uhm... Die kans is klein... :+
Stuur die foto’s maar direct aan mij door, ik ga er morgen ook nog even een kijkje nemen. :9
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190557841
Ik wacht nog op een bestelling, de bierkalender..... Er gaat iets hopeloos mis bij Hopt.
Hoe is de levering normaal bij hen?
  vrijdag 20 december 2019 @ 16:18:38 #97
474254 GurneyIsBestOke
pi_190557869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:17 schreef Oceanonix het volgende:
Ik wacht nog op een bestelling, de bierkalender..... Er gaat iets hopeloos mis bij Hopt.
Heb één keer bij ze besteld en dat was ook een ramp.
Makkelijk eerste
pi_190557946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ook in deze periode van het jaar? Of is de rest van het jaar ook beroerd bij ze?
  vrijdag 20 december 2019 @ 16:28:16 #99
474254 GurneyIsBestOke
pi_190558087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:22 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ook in deze periode van het jaar? Of is de rest van het jaar ook beroerd bij ze?
Dat was in april 2018 alweer, tijd geleden dus.
Makkelijk eerste
  vrijdag 20 december 2019 @ 16:53:45 #100
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_190558469
quote:
vorig jaar stond mijn adres er op een bizarre wijze erop, met huisnummer 0. Retour gestuurd omdat ze dat adres uiteraard niet vonden :') dikke anderhalve week moeten wachten voordat het pakket effectief toekwam.

En dit jaar was het niet beter: Dinsdags besteld, zou donderdags geleverd worden. Niet dus :') vrijdags veranderde status pas naar "betaald" en dinsdag werd ie pas verzonden |:) uiteindelijk had ik 'm de donderdag pas. Een week na de beloofde leverdag }:|
pi_190561278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:15 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Stuur die foto’s maar direct aan mij door, ik ga er morgen ook nog even een kijkje nemen. :9
Nah denk niet dat er iets ligt... Mijn maat stuurde fotootje van rekening door...

vrijdag 20 december 2019 @ 21:44:54 #102
356424 PrideoftheSouth
pi_190564022
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:24 schreef Seul het volgende:

[..]

Nah denk niet dat er iets ligt... Mijn maat stuurde fotootje van rekening door...

[ afbeelding ]
Oke. Dan ga ik morgen dus niet. :P
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190565288
221 unieke bieren hier. Op een totaal van 427 best netjes. :P Op dit tempo zal ik volgend jaar wel richting de 650 kruipen langzaamaan.
pi_190565563
quote:
Prima maar deze maand is er fli k wat misgegaan daar.
pi_190565616

Wel m'n best gedaan
pi_190568243
Hopla;

70x Zombie Dust :').
pi_190569025
Niet de laatste beer run;

zaterdag 21 december 2019 @ 05:08:18 #108
474254 GurneyIsBestOke
pi_190569688

Top Beers zijn vrij onzinnig omdat ik slechts vier bieren dubbel heb ingecheckt, waarvan twee onopzettelijk (niet door hebben dat ik hem al had) en één omdat het mij een badge opleverde waarmee ik een gratis glas kon halen... :')

Tot dusver is mijn feitelijke top 3 de Bianca Maple Blueberry Pancake (Omnipollo), de Imperial 3 Scoops Mango Passion Peach (The Answer) en dan toch de Barrel Blend V (Moersleutel). Verrassend genoeg twee (niet-lambic) zure bieren volgepropt met echt fruit als koplopers dus.
Makkelijk eerste
pi_190572414
Die aantallen :D Dat zijn 2 of 3 bieren elke dag. Ik heb niet eens elke dag zin in een biertje. :P
  zaterdag 21 december 2019 @ 14:46:20 #110
474254 GurneyIsBestOke
pi_190575412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 11:43 schreef Funzel het volgende:
Die aantallen :D Dat zijn 2 of 3 bieren elke dag. Ik heb niet eens elke dag zin in een biertje. :P
Naja thuis drink ik er alleen zo’n 10 per maand. Vakanties, tasters in cafées (ik heb al zo’n 70 tasters gehad bij de Kaapse dit jaar) en festivals verklaren een enorm deel van mijn check-ins.
Makkelijk eerste
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:10:39 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190578035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Mijn 2 bestellingen afgelopen weken waren redelijk. Vrij snel, maar wel in delen verzonden. De service is ronduit klote, reageren nergens op.
pi_190610100
527 check-ins, 527 uniek. Ik check alleen unieke bieren in.
Ik verwacht dat er dit jaar nog wel +- 40 bij komen dus ik eindig netjes rond de 570. Best prima: 1,5 per dag.
pi_190614379
Omnipollo Double Nikki. Tikkeltje saai.

pi_190630270
Chocoladebar met bananencrèmevulling... ~:)

pi_190639707
Stackz on stackz on stackz. Ge-ni-aal bier...

donderdag 26 december 2019 @ 23:52:47 #116
474254 GurneyIsBestOke
pi_190670621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sow, na kerst is het wel weer tijd om mijn persoonlijke top- en flop-lijstje te maken! Ik drink nog een laatste Omnipollo pannenkoek die vermoedelijk rond de 4.9 krijgt maar goed, daar staat al een van in ;)

Top 5 van het jaar
1. Bianca Blueberry Maple Pancake Gose - Omnipollo - Sour Gose Fruited - 5.00 (GR 4.00)
2. Imperial 3 Scoops: Passionfruit, Mango & Peach - The Answer - Sour Fruited - 4.90 (GR 4.53)
3. Barrel Blend V - De Moersleutel - Imperial Milk Stout - 4.80 (GR 4.38)
4. Quadruple Dry Hopped Fatamorgana - Omnipollo - DNEIPA - 4.80 (GR 4.16)
5. Aon Rum Mini Maple Cinnamon Bites - Omnipollo - Pastry Stout - 4.80 (GR 4.18)

Flop 5 van het jaar
1. Supermalt Original - Royal Unibrew - Malt Beer - 0.50 (GR 1.59)
2. Strela Cabo Verde - CERIS - Pale Lager - 0.50 (GR 2.89)
3. Two Big Friends - X-brewing - Wheat Beer - 0.50 (GR 3.04)
4. Abraxxas - Freigeist Bierkultur - Lichtenhainer - 0.50 (GR 3.51)
5. Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock - Schlenkerla - Rauchbier - 0.50 (GR 3.75)

Top 5 hoogste Global Average
1. World in my Eyes - Publius Ales - Imperial Stout - 4.20 (GR 4.59)
2. Imperial 3 Scoops: Passionfruit, Mango & Peach - The Answer - Sour Fruited - 4.90 (GR 4.53)
3. Jinxy Cat - The Answer - Imperial Milk Stout - 4.60 (GR 4.52)
4. Chocolate Rain - The Bruery - Imperial Stout - 4.00 (GR 4.52)
5. As Good as it Gets - Põhjala - Imperial Stout - 4.00 (GR 4.52)

Top 5 Landen
1. Nederland: 180
2. Verenigde Staten: 93
3. Peru: 79
4. Engeland: 58
5. België: 41

Andere bijzondere biertjes

Naranjito - Sajonia : van de enige craft brouwer uit Paraguay, meegenomen door een vriend :)
Imperial New England IPA - Santa Rosa : een 44cl blik NEIPA uit Ecuador, nog altijd de enige persoon van de wereld die hem op Untappd heeft ingecheckt!
Los Lupolos Hermanos - Cervecería Invictus : Beste biertje uit mijn backpackreis naar Peru
Even More Death - Northern Monk : 1000e check-in op Untappd. Wel van 4 januari vorig jaar dus ben inmiddels wel verder :D
Pjassel - Methode Goat : beste Lambic van het jaar
Kriek (1994) - Belle Vue : Een biertje uit mijn geboortejaar! :)
de Stille Nacht en de Oerbier (1987) - Dolle Brouwers : Bijzonder uit ze Kulminator!

Verder was het weer een mooi jaartje, 56 nieuwe stijlen volgens Untappd, en 26 nieuwe landen, waaronder Panama, Congo en Iran. Verder de craft scene kunnen ontdekken van Peru, Ecuador, Bolivia en Schotland. Ik heb vooral enorm veel bieren gedronken van de Moersleutel (40) en Omnipollo (21), dat zie je ook terug in mijn toplijst waar Omnipollo drie keer in staat en Moersleutel één keer. En ondanks dat ik vooral stouts en NEIPA’s drink twee zure biertjes bovenaan, en dan niet eens lambics... naja, ik ben ook gek van de combinatie mango-passievrucht en van blauwe bessen. Kan best! :)

Volgend jaar starten in Rusland! Ik vlieg 1 januari al :)
Makkelijk eerste
pi_190679060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Imperial New England IPA - Santa Rosa : een 44cl blik NEIPA uit Ecuador, nog altijd de enige persoon van de wereld die hem op Untappd heeft ingecheckt!
Beetje handig zoeken en ik heb je Untappd gevonden, haha. Ik zie dat we ongeveer dezelfde mening hadden over de Wanna Taste My Gingerbread Man?
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:10:31 #118
356424 PrideoftheSouth
pi_190692183
Altijd leuk, lijstjes aan het eind van het jaar.

Mijn toppers in 2019:
1. Bottle Logic - Fundamental Observation (5.0)
3 Fonteinen - Oude Geuze Golden Blend 16-17 blend 51 (5.0)
3 Fonteinen - Zenne y Frontera 17-18 blend 50 (5.0)
OEC Brewing - Cuvee de Gorgoroth (5.0)
4. Teveel 4.75 gegeven, waaronder voor
Tilquin Pinot Gris en Squared, Bruery Mocha Wednesday, Ten Fidy BBA, Other Half Triple Citra Daydream, 3F Schaarbeekse Kriek en enkele Spelingen.

Top 5 global rating in 2019:
1. OEC - Cuvee de Gorgoroth (4.64)
2. Hill Farmstead - Aaron 2015 (4.63)
3. 3 Fonteinen - Zenne y Frontera 17-18 blend 50 (4.56)
4. Bottle Logic - Fundamental Observation 2018 (4.54)
5. Cantillon - Fou Foune 2018 (4.51)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190698855
Wel de laatste bier run;

zaterdag 28 december 2019 @ 07:49:24 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190699563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:38 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
BCBS mocht je willen maar is helaas op. Stoer hoor dat mes ;)
  zaterdag 28 december 2019 @ 07:52:15 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_190699567
Vanavond op de planning staan om een BCBS te openen :)
pi_190705461
Ik zou deze wel eens durven openen...

pi_190705619
Of mss gewoon deze... Gratis quad'jes (cadeautje van een vriend) gaan er altijd wel in...

pi_190713223
Nah doen we toch maar iets anders...

donderdag 2 januari 2020 @ 16:47:41 #125
356424 PrideoftheSouth
pi_190844435
Beste wensen allemaal! Mooie bieren op, met de feestdagen. De komende weken maar een pas op de plaats; het lichaam even een beetje in acht nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door PrideoftheSouth op 02-01-2020 17:18:27 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_190856637
Ik ben begonnen met een Dry January. Sterker nog, tot de tweede week van februari heb ik me voorgenomen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 januari 2020 @ 14:16:44 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190857141
PINTnl twitterde op donderdag 02-01-2020 om 23:46:36 Lowlander Beer begint 2020 met Try January: samen met de horeca staat Januari in het teken staat van het ontdekken van nieuwe favoriete smaken/ bieren. Op https://t.co/cpjm2hrnrC zie je welke horeca in jouw buurt meedoet en download je een voucher om je biertje te verzilveren. https://t.co/CpHDHY6SfW reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:50:57 #128
474254 GurneyIsBestOke
pi_190858480
Ik ben in Rusland voor even, dus bij mij gaat het niet zo makkelijk om rustig aan te doen. Alle bieren zijn hier zo goedkoop en echt waanzinnig goed. Ik ga in februari wel rustiger aan doen.
Makkelijk eerste
pi_190862838
Smokey & Bandit prima te drinken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:15:50 #130
474254 GurneyIsBestOke
pi_190874857
Ik drink nu een chili&knoflook gose, ik ben klaar.

Heb het nog 4.40 gegeven ook :')
Makkelijk eerste
pi_190916178
Is er eigenlijk een overzicht van alle bekendere Bier festivals dit jaar? Wil graag eens gaan maar is soms door de bomen het bos niet zien.
pi_190916438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben in Rusland voor even, dus bij mij gaat het niet zo makkelijk om rustig aan te doen. Alle bieren zijn hier zo goedkoop en echt waanzinnig goed. Ik ga in februari wel rustiger aan doen.
Tof! Ja ik vond de paar bieren die ik uit Rusland had (AF Brew voornamelijk) echt genieten. Had ze echter wel voor Nederlandse prijzen.
pi_190917489
2019:

964 check-ins
951 unieke

3 x een 5 gegeven, damn allemaal ABinbev foei.
rare bcbs 2015
bcbs vanilla rye 2014
bcbs 2013

Heel aantal 4,75 gegeven
barrel blend V, Juice Machine, Very Green, Damon, Steengaard, Kriek Pjassel Jeneverbessenhoudt, Perzik Vanille(had wellicht een 5 moeten geven), maman, morning delight, Black Agnes, FO, Casey Peach, BA Affogato.

Top 5 global rating in 2019, bizar en ook nog allemaal op 1 dag gedronken
1. Schramms Black Agnes B4 - 4.79
2. BCBS vanilla rye 2014 - 4.75
3. Rare BCBS 2015- 4.72
4. Morning Delight 2018 - 4.71
5. Maman 2018 - 4.68

[ Bericht 1% gewijzigd door JJ76 op 07-01-2020 12:13:42 ]
pi_190926348
Iemand ervaring met bierbrouw pakketten als cadeau?
Moeten zij weten
pi_190945706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 21:35 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik brouw zelf bier, maar niet met pakketten. Een paar collega's hebben dat wel ooit gedaan en ik vond die bieren niet zo goed, maar wellicht wakkert het wel enthousiasme aan om zelf te gaan brouwen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 17:41:38 #136
356424 PrideoftheSouth
pi_190966452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:18 schreef Funzel het volgende:
Is er eigenlijk een overzicht van alle bekendere Bier festivals dit jaar? Wil graag eens gaan maar is soms door de bomen het bos niet zien.
Niet bij mij bekend, zou ik ook handig vinden. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 11 januari 2020 @ 01:11:22 #137
474254 GurneyIsBestOke
pi_190974019
In ieder geval bekend qua grotere festivals:

LIB Leiden: 6-7 maart
Leuven Innovation: 4-5 april
Hop On Hop Off Breda: 3-5 april
Uiltje Fresh Fast: 30-31 mei
Billies Craft Beer Fest: 14-15 november
Wild Festival Groningen: 20-22 november

Of Borefts dit jaar doorgaat is nog niet zeker ivm de locatie volgens mij.
Makkelijk eerste
pi_190979251
Thanks! Ik ga er eens naar kijken!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 11 januari 2020 @ 15:25:20 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_190979859
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Nederlands Speciaalbierfestival in 's Hertogenbosch 9 mei
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_190980067
Hoptic Beer Festival in Delft op 18 januari in de sociëteit van Virgiel.
pi_190980119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 21:35 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mooie manier om mee te beginnen :)
Beste cadeau dat mijn man ooit gekregen heeft. Na eerst met 2 pakketten gebrouwen te hebben brouwen we nu 15 batches per jaar op de normale manier.
pi_190981030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mooie manier om mee te beginnen :)
Beste cadeau dat mijn man ooit gekregen heeft. Na eerst met 2 pakketten gebrouwen te hebben brouwen we nu 15 batches per jaar op de normale manier.
Ja dat dacht ik ook. Introductiepakket voor mn vader aangeschaft :)
Moeten zij weten
  zondag 12 januari 2020 @ 10:05:25 #143
356424 PrideoftheSouth
pi_190991865
quote:

Carnivale Brettanomyces 18-21 juni
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 12 januari 2020 @ 23:43:21 #144
438851 Oldground
El Poderoso
pi_191003726
Hop-In had ineens een hele reeks Tree House en Trilium in het assortiment.

Plaats hier niet vaak aankopen, maar deze zijn toch wel het vermelden waard. :)

maandag 13 januari 2020 @ 09:04:54 #145
474254 GurneyIsBestOke
pi_191005749
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 23:43 schreef Oldground het volgende:

[ afbeelding ]
Haha, ik ben vrijdagmiddag ook meteen die kant opgegaan, schrok wel van de prijzen. 25 euro per blik, 30 euro voor de Very Green en de Juice Machine, dat was wel een beetje heftig. Ik heb uiteindelijk de Very Green meegenomen om met een vriend te delen, naast een reeks aan alcoholvrije bieren.

Leuk trouwens dat je de sours van Hudson en Trillium hebt meegenomen. Al met al heb je mooi ingekocht :)
Makkelijk eerste
pi_191006297
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 23:43 schreef Oldground het volgende:

[ afbeelding ]
¤25 voor een blikje, vriend. What the fuck.

pi_191006958
Tsja, als de gek dat er voor geeft...

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:18 schreef Funzel het volgende:
Hier in de buurt is eens per jaar (medio herfst) het Ace&Kees Bierfestival. Volgens mij zo'n 150 kaarten. Één all-in prijs en daar worden topbieren geschonken. Via deze locatie kun je wat terugvinden:
https://untappd.com/v/ace-kees-bierfest/8379625

Heeft Oedipus eigenlijk vorig jaar nog een festival gegeven? Dat was m'n eerste 'grote' festival en ik vond die wel tof, ook qua locatie.
  maandag 13 januari 2020 @ 11:03:38 #148
474254 GurneyIsBestOke
pi_191007007
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 10:58 schreef Welten het volgende:
[..]

Hier in de buurt is eens per jaar (medio herfst) het Ace&Kees Bierfestival. Volgens mij zo'n 150 kaarten. Één all-in prijs en daar worden topbieren geschonken. Via deze locatie kun je wat terugvinden:

Heeft Oedipus eigenlijk vorig jaar nog een festival gegeven? Dat was m'n eerste 'grote' festival en ik vond die wel tof, ook qua locatie.
Nee vorig jaar was er geen Planet Oedipus.
Makkelijk eerste
pi_191007030
quote:

Bier en Big Eindhoven 28 maart
Nederlands Speciaalbierfestival in 's Hertogenbosch 9 mei
pi_191007391
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Haha, ik ben vrijdagmiddag ook meteen die kant opgegaan, schrok wel van de prijzen. 25 euro per blik, 30 euro voor de Very Green en de Juice Machine, dat was wel een beetje heftig. Ik heb uiteindelijk de Very Green meegenomen om met een vriend te delen, naast een reeks aan alcoholvrije bieren.

Leuk trouwens dat je de sours van Hudson en Trillium hebt meegenomen. Al met al heb je mooi ingekocht :)
Juice Machine ging afgelopen jaar voor veel hogere prijzen rond in het raffle/trade circuit dus wat dat betreft vast het wel mee. Maar zijn inderdaad wel bizarre prijzen voor IPA's

Hudson valley :9 :9 :9
pi_191007888
Wel jammer van Planet Oedipus, dat was een van de gezelligste bierfestivals waar ik geweest ben.

In vergelijking was Borefts qua sfeer eigenlijk hartstikke kut, maar dat kan ook aan mij liggen. Plekje op picknicktafel claimen met je groepje en dan je bammetjes kaas eten met een bordspelletje. Afgelopen keer zaten er zelfs mensen met iPads naar TV te kijken.
pi_191008069
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 10:58 schreef Welten het volgende:
[..]

Klinkt heel tof, maar Zeeland is wel aardig ver zat. :P

Thanks voor alle suggesties trouwebs iedereen, zijn nu alvast aan het kijken voor die in Leiden.
pi_191008459
Dit weekend heb je in Delft Hoptic Festival (vorig jaar heette het nog Flink Gegist)

https://www.facebook.com/events/502836717161259/

Brouwerij de Molen
Uiltje Brewing Company
Brouwerij Frontaal
LERVIG
Brouwerij 't Verzet
De Bolle Paep
Brew By Numbers
Eleven Brewery
Delftse Brouwers
Two Chefs Brewing
vandeStreek-bier
Brouwerij de Natte Gijt
Van Moll
pi_191008989
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Haha mooi. Ik kwam er zaterdag achter, dus toen direct even geïnformeerd. Prijzen waren inderdaad fors, maar ik ga ze ook delen met drie man dus dan wordt het wat behapbaarder.

Zag het wel als een unieke kans. M'n broertje heeft de Julius nog en de Juice Machine.

Bij die Hudson Valley was trouwens iets flink misgegaan, misschien met één van de adjuncts. Die ga ik deze week even omruilen.
  maandag 13 januari 2020 @ 14:09:54 #155
474254 GurneyIsBestOke
pi_191009209
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:55 schreef Oldground het volgende:

[..]

Haha mooi. Ik kwam er zaterdag achter, dus toen direct even geïnformeerd. Prijzen waren inderdaad fors, maar ik ga ze ook delen met drie man dus dan wordt het wat behapbaarder.

Zag het wel als een unieke kans. M'n broertje heeft de Julius nog en de Juice Machine.

Bij die Hudson Valley was trouwens iets flink misgegaan, misschien met één van de adjuncts. Die ga ik deze week even omruilen.
Ja zoiets had ik ook. Wel leuk voor Hop-In dat ze zo snel verkopen. Ik vond het persoonlijk juist prettig dat ik een keer een losse Treehouse kon kopen, normaal gesproken moet je er direct online vijf aanschaffen en zitten er dan ook twee mindere tussen (het is dan wel iets goedkoper). Ik heb maar één keer online losse Hazes kunnen kopen, die vond ik persoonlijk ook beduidend beter dan de Julius _O_. Ben benieuwd hoe je de Juice Machine gaat vinden, heb nog getwijfeld of ik die zou meenemen of de Very Green.

Ik zag toevallig je check-in van de Hudson voorbij komen via Untappd. Zag wel dat er meer geïnfecteerde tussen leken te zitten, of juist reviews waarbij mensen in eerste instantie dachten dat er iets mis mee was maar dat ie toch ok bleek te zijn ofzo. Ratingverdeling is ook wat vreemd. Jammer, was wel een pittige prijs voor dat blik.
Makkelijk eerste
pi_191010259
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:44 schreef Funzel het volgende:

[..]

Thanks voor alle suggesties trouwebs iedereen, zijn nu alvast aan het kijken voor die in Leiden.
Weekendje Zeeland van maken. Het is hier goed toeven, hoor. ;)
pi_191017581
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik ook. Wel leuk voor Hop-In dat ze zo snel verkopen. Ik vond het persoonlijk juist prettig dat ik een keer een losse Treehouse kon kopen, normaal gesproken moet je er direct online vijf aanschaffen en zitten er dan ook twee mindere tussen (het is dan wel iets goedkoper). Ik heb maar één keer online losse Hazes kunnen kopen, die vond ik persoonlijk ook beduidend beter dan de Julius _O_. Ben benieuwd hoe je de Juice Machine gaat vinden, heb nog getwijfeld of ik die zou meenemen of de Very Green.

Ik zag toevallig je check-in van de Hudson voorbij komen via Untappd. Zag wel dat er meer geïnfecteerde tussen leken te zitten, of juist reviews waarbij mensen in eerste instantie dachten dat er iets mis mee was maar dat ie toch ok bleek te zijn ofzo. Ratingverdeling is ook wat vreemd. Jammer, was wel een pittige prijs voor dat blik.
Ja heel chill. Ik heb ze nog nooit gehad, maar weet wel dat het van die cans zijn die in ruilgroepen veel waard zijn. Maar nice zeg, die was er niet meer toen ik kwam. Ben ik ook wel benieuwd naar. Add me anders even op Untappd.

Ja dat had ik ook gezien, maar heel vreemd. Die van mij was echt niet te drinken. Heb nog een paar slokken geprobeerd en daarna door de gootsteen gespoeld.

Ja inderdaad. Hoop dat Chris met de foto's nog wat kan regelen met de brouwerij/importeur.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 08:49:43 #158
474254 GurneyIsBestOke
pi_191020356
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 22:51 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ja heel chill. Ik heb ze nog nooit gehad, maar weet wel dat het van die cans zijn die in ruilgroepen veel waard zijn. Maar nice zeg, die was er niet meer toen ik kwam. Ben ik ook wel benieuwd naar. Add me anders even op Untappd.

Ja dat had ik ook gezien, maar heel vreemd. Die van mij was echt niet te drinken. Heb nog een paar slokken geprobeerd en daarna door de gootsteen gespoeld.

Ja inderdaad. Hoop dat Chris met de foto's nog wat kan regelen met de brouwerij/importeur.
Heb je een verzoekje gestuurd.

De Haze heb ik overwogen weer mee te nemen (ik heb hem immers staan als de beste IPA die ik ooit heb gedronken) maar ik vond 25 euro toch te gortig, zeker aangezien er een hoop andere mooie boomhuisjes stonden :P. Maar aan de Julius ga je ook veel plezier beleven.

[ Bericht 10% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 14-01-2020 09:03:22 ]
Makkelijk eerste
pi_191073046
wie heeft er nog leuke drinkplannen dit weekend?
pi_191073092
Ik moet zeggen, die Fresh & Fast service van Uiltje vind ik echt top. Een kroeg hier is lid, en je drinkt een IPA gewoon een dag na de canning date.

Zit nu wel met een kleine kater op werk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef JJ76 het volgende:
Ik ga even Kölsch drinken in Keulen!
pi_191073453
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:44 schreef Funzel het volgende:

[..]

Leiden is leuk. Prima locatie en leuke, diverse brouwers, van bekende Nederlandse tot Spanjaarden en rare Esten. Eten is alleen heel wisselend. Ik ga dit jaar weer op zaterdag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191073607
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

Leiden is leuk. Prima locatie en leuke, diverse brouwers, van bekende Nederlandse tot Spanjaarden en rare Esten. Eten is alleen heel wisselend. Ik ga dit jaar weer op zaterdag.
Damn, Borefts moest ik missen vanwege vakantie en nu ga ik weer exact dat weekend weg.
Leuke locatie ja!
pi_191078392
quote:
Aanwezig bij Hoptic in Delft.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 21:15:47 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_191078504
quote:
Drinkplannen altijd. De vraag is meestal waar, wat, hoeveel en aan welk tempo :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2020 @ 21:43:59 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191079125
Meesterstuk 2020 aan het drinken.... Wat een toetje :D.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191079133

Bohhhh bizarre line up weer vandaag. Denk dat de hoogste untappd scores die ik dit jaar drink vandaag voornamelijk vandaag op tafel staan.
Of ja hoogste zo wie zo. Prop 2014 en rare2010 staan beide bovenaan met 4.74😋😋😋😋
pi_191079172

[ Bericht 100% gewijzigd door JJ76 op 18-01-2020 08:17:14 ]
  zaterdag 18 januari 2020 @ 16:17:10 #168
356424 PrideoftheSouth
pi_191088351
Poeh dat is een mooi rijtje ja.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_191103078
Zaterdag nog even naar de Caigny gereden. O.a. wat Shadow Games van Sori meegenomen en de Human Cannonball, Un-Human Cannonball en Neo-Human Cannonball van Magic Rock. Vind dat altijd zeer goede IPA's. *O*
  zondag 19 januari 2020 @ 18:13:56 #170
356424 PrideoftheSouth
pi_191104569
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:29 schreef Welten het volgende:
Zaterdag nog even naar de Caigny gereden. O.a. wat Shadow Games van Sori meegenomen en de Human Cannonball, Un-Human Cannonball en Neo-Human Cannonball van Magic Rock. Vind dat altijd zeer goede IPA's. *O*
Dat zijn het ook! :)
Ik was er vrijdag, ook de nieuwe Shadow Game-serie meegenomen. Oogst viel verder een beetje tegen; veel lege schappen en weinig nieuw assortiment.
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 19 januari 2020 @ 23:38:54 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191109363
Ik zoek whiskey/bourbon vaten voor een BA project. Iemand een tip?
pi_191120682
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:13 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Oogst viel verder een beetje tegen; veel lege schappen en weinig nieuw assortiment.
Ja, eens. Ik zocht bijv. de nieuwe Bountyhunter van Moersleutel maar er stonden maar 2 blikjes, de rest was op. Veel lege schappen inderdaad. Althans, de schappen stonden wel vol maar in de hoek bij Omnipollo en Cloudwater stonden dezelfde bieren boven- en onderin zodat het vol leek. Het waren gewoon dezelfde bieren op 2 plekken uitgestald. Ik ben wel beter van ze gewend.

Nog 11 dagen, dan is mijn dry january over en mogen we weer. 8-)
pi_191120746
Ik zag trouwens dat de laatste editie CBS beschikbaar is. Zal met name door de beperking in aanbod wel storm lopen. De laatste editie Yellow Belly was ook vlug weg.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 01:18:42 #174
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_191125451
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:32 schreef Welten het volgende:
Ik zag trouwens dat de laatste editie CBS beschikbaar is. Zal met name door de beperking in aanbod wel storm lopen. De laatste editie Yellow Belly was ook vlug weg.
Heb er 1 te pakken op speciaalbierpakket.nl. Belachelijke prijzen trouwens voor Treehouse, krijg ze hier voor 16$ per blik via een vriend van me en dat vind ik al veel.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:34:32 #175
474254 GurneyIsBestOke
pi_191126663
Bier en Big Eindhoven 28 maart
Nederlands Speciaalbierfestival den Bosch: 9 mei
Carnivale Brettanomyces: 18-21 juni
Van Moll Fest: 29-30 augustus
Billies Craft Beer Fest: 13-14 november

Even een update van de agenda, de 'grootste' festivals dikgedrukt. Hoptic hoefde er niet meer bij uiteraard. Misschien een idee om hem in de OP te zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 22-01-2020 10:33:35 ]
Makkelijk eerste
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:52:13 #176
356424 PrideoftheSouth
pi_191140181
Billie’s is op 13/11 en 14/11...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_191142643
De Caigny krijgt op dit moment HEUL erg veel binnen als je hun FB posts volgt...
pi_191143851
Welke webshops gebruiken jullie om interessante crafts te bestellen? Heb een hele goede bottle shop in de straat, maar ook leuk om soms verder te kijken.
pi_191143866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:51 schreef Kerftminister het volgende:
Welke webshops gebruiken jullie om interessante crafts te bestellen? Heb een hele goede bottle shop in de straat, maar ook leuk om soms verder te kijken.
beerdome,
mister hop,
en af en toe etre gourmet of hopt.
pi_191155061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:00 schreef Seul het volgende:
De Caigny krijgt op dit moment HEUL erg veel binnen als je hun FB posts volgt...
Ja, net een weekje te vroeg gegaan helaas. Ik vond de schappen al vrij leeg, vorige week.
Ik zag dat de Westbrook Coconaughty BBA binnen is gekomen. Was daar wel in geïnteresseerd maar ik vond hem vrij prijzig, 28 euro.
pi_191160888
Geef ik je op een briefje dat die minstens even veel kost in de VS...
pi_191234169
Dagje Amsterdam dus even een biertje drinken :)

Beluga van de Kromme Haring en een Bravoure oak and smoke. Beide goed te drinken :
Edit:

Export Porter 1750 brouwerij Kees , behoorlijk stevige porter

Fullers London Porter, niet echt speciaal.

[ Bericht 17% gewijzigd door Questular op 28-01-2020 17:16:34 ]
pi_191235680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:53 schreef JJ76 het volgende:

[..]

beerdome,
mister hop,
en af en toe etre gourmet of hopt.
Vooral Beerdome ziet er goed uit. Zal eens een bestelling plaatsen om vrijdag te nuttigen.
pi_191236206
Al heel lang niet meer gepost hier, en op Fok algemeen. Uiteraard nog steeds fervent speciaalbier liefhebber. Zaterdag weer eens met een maat een tripje België gedaan, langs de prik en tik etc. Leuker verrassing was de Tilquin Cassis die ze hadden! Nog een paar zuurtjes van Het Verzet meegenomen ook.

Iemand hier toevallig actief in het traden? Ik wil graag nog weer eens wat Other Half hehe. Mocht iemand een trade hebben lopen en wat willen afstaan, of als iemand ergens wat ziet langskomen, dan laat maar weten. Ligt een beetje aan wat en hoe duur.

Ik heb nog altijd de Other Half Double Drupe staan. 16,5% koekoek. Binnenkort maar eens met zn 3en paraat maken.
pi_191282587
Had eigenlijk nog geen al te beste ervaringen met Sori... Maar besloot om twee Shadow Games te kopen, en hun collab met Voodoo...

Gisteren Shadow Game I op - vooral veel Heaven Hill, weinig maple, geen hazelnoot; maar wel érg lekker...

Nu # VII... Beetje honing, beetje tonkaboon, en Heaven Hill. Glijdt binnen. 13.1% en dat proef je NIET. Heerlijk!..

pi_191290217
Net eens in 1 "share" van BrewDog geïnvesteerd. In september 2019 is er hier in Indianapolis een brewpub geopend, hopelijk binnenkort eens kijken daar (met korting). Hun hotel lijkt me ook top. Tap in de kamers en shower beer fridges
O+.
pi_191292995
Gisteren een proeverijtje gehouden met lokale bieren (Utrechts)

We dronken ze van links naar rechts, op volgorde van alcohol-gehalte.

Het winterbier van de Leckere was meteen al een mooie verrassing, heerlijk aromatisch, misschien was de steranijs iets te overheersend?...ik vond dat het net kon. (en zou deze zeker nog eens kiezen)

De tweede was Black Bock van de gebroeders van de Streek. Zwart was ie zeker, en lekker ook. Ik zou het ongezien waarschijnlijk een porter of een stout genoemd hebben, zeker geen bokbier.

Dan nog 2 bieren van Projekt Neo (voorheen Neobosski):

Eerst de Belgische porter, dat was koffie, vanille, chocola, maar wel fris. Erg mooi bier.

De tweede was Grappapolis, of zoals het flesje zegt: triple meets grappa.
In een al zeer geslaagde serie biertjes was dit uiteindelijk echt de topper. Alsof je een mooie volle witte wijn drinkt, wel wat zoet, fruitig, wat mij betreft gewoon een ijzersterk biertje dat ik zeker nog eens uit het schap zou plukken.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:51:32 #188
474254 GurneyIsBestOke
pi_191329202

De alcoholvrije proeverij van vrijdag, het was immers nog januari!

De echte proeverij van zaterdag. Inclusief de (licht tegenvallende) Very Green met 4.64 gemiddeld en de Xyauyau Kentucky 2015 van 4.52 gemiddeld.

[ Bericht 16% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 03-02-2020 19:48:42 ]
Makkelijk eerste
pi_191341348
Was alcoholvrij ook écht alcoholvrij of (bijv.) 0,5% ? Flessen met een heel laag alcoholpercentage, maar toch > 0%, zie ik best veel. Maar uit principe haal ik ze dan niet want er zit tóch alcohol in...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:35:21 #190
474254 GurneyIsBestOke
pi_191343124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:36 schreef Welten het volgende:
Was alcoholvrij ook écht alcoholvrij of (bijv.) 0,5% ? Flessen met een heel laag alcoholpercentage, maar toch > 0%, zie ik best veel. Maar uit principe haal ik ze dan niet want er zit tóch alcohol in...
Twee wel, twee waren 0,5% en 0,3%. Op zich voor dat moment prima, ik moest die avond nog een middel in nemen die niet goed combineert met alcohol in je lichaam, maar dan maakt niks of een minimaal beetje in principe geen verschil.
Makkelijk eerste
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:23:36 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191343734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:36 schreef Welten het volgende:
Tsja, wat is 'echt alcoholvrij'? Alcoholvrij bier mag in Nederland volgens de definitie maximaal 0,1% alcohol bevatten, alcoholvrije wijn tot 0,5%. Maar frisdranken en vruchtensappen kunnen óók tot 0,5% alcohol bevatten. Als op een bier '0,0%' staat zit er echt geen alcohol in, maar bier met 0,1% is ook 'officieel' alcoholvrij. En 'niet-alcoholvrij' bier van 0,2% kan dus minder alcohol hebben dan bijvoorbeeld Fanta :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:54:28 #192
474254 GurneyIsBestOke
pi_191344170
Dat ook, minimale percentages van alcohol wordt vrijwel direct afgebroken in je lichaam. In meer producten in het dagelijks leven zit alcohol, soms zelfs in de meest standaard vruchtensapjes. Ik neem voor mijzelf persoonlijk altijd 0.5% als de grens, zoals de meeste landen ook doen.
Makkelijk eerste
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:55:34 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191345111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat ook, minimale percentages van alcohol wordt vrijwel direct afgebroken in je lichaam. In meer producten in het dagelijks leven zit alcohol, soms zelfs in de meest standaard vruchtensapjes. Ik neem voor mijzelf persoonlijk altijd 0.5% als de grens, zoals de meeste landen ook doen.
Klopt. Ik dacht dat in Nederland de grens voor alcoholvrij bier ook op die 0,5% zou liggen, maar toen ik even rondkeek voor mijn vorige post kwam ik erachter dat het minder was. Best vreemd, dat alcoholvrij bier dus minder alcohol mag bevatten dan frisdrank en vruchtensap.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191438642
Ik heb ooit eens beloofd om een "review" te geven van Lervig / Stillwater - Times 8. Het was m'n eerste biertje sinds nieuwjaar dus misschien is m'n mening daar iets té positief door, maar man: wat goed. Gleed makkelijk binnen, hoge abv was niet echt te merken. Niet te zoet, kokos kwam mooi naar voren. Ik geef nooit een rating op Untappd maar mócht ik het doen dan gaat dit richting de 5*.
  maandag 10 februari 2020 @ 11:46:36 #195
474254 GurneyIsBestOke
pi_191439205
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:01 schreef Welten het volgende:
Ik heb ooit eens beloofd om een "review" te geven van Lervig / Stillwater - Times 8. Het was m'n eerste biertje sinds nieuwjaar dus misschien is m'n mening daar iets té positief door, maar man: wat goed. Gleed makkelijk binnen, hoge abv was niet echt te merken. Niet te zoet, kokos kwam mooi naar voren. Ik geef nooit een rating op Untappd maar mócht ik het doen dan gaat dit richting de 5*.
Ben hem helaas misgelopen, klinkt als een fantastische stout.

Ik had vorige week wel een mooie reeks aan biertjes. De Hymnopompa en de Double Karpologi van Omnipollo en de Shadow Games VI van Sori waren al super. Beste was de Backyard DIPA van Folkingebrew, een Nederlandse (Groningse) brouwerij die redelijk uit het niks is gekomen, maar die gasten lijken er echt verstand van te hebben qua IPA's. Het resultaat is een enorm dikke, fruitig gehopte NEIPA, niet super troebel maar wel heel makkelijk om te drinken. Ik vond hem echt ongeëvenaard door andere Nederlandse IPA's, zelfs gerenommeerde brouwerijen als Fraugruber, Wylam en Whiplash komen hier nog niet echt van in de buurt qua niveau. Dit gaat meer richting de grote Amerikaanse namen, dus Other Half en Treehouse.

Tijdens het proces van het afvullen van blikken lijkt er iets mis te zijn gegaan waardoor niet ieder blik evenveel koolzuur heeft, daarnaast is er veel liter verloren gegaan, dus er zitten genoeg uitdagingen voor ze in de toekomst. Maar als hun volgende IPA's ook van dit niveau zijn hebben we er een nieuwe topbrouwerij bij.
Makkelijk eerste
pi_191439534
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Beste was de Backyard DIPA van Folkingebrew, een Nederlandse (Groningse) brouwerij die redelijk uit het niks is gekomen, maar die gasten lijken er echt verstand van te hebben qua IPA's. Het resultaat is een enorm dikke, fruitig gehopte NEIPA, niet super troebel maar wel heel makkelijk om te drinken.
Die heb ik ook sinds zaterdag in de koelkast liggen en grappig genoeg was de verkoper er net zo lyrisch over als jij bent. Maar niet te lang laten liggen dan.

Die Backyard IPA is door hun gebrouwen bij Bax bier.
http://www.pinkgron.nl/folkingebrew/folkingebrew.php
https://www.folkingebrew.nl/blog/maak-kennis-met-backyard-dipa/
pi_191441501
Die Backyard DIPA was erg fijn inderdaad, mooi om te zien dat zoiets ook op Nederlandse bodem (en voor een normale prijs) gebrouwen wordt.

Afgelopen maand deze brouwerij leren kennen in India, https://mannheim.in/ .
Tot mijn verbazing erg goede bieren, zeker in vergelijking met de andere opties: Kingfisher, Heineken of Budweiser.

Samen met Arbor Brewing Company toch nog wat goede bieren uit India leren kennen
Stop rockin' the boat.
pi_191447648
zit nu aan die backyard dipa en zo boeiend vind ik hem eigenlijk niet :@ smaakt beetje gistig en is wat mij betreft te zoet, zelfs voor een dipa.
pi_191452891
Ik zie die overal terugkomen: nu wil ik die hype wel eens zelf proeven.
pi_191453715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik zie die overal terugkomen: nu wil ik die hype wel eens zelf proeven.
Overal uitverkocht lijkt het wel ;(.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:35:30 #201
474254 GurneyIsBestOke
pi_191454051
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef racerdkb het volgende:
zit nu aan die backyard dipa en zo boeiend vind ik hem eigenlijk niet :@ smaakt beetje gistig en is wat mij betreft te zoet, zelfs voor een dipa.
Ah gek, ik vond hem echt totaal niet gistig. Zal wel een minder blik zijn geweest bij jou ;(. Ook het te zoete heb ik niet ervaren, alhoewel er erg weinig bitterheid tegenover de zoetheid wordt gezet. Ik vond hem daardoor perfect in balans want hij smaakte echt goddelijk.

Als ik zelf een minpunt moest geven is het dat ie qua body en kleur nog niet op het niveau zat van brouwerijen als Treehouse/Other Half/Bearded Iris. Hij mocht van mij nog wel wat steviger, zodat ie in de mond wat zachter aanvoelt en licht prikkelt bij het slikken. Dat dat laatste niet gebeurde valt overigens ook te verklaren door een klein gebrek aan koolzuur.
Makkelijk eerste
pi_191454286
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ah gek, ik vond hem echt totaal niet gistig. Zal wel een minder blik zijn geweest bij jou ;(. Ook het te zoete heb ik niet ervaren, alhoewel er erg weinig bitterheid tegenover de zoetheid wordt gezet. Ik vond hem daardoor perfect in balans want hij smaakte echt goddelijk.
Ik zat al een beetje te twijfelen of ik misschien een slecht blik had :o Jouw beleving klinkt heel anders. Koolzuur was denk ik ook niet oke; vrijwel niks laten ontsnappen tijdens het inschenken maar het biertje was toch wel plat en geen schuim.

Het zou wel zonde zijn als het hit or miss is met welk blik je hebt, althans volgens deze huidige theorie. Als ik hem nog tegenkom in een andere winkel neem ik daar wel een blik van mee.
pi_191454934
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Ik zat al een beetje te twijfelen of ik misschien een slecht blik had :o Jouw beleving klinkt heel anders. Koolzuur was denk ik ook niet oke; vrijwel niks laten ontsnappen tijdens het inschenken maar het biertje was toch wel plat en geen schuim.

Het zou wel zonde zijn als het hit or miss is met welk blik je hebt, althans volgens deze huidige theorie. Als ik hem nog tegenkom in een andere winkel neem ik daar wel een blik van mee.
Lijkt inderdaad dat een aantal blikken dat probleem heeft, zag eerder namelijk al eerder die klaagde over plat/geen schuim. Terwijl anderen dat juist wel goed in orde bevinden.
Ik greep helaas bij de lokale slijter net mis voor deze en verder nog nergens kunnen vinden, had deze graag geproefd.
pi_191467441
Als er iemand nog een online winkel weet met Moersleutel Barcode blauw, groen en/ of zwart in stock... :W
pi_191468243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef Seul het volgende:
Als er iemand nog een online winkel weet met Moersleutel Barcode blauw, groen en/ of zwart in stock... :W
Deze winkel in Gouda zou ze alle vier nog moeten hebben volgens hun menu op Untappd, gisteren voor het laatst geupdated. Kan je ff naar bellen of berichtje op facebook sturen.

En ik heb laatst nog wel een goede partij van die blikken gezien in speciaalbierwinkeltje waar ik woon, zal eens kijken als ik er binnenkort ben.
pi_191473490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef Seul het volgende:
Geen online winkel, maar in Nijmegen zit een zaak die ze allemaal nog heeft.
pi_191475263
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:06 schreef racerdkb het volgende:
En ik heb laatst nog wel een goede partij van die blikken gezien in speciaalbierwinkeltje waar ik woon, zal eens kijken als ik er binnenkort ben.
Oeeee dat zou leuk zijn... _O_

Ondertussen terug aan het Estlandse bier... Deze serie stelt totnogtoe niet teleur, welintegendeel...

woensdag 12 februari 2020 @ 18:22:12 #208
474254 GurneyIsBestOke
pi_191475528
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:06 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Deze winkel in Gouda zou ze alle vier nog moeten hebben volgens hun menu op Untappd, gisteren voor het laatst geupdated. Kan je ff naar bellen of berichtje op facebook sturen.

Hebben ze niet. Ik ben er ca twee weken geleden langs geweest. Sowieso vond ik het assortiment daar niet indrukwekkend.
Makkelijk eerste
pi_191481037
Had op aanraden van hier nog een pecan stout geprobeerd, maar vond die ook te chocoladerig, ben bang dat stouts in het algemeen niet aan mij besteed zijn.

Milkshake IPAs liggen me wel trouwens, onlangs een paar geprobeerd, heerlijk. Ook begonnen met Gose bier en dat vind ik ook interessant, had er eentje met Yuzu en Himalaya zout, dat was elke slok weer een nieuwe smaakexplosie.
pi_191486654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:04 schreef Seul het volgende:
Oeeee dat zou leuk zijn... _O_
Als je ze graag wilt kan ik wel wat voor je kopen en opsturen. Weet niet hoe graag je ze wilt ;-)

Of ik kan hier ff posten of ze er nog staan, en hoeveel, en hoe duur. Woon in Haarlem.
pi_191488794
Als het niet te veel moeite is om effe te kijken wat ze kosten en hoeveel er staan...

Had een online winkel gevonden maar geen verzending naar Belgie... Stuurde mailtje: verzending naar Belgie geen probleem maar 36¤ voor 6 blikken 8)7 8)7 8)7

Edit: dit was trouwens een lekker lunchbiertje...

pi_191509111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:11 schreef Seul het volgende:
Als het niet te veel moeite is om effe te kijken wat ze kosten en hoeveel er staan...
Is geen moeite. Echter de eerste winkel waar ik wist dat ze die blikken nog hadden was ik net, en daar hadden ze alleen de paarse nog oO< juist degene die je niet zoekt. 10 stuks, ¤9,50 per stuk. Pittig prijsje ook.

Morgen ga ik nog langs in een andere winkel.

Ik kom nu door op die Moersleutels te Googlen op deze vergelijkingswebsite:
https://beerizer.com/

Zo te zien scant ie 20-30 verschillende bierwebshops, je kan met Untappd inloggen en shit.
Indrukwekkend hoeveel filters en opties er zijn, je kan ook je Untappd wishlist beschikbaarheid bij webshops zien als je ingelogd bent.
pi_191653800
Sommige winterse speciaalbieren zijn "voor bij de haard" maar daarbij krijg ik soms het idee dat ik een extract uit dezelfde haard aan het wegtikken ben.
pi_191716913
Niet de grootste fan van kaneel in bier, maar wél in deze...

vrijdag 28 februari 2020 @ 21:49:47 #215
474254 GurneyIsBestOke
pi_191742675

Weer eens een IPA van het bekende boomhutje. Dit keer eentje buiten de core range, de Eighty Eight. ‘Maar’ 4.30 GR op Untappd maar ik vond hem echt heerlijk. Body mocht wat dikker maar verder was ie weer heerlijk zo, met name de afdronk is echt goed.
Makkelijk eerste
pi_191776681
.

[ Bericht 53% gewijzigd door JJ76 op 01-03-2020 16:57:14 ]
pi_191776812
Gaat lekker, door slecht bereik wat probleempjes met posten🤣🤣🤣
pi_191776833
Treinbiertje onderweg naar bcbs19 tasting

pi_191777284
Ik zie allemaal leuke bieren voorbij komen. Maar wat vinden jullie nu het lekkerste speciaal biertje wat je standaard bij de supermarkt haalt?
pi_191777327
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zie allemaal leuke bieren voorbij komen. Maar wat vinden jullie nu het lekkerste speciaal biertje wat je standaard bij de supermarkt haalt?
Ligt aan tijd van het jaar. Sfeer, gelegenheid enz.

Maar qua supermarktbier een grand prestige gaat er bij mij altijd wel in.
  zondag 1 maart 2020 @ 17:41:58 #221
474254 GurneyIsBestOke
pi_191777556
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef JJ76 het volgende:
Treinbiertje onderweg naar bcbs19 tasting

[ afbeelding ]
Jezus christus

Hoe ben je daar nou weer aan gekomen man
Makkelijk eerste
pi_191778551
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Jezus christus

Hoe ben je daar nou weer aan gekomen man
Via via, niet goedkoop maar ach staat wereldwijd momenteel op nr1 op untappd, dus wilden we even proeven.
pi_191793651
quote:
Westmalle tripel, Dupont Saison. Als een Prik en Tik ook telt: Cuvée van de Keizer rood en blauw en de whiskey infused Gouden Carolus.
  maandag 2 maart 2020 @ 13:36:38 #224
474254 GurneyIsBestOke
pi_191793716
quote:
La Chouffe en Kwak voor (zwaar) blond, Karmeliet voor tripel, Weihenstephaner voor Hefeweizen, Guinness voor stout, en Lagunitas voor IPA.

Verder zal je je nooit een beul vallen aan bieren van Westmalle, La Trappe en het merk wat in je username staat ;)
Makkelijk eerste
pi_191793986
Rocherfort 10 is eigenlijk wel het beste bier dat overal in de supermarkt te koop is. En bij de Jumbo hebben ze Orval die ik ook vaak meegris.
pi_191868045
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:51 schreef Niveath het volgende:
Rocherfort 10 is eigenlijk wel het beste bier dat overal in de supermarkt te koop is.
Had deze van de week nog, meer dan prima inderdaad.

Nu aan de Canadian Breakfast Stout want jarig :)
Demain, on roule
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:39:38 #227
283085 TWP
kassalade
pi_191881488
Ha liefhebbers! Na veel bier gedronken te hebben lijkt het me ook wel eens mooi om zelf wat te brouwen (of in ieder geval een poging daartoe te doen). Liever niet met een setje voor thuis, maar beginnen met een workshop op locatie. Hebben jullie daar ervaring mee? En aanraders voor locaties om dat te doen?
:)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:47:12 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_191881587
Gisteren een motorolie, mexican vanilla op. Vond ik erg lekker. Welke biertjes lijken hierop?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 07:01:25 #229
356424 PrideoftheSouth
pi_191934238
Andere voorbeelden van wat zwaardere en uitgesproken vanillestouts zijn Sori Shadow Game III, Prairie Paradise, Deconstructed Bomb Vanilla en Vanilla Noir, Omnipollo Beer Geek-varianten (Vanilla shake, Vanilla maple shake etc) en Lehe Ravnodenstvie.
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:13 #230
474254 GurneyIsBestOke
pi_191939339
Zaterdag naar Leidsch Bierfestival (LIB) geweest. Behoorlijk leuk festival. Er waren een paar mooie namen (Amundsen, Vibrant Forest, Frost Beer, North, Sweetwater en New Holland als internationaal grootste namen; Frontaal en Uiltje nationaal het grootst), de proefglazen waren relatief groot (15cl) maar muntjes erg duur, 3 euro per muntje. Met enkele bieren van 2,5 muntjes ben je rond de 7,50 euro kwijt...

Sfeer was goed, gek genoeg alleen statafels. Leuke bandjes, wel wat commercieel. Inclusief gedeelde glazen 15 check-ins gehad op Untappd. Het was wel leuk, maar het tipt bij lange na niet aan Borefts bijvoorbeeld.
Makkelijk eerste
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:58:09 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_191939837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 07:01 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Andere voorbeelden van wat zwaardere en uitgesproken vanillestouts zijn Sori Shadow Game III, Prairie Paradise, Deconstructed Bomb Vanilla en Vanilla Noir, Omnipollo Beer Geek-varianten (Vanilla shake, Vanilla maple shake etc) en Lehe Ravnodenstvie.
Thanks, ik ga op zoek!
pi_191942104
Afgelopen weekend ook naar een bierfestival in Kopenhagen geweest, paar goede stouts geproefd en verrast door een paar brouwerijen. Verrast door Coedo (vooral de Hefe en Pilsner), Brew York en Wild Card (Table beer 2,7% maar echt een super smaak). Stouts die echt overal bovenuit staken waren: Coconut V.B.M van Fierce, Bourbon County Brand van Goose Island maar de topper was AON Pecan Mud Cake Glenmorangie 10 y.o. Barrel Select van Omnipollo!
pi_192005462
Zijn er toevallig mensen die flesjes/blikken bewaren nadat ze leeg zijn? Ik vind sommige gewoon te mooi om weg te gooien haast :P Sta te twijfelen om de allermooiste te verzamelen haha.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:58 #234
474254 GurneyIsBestOke
pi_192005850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:55 schreef Funzel het volgende:
Zijn er toevallig mensen die flesjes/blikken bewaren nadat ze leeg zijn? Ik vind sommige gewoon te mooi om weg te gooien haast :P Sta te twijfelen om de allermooiste te verzamelen haha.
Ja, heb een plekje voor de bijzondere flessen en voor blikken. Blikken kan je nog stapelen maar de flessen zijn echt een selectieproces geworden. Gelukkig drink ik bijna alleen uit blik :P
Makkelijk eerste
  zondag 15 maart 2020 @ 23:25:58 #235
474254 GurneyIsBestOke
pi_192061039
Veel succes met de lockdown heren! Ik heb al een kleine voorraad maar ik ga dinsdag/woensdag indien mogelijk nog extra bier inslaan, het is een speciaal product dus een beetje hamsteren kan geen kwaad (tenzij je 24 flesjes Body en Soul koopt natuurlijk; dan krijg je een hele Facebook groep op je dak). Heb ik iets om de komende periode naar uit te kijken.

Is de voorraad bij jullie nog voldoende?
Makkelijk eerste
pi_192064991
Gisteren nog even langs de Caigny gereden, ik vond het redelijk druk voor een zondagochtend. Ik heb nog wel een voorraad van +- 80 / 90 flessen / blikken dus een eventuele drooglegging kom ik wel door.
pi_192065311
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:09 schreef Welten het volgende:
Gisteren nog even langs de Caigny gereden, ik vond het redelijk druk voor een zondagochtend. Ik heb nog wel een voorraad van +- 80 / 90 flessen / blikken dus een eventuele drooglegging kom ik wel door.
Wel apart dat meeste winkels dicht moesten, horeca gesloten was en slijters open mochten blijven.

Ik was al begonnen met de voorraad wat in te krimpen dus daar kan ik tijdens de komende weken fijn mee doorgaan.
pi_192067012
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:09 schreef Welten het volgende:
Ik hoor vaker wat over De Caigny, is dat zo'n goede zaak ja? Mijn vriendin woont er 5 minuutjes rijden vandaan, dus misschien eens kijken als ik bij haar ben :9

Ik verorber mijn meeste speciaalbiertjes toch gewoon in het plaatselijke speciaalbiercafe, maar daar heb je toch voor 90% biertjes van de geijkte namen en bij de supermarkt moet je al helemaal niet zijn. Mijn Untappd bestaat dan ook voor 95% uit vrij mainstream bieren, met hier en daar een uitzondering die maar erg weinig ingecheckt is, maar ik wil wel eens iets anders dan steeds maar weer die Tripel Karmeliet, Urthel Hop-it, 't IJ IPA en Duvel Tripel Hop :Y)
pi_192067207
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik hoor vaker wat over De Caigny, is dat zo'n goede zaak ja? Mijn vriendin woont er 5 minuutjes rijden vandaan, dus misschien eens kijken als ik bij haar ben :9

Ik verorber mijn meeste speciaalbiertjes toch gewoon in het plaatselijke speciaalbiercafe, maar daar heb je toch voor 90% biertjes van de geijkte namen en bij de supermarkt moet je al helemaal niet zijn. Mijn Untappd bestaat dan ook voor 95% uit vrij mainstream bieren, met hier en daar een uitzondering die maar erg weinig ingecheckt is, maar ik wil wel eens iets anders dan steeds maar weer die Tripel Karmeliet, Urthel Hop-it, 't IJ IPA en Duvel Tripel Hop :Y)
geweldige zaak, zeker als je er in de buurt bent. Voor mij te ver om op en neer even wat bier te gaan kopen, maar als ik redelijk in de buurt ben rij ik er altijd even naar toe.
pi_192067688
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zelfs voor de standaard bieren die je noemt is het meer dan de moeite om er eens een naar toe te gaan.
pi_192067930
Moet maar gaan webshoppen denk ik om de microbrouwerijen te steunen.
pi_192067989
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:09 schreef Kerftminister het volgende:
Moet maar gaan webshoppen denk ik om de microbrouwerijen te steunen.
Moersleutel heeft hun bedrag voor gratis verzenden al naar beneden gesteld. Nevel geeft aan flessen over te hebben wegens niet doorgaan van export. In mijn omgeving heeft De Bierbrigadier al een bezorgservice opgestart. Denk dat dat soort zaken wel gebaat zijn bij het doorgaan van de verkoop.
pi_192068221
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:24 schreef JJ76 het volgende:

[..]

geweldige zaak, zeker als je er in de buurt bent. Voor mij te ver om op en neer even wat bier te gaan kopen, maar als ik redelijk in de buurt ben rij ik er altijd even naar toe.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:53 schreef Niveath het volgende:

[..]

Zelfs voor de standaard bieren die je noemt is het meer dan de moeite om er eens een naar toe te gaan.
Dan ga ik daar zeker eens een kijkje nemen, bedankt!
  maandag 16 maart 2020 @ 15:56:47 #244
356424 PrideoftheSouth
pi_192073796
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

[..]

Ik kan het je van harte aanraden. Ik woon redelijk in de buurt (20 min rijden), en die zaak is dus mijn vaste inkoopadres. Fantastisch assortiment, en vaak toch net wat goedkoper dan andere bierhallen. Om over webshops nog maar te zwijgen.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_192073845
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Zeker doen, is echt een snoepwinkel voor speciaalbierliefhebbers daar. Lekker wisselend assortiment en sinds een jaartje of iets hebben ze de winkel goed verbouwd waardoor alles fris en overzichtelijk is, en nog meer ruimte voor bier dan voorheen.

Ik woon in Haarlem (Uiltje en Jopen) en zie dan daar de Uiltjes goedkoper liggen dan als ik ze hier bij de brouwerij zelf koop |:( en dan niet een stuiver, maar heb prijsverschillen van ¤0,50 gezien per blikje op bijv. een Uiltje, en prijsverschillen van ¤4-5 per blik op bijv. Evil Twin vergeleken met NL winkels.
pi_192074100
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:59 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Zeker doen, is echt een snoepwinkel voor speciaalbierliefhebbers daar. Lekker wisselend assortiment en sinds een jaartje of iets hebben ze de winkel goed verbouwd waardoor alles fris en overzichtelijk is, en nog meer ruimte voor bier dan voorheen.

Ik woon in Haarlem (Uiltje en Jopen) en zie dan daar de Uiltjes goedkoper liggen dan als ik ze hier bij de brouwerij zelf koop |:( en dan niet een stuiver, maar heb prijsverschillen van ¤0,50 gezien per blikje op bijv. een Uiltje, en prijsverschillen van ¤4-5 per blik op bijv. Evil Twin vergeleken met NL winkels.
Verschil in accijnzen toch? Nederlands bier is bijvoorbeeld in Duitsland ook goedkoper.
Stop rockin' the boat.
pi_192075115
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:12 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Verschil in accijnzen toch? Nederlands bier is bijvoorbeeld in Duitsland ook goedkoper.
Ja, komt vooral door accijnzen. En het is een veelgemaakte denkfout dat bier bij de eigen shops van de brouwerij goedkoper zou moeten zijn. Ze zouden dan het grootste gedeelte van de eigen afzetmarkt (slijterijen e.d.) beconcurreren.
pi_192099898
Tsjoch en dat soort onzin.

maandag 30 maart 2020 @ 19:40:01 #249
356424 PrideoftheSouth
pi_192359158
Tja jongens, het zijn geen tijden om over naar huis te schrijven, is het wel? ;(
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_192360438
Gelukkig vrij recent nog groots ingekocht bij de Caigny dus ik kan voorlopig vooruit, sommige bieren staan al té lang in de koelkast. Dit zijn dan wel de bieren waar ik het minst naar uit kijk, ik laat ze niet voor niets al lang staan.
pi_192360872
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:40 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Tja jongens, het zijn geen tijden om over naar huis te schrijven, is het wel? ;(
Ik heb anders ineens zeeën van tijd om in het weekend een goed bier te drinken. Alle goeie shops zijn ook nog gewoon open. Verder is het natuurlijk wel zwaar ruk ja.
pi_192363686
Met thuiswerken gaan de biertjes hier vaker en eerder open. Ook zijn de slijterijen hier allemaal nog gewoon open, blijkbaar zijn die allemaal niet "non-essential".
pi_192369539
Ik heb best veel online besteld. Net even wat Cloudwater ingeslagen bij Dorst Craft Beer shop. En mn lokale kroeg even gesteund.
pi_192369563
De laatste week juist veel mooie pakketen besteld.
Van Pronck, Walhalla, Vet Lazy & Tureluur.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:33:56 #255
356424 PrideoftheSouth
pi_192371075
Ik heb gelukkig de dag voordat België haar grenzen sloot ook nog even goed ingekocht in Essen. En intussen doe ik wat kleine online aankopen (Frontaal, Moersleutel). Ik probeer in de week niet te drinken, maar dat wordt best lastig je al een hele dag veroordeeld bent tot thuiswerken en ‘s avonds ook al niet kan sporten. Ik mag toch hopen dat deze situatie niet te lang gaat duren. ;(

Te meer omdat ik liefst een paar mooie flessen met een paar vrienden open trek.

[ Bericht 8% gewijzigd door PrideoftheSouth op 31-03-2020 18:36:46 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_192372053
Grote bierzaak hier in de buurt is gelukkig nog open, daar afgelopen vrijdag nog een 25-tal biertjes kunnen scoren. :)
pi_192380624
Er zijn ook super veel online proeverijen. Best prima tijdverdrijf met mijn vriendin in het weekend.
pi_192421570
De voorraad wat aangevuld, want thuiswerken gaat door tot minstens 1 mei. En ik vind er eigenlijk helemaal niks aan, heel m'n ritme is weg en ik heb de helft van de tijd geen idee of het nou woensdag of zaterdag is.

pi_192425969
Ik werk het weekend nog, daarna ga ik ook eens een weekje lekker quarantainen... Kijk er alvast naar uit!..
pi_192518283
pi_192542823
Wat vinden jullie van Drekker?
pi_192545559
Nog nooit op, heeft geen distributie hier.
pi_192546580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:55 schreef OMG het volgende:
Nog nooit op, heeft geen distributie hier.
mwoah, klopt dat wel? ik heb die blikken wel gezien in lokale winkeltjes en ook in meerdere hipsterbierwinkels waar ik geweest ben buiten mn eigen stadje. maar koop liever 2-3 lokale blikken dan één drekker van ¤9.

heb sowieso vaak het idee dat dit topic vol zit met allerlei goedverdienende ICT-geeks zit die onbeperkt inkomen hebben getuige het kaliber en volume bier dat men koopt.

heb nog een drekker onder de ¤8,50 gezien.
pi_192546715
Ja, dat klopt. Waar ik woon in de VS wordt Drekker niet gedistribueerd.
pi_192546760

[ Bericht 50% gewijzigd door pfefferkatze op 10-04-2020 09:45:35 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 02:09:47 #266
474254 GurneyIsBestOke
pi_192547471
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:53 schreef _Flea_ het volgende:
Wat vinden jullie van Drekker?
Heb twee bieren van ze gehad bij het Stadsbrouwhuis, één daarvan was een redelijk standaard citra NEIPA (wel een 4.30 rating maar ik vond hem weinig uitblinken), de ander een prima zuurtje. Ik zou zeggen dat een blik flink overpriced is voor wat je krijgt, maar als je een keer een taster hebt is het het wel waard.
Makkelijk eerste
  vrijdag 10 april 2020 @ 02:15:30 #267
474254 GurneyIsBestOke
pi_192547486
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:57 schreef racerdkb het volgende:
heb sowieso vaak het idee dat dit topic vol zit met allerlei goedverdienende ICT-geeks zit die onbeperkt inkomen hebben getuige het kaliber en volume bier dat men koopt.
was het maar zo’n feest :D

Ik koop nu iets meer in omdat pretty much al mijn andere hobby’s vervallen (techno feestjes, reizen, Feyenoord) waardoor mijn uitgaven atm vrij laag zijn terwijl speciaalbiertjes drinken wel lukt. Blikken/flessen delen (laat staan tasters vinden) gaat wel iets lastiger dus mijn check-in aantallen stijgen ook niet zo snel.

Deze week met het lekkere weer twee bieren van mijn mooie voorraad gepakt: de rode Barcode en de nieuwe IPA van Folkingebrew. Allebei wel weer geslaagd hoor :).
Makkelijk eerste
pi_192548266
Goedemorgen bierliefhebbers, wat voor bier zouden jullie hierin gebruiken?

https://deliciousmagazine.nl/site/recept/wprm-bierrisotto/
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:01:45 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192548386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:45 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen bierliefhebbers, wat voor bier zouden jullie hierin gebruiken?

https://deliciousmagazine.nl/site/recept/wprm-bierrisotto/
St. Bernardus abt 12

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 10-04-2020 09:08:50 ]
pi_192548490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 02:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

was het maar zo’n feest :D

Ik koop nu iets meer in omdat pretty much al mijn andere hobby’s vervallen (techno feestjes, reizen, Feyenoord) waardoor mijn uitgaven atm vrij laag zijn terwijl speciaalbiertjes drinken wel lukt. Blikken/flessen delen (laat staan tasters vinden) gaat wel iets lastiger dus mijn check-in aantallen stijgen ook niet zo snel.

Deze week met het lekkere weer twee bieren van mijn mooie voorraad gepakt: de rode Barcode en de nieuwe IPA van Folkingebrew. Allebei wel weer geslaagd hoor :).
Ik deel bijna nooit bier eigenlijk, drink vaak hele units.
Dat gaat nu wel rap deze dagen, die 44cl Cloudwaters gaan er wel in :D
pi_192548872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 02:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
die mintgroene Barcode was weer fantastisch :~ en ook overal al praktisch uitverkocht.
pi_192550687
Drekker: lekker!..

Mint Barcode is de beste van de nieuwe drops...

pi_192551044
Eerst en vooral: ik werk parttime in een supermarkt. ~:)

Er werd aangebeld, en deze werd contactloos beneden op de trap geknald. Zo. Vind 'm nog altijd érg overgewaardeerd trouwens.

Lekker en goedkoop:

Iets duurder maar errug lekker:

Heel erg duur maar enorm blij dat ik 'm desondanks toch gedronken heb!..

pi_192552267
Net een doosje verse neipa van Uiltje/Moersleutel/Lehe collab opgepikt. Gisteren al geproefd, smaakte naar meer. ¤55 voor 24 blikken door de drive in bij Uiltje.

My life span (is hardly three months blabla)

pi_192552299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:28 schreef Seul het volgende:
knip
Er komen steeds meer goeie Nederlandse IPA's tevoorschijn. Die Cloud #2 was goed, die FolkingBrew Backyard echt fantastisch en de nieuwe JuicePunch mag er ook weer zijn. Dat maakt de betaalbaarheid wel prettig. Ik drink regelmatig dure bieren, maar daar doe ik dan de hele avond over of hij komt na een paar iets minder dure à 4 euro max. En ik geef nu geen euro uit in de horeca dus dan kan er thuis weer meer en beter gedronken worden. Je moet toch iets he.
pi_192552534
Die Paragon van Lervig was echt heerlijk :9

Ik moet eens achter de barcodes van Moersleutel aan....
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:07:31 #277
356424 PrideoftheSouth
pi_192553639
Ik vond die mintgroene barcode dan weer echt veeeuls te zoet. Ik heb er volgens mij nog een of twee in de kelder staan, maar tot nu toe vond ik groen het best.
NAC Breda
Rèsbaarge
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:13:13 #278
474254 GurneyIsBestOke
pi_192553711
Ik heb rood en mintgroen allebei een 4,5 gegeven. Mintgroen was wat meer gebalanceerd en misschien in totaal gezien wat beter, maar ik vond de rode wat unieker.

Ik heb rood, zwart, paars, blauw en mintgroen volgens mij allemaal een 4,5 gegeven. Daar zat vrij weinig verschil tussen in kwaliteit, ik vond ze allemaal goed (en de iets minder goede paarse lag mij qua smaak weer heel goed). Groen vond ik wel beduidend minder.
Makkelijk eerste
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:14:07 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_192553725
Ik krijg zo het BA Baracus pakket van Jopen binnen en een Lentepakket van Frontaal (ze noemen het een surprisebox, maar dat is raar als de inhoud al bekend is). Toch de Nederlandse brouwers een beetje steunen :)

Jopen: https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/
Frontaal: https://www.brouwerijfrontaal.nl/webshop?p=shop

Heb wel getwijfeld over die van Jopen met de lente in aantocht, lichtste biertje is 10% ofzo. Maar er komen vast en zeker nog wel wat flutdagen aan.
pi_192556720
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:46 schreef racerdkb het volgende:

[..]

die mintgroene Barcode was weer fantastisch :~ en ook overal al praktisch uitverkocht.
Nu weer te koop in hun eigen webshop.
Stop rockin' the boat.
pi_192558530
Ik heb de rode en mint groene nog liggen. Even wachten op een geschikt moment.
pi_192607657
De hele serie Barcodes moet ik nog drinken maar ik heb ze wel allemaal liggen.

Van het weekend een Verdant gedronken (die Neal nog wat). Was goed, betaalbaar ( +- 6 euro), heb er van genoten.
Heb overigens die Drekker Doomsday Device nog staan. Kostte geloof ik +- 8,50 euro maar was er wel benieuwd naar.

Ik sluit me aan bij het feit dat ik nu meer speciaalbier drink en er ook meer geld aan uitgeef. Zoals Gurney al zei: al m'n techno- / hardstylefeestjes zijn afgelast, reisjes en vakanties gaan niet door, ik kan niet naar het voetballen toe. Dan ga je dat toch ergens compenseren....
pi_192657284
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef Blik het volgende:
Ik krijg zo het BA Baracus pakket van Jopen binnen en een Lentepakket van Frontaal (ze noemen het een surprisebox, maar dat is raar als de inhoud al bekend is). Toch de Nederlandse brouwers een beetje steunen :)

Heb wel getwijfeld over die van Jopen met de lente in aantocht, lichtste biertje is 10% ofzo. Maar er komen vast en zeker nog wel wat flutdagen aan.
Goede tip van dat BA Baracus pakket. Die heb ik ook maar besteld! Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Het zijn misschien geen zomerbiertjes, maar goed, je kan ze altijd nog bewaren voor de winter.
  donderdag 16 april 2020 @ 23:40:59 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_192657350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:32 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Goede tip van dat BA Baracus pakket. Die heb ik ook maar besteld! Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Het zijn misschien geen zomerbiertjes, maar goed, je kan ze altijd nog bewaren voor de winter.
Levering bij mij was vrij snel, heb er al 4 van op, echt een aanrader!
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:00:43 #285
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_192660661
Maar een bestelling geplaatst nu ik niet de grens over kan naar de gebruikelijke biershops...

pi_192661647
Lijkt er op dat ik naast de Northern Lights van Folkingebrew heb gevist. ;( Overal uitverkocht.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:36:27 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192662167
Naar aanleiding van dit topic (en om inderdaad Nederlandse brouwers wat te steunen) ook maar eens een bestelling geplaatst bij De Moersleutel met oa de twee nu beschikbare 'barcodes'. Ben benieuwd!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:31:14 #288
474254 GurneyIsBestOke
pi_192664214
Borefts nu ook afgelast helaas. Manman wat wordt dit een kutjaar.
Makkelijk eerste
pi_192664628
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:03 schreef Funzel het volgende:
Lijkt er op dat ik naast de Northern Lights van Folkingebrew heb gevist. ;( Overal uitverkocht.
Ik heb er nog 0 van gedronken. Ik zou graag de gehele serie kopen, ben er erg benieuwd naar.
pi_192666035
Iemand die recent bij beerwulf heeft besteld? Ik heb vorige week dinsdag een bestelling gedaan en die staat al sinds 9 april op “ ZENDINGSGEGEVENS ONTVANGEN BIJ DHL”.

Beerwulf zegt op de website 3 tot 5 dagen vanwege drukte, echter begint het nu wel erg lang te duren.
Op zich vindt ik dat wachten niet zo erg, echter begin ik te denken dat er wellicht wat misgegaan is in het proces waardoor het pakket überhaupt niet meer gaat aankomen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 15:31:22 #291
474254 GurneyIsBestOke
pi_192667473
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:14 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Iemand die recent bij beerwulf heeft besteld? Ik heb vorige week dinsdag een bestelling gedaan en die staat al sinds 9 april op “ ZENDINGSGEGEVENS ONTVANGEN BIJ DHL”.

Beerwulf zegt op de website 3 tot 5 dagen vanwege drukte, echter begint het nu wel erg lang te duren.
Op zich vindt ik dat wachten niet zo erg, echter begin ik te denken dat er wellicht wat misgegaan is in het proces waardoor het pakket überhaupt niet meer gaat aankomen.
Tipje is om sowieso niet bij Beerwulf te bestellen. Hoor vaker klachten over de bezorging daar en ze overchargen de consumenten nogal.
Makkelijk eerste
pi_192667614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar een bestelling geplaatst nu ik niet de grens over kan naar de gebruikelijke biershops...

[ afbeelding ]
Toffe doos :P. Ik kreeg gisteren deze:

pi_192668850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Tipje is om sowieso niet bij Beerwulf te bestellen. Hoor vaker klachten over de bezorging daar en ze overchargen de consumenten nogal.
Dank voor de tip, wat zijn volgens jou de betere webshops voor speciaalbier?
pi_192668862
quote:

Zijn voor mij allemaal iets te zware biertjes, had laatst wel een doosje van 12 samen gesteld, komen ze dan gratis bezorgen, van de 12 waren er 10 erg lekker 2 waren niet mijn ding.

Gister de 2doc gezien over Huttenkloas bier, nu dat pakketje besteld, erg benieuwd of het wat is.
Documentaire is in iedergeval de moeite waard om te checken.
https://www.shoppingkloas(...)ons-bier-speciaalbox
pi_192668927
Ik boycot Beerwukf sowieso.

Heb ff bestelling geplaatst bij The Garden Brewery uit Kroatië, heerlijke zachte prijsjes daar!
pi_192669047
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik boycot Beerwukf sowieso.

Heb ff bestelling geplaatst bij The Garden Brewery uit Kroatië, heerlijke zachte prijsjes daar!
Maar hoeveel verzendkosten komen daarbij?
pi_192669102
quote:

Wat een kut site heeft Frontaal. Waar kan ik ergens bestellen?
pi_192669776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:54 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Dank voor de tip, wat zijn volgens jou de betere webshops voor speciaalbier?
Ben ik ook wel benieuwd naar. En ook voor de wat, qua prijs, toegankelijke biertjes. Ik vind <3 euro per bier nog wel te doen. Daarboven moet het voor mij wel echt speciaal zijn. Zoals die box van Jopen bijvoorbeeld.
pi_192670739
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar hoeveel verzendkosten komen daarbij?
Variabel maar je krijgt ook nog een kortingscode. Ik heb aardig voorraadje besteld en dat was echt bizar spotgoedkoop. Geloof 96 blikken voor 160 euro.
pi_192670786
Binnenkort bij Bierlokaal bestellen
pi_192675346
https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/

Ik heb hem ook maar besteld. Dank @Blik voor de tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')