Lijkt inderdaad dat een aantal blikken dat probleem heeft, zag eerder namelijk al eerder die klaagde over plat/geen schuim. Terwijl anderen dat juist wel goed in orde bevinden.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Ik zat al een beetje te twijfelen of ik misschien een slecht blik hadJouw beleving klinkt heel anders. Koolzuur was denk ik ook niet oke; vrijwel niks laten ontsnappen tijdens het inschenken maar het biertje was toch wel plat en geen schuim.
Het zou wel zonde zijn als het hit or miss is met welk blik je hebt, althans volgens deze huidige theorie. Als ik hem nog tegenkom in een andere winkel neem ik daar wel een blik van mee.
Deze winkel in Gouda zou ze alle vier nog moeten hebben volgens hun menu op Untappd, gisteren voor het laatst geupdated. Kan je ff naar bellen of berichtje op facebook sturen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef Seul het volgende:
Als er iemand nog een online winkel weet met Moersleutel Barcode blauw, groen en/ of zwart in stock...
Geen online winkel, maar in Nijmegen zit een zaak die ze allemaal nog heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef Seul het volgende:
Als er iemand nog een online winkel weet met Moersleutel Barcode blauw, groen en/ of zwart in stock...
Oeeee dat zou leuk zijn...quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:06 schreef racerdkb het volgende:
En ik heb laatst nog wel een goede partij van die blikken gezien in speciaalbierwinkeltje waar ik woon, zal eens kijken als ik er binnenkort ben.
Hebben ze niet. Ik ben er ca twee weken geleden langs geweest. Sowieso vond ik het assortiment daar niet indrukwekkend.quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:06 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Deze winkel in Gouda zou ze alle vier nog moeten hebben volgens hun menu op Untappd, gisteren voor het laatst geupdated. Kan je ff naar bellen of berichtje op facebook sturen.
En ik heb laatst nog wel een goede partij van die blikken gezien in speciaalbierwinkeltje waar ik woon, zal eens kijken als ik er binnenkort ben.
Als je ze graag wilt kan ik wel wat voor je kopen en opsturen. Weet niet hoe graag je ze wilt ;-)quote:
Is geen moeite. Echter de eerste winkel waar ik wist dat ze die blikken nog hadden was ik net, en daar hadden ze alleen de paarse nogquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:11 schreef Seul het volgende:
Als het niet te veel moeite is om effe te kijken wat ze kosten en hoeveel er staan...
Ligt aan tijd van het jaar. Sfeer, gelegenheid enz.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zie allemaal leuke bieren voorbij komen. Maar wat vinden jullie nu het lekkerste speciaal biertje wat je standaard bij de supermarkt haalt?
Jezus christusquote:Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef JJ76 het volgende:
Treinbiertje onderweg naar bcbs19 tasting
[ afbeelding ]
Via via, niet goedkoop maar ach staat wereldwijd momenteel op nr1 op untappd, dus wilden we even proeven.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jezus christus
Hoe ben je daar nou weer aan gekomen man
Westmalle tripel, Dupont Saison. Als een Prik en Tik ook telt: Cuvée van de Keizer rood en blauw en de whiskey infused Gouden Carolus.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik zie allemaal leuke bieren voorbij komen. Maar wat vinden jullie nu het lekkerste speciaal biertje wat je standaard bij de supermarkt haalt?
La Chouffe en Kwak voor (zwaar) blond, Karmeliet voor tripel, Weihenstephaner voor Hefeweizen, Guinness voor stout, en Lagunitas voor IPA.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Had deze van de week nog, meer dan prima inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:51 schreef Niveath het volgende:
Rocherfort 10 is eigenlijk wel het beste bier dat overal in de supermarkt te koop is.
Thanks, ik ga op zoek!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 07:01 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Andere voorbeelden van wat zwaardere en uitgesproken vanillestouts zijn Sori Shadow Game III, Prairie Paradise, Deconstructed Bomb Vanilla en Vanilla Noir, Omnipollo Beer Geek-varianten (Vanilla shake, Vanilla maple shake etc) en Lehe Ravnodenstvie.
Ja, heb een plekje voor de bijzondere flessen en voor blikken. Blikken kan je nog stapelen maar de flessen zijn echt een selectieproces geworden. Gelukkig drink ik bijna alleen uit blikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:55 schreef Funzel het volgende:
Zijn er toevallig mensen die flesjes/blikken bewaren nadat ze leeg zijn? Ik vind sommige gewoon te mooi om weg te gooien haastSta te twijfelen om de allermooiste te verzamelen haha.
Wel apart dat meeste winkels dicht moesten, horeca gesloten was en slijters open mochten blijven.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:09 schreef Welten het volgende:
Gisteren nog even langs de Caigny gereden, ik vond het redelijk druk voor een zondagochtend. Ik heb nog wel een voorraad van +- 80 / 90 flessen / blikken dus een eventuele drooglegging kom ik wel door.
Ik hoor vaker wat over De Caigny, is dat zo'n goede zaak ja? Mijn vriendin woont er 5 minuutjes rijden vandaan, dus misschien eens kijken als ik bij haar benquote:Op maandag 16 maart 2020 08:09 schreef Welten het volgende:
Gisteren nog even langs de Caigny gereden, ik vond het redelijk druk voor een zondagochtend. Ik heb nog wel een voorraad van +- 80 / 90 flessen / blikken dus een eventuele drooglegging kom ik wel door.
geweldige zaak, zeker als je er in de buurt bent. Voor mij te ver om op en neer even wat bier te gaan kopen, maar als ik redelijk in de buurt ben rij ik er altijd even naar toe.quote:Op maandag 16 maart 2020 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik hoor vaker wat over De Caigny, is dat zo'n goede zaak ja? Mijn vriendin woont er 5 minuutjes rijden vandaan, dus misschien eens kijken als ik bij haar ben
Ik verorber mijn meeste speciaalbiertjes toch gewoon in het plaatselijke speciaalbiercafe, maar daar heb je toch voor 90% biertjes van de geijkte namen en bij de supermarkt moet je al helemaal niet zijn. Mijn Untappd bestaat dan ook voor 95% uit vrij mainstream bieren, met hier en daar een uitzondering die maar erg weinig ingecheckt is, maar ik wil wel eens iets anders dan steeds maar weer die Tripel Karmeliet, Urthel Hop-it, 't IJ IPA en Duvel Tripel Hop
Zelfs voor de standaard bieren die je noemt is het meer dan de moeite om er eens een naar toe te gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik hoor vaker wat over De Caigny, is dat zo'n goede zaak ja? Mijn vriendin woont er 5 minuutjes rijden vandaan, dus misschien eens kijken als ik bij haar ben
Ik verorber mijn meeste speciaalbiertjes toch gewoon in het plaatselijke speciaalbiercafe, maar daar heb je toch voor 90% biertjes van de geijkte namen en bij de supermarkt moet je al helemaal niet zijn. Mijn Untappd bestaat dan ook voor 95% uit vrij mainstream bieren, met hier en daar een uitzondering die maar erg weinig ingecheckt is, maar ik wil wel eens iets anders dan steeds maar weer die Tripel Karmeliet, Urthel Hop-it, 't IJ IPA en Duvel Tripel Hop
Moersleutel heeft hun bedrag voor gratis verzenden al naar beneden gesteld. Nevel geeft aan flessen over te hebben wegens niet doorgaan van export. In mijn omgeving heeft De Bierbrigadier al een bezorgservice opgestart. Denk dat dat soort zaken wel gebaat zijn bij het doorgaan van de verkoop.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:09 schreef Kerftminister het volgende:
Moet maar gaan webshoppen denk ik om de microbrouwerijen te steunen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 10:24 schreef JJ76 het volgende:
[..]
geweldige zaak, zeker als je er in de buurt bent. Voor mij te ver om op en neer even wat bier te gaan kopen, maar als ik redelijk in de buurt ben rij ik er altijd even naar toe.
Dan ga ik daar zeker eens een kijkje nemen, bedankt!quote:Op maandag 16 maart 2020 10:53 schreef Niveath het volgende:
[..]
Zelfs voor de standaard bieren die je noemt is het meer dan de moeite om er eens een naar toe te gaan.
Ik kan het je van harte aanraden. Ik woon redelijk in de buurt (20 min rijden), en die zaak is dus mijn vaste inkoopadres. Fantastisch assortiment, en vaak toch net wat goedkoper dan andere bierhallen. Om over webshops nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
[..]
Dan ga ik daar zeker eens een kijkje nemen, bedankt!
Zeker doen, is echt een snoepwinkel voor speciaalbierliefhebbers daar. Lekker wisselend assortiment en sinds een jaartje of iets hebben ze de winkel goed verbouwd waardoor alles fris en overzichtelijk is, en nog meer ruimte voor bier dan voorheen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan ga ik daar zeker eens een kijkje nemen, bedankt!
Verschil in accijnzen toch? Nederlands bier is bijvoorbeeld in Duitsland ook goedkoper.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:59 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Zeker doen, is echt een snoepwinkel voor speciaalbierliefhebbers daar. Lekker wisselend assortiment en sinds een jaartje of iets hebben ze de winkel goed verbouwd waardoor alles fris en overzichtelijk is, en nog meer ruimte voor bier dan voorheen.
Ik woon in Haarlem (Uiltje en Jopen) en zie dan daar de Uiltjes goedkoper liggen dan als ik ze hier bij de brouwerij zelf koopen dan niet een stuiver, maar heb prijsverschillen van ¤0,50 gezien per blikje op bijv. een Uiltje, en prijsverschillen van ¤4-5 per blik op bijv. Evil Twin vergeleken met NL winkels.
Ja, komt vooral door accijnzen. En het is een veelgemaakte denkfout dat bier bij de eigen shops van de brouwerij goedkoper zou moeten zijn. Ze zouden dan het grootste gedeelte van de eigen afzetmarkt (slijterijen e.d.) beconcurreren.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:12 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Verschil in accijnzen toch? Nederlands bier is bijvoorbeeld in Duitsland ook goedkoper.
Ik heb anders ineens zeeën van tijd om in het weekend een goed bier te drinken. Alle goeie shops zijn ook nog gewoon open. Verder is het natuurlijk wel zwaar ruk ja.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:40 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Tja jongens, het zijn geen tijden om over naar huis te schrijven, is het wel?
mwoah, klopt dat wel? ik heb die blikken wel gezien in lokale winkeltjes en ook in meerdere hipsterbierwinkels waar ik geweest ben buiten mn eigen stadje. maar koop liever 2-3 lokale blikken dan één drekker van ¤9.quote:
Heb twee bieren van ze gehad bij het Stadsbrouwhuis, één daarvan was een redelijk standaard citra NEIPA (wel een 4.30 rating maar ik vond hem weinig uitblinken), de ander een prima zuurtje. Ik zou zeggen dat een blik flink overpriced is voor wat je krijgt, maar als je een keer een taster hebt is het het wel waard.quote:
was het maar zo’n feestquote:Op donderdag 9 april 2020 23:57 schreef racerdkb het volgende:
heb sowieso vaak het idee dat dit topic vol zit met allerlei goedverdienende ICT-geeks zit die onbeperkt inkomen hebben getuige het kaliber en volume bier dat men koopt.
St. Bernardus abt 12quote:Op vrijdag 10 april 2020 08:45 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen bierliefhebbers, wat voor bier zouden jullie hierin gebruiken?
https://deliciousmagazine.nl/site/recept/wprm-bierrisotto/
Ik deel bijna nooit bier eigenlijk, drink vaak hele units.quote:Op vrijdag 10 april 2020 02:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
was het maar zo’n feest
Ik koop nu iets meer in omdat pretty much al mijn andere hobby’s vervallen (techno feestjes, reizen, Feyenoord) waardoor mijn uitgaven atm vrij laag zijn terwijl speciaalbiertjes drinken wel lukt. Blikken/flessen delen (laat staan tasters vinden) gaat wel iets lastiger dus mijn check-in aantallen stijgen ook niet zo snel.
Deze week met het lekkere weer twee bieren van mijn mooie voorraad gepakt: de rode Barcode en de nieuwe IPA van Folkingebrew. Allebei wel weer geslaagd hoor.
die mintgroene Barcode was weer fantastischquote:Op vrijdag 10 april 2020 02:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Deze week met het lekkere weer twee bieren van mijn mooie voorraad gepakt: de rode Barcode en de nieuwe IPA van Folkingebrew. Allebei wel weer geslaagd hoor.
Er komen steeds meer goeie Nederlandse IPA's tevoorschijn. Die Cloud #2 was goed, die FolkingBrew Backyard echt fantastisch en de nieuwe JuicePunch mag er ook weer zijn. Dat maakt de betaalbaarheid wel prettig. Ik drink regelmatig dure bieren, maar daar doe ik dan de hele avond over of hij komt na een paar iets minder dure à 4 euro max. En ik geef nu geen euro uit in de horeca dus dan kan er thuis weer meer en beter gedronken worden. Je moet toch iets he.quote:
Nu weer te koop in hun eigen webshop.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:46 schreef racerdkb het volgende:
[..]
die mintgroene Barcode was weer fantastischen ook overal al praktisch uitverkocht.
Goede tip van dat BA Baracus pakket. Die heb ik ook maar besteld! Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Het zijn misschien geen zomerbiertjes, maar goed, je kan ze altijd nog bewaren voor de winter.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef Blik het volgende:
Ik krijg zo het BA Baracus pakket van Jopen binnen en een Lentepakket van Frontaal (ze noemen het een surprisebox, maar dat is raar als de inhoud al bekend is). Toch de Nederlandse brouwers een beetje steunen
Jopen: https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/
Frontaal: https://www.brouwerijfrontaal.nl/webshop?p=shop
Heb wel getwijfeld over die van Jopen met de lente in aantocht, lichtste biertje is 10% ofzo. Maar er komen vast en zeker nog wel wat flutdagen aan.
Levering bij mij was vrij snel, heb er al 4 van op, echt een aanrader!quote:Op donderdag 16 april 2020 23:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goede tip van dat BA Baracus pakket. Die heb ik ook maar besteld! Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg. Het zijn misschien geen zomerbiertjes, maar goed, je kan ze altijd nog bewaren voor de winter.
Ik heb er nog 0 van gedronken. Ik zou graag de gehele serie kopen, ben er erg benieuwd naar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:03 schreef Funzel het volgende:
Lijkt er op dat ik naast de Northern Lights van Folkingebrew heb gevist.Overal uitverkocht.
Tipje is om sowieso niet bij Beerwulf te bestellen. Hoor vaker klachten over de bezorging daar en ze overchargen de consumenten nogal.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:14 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Iemand die recent bij beerwulf heeft besteld? Ik heb vorige week dinsdag een bestelling gedaan en die staat al sinds 9 april op “ ZENDINGSGEGEVENS ONTVANGEN BIJ DHL”.
Beerwulf zegt op de website 3 tot 5 dagen vanwege drukte, echter begint het nu wel erg lang te duren.
Op zich vindt ik dat wachten niet zo erg, echter begin ik te denken dat er wellicht wat misgegaan is in het proces waardoor het pakket überhaupt niet meer gaat aankomen.
Toffe doosquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar een bestelling geplaatst nu ik niet de grens over kan naar de gebruikelijke biershops...
[ afbeelding ]
Dank voor de tip, wat zijn volgens jou de betere webshops voor speciaalbier?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tipje is om sowieso niet bij Beerwulf te bestellen. Hoor vaker klachten over de bezorging daar en ze overchargen de consumenten nogal.
Zijn voor mij allemaal iets te zware biertjes, had laatst wel een doosje van 12 samen gesteld, komen ze dan gratis bezorgen, van de 12 waren er 10 erg lekker 2 waren niet mijn ding.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef Blik het volgende:
Ik krijg zo het BA Baracus pakket van Jopen binnen en een Lentepakket van Frontaal (ze noemen het een surprisebox, maar dat is raar als de inhoud al bekend is). Toch de Nederlandse brouwers een beetje steunen
Heb wel getwijfeld over die van Jopen met de lente in aantocht, lichtste biertje is 10% ofzo. Maar er komen vast en zeker nog wel wat flutdagen aan.
Maar hoeveel verzendkosten komen daarbij?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik boycot Beerwukf sowieso.
Heb ff bestelling geplaatst bij The Garden Brewery uit Kroatië, heerlijke zachte prijsjes daar!
Wat een kut site heeft Frontaal. Waar kan ik ergens bestellen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef Blik het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. En ook voor de wat, qua prijs, toegankelijke biertjes. Ik vind <3 euro per bier nog wel te doen. Daarboven moet het voor mij wel echt speciaal zijn. Zoals die box van Jopen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:54 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Dank voor de tip, wat zijn volgens jou de betere webshops voor speciaalbier?
Variabel maar je krijgt ook nog een kortingscode. Ik heb aardig voorraadje besteld en dat was echt bizar spotgoedkoop. Geloof 96 blikken voor 160 euro.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar hoeveel verzendkosten komen daarbij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |