abonnement Unibet Coolblue
pi_191007888
Wel jammer van Planet Oedipus, dat was een van de gezelligste bierfestivals waar ik geweest ben.

In vergelijking was Borefts qua sfeer eigenlijk hartstikke kut, maar dat kan ook aan mij liggen. Plekje op picknicktafel claimen met je groepje en dan je bammetjes kaas eten met een bordspelletje. Afgelopen keer zaten er zelfs mensen met iPads naar TV te kijken.
pi_191008069
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 10:58 schreef Welten het volgende:
Tsja, als de gek dat er voor geeft...
[..]

Hier in de buurt is eens per jaar (medio herfst) het Ace&Kees Bierfestival. Volgens mij zo'n 150 kaarten. Één all-in prijs en daar worden topbieren geschonken. Via deze locatie kun je wat terugvinden:
https://untappd.com/v/ace-kees-bierfest/8379625

Heeft Oedipus eigenlijk vorig jaar nog een festival gegeven? Dat was m'n eerste 'grote' festival en ik vond die wel tof, ook qua locatie.
Klinkt heel tof, maar Zeeland is wel aardig ver zat. :P

Thanks voor alle suggesties trouwebs iedereen, zijn nu alvast aan het kijken voor die in Leiden.
pi_191008459
Dit weekend heb je in Delft Hoptic Festival (vorig jaar heette het nog Flink Gegist)

https://www.facebook.com/events/502836717161259/

Brouwerij de Molen
Uiltje Brewing Company
Brouwerij Frontaal
LERVIG
Brouwerij 't Verzet
De Bolle Paep
Brew By Numbers
Eleven Brewery
Delftse Brouwers
Two Chefs Brewing
vandeStreek-bier
Brouwerij de Natte Gijt
Van Moll
pi_191008989
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Haha, ik ben vrijdagmiddag ook meteen die kant opgegaan, schrok wel van de prijzen. 25 euro per blik, 30 euro voor de Very Green en de Juice Machine, dat was wel een beetje heftig. Ik heb uiteindelijk de Very Green meegenomen om met een vriend te delen, naast een reeks aan alcoholvrije bieren.

Leuk trouwens dat je de sours van Hudson en Trillium hebt meegenomen. Al met al heb je mooi ingekocht :)
Haha mooi. Ik kwam er zaterdag achter, dus toen direct even geïnformeerd. Prijzen waren inderdaad fors, maar ik ga ze ook delen met drie man dus dan wordt het wat behapbaarder.

Zag het wel als een unieke kans. M'n broertje heeft de Julius nog en de Juice Machine.

Bij die Hudson Valley was trouwens iets flink misgegaan, misschien met één van de adjuncts. Die ga ik deze week even omruilen.
Van alles is weer waardeloos.
  maandag 13 januari 2020 @ 14:09:54 #155
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191009209
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:55 schreef Oldground het volgende:

[..]

Haha mooi. Ik kwam er zaterdag achter, dus toen direct even geïnformeerd. Prijzen waren inderdaad fors, maar ik ga ze ook delen met drie man dus dan wordt het wat behapbaarder.

Zag het wel als een unieke kans. M'n broertje heeft de Julius nog en de Juice Machine.

Bij die Hudson Valley was trouwens iets flink misgegaan, misschien met één van de adjuncts. Die ga ik deze week even omruilen.
Ja zoiets had ik ook. Wel leuk voor Hop-In dat ze zo snel verkopen. Ik vond het persoonlijk juist prettig dat ik een keer een losse Treehouse kon kopen, normaal gesproken moet je er direct online vijf aanschaffen en zitten er dan ook twee mindere tussen (het is dan wel iets goedkoper). Ik heb maar één keer online losse Hazes kunnen kopen, die vond ik persoonlijk ook beduidend beter dan de Julius _O_. Ben benieuwd hoe je de Juice Machine gaat vinden, heb nog getwijfeld of ik die zou meenemen of de Very Green.

Ik zag toevallig je check-in van de Hudson voorbij komen via Untappd. Zag wel dat er meer geïnfecteerde tussen leken te zitten, of juist reviews waarbij mensen in eerste instantie dachten dat er iets mis mee was maar dat ie toch ok bleek te zijn ofzo. Ratingverdeling is ook wat vreemd. Jammer, was wel een pittige prijs voor dat blik.
Makkelijk tweede.
pi_191010259
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:44 schreef Funzel het volgende:

[..]

Klinkt heel tof, maar Zeeland is wel aardig ver zat. :P

Thanks voor alle suggesties trouwebs iedereen, zijn nu alvast aan het kijken voor die in Leiden.
Weekendje Zeeland van maken. Het is hier goed toeven, hoor. ;)
pi_191017581
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik ook. Wel leuk voor Hop-In dat ze zo snel verkopen. Ik vond het persoonlijk juist prettig dat ik een keer een losse Treehouse kon kopen, normaal gesproken moet je er direct online vijf aanschaffen en zitten er dan ook twee mindere tussen (het is dan wel iets goedkoper). Ik heb maar één keer online losse Hazes kunnen kopen, die vond ik persoonlijk ook beduidend beter dan de Julius _O_. Ben benieuwd hoe je de Juice Machine gaat vinden, heb nog getwijfeld of ik die zou meenemen of de Very Green.

Ik zag toevallig je check-in van de Hudson voorbij komen via Untappd. Zag wel dat er meer geïnfecteerde tussen leken te zitten, of juist reviews waarbij mensen in eerste instantie dachten dat er iets mis mee was maar dat ie toch ok bleek te zijn ofzo. Ratingverdeling is ook wat vreemd. Jammer, was wel een pittige prijs voor dat blik.
Ja heel chill. Ik heb ze nog nooit gehad, maar weet wel dat het van die cans zijn die in ruilgroepen veel waard zijn. Maar nice zeg, die was er niet meer toen ik kwam. Ben ik ook wel benieuwd naar. Add me anders even op Untappd.

Ja dat had ik ook gezien, maar heel vreemd. Die van mij was echt niet te drinken. Heb nog een paar slokken geprobeerd en daarna door de gootsteen gespoeld.

Ja inderdaad. Hoop dat Chris met de foto's nog wat kan regelen met de brouwerij/importeur.
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 08:49:43 #158
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191020356
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 22:51 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ja heel chill. Ik heb ze nog nooit gehad, maar weet wel dat het van die cans zijn die in ruilgroepen veel waard zijn. Maar nice zeg, die was er niet meer toen ik kwam. Ben ik ook wel benieuwd naar. Add me anders even op Untappd.

Ja dat had ik ook gezien, maar heel vreemd. Die van mij was echt niet te drinken. Heb nog een paar slokken geprobeerd en daarna door de gootsteen gespoeld.

Ja inderdaad. Hoop dat Chris met de foto's nog wat kan regelen met de brouwerij/importeur.
Heb je een verzoekje gestuurd.

De Haze heb ik overwogen weer mee te nemen (ik heb hem immers staan als de beste IPA die ik ooit heb gedronken) maar ik vond 25 euro toch te gortig, zeker aangezien er een hoop andere mooie boomhuisjes stonden :P. Maar aan de Julius ga je ook veel plezier beleven.

[ Bericht 10% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 14-01-2020 09:03:22 ]
Makkelijk tweede.
pi_191073046
wie heeft er nog leuke drinkplannen dit weekend?
pi_191073092
Ik moet zeggen, die Fresh & Fast service van Uiltje vind ik echt top. Een kroeg hier is lid, en je drinkt een IPA gewoon een dag na de canning date.

Zit nu wel met een kleine kater op werk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef JJ76 het volgende:
wie heeft er nog leuke drinkplannen dit weekend?
Ik ga even Kölsch drinken in Keulen!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191073453
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:44 schreef Funzel het volgende:

[..]

Klinkt heel tof, maar Zeeland is wel aardig ver zat. :P

Thanks voor alle suggesties trouwebs iedereen, zijn nu alvast aan het kijken voor die in Leiden.
Leiden is leuk. Prima locatie en leuke, diverse brouwers, van bekende Nederlandse tot Spanjaarden en rare Esten. Eten is alleen heel wisselend. Ik ga dit jaar weer op zaterdag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191073607
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

Leiden is leuk. Prima locatie en leuke, diverse brouwers, van bekende Nederlandse tot Spanjaarden en rare Esten. Eten is alleen heel wisselend. Ik ga dit jaar weer op zaterdag.
Damn, Borefts moest ik missen vanwege vakantie en nu ga ik weer exact dat weekend weg.
Leuke locatie ja!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191078392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef JJ76 het volgende:
wie heeft er nog leuke drinkplannen dit weekend?
Aanwezig bij Hoptic in Delft.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 21:15:47 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_191078504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef JJ76 het volgende:
wie heeft er nog leuke drinkplannen dit weekend?
Drinkplannen altijd. De vraag is meestal waar, wat, hoeveel en aan welk tempo :+
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 januari 2020 @ 21:43:59 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191079125
Meesterstuk 2020 aan het drinken.... Wat een toetje :D.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191079133


Bohhhh bizarre line up weer vandaag. Denk dat de hoogste untappd scores die ik dit jaar drink vandaag voornamelijk vandaag op tafel staan.
Of ja hoogste zo wie zo. Prop 2014 en rare2010 staan beide bovenaan met 4.74😋😋😋😋
pi_191079172


[ Bericht 100% gewijzigd door JJ76 op 18-01-2020 08:17:14 ]
  zaterdag 18 januari 2020 @ 16:17:10 #168
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_191088351
Poeh dat is een mooi rijtje ja.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_191103078
Zaterdag nog even naar de Caigny gereden. O.a. wat Shadow Games van Sori meegenomen en de Human Cannonball, Un-Human Cannonball en Neo-Human Cannonball van Magic Rock. Vind dat altijd zeer goede IPA's. *O*
  zondag 19 januari 2020 @ 18:13:56 #170
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_191104569
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:29 schreef Welten het volgende:
Zaterdag nog even naar de Caigny gereden. O.a. wat Shadow Games van Sori meegenomen en de Human Cannonball, Un-Human Cannonball en Neo-Human Cannonball van Magic Rock. Vind dat altijd zeer goede IPA's. *O*
Dat zijn het ook! :)
Ik was er vrijdag, ook de nieuwe Shadow Game-serie meegenomen. Oogst viel verder een beetje tegen; veel lege schappen en weinig nieuw assortiment.
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 19 januari 2020 @ 23:38:54 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191109363
Ik zoek whiskey/bourbon vaten voor een BA project. Iemand een tip?
pi_191120682
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:13 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Oogst viel verder een beetje tegen; veel lege schappen en weinig nieuw assortiment.
Ja, eens. Ik zocht bijv. de nieuwe Bountyhunter van Moersleutel maar er stonden maar 2 blikjes, de rest was op. Veel lege schappen inderdaad. Althans, de schappen stonden wel vol maar in de hoek bij Omnipollo en Cloudwater stonden dezelfde bieren boven- en onderin zodat het vol leek. Het waren gewoon dezelfde bieren op 2 plekken uitgestald. Ik ben wel beter van ze gewend.

Nog 11 dagen, dan is mijn dry january over en mogen we weer. 8-)
pi_191120746
Ik zag trouwens dat de laatste editie CBS beschikbaar is. Zal met name door de beperking in aanbod wel storm lopen. De laatste editie Yellow Belly was ook vlug weg.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 01:18:42 #174
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_191125451
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:32 schreef Welten het volgende:
Ik zag trouwens dat de laatste editie CBS beschikbaar is. Zal met name door de beperking in aanbod wel storm lopen. De laatste editie Yellow Belly was ook vlug weg.
Heb er 1 te pakken op speciaalbierpakket.nl. Belachelijke prijzen trouwens voor Treehouse, krijg ze hier voor 16$ per blik via een vriend van me en dat vind ik al veel.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:34:32 #175
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191126663
LIB Leiden: 6-7 maart
Bier en Big Eindhoven 28 maart
Leuven Innovation: 4-5 april
Hop On Hop Off Breda: 3-5 april
Nederlands Speciaalbierfestival den Bosch: 9 mei
Uiltje Fresh Fast: 30-31 mei
Carnivale Brettanomyces: 18-21 juni
Van Moll Fest: 29-30 augustus
Billies Craft Beer Fest: 13-14 november

Wild Festival Groningen: 20-22 november

Even een update van de agenda, de 'grootste' festivals dikgedrukt. Hoptic hoefde er niet meer bij uiteraard. Misschien een idee om hem in de OP te zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 22-01-2020 10:33:35 ]
Makkelijk tweede.
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:52:13 #176
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_191140181
Billie’s is op 13/11 en 14/11...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_191142643
De Caigny krijgt op dit moment HEUL erg veel binnen als je hun FB posts volgt...
pi_191143851
Welke webshops gebruiken jullie om interessante crafts te bestellen? Heb een hele goede bottle shop in de straat, maar ook leuk om soms verder te kijken.
pi_191143866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:51 schreef Kerftminister het volgende:
Welke webshops gebruiken jullie om interessante crafts te bestellen? Heb een hele goede bottle shop in de straat, maar ook leuk om soms verder te kijken.
beerdome,
mister hop,
en af en toe etre gourmet of hopt.
pi_191155061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:00 schreef Seul het volgende:
De Caigny krijgt op dit moment HEUL erg veel binnen als je hun FB posts volgt...
Ja, net een weekje te vroeg gegaan helaas. Ik vond de schappen al vrij leeg, vorige week.
Ik zag dat de Westbrook Coconaughty BBA binnen is gekomen. Was daar wel in geïnteresseerd maar ik vond hem vrij prijzig, 28 euro.
pi_191160888
Geef ik je op een briefje dat die minstens even veel kost in de VS...
pi_191234169
Dagje Amsterdam dus even een biertje drinken :)

Beluga van de Kromme Haring en een Bravoure oak and smoke. Beide goed te drinken :
Edit:

Export Porter 1750 brouwerij Kees , behoorlijk stevige porter

Fullers London Porter, niet echt speciaal.

[ Bericht 17% gewijzigd door Questular op 28-01-2020 17:16:34 ]
pi_191235680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:53 schreef JJ76 het volgende:

[..]

beerdome,
mister hop,
en af en toe etre gourmet of hopt.
Vooral Beerdome ziet er goed uit. Zal eens een bestelling plaatsen om vrijdag te nuttigen.
pi_191236206
Al heel lang niet meer gepost hier, en op Fok algemeen. Uiteraard nog steeds fervent speciaalbier liefhebber. Zaterdag weer eens met een maat een tripje België gedaan, langs de prik en tik etc. Leuker verrassing was de Tilquin Cassis die ze hadden! Nog een paar zuurtjes van Het Verzet meegenomen ook.

Iemand hier toevallig actief in het traden? Ik wil graag nog weer eens wat Other Half hehe. Mocht iemand een trade hebben lopen en wat willen afstaan, of als iemand ergens wat ziet langskomen, dan laat maar weten. Ligt een beetje aan wat en hoe duur.

Ik heb nog altijd de Other Half Double Drupe staan. 16,5% koekoek. Binnenkort maar eens met zn 3en paraat maken.
pi_191282587
Had eigenlijk nog geen al te beste ervaringen met Sori... Maar besloot om twee Shadow Games te kopen, en hun collab met Voodoo...

Gisteren Shadow Game I op - vooral veel Heaven Hill, weinig maple, geen hazelnoot; maar wel érg lekker...

Nu # VII... Beetje honing, beetje tonkaboon, en Heaven Hill. Glijdt binnen. 13.1% en dat proef je NIET. Heerlijk!..

pi_191290217
Net eens in 1 "share" van BrewDog geïnvesteerd. In september 2019 is er hier in Indianapolis een brewpub geopend, hopelijk binnenkort eens kijken daar (met korting). Hun hotel lijkt me ook top. Tap in de kamers en shower beer fridges
O+.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_191292995
Gisteren een proeverijtje gehouden met lokale bieren (Utrechts)



We dronken ze van links naar rechts, op volgorde van alcohol-gehalte.

Het winterbier van de Leckere was meteen al een mooie verrassing, heerlijk aromatisch, misschien was de steranijs iets te overheersend?...ik vond dat het net kon. (en zou deze zeker nog eens kiezen)

De tweede was Black Bock van de gebroeders van de Streek. Zwart was ie zeker, en lekker ook. Ik zou het ongezien waarschijnlijk een porter of een stout genoemd hebben, zeker geen bokbier.

Dan nog 2 bieren van Projekt Neo (voorheen Neobosski):

Eerst de Belgische porter, dat was koffie, vanille, chocola, maar wel fris. Erg mooi bier.

De tweede was Grappapolis, of zoals het flesje zegt: triple meets grappa.
In een al zeer geslaagde serie biertjes was dit uiteindelijk echt de topper. Alsof je een mooie volle witte wijn drinkt, wel wat zoet, fruitig, wat mij betreft gewoon een ijzersterk biertje dat ik zeker nog eens uit het schap zou plukken.
  maandag 3 februari 2020 @ 16:51:32 #188
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191329202

De alcoholvrije proeverij van vrijdag, het was immers nog januari!


De echte proeverij van zaterdag. Inclusief de (licht tegenvallende) Very Green met 4.64 gemiddeld en de Xyauyau Kentucky 2015 van 4.52 gemiddeld.

[ Bericht 16% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 03-02-2020 19:48:42 ]
Makkelijk tweede.
pi_191341348
Was alcoholvrij ook écht alcoholvrij of (bijv.) 0,5% ? Flessen met een heel laag alcoholpercentage, maar toch > 0%, zie ik best veel. Maar uit principe haal ik ze dan niet want er zit tóch alcohol in...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:35:21 #190
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191343124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:36 schreef Welten het volgende:
Was alcoholvrij ook écht alcoholvrij of (bijv.) 0,5% ? Flessen met een heel laag alcoholpercentage, maar toch > 0%, zie ik best veel. Maar uit principe haal ik ze dan niet want er zit tóch alcohol in...
Twee wel, twee waren 0,5% en 0,3%. Op zich voor dat moment prima, ik moest die avond nog een middel in nemen die niet goed combineert met alcohol in je lichaam, maar dan maakt niks of een minimaal beetje in principe geen verschil.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:23:36 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191343734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:36 schreef Welten het volgende:
Was alcoholvrij ook écht alcoholvrij of (bijv.) 0,5% ? Flessen met een heel laag alcoholpercentage, maar toch > 0%, zie ik best veel. Maar uit principe haal ik ze dan niet want er zit tóch alcohol in...
Tsja, wat is 'echt alcoholvrij'? Alcoholvrij bier mag in Nederland volgens de definitie maximaal 0,1% alcohol bevatten, alcoholvrije wijn tot 0,5%. Maar frisdranken en vruchtensappen kunnen óók tot 0,5% alcohol bevatten. Als op een bier '0,0%' staat zit er echt geen alcohol in, maar bier met 0,1% is ook 'officieel' alcoholvrij. En 'niet-alcoholvrij' bier van 0,2% kan dus minder alcohol hebben dan bijvoorbeeld Fanta :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:54:28 #192
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191344170
Dat ook, minimale percentages van alcohol wordt vrijwel direct afgebroken in je lichaam. In meer producten in het dagelijks leven zit alcohol, soms zelfs in de meest standaard vruchtensapjes. Ik neem voor mijzelf persoonlijk altijd 0.5% als de grens, zoals de meeste landen ook doen.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:55:34 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191345111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat ook, minimale percentages van alcohol wordt vrijwel direct afgebroken in je lichaam. In meer producten in het dagelijks leven zit alcohol, soms zelfs in de meest standaard vruchtensapjes. Ik neem voor mijzelf persoonlijk altijd 0.5% als de grens, zoals de meeste landen ook doen.
Klopt. Ik dacht dat in Nederland de grens voor alcoholvrij bier ook op die 0,5% zou liggen, maar toen ik even rondkeek voor mijn vorige post kwam ik erachter dat het minder was. Best vreemd, dat alcoholvrij bier dus minder alcohol mag bevatten dan frisdrank en vruchtensap.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_191438642
Ik heb ooit eens beloofd om een "review" te geven van Lervig / Stillwater - Times 8. Het was m'n eerste biertje sinds nieuwjaar dus misschien is m'n mening daar iets té positief door, maar man: wat goed. Gleed makkelijk binnen, hoge abv was niet echt te merken. Niet te zoet, kokos kwam mooi naar voren. Ik geef nooit een rating op Untappd maar mócht ik het doen dan gaat dit richting de 5*.
  maandag 10 februari 2020 @ 11:46:36 #195
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191439205
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:01 schreef Welten het volgende:
Ik heb ooit eens beloofd om een "review" te geven van Lervig / Stillwater - Times 8. Het was m'n eerste biertje sinds nieuwjaar dus misschien is m'n mening daar iets té positief door, maar man: wat goed. Gleed makkelijk binnen, hoge abv was niet echt te merken. Niet te zoet, kokos kwam mooi naar voren. Ik geef nooit een rating op Untappd maar mócht ik het doen dan gaat dit richting de 5*.
Ben hem helaas misgelopen, klinkt als een fantastische stout.

Ik had vorige week wel een mooie reeks aan biertjes. De Hymnopompa en de Double Karpologi van Omnipollo en de Shadow Games VI van Sori waren al super. Beste was de Backyard DIPA van Folkingebrew, een Nederlandse (Groningse) brouwerij die redelijk uit het niks is gekomen, maar die gasten lijken er echt verstand van te hebben qua IPA's. Het resultaat is een enorm dikke, fruitig gehopte NEIPA, niet super troebel maar wel heel makkelijk om te drinken. Ik vond hem echt ongeëvenaard door andere Nederlandse IPA's, zelfs gerenommeerde brouwerijen als Fraugruber, Wylam en Whiplash komen hier nog niet echt van in de buurt qua niveau. Dit gaat meer richting de grote Amerikaanse namen, dus Other Half en Treehouse.

Tijdens het proces van het afvullen van blikken lijkt er iets mis te zijn gegaan waardoor niet ieder blik evenveel koolzuur heeft, daarnaast is er veel liter verloren gegaan, dus er zitten genoeg uitdagingen voor ze in de toekomst. Maar als hun volgende IPA's ook van dit niveau zijn hebben we er een nieuwe topbrouwerij bij.
Makkelijk tweede.
pi_191439534
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Beste was de Backyard DIPA van Folkingebrew, een Nederlandse (Groningse) brouwerij die redelijk uit het niks is gekomen, maar die gasten lijken er echt verstand van te hebben qua IPA's. Het resultaat is een enorm dikke, fruitig gehopte NEIPA, niet super troebel maar wel heel makkelijk om te drinken.
Die heb ik ook sinds zaterdag in de koelkast liggen en grappig genoeg was de verkoper er net zo lyrisch over als jij bent. Maar niet te lang laten liggen dan.

Die Backyard IPA is door hun gebrouwen bij Bax bier.
http://www.pinkgron.nl/folkingebrew/folkingebrew.php
https://www.folkingebrew.nl/blog/maak-kennis-met-backyard-dipa/
pi_191441501
Die Backyard DIPA was erg fijn inderdaad, mooi om te zien dat zoiets ook op Nederlandse bodem (en voor een normale prijs) gebrouwen wordt.

Afgelopen maand deze brouwerij leren kennen in India, https://mannheim.in/ .
Tot mijn verbazing erg goede bieren, zeker in vergelijking met de andere opties: Kingfisher, Heineken of Budweiser.

Samen met Arbor Brewing Company toch nog wat goede bieren uit India leren kennen
Stop rockin' the boat.
pi_191447648
zit nu aan die backyard dipa en zo boeiend vind ik hem eigenlijk niet :@ smaakt beetje gistig en is wat mij betreft te zoet, zelfs voor een dipa.
pi_191452891
Ik zie die overal terugkomen: nu wil ik die hype wel eens zelf proeven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191453715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik zie die overal terugkomen: nu wil ik die hype wel eens zelf proeven.
Overal uitverkocht lijkt het wel ;(.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')