Jos van Rey fraudeerde met stapels aan volmachten. Men trof hele stapels volmachten in zijn woning aan. Het staat tevens vast dat hij met stempassen sjoemelde.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit gesprek is ook al aangevraagd onder een vorig kabinet, dus de VVD hier van liegen betichten is gewoon onzin. De minst geloofwaardige in dit geval is gewoon Marokko.
En verkiezingsfraude? Lijkt me sterk dat dat op grote schaal gebeurt in Nederland. Bij Jos van Rey ging het ook niet vooral om verkiezingsfraude. Jos van Rey is met name veroordeeld voor machtsmisbruik, vriendjespolitiek en corruptie.
twitter:thomasforth twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 11:44:06There's something about the simplicity of @PickardJE's quick snap from the printed @thetimes that makes this even better. My favourite bit of it is that, despite the big range, the UK and France at either end have identically strong economies (GDP). https://t.co/Xr1SdgBCEw reageer retweet
Haha, nee. FvD is vooral een concurrent van zichzelf.quote:Op zaterdag 23 november 2019 00:30 schreef Oostblokkert het volgende:
- Het is zo'n partij waarbij de rest te links is en de ander weer te rechts, fvd is daarom een grote concurrent voor de vvd
Wie is ze? PvdA, SP en Groenlinks samen in één kabinet?quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:18 schreef Alfje het volgende:
Linkser dan D66 vertrouw ik de portemonnee van dit land echt niet toe. Ze hebben
Af en toe denk ik dat ook jaquote:Op zaterdag 23 november 2019 13:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Haha, nee. FvD is vooral een concurrent van zichzelf.
Ja stel je voor, dan gaan we opeens rekenfouten van 50 miljard meemaken.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:45 schreef Jason22 het volgende:
Stel je toch eens voor dat Jetten of Marijnissen die rol gaat overnemen (wat gelukkig niet gaat gebeuren), daar moet je toch niet aan denken?
POL / Onderzoek: links zorgt beter voor de schatkist dan rechtsquote:Op zaterdag 23 november 2019 13:18 schreef Alfje het volgende:
Bij elke partij krijg je er wel iets bij wat je niet zint. Ik schipper zelf vaak tussen VVD en D66. D66 past waarschijnlijk nog het best met hun focus op kenniseconomie en liberalisme. Maar op de een of andere manier presteren ze het steeds in plaats van zich daar echt hard voor te maken en een redelijk alternatief voor de VVD te zijn met enkel geneuzel over bestuurlijke vernieuwing waar ik juist ontzettend tegen ben. Linkser dan D66 vertrouw ik de portemonnee van dit land echt niet toe. Ze hebben met de gasbaten en een bevolkingspiramide van veel werkenden ten opzichte van gepensioneerden een totaal onhoudbare verzorgingsstaat voor zichzelf neergezet en daarom is het nog maar zeer de vraag hoe mijn oude dag eruit gaat zien. Ik ben eenverdiener en verdien een ruim modaal salaris. Daarvoor werk ik 40 uur in de week terwijl ik netto soms nauwelijks meer overhoudt dan iemand in een uitkering die de hele dag thuis zit of zelfs nog een beetje bijbeunt. Ik betaal graag mee voor de mensen die het zelf niet redden, maar werken moet wel blijven lonen.
Ik zou werkelijk niet weten waar ik dan met mijn stem heen moet.
Dit soort teksten lees je ook regelmatig. Terwijl het toch echt enorme bullshit is. Echte onderbuikredenering.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:18 schreef Alfje het volgende:
Ik ben eenverdiener en verdien een ruim modaal salaris. Daarvoor werk ik 40 uur in de week terwijl ik netto soms nauwelijks meer overhoudt dan iemand in een uitkering die de hele dag thuis zit of zelfs nog een beetje bijbeunt. Ik betaal graag mee voor de mensen die het zelf niet redden, maar werken moet wel blijven lonen.
De VVD verloor dan ook 8 zetels in 2017. Dat waren dan jouw vrienden.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:12 schreef DrDarwin het volgende:
Het is vrij simpel, De VVD heeft het op een of andere manier voor elkaar gekregen de stemming te beïnvloeden, malversaties te plegen, stemmingen te manipuleren.
Ik ken heel erg veel ex-VVD stemmers, en die stemmen echt geen VVD meer. En ik ook niet, in mijn kleine kringetje zijn dat minimaal al 20 stemmers.
Hoe de VVD dat doet weet ik niet, maar het is of per Koninklijk decreet, of een EU mandaat, en geen van beiden deugt. Niet in een echte democratie in ieder geval, en van democratie is in Nederland al tijden lang geen sprake meer.
Daar komt bij: VVD maakt wonen onbetaalbaar en een speelvijver voor graaiers, maar links en asielzoekers krijgen de schuld.quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit soort teksten lees je ook regelmatig. Terwijl het toch echt enorme bullshit is. Echte onderbuikredenering.
twitter:RF_HFC twitterde op vrijdag 22-11-2019 om 22:48:56Omdat het overheidsbeleid daarop is gericht. Al sinds het woonakkoord van 2015. https://t.co/AjIJDdlkk2 reageer retweet
Jos van Rey kreeg een taakstrafje voor de hele santenkraam aan verkiezingsfraudequote:Op zaterdag 23 november 2019 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VVD verloor dan ook 8 zetels in 2017. Dat waren dan jouw vrienden.
Verder is het complotgeleuter
Kom eerst maar met bewijzen van massale fraude. Want dat zijn flinke beschuldigingen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 18:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jos van Rey kreeg een taakstrafje voor de hele santenkraam aan verkiezingsfraude
Het is een behendig politicus en hij zit er al lang, maar het is natuurlijk makkelijk je populair maken in het buitenland door Nederlandse belangen te verkwanselen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 13:02 schreef Japepk het volgende:
Omdat Rutte een van de weinige politici is die een fatsoenlijk premier is/zou zijn voor het land. Naar het buitenland toe doet hij het echt prima.
Nee, de crisis is toen verdiept en verlengd. Heel veel mensen hebben hun jaren werkervaring, datgene wat je loon hoog maakt, door de plee moeten spoelen om iets anders te gaan doen, terwijl er nu een tekort is aan die mensen.quote:En de VVD heeft er wel (samen met PvdA) voor gezorgd dat Nederland er economisch gezien weer prima voorstaat na de crisis.
Er is niet zoveel welvaartsgroei om te verdelen. Het BNP groeit, maar ja, de bevolking ook. Als die met 0.7% per jaar groeit en het BNP met 1.5% dan is er nog maar 0.8% groei per Nederlander. En hoeveel daarvan zit hem in Oost-Europese dagloners die hier wel werken maar niet meetellen voor de bevolkingsaanwas? Hoeveel daarvan zit hem in de grandioos gestegen huizenprijzen? Die huizen zijn nog steeds dezelfde, dus van welvaartsgroei is geen sprake. De echte rekening voor de kaalslag in het onderwijs moet nog komen, dat kan jaren duren.quote:Nu komt duidelijk naar boven dat die welvaart blijft hangen bij het bedrijfsleven en nog niet doorsijpelt naar de maatschappij. De VVD heeft dat beaamd, en als ze slim zijn gaan ze daar snel stappen mee zetten. In het onderwijs, de zorg, politie. Anders denk ik inderdaad dat ze de volgende verkiezingen de boot gaan missen en dat CDA traditioneel weer de grootste wordt.
Het is natuurlijk wel een ongekende puinhoop op onderwijs, justitie en politie, defensie, de belastingdienst, milieu, volkshuisvesting, de jeugdzorg, het CBR, de pensioenen, het UWV, waar eigenlijk niet? Als het op verkeer en waterstaat ook zo'n puinhoop zou zijn bestond de helft van het land niet meer. Het is echt uitzonderlijk hoe slecht het land bestuurd wordt, niet eens qua koers maar gewoon qua incompetentie.quote:Uiteindelijk vinden we elke politicus die aan de macht is een uitzuiger of een nietsnut, dus aan die uitspraken hecht ik persoonlijk niet zoveel waarde.
Ditquote:Op vrijdag 22 november 2019 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Omdat er weinig serieuze alternatieven zijn.
Land naar de klote helpen is een festival waardtwitter:BonZQi_LD twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 18:25:23De VVD houdt 'n feestje en dat gaat traditiegetrouw gepaard met veel dehumanisering, hooghartigheid, vDobben bitterballen en bier. Zodra Dijkhoff achter de microfoon gaat staan en zijn xenofobe sketch met Aartsen opvoert, worden de aanbestedingen onderling verdeeld en gelachen. reageer retweet
Humor over de ruggen van 70 doden.twitter:TobiasdenHartog twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 16:43:34Dijkhoff zou Rutte niet op zijn hond laten passen. ,,Want dan vergeet hij hem uit te laten en zegt: Oh, daar heb ik geen actieve herinneringen aan.'' #VVDfestival reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:31 schreef Klopkoek het volgende:
Land naar de klote helpen is een festival waardtwitter:BonZQi_LD twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 18:25:23De VVD houdt 'n feestje en dat gaat traditiegetrouw gepaard met veel dehumanisering, hooghartigheid, vDobben bitterballen en bier. Zodra Dijkhoff achter de microfoon gaat staan en zijn xenofobe sketch met Aartsen opvoert, worden de aanbestedingen onderling verdeeld en gelachen. reageer retweet
We weten het onderhand wel Klopkoek.quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:34 schreef Klopkoek het volgende:
Humor over de ruggen van 70 doden.twitter:TobiasdenHartog twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 16:43:34Dijkhoff zou Rutte niet op zijn hond laten passen. ,,Want dan vergeet hij hem uit te laten en zegt: Oh, daar heb ik geen actieve herinneringen aan.'' #VVDfestival reageer retweet
Ja, ik houd erover op. Misselijkmakende grap van Dijkhoff. "Oh dan zegt hij 'daar heb ik geen herinnering aan'"quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
We weten het onderhand wel Klopkoek.
Die mensen in die partij deugen niet.
Toen ik hem voor de eerste keer zag wist ik al dat hij voor geen meter deugde.quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik houd erover op. Misselijkmakende grap van Dijkhoff. "Oh dan zegt hij 'daar heb ik geen herinnering aan'"
Hahahaha met zijn allen.
Ik ken de persoon op wie je reageert niet, maar voor sommigen is dit wel de realiteit hoor. Door het toeslagenstelsel kan het zelfs zo zijn dat je als werkende slechter af ben dan in de bijstand.quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit soort teksten lees je ook regelmatig. Terwijl het toch echt enorme bullshit is. Echte onderbuikredenering.
Volgens mij is dit inmiddels (na flink wat schaven eind Rutte II en nu in Rutte III) niet meer het geval. Heeft wel het belastingstelsel en het toeslagenstelsel te complex gemaakt, dus dat is het volgende punt om aan te pakken.quote:Op zondag 24 november 2019 01:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ken de persoon op wie je reageert niet, maar voor sommigen is dit wel de realiteit hoor. Door het toeslagenstelsel kan het zelfs zo zijn dat je als werkende slechter af ben dan in de bijstand.
Nee hoor, mensen vergeten dat je ook recht hebt op toeslagen als je werkt.quote:Op zondag 24 november 2019 01:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ken de persoon op wie je reageert niet, maar voor sommigen is dit wel de realiteit hoor. Door het toeslagenstelsel kan het zelfs zo zijn dat je als werkende slechter af ben dan in de bijstand.
Dat is dan ook een groot probleem, want zo blijven veel mensen in de armoedeval zitten. Vandaar dat een VVD (om het bij het topic te houden) het verschil tussen bijstand en werkenden wil vergroten. Zodat werken (voor iedereen) loont.
Dit.quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:57 schreef babylon het volgende:
Omdat heel veel mensen zichzelf rijker inschatten dan ze zijn. Of de illusie hebben dat ze dat binnenkort worden. En omdat ze zich vergissen voor welk deel van de rijken de VVD eigenlijk is.
Dat is echt bullshit en ik spreek uit ervaring. Toen ik na mijn afstuderen in de crisis een korte periode in de bijstand zat had ik inclusief toeslagen rond de 1200 euro netto per maand. Toen ik wel een baan vond en een modaal salaris ging verdienen had ik 750 netto per maand meer en een 13e maand. Dus wat is je bron?quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:18 schreef Alfje het volgende:
Bij elke partij krijg je er wel iets bij wat je niet zint. Ik schipper zelf vaak tussen VVD en D66. D66 past waarschijnlijk nog het best met hun focus op kenniseconomie en liberalisme. Maar op de een of andere manier presteren ze het steeds in plaats van zich daar echt hard voor te maken en een redelijk alternatief voor de VVD te zijn met enkel geneuzel over bestuurlijke vernieuwing waar ik juist ontzettend tegen ben. Linkser dan D66 vertrouw ik de portemonnee van dit land echt niet toe. Ze hebben met de gasbaten en een bevolkingspiramide van veel werkenden ten opzichte van gepensioneerden een totaal onhoudbare verzorgingsstaat voor zichzelf neergezet en daarom is het nog maar zeer de vraag hoe mijn oude dag eruit gaat zien. Ik ben eenverdiener en verdien een ruim modaal salaris. Daarvoor werk ik 40 uur in de week terwijl ik netto soms nauwelijks meer overhoudt dan iemand in een uitkering die de hele dag thuis zit of zelfs nog een beetje bijbeunt. Ik betaal graag mee voor de mensen die het zelf niet redden, maar werken moet wel blijven lonen.
Ik zou werkelijk niet weten waar ik dan met mijn stem heen moet.
Er is een grens, ook bevestigt door de politiek, waarbij werken minimaal meer oplevert dan in de bijstand. Dit is wel een salarisgrens met een kleine marge. Verdien je meer dan levert het weer meer op. Er zijn dus weinig mensen die hierin vallen.quote:Op zondag 24 november 2019 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen vergeten dat je ook recht hebt op toeslagen als je werkt.
Pas als je in één keer een enorme sprong maakt in inkomen kan het inderdaad in sommige gevallen zo zijn dat je er qua inkomen niets mee opschiet omdat dan het recht op toeslagen vervalt.
Maar werken levert eigenlijk altijd meer op dan de Bijstand.
Bewezen ineffectief maar mensen de grond in trappen en de maatschappelijke ladder slopen is zo lekker.twitter:Kanteldenker twitterde op vrijdag 22-11-2019 om 23:47:33Onbegrijpelijk dat de VVD wil doorgaan met het vernederen van bijstanders. https://t.co/c8lQhE3F0K reageer retweet
De bron is dat die persoon in een situatie zit waarin jij niet zit of hebt gezeten.quote:Op zondag 24 november 2019 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit en ik spreek uit ervaring. Toen ik na mijn afstuderen in de crisis een korte periode in de bijstand zat had ik inclusief toeslagen rond de 1200 euro netto per maand. Toen ik wel een baan vond en een modaal salaris ging verdienen had ik 750 netto per maand meer en een 13e maand. Dus wat is je bron?
geloof in een ideologie hoef je niet te bewijzen, het is gewoon waarquote:Op zondag 24 november 2019 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
Bewezen ineffectief maar mensen de grond in trappen en de maatschappelijke ladder slopen is zo lekker.twitter:Kanteldenker twitterde op vrijdag 22-11-2019 om 23:47:33Onbegrijpelijk dat de VVD wil doorgaan met het vernederen van bijstanders. https://t.co/c8lQhE3F0K reageer retweet
Juist wel. Ben ook eenverdiener met een modaal inkomen.quote:Op zondag 24 november 2019 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De bron is dat die persoon in een situatie zit waarin jij niet zit of hebt gezeten.
Dat is niet het enige wat een rol speelt.quote:Op zondag 24 november 2019 10:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Juist wel. Ben ook eenverdiener met een modaal inkomen.
Maar het recht op huurtoeslag verlies je bij ongeveer 22.000 euro bruto voor een alleenstaande of ongeveer 30.000 bruto voor samenwonenden.quote:Op zondag 24 november 2019 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar als je net in die salarismarge valt dan geldt het wel dat je net zo goed niet kan werken. Die grens zit in de buurt van het salaris waarin je geen huurtoeslag meer krijgt. het geldt dan ook alleen voor huurders.
Maar dan moet je wel een werkgever hebben die jou fulltime laat werken, en je geen oproepkracht laat spelen waarbij je steeds wisselende uren krijgt.quote:Op zondag 24 november 2019 10:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het recht op huurtoeslag verlies je bij ongeveer 22.000 euro bruto voor een alleenstaande of ongeveer 30.000 bruto voor samenwonenden.
Dat is echt een stuk meer dan het minimumloon en al helemaal dan de Bijstand.
Iedereen die dus gaat werken voor het minimumloon of tot pakweg 20% meer dan dat heeft daar dus geen last van.
Dan moet je vanuit de Bijstand dus in één keer een behoorlijke sprong maken qua inkomen wil je meteen je huurtoeslag verspelen.
Ja, maar dan praat je dus niet over iemand met een modaal salaris. Als je weinig verdient, kom je wel in aanmerking voor allerlei toeslagen. Het kan gewoon niet dat je door te werken minder over houdt dan iemand met bijstand, de armoedeval is echt opgelost.quote:Op zondag 24 november 2019 11:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel een werkgever hebben die jou fulltime laat werken, en je geen oproepkracht laat spelen waarbij je steeds wisselende uren krijgt.
Wanneer is dit dan opgelost?quote:Op zondag 24 november 2019 12:38 schreef Hanca het volgende:
Het kan gewoon niet dat je door te werken minder over houdt dan iemand met bijstand, de armoedeval is echt opgelost.
Zie onder andere wat ik zeg over de huurtoeslag, daar gaat de wijziging per 1 januari in. De andere toeslagen is de afbouw de laatste jaren aangepast, omdat de opgetelde afbouw anders voor een armoedeval kon zorgen.quote:
Heeft die überhaupt bestaan?quote:Op zondag 24 november 2019 15:20 schreef LelijKnap het volgende:
Je hebt VVD'ers die te druk zijn om door te hebben wat er gaande is en je hebt VVD'ers die het wel doorhebben maar er gewillig van profiteren. De geëngageerde of idealistische VVDer lijkt me anno nu in ieder geval fictie.
In de jaren 80/90, als reactie op luilekkerland Nederland waar iedereen die een vinger kneusde een levenslange uitkering kreeg. Het liberale uitgangspunt van de VVD was toch wel een nodig contragewicht.quote:
Ja, natuurlijk.quote:
En mensen die vooral voor een kleine overheid, veel vrijheid, opkomen voor ondernemers, e.d. zijn, zijn er nog steeds. Niet voor niets komen er genoeg mensen bij de VVD uit via de stemwijzer.quote:Op zondag 24 november 2019 02:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik ben niet rijk, maar ik heb in het verleden vaak op de VVD gestemd omdat de principes van die partij me erg aanspreken: eigen verantwoordelijkheid, kleine overheid, vrijheid van denken en ondernemen, etc. Daarnaast stemde ik ook op de VVD omdat die partij de natuurlijke tegenhanger is van de PvdA, die ik uit de grond van mijn hart verafschuw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |