abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190063710
Rijkdom is relatief en gaat dus per definitie om een relatief klein percentage van 't land. Hoe kan 't dan dat de rijkenpartij al zo lang de grootste partij is die de premier levert terwijl ze dat daarvoor nooit deden? Zelfoverschatting van 't lease rijdende vinex-electoraat?
pi_190063745
Omdat heel veel mensen zichzelf rijker inschatten dan ze zijn. Of de illusie hebben dat ze dat binnenkort worden. En omdat ze zich vergissen voor welk deel van de rijken de VVD eigenlijk is.
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 08:57:08 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_190063747
Omdat het geschreeuw en gejank over de VVD in media en op online fora van een minderheid komt. En de trouwe VVD stemmer maakt zich niet druk en laat zich pas in het stemhokje horen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_190063753
Oh, en er zal een klein deel zijn die, net als ik, stemt op de partij die niet per se goed is voor hun, maar wat zij het beste voor het land achten.
  vrijdag 22 november 2019 @ 08:59:17 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190063776
Omdat er weinig serieuze alternatieven zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190063789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Liever stemmen op een partij die je leegzuigt dan één van de andere partijen. Tsja. Ik vind dat wat masochistisch.
pi_190063819
quote:
Wat trekt je precies aan de vvd?
pi_190063825
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 08:57 schreef Plompzakker het volgende:
Omdat het geschreeuw en gejank over de VVD in media en op online fora van een minderheid komt. En de trouwe VVD stemmer maakt zich niet druk en laat zich pas in het stemhokje horen
die groep is veel groter dan voorheen, hoe dan?
  vrijdag 22 november 2019 @ 09:11:20 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190063863
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:05 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Wat trekt je precies aan de vvd?
Ik stem niet op de VVD hoor, wees niet bang.
Ooit toen ik 18 was omdat mijn ouders VVD stemden en ik op school daar de enige in was.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190063868
Omdat lang niet iedereen stemt met zijn portemonnee, gelukkig. Eigen belang en zeker eigen financiën zou je volledig buiten beschouwing moeten laten bij de keuze van de partij waar je op stemt. Het gaat er om welke partij jij denkt dat het beste is voor het land, niet welke partij het beste voor jouw eigen belang op komt (daarom heb ik ook zo'n hekel aan 50plus, een pure eigenbelangpartij).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 09:13:55 #11
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_190063900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:06 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

die groep is veel groter dan voorheen, hoe dan?
Omdat ze elkaar napraten in de ijdele hoop dat het werkt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_190063918
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:13 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Omdat ze elkaar napraten in de ijdele hoop dat het werkt
Bedoel trouwe vvd'ers.
pi_190063936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik stem niet op de VVD hoor, wees niet bang.
Ooit toen ik 18 was omdat mijn ouders VVD stemden en ik op school daar de enige in was.
Wat trekt anderen aan de vvd?
pi_190063937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:11 schreef Hanca het volgende:
Omdat lang niet iedereen stemt met zijn portemonnee, gelukkig. Eigen belang en zeker eigen financiën zou je volledig buiten beschouwing moeten laten bij de keuze van de partij waar je op stemt. Het gaat er om welke partij jij denkt dat het beste is voor het land, niet welke partij het beste voor jouw eigen belang op komt (daarom heb ik ook zo'n hekel aan 50plus, een pure eigenbelangpartij).
Rijkenpartijen zijn per definitie niet 't beste voor 't land.
pi_190063960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:17 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Rijkenpartijen zijn per definitie niet 't beste voor 't land.
Dat ligt er aan. Ik zeg niet dat ik dat vind (ik ben zeker geen VVD stemmer), maar als iemand denkt dat met de VVD aan het roer bijvoorbeeld de werkgelegenheid beter is en er hier meer bedrijven komen, kan dat een prima reden zijn om te denken dat de VVD het beste voor het land is.

Wat nu bij de VVD ook speelt is dat Rutte al jaren de beste premierskandidaat is. Dat vond men in september nog steeds: https://www.volkskrant.nl(...)ncurrentie~bda46a37/

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 22-11-2019 09:25:49 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_190064082
Een groot raadsel idd. Of Nederland is idd enorm rijk.
pi_190064218
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:32 schreef Canopus het volgende:
Een groot raadsel idd. Of Nederland is idd enorm rijk.
Is altijd relatief. Rijkenpartij en komen op voor de top zoveel procent.
  vrijdag 22 november 2019 @ 09:46:01 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190064249
Kijk het is simpel: De VVD heeft veel meer achterkamertjes ruggensteun van de PVV dan wij denken. Per slot van rekening zijn ze uit de VVD ontstaan. De Nederlander is zo dom geweest om op een satelliet partij van de VVD te stemmen. Eigenlijk zou de VVD bij 12 zetels aan hun max moeten zitten. Deze ruggensteun van de PVV heeft zich vertaald in het wegzuigen van stemmen bij het CDA richting VVD. De PvdA is door zorgvuldig geëxploiteerde rancune (Fortuyn) geminimaliseerd en heeft ook veel stemmen richting PVV zien vertrekken. Dat de VVD daarom de grootste partij is geworden is daarom pure zelfkastijding.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190064464
De media schurken tegen de macht aan. Die blijven de VVD maar afschilderen als verantwoordelijke bestuurspartij terwijl het populisten zijn die van elk departement een historisch ongekende puinhoop weten te maken. Het blijft de partij de lastenverlichting ondanks alle lastenverzwaringen, links blijft de schuld krijgen van de massa-immigratie terwijl de VVD er een miljoen binnenhaalt. Het blijft de partij van het 'hard aanpakken' terwijl de politie is wegbezuinigd en samen met justitie disfunctioneert en in corruptie vervalt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is volksverlakkerij, alle kritiek is op de vierkante centimeter, niemand wil de ballon doorprikken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:13:01 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190064562
Omdat de VVD aan goede marketing doet. Ze presenteren zichzelf als de partij van de "hardwerkende Nederlander". Daartoe voelen zich allerlei vinexwijkbewoners met een MBO/HBO-baantje zich aangetrokken omdat ze zichzelf zo zien en menen dat ze sneller een nieuwe keuken kunnen krijgen als de belasting lager wordt. De rest boeit ze verder niet en of de VVD het ook waarmaakt gaat verder aan ze voorbij omdat ze te weinig met politiek bezig zijn.
pi_190064582
quote:
Vooral dit. Het CDA zit er een beetje tegenaan, maar die zijn dus ingestort. En traditioneel was de PvdA ook altijd groot, maar die moet nu delen met GL, CU, PvdD, DENK, en misschien zelfs D66. Als je die zetels bij elkaar optelt, krijg je nog altijd een mooi zetelaantal voor de PvdA.

Wanneer FvD/PVV meer zetels halen zie je ook gelijk dat het aantal zetels van VVD afneemt.
pi_190064603
Daarbij is het de enige rechtse partij die zich actief als liberale partij presenteert*. D66 ook, maar dat komt a) wat minder naar voren en b) wordt deze wat meer als links gezien. En Nederlanders houden nou eenmaal van vrijheid en 'DE OVERHEID MOET NIET BEMOEIEN!'.

Om vervolgens wel naar de overheid te kijken wanneer het om de negatieve excessen gaat van een laissez-fair beleid, maar dat is weer een ander verhaal.

* FvD doet het zogenaamd op papier. Maar in de praktijk hebben ze toch het imago van een conservatief-populistische partij. Zeker nu Otten weg is.
pi_190064608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Omdat de VVD aan goede marketing doet. Ze presenteren zichzelf als de partij van de "hardwerkende Nederlander". Daartoe voelen zich allerlei vinexwijkbewoners met een MBO/HBO-baantje zich aangetrokken omdat ze zichzelf zo zien en menen dat ze sneller een nieuwe keuken kunnen krijgen als de belasting lager wordt. De rest boeit ze verder niet en of de VVD het ook waarmaakt gaat verder aan ze voorbij omdat ze te weinig met politiek bezig zijn.
Is een stemdiploma een idee?
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:18:00 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190064613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:17 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Is een stemdiploma een idee?
Nee
pi_190064628
quote: