Huh?quote:Op donderdag 21 november 2019 12:10 schreef nietzman het volgende:
Ik heb door hem in elk geval het besef dat er meer jongens met daddy issues rondlopen dan dat ik dacht.
Dit.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Dankzij Jordan Peterson weet ik dat er een persoon genaamd Jordan Peterson bestaat.... ohnee wacht dat is dankzij ThePrinceTWP...
Ik denk dat ik 100% zeker van ben dat de man me niet veranderd heeft.
Dit ja. Tot een half uur geleden had ik nog nooit van deze man gehoord.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Dankzij Jordan Peterson weet ik dat er een persoon genaamd Jordan Peterson bestaat.... ohnee wacht dat is dankzij ThePrinceTWP...
Ik denk dat ik 100% zeker van ben dat de man me niet veranderd heeft.
Sluit niet uit dat ie de wederkomst van Christus is.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is dat die halfgod voor incels? Overigens, TS begint he, dus, vertel t maar TS.
Mannen krijgen ook gewoon niet dezelfde steun die jullie krijgen. Mannen hebben ook niet (of iig veel minder) de optie om ons lichaam te verkopen, een sugar daddy te vinden, of gewoon een vriend die ons onderhoudt.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:35 schreef Tinkepink het volgende:
Hij heeft mij geleerd dat er schrikbarend veel mannen zijn die bij de hand genomen moeten worden om iets van hun leven te maken.
Hahaha. Jullie? Ik ben thuis de kostwinner. En nee, niet door mijn lichaam te verkopen.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:06 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mannen krijgen ook gewoon niet dezelfde steun die jullie krijgen. Mannen hebben ook niet (of iig veel minder) de optie om ons lichaam te verkopen, een sugar daddy te vinden, of gewoon een vriend die ons onderhoudt.
Waarom denk je dat zo'n groot percentage zelfmoorden man is? Omdat mannen bevoordeeld zijn?
Vrouwen krijgen over t algemeen gewoon meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in t leven tegenkomen. Als je het hebt over volwassen zijn is t misschien een goede stap om dat iig durven te erkennen.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hahaha. Jullie? Ik ben thuis de kostwinner. En nee, niet door mijn lichaam te verkopen.
Sorry hoor, maar niet iedere vrouw krijgt of vraagt steun. Het merendeel niet. Net zoals er ook volwassen mannen zijn die geen “grote leider “ nodig hebben. Dat heet: volwassen zijn.
Dat is gewoon natuur. Zwakke schakels verdwijnen zodat de sterke voortplanten en overleven. Met zelfmoord helpen ze alleen een handje.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:06 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mannen krijgen ook gewoon niet dezelfde steun die jullie krijgen. Mannen hebben ook niet (of iig veel minder) de optie om ons lichaam te verkopen, een sugar daddy te vinden, of gewoon een vriend die ons onderhoudt.
Waarom denk je dat zo'n groot percentage zelfmoorden man is? Omdat mannen bevoordeeld zijn?
quote:Op donderdag 21 november 2019 12:10 schreef nietzman het volgende:
Ik heb door hem in elk geval het besef dat er meer jongens met daddy issues rondlopen dan dat ik dacht.
Baffende decadentie? Als je pretendeert een serieus topic te willen hebben moet je niet met dit soort reacties komen natuurlijk, want als het niet serieus is hoeft het ook niet in R&P te zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:53 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat ie de wederkomst van Christus is.
Hij heeft me doen inzien dat baffende decadentie niet goed is.
Ben serieus. Sexuele revolutie heeft tot gevolg gehad dat hedonisme de norm werd met de huidige samenleving tot gevolg.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Baffende decadentie? Als je pretendeert een serieus topic te willen hebben moet je niet met dit soort reacties komen natuurlijk, want als het niet serieus is hoeft het ook niet in R&P te zijn.
Geef daar eens voorbeelden van, want ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:15 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen over t algemeen gewoon meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in t leven tegenkomen. Als je het hebt over volwassen zijn is t misschien een goede stap om dat iig durven te erkennen.
Edit: ik zei trouwens nergens dat vrouwen altijd afhankelijk zijn van. Steun betekent niet alleen financieel. Maar die optie hebben jullie ook gewoon meer. Daarom meeste daklozen man, meeste zelfmoorden man. 🤷🏼♂️
Je hebt meer mannen op de top, maar ook meer mannen op de bodem.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geef daar eens voorbeelden van, want ik snap niet wat je bedoelt.
Nog weer een cryptisch antwoord. Word nou eens helder, in plaats van die vage opmerkingen.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt meer mannen op de top, maar ook meer mannen op de bodem.
Jij moet uitgelegd krijgen hoe mannen en vrouwen anders behandeld worden? Ben je daar oprecht zo blind voor ja?quote:Op donderdag 21 november 2019 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog weer een cryptisch antwoord. Word nou eens helder, in plaats van die vage opmerkingen.
Op welke manier krijgen vrouwen meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in het leven tegenkomen?
Ik begrijp dat het erg moeilijk is om concreet uit te leggen wat je net beweerde.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:06 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Jij moet uitgelegd krijgen hoe mannen en vrouwen anders behandeld worden? Ben je daar oprecht zo blind voor ja?
Vast wel.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het erg moeilijk is om concreet uit te leggen wat je net beweerde.
Dat lijkt me een waarheid ja. Al is het lastig om de vinger erop te leggen hoe dat nou precies ontstaat.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt meer mannen op de top, maar ook meer mannen op de bodem.
Nah, er is hooguit meer variatie binnen de seksuele moraal in de westerse samenleving en dat lijken velen niet echt te snappen. Ik moet wel eens lachen om comments van users die ervan uitgaan dat hun date niet geïnteresseerd is in hen wanneer er nog geen seks na de tweede/derde date heeft plaatsgevonden. Het is blijkbaar zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die het rustig aan willen doen. Voor jou is het dan weer moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die moreel geen bezwaar hebben om meteen de koffer in te duiken.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben serieus. Sexuele revolutie heeft tot gevolg gehad dat hedonisme de norm werd met de huidige samenleving tot gevolg.
Geef dan eens een keer concreet antwoord. Is een kleine moeite als het zo overduidelijk is toch?quote:
Dat verschilt per persoon en per geval. Ik heb nu geen zin om een uitgebreid voorbeeld te typen. Maar bijvoorbeeld waarom zijn er meer mannen die dakloos zijn? Waarom meer mannen in de gevangenis?quote:Op donderdag 21 november 2019 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog weer een cryptisch antwoord. Word nou eens helder, in plaats van die vage opmerkingen.
Op welke manier krijgen vrouwen meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in het leven tegenkomen?
Miss_sly heeft nu geen zin om een uitgebreid antwoord te typen terwijl jij daar zelf ook te beroerd bent en ondertussen wel aankomt met whataboutisme.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon en per geval. Ik heb nu geen zin om een uitgebreid voorbeeld te typen. Maar bijvoorbeeld waarom zijn er meer mannen die dakloos zijn? Waarom meer mannen in de gevangenis?
Jordan Peterson is niet op alle gebieden iemand waar ik naar zou luisteren, maar zijn wetenschap van psychologie en vooral persoonlijkheidspsychogie is gewoon top van de top. Ongeacht zijn conservatieve christelijke ideologie.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)
Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.
Voorbeelden: 'professor' Pim, Kees de Lange, Jordan Peterson.
Dit heb ik door Jordan Peterson geleerd
Jij bent een afgestudeerde onderzoekspsycholoog die alle relevante wetenschappelijke tijdschriften leest en een goed beeld heeft van de ontwikkelingen op dat vlak in de wereld? Of gewoon iemand die een paar youtube-filmpjes heeft bekeken? Als ik zijn wikipedia pagina lees zie ik niks dat duit op een belangrijke wetenschappelijke bijdrage in het onderzoeksveld.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Jordan Peterson is niet op alle gebieden iemand waar ik naar zou luisteren, maar zijn wetenschap van psychologie en vooral persoonlijkheidspsychogie is gewoon top van de top. Ongeacht zijn conservatieve christelijke ideologie.
Nou, dat is dus geen kleine moeite. Als ik dat goed uiteen wil zetten ben ik zo minstens 45 min. bezig. En ik heb al slecht geslapen, ben moe van het schoonmaken, en vind eigenlijk dat het geen uitleg nodig heeft. Als je beetje redelijk bent, empathie ten opzichte van het andere geslacht hebt tenminste. Daarom voelt t nog zinlozer om die tijd eraan te besteden het aan jullie twee uit te gaan leggen.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Geef dan eens een keer concreet antwoord. Is een kleine moeite als het zo overduidelijk is toch?
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen. Lees zijn Wikipedia pagina maar. Hij is niet bekend geworden omdat hij een slechte psycholoog is.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Jij bent een afgestudeerde onderzoekspsycholoog die alle relevante wetenschappelijke tijdschriften leest en een goed beeld heeft van de ontwikkelingen op dat vlak in de wereld? Of gewoon iemand die een paar youtube-filmpjes heeft bekeken?
Inderdaad, hij is bekend geworden omdat hij riep dat hij transgenders niet bij hun nieuwe geslacht wou noemen.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen. Lees zijn Wikipedia pagina maar. Hij is niet bekend geworden omdat hij een slechte psycholoog is.
Maar is dus niet wat hij bedoelde. Hij was tegen het beleid van de universiteit die wilde afdwingen dat transgenders bij hun nieuwe geslacht genoemd werden. En daar ben ik met hem eens.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:19 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Inderdaad, hij is bekend geworden omdat hij riep dat hij transgenders niet bij hun nieuwe geslacht wou noemen.
Andersom.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:49 schreef Chia het volgende:
Verder: causation does not imply correlation.
Goede marketing betekent niet dat je ook een goede psycholoog bent.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen. Lees zijn Wikipedia pagina maar. Hij is niet bekend geworden omdat hij een slechte psycholoog is.
Maar hij is dat wel. Er is een reden waarom hij nog steeds populair is.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:26 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Goede marketing betekent niet dat je ook een goede psycholoog bent.
En ja, als je verder niets weet over de wetenschappelijke ontwikkelingen in dat onderzoeksveld en je onderzoekt alleen hem dan kan het best wel dat je denkt "wow, je kamer opruimen, goed idee, wat een briljante psycholoog dat hij dat bedacht heeft", maar als je er meer over zou lezen zou je er bijvoorbeeld achter kunnen komen dat zulke theorieën over het positieve effect van een ordelijk en overzichtelijk thuisleven al lang bestonden en algemeen geaccepteerd zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen.
Kun je best met hem eens zijn, maar hij is dus niet bekend vanwege welke wetenschappelijke prestatie dan ook, maar alleen omdat hij iets riep tegen het accepteren van het nieuwe geslacht van transgenders.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar is dus niet wat hij bedoelde. Hij was tegen het beleid van de universiteit die wilde afdwingen dat transgenders bij hun nieuwe geslacht genoemd werden. En daar ben ik met hem eens.
Of achterhaald.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:30 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
En ja, als je verder niets weet over de wetenschappelijke ontwikkelingen in dat onderzoeksveld en je onderzoekt alleen hem dan kan het best wel dat je denkt "wow, je kamer opruimen, goed idee, wat een briljante psycholoog dat hij dat bedacht heeft", maar als je er meer over zou lezen zou je er bijvoorbeeld achter kunnen komen dat zulke theorieën over het positieve effect van een ordelijk en overzichtelijk thuisleven al lang bestonden en algemeen geaccepteerd zijn.
Horoscopen en NLP zijn ook nog steeds populair. Betekent niet dat het wetenschappelijk gezien klopt.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar hij is dat wel. Er is een reden waarom hij nog steeds populair is.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je sommige dingen pas leert door helemaal in de academische literatur te duiken. En dan kan je erachter komen dat bepaalde ideeën die misschien eens wel klopten, inmiddels achterhaald zijn. Maar dat weet je niet als leek en ook niet op basis van een wikipedia pagina. Tenzij die goed bijgehouden is met de laatste inzichten.quote:
Bij wie ligt de bewijslast?quote:Op donderdag 21 november 2019 16:35 schreef TheGentleman het volgende:
En alleen omdat je het niet met iemands standpunten eens bent betekent dat niet dat ze hun vak niet beheersen.
quote:Op donderdag 21 november 2019 16:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen te zeggen dat je sommige dingen pas leert door helemaal in de academische literatur te duiken. En dan kan je erachter komen dat bepaalde ideeën die misschien eens wel klopten, inmiddels achterhaald zijn. Maar dat weet je niet als leek en ook niet op basis van een wikipedia pagina. Tenzij die goed bijgehouden is met de laatste inzichten.
Ik denk als je stelt dat hij/zij onkundig is, gebakken lucht verkoopt (basically), dat de bewijslast bij jou ligt. Vind ik persoonlijk. Maargoed, boeit me verder allemaal niet heel veel dit.quote:
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:42 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Ik denk als je stelt dat hij/zij onkundig is, gebakken lucht verkoopt (basically), dat de bewijslast bij jou ligt. Vind ik persoonlijk. Maargoed, boeit me verder allemaal niet heel veel dit.
Tuurlijk niet, daar kun je bij elk van de miljoenen wetenschappers op de wereld individueel over discussiëren (of beter nog over hun standpunten & theorieën), ik leg alleen maar uit hoe het komt dat deze onbekende en middelmatige wetenschappers opeens zo populair worden.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:35 schreef TheGentleman het volgende:
En alleen omdat je het niet met iemands standpunten eens bent betekent dat niet dat ze hun vak niet beheersen.
Ik ook niet. Maar te moe om hier zelf in te duiken. Net alsof het wat oplevert. Discussie om niks. Als Jordan Peterson zn ideeën je kunnen helpen moet je er je voordeel mee doen. Verder who cares wat mensen van hem vinden? Of dat hij niet de meest onderscheiden wetenschapper is o.i.d. We proberen allemaal maar te overleven is deze shit wereld. Als je een reddingsboei in jouw maat aantreft, gebruik hem. JP doet niemand kwaad, heeft alleen sterke meningen over bepaalde dingen. En sommige mensen trekken dat slecht. Nou, leuk voor ze. /shrugquote:Op donderdag 21 november 2019 16:43 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.
Hij is vooral een goede vaderfiguur, die ik in mijn jeugd miste. Ook al is hij wit.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:43 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.
Je vindt een vaderfiguur iemand die jou leert versieren?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is vooral een goede vaderfiguur, die ik in mijn jeugd miste. Ook al is hij wit.
Iemand die zich bemoeit met de politiek kan altijd kwaad doen.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:52 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar te moe om hier zelf in te duiken. Net alsof het wat oplevert. Discussie om niks. Als Jordan Peterson zn ideeën je kunnen helpen moet je er je voordeel mee doen. Verder who cares wat mensen van hem vinden? Of dat hij niet de meest onderscheiden wetenschapper is o.i.d. We proberen allemaal maar te overleven is deze shit wereld. Als je een reddingsboei in jouw maat aantreft, gebruik hem. JP doet niemand kwaad, heeft alleen sterke meningen over bepaalde dingen. En sommige mensen trekken dat slecht. Nou, leuk voor ze. /shrug
Van Jordan Peterson heb ik niet leren versieren. Dat heb ik echt mezelf geleerd met vallen en opstaan.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Je vindt een vaderfiguur iemand die jou leert versieren?
Net alsof iedereen verder zulke uitgedachte reacties heeft geplaatst hier. De tt is nog steeds "hoe heeft JP jou veranderd?". De insteek was helemaal niet een discussie over JP. Maargoed.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:10 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Iemand die zich bemoeit met de politiek kan altijd kwaad doen.
Wat doe je in een topic over JP als je geen zin hebt om je te verdiepen in een discussie over JP?
Je vindt de situatie van de Nederlandse man nu vergelijkbaar met die van zwarte mensen tijdens de Apartheid?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:23 schreef Ixnay het volgende:
Wat Mandela was voor rassengelijkheid zal Peterson zijn voor gelijke rechten voor de man.
Dus is het dus vaak bij zijn haters. Zijn vooral linkse en extreemlinkse mensen, of mensen die geen cishetero mannen zijn. Maar als je echt de tijd neemt om zijn colleges te volgen en zijn perspectief te volgen over zaken zoals hoe het leven in elkaar zit, dan heeft hij wel zinnige dingen te zeggen.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:22 schreef -Straw- het volgende:
Krijgt wel een aardige beoordeling op goodreads. Misschien kom ik terug in dit topic als ik het boek heb gelezen. Maar vind hem gewoon niet zo sympathiek denk ik.
Helaas ben ik ook links.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus is het dus vaak bij zijn haters. Zijn vooral linkse en extreemlinkse mensen, of mensen die geen cishetero mannen zijn. Maar als je echt de tijd neemt om zijn colleges te volgen en zijn perspectief te volgen over zaken zoals hoe het leven in elkaar zit, dan heeft hij wel zinnige dingen te zeggen.
Maar hij is geen PUA coach en geeft ook geen advies over versieren.
Ik ook.quote:
Aspecten slechts. Om 2 voorbeelden te noemen:quote:Op donderdag 21 november 2019 17:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je vindt de situatie van de Nederlandse man nu vergelijkbaar met die van zwarte mensen tijdens de Apartheid?
Goeie analyse van apartheid.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Aspecten slechts. Om 2 voorbeelden te noemen:
1. Je bent een bevolkingsgroep die het allemaal moet accepteren en niet moet zeuren. Terwijl de andere zichzelf verder en verder ziet losmaken van de rest.
2. Wij denken tegenwoordig in retrospect dat er tijdens de apartheid een strijd gaande was tussen blank en zwart. Zo wordt het ons verteld op school. En dat de zwarten Mandela altijd langs de zijlijn als een held aangemoedigd hebben. De gelijkheid tussen blank en zwart was voor iedereen in dat land iets vreemds. Het viel buiten hun referentiekader en niemand kon zich er wat bij voorstellen. Het was een volledig abject denkbeeld om deze 2 aan elkaar gelijk te stellen. Mandela heeft deze strijd vrijwel alleen moeten strijden en hij heeft gewonnen. De zwarte bevolking heeft het absurde van Apartheid nooit ingezien omdat ze er zelf middenin zaten. Daarnaast omdat ze de blanken als hun meerdere zagen was er sprake van een onderwerping. Net als een hond bij zijn baasje. Je kunt het zien als een soort Stockholm syndroom. Tegenwoordig is er nog altijd over de hele wereld racisme helaas. Echter is er nu wel bij alle gediscrimineerden het besef dat hun onrecht aangedaan wordt, in tegenstelling tot de Apartheid. Om even de vergelijking met de mannenhaat te maken. Veel mannen zien zelf helemaal niet in hoe erg het mannelijk geslacht gehaat wordt en accepteert het gewoon.
Moeten waar “man” staat geen “vrouw” staan?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
1. Je bent een bevolkingsgroep die het allemaal moet accepteren en niet moet zeuren. Terwijl de andere zichzelf verder en verder ziet losmaken van de rest.
2. Wij denken tegenwoordig in retrospect dat er tijdens de apartheid een strijd gaande was tussen blank en zwart. Zo wordt het ons verteld op school. En dat de zwarten Mandela altijd langs de zijlijn als een held aangemoedigd hebben. De gelijkheid tussen blank en zwart was voor iedereen in dat land iets vreemds. Het viel buiten hun referentiekader en niemand kon zich er wat bij voorstellen. Het was een volledig abject denkbeeld om deze 2 aan elkaar gelijk te stellen. Mandela heeft deze strijd vrijwel alleen moeten strijden en hij heeft gewonnen. De zwarte bevolking heeft het absurde van Apartheid nooit ingezien omdat ze er zelf middenin zaten. Daarnaast omdat ze de blanken als hun meerdere zagen was er sprake van een onderwerping. Net als een hond bij zijn baasje. Je kunt het zien als een soort Stockholm syndroom. Tegenwoordig is er nog altijd over de hele wereld racisme helaas. Echter is er nu wel bij alle gediscrimineerden het besef dat hun onrecht aangedaan wordt, in tegenstelling tot de Apartheid. Om even de vergelijking met de mannenhaat te maken. Veel mannen zien zelf helemaal niet in hoe erg het mannelijk geslacht gehaat wordt en accepteert het gewoon.
Dus positief.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben serieus. Sexuele revolutie heeft tot gevolg gehad dat hedonisme de norm werd met de huidige samenleving tot gevolg.
Nee.quote:Op donderdag 21 november 2019 18:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moeten waar “man” staat geen “vrouw” staan?
Niet zo raar aangezien hij nogal tegen mensen ingaat die geen zeer conservatieve cishetero zijn...quote:Op donderdag 21 november 2019 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus is het dus vaak bij zijn haters. Zijn vooral linkse en extreemlinkse mensen, of mensen die geen cishetero mannen zijn. Maar als je echt de tijd neemt om zijn colleges te volgen en zijn perspectief te volgen over zaken zoals hoe het leven in elkaar zit, dan heeft hij wel zinnige dingen te zeggen.
Maar hij is geen PUA coach en geeft ook geen advies over versieren.
Twee hele zinnetjes poe poe, such kwaliteit, much diepgang weer zeg..quote:Op donderdag 21 november 2019 12:53 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat ie de wederkomst van Christus is.
Hij heeft me doen inzien dat baffende decadentie niet goed is.
Vrouwen worden misschien wat makkelijker gekidnapt en/of omgelegd, waardoor ze minder vaak dakloos zijn? En als je misdaad van fysieke overheersing, precies er tegens aan kunnen parkeren, sneller weg kunnen rennen e.d. dan kom je als vrouw wellicht ook iets minder snel als top sollicitant uit de bus.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon en per geval. Ik heb nu geen zin om een uitgebreid voorbeeld te typen. Maar bijvoorbeeld waarom zijn er meer mannen die dakloos zijn? Waarom meer mannen in de gevangenis?
Ok, JP's populariteit is logisch, maar de mannen die niet voor vol aangezien worden is de schuld van vrouwen en feminisme? Lijkt me ietwat tegenstrijdig..quote:Op donderdag 21 november 2019 16:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar hij is dat wel. Er is een reden waarom hij nog steeds populair is.
Voor de duidelijkheid, ik onderschrijf wel een verschil in mentaliteit jegens de sekses. Echter ligt het denk ik een stuk genuanceerder dan dat alleen mannen hun bek moeten houden en niet mogen zeuren. Dit geldt net zo goed voor vrouwen op bepaalde gebieden en dat is ook gewoon zichtbaar op dit forum en irl. Zolang we doen alsof dit niet zo is of dat het een wedstrijd wie het 't ergste heeft zijn we niet geïnteresseerd in elkaars ervaringen en dus eigenlijk niet echt in gesprek. Dan moeten we het ook niet raar vinden als de ander zich niet actief blijft proberen aan te sluiten, dat ligt dan niet alleen aan die ene partij.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben reuze benieuwd hoe je dit kan stellen en onderbouwen. Hoe ben je je bewust van racisme en discriminatie als je geen onderwijs hebt genoten, geen toegang tot internet hebt en je sociaal-economische positie ook nogal samenhangt met bijvoorbeeld regenval voor een optimale oogst bijvoorbeeld?quote:2. Wij denken tegenwoordig in retrospect dat er tijdens de apartheid een strijd gaande was tussen blank en zwart. Zo wordt het ons verteld op school. En dat de zwarten Mandela altijd langs de zijlijn als een held aangemoedigd hebben. De gelijkheid tussen blank en zwart was voor iedereen in dat land iets vreemds. Het viel buiten hun referentiekader en niemand kon zich er wat bij voorstellen. Het was een volledig abject denkbeeld om deze 2 aan elkaar gelijk te stellen. Mandela heeft deze strijd vrijwel alleen moeten strijden en hij heeft gewonnen. De zwarte bevolking heeft het absurde van Apartheid nooit ingezien omdat ze er zelf middenin zaten. Daarnaast omdat ze de blanken als hun meerdere zagen was er sprake van een onderwerping. Net als een hond bij zijn baasje. Je kunt het zien als een soort Stockholm syndroom. Tegenwoordig is er nog altijd over de hele wereld racisme helaas. Echter is er nu wel bij alle gediscrimineerden het besef dat hun onrecht aangedaan wordt, in tegenstelling tot de Apartheid. Om even de vergelijking met de mannenhaat te maken. Veel mannen zien zelf helemaal niet in hoe erg het mannelijk geslacht gehaat wordt en accepteert het gewoon.
Omdat jij niet voor die overheidsinstantie werkt, en Peterson wel. Een overheidsinstantie mag natuurlijk wel eisen dat haar ambtenaren de burgers met respect behandelen. Anders veel plezier met in je bek getuft worden volgende keer als je je rijbewijs ophaalt.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar is dus niet wat hij bedoelde. Hij was tegen het beleid van de universiteit die wilde afdwingen dat transgenders bij hun nieuwe geslacht genoemd werden. En daar ben ik met hem eens.
Een overheidsinstantie heeft niks te zeggen over wat voor woorden ik gebruik. Jordan Peterson was wel bereid om transgenders naar hun nieuwe geslacht te noemen als ze dat zouden vragen.
Ik ben bij dat ik dit las.thnx!quote:Op donderdag 21 november 2019 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is dat die halfgod voor incels? Overigens, TS begint he, dus, vertel t maar TS.
Huh watquote:Op vrijdag 22 november 2019 10:04 schreef Scary_Mary het volgende:
Vrouwen worden misschien wat makkelijker gekidnapt en/of omgelegd, waardoor ze minder vaak dakloos zijn? En als je misdaad van fysieke overheersing, precies er tegens aan kunnen parkeren, sneller weg kunnen rennen e.d. dan kom je als vrouw wellicht ook iets minder snel als top sollicitant uit de bus.
Waarom zou een cishetero man andere verantwoordelijkheden hebben tegenover homo’s en transgenders. We zijn toch allemaal gelijkwaardig?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Van Jordan Peterson heb ik niet leren versieren. Dat heb ik echt mezelf geleerd met vallen en opstaan.
Maar iemand die helder kan uitleggen wat het inhoudt om een cishetero man te zijn in Westerse maatschappij, welke verantwoordelijkheid erbij komt kijken en waarom het belangrijk is om die verantwoordelijkheid te nemen... Jordan Peterson is wel een goeie daarvoor.
Nou ja, ze worden wel bevestigd in hun idiote gedachtengoed, dus dat is weer wat minder.quote:Op zaterdag 23 november 2019 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Nouja op zich fijn dan al zie onzekere mannen nu een goeroe hebben
Helemaal mee eens hoor. Neemt niet weg dat ik ook wat hulp kon gebruiken.quote:Op zaterdag 23 november 2019 00:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou een cishetero man andere verantwoordelijkheden hebben tegenover homo’s en transgenders. We zijn toch allemaal gelijkwaardig?
Besef je wel dat in het verleden vooral homo’s en transgenders gediscrimineerd werden. En dat het leven (wereldwijd gezien) voor homo’s en transgenders nog altijd zwaarder is dan voor cishetero mannen?
Ik zal ook nooit ontkennen dat cishetero mannen ook problemen hebben, maar heeft dat wel een andere oorzaak. Denk aan depressie, PTSS, psychoses of andere psychische problemen. Niet door het cis en/of hetero zijn zelf. Dat wordt nog altijd gezien als de norm.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Neemt niet weg dat ik ook wat hulp kon gebruiken.
Maar juist daardoor als cishetero man krijg je (soms) weinig begrip en steun voor je problemen als je problemen hebt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik zal ook nooit ontkennen dat cishetero mannen ook problemen hebben, maar heeft dat wel een andere oorzaak. Denk aan depressie, PTSS, psychoses of andere psychische problemen. Niet door het cis en/of hetero zijn zelf. Dat wordt nog altijd gezien als de norm.
Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.quote:
Goede feedback, dank je wel!quote:Ongevraagde algemene feedback voor jou: Probeer als eerste stap eens 50% minder woorden te gebruiken. Het kost me altijd erg veel moeite om het punt dat je wilt maken te achterhalen. Dat zou natuurlijk aan mijn beperkte intellect kunnen liggen of aan dat ik de Nederlandse taal niet goed genoeg beheers, maar het zou ook aan jouw argumentatie-opbouw kunnen liggen.
Aan de andere kant waardeer ik de moeite die jij overduidelijk in je posts steekt. Veel users komen niet verder dan een huillachje of hooguit een zinnetje van 5 woorden.
Onbegrip zul je helaas altijd houden. Vooral omdat mensen die situatie niet kennen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar juist daardoor als cishetero man krijg je (soms) weinig begrip en steun voor je problemen als je problemen hebt.
QED.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:06 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Wat een eenzijdig wereldbeeld heb jij .quote:Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)
Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.
Voorbeelden: 'professor' Pim Fortuyn, Kees de Lange, Hans Jansen, Jordan Peterson.
De romeinen vaarden toch zeer wel bij "hedonisme" ? Of leefden ze gewoon natuurlijk ? De sexuele revolutie heeft veel dingen gedaan , maar niet DAT .quote:Op donderdag 21 november 2019 13:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Vergeet Thierry Baudet niet. In de wetenschap zal hij het nooit maken want daar zijn anderen veel te slim voor, dus gaat hoj domme fanboys zoeken en wordt politicus.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Voorbeelden: 'professor' Pim Fortuyn, Kees de Lange, Hans Jansen, Jordan Peterson.
En als vrouw heb je pms/ben je ongesteld of ben je borderline. Als homo een relnicht en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar juist daardoor als cishetero man krijg je (soms) weinig begrip en steun voor je problemen als je problemen hebt.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 24 november 2019 02:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En als vrouw heb je pms/ben je ongesteld of ben je borderline. Als homo een relnicht en ga zo maar door.
Voordat je denkt dat dit zo ontzettend anders is omdat je een 'cishetero man' bent e.d., kijk eens hoe het voor anderen is.
Is dat echt zoveel anders? Of is dit veelste vaak hoe men met anderen omgaat?
Je stelt dus dat vrouwen zichzelf minder vaak laten afglijden tot het niveau van dakloze omdat dakloos zijn gevaarlijker voor hen is dan het is voor een man. Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar uit onderzoek blijkt dat mannen 10 keer zo vaak met fysiek geweld te maken krijgen in hun leven dan vrouwen. Wel is het zo dat bij vrouwen fysiek geweld vaak een vorm van aanranding of zelfs verkrachting met zich meebrengt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.
Als vrouw ben je nu eenmaal kwetsbaarder op straat en loop je een groter risico op (seksueel) geweld. Dan lijkt het me geen vergezochte gedachte dat zoiets je extra motiveert om nog net wat harder te werken, zodat je je sociale netwerk (je vangnet) zo goed mogelijk in stand houdt om maar niet op straat te belanden. Je zal wellicht ook eerder als nuttige huisgenoot aangezien worden met het oog op het doen van huishoudelijke taken. Niet iets waar ik het mee eens ben ofzo, maar denk ik wel een factor is die nog "leeft" onder mensen en die makkelijker in stand gehouden wordt door bovengenoemde verhoogd risico.
Dat kan tevens drempelverlagend werken om je schaamte, dat je het echt niet meer alleen redt, sneller opzij te zetten. Bij het eerder aan de bel kan trekken kan er misschien ook net wat makkelijker voorkomen worden dat je op straat belandt.
En als je dan eenmaal op straat leeft, zul je vanuit die verhoogde kwetsbaarheid ook sneller geneigd zijn om zo min mogelijk de aandacht te trekken. Vrouwen zorgen er met reden voor dat ze dus minder zichtbaar dakloos zijn en vallen dus ook minder op bij mensen die hun mening baseren op hun beleving van het straatbeeld.
Verder zijn de onderzoekcijfers niet alles zeggend. Mensen die verdwijnen in de prostitutie, mensenhandel en/of vermoord worden zijn dan niet meer meetbaar dakloos. Het betekent echter ook niet dat ze wel door de hulpverlening opgenomen en/of verder geholpen zijn.
Kortom, ik denk dat er te kort door de bocht gegaan wordt over complexe problematiek die echt een stuk genuanceerder ligt dan dat vrouwen vooral dankzij collectief medelijden en hulp de dans zouden ontspringen.
[..]
quote:Goede feedback, dank je wel!
Jan Beter Palkenendequote:Op zondag 24 november 2019 14:34 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom trekt het onderwerp JBP toch altijd van die kneuzen aan die denken een kans te zien om duidelijk te kunnen maken dat ze heus niet zo triest zijn als incels?
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.
Als vrouw ben je nu eenmaal kwetsbaarder op straat en loop je een groter risico op (seksueel) geweld. Dan lijkt het me geen vergezochte gedachte dat zoiets je extra motiveert om nog net wat harder te werken, zodat je je sociale netwerk (je vangnet) zo goed mogelijk in stand houdt om maar niet op straat te belanden. Je zal wellicht ook eerder als nuttige huisgenoot aangezien worden met het oog op het doen van huishoudelijke taken. Niet iets waar ik het mee eens ben ofzo, maar denk ik wel een factor is die nog "leeft" onder mensen en die makkelijker in stand gehouden wordt door bovengenoemde verhoogd risico.
Dat kan tevens drempelverlagend werken om je schaamte, dat je het echt niet meer alleen redt, sneller opzij te zetten. Bij het eerder aan de bel kan trekken kan er misschien ook net wat makkelijker voorkomen worden dat je op straat belandt.
En als je dan eenmaal op straat leeft, zul je vanuit die verhoogde kwetsbaarheid ook sneller geneigd zijn om zo min mogelijk de aandacht te trekken. Vrouwen zorgen er met reden voor dat ze dus minder zichtbaar dakloos zijn en vallen dus ook minder op bij mensen die hun mening baseren op hun beleving van het straatbeeld.
Verder zijn de onderzoekcijfers niet alles zeggend. Mensen die verdwijnen in de prostitutie, mensenhandel en/of vermoord worden zijn dan niet meer meetbaar dakloos. Het betekent echter ook niet dat ze wel door de hulpverlening opgenomen en/of verder geholpen zijn.
Kortom, ik denk dat er te kort door de bocht gegaan wordt over complexe problematiek die echt een stuk genuanceerder ligt dan dat vrouwen vooral dankzij collectief medelijden en hulp de dans zouden ontspringen.
Heb je een reactie op puntenjager dan?quote:Op zondag 24 november 2019 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.
Verder krijgen vrouwen niet automatisch voorrang bij een huisarts, een psycholoog, therapeut of opvang. Het hele idee dat vrouwen sneller of vaker worden geholpen is wat dubieus, op z'n zachtst gezegd.
Ik stel dat het ook mee speelt ja. Overigens geven meerdere onderzoeken aan dat dakloze vrouwen vaker complexere problematiek zouden hebben. Dan zou het kunnen dat we het niet meer over laten afglijden hebben. Er is een stijgende trend in het algemeen (m/v) sinds in 2015 de wetgeving rondom de zorg werd aangepast ( en de voordeurdelersnorm er kwam). Mensen vallen makkelijker buiten de boot daardoor.quote:Op zondag 24 november 2019 14:27 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Je stelt dus dat vrouwen zichzelf minder vaak laten afglijden tot het niveau van dakloze omdat dakloos zijn gevaarlijker voor hen is dan het is voor een man. Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar uit onderzoek blijkt dat mannen 10 keer zo vaak met fysiek geweld te maken krijgen in hun leven dan vrouwen. Wel is het zo dat bij vrouwen fysiek geweld vaak een vorm van aanranding of zelfs verkrachting met zich meebrengt.
Heb ik me ook weleens afgevraagd, maar ik heb vooral mannen gesproken en nauwelijks vrouwen. Niet erg representatief dus en ook alweer even geleden, er zal inmiddels het nodige verandert zijn gezien de verhoogde druk op opvang enzo.quote:Daarnaast vraag ik me af of mannen dakloos worden werkelijk zo veel minder afschrikwekkend vinden dan vrouwen (en daarom zichzelf vaker of makkelijker tot dakloosheid laten afglijden).
Bij de opvang gebeurt het wel degelijk. Niet alleen vanwege de grotere kans op omkomen, maar denk ik ook vanwege de schaal. Er zijn nu eenmaal minder vrouwen, dus dat breidt wellicht makkelijker en hanteerbaarder uit. Een toch al grote groep extra uitbreiden zal een groter risico geven.quote:Op zondag 24 november 2019 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.
Verder krijgen vrouwen niet automatisch voorrang bij een huisarts, een psycholoog, therapeut of opvang. Het hele idee dat vrouwen sneller of vaker worden geholpen is wat dubieus, op z'n zachtst gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |