Kun je best met hem eens zijn, maar hij is dus niet bekend vanwege welke wetenschappelijke prestatie dan ook, maar alleen omdat hij iets riep tegen het accepteren van het nieuwe geslacht van transgenders.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar is dus niet wat hij bedoelde. Hij was tegen het beleid van de universiteit die wilde afdwingen dat transgenders bij hun nieuwe geslacht genoemd werden. En daar ben ik met hem eens.
Of achterhaald.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:30 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
En ja, als je verder niets weet over de wetenschappelijke ontwikkelingen in dat onderzoeksveld en je onderzoekt alleen hem dan kan het best wel dat je denkt "wow, je kamer opruimen, goed idee, wat een briljante psycholoog dat hij dat bedacht heeft", maar als je er meer over zou lezen zou je er bijvoorbeeld achter kunnen komen dat zulke theorieën over het positieve effect van een ordelijk en overzichtelijk thuisleven al lang bestonden en algemeen geaccepteerd zijn.
Horoscopen en NLP zijn ook nog steeds populair. Betekent niet dat het wetenschappelijk gezien klopt.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar hij is dat wel. Er is een reden waarom hij nog steeds populair is.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je sommige dingen pas leert door helemaal in de academische literatur te duiken. En dan kan je erachter komen dat bepaalde ideeën die misschien eens wel klopten, inmiddels achterhaald zijn. Maar dat weet je niet als leek en ook niet op basis van een wikipedia pagina. Tenzij die goed bijgehouden is met de laatste inzichten.quote:
Bij wie ligt de bewijslast?quote:Op donderdag 21 november 2019 16:35 schreef TheGentleman het volgende:
En alleen omdat je het niet met iemands standpunten eens bent betekent dat niet dat ze hun vak niet beheersen.
quote:Op donderdag 21 november 2019 16:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen te zeggen dat je sommige dingen pas leert door helemaal in de academische literatur te duiken. En dan kan je erachter komen dat bepaalde ideeën die misschien eens wel klopten, inmiddels achterhaald zijn. Maar dat weet je niet als leek en ook niet op basis van een wikipedia pagina. Tenzij die goed bijgehouden is met de laatste inzichten.
Ik denk als je stelt dat hij/zij onkundig is, gebakken lucht verkoopt (basically), dat de bewijslast bij jou ligt. Vind ik persoonlijk. Maargoed, boeit me verder allemaal niet heel veel dit.quote:
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:42 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Ik denk als je stelt dat hij/zij onkundig is, gebakken lucht verkoopt (basically), dat de bewijslast bij jou ligt. Vind ik persoonlijk. Maargoed, boeit me verder allemaal niet heel veel dit.
Tuurlijk niet, daar kun je bij elk van de miljoenen wetenschappers op de wereld individueel over discussiëren (of beter nog over hun standpunten & theorieën), ik leg alleen maar uit hoe het komt dat deze onbekende en middelmatige wetenschappers opeens zo populair worden.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:35 schreef TheGentleman het volgende:
En alleen omdat je het niet met iemands standpunten eens bent betekent dat niet dat ze hun vak niet beheersen.
Ik ook niet. Maar te moe om hier zelf in te duiken. Net alsof het wat oplevert. Discussie om niks. Als Jordan Peterson zn ideeën je kunnen helpen moet je er je voordeel mee doen. Verder who cares wat mensen van hem vinden? Of dat hij niet de meest onderscheiden wetenschapper is o.i.d. We proberen allemaal maar te overleven is deze shit wereld. Als je een reddingsboei in jouw maat aantreft, gebruik hem. JP doet niemand kwaad, heeft alleen sterke meningen over bepaalde dingen. En sommige mensen trekken dat slecht. Nou, leuk voor ze. /shrugquote:Op donderdag 21 november 2019 16:43 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.
Hij is vooral een goede vaderfiguur, die ik in mijn jeugd miste. Ook al is hij wit.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:43 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar ik vind de redenen die K_W aanvoert om hem wél te geloven niet steekhoudend.
Je vindt een vaderfiguur iemand die jou leert versieren?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is vooral een goede vaderfiguur, die ik in mijn jeugd miste. Ook al is hij wit.
Iemand die zich bemoeit met de politiek kan altijd kwaad doen.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:52 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar te moe om hier zelf in te duiken. Net alsof het wat oplevert. Discussie om niks. Als Jordan Peterson zn ideeën je kunnen helpen moet je er je voordeel mee doen. Verder who cares wat mensen van hem vinden? Of dat hij niet de meest onderscheiden wetenschapper is o.i.d. We proberen allemaal maar te overleven is deze shit wereld. Als je een reddingsboei in jouw maat aantreft, gebruik hem. JP doet niemand kwaad, heeft alleen sterke meningen over bepaalde dingen. En sommige mensen trekken dat slecht. Nou, leuk voor ze. /shrug
Van Jordan Peterson heb ik niet leren versieren. Dat heb ik echt mezelf geleerd met vallen en opstaan.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Je vindt een vaderfiguur iemand die jou leert versieren?
Net alsof iedereen verder zulke uitgedachte reacties heeft geplaatst hier. De tt is nog steeds "hoe heeft JP jou veranderd?". De insteek was helemaal niet een discussie over JP. Maargoed.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:10 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Iemand die zich bemoeit met de politiek kan altijd kwaad doen.
Wat doe je in een topic over JP als je geen zin hebt om je te verdiepen in een discussie over JP?
Je vindt de situatie van de Nederlandse man nu vergelijkbaar met die van zwarte mensen tijdens de Apartheid?quote:Op donderdag 21 november 2019 17:23 schreef Ixnay het volgende:
Wat Mandela was voor rassengelijkheid zal Peterson zijn voor gelijke rechten voor de man.
Dus is het dus vaak bij zijn haters. Zijn vooral linkse en extreemlinkse mensen, of mensen die geen cishetero mannen zijn. Maar als je echt de tijd neemt om zijn colleges te volgen en zijn perspectief te volgen over zaken zoals hoe het leven in elkaar zit, dan heeft hij wel zinnige dingen te zeggen.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:22 schreef -Straw- het volgende:
Krijgt wel een aardige beoordeling op goodreads. Misschien kom ik terug in dit topic als ik het boek heb gelezen. Maar vind hem gewoon niet zo sympathiek denk ik.
Helaas ben ik ook links.quote:Op donderdag 21 november 2019 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dus is het dus vaak bij zijn haters. Zijn vooral linkse en extreemlinkse mensen, of mensen die geen cishetero mannen zijn. Maar als je echt de tijd neemt om zijn colleges te volgen en zijn perspectief te volgen over zaken zoals hoe het leven in elkaar zit, dan heeft hij wel zinnige dingen te zeggen.
Maar hij is geen PUA coach en geeft ook geen advies over versieren.
Ik ook.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |