abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190051919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt meer mannen op de top, maar ook meer mannen op de bodem.
Nog weer een cryptisch antwoord. Word nou eens helder, in plaats van die vage opmerkingen.

Op welke manier krijgen vrouwen meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in het leven tegenkomen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 14:04:43 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190051925
Niet.
pi_190051952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog weer een cryptisch antwoord. Word nou eens helder, in plaats van die vage opmerkingen.

Op welke manier krijgen vrouwen meer steun en positieve aandacht van mensen die ze in het leven tegenkomen?
Jij moet uitgelegd krijgen hoe mannen en vrouwen anders behandeld worden? Ben je daar oprecht zo blind voor ja?
pi_190051962
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:06 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Jij moet uitgelegd krijgen hoe mannen en vrouwen anders behandeld worden? Ben je daar oprecht zo blind voor ja?
Ik begrijp dat het erg moeilijk is om concreet uit te leggen wat je net beweerde. ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190051998
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om concreet uit te leggen wat je net beweerde. ^O^
Vast wel.
pi_190052075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt meer mannen op de top, maar ook meer mannen op de bodem.
Dat lijkt me een waarheid ja. Al is het lastig om de vinger erop te leggen hoe dat nou precies ontstaat.

Ik denk zelf dat het van jongs af aan erin gestampt wordt bij jongens dat ze stoer en hard moeten zijn, er ligt meer nadruk op successen en competitie en er is minder ruimte voor emoties of zwaktes. Dat leidt tot mannen die daar fantastisch bij gedijen aan de ene kant (de top) en tot mannen die de vernieling in gaan aan de andere kant (de onderkant).

Meisjes aan de andere kant worden meer geknuffeld, de nadruk wordt gelegd op emoties, op uiterlijk en op lief zijn voor anderen. Dat leidt dan weer tot vrouwen die (gemiddeld genomen) wat meer steun om zich heen verzamelen, maar die ook minder carrière maken en vaker in een afhankelijke positie zitten.

Wat me tegenstaat van zowel de incels als de diehard feministen, is de suggestie dat dit alles een sluw plan is van de andere sekse.
pi_190052200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ben serieus. Sexuele revolutie heeft tot gevolg gehad dat hedonisme de norm werd met de huidige samenleving tot gevolg.
Nah, er is hooguit meer variatie binnen de seksuele moraal in de westerse samenleving en dat lijken velen niet echt te snappen. Ik moet wel eens lachen om comments van users die ervan uitgaan dat hun date niet geïnteresseerd is in hen wanneer er nog geen seks na de tweede/derde date heeft plaatsgevonden. Het is blijkbaar zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die het rustig aan willen doen. Voor jou is het dan weer moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die moreel geen bezwaar hebben om meteen de koffer in te duiken.
pi_190052235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:11 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Vast wel.
Geef dan eens een keer concreet antwoord. Is een kleine moeite als het zo overduidelijk is toch?
  donderdag 21 november 2019 @ 14:45:59 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190052384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon en per geval. Ik heb nu geen zin om een uitgebreid voorbeeld te typen. Maar bijvoorbeeld waarom zijn er meer mannen die dakloos zijn? Waarom meer mannen in de gevangenis?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190052439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon en per geval. Ik heb nu geen zin om een uitgebreid voorbeeld te typen. Maar bijvoorbeeld waarom zijn er meer mannen die dakloos zijn? Waarom meer mannen in de gevangenis?
Miss_sly heeft nu geen zin om een uitgebreid antwoord te typen terwijl jij daar zelf ook te beroerd bent en ondertussen wel aankomt met whataboutisme.

Verder: correlation does not imply causation.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2019 16:36:54 ]
pi_190052528
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:10 schreef nietzman het volgende:
Ik heb door hem in elk geval het besef dat er meer jongens met daddy issues rondlopen dan dat ik dacht.
:D
Eens kijken
  donderdag 21 november 2019 @ 15:39:34 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190053045
Antwoord op TT:

Ik ben 1 van die mannen met daddy issues.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190053477
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)

Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.

Voorbeelden: 'professor' Pim Fortuyn, Kees de Lange, Hans Jansen, Jordan Peterson.

Dit heb ik door Jordan Peterson geleerd
  donderdag 21 november 2019 @ 16:11:03 #39
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190053536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)

Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.

Voorbeelden: 'professor' Pim, Kees de Lange, Jordan Peterson.

Dit heb ik door Jordan Peterson geleerd
Jordan Peterson is niet op alle gebieden iemand waar ik naar zou luisteren, maar zijn wetenschap van psychologie en vooral persoonlijkheidspsychogie is gewoon top van de top. Ongeacht zijn conservatieve christelijke ideologie.
pi_190053565
Ik vraag mij altijd af waarom het internet invloedrijke personen als Jordan Peterson en Hillary Clinton basht. En idioten als Trump adoreert.
pi_190053569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jordan Peterson is niet op alle gebieden iemand waar ik naar zou luisteren, maar zijn wetenschap van psychologie en vooral persoonlijkheidspsychogie is gewoon top van de top. Ongeacht zijn conservatieve christelijke ideologie.
Jij bent een afgestudeerde onderzoekspsycholoog die alle relevante wetenschappelijke tijdschriften leest en een goed beeld heeft van de ontwikkelingen op dat vlak in de wereld? Of gewoon iemand die een paar youtube-filmpjes heeft bekeken? Als ik zijn wikipedia pagina lees zie ik niks dat duit op een belangrijke wetenschappelijke bijdrage in het onderzoeksveld.
pi_190053576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Geef dan eens een keer concreet antwoord. Is een kleine moeite als het zo overduidelijk is toch?
Nou, dat is dus geen kleine moeite. Als ik dat goed uiteen wil zetten ben ik zo minstens 45 min. bezig. En ik heb al slecht geslapen, ben moe van het schoonmaken, en vind eigenlijk dat het geen uitleg nodig heeft. Als je beetje redelijk bent, empathie ten opzichte van het andere geslacht hebt tenminste. Daarom voelt t nog zinlozer om die tijd eraan te besteden het aan jullie twee uit te gaan leggen.
  donderdag 21 november 2019 @ 16:15:10 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190053594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]

Jij bent een afgestudeerde onderzoekspsycholoog die alle relevante wetenschappelijke tijdschriften leest en een goed beeld heeft van de ontwikkelingen op dat vlak in de wereld? Of gewoon iemand die een paar youtube-filmpjes heeft bekeken?
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen. Lees zijn Wikipedia pagina maar. Hij is niet bekend geworden omdat hij een slechte psycholoog is.
pi_190053664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen. Lees zijn Wikipedia pagina maar. Hij is niet bekend geworden omdat hij een slechte psycholoog is.
Inderdaad, hij is bekend geworden omdat hij riep dat hij transgenders niet bij hun nieuwe geslacht wou noemen.
pi_190053683
Jordan Peterson heeft in ieder geval nog niet het gewenste effect op je schrijfvaardigheid gehad, TS. Op de poster van de eerste reactie overigens ook niet.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 21 november 2019 @ 16:24:10 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190053744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:19 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]

Inderdaad, hij is bekend geworden omdat hij riep dat hij transgenders niet bij hun nieuwe geslacht wou noemen.
Maar is dus niet wat hij bedoelde. Hij was tegen het beleid van de universiteit die wilde afdwingen dat transgenders bij hun nieuwe geslacht genoemd werden. En daar ben ik met hem eens.

Een overheidsinstantie heeft niks te zeggen over wat voor woorden ik gebruik. Jordan Peterson was wel bereid om transgenders naar hun nieuwe geslacht te noemen als ze dat zouden vragen.
pi_190053758
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:49 schreef Chia het volgende:

Verder: causation does not imply correlation.
Andersom. ;)
pi_190053781
quote:

[..]

Goede marketing betekent niet dat je ook een goede psycholoog bent.
  donderdag 21 november 2019 @ 16:30:32 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190053833
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:26 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Goede marketing betekent niet dat je ook een goede psycholoog bent.
Maar hij is dat wel. Er is een reden waarom hij nog steeds populair is.
pi_190053839
quote:
Iemand die Jordan Peterson heeft onderzocht bij verschillende bronnen.
En ja, als je verder niets weet over de wetenschappelijke ontwikkelingen in dat onderzoeksveld en je onderzoekt alleen hem dan kan het best wel dat je denkt "wow, je kamer opruimen, goed idee, wat een briljante psycholoog dat hij dat bedacht heeft", maar als je er meer over zou lezen zou je er bijvoorbeeld achter kunnen komen dat zulke theorieën over het positieve effect van een ordelijk en overzichtelijk thuisleven al lang bestonden en algemeen geaccepteerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')