Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.quote:
Goede feedback, dank je wel!quote:Ongevraagde algemene feedback voor jou: Probeer als eerste stap eens 50% minder woorden te gebruiken. Het kost me altijd erg veel moeite om het punt dat je wilt maken te achterhalen. Dat zou natuurlijk aan mijn beperkte intellect kunnen liggen of aan dat ik de Nederlandse taal niet goed genoeg beheers, maar het zou ook aan jouw argumentatie-opbouw kunnen liggen.
Aan de andere kant waardeer ik de moeite die jij overduidelijk in je posts steekt. Veel users komen niet verder dan een huillachje of hooguit een zinnetje van 5 woorden.
Onbegrip zul je helaas altijd houden. Vooral omdat mensen die situatie niet kennen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar juist daardoor als cishetero man krijg je (soms) weinig begrip en steun voor je problemen als je problemen hebt.
quote:Op donderdag 21 november 2019 12:10 schreef nietzman het volgende:
Ik heb door hem in elk geval het besef dat er meer jongens met daddy issues rondlopen dan dat ik dacht.
QED.quote:Op donderdag 21 november 2019 13:06 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mannen krijgen ook gewoon niet dezelfde steun die jullie krijgen. Mannen hebben ook niet (of iig veel minder) de optie om ons lichaam te verkopen, een sugar daddy te vinden, of gewoon een vriend die ons onderhoudt.
Waarom denk je dat zo'n groot percentage zelfmoorden man is? Omdat mannen bevoordeeld zijn?
Wat een eenzijdig wereldbeeld heb jij .quote:Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)
Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.
Voorbeelden: 'professor' Pim Fortuyn, Kees de Lange, Hans Jansen, Jordan Peterson.
Dit heb ik door Jordan Peterson geleerd
De romeinen vaarden toch zeer wel bij "hedonisme" ? Of leefden ze gewoon natuurlijk ? De sexuele revolutie heeft veel dingen gedaan , maar niet DAT .quote:Op donderdag 21 november 2019 13:43 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Ben serieus. Sexuele revolutie heeft tot gevolg gehad dat hedonisme de norm werd met de huidige samenleving tot gevolg.
Vergeet Thierry Baudet niet. In de wetenschap zal hij het nooit maken want daar zijn anderen veel te slim voor, dus gaat hoj domme fanboys zoeken en wordt politicus.quote:Op donderdag 21 november 2019 16:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Rechtse mensen houden van autoriteit, maar in de wetenschap is er nauwelijks een autoriteit te vinden die achter hun ideeën staat, omdat die meestal niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. (racisme, klimaatsverandering, effect van harde straffen, effect van belastingen, theorieën over sexualiteit en genderidenteit, historische verschillen en gelijkenissen tussen islam en christendom, noem maar op)
Als er dus af en toe een tot dan toe onbekende en middelmatige wetenschapper opstaat die wat dingen zegt die in hun straatje passen, wordt hij gelijk op een schild gehesen en gaat hij viral door de hele incel/4chan/trumposphere. 'Kijk een wetenschappelijke autoriteit die onze ideeën bevvestigd!!!'. Aangezien normaal niemand een fuck geeft om wetenschappers als ze iets roepen of een onderzoek presenteren is dat een hele verandering, en kicken ze zo op hun nieuwvergaarde roem dat ze steeds extremere dingen gaan roepen zodat ze in die kringen populair blijven. Terug kunnen ze ondertussen ook niet meer omdat ze in de wetenschappelijke gemeenschap niet meer serieus worden genomen.
Voorbeelden: 'professor' Pim Fortuyn, Kees de Lange, Hans Jansen, Jordan Peterson.
Dit heb ik door Jordan Peterson geleerd
En als vrouw heb je pms/ben je ongesteld of ben je borderline. Als homo een relnicht en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar juist daardoor als cishetero man krijg je (soms) weinig begrip en steun voor je problemen als je problemen hebt.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 24 november 2019 02:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En als vrouw heb je pms/ben je ongesteld of ben je borderline. Als homo een relnicht en ga zo maar door.
Voordat je denkt dat dit zo ontzettend anders is omdat je een 'cishetero man' bent e.d., kijk eens hoe het voor anderen is.
Is dat echt zoveel anders? Of is dit veelste vaak hoe men met anderen omgaat?
Je stelt dus dat vrouwen zichzelf minder vaak laten afglijden tot het niveau van dakloze omdat dakloos zijn gevaarlijker voor hen is dan het is voor een man. Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar uit onderzoek blijkt dat mannen 10 keer zo vaak met fysiek geweld te maken krijgen in hun leven dan vrouwen. Wel is het zo dat bij vrouwen fysiek geweld vaak een vorm van aanranding of zelfs verkrachting met zich meebrengt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.
Als vrouw ben je nu eenmaal kwetsbaarder op straat en loop je een groter risico op (seksueel) geweld. Dan lijkt het me geen vergezochte gedachte dat zoiets je extra motiveert om nog net wat harder te werken, zodat je je sociale netwerk (je vangnet) zo goed mogelijk in stand houdt om maar niet op straat te belanden. Je zal wellicht ook eerder als nuttige huisgenoot aangezien worden met het oog op het doen van huishoudelijke taken. Niet iets waar ik het mee eens ben ofzo, maar denk ik wel een factor is die nog "leeft" onder mensen en die makkelijker in stand gehouden wordt door bovengenoemde verhoogd risico.
Dat kan tevens drempelverlagend werken om je schaamte, dat je het echt niet meer alleen redt, sneller opzij te zetten. Bij het eerder aan de bel kan trekken kan er misschien ook net wat makkelijker voorkomen worden dat je op straat belandt.
En als je dan eenmaal op straat leeft, zul je vanuit die verhoogde kwetsbaarheid ook sneller geneigd zijn om zo min mogelijk de aandacht te trekken. Vrouwen zorgen er met reden voor dat ze dus minder zichtbaar dakloos zijn en vallen dus ook minder op bij mensen die hun mening baseren op hun beleving van het straatbeeld.
Verder zijn de onderzoekcijfers niet alles zeggend. Mensen die verdwijnen in de prostitutie, mensenhandel en/of vermoord worden zijn dan niet meer meetbaar dakloos. Het betekent echter ook niet dat ze wel door de hulpverlening opgenomen en/of verder geholpen zijn.
Kortom, ik denk dat er te kort door de bocht gegaan wordt over complexe problematiek die echt een stuk genuanceerder ligt dan dat vrouwen vooral dankzij collectief medelijden en hulp de dans zouden ontspringen.
[..]
quote:Goede feedback, dank je wel!
Jan Beter Palkenendequote:Op zondag 24 november 2019 14:34 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom trekt het onderwerp JBP toch altijd van die kneuzen aan die denken een kans te zien om duidelijk te kunnen maken dat ze heus niet zo triest zijn als incels?
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:32 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik draag hier (inderdaad niet zo best geschreven, waarvoor excuus) wat mogelijke factoren aan die afgezien van het zogenaamde kusjekroelmedelijden voor vrouwen mee kunnen spelen in een verminderde aanwezigheid in de dakloosheid- en misdaadcijfers.
Als vrouw ben je nu eenmaal kwetsbaarder op straat en loop je een groter risico op (seksueel) geweld. Dan lijkt het me geen vergezochte gedachte dat zoiets je extra motiveert om nog net wat harder te werken, zodat je je sociale netwerk (je vangnet) zo goed mogelijk in stand houdt om maar niet op straat te belanden. Je zal wellicht ook eerder als nuttige huisgenoot aangezien worden met het oog op het doen van huishoudelijke taken. Niet iets waar ik het mee eens ben ofzo, maar denk ik wel een factor is die nog "leeft" onder mensen en die makkelijker in stand gehouden wordt door bovengenoemde verhoogd risico.
Dat kan tevens drempelverlagend werken om je schaamte, dat je het echt niet meer alleen redt, sneller opzij te zetten. Bij het eerder aan de bel kan trekken kan er misschien ook net wat makkelijker voorkomen worden dat je op straat belandt.
En als je dan eenmaal op straat leeft, zul je vanuit die verhoogde kwetsbaarheid ook sneller geneigd zijn om zo min mogelijk de aandacht te trekken. Vrouwen zorgen er met reden voor dat ze dus minder zichtbaar dakloos zijn en vallen dus ook minder op bij mensen die hun mening baseren op hun beleving van het straatbeeld.
Verder zijn de onderzoekcijfers niet alles zeggend. Mensen die verdwijnen in de prostitutie, mensenhandel en/of vermoord worden zijn dan niet meer meetbaar dakloos. Het betekent echter ook niet dat ze wel door de hulpverlening opgenomen en/of verder geholpen zijn.
Kortom, ik denk dat er te kort door de bocht gegaan wordt over complexe problematiek die echt een stuk genuanceerder ligt dan dat vrouwen vooral dankzij collectief medelijden en hulp de dans zouden ontspringen.
Heb je een reactie op puntenjager dan?quote:Op zondag 24 november 2019 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.
Verder krijgen vrouwen niet automatisch voorrang bij een huisarts, een psycholoog, therapeut of opvang. Het hele idee dat vrouwen sneller of vaker worden geholpen is wat dubieus, op z'n zachtst gezegd.
Ik stel dat het ook mee speelt ja. Overigens geven meerdere onderzoeken aan dat dakloze vrouwen vaker complexere problematiek zouden hebben. Dan zou het kunnen dat we het niet meer over laten afglijden hebben. Er is een stijgende trend in het algemeen (m/v) sinds in 2015 de wetgeving rondom de zorg werd aangepast ( en de voordeurdelersnorm er kwam). Mensen vallen makkelijker buiten de boot daardoor.quote:Op zondag 24 november 2019 14:27 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Je stelt dus dat vrouwen zichzelf minder vaak laten afglijden tot het niveau van dakloze omdat dakloos zijn gevaarlijker voor hen is dan het is voor een man. Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar uit onderzoek blijkt dat mannen 10 keer zo vaak met fysiek geweld te maken krijgen in hun leven dan vrouwen. Wel is het zo dat bij vrouwen fysiek geweld vaak een vorm van aanranding of zelfs verkrachting met zich meebrengt.
Heb ik me ook weleens afgevraagd, maar ik heb vooral mannen gesproken en nauwelijks vrouwen. Niet erg representatief dus en ook alweer even geleden, er zal inmiddels het nodige verandert zijn gezien de verhoogde druk op opvang enzo.quote:Daarnaast vraag ik me af of mannen dakloos worden werkelijk zo veel minder afschrikwekkend vinden dan vrouwen (en daarom zichzelf vaker of makkelijker tot dakloosheid laten afglijden).
Bij de opvang gebeurt het wel degelijk. Niet alleen vanwege de grotere kans op omkomen, maar denk ik ook vanwege de schaal. Er zijn nu eenmaal minder vrouwen, dus dat breidt wellicht makkelijker en hanteerbaarder uit. Een toch al grote groep extra uitbreiden zal een groter risico geven.quote:Op zondag 24 november 2019 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Overigens wat ook meespeelt is dat mannen meer de neiging hebben om bij problemen zich af te sluiten, daar niet over praten en vervolgens op een heel ander gebied ineens een ventiel laten leeglopen, zoals veelvuldig drinken, agressie, et cetera. Wat ook weer voor allerlei problemen kan zorgen.
Verder krijgen vrouwen niet automatisch voorrang bij een huisarts, een psycholoog, therapeut of opvang. Het hele idee dat vrouwen sneller of vaker worden geholpen is wat dubieus, op z'n zachtst gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |