abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189877032


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.

:B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!

https://twitter.com/ESF_FOK

Willen we zondag 8 december gaan bowleeeeeeeeeeeeeeeeeeh?

Poll: Zondag 8 december ESF-meet
Leuk idee, ik ben er bij!
Ik ben er niet bij en vind dat jammer
Ik ben er niet bij en vind dat niet jammer
Ik weet het nog niet
Ik wil alleen maar stemmen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Koel en donker bewaren
pi_189877036
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:07 schreef Aoibhin het volgende: [..] Ja, dat is het ook vooral; veel feedback waarvan ik denk 'ja, wat kan ik daar nou weer mee?' Maar dat zal ook wel zijn omdat ik echt een hele ander verhaal heb dan de anderen; het 'soort' verhaal is misschien niet echt iets wat ze zelf zouden willen lezen. Ook wel echt goede tips verder gekregen en natuurlijk is het opbouwend bedoeld. Het wordt ook niet gemeen gebracht verder. Maar het is ook dat de andere cursisten echt wel veel lof krijgen ook over dingen, en over iedereen is wel eens gezegd dat het leuk/grappig/ontroerend was om te lezen en dat ze "al heel goed kunnen schrijven", behálve bij mij. Nja, doet niet echt pijn of zo en sowieso hoort kritiek er natuurlijk bij, maar een beetje demotiverend werkt het nu wel.
Je zei ook dat je veruit de jongste daar was toch? Combinatie van een andere stijl/genre en toch wat minder ervaring? Ik weet niet hoe ervaren goed de rest al is.
Koel en donker bewaren
pi_189877042
Ben nu wel erg benieuwd hoor, laat eens wat lezen. :P
Koel en donker bewaren
pi_189877043
Wilde net een nieuw topic openen :P Zat een beetje te lang na te denken over de TT :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877047
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:28 schreef Aoibhin het volgende:
Wilde net een nieuw topic openen :P Zat een beetje te lang na te denken over de TT :P
Oh _O-
Koel en donker bewaren
pi_189877063
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:28 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Je zei ook dat je veruit de jongste daar was toch? Combinatie van een andere stijl/genre en toch wat minder ervaring? Ik weet niet hoe ervaren goed de rest al is.
Dat zal het ook wel zijn denk ik inderdaad. De anderen zijn ouder en hebben daardoor uiteraard al meer schrijfervaring.

En inderdaad ook een andere stijl/ander genre. Of iets je boeit qua verhaal is natuurlijk ook erg subjectief.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877068
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:28 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh _O-
Ik had toch geen inspiratie :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877122
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om de leercurve die je laat zien, dat je wat doet met de goed bedoelde feedback.

Ik had met m'n computerlessen op de MAVO altijd een docent die extra kritisch leek naar mij toe maar dat kwam ook omdat ik liet zien dat ik het echt leuk vond, misschien vond hij het daardoor ook juist de moeite waard om daar z'n tijd in te steken en feedback te geven (en niet bij klasgenoten Jan of Anja die zoiets hadden van "nou, het is dat dit moet maar anders").

Je doet dit voor jezelf, je wil een betere schrijver worden? Kom maar op met die feedback!
Dat is wel de juiste insteek inderdaad. ^O^

Ik zal er morgen vast ook al wel beter aan gewend zijn. Het is alleen zo jammer dat ik ergens mijn best op doe en het een interessant verhaal en karakters vind, en dan kom ik daar en met werkelijk álles is wel iets mis.

Één van de hoofdredenen waarom ik die cursus doe is ook omdat ik altijd heel bang ben geweest voor kritiek en daar wat beter mee om wil leren gaan. Uiteindelijk als ik ooit iets wil publiceren gaat er sowieso kritiek komen, dus ik kan er beter gewoon aan wennen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877125
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:31 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik had toch geen inspiratie :D
Ik ook niet zoals je ziet. :+
Koel en donker bewaren
pi_189877160
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:35 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat is wel de juiste insteek inderdaad. ^O^

Ik zal er morgen vast ook al wel beter aan gewend zijn. Het is alleen zo jammer dat ik ergens mijn best op doe en het een interessant verhaal en karakters vind, en dan kom ik daar en met werkelijk álles is wel iets mis.

Één van de hoofdredenen waarom ik die cursus doe is ook omdat ik altijd heel bang ben geweest voor kritiek en daar wat beter mee om wil leren gaan. Uiteindelijk als ik ooit iets wil publiceren gaat er sowieso kritiek komen, dus ik kan er beter gewoon aan wennen.
Heb je voor jezelf het gevoel dat je er genoeg op in kan gaan / doorvragen?

Niet dat je feedback krijgt, het eigenlijk op dat punt niet helemaal begrijpt maar vervolgens de kans laat liggen / niet krijgt om daar over door te vragen? (zodat het in de trein naar huis in je hoofd blijft malen)
  zondag 10 november 2019 @ 11:53:22 #11
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189877248
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:35 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat is wel de juiste insteek inderdaad. ^O^

Ik zal er morgen vast ook al wel beter aan gewend zijn. Het is alleen zo jammer dat ik ergens mijn best op doe en het een interessant verhaal en karakters vind, en dan kom ik daar en met werkelijk álles is wel iets mis.

Één van de hoofdredenen waarom ik die cursus doe is ook omdat ik altijd heel bang ben geweest voor kritiek en daar wat beter mee om wil leren gaan. Uiteindelijk als ik ooit iets wil publiceren gaat er sowieso kritiek komen, dus ik kan er beter gewoon aan wennen.
Wel balen als het zo voelt voor jou :* Misschien goed om het de volgende keer te benoemen? Ik ben soms namelijk ook geneigd om als feedback vooral negatieve punten te benoemen :@ , soms ook omdat ik ervan uitga dat iemand zelf wel weet wat er wél goed is! Dus misschien kun je zeggen dat je het gevoel hebt dat je redelijk veel negatieve feedback krijgt en ook benieuwd bent naar positieve dingen aan jouw schrijven? Zoiets?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189877261
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heb je voor jezelf het gevoel dat je er genoeg op in kan gaan / doorvragen?

Niet dat je feedback krijgt, het eigenlijk op dat punt niet helemaal begrijpt maar vervolgens de kans laat liggen / niet krijgt om daar over door te vragen? (zodat het in de trein naar huis in je hoofd blijft malen)
Ik had er gisteren denk ik wel meer naar door kunnen vragen inderdaad. Misschien toch handig om daar de komende twee weken nog even over na te denken en op te schrijven, zodat ik het dan alsnog kan vragen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 11:54:31 #13
370352 I
Eye for an I
pi_189877266
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:21 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Mwah, was wel erg negatief. Gelukkig kan ik wel wat met een deel van de kritiek, maar als je verhaal niet boeiend wordt gevonden, niemand zin heeft in je hoofdpersoon en als enige van de groep geen complimenten krijg over hóe ik schrijf qua stijl, dan heb ik ook zoiets van 'tja, daar kan ik op zich gewoon heel weinig concreet aan doen'.

Maar ook een beetje tegenstrijdige adviezen t.o.v. de vorige keer. Toen kreeg ik te horen dat ik goed spanning op kan bouwen n.a.v. kleine details in een scene. Gisteren ging het daar over en lazen we een fragment over een boek wat daar een voorbeeld van is. Toen werd ook nog genoemd aan mij specifiek dat ik daar nog aan moest werken. Dat snap ik niet helemaal; kan ik het nou wel of niet goed? :?
Da's lastig ja, om daar dan iets mee te kunnen. Maar inderdaad, wat Guana ook al zei; Misschien is het juist wel iets wat hun qua stijl niet aanspreekt, waardoor ze er al minder geïnteresseerd in zitten.

Aan uitspraken als 'Daar moet je nog aan werken', ja, daar heb je niet veel aan inderdaad. -O-
pi_189877271
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:53 schreef Meke het volgende:

[..]

Wel balen als het zo voelt voor jou :* Misschien goed om het de volgende keer te benoemen? Ik ben soms namelijk ook geneigd om als feedback vooral negatieve punten te benoemen :@ , soms ook omdat ik ervan uitga dat iemand zelf wel weet wat er wél goed is! Dus misschien kun je zeggen dat je het gevoel hebt dat je redelijk veel negatieve feedback krijgt en ook benieuwd bent naar positieve dingen aan jouw schrijven? Zoiets?
Thanks :* Zou inderdaad wel kunnen hoor. Maar de anderen krijgen wel ook veel complimenten elke keer, dus, ja... waarom ik dan niet, zou je zeggen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 11:56:00 #15
370352 I
Eye for an I
pi_189877280
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:54 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik had er gisteren denk ik wel meer naar door kunnen vragen inderdaad. Misschien toch handig om daar de komende twee weken nog even over na te denken en op te schrijven, zodat ik het dan alsnog kan vragen.
:Y Zeker een goed idee. En niet alleen vragen naar de verbeterpunten, maar ook naar sterke punten. Want die zijn er ook echt wel. ^O^
pi_189877296
Zit al superlang een Reddit username te bedenken, alles is al gebruikt, of ik vind het zelf niet leuk genoeg :')
Koel en donker bewaren
  zondag 10 november 2019 @ 11:59:38 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189877313
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:58 schreef Guanabana het volgende:
Zit al superlang een Reddit username te bedenken, alles is al gebruikt, of ik vind het zelf niet leuk genoeg :')
Doe maar HotChickNL of zo.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 10 november 2019 @ 12:00:41 #18
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189877325
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:55 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Thanks :* Zou inderdaad wel kunnen hoor. Maar de anderen krijgen wel ook veel complimenten elke keer, dus, ja... waarom ik dan niet, zou je zeggen.
We kunnen er pas echt iets over zeggen als wij het ook mogen lezen Aoibhin!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189877326
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:55 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Thanks :* Zou inderdaad wel kunnen hoor. Maar de anderen krijgen wel ook veel complimenten elke keer, dus, ja... waarom ik dan niet, zou je zeggen.
Is dat echt zo, of vooral een beeld wat je ervan krijgt? Persoonlijke kritiek maakt al snel meer indruk dan kritiek die andere mensen krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189877334
quote:
12s.gif Op zondag 10 november 2019 11:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Doe maar HotChickNL of zo.
:P

Ik ga er vast zelden echt mee posten, maar toch wil ik dat het een heel leuke nick is :')
Koel en donker bewaren
pi_189877342
quote:
12s.gif Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Strani het volgende:

[..]

We kunnen er pas echt iets over zeggen als wij het ook mogen lezen Aoibhin!
Koel en donker bewaren
pi_189877356
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2019 11:54 schreef I het volgende:

[..]

Da's lastig ja, om daar dan iets mee te kunnen. Maar inderdaad, wat Guana ook al zei; Misschien is het juist wel iets wat hun qua stijl niet aanspreekt, waardoor ze er al minder geïnteresseerd in zitten.

Aan uitspraken als 'Daar moet je nog aan werken', ja, daar heb je niet veel aan inderdaad. -O-
Ik heb wel een heel ander soort verhaal dan de anderen inderdaad. De rest schrijft vooral op een wat komische manier, in het hier en nu, over realistische zaken en 'gewone' mensen, en ik heb een vrij serieus verhaal, speelt zich af in het verleden, een magisch/sprookjesachtige setting en sfeer, en groteske karakters die een beetje "apart" zijn. Ik kan me voorstellen dat mijn verhaal niet heel erg hun smaak is.

Dat laatste vond ik vooral gek omdat ik dus bij de les ervoor kreeg te horen dat ik dat zo goed kon.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877360
quote:
12s.gif Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Strani het volgende:

[..]

We kunnen er pas echt iets over zeggen als wij het ook mogen lezen Aoibhin!
Daar zit ik serieus ook wel over te denken ja, als ik mijn eerste hoofdstuk heb herschreven :Y
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877380
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik heb wel een heel ander soort verhaal dan de anderen inderdaad. De rest schrijft vooral op een wat komische manier, in het hier en nu, over realistische zaken en 'gewone' mensen, en ik heb een vrij serieus verhaal, speelt zich af in het verleden, een magisch/sprookjesachtige setting en sfeer, en groteske karakters die een beetje "apart" zijn.

Misschien heb je de lat voor jezelf daarmee te hoog gelegd? En had je for the sake of the cursus een makkelijkere setting kunnen kiezen, gewoon om te leren? Dan kan je dat later alsnog allemaal toepassen in wat je ooit nog gaat schrijven.
Koel en donker bewaren
  zondag 10 november 2019 @ 12:05:20 #25
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189877385
En anders schiet je de volgende keer Anja na de les even aan met de vraag om de feedback te verduidelijken. Uit zo'n een op een moment kun je vaak veel halen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 10 november 2019 @ 12:06:58 #26
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189877400
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:58 schreef Guanabana het volgende:
Zit al superlang een Reddit username te bedenken, alles is al gebruikt, of ik vind het zelf niet leuk genoeg :')
ik heb mijn voornamen in spiegelschrift :P het is toch niet alsof ik daar post _O- _O- Dus niemand ziet die naam ooit :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 10 november 2019 @ 12:07:32 #27
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189877407
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Daar zit ik serieus ook wel over te denken ja, als ik mijn eerste hoofdstuk heb herschreven :Y
*O* *G* *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189877409
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of vooral een beeld wat je ervan krijgt? Persoonlijke kritiek maakt al snel meer indruk dan kritiek die andere mensen krijgen.
Zou ook nog wel kunnen inderdaad. Ik ga later nog even te rade wat er gisteren allemaal gezegd is. Ik had tijdens de les ook wel notities gemaakt, maar misschien ben ik zelf ook sneller geneigd om complimenten niet op te schrijven.

Heb ook wel echt goede tips gekregen hoor; bijvoorbeeld over dat ik het genre wat duidelijker kan aandikken, omdat dat nog wat vaag was. Daar had ik nog niet zo over nagedacht, maar is wel echt belangrijk natuurlijk.

Een mede-cursiste zei ook dat ik misschien wat te 'voorzichtig' schrijf, en dat klopt denk ik ook wel. Is ook een beetje mijn perfectionisme; als een passage wat te 'raar' lijkt of iets teveel over-the-top ben ik al snel geneigd om het maar te deleten en er wat algemeners van te maken. Terwijl dat een verhaal juist boeiend kan maken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 12:07:43 #29
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189877410
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Daar zit ik serieus ook wel over te denken ja, als ik mijn eerste hoofdstuk heb herschreven :Y
Mooi!

Heb je trouwens überhaupt de indruk dat de andere cursisten je volledig serieus nemen, gezien jouw veel jongere leeftijd? En is er sprake van een zekere pretentie bij anderen, zoals helaas vaak het geval is bij aspirant-schrijvers (niet bij jou hoor) ?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 10 november 2019 @ 12:10:09 #30
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189877431
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:04 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Misschien heb je de lat voor jezelf daarmee te hoog gelegd? En had je for the sake of the cursus een makkelijkere setting kunnen kiezen, gewoon om te leren? Dan kan je dat later alsnog allemaal toepassen in wat je ooit nog gaat schrijven.
Goed punt wel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189877434
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:04 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Misschien heb je de lat voor jezelf daarmee te hoog gelegd? En had je for the sake of the cursus een makkelijkere setting kunnen kiezen, gewoon om te leren? Dan kan je dat later alsnog allemaal toepassen in wat je ooit nog gaat schrijven.
Had achteraf misschien beter voor een ander idee kunnen kiezen (hier liep ik al langer mee rond), maar ik wist ook niet echt van tevoren dat het niet echt hun smaak zou zijn natuurlijk.

Aan de andere kant is het ook gewoon wat ik interessant en boeiend vind om te schrijven, en juist daar specifiek tips voor krijgen is dan juist handig. Vind het qua setting ook niet echt moeilijk om te schrijven juist.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 12:10:48 #32
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189877442
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Zou ook nog wel kunnen inderdaad. Ik ga later nog even te rade wat er gisteren allemaal gezegd is. Ik had tijdens de les ook wel notities gemaakt, maar misschien ben ik zelf ook sneller geneigd om complimenten niet op te schrijven.

Heb ook wel echt goede tips gekregen hoor; bijvoorbeeld over dat ik het genre wat duidelijker kan aandikken, omdat dat nog wat vaag was. Daar had ik nog niet zo over nagedacht, maar is wel echt belangrijk natuurlijk.

Een mede-cursiste zei ook dat ik misschien wat te 'voorzichtig' schrijf, en dat klopt denk ik ook wel. Is ook een beetje mijn perfectionisme; als een passage wat te 'raar' lijkt of iets teveel over-the-top ben ik al snel geneigd om het maar te deleten en er wat algemeners van te maken. Terwijl dat een verhaal juist boeiend kan maken.
Gaat het heel erg om het product van het schrijven, of ook om het proces? :) Ik kan me namelijk voorstellen dat als je met elkaar ook meer ingaat over hoe je van een idee een verhaal maakt (maar misschien doe je dat al hoor :P ), dat ook hulp geeft over hoe je situaties beschrijft.

Ik vind 'Gips' van Anna Woltz daar wel een leuk voorbeeld van. Is een kinderboek, maar wel leuk :D Maar daar heeft de hoofdpersoon ook 'iets' op haar gezicht, waardoor iedereen haar raar aankijkt. Je weet niet wat het is, misschien een wijnvlek? Of een wrat? Gaandeweg kom je erachter dat het letters zijn, maar wat dan?!
Uiteindelijk blijkt het (geloof ik) 'ik haat mama' te zijn, wat ze er zelf op heeft geschreven. Best leuk, geeft inzicht in haar relatie en heel anders dan dat je opschrijft "X haatte haar moeder" :+

Waarschijnlijk weet je dit allang hoor, maar vind dat altijd wel een mooi voorbeeld _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189877449
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2019 12:05 schreef ijs_beer het volgende:
En anders schiet je de volgende keer Anja na de les even aan met de vraag om de feedback te verduidelijken. Uit zo'n een op een moment kun je vaak veel halen.
Ook een goede tip inderdaad :Y

Vage is wel dat we haar tussendoor niet met vragen mogen mailen (emailadres is puur bedoeld om huiswerk op te sturen). Dat is wel jammer, want het is ook wel zo dat er vaak een paar dagen na zo'n les ineens vragen op kunnen borrelen, en dan moet je weer twee weken wachten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter zondag 10 november 2019 @ 12:12:35 #34
87554 Cee
Welluk?
pi_189877457
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik heb wel een heel ander soort verhaal dan de anderen inderdaad. De rest schrijft vooral op een wat komische manier, in het hier en nu, over realistische zaken en 'gewone' mensen, en ik heb een vrij serieus verhaal, speelt zich af in het verleden, een magisch/sprookjesachtige setting en sfeer, en groteske karakters die een beetje "apart" zijn. Ik kan me voorstellen dat mijn verhaal niet heel erg hun smaak is.

Dat laatste vond ik vooral gek omdat ik dus bij de les ervoor kreeg te horen dat ik dat zo goed kon.
Het lijkt me ook lastiger om in een verhaal en een karakter te komen als deze zich afspelen in een fantasiewereld welke jij helemaal voor je ziet maar anderen kunnen deze alleen bouwen naar aanleiding van de aanknopingspunten die je in een paar pagina’s geeft. Een verhaal dat zich in een realistische, herkenbare setting afspeelt met personages die wellicht wat apart zijn, maar voor velen wel trekjes bevatten die ze herkennen bij personen uit hun nabije omgeving, is veel toegankelijker. Daar sta je dus met jouw verhaal al met 1-0 mee achter, omdat je maar een paar pagina’s mag leveren. Betekent niet meteen dan het minder boeiend is dan andere verhalen, maar de drempel naar de wereld die je schetst is hoger.

Harry Potter speelt zich ook af in een magische wereld maar het verhaal begint met een herkenbare setting en daarom kwam ik er meteen ‘in’. In het eerste boek van Lord of The Rings werd ik meteen tussen de harige kabouters met rare namen geworpen en ik kwam daar gewoon nooit doorheen dus dat heb ik nooit verder gelezen. Beide series zijn echter zeer succesvol geleken dus het is ook echt vrij persoonlijk hoe snel je jezelf toelaat tot een wereld die je niet bekend is.

Hou vol. Gooi niks radicaal om maar probeer het wat menselijker te maken, met referenties die herkenbaar zijn. Alhoewel het natuurlijk lastig is dit nu aan je door te geven zonder het gelezen te hebben.
pi_189877476
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Mooi!

Heb je trouwens überhaupt de indruk dat de andere cursisten je volledig serieus nemen, gezien jouw veel jongere leeftijd? En is er sprake van een zekere pretentie bij anderen, zoals helaas vaak het geval is bij aspirant-schrijvers (niet bij jou hoor) ?
Zou misschien ook kunnen inderdaad. Zijn wel echt aardige mensen verder hoor, dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat echt bewust doen.
Al zou ik ook absoluut niet willen dat ze me door mijn leeftijd zachter aan gaan pakken; daar heb ik uiteraard al helemaal niets aan. :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189877513
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:10 schreef Meke het volgende:

[..]

Gaat het heel erg om het product van het schrijven, of ook om het proces? :) Ik kan me namelijk voorstellen dat als je met elkaar ook meer ingaat over hoe je van een idee een verhaal maakt (maar misschien doe je dat al hoor :P ), dat ook hulp geeft over hoe je situaties beschrijft.

Ik vind 'Gips' van Anna Woltz daar wel een leuk voorbeeld van. Is een kinderboek, maar wel leuk :D Maar daar heeft de hoofdpersoon ook 'iets' op haar gezicht, waardoor iedereen haar raar aankijkt. Je weet niet wat het is, misschien een wijnvlek? Of een wrat? Gaandeweg kom je erachter dat het letters zijn, maar wat dan?!
Uiteindelijk blijkt het (geloof ik) 'ik haat mama' te zijn, wat ze er zelf op heeft geschreven. Best leuk, geeft inzicht in haar relatie en heel anders dan dat je opschrijft "X haatte haar moeder" :+

Waarschijnlijk weet je dit allang hoor, maar vind dat altijd wel een mooi voorbeeld _O-
Ja, de nadruk wordt ook wel op het proces gelegd. Sowieso hebben anderen in mijn groep ook al het begin herschreven omdat ze niet tevreden waren; uiteindelijk zullen we allemaal wel met iets anders aankomen dan wat we eerst van plan waren. Het is allemaal wat zoeken en gaandeweg leren.

Met hoofdstuk-indeling gaan we volgende week werken. Dan kan ik ook specifiek uitlijnen wat er in de rest van het verhaal gaat gebeuren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 12:22:51 #37
39237 crew  H_T
2733
pi_189877556
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:10 schreef Meke het volgende:

[..]

Gaat het heel erg om het product van het schrijven, of ook om het proces? :) Ik kan me namelijk voorstellen dat als je met elkaar ook meer ingaat over hoe je van een idee een verhaal maakt (maar misschien doe je dat al hoor :P ), dat ook hulp geeft over hoe je situaties beschrijft.

Ik vind 'Gips' van Anna Woltz daar wel een leuk voorbeeld van. Is een kinderboek, maar wel leuk :D Maar daar heeft de hoofdpersoon ook 'iets' op haar gezicht, waardoor iedereen haar raar aankijkt. Je weet niet wat het is, misschien een wijnvlek? Of een wrat? Gaandeweg kom je erachter dat het letters zijn, maar wat dan?!
Uiteindelijk blijkt het (geloof ik) 'ik haat mama' te zijn, wat ze er zelf op heeft geschreven. Best leuk, geeft inzicht in haar relatie en heel anders dan dat je opschrijft "X haatte haar moeder" :+

Waarschijnlijk weet je dit allang hoor, maar vind dat altijd wel een mooi voorbeeld _O-
Een van mijn favoriete comedyschrijvers (John Finnemore) vindt het makkelijker om visuele grappen te maken op de radio dan op tv, omdat je op de radio veel meer controle hebt over welke informatie je op welk moment onthult. Als voorbeeld de aflevering Douz (hier in audio en hier in tekst).

De hoofdpersonen komen vast te zitten in de woestijn, Daar is het natuurlijk warm. Twee karakters hebben een lange dialoog, met bijna op het eind de volgende zin

quote:
CAROLYN: So, will you please return to the aircraft, put on the rest of your clothes, sit down nicely with Martin, and think of something.
Tot dat moment weet je als luisteraar niet dat de ander daar in zijn ondergoed staat, terwijl je al een tijdje naar de dialoog luistert. Volgens de schrijver zou dat op tv alleen lukken als je heel vreemde camerashots gebruikt, waardoor je direct weet als kijker dat er wat aan de hand is. In tekst alleen is er niets aan de hand.

In de rest van de serie zitten ook meerdere brick jokes. Een karakter onderneemt iets, er wordt verder niet meer over gesproken en een kwartier later gaat het alsnog mis :D Waardoor je kan denken 'OH JA! Dat was ook zo! :D :D: :D'

Geen idee of Aoibhin hier wat aan heeft, maar door je post moest ik er aan denken :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189877557
Nou, ik heb toch mijn Lluvia idee in de username kunnen verwerken *O*
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 12:24:06 #39
39237 crew  H_T
2733
pi_189877571
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:22 schreef Guanabana het volgende:
Nou, ik heb toch mijn Lluvia idee in de username kunnen verwerken *O*
*O*

Wat is Lluvia? :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189877584
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

*O*

Wat is Lluvia? :P
Ik wilde mijn username misschien veranderen daarin (regen in het Spaans :P), maar besloot het toch maar gewoon bij Guanabana te houden :P

Maar nu kon ik het gebruiken voor Reddit (niet letterlijk dat, want die was al bezet)
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 12:27:45 #41
39237 crew  H_T
2733
pi_189877602
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:25 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik wilde mijn username misschien veranderen daarin (regen in het Spaans :P), maar besloot het toch maar gewoon bij Guanabana te houden :P

Maar nu kon ik het gebruiken voor Reddit (niet letterlijk dat, want die was al bezet)
ah, ik dacht dat ik weer eens een serie had gemist :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189877716
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2019 12:05 schreef ijs_beer het volgende:
En anders schiet je de volgende keer Anja na de les even aan met de vraag om de feedback te verduidelijken. Uit zo'n een op een moment kun je vaak veel halen.
Schiet haar ff anja.
pi_189877739
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:12 schreef Cee het volgende:

[..]

Het lijkt me ook lastiger om in een verhaal en een karakter te komen als deze zich afspelen in een fantasiewereld welke jij helemaal voor je ziet maar anderen kunnen deze alleen bouwen naar aanleiding van de aanknopingspunten die je in een paar pagina’s geeft. Een verhaal dat zich in een realistische, herkenbare setting afspeelt met personages die wellicht wat apart zijn, maar voor velen wel trekjes bevatten die ze herkennen bij personen uit hun nabije omgeving, is veel toegankelijker. Daar sta je dus met jouw verhaal al met 1-0 mee achter, omdat je maar een paar pagina’s mag leveren. Betekent niet meteen dan het minder boeiend is dan andere verhalen, maar de drempel naar de wereld die je schetst is hoger.

Harry Potter speelt zich ook af in een magische wereld maar het verhaal begint met een herkenbare setting en daarom kwam ik er meteen ‘in’. In het eerste boek van Lord of The Rings werd ik meteen tussen de harige kabouters met rare namen geworpen en ik kwam daar gewoon nooit doorheen dus dat heb ik nooit verder gelezen. Beide series zijn echter zeer succesvol geleken dus het is ook echt vrij persoonlijk hoe snel je jezelf toelaat tot een wereld die je niet bekend is.

Hou vol. Gooi niks radicaal om maar probeer het wat menselijker te maken, met referenties die herkenbaar zijn. Alhoewel het natuurlijk lastig is dit nu aan je door te geven zonder het gelezen te hebben.
Dat vind ik wel echt een heel goede tip ^O^ Dat zou het ook zeker kunnen zijn, dat ze daarom niet echt binding kunnen krijgen met mijn verhaal en karakter.

Ik ben sowieso van plan om mijn eerste hoofdstuk helemaal anders te doen en gewoon een dag uit het leven van de hoofdpersoon te laten zien. Dan begint het wat rustiger en kan de lezer zich er beter mee identificeren. Het sprookjesachtige bos en het spooky kasteel op de heuvel kunnen dan daarna nog wel worden geïntroduceerd.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 12:43:06 #44
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189877769
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Schiet haar ff anja.
|:)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189877780
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:12 schreef Cee het volgende:

[..]

Het lijkt me ook lastiger om in een verhaal en een karakter te komen als deze zich afspelen in een fantasiewereld welke jij helemaal voor je ziet maar anderen kunnen deze alleen bouwen naar aanleiding van de aanknopingspunten die je in een paar pagina’s geeft. Een verhaal dat zich in een realistische, herkenbare setting afspeelt met personages die wellicht wat apart zijn, maar voor velen wel trekjes bevatten die ze herkennen bij personen uit hun nabije omgeving, is veel toegankelijker. Daar sta je dus met jouw verhaal al met 1-0 mee achter, omdat je maar een paar pagina’s mag leveren. Betekent niet meteen dan het minder boeiend is dan andere verhalen, maar de drempel naar de wereld die je schetst is hoger.

Harry Potter speelt zich ook af in een magische wereld maar het verhaal begint met een herkenbare setting en daarom kwam ik er meteen ‘in’. In het eerste boek van Lord of The Rings werd ik meteen tussen de harige kabouters met rare namen geworpen en ik kwam daar gewoon nooit doorheen dus dat heb ik nooit verder gelezen. Beide series zijn echter zeer succesvol geleken dus het is ook echt vrij persoonlijk hoe snel je jezelf toelaat tot een wereld die je niet bekend is.

Hou vol. Gooi niks radicaal om maar probeer het wat menselijker te maken, met referenties die herkenbaar zijn. Alhoewel het natuurlijk lastig is dit nu aan je door te geven zonder het gelezen te hebben.
Met andere woorden, Tolkien zou in het groepje van Aoibhin keihard afgebrand worden. Terwijl het uiteindelijk toch best een redelijke schrijver was.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189878522
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 13:56:06 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189878530
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 02:47 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Heb dus eerst die van Wolter gekeken en daarna die van Marco.

Ondertussen helemaal "verslaafd" en heel het eerste seizoen teruggekeken met het plan morgen seizoen twee te gaan kijken. _O- _O_
Mooi :D
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 13:56:34 #48
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189878539
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef Aoibhin het volgende:
Dit staat hier nu in de oven: https://www.jessiescuisin(...)en-gezouten-karamel/

*O*
:9~ c_/
pi_189878820
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef Aoibhin het volgende:
Dit staat hier nu in de oven: https://www.jessiescuisin(...)en-gezouten-karamel/

*O*
:9~ :9~ :9~
  zondag 10 november 2019 @ 14:18:27 #50
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189878830
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:55 schreef Aoibhin het volgende:
Dit staat hier nu in de oven: https://www.jessiescuisin(...)en-gezouten-karamel/

*O*
Graag een 'Aoibhin tries Cheesecake' snack-review.
:o)
  zondag 10 november 2019 @ 14:22:18 #51
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189878878
"Bestrooi met een paar draaien gemalen zeezout"

Dit soort dingen vind ik altijd eng. Ik heb liever iets a la "Bestrooi met 13 korrels zeezout met een doorsnee van 5mm".
:o)
pi_189878911
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef Dave het volgende:
"Bestrooi met een paar draaien gemalen zeezout"

Dit soort dingen vind ik altijd eng. Ik heb liever iets a la "Bestrooi met 13 korrels zeezout met een doorsnee van 5mm".
Gewoon op smaak toevoegen wat je wil :P Heb ik ook gedaan
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 14:35:21 #53
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189879044
Heb 'm in ieder geval gebookmarkt voor Sinterklaasavond.
:o)
pi_189879339
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2019 14:22 schreef Dave het volgende:
"Bestrooi met een paar draaien gemalen zeezout"

Dit soort dingen vind ik altijd eng. Ik heb liever iets a la "Bestrooi met 13 korrels zeezout met een doorsnee van 5mm".
Ik neem dat soort aanwijzingen in kookboeken altijd met een korreltje zout.

Of 13 korreltjes:



[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-11-2019 14:59:15 ]
pi_189879345
ADshownieuws twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:51:55 Het hield de gemoederen flink bezig: wie zou toch die andere vrouw zijn waar André Monique voor heeft verlaten? Inmiddels is het hoge woord eruit: het gaat om Bridget Maasland https://t.co/7LlPh8Rbpy reageer retweet
_O- _O-
pi_189879366
Wtf :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 14:55:26 #57
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189879391
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:53 schreef Em31 het volgende:
ADshownieuws twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:51:55 Het hield de gemoederen flink bezig: wie zou toch die andere vrouw zijn waar André Monique voor heeft verlaten? Inmiddels is het hoge woord eruit: het gaat om Bridget Maasland https://t.co/7LlPh8Rbpy reageer retweet
_O- _O-
Bridget vind ik echt niet symphatiek overkomen die maakt altijd van die geniepige opmerkingen op tv.
pi_189879463
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:53 schreef Em31 het volgende:
ADshownieuws twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:51:55 Het hield de gemoederen flink bezig: wie zou toch die andere vrouw zijn waar André Monique voor heeft verlaten? Inmiddels is het hoge woord eruit: het gaat om Bridget Maasland https://t.co/7LlPh8Rbpy reageer retweet
_O- _O-
:o
pi_189879506
Is ook door Bridget's management bevestigd lees ik :o
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189879564
Ik gok dat Boulevard hier wat minder aandacht aan gaat besteden dan normaal :P
pi_189879571
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:02 schreef Aoibhin het volgende:
Is ook door Bridget's management bevestigd lees ik :o
Dreetje net zelf ook :o

Wtf, wat een weirde combo...
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189879660
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:06 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat Boulevard hier wat minder aandacht aan gaat besteden dan normaal :P
Dat zit er wel in ja :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189879780
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:53 schreef Em31 het volgende:
ADshownieuws twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:51:55 Het hield de gemoederen flink bezig: wie zou toch die andere vrouw zijn waar André Monique voor heeft verlaten? Inmiddels is het hoge woord eruit: het gaat om Bridget Maasland https://t.co/7LlPh8Rbpy reageer retweet
_O- _O-
WAT! En wat moet Bridget met hem, WTF.
Koel en donker bewaren
pi_189879821
Ohh dit is pas kut (uit het topic in SHO)

pi_189879964
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:21 schreef Em31 het volgende:
Ohh dit is pas kut (uit het topic in SHO)

[ afbeelding ]
Wtf.. Zie dat Monique daar ook op heeft gereageerd
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 15:32:23 #66
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189879971
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:21 schreef Em31 het volgende:
Ohh dit is pas kut (uit het topic in SHO)

[ afbeelding ]
Ja pijnlijk voor die Monique zo. Die waren al bezig toen waarschijnlijk
pi_189879991
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:31 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wtf.. Zie dat Monique daar ook op heeft gereageerd
Ja precies :{
pi_189880067
Taart moet nog 4 uur in de koelkast opstijven. Zo lastig om vanaf te blijven ;(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 10 november 2019 @ 15:42:42 #69
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_189880078
Zondaggenot in SHO *O*
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 15:46:53 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_189880133
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:53 schreef Em31 het volgende:
ADshownieuws twitterde op zondag 10-11-2019 om 14:51:55 Het hield de gemoederen flink bezig: wie zou toch die andere vrouw zijn waar André Monique voor heeft verlaten? Inmiddels is het hoge woord eruit: het gaat om Bridget Maasland https://t.co/7LlPh8Rbpy reageer retweet
_O- _O-
:D _O-
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189880171
Haar Playboyfoto's waren nice though, maar dat is inmiddels ook alweer zo'n 13 jaar + een kind geleden.
Koel en donker bewaren
pi_189880216
quote:
Het stel heeft het 'heel leuk' gehad samen, maar uiteindelijk bleek de liefde niet genoeg te zijn. 'We kwamen na verloop van tijd tot de conclusie dat het lastig is als je allebei in een andere levensfase zit. Zo moet Bram nog dertig worden, wat een belangrijke leeftijd is. En ben ik al over die andere belangrijke leeftijd van veertig heen. Ik kan niet stil blijven staan, maar kan ook niet van hem verlangen dat hij een gedeelte van zijn leven overslaat. Dat wil ik niet eens.'
https://www.story.nl/arti(...)n-van-breuk-met-bram

Wtf, ja joh, en daarom neemt ze nu een gastje die nog jonger is :') 8)7
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189880240
Ik snap persoonlijk echt zó niks van veel jongere kerels batsen/leuk vinden, en in dit geval (qua leeftijden enzo) al helemaal niet :')
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 15:54:12 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189880272
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:52 schreef Guanabana het volgende:
Ik snap persoonlijk echt zó niks van veel jongere kerels batsen/leuk vinden, en in dit geval (qua leeftijden enzo) al helemaal niet :')
Toyboy waarschijnlijk. Gok niet dat het om een diepgaande connectie gaat.
  zondag 10 november 2019 @ 15:54:51 #75
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189880285
Batsen nog daar aan toe, maar een relatie aan gaan.
:o)
pi_189880300
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Toyboy waarschijnlijk. Gok niet dat het om een diepgaande connectie gaat.
Ja maar dan nog.

Ik vind die André Hazes nu al te jong voor mij, laat staan als ik ooit 45 ben, wat moet ik dan met een kereltje van 25, dat zie ik dan als mijn zoon :')

Nou ja, je weet het niet, misschien ontpop ik me nog tot cougar, maar ik acht de kans klein. :P
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 15:58:03 #77
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189880354
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:55 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja maar dan nog.

Ik vind die André Hazes nu al te jong voor mij, laat staan als ik ooit 45 ben, wat moet ik dan met een kereltje van 25, dat zie ik dan als mijn zoon :')

Nou ja, je weet het niet, misschien ontpop ik me nog tot cougar, maar ik acht de kans klein. :P
Jij bent toch even oud als mij (29)? Of was jij wat ouder? Ik zou denk ik tot jaar of 25 gaan.
pi_189880373
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:58 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij bent toch even oud als mij (29)? Of was jij wat ouder? Ik zou denk ik tot jaar of 25 gaan.
31.
Koel en donker bewaren
pi_189880390
Snap ik ook nooit, moet er nu al niet aan denken _O-
pi_189880437
Piepkuikens hier...
pi_189880755
Die reacties op Bridgets Insta :X :D _O-

Koel en donker bewaren
pi_189880771
#HolleTunnelgate _O-
Koel en donker bewaren
pi_189880801
Ik gok dat we bijna afscheid gaan nemen van Van Bommel _O_
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 16:35:25 #84
39237 crew  H_T
2733
pi_189881105
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 16:21 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat we bijna afscheid gaan nemen van Van Bommel _O_
Hoewel ik nooit een paar van zijn schoenen heb gehad vind ik het toch sneu voor Floris
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189881140
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 16:21 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat we bijna afscheid gaan nemen van Van Bommel _O_
Misschien kan Advocaat 2 clubs trainen ;)
  zondag 10 november 2019 @ 16:39:29 #86
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_189881183
Goedemiddag!
Ben weer thuis van het weekendje weg met de familie en nu ben ik down, vind het altijd zooooo jammer dat die weekendjes weer voorbij zijn.

Bridget Maasland? :@ _O-
Wat moet die André toch met oudere blonde vrouwen :D en wat moeten zij met hem :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_189881377
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:39 schreef Arizona het volgende:
Ben weer thuis van het weekendje weg met de familie en nu ben ik down, vind het altijd zooooo jammer dat die weekendjes weer voorbij zijn.
Aw :) Maar wel fijn dat het zo leuk was dan!

Grappig, ik zou juist dolblij zijn als ik weer lekker thuis was :@ :D
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 november 2019 @ 17:19:40 #88
163650 Greys
pi_189881870
Ik had vandaag met Cee een leuk (nog geheim) projectje en we hebben na afloop in de McDo hardop zitten gillen en gieren om DreetjeGate.

Echt wtf. Je oudere vriendin verlaten voor een nog ouder exemplaar en dan ook nog een ijskonijn. :')

#TeamMo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 november 2019 @ 17:28:58 #89
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882013
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:18 schreef Guanabana het volgende:
Die reacties op Bridgets Insta :X :D _O-

[ afbeelding ]
Wat ben je dan voor idioot dat je een BN-er gaat beledigen om dingen die je niks aangaan en ook totaal geen invloed hebben op je leven :')
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 10 november 2019 @ 17:30:22 #90
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882035
Tevens weer thuis van de Chinees. Heel menu voor twee personen inclusief ijs, samen 17 euro. Lang leve de Chinezen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter zondag 10 november 2019 @ 17:35:38 #91
87554 Cee
Welluk?
pi_189882112
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:30 schreef Strani het volgende:
Tevens weer thuis van de Chinees. Heel menu voor twee personen inclusief ijs, samen 17 euro. Lang leve de Chinezen.
Hoe lang?
  zondag 10 november 2019 @ 17:37:18 #92
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882139
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Hoe lang?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 17:38:05 #93
39237 crew  H_T
2733
pi_189882155
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 17:37 schreef Strani het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat doet Gordon daar midden boven?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 10 november 2019 @ 17:38:57 #94
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882167
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wat doet Gordon daar midden boven?
Was een Chinees artikel over toen hij foute grappen maakte over Chinezen in Holland's Got Talent ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 november 2019 @ 17:42:48 #95
163650 Greys
pi_189882213
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 17:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor idioot dat je een BN-er gaat beledigen om dingen die je niks aangaan en ook totaal geen invloed hebben op je leven :')
Jij vindt echt nooit een BN-er/artiest een enorme knurft?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 november 2019 @ 17:43:39 #96
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882230
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij vindt echt nooit een BN-er/artiest een enorme knurft?
De meeste zelfs :D Maar om ze dan te gaan beledigen...
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189882278
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:43 schreef Strani het volgende:

[..]

De meeste zelfs :D Maar om ze dan te gaan beledigen...
Dat je serieus van die extreme reactie achter gaat laten op instagram snap ik ook echt niet _O-
  zondag 10 november 2019 @ 17:48:56 #98
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189882315
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:46 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat je serieus van die extreme reactie achter gaat laten op instagram snap ik ook echt niet _O-
En die mensen lijken ook oprecht boos. Dat snap ik echt niet; wat maakt het jou nou uit welke BN-er met welke andere BN-er slaapt. De helft daarvan is tóch allemaal voor de show.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 10 november 2019 @ 17:50:49 #99
39237 crew  H_T
2733
pi_189882342
Ik kijk af en toe met plezier in het Barbie-topic hier in SHO. Maar ik voel geen enkele behoefte om op de instagram van Suhmant reacties achter te laten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_189882346
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:19 schreef Greys het volgende:
Ik had vandaag met Cee een leuk (nog geheim) projectje en we hebben na afloop in de McDo hardop zitten gillen en gieren om DreetjeGate.

Echt wtf. Je oudere vriendin verlaten voor een nog ouder exemplaar en dan ook nog een ijskonijn. :')

#TeamMo
Ja echt wtf, wat een gate weer _O- Hier ook @TeamMo

En ben heeeeeel benieuwd naar jullie projectje! *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')