abonnement Unibet Coolblue
pi_189865577
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)eweld-verstoord.html
quote:
Een landelijk congres in Den Haag van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Mitchell Esajas van KOZP meldt op Facebook dat voorstanders van Zwarte Piet onder meer met vuurwerk het congres poogden te bestormen.

Op foto's van Esajas zijn beschadigde ramen te zien. De politie is ter plaatse. Ook plaatste Esajas een foto van zijn auto, waarop te zien is dat de achterruit verbrijzeld is.

De politie zegt tegen de NOS dat er zeker vier mensen zijn opgepakt.

Op de Facebookpagina van het congres staat dat op de bijeenkomst mensen "uit heel Nederland bijeenkomen die zich voor verandering van de Sinterklaastraditie willen inzetten".

Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd.

Mississippie Burning
pi_189865608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
Voor het geval iemand van KOZP ooit een geweldsdaad kan doen, moeten nu KOZP-mensen met geweld bedreigd worden ?
Is dat jouw filosofie ? Dat neigt naar totalitaire methodes
Yes, kapot maken die lui.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:34:34 #3
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189865613
Ook hier wil Bluesdude nog steeds neger piemels.
pi_189865627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:23 schreef Qarrad het volgende:
Of het nu 60 of 37 gemaskerde aanvallers waren die een bijeenkomst van mensen met een andere mening verstoorden maakt niet echt uit, toch?
Nope. Het gaat mij ook niet direct om het aantal maar meer om de organisatie erachter, 60 man? Sommigen uit Groningen?

Als het eoa Constant Kusters feestje was dan weten we dat het weer een marginaal clubje was waar we ons verder niet al te druk om hoeven te maken. Wel oppakken en opsluiten natuurlijk.
pi_189865645
Blijkbaar niet marginaal genoeg anders werden er niet 5 auto’s weggesleept door de ANWB.
pi_189865660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope. Het gaat mij ook niet direct om het aantal maar meer om de organisatie erachter, 60 man? Sommigen uit Groningen?

Als het eoa Constant Kusters feestje was dan weten we dat het weer een marginaal clubje was waar we ons verder niet al te druk om hoeven te maken. Wel oppakken en opsluiten natuurlijk.
Bah, als het Kusters is wordt ik anti-piet. Al ben ik dat sowieso al maar eveneens anti KOZP.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:39:15 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189865676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:37 schreef moby_jones het volgende:
Blijkbaar niet marginaal genoeg anders werden er niet 5 auto’s weggesleept door de ANWB.
Weet je zeker dat het er geen 50 waren?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189865718
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kreeg nul hits... -O-
Dat komt gewoon omdat jij een alt-right pummel bent, en ik een linkse deuggek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189865724
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:23 schreef Qarrad het volgende:
Of het nu 60 of 37 gemaskerde aanvallers waren die een bijeenkomst van mensen met een andere mening verstoorden maakt niet echt uit, toch? Of vinden we het ook okay als 13-67 gemaskerde moslims het COC binnenvallen?
Gemaskerde moslima's kunnen in ieder geval op veel steun rekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:45:04 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189865744
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gemaskerde moslima's kunnen in ieder geval op veel steun rekenen.
Van wie?
pi_189865759
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:42 schreef OllieA het volgende:

Dat komt gewoon omdat jij een alt-right pummel bent, en ik een linkse deuggek.
Ik heb zelfs op Delpher gezocht en kwam erachter dat je kunt verdrinken in een gootsteenput :o



Maar in combinatie met fascist kennen ze hem daar ook niet... -O-
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:46:20 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189865760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het eoa Constant Kusters feestje was dan weten we dat het weer een marginaal clubje was waar we ons verder niet al te druk om hoeven te maken. Wel oppakken en opsluiten natuurlijk.
Zoals we ons ook niet druk hoeven te maken om de acties van marginale streng-islamtische clubjes?
pi_189865768
Er zijn wel vaker mensen in Nederland geweest die aanstoot namen aan Zwarte Piet.
Toen zeiden de pro-Pieten niet: "Als het je niet bevalt, dan rot je maar op!"

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189865775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:46 schreef VoMy het volgende:
Zoals we ons ook niet druk hoeven te maken om de acties van marginale streng-islamtische clubjes?
Het deel "oppakken en opsluiten" heb je overheen gelezen?
pi_189865821
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb zelfs op Delpher gezocht en kwam erachter dat je kunt verdrinken in een gootsteenput :o

[ afbeelding ]

Maar in combinatie met fascist kennen ze hem daar ook niet... -O-
Wat vreemd om een twee-jarige een kleuter te noemen.
pi_189865836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn wel vaker mensen in Nederland geweest die aanstoot namen aan Zwarte Piet.
Toen zeiden de pro-Pieten niet: "Als het je niet bevalt, dan rot je maar op!"

[ afbeelding ]
Pro-pieten moeten vooral zelf oprotten. En anti-pieten ook.
pi_189865940
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Van wie?
Van Allah, en van de Openbaar vervoerbedrijven NS, HTM, RET, Arriva, Connexxion, EBS en GVB.
Maar Allah is natuurlijk de belangrijkste speler, want daarvoor maskert ze zich.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189865974
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
Voor het geval iemand van KOZP ooit een geweldsdaad kan doen, moeten nu KOZP-mensen met geweld bedreigd worden ?
Is dat jouw filosofie ? Dat neigt naar totalitaire methodes
Volgens mij he, gaat je selectieve geheugen weer van slag.

Meerdere malen zijn kozp activisten voor geweldspleging opgepakt en veroordeeld. Vandalisme en bekladdingen bij bakkerijen en scholen. Het intimideren van ondernemers..

Maar kozp'ertjes zij allllllllemaal lievertjes hoor, echt waar!
Flikker toch op.

Nu komen er een paar d'666ers de hoek om: 'rutte moet het geweld tegen kozp veroordelen!!'

Waar waren ze bij de geweldplegingen in gouda en rotterdam?
Waar waren ze na de bekladdingen?
Waar waren ze na de intimidaties?
Waar waren ze na iedere poging tot polarisatie?

Net als jij blues: even je hypocriete vingers laten stoppen met typen.
Mondje dicht.

[ Bericht 37% gewijzigd door Red_85 op 09-11-2019 15:15:40 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189866008
Sarcastische opmerking bedoeld voor de meute die zich in allerlei bochten wringt om maar geweld goed te praten.
pi_189866011
Goede zaak. Al-Qaeda laat je ook niet zomaar een congres houden. Daar gooi je een bom op.
pi_189866012
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vandaar dat hun frontman al meerdere keren opgepakt voor geweldpleging en zelfs een keer veroordeeld is: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/jerry-afriyie-alsnog-veroordeeld

nee mijn beste pokkerdepok, gelijke monniken gelijke kappen. Als speciale aandacht bij KOZP niet gewelddadig is, dan is mijn opmerking dat ook niet. En ik ben blij dat jij dat nu ook inziet.
Volgens het OM had Afriyie bij zijn arrestatie geduwd en een agent in zijn been geknepen. hier moest ik even om lachen. dat vind jij hetzelfde als met een groep, georganiseerd een bijeenkomst aanvallen met knuppels, vuurwerk en autos slopen.

dat bedoel ik dus, goedpraten van dit geweld.
pi_189866027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn wel vaker mensen in Nederland geweest die aanstoot namen aan Zwarte Piet.
Toen zeiden de pro-Pieten niet: "Als het je niet bevalt, dan rot je maar op!"
Men wist ook wel dat ze vanzelf terug naar Amerika gingen.

pi_189866042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"Speciale aandacht"...
ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.
lijkt me toch duidelijk, dat ze dan een bordje gaan maken waarop hun bedrijven worden genoemd, dat is alles.
pi_189866064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Volgens het OM had Afriyie bij zijn arrestatie geduwd en een agent in zijn been geknepen. hier moest ik even om lachen. dat vind jij hetzelfde als met een groep, georganiseerd een bijeenkomst aanvallen met knuppels, vuurwerk en autos slopen.

dat bedoel ik dus, goedpraten van dit geweld.
Geweldpleging tegen overheidsdienaren wordt gewoon niet acceptabel geacht. Altijd grote bekken als het gaat om aanvallen op brandweer of ambulancepersoneel, maar dit is voor de goede zaak ofso?

Tevens hebben ze bij de intocht in gouda ook huisgehouden tot zelfs het verneuken van de intocht.

Kozp: weg er mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189866085
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.
lijkt me toch duidelijk, dat ze dan een bordje gaan maken waarop hun bedrijven worden genoemd, dat is alles.
'speciale aandacht' was intimidatie. Geen reclame bordjes voor bedrijven die we juist moeten sponsoren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189866086
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
ofso?

Je maakt het ze ook wel makkelijk om je als een FB-tokkie terzijde te schuiven, hè.
pi_189866104
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:16 schreef pokkerdepok het volgende:

ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.
lijkt me toch duidelijk, dat ze dan een bordje gaan maken waarop hun bedrijven worden genoemd, dat is alles.
Oh, dat "lijkt jou duidelijk"... Je hebt banden met die club omdat je het zo goed weet?
pi_189866117
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geweldpleging tegen overheidsdienaren wordt gewoon niet acceptabel geacht. Altijd grote bekken als het gaat om aanvallen op brandweer of ambulancepersoneel, maar dit is voor de goede zaak ofso?

Tevens hebben ze bij de intocht in gouda ook huisgehouden tot zelfs het verneuken van de intocht.

Kozp: weg er mee.
arrestatie bij, volgens hun, het uitvoeren van hun demonstratierecht. dom, maar niet onbegrijpelijk. en toch iets volledig anders dan wat we hier zagen..
pi_189866118
:')
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:22:22 #32
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189866119
Zo grappig altijd die selectieve verontwaardiging van de politiek als linkse extremisten een keer worden aangepakt. Andersom kraait er geen haan naar. Antifa mag met doorgedraaide knokploegen steden in puin slaan voor de “goede” zaak.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189866141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'speciale aandacht' was intimidatie. Geen reclame bordjes voor bedrijven die we juist moeten sponsoren.
onzin. op zn ergst een dreigement om hun bedrijf in de schijnwerpers te zeggen als een die zwarte piet steunt.
pi_189866146
Het is mooi dat ze een koekje van eigen deeg hebben gekregen
pi_189866154
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:22 schreef Kamover het volgende:
Zo grappig altijd die selectieve verontwaardiging van de politiek als linkse extremisten een keer worden aangepakt. Andersom kraait er geen haan naar. Antifa mag met doorgedraaide knokploegen steden in puin slaan voor de “goede” zaak.
antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .
pi_189866169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, dat "lijkt jou duidelijk"... Je hebt banden met die club omdat je het zo goed weet?
gewoon een kwestie van informatie kunnen verwerken.
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:27:06 #37
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189866181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .
De fascisten van antifa bedoel je? Criminelen met contacten in de politiek. Dat is allemaal geen probleem, want staan aan de “goede” kant van de agenda
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189866273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Men wist ook wel dat ze vanzelf terug naar Amerika gingen.

[ afbeelding ]
Die zwarte Amerikaanse soldaten wellicht wel.
De moeilijkheid is dat Nederland in het verleden heeft gemeend "overzeesche" landen als de Antillen en Suriname tot Nederlands grondgebied te moeten verklaren. Dat betekent dat de mensen uit de Antillen en Suriname dus gewoon als Nederlander binnen Nederland kunnen verhuizen en gewoon landgenoten zijn en blijven. Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons. Dat hebben "we" zelf in het verleden zo geregeld.
Het zou hetzelfde zijn als dat wij Groningen onafhankelijk zouden verklaren en dat dan alle mensen die ooit vanuit Groningen naar elders in Nederland zouden zijn verhuisd terug moeten naar Groningen als zij een mening vertolken die "wij" (de Nederlanders (zonder de Groningers) als tradtioneel om wat voor reden dan ook als typisch Nederlands (niet Gronings) zouden zien.
Iedere traditie is altijd onderhevig aan verandering en discussie. Denk maar aan het palingtrekken.
Tenminste: Ik vind het een positieve traditie dat alles bediscussieerbaar is. Voor zover ik weet heeft KOZP nooit geweld gepleegd. En ik vind het niet getuigen van "goed Nederlanderschap" wanneer men geweld tegen KOZP goedkeurt omdat KOZP een bepaalde mening vertolkt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189866284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:24 schreef Bottendaal het volgende:
Het is mooi dat ze een koekje van eigen deeg hebben gekregen
Wat is dan het "eigen deeg"? Heeft KOZP geweld gepleegd? Hebben ze ruiten ingegooid. Auto's vernield?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189866287
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:25 schreef pokkerdepok het volgende:
antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .
Ben je

A) Keihard aan het liegen
B) Ongeïnformeerd
C) Debiel

?
pi_189866342
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ben je

A) Keihard aan het liegen
B) Ongeïnformeerd
C) Debiel

?
D) Schoenen
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189866363
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is dan het "eigen deeg"? Heeft KOZP geweld gepleegd? Hebben ze ruiten ingegooid. Auto's vernield?
Nee, maar wel het lastig vallen van kinderen tijdens de optocht
Het verstoren van de optocht
Manipuleren van mensen
pi_189866374
Maar willen wij met zijn allen meer of minder Zwarte Pieten in Nederland?
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:49:45 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189866397
http://www.bij1.org/news/(...)atie-en-geweld-21531

Volgens deze bron is het juist extreemrechtse witte mensen die geweld gebruikten. De antizwarte Piet groep is slachtoffer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 november 2019 @ 15:56:45 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_189866487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:24 schreef Bottendaal het volgende:
Het is mooi dat ze een koekje van eigen deeg hebben gekregen
Welk koekje is dit? Ik heb geen KOZP-activisten gemaskerd pro-Pietenvergaderingen zien verstoren met voorbedachten rade op deze gewelddadige wijze.

Even losstaand van dat er ontzettende mongolen met een strafbladje tussen zitten maar als dat het criterium is kunnen we het publiek bij concerten van Boef, het merendeel van voetbalwedstrijden, vergaderingen van een hoop politieke partijen en elk concilie ook preventief en massaal gaan ruimen.
pi_189866527
pi_189866542
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:35 schreef capricia het volgende:
ZP is nu een achterhoede gevecht geworden.
Want door deze gewelddadige aanval van Pegida, hebben ze de pro-pieten in een extreem rechtse en gewelddadige hoek geplaatst.

Mensen die helemaal niet anti ZP waren, gaan zich hiermee niet associeren.

Dág Zwarte Piet.
Dat valt ook al mee - er worden al jaren geweldadige acties uitgevoerd door de pro-pieten en de organisatoren van demonstraties en pro-acties zijn vrijwel altijd bekende aanhangers van Pegida, NVU of neonazi clubjes. Tot dusver keert "het gewone volk" zich niet vol walging af.

Het omgekeerde is overigens ook het geval - anti-Pieten dreigen al jaren met geweld en zelfs terroristische aanslagen; toch keren de "deugers" zich daar ook niet vol walging van af.

Ofwel: iedereen is fout en moet in de zak mee naar Spanje.
pi_189866568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die zwarte Amerikaanse soldaten wellicht wel.
De moeilijkheid is dat Nederland in het verleden heeft gemeend "overzeesche" landen als de Antillen en Suriname tot Nederlands grondgebied te moeten verklaren. Dat betekent dat de mensen uit de Antillen en Suriname dus gewoon als Nederlander binnen Nederland kunnen verhuizen en gewoon landgenoten zijn en blijven. Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons. Dat hebben "we" zelf in het verleden zo geregeld.
Als je de moeite had genomen om mijn link door te lezen had je het laatste stukje ook kunnen lezen:


quote:
Het zou hetzelfde zijn als dat wij Groningen onafhankelijk zouden verklaren en dat dan alle mensen die ooit vanuit Groningen naar elders in Nederland zouden zijn verhuisd terug moeten naar Groningen als zij een mening vertolken die "wij" (de Nederlanders (zonder de Groningers) als tradtioneel om wat voor reden dan ook als typisch Nederlands (niet Gronings) zouden zien.
Het is niet dat er alleen maar een mening vertolkt wordt men wil een verandering teweeg brengen. Als diezelfde Groningers gaan eisen dat de Groningse vlag op het gemeentehuis moet komen te staan ipv de provincievlag al naar gelang welke provincie ze zich bevinden dan zeg je ook flikker maar lekker op gaan we niet doen. Als alle Groningers zich dan gaan verenigen in een KOBrabantseVlag groep en te pas en te onpas gaan janken en zeiken over die vlag ben je er helemaal rap klaar mee, vervolgens richten ze nog een keer een GrunnegseWoailapBelangriek groepering op en dan ben je helemaal wel klaar met ze. Als ze dat zo belangrijk vinden mogen ze idd opflikkeren naar hun "eigen" land.

quote:
Iedere traditie is altijd onderhevig aan verandering en discussie. Denk maar aan het palingtrekken.
Tenminste: Ik vind het een positieve traditie dat alles bediscussieerbaar is.
Wel bijzonder dat heel vaak het palingtrekken voorbij komt in deze discussie, volgens mij dien je fysiek geweld toe aan een levend dier bij het palingtrekken dat lijkt me van een compleet andere categorie. Daarbij, als palingtrekken als afgeschafte traditie model moet staan voor de afschaffing van zwarte piet kunnen we natuurlijk ook nog wel even een balletje opgooien omtrent die andere "diervriendelijke" traditie die het offerfeest heet...

quote:
Voor zover ik weet heeft KOZP nooit geweld gepleegd. En ik vind het niet getuigen van "goed Nederlanderschap" wanneer men geweld tegen KOZP goedkeurt omdat KOZP een bepaalde mening vertolkt.
Ik keur geweld tegen KOZP ook nergens goed, wmb demonstreren ze maar een eind weg maar niet op de de dag van de intocht, ze hebben dan nog 364 dagen over om hun mening te laten horen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:14:02 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189866613
quote:
Damian was vrijdagochtend bij de bestorming van de landelijke bijeenkomst van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in Den Haag. Hij veroordeelt het geweld maar staat wel achter de actie, vertelt hij aan Hart van Nederland.

De Hagenaar zat vrijdagavond ‘gewoon’ thuis tot hij op sociale media zag dat er iets gebeurde in de Beatrijsstraat. Hij hoorde vuurwerk en zag politieauto’s en een helikopter. Toen hij doorhad dat de actie niet ver weg was, sprong hij op zijn scooter om een beetje rond te rijden.

“Het was een grote chaos, echt niet normaal”, zegt hij over wat er zich allemaal afspeelde. Op de vraag of hij ook vuurwerk heeft afgestoken, is Damian duidelijk. “Nee, ik heb erbij gestaan, maar niet meegedaan. Ik heb geen vuurwerk afgestoken.”

‘Het is een kinderfeest’
Damian is duidelijk geen grote fan van de anti-Zwarte Pietactivisten. “Je mag je mening hebben. Maar een man die als vluchteling naar Nederland is gekomen en het hele land op z’n kop wil zetten, dat vind ik niet kunnen.”

Lees ook: Voorman Kick Out Zwarte Piet reageert op bestorming: ‘Met geweld krijg je ons niet stil’

Hij snapt dat mensen kunnen denken dat Zwarte Piet racistisch is, maar zo moet je het volgens hem niet opvatten. “Kinderen zien het gewoon als een kinderfeest en dat ze lekker cadeautjes krijgen.”

De Hagenaar zegt tegen geweld te zijn, “maar wat moet dat moet. Als dit nodig is om Zwarte Piet te behouden dan moet je die dingen gewoon doen.”

‘Ik vind het nergens op slaan’
Toch staat Damian niet helemaal achter wat er zich vrijdag in Den Haag heeft afgespeeld. “Het helpt niet om de boel te vernielen, dat zeker niet. Maar ik vind het gewoon nergens op slaan. In 1952 was het gewoon nog allemaal vrede en nu kun je je een sinterklaasfeest zonder ruzie gewoon niet meer voorstellen.”

De vernielingen vind Damian wel te ver gaan. “Ik vind het te ver gaan, maar ze verdienen een koekje van eigen deeg. Wat je vraagt, kan je krijgen. En in principe vragen ze ruzie, want niet iedereen is het er mee eens.”
https://www.hartvannederl(...)oQ1vZbGFP6BT35Guz-w0

[ Bericht 81% gewijzigd door Lord_Vetinari op 09-11-2019 16:20:02 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189866632
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:46 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Nee, maar wel het lastig vallen van kinderen tijdens de optocht
Het verstoren van de optocht
Manipuleren van mensen
Lastig vallen van kinderen??????
Waar in hemelsnaam!
Welk kind werd lastig gevallen?

Het verstoren van de intocht.
Ze waren aanwezig met bordjes.
De "verstoring" werd volgens mij meer ingezet door de schreeuwende "pro-pieten".

Manipuleren van mensen???
Waar? Wie? Wees eens concreet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189866774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is niet dat er alleen maar een mening vertolkt wordt men wil een verandering teweeg brengen. Als diezelfde Groningers gaan eisen dat de Groningse vlag op het gemeentehuis moet komen te staan ipv de provincievlag al naar gelang welke provincie ze zich bevinden dan zeg je ook flikker maar lekker op gaan we niet doen. Als alle Groningers zich dan gaan verenigen in een KOBrabantseVlag groep en te pas en te onpas gaan janken en zeiken over die vlag ben je er helemaal rap klaar mee, vervolgens richten ze nog een keer een GrunnegseWoailapBelangriek groepering op en dan ben je helemaal wel klaar met ze. Als ze dat zo belangrijk vinden mogen ze idd opflikkeren naar hun "eigen" land.
Vlag???
Waar eisen de anti-pieten dat er een vlag (Nederlandse vlag of Zuid Hollandse vlag) moet worden vervangen door een Arubaanse of Surinaamse vlag.

"Alle Groningers gaan zich verenigen" slaat nergens op.
Allereerst gaan niet alle Surinamers zich verenigen. Een deel verenigt zich en da's een recht in Nederland. Er zijn ook Molukse verenigingen.
Je hebt recht van vereniging en vergadering in Nederland. Er zijn ook Pasar Malams van voormalige Indiërs.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarbij, als palingtrekken als afgeschafte traditie model moet staan voor de afschaffing van zwarte piet kunnen we natuurlijk ook nog wel even een balletje opgooien omtrent die andere "diervriendelijke" traditie die het offerfeest heet...
[..]
Wat heeft het offerfeest te maken met de Antillianen en Surinamers?
Bij het offerfeest wordt er ritueel geslacht. Dat gebeurt in Nederland volgens mij ook al eeuwen door de Joden. Moeten de Joden ook terug naar Palestina?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik keur geweld tegen KOZP ook nergens goed, wmb demonstreren ze maar een eind weg maar niet op de de dag van de intocht, ze hebben dan nog 364 dagen over om hun mening te laten horen.
Daar valt over te discussiëren. Het is "normaal" om het tegengeluid te laten horen op de dag dat "het er toe doet" of "dat het speelt".
In de 80-er jaren had je de anti-kernwapendemonstraties. Toen had je ook Pro-Nato-types die met vliegtuigjes rondvlogen met daarop "Wie demonstreert er in Moskou". Tsja, da's ook een verstoring van het pacifistische feestje.
Bij de intocht kun je redelijk goed een plek vinden waar je weet dat die niet door anti-Pieten wordt gestoord. Als je gewoon afspraken maakt welk vak wordt gereserveerd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 9 november 2019 @ 16:37:42 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189866833
Dus KOZP is Antifa. Verbaasd mij niets.

Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:28 (1) In Den Haag wurde heute das Projekt unserer Genoss_innen angegriffen, in dessen Räumlichkeiten die Konferenz der Gruppe "Kick Out Zwarte Piet" (KOZP) stattfand.#NoNazisHH #NoNazis #KOZP #Antifa reageer retweet
Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:28 (2) 50 Rechte griffen die Konferenz an, zerschlugen Scheiben, zerstörten Autos und versuchten mit Pyrotechnik Brände zu legen. Die Konferenz richtete sich gegen blackfacing. reageer retweet
Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:29 (3) Wir schicken solidarische Grüße an die Menschen auf der Konferenz und unsere Genoss_innen, deren Stadtteilprojekt angegriffen wurde! reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189866843
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:50 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ja. Zo'n 150 jaar geleden door een Amsterdamse schoolmeester. Nu wordt dit traditionele Nederlands cultuurfenomeen bedreigd door buitenlanders.
Precies. Pas 150 jaar geleden werd zwarte Piet toegevoegd aan een meer dan duizend jaar oude traditie van een Sint ZONDER aanhang- en dat werd gedaan omdat Schenkman geinspireerd was door buitenlanders (Duitsers om precies te zijn).

KOZP wil gewoon weer terug naar de oude, puur Nederlandse traditie.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:40:51 #56
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189866877
Als er geen een neger betrokken zou zijn bij Sinterklaas was dat waarschijnlijk ook racistisch geweest.
pi_189866894
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:40 schreef SugeLucky het volgende:
Als er geen een neger betrokken zou zijn bij Sinterklaas was dat waarschijnlijk ook racistisch geweest.
Er is nu ook geen neger betrokken bij Sinterklaas. Piet is een Moor, geen neger.
  zaterdag 9 november 2019 @ 16:43:12 #58
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189866900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is nu ook geen neger betrokken bij Sinterklaas. Piet is een Moor, geen neger.
Zo zien negers het niet in ieder geval.
pi_189867007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Vlag???
Waar eisen de anti-pieten dat er een vlag (Nederlandse vlag of Zuid Hollandse vlag) moet worden vervangen door een Arubaanse of Surinaamse vlag.

"Alle Groningers gaan zich verenigen" slaat nergens op.
Allereerst gaan niet alle Surinamers zich verenigen. Een deel verenigt zich en da's een recht in Nederland. Er zijn ook Molukse verenigingen.
Je hebt recht van vereniging en vergadering in Nederland. Er zijn ook Pasar Malams van voormalige Indiërs.
Ik maak een vergelijking maar dat wil schijnbaar niet bij je landen. Het gaat erom dat een "buitenstaander" een traditioneel gebruik wil gaan aanpassen.

quote:
Wat heeft het offerfeest te maken met de Antillianen en Surinamers?
Bij het offerfeest wordt er ritueel geslacht. Dat gebeurt in Nederland volgens mij ook al eeuwen door de Joden. Moeten de Joden ook terug naar Palestina?
Jij komt met palingtrekken aanzakken. Omdat die traditie verdwenen is kan zwarte piet ook verdwijnen zo lees ik jouw uitleg. Ik zeg dat palingtrekken een vorm van fysiek geweld is jegens dieren en dat dat dus van een totaal andere categorie is... En in het verlengde daarvan zijn we hier in Nederland dan weer niet te beroerd om een andere traditie die het offerfeest heet gewoon te laten bestaan.

quote:
Daar valt over te discussiëren. Het is "normaal" om het tegengeluid te laten horen op de dag dat "het er toe doet" of "dat het speelt". In de 80-er jaren had je de anti-kernwapendemonstraties. Toen had je ook Pro-Nato-types die met vliegtuigjes rondvlogen met daarop "Wie demonstreert er in Moskou". Tsja, da's ook een verstoring van het pacifistische feestje.
Het moedwillig verstoren/ tegengeluid laten horen op koningsdag, dodenherdenking, bevrijdingsdag vind ik ook niet "normaal". En wat anti-kernwapen demo's met een kinderfeest te maken hebben ontgaat mij volkomen.

quote:
Bij de intocht kun je redelijk goed een plek vinden waar je weet dat die niet door anti-Pieten wordt gestoord. Als je gewoon afspraken maakt welk vak wordt gereserveerd.
Je zegt het zelf al, je wordt "gestoord" door ze...
pi_189867030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ben je

A) Keihard aan het liegen
B) Ongeïnformeerd
C) Debiel

?
je weet wat antifa betekend?
pi_189867038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:27 schreef Kamover het volgende:

[..]

De fascisten van antifa bedoel je? Criminelen met contacten in de politiek. Dat is allemaal geen probleem, want staan aan de “goede” kant van de agenda
tja... tegen fascisme is inderdaad wel de goee kant van de agenda
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:01:00 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189867078
quote:
:')
pi_189867089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit soort hypocrisie is opzich wel aandoenlijk...
vond mn moeder ook, toen ze de tweede wereldoorlog overleefde..
pi_189867092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je weet wat antifa betekend?
Ah, zolang je jezelf anti-X noemt is iedereen die je aanvalt X?

Hieruit maak ik op dat antwoord D moest zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2019 17:05:47 ]
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:03:55 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189867098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je weet wat antifa betekendt?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:07:12 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189867115
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:37 schreef Nikonlover het volgende:
Dus KOZP is Antifa. Verbaasd mij niets.

Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:28 (1) In Den Haag wurde heute das Projekt unserer Genoss_innen angegriffen, in dessen Räumlichkeiten die Konferenz der Gruppe "Kick Out Zwarte Piet" (KOZP) stattfand.#NoNazisHH #NoNazis #KOZP #Antifa reageer retweet
Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:28 (2) 50 Rechte griffen die Konferenz an, zerschlugen Scheiben, zerstörten Autos und versuchten mit Pyrotechnik Brände zu legen. Die Konferenz richtete sich gegen blackfacing. reageer retweet
Antifa309 twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 00:55:29 (3) Wir schicken solidarische Grüße an die Menschen auf der Konferenz und unsere Genoss_innen, deren Stadtteilprojekt angegriffen wurde! reageer retweet
Dat was toch al bekend? Antifa is ook niet vies van geweld, dus het wachten is op knokken tussen anti en pro pieten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:09:31 #68
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189867139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vond mn moeder ook, toen ze de tweede wereldoorlog overleefde..
Amerikanen, Engelsen en Russen :r. We hadden gewoon een politieke partij op moeten richten en Hitler democratisch aan de kant moeten schuiven
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189867141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend? Antifa is ook niet vies van geweld, dus het wachten is op knokken tussen anti en pro pieten.
RIP Antifa.
pi_189867142
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, zolang je jezelf anti-X noemt is iedereen die je aanvalt X?

Hieruit maak ik op dat antwoord D moest zijn.
vaak wel. maar het is een lossig clubje, geen leiders of organisatie, iedereen kan claimen antifa te zijn.
pi_189867150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

ik zou je bijna een taalnazi noemen, maar over dat soort nazis hebben we het nu even niet
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:11:11 #73
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189867153
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189867162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:09 schreef gniffie het volgende:

[..]

Amerikanen, Engelsen en Russen :r. We hadden gewoon een politieke partij op moeten richten en Hitler democratisch aan de kant moeten schuiven
of een petitie indienen, dan was ie wel weg gegaan..
pi_189867177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Och ja, dan maar op emotie gaan spelen he?

Je mist schijnbaar het punt volledig dus.
ik bedoel maar, t is dicherbij dan je denkt.
pi_189867181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:11 schreef gniffie het volgende:
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
mee eens
pi_189867224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Lastig vallen van kinderen??????
Waar in hemelsnaam!
Welk kind werd lastig gevallen?

Het verstoren van de intocht.
Ze waren aanwezig met bordjes.
De "verstoring" werd volgens mij meer ingezet door de schreeuwende "pro-pieten".

Manipuleren van mensen???
Waar? Wie? Wees eens concreet.
Verstoring van de optocht door dingen te schreeuwen tegen zwarte piet, dit ook naar kinderen te roepen die ze daar behoorlijk bang van maakten
Manipuleren van winkeliers met hun briefjes.
pi_189867265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vaak wel. maar het is een lossig clubje, geen leiders of organisatie, iedereen kan claimen antifa te zijn.
Vaak wel, behalve nee: eigenlijk nooit. Aan daadwerkelijk fascistische organisaties durven ze zich helemaal niet met geweld te wagen. Wel richten ze zich op alledaagse conservatieve studenten die voor vrijheid van meningsuiting protesteren.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:21:02 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons.
Nou, nee dus!
Een paar jaar terug beloofde Sylvana naar Suriname te gaan als zwarte piet zwart zou blijven. Als Nederland haar land zou zijn, waarom zou ze dan zo stellig zijn dat ze naar Suriname zou gaan? Waarom niet naar Saba, of Lombok, of Oeganda? De reden is dat ze zich geen Nederlander voelt, maar Surinamer, want niet in Nederland geboren, maar in Paramaribo, Suriname.
Maar als je geen Surinaamse roots hebt, is Suriname niet voor de hand liggend en zal dat nooit jouw land worden, al was het in 1971 nog onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden (niet van Nederland).
pi_189867312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:53 schreef AchJa het volgende:

Ik maak een vergelijking maar dat wil schijnbaar niet bij je landen. Het gaat erom dat een "buitenstaander" een traditioneel gebruik wil gaan aanpassen.
Een beetje zoals dit:
FrankDorp twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 11:44:03 Anti-Pieten: "wij willen geen Zwarte Piet bij onze intocht!"Pro-Pieten: "Prima. En wij willen wél ZP bij ónze intocht."Anti-Pieten: "Nee, jullie mogen geen ZP bij jullie intocht!"Pro-Pieten: "Daar gaan jullie niet over."Volgens de mediaklasse zijn de pro-Pieten nu intolerant reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:25:12 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867321
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Lastig vallen van kinderen??????
Waar in hemelsnaam!
Welk kind werd lastig gevallen?
Sinterklaasfeest Jaarbeurs Utrecht, 2015 of 2016. Black Panthers intimideren jonge kinderen op weg naar dat evenement.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:27:17 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Precies. Pas 150 jaar geleden werd zwarte Piet toegevoegd aan een meer dan duizend jaar oude traditie van een Sint ZONDER aanhang- en dat werd gedaan omdat Schenkman geinspireerd was door buitenlanders (Duitsers om precies te zijn).

KOZP wil gewoon weer terug naar de oude, puur Nederlandse traditie.
Leugens. Het duo is ouder en dat weet je. Er waren ruim voor die tijd al hordes zwarte klazen in Amsterdam.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:27:52 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is nu ook geen neger betrokken bij Sinterklaas. Piet is een Moor, geen neger.
Het is niet eens een Moor, het is niet eens een levend mens.
pi_189867361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Een beetje zoals dit:
FrankDorp twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 11:44:03 Anti-Pieten: "wij willen geen Zwarte Piet bij onze intocht!"Pro-Pieten: "Prima. En wij willen wél ZP bij ónze intocht."Anti-Pieten: "Nee, jullie mogen geen ZP bij jullie intocht!"Pro-Pieten: "Daar gaan jullie niet over."Volgens de mediaklasse zijn de pro-Pieten nu intolerant reageer retweet
Idd, en om het wat dichter bij huis te houden, heel Nederland die wel ff wat van Kallemooi op Schiermonnikoog gaat vinden... Ook hier op Fok!...
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:33:16 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867390
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:11 schreef gniffie het volgende:
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
Er zijn banden met antifa. Daarom kan KOZP in de ruimte van antifa vergaderen. Zou me ook niks verbazen als mensen van beide clubs lid zijn en met demos meedoen van zowel antifa als KOZP. Waarbij antifa natuurlijk overal opduikt waar de nvu cs opduikt.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:37:06 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, en om het wat dichter bij huis te houden, heel Nederland die wel ff wat van Kallemooi op Schiermonnikoog gaat vinden... Ook hier op Fok!...
Kallemooi gaat over het martelen van een haan volgens de tegenstanders. Dat kun je verwachten in een land met een Partij voor de Dieren en "144 redt een dier". De wetten gelden, anders dan je ov-chipkaart, ook op Schier. Dus ja helaas... dat is niet te vergelijken met dat vermeende racisme.
pi_189867547
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:37 schreef Lunatiek het volgende:

Kallemooi gaat over het martelen van een haan volgens de tegenstanders. Dat kun je verwachten in een land met een Partij voor de Dieren en "144 redt een dier". De wetten gelden, anders dan je ov-chipkaart, ook op Schier. Dus ja helaas... dat is niet te vergelijken met dat vermeende racisme.
Nee, maar wel met bemoeienissen van anderen die een lokale traditie op basis van valse argumenten willen afschaffen. Maar goed, kom ik weer terug op mijn eerdere opmerking, op het moment dat het over het offerfeest gaat (dat lijkt me qua "marteling" nog wel even stap verder) geeft men niet thuis en zit men bibberend in een hoekje "inclusiviteit" te prevelen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:46:38 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar wel met bemoeienissen van anderen die een lokale traditie op basis van valse argumenten willen afschaffen. Maar goed, kom ik weer terug op mijn eerdere opmerking, op het moment dat het over het offerfeest gaat (dat lijkt me qua "marteling" nog wel even stap verder) geeft men niet thuis en zit men bibberend in een hoekje "inclusiviteit" te prevelen.
Ja, daar heb je gelijk in. Offerfeest hoort hier niet, nooit zoiets smerigs gezien :r
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:53:15 #91
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189867652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:38 schreef Kassamiep het volgende:

KOZP wil gewoon weer terug naar de oude, puur Nederlandse traditie.
Vind ik prima .... maar KOZP moet terug naar de bananenrepublieken waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:55:24 #92
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189867672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Offerfeest hoort hier niet, nooit zoiets smerigs gezien :r
Klopt, zoiets dieronvriendelijks is niet meer van deze tijd. Moskeeën vind ik ook verwerpelijk. Ik, blanke Nederlander, voel mij bedreigd met die haatpaleizen in de buurt.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:57:24 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189867687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]


KOZP wil gewoon weer terug naar de oude, puur Nederlandse traditie.
Welnee. Ze willen gewoon weer een basis leggen voor de volgende zielige slavernij-miljoenenclaim. Lekker schuldgevoel aanpraten en dan aangeven dat het met een zak geld goedgemaakt kan worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189867694
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Welnee. Ze willen gewoon weer een basis leggen voor de volgende zielige slavernij-miljoenenclaim. Lekker schuldgevoel aanpraten en dan aangeven dat het met een zak geld goedgemaakt kan worden.
Dus als je ze een zak geld geeft dan is het gezeik voorbij en is iedereen weer zwarte piet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dus als je ze een zak geld geeft dan is het gezeik voorbij en is iedereen weer zwarte piet?
Ja, tot het "gratis geld" weer op is, dan begint men weer opnieuw.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:13:44 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:55 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt, zoiets dieronvriendelijks is niet meer van deze tijd. Moskeeën vind ik ook verwerpelijk. Ik, blanke Nederlander, voel mij bedreigd met die haatpaleizen in de buurt.
Ach, het is niet minder dieronvriendelijk dan Kallemooi, maar die kadavers op de stoep waar gewoonlijk honden schijten, of het vervoer ervan in ongekoelde vage busjes, is een aanslag op de volksgezondheid.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:14:58 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867912
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, tot het "gratis geld" weer op is, dan begint men weer opnieuw.
En daarom moet je nu niet voor de chantage vallen, zelfs niet als je vindt dat het racistisch is.
pi_189868079
Update 9/11: Vijf aanhoudingen openlijke geweldpleging bijeenkomst anti-zwarte piet

Den Haag - Vrijdagavond 8 november zijn er vijf personen aangehouden voor openlijke geweldpleging en poging brandstichting. Deze aangehouden personen probeerden een bijeenkomst te verstoren van anti-zwarte piet in de Beatrijsstraat.

Rond 19.30 uur kreeg de politie een melding dat er vernielingen werden gepleegd door een groep personen van een pand aan de Beatrijsstraat. Ter plaatse troffen agenten deze groep personen aan die op dat moment vernielingen aan het plegen waren en brand hadden gesticht. In het pand vond op dat moment een bijeenkomst plaats waarbij ongeveer 70 personen aanwezig waren. Uit onderzoek bleek dat er meerdere ramen van het pand en auto’s op de binnenplaats waren vernield. In de nabijheid van het pand zijn vijf mannen aangehouden in de leeftijd van tussen de 13-jaar en 37-jaar en woonachtig in Den Haag.
Onderzoek

De recherche is een uitgebreid onderzoek gestart. Dit onderzoek richt zich onder meer op het krijgen van het beeld wat er zich precies heeft afgespeeld en welke rol de aangehouden verdachten hierin hebben gehad. De aangehouden verdachten blijven vastzitten voor verhoor.
Update zaterdag 9 november

In het onderzoek naar de openlijke geweldpleging en de poging brandstichting, waren in totaal vijf verdachten aangehouden. Vandaag is er voortdurend onderzoek gedaan, zo zijn de verdachten uitgebreid gehoord, is er een buurtonderzoek gedaan en zijn getuigen gehoord. Drie verdachten zijn aan het einde van de dag heengezonden maar blijven wel verdachten in het onderzoek. Twee mannen van 25-jaar en 22-jaar zitten nog vast en zijn in verzekering gesteld. Het onderzoek gaat onverminderd door en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
Oproep getuigen

Het rechercheteam is nog wel op zoek naar getuigen. Bent u getuige geweest van dit incident of heeft u meer informatie? Neem dan contact op met de recherche van bureau Zuiderpark via 0800-6070. Liever anoniem uw tip doorgeven? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

politie.nl
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:36:06 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189868173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:11 schreef gniffie het volgende:
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
Ze houden alleen bijeenkomsten in hetzelfde gebouw.

Iets met als het klinkt als een eend ...
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:39:58 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189868226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Vind ik prima .... maar KOZP moet terug naar de bananenrepublieken waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Nederland dus.
pi_189868260
quote:
Vanuit diverse hoeken wordt met grote verontwaardiging op de gewelddadigheden gereageerd.

,,We hebben in Nederland een vrije debatcultuur en vrijheid van meningsuiting. Dat ga je niet proberen te beïnvloeden met geweld of gewelddadige acties”, meldt minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) in een reactie.

De gemeente Den Haag schaart zich achter die woorden. ,,Wij keuren geweld altijd af,’’ aldus een woordvoerder.

Dit was in feite gewoon een aanslag en poging doodslag’, aldus Cemil Yilmaz van Nida. De stad dient volgens Nida excuses te maken aan al die mensen die slachtoffer zijn geworden.

Als het aan Hanneke van der Werf, fractievoorzitter van D66, ligt komt de politiek inderdaad in actie. ,,Mensen op deze manier bedreigen, kan echt niet. Ik vraag me wel af: dit soort verzet, is dit representatief voor hoe de bevolking erover denkt?

De PvdA keurt eveneens het geweld van gisteravond af. ,,Wat er gebeurd is, veroordelen we ten zeerste. Geweld is nooit een oplossing. Deze aanval is te bizar voor woorden. We hopen dat de daders gepakt en veroordeeld worden”, briest fractievoorzitter Martijn Balster van de PvdA in Den Haag.

Ook Mikal Tseggai, raadslid van de PvdA, zegt geschokt te zijn door de bestorming van KOZP in de Beatrijsstraat. ,,We zijn de stad van Vrede en Recht. In Nederland geldt vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering. Dat geldt voor iedereen.

Daar is Arjen Kapteijns, fractievoorzitter van GroenLinks in Den Haag, het volkomen mee eens. Hij vindt de bestorming ‘stuitend‘. ,,Volstrekt onacceptabel,’’ zegt hij. ,,Volstrekt bizar. Een groep relschoppers meent het recht in eigen hand te mogen nemen en verstoort op afschuwelijke wijze een bijeenkomst van onschuldige mensen. Een groep mensen is in de achterhoede bezig om de volstrekt achterhaalde figuur ‘zwarte Piet’ te behouden.’’

GroenLinks wil snel in de raad praten over de spanningen die oplopen. ,,En wat we als gemeenteraad kunnen doen om dit soort incidenten te voorkomen.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)orden-voor~a988a0a0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189868282
Heel het land is geschokt en in paniek! Hoe kan dit nu gebeuren in dit vredelievende land Nederland. We moeten wat doen! Maatregelen, hoogste boom voor de daders, dit mag nooit meer gebeuren enz. enz. enz. :o :{ ;( :'( :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189868284
VVMU is dus niet altijd vanzelfsprekend.

Dit is terrorisme.
pi_189868320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die zwarte Amerikaanse soldaten wellicht wel.
Die namen daar ook alleen maar aanstoot aan vanwege 'hun eigen' blackface traditie waarmee het associaties opriep.

quote:
De moeilijkheid is dat Nederland in het verleden heeft gemeend "overzeesche" landen als de Antillen en Suriname tot Nederlands grondgebied te moeten verklaren. Dat betekent dat de mensen uit de Antillen en Suriname dus gewoon als Nederlander binnen Nederland kunnen verhuizen en gewoon landgenoten zijn en blijven. Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons. Dat hebben "we" zelf in het verleden zo geregeld.
Het is ook vrij ruimhartig geregeld. Voor mij is het geen discussie dat Surinamers en Antillianen er gewoon vanzelf bij horen, maar voor Simons is het niet 'ons land'. Voor haar is het van iedereen die wil komen en een kleurtje heeft. Het is niet alleen heulen met die Arabische en Barbarijse slavenhandelaars om samen tegen de 'witten' op te trekken, het gaat ook om een internationale strijd van zogenaamd Africans tegen de blanken die altijd en overal racistisch zijn en hun rijkdom volledig aan slavernij, roof, onderdrukking en racisme te danken hebben. En daarom mag elke neger zijn deel komen halen.

Bij KOPZ vertaalt zich dat dan in die Black Panther LARP-ers, de Engelstalige naam, ZP blackface noemen, het is helemaal op het buitenland gericht. Ze zijn niet bezig Nederlanders te overtuigen dat ZP moet veranderen, ze zijn zichzelf en het buitenland aan het overtuigen dat zelfs Nederland hartstikke racistisch is, waarbij de waarheid er niet toe doet. En dan komt zo'n Afriyie, notabene een Ashanti uit Ghana, niet een volk waar tegenover Nederland ook maar een enkele verplichting heeft maar ook een volk dat aanzienlijk langer en meer aan slavernij heeft gedaan dan de Nederlanders, vertellen dat het voelt alsof hij achter in de bus moet zitten. Er is geen dialoog, er wordt niet meegedacht over oplossingen voor het vermommen, helemaal zwart van de schoorsteen mag ook niet, ze doen alsof slaven pofbroeken en gouden oorringen droegen, ze zijn intimiderend en hebben dwarsverbanden met nog veel radicalere organisaties.

quote:
Tenminste: Ik vind het een positieve traditie dat alles bediscussieerbaar is. Voor zover ik weet heeft KOZP nooit geweld gepleegd. En ik vind het niet getuigen van "goed Nederlanderschap" wanneer men geweld tegen KOZP goedkeurt omdat KOZP een bepaalde mening vertolkt.
Ze verstoren intochten meer dan dat zou nou echt hun punt voor het voetlicht proberen te brengen, terwijl dat kinderfeestje aan de gang is. Als je een punt over de islam wil maken dan geldt aanzienlijk minder al als provocatie. Dan kun je er natuurlijk op wachten tot er een reactie komt, hoe fout dat ook is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:50:14 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189868332
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:44 schreef Travnik het volgende:
VVMU is dus niet altijd vanzelfsprekend.

Dit is terrorisme.
Er is geen wet die KOZP het recht ontzegt om daar te vergaderen of hun mening te uiten, dus de VVMU is niet geschonden.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:51:42 #106
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189868348
Het probleem van KOZP is natuurlijk dat ze niet voor rede vatbaar zijn , zwarte Piet moet en zal verdwijnen , ook al wil een meerderheid zwarte Piet behouden.
Maar ja geweld is natuurlijk nooit goed
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:52:24 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189868356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen wet die KOZP het recht ontzegdt om daar te vergaderen of hun mening te uiten, dus de VVMU is niet geschonden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189868374
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die namen daar ook alleen maar aanstoot aan vanwege 'hun eigen' blackface traditie waarmee het associaties opriep.
[..]

Het is ook vrij ruimhartig geregeld. Voor mij is het geen discussie dat Surinamers en Antillianen er gewoon vanzelf bij horen, maar voor Simons is het niet 'ons land'. Voor haar is het van iedereen die wil komen en een kleurtje heeft. Het is niet alleen heulen met die Arabische en Barbarijse slavenhandelaars om samen tegen de 'witten' op te trekken, het gaat ook om een internationale strijd van zogenaamd Africans tegen de blanken die altijd en overal racistisch zijn en hun rijkdom volledig aan slavernij, roof, onderdrukking en racisme te danken hebben. En daarom mag elke neger zijn deel komen halen.

Bij KOPZ vertaalt zich dat dan in die Black Panther LARP-ers, de Engelstalige naam, ZP blackface noemen, het is helemaal op het buitenland gericht. Ze zijn niet bezig Nederlanders te overtuigen dat ZP moet veranderen, ze zijn zichzelf en het buitenland aan het overtuigen dat zelfs Nederland hartstikke racistisch is, waarbij de waarheid er niet toe doet. En dan komt zo'n Afriyie, notabene een Ashanti uit Ghana, niet een volk waar tegenover Nederland ook maar een enkele verplichting heeft maar ook een volk dat aanzienlijk langer en meer aan slavernij heeft gedaan dan de Nederlanders, vertellen dat het voelt alsof hij achter in de bus moet zitten. Er is geen dialoog, er wordt niet meegedacht over oplossingen voor het vermommen, helemaal zwart van de schoorsteen mag ook niet, ze doen alsof slaven pofbroeken en gouden oorringen droegen, ze zijn intimiderend en hebben dwarsverbanden met nog veel radicalere organisaties.
[..]

Ze verstoren intochten meer dan dat zou nou echt hun punt voor het voetlicht proberen te brengen, terwijl dat kinderfeestje aan de gang is. Als je een punt over de islam wil maken dan geldt aanzienlijk minder al als provocatie. Dan kun je er natuurlijk op wachten tot er een reactie komt, hoe fout dat ook is.
KOZP heeft ook vaak genoeg geweld gebruikt. Er zijn genoeg filmpjes waarin het dankzij leden van KOZP onrustig wordt en die Black Panthers op een cm van een ouder zijn gezicht gaat lopen schreeuwen en duwen. Afriyie is veroordeeld voor geweld tegen agenten en vorig jaar heeft KOZP bij hun demonstratie geweld gebruikt tegen agenten en omstanders.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189868397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland dus.
quote:
De voorman van KOZP is de in Amsterdam werkzame dichter Jerry Afriyie. Afriyie, geboren in 1981 in Bechem in Ghana, kwam toen hij 11 jaar was naar Nederland. Als kind hield hij naar eigen zeggen enorm van sinterklaas en de intochten.
Niet dat ik vind dat ie terug moet, hoor.
Maar dat uit de hand gelopen kunstprojectje van Afriyie en Gario begint een beetje teveel te polariseren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189868405
Het volk heeft genoeg gehad en pikt het niet meer om steeds meer van eigen cultuur en identiteit in te leveren. Belachelijk dat deze mensen worden weggezet als extreemrechts.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189868414
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

KOZP heeft ook vaak genoeg geweld gebruikt. Er zijn genoeg filmpjes waarin het dankzij leden van KOZP onrustig wordt en die Black Panthers op een cm van een ouder zijn gezicht gaat lopen schreeuwen en duwen. Afriyie is veroordeeld voor geweld tegen agenten en vorig jaar heeft KOZP bij hun demonstratie geweld gebruikt tegen agenten en omstanders.
Ik vond die veroordeling van Afriyie nogal belachelijk eigenlijk. Hij werd onrechtmatig aangehouden, waardoor hij zich rechtmatig mocht verzetten. Maar omdat een agent assistentie verleende wat wel rechtmatig was, was het geweld tegen die agent wel strafbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189868441
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen wet die KOZP het recht ontzegd om daar te vergaderen of hun mening te uiten, dus de VVMU is niet geschonden.
De antipieten worden tijdens een vreedzame bijeenkomst aangevallen met zwaar geschut.
Ik kan het mij goed voorstellen dat dit traumatisch is.
Dus de VVMO wordt wel geschonden als mensen bang zijn om hun mening te verkondigen.

Zwaar vuurwerk inzetten is poging tot moord.
pi_189868567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaat dit over Pegida?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189868627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
Het volk heeft genoeg gehad en pikt het niet meer om steeds meer van eigen cultuur en identiteit in te leveren. Belachelijk dat deze mensen worden weggezet als extreemrechts.
Ha, daar is de woordvoerder van het Volk.

En ik vermoed dat je bedoelt dat het Volk er genoeg van heeft? Het is toch opvallend dat woordvoerders van het Volk vaak weinig gevoel hebben voor hun moerstaal. Alsof ze hun eigen cultuur niet al te serieus nemen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189868640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gaat dit over Pegida?
Om degene die de vergadering verstoord hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:15:47 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189868684
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:55 schreef OllieA het volgende:

Niet dat ik vind dat ie terug moet, hoor.
Maar dat uit de hand gelopen kunstprojectje van Afriyie en Gario begint een beetje teveel te polariseren.
Kijk je wel een beetje uit? Voor je het weet ben je een alt-right gootsteenputfascist he.
pi_189868775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Vanuit diverse hoeken wordt met grote verontwaardiging op de gewelddadigheden gereageerd.

,,We hebben in Nederland een vrije debatcultuur en vrijheid van meningsuiting. Dat ga je niet proberen te beïnvloeden met geweld of gewelddadige acties”, meldt minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) in een reactie.

De gemeente Den Haag schaart zich achter die woorden. ,,Wij keuren geweld altijd af,’’ aldus een woordvoerder.

>
OP
Geweld is soms een noodzaak zo wordt hier gepleit

.
[..]

Niet één natiestaat of cultuur heeft zichzelf de afgelopen millennia in stand kunnen houden door af te zien van geweld als het werd aangevallen. Ook dit land niet. Geweld is bij tijd en wijle noodzakelijk. Hippies met gebroken geweertjes hebben geen bestaansrecht.

Bovenal moeten we niet vergeten dat KOZP begonnen is met geweld en het vijandige regime die terroristen daarbij geen strobreed in de weg legde.

[..]

KOZP is niet vreedzaam

Verontrustend is die andere heldin van een aantal KOZP-ers, Assata Shakur.

Assata Shakur schoot in 1973 een Amerikaanse politieagent dood, ontsnapte in 1979 uit de gevangenis en vluchtte naar Cuba en de VS. heeft een beloning van 1 miljoen op haar hoofd gezet. Dat zijn de helden van dit grauw, dat hier ons land komt verzieken, en oorlog voert tegen onze cultuur.

En een aantal KOZP-ers hebben onverholen met geweld gedreigd:

Mitchell Esajas van Stop Blackface zei tegen Nieuws en Co op NPO Radio 1 dat vreedzame demonstraties tot op heden niets hebben opgeleverd. “We hebben heel lang vreedzaam gedemonstreerd, maar er verandert weinig tot niets. We zullen onze actie en interventies moeten aanpassen.”

Dat is een dreiging met geweld.

En Michael van Zeijl werd eerder voor de Sinterklaasintocht preventief vastgezet.

Aanleiding was een Facebookpost kort voor de intocht van Sinterklaas in Dokkum. ‘We moeten een prijs op het hoofd van Sinterklaas zetten. Dubbele prijs als het tijdens de nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Maw zonder twijfel morsdood. Zo kan de NPO geen onzinverhaaltje ophangen met een nieuwe Sinterklaas en zijn we voorgoed van dat feest af.’

Die zelfde van Zeijl heeft zijn hond vernoemd naar Assata Shakur, die ook een heldin is van deeltijdraadslid voor BIJ1, en wandelende genderneuroot, Manju Reijmer.

Dat deze kwestie tot geweld leidt was volkomen voorspelbaar en was kennelijk het doel van dit regime door dit op de spits te drijven. Het was net zo voorspelbaar als dat het te voorkomen was. Door simpelweg de wens van de ruime meerderheid van de bevolking te honoreren, maar kennelijk zit dit regime er niet voor ons.

De overheid heeft jarenlang het geweld van Antifa en allerlei linkse knokploegen getolereerd, gelegitimeerd en actief aangemoedigd. Iedereen die verbaasd is dat er op een dag een tegenreactie komt, heeft het niet begrepen.

De Europese volkeren zijn het zat.

>
https://fenixx.news/2019/(...)et-geweld-verstoord/

--------

Mitchell Esajas van KOZP zei gisteren dat het om zeker veertig belagers ging. Zij wisten niet binnen te komen, omdat de deuren meteen werden gebarricadeerd. Vervolgens werd de politie gebeld. In het pand waren ongeveer zeventig mensen aanwezig.

Sponsors
Het is Den Haag al enige weken onrustig rondom de Sinterklaasintocht. Daarin lopen nog Zwarte Pieten mee en KOZP heeft ondernemers die de intocht willen sponsoren een e-mail gestuurd waarin wordt aangekondigd dat de actiegroep "speciaal aandacht zal schenken" aan hen tijdens de demonstratie bij de intocht.

Daarop hebben enkele sponsors zich teruggetrokken, wat onder meer betekent dat er bij de intocht geen snoep wordt uitgedeeld. Hart voor Den Haag/Groep de Mos noemde de mail "onverantwoorde intimidatie".

>
NWS / Ruiten ingegooid bij bijeenkomst KOZP

Hetzelfde zei De Boer : Persoonlijke aanpak geven.
Die worden nu door het OM voor de rechter gesleept wegens doodsbedreigingen.
Klasse-justitie ?

https://www.ad.nl/binnenl(...)renprotest~ae69a474/

------------

Assata Shakur

shift-knop defekt
pi_189868844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kijk je wel een beetje uit? Voor je het weet ben je een alt-right gootsteenputfascist he.
Tja, het begint Kafkaëske trekjes te krijgen. Dat ik morgen wakker word als een pissebed op zoek naar het gootsteenputje. En wanneer ik dan ben gearriveerd breng ik met al mijn pootjes de Hitlergroet. Successievelijk, welteverstaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189868964
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:21 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Geweld is soms een noodzaak zo wordt hier gepleit

.
[..]

Niet één natiestaat of cultuur heeft zichzelf de afgelopen millennia in stand kunnen houden door af te zien van geweld als het werd aangevallen. Ook dit land niet. Geweld is bij tijd en wijle noodzakelijk. Hippies met gebroken geweertjes hebben geen bestaansrecht.

Bovenal moeten we niet vergeten dat KOZP begonnen is met geweld en het vijandige regime die terroristen daarbij geen strobreed in de weg legde.

[..]

KOZP is niet vreedzaam

Verontrustend is die andere heldin van een aantal KOZP-ers, Assata Shakur.

Assata Shakur schoot in 1973 een Amerikaanse politieagent dood, ontsnapte in 1979 uit de gevangenis en vluchtte naar Cuba en de VS. heeft een beloning van 1 miljoen op haar hoofd gezet. Dat zijn de helden van dit grauw, dat hier ons land komt verzieken, en oorlog voert tegen onze cultuur.

En een aantal KOZP-ers hebben onverholen met geweld gedreigd:

Mitchell Esajas van Stop Blackface zei tegen Nieuws en Co op NPO Radio 1 dat vreedzame demonstraties tot op heden niets hebben opgeleverd. “We hebben heel lang vreedzaam gedemonstreerd, maar er verandert weinig tot niets. We zullen onze actie en interventies moeten aanpassen.”

Dat is een dreiging met geweld.

En Michael van Zeijl werd eerder voor de Sinterklaasintocht preventief vastgezet.

Aanleiding was een Facebookpost kort voor de intocht van Sinterklaas in Dokkum. ‘We moeten een prijs op het hoofd van Sinterklaas zetten. Dubbele prijs als het tijdens de nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Maw zonder twijfel morsdood. Zo kan de NPO geen onzinverhaaltje ophangen met een nieuwe Sinterklaas en zijn we voorgoed van dat feest af.’

Die zelfde van Zeijl heeft zijn hond vernoemd naar Assata Shakur, die ook een heldin is van deeltijdraadslid voor BIJ1, en wandelende genderneuroot, Manju Reijmer.

Dat deze kwestie tot geweld leidt was volkomen voorspelbaar en was kennelijk het doel van dit regime door dit op de spits te drijven. Het was net zo voorspelbaar als dat het te voorkomen was. Door simpelweg de wens van de ruime meerderheid van de bevolking te honoreren, maar kennelijk zit dit regime er niet voor ons.

De overheid heeft jarenlang het geweld van Antifa en allerlei linkse knokploegen getolereerd, gelegitimeerd en actief aangemoedigd. Iedereen die verbaasd is dat er op een dag een tegenreactie komt, heeft het niet begrepen.

De Europese volkeren zijn het zat.

>
https://fenixx.news/2019/(...)et-geweld-verstoord/

--------

Mitchell Esajas van KOZP zei gisteren dat het om zeker veertig belagers ging. Zij wisten niet binnen te komen, omdat de deuren meteen werden gebarricadeerd. Vervolgens werd de politie gebeld. In het pand waren ongeveer zeventig mensen aanwezig.

Sponsors
Het is Den Haag al enige weken onrustig rondom de Sinterklaasintocht. Daarin lopen nog Zwarte Pieten mee en KOZP heeft ondernemers die de intocht willen sponsoren een e-mail gestuurd waarin wordt aangekondigd dat de actiegroep "speciaal aandacht zal schenken" aan hen tijdens de demonstratie bij de intocht.

Daarop hebben enkele sponsors zich teruggetrokken, wat onder meer betekent dat er bij de intocht geen snoep wordt uitgedeeld. Hart voor Den Haag/Groep de Mos noemde de mail "onverantwoorde intimidatie".

>
NWS / Ruiten ingegooid bij bijeenkomst KOZP

Hetzelfde zei De Boer : Persoonlijke aanpak geven.
Die worden nu door het OM voor de rechter gesleept wegens doodsbedreigingen.
Klasse-justitie ?

https://www.ad.nl/binnenl(...)renprotest~ae69a474/

------------

Assata Shakur

[ afbeelding ]
Ha, de woordvoerder van de Europese Volkeren is er ook. Gezellig!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 9 november 2019 @ 19:32:20 #120
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189868984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kijk je wel een beetje uit? Voor je het weet ben je een alt-right gootsteenputfascist he.
“Hurrr durrr” Ringo komt er zo weer aan :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189868985
Medelanders die de Nederlandse cultuur, notabene een kinderfeestje, proberen kapot te maken hebben de keuze om het land te verlaten (i.e. opzouten). In plaats daarvan kiezen ze om de confrontatie aan te gaan, dat weerstand oproept. Krankzinnig dat eigen volk vervolgens de zwarte piet krijgt toegespeeld, omdat men opkomt voor de Nederlandse cultuur. De lafaards van het partijkartel gaan daar dan nog in mee ook. Nederland is echt een puinhoop aan het worden.
pi_189869001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:21 schreef TomLuny het volgende:
Mitchell Esajas van KOZP zei gisteren dat het om zeker veertig belagers ging. Zij wisten niet binnen te komen, omdat de deuren meteen werden gebarricadeerd. Vervolgens werd de politie gebeld. In het pand waren ongeveer zeventig mensen aanwezig.
Jerry had het eerder over 60, ook 50 heb ik al ergens gelezen.

Ik verwacht dat die getallen bij lange na niet gehaald gaan worden, maar ok, het zijn er wel meer dan 10.
quote:
Volgens de politie waren er meer dan tien mensen bij de verstoring. "Dat betekent dus dat er nog een aantal buiten lopen", zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/23(...)out-zwarte-piet.html

Uiteraard nog steeds 'meer dan 10' teveel!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189869097
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:31 schreef OllieA het volgende:

Ha, de woordvoerder van de Europese Volkeren is er ook. Gezellig!
Je bedoelt fenixx ?
Want uit die hele post is enkel deze tekst van mijzelf afkomstig :

Geweld is soms een noodzaak zo wordt hier gepleit

en deze :

Hetzelfde zei De Boer : Persoonlijke aanpak geven.
Die worden nu door het OM voor de rechter gesleept wegens doodsbedreigingen.
Klasse-justitie ?


Ik voeg er nog wat aan toe nu ik toch hier ben :

NWS / Het failliet van de Staat der Nederlanden

en deze :

Mag wel duidelijk zijn wat weer de agenda van het intersectionale linkse blok is.
Van Sinterklaas en Zwarte Piet -behouders een stel nazies ervan te maken teneinde nog verder dit land te laten verscheuren.

Denk-fractievoorzitter Kuzu spreekt van "onder het mom van een kinderfeestje je racistische gal spugen".

Klaver van GroenLinks zegt dat het gaat om "een regelrechte aanval op wie wij als land zijn". "Een pand bestormen met vuurwerk, mensen intimideren, is niet het verdedigen van een Nederlandse traditie", schrijft hij op Twitter. "Stop de haat. Stop het racisme."


>
https://nos.nl/artikel/23(...)out-zwarte-piet.html


Magic word : Racism !
Invented by Leon Trotski

[ Bericht 6% gewijzigd door TomLuny op 09-11-2019 19:45:28 ]
shift-knop defekt
pi_189869384
Het journaal opent ermee :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:08:33 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189869705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het journaal opent ermee :')
Al een wonder dat ze meldden dat de vergadering in een gekraakt pand plaats vond.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:11:59 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189869748
quote:
Klaver van GroenLinks zegt dat het gaat om "een regelrechte aanval op wie wij als land zijn". "Een pand bestormen met vuurwerk, mensen intimideren, is niet het verdedigen van een Nederlandse traditie", schrijft hij op Twitter. "Stop de haat. Stop het racisme."
Zodra Klaver ook zo reageert bij (A)FA en andere aggressieve protestclubjes wordt hij enigszins geloofwaardig. Vooralsnog; selectieve verontwaardiging.

Maar ja, dat is politici niet vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 09-11-2019 20:18:01 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:20:48 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189869902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:58 schreef Travnik het volgende:

[..]

De antipieten worden tijdens een vreedzame bijeenkomst aangevallen met zwaar geschut.
Ik kan het mij goed voorstellen dat dit traumatisch is.
Dus de VVMO wordt wel geschonden als mensen bang zijn om hun mening te verkondigen.

Zwaar vuurwerk inzetten is poging tot moord.
Dude, check even wat de vvmu preciee inhoudt. Hint: het is achteraf mogelijk dat wat je zegt strafbaar is, zie "minder, minder" van Wilders. Of geldt voor rechts een andere wet?
pi_189869976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het journaal opent ermee :')
Wie kijkt dat nog? Je oma? :')
pi_189870058
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Zodra Klaver ook zo reageert bij (A)FA en andere aggressieve protestclubjes wordt hij enigszins geloofwaardig. Vooralsnog; selectieve verontwaardiging.

Maar ja, dat is politici niet vreemd.
Inderdaad. Bij zijn antifa vriendjes is Klaver altijd verdacht stil.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:32:21 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189870063
Klaver, Jetten en dat soort buikspreekpoppen zijn sowieso niet serieus te nemen
pi_189870120
Is trouwens al bekend uit welke Den Haag hoek de anti-Kozp terroristen komen ?

shift-knop defekt
pi_189870178
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:26 schreef crocidoliet het volgende:

[..]

Wie kijkt dat nog? Je oma? :')
Het 8 uur journaal is het best bekeken dagelijkse programma.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189870240
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vaak wel, behalve nee: eigenlijk nooit. Aan daadwerkelijk fascistische organisaties durven ze zich helemaal niet met geweld te wagen. Wel richten ze zich op alledaagse conservatieve studenten die voor vrijheid van meningsuiting protesteren.
hieruit concludeer ik dan weer, dat je weinig begrip hebt van wat antifa allemaal doet.
pi_189870274
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Anti moslim/ islam is ook geen punt dus?
alle fascistische uitingen. welk geloof of ideologie erachter zit, maakt niet uit.

maar zomaar anti moslim zijn, lijkt meer op bijv. anti joods zijn dan op fascisme bestrijden..
pi_189870297
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hieruit concludeer ik dan weer, dat je weinig begrip hebt van wat antifa allemaal doet.
Drugs gebruiken en bier drinken, in kraakpanden!
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:47:10 #136
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189870309
Zwate Piet blijft racisme.
pi_189870319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hieruit concludeer ik dan weer, dat je weinig begrip hebt van wat antifa allemaal doet.
Antifa gespot.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:48:44 #138
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189870349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:47 schreef dagobertE6 het volgende:
Zwate Piet blijft racisme.
Hoezo dan , je eigen zwart schminken is racisme tegenwoordig ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_189870397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:48 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Hoezo dan , je eigen zwart schminken is racisme tegenwoordig ?
Nee joh.
Vakman pur sang
  zaterdag 9 november 2019 @ 20:51:23 #140
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189870411
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee joh.
Volgens Dagobert wel . blijkbaar
Ik ben inmiddels overleden
pi_189870437


zou verboden moeten worden
shift-knop defekt
pi_189870613
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:48 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Hoezo dan , je eigen zwart schminken is racisme tegenwoordig ?
Wat doen ze nu met zwarte, bruine medemensen die zwarte piet willen spelen?

(Serieuze vraag)

Ik kan me een zwarte / bruine vrouw herinneren die verboden werd nog langer voor piet te spelen.

Twee jaar terug geloof ik.

Bizar.
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:05:48 #143
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189870666
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:03 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat doen ze nu met zwarte, bruine medemensen die zwarte piet willen spelen?

(Serieuze vraag)

Ik kan me een zwarte / bruine vrouw herinneren die verboden werd nog langer voor piet te spelen.

Twee jaar terug geloof ik.

Bizar.
Ik heb wat Surinaamse vrienden en een Ghanees , ze zijn allemaal pro piet en zien er niks racistisch in.

Het is ook maar een kleine groep die vooral uit blanken witten bestaan en een paar deugBNers
Ik ben inmiddels overleden
pi_189870671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:03 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat doen ze nu met zwarte, bruine medemensen die zwarte piet willen spelen?

(Serieuze vraag)

Ik kan me een zwarte / bruine vrouw herinneren die verboden werd nog langer voor piet te spelen.

Twee jaar terug geloof ik.

Bizar.
Die geven ze krijtvegen




niemand hoor ik trouwens klagen dat alle circus clowns wit geverfd zijn
valt niet op
shift-knop defekt
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:08:01 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189870710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:36 schreef TomLuny het volgende:
Is trouwens al bekend uit welke Den Haag hoek de anti-Kozp terroristen komen ?

[ afbeelding ]
Groningen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:08:56 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189870723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:03 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat doen ze nu met zwarte, bruine medemensen die zwarte piet willen spelen?

(Serieuze vraag)

Ik kan me een zwarte / bruine vrouw herinneren die verboden werd nog langer voor piet te spelen.

Twee jaar terug geloof ik.

Bizar.
https://www.metronieuws.n(...)etveegpiet-te-spelen
pi_189870731
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Groningen.
NEP


.
De vijf die gisteravond zijn aangehouden zijn tussen de 13 en 37 jaar oud en komen uit Den Haag. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting. Eerder werd gezegd dat een verdachte uit Den Andel in Groningen kwam, maar dat klopt niet.

https://nos.nl/artikel/23(...)out-zwarte-piet.html


trouwens ... groningen is inmiddels ook al ruim verrijkt
zegt niets
shift-knop defekt
pi_189870968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:05 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik heb wat Surinaamse vrienden en een Ghanees , ze zijn allemaal pro piet en zien er niks racistisch in.

Het is ook maar een kleine groep die vooral uit blanken witten bestaan en een paar deugBNers


Dat is ook mijn ervaring.

O.a. een collega van me is getrouwd met een echt zwarte Afrikaanse vrouw.

Altijd Sinterklaas met Zwarte Piet gevierd met hun (nu volwassen) kinderen.

En bij de intochten van Sinterklaas in Den Haag, waar altijd (hele mooie) Zwarte Pieten meeliepen stonden ook altijd vele bruine en zwarte bewoners mee te juichen en te zwaaien.

Was altijd heel gezellig, nooit een probleem.

Laat ik wel duidelijk zijn : racisme en discriminatie bestaan wel degelijk en zo ook bij elk mens, van elke kleur in elke cultuur.

En dat zal eeuwig zo blijven, het is een lelijk fenomeen maar het gaat nooit weg, dat ontkennen is zinloos.

Maar hierin slaat het kleine groepje echt totaal in door.

En tja, dan krijg je het fenomeen : randdebiel reageert op randdebiel.

Dat zullen we nu vaker gaan meemaken.

Dit (kinder) feest moet en zal kapot en daar gaan beide kampen snel voor zorgen.

Zonde en jammer.
pi_189871018
quote:
Juist ja, alweer 3 jaar geleden.

Absurd.
pi_189871062
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:03 schreef DrMabuse het volgende:

Wat doen ze nu met zwarte, bruine medemensen die zwarte piet willen spelen?

(Serieuze vraag)

Ik kan me een zwarte / bruine vrouw herinneren die verboden werd nog langer voor piet te spelen.

Twee jaar terug geloof ik.

Bizar.
Serieus antwoord.
Die mogen geen ZP spelen, nu niet en nooit niet want dat zijn dan Uncle Tom zwart van buiten wit van binnen Bounties.
Want wie zwart is moet meedoen aan de totalitaire linkse policor kruistocht tegen wat zij racisme noemen.
Zo niet, dan worden zij rap en zonder genade eruit gemieterd.

Welkom in de cultureel marxistische revolutie.
Is pas 90 bezig hoor, toch blijft het goed gecamoufleerd onzichtbaar voor vele ogen blijkbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door TomLuny op 09-11-2019 21:44:53 ]
shift-knop defekt
pi_189871559
jaja, zielig hoor, dat je je racistische feestje niet meer kan vieren zonder dat mensen het aanstootgevend vinden..
pi_189871658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:49 schreef pokkerdepok het volgende:
jaja, zielig hoor, dat je je racistische feestje niet meer kan vieren zonder dat mensen het aanstootgevend vinden..
ik neem aan dat je het tegen mij hebt, zit pagina tussen

je bevestigt enkel mijn vorige post - wie SK&ZP wil behouden wordt tot nazi gebombardeerd.
en nazies moeten en mogen dood, dat weet iedereen.
dus scheurt dit land
hetgeen nou net de opzet was
gefeliciteerd
shift-knop defekt
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:59:44 #153
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189871738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:49 schreef pokkerdepok het volgende:
jaja, zielig hoor, dat je je racistische feestje niet meer kan vieren zonder dat mensen het aanstootgevend vinden..
Je kan er ook voor kiezen niet als gast op mijn feestje te komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:01:01 #154
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189871757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 20:47 schreef dagobertE6 het volgende:
Zwate Piet blijft racisme.
En jij blijft een uitkering trekken, mooi in balans.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189871978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:54 schreef TomLuny het volgende:

[..]

ik neem aan dat je het tegen mij hebt, zit pagina tussen

je bevestigt enkel mijn vorige post - wie SK&ZP wil behouden wordt tot nazi gebombardeerd.
en nazies moeten en mogen dood, dat weet iedereen.
dus scheurt dit land
hetgeen nou net de opzet was
gefeliciteerd
wat een aannames... ZP is gewoon een raar racistisch fuguur. dat hebben we zelf gedaan, weg van wat ie daarvoor ooit was. nu is het tijd om verder te gaan.
pi_189871988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan er ook voor kiezen niet als gast op mijn feestje te komen.
jij bent gewoon welkom hoor, op een leuk kinderfeest zonder racistische elementen.
pi_189872108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:13 schreef pokkerdepok het volgende:

wat een aannames... ZP is gewoon een raar racistisch fuguur. dat hebben we zelf gedaan, weg van wat ie daarvoor ooit was. nu is het tijd om verder te gaan.
want verandering is altijd goed

shift-knop defekt
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:22:59 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_189872186
Heerlijke actie. Meer van dit!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_189872296
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:19 schreef TomLuny het volgende:

[..]

want verandering is altijd goed

[ afbeelding ]
hier wel.
pi_189872323
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat een aannames... ZP is gewoon een raar racistisch fuguur. dat hebben we zelf gedaan, weg van wat ie daarvoor ooit was. nu is het tijd om verder te gaan.
het is maar wat je er in wilt zien, _O-


quote:
Kick Out Zwarte Piet veroordeelt 'terreurdaad', twee verdachten nog vast
lololol, de pro zwarte pieten de zwarte piet toespelen, wat een komedianten _O-

kansloze 'terreurgroep' weer.

overigens prima als je ergens tegen wilt zijn, maar niet over de rug van onschuldige kinderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 09-11-2019 22:41:01 ]
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:43:24 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189872488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:19 schreef TomLuny het volgende:

[..]

want verandering is altijd goed

[ afbeelding ]
Prima president.
pi_189872563
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:29 schreef pokkerdepok het volgende:

hier wel.
.. and those who do not play by the rules will find themselves quickly and viciously ostracised, regardless of who they are and how many oppression boxes they tick.

The entire filosophy and purpose of the left is mindless destruction.

It will always have a target and will turn on it's own without notice to satisfy its destructive purpose.

Its main target of course is the destruction of the West.

Everything must always change, even when it is without reason or logic.

Because it is by constant change and shifting of boundaries that the left destabilizes societies.

vanaf minuut 5


Mij maakt het allemaal geen pepernoot uit trouwens want ik heb geen schoorsteen meer.
De aanname dat het hele kinderfeestje wel racistisch moet zijn omdat er een zwarte clown rondloopt staat mij echter niet aan en er zit, minstens deels, een dubbele agenda achter om dat af te breken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 09-11-2019 22:56:00 ]
shift-knop defekt
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:48:30 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189872585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat een aannames... ZP is gewoon een raar racistisch fuguur. dat hebben we zelf gedaan, weg van wat ie daarvoor ooit was. nu is het tijd om verder te gaan.
Niet is maar je vindt.
pi_189872594
Tereurdaad :D

Normale mensen die ZP liefhebben, zien al 5 jaar alleen maar terroristengedrag van dat stel parasieten..

Overdrijven kunnen ze dus ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189872764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:48 schreef Red_85 het volgende:
Tereurdaad :D

Normale mensen die ZP liefhebben, zien al 5 jaar alleen maar terroristengedrag van dat stel parasieten..

Overdrijven kunnen ze dus ook.
Eerst waren we mensen die een feest vierden met een racistisch karakter. Daarna werden we zelf racisten die een racistisch feest vierden. En vanaf dit jaar zijn we ook nazi's.

Dehumaniseer je tegenstander.

Duidelijk een glijdende schaal en een opmaat richting verantwoord gebruik van geweld volgens de opvattingen van extreem links.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189872795
Gerard1945X twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 22:02:06 De Surinaamse trendwatcher Adjiedj Bakas noemt de Anti-Zwarte Piet activisten werkloze idioten en Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk - die KOZP een podium geeft - de Goebbels en Riefenstahl van deze tijd. 🤣 https://t.co/7rsdchynRp reageer retweet
pi_189872846
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:57 schreef Montagui het volgende:
Eerst waren we mensen die een feest vierden met een racistisch karakter. Daarna werden we zelf racisten die een racistisch feest vierden. En vanaf dit jaar zijn we ook nazi's.

Duidelijk een glijdende schaal en een opmaat richting verantwoord gebruik van geweld volgens de opvattingen van extreem links.

Dehumaniseer je tegenstander.
Je zag het die gluiperd @speknek ook doen in het vorige deel met de uitspraak: ''Door deze actie kunnen we niet meer doen alsof Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. '' :r
Je hebt een kinderfeest, je lokt (de ergste) mensen uit de tent en vervolgens grijp je hunner handelen aan om het feest met die ergste daden/mensen te associëren. Het is een propagandastrategie van de goorste soort. Ik ben blij dat ik intelligent genoeg ben om die vuiligheid te doorprikken maar ik kan me goed voorstellen dat we na decennia met dit soort 'wetenschappers' in een clownesque-communistische wereld terecht gekomen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2019 23:05:35 ]
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:32:02 #168
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189873396
Sowieso belachelijk dat dit geweld genoemd wordt. Een paar gesneuvelde ruiten valt onder vandalisme.
Om met de woorden van Femke te spreken, wat geklier met stenen en vuurwerk
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:34:29 #169
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189873445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je zag het die gluiperd @:speknek ook doen in het vorige deel met de uitspraak: ''Door deze actie kunnen we niet meer doen alsof Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. '' :r
Je hebt een kinderfeest, je lokt (de ergste) mensen uit de tent en vervolgens grijp je hunner handelen aan om het feest met die ergste daden/mensen te associëren. Het is een propagandastrategie van de goorste soort. Ik ben blij dat ik intelligent genoeg ben om die vuiligheid te doorprikken maar ik kan me goed voorstellen dat we na decennia met dit soort 'wetenschappers' in een clownesque-communistische wereld terecht gekomen zijn.
Dit wordt steeds in bredere zin toegepast bij zo’n beetje alle grote onderwerpen die op de linkse agenda staan.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189873501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:32 schreef the-eye het volgende:
Sowieso belachelijk dat dit geweld genoemd wordt. Een paar gesneuvelde ruiten valt onder vandalisme.
Om met de woorden van Femke te spreken, wat geklier met stenen en vuurwerk
De aanklacht is poging tot brandstichting.
Dat deden een aantal kaalkoppies in Enschede ook en die kregen vier jaar cel wegens terreur.
shift-knop defekt
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 23:43:57 #171
236264 crew  capricia
pi_189873589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:37 schreef TomLuny het volgende:

[..]

De aanklacht is poging tot brandstichting.
Dat deden een aantal kaalkoppies in Enschede ook en die kregen vier jaar cel wegens terreur.
Idd.
En als zelfs DDS en GS duidelijk maakt dat dit de toekomst van ZP geen goed doet, dan weet je genoeg.
Definitely not CIA
pi_189873662
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:43 schreef capricia het volgende:

Idd.
En als zelfs DDS en GS duidelijk maakt dat dit de toekomst van ZP geen goed doet, dan weet je genoeg.
Gaat steeds zo
In plaats van links en islamitisch geweld duidelijk een voorsprong te laten nemen zodat het voor iedereen niet meer te ontkennen valt wie de grootste schurken zijn , zijn er altijd een paar idioten die de rechtse zaak gaan lopen verknallen door terug te gaan schieten.
En die krijgen dan ook nog eens 20x zoveel krantekoppen.
Dus tel uit je winst.

Overigens heb ik journaal niet gekeken , is het Voorpost ?
shift-knop defekt
pi_189873676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:01 schreef LelijKnap het volgende:

' in een clownesque-communistische wereld terecht gekomen zijn.
Je bent blijven steken in de koude oorlog
pi_189873721
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eerst waren we mensen die een feest vierden met een racistisch karakter. Daarna werden we zelf racisten die een racistisch feest vierden. En vanaf dit jaar zijn we ook nazi's.

Dehumaniseer je tegenstander.

Duidelijk een glijdende schaal en een opmaat richting verantwoord gebruik van geweld volgens de opvattingen van extreem links.
Nee hoor... jij bent geen nazi, wel naar extreemrechts neigend inclusief slachtofferrol en je vijanden framen
pi_189873957
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd.
En als zelfs DDS en GS duidelijk maakt dat dit de toekomst van ZP geen goed doet, dan weet je genoeg.
De 'bonnetjes' met de waarheid achter de Zwarte Piet hetze ligt al deels op straat. Omdat hun doel niet snel genoeg gerealiseerd wordt is KOZP de wanhoop nabij. De druk neemt toe, en dan gaan ze fouten maken. En dan krijg je zo'n verkapte dreigbrief en de nazi tweet, met een gevolg wat je had kunnen voorzien. En misschien ook wel op geanticipeerd is getuige de snelle barricades en het rap ter plaatse zijn van de politie. De situatie in Den Haag lijkt nu in hun voordeel uit te pakken, maar er is nog steeds grote ergernis dat de politiek zich niet wil uitspreken (op politieke KOZP sympathisanten na). Blijkbaar wil het er bij hen niet in dat Zwarte Piet simpelweg niet verboden kan worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor... jij bent geen nazi, wel naar extreemrechts neigend inclusief slachtofferrol en je vijanden framen
Jippie, ik ben geen nazi. Hoe precies frame ik mijn 'vijanden'?

Ik vind pro Pieten framen als racisten en nazi's nou ook niet bepaald kies.

(Offtopic)Oh ja, neigend naar extreem rechts? Ik ben niks. Op bepaalde gebieden ben ik zelfs kneiterlinks.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874178
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat is ook mijn ervaring.

O.a. een collega van me is getrouwd met een echt zwarte Afrikaanse vrouw.

Altijd Sinterklaas met Zwarte Piet gevierd met hun (nu volwassen) kinderen.

En bij de intochten van Sinterklaas in Den Haag, waar altijd (hele mooie) Zwarte Pieten meeliepen stonden ook altijd vele bruine en zwarte bewoners mee te juichen en te zwaaien.

Was altijd heel gezellig, nooit een probleem.

Laat ik wel duidelijk zijn : racisme en discriminatie bestaan wel degelijk en zo ook bij elk mens, van elke kleur in elke cultuur.

En dat zal eeuwig zo blijven, het is een lelijk fenomeen maar het gaat nooit weg, dat ontkennen is zinloos.

Maar hierin slaat het kleine groepje echt totaal in door.

En tja, dan krijg je het fenomeen : randdebiel reageert op randdebiel.

Dat zullen we nu vaker gaan meemaken.

Dit (kinder) feest moet en zal kapot en daar gaan beide kampen snel voor zorgen.

Zonde en jammer.
Nou ja zo leuk is Sinterklaas ook niet😬.
We redden ons wel zonder dit feest.

Maar ik weiger wel rekening te houden met welk geloofsfeest ook.
Vakman pur sang
pi_189874412
Pro Pieten zijn zeker geen nazi's. De strategie die de meeste mensen die anti zwarte Piet zijn toepassen is hun stem laten horen. Daar wordt geen geweld gebruikt.

Door enkele pro Pieten is dat wel gedaan, natuurlijk zijn dit uitzonderingen.
Als samenleving zouden we geweld tegen vreedzame activisten altijd moeten veroordelen, ook als we het totaal niet met die activisten eens zijn.

Daar is helemaal niks links of rechts aan.
pi_189874417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:47 schreef TomLuny het volgende:

[..]

.. and those who do not play by the rules will find themselves quickly and viciously ostracised, regardless of who they are and how many oppression boxes they tick.

The entire filosophy and purpose of the left is mindless destruction.

It will always have a target and will turn on it's own without notice to satisfy its destructive purpose.

Its main target of course is the destruction of the West.

Everything must always change, even when it is without reason or logic.

Because it is by constant change and shifting of boundaries that the left destabilizes societies.

vanaf minuut 5


Mij maakt het allemaal geen pepernoot uit trouwens want ik heb geen schoorsteen meer.
De aanname dat het hele kinderfeestje wel racistisch moet zijn omdat er een zwarte clown rondloopt staat mij echter niet aan en er zit, minstens deels, een dubbele agenda achter om dat af te breken.
ik zal je onzinnige filmpje maar even negeren...

die zwarte clown is wat er racistisch aan is, het is niet zo ingewikkeld.
pi_189874427
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet is maar je vindt.
is. sorrie.
pi_189874453
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eerst waren we mensen die een feest vierden met een racistisch karakter. Daarna werden we zelf racisten die een racistisch feest vierden. En vanaf dit jaar zijn we ook nazi's.

Dehumaniseer je tegenstander.

Duidelijk een glijdende schaal en een opmaat richting verantwoord gebruik van geweld volgens de opvattingen van extreem links.
lol...die pro-piet knokploeg is daar de oorzaak van, met hun nazi gedrag. en daarvoor de enorme racistische backlash tegen KOZP. KOZP verdient zo langzamerhand een lintje, om hoe ze deze onderstromen weten bloot te leggen.
pi_189874464
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:37 schreef papert het volgende:
Pro Pieten zijn zeker geen nazi's. De strategie die de meeste mensen die anti zwarte Piet zijn toepassen is hun stem laten horen. Daar wordt geen geweld gebruikt.

Door enkele pro Pieten is dat wel gedaan, natuurlijk zijn dit uitzonderingen.
Als samenleving zouden we geweld tegen vreedzame activisten altijd moeten veroordelen, ook als we het totaal niet met die activisten eens zijn.

Daar is helemaal niks links of rechts aan.
hear hear
pi_189874633
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lol...die pro-piet knokploeg is daar de oorzaak van, met hun nazi gedrag.
Nee. Er is jarenlang geen pro-piet knokploeg (jouw woorden) geweest totdat KOZP de stakes omhoog gooide omdat ze nauwelijks iets bereikten. (Op media en NTR na, niet in 'den lande'). Zie mijn eerdere post over 'racistisch karakter tot nazi'. Waar jij maar al te graag op inhaakt.

Jaag je 17 miljoen mensen tegen je in het harnas dan zullen daar altijd wel een aantal heethoofden tussen zitten die de provocatie niet kunnen weerstaan. Gewoon een wet van de grote getallen.
quote:
en daarvoor de enorme racistische backlash tegen KOZP. KOZP verdient zo langzamerhand een lintje, om hoe ze deze onderstromen weten bloot te leggen.
Racisme bestaat, is er altijd al geweest. Zie ook KOZP met hun witte mensen mogen niets zeggen en moeten achteraan staan. En die racisten steun jij?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874653
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:37 schreef papert het volgende:
Pro Pieten zijn zeker geen nazi's. De strategie die de meeste mensen die anti zwarte Piet zijn toepassen is hun stem laten horen. Daar wordt geen geweld gebruikt.

Door enkele pro Pieten is dat wel gedaan, natuurlijk zijn dit uitzonderingen.
Als samenleving zouden we geweld tegen vreedzame activisten altijd moeten veroordelen, ook als we het totaal niet met die activisten eens zijn.

Daar is helemaal niks links of rechts aan.
Helemaal eens. KOZP en Pegida mogen hun mening uiten en hun demonstratierecht moet gefaciliteerd worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 november 2019 @ 01:16:55 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189874687
Ik krijg zo'n idee dat dit "feest" gewoon aan niemand meer valt uit te leggen.

Afschaffen, begraven en er nooit meer over hebben. Dan alleen maar kerstfeest ofzo. Zolang het duurt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_189874765
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:19 schreef FireFox1 het volgende:
Ik krijg zo'n idee dat dit "feest" gewoon aan niemand meer valt uit te leggen.
Hoeft ook niet. Wil je het wel weten dan leggen we het uit zonder oordelen.
quote:
Afschaffen, begraven en er nooit meer over hebben. Dan alleen maar kerstfeest ofzo. Zolang het duurt.
Erg laf. Je mag best opkomen voor iets waar je in geloofd. Of dat nou samen zijn/verbintenis van regio/regionale 'ons' (traditie) is of zoveel mogelijke verdeeldheid (pseudo-inclusiviteit) is moet je zelf weten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874795
Gewoon effe tussendoor:
quote:
Lees ook: Geen Zwarte Piet tijdens landelijke intocht in Apeldoorn, gemeente wint kort geding

Naar aanleiding hiervan vroeg Wat Vindt Nederland of het terecht is dat er geen Zwarte Piet te zien is bij de landelijke Sinterklaasintocht. Maar liefst 93 procent van de ondervraagden vindt dit niet terecht.
https://www.hartvannederl(...)-sinterklaasintocht/

FUCKING 93%!!

Hoe duidelijk willen die racisten het hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door Montagui op 10-11-2019 01:49:25 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 november 2019 @ 01:57:49 #189
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189874830
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland dus.
:)
quote:
Jerry Afriyie (1981, Bechem (Ghana)) is een Nederlands rapper, dichter en activist. Afriyie is de oprichter en voerman van Kick Out Zwarte Piet.

Afriyie is geboren in Ghana in het dorp Bechem afkomstig uit een Ashanti-familie.[1] Zijn moeder was zestien, zijn vader negentien jaar toen hij geboren werd. Zijn vader vertrok een jaar na zijn geboorte naar Nederland en deels werd hij bij tantes en zijn oma opgevoed.[2] Toen hij 11 jaar was kwam hij samen met zijn broer naar zijn vader in Nederland.
Hij is dus een buitenlandse vreemdeling die op tradities gestelde blanke Nederlanders uitmaakt voor racist. Ik zeg dus: ROT OP naar het land waar je vandaan komt!
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 10 november 2019 @ 02:09:10 #190
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189874859
Ja een 'sociaal experiment'. Leuk om de complete saamhorigheid van een (ooit) vreedzame samenleving op het spel te zetten voor het toelaten van Afrikanen die een hekel hebben aan traditionele Nederlandse gebruiken. NOT!

Weerzinwekkend.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189874872
En dan ben je een racistsiche anti-ZP en dan krijg je dit ook nog eens over je heen.
quote:
Vervolging voor ‘opruiende tweet’ John van Zweden weinig kansrijk: ‘vrijheid van meningsuiting staat voorop’
https://www.ad.nl/den-haa(...)aat-voorop~a2e50901/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874877
Zou KOZP een rechtszaak willen beginnen dan zullen ze dit ten allen tijde verliezen. Vvmu en in het verlengde vrijheid van expressie is heilig..
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189874890
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 02:17 schreef Montagui het volgende:
Zou KOZP een rechtszaak willen beginnen dan zullen ze dit ten allen tijde verliezen. Vvmu en in het verlengde vrijheid van expressie is heilig..
Te allen tijde.
Als je dan toch zo op meent te moeten komen voor je eigen cultuur, leer dan eerst je taal.
pi_189874897
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Wil je het wel weten dan leggen we het uit zonder oordelen.
[..]

Erg laf. Je mag best opkomen voor iets waar je in geloofd. Of dat nou samen zijn/verbintenis van regio/regionale 'ons' (traditie) is of zoveel mogelijke verdeeldheid (pseudo-inclusiviteit) is moet je zelf weten.
Iedereen met een breder denkvermogen weet dat het Sinterklaasfeest helemaal niks met racisme te maken heeft. En geen kind in Nederland, België of Curaçao groeit op met het idee dat het Sinterklaasfeest gebaseerd is op slavernij of onderdrukking van de zwarte medemens. Geen enkel (redelijk moderne) versjes, verhalen, films, liedje etc etc van het Sinterklaasfeest linkt naar slavernij.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_189875030
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 01:57 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

:)
[..]

Hij is dus een buitenlandse vreemdeling die op tradities gestelde blanke Nederlanders uitmaakt voor racist. Ik zeg dus: ROT OP naar het land waar je vandaan komt!
Eens. Gozer mag dankbaar zijn dat ie uberhaupt in Nederland mag wonen in plaats van in een hutje zonder stromend water. En wat doet ie? Hij kotst op de traditie van zijn gastland. Kan allemaal blijkbaar.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 10 november 2019 @ 05:17:17 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189875136
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 04:13 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Eens. Gozer mag dankbaar zijn dat ie uberhaupt in Nederland mag wonen in plaats van in een hutje zonder stromend water. En wat doet ie? Hij kotst op de traditie van zijn gastland. Kan allemaal blijkbaar.
De stam van Afriyie is berucht om zijn slavenhandel. Met dat "hutje zonder stromend water" zal het dus wel meevallen.
pi_189875148
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 05:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De stam van Afriyie is berucht om zijn slavenhandel. Met dat "hutje zonder stromend water" zal het dus wel meevallen.
Dat is nog erger dan. Die hypocriete zwarten zijn het fanatiekst. Ook laatst die Surinamer die college gaf over kolonialisme waarvan de broer vermoord was door Bouterse. Ben even zn naam kwijt. Als er een land racistisch is is het wel Suriname. Dochter heeft in Nederland studie gevolgd enz en gaat gastland dan vertellen dat ze alles fout doen en racistisch zijn. Gewoon oprotten. Weg als het niet bevalt.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 10 november 2019 @ 07:41:57 #198
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189875341
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 04:13 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Eens. Gozer mag dankbaar zijn dat ie uberhaupt in Nederland mag wonen in plaats van in een hutje zonder stromend water. En wat doet ie? Hij kotst op de traditie van zijn gastland. Kan allemaal blijkbaar.
Sterker nog, zo’n figuur krijgt white helpers en useful idiots zover mee te doen :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189875354
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?

[ Bericht 23% gewijzigd door Twentsche_Ros op 10-11-2019 07:51:48 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 08:11:27 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189875487
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?
U heeft het over de (Anti)FA protesten tegen de G20?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 november 2019 @ 08:15:42 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189875503
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?
Hihi, hij maakt hem gewoon he.
pi_189875508
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?
Ahh eindelijk...een Godwin..ik dacht al waar blijven ze toch.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 10 november 2019 @ 08:18:31 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189875516
De treinen gaan binnenkort weer rijden, vol met KOZP'ers
  zondag 10 november 2019 @ 08:34:21 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189875592
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eerst waren we mensen die een feest vierden met een racistisch karakter. Daarna werden we zelf racisten die een racistisch feest vierden. En vanaf dit jaar zijn we ook nazi's.

Dehumaniseer je tegenstander.

Duidelijk een glijdende schaal en een opmaat richting verantwoord gebruik van geweld volgens de opvattingen van extreem links.
Blijkbaar leuk voor hun linksfascisten vriendjes van de antifa die voor zichzelf het geweld altijd goedpraten met 'het waren nazi's'.

Inmiddels zetten ze dus 85% van NL weg als nazi. Gaat leuk worden die aankomende geweldplegingen.

Natuurlijk probeert kozp dit voorval nu te gebruiken. Lekker opzichtig na alles wat zij geflikt hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 november 2019 @ 08:35:36 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189875603
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?
8 november
Wel bij de feiten blijven, viezerik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189875657
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 02:17 schreef Montagui het volgende:
Zou KOZP een rechtszaak willen beginnen dan zullen ze dit ten allen tijde verliezen. Vvmu en in het verlengde vrijheid van expressie is heilig..
Ik weet niet of ze kans maken. Maar dat vvmu heilig is, is niet waar.
Volgens de grondwet; we hebben in Nederland vrijheid van meningsuiting, behalve de in de wet gestelde voorwaarden.

De in de wet gestelde voorwaarden.
1. Geen opruiing
2. Geen onzedelijkheden op ongepaste tijden en of plekken
3. Geen onwaarheden
4. Geen discriminatie

Dit is wel verkort en versimpeld. Als KOZP een aanklacht indient zal dit waarschijnlijk gaan over opruiing. Ik weet te weinig van het strafrecht of dat kans van slagen heeft, maar de vvmu is niet heilig.
  zondag 10 november 2019 @ 09:00:08 #207
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189875727
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ruiten ingooien op 9 november bij mensen waar je het niet mee eens bent.
Logisch toch.....

Dat is in de geschiedenis wel vaker gebeurd.
Waar maken we ons druk om?
Daar-is-tie-dan, pro-Piet aanhangers worden voor jodenverdelgers uitgemaakt.
Wat een sneue mensen zijn er toch in Nederland.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 10 november 2019 @ 09:05:07 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189875756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:48 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Gaat steeds zo
In plaats van links en islamitisch geweld duidelijk een voorsprong te laten nemen zodat het voor iedereen niet meer te ontkennen valt wie de grootste schurken zijn , zijn er altijd een paar idioten die de rechtse zaak gaan lopen verknallen door terug te gaan schieten.
En die krijgen dan ook nog eens 20x zoveel krantekoppen.
Dus tel uit je winst.

Overigens heb ik journaal niet gekeken , is het Voorpost ?
En dat vol blijven houden totdat we allemaal een ons wegen en er niets meer te redden valt? Komop zeg...... die tacktiek is leuk voor een bepaalde tijd maar op een bepaald moment is het gewoon laf wegkijken en hopen dat misschien anderen de kastanjes uit het vuur halen om daarna hoofdschuddend en afkeurend te kunnen reageren en zodoende te veinzen de verstandigste te zijn.
  zondag 10 november 2019 @ 10:07:22 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876152
quote:
9s.gif Op zondag 10 november 2019 08:18 schreef Twiitch het volgende:
De treinen gaan binnenkort weer rijden, vol met KOZP'ers
Ja, de 16e. Nationale intocht per stoomtrein :+
pi_189876233
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee. Er is jarenlang geen pro-piet knokploeg (jouw woorden) geweest totdat KOZP de stakes omhoog gooide omdat ze nauwelijks iets bereikten. (Op media en NTR na, niet in 'den lande'). Zie mijn eerdere post over 'racistisch karakter tot nazi'. Waar jij maar al te graag op inhaakt.

Jaag je 17 miljoen mensen tegen je in het harnas dan zullen daar altijd wel een aantal heethoofden tussen zitten die de provocatie niet kunnen weerstaan. Gewoon een wet van de grote getallen.
[..]
volgens deze filosofie is het ook niet meer dan logisch dat er wat pro pieten over de scheef gaan en erge dingen gaan doen. ook normaal en acceptabel?
quote:
Racisme bestaat, is er altijd al geweest. Zie ook KOZP met hun witte mensen mogen niets zeggen en moeten achteraan staan. En die racisten steun jij?
hoezo achteraan staan? zij komen vanuit een eeuwenlang ondergeschike positie. dna mag je best wel eens erop aandringen dat witte mensen misschien gewoon een keer moeten luisteren.
pi_189876239
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 01:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja. Het zegt genoeg over jou.
okee
pi_189876249
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:19 schreef FireFox1 het volgende:
Ik krijg zo'n idee dat dit "feest" gewoon aan niemand meer valt uit te leggen.

Afschaffen, begraven en er nooit meer over hebben. Dan alleen maar kerstfeest ofzo. Zolang het duurt.
gisteren was sint Maarten. ook een mooie vervanger.
pi_189876261
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee. Er is jarenlang geen pro-piet knokploeg (jouw woorden) geweest totdat KOZP de stakes omhoog gooide omdat ze nauwelijks iets bereikten.
Pro-Piet knokploegen bestaan al sinds de jaren 60, toen ze mevrouw Grunbauer er van "overtuigden" haar witte pieten plan op te geven. Das niks nieuws.
Omgekeerd bestaan extremistische anti Pieten ook al vele decennia.

Het is allemaal traditie aan het worden :P
pi_189876264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:05 schreef the-eye het volgende:

En dat vol blijven houden totdat we allemaal een ons wegen en er niets meer te redden valt? Komop zeg...... die tacktiek is leuk voor een bepaalde tijd maar op een bepaald moment is het gewoon laf wegkijken en hopen dat misschien anderen de kastanjes uit het vuur halen om daarna hoofdschuddend en afkeurend te kunnen reageren en zodoende te veinzen de verstandigste te zijn.
Mwa, waar ik het over had zijn losgeslagen kanonnen die voor eigen rechter hebben gekozen en niet alleen bij dat voorval met de anti-kozp'ers. Dat zijn figuren die voor de aanval gaan en dat kost alleen maar support bij een groot deel van de bevolking. En trouwens ook bij politie, inlichtingendiensten en leger (als het groter wordt). Laat rechts liever proberen die te vriend te houden en daar een stevige basis gaan vormen. Veel politie-agenten moeten nu toch ook wel in de gaten krijgen van wie ze de hardste klappen in hun nek krijgen. De complete P is nog niet uitgebroken, laat ieder zich voorbereiden en natuurlijk indien nodig ondertussen zichzelf verdedigen, zoals in Beverwijk bijvoorbeeld.

De zondag begint lekker zo, met een tactisch plan van Generaal TomLuny

Goeiemorgen iedereen :D
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 10:23:19 #215
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876283
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:

hoezo achteraan staan?
Letterlijk bij de protesten van KOZP vorig jaar. Witte mensen mochten mee naar Dokkum, maar moesten in de groep achteraan staan, alleen zwarten mochten direct voor het podium staan en voorin de bus zitten.
  zondag 10 november 2019 @ 10:23:47 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189876287
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus als je ze een zak geld geeft dan is het gezeik voorbij en is iedereen weer zwarte piet?
Nee, dan mag ZP ook niet meer en al dit tuig heeft een extra uitkering te pakken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 10:23:48 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876288
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

gisteren was sint Maarten. ook een mooie vervanger.
Sint Maarten is de 11e pas.
pi_189876294
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

gisteren was sint Maarten. ook een mooie vervanger.
Sint Maarten is 11 november, niet 9.
  zondag 10 november 2019 @ 10:28:25 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189876332
quote:
9s.gif Op zondag 10 november 2019 08:18 schreef Twiitch het volgende:
De treinen gaan binnenkort weer rijden, vol met KOZP'ers
Ik pleit nog steeds voor een crowdfunding om al deze zielige, ontheemde Afrikanen een enkele reis naar hun voorvaderlijke geboortegrond aan te bieden. Dus naar de stam waar hun voorvader uit ontvoerd is om slaaf te worden gemaakt. Kijken of ze dan tevreden zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189876353
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Letterlijk bij de protesten van KOZP vorig jaar. Witte mensen mochten mee naar Dokkum, maar moesten in de groep achteraan staan, alleen zwarten mochten direct voor het podium staan en voorin de bus zitten.
lijkt me overdreven..
maar ik heb wel eens iets gelezen over dat het inderdaad een zwart protest is, en dat je als wit persoon niet verder komt dan medestander zijn.
pi_189876354
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik pleit nog steeds voor een crowdfunding om al deze zielige, ontheemde Afrikanen een enkele reis naar hun voorvaderlijke geboortegrond aan te bieden. Dus naar de stam waar hun voorvader uit ontvoerd is om slaaf te worden gemaakt. Kijken of ze dan tevreden zijn.
Is dat niet de basis van "black culture" ? Dat ze die stammen niet meer kunnen achterhalen omdat de boze witte man dat onmogelijk heeft gemaakt; en dat ze daarom niet weten waar ze vandaan komen ?
pi_189876388
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:37 schreef pokkerdepok het volgende:

ik zal je onzinnige filmpje maar even negeren...

die zwarte clown is wat er racistisch aan is, het is niet zo ingewikkeld.
Blijf vooral mensen beledigen met racist.
Tuurlijk mag iedereen zeggen wat hij/zij/het wil maar niet iedereen kan er tegen om 100x voor rotte vis uitgemaakt te worden en dan nog beleefd terug blijven lachen.

Zo schriftelijk erover discussiëren is anders als dat er enorme vlaggen, met de volle medewerking van Aboutaleb en politie, worden uitgerold vanaf de brug waar ouders en hun kinderen voor racist worden uitgemaakt. En toen viel er klop.





Onrust bij intocht van de Sint: angst, woede en een strafrechtelijk onderzoek
https://www.trouw.nl/nieu(...)-onderzoek~b7412d99/
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 10:40:00 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876445
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lijkt me overdreven..
maar ik heb wel eens iets gelezen over dat het inderdaad een zwart protest is, en dat je als wit persoon niet verder komt dan medestander zijn.
Dit verzin ik niet, dit is echt gebeurd.

Als het inderdaad een zwart protest zou moeten zijn, ga je er dus vanuit dat witten/blanken niet tegen racisme kunnen of mogen protesteren. Dat is interessant: waarom niet? En heeft het protest überhaupt zin als "witten" kennelijk niet tegen racisme kunnen zijn en daarom dus nooit hun racisme kunnen afschaffen? Er zitten veel kronkels in het denken van de sjw's.
  zondag 10 november 2019 @ 10:40:57 #224
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189876456
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat niet de basis van "black culture" ? Dat ze die stammen niet meer kunnen achterhalen omdat de boze witte man dat onmogelijk heeft gemaakt; en dat ze daarom niet weten waar ze vandaan komen ?
Nou dan beginnen ze gezamenlijk toch een nieuwe stam?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 10:44:10 #225
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876486
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is dat niet de basis van "black culture" ? Dat ze die stammen niet meer kunnen achterhalen omdat de boze witte man dat onmogelijk heeft gemaakt; en dat ze daarom niet weten waar ze vandaan komen ?
Airfryer heeft tot zijn 11 in Ghana gewoond, die weet heus wel waar hij vandaan komt.
Voor de rest is er dna-onderzoek en geschiedenis: het waren zwarte stammen die andere stammen tot slaaf maakten (en zo zullen stammen uiteindelijk zijn opgehouden te bestaan, zoals overal ter wereld, wij weten ook niet of we Caninefaten of Chauken waren of wat anders).
pi_189876542
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:45 schreef papert het volgende:

Ik weet niet of ze kans maken. Maar dat vvmu heilig is, is niet waar.
Volgens de grondwet; we hebben in Nederland vrijheid van meningsuiting, behalve de in de wet gestelde voorwaarden.

De in de wet gestelde voorwaarden.
1. Geen opruiing
2. Geen onzedelijkheden op ongepaste tijden en of plekken
3. Geen onwaarheden
4. Geen discriminatie

Dit is wel verkort en versimpeld. Als KOZP een aanklacht indient zal dit waarschijnlijk gaan over opruiing. Ik weet te weinig van het strafrecht of dat kans van slagen heeft, maar de vvmu is niet heilig.
Ik leen je post even om het VvMU-topic mee af te sluiten.
shift-knop defekt
pi_189876597
Zeurpieten die antipieten :+
Waar gaan we heen?
  zondag 10 november 2019 @ 10:59:24 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189876655
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:20 schreef pokkerdepok het volgende:

gisteren was sint Maarten. ook een mooie vervanger.
Zie hier de enorme feitenkennis van een anti zwarte piet persoon. En dat geldt voor zowel de dag als de achtergrond.
pi_189876664
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:34 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Blijf vooral mensen beledigen met racist.
Tuurlijk mag iedereen zeggen wat hij/zij/het wil maar niet iedereen kan er tegen om 100x voor rotte vis uitgemaakt te worden en dan nog beleefd terug blijven lachen.

Zo schriftelijk erover discussiëren is anders als dat er enorme vlaggen, met de volle medewerking van Aboutaleb en politie, worden uitgerold vanaf de brug waar ouders en hun kinderen voor racist worden uitgemaakt. En toen viel er klop.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onrust bij intocht van de Sint: angst, woede en een strafrechtelijk onderzoek
https://www.trouw.nl/nieu(...)-onderzoek~b7412d99/
er staat op dat spandoek "ZP is racisme", en niet "mensen die zwarte piet steunen zijn racistisch". dat maak jij ervan. het gaat om bewustwording. dat velen daar als door een hond gebeten op reageren, tja...
pi_189876727
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dit verzin ik niet, dit is echt gebeurd.

Als het inderdaad een zwart protest zou moeten zijn, ga je er dus vanuit dat witten/blanken niet tegen racisme kunnen of mogen protesteren. Dat is interessant: waarom niet? En heeft het protest überhaupt zin als "witten" kennelijk niet tegen racisme kunnen zijn en daarom dus nooit hun racisme kunnen afschaffen? Er zitten veel kronkels in het denken van de sjw's.
witte mensen kunnen best tegen racisme zijn. maar protesteren vanuit een geprivileerde positie, zou je te horen krijgen. dus je bijdrage is welkom, maar niet essentieel voor de groep zwarte activisten. het is hun protest, vanuit hun positie. en dat is hun kracht.
kan je natuurlijk ook racistisch noemen, maar waarom zou een achtergestelde groep zich afhankelijk maken van mensen uit de groep die hun achter stelt?
daar zit redelijk wat verbittering in, ja. maar wel begrijpelijk, als je je bewust bent van de geschiedenis.
pi_189876750
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:55 schreef Joop.K het volgende:
Zeurpieten die antipieten :+
Propieten ook. Hele discussie is te belachelijk voor woorden.
Toen de roe verdween hoorde je er niemand over
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 10 november 2019 @ 11:07:23 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189876755
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dit verzin ik niet, dit is echt gebeurd.

Als het inderdaad een zwart protest zou moeten zijn, ga je er dus vanuit dat witten/blanken niet tegen racisme kunnen of mogen protesteren. Dat is interessant: waarom niet? En heeft het protest überhaupt zin als "witten" kennelijk niet tegen racisme kunnen zijn en daarom dus nooit hun racisme kunnen afschaffen? Er zitten veel kronkels in het denken van de sjw's.
Hier heb je zo'n voorbeeld:
pi_189876758
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 10:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zie hier de enorme feitenkennis van een anti zwarte piet persoon. En dat geldt voor zowel de dag als de achtergrond.
gisteren grote festiviteiten in utrecht, maar het is eigenlijk 11 november.
  zondag 10 november 2019 @ 11:10:22 #234
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876790
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Propieten ook. Hele discussie is te belachelijk voor woorden.
Toen de roe verdween hoorde je er niemand over
Toen bestond internet nauwelijks, laat staan social media.
pi_189876835
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:00 schreef pokkerdepok het volgende:

er staat op dat spandoek "ZP is racisme", en niet "mensen die zwarte piet steunen zijn racistisch". dat maak jij ervan. het gaat om bewustwording. dat velen daar als door een hond gebeten op reageren, tja...
Want men moet opgevoed worden door het op moreel hogere grond staande Links ?

Afin, het was illegaal, de Kozp hadden een vak toegewezen gekregen, werden niet tegengehouden om daar gewoon uit weg te lopen (volgens mij kwam daar niet eens iemand van hun) en politie helpt de spandoekhanger letterlijk een handje om dat vod uit te rollen.

Zo kan het dus ook.

En ps,
Met het 'uitmaken voor rotte vis' bedoelde ik aanvankelijk jouw post waarin je schrijft dat SK+ZP racisme is. Niet zozeer het spandoek hoewel ik me kan voorstellen dat dit op de aanwezige gezinnetjes wel zo kan overkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door TomLuny op 10-11-2019 11:24:12 ]
shift-knop defekt
  zondag 10 november 2019 @ 11:15:15 #236
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876858
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

witte mensen kunnen best tegen racisme zijn. maar protesteren vanuit een geprivileerde positie, zou je te horen krijgen. dus je bijdrage is welkom, maar niet essentieel voor de groep zwarte activisten. het is hun protest, vanuit hun positie. en dat is hun kracht.
kan je natuurlijk ook racistisch noemen, maar waarom zou een achtergestelde groep zich afhankelijk maken van mensen uit de groep die hun achter stelt?
daar zit redelijk wat verbittering in, ja. maar wel begrijpelijk, als je je bewust bent van de geschiedenis.
Te dom om te bedenken dat die geprivilegeerde positie juist de kruiwagen kan zijn om het doel snel te bereiken. M.a.w. het gaat hen niet om het bereiken van het doel (zo snel mogelijk afschaffen kwetsende racistische uitingen). Dus waarom zou je dat doel ondersteunen?
pi_189877062
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Toen bestond internet nauwelijks, laat staan social media.
Dus? Nu wel en ik zie ook niemand eisen dat het weer terug moet komen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 10 november 2019 @ 11:32:54 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189877091
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:00 schreef pokkerdepok het volgende:

er staat op dat spandoek "ZP is racisme", en niet "mensen die zwarte piet steunen zijn racistisch". dat maak jij ervan. het gaat om bewustwording. dat velen daar als door een hond gebeten op reageren, tja...
Die lui maken dezelfde denkfout als jou, zwarte piet is geen racisme, men vindt het racisme. En dat mag men prima vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:04 schreef pokkerdepok het volgende:
witte mensen kunnen best tegen racisme zijn. maar protesteren vanuit een geprivileerde positie, zou je te horen krijgen.
Kunnen nog wel... Mogen we alsjeblieft met ons "witte privilege" tegen racisme zijn? Please?

quote:
dus je bijdrage is welkom, maar niet essentieel voor de groep zwarte activisten. het is hun protest, vanuit hun positie. en dat is hun kracht.
kan je natuurlijk ook racistisch noemen, maar waarom zou een achtergestelde groep zich afhankelijk maken van mensen uit de groep die hun achter stelt?
daar zit redelijk wat verbittering in, ja. maar wel begrijpelijk, als je je bewust bent van de geschiedenis.
Hoezo "achtergesteld"?
pi_189877116
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:32 schreef AchJa het volgende:
Kunnen nog wel... Mogen we alsjeblieft tegen racisme zijn? Please?
Ja hoor. Maar zoals in het stukje dat je net zelf postte wel het verzoek om niet voor je zwarthuidige medemens te gaan staan om te verklaren hoezeer jij, als blanke verlichte man, tegen racisme bent terwijl zij steeds verder naar achteren worden geduwd op hun eigen protest.
  zondag 10 november 2019 @ 11:37:22 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_189877132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je zag het die gluiperd @:speknek ook doen in het vorige deel met de uitspraak: ''Door deze actie kunnen we niet meer doen alsof Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. '' :r
Je hebt een kinderfeest, je lokt (de ergste) mensen uit de tent en vervolgens grijp je hunner handelen aan om het feest met die ergste daden/mensen te associëren. Het is een propagandastrategie van de goorste soort. Ik ben blij dat ik intelligent genoeg ben om die vuiligheid te doorprikken maar ik kan me goed voorstellen dat we na decennia met dit soort 'wetenschappers' in een clownesque-communistische wereld terecht gekomen zijn.
Niks propaganda, dat het racisme is heeft niks met NVU of Voorpost te maken. Zwarte Piet *is* Racisme. Dat het geen racisme is, is moeilijk vol te houden als de racisten massaal in de bres springen om op te komen voor het figuur. Dat is de realisatie die mensen maken.

Gelukkig ben jij zo slim dat je het niet begrijpt. "Propaganda"! :'). Pathetisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189877135
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Te dom om te bedenken dat die geprivilegeerde positie juist de kruiwagen kan zijn om het doel snel te bereiken. M.a.w. het gaat hen niet om het bereiken van het doel (zo snel mogelijk afschaffen kwetsende racistische uitingen). Dus waarom zou je dat doel ondersteunen?
Racisme en discriminatie is voor veel mensen ook een lifestyle geworden, je kunt je eigen falen er mooi op afschuiven. Geen werk? Dat komt door de racistische werkgevers. Geen diploma? Tja, racisme op school.

Daarom dat er ook geen effectieve strijd gevoerd wordt (want ja, ook echt racisme komt nog gewoon voor) en men vooral met provoceren bezig is. De boze reacties van voorstanders van Zwarte Piet zijn voor hen gewoon een heerlijk bad waarmee ze hun eigen slachtofferschap weer kunnen bevestigen.
  zondag 10 november 2019 @ 11:39:38 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189877144
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:34 schreef Kassamiep het volgende:

Ja hoor. Maar zoals in het stukje dat je net zelf postte wel het verzoek om niet voor je zwarthuidige medemens te gaan staan om te verklaren hoezeer jij, als blanke verlichte man, tegen racisme bent terwijl zij steeds verder naar achteren worden geduwd op hun eigen protest.
Daar gaat het me helemaal niet om. Het gaat om de uitspraken van pok, die doet net alsof de norm racisme is en je bijna toestemming moet vragen bij hem om tegen racisme te zijn...
  zondag 10 november 2019 @ 11:40:18 #243
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189877149
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er staat op dat spandoek "ZP is racisme", en niet "mensen die zwarte piet steunen zijn racistisch". dat maak jij ervan. het gaat om bewustwording. dat velen daar als door een hond gebeten op reageren, tja...
Fout. Als je zegt dat ZP racistisch is. impliceer je dat mensen die fan zijn van ZP racistisch zijn. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189877151
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Niks propaganda, dat het racisme is heeft niks met NVU of Voorpost te maken. Zwarte Piet *is* Racisme. Dat het geen racisme is, is moeilijk vol te houden als de racisten massaal in de bres springen om op te komen voor een racistisch figuur. Dat is de realisatie die mensen maken.

Gelukkig ben jij zo slim dat je het niet begrijpt.
Mensen worden boos omdat KOZP provoceert. Dat is precies wat ze willen. Net zo lang tegen schenen schoppen totdat mensen boos worden. Waarna ze weer kunnen huilen over racisme.

Een succesvolle strategie, want de media duiken er op en langzaam krijgen ze steeds meer hun zin.
  zondag 10 november 2019 @ 11:43:49 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877162
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus? Nu wel en ik zie ook niemand eisen dat het weer terug moet komen
Ik vind dat het terug moet komen, maar dat is geen NWS. Vooral niet omdat mensen die de roe graag zien die gewoon aan het kostuum kunnen toevoegen als ze dat willen.
Vergis je niet, de hele discussie gaat voornamelijk over de nationale intocht van NPO, de andere intochten of Zwarte Piet optredens hoeven zich niet aan een consensus te houden over het uiterlijk. Ze zijn vrij te kiezen voor roetveegpieten, Krampussen of welke vorm dan ook.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat de roe er niet is om kleine kinderen te straffen, maar om kinderloze jonge vrouwen vruchtbaar te maken.
Sinterklaas is sowieso geen feest voor kleine kinderen.
  zondag 10 november 2019 @ 11:45:30 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_189877178
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen worden boos omdat KOZP provoceert. Dat is precies wat ze willen. Net zo lang tegen schenen schoppen totdat mensen boos worden. Waarna ze weer kunnen huilen over racisme.

Een succesvolle strategie, want de media duiken er op en langzaam krijgen ze steeds meer hun zin.
Ja natuurlijk, en dat kun je laakbaar vinden, maar het is wel een beetje hoe protesteren werkt. Het gaat om de reflex die ermee blootgelegd wordt. In Hong Kong protesteren ze tegen een onderdrukkende overheid, en de reflex die de overheid heeft is onderdrukken; daarmee blootleggend het punt van de demonstranten. Hetzelfde gebeurt hier. Pegida is een anti-islamgroep dus die zouden hier geen partij in moeten hebben, maar dat ze vooraan staan is de reflex die blootgelegd wordt, en onderschrijft het punt van de protestgroep. Als er geen onderliggend racisme in het feest zat, zouden de racisten niet fel aan het reageren zijn op verandering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189877183
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind dat het terug moet komen, maar dat is geen NWS. Vooral niet omdat mensen die de roe graag zien die gewoon aan het kostuum kunnen toevoegen als ze dat willen.
Vergis je niet, de hele discussie gaat voornamelijk over de nationale intocht van NPO, de andere intochten of Zwarte Piet optredens hoeven zich niet aan een consensus te houden over het uiterlijk. Ze zijn vrij te kiezen voor roetveegpieten, Krampussen of welke vorm dan ook.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat de roe er niet is om kleine kinderen te straffen, maar om kinderloze jonge vrouwen vruchtbaar te maken.
Sinterklaas is sowieso geen feest voor kleine kinderen.
Geeft wel een heel andere betekenis aan
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 10 november 2019 @ 11:47:03 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877193
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:37 schreef speknek het volgende:

Dat het geen racisme is, is moeilijk vol te houden als de racisten massaal in de bres springen om op te komen voor het figuur. Dat is de realisatie die mensen maken.
Die racisten komen ook op voor niet-racistische tradities, dus dat is geen argument om ZP racistisch te vinden.
  zondag 10 november 2019 @ 11:49:32 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_189877216
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die racisten komen ook op voor niet-racistische tradities, dus dat is geen argument om ZP racistisch te vinden.
Zoals? Voor welke tradities hebben NVU en Voorpost zoal actie gevoerd?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189877237
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 05:28 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat is nog erger dan. Die hypocriete zwarten zijn het fanatiekst. Ook laatst die Surinamer die college gaf over kolonialisme waarvan de broer vermoord was door Bouterse. Ben even zn naam kwijt. Als er een land racistisch is is het wel Suriname. Dochter heeft in Nederland studie gevolgd enz en gaat gastland dan vertellen dat ze alles fout doen en racistisch zijn. Gewoon oprotten. Weg als het niet bevalt.
Sandew Hira (Dew Baboeram). De man achter het anti ZP manifest.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189877245
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, en dat kun je laakbaar vinden, maar het is wel een beetje hoe protesteren werkt. Het gaat om de reflex die ermee blootgelegd wordt. In Hong Kong protesteren ze tegen een onderdrukkende overheid, en de reflex die de overheid heeft is onderdrukken; daarmee blootleggend het punt van de demonstranten. Hetzelfde gebeurt hier. Pegida is een anti-islamgroep dus die zouden hier geen partij in moeten hebben, maar dat ze vooraan staan is de reflex die blootgelegd wordt.
Pegida is een zelfde soort club als KOZP. Pegida gaat BQQ'en bij een moskee, terwijl KOZP boos tussen de kinderen staat te demonstreren.

Als Edwin Wagensveld klappen krijgt is dat niet nieuwswaardig. Terwijl een paar ingeslagen ramen bij KOZP de opening van het achtuurjournaal zijn.

Tja, de agenda van onze publieke omroep mag dus ook wel duidelijk zijn.
  zondag 10 november 2019 @ 11:54:28 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189877264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals? Voor welke tradities hebben NVU en Voorpost zoal actie gevoerd?
Alleen kerkklokken in het straatbeeld, geen moskeegeluiden. Alleen vrouwen met spijkerbroeken en joggingpakken, geen andere kledij!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189877281
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:45 schreef papert het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze kans maken. Maar dat vvmu heilig is, is niet waar.
Volgens de grondwet; we hebben in Nederland vrijheid van meningsuiting, behalve de in de wet gestelde voorwaarden.

De in de wet gestelde voorwaarden.
1. Geen opruiing
2. Geen onzedelijkheden op ongepaste tijden en of plekken
3. Geen onwaarheden
4. Geen discriminatie

Dit is wel verkort en versimpeld. Als KOZP een aanklacht indient zal dit waarschijnlijk gaan over opruiing. Ik weet te weinig van het strafrecht of dat kans van slagen heeft, maar de vvmu is niet heilig.
Ter verduidelijking. Het gegeven dat je jezelf zwart schminkt om Zwarte Piet te spelen. Die vvmu.

Die rechtszaak kunnen ze niet winnen. En dus moet het op een andere manier, via schaamte.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189877298
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Pegida is een zelfde soort club als KOZP. Pegida gaat BQQ'en bij een moskee, terwijl KOZP boos tussen de kinderen staat te demonstreren.

Als Edwin Wagensveld klappen krijgt is dat niet nieuwswaardig. Terwijl een paar ingeslagen ramen bij KOZP de opening van het achtuurjournaal zijn.

Tja, de agenda van onze publieke omroep mag dus ook wel duidelijk zijn.
Toen Wagensveld werd belaagd door moslims haalde dat het journaal ook gewoon hoor...

Het is wel waar dat koppen bij berichtgeving heel vaak suggestief negatief over pegida zijn. Toen met dat spandoek waarop een hakenkruis in een vuilnisbak wordt gegooid bijvoorbeeld- daar werd in de koppen het vuilnisbak deel telkens weggelaten en alleen het "Pegida loopt met een spandoek waarop een hakenkruis staat" benadrukt.
pi_189877310
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Niks propaganda, dat het racisme is heeft niks met NVU of Voorpost te maken. Zwarte Piet *is* Racisme. Dat het geen racisme is, is moeilijk vol te houden als de racisten massaal in de bres springen om op te komen voor het figuur. Dat is de realisatie die mensen maken.

Gelukkig ben jij zo slim dat je het niet begrijpt. "Propaganda"! :'). Pathetisch.
Ok man, X = (eigenschap van) Y als Y opkomt voor X. Die gaan we er in houden. Als PSV-hooligans morgen met Kozp gaan vechten, is Zwarte Piet dan ook een lamp?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2019 12:01:27 ]
  zondag 10 november 2019 @ 12:00:07 #256
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877318
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, en dat kun je laakbaar vinden, maar het is wel een beetje hoe protesteren werkt. Het gaat om de reflex die ermee blootgelegd wordt. In Hong Kong protesteren ze tegen een onderdrukkende overheid, en de reflex die de overheid heeft is onderdrukken; daarmee blootleggend het punt van de demonstranten. Hetzelfde gebeurt hier. Pegida is een anti-islamgroep dus die zouden hier geen partij in moeten hebben, maar dat ze vooraan staan is de reflex die blootgelegd wordt, en onderschrijft het punt van de protestgroep. Als er geen onderliggend racisme in het feest zat, zouden de racisten niet fel aan het reageren zijn op verandering.
Euh. Nee.
Als jij 100 fietsen zonder slot op straat zet en ze zijn binnen een uur weg, heb je niet aangetoond dat fietsendiefstal een probleem is, je hebt het uitgelokt. Mensen die nooit een fiets zouden stelen nemen hem mee, waarom zouden ze daar anders staan of zo?

Idem racisme en zwarte piet. Natuurlijk gaan mensen racistische uitingen doen als ze al jaren bestookt worden door zwarte racisten die
a. Zonder kennis van zaken een geliefd personage zwart maken ( :') )
b. Het woord blanken vervangen door het racistische "witten", blanken vinden het niet oké wit genoemd te worden, het is een scheldwoord voor racisten, door racisten.
c. Intimidatie van jonge kinderen niet uit de weg gaan
d. Een populair volksfeest volkomen verpesten door militante en agressieve aanwezigheid
e. De tegenstanders voor nazi uitmaken omdat juichen met de handen omhoog voor een Hitlergroet wordt aangezien
f. Belachelijke claims doen, bijvoorbeeld dat de jute zak van Zwarte Piet racistisch is omdat slaven katoen in jute zakken moesten doen
g. Het aan het eind van de rit vooral is te doen om herstelbetalingen voor het slavernijverleden, waarbij niet is aangetoond in hoeverre zij daar slachtoffer in zijn en van de voorman kan worden aangenomen dat zijn voorouders daders zijn.

Dan heb je het helemaal gehad met KOZP. Als je dan zegt "schop ze het land uit" ben je racist, niet omdat je racist bent, maar omdat KOZP uitdrukkelijk een zwarte organisatie is.
pi_189877324
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

volgens deze filosofie is het ook niet meer dan logisch dat er wat pro pieten over de scheef gaan en erge dingen gaan doen. ook normaal en acceptabel?
Neen. Geweld tegen vvmu is nooit acceptabel. Niet van links, niet van rechts, niet van recht door zee.

quote:
hoezo achteraan staan? zij komen vanuit een eeuwenlang ondergeschike positie. dna mag je best wel eens erop aandringen dat witte mensen misschien gewoon een keer moeten luisteren.
Zo je wil dat u geschied doe dat ook een ander niet. Maar racistjes menen op basis van jouw redenering het recht te hebben om racistisch te mogen zijn tegen de minder gepigmenteerden. Walgelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 november 2019 @ 12:01:19 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877332
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geeft wel een heel andere betekenis aan
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe
Het was ook niet oké om geen nageslacht te hebben.
"Gaat heen en vermenigvuldig u", niet "Ga heen en trek u af".
  zondag 10 november 2019 @ 12:07:51 #259
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877412
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals? Voor welke tradities hebben NVU en Voorpost zoal actie gevoerd?
Ze voeren geen actie omdat er geen controverse is, maar ze zijn bezig met dingen als Midwinterhoornblazen of Walpurgisrituelen. Je ziet ze veel op paganistische/heidense fora en meetings van die fora (die meetings staan vaak in het teken van een viering van een traditioneel feest). In België is de heidense vereniging Traditie links en rechts verbonden met Groot-Dietse groeperingen en Vlaamse nationalisten. In Nederland liggen er ook van die lijnen, maar er is geen vereniging als Traditie (want Nederland kent een grotere godsdienstvrijheid en dus geen noodzaak om het heidendom te organiseren). Bij diverse heidenen is er sympathie voor extreem-rechts, ook al ontkennen ze politiek bezig te zijn.

Dus als jij actie gaat voeren om het Midwinterhoornblazen af te schaffen, krijg je geheid met NVU of Voorpost te maken.
pi_189877415
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Euh. Nee.
Als jij 100 fietsen zonder slot op straat zet en ze zijn binnen een uur weg, heb je niet aangetoond dat fietsendiefstal een probleem is, je hebt het uitgelokt. Mensen die nooit een fiets zouden stelen nemen hem mee, waarom zouden ze daar anders staan of zo?

Idem racisme en zwarte piet. Natuurlijk gaan mensen racistische uitingen doen als ze al jaren bestookt worden door zwarte racisten die
a. Zonder kennis van zaken een geliefd personage zwart maken ( :') )
b. Het woord blanken vervangen door het racistische "witten", blanken vinden het niet oké wit genoemd te worden, het is een scheldwoord voor racisten, door racisten.
c. Intimidatie van jonge kinderen niet uit de weg gaan
d. Een populair volksfeest volkomen verpesten door militante en agressieve aanwezigheid
e. De tegenstanders voor nazi uitmaken omdat juichen met de handen omhoog voor een Hitlergroet wordt aangezien
f. Belachelijke claims doen, bijvoorbeeld dat de jute zak van Zwarte Piet racistisch is omdat slaven katoen in jute zakken moesten doen
g. Het aan het eind van de rit vooral is te doen om herstelbetalingen voor het slavernijverleden, waarbij niet is aangetoond in hoeverre zij daar slachtoffer in zijn en van de voorman kan worden aangenomen dat zijn voorouders daders zijn.

Dan heb je het helemaal gehad met KOZP. Als je dan zegt "schop ze het land uit" ben je racist, niet omdat je racist bent, maar omdat KOZP uitdrukkelijk een zwarte organisatie is.
Zo duidelijk dit hoe dit onder de meeste mensen leeft
Ze zijn KOZP helemaal zat
  zondag 10 november 2019 @ 12:08:30 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_189877418
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:00 schreef Lunatiek het volgende:
Euh. Nee.
Als jij 100 fietsen zonder slot op straat zet en ze zijn binnen een uur weg, heb je niet aangetoond dat fietsendiefstal een probleem is, je hebt het uitgelokt.
Natuurlijk heb je daarmee wel aangetoond dat fietsendiefstal een probleem is. En nee mensen nemen niet zomaar andermans fiets mee als die niet op slot staat. Hooguit kun je beweren dat je honderd fietsen weggegooid hebt om aan te tonen wat al lang en breed bekend is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189877421
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Niks propaganda, dat het racisme is heeft niks met NVU of Voorpost te maken. Zwarte Piet *is* Racisme. Dat het geen racisme is, is moeilijk vol te houden als de racisten massaal in de bres springen om op te komen voor het figuur. Dat is de realisatie die mensen maken.

Gelukkig ben jij zo slim dat je het niet begrijpt. "Propaganda"! :'). Pathetisch.
Gelukkig is 93% van onze medelanders het oneens met jou redenatie. En het blijft *vind*. Wil je er een *is* van maken span dan een rechtszaak aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 10 november 2019 @ 12:13:07 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_189877464
En nee, het merendeel gaat zich ook niet racistisch gedragen als iemand ze een keer racist noemt. Volgens mij zit je gewoon je eigen vices te rationaliseren.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189877471
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:45 schreef speknek het volgende:

Als er geen onderliggend racisme in het feest zat, zouden de racisten niet fel aan het reageren zijn op verandering.
Dat zit er dan ook niet. KOZP legt de link tussen een Europese zwarte schmink traditie met het Amerikaanse Blackface. En dat is kul.

Waarom ze dat doen is vraag 2.........
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189877482
KOKOZP
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189877492
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik pleit nog steeds voor een crowdfunding om al deze zielige, ontheemde Afrikanen een enkele reis naar hun voorvaderlijke geboortegrond aan te bieden. Dus naar de stam waar hun voorvader uit ontvoerd is om slaaf te worden gemaakt. Kijken of ze dan tevreden zijn.
De moeilijkheid is dat op het moment dat hun voorouders slaaf zijn gemaakt hun arbeid in dienst is gesteld voor de kolonisator. De opbouw van het Afrikaanse land is stilgelegd omdat het vitale deel van de bevolking gratis en met geweld in dienst is gesteld van de kolonisator.
Deze Afrikanen die generaties lang zijn opgegroeid op de plantages en fabrieken van de kolonisator zijn hierdoor vervreemd geraakt van de Afrikaanse wortels. Dus het is wat te gemakkelijk om te denken dat de rekeningen zijn vereffend door simpelweg de hier opgegroeide Afrikanen weer "terug te geven" aan het land van hun voorouders. Bovendien heb je veel half-Afrikanen etc. Alles heeft zich in de loop der eeuwen vermengd. Feit blijft dat de ontwikkeling van de Afrikaanse landen is stilgevallen door de transatlantische ontvreemding van het vitaalste deel der bevolking.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189877504
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze voeren geen actie omdat er geen controverse is, maar ze zijn bezig met dingen als Midwinterhoornblazen of Walpurgisrituelen. Je ziet ze veel op paganistische/heidense fora en meetings van die fora (die meetings staan vaak in het teken van een viering van een traditioneel feest). In België is de heidense vereniging Traditie links en rechts verbonden met Groot-Dietse groeperingen en Vlaamse nationalisten. In Nederland liggen er ook van die lijnen, maar er is geen vereniging als Traditie (want Nederland kent een grotere godsdienstvrijheid en dus geen noodzaak om het heidendom te organiseren). Bij diverse heidenen is er sympathie voor extreem-rechts, ook al ontkennen ze politiek bezig te zijn.

Dus als jij actie gaat voeren om het Midwinterhoornblazen af te schaffen, krijg je geheid met NVU of Voorpost te maken.
Voorpost organiseert Castlefest en de midwinterfair ?
My mind is blown.
  zondag 10 november 2019 @ 12:17:46 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877512
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je daarmee wel aangetoond dat fietsendiefstal een probleem is. En nee mensen nemen niet zomaar andermans fiets mee als die niet op slot staat. Hooguit kun je beweren dat je honderd fietsen weggegooid hebt om aan te tonen wat al lang en breed bekend is.
Zo werkt dat niet. Weleens van witte fietsen gehoord? Mobike, Obike, Gobike, Donkey Republic etc etc?

Maar dat je niet ziet dat KOZP aan opruiing en uitlokking doet is triest. Hans Anders kan misschien helpen.
  zondag 10 november 2019 @ 12:19:02 #269
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877521
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:13 schreef speknek het volgende:
En nee, het merendeel gaat zich ook niet racistisch gedragen als iemand ze een keer racist noemt. Volgens mij zit je gewoon je eigen vices te rationaliseren.

[ afbeelding ]
Nee, een keer niet. Maar wel al jarenlang, steeds weer, en volkomen onterecht.
pi_189877525
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Toen Wagensveld werd belaagd door moslims haalde dat het journaal ook gewoon hoor...

Het is wel waar dat koppen bij berichtgeving heel vaak suggestief negatief over pegida zijn. Toen met dat spandoek waarop een hakenkruis in een vuilnisbak wordt gegooid bijvoorbeeld- daar werd in de koppen het vuilnisbak deel telkens weggelaten en alleen het "Pegida loopt met een spandoek waarop een hakenkruis staat" benadrukt.
Of "rellen bij Pegida demonstratie". Terwijl een veel eerlijkere kop was geweest: "Antifa verhindert met geweld Pegida demonstratie". Het eerste legt eerder een link naar geweld in combi met Pegida terwijl de 2e duidelijk een link legt naar het recht op vvmu en het recht op demonstratie. En daar moet het nieuws over gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189877536
Ik ben het natuurlijk niet eens met het geweld dat gebruikt is, maar ik begrijp het sentiment dat de tegendemonstranten hebnen wel. Buitenlanders hierheen halen als goedkope arbeidskrachten is leuk, maar als ze zich gaan bemoeien met het reilen en zeilen van dit land kennen ze toch echt hun plek niet.

De grootste fout die Nederland in dr afgelopen 50 jaar heeft gemaakt is het toekennen van de Nederlandse nationaliteit aan Afrikanen en Arabieren. We hadden hetzelfde migratiesysteem moeten hanteren als Qatar: Je mag hier wonen en werken, maar je maakt 0.0% kans op naturalisatie. Je kinderen en kleinkinderen ook niet.

Dat had een hoop problemen kunnen voorkomen, maar dat was blijkbaar te hard geweest. En nu plukken we de wrange vruchten van de multiculturele samenleving.
  zondag 10 november 2019 @ 12:20:40 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877540
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De moeilijkheid is dat op het moment dat hun voorouders slaaf zijn gemaakt hun arbeid in dienst is gesteld voor de kolonisator. De opbouw van het Afrikaanse land is stilgelegd omdat het vitale deel van de bevolking gratis en met geweld in dienst is gesteld van de kolonisator.
Deze Afrikanen die generaties lang zijn opgegroeid op de plantages en fabrieken van de kolonisator zijn hierdoor vervreemd geraakt van de Afrikaanse wortels. Dus het is wat te gemakkelijk om te denken dat de rekeningen zijn vereffend door simpelweg de hier opgegroeide Afrikanen weer "terug te geven" aan het land van hun voorouders. Bovendien heb je veel half-Afrikanen etc. Alles heeft zich in de loop der eeuwen vermengd. Feit blijft dat de ontwikkeling van de Afrikaanse landen is stilgevallen door de transatlantische ontvreemding van het vitaalste deel der bevolking.
Nee, alleen de overwonnen stammen werden tot slaaf gemaakt. De overwinnaars bleven gewoon in Afrika.
pi_189877595
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alleen kerkklokken in het straatbeeld, geen moskeegeluiden. Alleen vrouwen met spijkerbroeken en joggingpakken, geen andere kledij!
Hoe zit het met synagogen en keppeltjes?
Volgens mij mogen die ook niet van de NVU. Maar dan wel weer van de PVV. Kortom: De xenofobie-cocktail is bij iedere populistische club weer anders. De islam was er in Nederland trouwens al veel langer dan vanaf de zestiger of zeventiger jaren van de twintigste eeuw.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland

En de spijkerbroeken zijn uiteindelijk ook "volksvreemd". Die komen uit Amerika. Het is maar net wanneer je de geschiedenis laat beginnen, in hoeverre je iets als "traditioneel" ervaart.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189877655
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Toen Wagensveld werd belaagd door moslims haalde dat het journaal ook gewoon hoor...
Wel grappig. Ik heb het oude journaal er even bijgepakt. En inderdaad, de aanval op Edwin wordt behandeld. Het is een tussenitempje van 15 seconden lang.

Terwijl de ingeslagen ramen van KOZP de opening van het journaal vormen en minutenlang de aandacht krijgen. Het item wordt afgesloten met de aankondiging van het Sinterklaasjournaal (van dezelfde omroep), waarbij er gelijk melding van gemaakt wordt dat het Sinterklaasjournaal voor het eerst geen Zwarte Pieten meer heeft.

Wat mij betreft is het wel duidelijk waar de sympathie van de NTR ligt (misschien loopt er zelfs wel een lijntje).
pi_189877676
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:20 schreef WillieWasknijper het volgende:
Ik ben het natuurlijk niet eens met het geweld dat gebruikt is, maar ik begrijp het sentiment dat de tegendemonstranten hebnen wel. Buitenlanders hierheen halen als goedkope arbeidskrachten is leuk, maar als ze zich gaan bemoeien met het reilen en zeilen van dit land kennen ze toch echt hun plek niet.

De grootste fout die Nederland in dr afgelopen 50 jaar heeft gemaakt is het toekennen van de Nederlandse nationaliteit aan Afrikanen en Arabieren. We hadden hetzelfde migratiesysteem moeten hanteren als Qatar: Je mag hier wonen en werken, maar je maakt 0.0% kans op naturalisatie. Je kinderen en kleinkinderen ook niet.

Dat had een hoop problemen kunnen voorkomen, maar dat was blijkbaar te hard geweest. En nu plukken we de wrange vruchten van de multiculturele samenleving.
Volgens mij zijn de meeste KOZP-leden geen Afrikanen en Arabieren. Het zijn Nederlanders. Nederland heeft immers in de 17e eeuw haar Koninkrijk uitgebreid met oa de Antillen, Suriname en Indië.
Dus daarmee werden de donker getinte bewoners van deze landen ook "Nederlanders".
Veel van deze donker getinte Nederlanders hebben voor een "binnenlandse verhuizing" gekozen door bv vanuit Paramaribo naar Den Haag te verhuizen. Net zoals iemand vanuit Assen naar Roelofarendsveen kan verhuizen. Dus het is logisch dat deze mensen mogen meebeslissen over een aantal zaken en daar een mening over mogen hebben.
Uiteindelijk is een discussie over de "mate van zwartheid" van Zwarte Piet vergelijkbaar en net zo subjectief en net zo "gradueel" als een discussie over de grootte van de mijter van Sinterklaas of het aantal schoorstenen dat de stoomboot moet hebben, etc etc.
Bij geen enkele discussie over de mate van dit of de lengte van zus of de "donkerheid" van zo wordt een kinderfeest verpest.

Geen enkele mening verdient het dus om bij een vergadering bang te moeten zijn dat de ruiten worden ingegooid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 10-11-2019 12:44:33 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 12:34:53 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877679
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voorpost organiseert Castlefest en de midwinterfair ?
My mind is blown.
Dat heb ik niet gezegd.

Er was wel een festival door sympathisanten georganiseerd, Ragnarock (https://www.stelling.nl/kleintje/edities/2005/oktober-407/mystiek). De mensen daarachter, huisvrienden van Vlaamse nationalisten, hebben inderdaad heidense rituelen op de Archeon Midwinterfair georganiseerd.

De meetings waar ik het over heb zijn doorgaans klein, tot een man of 20, en niet openbaar (je kunt niet een kaartje kopen bij de start ervan of zo). Zelfs als het niet door extreem-rechts is georganiseerd komen ze er op af (via de fora) om zieltjes te winnen.

Mocht je beerputten willen opentrekken dan zou je bands als Heidevolk moeten natrekken, leden daarvan hebben openlijk op het neonaziforum Viking Blood gepost en waren online, op eigen initiatief, ook te vinden bij Duitse neo-naziorganisaties.
pi_189877715
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel grappig. Ik heb het oude journaal er even bijgepakt. En inderdaad, de aanval op Edwin wordt behandeld. Het is een tussenitempje van 15 seconden lang.

Terwijl de ingeslagen ramen van KOZP de opening van het journaal vormen en minutenlang de aandacht krijgen. Het item wordt afgesloten met de aankondiging van het Sinterklaasjournaal (van dezelfde omroep), waarbij er gelijk melding van gemaakt wordt dat het Sinterklaasjournaal voor het eerst geen Zwarte Pieten meer heeft.

Wat mij betreft is het wel duidelijk waar de sympathie van de NTR ligt (misschien loopt er zelfs wel een lijntje).
Welke beelden heb jij van "aanvallen" van moslims tegenover Wagensveld.
Ik vond wel dit flimpje.

https://www.facebook.com/(...)_id=1056802891185520

De "aanval" van een moslima.
Volgens mij heeft ze geen stenen in de hand en geen vuurwerk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189877726
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke beelden heb jij van "aanvallen" van moslims tegenover Wagensveld.
Ik vond wel dit flimpje.

https://www.facebook.com/(...)_id=1056802891185520

De "aanval" van een moslima.
Volgens mij heeft ze geen stenen in de hand en geen vuurwerk.
Hier werd precies 15 seconden aan besteed op het achtuurjournaal.
https://nos.nl/artikel/22(...)actie-eindhoven.html
  zondag 10 november 2019 @ 12:40:32 #279
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877729
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

De islam was er in Nederland trouwens al veel langer dan vanaf de zestiger of zeventiger jaren
Klopt, maar pas na 9/11 is de islam goed zichtbaar geworden.
Zelfs begin jaren '90 waren er nog nauwelijks moskeegebouwen in plaatsen met veel moslims, zoals Den Haag. Meisjes droegen zelden een hoofddoek en de eerste gastarbeiders deden niet veel aan de islam. Dat ze hier ramadan vieren is iets van de laatste tijd.

Maar het zijn geen moslims die tegen Zwarte Piet zijn.
  zondag 10 november 2019 @ 12:42:58 #280
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877766
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste KOZP-leden geen Afrikanen en Arabieren. Het zijn Nederlanders. Nederland heeft immers in de 17e eeuw haar Koninkrijk uitgebreid met oa de Antillen, Suriname en Indië.
Dus daarmee werden de donker getinte bewoners van deze landen ook "Nederlanders".
Veel van deze donker getinte Nederlanders hebben voor een "binnenlandse verhuizing" gekozen door bv vanuit Paramaribo naar Den Haag te verhuizen. Net zoals iemand vanuit Assen naar Roelofarendsveen kan verhuizen. Dus het is logisch dat deze mensen mogen meebeslissen over een aantal zaken en daar een mening over mogen hebben.
Uiteindelijk is een discussie over de "mate van zwartheid" van Zwarte Piet vergelijkbaar en net zo subjectief als een discussie over de grootte van de mijter van Sinterklaas of het aantal schoorstenen dat de stoomboot moet hebben, etc etc.
Geen enkele mening verdient het om bij een vergadering bang te moeten zijn dat de ruiten worden ingegooid.
Nederlandse staatsburgers, geen etnische Nederlanders. Ze hebben niks met de volksfeesten van etnische Nederlanders te maken. Ze hebben hun eigen feestjes, Keti Kotie, Milan, Kwakoe en dergelijke.
  zondag 10 november 2019 @ 12:43:24 #281
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189877774
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel grappig. Ik heb het oude journaal er even bijgepakt. En inderdaad, de aanval op Edwin wordt behandeld. Het is een tussenitempje van 15 seconden lang.

Terwijl de ingeslagen ramen van KOZP de opening van het journaal vormen en minutenlang de aandacht krijgen. Het item wordt afgesloten met de aankondiging van het Sinterklaasjournaal (van dezelfde omroep), waarbij er gelijk melding van gemaakt wordt dat het Sinterklaasjournaal voor het eerst geen Zwarte Pieten meer heeft.

Wat mij betreft is het wel duidelijk waar de sympathie van de NTR ligt (misschien loopt er zelfs wel een lijntje).
De staatsomroep is links, dat weet iedereen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189877782
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste KOZP-leden geen Afrikanen en Arabieren. Het zijn Nederlanders. Nederland heeft immers in de 17e eeuw haar Koninkrijk uitgebreid met oa de Antillen, Suriname en Indië.
Dus daarmee werden de donker getinte bewoners van deze landen ook "Nederlanders".
Veel van deze donker getinte Nederlanders hebben voor een "binnenlandse verhuizing" gekozen door bv vanuit Paramaribo naar Den Haag te verhuizen. Net zoals iemand vanuit Assen naar Roelofarendsveen kan verhuizen. Dus het is logisch dat deze mensen mogen meebeslissen over een aantal zaken en daar een mening over mogen hebben.
Uiteindelijk is een discussie over de "mate van zwartheid" van Zwarte Piet vergelijkbaar en net zo subjectief als een discussie over de grootte van de mijter van Sinterklaas of het aantal schoorstenen dat de stoomboot moet hebben, etc etc.
Geen enkele mening verdient het om bij een vergadering bang te moeten zijn dat de ruiten worden ingegooid.
Suriname en de Antillen zijn pas na WO2 officieel onderdeel van het koninkrijk geworden. Daarvoor waren het eerder inafhankelijke landen waarin de Nederlanders toevallig de baas waren. Op die manier werd voorkomen dat de locals invloed konden uitoefenen in Europees Nederland. Het verstrekken van het Nederlandse staatsburgerschap aan de inwoners van alle landen binnen het koninkrijk is ook een grote fout geweest.
  zondag 10 november 2019 @ 12:44:18 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189877787
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De staatsomroep is links, dat weet iedereen.
:O
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 12:45:05 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189877798
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Of "rellen bij Pegida demonstratie". Terwijl een veel eerlijkere kop was geweest: "Antifa verhindert met geweld Pegida demonstratie". Het eerste legt eerder een link naar geweld in combi met Pegida terwijl de 2e duidelijk een link legt naar het recht op vvmu en het recht op demonstratie. En daar moet het nieuws over gaan.
De staatsomroep is links. Moeten we het daar nog over hebben? Iedereen weet dat en iedereen die het ontkent is nogal naïef. Of heeft een verborgen agenda.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189877807
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De staatsomroep is links, dat weet iedereen.
🤐
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189877811
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:44 schreef WillieWasknijper het volgende:

[..]

Suriname en de Antillen zijn pas na WO2 officieel onderdeel van het koninkrijk geworden. Daarvoor waren het eerder inafhankelijke landen waarin de Nederlanders toevallig de baas waren. Op die manier werd voorkomen dat de locals invloed konden uitoefenen in Europees Nederland. Het verstrekken van het Nederlandse staatsburgerschap aan de inwoners van alle landen binnen het koninkrijk is ook een grote fout geweest.
Dat Nederland zich deze landen heeft toegeëigend is een grote fout geweest.
Hierdoor heeft Nederland zich verrijkt ten kosten van deze landen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189877818
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nederlandse staatsburgers, geen etnische Nederlanders. Ze hebben niks met de volksfeesten van etnische Nederlanders te maken. Ze hebben hun eigen feestjes, Keti Kotie, Milan, Kwakoe en dergelijke.
De blanke Nederlanders zouden zich eens met die feestjes gaan bemoeien
  zondag 10 november 2019 @ 12:47:42 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189877827
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat Nederland zich deze landen heeft toegeëigend is een grote fout geweest.
Hierdoor heeft Nederland zich verrijkt ten kosten van deze landen.
Daar zijn we inmiddels wel voldoende voor gestraft, dunkt me.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189877860
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat Nederland zich deze landen heeft toegeëigend is een grote fout geweest.
Hierdoor heeft Nederland zich verrijkt ten kosten van deze landen.
Jij wil kennelijk een eerlijke wereld. Ik zie liever een oneerlijke wereld in mijn voordeel.
pi_189877872
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nederlandse staatsburgers, geen etnische Nederlanders. Ze hebben niks met de volksfeesten van etnische Nederlanders te maken. Ze hebben hun eigen feestjes, Keti Kotie, Milan, Kwakoe en dergelijke.
Het gedeelte van Nederland dat zich toevallig in Europa bevindt is ook geen etnische eenheid. Sint Maarten wordt niet overal gevierd. Carnaval is van oorsprong een katholiek feest en wordt oorspronkelijk alleen onder de rivieren gevierd. Midwinterhoornblazen en Paasvuren is iets dat in het Oosten plaatsvindt en niet in Amsterdam.
Halloween is ook geen oorspronkelijk Nederlands feest, maar sinds kort is het vanuit Amerika naar NL overgewaaid. Ik weet ook niet waarom. Kortom: Tradities zijn verschillend, ook binnen Nederland. Je hebt ook Pasar Malam feesten. Die zijn ook volksvreemd. Maar dankzij de komst van de Indiërs is dat ook min of meer traditie geworden in het Europese deel van ons koninkrijk. Misschien moeten we daar ook maar een probleem van maken. Want ik ben die "Ramona"-muziek van de Blue Diamonds zo langzamerhand ook spuugzat. En ik lus ook geen Nasi Goreng. Maar ik ben wel dol op Couscous. O jee, dat laatste mag geloof ik niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 12:53:33 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877882
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

De blanke Nederlanders zouden zich eens met die feestjes gaan bemoeien
Mag niet van de racisten:
https://www.parool.nl/nie(...)ken-vallen~b0745800b
pi_189877904
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar zijn we inmiddels wel voldoende voor gestraft, dunkt me.
Welke straf heb jij ondergaan?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 november 2019 @ 12:58:21 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877943
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gedeelte van Nederland dat zich toevallig in Europa bevindt is ook geen etnische eenheid.

Klopt. De enige uitingen van Nederlandse etniciteit zijn feesten rondom Oranje, zowel het koningshuis als de sporters (met name voetbal en schaatsen).
Vroeger hoorde daar het leger nog bij, via de dienstplicht.

Er zijn dus etnische Friezen, Saksen, Amsterdammers, Drenthen, Limbo's etc. Die elk een eigen identiteit hebben en een eigen manier van Sinterklaas vieren. En nog steeds gaat dat buitenstaanders niks aan zolang ze zich aan de wet houden.
  zondag 10 november 2019 @ 13:00:51 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189877978
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke straf heb jij ondergaan?
Belasting betalen ten gunste van ontwikkelingsgeld voor Suriname. Dat miljarden verkwanselde:

https://www.volkskrant.nl(...)r-kritisch~b0feb5e1/
  zondag 10 november 2019 @ 13:02:16 #295
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189877984
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd.

Er was wel een festival door sympathisanten georganiseerd, Ragnarock (https://www.stelling.nl/kleintje/edities/2005/oktober-407/mystiek). De mensen daarachter, huisvrienden van Vlaamse nationalisten, hebben inderdaad heidense rituelen op de Archeon Midwinterfair georganiseerd.

De meetings waar ik het over heb zijn doorgaans klein, tot een man of 20, en niet openbaar (je kunt niet een kaartje kopen bij de start ervan of zo). Zelfs als het niet door extreem-rechts is georganiseerd komen ze er op af (via de fora) om zieltjes te winnen.

Mocht je beerputten willen opentrekken dan zou je bands als Heidevolk moeten natrekken, leden daarvan hebben openlijk op het neonaziforum Viking Blood gepost en waren online, op eigen initiatief, ook te vinden bij Duitse neo-naziorganisaties.
Heidevolk extreem rechts? Daar schrik ik van. Heb ze eens in de Melkweg gezien en ze hebben een paar geweldige nummers. Nederlandstalige Folkmetal. Nooit iets gemerkt van die sympathieën. :@
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189877995
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:51 schreef WillieWasknijper het volgende:

[..]

Jij wil kennelijk een eerlijke wereld. Ik zie liever een oneerlijke wereld in mijn voordeel.
De eerlijke mensen moeten hun kleding kunnen wassen, met als gevolg veel bevuild water, bevuild water waarmee de oneerlijke mensen het fruit en de groenten mogen besproeien. Misschien dat het fruit en de groenten de oneerlijke mensen dan niet meer smaken. Toch?
pi_189878006
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:03 schreef torentje het volgende:

[..]

De eerlijke mensen moeten hun kleding kunnen wassen, met als gevolg veel bevuild water, bevuild water waarmee de oneerlijke mensen het fruit en de groenten mogen besproeien. Misschien dat het fruit en de groenten de oneerlijke mensen dan niet meer smaken. Toch?
Jij snapt het.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189878022
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:13 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want men moet opgevoed worden door het op moreel hogere grond staande Links ?

Afin, het was illegaal, de Kozp hadden een vak toegewezen gekregen, werden niet tegengehouden om daar gewoon uit weg te lopen (volgens mij kwam daar niet eens iemand van hun) en politie helpt de spandoekhanger letterlijk een handje om dat vod uit te rollen.

Zo kan het dus ook.

En ps,
Met het 'uitmaken voor rotte vis' bedoelde ik aanvankelijk jouw post waarin je schrijft dat SK+ZP racisme is. Niet zozeer het spandoek hoewel ik me kan voorstellen dat dit op de aanwezige gezinnetjes wel zo kan overkomen.
moreel links heeft er niets mee te maken, maar veel mensen hebben toch niet door dat ze aan iets aanstootgevends meewerken.

Ik kan niet bepalen wat KOZP precies doet, ik vind persoonlijk zelfs dat deze protesten niet vlak naast de intocht zouden moeten plaatsvinden. nu gaat het erom of ze een feestje verpesten voor kinderen, IPV om de issues zelf. snap wel dat je zo de boel op scherp zet, om iets af te dwingen, maar ik vraag me af of het op de lange termijn zin heeft zo.

en ik persoonlijk, vind de traditie zo racistisch. dat betekend niet dat ik dus iedereen die eraan meedoet racisten vind. wel dat ze iets wat racistisch is, steunen, vaak onbedoeld, vanuit hun eigen redenaties. ik ben me ervan bewust dat mensen het zelf niet racistisch vinden.
  zondag 10 november 2019 @ 13:07:41 #299
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189878023
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke straf heb jij ondergaan?
Onzinclubjes als kozp vernachelen mijn cultuur.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 10 november 2019 @ 13:09:19 #300
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189878043
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke straf heb jij ondergaan?
Welke schuld heb ik aan de kolonies ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189878053
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

De blanke Nederlanders zouden zich eens met die feestjes gaan bemoeien
Dat is wel gebeurd met het Hindoestaanse Holi festival.

En onze grote vriend Sandew Hira vond daar wat van. Van zijn traditie blijf je met je witte poten af. De HYPOCRIET (hoofdletters bewust).
quote:
In Duitsland was er eens een witte jongen, avontuurlijk ingesteld en met een blik op de wijde wereld gericht. Hij ging naar India en zag die Indiërs uit hun dak gaan met muziek en poeders in alle kleuren. Hij dacht: “Hé, dit lijkt op een houseparty. Te gek man!” Ze noemen het feest: Holi.
“Holi shit!” dacht hij in zichzelf. Dit is een geweldig idee. Ik ga Holi feesten in Europa organiseren. Alleen, de mensen in India vieren het in maart. Op zo’n evenement komt geen hond. Maar maart is echt geen goede tijd, dus dacht de witte jongen: we gaan Holi in de zomer vieren!
http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/29605
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')