abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189867181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:11 schreef gniffie het volgende:
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
mee eens
pi_189867224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Lastig vallen van kinderen??????
Waar in hemelsnaam!
Welk kind werd lastig gevallen?

Het verstoren van de intocht.
Ze waren aanwezig met bordjes.
De "verstoring" werd volgens mij meer ingezet door de schreeuwende "pro-pieten".

Manipuleren van mensen???
Waar? Wie? Wees eens concreet.
Verstoring van de optocht door dingen te schreeuwen tegen zwarte piet, dit ook naar kinderen te roepen die ze daar behoorlijk bang van maakten
Manipuleren van winkeliers met hun briefjes.
pi_189867265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vaak wel. maar het is een lossig clubje, geen leiders of organisatie, iedereen kan claimen antifa te zijn.
Vaak wel, behalve nee: eigenlijk nooit. Aan daadwerkelijk fascistische organisaties durven ze zich helemaal niet met geweld te wagen. Wel richten ze zich op alledaagse conservatieve studenten die voor vrijheid van meningsuiting protesteren.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:21:02 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons.
Nou, nee dus!
Een paar jaar terug beloofde Sylvana naar Suriname te gaan als zwarte piet zwart zou blijven. Als Nederland haar land zou zijn, waarom zou ze dan zo stellig zijn dat ze naar Suriname zou gaan? Waarom niet naar Saba, of Lombok, of Oeganda? De reden is dat ze zich geen Nederlander voelt, maar Surinamer, want niet in Nederland geboren, maar in Paramaribo, Suriname.
Maar als je geen Surinaamse roots hebt, is Suriname niet voor de hand liggend en zal dat nooit jouw land worden, al was het in 1971 nog onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden (niet van Nederland).
pi_189867312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:53 schreef AchJa het volgende:

Ik maak een vergelijking maar dat wil schijnbaar niet bij je landen. Het gaat erom dat een "buitenstaander" een traditioneel gebruik wil gaan aanpassen.
Een beetje zoals dit:
FrankDorp twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 11:44:03 Anti-Pieten: "wij willen geen Zwarte Piet bij onze intocht!"Pro-Pieten: "Prima. En wij willen wél ZP bij ónze intocht."Anti-Pieten: "Nee, jullie mogen geen ZP bij jullie intocht!"Pro-Pieten: "Daar gaan jullie niet over."Volgens de mediaklasse zijn de pro-Pieten nu intolerant reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:25:12 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867321
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Lastig vallen van kinderen??????
Waar in hemelsnaam!
Welk kind werd lastig gevallen?
Sinterklaasfeest Jaarbeurs Utrecht, 2015 of 2016. Black Panthers intimideren jonge kinderen op weg naar dat evenement.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:27:17 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Precies. Pas 150 jaar geleden werd zwarte Piet toegevoegd aan een meer dan duizend jaar oude traditie van een Sint ZONDER aanhang- en dat werd gedaan omdat Schenkman geinspireerd was door buitenlanders (Duitsers om precies te zijn).

KOZP wil gewoon weer terug naar de oude, puur Nederlandse traditie.
Leugens. Het duo is ouder en dat weet je. Er waren ruim voor die tijd al hordes zwarte klazen in Amsterdam.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:27:52 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is nu ook geen neger betrokken bij Sinterklaas. Piet is een Moor, geen neger.
Het is niet eens een Moor, het is niet eens een levend mens.
pi_189867361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Een beetje zoals dit:
FrankDorp twitterde op zaterdag 09-11-2019 om 11:44:03 Anti-Pieten: "wij willen geen Zwarte Piet bij onze intocht!"Pro-Pieten: "Prima. En wij willen wél ZP bij ónze intocht."Anti-Pieten: "Nee, jullie mogen geen ZP bij jullie intocht!"Pro-Pieten: "Daar gaan jullie niet over."Volgens de mediaklasse zijn de pro-Pieten nu intolerant reageer retweet
Idd, en om het wat dichter bij huis te houden, heel Nederland die wel ff wat van Kallemooi op Schiermonnikoog gaat vinden... Ook hier op Fok!...
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:33:16 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867390
quote:
Waarom uberhaubt discussie over antifa. Doe dat lekker ergens anders. KOZP is niet antifa. Staan niet op de lijst van terroristische organisaties.
Er zijn banden met antifa. Daarom kan KOZP in de ruimte van antifa vergaderen. Zou me ook niks verbazen als mensen van beide clubs lid zijn en met demos meedoen van zowel antifa als KOZP. Waarbij antifa natuurlijk overal opduikt waar de nvu cs opduikt.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:37:06 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, en om het wat dichter bij huis te houden, heel Nederland die wel ff wat van Kallemooi op Schiermonnikoog gaat vinden... Ook hier op Fok!...
Kallemooi gaat over het martelen van een haan volgens de tegenstanders. Dat kun je verwachten in een land met een Partij voor de Dieren en "144 redt een dier". De wetten gelden, anders dan je ov-chipkaart, ook op Schier. Dus ja helaas... dat is niet te vergelijken met dat vermeende racisme.
pi_189867547
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:37 schreef Lunatiek het volgende:

Kallemooi gaat over het martelen van een haan volgens de tegenstanders. Dat kun je verwachten in een land met een Partij voor de Dieren en "144 redt een dier". De wetten gelden, anders dan je ov-chipkaart, ook op Schier. Dus ja helaas... dat is niet te vergelijken met dat vermeende racisme.
Nee, maar wel met bemoeienissen van anderen die een lokale traditie op basis van valse argumenten willen afschaffen. Maar goed, kom ik weer terug op mijn eerdere opmerking, op het moment dat het over het offerfeest gaat (dat lijkt me qua "marteling" nog wel even stap verder) geeft men niet thuis en zit men bibberend in een hoekje "inclusiviteit" te prevelen.
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:46:38 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar wel met bemoeienissen van anderen die een lokale traditie op basis van valse argumenten willen afschaffen. Maar goed, kom ik weer terug op mijn eerdere opmerking, op het moment dat het over het offerfeest gaat (dat lijkt me qua "marteling" nog wel even stap verder) geeft men niet thuis en zit men bibberend in een hoekje "inclusiviteit" te prevelen.
Ja, daar heb je gelijk in. Offerfeest hoort hier niet, nooit zoiets smerigs gezien :r
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:53:15 #91
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189867652
quote:

Vind ik prima .... maar KOZP moet terug naar de bananenrepublieken waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:55:24 #92
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189867672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Offerfeest hoort hier niet, nooit zoiets smerigs gezien :r
Klopt, zoiets dieronvriendelijks is niet meer van deze tijd. Moskeeën vind ik ook verwerpelijk. Ik, blanke Nederlander, voel mij bedreigd met die haatpaleizen in de buurt.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 9 november 2019 @ 17:57:24 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189867687
quote:

[..]

Welnee. Ze willen gewoon weer een basis leggen voor de volgende zielige slavernij-miljoenenclaim. Lekker schuldgevoel aanpraten en dan aangeven dat het met een zak geld goedgemaakt kan worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189867694
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Welnee. Ze willen gewoon weer een basis leggen voor de volgende zielige slavernij-miljoenenclaim. Lekker schuldgevoel aanpraten en dan aangeven dat het met een zak geld goedgemaakt kan worden.
Dus als je ze een zak geld geeft dan is het gezeik voorbij en is iedereen weer zwarte piet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189867848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dus als je ze een zak geld geeft dan is het gezeik voorbij en is iedereen weer zwarte piet?
Ja, tot het "gratis geld" weer op is, dan begint men weer opnieuw.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:13:44 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:55 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt, zoiets dieronvriendelijks is niet meer van deze tijd. Moskeeën vind ik ook verwerpelijk. Ik, blanke Nederlander, voel mij bedreigd met die haatpaleizen in de buurt.
Ach, het is niet minder dieronvriendelijk dan Kallemooi, maar die kadavers op de stoep waar gewoonlijk honden schijten, of het vervoer ervan in ongekoelde vage busjes, is een aanslag op de volksgezondheid.
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:14:58 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189867912
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, tot het "gratis geld" weer op is, dan begint men weer opnieuw.
En daarom moet je nu niet voor de chantage vallen, zelfs niet als je vindt dat het racistisch is.
pi_189868079
Update 9/11: Vijf aanhoudingen openlijke geweldpleging bijeenkomst anti-zwarte piet

Den Haag - Vrijdagavond 8 november zijn er vijf personen aangehouden voor openlijke geweldpleging en poging brandstichting. Deze aangehouden personen probeerden een bijeenkomst te verstoren van anti-zwarte piet in de Beatrijsstraat.

Rond 19.30 uur kreeg de politie een melding dat er vernielingen werden gepleegd door een groep personen van een pand aan de Beatrijsstraat. Ter plaatse troffen agenten deze groep personen aan die op dat moment vernielingen aan het plegen waren en brand hadden gesticht. In het pand vond op dat moment een bijeenkomst plaats waarbij ongeveer 70 personen aanwezig waren. Uit onderzoek bleek dat er meerdere ramen van het pand en auto’s op de binnenplaats waren vernield. In de nabijheid van het pand zijn vijf mannen aangehouden in de leeftijd van tussen de 13-jaar en 37-jaar en woonachtig in Den Haag.
Onderzoek

De recherche is een uitgebreid onderzoek gestart. Dit onderzoek richt zich onder meer op het krijgen van het beeld wat er zich precies heeft afgespeeld en welke rol de aangehouden verdachten hierin hebben gehad. De aangehouden verdachten blijven vastzitten voor verhoor.
Update zaterdag 9 november

In het onderzoek naar de openlijke geweldpleging en de poging brandstichting, waren in totaal vijf verdachten aangehouden. Vandaag is er voortdurend onderzoek gedaan, zo zijn de verdachten uitgebreid gehoord, is er een buurtonderzoek gedaan en zijn getuigen gehoord. Drie verdachten zijn aan het einde van de dag heengezonden maar blijven wel verdachten in het onderzoek. Twee mannen van 25-jaar en 22-jaar zitten nog vast en zijn in verzekering gesteld. Het onderzoek gaat onverminderd door en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
Oproep getuigen

Het rechercheteam is nog wel op zoek naar getuigen. Bent u getuige geweest van dit incident of heeft u meer informatie? Neem dan contact op met de recherche van bureau Zuiderpark via 0800-6070. Liever anoniem uw tip doorgeven? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

politie.nl
pi_189868173
quote:
Ze houden alleen bijeenkomsten in hetzelfde gebouw.

Iets met als het klinkt als een eend ...
  zaterdag 9 november 2019 @ 18:39:58 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189868226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:53 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Vind ik prima .... maar KOZP moet terug naar de bananenrepublieken waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
Nederland dus.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')