quote:Een landelijk congres in Den Haag van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Mitchell Esajas van KOZP meldt op Facebook dat voorstanders van Zwarte Piet onder meer met vuurwerk het congres poogden te bestormen.
Op foto's van Esajas zijn beschadigde ramen te zien. De politie is ter plaatse. Ook plaatste Esajas een foto van zijn auto, waarop te zien is dat de achterruit verbrijzeld is.
De politie zegt tegen de NOS dat er zeker vier mensen zijn opgepakt.
Op de Facebookpagina van het congres staat dat op de bijeenkomst mensen "uit heel Nederland bijeenkomen die zich voor verandering van de Sinterklaastraditie willen inzetten".
Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd.
Yes, kapot maken die lui.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
???
Voor het geval iemand van KOZP ooit een geweldsdaad kan doen, moeten nu KOZP-mensen met geweld bedreigd worden ?
Is dat jouw filosofie ? Dat neigt naar totalitaire methodes
Nope. Het gaat mij ook niet direct om het aantal maar meer om de organisatie erachter, 60 man? Sommigen uit Groningen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:23 schreef Qarrad het volgende:
Of het nu 60 of 37 gemaskerde aanvallers waren die een bijeenkomst van mensen met een andere mening verstoorden maakt niet echt uit, toch?
Bah, als het Kusters is wordt ik anti-piet. Al ben ik dat sowieso al maar eveneens anti KOZP.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope. Het gaat mij ook niet direct om het aantal maar meer om de organisatie erachter, 60 man? Sommigen uit Groningen?
Als het eoa Constant Kusters feestje was dan weten we dat het weer een marginaal clubje was waar we ons verder niet al te druk om hoeven te maken. Wel oppakken en opsluiten natuurlijk.
Weet je zeker dat het er geen 50 waren?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:37 schreef moby_jones het volgende:
Blijkbaar niet marginaal genoeg anders werden er niet 5 auto’s weggesleept door de ANWB.
Heb ik wat gemist?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:37 schreef moby_jones het volgende:
Blijkbaar niet marginaal genoeg anders werden er niet 5 auto’s weggesleept door de ANWB.
Dat komt gewoon omdat jij een alt-right pummel bent, en ik een linkse deuggek.quote:
Gemaskerde moslima's kunnen in ieder geval op veel steun rekenen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:23 schreef Qarrad het volgende:
Of het nu 60 of 37 gemaskerde aanvallers waren die een bijeenkomst van mensen met een andere mening verstoorden maakt niet echt uit, toch? Of vinden we het ook okay als 13-67 gemaskerde moslims het COC binnenvallen?
Van wie?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gemaskerde moslima's kunnen in ieder geval op veel steun rekenen.
Ik heb zelfs op Delpher gezocht en kwam erachter dat je kunt verdrinken in een gootsteenputquote:Op zaterdag 9 november 2019 14:42 schreef OllieA het volgende:
Dat komt gewoon omdat jij een alt-right pummel bent, en ik een linkse deuggek.
Zoals we ons ook niet druk hoeven te maken om de acties van marginale streng-islamtische clubjes?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het eoa Constant Kusters feestje was dan weten we dat het weer een marginaal clubje was waar we ons verder niet al te druk om hoeven te maken. Wel oppakken en opsluiten natuurlijk.
Het deel "oppakken en opsluiten" heb je overheen gelezen?quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:46 schreef VoMy het volgende:
Zoals we ons ook niet druk hoeven te maken om de acties van marginale streng-islamtische clubjes?
Wat vreemd om een twee-jarige een kleuter te noemen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb zelfs op Delpher gezocht en kwam erachter dat je kunt verdrinken in een gootsteenput![]()
[ afbeelding ]
Maar in combinatie met fascist kennen ze hem daar ook niet...
Pro-pieten moeten vooral zelf oprotten. En anti-pieten ook.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn wel vaker mensen in Nederland geweest die aanstoot namen aan Zwarte Piet.
Toen zeiden de pro-Pieten niet: "Als het je niet bevalt, dan rot je maar op!"
[ afbeelding ]
Van Allah, en van de Openbaar vervoerbedrijven NS, HTM, RET, Arriva, Connexxion, EBS en GVB.quote:
Volgens mij he, gaat je selectieve geheugen weer van slag.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
???
Voor het geval iemand van KOZP ooit een geweldsdaad kan doen, moeten nu KOZP-mensen met geweld bedreigd worden ?
Is dat jouw filosofie ? Dat neigt naar totalitaire methodes
Volgens het OM had Afriyie bij zijn arrestatie geduwd en een agent in zijn been geknepen. hier moest ik even om lachen. dat vind jij hetzelfde als met een groep, georganiseerd een bijeenkomst aanvallen met knuppels, vuurwerk en autos slopen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat hun frontman al meerdere keren opgepakt voor geweldpleging en zelfs een keer veroordeeld is: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/jerry-afriyie-alsnog-veroordeeld
nee mijn beste pokkerdepok, gelijke monniken gelijke kappen. Als speciale aandacht bij KOZP niet gewelddadig is, dan is mijn opmerking dat ook niet. En ik ben blij dat jij dat nu ook inziet.
Men wist ook wel dat ze vanzelf terug naar Amerika gingen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn wel vaker mensen in Nederland geweest die aanstoot namen aan Zwarte Piet.
Toen zeiden de pro-Pieten niet: "Als het je niet bevalt, dan rot je maar op!"
ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Speciale aandacht"...
Geweldpleging tegen overheidsdienaren wordt gewoon niet acceptabel geacht. Altijd grote bekken als het gaat om aanvallen op brandweer of ambulancepersoneel, maar dit is voor de goede zaak ofso?quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Volgens het OM had Afriyie bij zijn arrestatie geduwd en een agent in zijn been geknepen. hier moest ik even om lachen. dat vind jij hetzelfde als met een groep, georganiseerd een bijeenkomst aanvallen met knuppels, vuurwerk en autos slopen.
dat bedoel ik dus, goedpraten van dit geweld.
'speciale aandacht' was intimidatie. Geen reclame bordjes voor bedrijven die we juist moeten sponsoren.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.
lijkt me toch duidelijk, dat ze dan een bordje gaan maken waarop hun bedrijven worden genoemd, dat is alles.
Oh, dat "lijkt jou duidelijk"... Je hebt banden met die club omdat je het zo goed weet?quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:16 schreef pokkerdepok het volgende:
ja dus? prima, nette brief, toch. we gaan actie voeren tegen de haagse intocht, en daarbij besteden we speciale aandacht aan de sponsoren.
lijkt me toch duidelijk, dat ze dan een bordje gaan maken waarop hun bedrijven worden genoemd, dat is alles.
arrestatie bij, volgens hun, het uitvoeren van hun demonstratierecht. dom, maar niet onbegrijpelijk. en toch iets volledig anders dan wat we hier zagen..quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geweldpleging tegen overheidsdienaren wordt gewoon niet acceptabel geacht. Altijd grote bekken als het gaat om aanvallen op brandweer of ambulancepersoneel, maar dit is voor de goede zaak ofso?
Tevens hebben ze bij de intocht in gouda ook huisgehouden tot zelfs het verneuken van de intocht.
Kozp: weg er mee.
onzin. op zn ergst een dreigement om hun bedrijf in de schijnwerpers te zeggen als een die zwarte piet steunt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'speciale aandacht' was intimidatie. Geen reclame bordjes voor bedrijven die we juist moeten sponsoren.
antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:22 schreef Kamover het volgende:
Zo grappig altijd die selectieve verontwaardiging van de politiek als linkse extremisten een keer worden aangepakt. Andersom kraait er geen haan naar. Antifa mag met doorgedraaide knokploegen steden in puin slaan voor de “goede” zaak.
gewoon een kwestie van informatie kunnen verwerken.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, dat "lijkt jou duidelijk"... Je hebt banden met die club omdat je het zo goed weet?
De fascisten van antifa bedoel je? Criminelen met contacten in de politiek. Dat is allemaal geen probleem, want staan aan de “goede” kant van de agendaquote:Op zaterdag 9 november 2019 15:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .
Die zwarte Amerikaanse soldaten wellicht wel.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men wist ook wel dat ze vanzelf terug naar Amerika gingen.
[ afbeelding ]
Wat is dan het "eigen deeg"? Heeft KOZP geweld gepleegd? Hebben ze ruiten ingegooid. Auto's vernield?quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:24 schreef Bottendaal het volgende:
Het is mooi dat ze een koekje van eigen deeg hebben gekregen
Ben jequote:Op zaterdag 9 november 2019 15:25 schreef pokkerdepok het volgende:
antifa valt wel eens fascisten aan. mensen die dingen als dit doen; geweld en intimidatie gebruiken om de vrijheid te beperken. .
Natuurlijk...quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
gewoon een kwestie van informatie kunnen verwerken.
D) Schoenenquote:Op zaterdag 9 november 2019 15:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ben je
A) Keihard aan het liegen
B) Ongeïnformeerd
C) Debiel
?
Nee, maar wel het lastig vallen van kinderen tijdens de optochtquote:Op zaterdag 9 november 2019 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat is dan het "eigen deeg"? Heeft KOZP geweld gepleegd? Hebben ze ruiten ingegooid. Auto's vernield?
Welk koekje is dit? Ik heb geen KOZP-activisten gemaskerd pro-Pietenvergaderingen zien verstoren met voorbedachten rade op deze gewelddadige wijze.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:24 schreef Bottendaal het volgende:
Het is mooi dat ze een koekje van eigen deeg hebben gekregen
Dat valt ook al mee - er worden al jaren geweldadige acties uitgevoerd door de pro-pieten en de organisatoren van demonstraties en pro-acties zijn vrijwel altijd bekende aanhangers van Pegida, NVU of neonazi clubjes. Tot dusver keert "het gewone volk" zich niet vol walging af.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:35 schreef capricia het volgende:
ZP is nu een achterhoede gevecht geworden.
Want door deze gewelddadige aanval van Pegida, hebben ze de pro-pieten in een extreem rechtse en gewelddadige hoek geplaatst.
Mensen die helemaal niet anti ZP waren, gaan zich hiermee niet associeren.
Dág Zwarte Piet.
Als je de moeite had genomen om mijn link door te lezen had je het laatste stukje ook kunnen lezen:quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Die zwarte Amerikaanse soldaten wellicht wel.
De moeilijkheid is dat Nederland in het verleden heeft gemeend "overzeesche" landen als de Antillen en Suriname tot Nederlands grondgebied te moeten verklaren. Dat betekent dat de mensen uit de Antillen en Suriname dus gewoon als Nederlander binnen Nederland kunnen verhuizen en gewoon landgenoten zijn en blijven. Dus je kunt niet tegen mensen als Sylvana Simons zeggen: Als jou "ons land" niet bevalt, dan rot je maar op. Want "ons land" is ook het land van Sylvana Simons. Dat hebben "we" zelf in het verleden zo geregeld.
Het is niet dat er alleen maar een mening vertolkt wordt men wil een verandering teweeg brengen. Als diezelfde Groningers gaan eisen dat de Groningse vlag op het gemeentehuis moet komen te staan ipv de provincievlag al naar gelang welke provincie ze zich bevinden dan zeg je ook flikker maar lekker op gaan we niet doen. Als alle Groningers zich dan gaan verenigen in een KOBrabantseVlag groep en te pas en te onpas gaan janken en zeiken over die vlag ben je er helemaal rap klaar mee, vervolgens richten ze nog een keer een GrunnegseWoailapBelangriek groepering op en dan ben je helemaal wel klaar met ze. Als ze dat zo belangrijk vinden mogen ze idd opflikkeren naar hun "eigen" land.quote:Het zou hetzelfde zijn als dat wij Groningen onafhankelijk zouden verklaren en dat dan alle mensen die ooit vanuit Groningen naar elders in Nederland zouden zijn verhuisd terug moeten naar Groningen als zij een mening vertolken die "wij" (de Nederlanders (zonder de Groningers) als tradtioneel om wat voor reden dan ook als typisch Nederlands (niet Gronings) zouden zien.
Wel bijzonder dat heel vaak het palingtrekken voorbij komt in deze discussie, volgens mij dien je fysiek geweld toe aan een levend dier bij het palingtrekken dat lijkt me van een compleet andere categorie. Daarbij, als palingtrekken als afgeschafte traditie model moet staan voor de afschaffing van zwarte piet kunnen we natuurlijk ook nog wel even een balletje opgooien omtrent die andere "diervriendelijke" traditie die het offerfeest heet...quote:Iedere traditie is altijd onderhevig aan verandering en discussie. Denk maar aan het palingtrekken.
Tenminste: Ik vind het een positieve traditie dat alles bediscussieerbaar is.
Ik keur geweld tegen KOZP ook nergens goed, wmb demonstreren ze maar een eind weg maar niet op de de dag van de intocht, ze hebben dan nog 364 dagen over om hun mening te laten horen.quote:Voor zover ik weet heeft KOZP nooit geweld gepleegd. En ik vind het niet getuigen van "goed Nederlanderschap" wanneer men geweld tegen KOZP goedkeurt omdat KOZP een bepaalde mening vertolkt.
Uitlatingen van Bij1 neem ik niet heel serieus...quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:49 schreef Keep_Walking het volgende:
http://www.bij1.org/news/(...)atie-en-geweld-21531
Volgens deze bron is het juist extreemrechtse witte mensen die geweld gebruikten. De antizwarte Piet groep is slachtoffer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |