abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:24:13 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189633937
Vandaag moest ik eerst werken in Vlissingen. Nou ja, ik moest er in ieder geval zijn. Een bolus met koffie bij de start, wat kletsen links en rechts, tosti's gebakken, vriend op bezoek gehad en wat geinternet.
Toen ik thuis kwam lagen de folders al weer klaar die bezorgd moesten worden!. Daar zijn mijn dochter en ik ook nog 2 uurtjes mee bezig geweest. Tegen 1/50-ste van de verdienste van het koffie-drinken in Vlissingen..
Maar:

Dat is natuurlijk ook nog zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:25:28 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189633967
Deze beroepsvaardigheden zijn voor iedere werkgever nu en in de toekomst belangrijk. Een bijbaantje als folderbezorger is dus zeer leerzaam voor uw kind. Daarnaast leren jongeren ook de waarde van geld kennen. Een smartphone, games, kleding: het kost tenslotte allemaal geld en daar moet je voor werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:26:21 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189633989
Ik ben het hier eigenlijk allemaal wel mee eens. @Claudia_x
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189642589
Er staat geen gelogen woord in en toch heb ik de indruk dat het mooie praatjes zijn om kinderen uit te buiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189664293
Dat komt omdat de beroepsvaardigheid 'opkomen voor je eigen belang bij je werkgever' ontbreekt.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:16:51 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189665460
Vroeger heette dit anders: “saai klotewerk waar je leuk voor betaald wordt.” Niemand was bang om het in die termen over zulk werk te hebben.
Maar die leuke betaling wordt steeds minder en wat overblijft is het saaie klotewerk. Dat bekt niet zo lekker en daarom bedriegen we elkaar met allerlei leugens en prietpraat uit de neoliberale hoed over verantwoordelijkheid, resultaten en klantwaardering.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:19:19 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189665494
Linkedin staat vol met zulk gelul, dus die kinderen worden netjes voorbereid op een deugd- en arbeidzame toekomst.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189665499
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:19 schreef Ringo het volgende:
Linkedin staat vol met zulk gelul, dus die kinderen worden netjes voorbereid op een deugd- en arbeidzame toekomst.
100% eens
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:47:26 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189667616
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:16 schreef Ringo het volgende:
Vroeger heette dit anders: “saai klotewerk waar je leuk voor betaald wordt.” Niemand was bang om het in die termen over zulk werk te hebben.
Maar die leuke betaling wordt steeds minder en wat overblijft is het saaie klotewerk. Dat bekt niet zo lekker en daarom bedriegen we elkaar met allerlei leugens en prietpraat uit de neoliberale hoed over verantwoordelijkheid, resultaten en klantwaardering.
Het is nog best leuk werk, vind ik althans. Lekker buiten zonder zorgen en je ziet wat er in het dorp gebeurd. Daar is niks mis mee. Ook prima voor kinderen om te doen en iets te leren.
Maar het betaald echt heel slecht. Niet alleen effectief onder het minimumjeugdloon, maar je krijgt ook nog eens niks vergoed voor het gebruik van je fiets of je schoenen, je bent niet verzekerd en er wordt ook geen pensioen opgebouwd. Als je ziek bent krijg je natuurlijk ook niks.
Dit maakt deze arbeid wel zo belachelijk goedkoop.... Dat rondbezorgen levert nu een tientje op, zou een postbode dat onder de voorwaarden van toen de PTT gedaan hebben was dat minstens 100 euro (aan kosten voor de werkgever dan)
Nu vind ik het voor kinderen niet zo erg dat ze zo weinig verdienen. Effectief betalen de ouders toch hun vaste lasten etc. Wat wel erg is dat er ook mensen zijn die hier echt van moeten leven. Dat neoliberale... Dat de VVD dit geweldig vind is één ding, maar dat de PvdA geen tegengas heeft gegeven maar volop heeft meegedaan is wat anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 oktober 2019 @ 18:08:16 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189670759
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:47 schreef LXIV het volgende:
Het is nog best leuk werk, vind ik althans. Lekker buiten zonder zorgen en je ziet wat er in het dorp gebeurd. Daar is niks mis mee. Ook prima voor kinderen om te doen en iets te leren.
Ik vond het ook helemaal niet erg om elke dag mʼn krantenwijkje te moeten lopen, ik maalde niet om slecht weer en ook niet om half zes in de ochtend. Maar het feit dat ik ervoor betaald kreeg, en niet eens weinig ook (voor een gastje van vijftien) gaf wel de doorslag.
In het neokapitalistische frame wordt je iets anders verteld: daarin geeft werk op zich betekenis aan je leven, uit het werk dien je levenskracht te putten; dat je er ook nog eens geld voor krijgt, al is het niet genoeg voor de huur en je dagelijkse boterham, dat is van ondergeschikt belang. Het geeft in deze tijd blijk van een lage arbeidsmoraal om werk alleen te zien als een bron van inkomsten: werk is immers zingeving, los van de betaling die er tegenover staat. Wie zijn werk vooral wil zien als een baantje dat geld oplevert, roept de verdenking over zich af te parasiteren op collegaʼs. Immers, mijn werk, dat ben ik. Pas via je werk besta je voor anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 28-10-2019 18:16:42 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:52:17 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189674097
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vond het ook helemaal niet erg om elke dag mʼn krantenwijkje te moeten lopen, ik maalde niet om slecht weer en ook niet om half zes in de ochtend. Maar het feit dat ik ervoor betaald kreeg, en niet eens weinig ook (voor een gastje van vijftien) gaf wel de doorslag.
In het neokapitalistische frame wordt je iets anders verteld: daarin geeft werk op zich betekenis aan je leven, uit het werk dien je levenskracht te putten; dat je er ook nog eens geld voor krijgt, al is het niet genoeg voor de huur en je dagelijkse boterham, dat is van ondergeschikt belang. Het geeft in deze tijd blijk van een lage arbeidsmoraal om werk alleen te zien als een bron van inkomsten: werk is immers zingeving, los van de betaling die er tegenover staat. Wie zijn werk vooral wil zien als een baantje dat geld oplevert, roept de verdenking over zich af te parasiteren op collegaʼs. Immers, mijn werk, dat ben ik. Pas via je werk besta je voor anderen.
Is dat neokapitalistisch? Ik denk juist dat vroeger veel beroepen als een roeping werden gezien en je als persoon onlosmakelijk verbonden was aan je werk. Denk aan de boer, de soldaat, de leraar, de verpleegster, de pastoor, de dokter.
Wat ik typisch neoliberaal/neokapitalistisch vind is dat het juist om het geld draait, maar dat het rechtvaardig is dat de een 500x meer verdient dan de ander, omdat de markt dat zou willen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189674222
Ach kom, mijn vader heeft z'n leven lang krom gelegen als tuinder, maar dat was geen roeping, dat was gewoon omdat zijn vader dat zo had bepaald en hij nu eenmaal een broodwinning moest hebben en geen opleiding had.

Hard werken deed je, een andere optie was er niet. Hard werken is een plicht. Zoals ik als veertienjarige ook gewoon hele zomer moest tomaten plukken, tomaten sorteren, kistjes papieren, en het gras moest maaien. Daar kreeg ik dan wel geld voor, dat was leuk, maar ik deed het bovenal en simpelweg omdat het moest. Iedereen draagt z'n steentje bij, lui zijn komt niet voor in ons woordenboek.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189675109
"Neoliberaal" is tegenwoordig synoniem voor "alles wat ik stom en onrechtvaardig vind". En dat vind ik op mijn beurt een toonbeeld van neoliberalisme.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189675341
Weet je wat ik ook erg vind. Surveillance kapitalisme.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 28 oktober 2019 @ 21:42:55 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189675471
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:57 schreef Franny_G het volgende:
Ach kom, mijn vader heeft z'n leven lang krom gelegen als tuinder, maar dat was geen roeping, dat was gewoon omdat zijn vader dat zo had bepaald en hij nu eenmaal een broodwinning moest hebben en geen opleiding had.

Hard werken deed je, een andere optie was er niet. Hard werken is een plicht. Zoals ik als veertienjarige ook gewoon hele zomer moest tomaten plukken, tomaten sorteren, kistjes papieren, en het gras moest maaien. Daar kreeg ik dan wel geld voor, dat was leuk, maar ik deed het bovenal en simpelweg omdat het moest. Iedereen draagt z'n steentje bij, lui zijn komt niet voor in ons woordenboek.
Ik heb altijd met veel plezier bij een tuinder gewerkt. Daar was een vaste ploeg van jongens, wij mochten ook trekker rijden en kregen meer betaald. In juni kwamen de meisjes van Mavo, Havo en VWO die waren afgestudeerd. Daar vrijden wij dan de hele zomer mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 oktober 2019 @ 21:44:56 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189675496
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:37 schreef Franny_G het volgende:
Surveillance kapitalisme
Die term moest ik even opzoeken, maar ik weet nu wat het betekent.

Ik krijg ook iedere vrijdagmiddag van Siri een route-suggestie naar 'manege de Rekkendonken'. Het is haar opgevallen dat ik daar bijna iedere vrijdag rond 19:00 naar toe rijdt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 03:14:01 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189677692
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:52 schreef LXIV het volgende:
Wat ik typisch neoliberaal/neokapitalistisch vind is dat het juist om het geld draait, maar dat het rechtvaardig is dat de een 500x meer verdient dan de ander, omdat de markt dat zou willen.
Of dat de ander te weinig verdient om de huur te betalen, die ook nog eens veel te hard stijgt, omdat de markt dat zou willen. En als de markt het wil, dient gij te zwijgen. De samenleving als economische motor die met “menselijk kapitaal” als brandstof draaiende wordt gehouden.
In die wereld word je ook geacht jouw talenten zo veel mogelijk te kapitaliseren. Maak van je hobby je werk. Opdat je, met die verdwaasde liefhebberijen van je, de samenleving tot nut kan zijn en tevens jouw berekenbare waarde als “speler op de arbeidsmarkt” weet te vergroten. Win-win!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 29-10-2019 07:43:10 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:12:23 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189678329
En of je deze trend nu neoliberalisme noemt of neokapitalisme of een uitwas van het vrijemarktevangelie: het is een jonge trend die oud genoeg is om in te zien wat de reikwijdte ervan is en om te erkennen dat de neergang al is ingezet, wat natuurlijk aanleiding is voor allerlei voorspellingen over het definitieve einde.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:31:59 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189678559
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:12 schreef Ringo het volgende:
En of je deze trend nu neoliberalisme noemt of neokapitalisme of een uitwas van het vrijemarktevangelie: het is een jonge trend die oud genoeg is om in te zien wat de reikwijdte ervan is en om te erkennen dat de neergang al is ingezet, wat natuurlijk aanleiding is voor allerlei voorspellingen over het definitieve einde.
Dat een dergelijk systeem niet duurzaam is weet iedereen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:26:46 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189680062
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:31 schreef LXIV het volgende:
Dat een dergelijk systeem niet duurzaam is weet iedereen.
Dat vraag ik me af. Het besef dat de neoliberale weg van eeuwigdurende groei een heilloze weg is, die mens en wereld schaadt, is bij velen pas onlangs ingedaald. Het is nog niet meer dan een bewustwording, een sluimerend, onbestemd aha-gevoel van collectief falen. Wat er moet gebeuren, wat we moeten doen om dat falen te herstellen, is nog lang niet duidelijk. Er is geen tastbaar alternatief.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:30:33 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189680111
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Het besef dat de neoliberale weg van eeuwigdurende groei een heilloze weg is, die mens en wereld schaadt, is bij velen pas onlangs ingedaald. Het is nog niet meer dan een bewustwording, een sluimerend, onbestemd aha-gevoel van collectief falen. Wat er moet gebeuren, wat we moeten doen om dat falen te herstellen, is nog lang niet duidelijk. Er is geen tastbaar alternatief.
Mijn buurvrouw was het onkruid op haar oprit aan het spuiten met een of ander vergif. Ze vertelde me dat haar man dit spul speciaal in België had gehaald omdat het daar tenminste nog goed werkte. Ik vertelde haar dat de insecten dreigenden af te sterven omdat we veel te veel gif gebruiken en dat wij daarna aan de beurt waren. Ze keek me peinzend aan en zei toen 'maar ik vind een schone stoep toch ook wel belangrijk hoor'
Daarom ben ik voor een dictatuur
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189680675
Dictator genaamd Europese Unie heeft al veel regels omtrent gifgebruik opgelegd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189707787
Een backspace en een hele post weg. Dan maar een karigere versie;

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2019 00:40:06 ]
pi_189707791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Toen wij kinderen kregen wist ik dat ik van m'n rijangst af moest komen. Mijn vader reed ons vroeger overal naartoe, want mijn moeder had geen rijbewijs. Mijn vader reed me naar paardrijdwedstrijden, naar schoolfeesten, naar mijn eerste vriendje. En hij reed zonder doel, gewoon om op de weg te zijn. Ik hebben alle uithoeken van Nederland gezien. Als we er zin in hadden reden we spontaan naar Brussel of Parijs. We aten dan in wegrestaurants en logeerden in hotels. Onderweg hadden we goede gesprekken en luisterden naar muziek. Er is iets met autorijden waardoor het makkelijker is om met elkaar te praten - of om samen te zwijgen zonder dat het ongemakkelijk wordt. Door al die autoritten heb ik mijn vader goed leren kennen en heb ik na zijn plotselinge dood nooit het gevoel gehad dat ik hem nog iets had willen vertellen.
Het is mooi dat je zulke mooie herinneringen hebt. Ik heb er wel een aantal maar de meeste zijn, om het zacht uit te drukken, niet al te best. Vooral de autovakanties waren een crime. Het is zelfs een wonder te noemen dat we de vele hebben overleefd. De leukste herinnering die ik heb is dat hij Knight Rider speelde door vooraf opgenomen tapes te gebruiken om met de auto te communiceren wanneer hij mij en m'n vriendjes heen en weer reed. Dat vond ik toen wel erg cool.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn moeder heeft die momenten met ons misgelopen en ik wist dat ik dat niet wilde. Ik heb op een bepaald moment een opfriscursus gedaan. Dat was een goede manier om mezelf aan het autorijden bloot te stellen in een situatie waarvan ik wist dat die relatief veilig was. Na de cursus ben ik bijna dagelijks gaan rijden. Heel vaak rijden is de beste manier om van de angst af te komen.
En hoe zit dat met vliegen: ontneem je ze geen vliegvakanties vanwege de vliegangst?

Misschien dat ik ook maar een opfriscursus ga doen, of in elk geval een les in invoegen en inparkeren. Ik ben in staat om drie straten verderop te parkeren terwijl de auto, theoretisch gezien althans, gewoon moet passen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet nog wel dat ik op het forum ooit schreef dat ik niet zonder mijn vader zou kunnen. Hij was er altijd en bood een stabiele thuisbasis waar ik naar terug kon keren. En ik hield zielsveel van m'n vader en wist dat hij van mij hield. Dat viel allemaal in één keer weg. Omdat mijn ouders waren gescheiden moest ik alles regelen, de verkoop van het huis toen de grote crisis net losbarstte en de afwikkeling van allerlei financiële kwesties. M'n broertje moest een nieuw huis en een nieuw perspectief zien te vinden.
Ik heb het er wel moeilijk mee gehad dat ik vrij jong veel verantwoordelijkheden kreeg, dat ik er alleen voor stond en dat er nooit meer iemand zou zijn die er onvoorwaardelijk voor mij was. Een verzachtende omstandigheid is dat ik mijn lief had. Tegelijkertijd is de romantische liefde voorwaardelijk. Mijn lief heeft zijn ouders nog. Ze zijn betrokken en hij kan altijd op hen terugvallen. Ik ben daar zo jaloers op geweest.
Het voordeel van mijn situatie is dat ik heb kunnen wennen aan het verdwijnen van de vader die ik had en ik nimmer een stabiele thuisbasis heb gekend. Niet dat het allemaal kommer en kwel was, maar er lagen wel een aantal frustraties. Met de plotselinge ommezwaai is dat allemaal een beetje weggevallen en werd ik ook vooral bevangen door alle verantwoordelijkheden. Niet alleen al het financiële en huishoudelijke maar ook het hele zorgaspect. Dat werd uiteindelijk een enorme bron van stress, temeer ik er goeddeels alleen voor stond gezien ook hij gescheiden is en ik alleen ben. Vooral toen er nog geen diagnose en externe hulp was.

Gelukkig weet hij nog wel eens wat uit zijn geheugen te putten dus af en toe ervaar ik nog wel dat gevoel dat ik een ouder heb die mij iets kan vertellen, maar dat is meestal van erg korte duur. Het geeft wel aanleiding om hem expres om advies te vragen opdat hij zich weer nuttig kan voelen, ondanks dat het advies is om aan mensen met dementie zo min mogelijk vragen te stellen. Het valt hem heel zwaar dat het een eenwegsbaan is geworden. Dit probeert hij dan nog met geld, het enige wat hij nog kan aanbieden, te compenseren, maar dat accepteren voelt al snel als misbruik.

Het huis verkopen is ook iets waar ik heel erg tegenop kijk, niet op de laatste plaats omdat hij nooit iets weggooit en alles is wel 'handig om te hebben'. Heel af en toe loods ik al wat het huis uit onder het mom van overzichtelijkheid maar gezien dit nu nog meer een emotie dan ratio-kwestie is, moet ik voorzichtig zijn. Het voelt het ook niet altijd even prettig om een huis te 'ruimen' terwijl hij er nog is, maar liever nu al het ergste onder zijn goedkeuren dan kort na zijn overlijden.

quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:51 schreef EP3 het volgende:
Dat lijkt me echt verschrikkelijk, LK. Om machteloos te moeten toezien hoe iemand - die je zo goed kent en waar je zielsveel van houdt - geleidelijk wegzinkt. En het lijkt me voor de getroffene zo mogelijk n nog grotere hel.

Het volgende voelt ook altijd zo nietszeggend met zulke uitzichtloze situaties, maar ik doe het toch;
Sterkte.
Dankje! Ik vind het ook maar niks om iemand sterkte te wensen, maar het ontvangen vind ik een stuk minder vervelend.

Het is voor hem inderdaad nog veel zwaarder omdat hij zich volledig bewust is van de situatie. Zodanig zelfs dat hij in de volledige ontkenning was geschoten, met alle frustraties ten gevolge omdat het nogal wat impact had op hoe hij omging met wat nodig werd geacht om zijn situatie te stabiliseren.

Ik heb voor mezelf wel geleerd dat alles uiteindelijk went (Wie schreef ookal weer zoiets als 'Alles went, behalve verandering zelf'?), en het dwingt me om mijn eigen zaakjes eens op orde te houden. Tragisch genoeg heeft het zelfs een soort van zingeving gegeven waar ik die elders niet vond. Ik vrees voor het moment dat hij overlijdt, het verdriet daarom, en het wegvallen van wat nu zo centraal staat. Tegelijkertijd hoop je op een gevoel van bevrijding, al wil je dat natuurlijk helemaal niet denken.

quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:02 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Mijn eerste lange relatie was met een jongen die al op z'n 16e allebei z'n ouders kwijt was. Allebei aan kanker, z'n vader stierf toen hij 12 was, z'n moeder toen hij 16 was. Ik heb in die relatie gezien en gevoeld hoe dat je voor altijd vormt. De eenzaamheid, de te grote verantwoordelijkheid, het gebrek aan onvoorwaardelijkheid. Toen het uitging, heb ik hem om die reden nooit helemaal los kunnen laten, tot op de dag van vandaag, alsof zijn verdriet ook een beetje mijn verdriet is geworden.

LK, veel sterkte, het is ontzettend zwaar en moeilijk, ik hoop dat je steun hebt van mensen om je heen.
Ik had dat nooit gered als mij dat was overkomen op mijn zestiende. Maar mensen en misschien zelfs jongere mensen blijken weerbarstig. Dat merk ik nu ook weer; alles went en de emotie zwakt op den duur af. Het is wel lastig om te bepalen hoe je tragische dingen nou eigenlijk moeten interpreteren - om te weten wanneer je jezelf voor de gek houdt, en wanneer je oprecht met gezonde afstand naar iets kijkt. Ik heb net deze reactie teruggelezen en dan komt het ook vrij kil over, terwijl ik er emotioneel behoorlijk lang onder geleden heb. Misschien komt het omdat hij al een behoorlijke tijd stabiel is en ik lang niet meer ben geconfronteerd met een 'schrik-moment' waaruit blijkt dat hij nog achteruitgaat danwel 'verdwijnt'.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2019 02:39:42 ]
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:40:00 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189710242
De grote angst van mijn moeder is dat we naar haar overlijden een afvalcontainer bestellen en al haar spulletjes daar dan ingooien.

Mijn vader was altijd in de tuin bezig en had daar van allelei dingen verzameld. Palen, gebroken dakpannen, stukken prikkeldraad etc. Je kent het wel. Toen hij overleed stond die container er binnen 2 maanden en werd alles er rücksichtloos ingegooid. Mijn vader had er jaren over gedaan om alles bij elkaar te sparen. Ook moest ik al snel de kippen slachten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189710742
Dat is precies wat we met mijn vaders inboedel hebben gedaan: een container huren en alles erin mikken. We hebben er een paar weekeinden over gedaan en de hele familie heeft geholpen. M'n vader had een aantal broers en zussen die net zo waren als hij, dus die stopten intussen hun eigen voertuigen vol met spul.

Daar heb ik me dus nooit schuldig over gevoeld. Spullen zijn grotendeels betekenisloos als hun betekenisgever er niet meer is en dat besef is al moeilijk genoeg te dragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 09:39:25 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189710794
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is precies wat we met mijn vaders inboedel hebben gedaan: een container huren en alles erin mikken. We hebben er een paar weekeinden over gedaan en de hele familie heeft geholpen. M'n vader had een aantal broers en zussen die net zo waren als hij, dus die stopten intussen hun eigen voertuigen vol met spul.

Daar heb ik me dus nooit schuldig over gevoeld. Spullen zijn grotendeels betekenisloos als hun betekenisgever er niet meer is en dat besef is al moeilijk genoeg te dragen.
Ik zeg nu dat ik alles verdeeel onder de familie en in mijn huis ga zetten. Of bijna alles. Zo veel mogelijk in ieder geval. Komt ook alvast van pas als de kinderen op kamers gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 10:57:44 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189711749
Ik kan meepraten over die spullen. Ik zit al een beetje in die situatie met de spullen van mijn broer die vorig jaar overleden is, al zijn dat er niet zoveel. Die dozen staan nu maar een beetje in de weg. Er kan alleen eigenlijk niks bij. En van een deel van zijn spullen wil ik eigenlijk wel af, ook.

Mijn vader leeft niet meer. Al zijn spullen, op zijn kleding na, zijn nog waar ze waren toen hij stierf. Mijn moeder gaat ook geen tien jaar meer leven. En als ze onverhoopt naar een verpleegtehuis moet, moet het huis al voor haar overlijden leeg. Die containers doemen al regelmatig op voor mijn geestesoog. Ik bereid me daar emotioneel wel op voor. Wat Claudia verwoordt, is voor mij ook deels zo. Maar deels voelt het ook als een geschiedenis die je weggooit. En ik kan nog bedenken wat ik wél zou willen bewaren en waarom.

Mijn vader documenteerde veel. Een heel enkele keer trek ik een la open en lees ik iets. En het zijn telkens pareltjes. Ik had een map te pakken met mijn naam erop, waarin ook correspondentie aan leraren van de lagere school. Op eentje stond zelfs ‘Lien wist dit niet’. En dat klopt. En dan is het toch heel mooi om later zo te lezen dat mijn ouders destijds zo voor mij in de bres sprongen. Waar het beeld ook wel eens is geweest dat ze zich altijd een beetje op de achtergrond hielden en ik het zelf moest uitzoeken, weet ik nu dat ze zich toen echt wel van een paar dingen erg bewust waren en me steunden.

Over het leven met een dementerende ouder kan ik overigens ook meepraten.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:16:44 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189711998
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 10:57 schreef Lienekien het volgende:
. Maar deels voelt het ook als een geschiedenis die je weggooit.
Mijn kinderen hebben wel 200+ knuffels. Dat is natuurlijk een berg rommel waardoor het nooit netjes is. Ik wilde dus de helft of zo in de kliko gooien. Mijn oudste dochter wist echter van iedere knuffel te vertellen wanneer, van wie en waarom ze hem gekregen had. "Dit beertje heet Tinus en dat heb je voor mij gewonnen tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen bij de Kop van Jut', etc.

Toen snapte ik wel dat het voor haar herinneringen warenen waarom ze er niet gemakkelijk afstand van deed. Vanaf dat moment zeur ik niet meer dat ze knuffels moet weggooien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189714992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn kinderen hebben wel 200+ knuffels. Dat is natuurlijk een berg rommel waardoor het nooit netjes is. Ik wilde dus de helft of zo in de kliko gooien. Mijn oudste dochter wist echter van iedere knuffel te vertellen wanneer, van wie en waarom ze hem gekregen had. "Dit beertje heet Tinus en dat heb je voor mij gewonnen tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen bij de Kop van Jut', etc.

Toen snapte ik wel dat het voor haar herinneringen warenen waarom ze er niet gemakkelijk afstand van deed. Vanaf dat moment zeur ik niet meer dat ze knuffels moet weggooien.
Mijn dochter is precies als ik. Ze maakt drie stapels: wil ik houden, kan weg, twijfel. De categorie twijfel bekijkt ze aan het eind nog eens. Ze bedenkt wat we kunnen doen met de knuffels die weggaan. We leggen ze bijvoorbeeld in de gemeenschappelijke ruimte van het appartementencomplex van mijn schoonouders. Ze vindt het een leuk idee dat een ander er nog iets aan heeft.

En ook zij kan bij elke knuffel een geschiedenis vertellen, want ze heeft een olifantengeheugen. Als je selectief bent in wat je houdt is er juist meer ruimte voor die herinneringen. We hebben bewaardozen en kijken daar zo nu en dan eens in. Dat is echt genoeg.

Ik heb ook niet alle spullen van mijn vader weggegooid. De vele foto's heb ik gehouden. Dat was genoeg, genoeg om er nog vaak naar te kijken en er blij mee te zijn. Maar ik wil van mijn huis geen altaar maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189720041
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:40 schreef LXIV het volgende:
De grote angst van mijn moeder is dat we naar haar overlijden een afvalcontainer bestellen en al haar spulletjes daar dan ingooien.

Mijn vader was altijd in de tuin bezig en had daar van allelei dingen verzameld. Palen, gebroken dakpannen, stukken prikkeldraad etc. Je kent het wel. Toen hij overleed stond die container er binnen 2 maanden en werd alles er rücksichtloos ingegooid. Mijn vader had er jaren over gedaan om alles bij elkaar te sparen. Ook moest ik al snel de kippen slachten.
Ik vergeet nooit meer dit beeld van mijn vader: staande tussen spullen in een container, terwijl er van boven uit het raam nog spullen gegooid worden die hij opvangt.

Op mijn 18e was mijn vader gedwongen het tuinbouwbedrijf inclusief ons ouderlijk huis waar hij zelf ook in was opgegroeid, te verkopen. En waar mijn moeder in zak en as zat daarover had hij een opmerkelijke opgeruimdheid over dit alles. Het huis moest leeg, ze gingen kleiner wonen en met een vreemd soort vreugde mieterde hij alles weg. Alsof hij alle ballast van dat bedrijf en wat daarmee verbonden was ook van zich af gooide.

Ik was 18 en keek vooral vooruit. Pas later realiseerde ik me dat bijna alles van mijn jeugd zonder nadenken was weggegooid: veel schoolwerk, oude knuffels, poppen etc.

Nu merk ik dat ik veel op hem lijk. Ik kan heel voorzichtig zijn met dingen weggooien en lang vasthouden aan van alles. Maar als ik de geest krijg en het zat ben, kan ik zomaar ineens bijna alles wegdoen. Of: als er eenmaal een beslissing genomen is, niet meer achterom kijken en de schepen achter je verbranden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 3 november 2019 @ 20:07:48 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189768367
Omdat ik straks op 5 november drie jaar gestopt ben met roken heb ik het gezin en mijn moeder mee uit eten genomen. Dat doe ik ieder jaar.
Mijn kinderen wilden maar één ding en dat was naar het WAPEN VAN ROSMALEN. Dat is een hele grote tent, gerund door Chinezen, waar je onbeperkt van een buffet mag genieten. Ze hebben echt alles, allemaal in verschillende hoekjes. Chinees, Nederlands (sperziebonen, karbonade), tapas, sushi, wok, alle vruchten, ijs, alle toetjes, chocoladefonteinen, snacks, alles wat je bedenken kunt. Kinderen mogen zo hard rondrennen als ze kunnen en alles op hun bordje leggen wat hun hartje begeert. Het is ook heel goedkoop eigenlijk, ik moest voor 3 volw, 2 kids 132 euro afrekenen, inclusief drank. Daarom is het ook zo bizar druk. Volk van alle gezindten komt er op af. Ook omdat er voor ieder wat wils is natuurlijk.
Al weken van te voren zijn mijn kinderen druk om mij te overtuigen om ook dit jaar weer toch vooral naar HET WAPEN VAN ROSMALEN te gaan. 'Ze hebben alles wat je maar kunt kiezen papa, ook spruitjes en worst als je wil (klopt)". "Je mag zo vaak opscheppen als je kunt, daar hoef je niet voor bij te betalen". "Onder in de kelder worden kinderen gratis getatoeeerd". etc etc.
Enfin. Stampensvol natuurlijk. Mannen die hun petje niet eens tijdens het eten af zetten. Krijsende kinderen die voortdurend rondrennen. We hebben het weer gehad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 november 2019 @ 20:08:16 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189768381
@Thisbe,ben jij daar wel eens geweest? Is toch heel dichtbij het ouderlijk nest..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 november 2019 @ 23:34:00 #34
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189773962
Je viert jaarlijks dat je gestopt bent met roken, LX? Of is dat gewoon een excuus om met het gezin uit eten te gaan?
Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar gestopt met die smerige gewoonte en uiteraard ook blij dat ik er vanaf ben, maar die ommekeer vieren is echt nog nooit in me opgekomen. Laat staan om er een jaarlijks feestje van te maken, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 4 november 2019 @ 00:00:43 #35
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189774323
Ik rook overigens nog steeds. Nu al een jaar of twintig. Daar moest ik ook maar eens mee ophouden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 4 november 2019 @ 08:34:07 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189776103
quote:
5s.gif Op zondag 3 november 2019 23:34 schreef EP3 het volgende:
Je viert jaarlijks dat je gestopt bent met roken, LX? Of is dat gewoon een excuus om met het gezin uit eten te gaan?
Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar gestopt met die smerige gewoonte en uiteraard ook blij dat ik er vanaf ben, maar die ommekeer vieren is echt nog nooit in me opgekomen. Laat staan om er een jaarlijks feestje van te maken, :D.
Toen ik net gestopt was ging ik wel eens lunchen 'van het uitgespaarde geld' ter motivatie. Dat was lastig vol te houden en nu is dit er voor in de plaats gekomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 4 november 2019 @ 08:38:23 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189776128
quote:
Het grote aantal zitplaatsen is verdeeld over twee zalen, met ieder een eigen ambiance. De Gildezaal is voorzien van moderne design en warme kleuren, voor een eigentijdse uitstraling. De Wapenzaal kent daarentegen een wat meer klassiekere uitstraling. Alle ruimtes zijn voor mindervaliden overigens goed bereikbaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 4 november 2019 @ 08:42:17 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189776159
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2019 08:38 schreef Ringo het volgende:
een eigentijdse uitstraling. De Wapenzaal kent daarentegen een wat meer klassiekere uitstraling. Alle ruimtes zijn voor mindervaliden overigens goed bereikbaar.
Het is toch wat.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 november 2019 @ 09:11:35 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189776433
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2019 08:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik wist al dat een van jullie nieuwschierig zou worden en de site zou bezoeken en vervolgens dit zou lezen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189776476
Ik rook nu al weer net zo lang niet als ik wel gerookt heb (15 jaar).

Dit is een grappig twitter-account wat veel foto's troosteloze Chinese restaurants post. Past het WAPEN VAN ROSMALEN daar ook bij?
Aldus.
  maandag 4 november 2019 @ 09:33:57 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189776651
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 09:16 schreef Z het volgende:
Ik rook nu al weer net zo lang niet als ik wel gerookt heb (15 jaar).

Dit is een grappig twitter-account wat veel foto's troosteloze Chinese restaurants post. Past het WAPEN VAN ROSMALEN daar ook bij?
Nee. Het is allemaal wel netjes hoor! Vroeger was het Wapen van Rosmalen een Frans-Nederlands restaurant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 4 november 2019 @ 09:39:19 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189776717
Mooie melancholische twitteraccount trouwens, Z. Ik had ik het Brabants Dagblad al gelezen over deze man en zijn obsessie met Chin. Ind. Spec. Rest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 4 november 2019 @ 12:06:57 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189778715
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:39 schreef LXIV het volgende:
Chin. Ind. Spec. Rest.
https://www.youtube.com/p(...)Byweg_39M9v1zzpM-cMc
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189778784
Aafke ftw.
Aldus.
  maandag 4 november 2019 @ 19:23:28 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189785136

Vandaag 400 van deze jongens de bus in gedaan. Zo zie je dat het zo veel meer is dan enkel en alleen 'foldertjes bezorgen'. Moet ik nu mijn dochter helpen en daarmee tevens de omvolking, of moet ik categoraal weigeren? Ethische dilemma's alom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189788005
Het laatste etentje voor m'n vaders dood was in een all you can eat/wok-restaurant. We mochten het vooral niet hebben over de risico's van zijn ophanden zijde operatie en wat te doen als hij zou komen te overlijden. Ik deed een paar pogingen en m'n vader liep dan maar weer een ronde langs het buffet. Het had een scène uit een roman van Wieringa kunnen zijn.

Goddank hoef ik nooit meer naar zo'n restaurant. Is er toch nog iets positiefs uit m'n vaders dood voortgekomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792508
quote:
9s.gif Op maandag 4 november 2019 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Het laatste etentje voor m'n vaders dood was in een all you can eat/wok-restaurant. We mochten het vooral niet hebben over de risico's van zijn ophanden zijde operatie en wat te doen als hij zou komen te overlijden. Ik deed een paar pogingen en m'n vader liep dan maar weer een ronde langs het buffet. Het had een scène uit een roman van Wieringa kunnen zijn.

Goddank hoef ik nooit meer naar zo'n restaurant. Is er toch nog iets positiefs uit m'n vaders dood voortgekomen.
Vragen jullie kinderen nooit om er naar toe te mogen? Volgens mij is zo'n all you can eat toch altijd het Walhalla voor ieder kind?
pi_189792675
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:59 schreef Daav het volgende:

[..]

Vragen jullie kinderen nooit om er naar toe te mogen? Volgens mij is zo'n all you can eat toch altijd het Walhalla voor ieder kind?
Ze weten niet eens wat het is. Gewoon onwetend houden. En als ze er wel om vragen, dan zeggen we 'hell no'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792809
@Daav, ben je een kloon of een nieuwe gebruiker?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792866
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 19:23 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag 400 van deze jongens de bus in gedaan. Zo zie je dat het zo veel meer is dan enkel en alleen 'foldertjes bezorgen'. Moet ik nu mijn dochter helpen en daarmee tevens de omvolking, of moet ik categoraal weigeren? Ethische dilemma's alom.
Je had de folders ergens moeten dumpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792928
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
@:Daav, ben je een kloon of een nieuwe gebruiker?
Ben meer een jarenlange anonieme meelezer geweest. Heb al wel eens een ander account gehad, maar daar zal je me vast niet van kennen.
pi_189792953
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:30 schreef Daav het volgende:

[..]

Ben meer een jarenlange anonieme meelezer geweest. Heb al wel eens een ander account gehad, maar daar zal je me vast niet van kennen.
Altijd leuk, een lurker die actief wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189792991
Je moet je nu wel even voorstellen, een minderheidsgroepering beledigen en een mooi gedicht schrijven bij wijze van inwijding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793009
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Altijd leuk, een lurker die actief wordt.
Heb helaas wel het idee dat het allemaal wat minder wordt op dit forum, vandaar dat ik dacht dat ik er zelf maar wat verandering in moest brengen. Gelukkig zijn er in dit topic nog genoeg mensen actief. :).
pi_189793036
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet je nu wel even voorstellen, een minderheidsgroepering beledigen en een mooi gedicht schrijven bij wijze van inwijding.
Net zoals al die andere nieuwe users gedaan hebben?
pi_189793053
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:38 schreef Daav het volgende:

[..]

Net zoals al die andere nieuwe users gedaan hebben?
Er komen hier nooit nieuwe users. Die worden niet geaccepteerd. Ik bied je een opening.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793084
Hé, een fris nieuw usertje. Laat ik er dan maar een bericht uit de provincie tegenaan gooien.

Eugenie is weg. Dit weekend haal ik varkensvlees op.
Vandaag is het kalm herfstweer, we zullen wel vrij veel rondjes lopen want een dagje een oppashondje en onze honden houden niet van bezoek maar wel van wandelen. Onderweg kunnen we dan even de rammen voeren, die moeten weer wat daaraan wennen, want volgende week moeten we ze vangen.

Nou, dat lijkt me wel weer provinciaals genoeg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793096
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er komen hier nooit nieuwe users. Die worden niet geaccepteerd. Ik bied je een opening.
Ik ben hier toch ook ooit nieuw binnengekomen? Jullie waren er toen allemaal al.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793103
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:42 schreef sigme het volgende:
Hé, een fris nieuw usertje. Laat ik er dan maar een bericht uit de provincie tegenaan gooien.

Eugenie is weg. Dit weekend haal ik varkensvlees op.
Vandaag is het kalm herfstweer, we zullen wel vrij veel rondjes lopen want een dagje een oppashondje en onze honden houden niet van bezoek maar wel van wandelen. Onderweg kunnen we dan even de rammen voeren, die moeten weer wat daaraan wennen, want volgende week moeten we ze vangen.

Nou, dat lijkt me wel weer provinciaals genoeg.
Ach! Mis je Eugenie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793107
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben hier toch ook ooit nieuw binnengekomen? Jullie waren er toen allemaal al.
Bedankt voor deze uitweg.
pi_189793119
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben hier toch ook ooit nieuw binnengekomen? Jullie waren er toen allemaal al.
:(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach! Mis je Eugenie?
Nee, dat heb ik nooit. Het is klote om de knoop door te hakken, maar weg is weg.

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:44 schreef Daav het volgende:

[..]

Bedankt voor deze uitweg.
Tien jaar geleden was er ruimte voor één nieuwe. Ik. En ik was natuurlijk niet zomaar iemand, ik denk dat ik Claudia opvolgde als leukste vrouwelijke POLbewoner.

Jij zal gewoon tevergeefs moeten proberen aansluiting te vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793185
Om toch maar iets van een voorstelronde te doen: ik leid een zeer burgelijk bestaan met een kantoorbaan, twee jonge kinderen en een rijtjeswoning. Ik droom wel van een provincaals bestaan zoals Sigme, maar betwijfel of dat ooit financieel haalbaar is. Met gedichten heb ik weinig tot niets.
pi_189793188
Ik heet sigme.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793196
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:49 schreef sigme het volgende:
Ik heet sigme.
Dit wordt niks met mij hé?
pi_189793216
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:49 schreef Daav het volgende:

[..]

Dit wordt niks met mij hé?
Het hoort erbij. Even doorbijten. We hebben zelfs LelijKnap in onze armen gesloten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793225
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:49 schreef Daav het volgende:

[..]

Dit wordt niks met mij hé?
Nou, niet zo snel opgeven hoor!

Ik zal eens aardig doen. Welkom!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793234
Hier hoort een plaatje van Albert bij.



Ik mis zodiakk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hoort erbij. Even doorbijten. We hebben zelfs LelijKnap in onze armen gesloten.
Dat biedt perspectief. Ik blijf nog even dan.

quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, niet zo snel opgeven hoor!

Ik zal eens aardig doen. Welkom!
Dank!
pi_189793323
Kijk nu toch. Het is al 13 jaar geleden dat ik binnenviel. Met de neus in de boter.

quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2006 19:43 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet echt bekend in TTK, ik hoop dat ik hier even bij de slowchatters iets mag droppen.

Waarschijnlijk is sommigen de uitdrukking "Wat nu wat nu zei Pichegru?" wel bekend. Wij hadden daar thuis nog een vervolgzinnetje op, maar dat zie ik nergens (google) door anderen gebruikt worden. Kent iemand het zinnetje volgend op wat nu wat nu zei Pichegru?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 november 2019 @ 11:00:25 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189793363
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je had de folders ergens moeten dumpen.
Daarmee geef ik dan niet het juiste voorbeeld wat plichtsvervulling betreft en dat was nu juist de bedoeling
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189793381
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:58 schreef sigme het volgende:
Kijk nu toch. Het is al 13 jaar geleden dat ik binnenviel. Met de neus in de boter.
[..]

Toen werd je ook al gewoon Sigme genoemd.

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2006 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat fijn dat je ons met een bezoek komt vereren, Sigme! :*
[..]

Ik denk dat het vervolgzinnetje enkel bij jullie thuis gebruikt werd.
pi_189793385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarmee geef ik dan niet het juiste voorbeeld wat plichtsvervulling betreft en dat was nu juist de bedoeling
Je had haar ermee laten zien dat sommige principes niet onderhandelbaar zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 november 2019 @ 11:02:51 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189793399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:58 schreef sigme het volgende:
Kijk nu toch. Het is al 13 jaar geleden dat ik binnenviel. Met de neus in de boter.
[..]

Dankzij mij nog wel, blijkt nu ik het teruglees:
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2006 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

:*
Via jouw postgeschiedenis, LXIV. Dat leek me de snelste weg.

Hebben jullie de slowchat alhier nou nooit WVTTK willen noemen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189793400
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:01 schreef Daav het volgende:

[..]

Toen werd je ook al gewoon Sigme genoemd.
[..]

Quod licet Iovi, non licet bovi.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793414
Het zou wel aardig zijn als iemand eens het eerste deel van deze reeks op zou zoeken (en dan bedoel ik niet het eerste van de gekoppelde delen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarmee geef ik dan niet het juiste voorbeeld wat plichtsvervulling betreft en dat was nu juist de bedoeling
Als je ze niet weggooit, predik je consumentisme.
Aldus.
pi_189793422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dankzij mij nog wel, blijkt nu ik het teruglees:
[..]

Eerste stapjes buiten POL, is het niet aandoenlijk? Dat moet geweest zijn nádat jij mij in de POLSC kwam vertellen dat horoscopen onzin zijn, eens even kijken of ik dat kan terugvinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Quod licet Iovi, non licet bovi.
Deel 2 van de voorstelronde: ik heb havo gedaan, dus Latijn zat niet in m'n vakkenpakket.
pi_189793470
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dankzij mij nog wel, blijkt nu ik het teruglees:
[..]

Hmm, blijkbaar hadden we al eerder interactie in de POLSC:
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2006 00:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé Alex, ook in de POL SC?

Van jou zou ik wel iets meer willen weten :). Hoe ben jij op fok verzeild geraakt? Hoe oud ben je (ongeveer)? (Halverwege de 30, schat ik). Wat heb je voor opleiding, interesses?
Best grappig, daar doen wij een voorstelrondje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793523
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:07 schreef Daav het volgende:

[..]

Deel 2 van de voorstelronde: ik heb havo gedaan, dus Latijn zat niet in m'n vakkenpakket.
Oh. Wat Jupiter mag, mag de koe niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793570
Betekent dit dat je volgend jaar de eerste letter van je naam gaat vieren, LXIV?

Ja, ik laat even weten dat ik wél Latijns kan... tellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 11:17:54 ]
pi_189793581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm, blijkbaar hadden we al eerder interactie in de POLSC:
[..]

Best grappig, daar doen wij een voorstelrondje.
Ik maar denken dat die man Louis heette.
pi_189793602
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:17 schreef LelijKnap het volgende:
Betekent dit dat je volgend jaar de eerste letter van je naam gaat vieren, LXIV?

Ja, ik laat even weten dat ik wél Latijns kan... tellen.
Dat kan m'n zoon van negen ook. Die is er heel bedreven in en heeft zelfs ineens oog voor oude gebouwen. (Geschiedenis en architectuur boeien hem niet zo, maar getallen...)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793687
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:18 schreef Daav het volgende:

[..]

Ik maar denken dat die man Louis heette.
Ik probeer te bedenken waarom ik heb Alex noemde. Misschien een kloon van LXIV? Hoewel ik daarvan me nu alleen Andre70 met naam & toenaam kan bedenken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793694
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:18 schreef Daav het volgende:

[..]

Ik maar denken dat die man Louis heette.
Dat dacht ik ook tot ik die post las.
pi_189793749
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kan m'n zoon van negen ook. Die is er heel bedreven in en heeft zelfs ineens oog voor oude gebouwen. (Geschiedenis en architectuur boeien hem niet zo, maar getallen...)
Ik kon het zonder twijfel beter toen ik 9 was dan nu maar een kind dat zich in getallen interesseert is wel tamelijk bijzonder.
pi_189793784
Dit is het oudste deel dat ik kan vinden: TTK / TTK - l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.a.t.t.o.p.i.c.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793798
Ik weet nog wel in welk topic ik LXIV voor het eerst echt opmerkte, al moet ik zeggen dat terugvinden ervan nog geen sinecure was (ik zocht op dutchbat, en srebrenica). Dus uiteindelijk maar door mijn pohi gebladerd, achteraan beginnen en dan staat het al op pagina 196 van 198.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793830
Oh de discussies over Srebrenica kan ik me ook nog herinneren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189793837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:33 schreef sigme het volgende:
Ik weet nog wel in welk topic ik LXIV voor het eerst echt opmerkte, al moet ik zeggen dat terugvinden ervan nog geen sinecure was (ik zocht op dutchbat, en srebrenica). Dus uiteindelijk maar door mijn pohi gebladerd, achteraan beginnen en dan staat het al op pagina 196 van 198.
Onze Lodewijk heeft dus indruk op je gemaakt? Ik ben zelf niet zo gauw onder de indruk geweest van iemand op het forum. M'n lief vond ik op het forum maar een suf figuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793871
Bij alles wat ik leer heerst bij mij heel erg gevoel dat het ook praktisch toepasbaar moet zijn, anders verlies ik mijn interesse of wellicht is het anders te cryptisch voor me. Het is ook de reden dat ik nooit voor het Gymnasium / VWO heb gekozen, ik kon niet bedenken wat ik daar nou precies mee moest. Met de havo ook niet, maar daar zaten tenminste nog vriendjes op. Achteraf veel spijt van, heb vaak het gevoel dat ik veel meer had kunnen weten (al weet ik nog steeds niet wat ik dan met die kennis had gedaan).
pi_189793881
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze Lodewijk heeft dus indruk op je gemaakt? Ik ben zelf niet zo gauw onder de indruk geweest van iemand op het forum. M'n lief vond ik op het forum maar een suf figuur.
Ben ook altijd benieuwd of mensen hier heel anders zijn dan in het echt. Ik was hier op dit forum altijd wel onder de indruk van Iblis.
pi_189793902
Ik ben sowieso niet snel onder de indruk. Al helemaal niet van verhalen. Daarom heb ik ook helemaal niets met theater, kunst en taal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 11:40:17 ]
pi_189793905
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze Lodewijk heeft dus indruk op je gemaakt? Ik ben zelf niet zo gauw onder de indruk geweest van iemand op het forum. M'n lief vond ik op het forum maar een suf figuur.
Ik heb een grote voorkeur voor een specifiek soort forumposter. Géén spelfouten, licht absurdisme, iets van slimheid. Op mijn lijst stonden al heel snel Lemmeb, LXIV, Ringo en Mutant01. De lijst is daarna niet uitgebreid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189793906
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:38 schreef Daav het volgende:

[..]

Ben ook altijd benieuwd of mensen hier heel anders zijn dan in het echt. Ik was hier op dit forum altijd wel onder de indruk van Iblis.
Ik heb er best veel ontmoet en ze komen meestal wel overeen met hun forumpersoonlijkheden, al zijn ze steevast wat zachter en vriendelijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793916
Haha, Claudia. De naam van jouw lief hier heeft op mij meer indruk gemaakt dan zijn posts. :D. Koekepan en Ringo maakten destijds indruk op me.

Zulke kinderen heb ik ook regelmatig in de klas, Daav. Laatste nog een leerling in klas 1: "Dingen van vroeger interesseren mij niet zo."

Vaak komt die interesse dan later wel trouwens. Heeft ook een beetje met leeftijd te maken. Wat je met zulke kennis doet, heeft vooral te maken met verrijking, algemene ontwikkeling. Ik ben daar altijd mee bezig geweest, praktische toepasbaarheid interesseerde/interesseert mij dan weer weinig. Niet altijd handig, overigens. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189793979
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:40 schreef Franny_G het volgende:
Haha, Claudia. De naam van jouw lief hier heeft op mij meer indruk gemaakt dan zijn posts. :D. Koekepan en Ringo maakten destijds indruk op me.
Ik lees soms wel eens oude topics terug en dan moet ik erg lachen om m'n lief. Eigenlijk was hij al die tijd al leuk, slim en grappig, maar was ik te serieus om daar oog voor te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189794002
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:40 schreef Franny_G het volgende:
Haha, Claudia. De naam van jouw lief hier heeft op mij meer indruk gemaakt dan zijn posts. :D. Koekepan en Ringo maakten destijds indruk op me.

Zulke kinderen heb ik ook regelmatig in de klas, Daav. Laatste nog een leerling in klas 1: "Dingen van vroeger interesseren mij niet zo."

Vaak komt die interesse dan later wel trouwens. Heeft ook een beetje met leeftijd te maken. Wat je met zulke kennis doet, heeft vooral te maken met verrijking, algemene ontwikkeling. Ik ben daar altijd mee bezig geweest, praktische toepasbaarheid interesseerde/interesseert mij dan weer weinig. Niet altijd handig, overigens. :') .
Ik vind het echt zonde dat je tienerjaren vaak zo bepalend zijn voor de rest van je leven. Ik weet dat het leven daarna nog allerlei kanten op kan, maar toch voelt dat vaak niet zo.

Overigens haalde ik voor Geschiedenis altijd mijn hoogste cijfers, maar dat was meer omdat ik goed dingen kon onthouden. Een dag voor het tentamen leerde ik zo'n boek dan uit m'n hoofd en de week erop was ik eigenlijk al weer vergeten wat ik ook alweer had geleerd, maar dan was de 9 wel binnen. Eigenlijk is dat m'n enige kwaliteit: goed dingen kunnen onthouden.
pi_189794324
Je moest eens weten hoe bepalend de baby- en peuterjaren zijn. In die periode worden pas echt slachtoffers voor het leven gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 12:09:01 ]
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:42:43 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189794745
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:17 schreef LelijKnap het volgende:
Betekent dit dat je volgend jaar de eerste letter van je naam gaat vieren, LXIV?

Ja, ik laat even weten dat ik wél Latijns kan... tellen.
Dat klopt. Maw, toen ik op FOK begon was ik gewoon nog jong!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:44:16 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189794770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb een grote voorkeur voor een specifiek soort forumposter. Géén spelfouten, licht absurdisme, iets van slimheid. Op mijn lijst stonden al heel snel Lemmeb, LXIV, Ringo en Mutant01. De lijst is daarna niet uitgebreid.
Vroeger deed ik wel meer mijn best op mijn posts. Dat is dus niet voor niets geweest, het is tenminste niet onopgemerkt gebleven..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:46:12 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189794803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er best veel ontmoet en ze komen meestal wel overeen met hun forumpersoonlijkheden, al zijn ze steevast wat zachter en vriendelijker.
Als je een gematigde opstelling inneemt dan verdwijn je in het niets op een forum. Daarom zijn de meningen hier zo extreem. Stel je voor dat je op een feestje/vergadering/IRL bent en de mensen zouden dezelfde mening tentoonspreiden als hierop FOK!. Je zou je rot schrikken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189795157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger deed ik wel meer mijn best op mijn posts. Dat is dus niet voor niets geweest, het is tenminste niet onopgemerkt gebleven..
Wat vindt je vrouw daar eigenlijk van?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189795178
Ik heb FOK! en vooral mijn FOK!identiteit altijd verborgen gehouden voor vriendinnetjes. Dat leek me wel zo verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 13:10:44 ]
pi_189795199
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:10 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb FOK! en vooral mijn FOK!identiteit altijd verborgen gehouden voor vriendinnetjes. Dat leek me wel zo verstandig.
M'n kinderen beginnen steeds meer interesse te krijgen in wat ik doe op m'n laptop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189795294
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n kinderen beginnen steeds meer interesse te krijgen in wat ik doe op m'n laptop.
Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.

Ik was nogal verbaasd om in JUB te lezen dat jij vroeger klaarblijkelijk intensief gamede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 13:19:35 ]
pi_189795751
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.
M'n kinderen zijn niet dom; ze weten heel goed dat je bij een schietspel niet zoveel hoeft te typen.

quote:
Ik was nogal verbaasd om in JUB te lezen dat jij vroeger klaarblijkelijk intensief gamede.
Daar kijkt eigenlijk iedereen verbaasd van op. Ik ben geen typische gamer.

Ik houd het nu vooral bij logische puzzels en tijdens vakanties mooie spellen als Rustly Lake (voor op de tablet of telefoon). Soms begin ik weer eens aan Civilization en dan baalt iedereen in m'n gezin dat ze dagenlang nauwelijks tot me door kunnen dringen en de was zich opstapelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189796037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n kinderen zijn niet dom; ze weten heel goed dat je bij een schietspel niet zoveel hoeft te typen.
[..]

Daar kijkt eigenlijk iedereen verbaasd van op. Ik ben geen typische gamer.

Ik houd het nu vooral bij logische puzzels en tijdens vakanties mooie spellen als Rustly Lake (voor op de tablet of telefoon). Soms begin ik weer eens aan Civilization en dan baalt iedereen in m'n gezin dat ze dagenlang nauwelijks tot me door kunnen dringen en de was zich opstapelt.
Die zijn mijn tirades in de chat van CS:GO of tegenwoordig MW dan nog niet tegengekomen.

Er gaat geheid een dag komen dat ze je accountnaam ontdekken en terug of mee zullen lezen. Houd je daar al rekening mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 14:31:59 ]
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:25:59 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189796154
Soms werk ik hard voor iets en gebruik al mijn intelligentie om iets tot een goed einde te brengen zonder dat dit iemand opvalt in het bijzonder.
Soms verricht ik een inspanning van bijna niks, nauwelijks meer dan het invullen van een online-formulier. Daar word ik dan voor gehuldigd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189796161
CIV (5) vond ik ook wel leuk trouwens, maar in dat genre is Europa Universalis de echte uitdaging. Een aanrader als je je gezin wilt kwijtraken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 14:26:43 ]
pi_189796236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:25 schreef LXIV het volgende:
Soms werk ik hard voor iets en gebruik al mijn intelligentie om iets tot een goed einde te brengen zonder dat dit iemand opvalt in het bijzonder.
Soms verricht ik een inspanning van bijna niks, nauwelijks meer dan het invullen van een online-formulier. Daar word ik dan voor gehuldigd.
Ik heb dat wel eens met posts. Hoe minder doordacht, hoe meer upvotes.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 14:31:26 ]
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:32:33 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189796255
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb dat wel eens met posts. Hoe minder doordacht, hoe meer upvotes.
We moeten weer eens contacten via de DM van twitter voro de snelheid. Nu kan ik dat hier niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189796272
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

We moeten weer eens contacten via de DM van twitter voro de snelheid. Nu kan ik dat hier niet.
Ja, of wat je via DM heb voorgesteld. Sowieso zouden we Danny moeten dwingen het berichtensysteem in zijn geheel te vervangen. Wat een bagger.
pi_189797139
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die zijn mijn tirades in de chat van CS:GO of tegenwoordig MW dan nog niet tegengekomen.

Er gaat geheid een dag komen dat ze je accountnaam ontdekken en terug of mee zullen lezen. Houd je daar al rekening mee?
Zeker, daar heb ik ruim voor hun geboorte al rekening mee gehouden. Het lijkt me leuk voor ze om mijn postings terug te kunnen lezen, vooral die rondom hun geboorte. Die topics heb ik zelfs opgeslagen. Maar misschien geef ik die informatie pas in mijn testament.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189797175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:25 schreef LXIV het volgende:
Soms werk ik hard voor iets en gebruik al mijn intelligentie om iets tot een goed einde te brengen zonder dat dit iemand opvalt in het bijzonder.
Soms verricht ik een inspanning van bijna niks, nauwelijks meer dan het invullen van een online-formulier. Daar word ik dan voor gehuldigd.
Ik kom er steeds meer achter dat mijn inspanningen (specifiek die op mijn werk) weinig uithalen. Dat is best deprimerend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189797215
We worden opgeheven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 15:47:10 ]
pi_189797274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeker, daar heb ik ruim voor hun geboorte al rekening mee gehouden. Het lijkt me leuk voor ze om mijn postings terug te kunnen lezen, vooral die rondom hun geboorte. Die topics heb ik zelfs opgeslagen. Maar misschien geef ik die informatie pas in mijn testament.
Dat doet me denken: mijn vader heeft tot ik vier jaar oud was heel veel verhalen over mij geschreven. Ik moet oppassen dat ik die niet weggooi. Het zal niet makkelijk zijn om die te lezen. Misschien pas veel later.
  woensdag 6 november 2019 @ 22:03:51 #119
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189824273
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.

Ik was nogal verbaasd om in JUB te lezen dat jij vroeger klaarblijkelijk intensief gamede.
Quake? De jaren negentig hebben gebeld en ze willen hun spelletje terug. Oh, snap.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 6 november 2019 @ 22:42:08 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189824895
Ik heb vanavond met mijn oudste dochter "der Untergang' gekeken. Om haar Duits wat te verbeteren. Het is verbazingwekkend wat een onzin die kinderen op school allemaal over Hitler leren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189828005
Was er niet een wat meer gezellige film beschikbaar om dat te doen?
Aldus.
pi_189828066
Och, het is niet alsof ze tijdens de Duitse les American Beauty heeft moeten kijken. In het Engels. Met Nederlandse ondertiteling.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 09:27:57 ]
pi_189828106
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:03 schreef JAM het volgende:

[..]

Quake? De jaren negentig hebben gebeld en ze willen hun spelletje terug. Oh, snap.
Quake was geheel terecht het spel naar keuze van Claudia.
pi_189828131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:42 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vanavond met mijn oudste dochter "der Untergang' gekeken. Om haar Duits wat te verbeteren. Het is verbazingwekkend wat een onzin die kinderen op school allemaal over Hitler leren.
Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?
  donderdag 7 november 2019 @ 09:51:11 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189828342
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:19 schreef Z het volgende:
Was er niet een wat meer gezellige film beschikbaar om dat te doen?
Op Netflix is maar weinig Duits te kijken helaas. Een Amerikaanse film met Duitse synchronisatie en ondertitels kan wel, maar ja..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:52:13 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189828355
quote:
15s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189829169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 10:54:37 ]
  donderdag 7 november 2019 @ 11:02:43 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189829314
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189830079
Dat was ook het geval toen we het een paar jaar geleden met JAM even over wiskunde hadden. Ik weet nog dat ik van mening was dat ze aposteriori tot stand komt en dat jij geloofde dat het synthetische a priori kennis betreft. Ik had er niet meer over nagedacht tot ik gisteren in een poging in slaap te vallen dit filmpje had opgezet:


Als ik het goed begrijp zegt Frege dat jij gelijk hebt omdat getallen geen objectieve eigenschappen van objecten kunnen zijn gezien welk nummer bij welke collectie dingen hoort afhankelijk is van hoe wij het conceptualiseren. Maar met die bewering weerlegde hij alleen maar dat getallen geen eigenschappen van objecten zijn. Daarmee leg je nog niet uit waarom getallen niet op de eerste plaats geconceptualiseerd zijn als een subjectieve interpretatie van de wereld om ons heen, en met de ontwikkeling van de wiskunde pas een van de ervaring onafhankelijk karakter kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 11:50:19 ]
pi_189830798
Ik had niet in slaap moeten vallen! Volgens mij -ik moet het nog een keer beluisteren- komt dat punt iets later aan bod in de uitleg over Kant zijn zienswijze.
pi_189831750
Dit heeft allemaal niet zoveel met Hitler te maken natuurlijk, maar wel met Duitsers!
  donderdag 7 november 2019 @ 21:53:25 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189841860
De grootste leugen die mij verteld is, is dat dieren geen verstand zouden hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189843732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Wat dan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 november 2019 @ 20:28:17 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929096
Ik heb gisteren gecollecteerd voor de intocht van Sinterklaas. (gelukkig is dat bij ons nog niets meer dan een onschuldig kinderfeest en niet gepolitiseerd).
Nu zijn er mensen die een sticker met "Liever geen collectanten" onder de bel hebben hangen. Mijn dochter, die meeloopt, vind het dan altijd spannend om aan te bellen. Maar ik bel altijd juist extra lang bij zo'n sticker. Van de drie mensen met zo'n sticker gaven er twee gewoon geld en keken ook nog vriendelijk. Bij het derde huis deed een vrouw open die verklaarde: "Wij hebben een sticker". Ja, dus? Ze had ook kleine kinderen zag ik aan de jasjes. Dan zie ik die vrouw met die kinderen later in de kerk (waar Sinterklaas komt) ook pepernoten graaien en een snoepzakje krijgen. Maar dat heb ik allemaal niet gezegd natuurlijk. Ik vond het wel grappig dat ze niet aangaf niks te willen geven, maar dat ze niets hoefde te geven omdat ze dus een sticker had.
Er zijn ook mensen die vragen hoeveel ze moeten geven. Dat vind ik ook opmerkelijk. Ik zeg dan altijd dat ze dat zelf moeten weten. Er zijn bij ons in het dorp collectes waarbij je alleen maar 2, 5 of 10 euro kunt geven. Dat vind ik heel raar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:29:01 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929111
Dat met die 2, 5 of 10 euro, je krijgt dan een papiertje met daarop het bedrag. Dus 1 euro kun je niet geven want daar is geen papiertje voor. Verder kun je met dat papiertje niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:33:58 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929214
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189929455
Ik heb een bloedhekel aan dat gebedel aan de deur. Val me thuis alsjeblieft niet lastig. Overdag spam in je e-mailbox, onderweg naar huis kutverkopers bij de pont, thuis de collectanten.

Laatst kregen we kinderen aan de deur die geld op wilden halen voor hun vereniging. Bleken ze kruidkoek uit de supermarkt met winst te verkopen. Maak dan op z'n minst iets zelf.

Godallejezus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:49:16 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189929505
Ik doe nooit open voor dat tuig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189929580
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:49 schreef Ringo het volgende:
Ik doe nooit open voor dat tuig.
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:57:09 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929672
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189929767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.

Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 21:19:47 #142
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is... :)
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_189930025
In DH loopt het wel een beetje de spuigaten uit ja, met die intocht. Alhoewel het op de scholen en opvang waar onze kinderen zitten/hebben gezeten allemaal gemoedelijk gaat. Dat massale en gedoe bij die intochten is niks voor mij/ons, dus daar gaan we toch al niet heen.

Ik vind het allemaal wel gezellig, tot op zekere hoogte, maar het is fijn dat de oudste (van nu bijna 6) er niet overdreven mee bezig is. Ze laat zich niet gek maken. Het is voor haar eigenlijk gewoon een van die magische verhalen waar ze graag in opgaat, zoals Pippi Langkous die een paard kan tillen. Het doet er nog niet echt toe of het waar is of niet.

Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 november 2019 @ 21:20:37 #144
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Treehut362 het volgende:

[..]

Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is... :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicaris
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 13 november 2019 @ 21:21:28 #145
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930050
quote:
Dat heet bij ons een "ouderling" dacht ik.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_189930232
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Franny_G het volgende:

Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
Hoe weet ze dat? Krijgt ze daar onderricht in?

Wij vieren kerst omdat ik dat een leuker feest vind dat meer ruimte biedt voor eigen interpretatie. Wij zetten de kerstboom bijvoorbeeld net na Sinterklaas en in de periode tot kerst mag iedereen voor wie dan ook een cadeautje onder de boom leggen. Niets hoeft, alles mag. Een paar jaar geleden kregen lief en ik vrijwel geen cadeaus, maar de kinderen beginnen het steeds leuker te vinden om iets te geven in plaats van alleen te ontvangen. En ze zijn behoorlijk bedreven in het schrijven van gedichten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189930326
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:



Jawel, we zijn ouders van een tiener.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:10:44 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189930941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.

Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
Wat een felheid
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189930968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een felheid
Ik ben niet milder geworden met de jaren, Loewietje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:41:23 #150
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189931431
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:

[ afbeelding ]

Jawel, we zijn ouders van een tiener.
En wie heeft het schilderij dat erachter hangt gemaakt?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189934327
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:41 schreef EP3 het volgende:

[..]

En wie heeft het schilderij dat erachter hangt gemaakt?
Pim Bronkhorst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189934435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
Het maakt die kinderen toch geen kont uit hoe zwarte Piet eruit ziet? Dat is alleen maar projectie van ouders. Noch maakt het ze uit of het verhaal kloppend is? Kinderen willen gewwon snaai en cadeau's.
Aldus.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:43:36 #153
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189935377
quote:
Dank!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 14 november 2019 @ 16:24:17 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189940142
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:12 schreef Z het volgende:

[..]

Het maakt die kinderen toch geen kont uit hoe zwarte Piet eruit ziet? Dat is alleen maar projectie van ouders. Noch maakt het ze uit of het verhaal kloppend is? Kinderen willen gewwon snaai en cadeau's.
Probeer ik dat punt dan te maken?

Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat het enkel om het snoep en de cadeaus gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189940483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Probeer ik dat punt dan te maken?

Ah. Dat las ik er een beetje in.

quote:
Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat het enkel om het snoep en de cadeaus gaat.
Eens, maar het gaat ze iig niet om huidskleur.
Aldus.
pi_189940726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe weet ze dat? Krijgt ze daar onderricht in?

Wij vieren kerst omdat ik dat een leuker feest vind dat meer ruimte biedt voor eigen interpretatie. Wij zetten de kerstboom bijvoorbeeld net na Sinterklaas en in de periode tot kerst mag iedereen voor wie dan ook een cadeautje onder de boom leggen. Niets hoeft, alles mag. Een paar jaar geleden kregen lief en ik vrijwel geen cadeaus, maar de kinderen beginnen het steeds leuker te vinden om iets te geven in plaats van alleen te ontvangen. En ze zijn behoorlijk bedreven in het schrijven van gedichten.
Ze zat eerst op een christelijke school en die verhalen sloegen nogal aan bij haar. Nu zit ze op een openbare school, maar we hebben er zelf voor gekozen haar voor te lezen uit een kinderbijbel. Stuk algemene ontwikkeling, vind ik. En ik ben er zelf natuurlijk ook mee opgegroeid en weet dat het, ondanks mijn ongelovigheid, ook wat moois kan geven. Zoals jij ook wat hebt met kerst. Ik ben wel eerlijk over hoe ik er zelf in sta.
Daarnaast stelt ze zelf ook vragen over hoe het vroeger was en nogal filosofische vragen. Ze is echt een kopie van mij. :D .

Wow, een tiener in huis. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:18:49 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190188666
Volgend jaar ga ik handgeschreven kaarten versturen met daarop “Fijne singles-day en een leuke Black Friday’, groeten van Anja en Jeroen.
100 stuks aan willekeurige mensen. En dan hopen dat ieman een topic er over op Fok! opent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190210176
Haha.

Maar hoe was jouw Black Friday, LXIV?

Ik heb schoenen gekocht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 december 2019 @ 10:28:13 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190210970
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2019 09:03 schreef Franny_G het volgende:
Haha.

Maar hoe was jouw Black Friday, LXIV?

Ik heb schoenen gekocht.
Het enige wat ik gekocht heb is een haring met brood en soep. Maar verder wel een mooie dag. Ben op de fiets naar mijn werk gegaan, was lekker weer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190211542
Snert. Ik heb een groooote pan snert gemaakt.
pi_190214164
En toen gingen je kinderen weer nuffig doen, of viel het mee?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 december 2019 @ 17:22:51 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190217146
Toen ik vanmiddag terug kwam van het folders bezorgen zag ik dat een jonge vrouwelijke fazant zich had aangesloten bij mijn kippen. Die lopen altijd vrij rond het huis. Ik heb maar extra gevoerd en hoop dat ze zich voorgoed aansluit bij mijn kippen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190218391
Mijn kinderen hebben geen hoge dunk van mijn kookvaardigheden, maar scheppen er achter mijn rug om over op. Ik laat me dat allemaal aanleunen.
  zondag 1 december 2019 @ 19:37:40 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190219201
Vanavond hadden wij vegetarische groentenburgers met tuinbonen en bieten. Mijn kinderen vinden dat lekker.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190220489
Iuuuw, tuinbonen.
Aldus.
pi_190220808
Ik ben de enige in huis die zulke groenten graag eet.

Wij hadden sushi. Daar is de oudste gek op, de jongste wil het liefst aan een kip kluiven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 1 december 2019 @ 20:57:31 #167
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190221012
Het was toch altijd poffertjes of pannenkoeken?

Welk rechtgeaard kind kiest er nu voor tuinbonen of sushi?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 1 december 2019 @ 21:37:47 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190222081
quote:
9s.gif Op zondag 1 december 2019 20:57 schreef EP3 het volgende:
Het was toch altijd poffertjes of pannenkoeken?

Welk rechtgeaard kind kiest er nu voor tuinbonen of sushi?
Pannenkoeken hebben ze natuurlijk liever, maar dat eten we dan tussen de middag (als we dat eten). Vanmiddag hadden we al worstenbroodjes.
Maar goed. Ik hoef ook geen tuinbonen, bieten en groentenburgers. Maar de kinderen waren er blij mee. Die hebben dat liever dan een stoofpot of verspakket e.d.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190226879
Bieten vind ik wel lekker (koud met walnoten, veldsla, sinaasappel, lenteui, geitenkaas en dragon). En ik eet af en toe een Beyond Burger. Die ik verrassend lekker vind.
Aldus.
  maandag 2 december 2019 @ 14:11:56 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190231743
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2019 08:45 schreef Z het volgende:
Bieten vind ik wel lekker (koud met walnoten, veldsla, sinaasappel, lenteui, geitenkaas en dragon). En ik eet af en toe een Beyond Burger. Die ik verrassend lekker vind.
Zo klinken die bieten ook wel lekker. Bij ons is het echter zo'n potje wat dan warm gemaakt is. Punt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190880519
Luitjes.
pi_190880765
Ja.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:04:48 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190881036
Vandaag heb ik een aantal kabels uit de grond gegraven, rijst met groenten gebakken voor een paar logeetjes, voor de logeerhond gezorgd, de lokale lampionnenoptocht als vrijwilliger ondersteund met vuurkorven en hout,een vriend op bezoek gehad, in een pannenkoekenhuis gegeten samen, met mijn dochter (mama is niet thuis) de film Jumanji gekeken, haar geplaagd om dit spel online te bestellen.

Straks nog de hond een laatste keer uitlaten en dan samen in het bed van Papa en Mama slapen. Morgenvroeg moet er weer gefolderd worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:05:56 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190881067
De kids hadden 190 euro opgehaald met 'gelukkig nieuwjaar wensen' in de folderwijk. Ik had op max 40 euro gerekend!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:05:15 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190895466
't Beste nog, heur, voor u allen.

Zal ik eens een receptje posten? Voor een vegan hutspot, die je gerust met een goed stuk vlees erbij kunt eten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_190895657
Graag.
Aldus.
pi_190895736
En jij ook de beste wensen Ringo.

Op m'n werk gingen mensen opeens heel spastisch doen over nieuwjaarswensen.
Aldus.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:24:11 #178
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190895990
Spastisch als in: 'daar doe ik niet aan mee'?

Ik werk op een grote afdeling, er lopen gemakkelijk 50 mensen rond. Daar kan ik sociaal heel onhandig van worden, omdat ik echt niet iedereen persoonlijk een gelukkig nieuwjaar wil wensen, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet aanpakken. Dus kruip ik om negen uur gewoon achter mijn computer, geef een paar directe collega's naast mij de beste wensen en houd me verder urenlang stil. Daar voel ik me halverwege de dag ook weer een beetje schuldig over.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_190896170
Ik zit net op een nieuwe afdeling, man of 20. Een groot deel werkt al lang samen. Maar niemand wenste elkaar echt een gelukkig nieuw jaar en er werd al helemaal niet gezoend. Ik ben een verstopper net als jij.
Aldus.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:44:41 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190896445
Hutspot

Uien
Wortel (winterpeen)
Paprika (groen)
Aardappelen (licht kruimig)
Knoflook
Ketchup
Komijn
Zwarte peper
Bouillon
Olijfolie
Pinda-olie (neutraal, om in te bakken)
Boter

Snijd de uien in halve ringen. Besprenkel ze met olijfolie en rooster ze op 180 graden in de oven, ca. 20 minuten, totdat de uien mooi goudbruin zijn (met hier en daar een verbrand randje).
Snijd de wortel in blokjes van ca. 1 cm3. Besprenkel ze met olijfolie en rooster ze op 180 graden in de oven, ca. 20 minuten, totdat de wortel (beet)gaar is.
Zet de geroosterde uien en wortel apart.

Snijd de groene paprika in repen.
Stamp de zwarte peper en de komijn samen fijn in de vijzel. Verhit olie in een braadpan, bak het peper-komijn mengsel totdat het geurt en voeg dan de paprika toe (die moet sissen). Bak ca. 5 minuten op middelhoog vuur, niet te vaak roeren.
Pers de knoflook en voeg deze toe aan de paprika. Bak de knoflook een minuutje uit. Voeg dan de tomatenketchup toe. Eventueel met een beetje water, want het mag niet te droog worden. Breng kort aan de kook. Voeg de geroosterde uien en wortel toe en zet het vuur laag.

Kook ondertussen de aardappelen gaar in kruidenbouillon. Giet ze af en stoom ze droog. Stamp de aardappelen op z'n janboerenfluitjes en voeg ze toe aan de pan met groenten.
Voeg evt. wat klontjes koude boter toe (voor meer smaak en smeu), roer alles door elkaar met een houten lepel. Voor de veganist: vervang de boter door een scheut olijfolie.

Smakelijk!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:19:55 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190897241
Klinkt goed! Ik ben voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190981805
Bericht uit de provincie.

In de afgelopen tien jaar hebben we geleerd dat kippen die ophouden met leggen omdat de dagen te kort worden, begin januari de draad weer oppakken. En tevens dat nieuwe kipjes die wel oud genoeg waren (21 weken) maar nog niet aan leggen begonnen waren, ook vanaf januari dan beginnen.

Zo ook dit jaar.

En bovendien is ook ons jonge haantje begonnen met kraaien. Dat heeft - in onze ervaring- dan weer niks met de tijd van het jaar van doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 januari 2020 @ 18:24:59 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190981995
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:10 schreef sigme het volgende:
Bericht uit de provincie.

In de afgelopen tien jaar hebben we geleerd dat kippen die ophouden met leggen omdat de dagen te kort worden, begin januari de draad weer oppakken. En tevens dat nieuwe kipjes die wel oud genoeg waren (21 weken) maar nog niet aan leggen begonnen waren, ook vanaf januari dan beginnen.

Zo ook dit jaar.

En bovendien is ook ons jonge haantje begonnen met kraaien. Dat heeft - in onze ervaring- dan weer niks met de tijd van het jaar van doen.
Ik denk wel dat dit erg afhankelijk is van het ras.
Ik heb hier een steenmarter. Die wordt in Brabant ook wel eierwezel genoemd. Omdat hij zo graag eieren steelt. De eieren van mijn kippen worden overal teruggevonden. Die steenmarter haalt ze weg en verstopt ze in een straal van 200m rond het kippenhok. Op dit moment leggen mijn kippen niet. Ik denk dat de oudste 2 kippen helemaal niet meer gaan leggen. Aangezien we ze namen hebben gegeven ga ik ze niet slachten, maar mogen de dames hier van hun oude dag genieten.
Pas geleden had zich trouwens een jonge vrouwtjesfazant bij mijn kippen aangesloten. Ze ging zelfs met mijn kippen mee op stok (in een appelboom). Ik was haar sinds een week kwijt, maar nu heeft mij het bericht bereikt dat zij enige straten verderop domicile gevonden heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 18:26:36 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190982017
Ik kom trouwens nét terug van het folderbezorgen. Met kerstmis hadden mijn kinderen 190 euro opgehaald met Nieuwjaar wensen in de folderwijk. Dat was ver boven mijn verwachting. De gunfactor was natuurlijk wel optimaal!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190983181
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat dit erg afhankelijk is van het ras.
In een decennium hebben we het januari-effect gezien bij Twentse hoenders, Noordhollandse blauwen, Welkoopkippen en Australorps.

Ik meen dat de zijdehoenders zich niet veel aantrokken van januari, maar die staan ook zover van onze 'kip' af dat ik dat niet meereken (een teen teveel, geen normale veren, kan niet vliegen, heeft zwarte botten en huid).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190984522
Heb je er ook wel eens één gezien Loewies? Mooie beesten, marters. Ik las laatst dat eekhoorns van ongeveer driekwart van hun buit vergeten waar ze het verstopt hebben. Hoe zou dat met de marter zitten?
Aldus.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:40:32 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190985194
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:07 schreef Z het volgende:
Heb je er ook wel eens één gezien Loewies? Mooie beesten, marters. Ik las laatst dat eekhoorns van ongeveer driekwart van hun buit vergeten waar ze het verstopt hebben. Hoe zou dat met de marter zitten?
Ik heb hem nooit gezien, wel zijn sporen.
Ik heb een stuk grond naast mijn woning gekocht waar allemaal loodsen met van die golfplaten op lagen. Tussen die golfplaten en de damwandplaten van het dak kwam ik wel 40 eieren tegen toen ik ze ging slopen. En walnoten, duizenden!
Ik vind het wel leuk, een beetje wilde natuur om mij heen. Een stuk van mijn erf is bebost. Er scharrelt hier ook een egel, er zitten duiven die worden gevangen door een slechtvalk, ik vond pas nog een spitsmuisje, allerlei vogels uiteraard.
Je moet wel oppassen voor je auto eigenlijk, want die steenmarters staan er om bekend om onder de motorkap te kruipen en dan kabels door te knagen. Dat is hier gelukkig nog niet gebeurd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190985366
Mijn honden hebben tot tweemaal toe een marter gevangen (vangen is dan het eufemisme voor doodbijten). Als ze er een ruiken raken ze helemaal door het dolle. Nu moet ik zeggen dat een marter dan ook wel bijzonder stinkt; ook ik ruik ze. En dan bedoel ik niet de marternesten, maar gewoon het beest zelf.

Levende marters heb ik ook wel eens gezien: in een boom met woest blaffende honden eronder. Prachtige beesten, katten op korte pootjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 13-01-2020 17:56:45 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190988349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:05 schreef LXIV het volgende:
De kids hadden 190 euro opgehaald met 'gelukkig nieuwjaar wensen' in de folderwijk. Ik had op max 40 euro gerekend!
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:26 schreef LXIV het volgende:
Ik kom trouwens nét terug van het folderbezorgen. Met kerstmis hadden mijn kinderen 190 euro opgehaald met Nieuwjaar wensen in de folderwijk. Dat was ver boven mijn verwachting. De gunfactor was natuurlijk wel optimaal!
  zondag 12 januari 2020 @ 17:28:48 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_190997110
Och, die meneer Aart toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 12 januari 2020 @ 17:32:26 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190997169
De stratemaker, Toon, Hein Gatje, Fetze Alsvanouds.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 12 januari 2020 @ 20:35:09 #192
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190999876
O, een ongeluk. Da's wel heel sneu.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_191001082
Hoe moet het nu met de Universiteit van Harderwijk?
Aldus.
  maandag 13 januari 2020 @ 00:09:49 #194
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191003963
Ja, alle leuke mensen gaan dood.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 13 januari 2020 @ 09:00:07 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191005715
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2020 00:09 schreef JAM het volgende:
Ja, alle leuke mensen gaan dood.
De stomme mensen gelukkig ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2020 @ 15:48:54 #196
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191010649
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

De stomme mensen gelukkig ook.
Ik bezweer je dat het soms net lijkt alsof die het eeuwige leven hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 13 januari 2020 @ 21:18:42 #197
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191015460
Even iets anders: wellicht dat jullie met een groter verstand van het Nederlands dan ik daar wat zinnig over te zeggen hebben.

Ik wil hier eten. Kan dat?

Nu gaat het me om de redekundige ontleding van het zinnetje 'Kan dat?' Enerzijds kan ik beweren dat het gaat om 'Wat kan? Dat kan.' en dan zeg ik simpelweg: dat is ondewerp. Anderzijds denk ik ook dat het hier gaat om een verzwegen 'Kan ik dat?', in de betekenis van 'is het mij toegestaan'. In dat geval moet ik zeggen, dat is lijdend voorwerp.

Nu?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 13 januari 2020 @ 21:59:33 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191016343
quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:18 schreef JAM het volgende:
Even iets anders: wellicht dat jullie met een groter verstand van het Nederlands dan ik daar wat zinnig over te zeggen hebben.

Ik wil hier eten. Kan dat?

Nu gaat het me om de redekundige ontleding van het zinnetje 'Kan dat?' Enerzijds kan ik beweren dat het gaat om 'Wat kan? Dat kan.' en dan zeg ik simpelweg: dat is ondewerp. Anderzijds denk ik ook dat het hier gaat om een verzwegen 'Kan ik dat?', in de betekenis van 'is het mij toegestaan'. In dat geval moet ik zeggen, dat is lijdend voorwerp.

Nu?
Ik zou het vooral simpel houden. ‘Kan dat?’ voldoet aan de minimale eis waar een zin aan moet voldoen, n.l. persoonsvorm plus onderwerp.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 13 januari 2020 @ 22:18:25 #199
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191016778
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou het vooral simpel houden. ‘Kan dat?’ voldoet aan de minimale eis waar een zin aan moet voldoen, n.l. persoonsvorm plus onderwerp.
Kijk. Daar heb ik wat aan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:51:25 #200
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191163018
Morgenavond pubquiz in Den Haag he, met mijzelve als quizmaster.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_191163288
Ook een zelfgemaakte quiz? Die zijn altijd het leukst.
Aldus.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 17:38:17 #202
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191177595
Jazeker. Ik zal later de vraagjes eens posten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 24 januari 2020 @ 17:48:22 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191177695
Op de open dag van school was een pubquiz Duits. Dat leek me wel leuk. Tevens vroeg ik mij af waarom mijn dochter, die met geen stok aan haar huiswerk te krijgen is, juist wel altijd zo haar best doet met Duits. Was dat een hippe jonge leraar. Al die meisjes deden heel goed hun best.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:08:42 #204
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191248146
Denk je dat dat iets seksueels is, LXIV? Dat de bakvisjes bij hem in het gevlei proberen te komen, o.i.d.?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:20:14 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191248303
Deutsch is die neue Straßensprache.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 29 januari 2020 @ 18:38:37 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191252253
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:08 schreef JAM het volgende:
Denk je dat dat iets seksueels is, LXIV? Dat de bakvisjes bij hem in het gevlei proberen te komen, o.i.d.?
Dat weet ik wel zeker. Al dan niet onbewust.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:26:47 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191263475

gisteren met basketbal mijn pink uit de kom. nu in het gips..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:49:10 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191264427
Quist niet dat de pink een kom had.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:49:35 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191264433
Au, trouwens, sterkte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:14:33 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191264747
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:49 schreef Ringo het volgende:
Au, trouwens, sterkte.
Het zit al weer goed. Dat deed even pijn. Verder valt het wel mee..
Vond het wel een leuke foto
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191265307
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:51 schreef JAM het volgende:
Morgenavond pubquiz in Den Haag he, met mijzelve als quizmaster.
Waar doe je dat?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:11:25 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265486
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zit al weer goed. Dat deed even pijn. Verder valt het wel mee..
Vond het wel een leuke foto
Kon je ‘m niet zelf terugduwen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:15:34 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191265554
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kon je ‘m niet zelf terugduwen?
misschien wel, maar ik wist niet wat er aan de hand was. [pun] Het kon ook gebroken zijn, Ik moest dus eerst een foto laten maken van de dokter. Er moest ook gips om.
Normaal ben ik wel van het zelf dokteren, knippen, etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:21:27 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

misschien wel, maar ik wist niet wat er aan de hand was. [pun] Het kon ook gebroken zijn, Ik moest dus eerst een foto laten maken van de dokter. Er moest ook gips om.
Normaal ben ik wel van het zelf dokteren, knippen, etc.
Ja, dat kan goed/fout uitpakken.

Afhankelijk van de persoon/context kan ik me voorstellen dat iemand denkt: ‘da’s niet goed, ik duw het wel weer op zijn plek’. En dat die persoon dat dan ook doet.

Mijn broer had ooit zo’n verhaal over dislocaties en pezen/spieren die na bepaalde tijd verstijven en dat er daarom beter snel gehandeld kan worden.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:22:42 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191265676
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat kan goed/fout uitpakken.

Afhankelijk van de persoon/context kan ik me voorstellen dat iemand denkt: ‘da’s niet goed, ik duw het wel weer op zijn plek’. En dat die persoon dat dan ook doet.

Mijn broer had ooit zo’n verhaal over dislocaties en pezen/spieren die na bepaalde tijd verstijven en dat er daarom beter snel gehandeld kan worden.
Klopt, dat wist ik niet toen. Nu was het 2 uur later, Maar foto is wel beter als het gebroken is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191266032
Bij mijn dochtertje dachten ook dat haar pink uit de kom was. Na een kwartier pijnlijk trekken en duwen toch maar een foto laten maken. Bleek de pink gebroken. M'n dochtertje al haar vertrouwen in doktoren kwijt.
Aldus.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:50:32 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191266049
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:49 schreef Z het volgende:
Bij mijn dochtertje dachten ook dat haar pink uit de kom was. Na een kwartier pijnlijk trekken en duwen toch maar een foto laten maken. Bleek de pink gebroken. M'n dochtertje al haar vertrouwen in doktoren kwijt.
Pas in de laatste zin wordt duidelijk dat jullie niet zelf aan het duwen en trekken waren.

Goed verhaal.

Jammer van het trauma. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:50:38 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191266052
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:49 schreef Z het volgende:
Bij mijn dochtertje dachten ook dat haar pink uit de kom was. Na een kwartier pijnlijk trekken en duwen toch maar een foto laten maken. Bleek de pink gebroken. M'n dochtertje al haar vertrouwen in doktoren kwijt.
In brabant maken ze vooraf een foto. kost maar 10 min tijd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:51:36 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191266067
ik moet trouwens met 1 hand tikken nu. daarom kort&krachtig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191266232
Dat kan korter loewies.
Aldus.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:07:21 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191266271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef LXIV het volgende:
ik moet trouwens met 1 hand tikken nu. daarom kort&krachtig
De hand-met-de-pink in een mitella?

Typ één x voor ‘ja’. Twee voor ‘nee’.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:16:50 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191266356
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De hand-met-de-pink in een mitella?

Typ één x voor ‘ja’. Twee voor ‘nee’.
X
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191268349
Ik maakte vanmiddag op de Kalfjeslaan een onhandige manoeuvre met de fiets, wegens een gelijktijdig meanderende gedachtengang. De bakvis achter mij siste 'dzjieeeeezus' op een volkomen aseksuele wijze.
pi_191268804
Of is 'volstrekt' hier beter op zijn plaats? Een 'volstrekt aseksuele wijze'. Ik twijfel hier. Gelukkig zit ik op een stoel, en niet op de fiets.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:48:17 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191270963
quote:
5s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:39 schreef Gellius het volgende:
Of is 'volstrekt' hier beter op zijn plaats? Een 'volstrekt aseksuele wijze'. Ik twijfel hier. Gelukkig zit ik op een stoel, en niet op de fiets.
\ik zou volstrekt kiezen. Waarom weet ik niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:36:48 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191274504
ʼVolstrekt aseksueelʼ is streng, oordelend, alsof je haar wulpser had willen horen sissen. ʼVolkomen aseksueelʼ is een observatie van iemand die met haar gebrek aan vrouwelijke sensualiteit vrede heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:45:43 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191274588
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:36 schreef Ringo het volgende:
ʼVolstrekt aseksueelʼ is streng, oordelend, alsof je haar wulpser had willen horen sissen. ʼVolkomen aseksueelʼ is een observatie van iemand die met haar gebrek aan vrouwelijke sensualiteit vrede heeft.
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_191274819
Dan houd ik het bij 'volkomen'.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:59:54 #229
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_191281616
Ik zou voor 'volslagen aseksueel' gaan. Da's iemand die het erom doet.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_191286879
Ik zou voor 'vooralsnog' gaan. Want zo'n meisje heeft per slot van rekening nog een heel leven voor zich.

[ Bericht 6% gewijzigd door Z op 31-01-2020 23:04:47 ]
Aldus.
pi_191287240
"Ik maakte vanmiddag op de Kalfjeslaan een onhandige manoeuvre met de fiets, wegens een gelijktijdig meanderende gedachtengang. De bakvis achter mij siste 'dzjieeeeezus' op een vooralsnog aseksuele wijze."

Ik wéét het niet hoor, Z. Dit voelt tamelijk creepy, zo.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 10:27:24 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191291697
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:09 schreef Gellius het volgende:
"Ik maakte vanmiddag op de Kalfjeslaan een onhandige manoeuvre met de fiets, wegens een gelijktijdig meanderende gedachtengang. De bakvis achter mij siste 'dzjieeeeezus' op een vooralsnog aseksuele wijze."

Ik wéét het niet hoor, Z. Dit voelt tamelijk creepy, zo.
Dan verwacht je dat er nog van alles in het vat zit. Wat later. Als je haar de bosjes ingetrokken hebt,
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191294580
Nee, nee. Het is juist heel inclusief. Dat jelui daar dan meteen allerlei associaties mee hebben, daar heb ik niks mee te maken.
Aldus.
pi_191294629
Ik heb vorige week en vanochtend een middelbare school met mijn zoontje bezocht. Hij zit in groep 7, we bezoeken alvast een paar scholen om een beeld te krijgen. De scholen van nu lijken me veel leuker dan vroeger.
Aldus.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:26:10 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191294890
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:11 schreef Z het volgende:
Ik heb vorige week en vanochtend een middelbare school met mijn zoontje bezocht. Hij zit in groep 7, we bezoeken alvast een paar scholen om een beeld te krijgen. De scholen van nu lijken me veel leuker dan vroeger.
Dat heb ik precies zo. Alleen denken de kinderen er anders over. (Net zoals ik destijds)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 16:33:00 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_191296645
Ik houd van ouderwetse scholen, maar ik houd ook van Latijnse rijtjes. En van gebonden boeken in dundruk.

Waarin verschilt een school van nu met een school van vroeger?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 16:34:24 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191296665
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef Ringo het volgende:
Ik houd van ouderwetse scholen, maar ik houd ook van Latijnse rijtjes. En van gebonden boeken in dundruk.

Waarin verschilt een school van nu met een school van vroeger?
Alles digitaal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191298499
We waren vandaag bij het Amsterdams Lyceum. Een 'old-school' school qua lesgeven. Zit in een fantastisch oud gebouw.

Het verschil met vroeger is voor mij vooral dat scholen de leerlingen veel meer bieden dan vroeger. Van Chinees tot Spaans, van Roeien tot Robotica. Sportklassen, tweetalig onderwijs en ga zo maar door.

Ik ben geen fan van iPad-onderwijs of heel moderne/nieuwe onderwijsvormen.

M'n zoon moet uiteindelijk 12 scholen opgeven. En dan een loting. Toestanden natuurlijk maar er is ook een hoop keuze. Voor mij was er eigenlijk maar 1 school waar ik naartoe kon.
Aldus.
pi_191306875
Het Amsterdams Lyceum is een mooie school idd. O+ .
  donderdag 6 februari 2020 @ 02:17:21 #240
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191371414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waar doe je dat?
Dat was in het Schaakhuis. Een klein groepje pseudo-intellectuele allesweters bij elkaar: daar is de quiz ook voor gemaakt. Erg leuk. Ditmaal zowaar iets van tien deelnemers! Met een maand of drie doe ik er nog wel een. Heer Paul R. kwam op een matige derde (of vierde zelfs) plek.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_191372705
Zit gewoon al tegen z'n pensioen aan he, meneer Paul R. Ik zal hem wel missen. Er vindt nogal een verjonging plaats in het team nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:21:02 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191507959
Het geluk lacht me toe de afgelopen tijd. Op het landje wat ik gekocht heb heeft lange tijd een autogarage gestaan. Nu vind ik tijdens graafwerkzaamheden voortdurend stukken auto-onderdelen. Een as, een uitlaat, klompen roest. Dit ijzer gooi ik op een hoop die ik als hij groot genoeg is naar de oud-ijzerboer breng in ruil voor geld. Dat maakt het graven in mijn tuin eigenlijk net als het zoeken naar goudklompen als je weet dat het gewoon harde euro's zijn die je in de grond vind!!

Afgelopen zaterdag had ik weer genoeg verzameld en ging naar de ijzerboer. Het was 360 kg, waar ik 44 euro voor kreeg. Daarna ging ik naar de gewone stort om snoeiafval en wat asbest weg te brengen. Bij het snoeiafval vond ik nog een paar eiken stammen die iemand gewoon weggegooid had! Meteen opgeladen natuurlijk, daar kan de kachel een maand van branden. Ook keek ik nog even in de container met electrospullen, want ik had een nieuwe oude stofzuiger nodig om de houtkachel uit te zuigen. Mensen brengen hun stofzuiger al weg wanneer hij het niet doet en de kans dat je enkel het snoer hoeft te repareren of een nieuwe stekker er aan hoeft te zetten is groot. Meteen voor mijn neus stond een zakloze Phillipsstofzuiger van 2000 watt! Meteen ingeladen natuurlijk. Thuis stop ik de stekker erin en het ding werkt gewoon meteen. Niet eens een nieuwe stekker nodig!! Waarom hij weggegooid is blijft een raadsel.

Die avond ging ik mijn dochter weer meehelpen met het bezorgen van folders. Iemand die ook ijzer verzamelt had een hoop bakken op de oprit staan. Bovenop lag een prima kruiwagenwiel van een groot formaat. Precies waar ik al een tijd naar op zoek was maar tegenwoordig heel lastig te vinden is. Even aangebeld en ik mocht het zo meenemen.

Hoeveel geluk kun je dan hebben op een gewone dag?44 euro en drie waardevolle zaken vinden!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:18:01 #243
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_191552825
En straks nog het eeuwige leven in de Hemel. Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:41:05 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192324890
Ik vond het wel zinvol dit topic omhoog te kicken. Gewoon, om jullie te vragen hoe jullie de 'crisis' tot zover doorstaan hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192326856
Ernstige situatie, ergerniswekkend ook. Ik maak me vooral zakelijk zorgen. Niet per se om m'n eigen baan maar het wordt natuurlijk een hele tijd achter de feiten aanlopen. Er zijn ook positieve kanten natuurlijk. Zo vind ik het helemaal niet erg dat mensen 1,5 meter afstand houden. Dat mag er wel inblijven wat mij betreft. Er is heel weinig autoverkeer in Amsterdam. Ik ben ook niet de sociaalste, normaal zit maart vol verjaardagsbezoeken, nu helemaal niks! En er zijn hier allemaal leuke (culinaire) initiatieven. Zo hebben we een enorme berg heerlijke kazen gekocht die normaal aan de horeca geleverd zouden worden bijvoorbeeld.
Aldus.
pi_192327137
Hier in/rond huis is alles net als anders. Af en toe een wandelaar in de verte. Wij rommelen veelal op ons eigen erf, en wandelen in de landerijen. Vader & diens vriendin wonen aanpalend, dus die zie ik regelmatig (maar spreek ze soms dagen niet). Moeder woont nabij, gewoonlijk zie ik haar eens per week of iets minder; dat doen we nu ook nog, en ik denk dat dat voorlopig blijft, dan kan ik eenmaal per week even wat boodschappen voor haar doen, plus eventueel een klusje in haar huis.

Zowel mijn lief als ik komen bij voorkeur helemaal het erf niet af. Lief gaat gewoonlijk met lichte tegenzin 1 of 2 dagen/week werken; doet 'ie nu ook. Vrachtwagenchauffeur voor supermarkt, dus zijn werk blijft wel.. Ik ga normaal 4 dagen/week om 6u de deur uit, uur fietsen en dan kantoordag. Nu ga ik om 6u een uur hardlopen en dan kantoordag-aan-de-eettafel. Ik vind 't heerlijk 😃

Maar goed, ik besef in deze tijd wel nog meer dan anders dat ik bijzonder gezegend ben met m'n woonomstandigheden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:58:54 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192327807
Ik heb bij de Aldi drie fruitboompjes gekocht, een kers, een pruim en een appel. Helaas hadden ze geen perzik meer. Verder heb ik vorige maand al van alles gezaaid en in de serre gezet. Boontjes, pompoen, broccoli, komkommer, courgette, tomaat, paprika etc. Het groeit goed met al die zon. Ik ben bang dat ik voor IJsheiligen het al in de koude grond moet zetten.
Alles zit hier nu in de knop. Soms gaat dat aan mij voorbij (als ik druk ben op mijn werk) en is het opeens groen. Nu kijk ik elke dag naar iedere knop.
Ik vind ook veel plezier in uitgebreid koken. Telkens iets nieuws proberen, of een bestaand recept wat aanpassen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:30:26 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192330854
Ik maak lange dagen in een ‘vitale kantoorfunctie’ en rijd in een huurautootje naar mijn werk en terug. Dat is nu een stuk beter dan met de trein want de spitsfiles zijn allemaal verdwenen. Verder is het een rare toestand natuurlijk. Ik heb dagelijks appcontact met vader en moeder, ongekend. Ik denk elke dag wel zeker één keer dat ik de ziekte krijg. Ergens wens ik het mezelf ook toe, en dat ik me daarna als een geïmmuniseerd bovenmens weder door de wereld kan bewegen.

Is het gevaar echt zo groot of heeft de angst ons allemaal te pakken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192334211
Ik vind het ook heerlijk. Nu de kinderen thuis zijn wordt het heel duidelijk hoe bepalend school is voor de manier waarop we ons leven leiden. De machine ligt stilt en we hebben veel meer tijd met elkaar, terwijl de kinderen evenveel schoolwerk doen en ik al het noodzakelijke werk prima afkrijg. We kunnen efficiënter werken: het oeverloze gebabbel met collega's is sterk gereduceerd en de kinderen hoeven niet te wachten op klasgenootjes die meer tijd en instructie nodig hebben.

Ik werk met de kinderen aan de eettafel. Tussendoor overleg ik via Skype, met een maximum van twee uur per dag. De kinderen helpen in die tijd elkaar met hun schoolwerk. We maken aan het einde van de ochtend een flinke wandeling en lunchen dan gezamenlijk. In de middag ronden we het laatste werk af en daarna doen we waar we zin in hebben. Zo zijn we nu met elkaar een vijver aan het maken. Dochter helpt mee met graven en zoon zoekt uit welke vissen erin moeten komen.

Maar goed, ook ik bof met mijn woonomstandigheden. We hebben veel ruimte om het huis en wonen buitenaf genoeg om rustig op de dijk waaraan we wonen te kunnen wandelen:



[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 29-03-2020 11:51:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:19:06 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192336630
Ik heb er altijd al van gedroomd om in een post-apocalyptisch tijdperk te leven. Daar heb ik mijn woonomgeving ook op voorbereid, met 360 graden rondom beveiliging en zelfvoorzienendheid.
Wat geweld betreft valt het me wel wat tegen. In plaats van hordes zombies staat er een meisje met plastic handschoentjes bij de winkelwagentjes van de supermarkt. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192346539
Het scheelt wel als je maar 2 uur per dag iets qua werk hoeft te doen. Dan kan je fijn veel aandacht aan de kinderen geven.
Aldus.
pi_192356078
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:06 schreef Z het volgende:
Het scheelt wel als je maar 2 uur per dag iets qua werk hoeft te doen. Dan kan je fijn veel aandacht aan de kinderen geven.
Max. 2 uur overleg. Ik werk natuurlijk meer, maar de hoeveelheid overleg beperkt houden scheelt voor mij enorm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192357196
M'n zoontje had een breakdown vanochtend. Die wil gewoon weer naar school, nu lijkt school wel werk, zo alleen achter z'n computertje opdrachten maken. M'n dochertje (autist) vind het juist allemaal heerlijk. Iedereen thuis, elke dag hetzelfde ritme, geen onverwachte dingen.
Aldus.
  maandag 30 maart 2020 @ 23:24:49 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192363488
Het lijkt me toch een opgave om je kinderen zo lang in huis te moeten houden, wanneer je zelf ook aan de keukentafel gekluisterd bent. En dan moet je nog voor juf en meester spelen ook.

Mijn doordeweekse uithuizigheid geeft hier al lucht. En wij zijn maar met twee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192363747
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:40 schreef Z het volgende:
M'n zoontje had een breakdown vanochtend. Die wil gewoon weer naar school, nu lijkt school wel werk, zo alleen achter z'n computertje opdrachten maken. M'n dochertje (autist) vind het juist allemaal heerlijk. Iedereen thuis, elke dag hetzelfde ritme, geen onverwachte dingen.
Mijn kinderen vinden school normaliter al werk en nu kost dat werk veel minder tijd. Ik moet bekennen dat dit vroeger mijn grote droom was, ineens langere tijd niet naar school hoeven. Ik was allang blij geweest met een dag ijsvrij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192366528
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:24 schreef Ringo het volgende:
Het lijkt me toch een opgave om je kinderen zo lang in huis te moeten houden, wanneer je zelf ook aan de keukentafel gekluisterd bent. En dan moet je nog voor juf en meester spelen ook.

Mijn doordeweekse uithuizigheid geeft hier al lucht. En wij zijn maar met twee.
Wij hebben gelukkig een vrij grote binnentuin. Dat scheelt een hoop!
Aldus.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:07:52 #257
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_192410046
Ik kwam toevallig weer eens in TTK en ik zie dat het Langzaam Praat Topic nog steeds leeft O+
En ook nog met een aantal bekende namen :W
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 4 april 2020 @ 11:11:11 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192444832
De lucht hier is blauw, zo blauw! Heb ik in geen 25 jaar zo blauw gezien. Ook geen enkele streep van een vliegtuig. Prachtig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192454421
Ah leuk om even te lezen hoe het met een ieder is.
Bij ons gaat het ook wel goed. Ik geef nu online lessen via Google Meet, zo'n drie uur per dag. Enerzijds mis ik het contact en de dynamiek van de gewone lessen. Aan de andere kant is het ook heerlijk om dit vanuit huis te doen. Ik zat sowieso al te denken aan minder lesgeven en meer werk vanuit huis doen, en ik krijg nu bevestigd dat dit inderdaad goed bij me past.

Mijn vriend werkt in een ziekenhuis en moet daar nog zo'n 3 a 4 dagen naar toe, en omdat we allebei een vitaal beroep hebben, kunnen de kinderen naar opvang. In het begin niet, toen was de jongste verkouden. Dat vond ik heel lastig. Zo'n peuter van bijna drie vraagt aandacht en wil spelen en heeft er geen boodschap aan dat je een les moet verzorgen vanachter je computer. Onze oudste is echt wel een beetje ontregeld door het niet naar school gaan, het verlies van haar sociale contacten, sport etc. Ook heeft ze veel nachtmerries en is 's avonds bang bij het slapen gaan. Dat vind ik wel een extra dimensie geven ook. Wat het met je kind doet. Zij voelt in ieder geval, zonder zich er heel bewust van te zijn, goed aan dat er wel iets groots gaande is.

Verder is m'n moeder alleen en hoogbejaard. Ik heb deze week boodschappen voor haar gedaan. Ze wilde dat nog heel graag zelf doen, wat wij ook zeiden. Maar toen zelfs de huisarts zei dat ze dat maar echt even niet moet doen, gaf ze zich gewonnen. Maar ik vind het wel rot. Nog geen jaar geleden mijn vader verloren. Ze had net weer haar sociale leven goed opgepakt en voelde zich best goed, en nu zit ze zo alleen. :{ . Het is wel een nachtmerriescenario van me dat zij het krijgt en dat ze alleen zal sterven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192458066
Persoonlijk, als ik een oud moedertje had dat doodongelukkig werd, dan ging ik naar haar toe en hield ik haar vast. Het is niet alsof we allemaal ebola hebben.
Er is dan natuurlijk een *kans* dat ik een nognietzieke besmette persoon ben die m'n oude moedertje besmet én dat ze doodziek wordt én dat ze een IC-bed in beslag neemt en dan nog dood gaat ook. Dat kan. Maar ik nam de gok wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 april 2020 @ 08:54:47 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192458162
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:44 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk, als ik een oud moedertje had dat doodongelukkig werd, dan ging ik naar haar toe en hield ik haar vast. Het is niet alsof we allemaal ebola hebben.
Er is dan natuurlijk een *kans* dat ik een nognietzieke besmette persoon ben die m'n oude moedertje besmet én dat ze doodziek wordt én dat ze een IC-bed in beslag neemt en dan nog dood gaat ook. Dat kan. Maar ik nam de gok wel.
Dan let dat moedertje dat wel willen.
Mensen van 80+ weken op de IC houden is waanzin. Daarna zijn die mensen compleet afgetakeld en leven ze als een kasplantje nog een half jaar verder. Zinloos.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192458356
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:44 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk, als ik een oud moedertje had dat doodongelukkig werd, dan ging ik naar haar toe en hield ik haar vast. Het is niet alsof we allemaal ebola hebben.
Er is dan natuurlijk een *kans* dat ik een nognietzieke besmette persoon ben die m'n oude moedertje besmet én dat ze doodziek wordt én dat ze een IC-bed in beslag neemt en dan nog dood gaat ook. Dat kan. Maar ik nam de gok wel.
Tja, mijn vriend loopt bijna dagelijks in een ziekenhuis, mijn kinderen gaan naar opvang. Wij lopen relatief gezien best wat risico. Ik ga hier ook niet alleen over. Stel dat mijn moeder het van mij zou krijgen dan heb ik nog een broer en drie zussen aan wie ik dat moet uitleggen, bijvoorbeeld.
Ik bel haar iedere dag, en heb haar aan de deur gezien vanwege het boodschappen doen. Het is zoals het is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192458751
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan let dat moedertje dat wel willen.
Mensen van 80+ weken op de IC houden is waanzin. Daarna zijn die mensen compleet afgetakeld en leven ze als een kasplantje nog een half jaar verder. Zinloos.
Ook dit ligt genuanceerder. Mijn vader was 82 toen hij op de ic terecht kwam vanwege een longontsteking. De artsen hebben in overleg met mijn vader een afweging gemaakt: hij was behoorlijk fit nog voor z'n leeftijd en gaf zelf ook aan dat hij er voor wilde vechten. Hij heeft zich er dapper doorheen geslagen, revalideerde snel en heeft toen nog twee mooie jaren gehad, waarin hij mijn zoon nog heeft leren kennen die juist in die periode geboren werd. Zeer waardevol was dat, voor mij, voor hem en ook voor mijn kinderen, die hem toch al veel te vroeg moeten missen.

Ik schrijf hier niet over mijn bejaarde moeder (en vader) om te horen te krijgen dat hulp aan hen 'zinloos' zou zijn. Of dat ik mijn moeder toch maar moet gaan knuffelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192458829
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 09:58 schreef Franny_G het volgende:
Ik schrijf hier niet over mijn bejaarde moeder (en vader) om te horen te krijgen dat hulp aan hen 'zinloos' zou zijn. Of dat ik mijn moeder toch maar moet gaan knuffelen.
Jij moet jouw afwegingen maken, en ik ben blij niet in jouw schoenen te staan. Ik ben sowieso elke dag dat mijn ouders nog fit en gezond zijn blij dat ik me daar nog geen zorgen over hoef te maken. Of hoef te mantelzorgen. Mijn opmerking was niet bedoeld om jou te zeggen dat jij je moeder moet gaan knuffelen, maar wel om te zeggen dat voor mij gewetensvrijheid belangrijker is dan (corona)regeltjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192460178
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 09:58 schreef Franny_G het volgende:

Ik schrijf hier niet over mijn bejaarde moeder (en vader) om te horen te krijgen dat hulp aan hen 'zinloos' zou zijn. Of dat ik mijn moeder toch maar moet gaan knuffelen.
:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192461787
Ja, wat een emoties he. Rare tijden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2020 @ 14:17:13 #267
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192461834
Sterkte, allemaal. :*! Ik zit zelf in n luxepositie, momenteel, merk ik. ( Gezonde ouders, geen kinderen, genoeg te doen, etcetera... )

--

O, en leuk je weer even gezien te hebben in deze eeuwig stervende reeks, AR, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 5 april 2020 @ 14:27:47 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192462024
Er is wel een verschil tussen de individuele emotie over naasten en een rationeel nationaal beleid uitstippelen. In iedere discussie wordt er altijd een kind van 13 uit Engeland bijgehaald dat overleden is of een geliefde ouder of oudoom die nu thuis zit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192462242
Maar dit was helemaal geen discussie over rationeel beleid, LXIV. Daarnaast poneer je iets met een stelligheid die niet klopt en waar de artsen in het ziekenhuis van mijn vader ook duidelijk anders over dachten. Maar stippel jij gerust het beleid uit hoor. Je kunt er vast een leuke boom over opzetten met Jort Kelder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2020 @ 15:36:38 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192462908
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef Franny_G het volgende:
Maar dit was helemaal geen discussie over rationeel beleid, LXIV. Daarnaast poneer je iets met een stelligheid die niet klopt en waar de artsen in het ziekenhuis van mijn vader ook duidelijk anders over dachten. Maar stippel jij gerust het beleid uit hoor. Je kunt er vast een leuke boom over opzetten met Jort Kelder.
Bejaarden hebben er meer aan dat de gezonden de moed tonen om groepsimmuniteit op te bouwen dan dat deze toestand eindeloos gerekt wordt met een lockdown.
Nu ken ik gezonde jonge kerels die de door niet meer uitdurven want corona. Waanzin!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192463183
Ja, daarin ben ik het wel met je eens. Zo was ik er ook helemaal niet zo voor dat de scholen dichtgingen. En ik hoop echt dat ze snel weer opengaan. En dat de examens niet doorgaan, heb ik ook wat moeite mee. Maar ja, ik ben het inmiddels ook een beetje beu om alle meningen van iedereen te horen. We zullen moeten dealen met hoe het nu is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2020 @ 16:19:16 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192463553
Ik denk dat als weidt eindeloos rekken er veel meer ouderen op zeker moment toch besmet raken dan wanneer ( met de gezonde mensen) in 1 keer door de zure appel heen bijten. Dan moeten die ouderen misschien 2 mond binnenblijven en is het daarna relatief veilig.
Nu gaat het 2 jaar duren en dan is de kans dat het toch een keer fout gaat veel groter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192463655
Hierbij zijn twee andere zaken wel relevant:
- Er belanden behoorlijk wat mensen tussen 40 - 60 op de ic vanwege corona, zo blijkt uit de cijfers. Dat zijn er een stuk meer dan de bejaarden van wie er heel veel al niet in ziekenhuis en ic komen;
- neem je geen maatregelen maar laat je het virus nu z'n gang gaan, dan kunnen de ziekenhuizen de enorme piek die je dan krijgt niet aan.

En dan vallen er veel meer doden. Niet zozeer dus onder de groep bejaarden, maar in de voornoemde leeftijdscategorie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2020 @ 16:33:06 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192463760
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 16:26 schreef Franny_G het volgende:
Hierbij zijn twee andere zaken wel relevant:
- Er belanden behoorlijk wat mensen tussen 40 - 60 op de ic vanwege corona, zo blijkt uit de cijfers. Dat zijn er een stuk meer dan de bejaarden van wie er heel veel al niet in ziekenhuis en ic komen;
- neem je geen maatregelen maar laat je het virus nu z'n gang gaan, dan kunnen de ziekenhuizen de enorme piek die je dan krijgt niet aan.

En dan vallen er veel meer doden. Niet zozeer dus onder de groep bejaarden, maar in de voornoemde leeftijdscategorie.
Als je de ouderen plus dikke mensen plus de mensen met aandoeningen isoleert kun je het wel aan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192463819
Ik weet het niet, of dat zo werkt. Ik las zojuist een stuk over asymmetrische maatregelen als een manier om uit deze situatie te komen zonder een piek te veroorzaken. Dan praat je dus over een reeks van maatregelen om enerzijds het maatschappelijk leven weer te kunnen opstarten en anderzijds een explosieve groei in het aantal (gevaarlijke) besmettingen tegen te houden. Zoiets dergelijks zal het ook wel gaan worden, denk ik, en als het dan toch niet goed gaat, weer de symmetrische maatregel van een intelligente lock down.

Dat jargon ook. Intelligente lock down. Gezever. Sorry iedereen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 5 april 2020 @ 18:06:53 #276
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_192465104
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 16:38 schreef Franny_G het volgende:


Dat jargon ook. Intelligente lock down.
Krijg ik ook vreselijke jeuk van, :{ ...
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_192467491
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je de ouderen plus dikke mensen plus de mensen met aandoeningen isoleert kun je het wel aan.
Kijk, dat heeft er hier (volkskrantartikel) iemand even geprobeerd netjes door te rekenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192468788
Ik zit nu eigenlijk wel te wachten op een fel betoog over privacy van wat oudgedienden hier.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192468994
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bejaarden hebben er meer aan dat de gezonden de moed tonen om groepsimmuniteit op te bouwen dan dat deze toestand eindeloos gerekt wordt met een lockdown.
Nu ken ik gezonde jonge kerels die de door niet meer uitdurven want corona. Waanzin!
Eh ja, ware het niet dat een vader van een klasgenootje van dochter in het ziekenhuis aan de zuurstof ligt. Ik weet het, anekdotisch bewijs, maar veel mensen die ernstig ziek worden zijn geen hoogbejaarden die we zogenaamd net zo goed op zouden kunnen geven.

Er is de laatste tijd gelukkig ook meer aandacht gekomen voor mogelijk levenslange consequenties van ernstig ziek zijn. Ik heb zelf littekenweefsel in mijn longen en ben ontzettend blij dat ik er geen hinder van ondervind. Ik heb mazzel gehad; vele anderen hebben die mazzel niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192469008
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 20:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, dat heeft er hier (volkskrantartikel) iemand even geprobeerd netjes door te rekenen.
Mooi artikel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192469093
Ja, Maarten Keulemans is een goeie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192469144
Dan geef je zo'n heerlijke repliek maar ga je er toch op in. Nergens voor nodig.
Aldus.
pi_192477690
Ik zei al sorry he.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192478841
Ik ben zelf wel een kantiaan, dus voor mij is respect voor de waardigheid van het individu al gauw belangrijker dan de grootste hoeveelheid geluk voor allen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192483311
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt nu deze posting al vaker gepost dan ik, S!
Ik leef bij de gratie van herhaling, L.
Was dat niet een van vijf korte bondige punten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2020 @ 19:36:12 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192483333
quote:
6s.gif Op maandag 6 april 2020 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik leef bij de gratie van herhaling, L.
Was dat niet een van vijf korte bondige punten?
Ik geloof het wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192483429
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik geloof het wel.
Kijk, naar die hoef ik me niet het schompes te zoeken weet ik, die staat gewoon in mijn 'bookmarks'. Die domme gluurpeuter heb ik de héle dag over gepiekerd. Niks te vinden, niks in google, ene combinatie, andere combinatie. En ik wist 't zéker, dat het er moest zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2020 @ 19:45:25 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192483515
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, naar die hoef ik me niet het schompes te zoeken weet ik, die staat gewoon in mijn 'bookmarks'. Die domme gluurpeuter heb ik de héle dag over gepiekerd. Niks te vinden, niks in google, ene combinatie, andere combinatie. En ik wist 't zéker, dat het er moest zijn.
Zo vind je hem meteen: gluurpeuter lxiv site:forum.fok.nl
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192483579
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo vind je hem meteen: gluurpeuter lxiv site:forum.fok.nl
Ja, maar ik zocht naar gluurkleuter. De rest had ik wel goed. Uiteindelijk verliet ik fok, vond ik de boel op een oude blog van jou, zag dat ik een peuter moest zoeken en had 'm toen op fok zo te pakken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2020 @ 19:56:14 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192483764
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar ik zocht naar gluurkleuter. De rest had ik wel goed. Uiteindelijk verliet ik fok, vond ik de boel op een oude blog van jou, zag dat ik een peuter moest zoeken en had 'm toen op fok zo te pakken.
Je hebt er dan wel inderdaad moeite voor gedaan. Een oude blog? Dat weet ik zelfs niet meer..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192483809
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt er dan wel inderdaad moeite voor gedaan. Een oude blog? Dat weet ik zelfs niet meer..
http://lxiv-.blogspot.com(...)uit-de-braadpan.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2020 @ 19:59:05 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192483836
quote:
2006.. Een ander tijdperk. Nooit meer geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 april 2020 @ 20:02:49 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192483933
Ik kan niet meer inloggen. Jammer. Zou wel willen weten of er in die 14! jaar reacties gekomen waren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:37:52 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192559697
Ik ben geband van het CORONA forum omdat ik daar de toestand probeerde te duiden met feiten zoals "Wanneer Rutte zoveel mogelijk levens wil redden dan kan hij beter het roken verbieden dan het uitgaan, want roken gaat dit jaar meer levens kosten". Je mag daar alleen maar meedoen wanneer je mening de door overheid en media gepropageerde consensusmening is.
Ik vind het bizar hoe bang veel mensen zijn.
Wat mij angst aan jaagt is te zien hoe gemakkelijk mensen bereid zijn hun vrijheden op te geven als ze gecoördineerd bang worden gemaakt. Voor praktisch niks, want voor het gros van de mensen is corona niet bijzonder gevaarlijk. Maar ze tolereren wel onder huisarrest geplaatst te worden, niet meer naar de kapper of de kroeg te mogen, beveiligingsdrones, spionage-apps en camera-wagens. Ook zijn ze ogenblikkelijk bereid iedereen te verraden.
Het is nog 10x erger dan met de 'terreurdreiging' een paar jaar terug. Ook toen allerlei vrijheid en privacy ingeleverd voor iets dat nauwelijks gevaarlijker was dan keukentrapjes. En de mensen leverden het met plezier in, leek het wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:29:01 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192560580
Ik lees één pagina van het laatste topic waarin je daar hebt geparticipeerd en ik heb alweer gegeten en gedronken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192574266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:37 schreef LXIV het volgende:

Het is nog 10x erger dan met de 'terreurdreiging' een paar jaar terug. Ook toen allerlei vrijheid en privacy ingeleverd voor iets dat nauwelijks gevaarlijker was dan keukentrapjes. En de mensen leverden het met plezier in, leek het wel.
Er waren ook in de desbetreffende topicreeks veel kritische geluiden ten aanzien van een tracking app.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:31:01 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192574347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er waren ook in de desbetreffende topicreeks veel kritische geluiden ten aanzien van een tracking app.
Dat is maar een ding. Ondertussen zitten mensen thuis onder dezelfde omstandigheden als met een enkelband. Het is niet niks om dat zomaar op te leggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:34:26 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192574387
Dit gevaar is veel democratischer dan terreur en het volk is verenigd in angst. Die app komt er heus. Nu nog iets bedenken ter neutralisering van de tegendraadse types, die hun telefoon natuurlijk 'vergeten' mee te nemen wanneer het hun uitkomt.
Ik denk dat we allemaal worden gechipt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192574399
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is maar een ding. Ondertussen zitten mensen thuis onder dezelfde omstandigheden als met een enkelband. Het is niet niks om dat zomaar op te leggen.
Klopt, maar er gaan dan ook veel mensen dood en er zouden nog veel meer mensen doodgaan als we dat allemaal niet deden. Juist doordat de meeste mensen niet noemenswaardig ziek worden, is het virus zo besmettelijk.

Je vergelijking met roken is wat ongelukkig. Juist ten aanzien van roken is de overheid steeds dwingender geworden.

Ik ben zelf bijzonder blij dat er veel mensen zijn die niet denken als jij en die zich bekommeren om de gezondheid van mensen als ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:44:44 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192574570
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klopt, maar er gaan dan ook veel mensen dood en er zouden nog veel meer mensen doodgaan als we dat allemaal niet deden. Juist doordat de meeste mensen niet noemenswaardig ziek worden, is het virus zo besmettelijk.

Je vergelijking met roken is wat ongelukkig. Juist ten aanzien van roken is de overheid steeds dwingender geworden.

Ik ben zelf bijzonder blij dat er veel mensen zijn die niet denken als jij en die zich bekommeren om de gezondheid van mensen als ik.
Ik denk dat de beste tactiek is om zwakkeren te isoleren en gezonden aan te moedigen om het virus op te lopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 april 2020 @ 20:03:51 #301
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_192602244
* JAM Ik ben zelf overigens groot voorstander van een staat die zeer autoritair optreedt en vrijheidsbeperkende maatregelen treft. Zonder dat komt die bloedige revolutie er helemaal nooit en zie, van al dat halfzachte pappen en nathouden, brood en spelen... daar wordt een mens ook een beetje wee van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')