Ik denk wel dat dit erg afhankelijk is van het ras.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:10 schreef sigme het volgende:
Bericht uit de provincie.
In de afgelopen tien jaar hebben we geleerd dat kippen die ophouden met leggen omdat de dagen te kort worden, begin januari de draad weer oppakken. En tevens dat nieuwe kipjes die wel oud genoeg waren (21 weken) maar nog niet aan leggen begonnen waren, ook vanaf januari dan beginnen.
Zo ook dit jaar.
En bovendien is ook ons jonge haantje begonnen met kraaien. Dat heeft - in onze ervaring- dan weer niks met de tijd van het jaar van doen.
In een decennium hebben we het januari-effect gezien bij Twentse hoenders, Noordhollandse blauwen, Welkoopkippen en Australorps.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat dit erg afhankelijk is van het ras.
Ik heb hem nooit gezien, wel zijn sporen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:07 schreef Z het volgende:
Heb je er ook wel eens één gezien Loewies? Mooie beesten, marters. Ik las laatst dat eekhoorns van ongeveer driekwart van hun buit vergeten waar ze het verstopt hebben. Hoe zou dat met de marter zitten?
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:05 schreef LXIV het volgende:
De kids hadden 190 euro opgehaald met 'gelukkig nieuwjaar wensen' in de folderwijk. Ik had op max 40 euro gerekend!
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:26 schreef LXIV het volgende:
Ik kom trouwens nét terug van het folderbezorgen. Met kerstmis hadden mijn kinderen 190 euro opgehaald met Nieuwjaar wensen in de folderwijk. Dat was ver boven mijn verwachting. De gunfactor was natuurlijk wel optimaal!
Ik bezweer je dat het soms net lijkt alsof die het eeuwige leven hebben.quote:
Ik zou het vooral simpel houden. ‘Kan dat?’ voldoet aan de minimale eis waar een zin aan moet voldoen, n.l. persoonsvorm plus onderwerp.quote:Op maandag 13 januari 2020 21:18 schreef JAM het volgende:
Even iets anders: wellicht dat jullie met een groter verstand van het Nederlands dan ik daar wat zinnig over te zeggen hebben.
Ik wil hier eten. Kan dat?
Nu gaat het me om de redekundige ontleding van het zinnetje 'Kan dat?' Enerzijds kan ik beweren dat het gaat om 'Wat kan? Dat kan.' en dan zeg ik simpelweg: dat is ondewerp. Anderzijds denk ik ook dat het hier gaat om een verzwegen 'Kan ik dat?', in de betekenis van 'is het mij toegestaan'. In dat geval moet ik zeggen, dat is lijdend voorwerp.
Nu?
Kijk. Daar heb ik wat aan.quote:Op maandag 13 januari 2020 21:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het vooral simpel houden. ‘Kan dat?’ voldoet aan de minimale eis waar een zin aan moet voldoen, n.l. persoonsvorm plus onderwerp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |