abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219755898
Bericht uit de provincie. We hebben sinds deze zomer hier een ijsvogel. In de zomer waren er twee, nu misschien ook wel maar minstens een. Dat is natuurlijk dankzij de bevers. Die ook de otter met zich meebrachten trouwens. En gister zag ik een houtsnip.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219756106
Ik zou wel eens een Houtsnip willen eten. In de stad hier zitten ook IJsvogels. Geen Bevers en Otters. Maar daar zou ik Haring in het IJ nog even op moeten naslaan voor de zekerheid.
Aldus.
pi_219756241
Een 'houtsnip' is in Friesland een boterham met kaas en roggebrood. Ik eet dat nog altijd graag. Ik geloof dat Jopie Huiman er ooit één geschilderd heeft.
pi_219756290
Pentekening. Ok. Nou ja, 'tou maar', zeggen de Gunnegers dan.

.

Nûver volkje.
pi_219756520
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:29 schreef Gellius het volgende:
Een 'houtsnip' is in Friesland een boterham met kaas en roggebrood. Ik eet dat nog altijd graag. Ik geloof dat Jopie Huiman er ooit één geschilderd heeft.
Volgens mijn vader wit brood, nagelkaas en roggebrood. Heerlijk.
Aldus.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 00:44:27 #106
370431 drakin
vurig typje
pi_219757324
Nog nooit van gehoord
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_219759485
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:47 schreef Gellius het volgende:
Even iets geheel anders, maar werden de heren hier - toen ze nog knaapjes van een jaar of 9, 10 waren - ook voortdurend door hun klasgenoten in hun ballen getikt, geknepen, geslagen en getrapt? Ik herinner me dat ik daar erg genoeg van had op een gegeven moment, maar het was volstrekt usance.
Ik heb zojuist een geboren Drachtenaar van ongeveer jouw leeftijd hierover gesproken en die herkent hier niks van. En hij heeft zowel op de De Drait, De Dukdalf als De Poalsbrége gezeten!
Aldus.
pi_219766752
Dat zijn ook niet de scholen, natuurlijk.
pi_219771672
Men vraagt zich in retrospect overigens wel af waarom deze geboren Drachtenaar van mijn leeftijd zoveel scholen heeft bezocht.
pi_219773262
De scholen werden kennelijk telkens opgeheven.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')