Dat is dan ook precies mijn puntquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu vraag ik me toch even af - niet om je dochter af te vallen hoor - in hoeverre je van begrip kan spreken als je weet dat jeeen schuifje op groen moet zetten. Het is een beetje: 'Hoe komt dat water toch uit de muur?' 'Simpel, dan moet je gewoon even aan dit kraantje draaien.'
O die is coolquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:19 schreef Ringo het volgende:
Zo’n zwart bakelieten monster stond bij oma in de hoek van de kamer. Wij hadden een oranje hipstermodel.
[ afbeelding ]
Deze zag je toen echt overal. In oranje en groen, of grijs voor de kantoormuizen.quote:
Iedereen had de grijze inclusief wijzelf. Of een zwarte aan de muur, die had mijn beppe.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Deze zag je toen echt overal. In oranje en groen, of grijs voor de kantoormuizen.
Daar betaalde je ook nog 4,50 per maand voor. Daar kun je tegenwoordig al gewoon voor bellen. Gouden handel!quote:
Ik vertel graag over 'vroeger'. Bijvoorbeeld telefooncellen. In de ogen van mijn kinderen is dat gewoon science-fiction.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:56 schreef JAM het volgende:
Ja jongens, bakelietten telefoons met draaischrijven! Dat waren nog eens tijden!
Jij moet dan ook wel extreem hoogbegaafde kinderen hebben, Gelius. Die staan natuurlijk nooit ergens van te kijken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:40 schreef Gellius het volgende:
Ik zie die vermeende verbazing trouwens niet echt als ik mijn kinderen uitleg hoe het vroeger ging, die hebben zoiets van " oja, dit ennemedat was er nog niet dus zusenzo was de beste oplossing, makes sense". Ze snappen alleen niet dat ik vroeger best veel spijbelde. Maar dat kan nog komen, natuurlijk.
Een plaats diep in de provincie, omringd door wouden en vennen, waar parkeermeters op mysterieuze wijze heen verplaatsen als ze voelen dat hun laatste dagen gekomen zijn? Stel je eens voor hoeveel muntjes daar in de loop der tijden verzameld moeten zijn, die vlak voordat de parkeermeter de geest gaf nog uitgebraakt werden. Zoiets dergelijks heb ik altijd al gehoopt te vinden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:46 schreef Gellius het volgende:
Overigens stond er vlakbij de school nog een telefooncel toen ik hier in 2014 ging wonen. Dat vond ik wel opmerkelijk. Er zat geen telefoon meer een, dus misschien over het hoofd gezien.
Ik moest onlangs denken aan al die munten-parkeermeter (ik kan ook nostalgies zijn soms), met de draaiknop. Die zijn op een gegeven moment tamelijk rucksichtslos uit het straatbeeld verdwenen. Ik stel me dan voor dat er nog een parkeermeterkerkhof ligt, ergens diep in de provincie - misschien wel vlakbij jou, L. Dat waren robuuste apparaten, die smelt niet maar zo even om. En dan dat hele vakgebied dat dan zomaar verloren gaat.
Snif. Een mooi stukje erkenning voor de parkeermetertechneuten van voorheen.quote:
Precies. Er moeten nog gepensioneerden zijn die je werkelijk *alles* over de parkeermeter kunnen vertellen, maar er is niemand meer die het ze vraagt. Ik dacht als kind zelf dat er toch heel wat muntjes moesten passen in zo'n meter en dat die waarschijnlijk in de paal zaten. En misschien was dat ook wel zo. Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een plaats diep in de provincie, omringd door wouden en vennen, waar parkeermeters op mysterieuze wijze heen verplaatsen als ze voelen dat hun laatste dagen gekomen zijn? Stel je eens voor hoeveel muntjes daar in de loop der tijden verzameld moeten zijn, die vlak voordat de parkeermeter de geest gaf nog uitgebraakt werden. Zoiets dergelijks heb ik altijd al gehoopt te vinden.
Metaforisch gezien volledig correctquote:Op vrijdag 4 september 2026 09:01 schreef Ringo het volgende:
Mij werd thuis verteld dat die muntjes terecht kwamen in een bodemloze put die de gemeente onder alle parkeermeters gegraven had.
Ik hoorde laatst dat er voor vrouw van de shogun (hij had er meerdere, natuurlijk, maar de hoofdvrouw) een hele diepe put - zeker toch zo'n dertig meter - gegraven werd die zij dan haar leven lang als toilet gebruikte en verder niemand, maar dan ook niemand anders (op straffe van je kop eraf) ook maar in de buurt mocht komen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:01 schreef Ringo het volgende:
Mij werd thuis verteld dat die muntjes terecht kwamen in een bodemloze put die de gemeente onder alle parkeermeters gegraven had.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |