Dat klopt. Maw, toen ik op FOK begon was ik gewoon nog jong!quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:17 schreef LelijKnap het volgende:
Betekent dit dat je volgend jaar de eerste letter van je naam gaat vieren, LXIV?
Ja, ik laat even weten dat ik wél Latijns kan... tellen.
Vroeger deed ik wel meer mijn best op mijn posts. Dat is dus niet voor niets geweest, het is tenminste niet onopgemerkt gebleven..quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb een grote voorkeur voor een specifiek soort forumposter. Géén spelfouten, licht absurdisme, iets van slimheid. Op mijn lijst stonden al heel snel Lemmeb, LXIV, Ringo en Mutant01. De lijst is daarna niet uitgebreid.
Als je een gematigde opstelling inneemt dan verdwijn je in het niets op een forum. Daarom zijn de meningen hier zo extreem. Stel je voor dat je op een feestje/vergadering/IRL bent en de mensen zouden dezelfde mening tentoonspreiden als hierop FOK!. Je zou je rot schrikken.quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er best veel ontmoet en ze komen meestal wel overeen met hun forumpersoonlijkheden, al zijn ze steevast wat zachter en vriendelijker.
Wat vindt je vrouw daar eigenlijk van?quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger deed ik wel meer mijn best op mijn posts. Dat is dus niet voor niets geweest, het is tenminste niet onopgemerkt gebleven..
M'n kinderen beginnen steeds meer interesse te krijgen in wat ik doe op m'n laptop.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:10 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb FOK! en vooral mijn FOK!identiteit altijd verborgen gehouden voor vriendinnetjes. Dat leek me wel zo verstandig.
Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n kinderen beginnen steeds meer interesse te krijgen in wat ik doe op m'n laptop.
M'n kinderen zijn niet dom; ze weten heel goed dat je bij een schietspel niet zoveel hoeft te typen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.
Daar kijkt eigenlijk iedereen verbaasd van op. Ik ben geen typische gamer.quote:Ik was nogal verbaasd om in JUB te lezen dat jij vroeger klaarblijkelijk intensief gamede.
Die zijn mijn tirades in de chat van CS:GO of tegenwoordig MW dan nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n kinderen zijn niet dom; ze weten heel goed dat je bij een schietspel niet zoveel hoeft te typen.
[..]
Daar kijkt eigenlijk iedereen verbaasd van op. Ik ben geen typische gamer.
Ik houd het nu vooral bij logische puzzels en tijdens vakanties mooie spellen als Rustly Lake (voor op de tablet of telefoon). Soms begin ik weer eens aan Civilization en dan baalt iedereen in m'n gezin dat ze dagenlang nauwelijks tot me door kunnen dringen en de was zich opstapelt.
Ik heb dat wel eens met posts. Hoe minder doordacht, hoe meer upvotes.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:25 schreef LXIV het volgende:
Soms werk ik hard voor iets en gebruik al mijn intelligentie om iets tot een goed einde te brengen zonder dat dit iemand opvalt in het bijzonder.
Soms verricht ik een inspanning van bijna niks, nauwelijks meer dan het invullen van een online-formulier. Daar word ik dan voor gehuldigd.
We moeten weer eens contacten via de DM van twitter voro de snelheid. Nu kan ik dat hier niet.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens met posts. Hoe minder doordacht, hoe meer upvotes.
Ja, of wat je via DM heb voorgesteld. Sowieso zouden we Danny moeten dwingen het berichtensysteem in zijn geheel te vervangen. Wat een bagger.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
We moeten weer eens contacten via de DM van twitter voro de snelheid. Nu kan ik dat hier niet.
Zeker, daar heb ik ruim voor hun geboorte al rekening mee gehouden. Het lijkt me leuk voor ze om mijn postings terug te kunnen lezen, vooral die rondom hun geboorte. Die topics heb ik zelfs opgeslagen. Maar misschien geef ik die informatie pas in mijn testament.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die zijn mijn tirades in de chat van CS:GO of tegenwoordig MW dan nog niet tegengekomen.
Er gaat geheid een dag komen dat ze je accountnaam ontdekken en terug of mee zullen lezen. Houd je daar al rekening mee?
Ik kom er steeds meer achter dat mijn inspanningen (specifiek die op mijn werk) weinig uithalen. Dat is best deprimerend.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:25 schreef LXIV het volgende:
Soms werk ik hard voor iets en gebruik al mijn intelligentie om iets tot een goed einde te brengen zonder dat dit iemand opvalt in het bijzonder.
Soms verricht ik een inspanning van bijna niks, nauwelijks meer dan het invullen van een online-formulier. Daar word ik dan voor gehuldigd.
Dat doet me denken: mijn vader heeft tot ik vier jaar oud was heel veel verhalen over mij geschreven. Ik moet oppassen dat ik die niet weggooi. Het zal niet makkelijk zijn om die te lezen. Misschien pas veel later.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, daar heb ik ruim voor hun geboorte al rekening mee gehouden. Het lijkt me leuk voor ze om mijn postings terug te kunnen lezen, vooral die rondom hun geboorte. Die topics heb ik zelfs opgeslagen. Maar misschien geef ik die informatie pas in mijn testament.
Quake? De jaren negentig hebben gebeld en ze willen hun spelletje terug. Oh, snap.quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zou glashard liegen en beweren dat je Quake speelt.
Ik was nogal verbaasd om in JUB te lezen dat jij vroeger klaarblijkelijk intensief gamede.
Quake was geheel terecht het spel naar keuze van Claudia.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Quake? De jaren negentig hebben gebeld en ze willen hun spelletje terug. Oh, snap.
Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:42 schreef LXIV het volgende:
Ik heb vanavond met mijn oudste dochter "der Untergang' gekeken. Om haar Duits wat te verbeteren. Het is verbazingwekkend wat een onzin die kinderen op school allemaal over Hitler leren.
Op Netflix is maar weinig Duits te kijken helaas. Een Amerikaanse film met Duitse synchronisatie en ondertitels kan wel, maar ja..quote:Op donderdag 7 november 2019 09:19 schreef Z het volgende:
Was er niet een wat meer gezellige film beschikbaar om dat te doen?
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eensquote:Op donderdag 7 november 2019 10:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.
Wat dan?quote:Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.quote:
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is...quote:Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicarisquote:Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is...
Dat heet bij ons een "ouderling" dacht ik.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:20 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicaris
Hoe weet ze dat? Krijgt ze daar onderricht in?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Franny_G het volgende:
Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
Wat een felheidquote:Op woensdag 13 november 2019 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.
Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
Ik ben niet milder geworden met de jaren, Loewietje.quote:
En wie heeft het schilderij dat erachter hangt gemaakt?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:
[ afbeelding ]
Jawel, we zijn ouders van een tiener.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |