abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2019 @ 09:52:13 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189828355
quote:
15s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
The End Times are wild
pi_189829169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 10:54:37 ]
  donderdag 7 november 2019 @ 11:02:43 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189829314
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens
The End Times are wild
pi_189830079
Dat was ook het geval toen we het een paar jaar geleden met JAM even over wiskunde hadden. Ik weet nog dat ik van mening was dat ze aposteriori tot stand komt en dat jij geloofde dat het synthetische a priori kennis betreft. Ik had er niet meer over nagedacht tot ik gisteren in een poging in slaap te vallen dit filmpje had opgezet:

Als ik het goed begrijp zegt Frege dat jij gelijk hebt omdat getallen geen objectieve eigenschappen van objecten kunnen zijn gezien welk nummer bij welke collectie dingen hoort afhankelijk is van hoe wij het conceptualiseren. Maar met die bewering weerlegde hij alleen maar dat getallen geen eigenschappen van objecten zijn. Daarmee leg je nog niet uit waarom getallen niet op de eerste plaats geconceptualiseerd zijn als een subjectieve interpretatie van de wereld om ons heen, en met de ontwikkeling van de wiskunde pas een van de ervaring onafhankelijk karakter kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2019 11:50:19 ]
pi_189830798
Ik had niet in slaap moeten vallen! Volgens mij -ik moet het nog een keer beluisteren- komt dat punt iets later aan bod in de uitleg over Kant zijn zienswijze.
pi_189831750
Dit heeft allemaal niet zoveel met Hitler te maken natuurlijk, maar wel met Duitsers!
  donderdag 7 november 2019 @ 21:53:25 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189841860
De grootste leugen die mij verteld is, is dat dieren geen verstand zouden hebben.
The End Times are wild
pi_189843732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 november 2019 @ 20:28:17 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929096
Ik heb gisteren gecollecteerd voor de intocht van Sinterklaas. (gelukkig is dat bij ons nog niets meer dan een onschuldig kinderfeest en niet gepolitiseerd).
Nu zijn er mensen die een sticker met "Liever geen collectanten" onder de bel hebben hangen. Mijn dochter, die meeloopt, vind het dan altijd spannend om aan te bellen. Maar ik bel altijd juist extra lang bij zo'n sticker. Van de drie mensen met zo'n sticker gaven er twee gewoon geld en keken ook nog vriendelijk. Bij het derde huis deed een vrouw open die verklaarde: "Wij hebben een sticker". Ja, dus? Ze had ook kleine kinderen zag ik aan de jasjes. Dan zie ik die vrouw met die kinderen later in de kerk (waar Sinterklaas komt) ook pepernoten graaien en een snoepzakje krijgen. Maar dat heb ik allemaal niet gezegd natuurlijk. Ik vond het wel grappig dat ze niet aangaf niks te willen geven, maar dat ze niets hoefde te geven omdat ze dus een sticker had.
Er zijn ook mensen die vragen hoeveel ze moeten geven. Dat vind ik ook opmerkelijk. Ik zeg dan altijd dat ze dat zelf moeten weten. Er zijn bij ons in het dorp collectes waarbij je alleen maar 2, 5 of 10 euro kunt geven. Dat vind ik heel raar.
The End Times are wild
  woensdag 13 november 2019 @ 20:29:01 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929111
Dat met die 2, 5 of 10 euro, je krijgt dan een papiertje met daarop het bedrag. Dus 1 euro kun je niet geven want daar is geen papiertje voor. Verder kun je met dat papiertje niks.
The End Times are wild
  woensdag 13 november 2019 @ 20:33:58 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929214
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
The End Times are wild
pi_189929455
Ik heb een bloedhekel aan dat gebedel aan de deur. Val me thuis alsjeblieft niet lastig. Overdag spam in je e-mailbox, onderweg naar huis kutverkopers bij de pont, thuis de collectanten.

Laatst kregen we kinderen aan de deur die geld op wilden halen voor hun vereniging. Bleken ze kruidkoek uit de supermarkt met winst te verkopen. Maak dan op z'n minst iets zelf.

Godallejezus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:49:16 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189929505
Ik doe nooit open voor dat tuig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189929580
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:49 schreef Ringo het volgende:
Ik doe nooit open voor dat tuig.
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:57:09 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189929672
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
The End Times are wild
pi_189929767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.

Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
  woensdag 13 november 2019 @ 21:19:47 #142
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is... :)
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_189930025
In DH loopt het wel een beetje de spuigaten uit ja, met die intocht. Alhoewel het op de scholen en opvang waar onze kinderen zitten/hebben gezeten allemaal gemoedelijk gaat. Dat massale en gedoe bij die intochten is niks voor mij/ons, dus daar gaan we toch al niet heen.

Ik vind het allemaal wel gezellig, tot op zekere hoogte, maar het is fijn dat de oudste (van nu bijna 6) er niet overdreven mee bezig is. Ze laat zich niet gek maken. Het is voor haar eigenlijk gewoon een van die magische verhalen waar ze graag in opgaat, zoals Pippi Langkous die een paard kan tillen. Het doet er nog niet echt toe of het waar is of niet.

Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 13 november 2019 @ 21:20:37 #144
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Treehut362 het volgende:

[..]

Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is... :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicaris
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 13 november 2019 @ 21:21:28 #145
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_189930050
quote:
Dat heet bij ons een "ouderling" dacht ik.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
pi_189930232
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Franny_G het volgende:

Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
Hoe weet ze dat? Krijgt ze daar onderricht in?

Wij vieren kerst omdat ik dat een leuker feest vind dat meer ruimte biedt voor eigen interpretatie. Wij zetten de kerstboom bijvoorbeeld net na Sinterklaas en in de periode tot kerst mag iedereen voor wie dan ook een cadeautje onder de boom leggen. Niets hoeft, alles mag. Een paar jaar geleden kregen lief en ik vrijwel geen cadeaus, maar de kinderen beginnen het steeds leuker te vinden om iets te geven in plaats van alleen te ontvangen. En ze zijn behoorlijk bedreven in het schrijven van gedichten.
pi_189930326
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:

Jawel, we zijn ouders van een tiener.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:10:44 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189930941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.

Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
Wat een felheid
The End Times are wild
pi_189930968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een felheid
Ik ben niet milder geworden met de jaren, Loewietje.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:41:23 #150
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189931431
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:

[ afbeelding ]

Jawel, we zijn ouders van een tiener.
En wie heeft het schilderij dat erachter hangt gemaakt?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')