Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze schilderen hem nog steeds af als de boeman?
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eensquote:Op donderdag 7 november 2019 10:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Met feiten valt er natuurlijk moeilijk een verhaal van goed en kwaad van te maken.
Wat dan?quote:Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog wel begrijpelijk (dat lijkt zelf steeds erger te worden en zijn kwaadheid wordt tot mythische proporties opgeblazen), maar ze vertellen ook veel dingen die gewoon feitelijk onjuist zijn.
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.quote:
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er nou gecollecteerd werd tégen de intocht van Sinterklaas zou ik wel bereid zijn een financiële bijdrage in overweging te nemen.
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, in Amsterdam en omstreken zal dat best wel het geval zijn.
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is...quote:Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben nu net een kapelaan gekregen uit India. Die is helemaal zwart. De oudere mensen uit het dorp lachen en zeggen dat het precies andersom is dan vroeger, toen de blanken naar Afrika gingen om het Christendom te prediken.
Enfin. Sinterklaas is bij ons in de kerk en ook de kapelaan speelt er een rol in. Hij zit naast Sinterklaas en de hoofdpiet in de koets als ze aankomen en heet Sinterklaas welkom in de kerk. De kleren die hij draagt hebben natuurlijk wel iets weg van de kleren van Sinterklaas. Dus jullie snappen de mogelijkheden tot verwarring al. De meeste kinderen hebben sowieso nooit een andere zwarte als Zwarte Piet gezien, dus als daar gelijktijdig met Sinterklaas en de overige Pieten een zwarte man in een semi-bisschopsgewaad arriveert en de Sinterklaas'mis' bijwoont, dan is het onvermijdelijk dat de kinderen hem bij het gevolg van Sinterklaas indelen. Misschien een soort ondersinterklaas naast de hoofdpiet of zo.
Als Sinterklaas 6 december dan vertrekt dan blijft de kapelaan natuurlijk achter en doet wekelijks de mis in de kerk. Jammer dat mijn kinderen nu net te oud zijn, anders vertelde ik ze dat dit een piet was die Sinterklaas in het dorp heeft achtergelaten om in de gaten te houden of ze wel lief zijn. 100% geloofwaardig verhaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicarisquote:Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
Ik weet nog geen eens wat een kapelaan is...
Dat heet bij ons een "ouderling" dacht ik.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:20 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Parochievicaris
Hoe weet ze dat? Krijgt ze daar onderricht in?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:19 schreef Franny_G het volgende:
Maar ze zei dit weekend wel ineens dat het verhaal van de ontwikkeling van aap tot mens niet in de bijbel staat en dat dat wel vreemd is. Dat vond ik scherp opgemerkt van haar.
Wat een felheidquote:Op woensdag 13 november 2019 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, in onze omgeving zijn de protesten een non-issue. Het feest wordt als vanouds gevierd met dat dwingende sfeertje eromheen. Sinterklaasjournaal, liegen, intocht, liegen, schoen zetten, liegen, pakjesavond, liegen.
Goddank geloven de kinderen allang niet meer in Sinterklaas. Dochter kreeg vorig jaar van de leerkracht in de kring de vraag wat ze van Sinterklaas had gehad. Niets. En dus deed ze maar wat ze de volwassenen zag doen: liegen.
Ik ben niet milder geworden met de jaren, Loewietje.quote:
En wie heeft het schilderij dat erachter hangt gemaakt?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter heeft voor vandaag dit gemaakt:
[ afbeelding ]
Jawel, we zijn ouders van een tiener.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |