Dan stappen ze uit de F1.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:44 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)alanssysteem-renault
Misschien wordt Renault wel voor het hele seizoen gediskwalificeerd.
En misschien ontslaan ze dan wel Abiteboul (BedriegtdeBoel).
Ook zo typischquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
Doei.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
Mooi voor ze, opzouten dan. Lekker valsspelen en dan huilen als je gepakt wordt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contractquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)le-1-team-te-trekken
Na volgend jaar wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zijn dan ook geen motorleverancier meer
dat werd bij F1 cafe niet gezegdquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)quote:
Dan zal doorgaan ongetwijfeld minder kosten. Desnoods met 0 doorontwikkeling.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)
6 teams haal je toch zo. RB + TR Ferrari en Haas. En Mercedes en Williams.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Strategy Group verdwijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)tegy-group-verdwijnt
Bronartikel staat in het artikel.
Die site doet niets anders.quote:
Oei oei oei.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ze gebruiken het systeem al sinds de Lotustijd.
https://www.gpblog.com/nl(...)teem-rondrijden.html
Je bent al gecorrigeerd, zie ik.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Lekker natquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 17:03 schreef HiDiHo het volgende:
Baan weer nat....wordt een leuk weekend
Las vandaag dat ze een contract hebben om tot minimaal 2024 in de F1 te blijven. Al is dat geen garantie.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien.
quote:Renault has a deal to stay in F1 until at least 2024 and that will bring financial rewards, but this is probably not sufficient to keep the company involved, if the sport is not moving in the right direction in terms of costs and technology.
twitter:PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.
De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:41 schreef Tarado het volgende:twitter:PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
Godzijdank. We hebben een punt bereikt dat de verschillen minimaal zijn, houden zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Wat vooral bereikt wordt door het gebruik van grondeffect.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.
De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
Het is de vraag wat de verschillen zouden zijn als je grote wijzigingen aanbrengt in de motorreglementen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Maar de handleiding kan natuurlijk wat informatie missen, dus wellicht staat er bij ForceIndia niet "2x groen, 2x geel, 1x groen = party mode" en bij Mercedes zelf welquote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.
Edit: Wat Tijn al zegt
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit . Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Dat is helemaal geen onzin.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit . Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geïntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:22 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit . Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Precies. Ik vermoed dan ook dat er nauwelijks onzin staat, op basis van de huidige kennis. Maar ja, sommige users weten het al-tijd beter.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.
Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:56 schreef babylon het volgende:
[..]
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
Inderdaad, dit zou ik ook verwachten.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.
Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.
Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Precies dat. Alles wat je 'gratis' kan hergebruiken,kun je al in 2020 uitgeven.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus nietquote:Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet
quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.
Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.
Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Zo moeilijk is het niet om katvangers te gebruiken en nieuwe bedrijven of stichtingen op te richten.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:36 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.
Dit zal wel opvallen, dat er opeens medewerkers door iemand anders worden betaald, de straffen die de fia is dan ook niet mals, uitsluiten voor het kampioenschap.. (daar gaat je prijzengeld en bonussen (voor teams als Mercedes is dat al gauw 150 miljoen)quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Je zit in het verkeerde topicquote:
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voorquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Zouden de prijzengelden ook naar beneden bijgesteld gaan worden?
quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic
F1 algemeenquote:Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voor
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1quote:
Dat was geen vraag. Dit is algemeen, dus past evengoed hier.quote:Op vrijdag 1 november 2019 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
Hopelijk zorgt het ook voor minder paydrivers als de beste coureurs het weer waard gaan zijnquote:Op zaterdag 2 november 2019 11:42 schreef THEFXR het volgende:
Marko ziet fout in budgetplafond: "Topcoureurs kunnen 50 miljoen gaan kosten"
https://www.gptoday.net/n(...)-miljoen-gaan-kosten
Hij is hem kwijt. In de papieren staat hij weer op 1 totaal.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Ja die is die kwijt, maar wel de snelste tijd op het circuit.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Snap je dat niet?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:40 schreef Dauthi het volgende:
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen..
Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost.
Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken.
Formule 1 kan een markt aanboren van meer dan een miljard mensen, dat gebeurde al in de jaren 80 en 90. Het probleem van F1 is de sport, niet de kosten. Maak de sport beter en de kosten zijn geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 2 november 2019 14:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
Het probleem is niet dat het duurder of ingewikkelder is om een auto te laten rijden ten opzichte van een mens achter een bal aan te laten hollen.
Het gaat er om dat er blijkbaar veel meer sponsors voor topvoetbal te vinden zijn dan voor topautosport. En dat drijft de salarissen (de voornaamste kostenpost bij voetbal) op.
En dat ligt weer aan het feit dat er een markt is voor 20 F1 wedstrijden per jaar op tv tegen 2000 voetbalwedstrijden.
Monza en Rusland toch? Rusland 5 plekken en Monza vanaf achteraan.quote:Op maandag 4 november 2019 09:22 schreef BroesWillems het volgende:
Hoeveel gridstraffen heeft Verstappen dit jaar eigenlijk gepakt voor het wisselen van de motor?
Geheel volgens verwachting dus.quote:Op maandag 4 november 2019 09:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De Bulls hebben nu 5 ICE gebruikt. Alleen Hulk (6) en de Toro's (7) hebben meer gebruikt.
https://www.fia.com/file/105642/download/29733
iddquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald.
Hoofdpijn door de hobbels op COTAquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef Rossdale het volgende:
Demonen waren de ferrari's die in het begin van het seizoen blunderden? De FIA die in Canada de winst van vettel aan hamilton cadeau deed, bottas die aan de kant gaat wanneer hem dat gevraagd wordt? Of waren er nog andere megaobstakels die hij moest overwinnen?
Zijn vliegtuig en auto's (niet allemaal) verkopen, want de wereld moet gered wordenquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef Rossdale het volgende:
Demonen waren de ferrari's die in het begin van het seizoen blunderden? De FIA die in Canada de winst van vettel aan hamilton cadeau deed, bottas die aan de kant gaat wanneer hem dat gevraagd wordt? Of waren er nog andere megaobstakels die hij moest overwinnen?
Hamilton voelt heel goed aan hoe hij zijn personage en kampioenschappen vorm moet geven, overal moét een verhaal achter zitten. Want verhalen verkopen, en dat is hoe het merk Hamilton en daarmee Formula One voet aan de grond krijgt in de Verenigde Staten.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald.
dat ie kaal werd!quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:58 schreef Rossdale het volgende:
Demonen waren de ferrari's die in het begin van het seizoen blunderden? De FIA die in Canada de winst van vettel aan hamilton cadeau deed, bottas die aan de kant gaat wanneer hem dat gevraagd wordt? Of waren er nog andere megaobstakels die hij moest overwinnen?
Die berg een heuvel noemenquote:Op woensdag 6 november 2019 08:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hamilton is een clown. Het hoogtepunt van het afgelopen Formule 1 seizoen was toen Pagani-AMG V12 rijder Lewis Hamilton ons bewust wilde maken van klimaatverandering.
Verder sluit ik mij aan bij de woorden van user Kleffe_Dop. Lewis denkt overal een soort episch Hollywood scenario van te moeten maken. Het zou me niet verbazen als Lewis in zijn kinderjaren zowel heen als terug heuvelop tegen de wind in moest fietsen onderweg van en naar school. Zonder lunch, uiteraard. Maar die experience heeft hem natuurlijk gevormd tot de Kampioen die hij vandaag de dag is. #Blessed #Nevergiveup
Daar is alles mis mee. Hij is leugenachtig, een huichelaar, hij is oncollegiaal en van boven tot onder gemaakt van marketingleugens.quote:Op dinsdag 5 november 2019 23:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hamilton voelt heel goed aan hoe hij zijn personage en kampioenschappen vorm moet geven, overal moét een verhaal achter zitten. Want verhalen verkopen, en dat is hoe het merk Hamilton en daarmee Formula One voet aan de grond krijgt in de Verenigde Staten.
Familie, God, dankbaarheid, (geveinsde) nederigheid, demonen, zijn working class achtergrond, tegenslagen, "extreme" concurrentie etc etc... alles wordt in stelling gebracht in de framing daarvan.
En daar is niks mis mee, alleen houden we daar in nuchter Nederland (Noord Europa) niet zo van.
Nooit opgeven had hij van zijn vader geleerd, in welke race wilde hij ook alweer opgeven nadat hij er in 'zijn beste seizoen ooit' een potje van had gemaakt?quote:Op woensdag 6 november 2019 08:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hamilton is een clown. Het hoogtepunt van het afgelopen Formule 1 seizoen was toen Pagani-AMG V12 rijder Lewis Hamilton ons bewust wilde maken van klimaatverandering.
Verder sluit ik mij aan bij de woorden van user Kleffe_Dop. Lewis denkt overal een soort episch Hollywood scenario van te moeten maken. Het zou me niet verbazen als Lewis in zijn kinderjaren zowel heen als terug heuvelop tegen de wind in moest fietsen onderweg van en naar school. Zonder lunch, uiteraard. Maar die experience heeft hem natuurlijk gevormd tot de Kampioen die hij vandaag de dag is. #Blessed #Nevergiveup
Ben ik wel benieuwd wat voor mode die in Barcelona aan hadquote:Op donderdag 7 november 2019 06:46 schreef Rossdale het volgende:
https://www.gpfans.com/en(...)poor-usa-qualifying/
Uiteraard lag de wat tegenvallende kwalificatie van Lewis niet aan hem
ARR.quote:
Verstappen kon als één van de weinige wel zijn tijd verbeteren in de tweede run, maar Hammie niet. Had Hammie een fout gemaakt?quote:Op donderdag 7 november 2019 06:46 schreef Rossdale het volgende:
https://www.gpfans.com/en(...)poor-usa-qualifying/
Uiteraard lag de wat tegenvallende kwalificatie van Lewis niet aan hem
quote:Op donderdag 7 november 2019 17:35 schreef Rob-Locks het volgende:
hamilton is gewoon de beste dus dan mag hij zeggen wat hij wil wat mij betreft
Shots fired!quote:De 53-jarige Irvine heeft geen hoge pet op van Vettel, zo geeft hij in duidelijke bewoordingen aan. De voormalig Ferrari-coureur stelt dat de Heppenheimer te veel fouten maakt. "Ik denk niet dat hij een waardig viervoudig wereldkampioen is. Daarvoor maakt hij simpelweg te veel fouten. Ik heb hem nooit snel gevonden. Wat we dit jaar zien, hebben we al eerder kunnen aanschouwen toen hij het tegen Daniel Ricciardo moest opnemen", vertelt Irvine aan het Italiaanse Betway.
Heel sky zit vol met ex f1 coureurs. Hier heb je doornbos, lammers en de rest.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:18 schreef flipsen het volgende:
Irvine en Villeneuve zijn volgens mij de enige oud F1 coureurs die je maar lastig blijven vallen met hun mening. Misschien moeten ze eens een voorbeeld nemen aan die anderen. Zelf Montoya hoor je geloof ik al bijna niet meer
Clickbait Rosberg...quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:18 schreef flipsen het volgende:
Irvine en Villeneuve zijn volgens mij de enige oud F1 coureurs die je maar lastig blijven vallen met hun mening.
En altijd een fokker die het niet kan laten hier neer te zetten. Want 'omg relletjuh' terwijl ze dus weer in een clickbaitartikel zijn getrapt.quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:38 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heel sky zit vol met ex f1 coureurs. Hier heb je doornbos, lammers en de rest.
Oud f1 coureurs wordt nou eenmaal om hun mening gevraagd.
En heb je ook nog nl-se boulevard achtige nieuwssites die het maar al te graag publiceren
Ik hoopte op een reactie van Weltschmerz...quote:Op zondag 10 november 2019 17:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
En altijd een fokker die het niet kan laten hier neer te zetten. Want 'omg relletjuh' terwijl ze dus weer in een clickbaitartikel zijn getrapt.
Die reageert tegenwoordig meer op Hamilton, want als je je Messias niet op kan hemelen dan kan je altijd nog zijn, betere, concurrent afzeiken.quote:Op maandag 11 november 2019 07:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik hoopte op een reactie van Weltschmerz...
Misschien niet het goede woord. Maar er zijn nogal wat sites die van elke natte scheet een artikel maken.quote:Gpupdate vind ik trouwens niet echt een clickbait site.
Ja gptoday, niet gpupdate dat is nu een zustersite van motorsport.quote:Op maandag 11 november 2019 09:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Die reageert tegenwoordig meer op Hamilton, want als je je Messias niet op kan hemelen dan kan je altijd nog zijn, betere, concurrent afzeiken.
[..]
Misschien niet het goede woord. Maar er zijn nogal wat sites die van elke natte scheet een artikel maken.
Mooi.quote:
18.10quote:Op maandag 11 november 2019 10:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoe laat is de race zondag?
Ah dat is mooi. Er moet hier weer eens een afzwemmen en dat is altijd op zondag tijdens de race.quote:
En wereldkampioen. Voor de 6de keer.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar is alles mis mee. Hij is leugenachtig, een huichelaar, hij is oncollegiaal en van boven tot onder gemaakt van marketingleugens.
Dit klinkt echt alsof het de 15e keer is maar met 3 moet je natuurlijk al 9 keer.quote:Op maandag 11 november 2019 10:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ah dat is mooi. Er moet hier weer eens een afzwemmen en dat is altijd op zondag tijdens de race.
Nu niet dus. .
Ik heb er 5... dit is de 14e keer. Hierna nog 1 keer en dan ben ik klaar. .quote:Op maandag 11 november 2019 11:52 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dit klinkt echt alsof het de 15e keer is maar met 3 moet je natuurlijk al 9 keer.
grappig altijd wat ze erbij halen, gewoon verdiende kampioen verder hoor maar die komedie eromheen hoeft van mij ook niet.quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald.
Ach, je moet er wat van maken hé?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald.
Er iets van maken of op zoek gaan naar sensatie die er niet was zijn 2 dingen. Wat dat betreft is Hamilton net zo’n clickbait site !quote:Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ach, je moet er wat van maken hé?
Het is het lot van Formule 1 dat van die 20 races er vaak 10 oersaai zijn.
In Chelsea - Ajax zat in een kwartier meer spanning en emotie dan in zeven seizoenen F1.
Hell!quote:Op maandag 11 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb er 5... dit is de 14e keer. Hierna nog 1 keer en dan ben ik klaar. .
Haha nice, zat ik toch aardig in de buurtquote:Op maandag 11 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb er 5... dit is de 14e keer. Hierna nog 1 keer en dan ben ik klaar. .
Voetbal is een slecht voorbeeld. Ik heb hele wereldkampioenschappen gezien zonder interessante wedstrijd. Wat dat betreft zijn er veel leukere sporten.quote:Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ach, je moet er wat van maken hé?
Het is het lot van Formule 1 dat van die 20 races er vaak 10 oersaai zijn.
In Chelsea - Ajax zat in een kwartier meer spanning en emotie dan in zeven seizoenen F1.
Bridge! Inclusief doping- en valsspeelschandalenquote:Op maandag 11 november 2019 16:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn er veel leukere sporten.
Van de 9 competitie wedstrijden in een weekend zijn er ook 6 niet om aan te zienquote:Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ach, je moet er wat van maken hé?
Het is het lot van Formule 1 dat van die 20 races er vaak 10 oersaai zijn.
In Chelsea - Ajax zat in een kwartier meer spanning en emotie dan in zeven seizoenen F1.
God zij dank! Eindelijk die kop niet op tv, om de één of andere reden kan ik hem écht niet uitstaan. Lijkt overigens ook als 2 druppels water op iemand die ik van vroeger ken (waar ik dan weer wel mee op kon schieten, vreemd)quote:Op maandag 11 november 2019 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Toto Wolff dit weekend niet in Brazilië. Laat Mercedes de touwtjes nu te veel vieren?
Hybride techniek was hip in 2015!quote:The hybrid power unit will play a key role in the future of the automotive industry.
Klimaataso alert!quote:Op maandag 11 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb er 5... dit is de 14e keer. Hierna nog 1 keer en dan ben ik klaar. .
Ik zal ze vertellen dat ze jouw kontje niet wassen wanneer je in het bejaardenhuis zit. .quote:
Alsof er tegen die tijd nog een verzorgingstaat is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik zal ze vertellen dat ze jouw kontje niet wassen wanneer je in het bejaardenhuis zit. .
En weer ontopic.
En de officiele van RBtwitter:ToroRosso twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 11:12:05 It's @kvyatofficial and @PierreGASLY for 2020! 🤜🤛 We are pleased to confirm that Daniil Kvyat and Pierre Gasly will be continuing with the team in 2020!Full story 📲 https://t.co/Gh8s9MCiG5 https://t.co/tJjeUSTUyP reageer retweet
twitter:redbullracing twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 11:22:00 ? "With a growing reputation as a tenacious, fiercely committed racer, Alex has proved that he fully deserves to continue his progress." Christian on 2020! ? More here ? reageer retweet
Was te verwachten. Rijdt zeer solide en haalt netjes zijn punten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:11 schreef potjecreme het volgende:
Albon rijdt in 2020 voor rbr.
https://m.gpupdate.net/nl(...)-verstappen-in-2020/
ook commercieel interessanterquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Was te verwachten. Rijdt zeer solide en haalt netjes zijn punten.
Albon haalt de punten die Gasly liet liggen.quote:
"we kunnen geen betere vinden"quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Was te verwachten. Rijdt zeer solide en haalt netjes zijn punten.
Inderdaad. Ricciardo zat ook (voornamelijk in de race) makkelijk drie tienden of meer per ronde achter Max aan te hobbelen in de meeste races.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Albon haalt de punten die Gasly liet liggen.
Ricciardo kwam nog wel eens wat hoger dan een 6e plek, maar om nou te zeggen dat hij steevast met Ferrari/Mercedes vocht...
Inderdaad. Ricciardo is vaker op P4 of lager geëindigd, dan op het podium. Ook in het kampioenschap kwam-ie de laatste jaren niet veel verder dan P5 of P6.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Albon haalt de punten die Gasly liet liggen.
Ricciardo kwam nog wel eens wat hoger dan een 6e plek, maar om nou te zeggen dat hij steevast met Ferrari/Mercedes vocht...
Sja, met al die uitvallers van Renooit kwam Max ook ook niet veel verder. Overigens lag Max wel altijd voor Ric als hij uitviel, dus ja. Prima 2e rijder, maar waarom ze bij Renault nou 2 2e rijders wildenquote:Op dinsdag 12 november 2019 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Ricciardo is vaker op P4 of lager geëindigd, dan op het podium. Ook in het kampioenschap kwam-ie de laatste jaren niet veel verder dan P5 of P6.
Gebrek aan leesvermogen aan jouw kant. Er staat "key role", niet "de toekomst is alleen hybrid en niets anders".quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
Voor degene die de F1 app hebben en de notificatie zagen binnen komen om de F1 CO2 neutraal te worden.
Man man man wat een treurige visie zeg.
Alles wordt elektrisch qua aandrijving voor straat auto’s (of je daar fan van bent of niet), zelfs de grote Duitse fabrikanten stappen er op over.
En dan lees ik in het persbericht dat Hybride motoren de way to go zijn volgens hen.
Om even te quoten:
[..]
Hybride techniek was hip in 2015!
Dat station zijn we voor de automotive industrie allang gepasseerd.
Waarom snappen ze dit niet?
Dat je er voor kiest om er toch een V6 of wat voor brandstof aangedreven motor er in te laten liggen snap ik ergens wel: nostalgie, geluid enzo.
Maar doe niet alsof dit de toekomst is van de automotive want het is al geschiedenis in de automotive.
Gebrek aan visie bij de FIA en FOM.
Een key rol vertaal ik als toch significant genoeg, ofwel groot aandeel qua nieuw geproduceerde auto’s.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
Gebrek aan leesvermogen aan jouw kant. Er staat "key role", niet "de toekomst is alleen hybrid en niets anders".
Ik zie hybrid nog wel groeien hoor. Niet in de Prius-vorm, maar toch. Sowieso valt er in elke auto veel te winnen door remenergie terug te winnen. Dat werkt heel goed maar is alleen de moeite waard als je al een accu hebt die ook voor andere dingen gebruikt wordt. Maar we zitten ook nog met range en plekken op de planeet waar je gewoon veel nodig hebt. In die situaties kan hybrid wel degelijk een logische keus zijn. Als je na betere accuontwikkeling bv. 150-ish km kan rijden op de accu maar voor de rest van de dag een motor kan gebruiken, dan kun je 1. remenergie gaan terugwinnen, 2. de eerste 150 km van je rit schoon rijden en 3. gaan spelen met waar je op welke manier rijdt, denk bv. aan elektrisch only in de stad, of bij optrekken, wanneer fossiel het meest onzuinig is.
Fair enough.quote:
Dude, seriously?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:19 schreef nils7 het volgende:
Maar voor 90% van de wereldbevolking is de range van de huidige elektrische auto’s al ruim voldoende voor dagelijks gebruik
ben eens benieuwd naar de Honda motor als ze die eens op 100% zettenquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Leclerc krijgt een nieuw motortje in Brazilië. Ben benieuwd hoeveel van 2020 Ferrari daar al in gestopt heeft
Dat was in Oostenrijk en misschien doen ze het in de tweede helft van de race in Abu Dhabi wel weerquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben eens benieuwd naar de Honda motor als ze die eens op 100% zetten
Sorry maar voor 90% van de wereldbevolking is een dagelijkse range van 400 km (200km heen en 200km terug) toch echt ruim voldoende voor dagelijks auto gebruik.quote:
Ik had ergens gelezen dat die 14% binnen 1 autolengte eigenlijk het dubbele (28-30%) zou zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 22:04 schreef Dauthi het volgende:
En ook Ross Brawn is een opportunistische leugenaar...
https://www.motorsport.co(...)es-reduction/4595914
Zijn jullie nou echt zo naïef 90% van de wereld hééft geen auto, duh...quote:Op woensdag 13 november 2019 07:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry maar voor 90% van de wereldbevolking is een dagelijkse range van 400 km (200km heen en 200km terug) toch echt ruim voldoende voor dagelijks auto gebruik.
En je weet dat Formule E het alleen recht heeft van de FIA voor elektrische motoren...?quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
Voor degene die de F1 app hebben en de notificatie zagen binnen komen om de F1 CO2 neutraal te worden.
Man man man wat een treurige visie zeg.
Alles wordt elektrisch qua aandrijving voor straat auto’s (of je daar fan van bent of niet), zelfs de grote Duitse fabrikanten stappen er op over.
En dan lees ik in het persbericht dat Hybride motoren de way to go zijn volgens hen.
Om even te quoten:
[..]
Hybride techniek was hip in 2015!
Dat station zijn we voor de automotive industrie allang gepasseerd.
Waarom snappen ze dit niet?
Dat je er voor kiest om er toch een V6 of wat voor brandstof aangedreven motor er in te laten liggen snap ik ergens wel: nostalgie, geluid enzo.
Maar doe niet alsof dit de toekomst is van de automotive want het is al geschiedenis in de automotive.
Gebrek aan visie bij de FIA en FOM.
je vraagt het op FOK, de meesten komen niet van hun zolderkamer afquote:Op woensdag 13 november 2019 10:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zijn jullie nou echt zo naïef 90% van de wereld hééft geen auto, duh...
Kunnen we in de formule 1 dat hele klimaatgeneuzel niet gewoon overslaan? Who are we kidding als je denkt dat formule 1 daar ooit goed in zou passen. Gewoon schouders ophalen en door.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Fair enough.
De FIA zit sowieso in een rare spagaat PR-technisch. Willen ze modern en innovatief overkomen dan promoten ze elektrisch en de FE en WRX, wat ze ook actief doen. Maar tegelijkertijd zetten ze daarmee 95% van hun productie in een achtergesteld daglicht. Misschien denken ze met hybride beide kanten te pleasen, ik weet niet.
Maar F1 is hun grootste markt en die is nu hybride dus voor nu snap ik wel dat ze daar positief over zijn. Anders zou iedereen gaan klagen over het 2021 regelement.
Fabrikanten zitten er niet op de wachten om nog 6 Liter V12's te maken, die ontwikkeling erin kan niet nog ergens anders worden ingezet.quote:Op woensdag 13 november 2019 17:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kunnen we in de formule 1 dat hele klimaatgeneuzel niet gewoon overslaan? Who are we kidding als je denkt dat formule 1 daar ooit goed in zou passen. Gewoon schouders ophalen en door.
Ik ben behoorlijk klimaatgezeikmoe.
Klimaat staat voor de FIA ook laag in het lijstje van redenen. Het gaat ze meer om PR, fabrikanten behouden en innovatie.quote:Op woensdag 13 november 2019 17:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kunnen we in de formule 1 dat hele klimaatgeneuzel niet gewoon overslaan? Who are we kidding als je denkt dat formule 1 daar ooit goed in zou passen. Gewoon schouders ophalen en door.
Ik ben behoorlijk klimaatgezeikmoe.
Tussen de regels doorlezen noemt men dat. Leer je al vrij snel in je jeugd.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zijn jullie nou echt zo naïef 90% van de wereld hééft geen auto, duh...
Dat is dan ook sinds Bianchi veranderd. Maar je merkt al dat de sport er niet van geleerd heeft, niet echt. De reactie was voor de schone schijn.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:42 schreef Mothzor het volgende:
Zou toch wat zijn als zulke namen nu dit soort zaken onder geel zouden hebben. Max werd al afgebrand en die crashte nog geen eens
Dit is de eerste GP die ik me nog kan herinneren, was toen op een verjaardag bij iemand met een dijk van een huisquote:Op woensdag 13 november 2019 20:42 schreef Mothzor het volgende:
Net de Braziliaanse gp van 2003 terug gekeken. Man wat een race was dat.
Pizonnia, M. Schumacher en Alonso die allemaal onder geel crashen. Alonso zelfs wanneer de safety car al naar buiten was.
Bij de crash van Schumacher sprongen de marshals alle kanten op, stond er een kraanwagen op de baan en met droog commentaar van Brundle dat het hem deed herinneren aan Suzuka 1994 waar hij hetzelfde had met een kraanwagen en hierbij een marshal aanreed (bizar nu met Binachi zijn ongeval in gedachten).
Zou toch wat zijn als zulke namen nu dit soort zaken onder geel zouden hebben. Max werd al afgebrand en die crashte nog geen eens
Wat een sport in 16 jaar kan veranderen.
Naast deze blijft die met ongeluk van Bianchi en 2016 onvergetelijk.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:42 schreef Mothzor het volgende:
Net de Braziliaanse gp van 2003 terug gekeken. Man wat een race was dat.
Pizonnia, M. Schumacher en Alonso die allemaal onder geel crashen. Alonso zelfs wanneer de safety car al naar buiten was.
Bij de crash van Schumacher sprongen de marshals alle kanten op, stond er een kraanwagen op de baan en met droog commentaar van Brundle dat het hem deed herinneren aan Suzuka 1994 waar hij hetzelfde had met een kraanwagen en hierbij een marshal aanreed (bizar nu met Binachi zijn ongeval in gedachten).
Zou toch wat zijn als zulke namen nu dit soort zaken onder geel zouden hebben. Max werd al afgebrand en die crashte nog geen eens
Wat een sport in 16 jaar kan veranderen.
Terwijl de finish juist net zo bijzonder was. Fisichella die in de Jordan als eerste wordt afgevlagd onder de rode vlag. Maar men gaat bij een rode vlag een ronde terug waardoor ze Raikkonen als winnaar uitroepen, heel de paddock op zijn kop.quote:Op donderdag 14 november 2019 01:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de eerste GP die ik me nog kan herinneren, was toen op een verjaardag bij iemand met een dijk van een huis
Grappig hoe dat dan bij blijft. Einde van de race kan ik me dan weer niet herinneren, zal wel zijn afgehaakt toen mijn held in de bandenstapel stond.
Ik dacht dat de Hulk geen interesse had in de Indycar omdat hij geen Ovals wilde rijden?quote:Op donderdag 14 november 2019 12:00 schreef ondeugend het volgende:
Er zijn geruchten dat Nico Hulkenberg samen met Rinus Veekay volgens seizoen Indycar gaan rijden.
https://www.gplatestnews.(...)5ZwDAMUs0dXNRWZ0yCwI
quote:Nico Hulkenberg has turned down an offer to drive for McLaren in the British marque's first full Indycar season next year.
"I have a lot of respect for those who race on ovals, it's just not my thing," said the German, after McLaren boss Zak Brown revealed the failed talks in Singapore.
Ik verwacht als het doorgaat Rinus fulltime en de Hulk parttime op de niet ovals. Carpenter rijdt zelf nog altijd een auto op de ovals.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Hulk geen interesse had in de Indycar omdat hij geen Ovals wilde rijden?
Ah hier had ik het van, McLaren had hem namelijk ook al gevraagd:
https://www.sportsmole.co(...)ar-offer_372238.html
[..]
Waarom hadden die eigenlijk ruzie met opa?quote:Op maandag 18 november 2019 18:59 schreef Snowsquall het volgende:
https://www.1limburg.nl/opa-frans-verstappen-hospice-overleden
Geen idee, ik weet alleen dat het een familie van heethoofden is......quote:Op maandag 18 november 2019 19:03 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Waarom hadden die eigenlijk ruzie met opa?
Als we zo gaan beginnen is het einde zoek. Het hele achterveld gun je het wel, ik noem een Russel, Norris, Giovinazzi?quote:Op woensdag 20 november 2019 07:34 schreef BroesWillems het volgende:
Iedereen op de rem, podium voor Hulk, Kubica en Albon.
Hulk en Kubica zwaaien af, albon vanwege afgelopen weekend. Russel en Norris komen er ooit nog wel.quote:Op woensdag 20 november 2019 07:48 schreef ripe72 het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen is het einde zoek. Het hele achterveld gun je het wel, ik noem een Russel, Norris, Giovinazzi?
twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Zijn hier voorbeelden van in het (korte) verleden? Neem aan dat de FIA niet zomaar onderdelen van 2 motoren opeist? Dan moeten er wel serieuze aanwijzingen zijn denk ik toch?quote:Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
komt wel van de FIA, ik weet niet of ze zoiets wel vaker hebben gedaan maar ze hebben het van 3 genomen; 1 Ferrari, 1 Ferrari klant en1 anderequote:Op woensdag 20 november 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zijn hier voorbeelden van in het (korte) verleden? Neem aan dat de FIA niet zomaar onderdelen van 2 motoren opeist? Dan moeten er wel serieuze aanwijzingen zijn denk ik toch?
Of kan het ook van Ferrari zelf komen? Om te zeggen, zie maar, niet illegaals.
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...quote:Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passenquote:Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
Compleet seizoen fucked Denk het nietquote:Op woensdag 20 november 2019 10:28 schreef mikieu het volgende:
Zou Honda de non-Ferrari zijn ?
Of merc, Max alsnog WDC!
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.quote:Trotzdem ist das Thema nicht vom Tisch. Jetzt gibt plötzlich die FIA Gas. Nachdem sich der Verband lange auf den Standpunkt gestellt hatte, dass die Zweifler protestieren müsssen, wenn sie eine Untersuchung der roten Autos wünschten, will man jetzt offenbar mit den Gerüchten von selbst aufräumen. Sie vergiften nur das Klima im Fahrerlager.
Deshalb haben FIA-Kommissare in Brasilien offenbar bei drei Autos Teile des Benzinsystems konfisziert. Ein Ferrari, ein Ferrari-Kundenteam und ein Auto eines Nicht-Ferrari-Teams. So kann man auch Vergleiche anstellen.
ja klopt wel, is ook wel goed naar 2020 toequote:Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
maar dat was naar aanleiding van een protest, dit is uit eigen bewegingquote:Op woensdag 20 november 2019 09:59 schreef mikieu het volgende:
De FIA heeft dit jaar nog onderdelen van Renault in beslag genomen, we weten allemaal wat de uitslag was.
Er staat ook in beslag genomen, dus sowieso dat Ferrari dit niet heeft gegeven.
Zeer benieuwd naar de uitslag.
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:quote:Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
Als het waar zou zijn, zijn ze netto langzamer, dus blijft het een auto die het puur op vermogen moet doen.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
quote:Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
Zo lees ik het ook,quote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?quote:Op woensdag 20 november 2019 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passen
Klopt, nu ik het opnieuw lees slaat het inderdaad op de geruchten, niet op dit onderzoek.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
met je eens zo zie ik het ook, twijfel proberen weg te nemenquote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Extrapolering van "niet" gemeten dataquote:Op woensdag 20 november 2019 11:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?
Is prima, dan hebben de TD's hun werk gedaan.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
In de Q had Leclerc gewoon de hoogste topsnelheidquote:Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBRquote:Op woensdag 20 november 2019 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.
het is duidelijk dat Ferrari opeens wat snelheid mist, dat ziet iedereen op de GPS data.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR
Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR
Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
maar dat ligt niet aan de motorquote:Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
klopt na de TD helemaal.....en dan hebben ook nog een frusty vettel die weer eens afsnijd en alles voor Ferarri verkloot.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.quote:
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Kyran het volgende:
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.
Kan het toeval zijn? Ja, kan!
Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermeequote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijkquote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.quote:Op woensdag 20 november 2019 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
Nietes!quote:Op woensdag 20 november 2019 14:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
quote:Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]
Nietes!
we wachten de fia rustig af, was niet echt in de veronderstelling jou te kunnen overtuigen dus neem de moeite ook maar nietquote:Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]
Nietes!
Ik pas mij probleemloos aan aan het niveau van predator.quote:
Lees eens terug....quote:Op woensdag 20 november 2019 14:33 schreef Mothzor het volgende:
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.
https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
Oepsquote:
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal isquote:Op woensdag 20 november 2019 14:37 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Oeps
Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.
Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
juist, maar een bewust olielekje creëren of een fuel flow meter storen is dus niet legaal....quote:Op woensdag 20 november 2019 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtigquote:Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Dit dus.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Daar heb ik ook over nagedacht.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar heb ik ook over nagedacht.
Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?quote:Op woensdag 20 november 2019 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.
Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.
Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
quote:14 augustus 2019 - De FIA is akkoord gegaan met de vraag van teams om tijdstraffen te blijven uitdelen voor een 'unsafe release' tijdens pitstops, zelfs als de betrokken rijder er geen competitief voordeel uithaalt.
Dergelijke straffen zijn al jaren de norm, maar tijdens de Duitse Grand Prix besloten de stewards plots een mildere straf toe te passen. Ferrari kreeg slechts een boete toen het Charles Leclerc losliet in het pad van de Haas van Romain Grosjean, die hard moest remmen om een fikse aanrijding te vermijden en daardoor plaatsen verloor.
Sommige waarnemers vonden het goed dat rijders niet meer werden bestraft voor een fout van hun team, maar anderen vreesden dat teams meer risico zouden nemen tijdens pitstops omdat een boete van 5.000 euro nauwelijks afschrikt. Dat zou tot meer onveilige situaties kunnen leiden.
Na gesprekken tussen de teams en wedstrijdleider Michael Masi in de daaropvolgende Grand Prix van Hongarije is er afgesproken dat er in de toekomst alleen tijdstraffen zullen worden uitgedeeld bij onveilige pitstops, ook als die unsafe release geen invloed heeft op de posities op het circuit.
"We hebben daar een goed gesprek over gehad", legde Masi uit. "We stemden in dat we vergeten wat er in de eerste seizoenshelft is gebeurd. Als er een unsafe release is, dan volgt een tijdstraf, ongeacht of er een sportief voordeel behaald is. Er zal geen onderscheid worden gemaakt. De teams waren daar allemaal best tevreden mee en iedereen is er nu van op de hoogte."
Volgens Masi is dit geval een voorbeeld van het feit dat hij best de aanpak van de FIA wil veranderen als de teams unaniem iets anders willen zien. "Ik sta daar open voor en ben bereid te luisteren. Als de teams allemaal akkoord zijn met een bepaalde aanpak, dan is dat prima. En dat was het geval. Voor mij is dat geen probleem. In de trainingen en de kwalificatie is het een ander verhaal, maar tijdens de race hebben we gezegd dat er bij een unsafe release een tijdstraf hoort."
Ah die memo heb ik nooit ontvangenquote:Op woensdag 20 november 2019 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/
[..]
Nee, kan ik me voorstellen. Niet iedereen hangt 7 dagen per week rond op F1 nieuwssitesquote:Op woensdag 20 november 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah die memo heb ik nooit ontvangen
Maar dat is um dus
Dan hadden de teams moeten protesteren, maar hebben ze niet gedaan. RBR heeft juist gezorgd voor de TD's in plaats van een protest.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Misschien ben ik iets te verdorven door het volgen van de impeachment van Trump. Maar ik zie al een vergelijkbaar patroon ontstaan.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan hadden de teams moeten protesteren, maar hebben ze niet gedaan. RBR heeft juist gezorgd voor de TD's in plaats van een protest.
Normaal gesproken gaat de FIA ook niet op eigen houtje zoiets onderzoeken, maar nu willen ze alle negativiteit die hierdoor ontstaan is uit de wereld helpen.
Het maakt ook niet meer uit of Ferrari vals speelde of niet, maar wel dat ze nu niet meer vals spelen.
Yesterdays news. Inmiddels nog langer. Sluit me aan bij "lees terug!"quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Is ook al gezegd. Niet dat je het dan niet neer mag zeggen.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien ben ik iets te verdorven door het volgen van de impeachment van Trump. Maar ik zie al een vergelijkbaar patroon ontstaan.
Komt er straks een rapportje waar uit blijkt dat er nu niets meer aan de hand is (joh echt). En krijg je dan Ferrari: “ZIE JE WEL NIKS AAN DE HAND, HEKSENJACHT”.
Laat het dan ook gewoon rusten als fia.
Waarschijnlijk wilde ze dat ook, maar dan was er geen geld meer voor Kubica zijn salaris rest van het jaar.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Dus als je het hele seizoen (of een deel ervan, whatever) valsspeelt dan geeft dat niks, als je het nu maar niet meer doet? Het voordeel wat je in die tijd gehad hebt: och laat maar zitten dan?quote:Op woensdag 20 november 2019 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het maakt ook niet meer uit of Ferrari vals speelde of niet, maar wel dat ze nu niet meer vals spelen.
Ja facking vet.quote:
tuurlijk, hij wonquote:Op donderdag 21 november 2019 19:29 schreef Dazalbest het volgende:
Ook onderzoek naar auto van Verstappen?
Ja, is niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:29 schreef Dazalbest het volgende:
Ook onderzoek naar auto van Verstappen?
Ah okéquote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, is niet heel vreemd.
Ferrari - vanwege het vermoeden van het breken van de regels
Alfa - Rijdt met Ferrari, dus wat is er anders tussen deze motor en de Ferrari Ferrari?
Honda - Wat doet Ferrari anders dan een ander top team?
De Alfa en Honda zijn gewoon vergelijkingsmateriaal. Niet meer, niet minder.
De FIA verplicht een 2e brandstofsensor va seizoen 2020 begreep ik.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:19 schreef mikieu het volgende:
De FIA roept nu om een tweede sensor, gezien het verleden kan het toch niet meer anders dan dat Ferrari illegaal was?
Zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is het erg als er vals gespeeld is. Alleen is dat niet meer te controleren.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus als je het hele seizoen (of een deel ervan, whatever) valsspeelt dan geeft dat niks, als je het nu maar niet meer doet? Het voordeel wat je in die tijd gehad hebt: och laat maar zitten dan?
Apart.
Ja.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De FIA verplicht een 2e brandstofsensor va seizoen 2020 begreep ik.
Hulkenberg? Infinite...quote:
Hoe is dat daar goed aan te zien? Hamilton begon wel even bij iets anders dan Sauber/BMW en Toro Rosso..quote:Op vrijdag 22 november 2019 01:08 schreef twiFight het volgende:
Wat er wel goed aan is is dat weltsmerz het keiharde feit kan zien dat Hamilton op een slechte dag met een blinddoek voor nog beter is dan Vettel.
Hij had ook verder moeten kijken dan z'n neus lang is.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Het zicht naar voren zegt niet zo veel over de mensen die achter je aan komen rijden. Wat doet die monteur RV trouwens nog bij dat wiel als het groen isquote:Op vrijdag 22 november 2019 01:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hij had ook verder moeten kijken dan z'n neus lang is.
Het was een grapje naar de neus van Kubica denk ik.quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het zicht naar voren zegt niet zo veel over de mensen die achter je aan komen rijden. Wat doet die monteur RV trouwens nog bij dat wiel als het groen is
Als rijder kun je hier sowieso niet veel aan doen. Je ziet niks in je spiegels, ook niet als je (schuin) naar de pitstraat rijdt. Het is vervelend dat de coureur gestraft wordt, maar aan de andere kant, als je een directe concurrent kun hinderen is 5k een lachertje voor de meeste teams.
Het is in feite dan ook meer een reactie op opgebaardequote:Op vrijdag 22 november 2019 08:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het was een grapje naar de neus van Kubica denk ik.
Het is jammer dat hij het niet rondkreeg met Haas. vind m toch beter dan Grosjean.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hulkenberg? Infinite...
Maar goed, het is deels ook maar net in wat voor auto je stapt in je eerste seizoen natuurlijk
Ik heb er al eens een gewaagd topic aan... gewaagd:quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:43 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.
De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/
En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
Waarom zou Formule E toestaan dat Formule 1 elektrisch wordt?quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:43 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.
De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/
En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
Dat er een exclusiviteitscontract ligt, wil niet zeggen dat er geen oplossing voor kan komen. Geld maakt vaste contracten vloeibaar.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waarom zou Formule E toestaan dat Formule 1 elektrisch wordt?
Ze hebben een exclusiviteitscontract voor 25 seizoenen...
Waarom zou Formule E dat doen, wanneer ze een monopolie op elektrisch hebben?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat er een exclusiviteitscontract ligt, wil niet zeggen dat er geen oplossing voor kan komen. Geld maakt vaste contracten vloeibaar.
Op dit moment rijdt Formule E vooral op stratencircuits, waar de Formule 1 nog veel op klassieke circuits rijdt. Ik weet niet hoe exclusief die contracten zijn maar daar zal vast wat in geruild kunnen worden.
Hoe het gaat lopen kan ik niet voorspellen maar ik geloof niet dat Max Verstappen in 2032 nog in een F1 auto met verbrandingsmotor rondrijdt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waarom zou Formule E dat doen, wanneer ze een monopolie op elektrisch hebben?
Wat houdt Formule E tegen om over 10 seizoenen niet zelf op klassieke circuits te gaan rijden?
Ze hebben de potentie om F1 uit de boeken te schrijven en die positie over te nemen. Waarom zou je dat ondermijnen? Voor wat korte termijn centen?
Ja, Formule E heeft een exclusiviteitscontract met de FIA dat zij als enige volledig elektrisch mogen zijn. Ik zou niet weten wat daar juridisch ongeldig aan zou zijn.quote:Op zondag 24 november 2019 12:50 schreef rubbereend het volgende:
is er exclusiviteit over het soort aandrijving? Ik betwijfel hoe juridisch houdbaar dat is
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe het gaat lopen kan ik niet voorspellen maar ik geloof niet dat Max Verstappen in 2032 nog in een F1 auto met verbrandingsmotor rondrijdt.
Biobrandstoffenquote:Op zondag 24 november 2019 18:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.
Binnen een bepaalde sector dan. Want wrx gaat dat ook al.quote:Op zondag 24 november 2019 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Formule E heeft een exclusiviteitscontract met de FIA dat zij als enige volledig elektrisch mogen zijn. Ik zou niet weten wat daar juridisch ongeldig aan zou zijn.
We racen nu nog steeds met 70 jaar oude auto's, dus dat blijft wel.quote:Op zondag 24 november 2019 18:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.
Ja, elektrische karts bv zijn ook geen probleem natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2019 20:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Binnen een bepaalde sector dan. Want wrx gaat dat ook al.
Maak dan een Formule 0/GP0 waarbij de aandrijving 0 (slechte) uitstoot moet hebben.quote:Op zondag 24 november 2019 20:36 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt F1 gewoon een klasse waarbij alternatieven voor elektra kunnen worden uitgetest. Waterstof, mierenzuur of andere varianten
Accupakket past niet in dat rijtje.quote:Op maandag 25 november 2019 08:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maak dan een Formule 0/GP0 waarbij de aandrijving 0 (slechte) uitstoot moet hebben.
Waterstof? Mierenzuur? Kernreactor? Accupakket? be my guest welke het efficienste is wint.
Zou best een markt voor zijn, zou wel eens in een race willen zien wat nu beter is.
Als het gaat om volledige elektrische race klasse dan wel als er ook teams met waterstof of een kernreactor rijden.quote:Op maandag 25 november 2019 08:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Accupakket past niet in dat rijtje.
Accu's zijn energiedragers. Als je die oplaadt met bruinkool, zijn ze niet echt 0 uitstoot.quote:Op maandag 25 november 2019 08:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als het gaat om volledige elektrische race klasse dan wel als er ook teams met waterstof of een kernreactor rijden.
Waterstof kan ook gemaakt worden met stroom van bruinkool dus wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 25 november 2019 08:39 schreef babylon het volgende:
[..]
Accu's zijn energiedragers. Als je die oplaadt met bruinkool, zijn ze niet echt 0 uitstoot.
Goed punt. Waterstof past ook niet in je rijtjequote:Op maandag 25 november 2019 08:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waterstof kan ook gemaakt worden met stroom van bruinkool dus wat wil je daarmee zeggen?
Ja beide kan ook met wind- of zonne-energie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |