abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 november 2019 @ 09:49:07 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190034032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Zijn hier voorbeelden van in het (korte) verleden? Neem aan dat de FIA niet zomaar onderdelen van 2 motoren opeist? Dan moeten er wel serieuze aanwijzingen zijn denk ik toch?

Of kan het ook van Ferrari zelf komen? Om te zeggen, zie maar, niet illegaals.
komt wel van de FIA, ik weet niet of ze zoiets wel vaker hebben gedaan maar ze hebben het van 3 genomen; 1 Ferrari, 1 Ferrari klant en1 andere
pi_190034170
De FIA heeft dit jaar nog onderdelen van Renault in beslag genomen, we weten allemaal wat de uitslag was.

Er staat ook in beslag genomen, dus sowieso dat Ferrari dit niet heeft gegeven.

Zeer benieuwd naar de uitslag.
  woensdag 20 november 2019 @ 10:00:45 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190034198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190034264
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Jack does it in real time...
  woensdag 20 november 2019 @ 10:06:19 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190034289
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passen
pi_190034558
Zou Honda de non-Ferrari zijn :P?

Of merc, Max alsnog WDC!
  woensdag 20 november 2019 @ 10:30:47 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190034585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:28 schreef mikieu het volgende:
Zou Honda de non-Ferrari zijn :P?

Of merc, Max alsnog WDC!
Compleet seizoen fucked :') Denk het niet :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190034687
quote:
Trotzdem ist das Thema nicht vom Tisch. Jetzt gibt plötzlich die FIA Gas. Nachdem sich der Verband lange auf den Standpunkt gestellt hatte, dass die Zweifler protestieren müsssen, wenn sie eine Untersuchung der roten Autos wünschten, will man jetzt offenbar mit den Gerüchten von selbst aufräumen. Sie vergiften nur das Klima im Fahrerlager.

Deshalb haben FIA-Kommissare in Brasilien offenbar bei drei Autos Teile des Benzinsystems konfisziert. Ein Ferrari, ein Ferrari-Kundenteam und ein Auto eines Nicht-Ferrari-Teams. So kann man auch Vergleiche anstellen.
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
  woensdag 20 november 2019 @ 10:42:34 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190034717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
ja klopt wel, is ook wel goed naar 2020 toe
  woensdag 20 november 2019 @ 10:50:34 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190034786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:59 schreef mikieu het volgende:
De FIA heeft dit jaar nog onderdelen van Renault in beslag genomen, we weten allemaal wat de uitslag was.

Er staat ook in beslag genomen, dus sowieso dat Ferrari dit niet heeft gegeven.

Zeer benieuwd naar de uitslag.
maar dat was naar aanleiding van een protest, dit is uit eigen beweging
  woensdag 20 november 2019 @ 11:51:01 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190035491
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190035509
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
  woensdag 20 november 2019 @ 11:54:38 #213
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190035528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
And so is the past
  woensdag 20 november 2019 @ 11:55:34 #214
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190035535
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
Als het waar zou zijn, zijn ze netto langzamer, dus blijft het een auto die het puur op vermogen moet doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190035548
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Zo lees ik het ook,

de sfeer was verpest, daarom nu actie.
  woensdag 20 november 2019 @ 11:56:19 #216
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190035550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passen
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 20 november 2019 @ 11:56:41 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190035558
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Klopt, nu ik het opnieuw lees slaat het inderdaad op de geruchten, niet op dit onderzoek.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 20 november 2019 @ 11:57:03 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190035562
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
met je eens zo zie ik het ook, twijfel proberen weg te nemen
  woensdag 20 november 2019 @ 11:57:42 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190035567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:56 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?
Extrapolering van "niet" gemeten data :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190035995
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
Is prima, dan hebben de TD's hun werk gedaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 november 2019 @ 13:16:53 #221
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190036705
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
In de Q had Leclerc gewoon de hoogste topsnelheid :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190036781
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190036909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR :)

Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_190037102
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR :)

Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
het is duidelijk dat Ferrari opeens wat snelheid mist, dat ziet iedereen op de GPS data.
lul excuus van Ferrari dat ze met meer downforce rijden nu.
de racepace is sinds de TD een heel stuk minder en ook in de quali blinken ze niet meer uit.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190037385
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR :)

Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 november 2019 @ 13:57:28 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
maar dat ligt niet aan de motor
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 november 2019 @ 13:57:39 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190037487
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.

Kan het toeval zijn? Ja, kan!

Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
pi_190037582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
klopt na de TD helemaal.....en dan hebben ook nog een frusty vettel die weer eens afsnijd en alles voor Ferarri verkloot.
word eens tijd dat ze dat snijden van vettel gaan bestraffen aangezien hij er al meerdere ongelukken mee verzoorzaakt heeft.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190037592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat ligt niet aan de motor
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Kyran het volgende:
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.

Kan het toeval zijn? Ja, kan!

Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 november 2019 @ 14:03:32 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]

Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
pi_190037629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]

Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190037740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
Nietes!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190037754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]

Nietes!
_O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 20 november 2019 @ 14:11:44 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]

Nietes!
:) we wachten de fia rustig af, was niet echt in de veronderstelling jou te kunnen overtuigen dus neem de moeite ook maar niet
  woensdag 20 november 2019 @ 14:21:05 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_190037945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nietes!
Welles!

:D
pi_190038027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Welles!

:D
Ik pas mij probleemloos aan aan het niveau van predator.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190038097
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.

https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
  woensdag 20 november 2019 @ 14:34:41 #238
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190038111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:33 schreef Mothzor het volgende:
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.

https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
Lees eens terug....
And so is the past
pi_190038135
quote:
12s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lees eens terug....
Oeps :D

Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.

Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
  woensdag 20 november 2019 @ 14:52:48 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190038291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:37 schreef Mothzor het volgende:

[..]

Oeps :D

Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.

Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
pi_190038976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
juist, maar een bewust olielekje creëren of een fuel flow meter storen is dus niet legaal....
tevens is dit natuurlijk veel te laat, ze hadden de systemen al in beslag moeten nemen bij de qualificaties/races waar ze naar verhouding absurd veel vermogen extra hadden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 20 november 2019 @ 18:16:10 #242
408813 crew  trein2000
pi_190040791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190041048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig :')
Dit dus.

Gisteren was de Senna docu toevallig op TV, dus voor de vierde keer of zo maar weer eens kijken. Die Balestre was me toch ook een corrupte flikker, ongekend. En Todt en consorten zijn niets anders. Het is oude jongens krentebrood bij de FIA. Je kan niets anders doen dan wachten tot ze dood gaan en dan maar hopen dat er een minder corrupt iemand komt.
pi_190042211
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.

De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".

Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:




Als het plaatje niet werkt, druk hier


Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
pi_190042470
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.

De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".

Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:

[ afbeelding ]


Als het plaatje niet werkt, druk hier


Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Daar heb ik ook over nagedacht.

Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.

Een ander hinderen (of raken / de muur in dwingen, het scheelde weinig) bij het wegrijden uit de pits is gewoon een straf waard, anders zoekt iedereen een excuus om er mee weg te komen.
pi_190042534
Overigens heb ik nog wel een idee voor lichte straffen die in de race uitgevoerd kunnen worden zonder aan het eind nog seconden te hoeven bijtellen.

- 10 ronden geen DRS
of
- 3 ronden geen energie uit de batterij gebruiken (en ook niet bijladen)
of
- een langere route rijden over het circuit (extra lusje) en bij zware overtreding dat 2x doen
of
- bij een hele zware overtreding, net als bij de Nascar achteraan aansluiten
pi_190042546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over nagedacht.

Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.

Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.

Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
pi_190042576
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.

Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.

Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/

quote:
14 augustus 2019 - De FIA is akkoord gegaan met de vraag van teams om tijdstraffen te blijven uitdelen voor een 'unsafe release' tijdens pitstops, zelfs als de betrokken rijder er geen competitief voordeel uithaalt.

Dergelijke straffen zijn al jaren de norm, maar tijdens de Duitse Grand Prix besloten de stewards plots een mildere straf toe te passen. Ferrari kreeg slechts een boete toen het Charles Leclerc losliet in het pad van de Haas van Romain Grosjean, die hard moest remmen om een fikse aanrijding te vermijden en daardoor plaatsen verloor.

Sommige waarnemers vonden het goed dat rijders niet meer werden bestraft voor een fout van hun team, maar anderen vreesden dat teams meer risico zouden nemen tijdens pitstops omdat een boete van 5.000 euro nauwelijks afschrikt. Dat zou tot meer onveilige situaties kunnen leiden.

Na gesprekken tussen de teams en wedstrijdleider Michael Masi in de daaropvolgende Grand Prix van Hongarije is er afgesproken dat er in de toekomst alleen tijdstraffen zullen worden uitgedeeld bij onveilige pitstops, ook als die unsafe release geen invloed heeft op de posities op het circuit.

"We hebben daar een goed gesprek over gehad", legde Masi uit. "We stemden in dat we vergeten wat er in de eerste seizoenshelft is gebeurd. Als er een unsafe release is, dan volgt een tijdstraf, ongeacht of er een sportief voordeel behaald is. Er zal geen onderscheid worden gemaakt. De teams waren daar allemaal best tevreden mee en iedereen is er nu van op de hoogte."

Volgens Masi is dit geval een voorbeeld van het feit dat hij best de aanpak van de FIA wil veranderen als de teams unaniem iets anders willen zien. "Ik sta daar open voor en ben bereid te luisteren. Als de teams allemaal akkoord zijn met een bepaalde aanpak, dan is dat prima. En dat was het geval. Voor mij is dat geen probleem. In de trainingen en de kwalificatie is het een ander verhaal, maar tijdens de race hebben we gezegd dat er bij een unsafe release een tijdstraf hoort."
pi_190042738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/
[..]

Ah die memo heb ik nooit ontvangen :+
Maar dat is um dus
pi_190042766
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah die memo heb ik nooit ontvangen :+
Maar dat is um dus
Nee, kan ik me voorstellen. Niet iedereen hangt 7 dagen per week rond op F1 nieuwssites ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')