komt wel van de FIA, ik weet niet of ze zoiets wel vaker hebben gedaan maar ze hebben het van 3 genomen; 1 Ferrari, 1 Ferrari klant en1 anderequote:Op woensdag 20 november 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zijn hier voorbeelden van in het (korte) verleden? Neem aan dat de FIA niet zomaar onderdelen van 2 motoren opeist? Dan moeten er wel serieuze aanwijzingen zijn denk ik toch?
Of kan het ook van Ferrari zelf komen? Om te zeggen, zie maar, niet illegaals.
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...quote:Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passenquote:Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
Compleet seizoen fucked Denk het nietquote:Op woensdag 20 november 2019 10:28 schreef mikieu het volgende:
Zou Honda de non-Ferrari zijn ?
Of merc, Max alsnog WDC!
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.quote:Trotzdem ist das Thema nicht vom Tisch. Jetzt gibt plötzlich die FIA Gas. Nachdem sich der Verband lange auf den Standpunkt gestellt hatte, dass die Zweifler protestieren müsssen, wenn sie eine Untersuchung der roten Autos wünschten, will man jetzt offenbar mit den Gerüchten von selbst aufräumen. Sie vergiften nur das Klima im Fahrerlager.
Deshalb haben FIA-Kommissare in Brasilien offenbar bei drei Autos Teile des Benzinsystems konfisziert. Ein Ferrari, ein Ferrari-Kundenteam und ein Auto eines Nicht-Ferrari-Teams. So kann man auch Vergleiche anstellen.
ja klopt wel, is ook wel goed naar 2020 toequote:Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
maar dat was naar aanleiding van een protest, dit is uit eigen bewegingquote:Op woensdag 20 november 2019 09:59 schreef mikieu het volgende:
De FIA heeft dit jaar nog onderdelen van Renault in beslag genomen, we weten allemaal wat de uitslag was.
Er staat ook in beslag genomen, dus sowieso dat Ferrari dit niet heeft gegeven.
Zeer benieuwd naar de uitslag.
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De FIA wil dus de kou uit de lucht halen en helderheid scheppen, als ik het goed vertaal.
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:quote:Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
Als het waar zou zijn, zijn ze netto langzamer, dus blijft het een auto die het puur op vermogen moet doen.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
quote:Op woensdag 20 november 2019 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze maken de paddock (lees: teams) niet bepaald blij.
Zo lees ik het ook,quote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?quote:Op woensdag 20 november 2019 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe dat zit, de hardware wordt toch wel verzegeld dacht ik, software is wat makkelijker aan te passen
Klopt, nu ik het opnieuw lees slaat het inderdaad op de geruchten, niet op dit onderzoek.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
met je eens zo zie ik het ook, twijfel proberen weg te nemenquote:Op woensdag 20 november 2019 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is juist de houding van de FIA 'jullie moeten protesteren voordat wij kijken' wat de sfeer op de paddock verpest. Daarop handelen ze nu.
Extrapolering van "niet" gemeten dataquote:Op woensdag 20 november 2019 11:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als er ergens gesjoemeld is zal het ook in de software zijn lijkt me?
Is prima, dan hebben de TD's hun werk gedaan.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu (na de TD's) er er natuurlijk sowieso niks meer te vinden...
In de Q had Leclerc gewoon de hoogste topsnelheidquote:Op woensdag 20 november 2019 11:52 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens Ferrari lag de lagere topsnelheid aan de extra downforce:
https://www.gpupdate.net/(...)dichterbij-red-bull/
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.quote:Op woensdag 20 november 2019 10:05 schreef DeeBee het volgende:
Als de Honda's nu ook op Abu Dhabi schroeien weten we genoeg.
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBRquote:Op woensdag 20 november 2019 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als de Ferrari's weer een mindere pace hebben bedoel je.....het is aardig duidelijk na 6 poles en de snelste racepace naar nu opeens een heel stuk minder presteren na een TD.
het is duidelijk dat Ferrari opeens wat snelheid mist, dat ziet iedereen op de GPS data.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR
Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al voor de TD's was Ferrari in Mexico langzamer dan de RBR
Die pole telde alleen maar doordat Verstappen een gele vlag miste.
maar dat ligt niet aan de motorquote:Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
klopt na de TD helemaal.....en dan hebben ook nog een frusty vettel die weer eens afsnijd en alles voor Ferarri verkloot.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.quote:
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.quote:Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Kyran het volgende:
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.
Kan het toeval zijn? Ja, kan!
Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermeequote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijkquote:Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.quote:Op woensdag 20 november 2019 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
Nietes!quote:Op woensdag 20 november 2019 14:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
quote:Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]
Nietes!
we wachten de fia rustig af, was niet echt in de veronderstelling jou te kunnen overtuigen dus neem de moeite ook maar nietquote:Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]
Nietes!
Ik pas mij probleemloos aan aan het niveau van predator.quote:
Lees eens terug....quote:Op woensdag 20 november 2019 14:33 schreef Mothzor het volgende:
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.
https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
Oepsquote:
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal isquote:Op woensdag 20 november 2019 14:37 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Oeps
Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.
Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
juist, maar een bewust olielekje creëren of een fuel flow meter storen is dus niet legaal....quote:Op woensdag 20 november 2019 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtigquote:Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Dit dus.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Daar heb ik ook over nagedacht.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar heb ik ook over nagedacht.
Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?quote:Op woensdag 20 november 2019 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.
Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.
Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
quote:14 augustus 2019 - De FIA is akkoord gegaan met de vraag van teams om tijdstraffen te blijven uitdelen voor een 'unsafe release' tijdens pitstops, zelfs als de betrokken rijder er geen competitief voordeel uithaalt.
Dergelijke straffen zijn al jaren de norm, maar tijdens de Duitse Grand Prix besloten de stewards plots een mildere straf toe te passen. Ferrari kreeg slechts een boete toen het Charles Leclerc losliet in het pad van de Haas van Romain Grosjean, die hard moest remmen om een fikse aanrijding te vermijden en daardoor plaatsen verloor.
Sommige waarnemers vonden het goed dat rijders niet meer werden bestraft voor een fout van hun team, maar anderen vreesden dat teams meer risico zouden nemen tijdens pitstops omdat een boete van 5.000 euro nauwelijks afschrikt. Dat zou tot meer onveilige situaties kunnen leiden.
Na gesprekken tussen de teams en wedstrijdleider Michael Masi in de daaropvolgende Grand Prix van Hongarije is er afgesproken dat er in de toekomst alleen tijdstraffen zullen worden uitgedeeld bij onveilige pitstops, ook als die unsafe release geen invloed heeft op de posities op het circuit.
"We hebben daar een goed gesprek over gehad", legde Masi uit. "We stemden in dat we vergeten wat er in de eerste seizoenshelft is gebeurd. Als er een unsafe release is, dan volgt een tijdstraf, ongeacht of er een sportief voordeel behaald is. Er zal geen onderscheid worden gemaakt. De teams waren daar allemaal best tevreden mee en iedereen is er nu van op de hoogte."
Volgens Masi is dit geval een voorbeeld van het feit dat hij best de aanpak van de FIA wil veranderen als de teams unaniem iets anders willen zien. "Ik sta daar open voor en ben bereid te luisteren. Als de teams allemaal akkoord zijn met een bepaalde aanpak, dan is dat prima. En dat was het geval. Voor mij is dat geen probleem. In de trainingen en de kwalificatie is het een ander verhaal, maar tijdens de race hebben we gezegd dat er bij een unsafe release een tijdstraf hoort."
Ah die memo heb ik nooit ontvangenquote:Op woensdag 20 november 2019 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/
[..]
Nee, kan ik me voorstellen. Niet iedereen hangt 7 dagen per week rond op F1 nieuwssitesquote:Op woensdag 20 november 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah die memo heb ik nooit ontvangen
Maar dat is um dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |