abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189602001


[error]
Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen ^O^
[/error]























# Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018?
# Hoe werken grid penalties in 2018?
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
# De aero regels voor 2019
pi_189602276
Niet echt meer F1 gerelateerd natuurlijk, maar Alonso gaat dakar rijden.

https://www.pitpass.com/66011/Alonso-to-contest-Dakar-Rally
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_189613124
https://www.gptoday.net/n(...)alanssysteem-renault

Misschien wordt Renault wel voor het hele seizoen gediskwalificeerd.

En misschien ontslaan ze dan wel Abiteboul (BedriegtdeBoel).
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:56:03 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189613332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:44 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)alanssysteem-renault

Misschien wordt Renault wel voor het hele seizoen gediskwalificeerd.

En misschien ontslaan ze dan wel Abiteboul (BedriegtdeBoel).
Dan stappen ze uit de F1.
And so is the past
pi_189613398
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan stappen ze uit de F1.
Ook zo typisch :')
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:01:05 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189613400
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan stappen ze uit de F1.
Doei.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:26:57 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189613804
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan stappen ze uit de F1.
Mooi voor ze, opzouten dan. Lekker valsspelen en dan huilen als je gepakt wordt.
pi_189613915
Renault zal je niet missen.
SOONY
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:54:44 #10
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189614191
Renault wel, alleen Abiteboul zou ik niet missen
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:46:48 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189619737
Strategy Group verdwijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)tegy-group-verdwijnt

Bronartikel staat in het artikel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:15:22 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189620286
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:19:16 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189620364
Wat een sensatietitel zeg, bah.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_189623054
quote:
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
pi_189623072
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Na volgend jaar wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189623087
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Na volgend jaar wel.
ze zijn dan ook geen motorleverancier meer
pi_189623140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze zijn dan ook geen motorleverancier meer
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.

En het afkopen van die motorendeal zal een stuk goedkoper zijn dan het afkopen van de Concorde Agreement.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189623158
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.
dat werd bij F1 cafe niet gezegd
pi_189623181
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat werd bij F1 cafe niet gezegd
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:23:44 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189623198
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)
Dan zal doorgaan ongetwijfeld minder kosten. Desnoods met 0 doorontwikkeling.
And so is the past
pi_189623260
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Strategy Group verdwijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)tegy-group-verdwijnt

Bronartikel staat in het artikel.
6 teams haal je toch zo. RB + TR Ferrari en Haas. En Mercedes en Williams.
zie email 27 oktober
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:09:57 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189626950
Ze gebruiken het systeem al sinds de Lotustijd.

https://www.gpblog.com/nl(...)teem-rondrijden.html
And so is the past
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:18:15 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189627094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:19 schreef twiFight het volgende:
Wat een sensatietitel zeg, bah.
Die site doet niets anders.

Jammer dat het niet mogelijk is om dergelijke sites automatisch te markeren oid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_189628902
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ze gebruiken het systeem al sinds de Lotustijd.

https://www.gpblog.com/nl(...)teem-rondrijden.html
Oei oei oei.
zie email 27 oktober
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:15:30 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189630254
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Je bent al gecorrigeerd, zie ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:03:53 #26
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_189630687
Baan weer nat....wordt een leuk weekend *O*
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zondag 27 oktober 2019 @ 15:32:10 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189648975
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:03 schreef HiDiHo het volgende:
Baan weer nat....wordt een leuk weekend *O*
Lekker nat _O_
SOONY
pi_189662204
*O* RACEWEEK *O*
pi_189665199
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189671967
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien.
Las vandaag dat ze een contract hebben om tot minimaal 2024 in de F1 te blijven. Al is dat geen garantie.

Uit mijn mailbox:

quote:
Renault has a deal to stay in F1 until at least 2024 and that will bring financial rewards, but this is probably not sufficient to keep the company involved, if the sport is not moving in the right direction in terms of costs and technology.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189716945

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Flesje bier
  donderdag 31 oktober 2019 @ 17:41:55 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189717031
PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:03:46 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189717301
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08:09 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189717375
En dat gaat natuurlijk fantastisch lukken precies zoals men wil. Net zoals elke andere keer dat men dat geprobeerd heeft :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189717378
De banden zijn alleen veel te groot voor de auto's :) Ten minste zoals je nu kunt beoordelen aan de hand van de schetsen.
pi_189717432
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Flesje bier
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:21:22 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189717605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:41 schreef Tarado het volgende:
PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
:')

Komende jaren dus geen opslag meer voor al het personeel muv managers en rijders
:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 oktober 2019 @ 18:22:51 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189717634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Godzijdank. We hebben een punt bereikt dat de verschillen minimaal zijn, houden zo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_189717899
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
Wat vooral bereikt wordt door het gebruik van grondeffect.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:49:58 #42
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189718136
Las op TT dat de raceweekends van 4 naar 3 dagen ingekort gaan worden vanaf 2021.
Dat is wel een schokkende verandering.
pi_189718380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Het is de vraag wat de verschillen zouden zijn als je grote wijzigingen aanbrengt in de motorreglementen.

Je zou denken dat hoe langer je met dezelfde reglementen doorgaat, hoe kleiner de verschillen worden. In het begin maak je vaak de grote stappen qua innovaties/verbeteringen, en topteams zullen die eerder maken dan kleinere teams. Daarna zou de rek er een beetje uit moeten gaan en zijn de innovaties een stuk kleiner, en kunnen de kleinere teams wat meer aanhaken.

Maar wellicht werkt het in de praktijk toch anders.
pi_189718837
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
  donderdag 31 oktober 2019 @ 19:42:41 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189718899
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
pi_189719307
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.

Edit: Wat Tijn al zegt
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:12:44 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189719420
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.

Edit: Wat Tijn al zegt
Maar de handleiding kan natuurlijk wat informatie missen, dus wellicht staat er bij ForceIndia niet "2x groen, 2x geel, 1x groen = party mode" en bij Mercedes zelf wel :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189720080
Up up, down down, left right, left right. B A
pi_189720238
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Ziet er goed uit.
pi_189720431
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:24:31 #52
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189720558
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt.

Dat alles heeft invloed op de performance.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189722562
quote:
Roses are red
Violets are blue
"Drastic new regulations!"
Mercedes 1-2.
Lolz.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 23:54:14 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189723019
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:48:00 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189724261
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen.
Er is nu ook al een limiet op het aantal mensen dat tijdens de races werkzaam mag zijn, maximaal 55 man.
Maar de topteams hebben net buiten het circuit een groot datacentrum staan waar ook een hoop mensen de data analyseren en in het thuisland (meestal Engeland) is ook nog een team actief dat via de satteliet met het team op het circuit communiceert.
Met de hardware zal het straks niet veel anders gaan lijkt me.
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:22:41 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725215
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:44 #58
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725220
En nieuwe regels en aanverwante zaken is een apart topic voor:
F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189725272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:22 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geïntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders.

Het heeft geen zin om extreem veel meer te besteden dan ze normaal besteden aan het maken van een nieuwe auto omdat daar nauwelijks winst mee te behalen valt. Anders zouden ze het nu al doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189725734
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:18:46 #61
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189725812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:

[..]

Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
And so is the past
pi_189725846
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
Precies. Ik vermoed dan ook dat er nauwelijks onzin staat, op basis van de huidige kennis. Maar ja, sommige users weten het al-tijd beter.
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:31:29 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189725982
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:

[..]

Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.

Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:40:58 #64
37887 Dauthi
Progressive
pi_189726087
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen..

Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost.

Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_189726223
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.

Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 10:30:28 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189726618
Je zou toch verwachten dat die 175 miljoen is voor het ontwikkelen van de auto van 2021? Dus hoe kunnen ze dan in 2020 opeens zoveel uitgeven voor de auto van 2021?
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 1 november 2019 @ 10:34:44 #67
176766 zoem
zoemt
pi_189726659
Kom op jongens, doe niet zo kinderachtig.
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:48:35 #68
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_189726800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:56 schreef babylon het volgende:

[..]

Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2019 @ 10:56:46 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189726895
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Inderdaad, dit zou ik ook verwachten.
pi_189726960
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.

Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
pi_189727966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Precies dat. Alles wat je 'gratis' kan hergebruiken,kun je al in 2020 uitgeven.
  Admin vrijdag 1 november 2019 @ 14:47:24 #72
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_189729819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 1 november 2019 @ 14:58:42 #73
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_189729965
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet :)
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.

Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.

Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:10:51 #74
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189730139
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Admin vrijdag 1 november 2019 @ 15:36:00 #75
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_189730546
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.

Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.

Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:42:58 #76
37887 Dauthi
Progressive
pi_189730677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:36 schreef Danny het volgende:

[..]


[..]

Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.
Zo moeilijk is het niet om katvangers te gebruiken en nieuwe bedrijven of stichtingen op te richten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:50:44 #77
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189730786
Rossi en Hamilton gaan hun race-machines uitwisselen in december :)

https://www.motorsport.co(...)ed-december/4590584/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_189731083
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Dit zal wel opvallen, dat er opeens medewerkers door iemand anders worden betaald, de straffen die de fia is dan ook niet mals, uitsluiten voor het kampioenschap.. (daar gaat je prijzengeld en bonussen (voor teams als Mercedes is dat al gauw 150 miljoen)
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:30:38 #79
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189731351
Zouden de prijzengelden ook naar beneden bijgesteld gaan worden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 1 november 2019 @ 16:57:41 #80
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189731658
9 graden in Austin.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:00:01 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189731678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
9 graden in Austin.
Je zit in het verkeerde topic ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:00:51 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189731682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Zouden de prijzengelden ook naar beneden bijgesteld gaan worden?
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voor ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:01:48 #83
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189731695
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je zit in het verkeerde topic ;)
-O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:43:18 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189732315
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voor ;)
F1 algemeen
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:31:09 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189733162
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

F1 algemeen
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 november 2019 @ 18:36:35 #86
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189733275
quote:
Dat was geen vraag. Dit is algemeen, dus past evengoed hier.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_189743659
Marko ziet fout in budgetplafond: "Topcoureurs kunnen 50 miljoen gaan kosten"
https://www.gptoday.net/n(...)-miljoen-gaan-kosten
pi_189744064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:42 schreef THEFXR het volgende:
Marko ziet fout in budgetplafond: "Topcoureurs kunnen 50 miljoen gaan kosten"
https://www.gptoday.net/n(...)-miljoen-gaan-kosten
Hopelijk zorgt het ook voor minder paydrivers als de beste coureurs het weer waard gaan zijn
pi_189744632
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189744673
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Hij is hem kwijt. In de papieren staat hij weer op 1 totaal.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 november 2019 @ 13:10:19 #91
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189744687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Ja die is die kwijt, maar wel de snelste tijd op het circuit.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_189744750
Ah, ok.
Thx!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189745262
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:40 schreef Dauthi het volgende:
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen..

Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost.

Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken.
Snap je dat niet?
Het probleem is niet dat het duurder of ingewikkelder is om een auto te laten rijden ten opzichte van een mens achter een bal aan te laten hollen.
Het gaat er om dat er blijkbaar veel meer sponsors voor topvoetbal te vinden zijn dan voor topautosport. En dat drijft de salarissen (de voornaamste kostenpost bij voetbal) op.
En dat ligt weer aan het feit dat er een markt is voor 20 F1 wedstrijden per jaar op tv tegen 2000 voetbalwedstrijden.
Wie dit leest is gek
pi_189745570
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:24 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Snap je dat niet?
Het probleem is niet dat het duurder of ingewikkelder is om een auto te laten rijden ten opzichte van een mens achter een bal aan te laten hollen.
Het gaat er om dat er blijkbaar veel meer sponsors voor topvoetbal te vinden zijn dan voor topautosport. En dat drijft de salarissen (de voornaamste kostenpost bij voetbal) op.
En dat ligt weer aan het feit dat er een markt is voor 20 F1 wedstrijden per jaar op tv tegen 2000 voetbalwedstrijden.
Formule 1 kan een markt aanboren van meer dan een miljard mensen, dat gebeurde al in de jaren 80 en 90. Het probleem van F1 is de sport, niet de kosten. Maak de sport beter en de kosten zijn geen enkel probleem.

Kostenreductie ideeën hebben er tot op heden voor gezorgd dat de auto's betrouwbaarder zijn, gestraft worden voor onbetrouwbaarheid, duurder, zwaarder. En daardoor heeft het op geen enkele manier bijgedragen aan een verbetering.

De races zijn niet beter op geworden en dus zal je minder geld binnenhalen.

De budget cap is niets meer dan een verdere ruk naar middelmatigheid.

Zolang die auto's niet kloppen is de rest enkel gimmicks...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_189776536
Hoeveel gridstraffen heeft Verstappen dit jaar eigenlijk gepakt voor het wisselen van de motor?
  maandag 4 november 2019 @ 09:25:35 #96
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189776571
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2019 09:22 schreef BroesWillems het volgende:
Hoeveel gridstraffen heeft Verstappen dit jaar eigenlijk gepakt voor het wisselen van de motor?
Monza en Rusland toch? Rusland 5 plekken en Monza vanaf achteraan.
pi_189776598
Volgens mij minder dan met de Renault vorig jaar, terwijl ze ook een motor minder mochten gebruiken. Toch positief.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 09:28:47 ]
  maandag 4 november 2019 @ 09:34:42 #98
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189776655
Sowieso is de Red Bull dit jaar betrouwbaarder dan vorig jaar. Niet alleen de motor. Ook de versnellingsbak e.d.
  maandag 4 november 2019 @ 09:59:58 #99
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189776925
De Bulls hebben nu 5 ICE gebruikt. Alleen Hulk (6) en de Toro's (7) hebben meer gebruikt.

https://www.fia.com/file/105642/download/29733
And so is the past
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 10:05:14 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189776985
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2019 09:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De Bulls hebben nu 5 ICE gebruikt. Alleen Hulk (6) en de Toro's (7) hebben meer gebruikt.

https://www.fia.com/file/105642/download/29733
Geheel volgens verwachting dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 november 2019 @ 20:16:26 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189802405
ach gossie, arme Hamilton. Zwaarste seizoen ooit gehad en op weg naar de titel ook nog demonen moeten verslaan. Je zou bijna medelijden met hem krijgen. Toch mooi dat hij in veruit de snelste auto van het veld na vele epische gevechten toch weer de wereldtitel heeft binnengehaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:58:09 #102
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189803145
Demonen waren de ferrari's die in het begin van het seizoen blunderden? De FIA die in Canada de winst van vettel aan hamilton cadeau deed, bottas die aan de kant gaat wanneer hem dat gevraagd wordt? Of waren er nog andere megaobstakels die hij moest overwinnen?
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')