Dan stappen ze uit de F1.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:44 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)alanssysteem-renault
Misschien wordt Renault wel voor het hele seizoen gediskwalificeerd.
En misschien ontslaan ze dan wel Abiteboul (BedriegtdeBoel).
Ook zo typischquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
Doei.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
Mooi voor ze, opzouten dan. Lekker valsspelen en dan huilen als je gepakt wordt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de F1.
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contractquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 21:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)le-1-team-te-trekken
Na volgend jaar wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zijn dan ook geen motorleverancier meer
dat werd bij F1 cafe niet gezegdquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heeft er niet veel mee te maken. Concorde Agreement loopt tot en met 2020. Daar zitten ze aan vast, motorendeal of niet.
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)quote:
Dan zal doorgaan ongetwijfeld minder kosten. Desnoods met 0 doorontwikkeling.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar is wel zo. Elk team heeft zich tot en met 2020 vastgesteld tegen een torenhoge afkoopsom. (Heeft Bernie nog geregeld)
6 teams haal je toch zo. RB + TR Ferrari en Haas. En Mercedes en Williams.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Strategy Group verdwijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)tegy-group-verdwijnt
Bronartikel staat in het artikel.
Die site doet niets anders.quote:
Oei oei oei.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ze gebruiken het systeem al sinds de Lotustijd.
https://www.gpblog.com/nl(...)teem-rondrijden.html
Je bent al gecorrigeerd, zie ik.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze kunnen niet zomaar stoppen, staat in hun contract
Lekker natquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 17:03 schreef HiDiHo het volgende:
Baan weer nat....wordt een leuk weekend
Las vandaag dat ze een contract hebben om tot minimaal 2024 in de F1 te blijven. Al is dat geen garantie.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien.
quote:Renault has a deal to stay in F1 until at least 2024 and that will bring financial rewards, but this is probably not sufficient to keep the company involved, if the sport is not moving in the right direction in terms of costs and technology.
twitter:PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.
De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:41 schreef Tarado het volgende:
twitter:PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
Godzijdank. We hebben een punt bereikt dat de verschillen minimaal zijn, houden zo.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Wat vooral bereikt wordt door het gebruik van grondeffect.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.
De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
Het is de vraag wat de verschillen zouden zijn als je grote wijzigingen aanbrengt in de motorreglementen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Maar de handleiding kan natuurlijk wat informatie missen, dus wellicht staat er bij ForceIndia niet "2x groen, 2x geel, 1x groen = party mode" en bij Mercedes zelf welquote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.
Edit: Wat Tijn al zegt
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit. Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Dat is helemaal geen onzin.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit. Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geïntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:22 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html
Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit. Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Precies. Ik vermoed dan ook dat er nauwelijks onzin staat, op basis van de huidige kennis. Maar ja, sommige users weten het al-tijd beter.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het is vooralsnog koffiedik kijken momenteel. En dat item is zo'n beetje een copy/paste uit talloze andere media.
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, niet alles. Maar wat hij zegt over DRS klopt niet, en wat hij zegt over 2020 ook niet.
Het artikel heeft een edit gehad sinds ik het las in de app, wat hij zegt over de vaagheid en dat dit soort dingen al vaker zijn geprobeerd klopt wel. Dat stond er eerst niet in.
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:56 schreef babylon het volgende:
[..]
Jij hebt al met Toto en Horner gepraat en ze hebben je plechtig beloofd om in 2020 niet bakken met geld in de auto te gooien als voorzetje voor 2021?
Inderdaad, dit zou ik ook verwachten.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.
Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wanneer je het uitgeeft, het totaal mag niet boven de 175 miljoen uitkomen. Of dat nu in 2019, 2020 of 2021 is. De ontwikkeling van de een auto neemt meer dan een jaar in beslag.
Mercedes heeft bijvoorbeeld 16 maanden over hun W10 gedaan.
Precies dat. Alles wat je 'gratis' kan hergebruiken,kun je al in 2020 uitgeven.quote:Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus nietquote:Op vrijdag 1 november 2019 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk al investeren in materiaal wat al langer mee kan gaan. Simulatietechniek, gereedschappen(in de breedste zin van het woord), computers, servers, laptops etc. Of valt dat niet onder budgetcap?
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen zaken die invloed hebben op de prestaties van de auto vallen onder de budgetcap. Laptops, servers e.d. dus niet
quote:Op vrijdag 1 november 2019 14:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe ze dat gaan reguleren.
Klein voorbeeldje als ze een ander type carbon willen gebruiken, wat lichter en stijfer is.
Onderzoek uit besteden naar een ander bedrijf en dan de volledige onderzoekskosten vanuit een ander bedrijf laten betalen. Hoe de FOM en FIA dat tegen willen gaan lijkt mij aardig lastig.
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Zo moeilijk is het niet om katvangers te gebruiken en nieuwe bedrijven of stichtingen op te richten.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:36 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Er komen onafhankelijke auditors die de boeken nalopen. Dat zijn mensen die dus juist dergelijke zaken opsporen voor hun beroep. Elk team ligt dus permanent onder een financiële loep. Daarbij zijn de straffen niet mals. Ze variëren van geldstraffen tot uitsluiting van de kampioenstitel. Niet een risico dat partijen als Ferrari of Mercedes makkelijk zullen willen lopen.
Dit zal wel opvallen, dat er opeens medewerkers door iemand anders worden betaald, de straffen die de fia is dan ook niet mals, uitsluiten voor het kampioenschap.. (daar gaat je prijzengeld en bonussen (voor teams als Mercedes is dat al gauw 150 miljoen)quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso zullen alle werknemers wel op de loonlijst staan voor 1 euro per jaar en dat ze daarnaast echt betaald worden vanuit een andere firma.
Je zit in het verkeerde topicquote:
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voorquote:Op vrijdag 1 november 2019 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Zouden de prijzengelden ook naar beneden bijgesteld gaan worden?
quote:Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic
F1 algemeenquote:Op vrijdag 1 november 2019 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze gaan ook eea ah prijzengeld doen. Maar ook daar is een topic voor
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1quote:
Dat was geen vraag. Dit is algemeen, dus past evengoed hier.quote:Op vrijdag 1 november 2019 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
Hopelijk zorgt het ook voor minder paydrivers als de beste coureurs het weer waard gaan zijnquote:Op zaterdag 2 november 2019 11:42 schreef THEFXR het volgende:
Marko ziet fout in budgetplafond: "Topcoureurs kunnen 50 miljoen gaan kosten"
https://www.gptoday.net/n(...)-miljoen-gaan-kosten
Hij is hem kwijt. In de papieren staat hij weer op 1 totaal.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Ja die is die kwijt, maar wel de snelste tijd op het circuit.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Is Max nu ook officieel zn pole van Mexico kwijt? Dacht dat hij wel die tijd hield maar +3 plekken had gekregen?
Snap je dat niet?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:40 schreef Dauthi het volgende:
Ik snap sowieso de drang niet om goedkoper te worden. Een Europese top voetbalclub heeft al een 3x hoger budget dan de cap. En het enige dat zij doen is 11 gasten achter een bal aan laten rennen..
Zorg er eerst maar eens voor dat de fundamentele problemen met het autodesign zijn opgelost.
Wat ik ook ergelijk vind is dat er weer 25 kg aan gewicht bij komt. Voornamelijk om die vreselijke en nutteloze 18 inch velgen te kunnen gebruiken.
Formule 1 kan een markt aanboren van meer dan een miljard mensen, dat gebeurde al in de jaren 80 en 90. Het probleem van F1 is de sport, niet de kosten. Maak de sport beter en de kosten zijn geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 2 november 2019 14:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
Het probleem is niet dat het duurder of ingewikkelder is om een auto te laten rijden ten opzichte van een mens achter een bal aan te laten hollen.
Het gaat er om dat er blijkbaar veel meer sponsors voor topvoetbal te vinden zijn dan voor topautosport. En dat drijft de salarissen (de voornaamste kostenpost bij voetbal) op.
En dat ligt weer aan het feit dat er een markt is voor 20 F1 wedstrijden per jaar op tv tegen 2000 voetbalwedstrijden.
Monza en Rusland toch? Rusland 5 plekken en Monza vanaf achteraan.quote:Op maandag 4 november 2019 09:22 schreef BroesWillems het volgende:
Hoeveel gridstraffen heeft Verstappen dit jaar eigenlijk gepakt voor het wisselen van de motor?
Geheel volgens verwachting dus.quote:Op maandag 4 november 2019 09:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De Bulls hebben nu 5 ICE gebruikt. Alleen Hulk (6) en de Toro's (7) hebben meer gebruikt.
https://www.fia.com/file/105642/download/29733
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |