abonnement Unibet Coolblue
pi_189456676
Iedereen kent ze wel en heeft er eentje in zijn/haar familie, vriendengroep of kennissenkring:
Vrekken/gierigaards/klaplopers/knieperts enz.

Van die vrekkige mensen die snel naar huis gaan als het hun beurt is voor een rondje in de kroeg.
Van die gierige mensen die je uit naam van vriendschap altijd helpt maar als ze jou eens helpen er een vergoeding voor willen hebben.
Van die klaplopers die jouw boormachine even lenen en nooit meer terug brengen.

Het leek me lollig om hier verhalen te delen van jullie ervaringen met dit soort schorriemorrie.

En TS begint:

Ik had enkele jaren terug een stapmaat, Jelco, waarmee ik geregeld ff ging stappen en daarna bij mij bleef slapen.
Hij woonde in een dorp circa 10km van mijn woonplaats, de bruisende hoofdstad.
Uit praktische overwegingen had hij dan ook maar een fiets in mijn berging gestald want dat scheelde taxi kosten.
Ik gaf hem zelfs een sleutel van mij huis als we samen op stap waren zodat hij er altijd in kon.
Enfin, na een zoveelste stapnacht was hij een keer vroeg wakker en hoorde ik 'm op een brakke zondagmorgen wat rommelen en luid kabaal maken in de keuken en hij was een ontbijtje en thee voor zich zelf aan het maken.
Even later ben ik beneden en we keuvelen nog wat na over de stapnacht enzo maar ik merkte ineens dat hij erg veel haast had om weg te gaan. Ok, kan gebeuren dacht ik nog.
Echter een paar dagen later heb ik even mijn waterkoker nodig (Siemens Porsche design RVS) maar ik krijg hem maar niet aan de praat.
Ik snapte er maar niets van en voor ik het wist had ik het aan/uit hendeltje ineens in mijn hand.
Keihard afgebroken. Door Jelco! Die zelf maar even provisorisch het hendeltje er weer op had gezet zodat ik niets zou merken.
Uiteraard hem hiermee geconfronteerd en hij ontkende in alle toonaarden uiteraard, maar toen ik de duimschroeven wat aandraaide gaf 'ie eindelijk toe.
Met een opsomming dat hij er niet voor ging betalen en ook wilde hij niet zijn verzekering aanspreken omdat hij een hoog eigen risico had, de vrek!
Uiteindelijk verklaarde hij dat ik zelf idioot was om een waterkoker van bijna ¤ 200,- te kopen.
Lekkere vrind!

Oh, ik heb er nog eentje. Weliswaar van mijn broertje maar wel een epische.
Mijn broertje had een vriend, Frank, die door zijn moeder op straat was gezet. Noodgedwongen belde hij met 2 vuilniszakken met zijn spullen aan bij mijn broertjes huis en vraagt of hij daar kon overnachten.
1 overnachting werden 8 weken. Waarbij mijn broertje hem compleet faciliteerde met pizza's bestellen, boodschappen, de auto lenen, wassen, etc.
Nooit heeft deze Frank een bijdrage geleverd.
Op een gegeven moment was Frank zelfs zo vrij was om het Bjorn Borg ondergoed van mijn broertje te dragen. Toen was de maat bij mijn broertje wel een beetje vol en heeft hem op straat gezet.
Echter ging mijn broertje enkele dagen later op vakantie en ineens stond Frank bij mij voor de deur. Of hij even de sleutel mocht van mijn broertjes huis want er lagen nog spullen van hem die hij nu per direct nodig had.
Omdat ik die klaploper niet vertrouwde ben ik mee gegaan naar het huis van mijn broertje en kon hij zijn spullen onder mijn toeziend oog even pakken.
Tevens wilde hij even de auto lenen zodat hij wat spullen kon verhuizen, dit ik heb dus geweigerd.
Mijn broertje had echter ook heel decadent een schoonmaakster in dienst, wat Frank ook wist, en hij liet voor de schoonmaakster altijd ¤35,- op de kast liggen.
Zegt die Frank ineens, "Ik heb je broertje geld geleend, en dat ligt daar op de kast". Ik wist natuurlijk waar het voor was en heb hem even duidelijk gemaakt dat hij maar even goed moest op flikkeren met zijn klaploperij.
Als bonus was mijn broertje enkele Bjorn Borg boxershorts kwijt, gestolen door Frank.
Enkele weken later heeft mijn broertje een verjaardagsfeestje en Frank is er ook weer gratis te snaaien.
Het viel ineens op dat Frank zich wat ophield in de bijkeuken, en ineens komt 'ie de woonkamer binnen met 2 boxershorts. Had 'ie gevonden achter de wasmachine zei die.
Wat een stakker.

Ik heb er nog meer. Van Jelco en Frank maar ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189456991
kan je het samenvatting in 1 woord?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 06:31:18 #3
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189457721
Goed topic!

Die jelco had mooi mogen lappen of anders de tering mogen krijgen

En die Frank is geen vriend naar een dief /crimineel. Verdient een ordinaire kroeghoek
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189457733
Niet gierig, wel smerig mag dat ook?

Enfin, een (toenmalige) goede vriend en ik waren op stap in onze oude stad, waar mijn ouders nog woonden.
Mijn ouders waren op vakantie en we zouden na het stappen daar gaan slapen.

Toen we rond een uurtje of 5 thuiskwamen was ik kapot en ben gelijk gaan slapen. Hij vroeg of het okay was om beneden nog even wat TV te kijken, prima.
Maar toen ik een uurtje later wakker schrok hoorde ik wat geschuif/gestommel, maar ben eigenlijk vrij snel weer in slaap gevallen.

Dag erna zat het me toch niet helemaal lekker en heb ik de camera beelden (mijn ouders hebben een alarm systeem met camera) eens teruggekeken.

Die verrekte gek was begonnen met snuiven waarna hij alle meubels, foto's, echt alles wat je je maar kan bedenken heeft geswaffeld.

Dat was einde vriendschap. Wel mooi gezicht toen ik 'm de beelden liet zien.
pi_189457760
Toen ik nog op school zat. Voor een project met een klasgenoot moesten we 2 a4-tjes kopieren. Kosten, 20 cent.

Een week na het inleveren kwam hij nog 10 cent ophalen. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_189458267
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden ;(
U MAD?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:17:18 #7
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189459017
Een 'vriend' van me die probeert af te dingen bij heel veel winkels. Dat gaat hij op zoek naar zogenaamde "gebreken" en dan nog zonder zich te schamen vraagt hij of er nog iets van de prijs af kan. :') Ik heb het serieus meegemaakt bij het tuincentrum.

Je zag dat meisje ook gewoon zo kijken van "wtf nee" toen hij het vroeg en dan vroeg hij nog van "ja kan je het anders nog aan iemand vragen?" en dat meisje met heel veel tegenzin aan haar leidinggevende "meneer vraagt of er nog wat van de prijs af kan" en die leidinggevende ook zo van "wtf hoezo wat is er mis mee dan?".
pi_189459728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden ;(
Om 15 cent te besparen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_189459740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:06 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Om 15 cent te besparen?
Ja zoiets.
U MAD?
pi_189462573
Ik heb een ‘vriend’ die tijdens een avondje uiteten altijd het geld verzameld en daarmee naar de kassa gaat om de rekening te betalen. Iedereen legt altijd royaal in maar ziet nooit een cent terug...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:25:29 #11
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189468914
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:55 schreef GS-Raw het volgende:
Ik heb een ‘vriend’ die tijdens een avondje uiteten altijd het geld verzameld en daarmee naar de kassa gaat om de rekening te betalen. Iedereen legt altijd royaal in maar ziet nooit een cent terug...
Herkenbaar! Of dat er fooi gegeven wordt en die ene vriend rekent af en blijkt de fooi in eigen zak gestoken te hebben
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189476813
Jah, dat vrinden wel "effe" zullen betalen en wisselgeld (wat ik als fooi zou geven) in eigen zak steken is ook wel een hele sneue bekende actie.
Dat doorgesnoven je complete huisraad swaffelen is ook echt sick as fuck.

Nog een Frank actie ergens eind jaren '90.
Je moet weten dat Frank de zoon is van een jeugdvriend van mijn vader en ik ken hem dus zijn hele leven.
Ergens eind 1998 zat ik al via Telekabel op het bekabelde internet waar inbelmodems toen nog de norm waren.
Frank wilde graag iets doen voor een schoolopdracht ofzo en zat toen geregeld achter mijn PC in die tijd.
We springen naar eind 2004. Half-Life 2 komt bijna uit voor de PC en ik besluit dat ik HL1 nog even een keer wil spelen i.v.m. het verhaal enzo.
Enfin, ik installeer de game die ik in 1998 heb gekocht maar heb een probleem met mijn eigen CD-Key,
Dus ik bel mijn broertje op om te vragen of die een work-around had.
Zegt 'ie dat ik Frank even moet vragen want die heeft een werkende CD-key, en speelt veel Counter-Strike.
Ik bel die Frank en die eikol geeft mij een CD-key. De CD-key die op mijn eigen doosje stond en die hij voor de gelegenheid maar even had overgeschreven toen hij 5 jaar eerder bij mij achter de PC had gezeten.
Hij bleek achteraf ook wel CD-keys te stelen uit PC game doosjes bij de Free Record Shop enzo.

Oh, ik heb er nog eentje over Jelco!
Jelco werkte bij de Praxis en was op zich wel een handige pik.
Hij deed daarom via mij wel eens zwart betaald klusje bij familieleden van mij en dan met name laminaat leggen.
Ik hielp hem dan hierbij zonder iets te verdienen want ik verdien niet aan familie.
Een oom van mij kreeg hier lucht van en wilde ook graag dat we zijn mega herenhuis ff gingen voorzien van laminaat. Wilde die ¤ 250,- voor betalen.
Dus Jelco haalt mij op vanuit zijn dorp in mijn woonplaats en we gaan de woonplaats van mijn oom. Daar zijn we ruim een weekend lang bezig geweest met zijn tweeën.
Mijn oom was dik tevreden en betaald ons beide ¤ 125,- de man. Wat ik aan Jelco geef, want ik verdien niet aan familie.
Terug rijdend naar mijn woonplaats begint Jelco ineens dat hij benzinegeld van mij wil hebben omdat hij mij 2 dagen lang heeft opgehaald.
Sommige mensen... 8)7

Later meer!

Kom op met jullie ervaringen van skere paupers!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 06:40:32 #13
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189476851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 06:21 schreef CoExist het volgende:
Jah, dat vrinden wel "effe" zullen betalen en wisselgeld (wat ik als fooi zou geven) in eigen zak steken is ook wel een hele sneue bekende actie.
Dat doorgesnoven je complete huisraad swaffelen is ook echt sick as fuck.

Nog een Frank actie ergens eind jaren '90.
Je moet weten dat Frank de zoon is van een jeugdvriend van mijn vader en ik ken hem dus zijn hele leven.
Ergens eind 1998 zat ik al via Telekabel op het bekabelde internet waar inbelmodems toen nog de norm waren.
Frank wilde graag iets doen voor een schoolopdracht ofzo en zat toen geregeld achter mijn PC in die tijd.
We springen naar eind 2004. Half-Life 2 komt bijna uit voor de PC en ik besluit dat ik HL1 nog even een keer wil spelen i.v.m. het verhaal enzo.
Enfin, ik installeer de game die ik in 1998 heb gekocht maar heb een probleem met mijn eigen CD-Key,
Dus ik bel mijn broertje op om te vragen of die een work-around had.
Zegt 'ie dat ik Frank even moet vragen want die heeft een werkende CD-key, en speelt veel Counter-Strike.
Ik bel die Frank en die eikol geeft mij een CD-key. De CD-key die op mijn eigen doosje stond en die hij voor de gelegenheid maar even had overgeschreven toen hij 5 jaar eerder bij mij achter de PC had gezeten.
Hij bleek achteraf ook wel CD-keys te stelen uit PC game doosjes bij de Free Record Shop enzo.

Oh, ik heb er nog eentje over Jelco!
Jelco werkte bij de Praxis en was op zich wel een handige pik.
Hij deed daarom via mij wel eens zwart betaald klusje bij familieleden van mij en dan met name laminaat leggen.
Ik hielp hem dan hierbij zonder iets te verdienen want ik verdien niet aan familie.
Een oom van mij kreeg hier lucht van en wilde ook graag dat we zijn mega herenhuis ff gingen voorzien van laminaat. Wilde die ¤ 250,- voor betalen.
Dus Jelco haalt mij op vanuit zijn dorp in mijn woonplaats en we gaan de woonplaats van mijn oom. Daar zijn we ruim een weekend lang bezig geweest met zijn tweeën.
Mijn oom was dik tevreden en betaald ons beide ¤ 125,- de man. Wat ik aan Jelco geef, want ik verdien niet aan familie.
Terug rijdend naar mijn woonplaats begint Jelco ineens dat hij benzinegeld van mij wil hebben omdat hij mij 2 dagen lang heeft opgehaald.
Sommige mensen... 8)7

Later meer!

Kom op met jullie ervaringen van skere paupers!
Sorry maar 250 euro vind ik vrekkig van je oom. Als je een enorm herenhuis kunt betalen kan er ook wel normaal arbeidsloon vanaf. Ook in het zwart.
Houd van poesjes
pi_189477024
Amazon, waarvan de topman Jeff Bezos de allerrijkste persoon ter wereld is met meer geld dan ie in duizend levens op kan maken, maar desondanks is het bedrijf toch te gierig om hun werknemers in de warenhuizen een fatsoenlijk loon te betalen waarvan ze kunnen rondkomen en niet kreperen; en ze zijn zelfs te gierig om federale belasting te betalen. Maar wel lekker profiteren van de publieke voorzieningen.
pi_189477096
Bij mijn oude studentenvereniging deden we met kerst een feestmaal. Iedereen bracht iets mee en dan deelde je dat. Dus de meeste mensen sloven zich helemaal uit iets tofs en chiques te koken. En er was er eentje die elk jaar van dat goedkope afbakstokbrood en el cheapo kruidenboter meebracht. Dat was dan zijn bijdrage, tegelijk was hij een van de grotere eters.
pi_189477215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Bij mijn oude studentenvereniging deden we met kerst een feestmaal. Iedereen bracht iets mee en dan deelde je dat. Dus de meeste mensen sloven zich helemaal uit iets tofs en chiques te koken. En er was er eentje die elk jaar van dat goedkope afbakstokbrood en el cheapo kruidenboter meebracht. Dat was dan zijn bijdrage, tegelijk was hij een van de grotere eters.
Ik mag hopen dat hij wel voor fatsoenlijke drank zorgde..

Hier op mijn werk ook zo eentje, als je ooit gaat uiteten met de afdeling: wordt de rekening gedeeld dan besteld hij het duurste van het duurste. Betaald iedereen voor zich kan het niet goedkoper en drinkt hij maximaal 1 drankje.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 08:06:52 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189477283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:17 schreef incel het volgende:
Een 'vriend' van me die probeert af te dingen bij heel veel winkels. Dat gaat hij op zoek naar zogenaamde "gebreken" en dan nog zonder zich te schamen vraagt hij of er nog iets van de prijs af kan. :') Ik heb het serieus meegemaakt bij het tuincentrum.

Je zag dat meisje ook gewoon zo kijken van "wtf nee" toen hij het vroeg en dan vroeg hij nog van "ja kan je het anders nog aan iemand vragen?" en dat meisje met heel veel tegenzin aan haar leidinggevende "meneer vraagt of er nog wat van de prijs af kan" en die leidinggevende ook zo van "wtf hoezo wat is er mis mee dan?".

Mijn oma deed dit altijd, en ik vond dat zo ontzettend genant dat ik nooit met haar wilde gaan winkelen. Ze deed het ook echt overal, op de markt, in de c en a, het maakte niet uit. Had ik een keer (ik was een puber, spare me) een lange leren jas gezien in de tweedehands winkel... ging ze eerst bij de vrouw die op die afdeling aan het werk was afdingen, en daarna nog een keer aan de kassa! Okee, ik kreeg 50% korting, maar ik vond het zo beschamend dat ik de jas nooit gedragen heb (wat misschien maar beter was).
pi_189477367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 06:40 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Sorry maar 250 euro vind ik vrekkig van je oom. Als je een enorm herenhuis kunt betalen kan er ook wel normaal arbeidsloon vanaf. Ook in het zwart.
Dit inderdaad. Het meest gierige verhaal in dit hele topic, wat een pauper. 125 euro voor 16 uur werken... wat dat betreft heeft die vriend nog gelijk ook met zijn voorrijkosten...
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:13:46 #19
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189478348
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 08:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het meest gierige verhaal in dit hele topic, wat een pauper. 125 euro voor 16 uur werken... wat dat betreft heeft die vriend nog gelijk ook met zijn voorrijkosten...
Ja inderdaad, dik onderbetaald, zelf op eigen kosten er naar toe komen, waarschijnlijk ook zijn eigen gereedschap moeten gebruiken en dat twee dagen en dat voor 125 euro. Vreemd dat ts de onderbetaalde vriend als vrek ziet
Houd van poesjes
pi_189479164
Yoo... effe genuanceerd.
Het betrof alleen de bovenverdieping van dat huis. 3 slaapkamers en een overloop voor ¤ 250,-
Die vriend had al ruim ¤ 600,- verdient door klusjes die ik hem aanreikte en gratis bij hielp.
Dan vind ik het vrij tokkie om mij geld te vragen voor brandstof kosten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189480001
Nou, dat je een idioot bent omdat je een waterkoker van 200 euro koopt is natuurlijk wel waar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:39:55 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189480282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, dat je een idioot bent omdat je een waterkoker van 200 euro koopt is natuurlijk wel waar.
Dus je mag niks moois voor jezelf kopen? En anderen mogen het anders gewoon slopen omdat het duur is?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189480426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:39 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus je mag niks moois voor jezelf kopen? En anderen mogen het anders gewoon slopen omdat het duur is?
Iemand: maakt kras op auto.
'Had je maar geen Bugatti moeten kopen!'
Tap tap tap
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:50:58 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189480477
Toen ik voor de eerste keer met m'n vrouw en haar oma uit ging eten. Spare Ribs dus. Zitten we lekker te eten begint ze met haar mes die botten schoon te schrapen. Hele restaurant zat met de haren rechtop in de nek door het geluid. Zonde van het vlees zei ze. :').
And so is the past
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:52:33 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189480520
Oh en van die gasten die bakjes meenemen naar het roro-restaurant op de ferry om die te vullen. :').
And so is the past
pi_189480602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:39 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus je mag niks moois voor jezelf kopen? En anderen mogen het anders gewoon slopen omdat het duur is?
Natuurlijk mag je wat moois kopen, en natuurlijk mag een ander dat niet slopen.

Maar dat staat volgens mij helemaal los van wat ik zeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189480753
Sowieso Jelco heten :')

Wel een leuk topic trouwens en leuk geschreven de verhalen over Jelco _O_
pi_189481047
Een keer op het terras gehoord van het tafeltje naast ons waar 2 kort pittige kapsels zaten.

'Zullen we de rekening splitten?'
'Ja, is goed, wat had jij?'
'Ik had de hamburger, en een colaatje, jij het broodje en het wijntje, maar jij hebt ook van mijn frietjes op dus moet je ook meebetalen aan mijn gerecht...'

Ik kon mijn oren niet geloven, ze meende het echt. :')
pi_189481242
quote:
9s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Toen ik voor de eerste keer met m'n vrouw en haar oma uit ging eten. Spare Ribs dus. Zitten we lekker te eten begint ze met haar mes die botten schoon te schrapen. Hele restaurant zat met de haren rechtop in de nek door het geluid. Zonde van het vlees zei ze. :').
Want het lekkerste vlees zit tegen het bot aan.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:39:13 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189481335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, dat je een idioot bent omdat je een waterkoker van 200 euro koopt is natuurlijk wel waar.
De mijne was 1600 euro :@
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:51:35 #31
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189481526
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:26 schreef CoExist het volgende:
Yoo... effe genuanceerd.
Het betrof alleen de bovenverdieping van dat huis. 3 slaapkamers en een overloop voor ¤ 250,-
Die vriend had al ruim ¤ 600,- verdient door klusjes die ik hem aanreikte en gratis bij hielp.
Dan vind ik het vrij tokkie om mij geld te vragen voor brandstof kosten.
Dat is niet wat je eerder zei. Dat jij hem steeds klussen aanreikt betekent niet dat hij jou iets verschuldigd is tenzij vooraf afgesproken.
Houd van poesjes
pi_189482251
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:26 schreef CoExist het volgende:
Yoo... effe genuanceerd.
Het betrof alleen de bovenverdieping van dat huis. 3 slaapkamers en een overloop voor ¤ 250,-
Die vriend had al ruim ¤ 600,- verdient door klusjes die ik hem aanreikte en gratis bij hielp.
Dan vind ik het vrij tokkie om mij geld te vragen voor brandstof kosten.
Ik zal hem nog even sterker maken voor je:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 06:21 schreef CoExist het volgende:
Daar zijn we ruim een weekend lang bezig geweest met zijn tweeën.
Mijn oom was dik tevreden en betaald ons beide ¤ 125,- de man. Wat ik aan Jelco geef, want ik verdien niet aan familie.
Je schrijft wel zo nobel dat je niet verdiend aan familie, maar diezeflde oom loopt wel lekker aan jou te verdienen. En aan die vriend van je. En dat jij hem gratis helpt is niet zijn schuld, maar je eigen en die van degenen die jullie betaalt. Dat kun je hem niet aanrekenen.
pi_189482284
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:39 schreef fathank het volgende:

[..]

De mijne was 1600 euro :@
Daar zit een vakantiehuisje voor drie weken in Spanje aan vast ofzo? Serieus, ik ben benieuwd naar welke meerwaarde je hebt voor die 1600 euro...
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:44:07 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189482287
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:39 schreef fathank het volgende:

[..]

De mijne was 1600 euro :@
Grohe Blue?
And so is the past
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:45:13 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189482301
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Grohe Blue?
Quooker Flex mat RVS.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:47:18 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189482323
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:45 schreef fathank het volgende:
Quooker Flex mat RVS.
Een kokendwaterkraan is natuurlijk wel iets anders dan waterkoker :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:19:05 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189482710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je wat moois kopen, en natuurlijk mag een ander dat niet slopen.

Maar dat staat volgens mij helemaal los van wat ik zeg.
Volgens mij niet. Als je iets duurs koopt ben je een idioot is wat jij zegt ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189483665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Als je iets duurs koopt ben je een idioot is wat jij zegt ;)
Nee dat zei onze goede vriend Jelco, hij bedoelt alleen dat Jelco daarmee wel een punt heeft.
pi_189483679
Oh en trouwens, dat ging natuurlijk specifiek over een waterkoker van 200 euro, niet over iets wat duur is.
pi_189483683
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:39 schreef fathank het volgende:

[..]

De mijne was 1600 euro :@
Die van mij 319.500 euro :@
pi_189483702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden ;(
_O-

Zo las ik laatst over iemand die maar 3x per week zelf kookte om gas te besparen, de rest van de dagen liet hij bezorgen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_189483933
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:33 schreef LosMuertos het volgende:
Niet gierig, wel smerig mag dat ook?

Enfin, een (toenmalige) goede vriend en ik waren op stap in onze oude stad, waar mijn ouders nog woonden.
Mijn ouders waren op vakantie en we zouden na het stappen daar gaan slapen.

Toen we rond een uurtje of 5 thuiskwamen was ik kapot en ben gelijk gaan slapen. Hij vroeg of het okay was om beneden nog even wat TV te kijken, prima.
Maar toen ik een uurtje later wakker schrok hoorde ik wat geschuif/gestommel, maar ben eigenlijk vrij snel weer in slaap gevallen.

Dag erna zat het me toch niet helemaal lekker en heb ik de camera beelden (mijn ouders hebben een alarm systeem met camera) eens teruggekeken.

Die verrekte gek was begonnen met snuiven waarna hij alle meubels, foto's, echt alles wat je je maar kan bedenken heeft geswaffeld.

Dat was einde vriendschap. Wel mooi gezicht toen ik 'm de beelden liet zien.
Haha wat een baas
pi_189484013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Haha wat een baas
:D ik kan er nu ook wel om lachen.
pi_189484385
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:32 schreef BertV het volgende:

[..]

_O-

Zo las ik laatst over iemand die maar 3x per week zelf kookte om gas te besparen, de rest van de dagen liet hij bezorgen.
En dat bezorgen kost niet meer dan een prakkie, pasta of rijst?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:28:07 #45
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189484686
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:50 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

:D ik kan er nu ook wel om lachen.
De vraag natuurlijk, heb je die beelden nog steeds? :D
pi_189485180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Als je iets duurs koopt ben je een idioot is wat jij zegt ;)
Ja dus? Daarmee zeg ik toch niet dat dat niet mag of dat een ander het mag slopen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:58:55 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189485202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dus? Daarmee zeg ik toch niet dat dat niet mag of dat een ander het mag slopen?
Nee da's waar :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189485207
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:28 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

De vraag natuurlijk, heb je die beelden nog steeds? :D
Haha, nee. Is denk ik al zo'n jaar of 7 geleden.
pi_189485290
Ik heb ook nog wel een anekdote, hij is wel van een jaar of 20 geleden maar aangezien ik het nu nog weet geeft het wel aan hoe extreem vrekkig het was.

Ik zat met wat gasten jointjes te roken in ons lokale jongerencentrum. Een van die gasten zegt: "hebben jullie zin in een potje tafelvoetbal?" Nou, wij hadden wel zin, dus wij naar de tafel, haalt de persoon die het voorstelde een gulden uit zijn zak en beweegt die richting de gleuf van de tafelvoetbal. Op het laatste moment trekt hij zijn gulden terug en zegt: "ik bedoelde wel dat we dan allemaal 25 cent betalen..."

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189485338
wat ook altijd karig is.. een stopcontact in de gemeenschappelijke ruimte gebruiken met een verlengsnoer om je eigen berging van complete elektriciteit te voorzien (bv koelkast e.d.)
pi_189485356
Ik was laatst naar een verjaardag, van iemand die bijna 40 is.
Krijg je allemaal 3e rangs hapjes en drankjes.
Dan denk ik echt, de tering zeg.. ben je een zwerver of gewoon gierig?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:11:00 #52
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189485367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:10 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik was laatst naar een verjaardag, van iemand die bijna 40 is.
Krijg je allemaal 3e rangs hapjes en drankjes.
Dan denk ik echt, de tering zeg.. ben je een zwerver of gewoon gierig?
Wat zijn derde rangs hapjes en drankjes?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189485382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat zijn derde rangs hapjes en drankjes?
schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
pi_189485392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
Klinkt prima.
Tap tap tap
pi_189485401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Klinkt prima.
jij bent zeker ook zo'n gierige vrouw
pi_189485411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:13 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

jij bent zeker ook zo'n gierige vrouw
:Y als je alleen voor het vreten komt, rot je maar weer op.
Tap tap tap
pi_189485422
vrouwen zijn doorgaans echt giering hoor.. ik kan daar zo slecht tegen
alles op de komaa afrekenen, of er vanuit gaan dat ze getrakteerd worden
en elk jaar dik luxe op vakantie gaan
pi_189485429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:Y als je alleen voor het vreten komt, rot je maar weer op.
ik neem mn eigen chips wel mee paupervrek :*
pi_189485439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:15 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik neem mn eigen chips wel mee paupervrek :*
Kan ook, breng je eigen vreten mee.
Tap tap tap
pi_189485464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan ook, breng je eigen vreten mee.
neem ik ook mijn vrienden mee :D
simultaan feestjes bouwen :)

maar ik zou me kapotschamen.. ik ga met respect om met mijn vrienden
ik neem altijd paar sixpacks speciaal biertjes mee.. lekkere kaasjes.. goeie notenmix en paar lekkere chips.. stokbroodje erbij misschien ook wat tomaatjes voor de afwisseling

je kan ook dansen zonder muziek zeg ik dan altijd maar
pi_189485553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:Y als je alleen voor het vreten komt, rot je maar weer op.
ik hou trouwens wel van je hoor. maar dat ligt aan mij niet aan jou
pi_189485768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:25 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik hou trouwens wel van je hoor. maar dat ligt aan mij niet aan jou
Dan is het goed O+
Tap tap tap
pi_189485984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
Een feestje kan al snel duur worden en je kunt niet in iemands portemonnee kijken. Echt gierig vind ik het dus niet, tenzij hij jullie achteraf allemaal een tikkie heeft gestuurd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189486033
Van die mensen die opeens dure mixdrankjes gaan drinken als ze merken dat de rekening gesplit wordt en de rest gewoon fris/bier drinkt.
pi_189486078
Ik heb ooit een verjaardag meegemaakt waar iemand in de uitnodiging schreef om zelf je eigen drinken/eten/stoel mee te nemen. Het bericht eindigde met kadowensen.....
pi_189487687
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 17-10-2019 21:05:43 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:27:53 #67
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189487752
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers op volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Dit is niet echt toch? Ik heb ook wel verhalen, maar die durf ik niet te delen, omdat die te herkenbaar zijn voor bepaalde personen :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:32:31 #68
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189487845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
Schultenbrau is prima
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189487916
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit is niet echt toch? Ik heb ook wel verhalen, maar die durf ik niet te delen, omdat die te herkenbaar zijn voor bepaalde personen :')
Ja man, dit is echt gebeurd! Heb nog wel een mooi verhaal over die Karin.

Spil je verhalen man, of lezen die lui hier mee op Fok!?
Ik gebruik alleen echte namen trouwens. >:)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:41:06 #70
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189488003
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers op volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Zijn dat nog vrienden?
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:42:03 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189488029
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers op volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Man o man dit kan toch niet.
Doet gewoon pijn om te lezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189488166
Wat een verhalen _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189489151
't is ook altijd als ik met een bepaalde groep uit eten ga, en dan fooi geef, ik er echt bij moet zeggen van 'ja die vijf euro extra is fooi, en die gaat dus bovenop het bedrag en is voor de bediening'. Het is zo schraal dat ik dat er apart bij moet zeggen tegen mensen die gewoon werken.

Of mensen die een verjaardagsfeestje geven en dan vragen of iedereen die alcohol drinkt zelfs iets mee wil nemen.
pi_189490156
Ik heb tijdelijk gewerkt in een bakkerij. Kwamen mijn oude buren binnen (die ik sowieso al vijf jaar niet meer had gezien) om twee kleine taarten te kopen Het was een uur voor sluitingstijd. Ik pak het in, leg het op de toonbank en zeg dat het vier euro kost. Begint kortpittig buurvrouwtje te zeuren. Daar kan wel wat vanaf toch? Het is toch bijna sluitingstijd, weggooien is zonde en we kennen elkaar al zo lang. Ondertussen had de buurman de doos met taartjes al in zijn handen. :')

Verpakking weer teruggenomen en taarten weer terug in de vitrine gelegd. Eerst iets aanpakken en dan nog korting eisen ook. :r De oude buren heb ik daarna nooit meer in de bakkerij gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 13:08:51 ]
pi_189490291
Joehh, ik heb nog een vrekken story.

Ergens in 2003 had ik een monitor steun bij Ikea gekocht voor zo'n ¤ 60,-
Helaas bij thuiskomst bleek mijn IIyama 24” CRT monitor te zwaar voor deze steun.
Omdat ik niet zoveel zin had om 120km op en neer te rijden naar de Ikea vestiging belandde dat ding ergens nieuw in doos in mijn schuur.

zo rond diezelfde tijd ging die vrek Karin op zich zelf wonen en toen ik een keer op visite was merkte ik op dat haar 14” monitor op een stapel boeken stond. Die lange lijs kon anders niet naar haar monitor kijken.
Ik heb haar toen de Ikea steun gegeven zodat ze wat normaal haar schoolwerk kon doen.

Toen een paar weken later ging ineens de Nokia telefoon van mijn vriendin kapot. Gelukkig had Karin nog een Nokia 3210 van 3 jaar oud liggen. Uitlenen deed ze niet aan maar mijn vriendin mocht de telefoon overkopen voor ¤ 200,- Dat was op dat moment duurder dan een nieuwe telefoon in de winkel... _O-
Dat heb ik dus ook gedaan, maar daar werd Karin woedend over want zij kon het geld wel goed gebruiken.
Echt ik snap niet hoe opportunistisch sommige mensen kunnen zijn.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189490564
Met dat soort mensen zou ik héél snel klaar zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189490662
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Onvoorstelbaar. Ik geloof je wel hoor, maar tegelijkertijd kan ik me haast niet voorstellen dat mensen echt zo zijn.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:59:26 #78
80382 manny
30 is best veel
pi_189490926
wintersport. pizza eten. rekening delen.

belt 1 van de mensen uit het groepje letterlijk twee weken later op. Ze had nog eens zitten denken en zij had de goedkoopste pizza en wij allemaal duurdere. Dus ze kreeg nog 6 euro uit de pot ofzo (ik had de eindafrekening gedaan)

kansloos. weggedrukt en nooit meer wat van gehoord.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189491282
Oud-collega's van mij zijn van die mensen die om de beurt lunch betalen, maar dan in de groepsapp tientallen Tikkie's rondsturen met per collega een ander bedrag etc. Ik word al moe bij de gedachte aan die administratie steeds. Alles onder de tien euro betaal ik gewoon en zie wel of ik het ooit terugzie.

Wel iets meegemaakt met een collega van deze groep waarvan ik niet weet wie nu de vrek is, zij of ik :P :
Een paar jaar geleden werd me gevraagd door collega of ik wilde eten van het overgebleven restje beleg van de vorige dag wat anders werd weggegooid, van een extra luxe gezamenlijke lunch (waar ik niet bij was). Dat was net genoeg voor ons en dan zou collega alleen nog vers brood halen a 1 euro ofzo. Ik zo prima. Brood opgegeten, beetje karig en niet echt iets van beleg dat ik zelf zou kiezen, maar toch prima gegeten.

Kreeg ik later een Tikkie in de groepsapp met bedrag alsof ik bij de luxe lunch was geweest :'). Niet betaald, zij helemaal boos, stuurt ze een Tikkie voor 50 cent voor dat brood. Heb me echt moeten inhouden om niet 50 cent in haar gezicht te gooien.
pi_189491393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:59 schreef manny het volgende:
wintersport. pizza eten. rekening delen.

belt 1 van de mensen uit het groepje letterlijk twee weken later op. Ze had nog eens zitten denken en zij had de goedkoopste pizza en wij allemaal duurdere. Dus ze kreeg nog 6 euro uit de pot ofzo (ik had de eindafrekening gedaan)

kansloos. weggedrukt en nooit meer wat van gehoord.
2 weken later _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_189492315
Ik vind Tesla autobezitters niet alleen gierig, maar ronduit asociaal zelfs. Men krijgt allerlei belastingvoordelen (betalen geen MRB, geen BPM, betalen veel minder bijtelling indien privegebruik, krijgen investeringsaftrek indien op naam van zaak, betalen niet kostendekkende, te lage verzekeringspremie) terwijl de gewone autobezitter van een vergelijkbare benzine of diesel meer moet gaan betalen (meestal mensen die geen EV kunnen betalen..).
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:37:53 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189493983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:13 schreef vouwdeurtje het volgende:
Ik vind Tesla autobezitters niet alleen gierig, maar ronduit asociaal zelfs. Men krijgt allerlei belastingvoordelen (betalen geen MRB, geen BPM, betalen veel minder bijtelling indien privegebruik, krijgen investeringsaftrek indien op naam van zaak, betalen niet kostendekkende, te lage verzekeringspremie) terwijl de gewone autobezitter van een vergelijkbare benzine of diesel meer moet gaan betalen (meestal mensen die geen EV kunnen betalen..).
Goh. En dat allemaal voor auto's die gesubsidieerd gebouwd worden :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:21:17 #83
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189494323
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:13 schreef vouwdeurtje het volgende:
Ik vind Tesla autobezitters niet alleen gierig, maar ronduit asociaal zelfs. Men krijgt allerlei belastingvoordelen (betalen geen MRB, geen BPM, betalen veel minder bijtelling indien privegebruik, krijgen investeringsaftrek indien op naam van zaak, betalen niet kostendekkende, te lage verzekeringspremie) terwijl de gewone autobezitter van een vergelijkbare benzine of diesel meer moet gaan betalen (meestal mensen die geen EV kunnen betalen..).
Nu, ze doen maar.
Die ex-audi leaserijders hadden op eekhoorntjesbloed gereden als daar subsidie op zat.

Ik word pas nijdig als ze mijn 11 jaar oude Aygo gaan bekritiseren, die vooral stil staat omdat ik mijn woon-werk km's (1500km per maand) met een elektrische fiets maak.

ow, wacht, ben ik nu een vrek? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 18-10-2019 11:14:07 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:29:08 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189494361
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Mag hopen dat je inmiddels wel een stukje assertiever bent geworden en nu wél tegen een ‘vriend’ durft te zeggen: ‘Begrijp ik nou goed dat je verwacht dat IK betaal terwijl ik bij JOU te gast ben?!’
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:47:02 #85
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_189494483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:17 schreef incel het volgende:
Een 'vriend' van me die probeert af te dingen bij heel veel winkels. Dat gaat hij op zoek naar zogenaamde "gebreken" en dan nog zonder zich te schamen vraagt hij of er nog iets van de prijs af kan. :') Ik heb het serieus meegemaakt bij het tuincentrum.

Je zag dat meisje ook gewoon zo kijken van "wtf nee" toen hij het vroeg en dan vroeg hij nog van "ja kan je het anders nog aan iemand vragen?" en dat meisje met heel veel tegenzin aan haar leidinggevende "meneer vraagt of er nog wat van de prijs af kan" en die leidinggevende ook zo van "wtf hoezo wat is er mis mee dan?".

Mijn schoonzus doet niet anders, en het lukt haar wel extreem vaak.
Soms doet ze het tot op het genante af en ik ben weleens de winkel uitgelopen omdat ik het niet meer aan kon zien, maar eerlijk is eerlijk, ze heeft ons al duizenden euro's bespaart.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:49:01 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189495187
Het kan idd wel gewoon, ook bij de Hema. Maar je vol houden. En hoe langer de rij hoe meer kans op succes :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:49:36 #87
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189495191
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:47 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Mijn schoonzus doet niet anders, en het lukt haar wel extreem vaak.
Soms doet ze het tot op het genante af en ik ben weleens de winkel uitgelopen omdat ik het niet meer aan kon zien, maar eerlijk is eerlijk, ze heeft ons al duizenden euro's bespaart.
Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:53:34 #88
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189495223
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mag hopen dat je inmiddels wel een stukje assertiever bent geworden en nu wél tegen een ‘vriend’ durft te zeggen: ‘Begrijp ik nou goed dat je verwacht dat IK betaal terwijl ik bij JOU te gast ben?!’
En ook nog het overgebleven eten steelt
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189495644
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mag hopen dat je inmiddels wel een stukje assertiever bent geworden en nu wél tegen een ‘vriend’ durft te zeggen: ‘Begrijp ik nou goed dat je verwacht dat IK betaal terwijl ik bij JOU te gast ben?!’
Ja, dat was voor mij gelijk over. Maar het bleef een goede vriendin van mijn toenmalige partner.

Ik ben zelf geen vrek dus ik signaleer dat soort parasitair gedrag ook niet zo gauw.
Ik ben van nature wel een assertief persoon maar ik ga altijd uit van het goede van iemand en probeer dan eerst nog het e.e.a. te relativeren over diegene zijn/haar situatie.

Heb later die Karin wel ff terug gepakt.
In 2004 gingen mijn vriendin en ik uit elkaar en ik bleef in ons koophuis wonen. Na 2 jaar ofzo wilde ik een ander huis kopen dus liep een makelaarskantoor in.
Daar zat Karin achter de receptie die mij enkele brochures mee gaf en een bezichtiging afspraak in plande.
Kreeg ik savonds een mail of sms van mijn ex-vriendin met de melding dat ze mee wilde delen in de winst als ik het huis zou verkopen.
Needless to say een dikke klacht ingediend bij dat makelaars kantoor en bij zo’n privacy waakhond.
Karin stond op straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 18-10-2019 10:37:24 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189496229
Laatst had een vriend mij uitgenodigd om te komen eten. Niks fancy, hij heeft gewoon wat shoarma gebakken.

Krijg ik de volgende dag een tikkie van 4 euro. We zijn gvd geen 16 meer, toen elke euro een extra frikandelbroodje waard was :'). Als ik mensen uitnodig krijgen ze volle bak te vreten en te drinken, zou niet durven een Tikkie te sturen als dat niet vooraf is afgesproken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:08:02 #91
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189497241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:09 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Laatst had een vriend mij uitgenodigd om te komen eten. Niks fancy, hij heeft gewoon wat shoarma gebakken.

Krijg ik de volgende dag een tikkie van 4 euro. We zijn gvd geen 16 meer, toen elke euro een extra frikandelbroodje waard was :'). Als ik mensen uitnodig krijgen ze volle bak te vreten en te drinken, zou niet durven een Tikkie te sturen als dat niet vooraf is afgesproken.
Wat een droeftoeter
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189499402
Ik heb ook nog wel een mooie. In de vriendengroep waar ik elke week wel wat mee ga drinken zitten een aantal docenten. Die hebben natuurlijk in de zomer lang vakantie. 2 jaar geleden hadden we bedacht om in de vakantie om de beurt bij elkaar te gaan eten. kei gezellig, lekker koken, wijntje erbij, speciaal biertje er bij en lekker tot laat zitten borrelen. De heerlijkste gerechten werden gemaakt. Tot we bij diegene gingen eten die het meeste verdient van ons allemaal.

Dat je niet kunt koken is natuurlijk helemaal niet erg en kan prima. Wij hadden rond 19u uur bij hem afgesproken en kregen een drankje. Hij was wat aan het rommelen in de keuken en om half 8 was het eten klaar. Hij had pasta gemaakt met wat tomaatjes en parmezaanse kaas. Nog steeds, prima.
Dus hij vraagt wat we willen drinken, een wijntje erbij en ik wil graag een speciaal biertje. "Ohja" ging het.. Komt hij aan met een blikje witbier van de lidl. En ik begreep van de wijn liefhebbers dat de wijn ook van de lidl was.
Na het eten kregen we nog een bakje koffie, een desert zat er niet in terwijl hij bij de andere getrakteerd was op kaasplankjes, chocomouse, ijs en noem maar op. De koffie is op en er valt een behoorlijke stilte. uiteindelijk vraag ik om nog een biertje... Dat was op, hij had 4 blikjes gehaald. De andere willen nog graan wijn. Dat was ook op, hij had maar 2 flessen gehaald. Dus om 22u uur zijn we met de rest nog maar naar een cafe gegaan om zonder hem na te borrelen.. wat een figuur.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:59:55 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189500659
Triest is dat ja. Bij ons in de vriendengroep ook altijd mieperts als we een weekendje weg gingen.
Aten dan het goedkoopste van de kaart (pasta/lasagne) met 1 drankje en wilden da achteraf natuurlijk niet het bedrag/aantal personen doen. Zeg dat dan van tevoren.
Bovendien wel een weekendje weg gaan maar voor een tientje meer eten kan niet :? Ik heb dat nooit begrepen. Als ik geen geld (er voor over) had, ging ik niet mee.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189501332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:59 schreef daNpy het volgende:
Triest is dat ja. Bij ons in de vriendengroep ook altijd mieperts als we een weekendje weg gingen.
Aten dan het goedkoopste van de kaart (pasta/lasagne) met 1 drankje en wilden da achteraf natuurlijk niet het bedrag/aantal personen doen. Zeg dat dan van tevoren.
Bovendien wel een weekendje weg gaan maar voor een tientje meer eten kan niet :? Ik heb dat nooit begrepen. Als ik geen geld (er voor over) had, ging ik niet mee.
Wacht, hier maak ik me ook schuldig aan _O- Ik ben niet iemand die in een restaurant een voorgerecht en bijgerechten en zes drankjes bestelt, ik heb meestal genoeg aan het hoofdgerecht, een drankje en misschien iets van thee of een gedeeld toetje na. Maar met een grote groep wordt het bedrag dan door het aantal personen gedeeld en ik heb weleens gehad dat het een tientje scheelde. Ja sorry, als dat een paar keer gebeurt dan zeg ik er wel wat van :@ Voel me dan echt een vrek, maar ik ga ook niet de bijgerechten of de dure drankjes van een ander betalen. Anderen stellen dat zelf al voor 'wij hebben dure cocktails op dus dat trekken we even van jouw bedrag af', maar meestal word ik aangekeken als proleet.
En daarnaast kun je ook niet in iemand z'n portemonnee kijken. Misschien heeft die persoon net even driehonderd euro afgetikt bij de garage of is ie in het weekend naar de dierenarts geweest. Dan zou je dus thuis moeten blijven omdat je een beetje zuinig aan wil doen? (bij iets wat waarschijnlijk al een tijdje geleden is afgesproken).
Tap tap tap
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:00:46 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189501508
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:50 schreef CherryLips het volgende:
Wacht, hier maak ik me ook schuldig aan _O-
Gaat er vooral om dat je het van te voren aangeeft. Vrienden zullen er meestal wel begrip voor hebben.
pi_189501511
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Maarja ik snap ook niet waarom jij je porto trok.

Ik was lekker weggelopen en was dan gewoon wat elders gaan halen onderweg naar huis :p
pi_189501530
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gaat er vooral om dat je het van te voren aangeeft. Vrienden zullen er meestal wel begrip voor hebben.
Ja halve vreemden kijken vaak een beetje raar.
Tap tap tap
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:21:32 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189501781
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Eigenlijk had je het uit de koelkast moeten pakken, over de vloer gooien, aanstampen en roepen "JA MAAR IK HEB DIT TOCH BETAALD"

maar even serieus; je had het gewoon mee moeten nemen. technisch gezien is het van jou toch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 18-10-2019 17:29:52 ]
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:29:11 #99
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_189501883
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eigenlijk had je het uit de koelkast moeten pakken, over de vloer gooien, aanstampen en roepen "JA MAAR IK HEB DIT TOCH BETAALD"

maar even serieus; je had het gewoon mee moeten nemen. technisch gezien is het van jou toch.
:D :D
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:40:01 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189502041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wacht, hier maak ik me ook schuldig aan _O- Ik ben niet iemand die in een restaurant een voorgerecht en bijgerechten en zes drankjes bestelt, ik heb meestal genoeg aan het hoofdgerecht, een drankje en misschien iets van thee of een gedeeld toetje na. Maar met een grote groep wordt het bedrag dan door het aantal personen gedeeld en ik heb weleens gehad dat het een tientje scheelde. Ja sorry, als dat een paar keer gebeurt dan zeg ik er wel wat van :@ Voel me dan echt een vrek, maar ik ga ook niet de bijgerechten of de dure drankjes van een ander betalen. Anderen stellen dat zelf al voor 'wij hebben dure cocktails op dus dat trekken we even van jouw bedrag af', maar meestal word ik aangekeken als proleet.
En daarnaast kun je ook niet in iemand z'n portemonnee kijken. Misschien heeft die persoon net even driehonderd euro afgetikt bij de garage of is ie in het weekend naar de dierenarts geweest. Dan zou je dus thuis moeten blijven omdat je een beetje zuinig aan wil doen? (bij iets wat waarschijnlijk al een tijdje geleden is afgesproken).
Het zijn altijd dezelfde he ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:40:46 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189502051
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gaat er vooral om dat je het van te voren aangeeft. Vrienden zullen er meestal wel begrip voor hebben.
Precies.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:00:09 #102
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189504363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:59 schreef daNpy het volgende:
Triest is dat ja. Bij ons in de vriendengroep ook altijd mieperts als we een weekendje weg gingen.
Aten dan het goedkoopste van de kaart (pasta/lasagne) met 1 drankje en wilden da achteraf natuurlijk niet het bedrag/aantal personen doen. Zeg dat dan van tevoren.
Bovendien wel een weekendje weg gaan maar voor een tientje meer eten kan niet :? Ik heb dat nooit begrepen. Als ik geen geld (er voor over) had, ging ik niet mee.
Rekening delen is een concept waar de paupers lekker van profiteren terwijl beschaafde mensen zich misschien juist geremd zullen voelen. Ieder z'n eigen kosten betalen is veel beter.

Overigens in gezelschappen waarin ik zie dat iemand anders veel minder heeft gehad stel ik ook altijd voor dat die persoon minder betaalt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Heremeteit op 18-10-2019 20:10:36 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:44:05 #103
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_189507346
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:15 schreef Farenji het volgende:
Amazon, waarvan de topman Jeff Bezos de allerrijkste persoon ter wereld is met meer geld dan ie in duizend levens op kan maken, maar desondanks is het bedrijf toch te gierig om hun werknemers in de warenhuizen een fatsoenlijk loon te betalen waarvan ze kunnen rondkomen en niet kreperen; en ze zijn zelfs te gierig om federale belasting te betalen. Maar wel lekker profiteren van de publieke voorzieningen.
Inderdaad. In de beginjaren hadden de medewerkers oude deuren op twee schragen als bureau. Is ie nog trots op ook.
Mark Suikerberg idem dito. Gaf zelfs geen fooi in restaurants toen ie op huwelijksreis was.

Beeldvorming is overigens wel extreem belangrijk, want ook als je dubbel zoveel betaalt als anderen kun je nog steeds als vrek weggezet worden. Zo was ik een keer uit eten met 3 vrienden. 1 van die vrienden was wat eerder naar het restaurant gegaan en had al verschillende liflafjes bestelt (en gegeten) toen wij kwamen. Heb ik weinig problemen mee, echter betaal dan ook wat je daadwerkelijk gegeten hebt aan de balie en geen 20 Euro voor TWEE maaltijdsessies plus drankjes en koffie (hij sneakte er gelijk na het eten vandoor).
Ik rekende als laatste af bij de balie en toen stond er nog meer dan 60 Euro open, waarvan minstens de helft van hem. Ook de obligate fooi mocht ik natuurlijk dokken. Echter toen ik daar toch mijn lichte irritatie over kenbaar maakte in de groepsapp was ik de gebeten hond. Ik was een gierige centenkakker die alles narekende.

Het probleem is dat hij buitengewoon veel charisma heeft, dus zelfs al zit hij fout weet, hij het weg te lachen en mij weg te zetten als vrek en zeikerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 18-10-2019 22:54:04 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189508224
Schoonzusje die dag na etentje met broers/zussen gaat zitten klagen dat 'aantal personen / rekening' toch wel oneerlijk was, want haar vriend had alleen fris op en de rest het wijnmenu (terwijl er minstens nog één Bob was). Iedereen gewoon volwassenen en goed verdienende tweeverdieners :') zelfde type natuurlijk wél altijd haantje de voorste bij weggevertjes enz in de familie of gratis klusjes te laten doen door familie. En dan ook gaan zeiken bij diegene die de meeste compassie heeft en waarschijnlijk het minste verdiend van de groep, omdat ze weet dat ze bij de rest de vinger krijgt. Resultaat; die persoon (die ook nog de andere Bob was) lapt zelf wat bij waardoor die nu het minste heeft gedronken en het meeste betaald, als minst verdienende.

Altijd dezelfde paar vrienden die na avond eten en drinken bij rekening van 300,- op 6 man oid ineens maar max tientje fooi willen geven 'want het is al zoveel geld' :') ook hier weer; goed verdienende volwassen lui. Schaamt je ogen uit je kop als je de hele avond met een groep goed bent geholpen en een paar vrekken dan moeilijk doen over die paar euro wat het verschil is tussen beetje fatsoenlijk 25-30¤ fooi doen of dat tientje.

Zelfde types rijden natuurlijk altijd maar wat graag mee of laten je schaamteloos taxiën, zeker toen nog lease auto reed 'want je rijdt toch gratis haha!'. Als ze zelf een keer 5km voor/met vrienden moeten rijden krijg je een tikkie van een euro voor benzinegeld.

Weer zelfde lui laten op het dooie gemak iemand 1000¤+ voorschieten aan festivalkaartjes of weekendje weg boeken en betalen dan na salaris binnen is, ook al duurt dat nog 3 weken. Als zij iets moeten regelen moet eerst het geld binnen zijn voor er iets geboekt wordt.

Reden voor die laatste twee; anders moet ik geld van de spaarrekening halen en dan mis ik rente.


Ja, 0,03c ofzo :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 23:31:52 ]
pi_189508390
O wacht, ik heb er ook eentje! Ik ging X jaar geleden met wat vriendinnen naar de Efteling. Een vriendin liep al te miepen dat ze het kaartje duur vond en dat ze niks met de Efteling had want daar ging ze als kind niet naartoe (met zielig verhaal dat ze daar geen geld voor hadden). En dat het eten duur was en we waren nog student dus we hadden ons eigen eten mee. Op een gegeven moment moesten we naar het toilet en toen moest je daar nog iets van 50 cent voor betalen, nu hoeft dat volgens mij niet meer. Maar het was op vrijwillige basis. Betaalde ze niet. Ze vond het entreekaartje al duur genoeg, daar had de wc bij in moeten zitten. Dat die dames daar de hele tijd de kinderschijt van de muur staan te lappen en 50 cent toch ook geen hol voorstelt maakte haar niet uit.

Ging met haar ook eens even snel wat op een station eten, werd een pizzapunt van een of andere ranzige tent van drie euro. Of ik voor haar even wilde betalen want ze had geen klein geld meer en ze wilde niet pinnen.

Maar toen was ze aan het sparen en ze werkte ook hard, en zat ze een beetje op mijn schuldgevoel in te praten :')
Tap tap tap
pi_189509912
Die Frank had ik allang de knieschijven stukgetrapt. En klaplopers ben ik niet bijster veel tegengekomen, want ik laat mij niet zo makkelijk naaien of manipuleren.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:36:55 #107
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189510781
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:37 schreef CherryLips het volgende:
O wacht, ik heb er ook eentje! Ik ging X jaar geleden met wat vriendinnen naar de Efteling. Een vriendin liep al te miepen dat ze het kaartje duur vond en dat ze niks met de Efteling had want daar ging ze als kind niet naartoe (met zielig verhaal dat ze daar geen geld voor hadden). En dat het eten duur was en we waren nog student dus we hadden ons eigen eten mee. Op een gegeven moment moesten we naar het toilet en toen moest je daar nog iets van 50 cent voor betalen, nu hoeft dat volgens mij niet meer. Maar het was op vrijwillige basis. Betaalde ze niet. Ze vond het entreekaartje al duur genoeg, daar had de wc bij in moeten zitten. Dat die dames daar de hele tijd de kinderschijt van de muur staan te lappen en 50 cent toch ook geen hol voorstelt maakte haar niet uit.

Ging met haar ook eens even snel wat op een station eten, werd een pizzapunt van een of andere ranzige tent van drie euro. Of ik voor haar even wilde betalen want ze had geen klein geld meer en ze wilde niet pinnen.

Maar toen was ze aan het sparen en ze werkte ook hard, en zat ze een beetje op mijn schuldgevoel in te praten :')
Dat van de Efteling heeft je vriendin gewoon gelijk in, het is al duur genoeg en van de zotte dat je ook nog eens apart voor de plee moet betalen.
Houd van poesjes
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:13:44 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189511637
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:44 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Inderdaad. In de beginjaren hadden de medewerkers oude deuren op twee schragen als bureau. Is ie nog trots op ook.
Mark Suikerberg idem dito. Gaf zelfs geen fooi in restaurants toen ie op huwelijksreis was.

Beeldvorming is overigens wel extreem belangrijk, want ook als je dubbel zoveel betaalt als anderen kun je nog steeds als vrek weggezet worden. Zo was ik een keer uit eten met 3 vrienden. 1 van die vrienden was wat eerder naar het restaurant gegaan en had al verschillende liflafjes bestelt (en gegeten) toen wij kwamen. Heb ik weinig problemen mee, echter betaal dan ook wat je daadwerkelijk gegeten hebt aan de balie en geen 20 Euro voor TWEE maaltijdsessies plus drankjes en koffie (hij sneakte er gelijk na het eten vandoor).
Ik rekende als laatste af bij de balie en toen stond er nog meer dan 60 Euro open, waarvan minstens de helft van hem. Ook de obligate fooi mocht ik natuurlijk dokken. Echter toen ik daar toch mijn lichte irritatie over kenbaar maakte in de groepsapp was ik de gebeten hond. Ik was een gierige centenkakker die alles narekende.

Het probleem is dat hij buitengewoon veel charisma heeft, dus zelfs al zit hij fout weet, hij het weg te lachen en mij weg te zetten als vrek en zeikerd.
Wat voor een vrienden heb je dan :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:15:38 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189511651
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:29 schreef Cyanide- het volgende:
Schoonzusje die dag na etentje met broers/zussen gaat zitten klagen dat 'aantal personen / rekening' toch wel oneerlijk was, want haar vriend had alleen fris op en de rest het wijnmenu (terwijl er minstens nog één Bob was). Iedereen gewoon volwassenen en goed verdienende tweeverdieners :') zelfde type natuurlijk wél altijd haantje de voorste bij weggevertjes enz in de familie of gratis klusjes te laten doen door familie. En dan ook gaan zeiken bij diegene die de meeste compassie heeft en waarschijnlijk het minste verdiend van de groep, omdat ze weet dat ze bij de rest de vinger krijgt. Resultaat; die persoon (die ook nog de andere Bob was) lapt zelf wat bij waardoor die nu het minste heeft gedronken en het meeste betaald, als minst verdienende.

Altijd dezelfde paar vrienden die na avond eten en drinken bij rekening van 300,- op 6 man oid ineens maar max tientje fooi willen geven 'want het is al zoveel geld' :') ook hier weer; goed verdienende volwassen lui. Schaamt je ogen uit je kop als je de hele avond met een groep goed bent geholpen en een paar vrekken dan moeilijk doen over die paar euro wat het verschil is tussen beetje fatsoenlijk 25-30¤ fooi doen of dat tientje.

Zelfde types rijden natuurlijk altijd maar wat graag mee of laten je schaamteloos taxiën, zeker toen nog lease auto reed 'want je rijdt toch gratis haha!'. Als ze zelf een keer 5km voor/met vrienden moeten rijden krijg je een tikkie van een euro voor benzinegeld.

Weer zelfde lui laten op het dooie gemak iemand 1000¤+ voorschieten aan festivalkaartjes of weekendje weg boeken en betalen dan na salaris binnen is, ook al duurt dat nog 3 weken. Als zij iets moeten regelen moet eerst het geld binnen zijn voor er iets geboekt wordt.

Reden voor die laatste twee; anders moet ik geld van de spaarrekening halen en dan mis ik rente.


Ja, 0,03c ofzo :')
Zoek nieuwe vrienden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189511657
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Zoek nieuwe vrienden
Gaat dat nu overal je reactie op worden?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:19:32 #111
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189511682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:16 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Gaat dat nu overal je reactie op worden?
Grote kans.

Ik snap niet dat je je willens en wetens met zulke klaplopers omringd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189511734
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Grote kans.

Ik snap niet dat je je willens en wetens met zulke klaplopers omringd.
Er wordt nu één ergernis uitgelicht, wie weet zijn het verder al jaren hele goede vrienden die op andere gebieden wel weer uitblinken? Maar zodra er één ergernis is moet je je vrienden aan de straat zetten dus?

Daarnaast ging een van mijn anekdotes over familie, daar ontkom je helaas wat lastiger aan en je zoekt ze per definitie niet zelf uit
pi_189511765
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Maar als brutalen de halve wereld hebben, hebben niet-brutalen altijd nog de andere helft.
pi_189511866
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar als brutalen de halve wereld hebben, hebben niet-brutalen altijd nog de andere helft. [ afbeelding ]
Ja maar die zijn met veel meer.
pi_189512557
Elk jaarwisseling is er bij iemand van onze vriendengroep een feestje. Degene die het feestje geeft nodigt de anderen uit, er wordt dan niets gezegd over het delen van kosten. Erg gezellig en leuk, goede hapjes en drankjes, een geslaagde avond. Totdat de gastheer het presteerde om bij het weggaan 25 euro per persoon (als bijdrage voor de hapjes en drankjes) te vragen. Om geen gedonder en geroddel te krijgen maar onder heel stil protest betaald. Maar zoiets blijft bij mij wel hangen. Als je een uitnodiging doet en je wilt dat gasten meebetalen, zet dan dan gewoon in de uitnodiging.
Een jaar later zelfde feestje maar dan bij mij en mijn partner thuis. Gewoon gezellig ook weer leuk te drinken en te eten. Vraagt dat stel waar het feestje het jaar ervoor was aan ons, wat ze voor dit feestje moeten betalen. Nou, niets dus, wij nodigen jullie uit en wij gaan aan onze gasten geen geld vragen. Je had die gezichten van hun moeten zien, onbetaalbaar.

Vrekkige vrienden en een verjaardagsfeestje zijn ook geen goede combinatie. Bij vrienden en familie is het algemeen bekend dat ik van bijzondere speciaalbieren houdt. En als een gast dat een goedkoper speciaalbier als cadeau meeneemt, maakt me niet uit. Ik kan niet de portemonnee van een ander kijken en ook goedkopere speciaalbieren kunnen soms verrassend goed zijn. Komt de vrek van de groep ook met een fles bier aan, helemaal trots... met een anderhalve liter fles huismerk-pils van de Sligro die een maand of twee over de houdbaarheidsdatum heen was. Toen ging bij mij even het licht uit. Die fles heeft hij zelf ergens gekregen (hij komt nooit bij de Sligro) en bijna een jaar in de kast laten staan. En als hij nou geen geld had... maar nee, meneer woont in een van de grootste huizen van de buurt.
pi_189512559
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:25 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Er wordt nu één ergernis uitgelicht, wie weet zijn het verder al jaren hele goede vrienden die op andere gebieden wel weer uitblinken? Maar zodra er één ergernis is moet je je vrienden aan de straat zetten dus?

Daarnaast ging een van mijn anekdotes over familie, daar ontkom je helaas wat lastiger aan en je zoekt ze per definitie niet zelf uit
Mjah is matennaaierij niet wat meer dan een “ergernis”? Althans ik wil niet (meer) met mensen omgaan waarbij ik steeds op mijn hoede moet zijn of ik niet financieel genaaid word. Haalt voor mij een heel stuk lol weg.
pi_189512944
Mooie verhalen over jullie vrekkige vrinden! Blijf ze delen!

Hier nog eentje over mijn collega Stefan uit 2010.
Stefan is 3 jaar ouder dan ik maar verdient minder dan ik. Dat irriteerde hem mateloos. Stefan stak ook niet onder stoelen of banken dat hij volgens eigen zeggen zuinig was en daarom alleen naar de Aldi en Lidl ging.

Enkele jaren terug werkten we samen op een locatie en ik had daar geregeld wat eigen flessen frisdrank in de gezamenlijke koelkast.
Op een gegeven moment merkte ik op dat er steeds kleine beetjes frisdrank uit mijn flessen mistte. Beetje Coca-Cola hier, beetje Spa&Fruit daar.
En uiteindelijk kwam de dag dat ik hem letterlijk een glas vol zag inschenken van mijn frisdrank.
Toen ik er wat van zei moest ik vooral niet zo zeiken waarop een vervelende discussie ontaarde waarbij ik zei dat ik het ook wel begreep dat als je minder inkomen hebt en altijd inferieure frisdrank van de Aldi zuipt het moeilijk was de verleiding te weerstaan om dan maar de frisdrank van je collega te stelen.
Ik heb hem daarna aangeboden om een nieuwe fles voor mij te kopen maar dat wilde hij niet meer.
Dat van het inkomen was natuurlijk tegen het zere been.
Ik heb toen gezegd dat de consequenties voor hem waren.

Enkele weken later is er een BBQ van het werk en ook Stefan zit lekker gratis zich vol te gooien.
Ik was even een uurtje aanwezig om foto’s te maken en toevallig maakte ik een foto van Stefan die aan het bellen was.
In mijn nachtdienst heb ik die foto toen ff gepaint naar een Aldi advertentie en ophangen op strategische plekken op mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die klaploper woest en wil een klacht indienen tegen mij vanwege cyberpesten _O-
Toen maar ff uitgelegd wat ze doen met medewerkers die stelen en jatten...

Wat een pauper! Als hij gewoon ff een nieuwe fles had gekocht en niet langer van mijn frisdrank had lopen zuipen was voor mij de kous af geweest.
Maar die bedelaars denken dat ze overal maar mee weg komen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:40:54 #118
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189512960
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:38 schreef CoExist het volgende:
Mooie verhalen over jullie vrekkige vrinden! Blijf ze delen!

Hier nog eentje over mijn collega Stefan uit 2010.
Stefan is 3 jaar ouder dan ik maar verdient minder dan ik. Dat irriteerde hem mateloos. Stefan stak ook niet onder stoelen of banken dat hij volgens eigen zeggen zuinig was en daarom alleen naar de Aldi en Lidl ging.

Enkele jaren terug werkten we samen op een locatie en ik had daar geregeld wat eigen flessen frisdrank in de gezamenlijke koelkast.
Op een gegeven moment merkte ik op dat er steeds kleine beetjes frisdrank uit mijn flessen mistte. Beetje Coca-Cola hier, beetje Spa&Fruit daar.
En uiteindelijk kwam de dag dat ik hem letterlijk een glas vol zag inschenken van mijn frisdrank.
Toen ik er wat van zei moest ik vooral niet zo zeiken waarop een vervelende discussie ontaarde waarbij ik zei dat ik het ook wel begreep dat als je minder inkomen hebt en altijd inferieure frisdrank van de Aldi zuipt het moeilijk was de verleiding te weerstaan om dan maar de frisdrank van je collega te stelen.
Ik heb hem daarna aangeboden om een nieuwe fles voor mij te kopen maar dat wilde hij niet meer.
Dat van het inkomen was natuurlijk tegen het zere been.
Ik heb toen gezegd dat de consequenties voor hem waren.

Enkele weken later is er een BBQ van het werk en ook Stefan zit lekker gratis zich vol te gooien.
Ik was even een uurtje aanwezig om foto’s te maken en toevallig maakte ik een foto van Stefan die aan het bellen was.
In mijn nachtdienst heb ik die foto toen ff gepaint naar een Aldi advertentie en ophangen op strategische plekken op mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die klaploper woest en wil een klacht indienen tegen mij vanwege cyberpesten _O-
Toen maar ff uitgelegd wat ze doen met medewerkers die stelen en jatten...

Wat een pauper! Als hij gewoon ff een nieuwe fles had gekocht en niet langer van mijn frisdrank had lopen zuipen was voor mij de kous af geweest.
Maar die bedelaars denken dat ze overal maar mee weg komen.
Gierig van je. Er kan dus niet eens een glaasje fris af bij jou?
Houd van poesjes
pi_189512998
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:40 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Gierig van je. Er kan dus niet eens een glaasje fris af bij jou?
Jezus! Volgens mij ben je gewoon zelf een gierige vrekkige alleenstaande bijstandsmoeder die het maar normaal vind om van mensen te profiteren.

Als je iets pakt wat niet van jou is dan heet dat stelen! Zo simpel!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189513007
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:38 schreef CoExist het volgende:
Mooie verhalen over jullie vrekkige vrinden! Blijf ze delen!

Hier nog eentje over mijn collega Stefan uit 2010.
Stefan is 3 jaar ouder dan ik maar verdient minder dan ik. Dat irriteerde hem mateloos. Stefan stak ook niet onder stoelen of banken dat hij volgens eigen zeggen zuinig was en daarom alleen naar de Aldi en Lidl ging.

Enkele jaren terug werkten we samen op een locatie en ik had daar geregeld wat eigen flessen frisdrank in de gezamenlijke koelkast.
Op een gegeven moment merkte ik op dat er steeds kleine beetjes frisdrank uit mijn flessen mistte. Beetje Coca-Cola hier, beetje Spa&Fruit daar.
En uiteindelijk kwam de dag dat ik hem letterlijk een glas vol zag inschenken van mijn frisdrank.
Toen ik er wat van zei moest ik vooral niet zo zeiken waarop een vervelende discussie ontaarde waarbij ik zei dat ik het ook wel begreep dat als je minder inkomen hebt en altijd inferieure frisdrank van de Aldi zuipt het moeilijk was de verleiding te weerstaan om dan maar de frisdrank van je collega te stelen.
Ik heb hem daarna aangeboden om een nieuwe fles voor mij te kopen maar dat wilde hij niet meer.
Dat van het inkomen was natuurlijk tegen het zere been.
Ik heb toen gezegd dat de consequenties voor hem waren.

Enkele weken later is er een BBQ van het werk en ook Stefan zit lekker gratis zich vol te gooien.
Ik was even een uurtje aanwezig om foto’s te maken en toevallig maakte ik een foto van Stefan die aan het bellen was.
In mijn nachtdienst heb ik die foto toen ff gepaint naar een Aldi advertentie en ophangen op strategische plekken op mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die klaploper woest en wil een klacht indienen tegen mij vanwege cyberpesten _O-
Toen maar ff uitgelegd wat ze doen met medewerkers die stelen en jatten...

Wat een pauper! Als hij gewoon ff een nieuwe fles had gekocht en niet langer van mijn frisdrank had lopen zuipen was voor mij de kous af geweest.
Maar die bedelaars denken dat ze overal maar mee weg komen.
})
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:46:38 #121
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189513039
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:43 schreef CoExist het volgende:

[..]

Jezus! Volgens mij ben je gewoon zelf een gierige vrekkige alleenstaande bijstandsmoeder die het maar normaal vind om van mensen te profiteren.

Als je iets pakt wat niet van jou is dan heet dat stelen! Zo simpel!
Nee, van mijn frisdrank mogen anderen gerust mee drinken, als ik niet wil dat mijn eten en drinken door anderen opgegeten wordt bewaar ik het niet in een koelkast waar iedereen zo bij kan. Ik ga ook zeker niet inwrijven dat iemand geen geld heeft voor a-merken. Dat vind ik ronduit triest gedrag.
Houd van poesjes
pi_189513087
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:46 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

als ik niet wil dat mijn eten en drinken door anderen opgegeten wordt bewaar ik het niet in een koelkast waar iedereen zo bij kan.
Wat een onzin.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:53:45 #123
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189513120
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:51 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Wat is er onzinnig aan precies? Als ik m'n eten zelf op wil eten doe ik het in m'n koelbox en laat die in m'n bus staan. Probleem opgelost.
Houd van poesjes
pi_189513138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Wat is er onzinnig aan precies? Als ik m'n eten zelf op wil eten doe ik het in m'n koelbox en laat die in m'n bus staan. Probleem opgelost.
Zo'n koelkast op kantoor is ervoor om je lunch te bewaren. Niet om de afdeling van drinken te voorzien.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:56:46 #125
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189513152
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:55 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Zo'n koelkast op kantoor is ervoor om je lunch te bewaren. Niet om de afdeling van drinken te voorzien.
Ik kom nooit op kantoren en koelkasten in bouwketen worden standaard geplunderd door anderen.
Houd van poesjes
pi_189513181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:56 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik kom nooit op kantoren en koelkasten in bouwketen worden standaard geplunderd door anderen.
Savages.
pi_189513251
Ik heb op een fabriek gewerkt waar veel onopgeleid handwerk gedaan werd en echt alle achtergronden en nationaliteiten wel vertegenwoordigd waren. Ons kantoortje zat ergens achterin van het fabriek dan waar de kantoren zaten. Ik zette mijn lunch/avond eten/pakjes beleg dus daar in de koelkast.

Niet lang daarna heb gewerkt op een kantoor waar voornamelijk hoog opgeleiden werkten.
Op de eerste werkplek is er nooit iets weg genomen uit de koelkast (in de zomer waren zelfs je ijsjes veilig in de vriezer), op de tweede werkplek was het jatten uit de koelkast een gekend fenomeen...
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:07:46 #128
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189513264
Heb een tijdje met 2 vrienden een huis gehuurd waarvan er eentje ook een stuk zuiniger was dan de andere vriend en ik. Heeft af en toen behoorlijke frictie gegeven.

Uiteindelijk was het voor hem ook gewoon erg lastig, het was niet zo zeer een bewuste keuze, meer een deel opvoeding dat je er niet uit krijgt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:08:56 #129
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189513283
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:06 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb op een fabriek gewerkt waar veel onopgeleid handwerk gedaan werd en echt alle achtergronden en nationaliteiten wel vertegenwoordigd waren. Ons kantoortje zat ergens achterin van het fabriek dan waar de kantoren zaten. Ik zette mijn lunch/avond eten/pakjes beleg dus daar in de koelkast.

Niet lang daarna heb gewerkt op een kantoor waar voornamelijk hoog opgeleiden werkten.
Op de eerste werkplek is er nooit iets weg genomen uit de koelkast (in de zomer waren zelfs je ijsjes veilig in de vriezer), op de tweede werkplek was het jatten uit de koelkast een gekend fenomeen...
Beetje de VVD-mentaliteit ;)

Vinden dat je overal maar recht op zou moeten hebben.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_189513393
Vorig jaar met maten op vakantie in een stad in oost-europa. Kost geen kut daar. Wij met z'n allen op t terras zitten en halve liters bestellen.

vraagt een pik "do you have tap water?" :') Die ober kon z'n lach bijna niet inhouden (ik ook niet godverdomme wat ben je dan gierig) en zei dat ze geen tap water hadden en dat hij gewoon iets moest bestellen of moest wegwezen _O_
pi_189513493
Ik weet ook niet of ik daar kraanwater zou willen drinken.
Tap tap tap
pi_189513577
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_189514889
Met vrienden een hapje gaan eten en dan de rekening niet normaal splitten, maar alles uitpluizen, want 'jouw voorgerecht was twee euro duurder' :')
pi_189515954
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 14:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Met vrienden een hapje gaan eten en dan de rekening niet normaal splitten, maar alles uitpluizen, want 'jouw voorgerecht was twee euro duurder' :')
Dit heb ik echt zo vaak met gasten van de middelbare nog.

"ik heb geen bier gedronken deze avond dus ik betaal niet mee aan de kratjes" (geen bier drinken als je gaat chillen :') ) :') :')

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2019 15:28:57 ]
pi_189516425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:27 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Dit heb ik echt zo vaak met gasten van de middelbare nog.

"ik heb geen bier gedronken deze avond dus ik betaal niet mee aan de kratjes" (geen bier drinken als je gaat chillen :') ) :') :')
Ik vind 't nooit zo'n punt als een groep 't op een zuipen zet en een of twee niet om dan die alleen voor hun eigen drankjes te laten afrekenen. Zeker alsje ook speciaalbier, wijn of cocktails drinkt tikt dat best aan op de rekening. Maar als 't echt maar om een paar euro gaat vind ik dat wel flauw.

Ik heb zelf eens meegemaakt op 'n werkuitje toen ik nog piepjong was en niet dronk. Collega's gingen helemaal los qua zuipen, flessen wijn en sterk bestellen of het limonade was. En de dag erna een mailtje sturen of iedereen nog even 25 euro wilde bijleggen voor de drankrekening want alcohol zat niet bij de prijs in. Nee dus.
pi_189516496
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:38 schreef CoExist het volgende:
Mooie verhalen over jullie vrekkige vrinden! Blijf ze delen!

Hier nog eentje over mijn collega Stefan uit 2010.
Stefan is 3 jaar ouder dan ik maar verdient minder dan ik. Dat irriteerde hem mateloos. Stefan stak ook niet onder stoelen of banken dat hij volgens eigen zeggen zuinig was en daarom alleen naar de Aldi en Lidl ging.

Enkele jaren terug werkten we samen op een locatie en ik had daar geregeld wat eigen flessen frisdrank in de gezamenlijke koelkast.
Op een gegeven moment merkte ik op dat er steeds kleine beetjes frisdrank uit mijn flessen mistte. Beetje Coca-Cola hier, beetje Spa&Fruit daar.
En uiteindelijk kwam de dag dat ik hem letterlijk een glas vol zag inschenken van mijn frisdrank.
Toen ik er wat van zei moest ik vooral niet zo zeiken waarop een vervelende discussie ontaarde waarbij ik zei dat ik het ook wel begreep dat als je minder inkomen hebt en altijd inferieure frisdrank van de Aldi zuipt het moeilijk was de verleiding te weerstaan om dan maar de frisdrank van je collega te stelen.
Ik heb hem daarna aangeboden om een nieuwe fles voor mij te kopen maar dat wilde hij niet meer.
Dat van het inkomen was natuurlijk tegen het zere been.
Ik heb toen gezegd dat de consequenties voor hem waren.

Enkele weken later is er een BBQ van het werk en ook Stefan zit lekker gratis zich vol te gooien.
Ik was even een uurtje aanwezig om foto’s te maken en toevallig maakte ik een foto van Stefan die aan het bellen was.
In mijn nachtdienst heb ik die foto toen ff gepaint naar een Aldi advertentie en ophangen op strategische plekken op mijn werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die klaploper woest en wil een klacht indienen tegen mij vanwege cyberpesten _O-
Toen maar ff uitgelegd wat ze doen met medewerkers die stelen en jatten...

Wat een pauper! Als hij gewoon ff een nieuwe fles had gekocht en niet langer van mijn frisdrank had lopen zuipen was voor mij de kous af geweest.
Maar die bedelaars denken dat ze overal maar mee weg komen.
Wat een klote actie. Zelf een hele fles terug vragen (die ¤2 oid kost) omdat iemand één glas inschenkt is ook behoorlijk gierig imo.
Faka G
pi_189516517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
Was het niet Karin die dat zei dan? Die dus niet wist dat Wybe jou had laten dokken.
pi_189516593
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 16:08 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik vind 't nooit zo'n punt als een groep 't op een zuipen zet en een of twee niet om dan die alleen voor hun eigen drankjes te laten afrekenen. Zeker alsje ook speciaalbier, wijn of cocktails drinkt tikt dat best aan op de rekening. Maar als 't echt maar om een paar euro gaat vind ik dat wel flauw.

Ik heb zelf eens meegemaakt op 'n werkuitje toen ik nog piepjong was en niet dronk. Collega's gingen helemaal los qua zuipen, flessen wijn en sterk bestellen of het limonade was. En de dag erna een mailtje sturen of iedereen nog even 25 euro wilde bijleggen voor de drankrekening want alcohol zat niet bij de prijs in. Nee dus.
gaat natuurlijk over max 3 of 4 euro extra. En andere keren zuipen zij wel weer en anderen dan weer niet die er niet over zeiken.
pi_189517177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:27 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Dit heb ik echt zo vaak met gasten van de middelbare nog.

"ik heb geen bier gedronken deze avond dus ik betaal niet mee aan de kratjes" (geen bier drinken als je gaat chillen :') ) :') :')
Of om de beurt een rondje halen en dat iemand constant gin-tonics drinkt en als ie zelf moet halen een spa-blauw of, in het meest kneuzige scenario, een kraanwater.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:08:23 #140
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189517259
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:06 schreef Roosgeluk het volgende:

Op de eerste werkplek is er nooit iets weg genomen uit de koelkast (in de zomer waren zelfs je ijsjes veilig in de vriezer), op de tweede werkplek was het jatten uit de koelkast een gekend fenomeen...
Zelfs lunchboxes? Flinke hoeveelheid death sauce erin dan >:)
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:14:49 #141
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189517343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 14:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Met vrienden een hapje gaan eten en dan de rekening niet normaal splitten, maar alles uitpluizen, want 'jouw voorgerecht was twee euro duurder' :')
Soms kan het verschil aardig oplopen, en ik wil me niet geremd voelen door mensen die weinig eten. Of extra betalen voor figuren die de duurste gerechten van de kaart bestellen omdat de rekening toch wordt gedeeld.
pi_189517478
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Of om de beurt een rondje halen en dat iemand constant gin-tonics drinkt en als ie zelf moet halen een spa-blauw of, in het meest kneuzige scenario, een kraanwater.
Of mensen die steeds weigeren een rondje te halen :') dat vind ik de ergste.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:41:47 #143
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189517651
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 16:12 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Wat een klote actie. Zelf een hele fles terug vragen (die ¤2 oid kost) omdat iemand één glas inschenkt is ook behoorlijk gierig imo.
Mja het is één keer dat hij het zag/hem betrapte. Er was eerder ook al drinken verdwenen uit de fles(sen).
pi_189517816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:08 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Zelfs lunchboxes? Flinke hoeveelheid death sauce erin dan >:)
Nee dat gelukkig niet. Maar als je daar pot beleg of pakje kaas/vleeswaar in lag kon het goed zijn dat t weg was. Zelf helaas ook meegemaakt.
pi_189521016
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:41 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Mja het is één keer dat hij het zag/hem betrapte. Er was eerder ook al drinken verdwenen uit de fles(sen).
Kan toch ook iemand anders geweest zijn? Misschien dronken mensen ook wel van het drinken wat die andere gast in de koelkast had staan :')
Vind het in ieder geval echt een kutstreek om iemand publiekelijk voor lul te zetten omdat ie voor misschien ¤1 van je cola oid opgedronken zou hebben.
Faka G
pi_189521456
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef CoExist het volgende:
Nog een mooie van bijna 20 jaar geleden.

Mijn toenmalige vriendin en ik werden uitgenodigd door een stelletje (Karin en Wybe) om bij hen te komen eten. Ze zouden voor ons koken.
Een uurtje van te voren kregen we een sms’je met verzoek om ons eigen frisdrank mee te nemen. Want ze gingen immers volgende week op vakantie.
Uiteraard dit mee genomen en eenmaal bij hun aangekomen bleek er niet voor ons te zijn gekookt. Ze hadden wel zin in Chinees.
Dus ik samen met die Wybe naar de Chinees en hij begint mij daar toch een partij te bestellen. Menu dit, menu dat, menu zus en menu zo.
Karin en Wybe zijn tegen de 2 meter aan en lusten daarom nogal wat.
Na enkele minuten was het klaar en toen moest er worden afgerekend. Wybe bleef onverstoorbaar naar de centerfold in de Panorama turen. Uiteindelijk werd het te ongemakkelijk en heb ik de portemonnee maar getrokken en was ik bijna ¤ 75,- lichter.
Nou, toen was het even smikkelen en smullen geblazen maar uiteraard bleef er veel te veel over.
Dat ging allemaal terug in de bakjes en verdween daarna in de koelkast met de opmerking: “Daar kunnen we mooi de rest van de week nog van eten”.
Ons eigen meegebrachte drinken heb ik nooit genuttigd, zij dronken altijd water bij het avond eten...
Wat een lui :r
zit je wel diep dat je er 20 jaar na dat nog kwaad over kan zijn
pi_189522328
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189522532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
dag
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:27:21 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189522588
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:03 schreef Storpojke het volgende:
Elk jaarwisseling is er bij iemand van onze vriendengroep een feestje. Degene die het feestje geeft nodigt de anderen uit, er wordt dan niets gezegd over het delen van kosten. Erg gezellig en leuk, goede hapjes en drankjes, een geslaagde avond. Totdat de gastheer het presteerde om bij het weggaan 25 euro per persoon (als bijdrage voor de hapjes en drankjes) te vragen. Om geen gedonder en geroddel te krijgen maar onder heel stil protest betaald. Maar zoiets blijft bij mij wel hangen. Als je een uitnodiging doet en je wilt dat gasten meebetalen, zet dan dan gewoon in de uitnodiging.
Een jaar later zelfde feestje maar dan bij mij en mijn partner thuis. Gewoon gezellig ook weer leuk te drinken en te eten. Vraagt dat stel waar het feestje het jaar ervoor was aan ons, wat ze voor dit feestje moeten betalen. Nou, niets dus, wij nodigen jullie uit en wij gaan aan onze gasten geen geld vragen. Je had die gezichten van hun moeten zien, onbetaalbaar.

Vrekkige vrienden en een verjaardagsfeestje zijn ook geen goede combinatie. Bij vrienden en familie is het algemeen bekend dat ik van bijzondere speciaalbieren houdt. En als een gast dat een goedkoper speciaalbier als cadeau meeneemt, maakt me niet uit. Ik kan niet de portemonnee van een ander kijken en ook goedkopere speciaalbieren kunnen soms verrassend goed zijn. Komt de vrek van de groep ook met een fles bier aan, helemaal trots... met een anderhalve liter fles huismerk-pils van de Sligro die een maand of twee over de houdbaarheidsdatum heen was. Toen ging bij mij even het licht uit. Die fles heeft hij zelf ergens gekregen (hij komt nooit bij de Sligro) en bijna een jaar in de kast laten staan. En als hij nou geen geld had... maar nee, meneer woont in een van de grootste huizen van de buurt.
Wel netjes dat ze vragen wat ze moeten betalen!
Een echte vrek zou dan extra veel in zijn keelgat gieten en er tussenuit piepen :) .
pi_189522791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
Omg
pi_189522918
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Dit verhaal heb ik vaker gehoord :D
Tap tap tap
pi_189523003
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
Wauw.... :D
Vraag het vooraf of eet niet mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:50:57 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523156
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
crewmeet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:52:16 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189523182
Waauw, die Fok-meet ervaringen zijn wel serieus schaamteloos :o .
pi_189523418
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

crewmeet?
Uhuh, Utrecht als ik me niet vergis :Y
dag
pi_189523451
Het komt volgens mij wel vaker voor dat de laatste mensen ineens nog een openstaand bedrag moeten betalen.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:24:21 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Uhuh, Utrecht als ik me niet vergis :Y
ja dit verhaal kwam me bekend voor, zal geen namen noemen :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189523838
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dit verhaal kwam me bekend voor, zal geen namen noemen :P
Yvonne?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:35:03 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523886
nee ... sowieso niet yvonne :')

was er wel bij meen ik
@yvonne
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:48:10 #160
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189524071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:44 schreef habitue het volgende:
Toen ik nog op school zat. Voor een project met een klasgenoot moesten we 2 a4-tjes kopieren. Kosten, 20 cent.

Een week na het inleveren kwam hij nog 10 cent ophalen. :')
Ik heb wel dat soort mensen meegemaakt. Geen moeite mee. Gaat er meestal meer om dat ze gewoon alles netjes op orde willen hebben. Dus andersom ook perse die 10 cent terug willen geven.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:49:21 #161
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_189524084
Een van de meest terechte klachten ooit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 20 oktober 2019 @ 00:05:20 #162
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189524248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
Schultenbräu is prima pils. Chips met een ander logo zijn ook prima. River cola zou je over kunnen twisten. En klagen over merkloos water slaat natuurlijk echt helemaal nergens op :')
pi_189534581
Een kennis vertelde eens dat zij haar kerst/verjaardagscadeaus bij Aliexpress bestelt, deze in een andere verpakking doet met een of ander merkje 'zodat het nog iets lijkt, en je het verschil toch niet ziet.' Prima als je het geld niet hebt voor wat duurdere cadeau's, maar ga er niet over liegen. :')
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:03:16 #164
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189537568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:03 schreef CherryLips het volgende:
Het komt volgens mij wel vaker voor dat de laatste mensen ineens nog een openstaand bedrag moeten betalen.
Het komt ook vaak voor dat iedereen een kleine fooi heeft gegeven en de laatste persoon denkt zelf niet meer te hoeven betalen. :'(
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:07:11 #165
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189537684
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:05 schreef borbit het volgende:

[..]

Schultenbräu is prima pils. Chips met een ander logo zijn ook prima. River cola zou je over kunnen twisten. En klagen over merkloos water slaat natuurlijk echt helemaal nergens op :')
Een ramp is het niet nee. Ik zou zulke dingen wel voor mijzelf kunnen kopen, maar mijn gasten zou ik toch wat anders voorschotelen.
Ik heb ook eens een feestje gehad waarbij iedereen moest lappen en toen kregen we alsnog Lidl-bier. Dat vind ik toch wel treurig.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:29:02 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538182
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het komt ook vaak voor dat iedereen een kleine fooi heeft gegeven en de laatste persoon denkt zelf niet meer te hoeven betalen. :'(
ik heb op een crewmeet wel eens voor iemand betaald omdat er weetikveel aan de hand was en die zou het direct terugstorten, nooit meer wat van gehoord en ik had de volgende dag echt geen idee meer wie het nu ook weer was _O- :') _O-

leer je ook weer van denk ik dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:32:54 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538238
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
Yep, dat was t.winky (even aangepast tegen sherlock) :P.

Al was ik dan wel weer zo'n domme lul dat ik het niet eens zo erg vond, het was zo'n cute ding :@.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:38:48 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538360
waren ook wel goede meets nog dus dan is het niet zo erg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:39:26 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538374
al was dit wel een heel raar verhaal zo met de rekening op tafel _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:40:38 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538400
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:38 schreef sp3c het volgende:
waren ook wel goede meets nog dus dan is het niet zo erg
Nee, het was wat naief brutaal, maar ze was ook erg jong nog toen :P.

Ik heb zo vaak bakken met geld moeten neertellen omdat ik vaak als laatste wegging en er nog een behoorlijke rekening openstond. Niet de bedoeling, maar ach, ik heb me er zo enorm vermaakt elke keer, ik zat er ook weer niet zo mee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:48:23 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538557
ken ook nog zo'n verhaal van zo'n gierigaard die in de laatsten trein terug nog iemand zijn bammetjes op ging zitten peuzelen

dan ben je een mannetje hoor!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:55:23 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538683
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:48 schreef sp3c het volgende:
ken ook nog zo'n verhaal van zo'n gierigaard die in de laatsten trein terug nog iemand zijn bammetjes op ging zitten peuzelen

dan ben je een mannetje hoor!!!
Dat had ik nooit gepikt :(.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189541058
Schaamteloos, die ras profiteurs.

Ik heb er nog eentje uit de zomer van ‘99.
Ik werd uitgenodigd voor verjaardag van een kennis, een vriend van een vriend zeg maar die ik eigenlijk niet zo goed kende
Eenmaal aangekomen in zijn bijstands flatje in een achterstandswijk bleek dat hij helemaal niets in huis had.
Er waren nog een paar genodigden en de feestprofiteur vroeg of we een paar gulden konden missen zodat er snaai en drinken kon worden gehaald.
Zo’n 8 lui leggen Hfl. 10,- in en hij vroeg mij of ik mee wilde naar de supermarkt om de hoek. En ik zou daar mijn Hfl. 10,- mee betalen.
Eenmaal daar begon hij in te slaan en gooide voor het gemak er ook even 4 pakjes sigaretten bij. Wat niet weet wat niet deert zei die schouder ophalend.
Ik heb toen direct zo’n kassa balkje er tussen gegooid en hem gezegd dat hij zijn eigen peuken kon betalen.
Wat flikt die sloeber vervolgens, hij probeert uit het zicht van de caissière een krat bier over de grond te schuiven in de hoop dat ze het niet zag.
Hierop had ik er genoeg van en ben ik huiswaarts gegaan.
Kreeg ik later nog een pissed off sms-je dat hij alle boodschappen in zijn eentje naar huis moest zeulen.
Maar terug geantwoord dat ik part noch deel wilde uitmaken van zijn winkeldiefstallen en dat hij mij zo medeplichtig aan het maken was.
Zie die kerel nog wel eens in mijn woonplaats, heeft erg weinig van zijn leven gemaakt.
Hij is ook nog Fok!Forum user van het eerste uur bleek ik later achter te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door CoExist op 21-10-2019 07:36:21 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Admin maandag 21 oktober 2019 @ 00:50:13 #174
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189541212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

crewmeet?
Omg, ja crewmeet :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 21 oktober 2019 @ 00:51:17 #175
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189541224
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:31 schreef CoExist het volgende:

[..]

Yvonne?
Ik heb op meets net iets té vaak betaald voor weglopers-zonder-te betalen- dus nee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_189541235
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:33 schreef LosMuertos het volgende:
Die verrekte gek was begonnen met snuiven waarna hij alle meubels, foto's, echt alles wat je je maar kan bedenken heeft geswaffeld.
WTF :o
pi_189551215
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:30 schreef CoExist het volgende:
Schaamteloos, die ras profiteurs.

Ik heb er nog eentje uit de zomer van ‘99.
Ik werd uitgenodigd voor verjaardag van een kennis, een vriend van een vriend zeg maar die ik eigenlijk niet zo goed kende
Eenmaal aangekomen in zijn bijstands flatje in een achterstandswijk bleek dat hij helemaal niets in huis had.
Er waren nog een paar genodigden en de feestprofiteur vroeg of we een paar gulden konden missen zodat er snaai en drinken kon worden gehaald.
Zo’n 8 lui leggen Hfl. 10,- in en hij vroeg mij of ik mee wilde naar de supermarkt om de hoek. En ik zou daar mijn Hfl. 10,- mee betalen.
Eenmaal daar begon hij in te slaan en gooide voor het gemak er ook even 4 pakjes sigaretten bij. Wat niet weet wat niet deert zei die schouder ophalend.
Ik heb toen direct zo’n kassa balkje er tussen gegooid en hem gezegd dat hij zijn eigen peuken kon betalen.
Wat flikt die sloeber vervolgens, hij probeert uit het zicht van de caissière een krat bier over de grond te schuiven in de hoop dat ze het niet zag.
Hierop had ik er genoeg van en ben ik huiswaarts gegaan.
Kreeg ik later nog een pissed off sms-je dat hij alle boodschappen in zijn eentje naar huis moest zeulen.
Maar terug geantwoord dat ik part noch deel wilde uitmaken van zijn winkeldiefstallen en dat hij mij zo medeplichtig aan het maken was.
Zie die kerel nog wel eens in mijn woonplaats, heeft erg weinig van zijn leven gemaakt.
Hij is ook nog Fok!Forum user van het eerste uur bleek ik later achter te komen.
:T
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:40:33 #178
370431 drakin
vurig typje
pi_189595475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
Ik heb ooit een Fok spellenmeet bij mij thuis gehad alles ingeslagen iedereen eten en drinken gehad bin uitgerekend wat het zou kosten per persoon, achteraf sturen wat het kost per persoon was normaal zeiden ze tegen me. En dat klopte op 1 vreselijke pauper na, nooit betaald maar uiteindelijk heeft een ander van die meet dat overgemaakt. Het is dan wel goedgekomen, maar de energie wat zoiets kost zegt me never nooit meer iets zo te organiseren.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:06:05 #179
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189595941
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Ik was het niet! Of ik was er niet bij, kan ook.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:10:24 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189596012
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:40 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Fok spellenmeet bij mij thuis gehad alles ingeslagen iedereen eten en drinken gehad bin uitgerekend wat het zou kosten per persoon, achteraf sturen wat het kost per persoon was normaal zeiden ze tegen me. En dat klopte op 1 vreselijke pauper na, nooit betaald maar uiteindelijk heeft een ander van die meet dat overgemaakt. Het is dan wel goedgekomen, maar de energie wat zoiets kost zegt me never nooit meer iets zo te organiseren.
Och, met zo een opzet heb ik echt geen zin om daar energie in te steken. Als iemand zo een sneunek is, dan komt ie op de zwarte lijst, schroom ik niet om anderen te behoeden voor de fout om zo een klojo langs te laten komen, maar erachteraan jagen… Echt niet.

Zelf hebben we meerdere meets georganiseerd en dan zeiden we gewoon "wij regelen drank, jullie de rest". Ja, dan gaat er financieel wat meer in vanuit jezelf. Maar we zien het gewoon als een feestje. En het toffe is dat er dan zoveel eten meegenomen wordt dat je daar niet naar om hoeft te kijken en er ook nog genoeg mensen zijn die ff wat in een zelf meegebrachte pot duwen aan euro's als bedankje. Dus per saldo hebben die meets nooit meer dan 100 euro gekost en enorm veel lol opgeleverd.

Die paar mensen die niets bijdragen… Ach… Hebben in ieder geval een leuke avond gehad.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:17:08 #181
370431 drakin
vurig typje
pi_189596103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Och, met zo een opzet heb ik echt geen zin om daar energie in te steken. Als iemand zo een sneunek is, dan komt ie op de zwarte lijst, schroom ik niet om anderen te behoeden voor de fout om zo een klojo langs te laten komen, maar erachteraan jagen… Echt niet.

Zelf hebben we meerdere meets georganiseerd en dan zeiden we gewoon "wij regelen drank, jullie de rest". Ja, dan gaat er financieel wat meer in vanuit jezelf. Maar we zien het gewoon als een feestje. En het toffe is dat er dan zoveel eten meegenomen wordt dat je daar niet naar om hoeft te kijken en er ook nog genoeg mensen zijn die ff wat in een zelf meegebrachte pot duwen aan euro's als bedankje. Dus per saldo hebben die meets nooit meer dan 100 euro gekost en enorm veel lol opgeleverd.

Die paar mensen die niets bijdragen… Ach… Hebben in ieder geval een leuke avond gehad.
Het was fijn dat vantevoren duidelijk was wat plusminus de kosten zouden zijn en de precieze berekening dan daarna, zat er met budget nog lekker laag in het bedrag want ben zelf geen big spender. En dan steeds erachteraan moeten zitten. Ik heb zelf al voorgeschoten en kon het niet hebben om het zo laat terug te zien laat staan een paar maanden later van haar.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_189596423
Heb nog een mooie over die vrekkebaas Jelco.

Ik ben zelf al jaren een fervent concert bezoeker. Jelco kwam hoogstens één keer per jaar op een fout piratenfeest in een gehucht.
Hij wilde wel een keer naar een echt concert met mij dus.
Ik enkele weken zoeken op het web en uiteindelijk vond ik in januari een band die we samen leuk vonden die in oktober zou optreden in Amsterdam.

Ik tickets kopen met mijn credit-card en hij zou zijn helft betalen en overmaken.
Maandje later werd mijn credit-card afgeschreven dus ik ben ff bezig met mijn financiën en zie dat er geen ¤ 55,- van Jelco is bijgeschreven.
Ik ging er vanuit dat het een vergissing was dus stuur Jelco ff berichtje.
Vergeten zei die, ging het per direct in orde maken. Paar weken later nog niets binnen dus. Maar ff gebeld met hem, hij had wat tegenslagen gehad met zijn auto, of hij eind mei met het ontvangen van zijn vakantiegeld kon betalen.
Ik vond het best, maar je raad het al... halverwege juni nog niets binnen.
Bij het eerstvolgende contact ontaarde er een discussie, hij wilde niet naar een concert en vond dat ik hem er in getricked had omdat ik zelf graag wilde gaan.

Ik heb toen per direct de vriendschap beëindigd.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:27:30 #183
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189597010
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:37 schreef CoExist het volgende:
Heb nog een mooie over die vrekkebaas Jelco.

Ik ben zelf al jaren een fervent concert bezoeker. Jelco kwam hoogstens één keer per jaar op een fout piratenfeest in een gehucht.
Hij wilde wel een keer naar een echt concert met mij dus.
Ik enkele weken zoeken op het web en uiteindelijk vond ik in januari een band die we samen leuk vonden die in oktober zou optreden in Amsterdam.

Ik tickets kopen met mijn credit-card en hij zou zijn helft betalen en overmaken.
Maandje later werd mijn credit-card afgeschreven dus ik ben ff bezig met mijn financiën en zie dat er geen ¤ 55,- van Jelco is bijgeschreven.
Ik ging er vanuit dat het een vergissing was dus stuur Jelco ff berichtje.
Vergeten zei die, ging het per direct in orde maken. Paar weken later nog niets binnen dus. Maar ff gebeld met hem, hij had wat tegenslagen gehad met zijn auto, of hij eind mei met het ontvangen van zijn vakantiegeld kon betalen.
Ik vond het best, maar je raad het al... halverwege juni nog niets binnen.
Bij het eerstvolgende contact ontaarde er een discussie, hij wilde niet naar een concert en vond dat ik hem er in getricked had omdat ik zelf graag wilde gaan.

Ik heb toen per direct de vriendschap beëindigd.
Voor 55 euro zoveel draaien en liegen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 13:30:14 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189597051
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het was wat naief brutaal, maar ze was ook erg jong nog toen :P.

Ik heb zo vaak bakken met geld moeten neertellen omdat ik vaak als laatste wegging en er nog een behoorlijke rekening openstond. Niet de bedoeling, maar ach, ik heb me er zo enorm vermaakt elke keer, ik zat er ook weer niet zo mee.
Check. Ondanks mijn non-alcoholische bestaan destijds af en toe flink bijgelegd omdat iemand weer eens 'vergeten' was om te betalen.

Ow god, en een tapasmeet georganiseerd en vervolgens vraagt een user of deze niet per tapa af kan rekenen want eet zo weinig ... Wat denk je dan dat ik doe? Tijdens de meet bijhouden wie welke tapas eet en in welke hoeveelheden??? :').

En zelfs een keer voor iemand ¤ 25 voorgeschoten en die wist het de volgende dag zo te draaien dat deze persoon voor mij had voorgeschoten en of ik nog even terug wilde betalen. :D @yvonne weet nog wel wie dat was. B-).

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 24-10-2019 13:45:15 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Tettenkoning donderdag 24 oktober 2019 @ 13:51:25 #185
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189597348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Waauw, die Fok-meet ervaringen zijn wel serieus schaamteloos :o .
Ik heb ook wel wat FOK-meets meegemaakt, maar daar ging het gelukkig wel normaal.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189597391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:51 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ik heb ook wel wat FOK-meets meegemaakt, maar daar ging het gelukkig wel normaal.
Wel geneukt na een meeting?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:55:22 #187
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189597397
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel geneukt na een meeting?
Dat is de vraag die (als een paal overeind) blijft staan
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Admin donderdag 24 oktober 2019 @ 14:11:47 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189597572
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Check. Ondanks mijn non-alcoholische bestaan destijds af en toe flink bijgelegd omdat iemand weer eens 'vergeten' was om te betalen.

Ow god, en een tapasmeet georganiseerd en vervolgens vraagt een user of deze niet per tapa af kan rekenen want eet zo weinig ... Wat denk je dan dat ik doe? Tijdens de meet bijhouden wie welke tapas eet en in welke hoeveelheden??? :').

En zelfs een keer voor iemand ¤ 25 voorgeschoten en die wist het de volgende dag zo te draaien dat deze persoon voor mij had voorgeschoten en of ik nog even terug wilde betalen. :D @:yvonne weet nog wel wie dat was. B-).
Ik heb dat verdrongen.
*sangria-kan wegmoffelt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Tettenkoning donderdag 24 oktober 2019 @ 14:17:13 #189
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189597627
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:54 schreef MCH het volgende:
Wel geneukt na een meeting?
:7
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 14:26:48 #190
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189597752
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:11 schreef yvonne het volgende:
Ik heb dat verdrongen.
*sangria-kan wegmoffelt
Uiteindelijk is het goed gekomen. Evenwel nooit meer terug geweest naar die tapas-bar i.v.m. missende sangria-kannen. Onder andere. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 21:20:45 #191
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_189604950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Dat was met FOK! meets in Molly Malone's eigenlijk helaas wel vaste prik. -O-

Aan het eind kwam er vaak flink wat geld tekort.

Kanovinnie, iamredleader, heetwijf en ik hebben, omdat wij soms als laatste bleven hangen, flink wat bij moeten lappen.

Ook later heeft nooit iemand zich gemeld dat hij/zij niet of te weinig heeft betaald.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_189605253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat was met FOK! meets in Molly Malone's eigenlijk helaas wel vaste prik. -O-

Aan het eind kwam er vaak flink wat geld tekort.

Kanovinnie, iamredleader, heetwijf en ik hebben, omdat wij soms als laatste bleven hangen, flink wat bij moeten lappen.

Ook later heeft nooit iemand zich gemeld dat hij/zij niet of te weinig heeft betaald.
Dit was een andere meet maar ik ben ook weleens bij Molly’s geweest.
Iets later gearriveerd, wat eerder weggegaan, bijgehouden wat ik had gedronken+ bijdrage aan de hapjesschalen die rondgingen en dat afgerekend. En inderdaad daarna achter de schermen lezen dat men 100-en euro’s tekort kwam bij de eind afrekening. :o :X

Bij mijn weten is bij ‘mijn’ editie toen wel door users aangeboden wat knaken over te maken aan degenen die flink hadden bijgelapt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189612487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat was met FOK! meets in Molly Malone's eigenlijk helaas wel vaste prik. -O-

Aan het eind kwam er vaak flink wat geld tekort.

Kanovinnie, iamredleader, heetwijf en ik hebben, omdat wij soms als laatste bleven hangen, flink wat bij moeten lappen.

Ook later heeft nooit iemand zich gemeld dat hij/zij niet of te weinig heeft betaald.
Dat is niet gierig, dat is gewoon ronduit asociaal. Als je krap zit moet je ofwel niet mee gaan ofwel iets bestellen wat je je kan permitteren. Dit vind ik gewoon creatief jatten.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:39:17 #194
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189613052
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:30 schreef CoExist het volgende:
Ik heb er nog eentje uit de zomer van ‘99.
Schrijf jij alle events op ofzo dat je dat zo precies weet?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189613068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:39 schreef Elpis het volgende:

[..]

Schrijf jij alle events op ofzo dat je dat zo precies weet?
Ik heb gewoon een goed geheugen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:42:48 #196
370431 drakin
vurig typje
pi_189673838
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:35 schreef Aalscholver het volgende:
Een kennis vertelde eens dat zij haar kerst/verjaardagscadeaus bij Aliexpress bestelt, deze in een andere verpakking doet met een of ander merkje 'zodat het nog iets lijkt, en je het verschil toch niet ziet.' Prima als je het geld niet hebt voor wat duurdere cadeau's, maar ga er niet over liegen. :')
Ik heb dit precies omgekeerd meegemaakt, haal een cadeau bij een kookwinkel, leuk ingepakt, pakt degene die het krijgt uit en beweert dat ik het voor een euro heb aangeschaft bij 1 of ander goedkoop flutwinkeltje (wibra ofzo) :(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_189680393
We zaten ooit met een stel in zo`n vakantiehuisje voor een midweek. Zij vonden het niet nodig voor die paar dagen om uit eten te gaan want, duur. Dus deden we samen boodschappen, en alles echt zo goedkoop mogelijk terwijl we de kosten splitsten. Wijzelf koken never nooit niet op vakantie, maar goed. Zij dus wel.
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) ) Maar, de ossenhaas moest wel doorgebakken worden. De kok kwam zelfs uit de keuken om te vragen of het echt moest door gebakken moest, want dat was zo zonde! Bestelden ze liever niet iets anders? Nope, ossenhaas moest en zal het wezen en echt ook doorgebakken. Kok over de kook maar wel doorgebakken ossenhaas :X

Deze mensen waren dus van de heel goedkoop. Ook heel goedkoop is het dan om een dagje Amsterdam te doen en bij ons te overnachten, zonder vragen, gewoon random aanbellen en zeggen: hallo, hier zijn wij!
Na een paar keer was ik het zat, dat toen er weer eens laat op de avond werd aangebeld, we gedaan hebben alsof we niet thuis waren. Manlief was het er niet helemaal mee eens, vond het sneu en blabla, maar ik had het echt gehad. Dus de deur bleef dicht. Toen hadden ze nog drie opties: een hotel, slapen in de auto of drie uur naar huis rijden. Ze woonden ergens in Zeeland… O-)

Geloof dat daarna de vriendschap redelijk bekoeld was :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189681437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
We zaten ooit met een stel in zo`n vakantiehuisje voor een midweek. Zij vonden het niet nodig voor die paar dagen om uit eten te gaan want, duur. Dus deden we samen boodschappen, en alles echt zo goedkoop mogelijk terwijl we de kosten splitsten. Wijzelf koken never nooit niet op vakantie, maar goed. Zij dus wel.
Ik hoef ook niet zo nodig elke dag uit eten op vakantie, zeker niet op zo'n park waar het vooral vet en zompig eten inhoud. Maar in een midweek ga je toch minstens een keer wat patat of pizza halen en een keertje ergens eten zou ik zeggen. En de boodschappen voor in het huisje gewoon wel wat luxer dan normaal.

quote:
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) ) Maar, de ossenhaas moest wel doorgebakken worden. De kok kwam zelfs uit de keuken om te vragen of het echt moest door gebakken moest, want dat was zo zonde! Bestelden ze liever niet iets anders? Nope, ossenhaas moest en zal het wezen en echt ook doorgebakken. Kok over de kook maar wel doorgebakken ossenhaas :X
Ik had de kok om zijn schoenzool gevraagd, ossenhaas doorgebakken :r
  Tettenkoning dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:07:23 #199
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189681779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
We zaten ooit met een stel in zo`n vakantiehuisje voor een midweek. Zij vonden het niet nodig voor die paar dagen om uit eten te gaan want, duur. Dus deden we samen boodschappen, en alles echt zo goedkoop mogelijk terwijl we de kosten splitsten. Wijzelf koken never nooit niet op vakantie, maar goed. Zij dus wel.
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) )
Waarom zeiden jullie daar niets van dan? Ik had er toch mooi wat van gezegd.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189684528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet zo nodig elke dag uit eten op vakantie, zeker niet op zo'n park waar het vooral vet en zompig eten inhoud. Maar in een midweek ga je toch minstens een keer wat patat of pizza halen en een keertje ergens eten zou ik zeggen. En de boodschappen voor in het huisje gewoon wel wat luxer dan normaal.
[..]

Ik had de kok om zijn schoenzool gevraagd, ossenhaas doorgebakken :r
Dat dus. Pizza en patat zouden voor mij ook prima geweest zijn, maar blijkbaar vonden zij dat ook te duur want er moest en zou zelf gekookt worden.
En we waren met de auto, hoefden dus niet op het park zelf te eten.

Echt, die arme kok. Hij en wij ze aan het verstand proberen te krijgen dat het dus oneetbare schoenzolen zouden worden. Kok zei dat hij dan liever een biefstuk dood bakt dan ossenhaas. Maar nee... 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189684571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:07 schreef Nine. het volgende:

[..]

Waarom zeiden jullie daar niets van dan? Ik had er toch mooi wat van gezegd.
Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet letten ;)
Zou zelf echt nooit zoiets doen, voel me al ongemakkelijk als iemand anders betaald... :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Tettenkoning dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:15:04 #202
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189684594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet letten ;)
Zou zelf echt nooit zoiets doen, voel me al ongemakkelijk als iemand anders betaald... :@
Ik bedoel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nine. op 29-10-2019 15:32:43 ]
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189684840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ik doel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.
Ow, sorry :@
Hadden we dus, eerst zelf gezegd dat het niet te vreten zou zijn maar zij vonden van wel. Toen ze besteld hadden en de kok uit de keuken kwam heeft die het ze ook nog proberen aan het verstand te peuteren, maar niets hielp.
En het zag er niet uit, doorgebakken ossenhaas. Eet smakelijk :9
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189697448
Dat je met een aantal vrienden gaat stappen, iedereen geeft rondjes op één iemand na. Hij presteerde het altijd om nog één slokje over te houden als hij aan de beurt was, zodat hij kon zeggen: "ja, maar, ik heb nog bier." Jammer dat we dan altijd te dronken waren en we per se een nieuwe wilden hebben, waarna hij zijn glas snel leegdronk en riep: "ik wil ook nog wel."

Het lukte hem vaak. :D :D
pi_198862724
Ja! Ik heb er nog eentje!

Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben. 8)7
Ik voelde me echt erg welkom. :{w
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.

De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.

Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.

Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.

Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed. :X

Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...

De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_198875160
Ik had er laatst eentje die me (achteraf en uit zichzelf) betaald heeft voor een klus en twee weken later het ineens terug ging eisen. Lekker op dwingende toon herhaaldelijk bellen en mij zwartmaken bij anderen puur om mij ergens toe proberen te bewegen. Nou toedeledokie en in de toekomst geen zaken meer doen binnen sociale kringen, huur maar lekker iemand die je niet kent in.
  dinsdag 6 april 2021 @ 07:57:01 #207
80382 manny
30 is best veel
pi_198875309
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198875363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:19 schreef K3. het volgende:
Ik had er laatst eentje die me (achteraf en uit zichzelf) betaald heeft voor een klus en twee weken later het ineens terug ging eisen. Lekker op dwingende toon herhaaldelijk bellen en mij zwartmaken bij anderen puur om mij ergens toe proberen te bewegen. Nou toedeledokie en in de toekomst geen zaken meer doen binnen sociale kringen, huur maar lekker iemand die je niet kent in.
Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198875376
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
Ja! Ik heb er nog eentje!

Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben. 8)7
Ik voelde me echt erg welkom. :{w
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.

De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.

Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.

Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.

Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed. :X

Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...

De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
Man man man :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198875803
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
Ja het is echt ongelooflijk. Toen ik diegene blokkeerde dacht ik serieus dat er nu brieven naar mijn buren worden gestuurd om mij hiertoe te dwingen, maar tot nu toe heb ik niks meer gehoord...
pi_198875807
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.
Ja, gelukkig wel. En als iemand anoniem belt neem ik de telefoon niet op. Wat een droeftoeters zijn er op deze wereld.
pi_198878859
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:40 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een goed geheugen.
Een rijke fantasie bedoel je?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 00:19:06 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198891956
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
Ja! Ik heb er nog eentje!

Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben. 8)7
Ik voelde me echt erg welkom. :{w
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.

De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.

Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.

Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.

Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed. :X

Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...

De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijn :? De persoonlijke cadeaus zijn toch juist de leukste? O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198892114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 00:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijn :? De persoonlijke cadeaus zijn toch juist de leukste? O+
Het zijn boeken genaamd “Wat een pech, mijn naam is weg!”.

Een kindje wordt wakker in zijn slaapkamer en is zijn naam vergeten. Aan de hand van de letters van de naam van het kindje wordt dan een avontuur verhaal verteld.

De letter R is van Ridder of de E is van Eenhoorn of de W is van Walrus.
Sommige letters kun je verschillende karakters geven in het avontuur. Zo kan de letter I een Ibis of Inuit zijn. En zo maak je een eigen persoonlijke voorlees avontuur.

Ik heb nu 5 van zulke boeken laten maken voor mijn neefjes en nichtjes.
Maar sommige mensen hebben liever Bolcom tegoed...

Naam webshop in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_198892126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden ;(
Want dat kost veel geld?
Een smartphone opladen kost je nog geen 0,10 euro.
Cindy De Vuyst
pi_198892163
Ik had een Makita boormachine, ik zei wel ‘ik had’.

Schoonvader had die geleend en vervolgens zei hij me eerlijk van ‘kijk ik hem hem gesloopt maar ik koop een nieuwe voor je’.
Ik dacht ‘fijn, tof dat je eerlijk bent’


Krijg ik een Bosch boormachine. Viel toen wel ff achterover. Ik zei nog van ‘dit is een Bosch
Ja, zei ie. Maar het is een nieuwe en sowieso veel beter dan dat oude ding.


Nu... kan je zeggen dat die Bosch absoluut niet beter is.
Cindy De Vuyst
  woensdag 7 april 2021 @ 01:52:53 #217
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_198892424
Mijn tante (aangetrouwd) en ook oom werken bij een kringloop winkel en als iemands iets leuks achterliet nam ze het zelf mee naar huis of verkocht haar eigen dingen daar ens tak het geld in hara zak. en toen ze op verjaardags visite waren voor mijn vader wilden ze ook nog even naar de plaatselijke kringloop.

Andere keer waren we allemaal bij mijn opa op bezoek en nederhand gingen we bij hun eten, Kale macaroni zonder saus en toen wij in de woonkamer zaten te eten, zat ze en mijn neef in de keuken met een fles curry.

Of toen ze met mijn opa naar het zieknhuis gingen voor een afspraak moest hij achteraf bezine kosten aan hun betalen.

Ze zijn sowiesi niet hemaal 100 want toen ze werden gebeld dat mijn opa op sterven lag moesten ze eerst tatort afkijken voordat ze langs gingen. Gelukkig wonen ze aan de andere kant van het land maar helees mijn opa ook.
pi_198895665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 00:51 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Want dat kost veel geld?
Een smartphone opladen kost je nog geen 0,10 euro.
dat is voor die gast nog geen reden dit niet te doen
U MAD?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:51:49 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198895962
Ik had al iets van, heb ik in dit topic gepost, zie nu dat het oud is :P.

De nostalgie, zelfs voor corona zijn die meets nooit meer echt voorgekomen, kostte elke keer een bak geld, maar ik zou het er onmiddelijk voor overhebben op dit moment :').

Is twinky nog actief? B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 7 april 2021 @ 15:20:33 #220
80382 manny
30 is best veel
pi_198899010
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198900762
quote:
Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_198903407
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
Zeker, sterker nog, die mag wel wat harder gaan sparen voor haar pensioen, want met die 250 euro per maand komt ze er nooit...
pi_198906171
Een 'vriend' bestelde samen pizza bij Domino's met andere vriend. Wordt er bezorgd, geeft hij die andere gast 1 euro (2e pizza was 1 euro). Helaas was dit geen grap.

Verder is het ook een beetje een balans. Soms snap ik wel dat mensen gaan piepen over 5 euro.
Als een paar mensen een gerecht nemen van 10 euro en paar mensen van 25 euro, dan is het vaak de laatste groep die enthousiast roept 'ja gewoon delen door X mensen toch? Gaan niet moeilijk doen'.
Zonder rekening te houden dat sommige mensen nou eenmaal minder te besteden hebben. Als ik in die laatste groep zit, zeg ik er wel altijd wat van. Als ik in de eerste groep zit, alleen als iemand het echt bont maakt (bewust).
Eerst denken, dan typen
pi_198909380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
Dat denk ik ook. Zie in haar lijstje dingen staan die veel goedkoper kunnen!
Cindy De Vuyst
pi_198909393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:14 schreef Piger het volgende:
Een 'vriend' bestelde samen pizza bij Domino's met andere vriend. Wordt er bezorgd, geeft hij die andere gast 1 euro (2e pizza was 1 euro). Helaas was dit geen grap.

Verder is het ook een beetje een balans. Soms snap ik wel dat mensen gaan piepen over 5 euro.
Als een paar mensen een gerecht nemen van 10 euro en paar mensen van 25 euro, dan is het vaak de laatste groep die enthousiast roept 'ja gewoon delen door X mensen toch? Gaan niet moeilijk doen'.
Zonder rekening te houden dat sommige mensen nou eenmaal minder te besteden hebben. Als ik in die laatste groep zit, zeg ik er wel altijd wat van. Als ik in de eerste groep zit, alleen als iemand het echt bont maakt (bewust).
DIT
Cindy De Vuyst
pi_198909470
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam
:?

edit: oh ik zie nu de post waarin je zegt wat het is :')
Bijzonder cadeau :P
pi_198910364
Sowieso vroeger toen ik nog lekker naïef overal poeptrage PC's liep te ontdoen van teringzooi, maar er eigenlijk praktisch niks voor kreeg "want het is toch je hobby?". Dan is je tijd opeens niks waard voor ze, terwijl dat bij iemand die je muren komt sauzen natuurlijk compleet anders is.

Heeft me wel geleerd om wat harder te worden naar profiteurs toe. Inderdaad de bekende 'nooit een rondje geven' of 'benzinegeld voor 1 km vragen' types, daar ben ik snel klaar mee.
In mijn groep zitten een paar die een wat duurdere smaak hebben qua drank, denk dan aan cocktails, bacootjes e.d., maar die leggen uit zichzelf dan iets meer in omdat ze weten dat dat structureel is, dat regelt zich vanzelf gelukkig.

En wat lees ik allemaal over van die figuren die zich op vakantie niet lekker in de watten laten leggen, maar elke dag de C-merken uit de hoeken van de plaatselijke nettomarkt krabben om die op te warmen op een gasstelletje om maar zoveel mogelijk te besparen... daar kijk je toch niet het hele jaar naar uit? :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:52:25 #228
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198940967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:06 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Om 15 cent te besparen?
Eerder 1,5 cent.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198943009
Ik kreeg 2 jaar geleden een uitnodiging voor een verjaardag, het zou gevierd worden met een picknick. Of iedereen eten,drinken en een stoel mee wou nemen... Dat je niet met ieders dieetwensen rekening wil houden kan ik begrijpen maar als jarige regel je toch wat kratjes bier/limonade zal je denken.
pi_198944459
quote:
Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
pi_198947901
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.
Ze hebben ook niet hele lage lasten (bijv 160 euro energie). Snap ook niet dat ze zichzelf dan zo geweldig vindt qua financiën. Ze hebben gewoon genoeg inkomen.
Eerst denken, dan typen
pi_198948344
quote:
Onvrijwillig ontslag dreigt voor 2000 KLM-medewerkers
quote:
Miljoenenbonus voor topman Air France-KLM
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:53:13 #233
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198948785
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
"Want dat is slim."

Nee, je bent gewoon een asociaal.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198948927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:45 schreef Piger het volgende:

[..]

Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.
Ze hebben ook niet hele lage lasten (bijv 160 euro energie). Snap ook niet dat ze zichzelf dan zo geweldig vindt qua financiën. Ze hebben gewoon genoeg inkomen.
Als ik 't zo lees blijft er ook nog een deel op de zakelijke rekening staan... altijd leuk, communiceren met zzp'ers.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:42:11 #235
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198949354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 02:43 schreef Fleischmeister het volgende:
En wat lees ik allemaal over van die figuren die zich op vakantie niet lekker in de watten laten leggen, maar elke dag de C-merken uit de hoeken van de plaatselijke nettomarkt krabben om die op te warmen op een gasstelletje om maar zoveel mogelijk te besparen... daar kijk je toch niet het hele jaar naar uit? :')
Dit vind ik dan weer niet zo boeiend eigenlijk. Zolang je er een ander niet mee naait maken mensen maar lekker zelf uit waar ze hun geld aan uitgeven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:44:36 #236
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198949379
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
Lukt mij op één salaris al.

Vind het ook wat vreemd dat het hele artikel over haar gaat terwijl ze samen sparen. :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198949681
Als je trouwens geen gedoe wilt hebben met uitgaven verdelen kan ik de app Settle up aanraden.
Kun je alles invoeren, houd je overzicht over wie bij wie schuld heeft, je kunt er bonnen bij zetten, via Tikkie meteen geld terugvragen. Ik vind het ideaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200060996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Bij mijn oude studentenvereniging deden we met kerst een feestmaal. Iedereen bracht iets mee en dan deelde je dat. Dus de meeste mensen sloven zich helemaal uit iets tofs en chiques te koken. En er was er eentje die elk jaar van dat goedkope afbakstokbrood en el cheapo kruidenboter meebracht. Dat was dan zijn bijdrage, tegelijk was hij een van de grotere eters.
Ah. Zo-een zat er ook bij mijn studentenvereniging. En eten dat hij kon!

Maar die persoon had over het geheel gewoon wrekkerig. En hij had geen idee hoe hij overkwam.
pi_200062357
Ik heb gelukkig weinig van dit soort verhalen want die mensen hoef ik niet in mijn leven.

Soms als ik met collega's en vroeger mede studenten ging eten, ergerde ik me er altijd aan als iedereen tot op de komma ging zitten rekenen wat hij of zij had gegeten en gedronken. Gênant gewoon dat is voor mij dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik met zo iemand ga eten.

Meest recente wat ik heb meegemaakt was met 2 collega's waar ik beide regelmatig ging lunchen dat de ene collega de ander weken lang heeft lopen lastigvallen voor een tikkie van 40 cent voor een zakje ketchup ofzo. Eerst dachten we dat het een grap was maar hij bleek bloed serieus...
No bitch to me
pi_200062430
Ik weet niet of het hier thuishoort.

Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.

Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...

Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten :D
No bitch to me
  vrijdag 25 juni 2021 @ 22:13:08 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_200063888
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:
Ik weet niet of het hier thuishoort.

Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.

Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...

Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten :D
Ideale schoonfamilie voor een Hollander 8-) .
  Spellchecker vrijdag 25 juni 2021 @ 22:28:43 #242
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200064240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:
Ik weet niet of het hier thuishoort.

Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.

Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...

Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten :D
Nou snap ik dat borden gooien :D
pi_200064832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 22:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ideale schoonfamilie voor een Hollander 8-) .
Het zal de droom van menig Hollander zijn.

Maar ik voel me er toch wat ongemakkelijk bij.

Vooral met mijn schoonouders die laten ons nooit betalen voor wat dan ook, dan moeten we het al stiekem doen!

Maar wel echt schatten van mensen ze doen alles voor ons/mij ik heb soms de indruk dat ze meer voor mij doen dan hun eigen dochters.
En ook als er familie of vrienden van mij op bezoek komt dan staat altijd de tafel vol met eten en het drinken blijft continu bijgevuld.
En ze rijden ons overal heen ook al is het geen enkel probleem om de metro te pakken, geen sprake van mijn schoonvader wilt ons overal heen brengen.
No bitch to me
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:30:29 #244
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_200168117
Ik had zo’n maat die bij rondjes altijd bier nam, omdat ik doorgaans bier drink, maar als ik dan een rondje gaf hij ineens aan de mixed drinks ging.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_200168233
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:41 schreef TornadoDK het volgende:

Soms als ik met collega's en vroeger mede studenten ging eten, ergerde ik me er altijd aan als iedereen tot op de komma ging zitten rekenen wat hij of zij had gegeten en gedronken. Gênant gewoon dat is voor mij dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik met zo iemand ga eten.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die de hele avond volop dure drankjes en gerechten bestellen voor zichzelf en dan aan het eind van de avond opgeruimd zeggen: "zullen we de rekening maar gewoon door vieren delen? Al dat rekenen is zo gênant".
pi_200172321
Ha, op de middelbare zat mijn mentor te zeiken dat ik niet zo sociaal gestoord moest doen en naar het klassenfeest moest gaan. Gewoon even aanzien, want het werd hartstikke leuk!

Op voorwaarde dat hij z'n bakkes zou houden ben ik 5 min geweest en gezegd dat het niet voor mij was.
Enige waar hij zich daarna druk om maakte was of ik die 5 euro toegang toch effe wilde betalen :')
pi_200172363
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:42 schreef Aalscholver het volgende:
Ha, op de middelbare zat mijn mentor te zeiken dat ik niet zo sociaal gestoord moest doen en naar het klassenfeest moest gaan. Gewoon even aanzien, want het werd hartstikke leuk!

Op voorwaarde dat hij z'n bakkes zou houden ben ik 5 min geweest en gezegd dat het niet voor mij was.
Enige waar hij zich daarna druk om maakte was of ik die 5 euro toegang toch effe wilde betalen :')
Ga dan niet
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_200172535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:45 schreef Soury het volgende:

[..]

Ga dan niet
Was jij toevallig die mentor? Stop dan met drammen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:02:12 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200172619
Vandaag bij de kassa van AH mijn cash snel weer in beurs gedaan en met PIN betaald. Schade was ¤31,73. Zeg geen nee tegen gratis geld. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200173640
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag bij de kassa van AH mijn cash snel weer in beurs gedaan en met PIN betaald. Schade was ¤31,73. Zeg geen nee tegen gratis geld. :P
_O-

Doet een collega van me ook. Die betaalt consequent met cash als het naar beneden wordt afgerond en met pin als het naar boven wordt afgerond. Is wel meer prinzipienreiterei dan dat het om het geld gaat.
pi_200206201
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:30 schreef M1stral het volgende:
Ik had zo’n maat die bij rondjes altijd bier nam, omdat ik doorgaans bier drink, maar als ik dan een rondje gaf hij ineens aan de mixed drinks ging.
Ik ben een keer zonder te betalen weggelopen. Had toen een baan met van die semi-verplichte sociale activiteiten op de vrijdagmiddag. ;( En iedereen ging helemaal los qua alcohol en mixjes, maar ik drink niet. Ik betaalde steeds iets van twintig of dertig euro voor twee spa en anderhalve bitterbal. Dus op een gegeven moment was ik het zat, en toen was ik de vrek.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 juli 2021 @ 12:28:37 #252
414785 sirdanilot
pi_200214236
Ik verbaasde me in het verhaal van TS vooral over het feit dat die 1. een waterkoker van 200 euro heeft 2. dat die waterkoker van 200 euro een fluthendeltje heeft die zomaar in 1x afbreekt, wat zelfs bij mijn 20 euro waterkoker nooit is gebeurd.

Qua vrekkerigheid? Water bestellen in de kroeg :')

Zelfs als je geen alcohol drinkt kan je toch op z'n minst spa rood bestellen zeker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200214926
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ik verbaasde me in het verhaal van TS vooral over het feit dat die 1. een waterkoker van 200 euro heeft 2. dat die waterkoker van 200 euro een fluthendeltje heeft die zomaar in 1x afbreekt, wat zelfs bij mijn 20 euro waterkoker nooit is gebeurd.

Qua vrekkerigheid? Water bestellen in de kroeg :')

Zelfs als je geen alcohol drinkt kan je toch op z'n minst spa rood bestellen zeker.
Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.
Prijzen variëren tussen ¤ 189,- tot ¤ 229,-

Geen idee hoe die hem gemold heeft.
Ik denk persoonlijk dat ‘ie de waterkoker heeft laten vallen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_200215854
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:21 schreef CoExist het volgende:

[..]

Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.
Prijzen variëren tussen ¤ 189,- tot ¤ 229,-

Geen idee hoe die hem gemold heeft.
Ik denk persoonlijk dat ‘ie de waterkoker heeft laten vallen.
Bijzonder, in de openingspost was het nog een
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:37 schreef CoExist het volgende: (Siemens Porsche design RVS)
pi_200216071
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Bijzonder, in de openingspost was het nog een
[..]

Ja, die Siemens Porsche was ook gemold.
De Alessi is slechts een voorbeeld van een waterkoker van rond de ¤200,-

Er staat toch ook niet dat het die Alessi waterkoker betrof?
Ik kon de betreffende Siemens waterkoker niet meer vinden op het web. Heb dat ding gekocht in 2008 ofzo.

Ik heb die Alessi wel als fluitketel gehad trouwens.
En ik drink geeneens thee want ik ben hetero!

Plaats hier liever je eigen vrekken verhalen in plaats van plotholes in mijn stories te zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door CoExist op 05-07-2021 15:53:02 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Spellchecker maandag 5 juli 2021 @ 15:33:12 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200420720
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
  zondag 18 juli 2021 @ 11:29:47 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200420765
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’
The love you take is equal to the love you make.
pi_200420782
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’
Idd was lekker koekje.
  zondag 18 juli 2021 @ 11:43:33 #260
62419 CherryLips
chocoholic
pi_200420862
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
Koekjes bewaar ik ook weleens :@
Tap tap tap
pi_200420913
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Koekjes bewaar ik ook weleens :@
Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunch
  zondag 18 juli 2021 @ 11:51:46 #262
62419 CherryLips
chocoholic
pi_200420925
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunch
Ja of als iemand hem niet hoeft. Dan eet ik hem later in de trein wel op :')
Tap tap tap
pi_200421529
Ja dit schijnt een dingetje te zijn, gelukkig heb ik gewoon normale vrienden die geen rare fratsen uithalen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:25:56 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200436426
Een krat bier winnen met een weddenschap, of ik even het statiegeld terug wilde geven. Dan laat maar zitten hoor :')
Huilen dan.
pi_200445078
Ik had een keer een etentje bij kennissen. Krijgen we eerst een appje dat we een voorgerecht moesten maken en dat anderen het nagerecht zouden maken.
Zij zorgden dan voor het hoofdgerecht.
Nou klonk allemaal heel leuk.
Later weer een appje of we zelf voor drank wilden zorgen omdat het anders allemaal wel duur werd.
Ok goed we nemen wel wat flessen wijn en kratje bier mee.
Komen we daar met ons voorgerecht en drank. Hadden zij als hoofdgerecht pasta met boterhamworst en ham en verdwaalde doperwten en wat tomatenpuree gemaakt.
Goed prima… niet iedereen heeft culinair talent maar het was ook wat weinig voor acht mensen.
Komen we thuis kregen we een betaal verzoekje of we even mee wilden betalen…
Dat hebben we dus lekker genegeerd.
Later weer appje “misschien is het je ontschoten maar er staat nog een betaalverzoekje uit”

Toen heb ik teruggestuurd “Er staat nog een krat van ons bij jullie”

De hint kwam toen wel over!

We doen af en toe nog wel eens etentjes, maar niet met hun haha.
pi_200446398
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:54 schreef quirina het volgende:
Ik had een keer een etentje bij kennissen. Krijgen we eerst een appje dat we een voorgerecht moesten maken en dat anderen het nagerecht zouden maken.
Zij zorgden dan voor het hoofdgerecht.
Nou klonk allemaal heel leuk.
Later weer een appje of we zelf voor drank wilden zorgen omdat het anders allemaal wel duur werd.
Ok goed we nemen wel wat flessen wijn en kratje bier mee.
Komen we daar met ons voorgerecht en drank. Hadden zij als hoofdgerecht pasta met boterhamworst en ham en verdwaalde doperwten en wat tomatenpuree gemaakt.
Goed prima… niet iedereen heeft culinair talent maar het was ook wat weinig voor acht mensen.
Komen we thuis kregen we een betaal verzoekje of we even mee wilden betalen…
Dat hebben we dus lekker genegeerd.
Later weer appje “misschien is het je ontschoten maar er staat nog een betaalverzoekje uit”

Toen heb ik teruggestuurd “Er staat nog een krat van ons bij jullie”

De hint kwam toen wel over!

We doen af en toe nog wel eens etentjes, maar niet met hun haha.
Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.
Doet me denken aan mijn eigen verhaal met die Karin en haar kerel.

Werd vorige maand nog uitgenodigd voor een BBQ. Langzaamaan kwamen er steeds meer verzoekjes bij. Wie maakt dit gerecht ff, wie neemt dat ff mee, wij zijn zwanger dus neem je eigen alcohol maar mee, etc.
Ik ben niet gegaan…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:12:33 #267
345721 spierbal
Tricepbal
pi_200460379
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef CoExist het volgende:

[..]

Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.
Doet me denken aan mijn eigen verhaal met die Karin en haar kerel.

Werd vorige maand nog uitgenodigd voor een BBQ. Langzaamaan kwamen er steeds meer verzoekjes bij. Wie maakt dit gerecht ff, wie neemt dat ff mee, wij zijn zwanger dus neem je eigen alcohol maar mee, etc.
Ik ben niet gegaan…
Jeuzem, blij dat ik zulke mensen niet ken.

Als ik mensen uit nodig, dan zorg ik ervoor dat ik in huis heb wat ze lekker vinden. Stuur anders geen uitnodiging uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200460811
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:41 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ja dit schijnt een dingetje te zijn, gelukkig heb ik gewoon normale vrienden die geen rare fratsen uithalen.
En ik bij de krantenrubriekjes hierover maar denken dat dit verzonnen wordt voor de clicks.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')