Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet lettenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:07 schreef Nine. het volgende:
[..]
Waarom zeiden jullie daar niets van dan? Ik had er toch mooi wat van gezegd.
Ik bedoel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet letten![]()
Zou zelf echt nooit zoiets doen, voel me al ongemakkelijk als iemand anders betaald...
Ow, sorryquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik doel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.
Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:19 schreef K3. het volgende:
Ik had er laatst eentje die me (achteraf en uit zichzelf) betaald heeft voor een klus en twee weken later het ineens terug ging eisen. Lekker op dwingende toon herhaaldelijk bellen en mij zwartmaken bij anderen puur om mij ergens toe proberen te bewegen. Nou toedeledokie en in de toekomst geen zaken meer doen binnen sociale kringen, huur maar lekker iemand die je niet kent in.
Man man manquote:Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
Ja! Ik heb er nog eentje!
Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben.![]()
Ik voelde me echt erg welkom.![]()
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.
De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.
Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.
Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.
Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed.![]()
Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...
De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
Ja het is echt ongelooflijk. Toen ik diegene blokkeerde dacht ik serieus dat er nu brieven naar mijn buren worden gestuurd om mij hiertoe te dwingen, maar tot nu toe heb ik niks meer gehoord...quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
Ja, gelukkig wel. En als iemand anoniem belt neem ik de telefoon niet op. Wat een droeftoeters zijn er op deze wereld.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.
Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijnquote:Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
Ja! Ik heb er nog eentje!
Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben.![]()
Ik voelde me echt erg welkom.![]()
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.
De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.
Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.
Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.
Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed.![]()
Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...
De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
Het zijn boeken genaamd “Wat een pech, mijn naam is weg!”.quote:Op woensdag 7 april 2021 00:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijnDe persoonlijke cadeaus zijn toch juist de leukste?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
Want dat kost veel geld?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden
dat is voor die gast nog geen reden dit niet te doenquote:Op woensdag 7 april 2021 00:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Want dat kost veel geld?
Een smartphone opladen kost je nog geen 0,10 euro.
Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:20 schreef manny het volgende:
Random dader:
https://www.ad.nl/geld/il(...)een-potter~a2385a56/
Zeker, sterker nog, die mag wel wat harder gaan sparen voor haar pensioen, want met die 250 euro per maand komt ze er nooit...quote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
Dat denk ik ook. Zie in haar lijstje dingen staan die veel goedkoper kunnen!quote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
DITquote:Op woensdag 7 april 2021 21:14 schreef Piger het volgende:
Een 'vriend' bestelde samen pizza bij Domino's met andere vriend. Wordt er bezorgd, geeft hij die andere gast 1 euro (2e pizza was 1 euro). Helaas was dit geen grap.
Verder is het ook een beetje een balans. Soms snap ik wel dat mensen gaan piepen over 5 euro.
Als een paar mensen een gerecht nemen van 10 euro en paar mensen van 25 euro, dan is het vaak de laatste groep die enthousiast roept 'ja gewoon delen door X mensen toch? Gaan niet moeilijk doen'.
Zonder rekening te houden dat sommige mensen nou eenmaal minder te besteden hebben. Als ik in die laatste groep zit, zeg ik er wel altijd wat van. Als ik in de eerste groep zit, alleen als iemand het echt bont maakt (bewust).
quote:Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:
een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam
Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:20 schreef manny het volgende:
Random dader:
https://www.ad.nl/geld/il(...)een-potter~a2385a56/
Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
quote:Onvrijwillig ontslag dreigt voor 2000 KLM-medewerkers
quote:Miljoenenbonus voor topman Air France-KLM
"Want dat is slim."quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
Als ik 't zo lees blijft er ook nog een deel op de zakelijke rekening staan... altijd leuk, communiceren met zzp'ers.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:45 schreef Piger het volgende:
[..]
Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.
Ze hebben ook niet hele lage lasten (bijv 160 euro energie). Snap ook niet dat ze zichzelf dan zo geweldig vindt qua financiën. Ze hebben gewoon genoeg inkomen.
Dit vind ik dan weer niet zo boeiend eigenlijk. Zolang je er een ander niet mee naait maken mensen maar lekker zelf uit waar ze hun geld aan uitgeven.quote:Op donderdag 8 april 2021 02:43 schreef Fleischmeister het volgende:
En wat lees ik allemaal over van die figuren die zich op vakantie niet lekker in de watten laten leggen, maar elke dag de C-merken uit de hoeken van de plaatselijke nettomarkt krabben om die op te warmen op een gasstelletje om maar zoveel mogelijk te besparen... daar kijk je toch niet het hele jaar naar uit?
Lukt mij op één salaris al.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
Ah. Zo-een zat er ook bij mijn studentenvereniging. En eten dat hij kon!quote:Op donderdag 17 oktober 2019 07:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Bij mijn oude studentenvereniging deden we met kerst een feestmaal. Iedereen bracht iets mee en dan deelde je dat. Dus de meeste mensen sloven zich helemaal uit iets tofs en chiques te koken. En er was er eentje die elk jaar van dat goedkope afbakstokbrood en el cheapo kruidenboter meebracht. Dat was dan zijn bijdrage, tegelijk was hij een van de grotere eters.
Ideale schoonfamilie voor een Hollanderquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:
Ik weet niet of het hier thuishoort.
Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.
Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...
Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten
Nou snap ik dat borden gooienquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:
Ik weet niet of het hier thuishoort.
Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.
Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...
Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten
Het zal de droom van menig Hollander zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ideale schoonfamilie voor een Hollander.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die de hele avond volop dure drankjes en gerechten bestellen voor zichzelf en dan aan het eind van de avond opgeruimd zeggen: "zullen we de rekening maar gewoon door vieren delen? Al dat rekenen is zo gênant".quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:41 schreef TornadoDK het volgende:
Soms als ik met collega's en vroeger mede studenten ging eten, ergerde ik me er altijd aan als iedereen tot op de komma ging zitten rekenen wat hij of zij had gegeten en gedronken. Gênant gewoon dat is voor mij dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik met zo iemand ga eten.
Ga dan nietquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:42 schreef Aalscholver het volgende:
Ha, op de middelbare zat mijn mentor te zeiken dat ik niet zo sociaal gestoord moest doen en naar het klassenfeest moest gaan. Gewoon even aanzien, want het werd hartstikke leuk!
Op voorwaarde dat hij z'n bakkes zou houden ben ik 5 min geweest en gezegd dat het niet voor mij was.
Enige waar hij zich daarna druk om maakte was of ik die 5 euro toegang toch effe wilde betalen
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag bij de kassa van AH mijn cash snel weer in beurs gedaan en met PIN betaald. Schade was ¤31,73. Zeg geen nee tegen gratis geld.
Ik ben een keer zonder te betalen weggelopen. Had toen een baan met van die semi-verplichte sociale activiteiten op de vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:30 schreef M1stral het volgende:
Ik had zo’n maat die bij rondjes altijd bier nam, omdat ik doorgaans bier drink, maar als ik dan een rondje gaf hij ineens aan de mixed drinks ging.
Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.quote:Op maandag 5 juli 2021 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ik verbaasde me in het verhaal van TS vooral over het feit dat die 1. een waterkoker van 200 euro heeft 2. dat die waterkoker van 200 euro een fluthendeltje heeft die zomaar in 1x afbreekt, wat zelfs bij mijn 20 euro waterkoker nooit is gebeurd.
Qua vrekkerigheid? Water bestellen in de kroeg
Zelfs als je geen alcohol drinkt kan je toch op z'n minst spa rood bestellen zeker.
Bijzonder, in de openingspost was het nog eenquote:Op maandag 5 juli 2021 13:21 schreef CoExist het volgende:
[..]
Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.
Prijzen variëren tussen ¤ 189,- tot ¤ 229,-
Geen idee hoe die hem gemold heeft.
Ik denk persoonlijk dat ‘ie de waterkoker heeft laten vallen.
quote:
Ja, die Siemens Porsche was ook gemold.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bijzonder, in de openingspost was het nog een
[..]
En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’quote:Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
Idd was lekker koekje.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’
Koekjes bewaar ik ook weleensquote:Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunchquote:
Ja of als iemand hem niet hoeft. Dan eet ik hem later in de trein wel opquote:Op zondag 18 juli 2021 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunch
Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:54 schreef quirina het volgende:
Ik had een keer een etentje bij kennissen. Krijgen we eerst een appje dat we een voorgerecht moesten maken en dat anderen het nagerecht zouden maken.
Zij zorgden dan voor het hoofdgerecht.
Nou klonk allemaal heel leuk.
Later weer een appje of we zelf voor drank wilden zorgen omdat het anders allemaal wel duur werd.
Ok goed we nemen wel wat flessen wijn en kratje bier mee.
Komen we daar met ons voorgerecht en drank. Hadden zij als hoofdgerecht pasta met boterhamworst en ham en verdwaalde doperwten en wat tomatenpuree gemaakt.
Goed prima… niet iedereen heeft culinair talent maar het was ook wat weinig voor acht mensen.
Komen we thuis kregen we een betaal verzoekje of we even mee wilden betalen…
Dat hebben we dus lekker genegeerd.
Later weer appje “misschien is het je ontschoten maar er staat nog een betaalverzoekje uit”
Toen heb ik teruggestuurd “Er staat nog een krat van ons bij jullie”
De hint kwam toen wel over!
We doen af en toe nog wel eens etentjes, maar niet met hun haha.
Jeuzem, blij dat ik zulke mensen niet ken.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef CoExist het volgende:
[..]
Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.
Doet me denken aan mijn eigen verhaal met die Karin en haar kerel.
Werd vorige maand nog uitgenodigd voor een BBQ. Langzaamaan kwamen er steeds meer verzoekjes bij. Wie maakt dit gerecht ff, wie neemt dat ff mee, wij zijn zwanger dus neem je eigen alcohol maar mee, etc.
Ik ben niet gegaan…
En ik bij de krantenrubriekjes hierover maar denken dat dit verzonnen wordt voor de clicks.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:41 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ja dit schijnt een dingetje te zijn, gelukkig heb ik gewoon normale vrienden die geen rare fratsen uithalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |