abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189523003
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
Wauw.... :D
Vraag het vooraf of eet niet mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:50:57 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523156
quote:

[..]

Ik herinner me nog een FOK!meet waarbij er iemand mee kwam eten die achteraf doodleuk vertelde dat ze geen geld had en dat -omdat er toch altijd ruim fooi werd gegeven- de groep wel daarvan haar eten kon betalen.
-O-
crewmeet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:52:16 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189523182
Waauw, die Fok-meet ervaringen zijn wel serieus schaamteloos :o .
pi_189523418
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

crewmeet?
Uhuh, Utrecht als ik me niet vergis :Y
dag
pi_189523451
Het komt volgens mij wel vaker voor dat de laatste mensen ineens nog een openstaand bedrag moeten betalen.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:24:21 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Uhuh, Utrecht als ik me niet vergis :Y
ja dit verhaal kwam me bekend voor, zal geen namen noemen :P
pi_189523838
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dit verhaal kwam me bekend voor, zal geen namen noemen :P
Yvonne?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:35:03 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523886
nee ... sowieso niet yvonne :')

was er wel bij meen ik
@yvonne
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:48:10 #160
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189524071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:44 schreef habitue het volgende:
Toen ik nog op school zat. Voor een project met een klasgenoot moesten we 2 a4-tjes kopieren. Kosten, 20 cent.

Een week na het inleveren kwam hij nog 10 cent ophalen. :')
Ik heb wel dat soort mensen meegemaakt. Geen moeite mee. Gaat er meestal meer om dat ze gewoon alles netjes op orde willen hebben. Dus andersom ook perse die 10 cent terug willen geven.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:49:21 #161
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_189524084
Een van de meest terechte klachten ooit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 20 oktober 2019 @ 00:05:20 #162
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189524248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

schultenbrau bier, onbekende merk chips, cherry tomaatjes, stukjes komkommer
taart met 35% korting stikkers zoutloze nootjes (studentenhaver droge meuk)
alle frisdrank B-merk (river cola, merkloze spa rood)
etc etc
Schultenbräu is prima pils. Chips met een ander logo zijn ook prima. River cola zou je over kunnen twisten. En klagen over merkloos water slaat natuurlijk echt helemaal nergens op :')
pi_189534581
Een kennis vertelde eens dat zij haar kerst/verjaardagscadeaus bij Aliexpress bestelt, deze in een andere verpakking doet met een of ander merkje 'zodat het nog iets lijkt, en je het verschil toch niet ziet.' Prima als je het geld niet hebt voor wat duurdere cadeau's, maar ga er niet over liegen. :')
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:03:16 #164
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189537568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:03 schreef CherryLips het volgende:
Het komt volgens mij wel vaker voor dat de laatste mensen ineens nog een openstaand bedrag moeten betalen.
Het komt ook vaak voor dat iedereen een kleine fooi heeft gegeven en de laatste persoon denkt zelf niet meer te hoeven betalen. :'(
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:07:11 #165
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189537684
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:05 schreef borbit het volgende:

[..]

Schultenbräu is prima pils. Chips met een ander logo zijn ook prima. River cola zou je over kunnen twisten. En klagen over merkloos water slaat natuurlijk echt helemaal nergens op :')
Een ramp is het niet nee. Ik zou zulke dingen wel voor mijzelf kunnen kopen, maar mijn gasten zou ik toch wat anders voorschotelen.
Ik heb ook eens een feestje gehad waarbij iedereen moest lappen en toen kregen we alsnog Lidl-bier. Dat vind ik toch wel treurig.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:29:02 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538182
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het komt ook vaak voor dat iedereen een kleine fooi heeft gegeven en de laatste persoon denkt zelf niet meer te hoeven betalen. :'(
ik heb op een crewmeet wel eens voor iemand betaald omdat er weetikveel aan de hand was en die zou het direct terugstorten, nooit meer wat van gehoord en ik had de volgende dag echt geen idee meer wie het nu ook weer was _O- :') _O-

leer je ook weer van denk ik dan
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:32:54 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538238
quote:

[..]

-O-
Yep, dat was t.winky (even aangepast tegen sherlock) :P.

Al was ik dan wel weer zo'n domme lul dat ik het niet eens zo erg vond, het was zo'n cute ding :@.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:38:48 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538360
waren ook wel goede meets nog dus dan is het niet zo erg
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:39:26 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538374
al was dit wel een heel raar verhaal zo met de rekening op tafel _O-
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:40:38 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538400
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:38 schreef sp3c het volgende:
waren ook wel goede meets nog dus dan is het niet zo erg
Nee, het was wat naief brutaal, maar ze was ook erg jong nog toen :P.

Ik heb zo vaak bakken met geld moeten neertellen omdat ik vaak als laatste wegging en er nog een behoorlijke rekening openstond. Niet de bedoeling, maar ach, ik heb me er zo enorm vermaakt elke keer, ik zat er ook weer niet zo mee.
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:48:23 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189538557
ken ook nog zo'n verhaal van zo'n gierigaard die in de laatsten trein terug nog iemand zijn bammetjes op ging zitten peuzelen

dan ben je een mannetje hoor!!!
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:55:23 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189538683
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:48 schreef sp3c het volgende:
ken ook nog zo'n verhaal van zo'n gierigaard die in de laatsten trein terug nog iemand zijn bammetjes op ging zitten peuzelen

dan ben je een mannetje hoor!!!
Dat had ik nooit gepikt :(.
Get woke, go broke!
pi_189541058
Schaamteloos, die ras profiteurs.

Ik heb er nog eentje uit de zomer van ‘99.
Ik werd uitgenodigd voor verjaardag van een kennis, een vriend van een vriend zeg maar die ik eigenlijk niet zo goed kende
Eenmaal aangekomen in zijn bijstands flatje in een achterstandswijk bleek dat hij helemaal niets in huis had.
Er waren nog een paar genodigden en de feestprofiteur vroeg of we een paar gulden konden missen zodat er snaai en drinken kon worden gehaald.
Zo’n 8 lui leggen Hfl. 10,- in en hij vroeg mij of ik mee wilde naar de supermarkt om de hoek. En ik zou daar mijn Hfl. 10,- mee betalen.
Eenmaal daar begon hij in te slaan en gooide voor het gemak er ook even 4 pakjes sigaretten bij. Wat niet weet wat niet deert zei die schouder ophalend.
Ik heb toen direct zo’n kassa balkje er tussen gegooid en hem gezegd dat hij zijn eigen peuken kon betalen.
Wat flikt die sloeber vervolgens, hij probeert uit het zicht van de caissière een krat bier over de grond te schuiven in de hoop dat ze het niet zag.
Hierop had ik er genoeg van en ben ik huiswaarts gegaan.
Kreeg ik later nog een pissed off sms-je dat hij alle boodschappen in zijn eentje naar huis moest zeulen.
Maar terug geantwoord dat ik part noch deel wilde uitmaken van zijn winkeldiefstallen en dat hij mij zo medeplichtig aan het maken was.
Zie die kerel nog wel eens in mijn woonplaats, heeft erg weinig van zijn leven gemaakt.
Hij is ook nog Fok!Forum user van het eerste uur bleek ik later achter te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door CoExist op 21-10-2019 07:36:21 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Admin maandag 21 oktober 2019 @ 00:50:13 #174
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189541212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

crewmeet?
Omg, ja crewmeet :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 21 oktober 2019 @ 00:51:17 #175
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189541224
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:31 schreef CoExist het volgende:

[..]

Yvonne?
Ik heb op meets net iets té vaak betaald voor weglopers-zonder-te betalen- dus nee.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_189541235
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:33 schreef LosMuertos het volgende:
Die verrekte gek was begonnen met snuiven waarna hij alle meubels, foto's, echt alles wat je je maar kan bedenken heeft geswaffeld.
WTF :o
pi_189551215
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:30 schreef CoExist het volgende:
Schaamteloos, die ras profiteurs.

Ik werd uitgenodigd voor verjaardag van een kennis, een vriend van een vriend zeg maar die ik eigenlijk niet zo goed kende
Eenmaal aangekomen in zijn bijstands flatje in een achterstandswijk bleek dat hij helemaal niets in huis had.
Er waren nog een paar genodigden en de feestprofiteur vroeg of we een paar gulden konden missen zodat er snaai en drinken kon worden gehaald.
Zo’n 8 lui leggen Hfl. 10,- in en hij vroeg mij of ik mee wilde naar de supermarkt om de hoek. En ik zou daar mijn Hfl. 10,- mee betalen.
Eenmaal daar begon hij in te slaan en gooide voor het gemak er ook even 4 pakjes sigaretten bij. Wat niet weet wat niet deert zei die schouder ophalend.
Ik heb toen direct zo’n kassa balkje er tussen gegooid en hem gezegd dat hij zijn eigen peuken kon betalen.
Wat flikt die sloeber vervolgens, hij probeert uit het zicht van de caissière een krat bier over de grond te schuiven in de hoop dat ze het niet zag.
Hierop had ik er genoeg van en ben ik huiswaarts gegaan.
Kreeg ik later nog een pissed off sms-je dat hij alle boodschappen in zijn eentje naar huis moest zeulen.
Maar terug geantwoord dat ik part noch deel wilde uitmaken van zijn winkeldiefstallen en dat hij mij zo medeplichtig aan het maken was.
Zie die kerel nog wel eens in mijn woonplaats, heeft erg weinig van zijn leven gemaakt.
Hij is ook nog Fok!Forum user van het eerste uur bleek ik later achter te komen.
:T
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:40:33 #178
370431 drakin
vurig typje
pi_189595475
quote:

[..]

-O-
Ik heb ooit een Fok spellenmeet bij mij thuis gehad alles ingeslagen iedereen eten en drinken gehad bin uitgerekend wat het zou kosten per persoon, achteraf sturen wat het kost per persoon was normaal zeiden ze tegen me. En dat klopte op 1 vreselijke pauper na, nooit betaald maar uiteindelijk heeft een ander van die meet dat overgemaakt. Het is dan wel goedgekomen, maar de energie wat zoiets kost zegt me never nooit meer iets zo te organiseren.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:06:05 #179
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189595941
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Ik was het niet! Of ik was er niet bij, kan ook.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:10:24 #180
36431 bleiblei
pi_189596012
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:40 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Fok spellenmeet bij mij thuis gehad alles ingeslagen iedereen eten en drinken gehad bin uitgerekend wat het zou kosten per persoon, achteraf sturen wat het kost per persoon was normaal zeiden ze tegen me. En dat klopte op 1 vreselijke pauper na, nooit betaald maar uiteindelijk heeft een ander van die meet dat overgemaakt. Het is dan wel goedgekomen, maar de energie wat zoiets kost zegt me never nooit meer iets zo te organiseren.
Och, met zo een opzet heb ik echt geen zin om daar energie in te steken. Als iemand zo een sneunek is, dan komt ie op de zwarte lijst, schroom ik niet om anderen te behoeden voor de fout om zo een klojo langs te laten komen, maar erachteraan jagen… Echt niet.

Zelf hebben we meerdere meets georganiseerd en dan zeiden we gewoon "wij regelen drank, jullie de rest". Ja, dan gaat er financieel wat meer in vanuit jezelf. Maar we zien het gewoon als een feestje. En het toffe is dat er dan zoveel eten meegenomen wordt dat je daar niet naar om hoeft te kijken en er ook nog genoeg mensen zijn die ff wat in een zelf meegebrachte pot duwen aan euro's als bedankje. Dus per saldo hebben die meets nooit meer dan 100 euro gekost en enorm veel lol opgeleverd.

Die paar mensen die niets bijdragen… Ach… Hebben in ieder geval een leuke avond gehad.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:17:08 #181
370431 drakin
vurig typje
pi_189596103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Och, met zo een opzet heb ik echt geen zin om daar energie in te steken. Als iemand zo een sneunek is, dan komt ie op de zwarte lijst, schroom ik niet om anderen te behoeden voor de fout om zo een klojo langs te laten komen, maar erachteraan jagen… Echt niet.

Zelf hebben we meerdere meets georganiseerd en dan zeiden we gewoon "wij regelen drank, jullie de rest". Ja, dan gaat er financieel wat meer in vanuit jezelf. Maar we zien het gewoon als een feestje. En het toffe is dat er dan zoveel eten meegenomen wordt dat je daar niet naar om hoeft te kijken en er ook nog genoeg mensen zijn die ff wat in een zelf meegebrachte pot duwen aan euro's als bedankje. Dus per saldo hebben die meets nooit meer dan 100 euro gekost en enorm veel lol opgeleverd.

Die paar mensen die niets bijdragen… Ach… Hebben in ieder geval een leuke avond gehad.
Het was fijn dat vantevoren duidelijk was wat plusminus de kosten zouden zijn en de precieze berekening dan daarna, zat er met budget nog lekker laag in het bedrag want ben zelf geen big spender. En dan steeds erachteraan moeten zitten. Ik heb zelf al voorgeschoten en kon het niet hebben om het zo laat terug te zien laat staan een paar maanden later van haar.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_189596423
Heb nog een mooie over die vrekkebaas Jelco.

Ik ben zelf al jaren een fervent concert bezoeker. Jelco kwam hoogstens één keer per jaar op een fout piratenfeest in een gehucht.
Hij wilde wel een keer naar een echt concert met mij dus.
Ik enkele weken zoeken op het web en uiteindelijk vond ik in januari een band die we samen leuk vonden die in oktober zou optreden in Amsterdam.

Ik tickets kopen met mijn credit-card en hij zou zijn helft betalen en overmaken.
Maandje later werd mijn credit-card afgeschreven dus ik ben ff bezig met mijn financiën en zie dat er geen ¤ 55,- van Jelco is bijgeschreven.
Ik ging er vanuit dat het een vergissing was dus stuur Jelco ff berichtje.
Vergeten zei die, ging het per direct in orde maken. Paar weken later nog niets binnen dus. Maar ff gebeld met hem, hij had wat tegenslagen gehad met zijn auto, of hij eind mei met het ontvangen van zijn vakantiegeld kon betalen.
Ik vond het best, maar je raad het al... halverwege juni nog niets binnen.
Bij het eerstvolgende contact ontaarde er een discussie, hij wilde niet naar een concert en vond dat ik hem er in getricked had omdat ik zelf graag wilde gaan.

Ik heb toen per direct de vriendschap beëindigd.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:27:30 #183
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189597010
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:37 schreef CoExist het volgende:
Heb nog een mooie over die vrekkebaas Jelco.

Ik ben zelf al jaren een fervent concert bezoeker. Jelco kwam hoogstens één keer per jaar op een fout piratenfeest in een gehucht.
Hij wilde wel een keer naar een echt concert met mij dus.
Ik enkele weken zoeken op het web en uiteindelijk vond ik in januari een band die we samen leuk vonden die in oktober zou optreden in Amsterdam.

Ik tickets kopen met mijn credit-card en hij zou zijn helft betalen en overmaken.
Maandje later werd mijn credit-card afgeschreven dus ik ben ff bezig met mijn financiën en zie dat er geen ¤ 55,- van Jelco is bijgeschreven.
Ik ging er vanuit dat het een vergissing was dus stuur Jelco ff berichtje.
Vergeten zei die, ging het per direct in orde maken. Paar weken later nog niets binnen dus. Maar ff gebeld met hem, hij had wat tegenslagen gehad met zijn auto, of hij eind mei met het ontvangen van zijn vakantiegeld kon betalen.
Ik vond het best, maar je raad het al... halverwege juni nog niets binnen.
Bij het eerstvolgende contact ontaarde er een discussie, hij wilde niet naar een concert en vond dat ik hem er in getricked had omdat ik zelf graag wilde gaan.

Ik heb toen per direct de vriendschap beëindigd.
Voor 55 euro zoveel draaien en liegen.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 13:30:14 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189597051
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef HeatWave het volgende:
Nee, het was wat naief brutaal, maar ze was ook erg jong nog toen :P.

Ik heb zo vaak bakken met geld moeten neertellen omdat ik vaak als laatste wegging en er nog een behoorlijke rekening openstond. Niet de bedoeling, maar ach, ik heb me er zo enorm vermaakt elke keer, ik zat er ook weer niet zo mee.
Check. Ondanks mijn non-alcoholische bestaan destijds af en toe flink bijgelegd omdat iemand weer eens 'vergeten' was om te betalen.

Ow god, en een tapasmeet georganiseerd en vervolgens vraagt een user of deze niet per tapa af kan rekenen want eet zo weinig ... Wat denk je dan dat ik doe? Tijdens de meet bijhouden wie welke tapas eet en in welke hoeveelheden??? :').

En zelfs een keer voor iemand ¤ 25 voorgeschoten en die wist het de volgende dag zo te draaien dat deze persoon voor mij had voorgeschoten en of ik nog even terug wilde betalen. :D @yvonne weet nog wel wie dat was. B-).

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 24-10-2019 13:45:15 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Tettenkoning donderdag 24 oktober 2019 @ 13:51:25 #185
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189597348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Waauw, die Fok-meet ervaringen zijn wel serieus schaamteloos :o .
Ik heb ook wel wat FOK-meets meegemaakt, maar daar ging het gelukkig wel normaal.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189597391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:51 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ik heb ook wel wat FOK-meets meegemaakt, maar daar ging het gelukkig wel normaal.
Wel geneukt na een meeting?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:55:22 #187
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189597397
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is de vraag die (als een paal overeind) blijft staan
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Admin donderdag 24 oktober 2019 @ 14:11:47 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189597572
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Check. Ondanks mijn non-alcoholische bestaan destijds af en toe flink bijgelegd omdat iemand weer eens 'vergeten' was om te betalen.

Ow god, en een tapasmeet georganiseerd en vervolgens vraagt een user of deze niet per tapa af kan rekenen want eet zo weinig ... Wat denk je dan dat ik doe? Tijdens de meet bijhouden wie welke tapas eet en in welke hoeveelheden??? :').

En zelfs een keer voor iemand ¤ 25 voorgeschoten en die wist het de volgende dag zo te draaien dat deze persoon voor mij had voorgeschoten en of ik nog even terug wilde betalen. :D @:yvonne weet nog wel wie dat was. B-).
Ik heb dat verdrongen.
*sangria-kan wegmoffelt

Tettenkoning donderdag 24 oktober 2019 @ 14:17:13 #189
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189597627
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:54 schreef MCH het volgende:
:7
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 14:26:48 #190
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189597752
quote:
17s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:11 schreef yvonne het volgende:
Ik heb dat verdrongen.
*sangria-kan wegmoffelt
Uiteindelijk is het goed gekomen. Evenwel nooit meer terug geweest naar die tapas-bar i.v.m. missende sangria-kannen. Onder andere. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 24 oktober 2019 @ 21:20:45 #191
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_189604950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
FOK!meet van jaren geleden.
We gingen met een groep van een man of 12 uit eten.
Rekening na afloop door aantal mensen gedeeld (want iedereen at/dronk zowat hetzelfde) en er werd geld bij elkaar gelegd voor de rekening.
We kwamen uit op 11/12e van het bedrag. En iedereen hoog bij laag bezweren dat hij/zij écht had bijgelegd. :')

Uiteindelijk heeft iedereen een gedeelte van het ontbrekende bedrag bijgelegd en heeft één FOK!ker goedkoop gegeten.....
Dat was met FOK! meets in Molly Malone's eigenlijk helaas wel vaste prik. -O-

Aan het eind kwam er vaak flink wat geld tekort.

Kanovinnie, iamredleader, heetwijf en ik hebben, omdat wij soms als laatste bleven hangen, flink wat bij moeten lappen.

Ook later heeft nooit iemand zich gemeld dat hij/zij niet of te weinig heeft betaald.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_189605253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kanovinnie, iamredleader, heetwijf en ik hebben, omdat wij soms als laatste bleven hangen, flink wat bij moeten lappen.

Ook later heeft nooit iemand zich gemeld dat hij/zij niet of te weinig heeft betaald.
Dit was een andere meet maar ik ben ook weleens bij Molly’s geweest.
Iets later gearriveerd, wat eerder weggegaan, bijgehouden wat ik had gedronken+ bijdrage aan de hapjesschalen die rondgingen en dat afgerekend. En inderdaad daarna achter de schermen lezen dat men 100-en euro’s tekort kwam bij de eind afrekening. :o :X

Bij mijn weten is bij ‘mijn’ editie toen wel door users aangeboden wat knaken over te maken aan degenen die flink hadden bijgelapt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189612487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat is niet gierig, dat is gewoon ronduit asociaal. Als je krap zit moet je ofwel niet mee gaan ofwel iets bestellen wat je je kan permitteren. Dit vind ik gewoon creatief jatten.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:39:17 #194
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189613052
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:30 schreef CoExist het volgende:
Schrijf jij alle events op ofzo dat je dat zo precies weet?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189613068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:39 schreef Elpis het volgende:

[..]

Schrijf jij alle events op ofzo dat je dat zo precies weet?
Ik heb gewoon een goed geheugen.
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:42:48 #196
370431 drakin
vurig typje
pi_189673838
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:35 schreef Aalscholver het volgende:
Een kennis vertelde eens dat zij haar kerst/verjaardagscadeaus bij Aliexpress bestelt, deze in een andere verpakking doet met een of ander merkje 'zodat het nog iets lijkt, en je het verschil toch niet ziet.' Prima als je het geld niet hebt voor wat duurdere cadeau's, maar ga er niet over liegen. :')
Ik heb dit precies omgekeerd meegemaakt, haal een cadeau bij een kookwinkel, leuk ingepakt, pakt degene die het krijgt uit en beweert dat ik het voor een euro heb aangeschaft bij 1 of ander goedkoop flutwinkeltje (wibra ofzo) :(
pi_189680393
We zaten ooit met een stel in zo`n vakantiehuisje voor een midweek. Zij vonden het niet nodig voor die paar dagen om uit eten te gaan want, duur. Dus deden we samen boodschappen, en alles echt zo goedkoop mogelijk terwijl we de kosten splitsten. Wijzelf koken never nooit niet op vakantie, maar goed. Zij dus wel.
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) ) Maar, de ossenhaas moest wel doorgebakken worden. De kok kwam zelfs uit de keuken om te vragen of het echt moest door gebakken moest, want dat was zo zonde! Bestelden ze liever niet iets anders? Nope, ossenhaas moest en zal het wezen en echt ook doorgebakken. Kok over de kook maar wel doorgebakken ossenhaas :X

Deze mensen waren dus van de heel goedkoop. Ook heel goedkoop is het dan om een dagje Amsterdam te doen en bij ons te overnachten, zonder vragen, gewoon random aanbellen en zeggen: hallo, hier zijn wij!
Na een paar keer was ik het zat, dat toen er weer eens laat op de avond werd aangebeld, we gedaan hebben alsof we niet thuis waren. Manlief was het er niet helemaal mee eens, vond het sneu en blabla, maar ik had het echt gehad. Dus de deur bleef dicht. Toen hadden ze nog drie opties: een hotel, slapen in de auto of drie uur naar huis rijden. Ze woonden ergens in Zeeland… O-)

Geloof dat daarna de vriendschap redelijk bekoeld was :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189681437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
We zaten ooit met een stel in zo`n vakantiehuisje voor een midweek. Zij vonden het niet nodig voor die paar dagen om uit eten te gaan want, duur. Dus deden we samen boodschappen, en alles echt zo goedkoop mogelijk terwijl we de kosten splitsten. Wijzelf koken never nooit niet op vakantie, maar goed. Zij dus wel.
Ik hoef ook niet zo nodig elke dag uit eten op vakantie, zeker niet op zo'n park waar het vooral vet en zompig eten inhoud. Maar in een midweek ga je toch minstens een keer wat patat of pizza halen en een keertje ergens eten zou ik zeggen. En de boodschappen voor in het huisje gewoon wel wat luxer dan normaal.

quote:
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) ) Maar, de ossenhaas moest wel doorgebakken worden. De kok kwam zelfs uit de keuken om te vragen of het echt moest door gebakken moest, want dat was zo zonde! Bestelden ze liever niet iets anders? Nope, ossenhaas moest en zal het wezen en echt ook doorgebakken. Kok over de kook maar wel doorgebakken ossenhaas :X
Ik had de kok om zijn schoenzool gevraagd, ossenhaas doorgebakken :r
  Tettenkoning dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:07:23 #199
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189681779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Op een avond wilden wij toch uit eten dus wij betaalden. Namen ze het allerduurste van de kaart: ossenhaas. Begin jaren 90, kostte dat toen fl 42,50 p.p (zal het nooit vergeten... 8-) )
Waarom zeiden jullie daar niets van dan? Ik had er toch mooi wat van gezegd.
pi_189684528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet zo nodig elke dag uit eten op vakantie, zeker niet op zo'n park waar het vooral vet en zompig eten inhoud. Maar in een midweek ga je toch minstens een keer wat patat of pizza halen en een keertje ergens eten zou ik zeggen. En de boodschappen voor in het huisje gewoon wel wat luxer dan normaal.
[..]

Ik had de kok om zijn schoenzool gevraagd, ossenhaas doorgebakken :r
Dat dus. Pizza en patat zouden voor mij ook prima geweest zijn, maar blijkbaar vonden zij dat ook te duur want er moest en zou zelf gekookt worden.
En we waren met de auto, hoefden dus niet op het park zelf te eten.

Echt, die arme kok. Hij en wij ze aan het verstand proberen te krijgen dat het dus oneetbare schoenzolen zouden worden. Kok zei dat hij dan liever een biefstuk dood bakt dan ossenhaas. Maar nee... 8)7
If they say
pi_189684571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:07 schreef Nine. het volgende:

[..]

Waarom zeiden jullie daar niets van dan? Ik had er toch mooi wat van gezegd.
Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet letten ;)
Zou zelf echt nooit zoiets doen, voel me al ongemakkelijk als iemand anders betaald... :@
If they say
  Tettenkoning dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:15:04 #202
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189684594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Omdat ik vind dat als je iemand mee uit eten neemt, je niet op de prijs moet letten ;)
Zou zelf echt nooit zoiets doen, voel me al ongemakkelijk als iemand anders betaald... :@
Ik bedoel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nine. op 29-10-2019 15:32:43 ]
pi_189684840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:15 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ik doel niet zozeer het bedrag zelf, maar het gezeik eromheen.
Ow, sorry :@
Hadden we dus, eerst zelf gezegd dat het niet te vreten zou zijn maar zij vonden van wel. Toen ze besteld hadden en de kok uit de keuken kwam heeft die het ze ook nog proberen aan het verstand te peuteren, maar niets hielp.
En het zag er niet uit, doorgebakken ossenhaas. Eet smakelijk :9
If they say
pi_189697448
Dat je met een aantal vrienden gaat stappen, iedereen geeft rondjes op één iemand na. Hij presteerde het altijd om nog één slokje over te houden als hij aan de beurt was, zodat hij kon zeggen: "ja, maar, ik heb nog bier." Jammer dat we dan altijd te dronken waren en we per se een nieuwe wilden hebben, waarna hij zijn glas snel leegdronk en riep: "ik wil ook nog wel."

Het lukte hem vaak. :D :D
pi_198862724
Ja! Ik heb er nog eentje!

Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Pracht locatie, top catering, DJ, the works!
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben. 8)7
Ik voelde me echt erg welkom. :{w
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.
En uiteraard als cadeau tip de beruchte enveloppe.

De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.
De ramen van de trouwlocatie begaven het bijna.

Die avond zelf praktisch geen catering zien.
Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.

Ongetwijfeld hebben ze zelf de bruiloft van hun dromen gehad.

Een klein jaar later is hun tweeling geboren.
Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Dus zodra ik de namen wist van de tweeling heb ik gelijk de boeken laten maken.
Kreeg ik enkele weken later het geboortekaartje.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed. :X

Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...

De kinderen zijn nu net 1 jaar geworden.
Ik durf geen eens meer een cadeautje te kopen.
pi_198875160
Ik had er laatst eentje die me (achteraf en uit zichzelf) betaald heeft voor een klus en twee weken later het ineens terug ging eisen. Lekker op dwingende toon herhaaldelijk bellen en mij zwartmaken bij anderen puur om mij ergens toe proberen te bewegen. Nou toedeledokie en in de toekomst geen zaken meer doen binnen sociale kringen, huur maar lekker iemand die je niet kent in.
  dinsdag 6 april 2021 @ 07:57:01 #207
80382 manny
30 is best veel
pi_198875309
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198875363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:19 schreef K3. het volgende:
Ik had er laatst eentje die me (achteraf en uit zichzelf) betaald heeft voor een klus en twee weken later het ineens terug ging eisen. Lekker op dwingende toon herhaaldelijk bellen en mij zwartmaken bij anderen puur om mij ergens toe proberen te bewegen. Nou toedeledokie en in de toekomst geen zaken meer doen binnen sociale kringen, huur maar lekker iemand die je niet kent in.
Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198875376
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:33 schreef CoExist het volgende:

Mijn stiefbroer ging trouwen en samen met zijn toekomstige bridezilla zat ‘ie een keer bij mij thuis in geuren en kleuren te vertellen hoe mooi hun bruiloft zou worden.
Er werd tussen en neus en lippen door ook ff verteld dat als iedere gast ¤ 60,- p.p. zou geven als cadeau ze het trouwfeest (een borrelavond vanaf 19.00 uur) eruit zouden hebben. 8)7
De uitnodiging voor de bruiloft was vergezeld door een strafport heffing van PostNL.

De bruiloft zelf was een beetje een fiasco. Er was een festival gaande in onze woonplaats en tijdens het JA-woord stond er buiten op het plein een DJ snoeiharde dance muziek te draaien.

Ik heb welgeteld 1 glaasje pislauwe cola, 2 water en een droog kipspiesje gehad.

Ik heb voor al mijn neefjes en nichtjes een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam.
Tot mijn verbazing stond er als cadeautip een enveloppe op of cadeaukaarten van een bepaalde baby winkel of Bolcom tegoed. :X

Vanwege de Corona crisis kon ik niet direct op kraambezoek. Toen ik uiteindelijk de boeken na een paar maanden kwam brengen zag ik de teleurstelling in de ogen van mijn stief-schoonzus...

Man man man :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198875803
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
ongelooflijke moemakers zijn dat, lieden die zo op hun centen zijn dat ze dit soort trucs uithalen.
Ja het is echt ongelooflijk. Toen ik diegene blokkeerde dacht ik serieus dat er nu brieven naar mijn buren worden gestuurd om mij hiertoe te dwingen, maar tot nu toe heb ik niks meer gehoord...
pi_198875807
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je met deze persoon de banden verbroken hebt.
Ja, gelukkig wel. En als iemand anoniem belt neem ik de telefoon niet op. Wat een droeftoeters zijn er op deze wereld.
pi_198878859
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:40 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een goed geheugen.
Een rijke fantasie bedoel je?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 00:19:06 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198891956
quote:

Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijn :? De persoonlijke cadeaus zijn toch juist de leukste? O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198892114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 00:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een ontzettend bijzonder cadeau! Ik snap echt niet hoe je daar niet blij mee kunt zijn :? De persoonlijke cadeaus zijn toch juist de leukste? O+
Het zijn boeken genaamd “Wat een pech, mijn naam is weg!”.

Een kindje wordt wakker in zijn slaapkamer en is zijn naam vergeten. Aan de hand van de letters van de naam van het kindje wordt dan een avontuur verhaal verteld.

De letter R is van Ridder of de E is van Eenhoorn of de W is van Walrus.
Sommige letters kun je verschillende karakters geven in het avontuur. Zo kan de letter I een Ibis of Inuit zijn. En zo maak je een eigen persoonlijke voorlees avontuur.

Ik heb nu 5 van zulke boeken laten maken voor mijn neefjes en nichtjes.
Maar sommige mensen hebben liever Bolcom tegoed...

Naam webshop in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198892126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken iemand die als hij op vakantie gaat naar bijv. Centerparcs zoveel mogelijk electrische apparatuur meeneemt om het daar op te laden ;(
Want dat kost veel geld?
Een smartphone opladen kost je nog geen 0,10 euro.
Cindy De Vuyst
pi_198892163
Ik had een Makita boormachine, ik zei wel ‘ik had’.

Schoonvader had die geleend en vervolgens zei hij me eerlijk van ‘kijk ik hem hem gesloopt maar ik koop een nieuwe voor je’.
Ik dacht ‘fijn, tof dat je eerlijk bent’

Krijg ik een Bosch boormachine. Viel toen wel ff achterover. Ik zei nog van ‘dit is een Bosch
Ja, zei ie. Maar het is een nieuwe en sowieso veel beter dan dat oude ding.

Nu... kan je zeggen dat die Bosch absoluut niet beter is.
Cindy De Vuyst
  woensdag 7 april 2021 @ 01:52:53 #217
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_198892424
Mijn tante (aangetrouwd) en ook oom werken bij een kringloop winkel en als iemands iets leuks achterliet nam ze het zelf mee naar huis of verkocht haar eigen dingen daar ens tak het geld in hara zak. en toen ze op verjaardags visite waren voor mijn vader wilden ze ook nog even naar de plaatselijke kringloop.

Andere keer waren we allemaal bij mijn opa op bezoek en nederhand gingen we bij hun eten, Kale macaroni zonder saus en toen wij in de woonkamer zaten te eten, zat ze en mijn neef in de keuken met een fles curry.

Of toen ze met mijn opa naar het zieknhuis gingen voor een afspraak moest hij achteraf bezine kosten aan hun betalen.

Ze zijn sowiesi niet hemaal 100 want toen ze werden gebeld dat mijn opa op sterven lag moesten ze eerst tatort afkijken voordat ze langs gingen. Gelukkig wonen ze aan de andere kant van het land maar helees mijn opa ook.
pi_198895665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 00:51 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Want dat kost veel geld?
Een smartphone opladen kost je nog geen 0,10 euro.
dat is voor die gast nog geen reden dit niet te doen
U MAD?
  woensdag 7 april 2021 @ 11:51:49 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198895962
Ik had al iets van, heb ik in dit topic gepost, zie nu dat het oud is :P.

De nostalgie, zelfs voor corona zijn die meets nooit meer echt voorgekomen, kostte elke keer een bak geld, maar ik zou het er onmiddelijk voor overhebben op dit moment :').

Is twinky nog actief? B-).
Get woke, go broke!
  woensdag 7 april 2021 @ 15:20:33 #220
80382 manny
30 is best veel
pi_198899010
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198900762
quote:
Dat is meer een bewust zuinig type niet persé gierig.
pi_198903407
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Zeker, sterker nog, die mag wel wat harder gaan sparen voor haar pensioen, want met die 250 euro per maand komt ze er nooit...
pi_198906171
Een 'vriend' bestelde samen pizza bij Domino's met andere vriend. Wordt er bezorgd, geeft hij die andere gast 1 euro (2e pizza was 1 euro). Helaas was dit geen grap.

Verder is het ook een beetje een balans. Soms snap ik wel dat mensen gaan piepen over 5 euro.
Als een paar mensen een gerecht nemen van 10 euro en paar mensen van 25 euro, dan is het vaak de laatste groep die enthousiast roept 'ja gewoon delen door X mensen toch? Gaan niet moeilijk doen'.
Zonder rekening te houden dat sommige mensen nou eenmaal minder te besteden hebben. Als ik in die laatste groep zit, zeg ik er wel altijd wat van. Als ik in de eerste groep zit, alleen als iemand het echt bont maakt (bewust).
Eerst denken, dan typen
pi_198909380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Zie in haar lijstje dingen staan die veel goedkoper kunnen!
Cindy De Vuyst
pi_198909393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:14 schreef Piger het volgende:
Een 'vriend' bestelde samen pizza bij Domino's met andere vriend. Wordt er bezorgd, geeft hij die andere gast 1 euro (2e pizza was 1 euro). Helaas was dit geen grap.

Verder is het ook een beetje een balans. Soms snap ik wel dat mensen gaan piepen over 5 euro.
Als een paar mensen een gerecht nemen van 10 euro en paar mensen van 25 euro, dan is het vaak de laatste groep die enthousiast roept 'ja gewoon delen door X mensen toch? Gaan niet moeilijk doen'.
Zonder rekening te houden dat sommige mensen nou eenmaal minder te besteden hebben. Als ik in die laatste groep zit, zeg ik er wel altijd wat van. Als ik in de eerste groep zit, alleen als iemand het echt bont maakt (bewust).
DIT
Cindy De Vuyst
pi_198909470
quote:
een speciaal leesboek laten maken over hun voornaam
:?

edit: oh ik zie nu de post waarin je zegt wat het is :')
Bijzonder cadeau :P
pi_198910364
Sowieso vroeger toen ik nog lekker naïef overal poeptrage PC's liep te ontdoen van teringzooi, maar er eigenlijk praktisch niks voor kreeg "want het is toch je hobby?". Dan is je tijd opeens niks waard voor ze, terwijl dat bij iemand die je muren komt sauzen natuurlijk compleet anders is.

Heeft me wel geleerd om wat harder te worden naar profiteurs toe. Inderdaad de bekende 'nooit een rondje geven' of 'benzinegeld voor 1 km vragen' types, daar ben ik snel klaar mee.
In mijn groep zitten een paar die een wat duurdere smaak hebben qua drank, denk dan aan cocktails, bacootjes e.d., maar die leggen uit zichzelf dan iets meer in omdat ze weten dat dat structureel is, dat regelt zich vanzelf gelukkig.

En wat lees ik allemaal over van die figuren die zich op vakantie niet lekker in de watten laten leggen, maar elke dag de C-merken uit de hoeken van de plaatselijke nettomarkt krabben om die op te warmen op een gasstelletje om maar zoveel mogelijk te besparen... daar kijk je toch niet het hele jaar naar uit? :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 23:52:25 #228
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198940967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:06 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Om 15 cent te besparen?
Eerder 1,5 cent.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198943009
Ik kreeg 2 jaar geleden een uitnodiging voor een verjaardag, het zou gevierd worden met een picknick. Of iedereen eten,drinken en een stoel mee wou nemen... Dat je niet met ieders dieetwensen rekening wil houden kan ik begrijpen maar als jarige regel je toch wat kratjes bier/limonade zal je denken.
pi_198944459
quote:
Op twee salarissen 700 euro pm sparen is toch niet zo gek?
pi_198947901
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.
Ze hebben ook niet hele lage lasten (bijv 160 euro energie). Snap ook niet dat ze zichzelf dan zo geweldig vindt qua financiën. Ze hebben gewoon genoeg inkomen.
Eerst denken, dan typen
pi_198948344
quote:
Onvrijwillig ontslag dreigt voor 2000 KLM-medewerkers
quote:
Miljoenenbonus voor topman Air France-KLM
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:53:13 #233
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198948785
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:57 schreef manny het volgende:
"Want dat is slim."

Nee, je bent gewoon een asociaal.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198948927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:45 schreef Piger het volgende:

[..]

Sterker nog vindt het vrij weinig als je zzp'er bent.
Ze hebben ook niet hele lage lasten (bijv 160 euro energie). Snap ook niet dat ze zichzelf dan zo geweldig vindt qua financiën. Ze hebben gewoon genoeg inkomen.
Als ik 't zo lees blijft er ook nog een deel op de zakelijke rekening staan... altijd leuk, communiceren met zzp'ers.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:42:11 #235
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198949354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 02:43 schreef Fleischmeister het volgende:
En wat lees ik allemaal over van die figuren die zich op vakantie niet lekker in de watten laten leggen, maar elke dag de C-merken uit de hoeken van de plaatselijke nettomarkt krabben om die op te warmen op een gasstelletje om maar zoveel mogelijk te besparen... daar kijk je toch niet het hele jaar naar uit? :')
Dit vind ik dan weer niet zo boeiend eigenlijk. Zolang je er een ander niet mee naait maken mensen maar lekker zelf uit waar ze hun geld aan uitgeven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:44:36 #236
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198949379
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Lukt mij op één salaris al.

Vind het ook wat vreemd dat het hele artikel over haar gaat terwijl ze samen sparen. :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198949681
Als je trouwens geen gedoe wilt hebben met uitgaven verdelen kan ik de app Settle up aanraden.
Kun je alles invoeren, houd je overzicht over wie bij wie schuld heeft, je kunt er bonnen bij zetten, via Tikkie meteen geld terugvragen. Ik vind het ideaal.
pi_200060996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Bij mijn oude studentenvereniging deden we met kerst een feestmaal. Iedereen bracht iets mee en dan deelde je dat. Dus de meeste mensen sloven zich helemaal uit iets tofs en chiques te koken. En er was er eentje die elk jaar van dat goedkope afbakstokbrood en el cheapo kruidenboter meebracht. Dat was dan zijn bijdrage, tegelijk was hij een van de grotere eters.
Ah. Zo-een zat er ook bij mijn studentenvereniging. En eten dat hij kon!

Maar die persoon had over het geheel gewoon wrekkerig. En hij had geen idee hoe hij overkwam.
pi_200062357
Ik heb gelukkig weinig van dit soort verhalen want die mensen hoef ik niet in mijn leven.

Soms als ik met collega's en vroeger mede studenten ging eten, ergerde ik me er altijd aan als iedereen tot op de komma ging zitten rekenen wat hij of zij had gegeten en gedronken. Gênant gewoon dat is voor mij dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik met zo iemand ga eten.

Meest recente wat ik heb meegemaakt was met 2 collega's waar ik beide regelmatig ging lunchen dat de ene collega de ander weken lang heeft lopen lastigvallen voor een tikkie van 40 cent voor een zakje ketchup ofzo. Eerst dachten we dat het een grap was maar hij bleek bloed serieus...
No bitch to me
pi_200062430
Ik weet niet of het hier thuishoort.

Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.

Soms op het gênant af met stemverheffing en alles...

Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten :D
No bitch to me
  vrijdag 25 juni 2021 @ 22:13:08 #241
36431 bleiblei
pi_200063888
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:

Maar ik heb een Griekse vrouw en altijd als we met haar familie of vrienden iets gaan eten of drinken is het altijd vechten om wie er mag betalen, als in iedereen wil perse degene zijn die betaalt.

Terwijl ik dan denk 1 betaalt nu en de andere betaalt dan de volgende keer maar nee hoor dan is het de keer erop weer vechten :D
Ideale schoonfamilie voor een Hollander 8-) .
  Spellchecker vrijdag 25 juni 2021 @ 22:28:43 #242
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200064240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:45 schreef TornadoDK het volgende:

Nou snap ik dat borden gooien :D
pi_200064832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 22:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ideale schoonfamilie voor een Hollander 8-) .
Het zal de droom van menig Hollander zijn.

Maar ik voel me er toch wat ongemakkelijk bij.

Vooral met mijn schoonouders die laten ons nooit betalen voor wat dan ook, dan moeten we het al stiekem doen!

Maar wel echt schatten van mensen ze doen alles voor ons/mij ik heb soms de indruk dat ze meer voor mij doen dan hun eigen dochters.
En ook als er familie of vrienden van mij op bezoek komt dan staat altijd de tafel vol met eten en het drinken blijft continu bijgevuld.
En ze rijden ons overal heen ook al is het geen enkel probleem om de metro te pakken, geen sprake van mijn schoonvader wilt ons overal heen brengen.
No bitch to me
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:30:29 #244
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_200168117
Ik had zo’n maat die bij rondjes altijd bier nam, omdat ik doorgaans bier drink, maar als ik dan een rondje gaf hij ineens aan de mixed drinks ging.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_200168233
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:41 schreef TornadoDK het volgende:

Soms als ik met collega's en vroeger mede studenten ging eten, ergerde ik me er altijd aan als iedereen tot op de komma ging zitten rekenen wat hij of zij had gegeten en gedronken. Gênant gewoon dat is voor mij dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik met zo iemand ga eten.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die de hele avond volop dure drankjes en gerechten bestellen voor zichzelf en dan aan het eind van de avond opgeruimd zeggen: "zullen we de rekening maar gewoon door vieren delen? Al dat rekenen is zo gênant".
pi_200172321
Ha, op de middelbare zat mijn mentor te zeiken dat ik niet zo sociaal gestoord moest doen en naar het klassenfeest moest gaan. Gewoon even aanzien, want het werd hartstikke leuk!

Op voorwaarde dat hij z'n bakkes zou houden ben ik 5 min geweest en gezegd dat het niet voor mij was.
Enige waar hij zich daarna druk om maakte was of ik die 5 euro toegang toch effe wilde betalen :')
pi_200172363
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:42 schreef Aalscholver het volgende:
Ha, op de middelbare zat mijn mentor te zeiken dat ik niet zo sociaal gestoord moest doen en naar het klassenfeest moest gaan. Gewoon even aanzien, want het werd hartstikke leuk!

Op voorwaarde dat hij z'n bakkes zou houden ben ik 5 min geweest en gezegd dat het niet voor mij was.
Enige waar hij zich daarna druk om maakte was of ik die 5 euro toegang toch effe wilde betalen :')
Ga dan niet
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_200172535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:45 schreef Soury het volgende:

[..]

Ga dan niet
Was jij toevallig die mentor? Stop dan met drammen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:02:12 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200172619
Vandaag bij de kassa van AH mijn cash snel weer in beurs gedaan en met PIN betaald. Schade was ¤31,73. Zeg geen nee tegen gratis geld. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200173640
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag bij de kassa van AH mijn cash snel weer in beurs gedaan en met PIN betaald. Schade was ¤31,73. Zeg geen nee tegen gratis geld. :P
_O-

Doet een collega van me ook. Die betaalt consequent met cash als het naar beneden wordt afgerond en met pin als het naar boven wordt afgerond. Is wel meer prinzipienreiterei dan dat het om het geld gaat.
pi_200206201
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:30 schreef M1stral het volgende:
Ik had zo’n maat die bij rondjes altijd bier nam, omdat ik doorgaans bier drink, maar als ik dan een rondje gaf hij ineens aan de mixed drinks ging.
Ik ben een keer zonder te betalen weggelopen. Had toen een baan met van die semi-verplichte sociale activiteiten op de vrijdagmiddag. ;( En iedereen ging helemaal los qua alcohol en mixjes, maar ik drink niet. Ik betaalde steeds iets van twintig of dertig euro voor twee spa en anderhalve bitterbal. Dus op een gegeven moment was ik het zat, en toen was ik de vrek.
pi_200214236
Ik verbaasde me in het verhaal van TS vooral over het feit dat die 1. een waterkoker van 200 euro heeft 2. dat die waterkoker van 200 euro een fluthendeltje heeft die zomaar in 1x afbreekt, wat zelfs bij mijn 20 euro waterkoker nooit is gebeurd.

Qua vrekkerigheid? Water bestellen in de kroeg :')

Zelfs als je geen alcohol drinkt kan je toch op z'n minst spa rood bestellen zeker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200214926
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ik verbaasde me in het verhaal van TS vooral over het feit dat die 1. een waterkoker van 200 euro heeft 2. dat die waterkoker van 200 euro een fluthendeltje heeft die zomaar in 1x afbreekt, wat zelfs bij mijn 20 euro waterkoker nooit is gebeurd.

Qua vrekkerigheid? Water bestellen in de kroeg :')

Zelfs als je geen alcohol drinkt kan je toch op z'n minst spa rood bestellen zeker.
Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.
Prijzen variëren tussen ¤ 189,- tot ¤ 229,-

Geen idee hoe die hem gemold heeft.
Ik denk persoonlijk dat ‘ie de waterkoker heeft laten vallen.
pi_200215854
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:21 schreef CoExist het volgende:

[..]

Google ff op “ALESSI Graves Waterkoker”.
Prijzen variëren tussen ¤ 189,- tot ¤ 229,-

Geen idee hoe die hem gemold heeft.
Ik denk persoonlijk dat ‘ie de waterkoker heeft laten vallen.
Bijzonder, in de openingspost was het nog een
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:37 schreef CoExist het volgende: (Siemens Porsche design RVS)
pi_200216071
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Bijzonder, in de openingspost was het nog een
[..]

Ja, die Siemens Porsche was ook gemold.
De Alessi is slechts een voorbeeld van een waterkoker van rond de ¤200,-

Er staat toch ook niet dat het die Alessi waterkoker betrof?
Ik kon de betreffende Siemens waterkoker niet meer vinden op het web. Heb dat ding gekocht in 2008 ofzo.

Ik heb die Alessi wel als fluitketel gehad trouwens.
En ik drink geeneens thee want ik ben hetero!

Plaats hier liever je eigen vrekken verhalen in plaats van plotholes in mijn stories te zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door CoExist op 05-07-2021 15:53:02 ]
  Spellchecker maandag 5 juli 2021 @ 15:33:12 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200420720
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
  zondag 18 juli 2021 @ 11:29:47 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200420765
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Ik ken iemand die koekjes bonbonnetjes zakjes suiker mayo noem maar op in haar handtas stopt voor thuis.
Gisteren op t terras koffie met haar gedronken en toen de koffie aankwam pakte ze gelijk de bijgeleverde in plastic verpakte Lotus koekjes weg. Ja ook de mijne want die zou ik toch niet opeten…
En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’
The love you take is equal to the love you make.
pi_200420782
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En toen zei je: ‘Geef mijn koekje eens gauw terug!’
Idd was lekker koekje.
  zondag 18 juli 2021 @ 11:43:33 #260
62419 CherryLips
chocoholic
pi_200420862
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:25 schreef quirina het volgende:
Koekjes bewaar ik ook weleens :@
Tap tap tap
pi_200420913
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Koekjes bewaar ik ook weleens :@
Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunch
  zondag 18 juli 2021 @ 11:51:46 #262
62419 CherryLips
chocoholic
pi_200420925
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik ook, zeker als er thee met een koekje bij de lunch zit, dan eet ik dat koekje later wel een keertje onderweg, dan heb ik namelijk op dat moment genoeg aan mijn lunch
Ja of als iemand hem niet hoeft. Dan eet ik hem later in de trein wel op :')
Tap tap tap
pi_200421529
Ja dit schijnt een dingetje te zijn, gelukkig heb ik gewoon normale vrienden die geen rare fratsen uithalen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:25:56 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200436426
Een krat bier winnen met een weddenschap, of ik even het statiegeld terug wilde geven. Dan laat maar zitten hoor :')
Huilen dan.
pi_200445078
Ik had een keer een etentje bij kennissen. Krijgen we eerst een appje dat we een voorgerecht moesten maken en dat anderen het nagerecht zouden maken.
Zij zorgden dan voor het hoofdgerecht.
Nou klonk allemaal heel leuk.
Later weer een appje of we zelf voor drank wilden zorgen omdat het anders allemaal wel duur werd.
Ok goed we nemen wel wat flessen wijn en kratje bier mee.
Komen we daar met ons voorgerecht en drank. Hadden zij als hoofdgerecht pasta met boterhamworst en ham en verdwaalde doperwten en wat tomatenpuree gemaakt.
Goed prima… niet iedereen heeft culinair talent maar het was ook wat weinig voor acht mensen.
Komen we thuis kregen we een betaal verzoekje of we even mee wilden betalen…
Dat hebben we dus lekker genegeerd.
Later weer appje “misschien is het je ontschoten maar er staat nog een betaalverzoekje uit”

Toen heb ik teruggestuurd “Er staat nog een krat van ons bij jullie”

De hint kwam toen wel over!

We doen af en toe nog wel eens etentjes, maar niet met hun haha.
pi_200446398
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:54 schreef quirina het volgende:
Ik had een keer een etentje bij kennissen. Krijgen we eerst een appje dat we een voorgerecht moesten maken en dat anderen het nagerecht zouden maken.
Zij zorgden dan voor het hoofdgerecht.
Nou klonk allemaal heel leuk.
Later weer een appje of we zelf voor drank wilden zorgen omdat het anders allemaal wel duur werd.
Ok goed we nemen wel wat flessen wijn en kratje bier mee.
Komen we daar met ons voorgerecht en drank. Hadden zij als hoofdgerecht pasta met boterhamworst en ham en verdwaalde doperwten en wat tomatenpuree gemaakt.
Goed prima… niet iedereen heeft culinair talent maar het was ook wat weinig voor acht mensen.
Komen we thuis kregen we een betaal verzoekje of we even mee wilden betalen…
Dat hebben we dus lekker genegeerd.
Later weer appje “misschien is het je ontschoten maar er staat nog een betaalverzoekje uit”

Toen heb ik teruggestuurd “Er staat nog een krat van ons bij jullie”

De hint kwam toen wel over!

We doen af en toe nog wel eens etentjes, maar niet met hun haha.
Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.
Doet me denken aan mijn eigen verhaal met die Karin en haar kerel.

Werd vorige maand nog uitgenodigd voor een BBQ. Langzaamaan kwamen er steeds meer verzoekjes bij. Wie maakt dit gerecht ff, wie neemt dat ff mee, wij zijn zwanger dus neem je eigen alcohol maar mee, etc.
Ik ben niet gegaan…
  dinsdag 20 juli 2021 @ 20:12:33 #267
345721 spierbal
Tricepbal
pi_200460379
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef CoExist het volgende:

[..]

Echt hè… daarom doe ik niet meer aan kennissen.
Doet me denken aan mijn eigen verhaal met die Karin en haar kerel.

Werd vorige maand nog uitgenodigd voor een BBQ. Langzaamaan kwamen er steeds meer verzoekjes bij. Wie maakt dit gerecht ff, wie neemt dat ff mee, wij zijn zwanger dus neem je eigen alcohol maar mee, etc.
Ik ben niet gegaan…
Jeuzem, blij dat ik zulke mensen niet ken.

Als ik mensen uit nodig, dan zorg ik ervoor dat ik in huis heb wat ze lekker vinden. Stuur anders geen uitnodiging uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_200460811
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:41 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ja dit schijnt een dingetje te zijn, gelukkig heb ik gewoon normale vrienden die geen rare fratsen uithalen.
En ik bij de krantenrubriekjes hierover maar denken dat dit verzonnen wordt voor de clicks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')